Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Walter Benítez voorkomt in slotminuut nóg grotere teleurstelling PSV

Laatste update:

PSV heeft donderdagavond slechts een punt overgehouden aan het eerste groepsduel van de Europa League. In het Philips Stadion beten de Eindhovenaren zich stuk op de defensie van Bodø/Glimt: 1-1. Voor rust kwamen de Noren op voorsprong via Albert Gronbaek, waarna Cody Gakpo in de tweede helft op aangeven van Anwar El Ghazi de stand gelijktrok. In de slotminuut voorkwam doelman Walter Benítez met een fraaie redding nog dat de bezoekers met de zege aan de haal gingen.

Van Nistelrooij voerde enkele wijzigingen door na de nederlaag van afgelopen zaterdag tegen FC Twente (2-1). Zo begonnen Phillipp Mwene en Ismael Saibari aan de aftrap ten koste van respectievelijk André Ramalho en Johan Bakayoko. Jordan Teze schoof door de aanwezigheid van Mwene naar het hart van de defensie. De spitspositie werd ingevuld door Yorbe Vertessen, terwijl Xavi Simons naar de nummer 10-positie verhuisde. Guus Til moest daardoor genoegen nemen met een plek op de bank.

PSV begon met aanvallende intenties aan de wedstrijd en had nog voor het verstrijken van de vierde speelminuut al twee goede mogelijkheden genoteerd. Saibari testte de reflexen van doelman Nikita Haikin met een schot van binnen het zestienmetergebied, waarna Simons vanaf de rand van het strafschopgebied een herkansing kreeg. De aanvallende middenvelder zocht de rechterbenedenhoek, maar opnieuw lag Haikin in de weg. Na een kwartier spelen leek het erop dat de sluitpost van de Noren hands maakte op circa dertig meter van zijn doel; uit de herhaling bleek echter dat de ingezette tackle correct was en daarmee zijn ploeg redde.

Na een half uur spelen kwamen de Eindhovenaren opnieuw dicht bij een treffer. Eerst verzuimde Gakpo te scoren na een fraaie pass van Vertessen, terwijl laatstgenoemde enkele minuten later opzichtig faalde. Haikin tikte de bal voor de voeten van de gelegenheidsspits, die van dichtbij kon intikken maar voorlangs schoot. Een minuut voor rust sloeg Bodø/Glimt toe. Mwene gaf Gronbaek alle ruimte om een actie te maken en naar binnen te trekken. De linksbuiten maakte dankbaar gebruik van zijn vrijheid en krulde op fraaie wijze binnen in de verre hoek: 0-1.

In het tweede bedrijf voerde PSV de druk noodgedwongen op en creëerde men via Joey Veerman een nieuwe mogelijkheid. De middenvelder beproefde zijn geluk met een schot van afstand, maar Haikin reageerde alert op de verraderlijke stuit. Kort nadat Anwar El Ghazi binnen de lijnen kwam voor Vertessen, kwam PSV op gelijke hoogte. De invaller had een slimme hakbal in huis op Gakpo, die vervolgens op koelbloedige wijze afrondde: 1-1. Na de gelijkmaker ging de thuisploeg nadrukkelijk op zoek naar de winnende treffer, maar men slaagde er niet in om door de Noorse defensie te breken. Bodø/Glimt kreeg in de slotminuut een grote kans op de zege; Benítez kon echter ternauwernood redding brengen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De "aanwinsten" waren allemaal zo onder de indruk van het verhaal over het project PSV....... Ik ben heel erg benieuwd naar dat verhaal. Zal ongetwijfeld een sprookje zijn geweest. Alhoewel, sprookjes lopen altijd goed af. Da's bij PSV niet bepaald het geval. Wat een sof.... Wat moet er vredesnaam nog meer gebeuren voordat John de Jong zijn bureau kan leegmaken? En neem die scouting mee aub. Wat een onkunde. Zó veel miljoenen door de plee gespoeld, voor spelers als godbetert Hoever! Er zijn mensen voor minder opgepakt.

8 september 2022 om 20:40

Toch een punt gepakt tegen een ploeg die 6 1 won van Roma. Goede zaken voor de coeffiecenten ranglijst.en Gakpo met zijn goal toont aan dat hij klaar is voor de premier league.

8 september 2022 om 20:43

Echt de grootste onzin ooit. Gakpo heeft werkelijk niks laten zien naast zijn goal. Met dit spel red hij het echt niet in de Premier League.

8 september 2022 om 20:45

@martyn haha je ziet toch wel dat dit sarcasme is?

8 september 2022 om 20:45

@martyn7 ik doe zomaar een wilde gok; littlelebowski is sarcastisch

8 september 2022 om 20:45

volgens mij sarcasme...

Gakpo had beter naar Leeds kunnen gaan. Zakken vullen en PSV 50 mil gunnen.

8 september 2022 om 21:11

Ruud heeft geen tactiek, het is puur op geluk voetballen. En mocht hij wel een tactiek hebben verbergt hij hem verdomd goed. Je begint steeds meer en meer respect voor Schmidt te krijgen.

8 september 2022 om 21:20

Nou niet overdrijven Eindtovenaar. Respect voor Schmidt.

8 september 2022 om 21:22

Mijn God. Het kom er bijna niet nog dikker bovenop liggen.

8 september 2022 om 21:36

Inderdaad geen tactiek. Na het Rangers-fiasco was ik als een van de weinigen blij want PSV heeft niks te zoeken in de CL. Vandaag is wederom pijnlijk duidelijk geworden waarom, op Simons na vind ik het echt een flutelftal. Maar dat vinden de Fossens van deze wereld niet leuk, die zien PSV liever tegen Real Madrid schutteren en accepteren geen kritiek op het falende aankoopbeleid. Het wordt nog een hels karwei om door te gaan in deze groep.

8 september 2022 om 23:14

Ik ben een beetje zat van die opmerkingen achteraf: ik was 1 van de enigen die dit voorspelde of dit zei.

8 september 2022 om 20:42

Met Luuk de Jong had je vandaag zeker wel gewonnen ondanks dat het verschrikkelijk slecht was. Sterker nog, dan speelde je nu CL voetbal. Je mist echt zijn leiderschap in het veld op dit moment en er is helemaal niemand die dat kan overnemen. Gakpo is wat mij betreft ondanks zijn doelpunt op dit moment de teleurstelling van het seizoen voor mij. Wat een drama.

8 september 2022 om 20:45

Luuk de Jong mag geen excuus zijn want Bodo mist ook hun beste 2 spelers, topscorers Pellegrino en Solbakken

8 september 2022 om 20:45

Consy. Ook met Luuk de Jong was het de 1e helft tegen Glasgow gewoon heel slecht, dus snap niet waarop je baseert dat PSV het dan wel even zou redden. Ik vind dat Luuk wel erg overschat wordt. Maar je ziet wel vaker dat wanneer het niet loopt er eerst wordt gekeken welke spelers er niet zijn, maar met Luuk erbij speelt PSV ook niet opeens goed voetbal. Zonder goed voetbal kan je gewoon van dit soort teams verliezen of gelijkspelen.

8 september 2022 om 20:47

We hebben het hier over twee spelers van een clubje in Noorwegen. Totaal niet relevant, PSV speelt ver onder de maat maar heeft veel meer kwaliteiten dan dit Bodo.

8 september 2022 om 20:47

Je bedoelt die spits die er tegen Rangers gewoon bij was en geen knikker geraakt heeft? Met hem zou PSV de CL wel gehaald hebben?

8 september 2022 om 20:51

Die spits heeft de tweede helft niet meegedaan dus was er niet bij tijdens die cruciale fase.

8 september 2022 om 20:51

Gakpo had je voor elk concreet bedrag van 30+ moeten laten gaan…. Die jongen gaat de kar never nooit trekken

8 september 2022 om 21:33

Dat heeft PSV in principe ook gedaan maar het was Gakpo die het zelf afblies toch?

9 september 2022 om 05:48

Daar was anders weinig van te zien ,dat psv veel meer kwaliteit heeft

8 september 2022 om 20:46

Na het zien van deze wedstrijd is het niet de vraag waarom PSV niet van Rangers kon winnen maar meer waarom Ajax de Cruijff schaal niet van PSV won.

8 september 2022 om 20:47

Ik las ergens dat het daar qua expected goals ook op 3-1 voor Ajax stond. We misten ook nog een Bassey, wat defensief een reuzeverschil blijkt.

8 september 2022 om 20:50

Omdat net als vorig seizoen de eindstand nauwelijks een afspiegeling van de verhoudingen was tijdens de Johan Cruijff schaal.

8 september 2022 om 20:50

@Michawl2410 wat een kul vergelijking. Waarom? Omdat Ajax slordig speelde en teveel individuele fouten maakten. Maak het nou niet moeilijk dan nodig.

8 september 2022 om 20:53

Plus Gorter die een paar cadeautjes weggaf.

8 september 2022 om 20:54

Bassey kreeg rood

8 september 2022 om 20:57

PSV was verder in de voorbereiding. Bij Ajax werd zelfs een week ervoor een oefenwestrijd afgelast wegens corona.

8 september 2022 om 21:03

Ik dacht dat PSV van de excuses was maar Ajax kan er ook wat van blijkbaar. Je verliest gewoon 3-5 maar dat komt door Gorter, Bassey en de voorbereiding. Jaja. 😅

8 september 2022 om 21:13

@Michael2410 Omdat toen gorter werd uitgeprobeerd, bassey nog niet mee deed en rensch het licht nog niet gezien had

8 september 2022 om 21:14

Nou bassey en de voorbereiding wil ik het niet op gooien. Hoewel psv wel een stukje verder was in de voorbereiding hadden ze volgens mij ook net een belangrijke pot achter de rug en lag er ook een belangrijke pot in het verschiet. Maar gorter heeft weldegelijk meegeholpen aan de winst van psv. Ook vond ik psv voetballend erv matig in de jc schaal. Een aantal voorzetten die met goed geluk goed vallen, maarja dat kan je proberen met luuk de jong en guus til die om hem heen opduikt. Er zijn nauwelijks meer dan 4-5 passes na elkaar over de grond geweest. De betere ploeg wint nou eenmaal niet altijd en psv heeft hun kansen goed benut en van halve kansen hele goals gemaakt. Psv heeft ook niet gewonnen van bodo, maar ik ben er toch vrij zeker van dat dit psv echt wel een stuk beter kan en in essentie echt wel beter is dan bodo. Maarja zoals ik al zei, de betere spelers winnen niet altijd de wedstrijd

8 september 2022 om 21:40

Is geen excuus. Ajax was niet zover en aan de andere kant, geven wij niet zo om de JCS. Zo zal PSV die schaal 9 van de 10 x winnen. In de competitie zal Ajax weer de punten pakken tegen PSV.

Denk vooral dat het excuses zijn, terwijl Ajax allang weet en doet wat het nodig is om kampioen te worden. ...

Blijf vooral denken vriend, zolang je de realiteit niet onder ogen wilt zien.😁😁😁🤷🏾‍♂️

8 september 2022 om 21:40

Fossen. Ajax was zeer ondermaats. Psv was minder ondermaats. Goed uitgespeeld na de rode kaart. Dan is de schaal binnen. Maar jij zag toch ook dat psv op die manier heel veel zou gaan verkloten? En dat Ajax met meer perspectief het seizoen in zou gaan.

8 september 2022 om 21:43

@Fossen, maakt mij niet heel veel uit als je het niet met hun eens blijft, maar het punt over de voorbereiding is toch behoorlijk legitiem? Jullie waren al veel verder qua conditie/wedstrijdritme en het op elkaar ingespeeld zijn? Alsnog de terechte winnaar jullie, maar dat helpt wel behoorlijk.

8 september 2022 om 22:13

Waarom praten jullie over de JCS? We moeten vooruit kijken. Psv zal alle zeilen nu moeten bijzetten, om de wedstrijd tegen RKC te laten uitstellen. Dit volle programma breekt ze op.

8 september 2022 om 22:43

@Fossen; ach Fossen dat is in dit geval ook zo, zeker die gekke Gorter. Gorter staat er niet voor niks meer in.

9 september 2022 om 00:39

Omdat Ajax kampioen wilt worden en de winnaar van de JC schaal bijna nooit kampioen wordt. Je moet de godenzonen niet gaan verzoeken he.

8 september 2022 om 21:09

Ben je hier echt verbaasd over? Dit zag je toch van mijlenver aankomen? Ik kan het hele Europese seizoen voor PSV namelijk al uittekenen. Een groepsfase waarin het meer met zichzelf worstelt elke wedstrijd en geregeld de hoop dat ze de groep doorkomen, maar haast elke wedstrijd teleurstelling over het resultaat. Uiteindelijk naar de Conference League en daar misschien nog 1 wedstrijd doorkomen als de tegenstander zeer slecht is, maar bij iets meer weerstand liggen ze eruit. De kwaliteit om het beter te doen is er, maar men weet niet hoe. Het is ook niet bedoeld om jouw club af te zeiken, maar dit straalt er al jaren vanaf. Als er eens echt gepresteerd moet worden, komt het er niet uit. Lijkt mij echt heel erg frustrerend om naar te kijken als het je club is, omdat je weet dat er meer in zit en meer verwacht mag worden. Jullie waren vandaag duidelijk de bovenliggende partij en hadden dit gewoon om moeten zetten in een goede voorsprong.

8 september 2022 om 21:24

Helaas, ik kan je in alles wat je zegt alleen maar gelijk geven. En natuurlijk zag ik dit ook aankomen. Ik had vooraf 1-2 voorspeld. Bijna goed..... De club is van binnen doodziek. In álle geledingen. Ik vraag me af wanneer de rvc gaat ingrijpen. Dit kán zo niet langer.

8 september 2022 om 21:40

Ik was met een vriend aan het kijken en voorspelde hem heel dit wedstrijdverloop al ondanks dat PSV in de eerste helft echt wel beter was. De uitslag wist ik niet, maar wel dat het allemaal zeer moeizaam zou gaan en er uiteindelijk frustraties zouden zijn over hoe moeilijk het ging in combinatie met eventueel gemopper over het resultaat. Uiteindelijk allebei. En ik hoopte ook echt ongelijk te hebben. Het liefst had ik gezien dat PSV ze met 5-0 oprolde met een galavoorstelling, maar het is PSV in Europa. En het stomme is dat ik niet weet wie er nu bij PSV zijn mond open gaat trekken, iedereen keihard de waarheid vertelt en hierbij ook echt kan doordringen. In de spelersgroep zie ik niemand ertussen zitten en Van Nistelrooij als beginnende trainer is voor mij daarin ook een vraagteken. Bij Ajax, niet om mijn club op zijn borst te kloppen of zo, hadden spelers als Blind, Tadic, Klaassen en misschien nu zelfs Alvarez een beetje de groep in de rust duidelijk gemaakt dat er een tandje bij moest en dit niet genoeg was. Bij PSV kijk je van de fitte spelers qua status naar Gakpo of Sangare, maar die zie ik niet op staan/echt dat overwicht hebben. Luuk de Jong misschien wel, maar dat is er dus 1 en die ontbreekt nu (helaas). Op papier hebben jullie echt wel een hele lekkere selectie. Hopelijk kan Van Nistelrooij dat losmaken bij de groep, want dan kunnen jullie echt nog wel een schitterend seizoen draaien nationaal en internationaal.

8 september 2022 om 21:59

Zolang er niet op kranten gespeeld wordt, koop je weinig voor wat er op papier staat. Het is bijelkaar geraapt, geen lijnen te ontdekken en dan krijg je dit soort uitslagen. En helaas gaan er nog meer volgen dit seizoen. En komende seizoenen, totdat er ingegrepen wordt.

8 september 2022 om 22:51

Ik vind het best sneu. Van de ene kant snap ik dat veel mensen aan het dollen en trollen zijn, maar ik zie zowel PSV als Feyenoord het liefst Europees als nationaal gewoon goed presteren. Dat zou alleen maar goed zijn voor de competitie, de ontwikkeling van onze nationale talenten, maar ook dat dit de onderlinge strijd verbeterd en het aantrekkelijker maakt om de wedstrijden te bekijken. Daarbij zal de aantrekkingskracht ook groeien voor grotere talenten om hier te komen voetballen. Ik hoop persoonlijk dat PSV het gewoon snel weer op de rit heeft, dat zou gewoon voor iedereen het beste zijn.

9 september 2022 om 00:02

Helaas leg je de vinger op de zere plek hier @de toekomst. Als ik psv kijk en ik zie een 0-1, 1-1 rond de 50e minuut en dan vervolgens geen goals tot de 70e minuut weet je dat het billen knijpen is. Tekenend ook dat gakpo een zaadbal krijgt en een duimpje omhoog doet. Trek je bek eens open en vertel je teamgenoten eens waar het op staat. "Positieve vibes only" werkt alleen in de influencer wereld.

9 september 2022 om 00:43

Dan mijn oprechte vraag: is dit vanaf het moment dat PSV (onder MvB) het kampioenschap verspeelde door van een Ajax met 10 man te verliezen. Zou dat ten grondslag kunnen liggen aan het team vertrouwen, waardoor men regelmatig op momenten dat het moet onder presteert?

9 september 2022 om 05:54

Wat maakt dat voor Nederland uit. Psv en feyenoord als 2de club in CL zou je niet eens moeten willen . Heb niets met feyenoord en ook niet met psv . Ook niet als ze Europees spelen

8 september 2022 om 22:41

Hahahaah en echt menig PSVer was hier op VZ lovend over de aanwinsten van dit seizoen. Wanneer leren die nou eens om gewoon even een beetje rustig te zijn als er iemand wordt aangekocht. Jaar na jaar worden door PSVers op VZ de aanwinsten als Goliaths gezien en uiteindelijk was het niks, zoals Bruma, Baumgartl etc etc.

Er werd na deze transferzomer zelfs gesproken van Koning John! En nu mag die weer oprottuh hahaha ongelooflijk.

In ieder geval, het doet me een beetje denken aan de tijd als Ajacied onder FdB. In de ED leuk en prima, Europees is het niet zoveel. Al speelden wij dan nog tegen de City's, de Dortmunds en de Madrids.

9 september 2022 om 00:03

Misschien moet jij eens beter gaan lezen Janter. Psvers maken zich al jaren zorgen over het ongebalanceerde aankoopbeleid. Dat we ooit eens positief zijn als er een goede speler komt veranderd daar niks aan.

9 september 2022 om 09:14

Ooit eens positief zijn? Weet niet hoelang je op VZ actief bent, maar Bruma bijvoorbeeld... die jongen was volgens menig PSVer een absolute aanwinst en daar had Ajax ook aan moeten trekken ipv Promes. Veel PSVers op deze site zijn lovend over diverse aanwinsten. Ik heb juist in deze transferzomer nog gereageerd op iemand die ook weer in 'holadiyee-modus' verkeerde dat ie beter eerst kan afwachten, want dat gebeurt letterlijk ELK jaar.

Dus aan mijn lees-skills ligt het niet.

Toch wel weer schandalig dit. En niet eens dat je gelijkspeelt, maar vooral dat je gewoon écht niets op de mat legt. Triest hoor, hoe de tweede club van het land al jaren niets laat zien in Europa.

8 september 2022 om 20:43

Je gaat bijna denken dat ook de EL een niveau te hoog is.

8 september 2022 om 20:44

Dat is het ook. Je speelt nog 2x tegen Arsenal en moet nog naar Noorwegen. Wordt een heel lastig verhaal

8 september 2022 om 20:49

Andres13

Gelukkig heb je nog vangnet met de ECL

gewoon 3e worden en je kan mooi seizoen hebben (finale halen!)

8 september 2022 om 20:50

Is het ook. Van de week voorspelde ik eenzelfde scenario als vorig jaar. Na de winter de Conference League weer in…. Overwinter je wel…

8 september 2022 om 20:56

Dit PSV een finale halen?

8 september 2022 om 21:14

@Mrkrillin, was dat niet het plan wat ze hadden voor de Europa League zelf?? Men dacht toch ook hier al lang mee te kunnen doen?

8 september 2022 om 21:16

Maak nou eerst eens pas op de plaats voordat je weer denkt aan een finale.

8 september 2022 om 20:43

Het zou PSV sieren om plek 1 en 2 over te laten aan Ajax en Feyenoord. Jaar in en jaar uit wanvertoningen in Europa en halen amper punten. Gewoon niet meer voor die plekken spelen. In landsbelang!

Wat een matig team is het ook. Echt geen woorden voor. Ben gewoon boos!!!

8 september 2022 om 20:50

Waarom Feyenoord?, na ook een keer een goed jaar....

8 september 2022 om 20:55

Nee PSV kan best een stabiele 2e plek bemachtigen in de eredivisie maar dan moet je wel structureel overwinteren en of kwart/halve finale EL spelen! Anders schiet het niet op.

8 september 2022 om 21:20

Feyenoord doet t ook lekker hoor ^^. Wanvertoning van PSV natuurlijk. Kunnen niet met druk omgaan.

8 september 2022 om 21:51

Feyenoord staat gewoon ruim boven PSV in de 5 jaren coëfficiënten lijst. Om maar aan te geven hoe matig PSV is in Europa.

8 september 2022 om 20:44

Soms loop je weleens tegen een gelijkspel aan tegen een team waartegen dat eigenlijk niet mag. Maar dit was ontluisterend. Bodo had bij vlagen het betere veldspel en PSV kon echt enorm lastig tot kansen komen. PSV zal waarschijnlijk overwinteren en in de Eredivisie blijft het een stuk beter dan veel teams waardoor het zal meedoen om de titel, maar jeetje... Europees houdt het niet over. Al jaren niet eigenlijk.

8 september 2022 om 20:47

Het is maar de vraag of PSV blijft meedoen om de titel met deze instelling en behoudende tactiek. Als je zo speelt in bijvoorbeeld Groningen, Heerenveen of Alkmaar wordt je ook weggeblazen.

8 september 2022 om 21:08

We lopen inmiddels in de competitie al 3 punten achter op een erg sterk Ajax…. Dat worden er na de wedstrijd tegen Feyenoord al 6…. Waar doen wij mee om de titel met dit inspiratieloos elftal?

8 september 2022 om 21:26

@PSVChamps, op papier (koop je niks voor, maar toch) hebben jullie echt een heel erg leuk en sterk team. Haast alle sterspelers behouden op Gotze na, enkele goede versterkingen gehaald (Xavi, Benitez, Luuk de Jong, El Ghazi ook wel denk en vorige winter Veerman). Hier zit echt wel meer in dan eruit komt qua talent, maar dat gezegd hebbende ontbreekt misschien wel de ervaring/strijdlust van enkele krachten. Ajax haalde Tadic, Blind, Tagliafico, Martinez, Alvarez, Antony voor die toevoegingen en dat werkt. Haal je Alvarez, Tadic, Klaassen en Blind bij ons weg dan hebben we op papier nog een leuk elftal, maar zitten er geen spelers meer bij die de ploeg over dode punten heen helpen of overeind houden op hoger niveau. Het is daarbij heel moeilijk voor andere spelers om zich tot zulke spelers te ontwikkelen als er te weinig goede voorbeelden in de selectie zitten, omdat ze dan het wiel zelf uit moeten vinden/zich nergens aan op kunnen trekken. Bij zo'n ploeg hoort eigenlijk een ervaren trainer die spelers constant stimuleert/dwingt zich hierop te ontwikkelen, maar helaas liggen die trainers niet voor het oprapen.

8 september 2022 om 20:44

Inderdaad helemaal niets! Deze verdediging is gewoon minder dan in de tijd van manolev en pieters. Het ergste vond ik nog het slotoffensief. Gewoon simpel weggetikt. Geen eenheid en geen leiders die de ploeg sturen. En de verdediging moeten ze een verbod geven op lange ballen wat een drama die inspeelpasses

8 september 2022 om 20:57

Tweede club van Nederland? Als ik de Uefa ranking mag geloven is Feyenoord dat. Psv laat al jaren niets zien in Europa. Misschien kunnen we die plek maar beter weggeven aan een ploeg die zich er wel voor wilt inzetten.

8 september 2022 om 20:59

Het is eigenlijk bijna 1 op 1 hetzelfde spelbeeld dat ze tegen Rangers thuis op de mat wisten te leggen…. Veel balbezit, weinig creëren, weinig passie en weer een goal uit het niets tegen…. Dit zag je gewoon vooraf alweer gebeuren.
Mag je zelfs nog in je handjes knijpen met een gelijkspel….
Nee, dit belooft weinig goeds voor dit seizoen.

PSV moet echt blij zijn met 1-1, want Benitez redt ze 2x in blessuretijd. Dit was niet best. Verder ga ik er niet teveel over roepen, want dat zou zout in de wonden van PSV-ers zijn. Die weten heus wel dat het niet goed is. Zonde dit resultaat.

8 september 2022 om 20:43

Je hebt volledig gelijk. Triest wat er op de mat gelegd is en hoe onkundige mensen deze club om zeep helpen. Niet alleen transferbeleid van niets, ook per se een trainer aanstellen die zelf 2x aangeeft er nog niet klaar voor te zijn. Wat blijkt, hij is er nog niet klaar voor. Dit wordt een snel einde in Europa en p3 is hoogst haalbare.

8 september 2022 om 20:43

Door benitez speel je juist tegen dit bodo.......had ie maar beter gekeept tegen rangers....

8 september 2022 om 20:45

MikeVanh, dat moet je toch niet willen? Dan was je uitgekomen tegen een Bayern/Dortmund/Juve/Inter etc etc.Wat ga je daar tegen doen als je al weinig laat zien tegen Bødo?

8 september 2022 om 20:45

Ja, want tegen een man city of napoli was het beter gegaan inderdaad...

8 september 2022 om 20:44

Klopt Benitez mag ook wel weer eens wat lof krijgen heeft gewoon echt paar hele goede reddingen verricht, het blijft zonde de 1-1 maarja volgende keer beter.

Psv zit wel in dipje hoor vooral Europees gezien, kunnen geen fatsoenlijke pot op de mat leggen.

Schaam je kapot geen wil om te winnen geen strijdlust helemaal niks stelletje prutsers zonder Benitez hadden we zelfs verloren

8 september 2022 om 21:10

Misschien toch eens kritisch naar de trainer kijken. Want wat speelt PSV statisch zeg! Dat is gewoon trainbaar. Natuurlijk is Van Nistelrooy een Nederlands icoon, maar ik zie geen enkele progressie bij PSV.

Terechte uitslag, ondanks de ontzettend slechte tweede helft van de scheids. PSV weinig tot geen druk op de bal en Bodo loert op de counter en verdedigt met man en macht. PSV kwam nog goed weg met de kans in de blessuretijd.

PSV moet wat gaan doen aan de passingnauwkeurigheid, die is werkelijk waar bijna niet zuiver geweest deze wedstrijd. Het wordt tijd dat er iets gaat veranderen in Eindhoven, want dit kan zo niet langer.

Maar waar het aan ligt, de coach of de selectie, ik zou het werkelijk waar niet weten.

8 september 2022 om 20:43

Begin maar eens met de positie van De Jong… dat is de enige wederkerende factor in deze periode van puin…

8 september 2022 om 20:46

@PSVChamps, Mwah niet alleen hij hè. Ook de scouting mag de bezem door heen denk ik. 0 verassing in de transfers, laatste verassing is uit mijn hoofd Sangaré. En dat is ook meteen een voltreffer.

8 september 2022 om 20:55

Xavi en Benitez zijn natuurlijk ook verrassingen en voltreffers.

Xavi was niet vanzelfsprekend met oa PSG, Barca en meer clubs die aan hem trokken.

8 september 2022 om 21:49

@MessiBazoer, jij vindt Zahavi, Vinicius, Benitez, Braitwaithe geen verrassingen?

8 september 2022 om 22:02

Zahavi komt uit netwerk van Schmidt, Braithwaite van brands. Blijft een koekenbakker en Benitez over.

Wat is dit toch kut als fan zeg. Het gaat echt met de wedstrijd slechter. Scheids ging lekker mee in het niveau. Gakpo is het heeeeelemaal kwijt. Met Max zorgden ze ervoor dat we een onderkant Eredivisie linkerflank hadden, Veerman zit altijd te zeiken of popiejopie te doen maar speelde bizar slecht. Zou hem een 2 geven als cijfer. Enige lichtpuntje Simons, die is zo geweldig goed. Echt onder de indruk van wat hij kan.

Zal nooit meer om Vertessen roepen. Dacht dat hij wel kon schieten maar wat een blinde vink zeg. Eerst ff een week oefenen op aannames.

Ruud laat nog echt 0.0 vooruitgang zien. De hele tijd is het half drukzetten en half afwachten. Klopt geen klote van. Nog geen tactiek weten te bekennen en het is overduidelijk dat de spelers het ook niet weten. Europese campagne is al weer bijna verpest zo.

Ben er echt helemaal klaar mee. Er moeten consequenties komen voor het bestuur. Dieptriest joh.

8 september 2022 om 20:44

Veerman moet inderdaad meer presteren met zijn ‘toon’. Weet niet hoe jij als PSV-fan dat zag, maar wat mij het meest teleurstelde was dat PSV na de 1-1 totaal niet door drukte. Laatste 5 minuten tikte die Noren de bal rond alsof ze 0-4 voor stonden. Geweldige reddingen van Benitez trouwens, red hier een punt.

8 september 2022 om 20:45

Simons zit niet in de voorselectie van het NL elftal toch? En Veerman wel. Ik vind dat toch allemaal wel erg vreemd.

8 september 2022 om 20:45

Spijker op z'n kop. Die veerman met z'n populaire geblaat mag eens in de spiegel gaan kijken.

8 september 2022 om 20:45

Half druk zetten en half afwachten is inderdaad precies wat er mis ging. Bode hoefde de bal alleen maar naar de juiste kleur te spelen.. 2 goede voetballers, 1 renpaard en 8 houthakkers houden PSV met gemak van zich af.. De eerste wedstrijd JC schaal was ik onder de van het snelle counteren en kort zitten.. hoop voor PSV en NL dat ze hun vorm herpakken!

8 september 2022 om 21:01

Je zag inderdaad na de 1-1 3 man proberen te storen terwijl de rest al weer terug liep, afspraken maken en daar met elf man vol voor gaan! Niet van dat halfbakken...

Pak je toch even een punt als PSV-zijnde tegen de grootmacht uit het poolgebied. Hopelijk is PSV in staat om in de metropool Bodo (55.000 inwoners) in die heksenketel met een capaciteit van ruim 8.000 man ook een punt te pakken, al lijkt me dat iets te optimistisch.

8 september 2022 om 20:47

Een punt pakken uit bij Bodo, laten we niet te hoog inzetten.

8 september 2022 om 21:02

Het liefst doe je de wedstrijd schriftelijk af met een regelementaire overwinning voor Bodo. Anders moet je een ware pool-expeditie ondernemen om naar boven af te reizen, hoogstwaarschijnlijk enkel voor een pak slaag. Ik heb vernomen dat bij Fauske de weg ophoudt, en Bodo de laatste 50km enkel te voet of paard is te bereiken.

8 september 2022 om 20:52

Uit bij Bodo winnen niet veel ploegen hoor, wel raar dat men deze ploeg onderschat.

Verkloot je eigen coëfficiënt maar. Dan kom je nooit in de cl.

Droevig niveau zeg. Ze zijn toch niet zo slecht omdat de madueke en de jong missen? Te weinig kwaliteit gewoon

8 september 2022 om 21:03

1 hakje, en dat was een assist, voor de rest bal niet geraakt...

8 september 2022 om 21:07

Als een natte krant, maar moest ook invallen terwijl het totaal niet loopt. Wel een assist, al denk ik dat hij de bal naar Xavi wilde spelen en met ietwat geluk bij Gakpo kwam

Het is wel aangenaam dat we niet per ongeluk Rangers uitschakelden en pardoes in de Champions League belandden. Dat was me een aanfluiting geworden. En dat zeg ik als psv supporter.

8 september 2022 om 20:44

Hoezo doe jij alsof je PSV supporter bent? Iedereen weet dat jij voor Ajax bent joh 😂

8 september 2022 om 20:46

Geen idee, ik denk zijn verkeerde account aangeklikt ofzo.

8 september 2022 om 20:46

Vandaag heeft psv mijn hart gestolen 💡

8 september 2022 om 20:48

Iets meer moeite doen om je blijdschap te verbergen, dan kun je je gemaakte objectiviteit nog verdedigen.

8 september 2022 om 20:52

@VijfMeterLijn dit zou me bij hem dus niks verbazen he.

8 september 2022 om 20:46

In de CL weet je dat je niks gaat presteren… Maar tegen deze Noren had je thuis echt een ander resultaat moeten halen

8 september 2022 om 21:01

PSVChamps

Sinds Brands riep we moeten top 32 worden, gaat het slecht.

Intern moet er echt oorlog uitbreken. Heel kliekje met John de Jong, Vennegoor of Hesselink, Bouma etc. Dat hele kaartgroepje moet je eruit gooien. Zou ook Brands weg doen!

Helemaal opnieuw starten met capabele mensen en geen vriendenclubje.

8 september 2022 om 20:46

Jij PSV fan, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. In deze vorm worden we denk ik 4e.

8 september 2022 om 21:52

Je bent toch gewoon hoofdstedeling?

Ja, RvN is een onervaren coach die nog veel moet leren. Maar van zo'n ervaren topspeler mag je toch verwachten dat je de basis ziet. PSV staat half druk te zetten. Onder Schmidt zette PSV wellicht overdreven druk zodat de restverdediging onder druk kwam, maar nu zet er 2/3 man druk en de rest blijft hangen. Hoe groot wil je het veld hebben. En dan heb je op de bank Fred Rutten als ervaren klankbord, van hem mag je toch verwachten dat hij ingrijpt? Beschamend dit.

8 september 2022 om 20:55

Hoelang denk je eigenlijk dat Ruud krijgt? Het is natuurlijk een absolute PSV-man, maar tegen Rangers er uit had eigenlijk al niet gemogen en als zulke potjes tegen Europese laagvliegers niet eens gewonnen worden met ook absoluut geen hoopgevend voetbal... hoe hard zullen ze zijn voor die beginnende coach?

8 september 2022 om 21:01

Die gaat er binnenkort niet uit hoor. Gaat het seizoen wel afmaken tenzij het enorm uit de klauwen loopt. En terecht natuurlijk, als je eenmaal iemand die onervaren is het vertrouwen geeft moet je daar ook de tijd voor geven om het te herstellen. Maar dat mag wat mij betreft zo snel mogelijk gebeuren.

8 september 2022 om 21:08

Ja, wat mij betreft ook want ik gun jullie maar ook mijzelf gewoon een goed PSV in Europa. Dit is zo ontzettend onder het niveau dat PSV kan halen.

8 september 2022 om 21:06

Rutten was als coach ook vrij voorzichtig...

8 september 2022 om 21:06

Tja, je kan wel naar de trainer wijzen en Van Nistelrooij zal zeker niet alles goed doen (kan ook bijna niet als onervaren trainer) maar het probleem bij PSV ligt veel dieper dan enkel tactiek, spelopvatting of instelling.. Als je even uitzoomt en kijkt naar de laatste jaren dan is het Van Bommel niet gelukt om kampioen te worden, is het onder Schmidt ook niet gelukt (al kan je van hem nog zeggen dat hij het naar behoren heeft gedaan met een beker) en lukt het Van Nistelrooij vooralsnog ook niet. Het echte, dieper liggende probleem is natuurlijk John de Jong. Heeft nog geen fatsoenlijke transferzomer gedraaid en flanst elk jaar een ongebalanceerde selectie in elkaar. Die verdediging van PSV, hoe kan je daar in hemelsnaam je trainer mee het seizoen in sturen? Voorin mis je een alternatief voor Luuk de Jong, hetgeen problematisch is want de tactiek is voor een deel gewoon afgestemd op zijn specifieke kwaliteiten, valt je spits uit moet je eigenlijk meteen totaal anders gaan spelen. Het verbaasd mij echt enorm dat John de Jong maar gewoon mag blijven zitten, heb oprecht het gevoel dat dat komt omdat ze het een aardige man vinden die vanuit de club komt. Bij Ajax was ie er al drie keer uitgegooid. En nee, hij doet niet alles fout maar een stilstaande klok heeft ook twee keer per dag gelijk. En nogmaals, de trainers zullen echt niet vrijuit gaan maar ook zij zijn eerder slachtoffer dan veroorzaker van het matige spel. Ik zou zeker een beginnende trainer altijd koppelen aan een ervaren technisch eindverantwoordelijke, maargoed dat is mijn bescheiden mening.

8 september 2022 om 21:17

Volledig eens eigenlijk 😬

8 september 2022 om 22:09

Eens keizerstad, behalve het puntje dat de selectie op Luuk de Jong is afgestemd. Juist niet, niemand met een voorzet die aankomt. Zoals een Willems in de eerdere periode en Arias in mindere mate. Nu krijg je dat iedereen maar denkt die bal erin te moeten pompen, want Luuk kopt toch wel raak. Wat blijkt, zo scherp issie niet meer voor de goal (of hij is uit vorm, voor zn blessure bedoel ik dan). Maar iedereen ziet dat de Jong niet meer kan, behalve de leiding daar.

Wat een hele slechte wedstrijd van Psv waar waren jullie vooral de 1ste helft aan het doen zeg, leek echt nergens op totaal geen tempo... Je maakt het jezelf weer zo enorm onnodig lastig, je hebt nog geluk dat Benitez paar hele goede reddingen heeft verricht want de spelers moeten zich schamen.

Heerlijk europees avondje weer in eindhoven. Van minuut 1 tot 90 genoten van ons spel. Tegenstander helemaal scheel getikt met ons tikkie takkie spel. Max had iets weg van roberto carlos in zijn prime jaren, veerman leek wel net zo geniaal als inniesta in de wk finale en dan heb ik het nog niet eens over de rest..Kampioenschap kan bijna niet misgaan dit jaar. Straks thuis nog ff een ticket boeken voor de el finale…. Gaat helemaal goed komen dit jaar…. Oh wacht….

8 september 2022 om 20:51

De ellende is dat dat kampioenschap heel goed mogelijk is. Leuk voor PSV, maar qua coëfficiënten loop je dan hard terug. Zolang PSV dit soort wedstrijden niet 99 minuten lang domineert, hoef ik ze eigenlijk niet in de cl te zien. 0 uit 6 dan, wat een drama zou dat zijn.

Dit heeft dus echt niets in de CL te zoeken nee. Van de absolute transferkoning in eind juni-begin juli, naar de absolute schande voor het Nederlands voetbal. Het kan verkeren. Benitez was de wereldkeeper in de Eredivisie maar voorkomt dat PSV CL gelden binnenharkt, Xavi zou PSV naar grote hoogte doen stijgen (wat ook wel aardig lukt, maar niet voldoende) maar volgens mij moet de paniekaankoop van afgelopen weken El Ghazi het nog even rechtzetten. Vrij schandalig. Ik vraag me oprecht af hoeveel tijd een clubman als PSV krijgt want ik hoor onder mijn PSV-vrinden heel veel gemor.

8 september 2022 om 20:43

Benitez had anders wel een wereldredding aan het einde

8 september 2022 om 20:50

Zeker waar, ik bedoel eigenlijk meer dat de verwachtingen (te) hoog waren van al deze spelers. Laat ze eerst tegen een Europese laagvlieger winnen.

8 september 2022 om 20:54

Alleen zo jammer dat hij twee blunders maakte tijdens de wedstrijd om de knaken

8 september 2022 om 21:34

@myvision zeker niet de spelers die jij benoemt. Bij gakpo en veerman ben ik het met je eens. Simons erg sterk en Benitez ook (al was die blunder wel erg slecht getimed).

8 september 2022 om 20:44

Absolute schande voor Nederlands voetbal, je kan ook overdrijven. Simons laat psv ook stijgen maar van een 19 jarige kun je niet verwachten dat hij de kar trekt. Dat zou je verwachten van anderen maar die laten het afweten, voornamelijk de aanvoerder.

8 september 2022 om 20:57

Als je tevreden bent met een gelijkspel met dit voetbal tegen de nummer 94 van Europa, tsja, dan wordt het nooit wat. Als je het met dit spel niet schandalig vindt, dan gaat PSV geen wedstrijd meer winnen in Europa.

8 september 2022 om 21:08

Ik heb ik nergens gezegd dat ik tevreden ben, het was uitermate zwak en pijnlijk om te zien. Krijg medelijden met mezelf en de andere supporters.

8 september 2022 om 21:12

Uitermate zwak en pijnlijk vertaalde ik dan weer als schandalig haha. En het is echt niet omdat ik het mooi vindt dat het je overkomt, want PSV moet gewoon samen met onze andere ploegen deze goede lijn in Europa voort zetten. Toch een beetje sterkte gewenst, Arsenal maar overrompelen dan!

8 september 2022 om 20:47

Juist xavi was vandaag het enige lichtpuntje.

8 september 2022 om 20:51

Klopt, maar niet genoeg want hij weet niet te scoren en zijn team in een winnende positie te brengen. Je moet niet te snel tevreden zijn want dan win je Europees nooit meer.

8 september 2022 om 21:12

Alleen Xavi gaat het natuurlijk ook niet doen wanneer de rest het laat afweten…. Die jongen is 19. Zal zich inmiddels wellicht afvragen waar ie aan begonnen is

8 september 2022 om 21:00

Nou, als iemand tenminste iets probeert is het Xavi wel. De rest is ronduit schandalig gewoon. Totaal geen inzet, geen tactisch plan, geen wil, geen PSV waardig selectie na de basis 9. Belachelijk, ben na tijden ook weer behoorlijk kwaad..

8 september 2022 om 21:11

Eens hoor! Je hoopt alleen op nog meer, dus moeten we vooralsnog de verwachtingen bijstellen. Hopelijk vlammen tegen Arsenal dan maar! PSV is vaak beter als underdog.

8 september 2022 om 21:05

myvision

Als de rest (op Benitez na), vooral met Gakpo voorop dezelfde instelling, inzet en drive had als de 19 jarige Xavi, dan had PSV dik gewonnen.

Dit was een wanvertoning van oa Vertessen, Gakpo, 'vedette' Veerman en de hele verdedigingslinie

8 september 2022 om 21:07

Eens, maar ik heb het idee dat Ruud dat niet voor elkaar krijgt. "vedette" Veerman doet de laatste tijd niet veel goed, maar wordt ook niet goed begrepen.

Al jaren vaste prik op donderdag: de totaal inspiratieloze Europa League avondjes van PSV. Echt ik ben er zo klaar mee. John de Jong heeft voor het zoveelste jaar op rij weer een uiterst matig elftal op de been weten brengen en Ruud en Fred zijn nou ook niet de personen die daar net zoals Schmidt nog het maximale uit weten te persen. Hoog tijd dat er koppen gaan rollen in Eindhoven

8 september 2022 om 20:47

Ik snap je frustratie. Er is zoveel meer potentie dan dit wat PSV vooral in het begin van het seizoen steeds laat zien. En ik zeg dit absoluut niet om het in te wrijven, want Europees wil ik gewoon succes voor PSV. Het komt wel weer maar ik vrees dat daar eerst een CL plek voor nodig is (en een fatsoenlijke trainer en technische staf).

8 september 2022 om 20:54

Hoezo kan cl daarbij helpen? In tegendeel juust. Psv in pot 4. Zie jij ze dan punten pakken?

8 september 2022 om 21:06

Nou, ten eerste voor de flow. Daar raakt PSV eind augustus/begin september steeds uit door die uitschakeling in de voorrondes. Om vervolgens dan ook tegen laagvliegers te falen. Daarnaast mist PSV gewoon ieder jaar heel schlemielig een giga pot met geld.

8 september 2022 om 21:10

'' Er is zoveel meer potentie dan dit wat PSV vooral in het begin van het seizoen steeds laat zien.''

En dat is dus wat ik me afvraag. Het zal ongetwijfeld beter kunnen maar met de huidige selectie ga je altijd tegen bepaalde dingen aanlopen, en dan kan je als trainer hoog of laag springen maar dan krijg je het gewoon lastig. Tegen het rechterrijtje Eredivisie kom je ermee weg, maar zodra een subtopper zijn zaakjes goed voor elkaar heeft dan krijgt PSV het meteen heel, heel lastig en kan je al bijna puntverlies noteren.

8 september 2022 om 21:16

Myvision

In de CL worden ze afgeslacht. Wat staat PSV ergens rond plek 60?

Wat gaat helpen is, verkopen van Sangare en Gakpo. Voor beide spelers haal je rond tussen de 80 en 100 miljoen op.

Ze hebben al paar goede spelers waar een team omheen gebouw kan worden, zoals Benitez, Teze, Veerman, Xavi, Madueke en Luuk.

Met dat geld, paar nieuwe spelers halen. Nu eens scouten op gif, inzet en geen twijfelaars.

Gewoon wat wilds proberen, zoals de Vrij, de Roon, Hateboer of Malen terughalen.
Of die Schouten en in Argentinië lopen nog wel wat leuke talentjes.
Wat ervaring en inzet.

8 september 2022 om 21:26

@MrKrilin, ook al gaat PSV er meteen uit, dan krijgen ze wel een zak met geld

PSV… PSV… PSV… Beter kunnen ze dus echt niet, maar wat weer een wanvertoning. Je mag nog blij zijn dat je een punt weet te halen, maar je had deze pot gewoon kunnen en wellicht moeten verliezen.
We zetten ons weer mooi op de Europese kaart….
Ga je kapotschamen met dit zootje!

8 september 2022 om 21:19

PSVChamps

Beste snel Gakpo en Sangare verkopen voor 80 tot 100 miljoen en opnieuw bouwen.

Kijk even bij Oranje en wat spelers halen zoals Schouten, de Vrij, de Roon, Malen of misschien goed verhaal aankloppen bij Depay.

Doorselecteren en matige spelers als Drommel, Ramalho, Max, Vertessen snel van de hand doen. Ook deze spelers kunnen nog wat miljoenen opleveren.

Gasten als Mwene, Obispo, Guti, El Ghazi, Saibari gewoon op de bank. Niet meer. Prima spelers voor back-up.

8 september 2022 om 21:38

Gakpo verkopen en sangare zo lang mogelijk proberen te houden lijkt me een veel beter idee.Voor de rest eens met je verhaal.

8 september 2022 om 22:11

Doe die Nederlanders maar niet. Daar betaal je grof voor en geven bijna nooit thuis. Als er iets duidelijk is geworden, niet alleen nu maar de afgelopen 10 jaar, is dat je dit moet doen:

-Stap sneller van het klassieke 433 af. In Europa levert het vrij weinig op, tenzij je écht de spelers ervoor hebt. Het is anders te kwetsbaar en te makkelijk te verdedigen. Zet in op systeemwisselingen, maak het vloeibaarder.

-Haal nou verdomme eens een stuk of 3 zuid-amerikaanse slagers voor 5-10 miljoen. Dan is je verdediging eindelijk op orde en ga je er niet meer zo stom af iedere keer

- Kap eens met altijd mooi voetballen. Is echt niet altijd nodig. Ik kan niet eens op vijf handen tellen hoe je altijd leuk meevoetbalt maar aan het eind met lege handen staat. Als het de 90e minuut is en je staat 2-1 voor ram die bal de tribune in, trap als keeper die bal gewoon naar voren, zet een pijlsnel mannetje voorin en sleep die overwinning eens uit het vuur.

3 partijen die een dramatische prestatie hebben neergelegd. PSV, Bodø en de arbitrage. Een woord: Schandalig.

En geen verdediger die zijn keeper bedankt..??

Een waardeloze verdediger, een geweldige redding en totaal uit elkaar vallen van het respect voor elkaar van spelers. Ga er maar aan staan..

Wat een schandalige vertoning zeg
Geen woorden voor

8 september 2022 om 20:51

ik tel er toch echt 5

Hoe kan je met zoveel kwaliteit zo slecht blijven spelen. Ze gaan het dit seizoen heel lastig krijgen denk ik.

Het vertrouwen is er niet beter op geworden. Had een reactie verwacht na de deceptie tegen Twente, maar de eerste helft ging PSV op dezelfde tour verder. In de tweede helft was het iets beter, maar het is Benitez die nog een nederlaag voorkomt. Verdedigend kan dit echt niet. Dit geeft totaal geen houvast voor de komende 10 dagen met o.a. Arsenal en Feyenoord. Alleen Simons haalt een redelijk niveau. De rest zakt door het ijs als het moeilijk wordt.

Toch best wel armoedig hoe PSV zich presenteert vanavond. Laatste 10 minuten had ik het idee dat ze bang waren om te verliezen. Geen enkele druk op de verdediging en met hangen en wurgen nog een gelijkspel over de streep getrokken.

Ze moeten zich kapot schamen! Echt zo slecht, De Jong gaat nog vermoeiender naar huis van het drinken van zijn munt thee. Dit wordt geen Europa en hopen op plek vier.
Wat een wanvertoning. Ruud moet zijn spelers morgen allemaal publiekelijk excuses laten aanbieding en dit maandsalaris inhouden.

Ben benieuwd of Veerman nu ook met die stoere taal komt.
Moet PSV niet laten gebeuren, zetten ze zich nog meer voor gek.

8 september 2022 om 20:54

Is natuurlijk wel schandalig dat psv dit weekend moest spelen hoor.

Nee, maar ff serieus. Echt zonde om te zien dat psv zo slecht is. Dit is niet goed voor het nederlandse voetbal. Hoe is het mogelijk dat wij boven portugal dreigen komen te staan, die gewoon 3 CL waardige ploegen hebben.

Man man man, wat is dit PSV zo ontzettend matig. In het begin van het seizoen had je nog het gevoel dat ze een kans hadden tegen Ajax maar als je de twee ploegen op dit moment langs elkaar legt wordt Ajax gewoon kampioen.
Vertessen en Saibari is toch ook gewoon pure middelmaat? Vinden mensen Saibari echt zo goed, die geeft nooit een assist of scoort iets.
Tot nu toe presteert v Nistelrooy echt ondermaats samen met alle spelers van PSV, kan me geen wedstrijd onder v Nistelrooy herinneren waar PSV echt goed voetbal speelde met een idee. Op dit moment lijkt PSV eerder te strijden voor de 3/4 plaats.

Gelukkig zagen de PSV supporters zelf ook in dat dit PSV ongeloofelijk slecht is door ze massaal uit te fluiten na de wedstrijd! Bedankt voor het vergooien van de coefficiëntenpunten PSV!

Wanneer gaan we nou eens stoppen met PSV met Ajax te vergelijken en denken dat we een topcompetitie hebben? We hebben een zeer sterk Ajax en een dapper Feyenoord met een hele goede coach, voor de rest stelt onze competitie werkelijk waar helemaal niks voor. Hoe wil je op de lange termijn met een Portugal concurreren als je nummer 2 over 3 wedstrijden tegen een stel Schotten en Noren 0 keer wint.

8 september 2022 om 21:22

Ayoze

Dit exact. Heb ook paar keer gezegd.

Top 4 van Portugal staat goed in Europa.

Wij hebben alleen Ajax

Braga de 4e club staat "gewoon" hoger dan PSV en Feyenoord.

8 september 2022 om 21:44

@mrkrilling Ajax zit de laatste jaren erg lekker in de flow en daarvoor ook veel props en respect. Het zet het Nederlandse voetbal wel weer op de kaart daardoor. Props daarvoor, ik heb serieus genoten van de CL campagne waarin Ajax bijna in de finale zat. Echter moeten we ook niet overdrijven en weten jij en ik dat dit altijd fluctueert gezien de geschiedenis. Voor mij en alle andere PSV fans is het de laatste jaren echt huilen Europees gezien. Echter ben ik er van overtuigd dat de gifbeker een keer leeg is en er weer seizoenen komen zoals 6 jaar geleden waarin PSV op een haar de kwartfinale CL had misgelopen.

In mijn ogen begint dit allemaal bij het ontslaan van John de Jong.

9 september 2022 om 00:15

Pas nou maar op, want de grappen die ooit over feyenoord (de eeuwige potentie/ geschiedenis kwestie) is actueler dan ooit voor PSV. Ik ben echt nog nooit zo somber over een selectie en technisch beleid geweest als nu...

Wat een wanprestatie van trainer en spelers, zat totaal geen idee achter. Morgen maar 13 kilometer hardlopen met Ruud voorop, dit mag je je fans niet voorschotelen

Het houdt niet op. Stelletje onderpresteerders in Europa. En maar weer lekker doen alsof je t kunt tegen linkerrijtje Eredivisie. Slappe hap.

John de Jong mocht van mij al vertrekken, maar dat is nu nog ff onderstreept. Sjonge jonge wat een middelmaat loopt er rond bij psv zeg. Het is dat Benitez nog 2 fantastische reddingen maakt, anders verlies je hier. Heb me ook mateloos geïrriteerd aan de instelling. Ze leken het niet te willen, ook in de 90 minuut sjokten ze maar rond, terwijl Bodo de bal rustig rond kon spelen. Gewoonweg schandalig dit.

Het wordt een beetje hetzelfde verhaal elke keer. We missen gewoon kwaliteit. Het ligt niet aan mentaliteit of vorm of mentale druk. Als je na Rangers nog twijfelde, en na Twente zelfs nog steeds, dan moet je nu na deze wedstrijd tegen Bodo toch overtuigd zijn. We zijn niet goed genoeg om over zo'n team 'even' heen te blazen. Nee, Simons ook niet.

1-1 de terechte uitslag. Benitez nog top.

Eén naam nog: John de Jong. Weg ermee.

Waar blijven die spandoeken?

Gaan we weer op Ruud bitchen? Na Van Bommel, en Schmidt? Gaan we weer los op Gakpo? Pikken we er één uit. Nee, niet van de mensen op het veld of langs de lijn aub. Als we er één uitpikken: John de Jong. John de Jong. John de Jong.

8 september 2022 om 20:48

Alsof John de Jong in zn eentje met die spelers komt. Dat wordt met een hele groep bepaald. Ga lekker iemand anders de schuld geven. Deze spelers horen hier makkelijk van te winnen. Het strijdplan kan je ook naar kijken.

8 september 2022 om 21:04

Nee. Wat een onzin. Wat nou, strijdplan? Dit materiaal is geen Eredivisie top. Het zit daar te ver onder. Altijd maar dat gezaag aan de stoelpoten van de trainer. Tegen Cambuur is het lekker ballen, ja. Maar met een beetje tegenstand zijn onze spelers te langzaam, niet technisch genoeg, en hebben ze te weinig overzicht. Het probleem van PSV zit veel dieper. Als je nog een naam wil: Jan Vennegoor of Hesselink. Jarenlang hoofd scouting en nu rechterhand van John de Jong.

Echt serieus, wat had Van Nistelrooy anders moeten opstellen? Kom je aankakken met Branthwaite, en Til en Savio? Bakayoko misschien. Of toch maar weer Guti. Wat moet ik daarmee.

Moet je voor de gein eens het schaduwelftal van PSV oppennen, dat is echt om te huilen. De basis is al niet goed genoeg, maar wat daarna komt oioioi. Deze selectie is én te slecht, én te smal, én niet in balans.

Xavi Simmons het enigste licht puntje van vanavond. Benitez laat gelukkig nog even zien, waarom die gehaald is. En de rest kan zich allemaal diep scchamen, samen met de technische staf. Op naar de conference league.

Tering, wat was dit frustrerend. Eerlijk gezegd ben ik er al helemaal klaar mee voor dit seizoen. Er moet echt iets veranderen binnen PSV. Stap 1 is John de Jong ontslaan en op zoek gaan naar een nieuwe scouting.

RKC winnen we wel (hoop ik). Tegen Arsenal worden we geslacht en als cadeautje worden we daarna door Feyenoord geslacht.

8 september 2022 om 20:49

Psv zit even in de hoek waar de klappen vallen. Wanneer L. De Jong weer terugkomt zal het weer beter gaan. Van Nistelrooij moet wel echt wat aan zijn tactiek gaan doen... er zit nu geen lijn in.. en met De Jong.. was het alle ballen op Luuk.

8 september 2022 om 21:33

PSV zit elk jaar in de hoek waar de klappen vallen. Daar moet je beleidsmatig op in weten te grijpen…

Ik vraag me af wie er nou echt wil winnen binnen PSV. Vanuit de directie komen alleen leuke praatjes maar geen daden en bij de spelers zit er ook niks in. Echt ongelofelijk als je Ajax voorbij wil. Dat gaat op deze manier in geen 100 jaar gebeuren. En we zijn natuurlijk weer het lachtertje als het gaat om Europa. Hopelijk winnen Feyenoord en AZ nog vanavond.

8 september 2022 om 21:34

Lazio wint Feyenoord niet.. maar dat is ook geen schande. Die kun je incalculeren. Az zou wel mooi zijn

FC Gimly toch te sterk gebleken voor het arme psv.. Schandalig eerst tegen rangers en nu fc gimly.

8 september 2022 om 20:53

Ze speelde tegen Bodø/glimt

8 september 2022 om 21:08

Oftwel fc Gimly

Psv is echt een parodie op een topclub. Die horen thuis in de conference league, lekker voetballen tegen fc bal op het dak 6 en daar misschien een overwinning uit halen

Woaw, aan het eind zag je dat PSV alleen bezig was met overleven. Dit kan niet, er zit totaal geen druk op de bal en niemand loopt vrij. hier mag je Van Nistelrooij voor aanrekenen. Dit is gewoon zijn strategie (niet op balbezit) en levert tegen degelijk georganiseerde ploegen geen kans op. Sinds de blessure van Luuk blijft hij hetzelfde doen. Ik ben tot nu toe niet onder de indruk.

Het verschil tussen Ajax en de rest van de eredivisie is toch ook dit jaar weer erg groot. Wat een verschil tegen de Ranger i.v.m. de pot in Eindhoven. Ook vanavond zien we PSV weer als een mak lammetje tegen een middelmatige ploeg ploeteren en mogen ze blij zijn met een punt. Die gaan het nog zwaar krijgen om 3e te worden in deze poule. Het kan zomaar een kansloze 4e plaats worden.

Van Nistelrooy moet ze wel nog even leren dat ze of met z'n allen druk zetten of met niemand. Dit werkt op deze manier niet zo goed.

Dat gezeur over de coëfficiëntiepuntjes moet ook maar eens ophouden. Een tweede vaste plaats in de CL: Wie gaat daar dan in spelen? Buiten Ajax heeft geen enkele Nederlandse club op dit moment iets in de CL te zoeken.

Dit PSV gaat toch niet ver komen Europees? Ik snap niet waar mensen dat op baseren. Tis echt een slap zooitje. Voetballend verschrikkelijk matig en alles weer om Luuk de Jong heen gebouwd. Ik voorzie een nog slechter seizoen dan vorig jaar.

Ik dacht dat het na Schmidt niet slechter kon, maar dit PSV bewijst het tegendeel. Ze zakken alleen maar verder weg.

Ik heb nog nooit zo een slecht PSV gezien. Ik volg de club al 15 jaar maar heb nog nooit zo iets slechts gezien. Dit probleem gaat dieper dan wat op het veld staat. Het beleid en de club is gewoon niet topclub waardig. Van de aankopen, tot de verkopen tot de instelling van spelers EN club. De scouting die voor geen meter klopt. De trainers die worden aangesteld. Niks klopt gewoon. Ik weet echt niet hoe lang ik dit nog kan supporten, maar ik ben bang dat dit niet goed gaat komen. Tenzij er een grote schoonmaak komt van boven naar beneden.

Het veldspel gaat nergens over. Ik zie mensen klagen over onze verdediging en hun opbouwende kwaliteiten, maar het middenveld helpt ze ook niet echt. Daarnaast hebben we ook geen wingers die zijn directe tegenstander kan uitspelen. Hele ongebalanceerde team.

Teze, Sangare, Xavi zijn de enige die nog wat probeerden. De rest? Misschien Savio na zijn invalbeurt, maar echt teleurstellend.

Pfffooeee dit leek echt helemaal nergens op zeg!

Ga er vanuit dat Feyenoord niet wint in Rome, hopelijk wint AZ anders is het een bedroevend Nederlands avondje ..

Toch wel een heel matig PSV gezien dat blij mag zijn met een punt. Wel een lichtpuntje: Xavi Simons. Ik kan er gewoon niet over uit. Niet alleen je beste voetballer, maar ook de speler met de beste arbeidsethos. Is continu in de weer, is fel en zet druk. Gaat echt een grote worden, hier mogen jullie wel in je handjes wrijven. Als Ajacied ben ik jaloers, zou onze beste middenvelder zijn denk ik.

Je zag in t begin al veel foute aannames van simpele ballen, buitenkantje voet wegspringen o.a. bij Veerman, dan begin je dus met een totaal verkeerde mindset aan zo'n wedstrijd en dat trek je dan niet meer recht...

John de Jong OUT!!! RAUS!!! WEGWEZEN!!!! Heel het stadion schreeuwt al 4 jaar, misschien wel 8 jaar om een fatsoenlijke verdediger, maar nee laten we nog een 10e middenvelder aantrekken zonder persoonlijkheid. Klaar ermee. Vandaag nog eruit zetten. En Marcel Brands mag meteen mee, want die zag het zelfs in Frenkie de Jong niet zitten.

Wat ook onthutsend was is hoeveel kansen we weggeven als we druk zetten. Als iemand zich nog afvroeg waarom we niet met meer pressing spelen, daar heb je je antwoord. Kan de achterhoede totaal niet aan.

PSV mag wel uit gaan kijken dat het niet dezelfde kant op gaat als Feyenoord van een paar jaar geleden. De spaarzame miljoenen die er zijn verdampen door het halen van spelers zonder nivo, het stadion dat ook steeds ouder en duurder word om te onderhouden, geen visie, geen scouting, noem het maar op.

Net terug uit het stadion. Wat een brandhout. Ploeg hangt als los zand aan elkaar, de meest simpele passes komen niet aan. Echt niet om aan te zien. 9 onvoldoendes. Alleen Benitez en Simons een voldoende. Met deze verdediging kun je niet verder. En ook het middenveld is zwak. Veerman is veel te laconiek. Onzichtbaar en verliest veel duels. Gakpo voetbalde als een krant. Doffe ellende.

8 september 2022 om 23:24

Dit was niet aan de verdediging. Onze aan als spel ging helemaal nergens over vandaag.

Ik begrijp niet dat niemand van die z.g,kenners ziet,dat de linies van PSV bijna 15 meter van elkaar speelde.Dus de achterhoed dan 15 meter verder het middenveld,en dan nog eens 15 meter verder de aanval.Dat is niet te belopen,en niemand heeft het schijnbaar gezien.

Je zou toch denken dat een man als Fred Rutten ook iets te zeggen heeft? Die ziet ook dat het op momenten niet loopt en kan inspringen op tactische beslissingen met zijn ervaring….

9 september 2022 om 00:10

Fred Rutten springt dus ook in. Dit is gewoon wat het is. Juist omdat Rutten er zit, toch een specialist in teams smeden, weet je zeker dat dit het beste team is wat er te smeden is. Allemachtig wat een armoe.

Freds teams speelden altijd vanuit het systeem, 433. Balbezit en gecontroleerd aanvallen. Dit PSV kan nog niet eens de bal 8 passes in de ploeg houden. En ja ik heb geturfd. 7 was het record. Zonder druk. Veel vaker waren we de bal binnen 3 passes kwijt.

Dat is gewoon een gebrek aan kwaliteit.

Om je dood te schamen dit. Volgende week Arsenal en Feyenoord en dan is t seizoen alweer voorbij… 👋🏻

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren