Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Tijdens de winterstop moet PSV ingrijpen en elke linie versterken'

Laatste update:

PSV verloor zondag met 3-1 van Feyenoord en staat nu tiende in de Eredivisie. De achterstand op koploper Vitesse is groter dan de voorsprong op hekkensluiter NEC en dus is er toch wel sprake van lichte paniek. Directeur voetbalzaken Marcel Brands heeft laten weten dat de positie van Phillip Cocu niet ter beschikking staat, maar dat er wel de mogelijkheid is om in januari nieuwe spelers te halen.

/

Brands heeft al laten weten dat er dan niet gedacht moet worden aan talenten, maar aan meer ervaren krachten. Een goed idee, vindt Hans Kraay senior: "Tijdens de winterstop moet de club ingrijpen en elke linie versterken. Dit team mist ervaring, dus routiniers zijn welkom", zegt de voormalig coach van PSV in het Algemeen Dagblad.

Ook oud-aanvaller Arnold Bruggink merkt op dat de ervaring ontbreekt in het elftal van Cocu. "Jongens van achttien en negentien moeten nu de hele club dragen en dat is ontzettend moeilijk. Ze zijn bang om te verliezen en dat is ook logisch", stelt de analist. Aankomende zaterdag krijgt PSV bezoek van lijstaanvoerder Vitesse.

PSV moet in januari elke linie versterken

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou, kom maar op met die wanbeleid/koopclub opmerkingen! Feit is gewoon dat ervaring ontbreekt, en de jonkies PSV niet kunnen dragen, met jeugd versterken heeft dus geen zin. Liefst wat ervaring erbij, de vraag is alleen waar je dit moet gaan zoeken. Betaalbare alternatieven zijn erg schaars. Ervaren RB erbij?

3 december 2013 om 13:27

weer 40 miljoen er door jagen en dan nog meer plekken zakken.. laten we een voorbeeld namen aan ajax ! talenten hebben we ook wel in de jeugd en we verkopen zelf de ervaren spelers nog ff zo en ben geen psv supporter meer

3 december 2013 om 13:32

PSV neemt een voorbeeld aan Ajax.........en dan doen ze het nog niet goed.

3 december 2013 om 13:39

De Ajax jeugd kan altijd terugvallen op het Ajax spelletje. Dat heeft PSV niet.

3 december 2013 om 13:41

"nog ff zo en ben geen psv supporter meer"

Dat ben je al niet.

3 december 2013 om 13:41

dat is waar ... ik ben geen psver meer

3 december 2013 om 13:47

Ze zouden inderdaad een voorbeeld moeten nemen aan Ajax en dus een ervaren assistent halen. Spijkerman is ongelofelijk belangrijk voor Ajax (geweest). Dat is de linie waarin ervaring ontbreekt, de linie van de coaches.

3 december 2013 om 14:14

ga toch weg met je, we/ze moeten ajax nadoen!

3 december 2013 om 14:25

Je weet toch dat de hele voetbal wereld om Ajax draait.

3 december 2013 om 14:48

@voetbalkenner6

Kloppen die statistieken dus toch..

https://

scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-

ash320/1460025_668749249825298_1944647525_n.jpg

3 december 2013 om 14:51

Voetbalkenner6 Hahahaha het gaat even niet goed en jij bent geen psver meer? En als psv weer 4 keer achter elkaar kampioen wordt sta jij zeker vooraan bij het kampioenfeest.

3 december 2013 om 15:13

Hoe kom je nou weer met 40 miljoen op de proppen? Overdrijven is ook een vak.. Juist de jeugd kan het nu niet waarmaken door gebrek aan ervaring. Toivonen en Schaars zijn in staat dit team te dragen maar zoals iedereen heeft kunnen zien is Toivonen nou niet bepaald de meest volwassen speler op dit moment. Een ervaren aanvaller en verdediger erbij is echt geen slecht idee.

Die jonkies moeten juist de ervaring van andere spelers zien om zich aan op te trekken. En met die ervaring van oudere spelers motiveer je juist de jonge spelers om beter te worden en te leren zodat ze meer speelminuten willen maken.

3 december 2013 om 16:34

Zulke mensen als jou hoeven we ook niet als je zo denkt!!!!!

3 december 2013 om 16:52

Nep supporters. Bah. Zo kun je jezelf absoluut geen supporter noemen.

3 december 2013 om 17:45

dream on

4 december 2013 om 07:46

Krijg je tegenwoordig ook al randjes hier voor het kijken naar studio voetbal?

5 december 2013 om 11:43

Wat een overdreven reactie weer... 'neem een voorbeeld aan Ajax'. Alsof die club nooit een (ervaren) speler heeft gehaald. Wij hebben echt een opleidindsziekte in Nederland. Iedereen die net zelfstandig de luiers kan uitdoen is te oud.

3 december 2013 om 13:31

We missen alleen wat ervaring in de achterste Linie - denk bijvoorbeeld aan een Boulahrouz.

Op het middenveld en in de aanval is er genoeg ervaring, wat eigenlijk de ploeg makkelijk moet kunnen dragen.

3 december 2013 om 13:52

Ja of een Sjaak Polak

3 december 2013 om 14:08

exact.

3 december 2013 om 14:12

Het ligt niet aan de ploeg. Het zijn allemaal individueel goede spelers. Philips goku heeft er gewoon nog geen goed team van kunnen maken.

3 december 2013 om 13:33

Zou een optie zijn om met van Bommel te gaan praten
Hij heeft ervaring en is er nog niet lang uit.
Ik zou hem als voorstopper willen zien bij Psv
Hij heeft de persoonlijkheid die het PSV ontbreekt in het veld

3 december 2013 om 13:34

Er hoeft helemaal geen ervaring bij. Al dat populistische gezwam van iedereen. Net als bij Feyenoord, iedere week flop en na leuke wedstrijd tegen psv opeens weer titelfavoriet. Laat me niet lachen.
PSV heeft gewoon een jonge ploeg en die komen er vanzelf weer bovenop. Hier worden ze alleen maar sterker van. Wedden dat ze zaterdag van Vitesse winnen! En dan is veel alweer vergeten.
Nee, na de winterstop staan deze Psv´ers er weer en vechten ze met feyenoord en vitesse om plek nr 2.

3 december 2013 om 13:39

waar wil je om wedden?

3 december 2013 om 13:42

Ik wil met jou wel een weddenschap af te sluiten dat Vitesse van PSV gaat winnen!

3 december 2013 om 13:44

jaa dat denk ik ook.. ik wil ook met ausievis die weddenschap afleggen die denkt dat psv wint

3 december 2013 om 14:33

Oke als ze winnen pijp jij mij en als ze verliezen neuk ik jou, deall??

3 december 2013 om 13:35

Op zich is als iedereen fit is genoeg ervaring,maarja tegen zoveel blessures kan je niet op.
Park(32jr) wijnaldum (24jr) matavsz(27jr) toivonen(27jr) schaars( 30+).
Zijn deze allemaal fit dan is je gemiddelde leeftijd 25a26jr ipv 22jr.
En met park in de basis rolde ze de titelfavoriet(ajax) bij uitstek met 4-0 op. Dus ze kunnen het wel.
Opvallend is: Met Park geen enkele wedstrijd verloren,sinds uitvallen park en ook wijnaldum maar 1x gewonnen.
Lijkt me logisch wat de oorzaak is.
Kijk naar barca ,met messi winnen ze alles moeiteloos en zonder messi verliezen ze van ajax en afgelopen weekend in de competitie.
Dus ontbreken van je keyplayers heeft wel degelijk invloed.

Zou wel een ervaren verdediger en spits bij halen.........als ik psv was.

3 december 2013 om 13:44

Matavz en Toivonen hebben nog vrijwel niets kunnen betekenen dit seizoen. En Schaars is niet geblesseerd.

Blijft over dat de afwezigheid van Park en Wijnaldum inderdaad flink lijkt aan te tikken.
Slechts twee blessures dus. Dat is al genoeg om PSV de nek om te draaien, blijkbaar.
Dan mag je wel zeggen dat er een probleem is in de selectiesamenstelling.

3 december 2013 om 13:47

ze moeten weer bij de basis beginnen. binnekant voet spelen enzo

3 december 2013 om 13:54

Inderdaad. Plezier op het veld is belangrijkste. Gewoon weekje lekker karten en paintballen op de herdgang. Toivonen zn hoofd kaalscheren als ie slaapt goed voor groepsproces

3 december 2013 om 13:54

heb je tandpast ook weer:-)
Park en wijnaldum zijn al heel het seizoen geblesseerd, matavz , toivonen en schaars zou al genoeg moeten zijn, kijk naar feijenoord en ajax. En dan er bij halen met park hebben ze niets verloren:-D Die jongen heeft 1,5 wedstrijd mee gedaan!
Kijk naar messi, volgende prut smoes erbij halen, kijk dan naar real zou ik zeggen, valt ronaldo uit en toch winnen ze.....
Dus ik hoop alleen maar om jou stil te krijgen dat ze allemaal snel terug zijn, want ook vorig seizoen liep het met al die ervaring faliekant mis....
Wanneer geef jij nu ook eens een keer toe dat er iets structureel mis is bij de philips sport vereniging:-)

3 december 2013 om 14:05

Wijnaldum is net 23 geworden, Matavz is 24 en schaars is 29, dus je leeftijden kloppen niet echt. Verder zullen deze spelers er bijna nooit allemaal tegelijk instaan.

Neemt niet weg dat hè met de weggevallen Wijnaldum en Park gewoon helgeel ervaring en werkvermogen mist.
Het enige waar je in de winterstop aan zou moeten denken is denk ik een ervaren spits dit in dit systeem past. Want Locadia zit in een dip en Matavz is niet de ideale spits voor dit systeem. Je kan in mijn ogen beter een Bendtner of Johansson(az) erbij hebben.
Ik kijk er nu al naar uit om park er weer bij te hebben, hopelijk kan hij tegen Vitesse al meespelen. Zou echt ideaal zijn.

@bukkieb: er zit nog veel verschil qua leeftijd en ervaring tussen Feyenoord Ajax en Psv. PSV heeft dit jaar al ongeveer alle records gebroken qua jongste elftal.
Jonge selectie in Europa, jongste basis elf ooit in de eredivisie, jongste selectie eredivisie, jongste hattrickmaker.

Bij Feyenoord hebben ze pelle, schaken, matthijsen, immers, vormer, Goossens en Verhoek die allemaal ouder zijn dan Matavz, de op 3 naar oudste speler bij Psv. Zo jong is Feyenoord dit jaar nou ook weer niet.

Bij Ajax zijn ze idd ook erg jong(scheelt nog ongeveer 1 jaar met Psv), maar daar zijn wel veel jongens die al heel wat wedstrijden(minimaal 1 seizoen basis) op het hoogste niveau hebben gespeeld. Desalnittemin, knap om zo te presteren met zo'n jong elftal. Maar je merkt ook wel dat Siem, Poulsen(als die speelt), Schone en Moisander het elftal bij de hand nemen als ervaren gasten. Iets wat Toivonen en Matavz blijkbaar niet kunnen en Schaars kan het niet in zijn eentje.


3 december 2013 om 14:16

Wat dacht je dat de voorhoede hun oogkleppen af moeten doen. Die depay, Bakali en Locadia spelen alleen maar voor zichzelf.

3 december 2013 om 14:29

Leeftijden heb ik idd niet correct,maar scheelt een jaar ofzo.
Maar et gaat erom als park schaars wijnaldum samen in het elftal staan er opeens een kwaliteit input is van jewelste(ervaring,scorend vermogen,werklust).
Helaas hebben deze 3 maar een paar wedstrijden met elkaar kunnen spelen in het begin,
Niet geheel toevallig dat het toen liep als een trein.
De balans was toen perfect in orde.
Nu ben je flink achteruit geworpen door deze blessures. Ook doordat je geen automatismen in hetelftal kan creeeren.

@bukkie b.
Park en wijnaldum zijn pas sinds eindsept begin okt geblesseerd(check je feiten).........tot dan geen nederlaag. daarna veel puntenverlies.

3 december 2013 om 14:41

Ik ben er ook van overtuigd dat het loopvermogen van Park en Wijnaldum doorslaggevend was. Zij maakten zoveel meters tijdens een aanval dat er genoeg gaten kwamen voor spelers als Depay en Bakkali om voor de goal te komen.

3 december 2013 om 16:58

Welke spelers dan ?

4 december 2013 om 20:59

@ mervin King

Daarma zijn hoofd insmeren met pek en veren.

3 december 2013 om 13:44

Leuke woordspeling, betaalbare oplossingen zijn Schaars. Wel betaalbaar maar geen oplossing haha. Maar verder ben ik het wel met je eens. Psv mist een echt ervaren leider, of zo'n speler echter te vinden is is de vraag.

3 december 2013 om 13:49

Ontbreekt totaal geen ervaring. Poppetjes moeten op de juiste plaats worden gezet / laten staan (maher, Locadia, Narsingh, Wijnaldum) dan komen de punten vanzelf. En echt ervaring heeft bijna geen iedere eredivisieclub in de top.

3 december 2013 om 13:50

Ajax heeft ook geen ervaring en kijk wat daar aan de hand is.

3 december 2013 om 14:11

Bij Ajax hebben ze wel ervaring alleen zitten die op de bank even voor de duidelijkheid daar bedoel ik de coaches mee......

3 december 2013 om 14:37

Ajax doet het goed,de laatste maand(en).klopt helemaal. Daarvoor liephet ook minder met nagenoeg hetzelfde elftal(dikke nederlagen tegen psv-barca).
Waar ligt dat aan?
Vorm?
Balletje net binnenkantpaal erin ipv eruit?
Zit het tegen ...penalties/rode kaart tegen(zie az-ajax).
Zeg het maar.

3 december 2013 om 15:03

Ajax heeft nu een heel ander middenveld dan tegen Psv. Ook stond het toen net met een redelijk nieuw elftal en dat raakt nu eindelijk op elkaar ingespeeld. Dat zou je bij PSV ook verwachten maar daar gebeurd het omgekeerde.

3 december 2013 om 14:49

Feit is dat psv dat van te voren al had kunnen zien dat er ervaring miste. Als je nu 3 spelers er bij haalt gaat het niet per definitie beter.
Het constante wisselen van basiselftallen komt geen enkele ploeg ten goede.
Psv heeft gewoon een vreselijk beleid.dit zou een overgangsjaar moeten zijn met een nieuw beleid waar ze zouden terug vallen op jeugd. Nog geen 4 maanden later vervallen ze alweer in hun oude rituelen om gelijk weer paniek aankopen te doen.

jeroen beetje kinderachtig dat je je zo opsteld

3 december 2013 om 13:27

of aan feyenoord!?

3 december 2013 om 13:29

ook een voorbeeld jaa

Ik zou starten met een ervaren coach op zo jonge groep. Dat is een stuk goedkoper!

3 december 2013 om 13:36

Ernie Brands is beschikbaar, zet m naast Cocu
Ik zo de mogenlijkheid bekijken of van Bommel terug wil komen
Die heeft een echt PSV hart.
Toivonen is de spits
En verder rustig blijven

3 december 2013 om 14:17

Nee joh,

Ze hebben vasgt nog wel iets, wat ze kunnen verkopen voor veel te veel geld en dat in 2 - 3 jaar verbranden

3 december 2013 om 20:05

@ stewart

Waar wil he van Bommel voor gebruiken? Hij is ook onervaren zoals cocu.

3 december 2013 om 22:25

Ernie Brands haha is dat de oplossing?
Dit is precies het probleem van psv. Ze hebben simpelweg te weinig echte oud clubmensen die ook nog echte klasbakken waren en kunnen zijn als trainer.
Allemaal inkoop spelers die na hun carriëre niets met psv hebben. Dan blijft er weinig behoorlijks over en zit je met vd Weerden, Ernie Brands en dat soort gasten. Nou succes....

Al die gasten zeggen alleen maar::" ze moeten versterken", maar ik heb nog niet 1 naam gehoord. Ik zou ook echt niet weten wie we zouden moeten halen. Ik hoop dat Brands wel een idee heeft.

3 december 2013 om 13:50

Wijnaldum en Park zullen dit team echt gaan versterken. Het middenveld wordt dan in een klap een stuk stabieler. Hierdoor zal het hele team beter gaan presteren.

3 december 2013 om 13:59

Maar ze blijven dan een bijter/controleur missen in mijn ogen. Ik vind Schaars daar niet goed genoeg in namelijk. Voor de rest hebben ze een prima middenveld, vooral in aanvallend opzicht met Wijnaldum en Maher. Maar het gemis van een goede controleur zet de (toch al zwakke) verdediging ontzettend onder druk.

3 december 2013 om 14:30

Kan Park niet als controleur gaan spelen? Of Hiljemark? Die twee weten ook wel van aanpakken en hebben iets meer (bij Park veel meer) power in hun spel.

3 december 2013 om 14:39

Een voetballende spits zou ook wel van pas komen die bijvoorbeeld Maher en Depay beter laten renderen en het elftal beter zal laten spelen.
Ik vind Depay een groot talent maar moet soms beter afwegen wanneer hij moet schieten en wanneer hij op balbezit moet spelen. Maar dat kan alleen een goede trainer hem leren.

Eigenlijk is gewoon de fout geweest om te proberen Ajax te kopiëren en het dan ook helemaal fout doen.
Ajax heeft gewoon mazzel gehad dat de Boer een natuurtalent is als trainer, maar om zo een onervaren coach op te stellen is natuurlijk geen garantie op succes. Die zullen net als elke beginnende trainer fouten maken.

Daarnaast heeft PSV ook geen elke filosofie en wat is de filosofie van Cocu eigenlijk? Willen ze nou de bal snel naar voren spelen of op balbezit voetballen? Ik denk het eerste als ik het spel zie. Dat lijkt me niet verstandig als jij je met mindere middelen Europees wilt onderscheiden. Wie niet sterk is moet slim zijn, zo heeft Ajax bewezen. Door goed positiespel te spelen onderscheid Ajax zich met de top met mindere spelers. Wilt PSV hetzelfde spelen als de Europese top dan zal het altijd de mindere zijn ten opzichte van de club met betere middelen.
De Boer hamert constant op positiespel en de hele club wilt dat zien en geloofd erin dat we daarmee verder komen.
Maar wat wilt PSV eigenlijk?

3 december 2013 om 15:20

@ Superman123

Ik weet niet wat PSV echt wil qua beleid. Het is alleen al jaren duidelijk dat PSV sportief succesvol wil worden. Dat is het doel van Psv, terwijl de weg daarnaartoe nooit goed wordt uitgekozen of men verandert onderweg weer van koers/richting.. Zo kom je nooit bij je doel, maar in Eindhoven doen ze het toch steeds.

Als ze nou eens ergens voor zouden kiezen en dit echt vast hielden dan was er nu niet eens de discussie of Cocu het seizoen uit ging zitten, spelers gehaald gingen worden of wat dan ook... PSV moet eigenlijk na een nederlaag zeggen; ja, hoort erbij, maar we hebben dit en dat geleerd en gaan ons best doen het volgende duel beter te presteren. Nu is de reactie na een nederlaag; ja, PSV hoort beter te kunnen (op basis van wat? met zo'n jonge selectie en blessures..?) en we gaan ons best doen dit te veranderen (terwijl niemand weet hoe dat op korte termijn moet gebeuren, dus richt je dan op de lange termijn is mijn idee...).

Geen slecht idee.

Verkoop dan maar ook je ziel aan de gemeente om het te kunnen financieren.

3 december 2013 om 13:27

Beetje een 'goedkope' opmerking. Psv heeft echt wel geld om een aankoop te doen. Of ze daar verstandig aan doen is een tweede.

3 december 2013 om 13:39

Volgens mij vergeten heel veel mensen hoeveel ze hebben binnen gehaald aan transfers afgelopen transfermarkt. Ze hebben veel minder geïnvesteerd dan dat er is binnen gekomen. Door tegenvallende resultaten en blessures staan ze niet waar ze horen te staan. Het is geprobeerd met jonge onervaren spelers nu dit niet werkt is het toch ook vrij logisch dat er nu weer geïnvesteerd wordt om alles weer op de rails te krijgen. Matavz ligt eruit en Wijnaldum, Park. Wat toch wel basisspelers zijn en meer ervaring hebben dan de spelers die er nu instaan. Als PSV zijnde zou ik de keuze wel kunnen begrijpen. Ze hebben ook veel pech gehad als je kijkt naar de verloren spelen of gelijke spelen. Wel moeten ze uitkijken dat ze niet teveel spelers halen denk ik, want ze hebben echt veel talent rondlopen en die moet je niet teveel in de weg staan maar rustig rouleren.

Persoonlijk zou ik op de volgende posities versterkingen willen zien.

-Ten eerste de LB positie. Willems is te onervaren en wispelturig, voor de toekomst belangrijk maar nu nog te wisselvallig. Tamata is niet het niveau voor Psv.

-Ten tweede de spitsenpositie. Matavz is geen spits voor Psv. Verkopen en er een meevoetballende spits voor halen, wanneer er geld over is nog een pinchhitter misschien.

- Ten derde een ervaren RB. Brenet en Arias hebben zeker potentie om goed te worden alleen nu kosten ze PSV beide teveel punten. Kijk naar Arias in de wedstrijd tegen Feyenoord bijvoorbeeld. Ook hier zou een ervaren RB niet misstaan.

3 december 2013 om 13:43

Ik zou zelf niet teveel kopen, maar de posities die jij benoemt kunnen wel wat versterking gebruiken. Links back sowieso: Willems bakt er niets van en zal ook niet de ideale LB voor de toekomst zijn in mijn ogen. De rechtsbackpositie is al jaren een zorgenkindje, eerst met Manolev en nu met Arias of Brenet. Dus ook daar ben ik mee eens dat er iets moet veranderen (loopt er dan echt niemand in de eigen jeugd?) en de spitspositie zou ik niemand halen, Matavz is na de winterstop weer fit toch? en Locadia vind ik nog steeds een goede vervanger, want die zal ook nog wel beter worden.

3 december 2013 om 13:57

@ talaves, "door tegenvallende resultaten en blessures staan ze niet waar ze horen te staan. Het is geprobeerd met jonge onervaren spelers nu dit niet werkt is het toch ook vrij logisch dat er nu weer geïnvesteerd wordt om alles weer op de rails" Heel erg goed voorbeeld van korte termijn beleid, is het niet??

3 december 2013 om 15:47

@T. Alavez

Toch is het raar. Je slaat aan het begin van het seizoen een nieuwe weg in, jeugd etc.
Dan weet je dat de resultaten kunnen tegenvallen, en dat werd ook door PSV uitgedragen. Het zou geen probleem zijn. We zijn 3 maanden verder en de paniek slaat weer toe, dat is toch ongelofelijk?

Dan kunnen ze nu roepen om ervaring, maar dat hadden ze begin van dit seizoen toch ook kunnen weten?
Wil niet lullig doen, maar consequent is het niet. Brands is dan toch niet meer serieus te nemen?

3 december 2013 om 20:08

@ t alavez.

Waarom manolev niet op RB, hij is echt niet zo slecht als vi en van der gijp beweren.
En hij werkt als een paard.

Ik zou zeggen 1 versterking een spits. Ik zit te denken aan Klaas jan Huntelaar. huren of kopen. hoeveel moet hij kosten hij is 29 ofzo. 7 miljoen prima deal voor beide.

3 december 2013 om 13:26

Haha jij bent zeker de grappigste thuis? Voorlopig gaat Huntelaar echt nog niet weg. En als die weer naar de eredivisie gaat is dat Ajax.

3 december 2013 om 13:27

verwacht toch meer richtig de 20 en Huntelaar heeft gezegd dat als hij terugkomt naar Nederland voor Ajax wilt spelen.

3 december 2013 om 16:51

@shikamaru 20 miljoen? Nee Huntelaar is niet in goede doen, is niet zo jong meer. Ik schat een miljoentje of 10 a 12

3 december 2013 om 20:09

Want schale gaat hem verkopen, totaal niet realistisch, ook qua bedrag niet.

Tja anders kopen ze er nog een paar

3 december 2013 om 20:10

Zijn we mee bezig, maak je geen zorgen we zullen he niet teleurstellen

Nog meer kopen?? Hebben ze nou nog steeds niet geleerd dat je niet alles kunt kopen??

Als je kijkt naar hun spelers, wie moeten ze dan vervangen en voor wie? Het zijn toch allemaal toppers??

3 december 2013 om 13:26

Dit ligt meer aan de onervaren coach die dit team niet op de rails krijgt.

3 december 2013 om 13:46

Ligt niet aan coach of spelers.
Zonder die waslijst aan blessures de afgelopen maanden ,stonden ze nu gewoon mee boven aan.
Zonder blessures stond psv netjes boven aan met 4gewonnen en 2gelijk.
Toen kwamen de blessures van :
Park
rekik
wijnaldum
matavsz
bakkali
willems
brenet
schaars
locadia
zoet.
10 basisspelers geblesseerd en (logisch) gevolg nog maar 1overwinning en 2gelijke spelen en 5nederlagen.
Haal je bij Vitesse,ajax,fey etc10basisspelers weg en het resultaat is hetzelfde.
Plus er komt bij dat je niet kan bouwen aan een vast team,dus automatismen komen er ook niet in.
Waar psv in het begin in een vaste samenstelling speelden en iedereen aan de kant zette met mooi voetbal.

Oorzaak slechte prestaties: pure pech(blessures)
Oplossing: hopen dat iedereen en vooral park en wijnaldum zsm fit worden.
Gevolg: na de winterstop wekelijks 3punten....

3 december 2013 om 14:22

Een topclub als PSV moet gewoon ook een sterke bank hebben. Bij Ajax hebben ze ook genoeg last van blessures gehad (sigthorsson, de Jong, Bojan, Boilesen, Duarte, Moisander) in principe ook allemaal basisspelers. En dit vangen ze prima op doordat de jeugd gewoon over voldoende kwaliteit beschikt. (veltman, Denswil, Klaasen, Serero, Hoesen).

3 december 2013 om 14:24

Ten eerste zijn dit geen 10 basisspelers. Maar Ajax heeft ook Sigthorsson, Bojan, De Jong, Duarte, Boilesen, Moisander, Vermeer (die toen nog eerste keeper was) geblesseerd gehad. Locadia heeft overigens geen enkele wedstrijd van PSV gemist door een blessure voor zover ik weet.

3 december 2013 om 15:06

Locadia en Matavz daar staat er maar 1 van tegelijk in.

verder heeft ajax die blessures ook gehad, maar itt psv kan ajax dit wel opvangen met jeugd. helaas

3 december 2013 om 15:50

Makkelijk, zgn 10 basisspelers en daar alle slechte resultaten aan ophangen.
5 v.d. 10 hebben zondag trouwens gewoon gespeeld.

Met versterken neem ik aan dat ze spelers halen voor in de basis en niet voor de breedte. Ik vraag me af welke spelers zij dan nog kunnen halen. Ik zou ook een ervaren man bij de technische staf erbij halen.

PSV moet helemaal niks. Gewoon doorgaan met de huidige koers!

Als je een koers uitzet, moet je die niet na een half jaar al weer over boord gooien. Dan kun je verwachten dat het een seizoen gewoon tegen zit. Geef Cocu tijd om te bouwen aan het team, dan komt dat vanzelf goed!

3 december 2013 om 13:28

Precies mijn gedachte, je hoeft je eigen echt niet te schamen als het een jaartje wat slechter gaat omdat je een hele andere koers bent op gegaan. Dit hadden ze vooraf makkelijk kunnen weten, Jongen jongens amper ervaring en ja dan kan dit gebeuren. Je moet naar de lange termijn kijken. Pff wat is die Brands toch kortzichtig...

3 december 2013 om 14:11

Een jaartje tegenzit? Als dit zo doorgaat dan hebben ze dit volgend jaar ook niet op de rit. Lals je maar 5 wedstrijden wint tot nu toe in het seizoen, en maar 8 punten voorsprong hebt op de hekkensluiter, dan zit er heel wat meer tegen. Dan moet je als topclub ingrijpen en niet verder late ontsporen.

een tussen jaar heb ik vrede mee, maar dan moet je als topclub nog bij de eerste 4 eindigen. De rest is onacceptabel.

3 december 2013 om 14:25

Het gaat dus een paar maanden slecht en gelijk geeft iedereen op? Wat een mentaliteit zeg...

Dit weet je toch vooraf? Dat het tegen kan zitten als je met veel jonge jongens speelt.

3 december 2013 om 14:36

Men zit op de helft van het seizen. Dat is wat meer dan een paar maandjes. Natuurlijk moet men in de winterstop ingrijpen om het niet verder te laten escaleren. Heeft niets met mentaliteit te maken.

er is totaal geen balans in het elftal. Dat ziet iedere leek. En die jonge jongens krijgen dat niet voor elkaar. Ook niet met Cocu!

(ik had hier al voor het begin van het seizoen mijn vraagtekens over, en helaas heb ik (tot nu toe) gelijk gekregen.)

3 december 2013 om 15:04

Het zit ze al 6 jaar tegen.
Helemaal lachwekkend is dat sommige supporters de blessure waslijst naar boven halen.
Ajax heeft al jaren die pech/problemen.
En dat geld ook voor feyenoord twente en vitesse.
Wat een feit is dat de talenten en spelers van psv simpelweg niet goed genoeg zijn.de enige speler met echt groot talent (Maher) komt er ook niet uit de verf. Puur omdat hij eental zeer matige medespelers heeft

3 december 2013 om 16:33

Dan heeft het toch wel met mentaliteit te maken als je zo snel opgeeft...

Ajax had toen het 2e seizoen onder frank de boer 14 punten achterstand op de nr 1? Zijn wij heftige inkopen gaan doen omdat het niet goed ging? Nope er was een plan getrokken om voor de eigen jeugd te gaan, en daar houden ze zich aan en dan weet je dat het wel is een jaartje tegen kan zitten.

Als je dan niet door durft te zetten om voor je eigen jeugd te kiezen ben je gewoon zwak!

Als Psv nu weer verder gaat zoals de vorige jaren namelijk als koopclub dan vind ik dat zwak. Ajax weet het ook vanzichzelf dat als we een jaar slecht gaan dat er geen nood aan de man is je weet dat het kan gebeuren.

Maar wat het probleem is bij psv als zij geen europees voetbal spelen hebben ze zware problemen!

3 december 2013 om 19:03

Je moet niet naar Ajax kijken, je moet naar Psv kijken. Ajax heeft een veel grotere vijver om talent uit te halen. Dat moet je goed beseffen.

En Ajax koopt ongeveer net zoveel spelers als Psv. Dus dat argument gaat niet op. Iedereen denkt maar dat Psv een koopclub is. Klopt! Maar net zo goed zijn andere clubs dat ook. In reacties hieronder wordt perfect aangegeven wat de aankopen zijn geweest de afgelopen jaren. En daar zit haast geen verschil in. Er zijn zelfs clubs die meer kopen.

Psv moet als topclub aktie ondernemen. Of je elftal versterken met spelers die meer ervaring hebben. Zoveel jonge gasten, dat gaat niet werken. En zeker de coach op non aktief zetten. Toen Cocu het roer overnam van Rutten ging het ook niet goed. daarna heeft ie een jaar mogen rijpen bij de jeugd, en nu is het weer niet goed. En brands.....na 3 1/2 jaar heeft hij of geen goed elftal neergezet of een goede trainer voor de ploeg. Dat mag Brands zich aanrekenen.

als dit mentaliteit is.....prima! als dit zwak is....prima! maar het is de harde waarheid. En verandering is onvermijdelijk. je kan niet langer gaan afwachten. Cocu is alle grip kwijt, sterker nog....die heeft hij nooit gehad.

Hij wisselt Narsingh terwijl het de beste speelr was in de europese wedstrijd. tegen Feyenoord speelde die zelfs niet. tegen Feyenoord wisselt ie depay, terwijl Depay toen de beste aanvaller was. er ligt eveel ruimte tussen de linies, waardoor positiespel heel moeilijk wordt. Hierdoor ligt het tempo veel te laag en blijft men de bal maar rondbreien achterin.
Hoeveel fouten mag een trainer maken, als die bij een topclub werkt? Iedere andere trainer had allang zijn ontslag gehad bij deze cijfers. Psv kan hem toch niet laten aanmodderen? ze tekenen hun eigen doodvonnis.

En je geeft het zelf al aan....psv moet europees voetbal halen, ander hebben ze een probleem. juist daarom moet men stappen ondernemen om in ieder geval europees voetbal te kunnen halen.

4 december 2013 om 07:42

Kijk tuurlijk heeft ajax een grote vijver om uit te vissen. Ajax koopt vooral spelers met oog op de toekomst. Maar oh oh wat liepen die psv'ers aan het begin van het seizoen op te scheppen over wat voor goede jeugd opleiding ze hebben. Met toen Bakkali, Depay, Locadia etc etc.

En hoor je die nu nog? uh uh

4 december 2013 om 08:24

Waarom niet? Bakkali, Depay en loadia zijn toch goede tallenten? Dat ze niet uit de verf komen onder Cocu is een ander verhaal.

4 december 2013 om 12:22

Tuurlijk ik vind het zeer goede talenten. Dat is het probleem ze geven ze niet de ruimte om weer een beetje in te komen... Kijk is naar Fischer, Klaasen, Veltman, Denswil die krijgen weer de ruimte en presteren ook gewoon weer goed!

De jeugd opleiding van psv zal nooit wat worden als ze alleen maar weer oudere spelers gaan kopen. Tuurlijk af en toe zal er wel is een talentje doorbreken. Maar het zal nooit zo zijn als bij Ajax of Feyenoord

Psv is kwa idee gewoon goed bezig je moet gewoon een jaar niet kijken naar de resultaten. Oke je moet niet in het rechter rijtje komen en ook gewoon voor europees gaan maja oke het zij zo als je dan een keer 5 of 6e word.

Maar kijk naar eigen jeugd in de basis Ajax bijv:
Denswil, Veltman, Van Rhijn, Blind, Klaasen, (serero soort van opgeleid bij Ajax cape town). Siem de Jong, Fischer (sommige zien dit niet als eigenjeugd maarja)

Feyenoord:
De Vrij, Bruno Martins Indi, Nelom, Clasie, Vilhena, Boetius

En Psv:
Willems, Zoet, Brenet, Depay, Locadia, Bakkali

Conclusie: Psv moet gewoon lekker doorgaan zijn op de goede weg oke resultaten vallen tege,n in de winterstop 1 hooguit 2 spelers aantrekken desnoods huren. Dan gaat het maar een jaartje slechter so be it.

Weer kopen, schandalig dit.
Ze beginnen dit seizoen met de woorden we gaan het anders doen, nieuwe richting cocu krijgt de tijd.
We gaan zelf opleiden, de titel is geen doelstelling.

En wat gebeurd er nu het loopt even niet en hoppa er moeten weer spelers bij, waardeloos bestuur.
Tuurlijk moesten er deze zomer spelers komen er gingen er immers 12 weg maar nu dan al weer alles overboord gooien is geen Beleid voeren.
Er zijn 3 fouten gemaakt en 2 ervan heten bruma en arias die andere had een spits moeten zijn ipv jozefzoon.
Maar talent genoeg dus gewoon door bouwen.

Zoveel versterkingen halen is juist in mijn ogen het domste wat PSV kan doen, dan kan je weer overnieuw beginnen met bouwen en inslijpen van automatismen. Dit PSV is gewoon op teveel plaatsen gewijzigd en zal eerst een team moeten worden. En dan wil Kraay er nog 3 spelers bij hebben? Kwalitatief doet PSV echt niets onder voor de topteams, misschien met uitzondering van Ajax. En dan haal je een middenvelder en wie gaat er dan uit? Je hebt net nog 3 nieuwe verdedigers gehaald, wat willen ze doen, ook nog de vierde vervangen?

En jahoor PSV gaat weer terug op het oude pad! Kopen kopen kopen.

Wat een geweldige jeugdopleiding...

En over onervaring gesproken, Schaars, Toivonen, Park en Matavz noem ik toch geen onervaren voetballers.

Bij Feyenoord en Ajax was het aan het begin nog veel erger...

3 december 2013 om 13:30

Wijnaldum is ondanks zijn leeftijd ook al behoorlijk ervaren.

3 december 2013 om 14:21

Hier moet ik je idd gelijk in geven!

3 december 2013 om 13:33

Tyton en Bruma, Willems mag toch ook wel eens opstaan heeft tenslotte al een EK gespeeld.

3 december 2013 om 13:37

Willems bakt er niets van, wordt ook helemaal niks met dat zelf overschatte ventje.

3 december 2013 om 14:23

Tyton is geen eerste keeper, Bruma bakt er de laatste tijd helemaal niks van en Willems vind ik een afgrijselijke voetballer. Bah bah bah. Hij denkt volgens mij dat hij één of andere wereld ster is terwijl hij helemaal niets voorstelt

3 december 2013 om 15:53

Even afgezien van de kwaliteiten van Willems, je kan van hem niet verwachten dat hij moet presteren omdat hij een EK heeft gespeeld. Ten eerste had hij daar al helemaal niet moeten zijn, ten tweede zakte hij daar behoorlijk door het ijs. Ok dat lag ook aan Robben die niet mee verdedigde, maar je kon gewoon zien dat het nog veel te vroeg was.

3 december 2013 om 16:50

Willems was gewoon drama, en is nog steeds drama. Een hoop 'kenners' beschouwde hem als een groot talent, nu hoor je niemand er meer over.

Als je dan ook namen kon noemen was het misschien een noemenswaardige reactie van hans kraay senior
Iedereen kan zien dat het bij PSV aan ervaring ontbreekt en dat er op iedere linie versterkingen nodig zijn.

3 december 2013 om 20:14

Geruchten gaan dat verhaegen een doelwit is.

Ja joh, laat de paniek maar weer uitbreken en koop er lekker op los...

Geef deze ploeg gewoon de tijd en ga volgend seizoen voor de titel. Dit jaar voor het kampioenschap gaan was sowieso onrealistisch met dit team. Hoogstens een andere rechtsback halen, want Arias en Brenet zijn wel heel zwak. Bruma ben ik ook niet kapot van, maar die heeft wel potentieel.

Hebben ze nog iets wat ze kunnen verkopen of belenen dan?

3 december 2013 om 13:54

Toivonen staat in de etalage toch? Daarbij lijkt mij wat Matavz betreft; verlies pakken, onder verschillende trainers nooit bewezen de vaste spits van PSV te kunnen worden. Tyton en Manolev lopen ook nog ergens rond.

Eerst zeggen dat ze meer de jeugd een kans gaan geven,en nu misschien toch routiniers gaan kopen. Ik zou op deze voet verder gaan,gewoon de jeugd de kans geven. PSV heeft echt geen slechte selectie,ben alleen benieuwd of Cocu met eventuele aankopen het wel op de rails gaat krijgen,ik persoonlijk denk van niet.

3 december 2013 om 13:31

Zweetlepel, beste kerel, weet je wat het probleem is. Voor de backposities hebben we op Heesakkers na niet echt noemenswaardige talenten, over Hermanson(of iets) heb ik nog mijn twijfels. Op de backposities hebben we op dit moment gewoon heel weinig noemenswaardige spelers, ook als Manolev geen kans krijgt. Want met die rechtsbacks van nu win je de oorlog niet mee, en die linksbacks moeten wat meer gaan trainen. Willems lijkt wat aangekomen.

Een klein beetje ervaring in zo'n jonge selectie is natuurlijk nooit mis, in ieder geval eentje voor de verdediging(de backs) of een back met echt talent die al klaar is voor het grote werk(van Anholt, Heerenveen).

3 december 2013 om 13:42

De kritiek op Manolev heb ik nooit zo begrepen,denk dat de meeste gewoon v/d gijp aan het napraten waren. Manolev zou imo op dit moment gewoon de beste keuze zijn. Wat betreft eventuele inkopen. Dat een elftal het gaat redden met alleen maar jonkies,daar heb ik ook mijn twijfels bij,maar als je kijkt naar de huidige selectie vind ik het geen slecht elftal. Daarom ben ik ook benieuwd of Cocu met versterkingen het wel aan de praat krijgt,mocht dat niet lukken dan lijkt mij dat het exit voor Cocu is.

3 december 2013 om 13:43

Ik vind het maar onzin. Psv heeft met Schaars, Park, Wijnaldum, Toivonen, Matavz, Tyton, Manolev en Hiljemark al aardig wat spelers met aardig wat ervaring.

Bovendien zijn de fouten die gemaakt worden, met Bruma voorop, niet te wijten aan gebrek aan ervaring, maar gebrek aan (voetbal)slimheid.

3 december 2013 om 13:47

@zweetlepel
Ik zie Cocu niet ontslagen worden, dat zie ik niet gebeuren. Als Cocu wordt ontslagen want dan kan net zo goed de hele bende wegwezen, want dan halen ze (alweer) hun idee naar beneden.

Dat van Manolev kwam door v/d Gijp, Manolev kan echt wel voetballen. Gewoon iets meer ervaring achterin, dat is gewoon fijn om te hebben.

3 december 2013 om 13:49

@lunny
Enigzins kan ik me erin vinden, in je mening. Maar iets meer ervaring achterin, dan bedoel ik achterin, zou niet gek zijn. Er staan daar jongens met een gemiddelde leeftijd van 20, kom op das te jong, zien we allebij in.

Helemaal mee oneens. PSV ontbeert het alleen wat ervaring in de achterste linie. Een Boulahrouz was misschien leuk geweest. Ik zie op stats website dat Psv'ers vooral op fysiek gebied (ja, het is toch echt zo) tekort komen, er worden gewoonweg te weinig duels gewonnen. Dit heeft natuurlijk ook te maken met gebrek aan ervaring.

Op het middenveld heb je schaars met genoeg ED en internationale ervaring, Wijnaldum, en Park die het team gewoon kunnen dragen. Dan heb je nog een Matavz die genoeg ED ervaring heeft, en een toivonen.

Kortom- wat een grote onzin Arnold. Grappig om te horen dat de enige Psv'er die enigsinds logica uitkraamt deze week Ronald Waterreus is..

Welja joh, het lukt even niet bij PSV en er moet weer aangekocht worden. Ik dacht dat dit het nieuwe beleid moest worden, wat verwacht je nou, dat er meteen een kampioenenteam staat?

Erg jammer dit.

Neem een voorbeeld aan Feijenoord en in mindere mate Ajax.
Feijenoord heeft de resultaten weggecijferd om te bouwen(ook omdat ze geen geld hadden) aan een nieuw elftal met eigen jeugd.

Jammer dit.

Ervaring is er al met Schaars en Toivonen.

Hoeveel mensen gaan hun mening nog geven? Misschien wat handtekeningen verzamelen of een brief met zijn allen schrijven. Maar ja, ik snap ook wel dat het wordt gevraagd door de media, maar het wordt gewoon moeilijk irritant.

Er moeten duidelijk dingen veranderen, enkele nieuwe krachten zijn nodig want niet alle toevoer uit de jeugd is goed. In ieder geval een lb, Willems is niks en Hendrix moet nog wat body kweken, Tamata vind ik niks. Verder een rb als Manolev de kans niet krijgt, want met die twee die we nu hebben winnen we de oorlog ook niet mee. Als we ons daar versterken zou al heel wat zijn.

Aandoenlijk zeg die roep om routine...vorig seizoen had je met Van Bommel in het veld en Advocaat naast het veld zowat de meest ervaren ploeg van de Eredivisie en werd er geen enkele toonaangevende prijs gepakt en werd je slechts 2e. Toen al riep men om Cocu en om verjonging, en nu het eindelijk zover is roept men weer om ervaren krachten.

PSV-supporters zijn echt de meest dwaze personen op deze aardbol. Gedragen zich alsof ze fan zijn van een een of andere olieclub (gezien de uitgaves de laatste 4 jaar is het deels terecht maar dan nog) en roepen na 3 maanden alweer om een nieuwe trainer. Echt pure waanzin gewoon....lever aub je seizoenskaart in en wordt fan van Psg, scheelt 1 letter en daar heb je je korte termijn succes.

3 december 2013 om 14:35

Ben bang dat als ze idd supporter worden van PSG worden, ze dan gaan klagen over de combi-regeling..
Altijd wat met die PSV supporters..

Waarom niet gewoon de rust bewaren en dit seizoen voor lief nemen? Ik snap het probleem niet zo. Wat verwacht je anders als je in en naast het veld allemaal onervaren mensen neerzet. Die gaan wss pas volgend seizoen renderen of misschien zelfs daarna. Ik hoop dat ze niet opeens voor 10-15 miljoen gaan investeren voor spelers die je daarna kan afschrijven. Volg je huidige beleid en neem de huidige stand op de ranglijst voor lief.

Nee! Dat je een ervaren speler erbij haalt, oké. Maar elke linie!? Hou toch vast aan je visie.

Hou toch op joh. De ervaren spelers:
- Tyton
- Bruma, genoeg gespeeld en niet meer 'jong' in deze voetbalwereld
- Schaars
- Toivonen
- Matavz

Allemaal genoeg gespeeld. Wie is er ervaren bij Feyenoord? Alleen Pelle?
En bij Ajax? Moisander, De Jong, soms Poulsen?

Dit zijn weer domme excuses in mijn ogen. Met het materiaal dat ze hebben kunnen ze makkelijk meespelen voor plaats 1-6!

3 december 2013 om 13:32

Mee eens en dan vergeet je Wijnaldum en Park nog.

3 december 2013 om 13:41

Ervaring is niet alleen te lezen aan leeftijd he, ook aan het aantal wedstrijden. Kan je Blind, v Rhijn, Bojan, Vermeer ook noemen bij Ajax.

Bij Feyenoord heb je Mathijssen, Clasie(aardig wat wedstrijden he!), de Vrij, Janmaat, Schaken....

3 december 2013 om 13:55

Ik vergeet er inderdaad een paar in de haast (ben op werk haha)!

Maar ik vind dat Psv, als de blessure gevallen terug zijn gewoon door kan zonder aankopen.
Oké, een spits kunnen jullie gebruiken. Ik zou Sightorsson kopen! Die kan wel genieten van voorzetten van Narsingh. Hij is op te halen voor 10 miljoen!.
Wil ik wel Manolev erbij!

3 december 2013 om 14:39

Als je naar het aantal wedstrijden gaat kijken kun je bij PSV ook nog Willems (en een EK) en in mindere mate Zoet (wedstrijden Rkc) noemen..

3 december 2013 om 13:42

Feyenoord heeft wel nog wel Mathijsen , wel met je eens met toivonen en schaars heb je 2 spelers die de kar kunnen/mischien wel moeten trekken ..

3 december 2013 om 14:35

Euhm, dan vergeet je Matthijsen, immers, schaken, Verhoek, Goossens en vormer die ook allemaal ouder zijn dan Matavz en aks je zelfs bruma meeneemt(gezien zijn leeftijd en aantal wedstrijden) mag je ook nog Bmi, De Vrij, Janmaat, Claasie, Armenteros, en Mulder meenemen.

Bij Ajax vergeet je Schone vermeer en Sightorsson. Verder zijn blind en Bojan minstens net zo ervaren als Bruma.

Als Hans Kraay senior de weg kwijt is dan moet het AD hem natuurlijk geen podium geven om al zijn onzin te verkondigen. Er hoeft helemaal niks bijgehaald te worden. Geef het gewoon de tijd. Dit jaar is toch al verloren. PSV zou zich, wederom, volledig belachelijk maken als ze nu 3 of 4 nieuwe spelers halen.

3 december 2013 om 19:07

Dus de positie op de ranglijst accepteren? Dan maar belachelijk zijn en proberen je seizoen te redden. Zodat je volgend seizoen wel serieus mee kan doen.

Dit is paniekvoetbal. Met drie ervaren krachten moet je ook maar afwachten of het dan beter gaat. Feyenoord had daar ook maar matig succes mee toen oudere toppers werden gehaald.

Elke PSV supporter moet ook weten dat na het misgrijpen van de titel vorig jaar en de uitverkoop van goede spelers, een stap terug niet te voorkomen viel. Denk ook dat PSV voldoende goede spelers heeft om weer terug naar de top te gaan maar dat heeft wel tijd nodig

Je moet wel realistisch blijven, ook als je ziet dat het momenteel niet lekker gaat. Een versterking in elke linie heeft een prijskaartje van tussen de 20 en 30 miljoen euro. Ga je voor lagere bedragen dan kun je net zo goed verder gaan met de ploeg die je nu hebt. Want dan wordt het tweede of derde garnituur en anders al afgeschreven vedetten. Kijk maar naar de routine die PSV op dit moment heeft. Schaars is eigenlijk niet van het niveau dat je nodig hebt en Park is behalve gehuurd ook nog eens snel geblesseerd en niet voor niets afgeschreven in Engeland.
Nu in paniek raken en de buidel trekken, kan zomaar de definitieve ondergang van PSV in gang zetten. Ongelovelijk dat nota bene een Kraay sr. dit soort uitspraken doet.

een lb die hebben we wel nodig, maar verder hoef je niets te doen. Park komt waarschijnlijk ook snel terug en dan heb je alweer een ervaren speler. PSV heeft deze weg gekozen en dan moet je ze ook een kans geven.

Iedereen kan wel roepen dat PSV elke linie moet versterken maar dat geld is er helemaal niet !

Er is geld voor 1 directe versterking maar er kunnen nooit een verdediger, middenvelder en aanvaller gehaald worden die direct PSV naar een hoger niveau brengen.
Of men moet toch met een investeringsmaatschappij in zee gaan of extern mensen vinden die wat willen financieren maar dat lijkt me niet handig, geld uitgeven wat je niet hebt komt je altijd later duur te staan.

Geduld heeft men blijkbaar in Eindhoven niet, er loopt genoeg potentie rond maar het ziet nu gewoon niet mee ook door blessures niet, dan moet je dit seizoen gewoon als leerproces zien en Europees voetbal word echt wel gehaald.

3 december 2013 om 16:43

Hoe weet jij dat het geld er niet is? Bron? PSV heeft vorig jaar erg veel inkomsten binnen gekregen en krijgt nog bonussen van bijv. Strootman dat rond de 4 miljoen ligt. Daar kun je een goede rechtsback voor halen hoor verder gaat misschien Toivonen weg en moet Matavzs eruit! dat is ook weer inkomsten er is wat geld maar of het geld goed besteed word is een tweede.

3 december 2013 om 16:48

Dat heeft Brands zelf aangegeven dat het geld na Maher op was, denk niet dat er opeens een geldboom is gevonden.

Niet alle inkomsten van transfers kunnen weer uitgegeven worden en dat is ook zo bij Psv, voor het bedrag van Mertens en Strootman hebben ze Maher kunnen halen die anders niet haalbaar was.
Verder moet er ook bij PSV verkocht worden dus zijn er gaten gedicht met de rest van het geld, er zal wel een klein potje zijn maar niet bijster veel.

3 december 2013 om 16:54

Maher heeft rond de 8 miljoen gekost volgens mij Lens was al rond de 9 miljoen. Brands geloof ik niet meestal is het altijd het tegenover gesteld en welke TD gaat nou zeggen ja we hebben bakken met geld? Dan word een speler meteen duurder als PSV aankomt......

Absoluut niet mee eens. Verder gaan waar PSV nu mee bezig is. Er is maar 1 manier om ervaring op te doen en dat is door te spelen, dat doen die jongens nu. Uiteraard krijgen ze nu klap na klap, maar dat is logisch. Juist nu moet PSV laten zien dat ze ballen hebben en achter hun beleid staan, niet bij de eerste tegenslag al weer terug vallen in oude gewoontes.
Vasthouden en door gaan, uiteindelijk win je!

Ik denk dat Schaars, Park en Toivonen toch wel wat ervaring hebben... ik denk niet dat ze paniekaankopen moeten gaan doen, maar gewoon het seizoen uitspelen met dit team. Oke, het zal een lang en zwaar seizoen worden, maar spelers raken wel op elkaar ingespeeld, leren met teleurstellingen omgaan, en kunnen volgend jaar voor de titel gaan.

3 december 2013 om 13:41

En Wijnaldum en Matavz hebben ook meer dan ervaring voldoende !

Tot slot heb je met Maher, Bruma en Narsingh spelers, die weliswaar jong zijn. Maar al redelijk wat competitiewedstrijden in de benen hebben + caps.

Het ontbreekt slechts aan mentaal sterke spelers !

volgens mij hebben ze in het begin van het seizoen 7 nieuwe (jonge ) spelers gehaald..
en wooden ze met die spelers bouwen aan een nieuwe top team

dus slecht aankoop beleid!?

alle ander clubs zijn blij als ze geld uit kunnen geven.. en psv trek de portomme weer

Elke linie? Gomes, Alex Affelay en Farfan....dan doen we weer serieus mee.

3 december 2013 om 16:44

Dan ga ik huilen van blijdschap wat een tijden waren dat!!!!!!!!!!!!!!

3 december 2013 om 19:08

Hoe is het met afellay? Zou dat geen optie zijn?

3 december 2013 om 19:14

geblesseerd dit kalenderjaar huren kan maar op de vleugels is het probleem niet echt zie liever een spits en rechtsback komen.

3 december 2013 om 20:19

een spits en rechtsback. heb je al spelers in gedachte?

spits; Luuk de jong (maar die is al gepasseerd in duitsland)
Finboggasson (is waarschijnlijk te duur)
Rai Vloet (laten doorstromen, maar zonder ervaring)
Kone (terughalen, maar heeft nu blessure (dacht ik))
Alves (oud Heerenveen spits)

dit lijken me allemaal geen opties.

rechtsback ?????????

Ikzelf denk (bij vertrek Toivonen) dat afellay goed samen gaat met Maher.en schaars.

3 december 2013 om 22:50

Luuk de Jong huren, Locadia als 2de spits en Matavzs verkopen. Kone licht er voor het rest van het jaar uit volgens mij was wel goed begonnen. Als rechtsback zou ik het niet weten maar Brands zijnde zal hij vast geen een halen omdat Arias al gekocht is maar ook hij doet het niet goed hoor.

ja joh NOG meer aankopen doen alsof er de voorgaande transferperiodes niet genoeg spelers zijn gehaald?

2013/2014:
Schaars
Arias
Maher
Bruma
Park
Jozefzoon
Rekik(gehuurd)

2012/2013
Narsingh
Hiljemark
Waterman
v. Bommel

2011/2012
Mertens
Matavz
Wijnaldum
Strootman
Willems
Derijck
Tyton

ik weet best dat er een aantal vertrokken zijn maar dit zijn toch genoeg "aankopen" lijk mij zo.. wellicht dat ik me vergis in een aantal spelers omdat ze mss transfervrij waren maar dan nog die spelers kosten wel salaris etc..

en als "opleidingsland" staat er bij PSV veel te weinig eigen jeugd in het team Depay, Bakkali en Zoet, Locadia en daar houdt het volgens mij best wel op..

3 december 2013 om 13:35

Hendrix, Brenet, Bertrams, Willems (is vanaf 2014 volgens de Fifa ook eigen jeugd) zijn ook jongens die dit seizoen minuten hebben gemaakt die uit de eigen opleiding komen.

3 december 2013 om 22:49

ja dat is leuk en aardig maar Hendrix, Brenet en Bertrams hoeveel minuten hebben die dit seizoen gemaakt? als ik alleen al kijk wat er bij Ajax en Feyenoord wekelijks aan "eigen jeugd" in de selectie zit..

Ajax:
Vermeer, v Rhijn, Veltman, Denswil, Ligeon, Blind, de Jong, Boilesen, Klaassen en dan laat ik Fischer nog een beetje in het midden..

Feyenoord:
Mulder, De Vrij, Martins Indi, Kongolo, Nelom, Clasie, Vilhena, Boetius, Te vrede

is toch wat ruimer dan PSV als je het mij vraagt..

4 december 2013 om 13:58

Want PSV is er net als Ajax en Feyenoord al jaren mee bezig toch?

3 december 2013 om 14:22

Klopt zijn er ook.
Maar om nu even de aankopen te vergelijken met de rest van de top van Nederland

2011/12 Aankoop verkocht/gestopt

Psv 9 6
Ajax 7 11
Twente 7 9
Feyenoord 4 10

2012/13

Psv 5 9
Ajax 6 14
Twente 8 7
Feyenoord 8 9

2013/14
Psv 5 12
Ajax 3 6
Twente 7 11
Feyenoord 1 3

Totaal over 3 seizoenen
aankoop verkocht/tranfervrij
Psv 19 30 Dit jaar andere richting opgeslagen
Ajax 16 31 Sanering van de aankopen van jol/van Basten
Twente 22 26 topclub in wording ?
Feyenoord 13 22 Zat diep in de schulden!! Bijna schuldenvrij nu.

* Gehuurde spelers niet meegeteld

Dus vind het opzich wel meevallen als je het vergelijkt met de rest van de top van Nederland.

Ander leuk Feitje!!!
Winst competitie op verkopen
Brazilië Série A 18.000.000 € 210.370.000 € 192.370.000 €
Primera División 382.800.000 € 495.270.000 € 112.470.000
Eredivisie 36.342.000 € 149.100.000 € 112.758.000

Staan 2de op de wereld met meest winstgevende competitie van de wereld !!!


met dit team moeten ze minimaal top 3 kunnen halen ,
ik denk dat ze gewoon te slecht presteren met het materiaal....

Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Denk dat het wel lachwekkend is dat ze Ajax willen kopiëren en na aantal maanden gelijk in paniek raken. Het maakt mij niet zoveel uit hoe PSV het wil doen, met aankopen of met eigen jeugd, maar dan moet je het wel duidelijk van te voren afspreken hoe je het wil doen en niet halverwege van koers veranderen omdat het even niet werkt.

3 december 2013 om 14:04

Dat is precies wat ik ook al twee jaar roep. Steeds wordt een koers gekozen die in de media door iedereen verantwoord wordt, alles wordt omgegooid binnen de club en afgestemd op het nieuwe beleid om vervolgens na een paar minder maanden weer een terugval te hebben... Het maakt niet uit hoe ze het doen, maar wijk niet van je koers af. Zolang Brands echter de leiding heeft verwacht ik geen verandering.. Hij blijft de club op een instabiele manier leiden..

3 december 2013 om 14:32

Laat ze maar, zo erg vinden wij het niet

3 december 2013 om 16:10

@adonai

Bij Ajax wordt net zo goed gesproken over versterkingen in de winterstop, dus blijven ze het spoor van Ajax volgen.

Verdediging Heitinga
Middenveld Maduro
Aanval Luuk de Jong

3 december 2013 om 13:45

Psv zal een van de laatste clubs zijn waar Heitinga voor zal uit komen. De kans dat hij stopt is nog g groter.

3 december 2013 om 14:19

Heitinga wil spelen om in aanmerking te komen voor Oranje. En aangezien Ajax hem niet wil...

3 december 2013 om 14:23

Ik citeer: 'johnny Heitinga zal de komende jaren nog niet te bewonderen zijn in het Ajax-shirt. De verdediger is inmiddels 30 jaar en hij zit bij Everton op een zijspoor, maar Nederland is geen optie voor de oud-Ajacied.

'ik ben pas dertig jaar en wil nog een paar jaar in het buitenland spelen.'

Daarnaast is Heitinga een te grote Ajacied om voor een concurrent te gaan spelen.

3 december 2013 om 14:59

Helder! Ik wist niet dat Heitinga de buitenlandse clubs voor het uitkiezen heeft!
Daarbij is PSV geen concurrent meer voor Ajax Dan moet PSV maar voor Lachman gaar voor de achterste linie.

3 december 2013 om 15:07

Of hij veel keus heeft weet ik niet. Hij zal niet te veel eisen moeten hebben Maar als hij nu nog niet voor Ajax zou willen spelen, is Psv al helemaal geen optie!

Ik ben gecharmeerd van Lachman, maar of hij nu de juiste man is om dit Psv uit de brand te helpen is de vraag.

3 december 2013 om 15:14

Denk het wel! Lachman is groot en sterk en snel!. Dat is wat nu ontbreekt in de PSV defensie.alleen hij heeft weinig ervaring, dat is zeker waar jij op doelt.

4 december 2013 om 11:12

Inderdaad, ik ben het ook volledig met je eens over zijn kwaliteiten. Echter heeft hij deze kwaliteiten pas sinds dit seizoen laten zien. Daarvoor was hij nog een beetje onzichtbaar. Psv zou er verstandig aan doen om eerst even te wachten of hij dit vast kan houden. Anders kan het zo maar een gevalletje Derijck worden.

3 december 2013 om 13:54

Ik denk niet dat Heitinga naar PSV gaat.
En Maduro zegt wel dat hij overal over na zou denken, maar ik betwijfel ook of hij ooit voor PSV zou willen spelen...

3 december 2013 om 14:06

Maduro zie ik het nog wel doen. Waarom niet? Heitinga is een echte Ajacied, maar bij Maduro heb ik dat idee al veel minder.

In de winterstop toivonen locadia Willems matavz verkopen. Brenet verhuren. Verhaegh en de jong uit Duitsland ophalen.
Zo gaan spelen
Zoet
Verhaegh koch rekik Hendrix
Wijnaldum maher schaars
Narsing de jong depaij

3 december 2013 om 16:12

Dat zou knap zijn ja, je hebt al weinig spitsen en dan wil jij ze allebei verkopen en er 1 huren (aangezien de Jong niet te betalen is om te kopen).

3 december 2013 om 17:14

Als je 20 miljoen kan ontvangen met de verkoop van die 4 kun je gewoon de jong kopen. Vloet er achter als 2e spits

3 december 2013 om 23:04

Locadia is één van de grootste spits-talenten van Nederland op dit moment.
Een uit zijn vorm spelende Locadia verkopen en daar een uit zijn vorm spelende De Jong er voor terug halen lijkt mij nou niet echt slim.

Gut, wat zou ik graag Locadia bij Ajax willen hebben.

Toch altijd mooi als iemand van buiten de club iets roept dat het net lijkt alsof psv dit roept...

Enige wat Brands gezegd heeft is dat als Toivonnen weg gaat en Wijnaldum een terugslag krijgt ze misschien een versterking gaan halen...

Ik zou het niet erg vinden als er een kwaliteit speler bij komt maar meer ook niet.

Aankopen alleen echte kwaliteit en geen 2de arias ofzo.

Feyenoord heeft ook zo'n jaar gehad toen wijnaldum fer castanios Leerdam in de basis stonden en kijk hoe goed deze spelers nu zijn.

marcelo terughalen, je ziet dat ze nu een topverdediger missen

Oneens, juist nu zal vanzelf hiërarchie ontstaan in de selectie. Spelers erbij halen met ervaring die de talenten op sleeptouw moeten nemen is veel te geforceerd. Die is bij Schaars ook te zien. Hij heeft de ervaring en voelt het als zijn taak om zich als leider te manifesteren, maar fit is niet op een natuurlijke manier. Op een gegeven moment zien enkele talenten zelf in dat zij leiding moeten geven aan teamgenoten. Daarbij komen Park en Wijnaldum terug. Ik denk dat die twee al een impuls gaan geven.

3 december 2013 om 16:01

Ben het met je eens. Een ervaren speler is nog niet perse een leider.

Spelen vennegoor en kezman nog ?

Ach, allemaal paniekvoetbal. Het probleem zit hem met name in spelers die geen teamplayers zijn. Dan heb ik het over Depay, Locadia, Willems en Bakkali. Tel daar een zwaar ontevreden Maher en een uit vorm zijnde Schaars bij en alle problemen zijn duidelijk. Die zijn niet oplosbaar met ervaring, tenminste als met name de voorste linie basisspelers blijven. Brands, doorselecteren, met deze heren zal PSV nooit meer een topteam worden, zelfs niet in Nederland. Een scorende spits is welkom in de winterstop, maar dan wel een die kan vertrouwen op buitenspelers die een voorzet kunnen geven. Narsingh moet het vertrouwen krijgen, Depay toch nog maar even terug in de wachtkamer. Met Rekik, Bruma, Wijnaldum, Maher, Schaars, Hilljemark en ,,een scorende spits'' is de basis gelegd. Daar omheen aanvullen met jonge spelers. Vervolgens een realistische doelstelling maken en vasthouden aan de opbouw van een team.

Keeper is niet noodzakelijk, maar als je moet kiezen is Gomes een optie.
Verdediging moet een ervaren Nederlandse speler bij, denk aan Heitinga/boulahrouz.
Middenveld met een ervaren Schaars en een talentvolle Maher is best oke. Het type speler dat hier ontbreekt hebben ze ook al in huis, mits Toivonen er ook daadwerkelijk voor zou gaan. Ook Park zou op het middenveld voor de nodige gril kunnen zorgen.
Aanval, een spits die door de lucht aanspeelbaar en bereikbaar is. Geen wonderschone voetballer die meer met schijnbewegingen en roze schoentjes bezig is dan met scoren. Van Wolfswinkel?

Buiten het feit dat dit handen met geld kost, zul je er nog steeds geen kampioen mee worden.

Gomes
Boulahrouz
Bruma
Rekik
Willems
Maher
Schaars
Toivone/Park
Narsingh
Wolfswinkel
Depay

Mocht dit gebeuren is het natuurlijk wanbeleid ten top. Ze zijn een weg ingeslagen en het valt nu even tegen. Onbegrijpelijk hoe iedereen zich uitlaat.

3 december 2013 om 14:10

Dat is toch al jaren zo bij PSV? Elk jaar een nieuwe koers die in de winter al overboord gegooid wordt en in de zomer definitief wordt vervangen door een ander beleid.. Ik kijk er niet meer van op. Zolang Brands de leiding heeft zal het zo blijven. Die staat bovenaan de club en heeft in al die jaren nooit iets op gebouwd..

Behalve alle bovengenoemde posts, zit ook te denken, wie met ervaring zou nu een directe toegevoegde waarde zijn. Een 10 jaar geleden zou je als top club de beste spelers van de sub-toppers in de winter over kunnen nemen. Nu zijn ze of onbetaalbaar (finnbogason) of spelen ze net een half jaartje leuk mee en zijn daardoor alles behalve een garantie dat ze een team uit een neerwaartse spiraal kunnen halen.

Dus voor psv, al is het geld er en laten ze de gekozen koers al na een half jaar varen, ik zou niet weten wie ze zouden moeten halen...

3 december 2013 om 14:02

Het geld is er niet...er is een klein potje beschikbaar voor één directe versterking maar daar is ook alles mee gezegd.

Buiten dat zouden Brands en Sanders zich (nog meer) compleet belachelijk maken als ze in de winterstop weer aankopen gaan doen na die trotse aankondiging in de zomer over de nieuwe koers die ze gaan volgen.

Zoals iemand hierboven al post, pure paniekvoetbal bij PSV op dit moment. Ze zijn deze situatie niet gewend en neigen weer terug te vallen op de oude gewoontes die ze o zo veel sympathie heeft vergaard,

3 december 2013 om 22:38

Ben ik met je eens, maar 2 á 3 weken geleden was het ook bij Ajax bijna crisis, nu 5 wedstrijden op rij gewonnen en ineens weer hosanna, maar als Ajacied was ik toen ook aan het denken, welke speler zou een topteam in de eredivisie per direct kunnen versterken én is betaalbaar, en net als bij psv nu, ik weet het niet!

PSV mist op dit moment ook gewoon Park en Wijnaldum.
Die twee hebben toch de nodige ervaring.

Verwacht dat ze in de winterstop Hedwiges Maduro zullen halen. Mag weg en knipoogde al naar de Eredivisie .. Kan zowel centraal in de verdediging als op het middelveld uit de voeten. Zou dus een logische keuze zijn

Zoet vond ik er niet echt lekker uitzien...

Wat mij betreft worden Bizot en Verhaegh gehaald.

Bizot
Verhaegh
Bruma
Rekik
Willems
Park
Maher
Schaars
Narsingh
Wijnamdum
Depay
3 december 2013 om 14:17

Inderdaad Paul Verhaegh zou een goede zijn voor Psv en zal zelf denk ik ook wel naar Psv willen met het oog op oranje. Arias blijkt te kort te komen en Brenet is er nog niet klaar voor. Voor in de spits lijkt me voor een half jaar Luuk de Jong ook geen overbodige luxe.

Ik moet zeggen dat ik toch wel teleurgesteld ben in het 'beleid' wat Psv tracht te voeren op dit moment. Met dit elftal, op de backs na, moet je gewoon moeiteloos bij de eerste 5 kunnen eindigen. Het ontbreekt op dit moment aan alles en met name, hoe cliche ook, het vertrouwen. Wat je Cocu kwalijk kunt nemen is dat het ontbreekt aan vastigheid in de zin van het systeem, patronen en een 'vaste' 11. Je moet altijd terug kunnen vallen op vastigheden, als het even niet loopt. Verschil tussen onder- en bovengrens is gigantisch. Kopen is nu niet de oplossing en geeft eigenlijk ook aan hoe weinig vertrouwen je nog hebt in de huidige selectie.

3 december 2013 om 14:15

Eerste 6 bedoel ik

Iedereen buiten Eindhoven zei dit voorafgaand aan het seizoen al! Toen was het antwoord uit Eindhoven dat je juist het talent de kans moet geven om fouten te maken. Halverwege gaat er dan toch een lampje (*) branden en zien ze in dat er inderdaad ervaring ontbreekt. Wat ga je doen? Wat ze ook doen, ze doen het verkeerde. Ervaring kopen in elke linie betekend dat talenten weer op de bank zullen zitten en kapitaal vernietiging. Geen ervaring aantrekken betekend rechter rijtje!

3 december 2013 om 14:31

Ervaring doen die spelers juist NU op. Juist op momenten dat het wat minder gaat doe je ervaring op. Je leert niet als je alles wint. Je moet als groep gewoon een paar keer goed op je bek gaan. Als PSV in de winter paniekaankopen gaat doen is het bestuur echt het spoor bijster.

3 december 2013 om 15:00

En wie zegt er dat het rechte rijtje dit jaar zo verkeerd is? Dit zijn grote talenten. Het enige dat nog ontbreekt is ervaring en mentaliteit. Een jaar in het rechter rijtje kan die jonge talenten juist op het gebied van ervaring en mentaliteit goed doen. Ze leren dat, ondanks hun talent, niks vanzelf aan komt waaien.

Bij Feyenoord zag je ook het jaar na het rechter rijtje een geweldig seizoen onder Koeman. Als PSV nauwelijks versterkt zie ik daar ook een goed tweede seizoen, maar dit jaar moeten ze in Eindhoven accepteren. Pas als het geaccepteerd word kan verder keken worden.

3 december 2013 om 16:02

Mij maakt het rechter rijtje voor PSV niet uit! Denk alleen dat de achterban dit minder leuk zal vinden.

In de voorbereiding waren ze namelijk dé gedoodverfde kampioen! En na jaren zonder titel is het rechter rijtje natuurlijk niet waar je op hoopt als PSV supporter.

Slap gelul in de ruimte allemaal. PSV moet helemaal niets doen op de transfermarkt. PSV moet met de spelers gaan praten en gewoon vertrouwen blijven houden. Ze hebben dit seizoen Maher gekocht voor 6 miljoen, Jozefzoon voor een prikkie en hebben een ervaren speler als Schaars binnen weten te halen als vervangers van Strootman, Mertens en Van Bommel. Dan heb je ook nog een ervaren man als Park terug weten te halen en twee huurlingen (bruma en Rekik). Of te wel, de selectie is breed genoeg.

In het begin van het seizoen werd ook moord en brand geschreeuwd over Ajax, terwijl Ajax een erg lastig programma had. Heerenveen uit, AZ uit, Feyenoord thuis, Groningen uit en PSV uit. Noem een seizoen waar Ajax al deze wedstrijden zonder problemen won?

Je hebt altijd nog een tegenstander waar je rekening mee moet houden. Feit is en blijft dat Heerenveen, PEC en Feyenoord leuk voetbal kunnen laten zien. Roda JC uit is altijd lastig.

Elk seizoen verlies je wel eens een paar wedstrijden, of speel je onnodig gelijk. Nu hebben ze een paar wedstrijden achter elkaar niet kunnen winnen en is het net alsof ze geen kampioen meer kunnen worden. Het lijkt mij meer dan duidelijk dat mijn club, Ajax, de laatste jaren heeft aangetoond dat 10 punten inhalen geen enkel probleem is.

Als PSV paniekaankopen gaat doen, zijn ze echt verkeerd bezig. Dat gaat niets oplossen. Ik zeg het wel vaker, het beste wat Frank de Boer ooit heeft gedaan is El Ham de selectie uitgooien.

Cocu heeft een grote fout gemaakt om Toivonen weer toe te voegen aan de selectie. Zeker na zijn woorden aan het begin van het seizoen.

De selectie is sterk genoeg.

Gewoon met Hendrix op linksback, Locadia in de spits en Bakkali en Narsingh op de vleugels spelen.

Schaars, Park en Maher op het middenveld en vertrouwen houden!

De achterstand op de bovenste is minimaal in deze Peppi en Kokki competitie.

Als ze in iedere linie een speler kopen, dan hebben we, op Zoet na, weer een heel elftal an aankopen en is de ingezette lijn uitgegumd. Ik hoorde Adriaanse zeggen dat Psv nu de mogelijkheid heeft om rustig te bouwen, omdt ze oc geen kampioen worden en al uit de beker liggen. Dat zou een goede suggestie zijn.

Waarom doet iedereen of psv dit heeft gezegd?

Ik vind dat ze gewoon verder moeten gaan met waar ze mee begonnen zijn. Iederaan kon toch incalculeren dat dit niet een top jaar ging worden. Bijna het hele elftal is nieuw en erg jong, dan weet je gewoon dat het met pieken en dalen gaat.

Nee, ik denk dat als Park en Wijnaldum weer fit zijn PSV weer gaat draaien!

Kopen, kopen, kopen....... Hebben ze de lucht boven het stadion soms aan de gemeente verkocht?

PSV hoeft helemaal niets te kopen, zou zelfs heel onverstandig zijn. Beter geven ze de huidige selectie eens een flinke schop onder hun hol zodat ze eens wat harder gaan werken/lopen/voetballen ipv dat gesjok over het veld.
PSV wordt op deze manier het lachertje van de eredivisie (voorzover ze dat al niet zijn).

Tja, noem eens een paar betaalbare routiniers? In Nederland kan ik er niet veel opnoemen. Misschien Mathijsen maar daar heb je Rekik al staan. Heeft Pranjic al een club?

3 december 2013 om 15:11

Boulahrouz, Ronnie Stam, Roel Brouwers, Verhaegh, de Zeeuw, Heitinga, Braafheid, Afellay, Vlaar en Kuijt... Verder kom ik niet..

3 december 2013 om 17:27

Boulahrouz heeft toch al een club? Stam is een Engels salaris gewend, Brouwers lijkt mij overbodig, Verheagh lijkt mij onhaalbaar, De Zeeuw is wel een goede speler voor Psv, Heitinga is onhaalbaar, Braafheid is niet beter dan Willems, Afellay lijkt mij ook redelijk onhaalbaar, Vlaar is aanvoerder bij Aston Villa en Kuyt gaat niet naar PSV

4 december 2013 om 00:18

Boula zie ik niet zo snel komen naar Psv, speelt bij Brondby maar een paar uurtjes naar zijn kinderen. Ronnie Stam heeft net een 3-jarig contract ondertekend bij Standard Luik, dus die zou aardig wat kosten. Roel Brouwers zou nog haalbaar zijn, speelt niet zo heel veel meer bij Bmg, gezien zijn staat van dienst daar zijn ze denk ik wel bereid om mee te werken aan een transfer. Verheagh is de aanvoerder van Augsburg, dus die zou niet goedkoop zijn. Demy de Zeeuw vind ik een overschatte voetballer, heb ik nooit wat gevonden. Heitinga heeft een te groot Ajax hart om naar PSV te gaan. Braafheid is soms wat klungelig, maar zeker niet slechter dan we nu hebben. Affelay zou zeer zeker een aanwinst zijn, mits hij zijn enorme drive weer heeft. Vlaar is aanvoerder van Villa, die is denk ik het duurst van allemaal. Voor Kuyt is nog maar een club en dat is Feyenoord.

Verder heb je nog Hedwiges Maduro, maar daarvan heeft Brands aangegeven er niet mee bezig te zijn. Jammer want achterin kan je hem zeker goed gebruiken. Urby, maar ook die heeft denk ik een te groot Ajax hart om naar PSV te vertrekken.

Wat PSV mist is een stofzuiger op het middenveld. Is er niet ergens een of andere goedkope Zuid-Amerikaan van tegen de 30 te vinden die werkt als een paard en de duels niet schuwt? Type Edison Mendez. Het moet weer mannenvoetbal worden.

Ik zou in ieder geval niet te veel geld gaan uitgeven. Het seizoen is toch al min of meer mislukt, PSV kan zich beter richten op de lange termijn. Ik denk overigens dat Cocu gewoon te vroeg voor de leeuwen is gegooid (en ik had liever Faber als hoofdcoach gezien).

Ik dacht na afgelopen seizoen dat ze eindelijk eens verstandig werden daar in Eindhoven. Er werden voor goed geld spelers verkocht waardoor CL halen financieel gezien niet zo noodzakelijk was als dat Bonnie alcohol nodig heeft.
Dan beland je maar een keer op de 8e positie ofzo aan het eind van het seizoen. Met spelers als Wijnaldum, Bakkali, Hendrix etc. kan het volgend seizoen toch alleen maar beter gaan en hebben deze spelers weer ervaring opgedaan? Toivonen, Narsingh, Schaars, Park maar ook Matavz zijn toch ook inmiddels ervaren zat? Kijk eens naar andere sporten waar sporters van een vergelijkbare leeftijd heersen (sven Kramer, Micheal van Gerwen, Sebastian Vettel) die zijn daar allemaal gekomen door hun winnaarsmentaliteit. Heb je die als voetballer nodig door daar een type van Bommel aan toe te voegen? Dat is iets wat je hebt, of je hebt het niet.

DIe Brands dan voor dit seizoen: We gaan het met deze spelers doen (en iedereen was het met hem eens) maar nu draait het even niet dan moet het roer maar gelijk weer om. Wat is dat voor een brevet van onvermogen? Neem je verlies, koop eventueel op de zwak bezette posities in de zomer weer in en bouw het zo dan op? Het verlies van de CL gelden pak je echt wel weer hoor met spelers als Wijnaldum, Maher, Narsingh, Bakkali maar ook Willems heeft dat talent dat er vroeg of laat uitkomt. Wat gebeurd er eigenlijk op het gebied van individuele training en staff? Arthur Numan, Patrick Kluivert, André Ooijer hebben ook nog rekeningen te betalen, die willen graag aan de bak! (sommige kunnen hun rekening ook zo wel betalen maar dat boeid ff niet)

Kortom: Als je van tevoren gemaakte langetermijn beleid strikt uitvoert en niet in paniek raakt in situaties als deze dan ben je gewoon een goede manager maar Brands laat dat niet echt zo merken.

Ze zullen er verstandig aan doen om een spits te kopen die snel is en zijn eigen kansen kan creëren en verder alles hetzelfde te laten. Je bent een bepaalde weg ingeslagen en als iets niet helpt is nu met paniek weer aankopen te doen. Wijnaldum en Park zitten nu in de lappenmand en dat zijn al de meer ervaren spelers in het elftal samen met Schaars en (ondanks hij niet top speelt heeft hij wel al wat meegemaakt in het buitenland) Bruma.

Bus opwachten, uitfluiten, "ludieke" acties op de herdgang, dat zijn dingen die niet werken. Na het drukke programma zal psv vanzelf wel wat omhoog krabbelen, Europaleague afdwingen en buiten de top3 eindigen. Maar wat hadden we dan verwacht? Na een goed begin tegen laagvliegers NEC en Zulte dat we met 2 vingers in de neus top3 zullen spelen met een tienergroepje? Ik blijf achter psv en haar beleid staan, hopelijk sta ik er o.a. zaterdag niet alleen voor

PSV heeft maar op één linie een versterking nodig en dat is die man in een nette pak die op een stoeltje zit.

PSV heeft zich al versterkt met Bruma, Rekik, Schaars en Maher. Echter weet Cocu door zijn onervarenheid en het gemis aan gezag niets met die versterking te doen.

PSV wilde een nieuw beleid gaan voeren door de jeugd meer kansen te geven. Brands had blijkbaar verwacht daar het meteen net zo goed zal gaan uitpakken zoals bij Ajax. Echter moet Brands een keer stoppen door steeds maar PSV te gaan vergelijken met Ajax. Bij Ajax heeft dat destijds goed uitgepakt en vooral m.n. dat De Boer een ervaren assistent naast zich heeft. Bij PSV zitten alleen maar onervaren trainers en coaches op de bank waarvan teveel van verwacht wordt. Mocht PSV nog kans willen maken op de titel dan zou bij de staf iets moeten gebeuren en niet op het veld.

3 december 2013 om 15:36

Er moet iets op de bank gebeuren en niet in het veld... Wellicht..

Maar is dit alleen de schuld van Cocu? Blijkbaar mocht Cocu van Brands met deze jonge talenten en onervaren staf ''zijn gang gaan''. Brands gaat al jaren mee in de voetballerij en zet al enkele jaren de lijnen uit bij Psv. Hij is ermee akkoord gegaan dat Cocu met deze jonge selectie en onervaren staf aan het seizoen begon.

Brands heeft in al die jaren nooit iets op kunnen bouwen dat ook maar enige identiteit en ruggengraat vertoonde, ondanks de vrijheid die hij krijgt binnen PSV en de miljoenen die hij te besteden had (met nadruk op had!). Hij heeft in drie jaar tijd niks op weten te bouwen daar, terwijl hij als technisch directeur de koers bepaalt en verantwoordelijk is over de prestaties van o.a. het eerste elftal en de technische staf.

Hij heeft voor de beginnende trainer Cocu totaal geen goede basis weten neer te leggen, maar gaat ervan uit dat de onervaren Cocu die basis zelf legt zoals de Boer dat in het begin bij Ajax moest doen. Hij laat Cocu nu ook totaal aan zijn lot over.

Ik ben het ermee eens dat Cocu ook fouten heeft gemaakt, maar dat neem ik hem niet kwalijk. Dat hoort erbij als je begint als hoofdtrainer. Dat is ook te accepteren, maar als iemand eruit moet dan is het Brands. Die heeft in de afgelopen jaren niks opgebouwd waar mensen op terug kunnen vallen en verwacht dat de trainers (die onder hem ook jaarlijks wisselde) voor die basis zorgen. Zijn handtekening staat onder alle contracten van de mensen die nu bij het eerste elftal betrokken zijn en het faalt.

Nogmaals, Cocu maakt ook fouten, maar dat is logisch en had iedereen voorafgaand aan het seizoen al kunnen voorspellen. Ik zou het kansloos vinden als hij eruit geflikkerd zou worden. Iedereen wist dat hij als startende trainer nog veel moest leren en fouten zou maken. Toch is hij aangesteld. Als hij dan fouten maakt moet dat ook geaccepteerd worden, want dat was vooraf bekend. Het is sowieso geen reden om hem er nu uit te gooien. Cocu mag laten zien van zijn fouten te leren, maar Brands is verantwoordelijk voor alles wat nu bij het eerste rondloopt en te kort komt. En ja, Cocu hoort daar ook bij, maar die zit er te kort om hiervoor verantwoordelijk gehouden te worden.

3 december 2013 om 16:26

Je hebt volkomen gelijk. Natuurlijk is Cocu onervaren en natuurlijk kun je hem niets kwalijk nemen, maar PSV wilt blijkbaar dit jaar al resultaten boeken en dat gaat sowieso niet lukken met de onervaren Cocu en zijn onervaren stafleden.

Brands heeft gewoon veel te veel hooi op zijn vork genomen. Hij wilt dat de jeugd goed doorstroomd en hij wilt dat PSV wat te betekenen heeft in Europa. Echter wilt hij dat dit volgens mij allemaal gebeurt binnen 2 of 3 seizoenen, want eerst heeft hij een godsvermogen uitgegeven aan nieuwe spelers. De hele verdediging, de hele middenveld, een aantal aanvallers en diverse spelers op de bank zijn allemaal de laatste 3 jaar gekocht voor bijna 45 miljoen euro. En nu is zijn portemonnee leeg en de enige jeugdspeler die een echte kans heeft gekregen is Depay.

Wie is er nou de koopclub van Nederland?denk eens na voor iemand over Vitesse begint.
Als het even niet loopt bij de lampjes dan kopen we gewoon toch weer.

Ik zie Cocu eerlijk gezegd nog wel een Marco van Bastentje doen: op eigen initiatief vertrekken als hoofdcoach. Ik hoop dat PSV het nieuwe beleid blijft voortzetten, wat natuurlijk niet uitsluit dat er in de winterstop wat ervaring gehuurd of gekocht wordt.

Vooral niet gaan kopen omdat Wijnaldum en Park weer terug komen. Die twee gaan weer voor een betere balans zorgen.
Laat Cocu lekker verder ervaring opdoen want een neuwe coach levert je echt geen sneller herstel op. "afbranden" kan altijd nog, eerst investeren in de ingeslagen weg en niet in nieuwe spelers, dat zou onzinnig zijn. Stel desnoods je verwachtingen bij, zo voorkom je paniek.
En zelfs een minder goed seizoen is geen verloren seizoen omdat zo'n talenvolle groep daar veel van leert en sterker terugkomt. Er zijn veel clubs aan te wijzen die dezelfde weg hebben bewandeld. PSV is als club sterk genoeg om deze storm te doorstaan maar je moet geen domme dingen gaan doen die uiteindelijk alleen maar geld kosten.

Schaars heb je op het middenveld als ervaren man, Toivonen zal vertrekken en Wijnaldum komt weer terug. Naar mijn inziens alleen een ervaren centrale verdediger en eventueel een pinchhitter. Elke linie een extra speler is dus zwaar overdreven...

Ik denk dat PSV een goede selectie heeft mits er geen blessures zijn. met Park en Wijnaldum erbij kan dit een slok op een borrel schelen. Ik denk dat dit genoeg is en dat ze even door de (best wel ) zure appel heen moeten bijten en er straks beter uitkomen.

Hoezo heeft PSV geen ervaring? Ze moeten gewoon lekker doorgaan zoals ze bezig zijn en dan komt het vanzelf goed. De jongens die er staan zijn talentvol en de rest is ervaren genoeg.

Bruma heeft er al 40 Bundesligawedstrijden opzitten. Dat is vrij veel wedstrijden op een hoger niveau dan de Eredivisie. Die moet toch wel iets hebben opgestoken daar?
Manolev heeft al meer dan 200 wedstrijden in zijn carriere gespeeld, misschien moet je hem dan maar opstellen voor de ervaring?
Toivonen, Park en Schaars spreekt voor zich.
Ook Wijnaldum is al een ervaren speler, die ook nog jong is en beter kan worden. Als hij erin staat, dan zie je gewoon dat het beter draait.
Matavz is de man met ervaring in de spits.

Ervaren spelers, die het niveau wat bij psv gevraagd wordt aan kunnen, zijn niet te betalen voor psv!!

Ze gaan een nieuw beleid in voeren, het gaat niet zo goed als ze gedacht hadden.......weg beleid, kopen maar!!!
Nee, bij PSV raken ze te vlug in paniek en zullen ze nooit een fatsoenlijk beleid kunnen voeren zo.
Incapabele bestuurders en leiding is het daar in Eindhoven.
De revolutie zoals bij ajax zullen ze niet meemaken, zolang dat ze niet door durven te zetten en heel de leiding te vervangen door mensen die het echt goed voor hebben met de club, de mensen die er nou zitten zijn passanten die niet twijfelen als ze ergens anders meer zouden kunnen verdienen.
Rene en Willy zijn zoveel als echte PSV mannen, het enigste wat ze doen is zeiken en schoppen zonder enige nuancering, het zou ze ook sieren als deze clubmensen opstonden en iets probeerde te forceren binnen Psv, ze hebben redelijk draagvlak met dat rapport dat er ligt.
Er moeten koppen gaan rollen in Eindhoven, anders gaat dat beleid niets worden.
Wat dat betreft had v Raaij gelijk, het bestuur en de clubleiding maakt PSV op dit moment kapot en niet het eerste elftal!!

En maar weer kopen kopen kopen. Ervaring? Ik denk dat schaars en toivonen ervaring zat heeft. En bruma ook...

PSV heeft een jong ploegje , allemaal toptalentjes , alleen zonder mentaliteit ...als je dat zootje na de 2-1 over het veld zag zwalken ...ik snap niet dat ze die Toivonen er niet gewoon ingezet hebben (ik weet dat er een verhaal was dat ie geblesseerd was , maar dat klopte niet helemaal ) Er zit geen gif in die jonge ventjes , behalve in die Bruma ,alleen toont ie dat op de verkeerde manier....

Verhaegh kopen, de Jong huren, buttner huren en Koch een kans geven. Hopen dat Wijnaldum tijdig fit wordt.

Meteen roept iedereen weer koopclub, slaat nergens op. Meestal is de basis gemiddeld ongeveer 21 jaar oud, verwachten jullie dat die zo maar even de eredivisie winnen? Een goede ervaren speler zoals Ji Sung Park kan PSV er prima bij hebben.

Een paar gerichte aankopen die het team (23+ spelers beter maakt!), dus dat betekent niet meteen een basisspeler. Tyton mag van mij weg snap dat hij het niet leuk vindt om te banken, ik zou ook niet echt kiezen wie beter is Tyton kan geweldig duiken en met een vrije trap wordt er nauwelijks bij hem gescoord maar Zoet straalt rust uit en coacht erg goed wat belangrijk is voor onze jonge verdediging. Tyton out en Gomes in! Gomes huren voor half jaar zal wel een goed effect hebben ben ik zeker van was ook zo met Park. Een rechtsback verder Toivonen en Matavzs ook out en Luuk de Jong huren. Zo veranderd er niet veel worden we er beter op en als iedereen weer fit is kunnen we zeker in de top 3 eindigen.

Schaars kan op die positie niet topclub bij de hand nemen, is geen balafpakker.
Belangrijk is om goede controleur te halen, en wellicht ervaring in centrum defensie iemand erbij.

Denk dat er maar op 1 positie wat hoeft te verranderen en dat is de positie Hoofdtrainer of assistent trainer. Psv heeft ervaring zat in huis.

Zoet
Manolev
Bruma
Rekik
Willems
Hiljemark
Maher
Schaars
Narshing
Matavz
Depay
3 december 2013 om 17:48

En degene die Cocu aangesteld heeft dan? Dat een startende trainer fouten maakt is logisch, maar Brands heeft hem aangesteld. Dit is de derde trainer onder Brands in 3 jaar tijd. Dit is het derde jaar onder Brands dat PSV instabiel is, zowel qua organisatie als het eerste elftal. Dit is het derde jaar op rij onder Brands dat het beleid omgegooid is.

Hierdoor is Cocu ook in een onstabiele club terecht gekomen. Hij word een beetje aan zijn lot overgelaten door de club, terwijl het als startende trainer al ontzettend lastig is bij een topclub met jonge selectie..

4 december 2013 om 14:02

Wat een onzin...cocu is een robot die nooit fouten mag/moet maken ofzo?

Misschien dat PSV even een belletje kan plegen bij de Knvb voor een soortgelijke dubieuze constructie als bij FC Twente.

psv moet 3 spelers halen 1 ervaren spits, matavz verkopen en locadia als 2e spits
1 ervaren rechtsback en 1 ervaren centrale verdediger misschien ron vlaar maar waarschijnlijk is hij niet haalbaar dan zou heitinga een optie zijn die speelt nu toch nooit bij zijn club.

offtopic
vindt dat bakkali gewoon af en toe voor depay moet invallen en af en toe depay rust geven en bakkali laten starten. op rechts heb je dan narsingh voor de basis en jozefzoon als 2e rechtsbuiten
en al die spelers van psv moeten maher vaker aanspelen dan kan hij het spelmaken want ze lopen allemaaaaaal met de bal zelfs de verdedigers vind je het gek dat maher vaak onzichtbaar is die jongen wil voetballen de rest wil alleen maar lopen met de bal en 3man voorbij spelen

PSV moet in de winterstop gewoon helemaal niks doen.
De rijen sluiten , een paar weken naar een warm oord, de spelvreugde terug vinden en vertrouwen houden in elkaar.
Ze hebben stuk voor stuk allemaal talent maar doordat ze nog nooit met elkaar onder zo n druk gestaan hebben (inclusief techn. staf) hebben ze ook niet de ervaring om daar goed mee om te gaan.

Dagen maken ,weken maken, maanden maken met elkaar dat is het enigste wat ze nu moeten doen.
Deze selectie kan absoluut de beste worden van nederland alleen de buitenwereld accepteerd geen wachttijd.

Ik wel , heb in de decenias dat ik de club volg al genoeg meegemaakt en ik doe maar 1 ding en ga daar zaterdag weer mee verder : Onvoorwaardelijk achter mijn club staan.

En ik hoop zaterdag heel veel met mij want dat is wat deze gasten over een dooi punt kan helpen.
Geen gefluit spreekkoren spandoeken of zakdoekjes.
Elke supporter die dat zaterdag in zijn hoofd haalt is voor mij een grote lul en niet waard zich psver te noemen.

@detoekomst daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Ben het helemaal met ke eens hetcword eens tijd dat Brands zijn conclusies trekt. Desalnietemin heeft psv een probleem in de staff, dus erzal er toch 1 bij moeten komen. In mijn ogen was van Marwijk de perfectte kandidaad. Cocu mist net zoals Schreuder een aantal kwaliteiten die je als trainer nodig hebt. Dit is wel aan te leren. Maar psv heeft irmand nodig die er meteen staat.

Als iedereen fit is dan hoeft er alleen een scorende spits bij te komen. Toivonen en Matavz lozen in de winterstop. Ik denk dan aan een spits als Luuk de Jong of Bas Dost. Dan een voorhoede met Depay en Narsingh en Maher achter de spitsen. Het ontbreekt dit PSV aan doelpunten. Luuk en Bas kunnen beide als scorende spits of als aanspeelpunt fungeren. Beiden zouden per seizoen zo'n 15 tot 20 doelpunten moeten kunnen maken bij PSV.

3 december 2013 om 22:16

Even een aanvulling: Depay op links, Luuk of Bas in de spits en Narsingh op rechts. Dan Maher achter de spitsen. Wijnaldum en Schaars als controleurs erachter. Dan heb je Bakkali en Jozefzoon als backup voor de vleugels. Park en Hiljemark als backup voor het middenveld en Locadia als backup voor de spits.

Vind het een beeje onzin om nu uit paniek weer allemaal spelers te gaan kopen. PSV zit gewoon in een dip, ze komen er heus wel weer uit. Misschien komen ze wel heel sterk terug net als Ajax 3 seizoenen geleden en eindigen ze gewoon in de top 3, wie weet? In onze competitie is alles mogelijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren