Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Potentiële topverdediger Van der Hoorn in beeld bij Ajax'

Laatste update:

De strijd om de handtekening van Mike van der Hoorn is losgebarsten. Volgens De Telegraaf ziet Ajax in de verdediger van FC Utrecht de opvolger van Toby Alderweireld, die zijn zinnen op een buitenlands avontuur heeft gezet. De club uit Amsterdam meldde zich al eerder bij de Domstedelingen, die toen aangaven dat er pas na de play-offs voor Europees voetbal kon worden gepraat.

/

FC Utrecht veroverde afgelopen weekeinde een toegangsbewijs voor de Europa League, maar het is maar de vraag of de twintigjarige Van der Hoorn komend seizoen in het team van Jan Wouters zal spelen. PSV heeft eveneens interesse, al moet de club uit Eindhoven eerst verkopen om tot actie te kunnen overgaan. Van der Hoorn werd de afgelopen weken steevast bekeken door scouts van Ajax.

Ajax is er volgens het dagblad van overtuigd dat Van der Hoorn onder de voormalige topverdedigers Frank de Boer en Jaap Stam nog grote stappen zal zetten en de top kan bereiken. Men heeft ook veel vertrouwen in Joël Veltman, die fysiek echter nog niet op het niveau van Van der Hoorn zit. FC Utrecht is ondanks het doorlopende contract tot medio 2016 bereid mee te werken aan een transfer, mits de juiste prijs wordt betaald.

Naar welke club moet Mike van der Hoorn niet gaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat zal Utrecht niet zo erg vinden,dat er meerdere clubs zich melden.

28 mei 2013 om 08:57

Drijft de prijs lekker omhoog zou je zeggen. Alleen gaan beide clubs toch niet meer betalen dan noodzakelijk.

28 mei 2013 om 10:44

Maar zou Ajax deze speler nou echt willen hebben of is het gewoon een tactiek om de prijs omhoog te drijven? Ik heb nog niet zo veel van hem gezien om er echt goed over te kunnen oordelen maar ik dacht dat Veltman al klaar stond om Alderweireld op te volgen?

28 mei 2013 om 10:53

Je moet als club altijd schaduw lijsten hebben voor het geval je toch moet ingrijpen. Wat als Aldeweireld vertrekt en veltman is geblesseerd voor lange tijd?
Daarnaast kan je met Veltman echt niet de CL in. Die maakt dan beginnersfoutjes.
En dan is het weer zonde dat ze mede daardoor kwaliteit te kort komen.
Ajax doet er eerder goed aan om het contract met Eriksen te verlengen en de jongens nog 1 seizoen bij elkaar te houden, en ondertussen al de potentiele opvolgers in huis te halen waardoor je een keertje echt een groep krijgt die kan overwinteren in de CL. Nu vertrekken weer de beste spelers. Tja. Dan lukt het nooit. Je moet ff een jaartje hebben als club dat je hoge ogen kan gooien.
Dat spelers ff net iets langer blijven. Dat maakt zoveel verschil. Dan worden ze ook fluitend kampioen denk ik.

28 mei 2013 om 12:05

Die (beginners)foutjes van Veltman waar je het over hebt, die zie ik van der Hoorn wekelijks maken. Ik zie in van der Hoorn dan ook geen geschikte vervanger voor Alderweireld. Maar als oudtopverdedigers als de Boer en Stam er beide van overtuigd zijn dat van der Hoorn de absolute top gaat halen hou ik snel mijn mond aangezien zij er kijk op hebben.

28 mei 2013 om 20:58

Dat hebben ze zeker.. enige wedstrijd waar hij fout op fout stapelde was bij AZ uit (met als dieptepunt zijn eigen goal)

Voor de rest echt bijna niet op fouten te betrappen, speelt heel volwassen en rustig aan de bal. In mijn ogen is dit echt een topverdediger die binnen 2 jaar een vaste waarde is in het NL elftal.

29 mei 2013 om 07:10

Hoho toevallig weer een Utrecht supporter die dat denkt.
Het centrum is en blijft De Vrij - Martins Indi. Dat lijkt me duidelijk.

28 mei 2013 om 10:10

Utrecht is dan wel geen topclub, maar wij willen echt wel structureel Europa ingaan vanaf volgend seizoen. Ik vind dat de financiële gezondheid ten alle tijden de voorkeur geniet. Dus Van der Hoorn voor 5 - 8 mil verkopen en daarna jezelf hardmaken en spelers proberen te behouden.

Goed voorbeeld is Toornstra, hij is er net als andere voorbeelden, pas 5 maanden. Hij moet lekker nog een jaar blijven en zijn harde werk nastreven en met deze ploeg Europa in gaan. Ik zie heus wel een kans dat ze tot de groepsfase komen.

Trots zijn op je opleiding, maar nu ook zorgen dat toppers langer dan 6 maanden bij ons blijven.

28 mei 2013 om 11:07

Als je spelers niet langer als een half jaar vast kan houden zou dat een zeer ernstige zaak wezen natuurlijk. Hopelijk wordt de schade beperkt en komen clubs niet met bedragen opdraven waar Utrecht alleen Ja op kan zeggen. Aan de andere kant kun je dan ook wel spelers erbij halen maar dan kan het ook wel zo lopen als met die Gerndt enz.

28 mei 2013 om 11:25

Nou maar Van der Hoorn is zelf opgeleid, en is in 12 maanden waarschijnlijk weg, Strootman 6 maanden. Mertens en Van Wolfswinkel 12 maanden,. Toornstra heb ik ook een hard hoofd in.

Meestal zo rond 1 jaar. Dat is heel heel weinig, hoe wil je dan ooit een goed team bouwen?

28 mei 2013 om 11:43

Dat is het lot van een club in een competitie als die van ons. Wanneer een speler boven het gemiddelde uitsteekt is hij weg. gebeurt op alle niveau's in Europa kijk bijvoorbeeld maar naar Arsenal. Behalve bij de absolute top. Die staan zelf bovenaan de transferketen.

28 mei 2013 om 12:09

@jereon

Ik vind dat je gelijk hebt, Utrecht is haar toppers de laatste jaren wel erg snel kwijt, met Strootman als lichtend voorbeeld. Misschien is 8 miljoen te veel maar als Stam en de Boer vrij zeker weten dat van der Hoorn de absolute top gaat halen kan Utrecht best 5 a 6 miljoen vragen

28 mei 2013 om 16:56

Als Utrecht inderdaad zijn spelers weet te behouden kunnen ze ver komen. Moet je al nagaan als Mertens en Strootman nu nog bij Utrecht speelde. Utrecht heeft de laatste jaren altijd wel een speler die voor groot geld verkocht wordt. Ik denk dat als Utrecht Toornstra en Van der Hoorn weet te behouden kun je ze inderdaad voor meer verkopen omdat ze ook Europees gezien ervaring hebben. Door Europees te spelen worden ze ook beter en stijgt het niveau per individu ook nog eens.

28 mei 2013 om 12:25

Maakt niet uit waar die dan heen zou gaan (liever dat die blijft, natuurlijk!) als ze maar goed gaan betalen. Anders gewoon in de Galg houden.

Gelukkig is Mike nuchter genoeg dat hij zijn kop niet gek laat maken door de geruchten, zoals velen andere voetballers. Hij weet in welke fase die zit en dat hij ook met heel veel plezier in Utrecht blijft bij zijn ouwe maatjes in het team. En dan ook Europa in gaat.

ik vind dat van de hoorn de stap richting amsterdam moet maken, kan zich daar door ontwikkelen onder jaap stam en de boer en CL spelen, we hebben veltman en denswil klaarstaan, maar in de CL heb je toch iemand als van der hoorn nodig, als ajax echt iets in de CL wil moeten ze hem echt binnen proberen te halen, toch wel een fysiek sterk iemand naast een moisander die goed kan opbouwen.

28 mei 2013 om 08:05

Iedereen vind altijd dat een speler naar Ajax moet.maar psv heeft deze jongen toch veel harder nodig?!

28 mei 2013 om 08:21

Inderdaad, PSV is denk ik op dit moment een betere stap voor alle partijen. Van der Hoorn zal in principe een vaste basisplaats hebben en gaat leren omgaan met de druk van een topclub. PSV heeft zijn gewenste versterking, en Ajax heeft gewoon Veltman al, als Ajax een vervanger wil voor Alderweireld, zal het wat mij betreft een ervaren speler zijn die bereid is om net als Poulsen af en toe op de bank plaats te nemen zodat Veltman toch genoeg minuten maakt.

28 mei 2013 om 08:50

Bij Ajax komt van der Hoorn in een stabiel team terecht dat CL speelt. Bij PSV is het maar de vraag hoe het volgend jaar er uit ziet. Bovendien wordt hij bij Ajax getraind door 2 van Nederlands beste verdedigers ooit, Stam en de Boer. Voor van der Hoorn is Ajax duidelijk de beste stap. Voor een jeugdig talent is het veel makkelijker om bij Ajax in te stromen op dit moment dan bij Psv.

28 mei 2013 om 09:08

Als je de teller bekijkt staat er dat hij niet naar Ajax zou moeten gaan volgens de bezoekers van voetbalzone.

28 mei 2013 om 09:21

Ik vind Van der Hoorn een beetje gehyped eigenlijk, is hij nu echt zoveel beter dan Denswil en Veltman? Ik heb toch echt het idee van niet.

28 mei 2013 om 09:37

Mijn antwoord daarop: Nee, totaal niet.

Sterker nog..denswil heeft 10 x zoveel talent in z'n kleine teen dan die hele vd Hoorn. Deze speler is inderdaad gehyped, daarom hoop ik ook dat hij absoluut niet naar Ajax komt.
Het enige verschil tussen die spelers is dat Denswil een LCV is en die vd Hoorn ( rechtsbenig) dus RCV is in de Ajax-filosofie. Eigenlijk zou je daarom de vergelijking moeten maken met Veltman. Veltman heeft weliswaar meer talent + tactisch inzicht, maar het nadeel is dat hij wat kleiner is dan een normale CV.

Geef deze jongen maar aan Psv, wij hoeven hem niet.

28 mei 2013 om 10:20

@ Championnen

Ajax kan hem net zo goed gebruiken, als Anderweireld weg valt kunnen we nog wel een verdediger gebruiken die "body" heeft. Daarnaast is het niet "eerlijk zullen we alles delen". Ik snap dat PSV hem ook kan gebruiken, maar ik zie hem toch liever ten alle tijde naar Amsterdam komen en ik weet zeker dat een PSV supporter precies het omgekeerde denkt. Een PSV supporter zou er (terecht) maling aan hebben als zij een speler kunnen binnen halen ten koste van Ajax.

28 mei 2013 om 10:21

Hoezo zou PSV een betere stap zijn voor alle partijen?

PSV is erg onrustig op dit moment, er is geen duidelijkheid over wie er allemaal weg gaan, wie er blijven, hoeveel geld er is voor versterkingen, etc. Bovendien is het de vraag of ze CL gaan spelen.
Ajax heeft een stabiel team, er is redelijk wat duidelijkheid over wie er weg gaan en wie er eventueel die posities over gaan nemen.

Toegegeven, ik weet niet of Ajax hem echt moet halen.

28 mei 2013 om 10:25

Wij hoeven hem niet? Niet direct voor alle ajax fans antwoord geven.

ik spreek ook names mijn voorkeur voor Ajax.
ik zie hem graag komen.

Ik vind het niet de beste voetballer, en voetballend zeker minder dan Veltman.
Maar wel een killer. Iemand die geen angst toont in duels.
Zo iemand heb je met Alderweireld en Poulssen, maar thats it.
Als je straks Veltman en Moisander achterin heb, dan is dat toch wel een poeslief centrum. Dan maar iemand als Van der Hoorn erbij die gewoon de beuk erin kan gooien.

Dus namens een ander deel van Ajax zie ik hem graag komen.

28 mei 2013 om 10:33

PSV heeft deze jongen misschien harder nodig maar van der Hoorn kijkt toch naar zijn eigen ontwikkeling? Hoeveel verdedigers zijn de laatste tijd bij psv zodanig ontwikkeld dat ze naar een topclub kunnen? Hoeveel verdedigers zijn bij Ajax de laatste tijd uitgegroeid tot goede verdedigers die naar grote clubs zijn gegaan? Als je naar psv gaat ben je een directe versterking maar qua ontwikkeling wordt er niet veel voor deze spelers gedaan. Bij Ajax worden de verdedigers steeds verder ontwikkeld. De beste stap die van Hoorn voor zijn ontwikkeling kan maken is naar Ajax.

28 mei 2013 om 10:35

Veltman is weleenswaar een half jaar ouder dan van der Hoorn, en een betere voetballer, maar fysiek nog lang niet klaar voor het eerste. Ik heb het idee dat hij minstens 2 jaar de sportschool in zal moeten eer hij sterk genoeg is. 1.82m is niet groot voor een CV, maar zeker niet te klein.

Ajax zal derhalve moeten handelen en een RCV moeten halen, want Alderweireld gaat niet verlengen en zal of verkocht of op de bank geplaatst worden.

Er wordt ook gesproken over Denswil, die jonger maar zeker verder is dan Veltman, maar die is linksbenig. Moisander is van nature linksbenig, maar kan ook met rechts uit de voeten, dus als RCV en dan kan Denswil op links, maar dan is de spoeling daarachter wel erg dun, dus dat gaat een noodverband worden.

28 mei 2013 om 10:56

Van der Hoorn heeft wel degelijk potentie, maar zoals elke voetballer is het de vraag hoeveel hij zich nog kan ontwikkelen.
Denswil is naar mij mening het grootste verdedigend talent, het probleem is alleen dat Denswil een linkspoot is. Hij zal dus eigenlijk moeten concurreren met Moisander.
Dit is een stille kracht gebleken bij Ajax dus Frank zal zijn achterhoede niet snel vervangen. Ik zie het namelijk niet gebeuren dat Frank met twee linkspoten centraal zal gaan spelen.

28 mei 2013 om 12:03

Dat heb ik dus ook, ik ben er ook niet echt onder de indruk van. Ik zie liever eigen jeugd het opvangen. De Boer was overigens lyrisch over Veltman en Denswill dus het lijkt me sterk dat Ajax van der Hoorn gaat kopen.

28 mei 2013 om 13:08

Zeker niet dan Denswil...dat wordt echt de 'nieuwe Rijkaard' in zoverre je van zoiets kan spreken. Geweldig talent.

28 mei 2013 om 10:27

ja dat klopt. Ik zou alleen eerder voor Nuytinck gaan die is fysiek volgens mij nog net wat sterker. In ieder geval moet Veltman volgend jaar spelen en dan desnoods uitgeleend worden aan bijvoorbeeld Go Ahead Eagles ( met Overmars hebben ajax en GAE goeie contacten) of naar Utrecht als Van den Hoorn naar ajax vertrekt.

28 mei 2013 om 10:39

Nuytinck is linksbenig, dus die vlieger gaat niet op. Daarnaast komt Nuytinck voetballend tekort voor Ajax èn, niet geheel onbelangrijk, is Nuytinck speler van Anderlecht en derhalve onbetaalbaar voor Ajax. Die vragen en krijgen altijd de hoofdprijs voor hun spelers.

28 mei 2013 om 20:36

Ik snap niet dat de beste opleidingsclub uit Nederland deze jongen moet halen. Als hij naar ajax gaat zal hij toch het top talent Bazoer in de weg staan. Zo krijgt talent uit eigen huis natuurlijk nooit kansen. Ik moet er van kotsen dat ik deze reactie hier moet posten.
Of is het kopen om te kopen zodat de coccurrentie niet sterker word.
Kan iemand mij dit verklaren.

Goede fysiek sterke verdediger. Gaat ongetwijfeld ver komen. Ik vind hem veel beter dan een Van Dijk.

De interesse van Ajax is uit dat oogpunt logisch. Alleen had ik de hoop, dat Moisander naar rechts zou verhuizen en Denswil de nieuwe linker CV wordt. Denswill is toe naar een stap in het eerste van Ajax. Veltman is een goede maar vooral nette verdediger, maar ben bang, dat die jongen er niet gaat komen in de top.

We zullen het zien. Dit gaat de komende weken het nieuws wel beheersen hier op VZ !

28 mei 2013 om 08:20

We zullen het zien. Wat je over Veltman zegt had ik vier a vijf jaar geleden precies hetzelfde bij Toby. Maar die is in een paar jaar tijd twee keer zo zwaar en twee keer zo breed geworden. Het lijkt me wel een jongen met een goede mentaliteit. Denswill heeft inderdaad meer potentie. Tegen Groningen in de laatste wedstrijd uitstekend gespeeld. Echter heb ik het idee dat hij vrij klein is voor een CV.

28 mei 2013 om 08:56

Denswil is net wat groter dan Veltman juist. Fysiek iig een heel stuk verder. Dit hoeft geen probleem te zijn, want kracht is gedeeltelijk wel te trainen. Echter voor dat Veltman qua fysiek op het niveau zit wat nodig is zijn we 1 of 2 jaar verder. Pas dan zou hij echt klaar zijn om Alderweireld op te volgen. Lijkt mij dat Ajax daar niet op kan wachten. Van der Hoorn heeft zijn fysiek mee en heeft er al een jaar eredivisie op zitten. Ik zou het logisch vinden als Ajax hem zou aantrekken.

28 mei 2013 om 08:38

Vrees dat dat niet gaat gebeuren, omdat de Boer sowieso een rechts én een linkspoot in het centrum wilt hebben.

28 mei 2013 om 08:46

Denk dat het wel mee valt. Moisander kan heel goed aan beide kanten spelen. Heeft bij AZ ook altijd rechts in het centrum gespeeld.

28 mei 2013 om 09:54

Heeft meer met opbouw-tactische redenen te maken dan of ze daar wel of niet voor hun doen goed kunnen functioneren. Zelfde als dat trainers doorgaans geen rechtspoot op linksback zetten en andersom

28 mei 2013 om 10:09

@ afcavosje

Wegens het opbouwen is dat makkelijker. Het valt helemaal niet mee, ze houden zich hieraan vast.

Hoe lang is het al bekent dat PSV interesse in deze speler heeft? Waarom moet Ajax zo nodig weer ook zijn interesse's tonen bij zo iemand.

Het nadeel van een klein land met kleine competitie en 2/3 grote clubs.

28 mei 2013 om 07:16

Waarom Ajax interesse heeft omdat Toby vertrekt en Mike is gewoon een hele goede speler.

28 mei 2013 om 08:08

Ach laat gefrustreerde mannetjes toch lekker!

28 mei 2013 om 08:42

zie hem eerder naar psv gaan. ook mede door de verhoudingen tussen ajax en utrecht denk ik, die clubs met elkaar is altijd iets "extras" als je begrijpt wat ik bedoel

28 mei 2013 om 10:11

Maakt geen bal uit man. De mensen uit Utrecht maken daar altijd zo'n punt van. Wij zien het gewoon als een normale tegenstander en echt niet als 'rivaal'.

28 mei 2013 om 10:28

@ Cityoflight

Ach, de verhoudings tussen de beide clubs zit in principe wel goed, het zijn meer de Utrecht supporters en de harde kern van Ajax die elkaar niet kunnen uitstaan maar volgens mij zijn er weinig Ajax supporters die grote bezwaren hebben als een speler van Utrecht komt.

Nu ben ik wel nieuwschierig waarom jij denkt dat PSV meer kans maakt, wat heeft PSV deze jongen allemaal te bieden dan ? Dat bedoel ik niet om te provoceren maar serieus. Bij Ajax speelt hij bij de kampioen die verzekert is van Champions League voetbal en waar hij begeleid zal worden door allemaal oud top spelers.

Bij PSV loopt alleen Cocu rond en is het noug maar afwachten wat er nou echt terecht gaat komen van de koerswijziging. Dit bedoel ik niet lullig maar PSV heeft wel vaker geroepen dat het roer om moest en vervoglens ging men gewoon weer verder op de oude vertrouwde weg. Daarnaast is het nog heel erg onduidelijk hoe de selectie van PSV eruit zal komen te zien, zal PSV echt in staat zijn om zich adequaat te versterken of veranderd er niets vanwege het gebrek aan geld of word men daardoor gedwongenom breede aankopen te doen. Een ander groot voordeel van Ajax is ook nog dat Ajax meteen in actie kan komen en niet hoeft te wachten todat er een speler verkocht is.

Ik sluit niet uit dat hij naar PSV gaat want wellicht is hij een PSV supporter van binnen. Alleen als ik kijk naar de staat waar beide clubs in verkeren dan denk ik dat het totaal plaatje er op het moment er beter uitziet in Amsterdam dan in Eindhoven.

28 mei 2013 om 10:34

Vd hoorn is kn almere geboren, een stad waar veelal amsterdammers wonen net zoals in purmerend! Er wonen daar enorm veel ajacieden! Als je bij ajax speelt als jeugdspeler kan je prima voor feyenoord, psv e.a kunnen zijn en vice versa. Spelers hebben vaak niet de banden met een club als supporter!

28 mei 2013 om 10:34

Wat betreft de supporters,

Het is nooit leuk voor mensen in de harde kernen, die typeer ik vaak als de meest kortzichtigste van allemaal. Die kunnen het dan niet verkroppen dat er een speler naar '020' gaat.

Maar een groot gedeelte zal (van binnen) altijd trots zijn als er weer een mogelijke topper doorstroomt naar een grote club. Trots op de jeugdopleiding en daar put je weer kracht uit voor de toekomst. Ik vind het zelf beter dat iemand naar Ajax gaat, omdat in Ajax een beter beleid en vooral een betere herkenbaarheid zit. Met de Boer sta je garant dat je stappen maakt, dat is bij PSV niet altijd zo.

28 mei 2013 om 07:18

A, kom op nou.

Psv kocht toch ook Narsingh nadat Ajax interesse toonde\? Net of van der Hoorn Ajax wereldvreemd is en het een of ander buitenlands talent uit Nepal is.

28 mei 2013 om 11:08

Daar gaat het hem ook niet om. Ik hoor altijd dat als Ajax interesse toont dat PSV dan ook meteen interesse toont.. Dat gebeurd andersom net zo goed.

28 mei 2013 om 07:19

dit is het juist bij psv ze hebben vaak interesse maar doen er niks mee, zelfde verhaal bij maher, ze duren te lang met het halen van een speler in het binnenland en uiteindelijk kaap een andere club het voor ze gezicht weg.

28 mei 2013 om 08:21

''dit is het juist bij psv ze hebben vaak interesse maar doen er niks mee, zelfde verhaal bij maher, ze duren te lang met het halen van een speler in het binnenland en uiteindelijk kaap een andere club het voor ze gezicht weg''

Haha wat is dit nou weer, net alsof andere clubs altijd alle intresses binnehalen. Ajax had de afgelopen jaar(en) intresse in Duarte, Narsingh, Aisaidi, Maher, Mertens, Chadli, en volgens mij vergeet ik er nog een paar. En die spelen zover ik weet allemaal niet bij Ajax.

28 mei 2013 om 07:44

Wat is dit nou voor een kinderachtig iets zeg?
Dus omdat psv interesse heeft moet ajax het maar laten varen ofzo?

28 mei 2013 om 08:23

Haha inderdaad kinderachtig en onzin.

Maar werd er vorig jaar ook niet heel hard geroepen dat Narsingh alleen gehaald werd om Ajax een loer te draaien?

Ook onzin en kinderachtig, maar dit horen we altijd als deze 2 clubs in de zelfde speler geinterseerd zijn.

28 mei 2013 om 07:46

Di Luuka

goede, vooral nederlandse verdedigers zijn er niet veel..dus dan is dat niet zo moeilijk he, elke nederlandse club wil deze jonge wel hebben

gaan jullie maar gewoon zuid-amerikaanse spelers scouten, dan zul je geen "last" hebben van ajax

als ajax vol voor hem gaat, zal hij daar ook zeker heen gaan gezien de laatste jaren en CL komend seizoen

28 mei 2013 om 07:55

Wat een kinderachtige reactie Lukaa

Alsof ze elkaar nog niet kenden..

Off:

Zelfs voor de jeugdopleiding scouten ze gewoon weer 5 jongens in Noord- en Zuid Amerika las ik op Slegers z'n Twitter. Zullen ze die jongens van 14, 15, 16 en 17 dan eigen jeugd noemen? Kon het niet laten, sorry.

28 mei 2013 om 10:37

En kinderhandel! Heb ik ook bij ajax voorbij zien komen. Het is hypocriet om dus andere clubs te beschuldigen terwijl je eigen club dit ook doet! We moeten ons niet druk maken om dit soort randzaken!

28 mei 2013 om 08:18

Di Luuka moet zich niet zo aanstellen.
Het is al vanaf de winterstop bekend dat PSV EN Ajax interesse in van den Hoorn hebben.

28 mei 2013 om 11:09

Sorry weet jij meer dan ik? Ik heb nog niet eerder gehoord dat Ajax interesse heeft in Van der Hoorn.

28 mei 2013 om 11:50

"de club uit Amsterdam meldde zich al eerder bij de Domstedelingen, die toen aangaven dat er pas na de play-offs voor Europees voetbal kon worden gepraat."

Dit staat toch letterlijk in de tekst.

Overigens weet ik dat Ajax al een aantal maanden interesse heeft in Van der Hoorn, echter hadden ze meerdere potentiele opties en lijkt deze het nu uiteindelijk te worden.

Verwarrende poll. Waarom moet die ontkenning er in zitten? Dat is totaal onnodig en zorgt er voor dat mensen het tegenovergestelde klikken van wat ze bedoelen.

On: Ik zie vd Hoorn ook wel bij Ajax spelen. Ik denk ook dat hij zelf voor de landskampioen gaat kiezen. Wel vraag ik me af hoeveel Utrecht wil hebben. Ajax zou namelijk geen grote bedragen meerwillen betalen.

28 mei 2013 om 07:17

mee eens, ik heb de verkeerde aangeklikt zonder, hele verwarde poll.

28 mei 2013 om 09:02

Zo dan! Het is dat je het zegt en zie ook nu pas dat ik het verkeerde heb aangeklikt! Heel jammer weer VZ. Heb toch echt geleerd te lezen...

On: Ik ben het met je eens. Zie v/d Hoorn ook liever bij Ajax spelen. Ongetwijfeld heeft dat met mijn Ajax bril te maken . Zou toch zomaar eens een leuke transferperiode kunnen worden. PSV wat moet inkopen maar enkel kan door spelers te verkopen. Ajax wat financieel sterk is kan inkopen, maar niet veel wil betalen. Benieuwd hoe ver beide clubs willen gaan om toch die ene versterking te halen!

28 mei 2013 om 10:37

@ V.oetbal

Wat zijn dan grote bedragen volgens joui ? Ajax heeft nooit een maximaal bedrag genoemd, ze hebben altijd gezegd dat ze het per speler bekijken en dat zij een bod neerleggen wat zij denken wat genoeg is. Daanaast heeft men ook altijd gezegd dat in hele specifieke gevallen er uitzonderingen gemaakt kunnen worden.

28 mei 2013 om 11:12

Maar het feit is dat Ajax altijd een speler veel minder ''waard'' vindt dan de verkopende club dat vindt.

28 mei 2013 om 11:46

@ eindjee040

Gedeeltelijk ben ik dat wel met jou eens, alleen vertel mij dan welke club het niet probeerd om een speler voor een zo´n laag mogelijk bedrag te halen. Jarenlang heeft Ajax zich altijd laten meeslepen in de onderhandelingen waardoor er structuureel teveel werd betaald voor spelers.

Ajax wilt juist nu weer de controle hebben tijdens onderhandelingen, Ajax bied per speler wat zij denken wat een speler waard is. Dat is Ajax haar goed recht net zoals het ook het goed recht is van de verkopende club om daarmee niet akkoord te gaan. Daan hoor je Ajax ook nooit over klagen in de media, want dat is iets waar men bewust voor gekozen heeft en dat heeft men ook verschillende keren zo uitgesproken.

Eerlijk gezegd snap ik die irritatie bij vele mensen niet (niet dat jij geirriteerd overkomt). Ik kan me wel voorstellen dat het lijkt alsof Ajax gierig is maar als je kijkt naar het hoge financiele rendement wat Ajax vaakt uit spelers weet te halen is dat zoveel meer als de overige Nederlandse clubs. Des goedkoper jij een speler kan halen des groter jou financiele rendement is (onder normale omstandigheden) als je die speler weer verkoopt. Dat is toch waar het grotendeels om gaat toch ?

Daarnaast is het voor zowel Ajax maar ook voor PSV gewoon erg risico vol om grote bedragen te spenderen aan spelers die van Nederlandse subtoppers of laagvliegers komen omdat we totaal geen garantie hebben dat die spelers het ook daadwerkelijk goed zullen doen, daar moeten onze beide clubs gewoon heel voorzichtig mee zijn.

Dus ja ik ben het gedeelte met jou stelling eens, maar aan de andere kant als dat zo zou zijn, zou Ajax het ook nooit lukken om spelers aan te trekken. Daarom ben ik het gedeeltelijk met je eens maar kan ik het niet een bedongen feit noemen omdat er ook voorbeelden zijn waarin Ajax er wel uitgekomen is met de verkopende club.

28 mei 2013 om 15:08

@afca_leeds

Wat zijn grote bedragen? Goede vraag. Maar volgens mij geef je zelf al het antwoord. Ajax biedt wat zij denken dat genoeg is. En aangezien ik niet weet hoeveel zij van vd Hoorn waard vinden, weet ik ook niet wat een "groot bedrag" is. Dat hangt van Ajax af.
Maar aangezien zowel psv als Ajax hem wil hebben kan de prijs aardig opgedreven worden, waardoor ze misschien meer moeten betalen dan dat ze hem waard vinden. Ik vraag me gewoon af hoe ver ze voor hem zullen gaan met hun nieuwe beleid, als het daadwerkelijk op opbieden aankomt.

Verder ben ik het met je eens. Iedereen wil zo min mogelijk betalen bij een transfer. En het is helaas niet anders voor Nederlandse clubs dat er een te groot risico aan een (te) groot bedrag zit. Dat kunnen ze zich tegenwoordig zeker niet veroorloven.

28 mei 2013 om 10:51

5 mil is de vraagprijs voor van de hoorn nog een contract tot 2016

Volkomen terecht, goede speler. Wat me ook opvalt is, dat hij fysiek erg sterk is. 4 à 5 miljoen is hij wel waard.

Zeer benieuwd tussen wie hij gaat kiezen. Ajax of PSV als het eenmaal zo ver is.

28 mei 2013 om 07:20

Qua salaris zal het allemaal gelijkwaardig zijn.

Dus de keuze is: Ajax; spelen bij de kampioen en spelen in de Cl
of PSV een club in opbouw, waar de komende jaren alles mag en niets moet (volgens het laatste beleidsplan dan...)

Maar ja een overstap naar Amsterdam ligt bij de Utregse achterban gevoelig. Eens kijken hoe sterk hij in de schoenen staat. Zijn trainer, durfde het toentertijd in ieder geval wel aan !!

28 mei 2013 om 07:26

De huidige technische staf van Utrecht (wouters en Alflen) heeft zelf ooit ook die stap gemaakt, net als bijvoorbeeld Robbie de Wit. Volgens mij valt dat met die gevoeligheid uiteindelijk nog wel mee.

28 mei 2013 om 07:28

Werken met Jaap en Frank voor je ontwikkeling is ook niet slecht. Het is maar de vraag of PSV CL voetbal haalt.

28 mei 2013 om 07:35

Klopt, ik zie ook alleen maar plussen om voor Ajax te kiezen !!

28 mei 2013 om 10:31

Denk dat werken met Cocu ook niet heel slecht is. En gezien alle transfergeruchten neemt PSV eindelijk de verdediging serieus. Ik zou PSV niet te snel afschrijven.

28 mei 2013 om 10:41

@ luigi28

Werken met Cocu zal denk ik ook niet slecht zijn maar Ajax heeft gewoon grotere namen rondlopen qua oud spelers. Daar komt nog bij dat bij Ajax de boel rustig is en men bij PSV nog maar moet afwachten wat er van die revolutie terecht gaat komen. En je moet natuurlijk niet vergeten dat Ajax Champions League voetbal speelt, iets wat toch een hele sterke troef is. In tegenstelling tot PSV kan Ajax meteen tot actie overgaan. Ajax hoeft niet te wachten of er eerst iets verkocht word. Die jongen zal echt ook wel in Eindhoven kunnen slagen maar volgens mij is op het moment het totaal plaatje in Amsterdam beter als in Eindhoven. Maar goed we gaan het zien.

28 mei 2013 om 08:17

4 a 5 milj? Vind ik erg veel hoor, voor meer dan 3 milj lekker laten gaan..

28 mei 2013 om 09:08

4 à 5 miljoen is ook meer dan 3....

28 mei 2013 om 09:17

Wat probeer je nou te zeggen? trodat4030 probeert uit te leggen dat Utrecht Mike zou moeten laten gaan als ze er 3 miljoen voor kunnen krijgen en dan probeer jij uit te leggen dat 4 á 5 miljoen meer is dan 3? Alsof er ook maar één persoon op Voetbalzone dat niet weet.

Hoe dan ook, ik denk niet dat Ajax hem gaat kopen, tenzij ze hem echt super voordelig kunnen krijgen. Ze hebben bij Ajax een keurige vervanger klaarstaan en Mike zal echt niet op de bank willen zitten. Daarnaast zou het ook lullig zijn voor de jeugd om alsnog een vervanger te kopen voor een plaats die je al kunt bezetten.

28 mei 2013 om 09:34

Ik bedoelde te zeggen dat Ajax hem niet moet kopen voor meer dan 3 milj. Jullie interpreteren beide m'n post niet goed.

Ben eens benieuwd wie de strijd zal winnen. Ben ook benieuwd wie bij ajax uiteindelijk zal vertrekken.
Zou mooi zijn als ze toch nog zouden blijven al is de kans hier klein op.

Eigenlijk is dit van Ajax uit wel goed. Ze kunnen van der Hoorn op de plek van Toby zetten en Veltman, nu Jong Ajax vrijwel zeker in de eerste divisie zal spelen, kan ervaring opdoen aldaar. Zo krijgt Veltman alsnog de ervaring die nodig is EN speelt hij in een fysiekere competitie.

Waarom zou Ajax hem nodig hebben? Ik heb altijd gehoord dat Denswil en die andere de potentiële opvolgers waren van Alderweireld. Als ze nu vd hoorn halen, stokt de ontwikkeling van die spelers, en is dus tegen het beleid van Ajax.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat Ajax zich alleen maar meldt om de prijs te verhogen voor Psv.
Ik vind (natuurlijk) dat hij naar PSV moet gaan

28 mei 2013 om 07:47

Maar wie heb je achter veltman?
Daar zit het grote probleem en daarom hebben ze interesse.
De selectie moet ook breed genoeg blijven niet dat je in een keer heel veel kwaliteit in gaat leveren bij een blessure.

28 mei 2013 om 08:23

Bazoer, erg jong maar veel potentie, van Rhijn, kan prima in het centrum en Ligeon dan wel Tete op rechtsback, Gravenberch, was tot vorig jaar spits, maar is sinds afgelopen seizoen RCV en voert dat prima uit.. Keuze genoeg dus, ik vind van der Hoorn dan ook overbodig..

28 mei 2013 om 09:12

@trodat
Dat is helemaal niet keuze genoeg. Dat ze onder contract staan bij Ajax wil nog niet zeggen dat je volgend jaar genoeg opties hebt. Alderweireld zal wel vertrekken en dan moet Veltman opeens in de basis. Dat kan niet, daar word je (nog) geen kampioen mee. Net als Bazoer, te jong, laat die lekker af en toe meedoen gewoon. Die richt zich overigens op een plek als verdedigende middenvelder.

28 mei 2013 om 10:43

Derwin Martina is ook nog een goeie rechtsback die er aankomt.

28 mei 2013 om 11:27

@trodat
Daar kan je toch geen CL mee spelen joh :P Veltman en Denswil hebben nog niks bewezen op enig niveau, laat staan de andere namen die je noemt. Het zijn goede talenten, maar je kan er niet van op aan dat zij een constant hoog niveau halen! Een extra talent, met eredivisie ervaring, erbij op CV juich ik zeker toe.

28 mei 2013 om 07:47

Lees voor de verandering nou volledig de tekst. In de tekst staat toch heel duidelijk dat Veltman nog fysiek tekort komt.

En btw, Denswil moet de opvolger voor Moisander worden aangezien Denswil linksbenig is.

PS. Blijkbaar weet jij niet zoveel over het beleid van Ajax.

28 mei 2013 om 09:42

Vraag me wel af wanneer Veltman dan wel fysiek sterk genoeg is... Die jongen is 21 jaar. Misschien zit het gewoon niet in zijn bouw en had hij geen verdediger op topniveau moeten worden. Stel je koopt vd Hoorn dan blijft hij zeker 2-3 jaar. Dan kan je Veltman net zo goed weg doen, want tot zijn 23ste moet je hem meer gunnen dan het beloftenelftal

28 mei 2013 om 14:57

Wat krachttraining zou hem wel wat goed doen. Maar je hebt wel gelijk over de ontwikkeling van zo'n speler. Echter Ajax gaat ook weer de Champions League spelen en met een speler achterin die fysiek nog tekort komt, kom je niet ver mee.

Het is altijd lastig om een jeugdspeler door te laten stromen als je ook voor Europese resultaten wilt gaan. Had Ajax geen Europees gespeeld dan had Veltman makkelijk het hele seizoen kunnen spelen. Kijk maar bijvoorbeeld naar Feyenoord. Zei hadden door hun problemen geen geld om versterkingen te halen waardoor er noodgedwongen naar de jeugd werd gekeken en omdat Europees destijds voor Feyenoord niet meer de prio had, was het de ideale gelegenheid om de jeugd te gebruiken.

Koopclub PSV schiet op bijna alles wat beweegt, opleidingsclub Ajax doet dat waar mogelijk nog meer, het is hun goed recht maar je jeugdopleiding (bestaande uit de nodige gehaalde buitenlanders) als zowat de beste ter wereld te bestempelen klopt dan niet helemaal...

Types als Vd Hoorn, Toornstra en Duarte moet je zelf op kunnen leiden, dat je voor Maher mogelijk 1(!) uitzondering maakt kan ik begrijpen...

28 mei 2013 om 10:51

Om een opleiding draaiende te houden zal je continue een aanvoer van talenten moeten hebben, daarnaast zit er in de opleiding op het moment een gat. Dus dat moet opgevuld worden en of dat nou met Nederlandse of buitelandse jongens gebeurd maakt mij niet zoveel uit zolang ze maar goed zijn.

Als je het gewoon sec bekijkt heeft Ajax gewoon de beste opleiding van Nederland en 1 van de beste in de wereld. Er zijn maar weinig clubs in de wereld die kunnen tippen aan het aantal grote spelers wat de club heeft voortgebracht en dan heb ik het nog niet eens over het financiele rendement waar andere Nederlandse clubs alleen maar van kunnen dromen. De reputatie van Ajax zowel in binnen en buitenland is nog steeds ongevenaard als het gaat om opleiden.

28 mei 2013 om 12:23

Nee fout leeds, Feyenoord heeft de beste van Nederland 4 jaar op rij ook nog.. dus dan heeft Feyenoord er zeker 1 can de beste van de wereld. Volgens mij moeten ze dit type speler gewoon uit de jeugd kunnen halen.

Utrecht gaat minimaal 5 milioen vragen, als deze speler verkocht wordt, is Utrecht in ieder geval financieel weer op de rails, en zou de rest kunnen blijven, zou trouwens lekker zijn als M Vorm ook verkocht wordt, pakken we daar ook nog even 3 milioen mee.
VD Hoorn wordt trouwens echt top, deze jongen gaat nog groeien de komende jaren.

Waarom geen jeugd Ajax. Jullie hebben toch een paar toppers klaar staan. Dat werd iig gezegd en psv moest ook zijn jeugd er maar inzetten ook al waren deze er nog niet klaar voor. Nu komt uit dit artikel naar voren dat blijkbaar de jeugd er nog niet klaar voor is. Zouden jullie ze er dan ook gewoon inzetten? Ik snap wel dat Ajax ook achter vd Hoorn aanzit. Deze jongen is nu al erg goed en kan alleen maar beter worden. Ik zou zelf naar Psv gaan, deels omdat ik voor Psv ben, maar ook omdat hij daar de defensieve leider kan worden. Allebei de clubs hebben zo zijn pluspunten ben benieuwd wat het wordt en of Ajax ook daadwerkelijk 4 a 5 miljoen op tafel durft te leggen. Tot nu toe zijn ze daar erg terughoudend mee.

28 mei 2013 om 10:56

@ Nvandeven

Als jij het artikel gelezen had, had je kunnen zien waarom Ajax belangstelling in deze speler heeft. Er word toch heel duidelijk aangegeven dat Veltman er fysiek nog niet klaar voor is, het ziet er naar uit dat Alderweireld gaat vertrekken dus moet je een goede opvolger hebben als het jeugd talent wat je hebt er nog niet klaar voor is.

28 mei 2013 om 14:42

@afca Leeds

Als jij mijn reactie had gelezen had je kunnen zien dat ik zeg dat er in het artikel naar voren komt dat hij er niet klaar voor is, maar jullie ajacieden zeggen altijd tegen ons psv'ers dat we de jeugd er gewoon in moeten zetten ondanks dat deze er fysiek nog niet klaar voor is. Nu doen jullie hetzelfde dus vroeg ik me gewoon af of er ajacieden zijn die liever gewoon een jeugdspeler erin hebben staan ipv Vdh.

Van der Hoorn heeft nog een 3-jarig kontrakt, dus gaat de koper echt wel flink in de buidel moeten tasten.
Natuurlijk moet hij naar Ajax, die club in een opgaande groeicurve en heeft een duidelijk spelconcept.
In Einhoven moeten ze nog beginnen een dergelijke lijn op te zetten.

Met en onder Jaap Stam wordt iedere verdediger sterker, ook voor Van der Hoorn zelf heel belangrijk.

Deze dagen zien we de lijstjes voor alle posities bij Ajax steeds duidelijker worden. Aftastend weliswaar maar waarschijnlijk in dit geval snel handelend.
Chadli zal niet haalbaar blijken, verwacht ik. Evenals Van Ginkel.

Op Maher zal heel flink worden ingezet, geen twijfel.

Denk niet dat Ajax in Toornstra is geïnteresseerd, wat Van Gelder zondag beweerde. Wel in Duarte maar die lijn zal langer worden aangehouden, omdat hij geen 1ste keus is op het lijstje.

Nog een paar dagen en de transfermarkt barst open, verwacht dat Ajax snel zaken gaat doen op tal van fronten. Hier en daar zal er toch wel degelijk goed betaald moeten worden, willen ze de vis op het droge trekken.
Maher is de belangrijkste speler om in ieder geval binnen te halen !

28 mei 2013 om 11:17

Ajax zal zeker de portemonnee moeten gaan trekken. Kwaliteit kost nu eenmaal wat.

Maher verwacht ik zal om en nabij de 8 miljoen gaan kosten. Een heel flink bedrag. Maar wel een bedrag dat te verantwoorden is. Bovendien komt hij ipv Eriksen die zeker meer dan 12 miljoen op gaat leveren.

Alderweireld ligt goed in de markt en daar moet Ajax nu gebruik van gaan maken. Een bedrag van 7-10 miljoen gaat Ajax hier zeker voor krijgen. Veltman komt in mijn ogen tekort om hem te vervangen zonder direct veel achteruit te gaan. Denswil heeft in mijn ogen veel meer potentie, maar die speelt aan de linkerkant. Bovendien is het met Moisander en Denswil dan dun bezet. Van der Hoorn zou een uitstekende aanvulling kunnen zijn. Brengt de nodige fysiek mee en heeft veel potentie. Is jonger dan Veltman en heeft nu al een stuk meer ervaring. Met het geld van Alderweireld kan hij bovendien makkelijk betaald worden en wordt er nog op de spaarrekening gezet.

Toornstra is volgens mij onzin. Is niet direct een meerwaarde en daarom veel te duur.

Gisteravond werd er bij RTV Utrecht gezegd dat er nog geen enkele club zich voor wie dan ook heeft gemeld, dus hoe serieus moeten we dit bericht nemen?

28 mei 2013 om 09:26

hoe serieus moeten we RTV Utrecht nemen? het is en blijft de voetbalwereld waarin het elke dag weer anders kan zijn!

Nu er weer centjes binnenkomen gaat de visie van eigen jeugd al weer redelijk overboord.... Maher, chadli, Vd Hoorn, duarte.... En PSV maar koopclub noemen!!
Enige eigen jeugd Ajax: Vermeer, de jong en blind.... Rest allemaal (jong) gekocht!

28 mei 2013 om 08:07

dat ze rond kijken voor versterkingen is niet hetzelfde als een speler kopen he? plus heeft niemand gezegd dat ajax A) Alleen maar eigen jeugd gaat gebruiken en B) dat deze generatie A jeugd goed genoeg was om door te stromen, vooral in de B en C zitten de echt grote talenten van wat ik begrijp.

28 mei 2013 om 08:08

Ja want die spelers zijn allemaal al gekocht natuurlijk.

28 mei 2013 om 08:35

Sterker nog, de Jong is ook op jonge leeftijd (17e) aangetrokken van de Graafschap..

Maar de selectie bestaat niet uit de eerste 11 he?
Babel, Moisander en Boerrigter zijn teruggekeerde eigen jeugd, Alderweireld, de Sa, Denswil, Dijks, Klaassen, Koppers, Ligeon, Lukoki, Sporkslede, van der Hart, van Rhijn en Veltman zijn ook allen Ajax jeugd.
Of moeten ze allemaal weer vanaf de wieg bij Ajax zitten om eigen jeugd te zijn?

28 mei 2013 om 10:42

Geld is er in overvloed in Amsterdam... En nog breken er jeugdspelers door! Bij feyenoord is het wel zo, ze worden opeens met allerlij spelers in verband gebracht... Wat er nu speelt is gedwongen omdat er geen geld bij feyenoord is!

28 mei 2013 om 11:04

@ ruudgolf

Moeilijk heh lezen ? Er staat toch duidelijk dat de interne opvolger van Alderweireld er fysiek nog niet klaar voor is. Als je in Nederland een potentiele top verdediger kan halen moet je dat voornal niet nalaten omdat die schaars zijn. Aan geld is er geen gebrek in Amsterdam en toch word Ajax drie keer achter elkaar kampioen voor een fractie van de prijs van wat de concurenten hebben uit gegeven. Zoals hier ook gezegd word staat er ondanks het vele geld (voor Nederlandse begrippen) nog steeds veel jongens vanuit de eigen opleiding in het eerste, veel meer als bijvoorbeeld Psv. Daarnaast word ik er een beetje van moe dat als Ajax een speler aantrekt wij opeens een koopclub zijn, je ontkomt er niet aan om ook weleens wat te kopen. In haar haar bestaan heeft hebben de eerste selecties van Ajax altijd bestaan uit een substantieel aantal van jongen die uit de opleiding komen.

Als dit echt klopt en ze weten een team samen te stellen dat nog lang meekan. Ik heb totaal geen idee wat er in de jeugd van Twente loopt maar spelers als kali en leerdam moeten ze ook maar binnenhalen.

Er werd altijd gezegd dat PSV een koopclub is en dat Ajax de talenten uit eigen school haalt. Daar is men in Amsterdam best trots op, en terecht.
Nu blijkt dus maar weer dat dit niet klopt en dat Ajax net zo goed een koopclub is. VDH proberen te halen, waardoor talenten in eigen opleidingen stokken....

On: Heb er alle vertrouwen in dat deze jongen naar PSV gaat. Illustere voorgangers als Wouters, Vanenburg, Strootman, Mertens, ea. Plus het feit dat de defense van PSV de laatste jaren zeer onstabiel was en hij daar dus een hele grote kans heeft op een vaste basisplaats....

28 mei 2013 om 09:53

Want...ajax heeft al 8 man gekocht volgens jou? Simpel om bij elk bericht waarin Ajax interesse blijkt te hebben te denken dat deze ook echt aangetrokken wordt. Denk even na aub.

28 mei 2013 om 11:14

@ montanaman10

Doe toch niet kortzichtig joh, de Ajax selecties bestaan meestal uit een substantieel aantal spelers vanuit de opleiding. Veel meer dan welke Nederlandse club dan ook, wellicht heeft Feyenoord er op het moment meer maar kijk gewoon door de jaren heen in plaats van die domme kortzichtigheid.

Ajax heeft net zo goed illustere voorgangers gehad net zoals PSV (zo niet meer), Strootman en Mertens mogen nog niet eens de veters strikken van Wouters en Vanenburg, er is nog niks illusters aan dat tweetal.

In tegenstelling tot PSV speelt Ajax zo ie zo Champions Legue en word je bij Ajax begeleid door oud spelers die wereldweid bekend zijn. Bij PSV heb je alleen Cocu die daar enigsinds in de buurt van komt. Daarnaast is het nog maar afwachten wat er daadwerkelijk terecht gaat komen van die revolutie bij Psv, we hebben vaker gehoord dat PSV anders zou gaan werken maar uiteindelijk kwam daar weinig van terecht.

Dat de verdediging van PSV al jaren faalt lijkt mij nou niet een specifieke reden waarom een speler voor een club zou kiezen. In tegenstelling tot PSV kan Ajax meteen handelen en hoeft niet te wachten voordat er iets verkocht word. Dus is het nog maar afwachten of PSV in staat zal zijn om haar elftal adequaat te versterken. De onzekerheid dat dit mogelijk is kan een speler ook besluiten om niet te komen. Ik zeg niet dat hij niet naar PSV kan gaan, maar als je het gewoon objectief bekijkt is het totaal plaatje in Amsterdam beter als in Eindhoven.

Wat een zeikerds zeg hier, het is niet meer dan normaal dat de topclub van een land interesse heeft in een uitspringende talent uit de subteams. Dat gebeurd niet alleen in Nederland maar ook in Portugal Turkije Belgie Spanje Duitsland..

Ik ben benieuwd wat de keuze van deze speler uiteindelijk zal zijn, hoewel het nog maar de vraag is of PSV zsm kan bieden aangezien zij geen geld hebben.. Bj Ajax is er momenteel meer stabiliteit en weetje waar je aan toe bent + de bankrekening van de Amsterdammers is in de plus waardoor je meteen een bedrag kan overboeken naar Utrecht.

Het ligt aan de speler, als hij vandaag ja zegt is hij morgen van Ajax

Ik zou als Ajax zijnde gewoon als vervanger van Alderweireld gewoon Van Dijk hallen en anders heintinga terug halen. Laat Van der hoorn maar naar psv gaan. Van Dijk is in potentie ook veel beter

28 mei 2013 om 08:09

Heitinga is veelste traag enzo man, die gast gaat je in de CL de kop kosten.. Als ik Ajax was zou ik gewoon ( hoe ze nu doen trouwens) de verdedigende parels uit eigen competitie ( of ergens anders mochten ze die tegenkomen ) oppikken en goed opleiden met Stam enz.

Bekend spelletje van Ajax om de prijs op te drijven en zo PSV qua geld te verzwakken.
De spelers waar clubs echt in geinteresseerd zijn lees je niet zo snel hier, daar praten ze mee buiten de schijnwerpers.

28 mei 2013 om 11:17

@ coci

Waarom zou Ajax de prijs willen opdrijven als we deze speler goed kunnen gebruiken ? Er staat toch heel duidelijk in de tekst dat de interne vervanger van Alderweireld er nog niet klaar voor is. Er word hier helemaal geen spelletje gespeeld, het is volkommen logisch dat Ajax en PSV vaak belangstelling hebben voor dezelfde spelers Zodirect ga je me nog vertellen dat die complot theorieen bedacht zijn in Area 51.

Was het nieuwe beleid van Ajax niet dat de eigen jeugd de voorkeur zou krijgen? Dat gaat wel erg snel overboord nu met de interesse in Duarte, van der Hoorn en Maher, en zelfs al een bod gedaan op Duarte.

Prima natuurlijk, want van der Hoorn is in potentie uitermate geschikt voor het Nederlands Elftal over een aantal jaar, al heeft van der Hoorn natuurlijk wel een contract dat pas afloopt in 2016, hoop dan ook dat Ajax niet voor een dubbeltje op de eerste rij wil gaan zitten, en gewoon een normaal bod gaat doen zonder van der Hoorn zijn hoofd op hol te brengen, al ben ik ervan overtuigd dat van der Hoorn een dermate nuchtere jongen is dat dit niet zal gebeuren, de prijs van van der Hoorn schat ik, mede dankzij zijn lange contract op 5 a 6 miljoen euro in. Al zullen PSV en Ajax tegen elkaar gaan opbieden en zullen er doorverkooppercentages en bepaalde clausules bij gaan komen zoals een bepaalde bonus bij een bepaald aantal wedstrijden.

Chadli, Duarte, Van der Hoorn, Van Ginkel, Maher...

Dat ajax is een echte opleidingsclub, nee maar Barca is ook gewoon koopclub waar komen fabregas Sanchez' neymar kluivert koeman enzo vandaan dan haha omdat ze NU veel jeugd hebben lijken ze niet op real hou op haha

28 mei 2013 om 08:39

Cesc Fabregas komt ook uit de eigen opleiding van FC Barcelona.

Betalen,betalen,betalen en anders maar lekker Niks.... FVS verkoopt niet zomaar....hehehehe...

Hahahaha ach ajax daar ga je dan met je 'eigen jeugd'beleid. Het hele seizoen zou die Veltman er al klaar voor zijn en nu halen ze toch maar een externe kracht van nagenoeg dezelfde leeftijd Overigens is het enige wat ik de laatste tijd van die jeugdopleiding heb gehoord is dat ze er nieuwe spelers voor aantrekken
Ot: PSV heeft deze jongen veel harder nodig dan Ajax, hoop ook dat ze hem ipv Bruma aantrekken. Maar het zal mij benieuwen hoe de verdedigerscarroussel (want die wordt toch wel een beetje in gang gezet) gaat lopen deze periode

28 mei 2013 om 09:09

Balen he dat ajax ook interesse heeft. :'
Ik dacht dat Psv zich ook meer op de jeugd ging richten. Maher,bruma,van Dijk, 1 of andere Argentijn, Vdhoorn. Voordat je Ajax belachelijk probeert te maken kijk dan eerst naar je eigen club want dit komt wel erg dom over.

28 mei 2013 om 09:22

Als je naar de elftallen van Ajax ieder seizoen kijkt dan kom je tot de conclusie dat zo'n 3/4 uit eigen jeugd bestaat. Ajax is dé opleidingsclub in de wereld, wat Ajax heeft bereikt met eigen jeugd en nu eigenlijk nog steeds (2011,2012, 2013, meeste recent = kampioen met heel veel eigen jeugdspelers. Begin 2013 natuurlijk Vertonghen/anita/vd Wiel vertrokken nog), maar in mindere maten dan in 2004 of eerder (jaren 90/ jaren 80/ jaren 70/ jaren 60/ jaren 50, vrijwel allemaal eigen jeugd!!!!) zal nooit iemand bereiken. Dus doe wat research misschien meneer Fred. Net als dat mannetje uit 010 hieronder. Ajax heeft als enige club in de wereld een gouden ster van de uefa voor de jeugd.

Ajax wil 1 middenvelder (en daar zijn meer opties voor he, logisch. Dus niet en en en maar of of of) (eigenlijk zou Klaassen (eigen jeugd) dat worden, maar die is een heel seizoen geblesseerd geweest) en nu zien ze in VdH een goede verdediger. Veltman vinden ze fysiek wat minder, kan toch? Of is Ajax na 2 gewilde spelers direct geen opleidingsclub meer?? Het is goedkoop reacties scoren bij mensen.

28 mei 2013 om 10:26

Vermeer (willemii), Cilessen (nec), Moisander (az), Poulson (buitenland), Schone (nec), Sulejmani (heerenveen), Sigthorsson (az), Cuenca (barca), Sana en Andersson (scandinavie), Boerigter (rkc), Hoessen (fortuna), Boccara (psg).... Veelal ook nog basisspelers.
Als dit 25% is, hoe groot heeft Ajax de selectie dan?

28 mei 2013 om 10:47

Moisander komt uit de jeugd ook boerrigter (deel van hun jeugdopleiding genoten) vermeer was verhuurd aan willem 2, dus kom niet met nonsense aanzetten! We kunnen niet 30 man zelf opleiden die in de cl stabiel kunnen presteren.

28 mei 2013 om 10:55

Na het lezen van Vermeer Willem2 ben ik gestopt met lezen. Je hebt er echt niks van begrepen.. valt niet serieus te nemen.

En die kenners mij op een vorig topic maar afzeiken toen ik zei dat Ajax op zoek was naar een vervanger voor Alderweireld. Want de Boer had zelf gezegd dat ze de vervanger in de vorm van Veltman al in huis hadden. Tot op heden heb ik Ajax al in verband horen brengen met 4-5 spelers. Ik verwacht niet dat ze ze allemaal gaan halen. Maar is wel tekenend dat er naar de buitenwereld over een koerswijziging en nieuw beleid wordt gepraat en er ondertussen gewoon wordt gezocht naar mensen van buitenaf.

28 mei 2013 om 11:34

Steef
Ik zie Veltman nog niet het niveau halen van Alderweireld, wellicht op termijn, en ik denk dat Ajax hier zich probeert in te dekken door meerdere opvolgers te laten concurreren. Gezien de goede financien en de hogere doelstelling van Ajax (overwinteren in de Cl), vind ik dit heel slim.

Van der Hoorn is op dit moment het grootste verdedigende talent van Nederland. Er zullen wel meer clubs dan alleen Ajax en Psv op hem azen, helemaal als hij een goed jeugd Ek speelt. Hopelijk blijft hij nog een paar jaar voor het Nederlandse voetbal behouden en maakt daarna de overstap naar het buitenland. Bij beide clubs zou Van der Hoorn goed passen. Denk echter wel dat Psv hem harder nodig heeft dan Ajax op dit moment. Maar als Alderweireld vertrekt dan is hij een uitstekende aankoop om dat verlies op te vangen. Heb die Veltman enkele keren zien spelen dit seizoen maar daar ben ik niet zo kapot van.

Kans is klein dat ie weggaat.

Heeft al meerdere malen aangegeven dat Europa in met Utrecht zijn droom is en heeft bovendien een langdurig contract.

Heb van verschillende insiders vernomen dat hij wegnam vanaf 6 miljoen euro, wat ik beide clubs niet zie betalen.

Vind het ook schande dat de vrij de voorkeur geniet op het EK. De Vrij is maar een jongetje, een watje, zonder body. VD hoorn daarentegen is echt een krachtmens, heb je veel meer aan op zo'n EK, dat meedogenloze...

28 mei 2013 om 10:08

Ja maar opzich is het wel goed voor Utrecht, want volgens mij beginnen die voorrondes in de EL heel erg vroeg in de zomer en het jeugd-ek duurt tot eind juni. Dan zou VD Hoorn heel weinig rust hebben.

Van Der Hoorn zou een goede vervanger voor Alderweireld zijn! Verdedigend is hij nu al 1 van de beste van Nederland en onder leiding van Stam zal dat alleen maar beter worden. bovendien heeft hij met Moisander een voetballende verdediger naast zich die zijn zwakke punt) het opbouwen) camoufleert!

5 miljoen !!! En niet minder!

28 mei 2013 om 10:17

Lijkt me niet meer dan normaal voor 3 jaar contract en zo'n potentie. ik nijg zelfs richting de 7 mil, en anders volgend seizoen voor 5.

28 mei 2013 om 12:18

@jereon maar wat heeft hij dan tot nu toe bewezen? Natuurlijk is echt een sterke goede verdediger maar als ik hem moet vergelijken met Alderweireld dan zie je toch wel dat Alderweireld een extra kwaliteit in zich heeft. Met name de crossballen die hij geeft. Ik vind van der Hoorn niet echt heel bijzonder, meer een goede verdediger die stabiel is maar niet echt met exceptionele kwaliteiten als je snapt wat ik bedoel.

28 mei 2013 om 12:22

Het leuke is dat Ajax hem wil, en Utrecht mag de waarde bepalen. Ik snap heel goed dat je zegt: hij is pas 12 maanden behoorlijk aan het spelen. Correct, maar je kan niet in die redenatie zeggen dat hij maar 1 miljoen waard is. De vorm van het seizoen is zeer bepalend en zijn leeftijd is heel gunstig. Als je vertrouwen en een goede staf hebt 'zou' hij een topper worden, mits hij de lijn voortzet.

Dus het is altijd een deel speculatie, maar het blijft wel een feit dat Utrecht niks hoeft, zij kunnen vragen wat ze willen en Mike is een 'hot prospect'.

28 mei 2013 om 16:39

Daar heb je gelijk in inderdaad, alhoewel ik hoop dat Ajax gewoon in haar eigen jeugd vertrouwen houdt. Met name Veltman en Denswill hebben we er 2 die er al kunnen staan. Ook hebben ze wat wedstrijden gespeeld dit seizoen. Toch denk ik dat dit meer door de media komt, ik vind persoonlijk van der Hoorn geen Ajax voetballer, een type Douglas vind ik het meer, die een tegenstander kapot kan spelen. Heeft van der Hoorn trouwens een goede trap techniek? In de wedstrijden dat ik hem heb zien spelen heb ik hem niet 1x een cross-ball zien geven. Wat Alderweireld dus wekelijks liet zien, die strooide ze erop los.

Als hij komt gaat denk Veltman een jaar met Jong Ajax in de 1e divisie spelen. En dan het jaar erop gewoon kijken wie er beter is in de voorbereiding.

Ook die zal Ajax niet kunnen betalen maar wat nog erger is, wat een steek in de rug naar je eigen opleiding. Hoor Cruijff en consorten nog zo roepen.. Bla bla bla. Die hele opleiding is nog ze rot als een appel en heeft jaren nodig om te herstellen. Ajax is Ajax niet meer. Àls vd hoorn slim is blijft hij nog lekker een jaartje in Utrecht. Nu naar Ajax overstappen is geen logische keuze.beter doet hij volgend seizoen echt een stap vooruit en kiest hij voor Europese clubs in Duitsland of Engeland.

28 mei 2013 om 11:14

Ajax is Ajax niet meer? wat een onzin! het is in geen jaren zo rustig bij Ajax geweest, en zowel Financieel als sportief gaat het Ajax voor de wind. tevens wordt er ook veel energie in de jeugdopleiding gestoken onder leiding van het Th

je kan alleen spelers uit eigen jeugd inpassen als die ongeveer hetzelfde niveau hebben als hun voorganger. ( Van Rhijn die Van Der Wiel verving bijv) als Alderweireld vertrekt heb je voor de positie van RCV alleen Veltman nog over( of je moet Bazoer meetellen). die jongen kan je het niet aandoen om een heel jaar constant te laten spelen. dus he is niet meer dan logisch dat Ajax naar vervanging zoekt. Van Der Hoorn zou zich bij Ajax prima kunnen ontwikkelen onder leiding van Stam En De Boer.

iedereen die Ajax volgt weet dat er niet zo,n beste A lichting aankomt. vandaar dat er voor die leeftijdscategorie ook veel buitenlandse talenten worden gehaald. echter spelen er in de B en C gelukkig wel vee potentiele 1e elftalspelers.

ik zie alleen maar reacties van dat het echt geen goed idee is waarom niet? tuurlijk heb je veltman maar zou wel lekker zijn voor de breedte van je elftal om van der hoorn of virgil van dijk erbij te hebben.
en het is nu zo elke verdediger die nu naar psv gaat en een fout maakt dat word gelijk onder een vergrootglas gehouden bij ajax is dat niet zo

Ja, kopen kopen kopen weer. Eerst hoor je ze moord en brand schreeuwen over het transferbeleid van PSV en dat PSV alle aankopen wil doen die Ajax ook doet en kijk ze nu eens achter PSV aanhobbelen. Behoorlijk triest. Die jeugdopleiding is ook al zo overhyped, heb er nog steeds weinig van terug gezien. Alleen wat Aangekochte Denen.

28 mei 2013 om 10:06

Jammer he, dat Ajax al 3x kampioen is geworden. Volgend jaar gewoon weer de 4e op rij!

28 mei 2013 om 10:18

Kopen kopen kopen op basis van wat?
Geruchten?
Whahaha, ieder jaar zijn de meeste geruchten bij Ajax, komt simpelweg omdat Ajax de meeste financiële middelen heeft, uitspreekt waar het naartoe wil etc.
Niet alles geloven wat men schrijft hoor, kom op zeg.

Daarbij is het een cruciaal verschil of je meer dan 30 miljoen uitgeeft aan gearriveerde spelers die je zelden met winst zal verkopen als het tegen zit of iets rond de 10 miljoen aan veel jonge talenten die je vervolgens zelf opleidt en doorverkoopt met winst en in de tussentijd heel erg van kan genieten...
Ik heb de afgelopen 3 jaar genoten, jij vast niet, heerlijk

Het zit je nogal dwars hè?
Altijd genieten dit soort gefrustreerde reacties haha.

28 mei 2013 om 11:37

Ik verwacht ook niet minder dan 25 miljoen aan investeringen

Zou het niet wat zijn om Veltman in de deal te betrekken? Dus 3,5-4 miljoen euro voor V/D Hoorn en dan Veltman voor 1 seizoen verhuren aan FC Utrecht.

28 mei 2013 om 15:26

Utrecht gaat geen spelers van Ajax opleiden. Als Ajax Van der Hoorn wil hebben moeten ze gewoon de hoofdprijs betalen. En dat zal een bedrag tussen de 5 a 6 miljoen zijn.

Ajax heeft Bazoer toch al van PSV overgenomen? Dat is toch de opvolger van Alderweireld? Hebben ze gewoon weer een opvolger uit de "eigen" jeugd, want daar is Ajax sterk in.

28 mei 2013 om 11:02

Veltman is 100% eigen jeugd ja!

28 mei 2013 om 12:23

Bazoer wordt omgeturned naar een verdedigende middenvelder bij Ajax. Dus ik denk niet dat hij de opvolger zou worden van Alderweireld.

Nou ben toch wel benieuwd welk dictaat Frans van Seumeren opgelegd krijgt van de grote kleine goeroe van het Nederlandse voetbal. Of zou Marc Overmars eindelijk inzien dat de tegenpartij met respect benaderen beter werkt (en respect betekend niet dat je Sulejmani achtige bedragen hoeft te betalen voor iemand het niet wil begrijpen). Vrees het ergste want de man denkt de wijsheid in pacht te hebben. De volgende transfersoap dient zich aan.

Ajax zal wederom niet ver hoeven gaan met de wetenschap dat Veltman gewoon Alderweireld opvolgt. (aldus Frank de Boer zelf)
Bazoer zal als verdedigende middenvelder gebruikt worden in de toekomst zo heb ik begrepen dus op zich zou een rcv nog wel welkom zijn.
Echter, het is dus weer geen pure noodzaak en als hij te duur is, lekker laten doen weer.

Ajax heeft genoeg 'eigen jeugd'! En allemaal opgeleid volgens de Cruijff doctrine!
Cillissen, Moisander, Cuenga, Hoesen, Eriksen, Fisher, Sana, Duarte, de Jong, Sigthursson, Boerrigter, Maher, van Ginkel, vd Hoorn, Schone, Poulsen, Chadli (17)
Allemaal 'eigen jeugd' opgeleid volgens de bedenker van het totaal voetbal, C.
....offffff...zou het kunnen zijn dat Ajax de prijs voor de concurrentie probeert op te krikken in een poging die concurrentie (oh, nee, Ajax heeft geen concurrenten...psv dus) het zwaarder te maken?
Fcu: denk dat vd Hoorn 6 a 7 miljoen waard id, maar niet onder de 12 mio vrrkopen aan Ajax!
Nb1. Ik vergat Castillion
Nb2 [sarcasme mode :uit]

28 mei 2013 om 10:20

Zet jij deze mode even aan: [nadenken mode]

Of begrijp je nog niet dat het geruchten zijn. Van Ginkel en Maher en Duarte en Chadli en vd Hoorn en Maher komen niet allemaal maar dat begrijp je zelf hopelijk ook wel. Je probeert een punt te maken maar ..

28 mei 2013 om 10:22

Ja je kunt een mooi rijtje maken als je spelers noemt die niet eens bij Ajax spelen...
Weer zo iemand die alle geruchten gelooft, typisch...

Daarbij, Ajax leidt gewoon spelers als Fischer, Eriksen etc. op volgens de maatstaven van Ajax die blijkbaar goed aansluit op de Europese subtop/top.
Ajax is de enige club in Nederland die de afgelopen jaren spelers gehaald heeft, beter gemaakt heeft en verkocht heeft met winst aan andere clubs waar die spelers dan ook in de basis staan en zelfs belangrijk zijn.

28 mei 2013 om 15:04

Kwartier,

Het blijft bij jou altijd grappig als het om Ajax, want wederom vertel jij de grootste onzin op Voetbalzone en ben jij juist diegene die Cillissen, Moisander, Cuenca, Hoesen, Eriksen, Fischer, Sana, Duarte, De Jong, Sigthorsson, Boerrigter, Maher, Van Ginkel, V/d Hoorn, Schone, Poulsen en Chadli eigen jeugd van Ajax noemt.

Leuk om te zien dat iedereen die kritiek heeft op ajax' beleid qua "doorstromen van de jeugd" meteen 5 duimpjes omlaag krijgt, beetje gebrek aan zelfreflectie?
Zoals ajax zich de afgelopen tijd op de transfermarkt gedraagt is het gewoon een koopclub, en hoor ze s kritiek hebben op 'koopclub' psv..

28 mei 2013 om 10:24

Ajax heeft nog niemand gekocht dus hoe kun je dan stellen dat het een koopclub is?
Zucht...
Geruchten, geruchten en nog eens geruchten, nog niks gehaald en dan toch al volgens mensen (toevallig Psv'ers of fan van andere club) een koopclub zijn, toch typisch zoiets...

28 mei 2013 om 10:37

Er is geen 1 topclub in de wereld die nooit een aankoop doet. Verschil tussen Ajax en bv PSV is dat Ajax altijd eerst kijkt naar de eigen jeugd of er een opvolger klaar staat mocht er een basiskracht vertrekken. Is die er niet klaar voor dan wordt er een aankoop gedaan.

PSV negeert gewoon stelselmatig hun eigen jeugd. Die cultuur zit er gewoon niet in want hoe slecht moeten de verdedigers uit eigen jeugd wl niet zijn als je niet eens een rechtsback daarvan kunt opstellen.

En ga maar op onderzoek uit en zet alle spelers van Ajax die uit de eigen jeugd komen en zijn doorgebroken maar op een rijtje en vérgelijk dat met elke andere club van de laatste 10 jaar. Dan zal je voorgoed je mond houden.

28 mei 2013 om 13:43

Jongeman het gaat niet om hoe goed iets was in het verleden, het gaat om wat ze nu doen. En ik dacht dat Veltman klaar stond? En klaassen? Dat waren toch dé talenten? Ik zie er weinig doorkomen hoor, behalve dan die aangekochte denen

28 mei 2013 om 15:22

Veltman is er nog niet klaar voor en Klaassen is het hele jaar geblesseerd geweest. Denswil komt er wel aan, Ligeon ook. Er vallen er ook een hoop af zoals Lukoki, Ebecilio, Ozbiliz. En dat er een hoop Denen er nu spelen dat komt omdat de opleiding de laatste jaren zo is afgegleden. Dat riedeltje hoef ik toch niet weer af te steken zeker he? Ik bedoel je kan niet verwachten van een topclub als Ajax dat ze jeugdspelers opstellen die totaal het niveau nog niet aan kunnen als je ook wat wilt bereiken in de Champions League. Dan wordt er gewoon naar een tussenoplossing gezocht en dat is de verloren generaties aanvullen met talenten van buitenaf.

Deze spelers komen allemaal uit de jeugd van Ajax: Vermeer, van der Hart, Blind, Veltman, Denswil, Klaassen, Serero (weliswaar Act), Lukoki, Babel

en deze spelers zijn op 14/15/16 jarige leeftijd in de jeugd gekomen. En ja dat is ook jeugd. Dat zijn de jaren wanneer je gaat zien wie het wel of niet halen dus je kan me rug op als je dit niet eigen jeugd noemt:

Alderweireld, Moisander (omweg weer terug), Boilesen, Dijks, Eriksen, S de Jong, Andersen, Boerrigter, Fischer.

En alleen omdat Feyenoord sinds 100 jaar een lichting heeft waarvan een deel bij elkaar in de F-jes heeft gespeeld is eigen jeugd pas eigen jeugd als ze linea recta uit de baarmoeder worden gescout. En dat is dan gelijk een regel wat door alle Ajax-haters wordt aangenomen omdat ze dan weer een stok hebben om mee te slaan.

Dan zijn afgelopen seizoen deze spelers nog vertrokken:

Ebecilio, Anita, Arica, van der Wiel, Ozbiliz, Vertonghen, Bizot, Jozefzoon.

En daarvoor Donald, Sarpong, Stekelenburg etc etc.

Kan wel blijven doorgaan. Maar feit blijft dat Ajax jeugdspelers altijd kansen geven. Dat kan je niet ontkennen. Dat de hele opleiding herzien werd kwam omdat er te weinig kwaliteit uitkwam.

Kan je wel zeggen (uit pure wanhoop volgens mij want echt een argument is het niet) dat het niet om het verleden gaat maar het gaat bij Ajax dus juist wel om het verleden want in het verleden worden de talenten klaar gestoomd om in het heden gelijk het niveau aan te kunnen tikken wat er gevraagd wordt.

Het lijkt wel of Ajax echt in elke speler geïnteresseerd is die iets bovenmatig presteert.. (uiteraard niets ten nadele van Van der Hoorn, het is een geweldige voetballer)

Maar het beleid lijkt: We vliegen zoveel mogelijk spelers en clubs aan en we kijken wel wie er toe hapt. Is dit een scoutingbeleid?

28 mei 2013 om 10:31

Het is vooral een media beleid. De grootste club van Nederland, landskampioen, dat levert veel pageviews op. Want hoeveel er waar is van alle geruchten? Tot nu toe is alleen de interesse in Maher en van Ginkel bevestigd.

28 mei 2013 om 10:38

Aah ok! Dank je voor de verduidelijking. Het klonk me al erg raar

28 mei 2013 om 10:39

Ik denk dat elke club in Nederland al die spelers wel op hun lijstje heeft staan hoor. Verschil met Ajax is allleen dat daar elke dag 40 journalisten op zitten dan 5.

28 mei 2013 om 16:51

Komt inderdaad door de page views en aangezien Ajax de financiële mogelijkheden heeft kunnen ze veel spelers aantrekken. Obstakel is alleen dat Ajax geen absurde bedragen en salarissen gaat betalen, en maar goed ook.

PSV heeft gezegd dat ze voor Bruma gaan en als het niet lukt om hem te halen dan gaan ze voor Van den Hoorn. Ajax heeft nog niets gezegd over het halen van een verdediger. Maar ik las ergens dat John Heitinga weggaat bij Everton, omdat hij zijn contract niet wil verlengen. Heitinga is nu 29 en misschien wil hij nog wel even 1 of 2 jaar bij Ajax voetballen zodat Veltman zich nog wat door kan ontwikkelen en dan na 2 jaar Veltman naar voren schuiven als die goed genoeg is.

Ik zou als ik hem was naar PSV gaan. Je wandelt vrijwel zeker de basis in een team in opbouw. Bij Ajax moet hij nog maar jongens als Denswil en Veltman uit de basis zien te houden.
Daarbij zou ik de aankoop vanuit Ajax oogpunt niet begrijpen, je hebt twee grote talenten, die eindelijk moeten gaan spelen, en dan koop voor die positie een nieuwe speler. Van Der Hoorn is een erg groot talent en goede speler, maar Denswil en Veltman zijn niet heel slecht. Ik zou mijn geld in andere positie steken, als ik Ajax was.

ik weet het niet, mensen op voetbalzone geven duidelijk hun mening. voor hun wordt het iedergeval niet ajax. maar dan denk ik dat hij het bij ajax veel beter zou doen omdat hie daar bij past.

Ik heb ook kritiek op 'koopclub Psv' hoor, hou me ten goede. Maar mag het nou eens voorgoed afgelopen zojn met de bewezen onzin dat Ajax voor elke positie 2 spelertjes uit 'eigen jeugd' klaar heeft staan. En dat zeg ik niet, die zinsnede komt uit A'dam.
En als je nou op 1 positie tekort komt, mwah...dat kan nog, bijv de spitspositie met Sigi of Hoesen. Maar de benaderde spelers staan allen op verschillende posities. Duarte, Chadli, Maher, van Ginkel, vd Hoorn staan op 4 a 5 verschillende posities!
Hoe moet de eigen opgeleide zo geroemde jeugd daar wel niet over denken?
Al 2 jaar lang hoor ik dat Denswul en Ve.tman zoooo in kunnen springen. Nou, laat ze dan inspringen! Neem dat risico en toon je onzekerheid niet zo door achter elke anderre excellerende speler van een concurrerende club aan te lopen.
Nb ik heb verder niks met Utrecht, ken de financien niet, dus het zou kunnen zijn dat ze vanwege de schulden moeten verkopen voor zachte prijzen, zou dan jammer zijn om hem 2 jaar later voor het drievoudige doorverkocht te zien aan het buitenland

28 mei 2013 om 11:04

Een paar dingen:

- Ajax heeft slechts interesse in die spelers, dat wil zeggen dat ze gevolgd worden, niet dat ze allemaal al benaderd zijn.
- Dat 'al 2 jaar wordt geroepen dat Denwil en Veltman klaarstaan' is een schromelijke overdrijving.
- Niemand van Ajax zelf heeft ooit gezegd dat men alles met eigen jeugd wil oplossen. Dat maken anderen ervan.

Ik had dit wel verwacht, vond het al raar dat Ajax de concurrentie een keer niet wilde uitkopen

Een onlangs gestopte manager gaf altijd aan dat je pas na twee volledige seizoenen goed kon oordelen over iemand.

Ik heb Van der Hoorn maar heel weinig hele wedstrijden zien spelen. Je ziet vaak momenten in samenvattingen, maar dat zijn uiteraard de momenten dat hij het goed doet.

Ik vind het overigens wel een betere speler dan Virgil van Dijk. Hij is beter aan de bal en heeft veel meer overzicht.

Als Ajax daadwerkelijk zal gaan bieden dan betekent het dat Alderweireld zo goed als verkocht is.

Zou ook een goede verdediger zijn voor Psv. Ajax heeft Moisander nog maar PSV heeft 4 verdedigers van het niveau Jupiler League. Zij hebben goede frisse Nederlandse jongens nodig; dan heb je tenminste communicatie.

Zie het liefst een ervaren transfervrije speler komen ( of goedkoop), en anders een gehuurde speler. Want we moeten niet nog een speler hebben voor 2 a 3 jaar die de ontwikkeling van Veltman in de weg staat. Die komt nu inderdaad nog iets aan Fysiek te kort. Maar die moet het aankomende seizoen wel zijn minuten al pakken en aardig wat tijd in het krachthonk door brengen dat staat hij er het seizoen erop.

Prima speler hoor vd Hoorn maar met nog een contract tot 2016 zou ik hem (nog)niet halen, laat de andere clubs maar diep in de buidel taste en doen ze dat niet volgend jaar nog is bekijken wat hij dan moet kosten en hoe het ervoor staat met Veltman over een jaar.

Ajax! Afblijven van onze jongens! Zoek maar lekker in jullie eigen jeugd. Me hart zal breken om hem in dat afschuwelijke Ajax shirt te zien spelen.

28 mei 2013 om 12:21

Wie zegt überhaupt dat dit waar is? het is een gerucht en ik zie hem liever niet komen. Met Veltman, Denswill en Bazoer hebben we jongens die het makkelijk kunnen opvullen.

Ajax moet gewoon vertrouwen houden in Veltman als Alderweireld weg gaat. Van der Hoorn is veel meer nodig in Eindhoven dan in Amsterdam, het lijkt me het beste als hij naar PSV gaat.

Ik vind dat hij naar PSV moet gaan, want PSV heeft hem meer nodig dan Ajax.

28 mei 2013 om 14:09

Maar zo denkt hij er zelf niet over natuurlijk, hij is denk ik meer geneigd naar Ajax omdat hij uit Almere komt.

28 mei 2013 om 14:20

Ik vind beide argumenten wat zwak om eerlijk te zijn. Als hij nu bij PSV instapt is het verwachtingspatroon niet zo groot als dat dat bij Ajax is wanneer hij Toby moet vervangen. Bij PSV zal hij Marcelo moeten vervangen... en ja zeg nou zelf he. Aan de andere kant is het bij PSV nu rommelig en bij Ajax rustig, dus dat zal hij ook wel meenemen in zijn beslissing.

28 mei 2013 om 14:24

Haha, je hebt wel gelijk ik wilde er meer mee aangeven dat persoonlijke overwegingen vaak belangrijk zijn. Als je uit Flevoland komt en je hele leven voetbalt en tegen een club als Ajax aankijkt dan voel je daar iets mee, natuurlijk is spelen voor PSV niet erg, hij zou PSV direct weer top-titelkandidaat maken.

28 mei 2013 om 15:16

H.kamhi,

PSV kan zeer zeker een goede verdediger gebruiken, maar dat zal v/d Hoorn een worst wezen. V/d Hoorn zou toch echt kijken naar zijn eigen kansen. Het immers een carrière waar het over gaat en geen liefdadigheids project.

Ervan uitgaande dat Utrecht minimaal 5 miljoen euro verlangt, zie ik Van der Hoorn sowieso niet naar Ajax gaan. Sinds het "nieuwe beleid" betaalt Ajax niet zo'n hoge transfersommen meer. PSV zal zo'n bedrag wel op tafel leggen mits er eerst spelers verkocht worden.

28 mei 2013 om 15:12

Je hebt het niet helemaal begrepen wat betreft het beleid van Ajax.

Ajax is niet meer van plan om "te" hoge transfersommen te betalen. Met te hoog bedoel ik dus, transfersommen boven de waarde. Dus mocht Ajax bijvoorbeeld Van der Hoorn maar 3 miljoen waard vinden, dan gaan ze geen 6 miljoen betalen als Utrecht dit vraagt, zoals wat Ajax destijds met bijvoorbeeld Sulejmani wel heeft gedaan.

Mocht bijvoorbeeld AZ met 11 miljoen al tevreden zijn voor Maher, dan kan het gewoon zijn dat Ajax wel Maher gaat halen.

28 mei 2013 om 15:30

Wat jij zegt klopt wel,maar dat kan je alleen doen als de resultaten goed blijven. Stel dat Ajax een mindere jaar heeft ( want op zich kan als je veel talenten een kans geeft) zal Ajax snel geneigd zijn om hun beleid aan te passen.

28 mei 2013 om 15:42

Volgens mij werd er ook bij Ajax gezegd dat ze geen enkele Eredivisiespeler meer dan 4 miljoen waard vinden. Kortom, Van der Hoorn zal niet naar Ajax gaan en Maher ook niet.

28 mei 2013 om 16:17

joker030,

Mocht Ajax een mindere jaar krijgen dan zullen de inkomsten ook lang niet zo hoog zijn als dit jaar en dan zullen ze ook geen miljoenen kunnen en willen uitgeven voor een speler.

Joeyc,

Dat zei Ajax volgens mij toen ze in onderhandeling waren over Narsingh, dus dan kun je het beschouwen als een onderhandelingstaktiek.

Ik zie het niet gebeuren,ajax betaalt geen hoge transfersommen meer. En Utrecht zal minstens 5 miljoen vragen.

Ik denk dat het sterk afhangt van hoe Veltman zich presenteert tijdens de voorbereiding, als die hele goede voorbereiding speelt zullen ze wellicht geen vervanger halen, anders lijkt mij van der hoorn uiteraard een goede optie!

Ik zie hem graag bij Ajax komen hoor, maar het lijkt me verstandiger dat hij bij Utrecht blijft, europese ervaring komt er ook aan. Bij Ajax kunnen ze als Veltman er nog niet klaar voor is, Moisander op rechts doen en Denswil links, want Denswil is er hoe dan ook klaar voor.

Wel een aardige speler, al staat hij mij iets teveel druk te zwaaien en te verwijten naar anderen terwijl hij zelf lekker niets staat te dekken. Ook qua snelheid is hij niet top. Dan wordt het met de eveneens langzame Moisander wel erg traag allemaal.

Ik vind Wuytens eigenlijk beter.

Ik zie hem wel naar PSV gaan. Past daar ook het beste tussen die nuchtere boeren.
Pieters, hij en Derijck zouden toch zo door kunnen gaan voor lasser, of iets anders in de bouw.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren