Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Paris Saint-Germain zet Thomas Tuchel op straat

Laatste update:

Thomas Tuchel is ontslagen als trainer van Paris Saint-Germain, zo bevestigen diverse internationale media. De Duitse oefenmeester moet na weken van speculaties vertrekken bij de Franse grootmacht. De laatste wedstrijd onder leiding van Tuchel werd door PSG woensdagavond met 4-0 gewonnen van Strasbourg. Tuchel was sinds medio 2018 in dienst van de club.

In zijn eerste twee seizoenen pakte Tuchel twee landstitels met Paris Saint-Germain. Afgelopen zomer bereikten de Parijzenaren voor het eerst in de clubhistorie de finale van de Champions League, die werd verloren van Bayern München (0-1). PSG doet bovenin mee in de Franse competitie en behaalde als groepswinnaar de volgende ronde van de Champions League. Sportieve prestaties lijken dan ook niet ten grondslag te liggen aan het ontslag van Tuchel.

De oorzaak van de breuk tussen PSG en Tuchel is vermoedelijk de moeizame relatie van de Duitser met technisch directeur Leonardo. Tuchel eiste in oktober via de media nieuwe spelers. "Als er verder niets meer gebeurt, kunnen we niet dezelfde resultaten vragen", aldus de oefenmeester, die daarmee kwaad bloed zette bij Leonardo. "Ik begreep zijn uitspraken niet en ik vond ze ook niet leuk. Dat geldt ook de club. Als iemand niet blij is, dan moeten we erover praten. Dan is er geen probleem. Maar als hij besluit te blijven, dan moet hij wel de keuzes van het management respecteren."

Het ontslag van Tuchel, die een contract had tot aan het einde van het seizoen, is door Paris Saint-Germain nog niet bevestigd. Tuchel was de vijfde trainer van de Franse topclub sinds de overname van Qatarese investeerders in 2011. Zijn voorgangers waren Antoine Kombouaré, Carlo Ancelotti, Laurent Blanc en Unai Emery.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja wat had hij beter kunnen doen? De CL winnen? Als Mbappe in de finale op scherp had gestaan hadden ze hem gewonnen. Niemand die daar nu komt zal het beter doen.

24 december 2020 om 11:15

Wat kan je nog beter doen vraag ik mij ook af...

24 december 2020 om 11:18

Ach het gaat toch al jaren zo, een trainer daar krijgt 1 tot 2 kansen om de CL te winnen, en winnen ze hem niet dan staat de trainer op straat.

24 december 2020 om 11:16

Jij hebt overduidelijk geen PSG gekeken dit seizoen.

24 december 2020 om 11:27

Ze spelen niet geweldig nee, lijkt meer een motivatie probleem dan dat het aan de trainer ligt. Gaat al jaren zo, de Ligue 1 is geen uitdaging om te winnen.

24 december 2020 om 11:32

Motivatie hoog houden is natuurlijk een groot onderdeel van het takenpakket van een trainer. Maar ik denk inderdaad dat het niveau van de competitie daar één van de redenen van is.

24 december 2020 om 11:38

In de CL waren de wedstrijden ook van een uitermate slecht niveau. Niet qua uitslag, maar wel qua veldspel.

24 december 2020 om 12:10

Begrijp ik, maar Neymar verdiend vaak meer dan de tgenlartij bij elkaar. Kern is ook allang aanwezig en ook wel uitgekeken op de Ligue 1.

Bayern heeft het af en toe moeilijk, maar als zij in maart kampioen worden is de CL-campagne daarna ook snel voorbij.

24 december 2020 om 12:41

Zo'n geweldige ploeg is het ook niet. Ze zijn bijna volledig afhankelijk van Neymar en Mbappe. Als die twee heren niet meedoen, staat er maar een hele gewone Europese subtopper. Di Maria is achter die twee nog wel een bepalende speler, maar zoveel indrukwekkends loopt daar verder niet rond. Spelers als Kehrer, Kimpembe, Kean, Rafael, Florenzi, Danilo, Choupo-Moting, Herrera, Paredes e.d. zijn echt niet speciaal. Veel van wat er bij PSG in de basis staat, zie ik niet snel een basisplaats bemachtigen bij clubs als Real Madrid, Bayern, City e.d.

24 december 2020 om 12:51

@lighttownpe: Nou jij overduidelijk wel schijnbaar dus verlicht ons eens met een toelichting zou ik zeggen? On: riekt een beetje naar een ego-kwestie; hij wordt 2x kampioen en wint op een haar na de CL, PSG heeft veel geld dus dan mag je als trainer toch wel wat van de club verwachten lijkt me

24 december 2020 om 11:26

Staat toch ook dat sportieve prestaties wss niet de oorzaak van t ontslag zijn.

24 december 2020 om 11:28

Stond er eerst niet, maar goed dan kan hij blijkbaar de verwende jochies van PSG niet motiveren.

24 december 2020 om 11:28

Misschien niet openlijk kritiek uiten op het transferbeleid blijkbaar. Hoewel ik het een engnek eerste klas vind, dacht ik exact hetzelfde als jij. Maar na het lezen van dit artikel snap ik het ontslag eigenlijk wel. In de media kritiek leveren en om transfers vragen/eisen kan imo ook niet. Dat doe je intern.

24 december 2020 om 11:45

Maar dat doen coaches zo vaak, Hij was Cavani, Meunier(basis), Thiago Silva(basis) kwijt. (nog meer volgens mij) Dan mag hij toch best in de media zeggen dat ze aankopen nodig hebben om hetzelfde resultaat te kunnen halen als het seizoen ervoor?

24 december 2020 om 11:50

Mensen rijden ook vaak door rood, maar dat maakt het niet ineens goed. Wanneer je als trainer van PSG gaat zeuren om aankopen, kom je wel over als een verwend kind. Vele trainers doen een moord voor zo'n selectie, wat ook wel blijkt uit de snelle aanstelling van Poch die toch op iedere schaduwlijst in de top stond.

24 december 2020 om 11:59

Gewoon terecht hoor. Kijk eens wat voor matigheid er daar allemaal rondloopt achterin en op het middenveld. Door de FFP zijn ze stevig beperkt in hun uitgaven, en het weinige dat ze mogen uitgeven geven ze dan uit aan nog maar eens een aanvaller.

24 december 2020 om 12:24

@siepie Wat een waardeloze vergelijking. Misschien werd er in een interview wel gewoon gevraagd naar de spelersgroep of transfers. Ik denk dat het bestuur van PSG eerder als een verwend kind overkomt door elke 2 jaar iemand te ontslaan als die CL niet gewonnen word.

24 december 2020 om 12:44

Nou ja, er is ook wel wat aan te merken op het transferbeleid. Haal Neymar en Mbappe weg en er blijft gewoon een vrij matige ploeg over. Dat zal er ook wel mee te maken hebben dat die twee heren zoveel verdienen dat er niet bijzonder veel ruimte is voor nog meer dure spelers, maar het beleid bij PSG is nou niet bepaald vrij van kritiek.

24 december 2020 om 14:08

@sirius.. Ja joh. Die twee horen bij de beste vijf spelers ter wereld. Logisch dat er weinig van het team overblijft zonder ons. Maar zelfs dan heb je met Verratti, Paredes, Marquinhos, Kimpember, Icardi, Navas en Di maria genoeg spelers waar menig topclub maar al te graag mee zou willen ruilen. Bij bv barcelona zouden al deze spelers basis staan bijvoorbeeld.

25 december 2020 om 12:45

Verratti en Icardi misschien, maar spelers als Paredes, Marquinhos en Kimpembe zie je op kwalitatief gebied bij bijna elke Europese subtopper wel lopen. Daarmee geef ik niet aan dat het slechte voetballers zijn, maar uitzonderlijk zijn ze ook niet. Het gaat er niet om waar ze in de basis zouden staan. Bijna heel Dortmund zou bij Barcelona in de basis staan momenteel en die draaien ook niet foutloos. Buiten Neymar en Mbappe is het totaal geen uitzonderlijke ploeg. Voor het geld wat ze hebben uitgegeven aan de selectie in de afgelopen jaren, vind ik het vrij pover.

24 december 2020 om 11:35

Misschien PSG wat beter laten voetballen. Ik heb bijna alle wedstrijden in de groepfase CL gezien en het was vaak niet om aan te gluren.

24 december 2020 om 11:55

Psvchel / Deze Tuchel had ook een paar nare trekjes, lag niet altijd goed bij de sterren van het elftal en had ook vorig jaar een incident met Mbappe, die toen gewisseld werd en er niet blij mee was en gewoon naar de bank wilde lopen en toen probeerde Tuchel hem helemaal te knuffelen en een hele podcast conversatie met hem op te zetten terwijl de wedstrijd nog liep. Dat was not done imo

24 december 2020 om 12:54

Ik denk ook dat Mbappe daarom volgend jaar naar Real Madrid gaat

24 december 2020 om 12:39

@Psvchelseaboy misschien de tekst nog eens goed lezen en dan zie je de vermoedelijke aanleiding. Ze verwijten hem niets in de zin van prijzen winnen. Dat maak jij ervan. Try again!

24 december 2020 om 13:03

Lieve Savano, toen ik dit bericht postte stond dit nog niet in de tekst. Wel bedankt dat je het mij even verteld.

24 december 2020 om 12:58

dat is alweer vorig seizoen. als je kijkt naar de uitgaves van PSG horen ze nu natuurlijk op de eerste plek te zijn en niet onder Lille en Olympique Lyon

24 december 2020 om 13:04

Uiteraard niet. Je ziet ook aan alles dat de PSG spelers niet gemotiveerd zijn. Uiteraard kun je dit ook op Tuchel afrekenen maar onder Emery was dit ook al het geval.

24 december 2020 om 13:09

mee eens! ik denk dat je met spelers als Neymar en Mbappe iemand met status voor de groep nodig hebt. een ex wereldvoetballer als een Zidane bv. niet Zidane zelf want die zit prima bij Real maar zo een soort type. daar hebben dit soort gasten denk ik respect voor en ik denk wat minder voor een trainer die alleen in de schoolbanken heeft gezeten

24 december 2020 om 13:47

Als je kijkt naar de uitgaves van PSG dit seizoen horen ze op de tweede plek te staan, zo slecht is het dus nog niet.

24 december 2020 om 14:15

ik kijk altijd naar de totale uitgaves van een selectie omdat die imo het meeste zegt, want Neymar en Mbappe bv zijn gewoon basisspelers en die hebben bij elkaar al 400 miljoen gekost. de meeste selecties in de Ligue 1 hebben bij elkaar niet eens zoveel geld gekost. PSG komt qua uitgaves misschien niet in de buurt van een Barca of City maar in de Ligue 1 hebben ze wel gewoon met grote afstand de duurste selectie staan

Ze hebben waarschijnlijk al een vervanger op het oog en ik denk zelfs al persoonlijk akkoord. Anders ga je hem niet zomaar op straat zetten mid-season.

Want? Vorig jaar finale in de CL. En word elk seizoen kampioen. Arsenal opletten!

24 december 2020 om 11:27

Als Neuer niet zo ongelooflijk goddelijk speelde waren ze zelfs Europees kampioen geweest. Er is weinig dat Tuchel fout deed in die finale. Bizar dit ontslag.

24 december 2020 om 11:32

Gaat Arsenal niet redden. Dacht vroeger dat Tuchel een soort Klopp was maar dat bleek vies tegen te vallen. Met PSG heeft hij het aardig gedaan, maar dat mag ook wel met zo'n selectie. Bij Dortmund vroeg ontslagen. Schijnt een lastpak te zijn

24 december 2020 om 12:21

Emery is het niet gelukt om kampioen te worden met PSG.

24 december 2020 om 13:46

Ja en daar gaat hij echt de spelers krijgen die hij wil? Niet doen Arsenal moet vanaf de grond worden opgebouwd, is hij de trainer niet voor

24 december 2020 om 14:48

Liever niet. Niks aan deze trainer. Psg wint puur op basis van individuele kwaliteiten. Qua spel ben ik verre van overtuigd. Dus nee, aub niet Arsenal.

Al deed hij het trouwens met Dortmund eerder wel goed dacht ik

Huh waarom? Misschien maar naar Arsenal als Arteta ontslagen wordt?

24 december 2020 om 11:19

Dit is een man die naar Bayern kon, maar hen afwees voor PSG. Die kan in de toekomst dus wel bij een beter draaiend team terecht komen lijkt me.

24 december 2020 om 11:24

Maar welk team heeft momenteel een trainer nodig dan? Ik zie er zo geen. Misschien dat hij terug gaat naar Dortmund maar anders zie ik geen ander team. En wie weet houdt Tuchel wel van een uitdaging, je weet maar nooit hè. Wie had verwacht dat Ancelotti naar Everton zou gaan?

24 december 2020 om 11:29

Hij kan natuurlijk ook gewoon even rustig wachten op de volgende opportuniteit. Daarnaast is Ancelotti moeilijk te vergelijken naar mijn idee. Die was al wat ouder en heeft al alles lang en breed bewezen. Tuchel is een nog vrij jonge coach die momenteel toch wel tot de trainers elite behoort, een foute keuze van club kan dat echter snel veranderen.

24 december 2020 om 11:44

Hij wees Bayern niet af. Het juiste verhaal volgens Tuchel en Bayern: Bayern probeerde te lang om Jupp te overtuigen en kwam dan te laat bij Tuchel die al een akkoord had met PSG. Mss komt Allegri nu? Of Pochettino

24 december 2020 om 11:51

De facto wees hij Bayern wel af. Er was nog geen contract met PSG, maar wel gemaakte afspraken. Hij besloot zich daaraan te houden, maar hij had naar Bayern kunnen gaan.

24 december 2020 om 11:19

Die is natuurlijk compleet onhaalbaar voor Arsenal, laten we wel wezen.

24 december 2020 om 11:30

Blijft dat riedeltje echt maar herhaald worden? Auba was compleet onhaalbaar want kon naar betere clubs, Partey was compleet onhaalbaar want kon naar betere clubs.....get off your high horses.

24 december 2020 om 11:32

Net alsof iemand nu bij dat zooitje van Arsenal wilt instappen. Enorm matige selectie met 3-4 prima spelers maar de rest is echt niet best.

24 december 2020 om 11:41

En het heeft geweldig voor hen uitgepakt (zeker voor partey)...

24 december 2020 om 11:56

Hij heeft een dik salaris nu, dat het voetballend geen Partey zou worden had hij vooraf kunnen weten inderdaad. We hebben hem er hier nog voor gewaarschuwd.

24 december 2020 om 12:25

Lekker cynisch weer Lierse en compleet buiten het punt om...

24 december 2020 om 12:26

sander1410, daar gaat het toch niet over? Elke keer wordt er maar gezegd dat mensen onhaalbaar zijn terwijl het tegendeel ook al bewezen is. Daarmee ontken ik toch ook niet dat het een zooitje is?

24 december 2020 om 12:26

Visca, gelukkig neemt hij 'jullie' ook erg serieus vanuit jullie luie stoel.

24 december 2020 om 12:31

@samcro, het zou toch kunnen dat dat spelers/trainers ondertussen aan het denken doet zetten?

24 december 2020 om 13:12

Klopt, maar dat is weer een ander punt.

24 december 2020 om 14:12

Aubamayang was inderdaad verassend, maar niet dat hij compleet onhaalbaar zou moeten zijn. Dortmund was waardeloos dat seizoen en eindigde maar op 55 punten in de competitie. Partey heeft wel een stapje terug gedaan, maar als Arsenal zijn favoriete club is en hij krijgt meer betaald, dan is zijn overstap niet verassend. Bovendien heeft Aletico drie betere, centrale middenvelders dan Partey dus zo rouwig zullen ze er niet om zijn. En ik roep al tijden dat Arsenal voor een wundertrainer moet gaan, Arteta is brandhout.

24 december 2020 om 14:22

Feno, het is een gegeven dat dezelfde opmerking die nu over Tuchel gemaakt wordt ook over die spelers gemaakt werd. Context hoef je niet toe te voegen, doen de mensen die dit soort dingen zeggen namelijk ook nooit. Maar bedankt voor je poging, ook al zit er weer een sneertje bij zoals gebruikelijk....en welkom terug

24 december 2020 om 14:50

Och de selectie is beter dan waar ze nu staan. In de zomer ben je er alweer 5/6 kwijt, haal 2/3 goede nieuwe jongens en je doet weer meer. De spelers lijken nu ook echt slechter dan dat ze werkelijk zijn.

24 december 2020 om 15:20

Gooner4, ik ga er al niet eens meer op reageren als dat gezegd wordt, waan van de dag. Dezelfde selectie heeft vorig seizoen nog een beker gepakt en in de tussentijd gewonnen van alle topclubs.

24 december 2020 om 22:20

Bedankt, ban werd donderdag al ingetrokken omdat ik niets verkeerd had gezegd en enkel was gegeven op naam. Ik aanvaarde hun excuses. Arteta is het gewoon niet, dat is duidelijk. Ga eens voor een Duitse trainer, enorme vijver waar je uit kunt vissen.

24 december 2020 om 11:48

Laat die man aub niet naar Arsenal gaan. Speelt nog verdedigender dan Arteta met een betere selectie. Matige trainer dat na twee jaar nog geen vaste formatie en opstelling heeft bij een Europees topclub, dan verwacht ik dat hij bij Arsenal er helemaal niets van zou bakken.

24 december 2020 om 12:49

Zie jij maar eens een geoliede machine te maken van een verder matige ploeg die volledig in dienst speelt van Neymar en Mbappe. Jongens als Kehrer of Kimpembe heb je zelfs lopen in de Duitse middenmoot. Dat technische beleid daar slaat gewoon kant noch wal. Het is maar dat ze heel veel geld hebben. Tuchel heeft bij Dortmund al laten zien een ploeg aantrekkelijk te kunnen laten spelen. Echter moet je daar wel de kwaliteit voor hebben en genoeg balans in de selectie.

24 december 2020 om 12:46

Ik denk dat Arsenal eerst compleet moeten reorganiseren. Tot die tijd is er geen eer te behalen bij Arsenal, helaas.

24 december 2020 om 13:12

Bij ons zitten een aantal spelers in de groep die weten dat dit hun laatste maanden bij de club zijn, die spelen alleen nog maar omdat ze opgesteld worden. Helaas heeft Arteta niet de ballen om ze ernaast te zetten en de jonkies erin te gooien. Die zie ik veel liever fouten maken en ervan leren dan die volgevreten gasten. Toen Arteta net begon zag je hoe hij het wilde hebben, eerst de defensie stabiliseren en van daaruit gaan voetballen. Dat lukte en ze pakten twee prijzen, in de zomer is er iets misgegaan waardoor een aantal spelers het nu volledig laat lopen. Arteta is niet vrij van blaam, maar hij wordt wel keihard in de steek gelaten door de spelers want dat ze het kunnen hebben ze aan het einde van vorig seizoen wel laten zien. Hopelijk komen we nog eens te weten wat er aan de hand is en ik hoop met heel mijn hebben en houwen dat er deze winter afscheid genomen gaat worden van het gros van de spelers die uit hun contract lopen. Wegsnijden die zweren en fris starten.

25 december 2020 om 12:40

Je bent serieus de eerste die het eigenlijk goed verwoordt. Daar waar anderen stellen dat die jonkies het niet slechter kunnen doen, benader jij het van een ander oogpunt. De kans is namelijk groot dat die jonkies wel slechter zijn dan wat er nu in staat, althans wel over een wat langere periode. Echter kan het de ploeg stabiliseren omdat je nu bepaalde kwaliteiten mist die zo'n jonge speler wellicht mee kan brengen. Verder ben ik het ook volledig met je eens. Echter lijkt het in Engeland nog niet zo makkelijk om incapabele mensen te verwijderen. Bij Manchester zitten ze er ook al jaren en ik heb niet het idee dat er heel veel druk op die mensen bij Arsenal staat. In middelgrote competities is het toch een stuk makkelijker om zoveel druk op bestuurders uit te oefenen, al hoeft dat ook zeker niet altijd goed te zijn.

Toch niet helemaal verassend. Ben benieuwd wie daar aan de slag gaat. Ze hebben nog een hoop om voor te spelen en dit blijft natuurlijk een geweldig 'project' zolang ze de Champions League nog niet hebben gewonnen. Pocchetino get in?

Dat heeft eigenlijk te lang geduurt. Matige en echt een hele rare gozert wie toch meerdere schroeven los heeft zitten in z'n bovenkamer. Tijd voor Pochettino? Kijken of hij met dit materiaal wel jaarlijks minimaal de finale van de CL kan halen en hem misschien eens kan winnen.

24 december 2020 om 11:21

Tuurlijk want Bayern, Barca, Real en Juventus halen ook minimaal elk jaar de finale van de CL... Maar dat is wel hetgeen waar ze naar kijken en op beoordelen, maar is het ook realistisch? Ja dit jaar loopt het wat minder, maar die periodes hebben alle topclubs wel eens.

24 december 2020 om 11:35

Blijkt dus een relatie probleem te zijn geweest en niet de prestaties van Tuchel. Niet heel raar, je gaat toch niet vragen om betere spelers als je kijkt naar het materiaal wat hij nu heeft. Dit heb je bij geen enkele club in Europa.

24 december 2020 om 12:50

Wat had hij dan? Buiten Neymar en Mbappe ontstijgt 't de Europese subtop niet hoor.

24 december 2020 om 13:17

PSG buiten Mbappa di maria en neymar is niet echt bijzonder voor Europees voetbal. In Frankrijk wel ja. het nixeau daar is ook laag tegenover de top 4 competities in Europa

24 december 2020 om 11:25

Tuchel maakt op mij altijd een hele nerveuze indruk als ik wedstrijden kijk van PSG. Alsof hij continu onder hoogspanning staat. Tegen dit Bayern kan hij niet winnen, dus de CL winnen is dit seizoen (en misschien de komende seizoenen) een utopie.

24 december 2020 om 12:23

Bayern is ook niet zo goed als eind vorig seizoen.

24 december 2020 om 12:50

Maar goed, dat heeft Klopp met regelmaat. Waarschijnlijk gewoon een karaktertrekje.

Dat zou inderdaad niet als een verassing komen. Met dat kaliber spelers en met het geld wat daar in wordt gepompt moet je gewoon standaard met kop en schouders boven de rest uitsteken. In de praktijk is dat natuurlijk niet zo simpel, met als gevolg dat de trainer er eens in de zoveel tijd uitvliegt. Misschien wat voor Schalke? Mooi prestigeprojectje zou dat wel zijn. Of hebben die al een opvolger voor tussenpaus Stevens?

24 december 2020 om 12:24

Huubie gaat Schalke niet redden. Bij Schalke is geen eer te behalen voor Tuchel. Juventus zou een mooie club voor hem zijn. Maar ja het is ook zo wat om Pirlo nu al de laan uit te sturen.

Onbegrijpelijk. Een van de beste coaches die er bestaat. Buiten Neymar en Mbappe is het elftal niet zo bijzonder.

24 december 2020 om 11:20

Vind je? Vind hem weinig bijzonders hoor die Tuchl. Met een PSG worden jij en ik ook kampioen.

24 december 2020 om 11:39

Och wat simpel weer. Want Hansi Flick is dan wel zo geweldig omdat je met Bayern kampioen wordt? Als Tuchel de CL gewonnen had had die een enorm unieke prestatie geleverd. Verder bij Dortmund met minder materiaal dan Klopp een beter puntengemiddelde behaald om over zijn prestaties bij Mainz nog maar te zwijgen. Ik vond PSG het altijd erg goed doen onder Tuchel in de CL. Dit jaar ook weer 1ste geworden in de poule des doods met Leipzig en United. Vorig jaar finale bereikt, boven Real geëindigd in de poulefase en jaar ervoor ook 1ste in poule des doods met Liverpool en Napoli. Tegen Man United zwaar ongelukkig uitgeschakeld en toen was de hele aanval ook geblesseerd. Uitstekende trainer!

24 december 2020 om 11:49

@unam Pumas dan heb jij het Duitse voetbal de afgelopen 10 jaar niet gevolgd. Volgde Klopp op bij Mainz en werd direct als promovendus 9de in de Bundesliga. Ook ontwikelden Schürrle zich gigantisch onder hem.

In zijn tweede seizoen bij Mainz werd hij 5de en haalde hij bijvoorbeeld Christian Fuchs naar Mainz.

Daarna werd die 13de met Mainz (selectie was niet breed genoeg om en Europees en in de Buli te spelen). In zijn laaste seizoen werd die 7de met Mainz.

Daarna na Dortmund waar die het stokje van Klopp overnam. Bedenk je ook ff dat Dortmund dat seizoen als 7de eindigde en hij een nieuw team moest gaanbouwen. Hij haalde bijv. Weigl naar Dortmund. In zijn eerste jaar werd die 2de in de Buli(wat gewoon goed is als je concurrent Bayern Munchen heet) en verloor de beker finale van Bayern na penalties (wat ook niet verkeerd is, want het is Bayern). Ook liet die Pulisic doorbreken dit seizoen.

Het jaar erna kon die weer gaan bouwen want Hummels, Gundogan en Mkhytaryan vertrokken en daarvoor in de plaats haalde die o.a. Dembele en Guerreiro. Hij transformeerde Guerreiro van linksback tot centrale middenvelder, wat gewoon een erg innovatieve vondst was. Dit jaar won die de DFB Pokal (wat ook de eerste prijs voor Dortmund in 5 jaar tijd was).

Met PSG 'gewoon' twee keer kampioen geworden, 2 Franse bekers gewonnen en een CL finale gehaald in 2 jaar tijd. Dat het dit seizoen nog niet zo loopt ligt ook aan de blessures. Gisteren hadden ze maar liefst 9 spelers die er niet bij konden zijn door blessures, o.a. Neymar, Icardi, Sarabia, Bernat, Kimpembe, Kurzawa, Florenzi, Pereira en Dialla. Daar zitten genoeg basisspeles tussen.

Daarnaast speelden alle teams van Tuchel ook gewoon goed voetbal. Bij Dortmund is die er alleen uitgetrapt omdat die overhoop lag met het bestuur omtrent transfers.

Dus idd, iedereen wordt kampioen met Psg, maar zijn voorgangers konden geen CL finale halen. Met Mainz en Dortmund heeft die gewoon goed gepresteerd.

Dus dat jij hem weinig bijzonders vind ligt vooral aan het feit dat je de man zijn carriere niet hebt gevolgd.

24 december 2020 om 11:58

Flikc werd niet alleen kampioen, hij speelde ook nog eens iedereen van de mat in de CL. Hij had de prijs voor beste coach moeten winnen in mijn optiek.

24 december 2020 om 12:51

Klopt, maar dat neemt niet weg dat het buiten Neymar en Mbappe helemaal niet indrukwekkend is wat ze hebben lopen.

24 december 2020 om 14:54

Het is wel het allerbeste van wat er in de competitie speelt, dan is kampioen worden niet erg moeilijk.

Misschien is een aparte man of had hij geen klik met de selectie, maar als je eerlijk bent had hij niet veel beter kunnen presteren. Ja hij heeft Mbappé en Neymar, maar er zitten ook echt wel mindere spelers in de selectie. Spelers als Bakker en Diallo etc. moeten ook vaak genoeg opdraven. Of Choupo Moting vorig jaar. Ik denk dat hij gewoon goed heeft gepresteerd en dit weer eens een ontslag is dat niets oplevert. Tuchel heeft daarnaast ook bij al zijn vorige clubs wel bewezen een uitstekende trainer te zijn.

Misschien Wenger nog eens aanstellen daar? Wie gaat het worden, Pochettino? Allegri? Jardim? Of een zittende trainer?

24 december 2020 om 11:39

Allegri denk ik. clubloos momenteel

24 december 2020 om 12:53

Ik denk dat er als coach geen eer is te behalen bij Arsenal tot ze de boel daar op de schop gooien. Die selectie heeft een grote schoonmaak nodig, het technisch apparaat moet gereorganiseerd worden en als ik de Arsenal-supporters hier moet geloven snapt die eigenaar er ook helemaal niets van. Er is dus nog heel veel werk aan de winkel daar en dat doe je niet zomaar even in een jaar. Ik denk dat iedere coach momenteel gedoemd is te mislukken daar.

24 december 2020 om 14:53

Pochettino wordt binnen 24 uur bekend gemaakt aldus 'here we go!'' Romano.

Deze trainer kreeg ook geen respect van zijn spelers als ze werden gewisseld, dan was het gelijk met aan arm zwaaien of geen hand geven of hoe je het noemen wilt. Ik. Vind tuchel ook een sterke trainer drm vind ik dit raar of er is intern iets aan de hand. Zoals i de tekst staat was allang bekend dat hij het niet kon vinden met Leonardo.

24 december 2020 om 12:55

Het lijkt me ook niet makkelijk om twee absolute wereldsterren te hebben in de situatie waarin de ploeg momenteel verkeert. Je hebt de indruk dat Neymar en Mbappe liever vandaag nog weggaan dan morgen en die hele ploeg is afhankelijk van die twee. Verder loopt er ook niet bijzonder veel kwaliteit rond. Het lijkt me beslist geen makkelijke ploeg om te coachen. Als je dan naar het technische beleid kijkt, zou ik meer vraagtekens zetten bij het functioneren van Leonardo dan bij het functioneren van Tuchel.

Denk dat Pochettino een goede kans maakt .. of Zidane gaat er naar toe en Pochetino naar Real.

Ik vind het een kwal van een vent van wat ik heb gezien van hem, bijna net zo schijnheilig als Neymar. Heb alleen wel enorm veel respect voor hem gekregen dat hij omhooggevallen sterspelers zo blij weet te houden en het team redelijk in het gareel wist te houden. Tuchel is misschien wel erg goed in het coachen van wereldsterren. Denk dat PSG een lastige kluif gaat krijgen om daar een trainer neer te zetten die het net zo goed in het gareel weet te houden

24 december 2020 om 11:37

Nou ik heb juist het idee dat de spelers hem totaal niet serieus nemen en maar wat doen. Het spel lijkt in ieder geval helemaal nergens op.

24 december 2020 om 11:42

Ik denk dat dat het maximaal haalbare is met de sterren die daar rondlopen.....

Ik heb het idee dat hij totaal geen connectie heeft met de selectie. Hij zit er altijd zo alleen bij. Volgens mij moet je bij PSG een wat meer geslepen vos zetten voor al die ego BV's bij PSG.

Terug naar Dortmund dus....

Het is tijd voor Louis van Gaal. Nice wilde hem niet dus zal hij met de wereldsterren van PSG aan de slag gaan. Di Maria is al aan het trillen op zijn benen.

Ik ben benieuwd hoe het nu verder zal gaan met Mitchell Bakker. Leek een vaste basisplaats te hebben, maar presteerde redelijk. Niet echt PSG-waardig (nog). Als een nieuwe coach een andere visie heeft, kan het al heel snel gedaan zijn.

24 december 2020 om 12:58

Maar wat is PSG-waardig? Als jongens als Kehrer en Kimpembe een basisplaats kunnen bemachtigen, valt het allemaal nog wel mee. Zo'n fantastische ploeg is 't niet.

Ik zou denken dat juist sportieve prestaties hier ook de reden voor zijn. Als je kijkt naar zijn selectie en dan bedenkt dat ze niet eens eerste staan in de L1 en ze met pijn en moeite door zijn in de Champions League, terwijl het voetbal ook niet om aan te gluren is, dan weet je toch genoeg?

Heeft in mijn ogen het maximale uit de ploeg gehaald. Heeft natuurlijk een prima voorhoede, maar dit seizoen is het een stuk minder. Het is ook alweer even geleden dat ze een absolute topspeler hebben gekocht. Inmiddels zijn het toch steeds vaker 2e rangspelers.

Als Arsenal slim is gaan ze vol voor Tuchel. Het zal wat kosten maar dan heb je een toptrainer.

24 december 2020 om 12:45

Daar begint Tuchel echt niet aan hoor. Die kan echt beter krijgen nu. Dortmund is ook op zoek naar een coach.

24 december 2020 om 13:12

idd. een terugkeer naar Dortmund zou wel kunnen.

24 december 2020 om 20:10

Dat zou kunnen ja, maar ik bedoel dat ze een poging moeten wagen.

Het zal misschien in de eerste maanden wat beter gaan omdat er vernieuwing in komt, maar ik denk dat Tuchel er het maximale uit heeft gehaald. Zie jongens als Neymar en Mbappe maar eens in het gareel te houden. Die zijn beduidend beter dan de rest van de selectie (en competitie) en zaten met hun hoofd al na 1 jaar weer bij een andere club. Buiten die twee is het gewoon ook niet zoveel wat PSG heeft lopen. De meeste spelers ontstijgen de Europese subtop niet, dus ze zijn continu afhankelijk van Neymar en Mbappe. Daarachter hebben ze nog Di Maria lopen, maar die begint al op leeftijd te geraken en ondanks het feit dat hij een goede voetballer is, is hij geen uitzonderlijke speler.

Tuchel deed het toch niet slecht?? CL finale en gisteren met 4-0 gaan winnen. oh wel PSG is de zandbak van Europa geworden, jammer eigenlijk, Vroeger waren ze leuker om naar te kijken, Nu heb je al die cry babies bij Psg.

24 december 2020 om 14:51

Ze staan 3e in Frankrijk wat gezien de verschillen in budgetten en kwaliteiten eigenlijk wel een lachertje is.
Motiveren om ook tegen ploegen als Dijon en Nantes te winnen is een taak van de trainer. Als hij daarin tekort schiet, kan dat een reden zijn om uit elkaar te gaan.

24 december 2020 om 15:11

Akkoord maar Heel het Europees voetbal is spannend dit jaar, Kijk maar naar Juventus, Real, barca, man city, Liverpool, zelfs Bayern. Normaal domineren deze ploegen elk jaar. Nu is het overal nipt eerste of derde- Het zeer drukke schema, geen publiek en de hele Corona crisis heeft het voetbal spannender gemaakt. All doeze trainers worden ook niet ontslaan omdat ze deze jaar niet zo domineren

Bij PSG moet je altijd in vorm zijn en de CL winnen om niet ontslagen te worden blijkbaar. Op deze manier gaat PSG nooit een stabiele topclub worden want zo slecht deed Tuchel het helemaal niet. Hij won de competitie, bracht het team naar de finale en had die zelfs gewonnen als het een beetje mee had gezeten. Ik denk niet dat er trainers te vinden zijn die het echt veel beter gaan doen. Helemaal omdat die trainer eerst weer moet bouwen om het elftal "zijn" elftal te maken. De kans is best aanwezig dat die volgende trainer ontslagen wordt vlak nadat hij daar mee klaar is...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren