Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Nieuwe contractaanbieding PSV aan Bakkali is 'voor de vorm'

Laatste update:

PSV heeft Zakaria Bakkali een nieuw contract voorgelegd. Dat zegt zaakwaarnemer Marcel Veerman tegen Metro. Bakkali kan een driejarig contract ondertekenen in Eindhoven en dat wordt bevestigd door technisch manager Marcel Brands. Het is echter niet de bedoeling dat beide partijen na 1 juli nog met elkaar doorgaan, daar de aanbieding meer voor de vorm is.

/

Als Bakkali in de komende transferperiode in januari niet vertrekt bij PSV, moet de club hem een aanbod doen om de zogeheten opleidingsvergoeding veilig te stellen. Dat moet uiterlijk zestig dagen voor afloop van de bestaande verbintenis gebeuren, zo schrijft het Eindhovens Dagblad. De toekomstig werkgever van de negentienjarige Belg moet 310.000 euro aan PSV betalen.

In de wandelgangen ging daarnaast het gerucht dat Bakkali zou zijn overgestapt naar Jorge Mendes, de vermaarde zaakwaarnemer van onder anderen Cristiano Ronaldo. Veerman bevestigt dat hij met Mendes heeft gesproken. “We hebben het over van alles gehad, want het is natuurlijk de transferperiode. Verder kan ik weinig kwijt over die gesprekken. Zakaria is in ieder geval nog steeds mijn cliënt en we beraden ons over het aanbod dat PSV heeft gedaan."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een soap voor zo'n mannetje. Laat lekker gaan..

29 januari 2015 om 17:00

Is ook de bedoeling:

‏@jeroenkapteijns (PSV-watcher)
#psv doet Bakkali driejarige aanbieding. Strategische zet met oog op veiligstellen opleidingsvergoeding. Club wil niet echt met speler door

29 januari 2015 om 17:26

Was wel een goeie vervanger geweest om Jozefzoon te vervangen

29 januari 2015 om 17:27

Ja, alleen het aanbieden van een contract is niet serieus te noemen. Want iedereen weet dat hij die niet gaat ondertekenen na alles wat er gebeurd is. Dus die Kapteijns snapt er niks van, of Marcel Brands doet nog een ijdele poging na de zeer serieuze interesse van Valencia.

29 januari 2015 om 17:31

Die opleidingsvergoeding is toch nooit zo hoog als de waarde van dat nieuwe contract? Ik denk dat ze toch bang zijn voor het vertrek van Depay komende zomer of dat ze hem bij de selectie halen als 'opvolger' van Josefzoon.

29 januari 2015 om 17:36

Waarom zou hij tekenen?
Het maakt het voor hem alleen maar moeilijker en psv boeit hem niks.

29 januari 2015 om 17:42

Nee dat weet iedereen inderdaad, zelfs Bakkali. Maar met het aanbieden van een nieuw contract, kan PSV opleidingsvergoeding vragen, anders niet. Dus Brands zet nu gewoon geld veilig nu de interesse concreet wordt, slimme zet.

29 januari 2015 om 18:07

Ik ken de regels omtrent de opleidingsvergoeding globaal en helaas (nog) niet in-depth. Maar het wil nu dus zo zijn dat alleen het aanbieden van een nieuw contract ervoor zorgt dat PSV alsnog of een hogere opleidingsvergoeding krijgt? Vreemd. Ik ga me er eens even in verdiepen...

Edit: Ik was eigenlijk al snel klaar aangezien een PSV-scout me wel goed geïnformeerd heeft. Het is dus inderdaad zo dat je volgens de regels van de Uefa uiterlijk 60 dagen voor het aflopen van het huidige contract, een nieuw contract moet hebben aangeboden. Indien je dat niet doet, dan kun je vaarwel zeggen tegen je vergoeding (naar verluidt zo een €310.000).

Dus ook hier trek ik mijn woorden terug en kan ik alleen maar lof hebben voor de scherpte binnen de organisatie van Psv. Hebben ze zich goed en op tijd gerealiseerd.

29 januari 2015 om 18:34

Die opleidingsvergoeding telt enkel als de speler naar het buitenland trekt. Moest hij bijvoorbeeld naar Feyenoord gaan, dan krijgt PSV niets.

29 januari 2015 om 18:35

Vergeet echter niet, dat 1 juli niet over 60 dagen is.

29 januari 2015 om 19:16

@udovic, dat klopt en aangezien er concrete interesse van Valencia is, is dit niet zo vreemd en alleen maar te prijzen.

@nijogeth, 30 juni is inderdaad niet over 60 dagen, maar dan is het toch goed dat het contract nu al aangeboden is.

29 januari 2015 om 20:13

Toch ben ik van mening dat Brands dit vooraf al had moeten melden. Transparantie is wel wenselijk in zo'n situatie, zeker aangezien hij nogal benadrukte dat het nu of nooit was. Het was dus nu of nooit plus PSV moest volgens de regels nog een contract aanbieden als hij niet weg ging.

30 januari 2015 om 03:15

De mensen die zich in de aktualiteiten van de club verdiepten wisten dit al maanden

29 januari 2015 om 17:31

grootste talent op Nederlandse velden ik als psver hoop zo graag op hem! Hij is zo snel en heeft zo een goede techniek , nu alleen nog zijn mentaliteit en ik haal morgen een tweede psv thuis shirt 2014/2015 met de naam bakkali !

29 januari 2015 om 18:10

Als ze die nog willen drukken ;-)

30 januari 2015 om 03:17

T'is de vraag of we ooit nog iets van hem horen na deze zomer. Zal je zien dat hij volgend seizoen bij Vitesse speelt, net als Labyad en Reis

Lachwekkend. Het was dus toch allemaal blufpoker van Psv. En als hij zou tekenen is hij plots weer een goed ventje.

29 januari 2015 om 16:51

Dit is allemaal voor zn transferwaarde

29 januari 2015 om 16:55

Is voor de opleidingsvergoeding.

29 januari 2015 om 16:56

Ja joh ze gaan hem een 3-jarig contract aanbieden voor de opleidingsvergoeding. xD

29 januari 2015 om 16:59

Er was een tijdje terug op VZ al een artikel dat er een gekke regel is dat als een club een jeugdspeler geen contract aanbied en hij gratis weg gaat ze minder/geen recht hebben op een opleidingsvergoeding. Psv biedt hem nu dus een contract aan ook al weten ze dat hij hem niet gaat ondertekenen zodat ze de opleidingsvergoeding behouden

29 januari 2015 om 16:59

Jeroen Kapteijns
‏@jeroenkapteijns
#psv doet Bakkali driejarige aanbieding. Strategische zet met oog op veiligstellen opleidingsvergoeding. Club wil niet echt met speler door

Geciteerd van Jeroen Kapteijns, o.a. PSV-watcher. Dit gaat puur om meer geld te krijgen.

29 januari 2015 om 17:04

Bakkali heeft al 2x een nieuw contract afgewezen. waarom doen ze dit nu opnieuw dan?

29 januari 2015 om 17:15

Het klopt dat die regel bestaat. Feyenoord had in de tijd dat de Guzman vertrok bij Feyenoord geen middelen om een contract aan te bieden waardoor hij echt voor niets vertrok.

29 januari 2015 om 19:04

@belgië

Er zijn 3 scenario's; of je begrijpt het Echt niet, of je wil het niet begrijpen of je bent niet in staat om het te begrijpen!

On: Goed van Brands om in ieder geval een opleidingsvergoeding veilig te stellen en ja als hij tekent dan is het mooi meegenomen en mag PSV nog meer voor hem vragen.

30 januari 2015 om 03:21

Het schijnt dat PSV ook recht heeft op 2,5% van alle toekomstige transfergelden (al verwacht ik niet dat het veel op zal leveren).

iig goede zaak, zeker als hij als ruilmiddel gebruikt kan worden voor een eventuele overname van Guardado. Iedereen blij.

30 januari 2015 om 13:12

Ze gaan ervan uit dat hij het contract niet tekent. Maar voor de formaliteit is het belangrijk dat er een contact aangeboden is. Worst case scenario is als Bakalli wel tekent en recht heeft op salaris, bijkomstigheid is dan wel dat PSV weer een transfersom voor Bakalli kan vragen. Kortom geen rare actie van PSV puur zakelijk.

29 januari 2015 om 16:59

Laatste wanhoopspoging.

Yves Leterme zou zeggen: " Wie gelooft die mensen nog?"

En Yves zou gelijk hebben. Als er al twijfel was, dan verliezen ze nu echt wel hun laatste greintje geloofwaardigheid.

Ik hoop dat het goed ventje straks lekker gaat ballen elders.

29 januari 2015 om 17:07

Ik zal even iemand hierboven citeren:

"er was een tijdje terug op VZ al een artikel dat er een gekke regel is dat als een club een jeugdspeler geen contract aanbied en hij gratis weg gaat ze minder/geen recht hebben op een opleidingsvergoeding. Psv biedt hem nu dus een contract aan ook al weten ze dat hij hem niet gaat ondertekenen zodat ze de opleidingsvergoeding behouden"

Dit dus.

VZ weet er weer een sensatie artikel van te maken en jij gaat daar lekker in mee.

29 januari 2015 om 17:09

PSv heeft al 2x een contract aangeboden.

29 januari 2015 om 17:11

blijven opletten iedereen komt! allang bekend dat het een aanbod is vanwege het veiligstellen van de opleidingsvergoeding. Destijds al bekend gemaakt.
PSV moet de Belgische banden maar eens gaan doorsnijden. Laat al die talenten maar naar Anderlecht gaan....

29 januari 2015 om 17:13

@ Iedereen komt

Verbaasd me dat je de eerdere berichtgeving over het aanstaande contractaanbod voor Bakkali niet gelezen hebt, want ik zie je echt op elke Bakkali-post reageren.
Puur voor de opleidingsvergoeding, zoals al eerder aangegeven.

29 januari 2015 om 17:16

Begaaierd,

Alleen klopt daar geen meter van.

Zie reactie #60

29 januari 2015 om 17:16

Verlopen van een contract aanbieding??

En maak van die contract aanbieding maar stuk of 5 ofzo...

29 januari 2015 om 17:17

"iedereen komt" vindt het nou eenmaal leuk dat wanneer er een artikel over Bakkali is de grootste onzin te verkondigen. Ergens krijg ik het idee dat hij familie is of misschien Zakaria zelf wel?
Of het is gewoon een zielige PSV-hater, dat kan natuurlijk ook

29 januari 2015 om 17:19

Psv heeft ook al 2x het contractaanbod weer terug getrokken omdat het te lang duurde

29 januari 2015 om 17:21

Iedereen komt is één van de weinige personen die ik hier absoluut niet serieus neem, probeert alles wat krom is recht te praten, zeker als het over België gaat.

Anyway: PSV moet aan kunnen tonen dat zij door willen gaan met een jeugdspeler, anders mag deze gratis vertrekken. Door meerdere contracten aan te bieden, toon je aan dat je alles hebt gedaan de speler te behouden tot het eind van zijn verblijf bij Psv.

29 januari 2015 om 17:21

@ Iedereen komt

Heel sterk om naar een eigen reactie te verwijzen. Haha

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=229402

29 januari 2015 om 17:26

Boris19,

Waarom zou ik dezelfde uitleg herhalen?

Kan ik even goed even naar daar verwijzen.

29 januari 2015 om 17:35

@ Iedereen komt

Mijn link ook gelezen, of geloof je nog steeds in je eigen verhaal. Ik kan het me niet voorstellen, maar je was zo zeker van je zaak.

29 januari 2015 om 17:43

Boris19,

Je interpreteert dat gewoon fout.

Als ze hem weten vast te leggen, dan valt later de opleiding en solidariteitsbijdrage gewoon hoger uit.

Want de opleiding duurt zogezegd tot hun 23 jaar.

Maar PSV krijgt straks altijd geld bij een niet-transfervrije overgang voor de jaren dat Bakkali lid was van Psv. Dat valt niet weg.

29 januari 2015 om 17:46

@ Iedereen komt

Zie reactie #94

29 januari 2015 om 17:59

Iedereen komt, Voetbal international en De Telegraaf interpreteren het dus ook allebei fout. Feit is dat alleen jij weet hoe het werkelijk zit en laat al die zogenaamde voetbalkenners die voor de landelijke media maar zwetsen, want wat jij zegt is gewoon een feit. Bedankt voor je uitleg en ik zal de media voortaan wel gewoon negeren.

29 januari 2015 om 20:54

Steef71,

Ik heb een nonkel gehad, Galileo Galilei, die vertelde dat de wereld bolvormig was, terwijl zowat iedereen zei dat het een platte schijf was.

Dus ja, het kan, dat ze verkeerd zitten.

fifa.com/mm/document/affederation/
administration/01/95/83/85/
regulationsstatusandtransfer_e.pdf

Ik kan er altijd overgekeken hebben, maar kijk zelf eens naar pagina 60 (annexe 4) en verder.

29 januari 2015 om 17:13

Dat van dat goed ventje maak jij er van. Dt moet je dus niet Brands of PSV in de mond leggen.
Het is een strategische move. Meer niet. Club en supporters zijn Bakkali zat, maar elke euro die je er extra voor kan krijgen is er een. Kans is niet groot dat het lukt, maar je moet het proberen.

29 januari 2015 om 17:16

@rudeboy65

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=221598

"brands claimt dat Bakkali een zwaar jaar achter de rug heeft, met veel beslommeringen rondom zijn persoon. “bakkali is zelf gewoon een goed ventje”, verzekerde Brands bij FOX Sports. "

29 januari 2015 om 17:21

Dat van dat goed ventje maak jij er van. Dt moet je dus niet Brands of PSV in de mond leggen.

“bakkali is zelf gewoon een goed ventje”, verzekerde Brands bij FOX Sports. “diep in zijn hart blijft hij ook het liefst bij Psv.

voetbalzone.nl/doc.asp?uid=221598

En dat is helemaal geen strategische move. Ze willen gewoon het nog eens een laatste keer proberen. Maar goed, dat is ook strategie;

29 januari 2015 om 17:26

Een artikel van 6 maanden geleden erbij pakken.
Als Bakkali zo'n "goed ventje" was gebleven, dan had PSV hem niet verbannen naar Jong PSV om daar te banken.

29 januari 2015 om 17:33

@yamiown

als ik een onterecht verwijt krijg dat ik woorden in iemand zijn mond leg dan is het mijn recht en morale plicht om deze beschuldiging te ontkrachten met relevante artikels en citaten.

29 januari 2015 om 18:13

iedereenkomt slaat de plank gigantisch mis. Bakkali wordt uitgekotst in Eindhoven dat is algemeen bekend. De rest is politiek wat er geroepen wordt. Misschien moet iedereen komt eens wat politiek gaan volgen, ook daar zijn de belgen weer beter in dan Nl.

Bakkali wordt gewoon een Reis 2. Een weggooier waar we nooit meer eens van horen. Ja okee over 10 jaar in een overzicht welke talenten het niet gehaald hebben door hun mentaliteit!

Dit kan je niet serieus menen Brands. Kom op man, gooi dit knaapje nu eens buiten man!

29 januari 2015 om 16:54

Als ze hem zomaar "buiten gooien": zoals je dat zegt is Brands een slechte TD nu bieden ze hem een contract aan voor 3 jaar. Tekent hij: prima dan kun je meer voor hem vragen en misschien gaat ie dan ook wel weer "gewoon" voetballen. Tekent hij niet: geen man overboord want dan zit je in de zelfde situatie ,als dat je al eerder in zat.
Het is toch logisch dat PSV hem liever niet gratis weg ziet gaan! Denk na mensen PSV is net als elk andere BVO een bedrijf dat niet graag aan kapitaal vernietiging doet.

29 januari 2015 om 17:41

Ik bedoelde buiten gooien ook niet in de trend van ontslaan, maar meer dat hij gewoon bij PSV niet meer zou spelen.
Uit bedrijfsoogpunt snap ik dit volkomen, ik vind echter met deze voor geschiedenis dat het gewoon klaar moet zijn. Op een gegeven moment is geloofwaardigheid belangrijker dan winst en dat punt is wat mij betreft bereikt.

29 januari 2015 om 16:55

Volgens mij moest PSV hem een aanbieding doen om meer transfergeld te ontvangen bij een transfer. Nu er volop wordt gespeculeerd en Bakkali in verband wordt gebracht met Valencia (?), kan dit een zet van van Brands om de transferwaarde op te krikken.
Een andere kant zou kunnen zijn, dat PSV zo het probleem van het wegvallen van Jozefzoon wil oplossen. Ik mag het niet hopen...

29 januari 2015 om 17:43

Dat klopt zeker, dit zal zijn transferwaarde laten stijgen. Ik vind echter met alle grote praat in het verleden dat het gewoon klaar moet zijn.

Alsof die jongen nog wilt tekenen nadat psv als een stuk vreten heeft neergezet in de media nee die gaat gewoon naar het buitenland.

29 januari 2015 om 16:57

Hij heeft zichzelf als een stuk vreten neergezet

29 januari 2015 om 17:00

Ja want het was Bakkali die verhaaltjes in de media heeft vertelt. oh nee wacht dat was het ethische Psv.

29 januari 2015 om 17:22

Inderdaad.
Bakkali heeft niet twaalf keer in de media gezegd dat hij beslist zijn contract ging verlengen.

29 januari 2015 om 17:43

Haha nou weet je wat ik nog het meest on-etische vindt in het hele Bakkali verhaal is dat Belgie hem 1 minuut heeft laten spelen in kwalificatie wedstrijd zodat hij nooit meer voor een ander land kan spelen.

Verder is het gewoon heel verstandig dat PSV dat contract aanbiedt, kan ze zo 3 ton opleveren van de zomer. Noem het maar een principe kwestie.

29 januari 2015 om 18:29

@steensel

Wat is er onethisch aan een speler die een selectie heeft afgedwongen te laten debuteren? Bakkali speelde al jaren voor de Belgische Jeugdploegen.

29 januari 2015 om 17:00

PSV wil hem ook helemaal niet behouden, ze moeten hem een nieuw contract aanbieden anders lopen ze geld mis.

29 januari 2015 om 17:10

Waarom?

PSV heeft Bakkali toch al verschillende contracten aangeboden, lijkt me sterk dat ze dat nóg een keer moeten doen willen ze een vergoeding krijgen.

Of heeft het er misschien mee te maken dat de contractaanbieding van een bepaald aantal maanden van het einde van zijn huidige contract zit?

29 januari 2015 om 17:19

Op het moment dat het contract verloopt moet er een geldig aanbod van de club liggen. Omdat het laatste contract door PSV formeel was ingetrokken, was deze zet nodig.

Wat belachelijk dit zeg. Zo zullen de talenten altijd de macht houden over onze club.

Ik begrijp dat PSV kapitaalvernietiging wil voorkomen, maar dit slaat toch helemaal nergens op.

Wat een zwaktebod.

Principes zijn niets meer waard in deze (voetbal)wereld...

29 januari 2015 om 17:01

Wanneer waren die wel wat waard in de voetbalwereld dan?
Volg het voetbal nu zo'n 45 jaar en heb nog nooit meegemaakt dat principes boven financieel gewin werden geplaatst.

29 januari 2015 om 20:07

Transfer van Vermeer gemist?
Maar je hebt verder wel gelijk hoor, dat was gewoon dom van Ajax.

29 januari 2015 om 17:01

Hij ondertekend dat contract toch niet, PSV moet hem een nieuw contract aanbieden anders krijgen ze geen opleidingsvergoeding.

29 januari 2015 om 17:08

He vaak moet je dan een nieuw contract aanbieden?
PSV heeft hem al een x of 5 een nieuw contract aangeboden.

29 januari 2015 om 17:42

En ook weer ingetrokken.

29 januari 2015 om 17:46

Zover ik weer krijgt PSV gewoon een opleidingsvergoeding zolang ze zelf het huidige contract niet verscheuren. Az krijgt dat namelijk ook gewoon voor Hoedt.

29 januari 2015 om 17:53

Heeft hoedt dan geen nieuwe contract aanbieding gekregen?

29 januari 2015 om 20:09

Jawel, dus die vergelijking is een beetje scheef idd.

29 januari 2015 om 20:19

@trodat

Die vergelijking maakte ik omdat PSV Bakkali al eerder een aanbieding had gedaan. Ik was toen echter nog niet op de hoogte van het feit dat er na de laatste transferperiode een aanbieding moet worden gedaan. Nu zit er dus een wintertransferwindow tussen en moet het opnieuw.

29 januari 2015 om 17:57

Ik zou ook geen principes trekken als ik daar 30000 euro mee misloop. Ben beniewd of jij dat wel zou doen.

29 januari 2015 om 18:08

300000 bedoel ik

Dit is toch zodat ze wel een opleidingsvergoeding krijgen? Kan me zoiets herinneren van een tijdje terug.

29 januari 2015 om 16:53

Ja precies. Het is ook niks anders dan dat lijkt me. Zou ook gek zijn als psv hem een contractaanbieding doet met als pers bericht erbij dat die aanbieding alleen is voor de opleidingsvergoeding. Heel misschien heeft de blessure van Jozefzoon er nog wat mee te maken maar zelfs dat geloof ik niet

Nu Jozefzoon er niet meer bij is en het geld niet aanwezig is voor een vervanger, wat overigens niet meer dan logisch is, is dit natuurlijk ook gewoon een optie. Ik hoop dat hij niet tekent, zodat we nog meer kunnen genieten van de knipperlicht relatie tussen PSV en Bakkali.

Pff.. inconsistent gebeuren zeg. Hoezo zien ze nu wel ineens een toekomst in de samenwerking met dit veeleisende, nog niets gepresteerd hebbende kereltje?

29 januari 2015 om 16:55

De blessure van jozefzoon.

Wat is dit nu weer voor onzin? Laat die idioot toch gewoon gaan, mentaliteit van een dode vis. Ik snap PSV nu echt niet, blijf gewoon bij je woord en laat hem dan maar transfervrij gaan, weg met die vent!

Zou bizar zijn als hij bijtekent maar volgens mij moet PSV hem ook een contract aanbieden als ze de opleidingsvergoeding willen houden. Dus kan me ook voorstellen dat het maar een klein contractje betreft die Bakalli sowieso weigert en dan hebben ze in ieder geval formeel er alles aan gedaan.

29 januari 2015 om 16:55

Zat ik ook al aan te denken inderdaad. waarschijnlijk puur voor de schijn. Hoop er ook maar op dat Bakkalli nee zegt. Hoef hem echt niet meer in de selectie van PSV te zien. lekker over 2/3 terugkomen met de staart tussen de benen en een illusie armer. Kan hij z'n vriend Labyad opzoeken die hem nu juist aangaf dit niet te doen. Hetzelfde gebeurde bij pereira naar United. Maar die laat wel zien 100% te willen werken en heeft nooit een groot salaris gevraagd. Dat gevoel geeft Bakkali me totaal niet.

29 januari 2015 om 17:42

Lees net op het ED dat ze hem inderdaad een verslechterde aanbieding hebben gedaan en dat het puur is om van de zomer 3 ton te vangen als hij ergens anders tekent.

Niet naar de buitenwereld luisteren een toptalent als Bakkali moet je gewoon proberen te houden. Het was dom dat PSV het via de media probeerde te spelen, waardoor het nu terug moet komen op eerdere uitspraken.

Tja, het zou dom zijn als ze niet nog een poging zouden doen met zo weinig aanvallers in het eerste team.

Denk ook wel dat het verhaal Bakkali enorm complex ligt, kan mij niet voorstellen dat een jongetje van destijds 17 zo moeilijk loopt te doen. Hij heeft zich daarnaast zelf nooit uitgelaten over de situatie wat het vermoeden alleen maar versterkt dat het vooral de mensen om hem heen zijn die de hele boel lopen te vertragen.

Als het klopt dat hij Jorge Mendes in de arm heeft genomen dan heeft hij eindelijk eens een zaakwaarnemer met verstand, iemand die zich ook niet laat afleiden door de mensen om Bakkali heen en vooral kijkt naar wat voor hem het beste is.
Mendes is niet zoals Raiola, hij kijkt toch ook wel erg naar de beste mogelijkheid voor de speler.

29 januari 2015 om 17:19

Whaha, als er 1 ding dat Jorge Mendes goed kan is het vooral opkomen voor zijn eigen belangen.

Besiktas is helemaal uitgekleed door die man.

29 januari 2015 om 17:28

Voor zijn eigen belangen maar die staan nooit boven die van zijn cliënt, de clubs daar heeft hij weinig mee te maken.

29 januari 2015 om 19:34

Het verhaal is eigenlijk noet zo heel moeilijk.

Bakkali speelt een paar goede wedstrijden in de voorronde van se CL. Meneer krijgt aanbiedingen uit heel de wereld en zijn vader, toen nog zijn zaakwaarnemer zag een mogelijkheid tot het verdienen van veel geld. Wegens een clausule in zijn destijds geldende contract werd zijn contract helaas stilzwijgend verlengt tot juni 2015, waar Bakkali dacht in 2014 transfervrij te vertrekken voor een mooie som aan tekengeld.
PSV wilde investeren in deze speler maar (zoals elke club) hoopt natuurlijk op een doorbraak en een goede transfer (zie Depay).
Vorig jaar kreeg bakkali een goed contract met een zeer leuk salaris, zeker gezien het feit dat hij eigenlijk nog niets had gepresteerd en bij lange na geen vaste waarde was voor PSV. Waar het uiteindelijk stukliep is dat Bakkali contractueel een x-aantal speelminuten wou vast leggen. En daar begint geen enkele club aan.

Zonder meerjarig contract geen speelminuten want dat houdt in dat iemand die van plan is te vertrekken een basisplaats bezet houdt voor een speler waar PSV nog wat aan kan verdienen.

Lijkt me gewoon een kwestie van de prijs wat opdrijven. Zou wel vreemd zijn als PSV nu opeens weer 180 graden draait. Wat er ook gebeurt is, bij PSV denk ik niet dat Bakkali het nog gaat maken. Gewoon lekker ergens fris starten. Talent heeft hij genoeg.

PSV doet Bakkali driejarige aanbieding. Strategische zet met oog op veiligstellen opleidingsvergoeding. Club wil niet echt met speler door. (telegraaf)

29 januari 2015 om 16:55

Natuurlijk, die willen geen blauwtje lopen als Bakkali als nog nee zegt. Maar als je het alleen voor de transferrechten doet waarom dan 3 jaar? Dan is 2 jaar al genoeg, dus daar klopt sowieso weinig van.

29 januari 2015 om 17:02

Je weet toch niet wat er in het contract staat, misschien hebben ze een contract opgesteld waarvan ze zeker weten dat hij het toch niet ondertekend. Ik denk niet dat hij topsalaris aangeboden krijgt.

29 januari 2015 om 18:42

Het maakt helemaal niet uit voor hoeveel jaar. De bedoeling is dat Bakkali dit contract niet accepteert. Als PSV geen contract zou aanbieden en hij zou weglopen krijgen ze geen opleidingsvergoeding.
@voetbalzone: Jullie laten jezelf weer van jullie beste journalistieke kant zien, en worden voluit uitgelachen door de echt journalisten... Wijze les zou ik zeggen.

PSV heeft geen interesse meer in het daadwerkelijk vastleggen van Bakkali. Puur een administratief/financiële kwestie. Als PSV hem geen contract aanbiedt hoeven andere clubs geen (of een lagere) opleidingsvergoeding aan PSV te betalen. PSV wil alleen nog een paar ton opleidingsvergoeding opstrijken en zal vervolgens tot de orde van de dag overgaan.

Dit heeft puur te maken met het feit dat PSV een opleidingsvergoeding wil ontvangen en die krijg je niet als je de speler in kwestie geen contract aanbied.

29 januari 2015 om 17:14

Die krijgt PSV voorlopig zo ook wel.

Bij alle toekomstige niet-transfervrije transfers van Bakkali zal PSV geld beuren.

De opleidingsvergoeding wordt verdeeld onder alle clubs waar een speler actief was vanaf zijn 12e tot en met zijn 23e levensjaar. Per jaar heeft een club recht op een deel van de vergoeding.

12 tem 15 jaar: 0.25% van de totale transfersom, per jaar lid van de club
16 tem 23 jaar: 0,5% van de totale transfersom, per jaar lid van de club

PSV zou dus alleen geen geld vangen wanneer Bakkali straks transfervrij vertrekt, maar wel bij de toekomstige transfers (tenzij deze ook transfervrij zouden zijn).

Alleen zitten we met die case in Duitsland, waar een club een rechtszaak heeft gewonnen tegen de Fifa en dat ging over de opleidingsvergoeding.

Zou wel eens kunnen dat het straks volledig gedaan is met opleidingsvergoedingen.

29 januari 2015 om 17:29

Leuke copy paste van eerste zoek resultaat bij google, beetje aanpassen hier en daar en plaatsen op Vz.
Is de vrij gekomen functie misschien iets voor u?? Je zou hier goed passen

Als je even verder was gegaan met googlen dan had je kunnen zien dat er naast de opleidingsvergoeding ook een solidariteitsvergoeding is. En dat het een groot grijs gebied waar deze vergoedingen in vallen.......

Een hele grote kans dat dit dan ook reden is waarom PSV wederom een vernieuwd contract heeft aangeboden.

off: Zou wel een stunt zijn als Bakalli het contract nu wel tekent

29 januari 2015 om 17:38

Begaaierd,

Die solidariteitsvergoeding werkt met een gelijkaardig principe.

Jullie zien gewoon fata morgana's met deze move van Psv.

PSV wil die gewoon houden, omdat ie het potentieel heeft om echt voor kassa kassa te zorgen.

Lastig om het toe te geven hoor.

Het zou idd. wel een stunt zijn.

29 januari 2015 om 17:40

Hier staat toch echt iets anders Iedereen Komt:

http://www.ed.nl/sport/voetbal/psv/mogelijk-nieuw-...
Het lijkt er op alsof jij dingen door elkaar haalt. Bovendien hebben ze Bakkali een slechtere aanbieding gedaan dan ie al had. Jij denkt zeker dat ze gek zijn Psv?
Die jongen hoeven ze echt niet meer te hebben hoor.

29 januari 2015 om 17:41

@ Iedereen komt

Is al in meerdere media naar voren gekomen dat er voorwaarden aan de opleidingsvergoedingen zitten. En een van die voorwaarde is dat er voor een bepaalde tijd voor het verstrijken van de huidige verbintenis een contractaanbieding gedaan moet worden. Die wordt bij deze dus gedaan.
Je ongelijk toegeven is soms ook lastig.

Zet er maar weer een linkje bij:

http://www.ed.nl/sport/voetbal/psv/mogelijk-nieuw-...

29 januari 2015 om 17:50

@boris

Maar een aanbieding is al eerder gedaan, die werd niet beantwoord. Dan lijkt me het nogal krom dat PSV na verkoop van tijd opnieuw een aanbieding moet doen aangezien ze al een keer een aanbieding hebben gedaan tijdens het huidige contract.

29 januari 2015 om 17:53

Ja, krom klinkt het zeker, maar blijkbaar is het toch zo. Zie link hierboven.

29 januari 2015 om 19:34

Ik heb me er zelf maar eens in verdiept, het blijkt zo te zijn dat een club na de laatste transferperiode en dan maximaal 60 dagen voor het eind van het contract, de speler een aanbieding moet doen. Heel krom allemaal maar daar moeten we het maar mee doen.
Ik vind het overigens wel jammer dat PSV hier niet zelf meteen open kaart mee heeft gespeeld door dit vooraf te melden.

29 januari 2015 om 19:42

@ Iedereen komt

In het geval van Bakkali volgen de Eindhovenaren die Brands volledig. Die wilde Bakkali beetje onderdrukken en faalt hopeloos. Want een pareltje vertrekt dadelijk gratis de deur uit.

Had zn speler bij Ajax gezeten, was die voor minimaal 10 mil + verkocht. Als Bakkali meer speeltijd had gekregen of dat seizoen door had mogen voetballen in Jong PSV had hij allang voor PSV gekozen. Maar hij kreeg na 2 slechte wedstrijden niet eens meer de kans. Vervolgens kwamen er plekken vrij ivm blessures, gingen ze die Costa Ricaan halen. Ja dan zou ik ook klaar zijn met die club.

Bakkali is helemaal niet gericht op geld, hij wil een van de beste van de wereld worden. Maar ze deden niet anders bij PSV dan het zwart maken van een tiener. Heel sneu.

Ik hoop zo dat Bakkali naar een goeie club toe gaat. En hij laat ook al die debielen hier op VZ zien of die karakter heeft of niet.

ps Laat je niet uit de weg slaan Iedereen komt, want je bent een van de weinige leden die met inhoudelijk sterke reactie komt. Zonder zulke reacties heeft VZ geen bestaansrecht meer, want je kan je voetbalnieuws wel overal lezen. Maar de comments maken VZ speciaal hierin.

29 januari 2015 om 20:08

Boris19,

Ze hebben hem toch al meerdere aanbiedingen gedaan? Waarom zouden ze het dan nog eens moeten doen?

Allez, ik heb nooit gehoord dat pakweg Lukaku, Kompany en al de rest diverse 'fake' aanbiedingen kregen van Anderlecht om de opleidingsvergoeding veilig te stellen.

En de uitleg van ed.nl komt niet overeen met dit:

fifa.com/mm/document/affederation/
administration/01/95/83/85/
regulationsstatusandtransfer_e.pdf

Ik kan er altijd overgekeken hebben, maar kijk zelf eens naar pagina 60 (annexe 4) en verder.

29 januari 2015 om 20:08

@egghead

Weer lekker iedereen over een kam scheren. Ik als PSVer ben zeker niet tevreden met hoe Brands dit allemaal aanpakt.
Je bent ook van het betere koffiedik kijken. Er valt totaal niets te zeggen wat er met Bakkali was gebeurd bij een andere club. Jouw algehele toon in deze post tegenover niet alleen Psvers maar ook andere leden slaat helemaal nergens op.

Geef me één rationele reden waarom Bakkali op deze aanbieding zal ingaan. PSV is bij voorbaat al kansloos.

Mensen dit gebeurt puur omdat PSV op deze manier in de zomer bij een transfervrij vertrek een opleidingsvergoeding ontvangt, als de speler transfervrij vertrekt zonder een aanbieding van zijn oude club te hebben gekregen krijgt zijn oude club ook geen opleidingsvergoeding.

29 januari 2015 om 17:04

Hij heeft al een x of 6 een aanbieding gehad, wist niet dat dit 7x moest

29 januari 2015 om 17:15

Iedere keer dat wandering post komt er een aanbieding bij, lijkt wel.

PSV heeft inderdaad eerder een contract aangeboden (hetzelfde contract meerdere keren), maar dat was van toen ze nog serieus aan het proberen waren Bakkali voor de club te behouden.

Nu is dat niet meer het geval. Dit is puur om in aanmerking te blijven voor de opleidingsvergoeding.

29 januari 2015 om 17:17

@wandering, dat moet binnen dat een bepaalde tijdsduur voor de afloop van het contract gebeuren

29 januari 2015 om 20:37

jimepsv,

En dat hebben ze toch gedaan?

Ik snap ook niet waar jullie het vandaan halen dat een club n keer dat contract moet aanbieden.

In het Fifa reglement staat dat 1 keer genoeg is hoor.

29 januari 2015 om 22:21

Ik moet je wel echt complimenteren dat jij veel meer weet dat de professionele journalisten. Knap hoor!

Zoals al vaker aangegeven hierboven, gaat dit puur om de opleidingsvergoeding. PSV wil voorkomen dat Bakalli voor nop de duur uitloopt.

29 januari 2015 om 17:12

Maar PSV heeft toch al meerdere aanbiedingen gedaan aan Bakkali? Lijkt me sterk dat ze dat nu opnieuw een keer moeten doen vanwege een vergoeding.

Als ze nog geen contractaanbiedingen hadden gedaan oke.. Maar ze hebben dat al verschillende keren gedaan..

29 januari 2015 om 18:56

Het is ook vanwege het wegvallen van Jozefzoon. Nu zit PSV nogal krap in de aanvallers. Het is goedkoper om Bakalli een jaarcontract te geven dan een speler van buitenaf te halen.

Edit:

Om nog even inhoudelijk op je in te gaan.

Het stukje tekst hierboven is waarschijnlijk de enige reden voor PSV om Bakalli een contract aan te bieden. Brands weet zelf ook dat het zo goed als kansloos is. Maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk.

Van de week was er nog sprake van een ruildeal met Valencia. Bakalli die kant op om de transfersom van Guardado te minderen.

Maw: Brands hoef je ook nooit meer serieus te nemen.

Lachwekkend hoe je jezelf presenteerd richting de buitenwereld.

29 januari 2015 om 17:08

Lachwekkend is hooguit je opmerking. PSV moet hem in het laatste half jaar een contract aanbod dom de rechten op de opleidingsvergoeding te behouden. Puur strategische zet voor het geld dus

29 januari 2015 om 17:14

@ Sverige4u

" Lachwekkend hoe je jezelf presenteerd richting de buitenwereld."

Bakkali heeft toch al contracten van PSV afgewezen? Waarom moet PSV dan nu opnieuw een contract aanbieden om mogelijk wat opleidingsvergoeding te vangen? Komt naar mijn mening nogal krom over.

Ik vind PSV trouwens best een club die alsnog buigt voor Bakkali overigens.

Voetbalzone, de website van het copy pasten zonder de context erbij te zetten. PSV doet dit puur voor de opleidingsvergoeding, ze weten zelf goed genoeg dat Bakalli niet gaat tekenen. Waarschijnlijk staat er een symbolisch bedrag van n 10'tje in zn contract puur en alleen omdat ze dat jong niet willen, alleen het geld. Gelukkig springt het IQ loze voetbalzone reaguurders platform er meteen weer op af.

29 januari 2015 om 17:09

Hij heeft al een x of 5 een aanbieding gehad,hoe vaak moet je een nieuw contract aanbieden dan?

29 januari 2015 om 17:55

@wandering

Je hebt nou al minimaal 3 keer precies die vraag gesteld.
Er moet een geldige contractaanbieding liggen zodat de opleidingsvergoeding van kracht blijft.

Voetbalzone, Voetbalzone, Voetbalzone het wordt met de dag erger. Was dit het laatste artikel van de redacteur aangezien jullie een nieuw persoon zoeken??

Dit is gewoon stemmingmakerij wat jullie doen. Als ik een dergelijke reactie plaats wordt deze direct verwijderd. Omdat deze niet onderbouwd zou zijn.

Ik irriteer me er de laatste tijd mateloos aan dat meer dan 50% van de artikelen gewoonweg niet onderbouwd zijn.

Ik hoop dat de nieuwe persoon die jullie redactie komt versterken een frisse wind doet waaien want het niveau daalt in rap tempo!!

Eindhoven - Zakaria Bakkali kan na de winterstop mogelijk een nieuwe contractaanbieding van PSV tegemoet zien. PSV zou Bakkali een aanbieding willen doen om de zogeheten opleidingsvergoeding veilig te stellen, een bedrag van 310.000 euro. Een van de eisen om daarvoor in aanmerking te komen, is het aanbieden van een contract, zestig dagen voordat de huidige verbintenis afloopt.

Het contract van Zakkaria Bakkali loopt op 30 juni 2015 af. PSV vindt dat het na het aflopen van het contract recht heeft op de (internationale) opleidingsvergoeding, als Bakkali elders een contract ondertekent. Volgens de Uefa is die vergoeding 310.000 euro. Dit meldt het Eindhovens Dagblad.

29 januari 2015 om 17:42

Kijk, dit verdient nou een groen randje. Gewoon de juiste informatie bij een sensatie item. Helaas kan ik je die niet geven.
Wel leuk voer voorb Ajacieden en Belgen. De trolletjes pik je er makkelijk tussenuit.

29 januari 2015 om 18:11

Jammer dat VZ het eerst onvolledig erop zet en gewoon pure clicks wil verzamelen en veel sensatie veroorzaakt. Veel provocaties konden verkomen worden, bah!

Ojeej, heeft Bakkali en consorten toch het langst adem uiteindelijk!? Haha, Psvtje toch.

Op zouten met die gozer zijn de opleidingskosten dan belangrijker dan je geloofwaardigheid dit vind ik een minpuntje van de technische leiding van PSV

Niet waarschijnlijk dat we het hier over "opleidingsvergoeding" hebben. Dit jongetje heeft geen enkele schoolklas met succes doorlopen. Dom, onuitstaanbaar en verwend "m" annetje!!

Is PSV nu echt zo naief dat ze na alles denken dat hij nog bij gaat tekenen?

Jammer dat PSV niet bij hun standpunt blijft, komt een beetje zwak over.
Bakkali blijkt nu dus groter dan de club. Je zal maar supporter zijn.

29 januari 2015 om 21:22

Tja, je zal maar supporter zijn van een club die nog geld wilt verdienen aan een speler die toch zeker vertrekt. Dat doet geen enkele andere club, behalve PSV

Twee dagen voor het sluiten van de transferperiode besluit PSV hem een nieuw contract te geven? 1 opmerking: What...the...f***?

Mensen lees even de tekst voordat je gaat reageren: ''bakkali is groter dan de club'', ''waarom doen ze dit?'' en ''denken ze nou echt dat hij gaat tekenen?''

ON: slimme zet van Psv, die je 310.000 euro bespaart, hopelijk het laatste wat ik van Bakkali lees.

Hele beïnvloedbare jongen die het naar mijn mening nooit gaat redden met deze instelling, had als hij gewoon zijn best bleef doen en zoals elk talent wachten op zijn kans ( die hij gewoon al heeft gehad ) nu samen met Narsingh voor de rechtsbuiten positie gestreden, en ik denk zelfs wel in de basis gestaan aangezien Narsingh dit seizoen een van de zwakste schakels is vind ik.

Ik had hem een vijf jarige contract aangeboden met 3 mil netto. En hem vervolgens 5 jaar de hertgang laten schoonmaken.

Ik denk dat elk nieuwsbericht over Bakkali tot aan het einde van dit seizoen met een emmertje zout kan worden genomen. We krijgen al bijna een jaar het ene na het andere bericht over het wel of niet verlengen van zijn contract of over clubs die met hem in verband worden gebracht, maar volgens mij heeft Bakkali allang een geheim akkoord met een club voor komende zomer. Dat zou de enige verklaring zijn waarom hij consequent alles afwijst.

Er zijn hele grote clubs voor hem geweest, er zijn clubs geweest die wat beter bij zijn niveau passen, er zijn verbeterde aanbiedingen van PSV geweest... En Bakkali lijkt niets serieus in overweging te hebben genomen. Dat lijkt er toch op te wijzen dat hij zijn keuze allang gemaakt heeft.

Ik vind wel dat hij een gevaarlijke gok neemt. Financieel zal het best een slimme zet zijn. Hij kan straks transfervrij weg en zal ongetwijfeld ergens een heel mooi bedrag aan tekengeld krijgen. Maar de prijs daarvoor is dat hij straks een 20-jarig talent is dat al bijna twee jaar geen volledige wedstrijd meer gespeeld heeft. Wellicht gaat hij er zelf vanuit dat hij straks weer gewoon verder kan gaan waar hij in 2013 opgehouden is, maar ik moet het nog maar zien... Ik denk dat dit "gat" in zijn carrière hem wel eens parten kan gaan spelen.

Samen met het feit dat hij gewoon de mentaliteit mist om het te redden in de top, maar da's weer een heel ander verhaal...

Wat een ongelofelijk verhaal is dit toch eigenlijk. Een jongen van 20 met ongelofelijk veel talent. Kan naar een serie van grote clubs toe, maar dan gaat hij dit soort gedrag vertonen. Zou zomaar kunnen (zoals Cabinessence hierboven ook zegt) dat hij dalijk in de zomer ineens bij een hele grote club zit en heel veel tekengeld vangt, omdat die club geen transfergeld hoeft te betalen. Zou best wel eens een mooi uitgestippeld plan van hem geweest kunnen zijn, lijkt mij geen andere mogelijkheid. Als voetballer wil je toch voetballen en niet een beetje lapzwansen zonder wedstrijden spelen?

Volkomen logisch dat PSV dit doet. Zo verdienen ze toch nog geld aan Bakkali. De jongen vertrekt van de zomer toch wel.
Snap niet zo dat er hier mensen zijn die dit als een zwaktebod van PSV zien. Hebben die de tekst niet gelezen?

Inmiddels 19 en nog steeds hetzelfde aantal wedstrijden gespeeld als of 17 jarige leeftijd. Het begint gewoon zeer triest te worden.

Mensen lees de tekst even voor je reageert.
Er staat namelijk dat PSV geen opleidingsvergoeding krijgt als een speler transfer vrij weg gaat en ze niet voor een bepaald aantal dagen een nieuw contract hebben aangeboden. Wat heel logisch is dat ze het doen. Hij heeft wel talent dat er misschien nog uit komt ondanks het al zolang niks doen.

Maar laten we eerlijk zijn.
Heeft nog maar een tiental wedstrijden gespeeld waarin hij 4 of 5 x goed tot uitstekend speelde en meneer vind zich veel te goed voor iedereen. Hij is wel snel tevreden over zichzelf. Die heeft echt niet wat je nodig hebt om absolute top te worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren