Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Meerdere spelers staan open voor zomerse rentree bij Feyenoord’

Laatste update:

Feyenoord is nog altijd op zoek naar een nieuwe technische directeur en volgens het Algemeen Dagblad verwacht de club die eerdaags aan te stellen. De nieuwe technische man moet een selectie gaan samenstellen met een beperkt budget. Alleen de verkoop van Steven Berghuis zou een flink bedrag op kunnen leveren. In de zoektocht naar nieuwe spelers kan de club wellicht aankloppen bij een aantal ex-Feyenoorders, want de krant schrijft woensdag dat vier spelers ervoor open staan om komende zomer terug te keren in De Kuip.

Jaap Stam hoopt komende zomer een aantal nieuwe gezichten te mogen verwelkomen in Rotterdam-Zuid. De nummer drie van het afgelopen seizoen heeft er een handje van om oudgedienden terug te halen, zo bleek in het recente verleden met spelers als Karim El Ahmadi, Dirk Kuyt, Robin van Persie en Jordy Clasie. Volgens het dagblad kan er bij Feyenoord sprake kunnen zijn van een heuse reünie. Daryl Janmaat gaf afgelopen weekend in een interview met het dagblad aan dat hij niet onwelwillend tegenover een terugkeer in De Kuip staat. Zijn contract bij Watford loopt echter door tot de zomer van volgend jaar, waardoor normaliter een transfersom op tafel moet komen.

Eljero Elia werd in 2017 kampioen met Feyenoord en maakte nadien de overstap naar het Turkse Basaksehir. ‘Maar in zijn hoofd zat altijd een terugkeer naar Nederland. Met zijn club werd hij dit seizoen tweede in de Turkse Süper Lig. Elia zou wel openstaan voor een rentree in de Eredivisie’, schrijft de krant. Benadrukt wordt dat Rotterdammers met Sam Larsson al een linksbuiten hebben, maar dat de komst van Elia Feyenoord een ‘duw in de rug kan geven qua uitstraling’.

Een andere optie voor Feyenoord is Leroy Fer. Hij staat naar verluidt te popelen om zijn comeback te maken in De Kuip. De 29-jarige middenvelder kan transfervrij vertrekken bij Swansea City. Hij zal echter wel salaris moeten inleveren wanneer hij tekent bij Feyenoord. Doordat Robin van Persie is gestopt met voetballen komt er in de voorhoede een plek vrij. Vincent Janssen wordt genoemd als kandidaat. Sinds zijn transfer naar Tottenham Hotspur komt de Oranje-international amper aan spelen toe. Omdat the Spurs hem alleen willen verkopen lijkt Janssen geen optie. Echter, wellicht is er tegen het einde van de transferperiode een huurconstructie te bedenken.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Leroy en Elia zeker doen. Wil je als uitstraling van het team nog enigzins wat voorstellen.

Grote vraag wie beslist dit? En wie overlegt met stam.. een td is toch even eerste prioriteit.

22 mei 2019 om 07:37

Ik snap dat je dit op korte termijn zou willen. Echter lijkt het me eens goed om te stoppen met te veel veteranen terug halen en te bouwen op veel jeugd. Dit lijkt mij de enige optie hoe Feyenoord ooit weer een beetje aan zou kunnen haken

22 mei 2019 om 07:53

Inderdaad, niet doen dit! Feyenoord komt hier niet verder mee. Als je routiniers terug haalt moeten die van een niveau hoger zijn en meerwaarde hebben. Ze kosten allemaal teveel salaris en leveren niets meer op.

22 mei 2019 om 08:05

Ik zie niet waarom er iets mis zou zijn met Routiniers terughalen, bij Ajax heb je ook Huntelaar lopen die tot op de bot gemotiveerd is en Ajax voorruit helpt.

Als je een Janmaat, Leroy Fer en Vincent Jansen haalt en daar om heen wat jonkies posteert kom je al een eind. Elia zou ik niet terug nemen, dat is te veel van het goede.

22 mei 2019 om 08:06

Je elftal wordt wel sterker en met goede jeugd er achter kunnen die zich sterk ontwikkelen en het dan overnemen. Je zult aankomende seizoen toch moeten overleven en zeker met Europees voetbal kun je het niet alleen met jeugd.

22 mei 2019 om 08:07

Van de 4 zijn juist Elia en Janmaat de beste opties... Elia heeft nog steeds snelheid en kan een man makkelijker passeren dan een Larsson dat doet. Ik zou zelfs Martins Indi polsen.

22 mei 2019 om 09:18

@Carribean

Huntelaar is Europees topscorer geweest. Net zoals Van Persie een wereld speler was en Kuyt in de top heeft gevoetbald. Dat is een heel ander kaliber dan Janmaat, Fer en Jansen met alle respect.

22 mei 2019 om 09:57

Er is ook niks mis met een beetje routine in het elftal. Ze hebben alleen een beetje veel routine. Ajax is inderdaad een goed voorbeeld waar misschien 3 routiniers rond lopen. Bij Feyenoord is volgens mij de helft de 25 al ruim gepasseerd. Als je dan ook nog eens 3 of 4 oud gediende terug gaat halen (die waarschijnlijk allen een basisplaats verwachten) blijft er voor de jeugd weinig over.
Als de jeugd vervolgens geen vertrouwen heeft op kansen in het eerste gaan ze naar een andere club en ben je nog heel veel verder van huis.

22 mei 2019 om 10:13

Eens, Feyenoord heeft best wel een relatief “oud” elftal

22 mei 2019 om 12:43

Je moet kijken wat mogelijk is dit is goed voor de korte termijn al kunnen deze spelers nog wel even mee lijkt me. Je ziet dat bijv ajax veel spelers koopt. Wat zegt dat over de kansen van hun eigen jeugd, heeft het als jeugdspeler nog wel nut om daarnaar toe te gaan als ze toch weer een blik talenten kopen.

Elia is van harte welkom en Janmaat mits de transfersom niet te hoog is ook. Zij zouden de selectie iets brengen wat nu ontbreekt. Fer is niet nodig (want al genoeg middenvelders) en Janssen acht ik zelf minder dan Jorgensen, die hoeft van mij ook niet te komen.

22 mei 2019 om 07:15

Er zullen ook middenvelders weggaan. Clasie terug naar Southampton en Vilhena wil hogerop.

22 mei 2019 om 07:22

Dat klopt, maar je hebt Ayoub en Tapia nog die dat prima moeten kunnen opvangen.

22 mei 2019 om 07:38

Tapia is vooral echt een fysiek sterke middenvelder. Zeer vreemd hoe hij bij Feyenoord zo soft overkwam.

22 mei 2019 om 07:49

Tapia wil het liefst ook vertrekken. Genoeg geïntresseerde clubs voor hem.

22 mei 2019 om 08:07

Moet wel zeggen dat ik de 4 genoemde een versterking vind voor Feyenoord. Mocht het lukken niet twijfelen maar doen

Vraag me af of je daar aan moet beginnen. Ze hebben vaak op oudspelers gegokt en kwamen behoorlijk bedrogen uit. Daarbij hebben ze geen restwaarde. Lijkt me dat Feyenoord ook wat waarde wil creëren in de selectie.

22 mei 2019 om 07:27

Waarom ging dat gokken niet goed? Bakkal, boetius en clasie waren bij terugkeer weinig succesvol. El ahmadi, kuyt en vpersie waren groots.

22 mei 2019 om 07:40

Ach is maar hoe je er naar kijkt. Feyenoord is nog steeds financieel zwak. Eerder hebben ze ook oudere spelers terug gehaald en er financieel er bijna aan onderdoor gegaan. Deze spelers zijn te duur voor Feyenoord op dit moment. Je kan beter waarde creëren op het veld en niet weer wat oude lijken terug halen.

22 mei 2019 om 07:57

El Ahmadi was een schot in de roos, maar van Persie en Kuyt noemen.. Die waren van een totaal ander kaliber dan de spelers die nu genoemd worden he, daar kon in principe weinig mis mee gaan

22 mei 2019 om 08:04

@Ijsmuts
Van persie en Kuyt voetbalden in de wereld top. Janmaat bij watford, Fer is overal gedegradeerd.

Van Persie was een succes omdat zijn teen nog meer talent bevat dan de 4 genoemde spelers tezamen.

22 mei 2019 om 08:14

Ja en Janmaat is net 30 geworden terwijl Kuijt en Van Persie al 34 waren toen ze terug kwamen. Ben geen fan het en masse terughalen van oud spelers maar Janmaat is nog steeds een asset voor iedere eredivisieclub hoor.

22 mei 2019 om 08:17

Je hebt gezien dat Feyenoord moeilijk kon aanhaken dit seizoen met PSV en Ajax. Niks doen en alleen gokken op jeugd dan vecht je om plaats 3 en moet je maar zien of je aankomend seizoen Europees speelt of je haalt ervaren spelers en je hebt wat jeugdspelers achter de hand die het langzaam kunnen overnemen. En je selectie heeft misschien geen restwaarde, maar je komt wel dichterbij Ajax en PSV in de competitie waardoor je het seizoen daarop spelers met restwaarde aan kunt trekken.

22 mei 2019 om 08:22

Is dat zo? Kan me niet voorstellen sat de spelers die restwaarde hebben nu zeggen va nee zijn 3de geworden we gaan niet naar Feyenoord. Dat diezelfde spelers volgend jaar zeggen wow Feyenoord is 3de feworden maar wel op 6 punten dichter dan vorig jaar dus nu gaan we wel.

22 mei 2019 om 08:50

@henk, dat vpersie en Kuyt in de wereldtop hebben gespeeld en daardoor niet meegerekend mogen worden lijkt me een non-argument in deze discussie, die gaat over het wel of niet succesvol terughalen van oud-spelers. Ik wist niet dat deze jij de grenzen voor deze discussie bepaalde?
Mag ik dan Bakkal en Clasie wegstrepen want die hebben geen transfersom gekost?

22 mei 2019 om 09:20

@ijsmuts

Ik zeg dat het vergelijken van succes verhalen qua oude spelers compleet mank is. Kuyt speelde WK finale en CL finale, Persie topscorer premier league. Dat is een heel ander kaliber dan Janmaat, Fer of Jansen toch? Jansen raakt nergens een pepernoot, Fer is overal gedegradeerd en Janmaat mag weg bij met alle respect Watford.

22 mei 2019 om 09:51

@bergkamp: en ik zeg dat de stelling; 'ze hebben vaak op oudspelers gegokt en kwamen behoorlijk bedrogen uit.' onzin is.

22 mei 2019 om 10:31

@ijsmuts

allemaal leuk en aardig maar deze spelers streken hoge salarissen op en hadden nul restwaarde waardoor we nu na 8 jaar Van Geel nog steeds niks zijn opgeschoten en geloof ik maar 8 miljoen in kas hebben

steek dat geld nou eens een keer in een goed scoutingsapparaat zodat we net als Ajax ook een keer financieel stappen kunnen gaan maken en straks weer structureel goed kunnen gaan presteren. het moet eens een keer afgelopen zijn met dat korte termijnbeleid van Feyenoord en aan een visie voor de lange termijn moeten gaan worden gewerkt

22 mei 2019 om 10:51

@Japie, ik heb het idee dat supporters als jij aan de lange termijn denken: liever een tussenjaar maar wel investeren in de toekomst, dan op korte termijn weer spelers halen die geen financiële toevoeging hebben en alleen volgend seizoen helpen. Je moet investeren in een scoutingsapparaat. Anders haak je nooit meer aan bij Ajax en PSV.

22 mei 2019 om 11:09

@kyle66

dat is inderdaad zo. jouw cluppie heeft laten zien wat een goede scouting teweeg kan brengen. Feyenoord moet daar een voorbeeld aan nemen

dan gaan mensen weer alleen de dure aankopen noemen en zeggen Feyenoord kan geen Neres ofzo betalen maar spelers als Frenkie De Jong, Milik, Davinson Sanchez, Onana en Tagliafico zijn voor bedragen gehaald die Feyenoord de afgelopen jaren ook betaald heeft, maar dan voor pure middelmaat

dan maar even 2 of 3 jaar wat minder presteren en het geld wat er nog is investeren in een goede scouting. soms moet je een stap terug doen om er later twee vooruit te kunnen maken maar op de huidige manier komt Feyenoord nooit vooruit en stilstand is achteruitgang

22 mei 2019 om 11:38

@ijsmuts

Clasie heeft wel 1 miljoen aan salaris gekost. dat geld had je in wat beters kunnen investeren zoals bv in een goede scout of een goede jeugdspeler van een andere club bv zoals Ajax spelers als Frenkie De Jong, Eriksen en Dolberg heeft gehaald voor ongeveer zo een bedrag

22 mei 2019 om 11:39

Op 6 punten achter de nummer 1 of 20 punten achter is wel een wereld van verschil. Dan weet je dat je gewoon 3e wordt terwijl als je 6 punten achter staat heb je nog wel de kans dat als een
Ajax of PSV zelf steken laat liggen dat je nog kampioen kan worden.

22 mei 2019 om 11:42

@D-Bergkamp, Berghuis mocht ook weg bij “met alle respect” Watford. Is dat ook zn verkeerde keuze geweest? Watford heeft sterk gepresteerd dit seizoen en tot de winterstop was Janmaat vaste kracht en met zijn ervaring in Engeland (o.a gekozen als beste speler van NCU) kun je wel stellen dat hij nog iets toevoegt. Fer degradeerde ook toen die met oranje naar het WK ging.... alleen Jansen zou mij idd verbazen.

22 mei 2019 om 12:14

@Dneres, en wat is dan je toekomst? Gaat een Janmaat/Fer/Elia/Janssen het verschil zijn tussen plek 2 en 3? Nee! Een Van Persie wel maar die is uitzonderlijk. De genoemde 4 spelers zijn geen uitzonderingen en geen exceptionele spelers. Geef de jeugd de kans en kijk op de lange termijn.

22 mei 2019 om 12:35

@Japie, leuk verhaal weer, maar waarom reageer je (structureel) op mijn comments?
Volgens mij is het enige waartegen ik ageer de stelling dat teruggehaalde spelers geen succes hebben opgeleverd. Want er zaten wel degelijk voltreffers tussen.

22 mei 2019 om 12:43

@kyle66; als het aan Japie had gelegen hadden we de komende 10 jaar nog met (zijn eigen woorden) topcoach rondgelopen. De coach die de laatste jaren niets heeft bijgedragen aan de ontwikkeling binnen de spelersgroep en structureel koos voor korte termijnsucces (opstellen clasie, heel lang negeren kokcu, opstellen vpersie tov jorgensen).
Investeren in scouting is inderdaad nodig, maar laat dan ook niet onbenoemd dat er heel veel geld is gestoken in de jeugdopleiding. Dat is de levensader voor de toekomst.
Stam gaat het verschil niet maken tussen een 2e, 3e of 4e plaats, maar het zou schelen als hij investeert in de jeugd zodat feyenoord op langere termijn de vruchten daarvan kan plukken. Gezien de druk dat er toch minimaal gepresteerd moet worden met een 3e plek is het maar de vraag of hij dat aandurft.
Prijzen worden er toch niet verwacht (hopen mag altijd).

22 mei 2019 om 14:45

@Ijsmuts, tja, persoonlijk vind ik dat Gio het, gezien de selectie, niet slecht heeft gedaan. Laten we eerlijk zijn, op Van Persie en Berghuis na bestaat de selectie uit middelmaat. En dan is het ook zo dat Berghuis is mislukt in het buitenland. Dus ik vind dat Gio het niet zo slecht heeft gedaan. De jeugd is heel belangrijk, absoluut mee eens. Maar een goede scouting ook. Die zorgt er immers voor dat Feyenoord én op korte termijn aan kan haken (itt de jeugd) én geld kan genereren in de toekomst. Ik begrijp Japie wel: spelers als Sanchez en Tagliafico had Feyenoord ook kunnen betalen qua transfersom.

22 mei 2019 om 15:17

@kyle: klopt: sanchez stond in zijn tijd in Colombia in de belangstelling van Barcelona en basel. Tagliafico stond voor zijn komst naar ajax in de belangstelling van dortmund en monchengladbach. Ook al kon Feyenoord de transfersom op tafel leggen, dan nog is Feyenoord (zeker voor een buitenlander) veel minder aantrekkelijk als springplank. Om de lagere salarissen nog maar achterwege te laten.
Ik krijg sterk het idee dat mensen hier Football Manager of OSM verwarren met het echte werk.

Als dit soort clubs zich melden of interesse tonen is Feyenoord (momenteel) bij voorbaat al kansloos. Ajax maakt (momenteel) een redelijke kans. Kortom: Feyenoord zal nog beter dan Ajax moeten gaan scouten en daarbij nog meer risico's moeten nemen.

22 mei 2019 om 10:18

Je hebt niks aan restwaarde als je niet vooruit kan komen. De genoemde spelers zijn gewoon van meerwaarde voor Feyenoord. Het zal de doorstroming van eigen jeugd in de weg staan? Als er kwaliteit in de jeugdopleiding rondloopt, dan komt dat wel naar boven. Maar wat heb je aan een takentvolle jeugdspeler als die moet meedoen met een zwak team?

Ik lees ook heel veel commentaren over Fer die overal gedegradeerd is, sinds wanneer gebeurt dat door 1 speler? Ook Messi kan geen kampioen worden met een slecht team. Fer zijn kwaliteiten staan boven kijf.

Elia zou misschienoverbodig zijn, maar als je een topclub wilt zijn , dan moet er concurentie zijn. Sowieso zullen de trainingen op een hoger niveau plaatsvinden.

Als deze spelers terugkomen, dan is het spreekwoordelijke een stap achteruit om twee stappen vooruit te zetten, van toepassing.

En wat financiën betreft, denk wel dat er naar een gezonde oplossing wordt gezocht.

22 mei 2019 om 11:09

Een club heeft zeker ervaren spelers zeker nodig om succes te hebben, maar Feyenoord moet die spelers niet nemen omdat ze beschikbaar of transfervrij zijn. Ze moeten wel significant beter zijn dan wat er nu op die positie rondloopt en ze moeten niet de ontwikkeling van jeugspelers in de weg staan. Die jeugdspelers is waar uiteindelijk het geld vandaan moet komen. Daar komen we direct bij het punt dat Feyenoord volgens mij in principe al voldoende ervaring in de selectie heeft. Het is juist de toevoer van eigen jeugd dat gestokt is de afgelopen seizoenen.

Overigens lijkt Vincent Janssen mij niet haalbaar, want Tottenham wil een deel terughebben van de 20 miljoen waarvoor zehem hebben vastgelegd.

22 mei 2019 om 12:33

Restwaarde, restwaarde...
We moeten nu presteren, Jeugd is niet zo goed - succes valt wel te behalen met dit team - inkomsten Europa League
welke spelers dan? alleen Kokcu is basismateriaal

Ja en dan zit je dadelijk als Feyenoord met nog meer spelers zonder restwaarde. Lijkt me geen goed idee wanneer momenteel Berghuis de enige speler is die wat geld kan opleveren.

22 mei 2019 om 08:20

St Juste, Haps, Vilhena, Larsson, Jorgensen, Tapia en Berghuis. Toch genoeg spelers die wat geld op kunnen leveren voor Feyenoord.

22 mei 2019 om 10:34

Dneres

voor Vilhena en Berghuis kan je misschien een paar miljoen krijgen maar de rest van die spelers zijn echt niet interessant voor clubs. misschien voor een Heerenveen of Groningen ofzo maar die kunnen geen miljoenen aftikken

22 mei 2019 om 11:47

St Juste heeft anders wel een aanbieding gehad uit Rusland voor ongeveer 10 miljoen, dat is toch best veel geld voor Feyenoord. Als Haps een seizoen fit is waarom zou je die niet kunnen verkopen voor een leuke middenmoter in het buitenland? Tapia is vaste international van Peru waarin die vaak genoeg laat zien goed te kunnen voetballen. Waarom zou die niet ongeveer 10 miljoen kunnen opleveren in het buitenland, zeker met de Copa Amerika waarin die gaat deelnemen.... Jorgensen nog een seizoen en goed presteren zonder blessures en daar vang je ook minimaal 10 miljoen voor en Larsson zou je nu wel kunnen verkopen voor 10 miljoen aan een Fiorentina... ze hoeven niet perse naar een topclub voor 40 miljoen hoor....

22 mei 2019 om 13:09

10 miljoen voor larsson en jorgensen? Dat klinkt verre van realistisch. En sinds haps bij feyenoord speelt is die nooit fit dus beetje wishfull thinking dat het komend seizoen wel gebeurd.

22 mei 2019 om 09:27

Ja en de put met spelers die terug willen keren zal ook uiteindelijk leeg raken. Als je daarnaast geen jeugdspelers meer kan afleveren aan buitenlandse clubs omdat ze te weinig spelen, zul je met dit beleid in de toekomst ook geen spelers meer terug kunnen halen.

Zowel Fer als Janmaat zou ik zeer toejuichen. Elia en Janssen hoeven van mij niet. Met Hansson en Larsson is de linksbuiten goed bezet, en het lijkt mij dat Jorgensen ook nog een jaar blijft.

22 mei 2019 om 07:15

Elia juist wel. Die jongen brengt veel meer dan Larsson. Larsson heeft helaas niet gebracht wat er van hem verwacht werd.

22 mei 2019 om 07:35

Elia moet je niet als vervanger van Larsson willen. Leuke speler en bedankt voor zn bijdrage, maar Elia mist nogal wat wedstrijden elk jaar. De laatste 3 jr 20 competitiewedstrijden per seizoen. Investeer dan in iemand met groepotentie.
Overigens heeft Elia ‘maar’ 20 minuten minder nodig voor een doelpuntbijdrage dan Larsson, en creeerde larsson aanzienlijk meer kansen voor zn ploeggenoten.
Linksbuiten lijkt me niet de hoogste prioriteit.
Kies dan (indien mogelijk) voor een rechtsback zodat stjuste centraal kan en een vervanger van vilhena/toornstra

22 mei 2019 om 08:07

Janssen is de enige die misschien na 2 jaar spelen nog weer restwaarde heeft. De overige drie niet, kijk eens naar de lange termijn!

22 mei 2019 om 12:00

Ajax heeft 30 miljoen geïnvesteerd in spelers waaraan ze dat hoogstwaarschijnlijk ook nooit zullen terug verdienen qua transfers. Heeft ook niet bepaald verkeerd uitgepakt volgens mij.

22 mei 2019 om 12:10

@daannl-12, verschil is dat Ajax 130 miljoen aan liquide middelen had en Kluivert 17 miljoen op bracht. Daarnaast is Huntelaar Europees topscorer geweest. Heeft Tadic met Southampton drie jaar lang top 6 premier league gespeeld en Daley Blind 100+ wedstrijden United. Dat zijn andere kaliber spelers dan Fer (elk jaar degraderen) Janmaat (vaak wissel bij Watford) en Janssen (nooit gespeeld bij Tottenham)

22 mei 2019 om 12:41

Ik doelde niet op Huntelaar (overigens zat die ook op het laatst bij Schalke vooral op de bank), Tadic vocht de twee seizoenen voordat die naar Ajax kwam net zo goed tegen degradatie en dat Daley Blind zoveel wedstrijden heeft gespeeld voor Man U staat symbool voor hoe die club in diezelfde periode is afgezakt. Eigen vermogen staat los van de meerwaarde die deze spelers hebben gehad ondanks dat ze ook aardig op leeftijd zijn.

22 mei 2019 om 12:45

Correctie zijn laatste seizoen*

22 mei 2019 om 08:21

Hou op met die Hansson te misbruiken op de linksbuiten. Het is een aanvallende middenvelder van origine. Laat hem aub op het middenveld spelen samen met Kokcu. Eindelijk creativiteit en met Elia op de flank een echte vleugel flitser.

Ik snap die jongens niet, ze kunnen nog makkelijk blijven cashen in het buitenland maar als zij zich er goed bij voelen, waarom niet dan he. Ik heb geen inzage in hun financien.

Ongelooflijk dat het weer zover heeft moeten komen, het terughalen van weer een groep “verloren zonen”. Je had gehoopt dat we na het kampioenschap uit dit armoedige model zouden kunnen ontspringen. Volledig terecht dat M. van Geel niet door de voordeur vertrekt. Die man heeft het vertikt om een gedegen lange-termijn visie te ontwikkelen, en daaardoor de toekomst van Feyenoord weer hoogst onzeker te maken.

Nu zijn Elia, maar in hogere mate Fer, Janmaat en Janssen gewoon directe versterkingen voor Feyenoord. Zou goed kunnen werken in combinatie met veel jeugd. Feyenoord mag in zn handjes klappen willen deze spelers naar Rotterdam-Zuid komen. Mits dit financieel binnen de perken blijft.

22 mei 2019 om 07:21

Tot nu toe waren de meeste verloren zonen gewoon versterkingen. Enkel Clasie kan je over twisten. Maar El ahmadi, kuyt en van Persie waren prima aankopen. De grootste flops zijn nog altijd aankopen buiten Nederland, zoals Gustafson en sinisterra, juist terwijl iedereen maar blijft roepen dat we meer buitenlanders moeten kopen.

22 mei 2019 om 07:35

Gustafson is een voorbeeld van mismanagement. Prima speler, maar omdat van Geel alleen maar middenvelders kocht, konden de meesten niet spelen.

22 mei 2019 om 07:38

Ja maar Genieter, daar gaat het toch niet om? Wil je als Feyenoord zijnde aanhaken dan kan je niet oude spelers blijven terughalen. Je vernietigd zo je restwaarde, iets wat cruciaal is in de eredivisie.

22 mei 2019 om 07:59

Thugvz, er is geen andere keus. Wanneer je wil aanhaken bij de top zouden we eerst moeten zorgen dat de jeugdopleiding verbeterd word. Daar wordt gelukkig weer aan gewerkt maar is nog lang niet op orde. Zolang er geen toppers uit de jeugd doorstromen (kom aub niet met bijlow of kocku aanzetten, die hebben zich nog niet voor een langere tijd bewezen) gaan we de waarde van de selectie niet verhogen. In die zin maakt het niet uit dat we “verloren zonen” terug halen maar we weten wel wat ze kunnen brengen sportief gezien. Ik juich het nu toe tot dat we de jeugdopleiding weer op orde hebben en eer betere spelers doorstromen uit de jeugd

22 mei 2019 om 08:01

En ze werden allemaal gehaald voor korte termijnvisie. En zijn ze wel zo goed? Fer is overal gedegradeerd, Janmaat raakt al langer geen knikker bij Watford, dat je dat soort spelers durft te vergelijken met Kuyt en Van Persie zegt al genoeg over de verwachtingen

22 mei 2019 om 10:37

@hangover96

ik vond Clasie een drama. als ze die terug halen bij Feyenoord zijn ze imo echt het spoor bijster. steek dat geld lekker in een goed scoutingsapparaat zodat we in de toekomst weer een wat creatiever en ambitieuzer aankoopbeleid kunnen hanteren. Van Geel word ontslagen maar we gaan rustig verder met het korte termijnbeleid als deze geruchten waar zijn. het beleid gaat echt helemaal nergens meer over bij Feyenoord

22 mei 2019 om 11:28

@hangover96

Vitesse gaat gewoon Europa in en die supporters zijn iig nog verwend dit seizoen met een voor Eredivisie begrippen geweldige voetballer als Odegaard. wij moeten blij worden van harde werker Clasie

de scouting heeft bij Ajax geen grote rol gespeeld? Frenkie De Jong, Onana, Milik, Davinson Sanchez en Tagliafico zijn allemaal door Ajax gescout voor bedragen die Feyenoord heeft uitgegeven aan pure middelmaat.

heb je niet gezien wat deze spelers financieel en sportief voor Ajax hebben betekend? alleen op Milik, Sanchez en De Jong heeft Ajax bij elkaar al meer als 150 miljoen winst gemaakt

22 mei 2019 om 11:57

@hangover96

maar Vitesse is geen club die de ambitie heeft aan te haken bij Ajax en Psv. als je de ambitie hebt om structureel aan te haken zul je verder moeten kijken als alleen de Eredivisie en oud spelers. zowat alles wat Van Geel heeft gehaald is geflopt of voegt amper wat toe aan Feyenoord. Larsson (6 miljoen), Haps (6 miljoen), St.juste (5 miljoen) en Amrabat (5 miljoen) waren ook grote risico's en hebben Feyenoord niet vooruit geholpen. je had ipv van 4 van dat soort spelers ook 2 echte versterkingen kunnen halen

wat verdiende Milik en Sanchez dan? huurling Clasie bv heeft dit seizoen al 1 miljoen aan salaris opgestreken bij Feyenoord

22 mei 2019 om 08:11

Wacht even. Het is allemaal verschrikkelijk dat ze komen, slecht beleid, etc. Maar eigenlijk ben je ook wel blij als ze komen want het zijn wel versterkingen.

22 mei 2019 om 08:14

Zolang het versterkingen zijn is het toch goed? Beetje concurrentie is ook prima toch. Zie Huntelaar - Dolberg en de waarde die eerstgenoemde had. Als die spelers terugkomen sluiten ze misschien wel af in Rotterdam, dat zou toch mooi zijn? Ik verwacht dat Wouter Burger volgend jaar doorbreekt er nog wat andere jonge gasten. Dan heb je toch een prima mix voor meerdere seizoenen?

22 mei 2019 om 08:29

Altijd grappig al die Feyenoordbeleidcriticasters die blind denken dat je met beperkingen gewoon een elftal kan neerzetten die 2e eindigt met leuk voetbal.
Hiermee ga je compleet voorbij aan de sterkte van Psv. ik praat niet eens over Ajax.

Feyenoord presteerde de laatste jaren met pieken en dalen,en dat zullen ze de komende jaren wederom doen. dit is het lot van een ploeg die kleiner is dan de 2 topploegen. Met Stam verandert er weinig,hij kan nml geen invloed uitoefenen op PSV en Ajax. Zou mooi zijn als ie net zoals Gio ,tegen deze ploegen kan pieken. de 3e plek is waar DIT Feyenoord hoort, meer zit er de komende 2 jaren niet in,tenzij v Bommel opeens gek gaat doen,maar dat zou waanzin zijn.

22 mei 2019 om 08:53

@barca1; het gaat ook niet zozeer om de ranking waar het veel feyenoorders om te doen is. Het gaat om de organisatie en het gaat om de ontwikkeling van het voetbal en de spelers. Beiden moeten vooruit.

22 mei 2019 om 10:42

@ijsmuts

als je spelers beter wil maken en goed voetbal wil spelen dan zal je eerst goede voetballers moeten gaan halen en dat kan pas als we een goede scouting hebben neergezet

Ach ja Feijenoord de armoe druipt er vanaf. Je zal maar een seizoenskaart hebben! 4 spelers die op hun retour zijn, moet je dat willen? Het is geen RvP maar middelmaat. Zonde van t geld/salaris!

22 mei 2019 om 07:23

Dat riep jij zeker ook toen Dirk werd gehaald op z'n 35e? Je zal toen maar een seizoenkaart hebben gehad en verplicht naar feyenoord heracles hebben moeten kijken.

22 mei 2019 om 08:16

Dit zijn gewoon best prima versterkingen naast de naderende doorbraak van bijvoorbeeld Wouter Burger. En zo'n Sam Larsson kun je ook gewoon geen heel seizoen op vertrouwen. Janmaat, Fer.. Gewoon prima. Kan Tapia naar Twente of je vangt er nog wat geld voor uit bijvoorbeeld Mexico (al had ik hem nooit verkocht)

Wat een triest beleid weer, om van te kotsen als feyenoord supporter

22 mei 2019 om 08:19

Zijn gewoon prima versterken voor Feyenoord hoor. Janmaat meteen weer top 3 rechtsback in de ED. Naast wat jonge jongens die eraan komen, zoals Burger. Iedereen is lekker makkelijk aan het roepen over de lange termijn naar misschien sluiten deze gasten wel af in Rotterdam. Dan heb je ze 3 tot 4 of 5 jaar. Dat gemixt met jonge gasten is toch prima? Lekker makkelijk schreeuwen allemaal maar de laatste die op deze manier terugkwam maakte je hoogstpersoonlijk kampioen.

22 mei 2019 om 08:24

Jaa dat heeft Van Persie goed gedaan.. 🧐
Laat ze maar lekker afsluiten in Rotterdam. Salaris zullen ze wel op moeten inleveren, maar alsnog groot verdieners. Alleen zijn er wel meer grootverdieners in Rotterdam. Dan heb je 2/3e van je selectie op zijn retour, voor een mooi salaris en dan moet je ook nog in de jeugd gaan investeren. Dan hoop ik toch echt voor Feyenoord dat die talenten gaan opstaan, want anders weet ik niet hoe ze aan geld gaan komen.

22 mei 2019 om 08:55

Uh oja, excuus. 😅

Als je een ervaren oud speler haalt, al la, maar vier? Compleet verkeerd signaal in mijn ogen een het zoveelste bewijs dat van Geel in z'n laatste jaren bij Feyenoord het scoutingsapparaat niet of nauwelijks gebruikt. Ga eens vernieuwen in je selectie en niet weer met de volgende Boetius / Clasie aankomen.

22 mei 2019 om 07:32

De spelers willen zelf terug, het is niet gezegd dat Feyenoord dat ook wil.

22 mei 2019 om 08:14

Als je het volledige artikel leest in het AD lees ik het toch echt anders dan jij.

Feyenoord moet eens verder kijken dan hun neus lang is. Geen spelers halen met geen/weinig restwaarde. Er is ook jeugd toch die eens minuten moet maken.

22 mei 2019 om 07:58

Feyenoord zegt nergens dat ze deze spelers willen halen hé? Deze spelers hebben zelf aangegeven om terug naar Nederland/Feyenoord te willen.

Het is natuurlijk nog maar te zien wat hier van waar is, maar ik zou het niet verstandig vinden. 1 of 2 van deze spelers terughalen zou ik wel snappen, maar om nou 4 oudere spelers lijkt mij dom. Deze mannen zullen voor feyenoordbegrippen een hoog salaris vragen en daarnaast hebben ze geen restwaarde. In een korte periode zoveel oude spelers tegelijk halen, doet me denken aan een aantal jaar terug. Oa. Makaay, v bronkhorst, de cler en hofland werden toen gehaald. Om nou te zeggen dat het een groot succes was...

Hoe gaan ze dat over 10 jaar doen als ze geen oud Feyenoorders meer hebben? Gaan ze dan Kuyt en van Persie terughalen? Misschien wil Ulrich van Gobbel ook nog wel komen verdedigen. Wat een dramabeleid daar, mijn vingers jeuken (zelfs als Ajax-fan) om Feyenoord weer de weg omhoog te laten inzetten.
Ook met relatief weinig geld kan je prachtige stappen maken met Feyenoord en ze gewoon weer aansluiting laten vinden met Ajax en PSV en dat danken ze alleen maar aan de grote fanbase en de aantrekkingskracht die Feyenoord nationaal toch wel heeft.

22 mei 2019 om 10:26

@magikhetwete

Feyenoord is opzoek naar een hardwerkende middenvelder met een goede pass in de benen dus ze schijnen nu Van Hanegem te hebben gepolst voor een terugkeer aankomend seizoen

Ik denk dat enkel Janmaat een echte versterking is.

Janssen is een eendagsvlieg gebleken die, op 1 seizoen bij AZ na, overal compleet mislukt.

Elia is een goede speler maar dat komt er bij vlagen uit. In zijn vorige periode bij Feyenoord waren zijn goede wedstrijden op 1 hand te tellen. Maar te vaak was die simpelweg gewoon slecht.

Fer, tja. Ook hij is overal mislukt. Bij de kleinere clubs en niet eens altijd op het hoogste niveau. Of hij daadwerkelijk iets toevoegt moet ik nog maar zien.

Janmaat halen. De rest mag weg blijven.
Van de week las ik dat Bony transfervrij is op te halen. Die kans zou ik wel grijpen. Is natuurlijk ook geen garantie maar in hem heb ik wel vertrouwen

22 mei 2019 om 09:20

In het begin wel. Maar uiteindelijk moet die steeds weer vertrekken, dat zegt wel genoeg.

22 mei 2019 om 13:14

Overal? Tottenham....En Tottenham?

22 mei 2019 om 15:47

Én Fenerbahçe...

Wat een voetballers. Die zou ik als Feyenoord niet willen hebben.

Behalve Janssen, daar zou ik dan weer blind voor gaan.

Alle vind ik wel teveel van het goede. Leroy Fer zou ik lekker laten schieten bijvoorbeeld, dat iemand 29 jaar is en een product is van de club vind ik niet per se een argument. Liever haal je iemand waar verkooppotentie in zit; Jerdy Schouten vind ik een veelbelovende speler op die positie.

Daryl Janmaat vind ik alleen een optie als je echt geen creatievere vondst voor de rechtsbackpositie kunt realiseren. Vincent Janssen lijkt me wel een goede optie en van Elia vraag ik me af of dat op zijn 31ste niet een teleurstelling gaat worden.

Vooral het idee dat Feyenoord met zulke spelers opnieuw moet bouwen over twee jaar staat me tegen, want deze gasten hebben ook niet het eeuwige voetballeven. En als de club er intussen ook niet in slaagt om dertigers als Toornstra, Botteghin, Van der Heijden, Vermeer en - maar at zal nog wel lukken - Berghuis te lozen....

22 mei 2019 om 10:10

Minst slechte. Gast is zo sloom als het maar zijn kan. Totaal geen rots in de branding, alleen zijn zijn concurrenten nog minder.

22 mei 2019 om 10:29

Sloom ja, maar in de lucht en qua duelkracht ijzersterk. Ruimt enorm veel op en heeft zelfs een behoorlijke inspeelpass. Laat je niet misleiden door zijn uitstraling

Kies dan voor Nigel de jong, maher, narsingh en fer. Allemaal transfervrij. Geld uitgeven wat je binnen krijgt voor een verdediger en een spits van kwaliteit rond de 24 jaar. De rest aanvullen met jeugd. Dan heb je een goede mix.

22 mei 2019 om 10:12

Leuke suggesties, maar alleen Maher vind ik echt eentje om te overwegen. Een middenveld van Schouten, Maher en Kokcu lijkt me een interessante, met veel voetballend vermogen.

Er komt daar gewoon structureel te weinig kwaliteit door vanuit de eigen jeugd, ondanks dat Feyenoord bij de jeugd soms wel boven Ajax eindigt. Of de begeleiding van deze jongens richting eerste elftal schiet ernstig tekort. Meer kan ik er niet van maken.

22 mei 2019 om 12:49

Dat is ook zo. Alleen beweren veel Feyenoord-supporters dat hun jeugdopleiding minstens gelijkwaardig zo niet beter is dan van Ajax. Dat baseren ze dan op eindstanden in competities, onderlinge resultaten en/of het behalen van de award voor beste jeugdopleiding. En dit zou best kunnen, dat kan ik niet beoordelen. Maar als het zo is of in elk geval in de buurt van de waarheid komt is het wel raar dat er bij Feyenoord structureel een stuk minder kwaliteitsspelers doorbreken. Dan zou dat andere oorzaken moeten hebben. Het is of het een, of het ander.

ik zou hier niet aan beginnen. steek dat geld nou eens in een goede scouting zodat we straks weer eens een keer spelers kunnen halen die sportief wat toevoegen en later voor veel geld verkocht kunnen worden. we hebben allemaal bij Ajax kunnen zien hoe je dan kan groeien als club. dat oude jongens krentenbrood beleid bij Feyenoord mag nu wel een keer afgelopen zijn

de spelers die nu genoemd worden hebben geen enkele restwaarde en ze zijn ook weer niet zo goed dat we met hun wel even mee gaan doen om het kampioenschap. ik zie daarom de meerwaarde niet in van deze spelers

communiceer naar je achterban dat het een overgangsseizoen word en dat er flink geinvesteerd gaat worden in een goed scoutingsapparaat. mensen zullen dat echt wel begrijpen na de kapitaalsvernietiging van Van Geel

Fer zou kunnen op middenveld maar dan moet er wel eerst iemand verkocht worden; Vilhena samen met Toornstra bijvoorbeeld.
Elia lijkt me geen goed idee gezien zijn leeftijd en lange termijn visie.
Vincent Janssen heeft 2 jaar niet gespeeld en is geblesseerd geweest dus het is nog maar afwachten of die zijn AZ vorm gaat terugvinden. Toentertijd weggedaan ten faveure van Achahbar en nu via omweg alsnog terugkomen maar wel beetje met zijn staart tussen de benen.

Ik zou als Feyenoord meer inzetten op eigen jeugd en communiceren dat er gebouwd gaat worden en de landstitel nu even niet het belangrijkste is.

Spelers weg(doen):
Van Persie(gestopt), Clasie(gehuurd), Martina(gehuurd), Berghuis(verkopen), Vilhena(verkopen), Toornstra(verkopen), St. Juste(verkopen), Botteghin(verkopen), Van Der Heijden(verkopen).

Basis-/wisselspeler 1e maken:
Kokcu, Geertruida, Burger, Bannis.

Daarnaast dient de nieuwe TD zeker 5 nieuwe spelers te halen voor vers bloed. Beste uitdaging in Rotterdam die menig TD al niet aandurft.

Vermeer
Janmaat
Van Beek
Geertruida
Haps
Burger
Kokcu
Aankoop
Sinisterra
Jorgensen
Larsson
22 mei 2019 om 10:53

Van Beek zou ondertussen wel de rol van leider achterin moeten kunnen dragen. Geertruida kan dan van hem leren en ervaring opdoen. Zeker zullen er fouten gemaakt worden en punten verspeeld worden maar dat proces heeft ook z'n gang nodig. De Ligt maakte in het begin ook foutjes; gewoon vasthouden en blijven opstellen.
Kokcu heeft al wat Eredivisie ervaring en Burger schijnt zo'n groot talent te zijn dus gooi maar voor de leeuwen. Op deze manier laat Feyenoord ook zien dat hun jeugd ook echt een kans krijgt. Hierdoor kunnen toptalenten juist weer liever naar Rotterdam komen omdat er meer perspectief is voor speeltijd ten opzichte bij Ajax en Psv.

Dat clubs als Utrecht, AZ en Vitesse flink wat weerstand kunnen bieden is nu ook al een feit dus in dat opzicht veranderd er weinig.

22 mei 2019 om 11:06

@hangover96

Feyenoord heeft genoeg spelers op leeftijd in de selectie. laat die dan nog maar even aanmodderen en steek je geld in een capabele scouting. de lange termijn is op dit moment belangrijker dan de korte termijn, anders kom je nooit meer uit deze ellende waarin we nu zitten

Van Geel word geloost omdat er nooit aan de lange termijn is gedacht en er alleen maar oude jongens krentenbrood aankopen zijn gedaan waardoor we in 8 jaar tijd geen meter zijn opgeschoten en wat doet Feyenoord? juist ja, weer alleen denken aan de korte termijn en oude jongens krentenbrood aankopen doen.

als supporter zakt de moed je echt in de schoenen. Feyenoord lijkt wel een amateurclub die nooit eens leert van hun fouten en hun hoofd 36 keer stoten aan dezelfde steen

22 mei 2019 om 10:55

Het zegt toch al genoeg dat 6 stuks kandidaten hebben afgezegd om Technisch Directeur te worden. De puinhoop en onduidelijkheid is dusdanig groot geworden. Laat die Loekie de Leeuw samen met die dikkoppen van de RVC het maar doen, ze hebben zoveel kennis in huis zoals ze zeggen.. doe dan de stap naar voren en pak de verantwoordelijkheid. Anders stellen ze een TD aan die alleen een spreekpop is.

22 mei 2019 om 11:03

@arno_p

idd. ze kunnen nog beter hier op VZ zoeken naar iemand die het beleid bepaald want ik zie veel mensen hier logischere dingen zeggen dan wat ik nu bij Feyenoord allemaal weer zie gebeuren.

het is echt gewoon lachwekkend wat er bij Feyenoord gebeurd. als supporter is het minder komisch en is het om te huilen zo slecht hoe Feyenoord gerund word

22 mei 2019 om 11:23

Als je de huidige ''ervaren'' mannen wilt lozen dan moet er lijkt me ook wat ervaring terugkomen of wil je alleen maar met 18 t/m 22 jarigen gaan spelen?

22 mei 2019 om 11:34

@rbn_

er is geen club ter wereld die interesse heeft in onze huidige ervaren mannen dus laat die nog maar even aanmodderen en investeer je geld na 8 jaar eindelijk eens in een goed scoutingsapparaat, voordat we straks nooit meer kunnen aanhaken want die kant gaat het langzamerhand wel op door het jarenlange wanbeleid bij Feyenoord

22 mei 2019 om 11:41

Een jaar of anderhalf terug was een club als Hoffenheim nog geïnteresseerd voor Toornstra. Botteghin stond afgelopen jaren regelmatig in de belangstelling van clubs uit Brazilie. Hij heeft vaak aangegeven dat hij daar nog wel eens wilt voetballen als dat zo uitkomt. Denk dat je de spelers wel kwijt kunt maar de nieuwe TD moet ook zn best doen, net als hun zaakwaarnemers.

22 mei 2019 om 12:02

@rbn_

dat was net na het kampioenschap dus ik snap dat er toen interesse was maar nu zal dat een stuk minder zijn. wat hebben deze spelers nou laten zien afgelopen seizoen?

ik geloof best dat er wel iemand is die ze wil kopen maar als je er eventueel quitte op weet te spelen mag je je handen al dicht knijpen

22 mei 2019 om 12:06

Klopt, daar ben ik het mee eens. Ook omtrent het verwachte bedrag. Toch zou ik dat accepteren want momenteel staan zij talenten in de weg en hebben zij een dusdanig salaris dat er geen vervangers gekocht kan worden.

22 mei 2019 om 13:17

Een goed scoutingsapparaat is leuk....maar als ze niet willen komen heb je er niets aan.

Cruciaal is denk ik wie van de oudere spelers zullen er vertrekken. Ik ben zelf voorstander om een grote schoonmaak te houden maar dat klinkt altijd wat makkelijker dan het daadwerkelijk is. Vermeer, vd Heijden, Van Beek, Vilhena, Larsson en Toornstra mogen van mij allemaal vertrekken. Clasie en Martina zijn gelukkig ook al weg. Je houdt dan alleen nog Botteghin als dertiger over en Berghuis plus Jorgensen eind twintigers. Zelf ben ik niet zo'n fan van Tapia, hij mag van mij ook vertrekken.

Je hebt dan een bepaalde basis met: Bijlow, St. Juste, Haps, Kokcu, Berghuis, Jorgensen. Hier vanuit kan je dan verder werken. Geertruida zou ik graag centraal willen zien. Als je Janmaat haalt, heb je de verdediging compleet met Nieuwkoop, Botteghin, Hendriks en Malacia als back-ups.

Maher ben ik in zijn AZ vorm groot fan van. Hij zou voetballend op het middenveld veel toevoegen, ik denk dat Kokcu daar ook beter van zou spelen. Een type Schouten is als talent ook interessant. Zou leuk zijn als Feyenoord hem haalt. Fer vind ik te blessuregevoelig.

Met Maher, Kokcu en Schouten heb je als combinatie van alles. El Bouchataoui, Ayoub, Burger, Wehrmann als back-ups.

Aanval: Elia zou ik halen. Is wisselvallig maar stond er vaak wel op belangrijke momenten en is zeer gemotiveerd. Elia zou een type Summerville denk ik helpen met zijn carriere. 1 a 2 jaartjes Elia en dan kan Summerville het overnemen. Berghuis en Jorgensen in de basis. En dan als back-ups Summerville, Hansson op de flanken. Verwacht ik beide veel van. Sinisterra, Vente en wellicht nog een talent uit de academy. Ik weet niet hoe goed de huidige spits van Fortuna, die officieel van Reading is, maar Stam is gecharmeerd van hem. Haal hem anders, ook voldoende potentie met zijn 22 jaar.

Basis: Bijlow; Janmaat, Geertruida, St. Juste, Haps; Maher, Kokcu, Schouten; Berghuis, Jorgensen en Elia.

Bank: Keeper nnb, Nieuwkoop, Botteghin, Hendriks, Malacia, Verdonk; Burger, El Bouchataoui, Ayoub, Wehrmann; Vente, Sinisterra, Hansson, Summerville, Novakovich

22 mei 2019 om 12:04

@rbn

ik ben het grotendeels met je eens maar Bijlow zou ik ook weg doen. die heeft al aangetoond het Feyenoord niveau niet aan te kunnen. ik zie dan toch liever Vermeer op goal of in het allerbeste scenario een goede nieuwe keeper

Dus het AD lijkt het wel een goed idee dat Feyenoord deze zomer:
- Janmaat (30): transfersom betaald.
- Elia (32): transfersom betaald.
- Fer (29): transfervrij haalt maar grootverdiener maakt.
- Janssen (25) - huurconstructie voor Spurs bedenkt.

In mijn ogen zijn dit allen geen spelers die Feyenoord in een andere situatie op deze manier nooit zou kunnen halen, oftewel buitenkansjes, en dat zou naar mijn mening wel de eis moeten zijn, zeker als er een transfersom op tafel moet komen. Elia was dit in het verleden wel, was toen een verrassing dat hij kwam van Southampton/Werder Bremen, en heeft toen ook echt wel z’n waarde gehad, maar bijvoorbeeld ook weer niet als een Tadic van Southampton bij Ajax nu. Daarnaast wou hij echter alleen komen tegen bepaalde strikte voorwaarden waardoor Feyenoord na het kampioenschap geen poot meer had om op te staan en geen cent aan hem overhield. Allemaal leuk en aardig die berichtjes nog steeds op Instagram over een rood-wit hart etc. Maar als Feyenoord dan nu weer een transfersom voor hem op 32-jarige leeftijd zou betalen, zou in mijn ogen echt van de zotte zijn. En definitief het signaal dat Feyenoord een veredelt vriendenteam-beleid voert waar elke oud-teamgenoot/bekende maar kan terugkeren als ze daar ineens zin in hebben. Als dat dan het geval is, zie ik nog liever dat ze Tahith Chong op huurbasis terug halen als concurrent/vervanger van Larsson. Wat de rest betreft is naar mijn mening vooral de verdediging toe aan versterking, en Janmaat zou ondanks zijn kwaliteiten met zijn leeftijd in combinatie met zijn transfersom op deze manier echt geen optie moeten zijn. Fer en Janssen zie ik als achteruitgang ten opzichte van Vilhena en Jørgensen, als deze 2 niet vertrekken ik zie het tevens niet als noodzakelijkheid en/of buitenkansjes, en zelfs als deze wel vertrekken zou een spits huren niet ideaal zijn terwijl vanuit de jeugd nu eindelijk weer een aantal middenvelders lijken door te gaan breken die Fer in de weg zou zitten. Dus AD, bedankt maar bedankt.

Als je ziet dat Ted van Leeuwen nu alweer een jonge Spanjaard uit de hoge hoed getoverd heeft. Die doet tenminste nog eens iets verrassends waardoor supporters geprikkeld blijven en zin hebben in een nieuw seizoen. Dat verrassingselement mis ik volkomen bij Feyenoord.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren