Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Koeman uiterst kritisch op Brobbey: ‘Wat heeft hij dan bij deze clubs gedaan?!’

Laatste update:

Ronald Koeman is kritisch op Brian Brobbey. De bondscoach van het Nederlands elftal verbaasde zich tijdens de vorige interlandperiode over de matige afwerking van de spits van Ajax.

Koeman liet Brobbey vorige maand debuteren tijdens het EK-kwalificatieduel met Griekenland (0-1 winst). Tijdens een afwerkoefening op de training zag de bondscoach van Oranje echter dat het bij de 21-jarige spits schortte aan twee belangrijke punten.

“Ik hoop nog steeds dat hij zich doorontwikkelt. We hadden hem de vorige interlandperiode bij Oranje. We waren aan het afwerken en je zag dat zijn eerste aanname en de manier van afwerken niet goed was”, zegt Koeman maandagavond bij Rondo.

Koeman neemt dat zowel Brobbey als Ajax kwalijk. “Dan vraag ik me af: wat doe je dan bij de clubs waar je bent geweest, als spits? En met alle respect, dat John Bosman nu de spitsentrainer wordt waar Brobbey naar uitkijkt... Hoe lang zit Brobbey al bij Ajax? Hij is tussendoor naar Leipzig gegaan, is teruggekomen, speelde niet... Als technische staf ga je dan toch ook extra je best doen?”

Ronald de Boer, eveneens aanwezig in het praatprogramma, werkte in de jeugd van Ajax met Brobbey samen. “Hij was altijd zo”, zegt hij tegen Koeman. “Hij heeft het afwerken nooit echt gehad.”

Brobbey was zondag tegen sc Heerenveen (4-1 winst) één keer trefzeker. De Boer vond de aanvaller in deze wedstrijd juist een goede indruk maken. “Ik vond ik hem wel een van de betere spelers. Hij zat te sleuren…”, aldus De Boer, waarna Koeman antwoordt: “Ja, dat gaat over het feit dat hij fitter is en meer doet. Maar het gaat nu over afwerken. In mijn optiek kun je dat leren. Als je iedere dag traint op afwerken, dan ga je op een gegeven moment technisch beter afwerken.”

De Boer gelooft echter niet dat Brobbey nu met hulp van een spitsentrainer nog een klinische afmaker kan worden. “Hij kan wat beter worden, maar als hij het al die jaren niet kon, gaat het niet opeens geweldig.”

Marco van Basten is daarentegen wel van mening dat Brobbey zich verder moet en kan ontwikkelen op het gebied van afwerken. “Het gaat er niet om dat je direct een superster wordt in koppen of afronden, maar je kunt wel veel beter worden. Oefening baart kunst. Deze jongen is al vanaf zijn zesde bij Ajax. Wat hebben ze tien jaar lang gedaan dan? Dat is een drama van Ajax.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Opvallend eerlijke reactie van Koeman. Ik kan dat wel waarderen. En eens, opzienbarend dat Brobbey de basiskwaliteiten van een spits niet beheerst, zoals snel draaien, afmaken en zuiver schieten zonder te vallen. Een Huntelaar kon dat als de beste (en dat was echt geen niveau Van Basten of Van Nistelrooy)

7 november 2023 om 08:06

Jij kan het waarderen dat een bondscoach een van zijn spelers in de media afvalt? Aparte manier van redeneren. Je kan kritiek hebben op spelers, maar doe dit dan 1 op 1.

7 november 2023 om 08:23

Waaruit blijkt precies dat Koeman dit niet gedaan heeft, dan? Jullie zien het ene en gaan er direct vanuit dat het andere nooit gebeurd is, terwijl je helemaal niet wat weet een bondscoach met een speler bespreekt. Daarnaast weet je ook niet wat voor aanpak Brobbey vereist. Net zoals mensen reageren voetballers heel anders op dingen. De een heeft behoefte aan een persoonlijke aanpak, de ander reageert beter op een andere aanpak. Of dat in dit geval ook zo is weet niemand, maar het is te simpel om zeggen dat Koeman per definitie fout zit hier.

7 november 2023 om 08:30

Spelers openlijk afkraken is altijd fout.

7 november 2023 om 08:31

@Sluitpost, Jij reageert ook direct. Want @Giovinazzi zegt dat hij het 1:1 moet vertellen. Hij zegt nergens eerst 1:1 en daarna in de media. Ik ben het met hem eens. Waarom roept een bondscoach dit in de media? Welk voordeel heeft dat en wat is het nadeel. Het lijkt er op dat de speler nu door hem gebruikt wordt voor eigen gewin….

7 november 2023 om 08:34

@sluitpost Waar zeg ik dat Koeman dit niet 1 op 1 heeft gezegd? Ik zeg alleen dat als je kritiek hebt, je dit 1 op 1 moet doen en niet in de media. Hij kan nu beide hebben gedaan, maar 1 ding is zeker en dat is dat hij z'n speler in de media afvalt. Dit vind ik per definitie zwak.

7 november 2023 om 08:34

arsenal890, bijna altijd mee eens, maar zeker in dit geval. Als je echter een trainer bent die al tijden dagelijks met iemand werkt, maar die je op een of ander manier niet kan triggeren terwijl je alles geprobeerd hebt, dan zou dit in de media een laatste redmiddel kunnen zijn om hem te bereiken.

7 november 2023 om 08:36

Kritisch zijn om iemand in te laten zien te verbeteren en ‘afkraken’ zijn twee heel verschillende dingen, maar als jij dat zo wenst te zien; prima.

Vergeet overigens niet om Guardiola even op te bellen dat hij zijn openlijke kritiek op De Bruyne moet intrekken, want Arsenal890 vindt dat ongepast.

7 november 2023 om 08:40

Is het afkraken of is het opbouwende kritiek geven? Hij gaf namelijk ook aan dat Brobbey zich enorm goed ontwikkelt en dat hij weet dat Brobbey er aan werkt.

7 november 2023 om 08:41

Peter Bosz was vorige week openlijk kritisch op Joey Veerman en zijn bereidheid achter een man aan te rennen na een slechte inspeelpass. Zou hij dat doen omdat hij zin heeft Veerman ‘af te kraken’ of zou hij dat doen omdat er na 47 keer een persoonlijk gesprek aan te gaan nog geen verbetering merkbaar was?

Walgelijk van Bosz om dat zo te zeggen!

7 november 2023 om 08:50

Alleen is het totale onzin wat Koeman zegt en ook van Basten. Brobbey zegt namelijk in datzelfde interview dat hij in de jeugd ook met Bosman heeft gewerkt als spitsentrainer. Dus tenzij je ervan uitgaat dat Brobbey liegt, zijn Brobbey en Ajax wel degelijk bezig geweest met individuele trainingen en zijn zwakke punten verbeteren in de jeugd.

7 november 2023 om 08:51

Formus, als je als trainer al tijden dagelijks met iemand bezig bent... hahaha. Brobbey is vorige maand gedebuteerd onder Koeman...

7 november 2023 om 08:59

Sluitpost, dat van Bosz en Veerman is flauw en veel te simpel om te zeggen. Zij werken dagelijks. Koeman heeft Brobbey welgeteld 1 interlandperiode gezien. Twee heel verschillende dingen.

7 november 2023 om 09:01

Kelbergen, ik reageer op Arsenal890 die zegt dat het bijna altijd fout is. En ik ben het daar mee eens (zeker dus in dit geval en dat zet ik speciaal bij) tenzij je dus dagelijks met iemand werkt en het niet lukt hem te triggeren. Dat slaat dus in geen enkel geval op Koeman en Brobbey en dat geef ik ook nergens aan. Maar het lijkt dat je dat niet wilt begrijpen.

7 november 2023 om 09:10

Formus, nee nu begrijp ik je comment, relax s man haha.

7 november 2023 om 09:16

Waarom is dat flauw, Formus? Koeman heeft toch ook een televisie om wedstrijden te bekijken en dingen waar te nemen? Deze kritiek is echt niet nieuw, iedereen ziet het. Ook wij leken op Voetbalzone.

7 november 2023 om 09:19

Formus de vraag van Koeman was dan ook wat Brobbey bij zijn clubs heeft gedaan. Ik denk dat mensen als Koeman en Van Basten (die zeker, als oud spits met paar keer Gouden Schoen) toch echt wel weten wat er nodig is. Daarbij trok Koeman het ook breder en gaf aan dat het een probleem van de nieuwe generatie is dat ze te weinig in zichzelf investeren.

7 november 2023 om 09:20

Als iedereen het ziet is het toch niet handig om dit live in talkshow op tv te roepen over een jeugdspeler die je notabene vorige maand zelf hebt laten debuteren. Dat je iets tegen brobbey hebt sluitpost moet je zelf weten. Maar daar gaat t niet om. Waar het omgaat is dat dit niet handig van een bondscoach!

7 november 2023 om 09:22

Koeman is bondscoach he jongens, geen clubtrainer. Die wil als er weer een interlandperiode aankomt, het beste van het beste, aangezien hij er in korte tijd een goed draaiend elftal van moet smeden.

Afkraken in de media kan niet, maar dat doet Koeman hier absoluut niet.

7 november 2023 om 09:26

Ik ben het helemaal eens met @Sluitpost. Degene die hier negatief op reageren met “afkraken” etc moeten zelf te raden gaan wat opbouwende kritiek is. Ik word steeds moeër van de rubberen stoeptegel generatie (wellicht dat hier ook vele ouderen bij zitten, maar die kunnen klaarblijkelijk ook niet het verschil tussen kritiek, opbouwende kritiek en afkraken).

7 november 2023 om 09:28

Haha @kelbergen, direct de “ben je niet voor, dan heb je iets tegen”-kaart spelen. Wat is dat toch, alles is zwart wit. Een andere mening hebben, is direct tegen de ander zijn. Kap met die polariserende teksten… pff

7 november 2023 om 09:30

Shahabusie Opbouwende kritiek doe je niet live in een talkshow, daar gaat het om jongens. Die tijd heb je namelijk niet om alle 36 spelers af te gaan. Snap je het nu shahubsie??

7 november 2023 om 09:33

Nee, nu snap ik je helemaal niet meer. Wat een totale onzin kraam jij uit zeg.

7 november 2023 om 09:35

Jij wilt t niet snappen, prima hor.

7 november 2023 om 09:47

Precies. Want hoe helpt dit Brobbey? Hij wordt er niet beter van en zijn presteren komt nog meer onder een vergrootglas te liggen dan al gebeurde.

7 november 2023 om 10:40

Dit heeft denk ik weinig met trainen te maken.
Deze kwaliteiten heeft hij gewoonweg niet.
In de jeugd redde en camoufleerde hij alles met zijn fysiek.
Denk overigens wel dat dagelijks trainen iets kan verbeteren maar het maakt je nog geen top afmaker.

7 november 2023 om 10:57

Tja ik vind Koeman ook een matige trainer en zijn manier van voetballen ziet er ook niet uit. Maar het is verklaarbaar dat bij Ajax het al jaren fout gaat. De afgelopen jaren hebben alleen maar verdedigers de jeugd opleiding gedaan. Verklaart ook waarom jaren kang er geen spits meer wordt opgeleid je ziet bij de spitsen van Ajax geen slimmigheden bij het afronden bij alleen op de keeper afkomen even doen of je schiet keeper naar de grond en dan stiften zulk soort dingen zie je niet. Ook bij Brobbey niet ik denk dat dit aan de opleiding van de jeugd ligt.

7 november 2023 om 12:23

Lijkt me logisch , Koeman heeft een goede spits nodig en heeft nu de lamme en de blinde.
Enige wat hij nu nog kan doen is proberen ze te motiveren beter te worden.
Als hij al zo is sinds de jeugd dan werkt waarschijnlijk de zachte aanpak al lang niet meer.

7 november 2023 om 12:33



Of dit motiverend werkt weet ik niet. Misschien wel.
Het verbaasd me meer hoe zulke "top voetballers" redeneren. Alsof het aan Ajax ligt als hij na 15 jaar bij Ajax niet kan afwerken. Misschien is het ook gewoon een kwestie van kwaliteit?
Die technische vaardigheid heeft hij gewoon niet en gaat hij ook niet krijgen kun je wel zeggen als 't na 15 jaar nog niet gelukt is. Het enige wat beter kan worden is z'n vertrouwen waardoor meer uit z'n mogelijkheden haalt, met meer rust en daarmee controle bijv. Maar ook dat is een kwestie van kwaliteit (karakter). Niet dat hier niks aan te doen is, maar het is een misvatting dan externe invloeden hier aan ten grondslag ligt. Sterker nog, dit gebrek aan vertrouwen kan dus net zo goed averechts werken en precies weghalen wat hij nodig heeft.

7 november 2023 om 08:06

MrLoesoe

Koeman: ‘brobbey kan niet afwerken’ - eerlijke reactie

Steijn: ‘sutalo kan ik inkomen de rest zal zich nog moeten bewijzen’ - Steijn zet zijn nieuwe spelers voor lul in de media, die zullen zich niet welkom voelen.

Het kan verkeren!

7 november 2023 om 09:08

Dit zijn wel hele andere dingen, ook al vind ik het een behoorlijke statement.

Als een spits geen goede 1e aanname heeft, kan opzich nog, maar als hij ook niet sterk is in afronding mwah. Misschien toch maar een centrale verdediger van maken?

7 november 2023 om 09:22

Mr_knowledge

Misschien kan Koeman ook niets zeggen en hem gewoon even bellen en niet meer oproepen als hij dit vindt.

We zitten aardig krap in de spitsen, wat moet Brobbey wel niet denken als hij toch weer opgetrommeld moet worden.

Daarnaast heeft Koeman ook gezien hoe vol frustratie hij zit met die teksten. Na de goals tegen PSV en Heerenveen zie je dat terug en ook na de misser tegen PSV.

Koeman laat hier gewoon zien 0 empathie te hebben.

Ik zou zeggen, zet je Feyenoord bril even af.... of draai het om als hij dit over een niet Ajacied zou zeggen. Dit is gewoon niet handig.

7 november 2023 om 09:32

He Shenkie, anders ga jij aan de slag bij de KNVB als de fluwelen handschoentjes manager. Het boeit totaal niet of we nu 10 super spitsen hadden of 3 middelmatige in Nederland. Bij het eerste hadden we het niet over Brobbey en bij het tweede hoef je geen middelmaat te accepteren van je betere spitsen.

7 november 2023 om 09:59

@shenkie,

Klopt daar begin ik ook mee. Het is een behoorlijk statement om zo te zeggen. Persoonlijk zou ik dit zelf ook nooit doen.

Aan andere kant, als er niks gezegd kan worden in zo'n programma dan kan je net zo goed het sluiten.


7 november 2023 om 08:18



Ik vind het juist raar dat die aan tafel gaat zitten en dan vervolgens spelers de grond in trapt. Een bondscoach heeft daar toch niets te zoeken? En vooral niet om kritiek te uiten op spelers van Oranje.

7 november 2023 om 08:25

Man stel je niet zo aan, wie weet is dit allang met Brobbey besproken toen. Het is ook niet dat die hem volledig afkraakt en doet alsof hij er niks van kan.

7 november 2023 om 08:26



Heeft niks met aanstellen te maken. Het slaat gewoon nergens op om spelers openlijk af te kraken aan een talkshow tafel. Zoiets hoor je gewoon achter de schermen te houden.

7 november 2023 om 08:29

Dus analyseren mag alleen op sterke punten ofzo? En is dit kritiek naar Brobbey of naar Ajax?

7 november 2023 om 08:29

En wie zegt dat hij dat niet gedaan heeft? Wees blij dat die gewoon open en eerlijk over dit soort dingen. Net als dat hij aangaf dat van Dijk meer moet met de bal.

7 november 2023 om 08:31

Het gaat erom dat je het achter de schermen houdt. Spelers openlijk afkraken is nooit goed. Vandaar dat de absolute topcoaches dit niet zullen doen. Die beschermen hun spelers altijd in de media en zullen het achter de schermen houden zoals het hoort.

7 november 2023 om 08:31

@Arsenal890

Van Basten die er naast zit daarentegen geeft aan hoe het beter kan, de wet van de 10.000 trainingsuren.

Je hoeft geen top talent an sich te zijn, 90% van de vaardigheden is aan te leren, zolang je er maar mee bezig bent.

5 dagen in de week 1,5 uur voor/na de training oefenen, oefenen en oefenen.

Vrije trappen, strafschoppen, kaats schiet oefeningen, draai schiet oefeningen, dribbel 1 op 1 oefeningen.

Kan me niet voorstellen dat spelers als Ramaj/Pasveer/Gorter/Rulli niet in en om sparringpartner kunnen zijn.

7 november 2023 om 08:33

@arsenal als je dit afkraken vind…

7 november 2023 om 08:36

Wie weet is dit met Brobbey besproken? Wie weet t nou, vertel eens? Juist, helemaal niemand. Onzin dus! Als bondscoach vermoord je je spelers gwn niet in de media. Want wij weten allemaal wat een valentijn and friends vervolgens doen. En dat lijkt me nou niet bepaald fijn voor een jonge speler die net weer zn draai en het net lijkt te vinden!

7 november 2023 om 08:42

Hahahaha ‘vermoord je je spelers niet in de media’. Overdrijven is ook een vak apart. Zoals hierboven staat gaf Koeman in de aflevering aan dat hij zich ook ontwikkelt en ermee bezig is. Niet normaal die kritiek pff

7 november 2023 om 08:46

Fijn dat k je kan laten lachen deze ochtend haha. Nee dit is niet handig met een telegraaf achter je aan, dit moet koemand beter doen!

7 november 2023 om 09:17

Echt Kelbergen, ik lees je reacties met stijgende verbazing. Koeman zegt niets geks en verteld wat iedereen ziet en wat Brobbey zelf ook wel weet.

Welkom in de grote mensen wereld waarin je wordt beoordeeld op je kwaliteiten. Brobbey heeft als speler een publieke functie dat is ook de reden waarom hij zoveel verdient. En ja dan word je ook publiekelijk besproken.

Brobbey is geen kind meer hè. Hij wordt niet afgebroken maar gewoon beoordeeld. En trouwens het is ook meer kritiek op Ajax dan op Brobbey zelf.

Als je als grote jongen beloond wil worden mag je ook als grote jongen worden aangepakt.

7 november 2023 om 09:17

Iets wat Jari Litmanen altijd deed na de training. Toen werd hij in het begin raar aangekeken. Na al die jaren is er blijkbaar nog niet veel veranderd. En zijn het de uitzonderingen die wat extra doen. Je zou verwachten dat je alles uit je korte carrière wilt halen. Maar met name ook dat Ajax handvaten bied als dit ook in de jeugd al bekend was. Weet niet of Bosman als specialist eerder met hem getraind heeft of als zijn jeugdtrainer.

7 november 2023 om 09:20

Echt he. Sommige mensen kunnen echt van een mug een olifant maken.

7 november 2023 om 09:24

Burdy laten we dan maar niet over jouw comments beginnen van de afgelopen jaren. En brobbey is kritisch genoeg op zich zelf, zie ook zijn reactie op john bosman. Dus waar heb je t eigenlijk over? Koeman mag dan niets geks zeggen alleen de manier hoe en waar hij dat uit vind ik gek. En dat mag jij verbazingwekkend vinden, toch?

7 november 2023 om 09:54

Vermoorden ,wat een woord.
Opbouwende kritiek en verder niets.
Tenzij je een teer zieltje hebt

7 november 2023 om 08:28

Echt bizar hoe hij een spits is geworden als hij daar blijkbaar geen aanleg voor heeft. Een spits die niet goed is in scoren. Je gaat bijna twijfelen aan de kwaliteit vd ajax jeugdopleiding.

7 november 2023 om 08:48

Geen aanleg en kan niet scoren? Waar staat dat precies in de tekst? Is feitelijk ook onjuist dus. Twijfel ze verder.

9 november 2023 om 17:13

Ronald de Boer, eveneens aanwezig in het praatprogramma, werkte in de jeugd van Ajax met Brobbey samen. "Hij was altijd zo", zegt hij tegen Koeman. "Hij heeft het afwerken nooit echt gehad." Kun jij wel lezen Kelbergen?

7 november 2023 om 08:33

Ik zou Brobbey niet te snel afschrijven. Toen hij net doorbrak was bijna elke kans een goal ook Europees. Zit nu gewoon in een fase dat hij voor zijn carrière moet knokken om echt helemaal door te breken. Is nog altijd pas 21 en remember doelpunten zijn als Ketchup.

7 november 2023 om 08:42

Hadden we nu maar een Huntelaar

7 november 2023 om 09:57

Opvallend eerlijk? Gewoon weer lekker spelers voor de bus gooien. Alles ter meerdere eer en glorie van Ronald.
Je hoort je spelers in bescherming te nemen en achter gesloten deuren ze te motiveren of proberen te verbeteren.
Maar je gaat niet je spelers openbaar afvallen.
Maar ja, Ronald schoof altijd al graag de verantwoordelijkheid af op anderen.
Hoop dat er snel weer een club komt voor deze geweldige ex voetballer maar in mijn optiek vrij waardeloze coach. Tikkie te narcistische

7 november 2023 om 10:33

En zo’n Huntelaar loopt al jaren bij Ajax rond. Ik weet dat hij niet in de technische staf zit maar als je zo iemand onder contract hebt staan, stuur hem dan gewoon regelmatig het veld op met Brobbey. In mijn optiek zegt dit veel over hoe de club momenteel functioneert, niet als een geheel en zeker niet als 1 team.

7 november 2023 om 10:40

Typisch Koeman. Dit gedrag betekende het begin van het einde voor hem bij Barcelona. Puig bestempelen als verrader, Suarez en publique afvallen en dumpen, de selectie beschuldigen van lekken. Het blijft een enorme zeur. Ik snap de kritiek op Brobbey, maar dat houdt je lekker intern en bespreek je met hem. Zielige man.

7 november 2023 om 10:53

Het is ook best jammer dat Brobbey zoveel verprutst. Maar 25 goals uit 52 duels in de eredivisie als 21 jarige spits, waarvan heel veel invalbeurten.. statistisch gezien nog niet eens zo heel slecht.

Kwa minuten zal hij op ongeveer 25 goals uit 34 volle duels staan.

Die moyenne was zo veel hoger als hij inderdaad zo sterk in afronden was zoals KJH was.

Beetje flauw dit. Brobbey ging al op zijn 19de naar Leipzig. Daar heeft hij stilgestaan in zijn ontwikkeling. Is tussendoor nog even geleend door Ajax. Grootste manco toen was dat hij geen 90 minuten kon spelen. Ajax is flink met hem aan de slag gegaan om inhoud te kweken. Nu speelt hij wel 90 minuten.

Dat Brobbey nog door moet ontwikkelen, dat is wel duidelijk. Maar met 21 jaar is hij nog behoorlijk jong dus alle ruimte voor verbetering.

7 november 2023 om 08:02

@speedy: jij hebt het over de laatste 2 a 3 jaar. Maar deze tekortkomingen had hij in de vroege jeugd al, zoals de Boer hierboven zegt. Dan is hij toch niet goed opgeleid door door Ajax als hij dezelfde gebreken nog steeds vertoont?

7 november 2023 om 08:11

Of niet goed genoeg Ronnie.

7 november 2023 om 08:11

In de jeugd scoorde hij als een tierelier. Daar waren deze manco's nog niet zichtbaar.

Achteraf kan ik het ook maar als ik me niet vergis was 9 jaar geleden nog Ronalds broer lid van het technisch hart. Jammer dat ze het er toen niet over hebben gehad. of was het toen niet zichtbaar en komt het nu pas naar boven?

7 november 2023 om 08:15

Hoeveel je scoort is geen graadmeter voor hoe goed je afwerkt. Dan moet je kijken naar hoeveel je mist daar waar je had moeten scoren.

7 november 2023 om 08:26

Tja hij kwam de jeugdopleiding fluitend door. Geen enkel moment is er sprake van geweest dat hij zich niet goed genoeg ontwikkelde en weggestuurd had moeten worden. Heb nooit klachten gehoord of gelezen over Brobbey in die periode.

Van 2011 tot 2012 was Ronald de Boer jeugdtrainer bij Ajax. In de peridoe 2012-2014 en sinds 2018 is hij individuele jeugdtainer bij Ajax. Hij heeft Brobbey toch al die tijd meegemaakt? Waarom hoorde we toen niks van hem? Waarom ging hij toen niet aan de slag met Brobbey?

7 november 2023 om 08:27

@speedyafc
Ik weet niet of je Brobbey in de jeugd heb zien spelen.....maar zijn fysieke surplus ten opzichte van tegenstanders was toen enorm. Op zijn 11e had hij al de fysiek van een 16 jarige. Daar haalde hij al een enorm voordeel uit en dat verbloemde ook de toen al aanwezige houterigheid en het feit dat hij simpele kansen miste.

7 november 2023 om 08:31

JK-Ajax, dat kan inderdaad. Maar wat je bij Brobbey ziet, zie je bij veel jonge jongens die op die leeftijd al zo fysiek sterk zijn. Door hun fysiek winnen ze makkelijk de duels en daarmee compenseren ze een gebrek aan techniek, of wordt die techniek niet verder ontwikkeld omdat ze het makkelijk op kracht lukt. Dan komen ze bij de grote mannen en dan worden de tekortkomingen overduidelijk zichtbaar. Zal den combinatie van factoren zijn, maar zeker ook gewoon slecht gezien/opgeleid van Ajax.

7 november 2023 om 08:35

@DeWolf

En iedereen die Brobbey in Jong Ajax heeft gezien weet juist dat het niet door zijn fysieke surplus kwam. Het commentaar was dat hij dit veel te weinig in zijn voordeel gebruikte. Je stelling is echt onjuist, ze hebben vanaf heel jong al bij hem aangeleerd om niet op zijn fysiek te leunen en slimmer te zijn.

7 november 2023 om 08:46

@dewolfvanhetuu

Maar dan zou je toch verwachten dat individuele jeugdtrainer Ronald de Boer dan al met hem aan de slag gaat om het afwerken te verbeteren? In plaats van al die jaren niets te doen en dan achteraf te zeggen, ja hij was altijd al niet zo goed in afwerken?

Achteraf weten we het allemaal, we zien het allemaal wekelijks wel. De kunst is om het te zien wanneer de gewone mensen het nog niet op valt. En dat mag je dan toch wel verwachten van een jeugdtrainer die al die jaren in de jeugd van Ajax werkt?

7 november 2023 om 09:03

Als je Brobbey wel eens in de jeugd hebt zien spelen (bijv. de YL) was vooral duidelijk dat hij toen ook al een gewoonte had gemaakt van het missen van enorme kansen. Dat werd dsn verbloemt door de goals die hij wel maakte.

7 november 2023 om 09:28

@D-Bergkamp

Dat heeft hij dus niet aangeleerd haha.. Hij speelt nu alleen op basis van zn fysiek.

7 november 2023 om 09:52

Ronald praat wel vaker onzin. In de jeugd scoorde hij de ene na de andere.

7 november 2023 om 10:45

@speedy
Zoals jij aangeeft denk ik er ook
over.
Het killer instinct zit niet in hem.
Hij heeft zijn gehele jeugd geleerd op zijn snelheid en fysiek.
Dit verbloemde zijn gehele gebrek aan finesse en afmaken.
Omdat hij toch genoeg scoorde is hier te weinig aandacht aan besteed.

7 november 2023 om 08:29

@speedy Afc,

Hoelang heeft hij dan bij Leipzig gezeten ? Je kunt het gebrek aan basistechniek en het slechte afwerken toch niet schuiven op die paar maanden die hij bij Leipzig gezeten heeft? Wil jij dan zeggen dat hij een goede techniek had en dat hij dat in een paar maanden in Duitsland volledig afgeleerd heeft ?

Ik kan mij voorstellen dat hij in de jeugd zoveel voordeel van zijn fysiek had dat het niet opviel dat zijn basistechniek en afwerken niet goed genoeg was. Van de andere kant zou een trainer van hem dat toch op moeten merken en hier meer op moeten werken. je weet dat het lichamelijke voordeel op den duur minder wordt. Het verbaasd mij vooral omdat je vaker gehoord hebt dat Ajax twijfelde om hem terug te halen ivm zijn beperkte techniek. Dat is inmiddels al weer enige tijd geleden. Waarom gaan ze nu dan pas specifiek met hem trainen ? Dan gaat er vanuit de club maar zeker ook vanuit hem toch echt iets fout.

7 november 2023 om 08:34

@janssen

Ik denk ook dat juist zijn fysiek in de jeugd zijn gebrek aan afwerken verbloemd heeft. Mijn irritatie zit hem erin dat Ronald de Boer al die jaren jeugdtrainer was en er niks aan gedaan heeft. En dan nu er commmentaar opgeven.

Ik zou van Ronald verwachten dat hij juist zou zeggen, ik heb het niet goed gedaan al die jaren. Zo'n talent als Brobbey werkt niet goed af en ik ben niet in staat geweest hem dat in al die jaren aan te leren. Ik heb echt nog stappen te maken als jeugdtrainer.

7 november 2023 om 08:57

Zoals ik al zei snap ik dat zijn fysiek van de ene kant veel verbloemt, maar ik vind wel dat een trainer die dagelijks met hem werkt moet zijn dat aan zijn techniek gewerkt moet worden.

Daarbij ben ik ook verbaasd dat (volgens de geruchten) Ajax twijfelde over het terug halen van Brobbey vanwege zijn techniek zowel Brobbey als Ajax er tot nu toe te weinig aandacht aan heeft geschonken. Dus dat geldt voor de staf met ten Hag, Schreuder en Steijn als eindverantwoordelijke !! Maar ook een Brobbey had hierin veel meer tijd in zichzelf moeten stoppen.

7 november 2023 om 09:22

Hij staat nu 90 minuten op het veld. Dat is wat anders als dat hij 90 minuten gas kan geven. Ik vind hem nog steeds weinig inhoud meer hebben na de 70e minuut hoor.

7 november 2023 om 09:39

Veel te makkelijk: ‘daar heeft hij stilgestaan in zijn ontwikkeling’. Dat ligt dan toch (ook) volledig aan hem zelf? Jij denkt dat ene club als Leipzig 30 miljoen neertelt voor een speler waar ze niets in zien en waarvan ze niet het geloof hadden dat ze zijn ontwikkelpunten konden verbeteren? Als hij daar na elke training 100 ballen was gaan inschieten (zoals Van Basten gisteren uitlegde) was dat wellicht allemaal heel anders gelopen bij Leipzig. Maar je kunt niet ontkennen dat de berichten in zijn Leipzig tijd toch vooral waren dat hij lui was en er niet alles aan deed.



Dit is nog een goede kritiek. Ik snap ook totaal niet waar die waardering voor Brobbey bij Ajax vndaan komt. Deze jongen zou in de goeden tijden van Ajax allang afgeserveerd zijn naar een club in het rechterrijtje. Er zit niet veel in, en dat bij een club die een briljant rijtje aan spitsen heeft gehad: Cruijff, van Basten, Kieft, Bosman, petterson, Litmanen, Kluivert, Huntelaar.

7 november 2023 om 08:10

In goede tijden van Ajax, heeft Brobbey Ajax hoogstpersoonlijk naar de titel geschoten (in het laatste half jaar onder ten Hag).

De goals uit bij NEC en PSV waren extra belangrijk, maar hij heeft er toen nog wat meer gemaakt.

7 november 2023 om 08:13

In de goede tijden scoorde hij iedere 56 minuten een goal haha. Rechter rijtje stats voor iemand van net 19?

7 november 2023 om 08:36

Je kunt ook overdrijven. Hij is idd geen wereldtopper, maar kan voor een subtopper in Europa een prima spits zijn. Hij heeft belangrijke goals gemaakt, omdat hij vaak op de goede plek staat en mega sterk is. Als hij nog wat kan werken aan zijn afronding en aanname dan zie ik het ook als nuttige spits voor Oranje. Weghorst mist ook grote kansen en zijn techniek is ook zeer matig. Ik vind dit overigens van Koeman ook niet netjes om je eigen speler zo in het publiek te bekritiseren. Iedereen weet dit van Brobbey, we hebben zijn bevestiging niet nodig. Ga juist met die jongen aan de slag, dit helpt niet.

7 november 2023 om 09:24

Voor een subtopper in Europa. Je bedoelt een Leipzig bijvoorbeeld? Want daar kwam hij er totaal niet aan te pas.

7 november 2023 om 08:40

Je merkt wel bij zulke negatieve berichten dat supporters van n pak m beet feyenoord er als de kippen bij zijn om hun gal te spuwen. Jongens het is nog vroeg he, pak je rust. Dit is gwn niet handig van een bondscoach, hoef je brobbey niet meteen nog meer de grond in te boren.

7 november 2023 om 10:53

Wat is dit weer voor onzin??
Lijkt meer op calimero gedrag.
Brobbey is gewoon geen makkelijk scorende spits.
Ja kansen creëert hij genoeg.
Maar de geilheid voor de goal heeft hij gewoon niet.

Maar jouw opmerking over andere fans over het afkraken van ajax spelers;
De ajax supporters zijn er altijd als eerste bij om hun eigen spelers de hemel in te prijzen en laten weten hoe goed hun eigen cluppie wel niet is.
Owee als een ander iets negatiefs zegt, dan is het weer het afkraken van een ajax speler.
KIJK EERST NAAR JEZELF EN OORDEEL DAN OVER ANDEREN!!

7 november 2023 om 14:34

@kelkelbergen: wat een vreselijk kul argument shrijf je hier zeg, het heeft werkelijk niets met mijn clubvoorkeur te maken. Maar ik vind het een werkelijk zeer matige spits. En dat gezien in dat rijtje wat ik schrijf van topspitsen. Deze jongen kan nog niet in de schaduw staan van deze toppers. En als blijkt dat, zoals de Boer zegt, dat daar niet echt aangewerkt is, dan is het toch slecht opgeleid door Ajax. Of niet?

Toch best lastig als spits, als je niet kunt afwerken.




Hier toont Koeman weer eens aan dat hij totaal geen toptrainer is. Een toptrainer zegt dit soort dingen nooit over zijn spelers in de pers. Het boeit totaal niet of er uberhaupt een kern van waarheid in zit of niet, maar als hoofdtrainer (ook als bondscoach) is het van cruciaal belang dat je spelers ten alle tijden vertrouwen voelen, en tegelijkertijd ook weten wat zij moeten verbeteren. Een speler publiekelijk afbranden doet alleen maar schade aan ipv hem beter te maken, wat de doelstelling van Koeman is lijkt me aangezien hij Brobbey oproept.



7 november 2023 om 08:13

Lekker soft. Denk dat Ajacieden blij moeten zijn met deze kritiek. Koeman probeert Brobbey te raken. Dat is niemand eerder gelukt, anders was hij wel aan zijn zwakke punten gaan werken.En als hij dat eerder had gedaan dan had hij er 4 gemaakt tegen psv

7 november 2023 om 08:39




Deze kritiek moet hij binnenskamers aan hem leveren, niet tijdens zo'n talkshow. Dat heeft helemaal niks te maken met 'soft' maar dat is de manier dat je het meeste uit je spelers haalt. Geen enkele speler zal beter spelen als er dit soort kritiek zo publiekelijk wordt geleverd. Je zal de toptrainers van de wereld zoals Guardiola, Arteta, Postegoclu, etc, Nooit dit soort dingen zien zeggen over hun eigen spelers tijdens interviews of tijdens een talkshow.



7 november 2023 om 08:59

Hem raken via de media? Coaches als Pep, Klopp, Mourinho en Ancelotti heb ik nooit in de media hun eigen spelers horen afbranden. Bij Barca was Koeman er ook echt goed in om vooral de jeugdspelers aan te pakken en de fouten in hun schoenen te schuiven.

7 november 2023 om 09:57

@barcalover en Sammyr
Onzin, maar jullie mogen Koeman niet, daarom zijn jullie selectief. Hier hebben jullie drie voorbeelden van Pep en Ancelotti, waar ze precies hetzelfde doen als Koeman. Benoemen wat iemand fout doet.
Daarbij een stuk van Mourinho, die Karsdorp onder de bus gooit.
:

Guardiola: “het is een moeilijk seizoen voor ons. Voor mezelf ook. Door het WK, maar ook door andere dingen. Ik zal niet ontkennen hoe goed Kevin is - dat weet ik. Maar ik zou wel graag hebben dat hij de simpele dingen goed uitvoert.”

Dat betekent dat hij terug naar de basis moet. "verlies de bal niet, beweeg goed, wees actief in het moment. De simpele zaken: doe ze opnieuw beter en beter. Als ie dat doet zal de rest wel volgen. Dat geldt ook voor Kevin."
--------
"'de inzet van het team werd verraden vanwege de houding van een onprofessionele speler. Hij verraadde alle anderen. Een fout hoort bij het spel, maar ik had zestien spelers op het veld en vond er éã©n niet leuk', vertelde Mourinho in de persconferentie. Volgens Corriere dello Sport gaat het om Karsdorp."
"
--------------------
""ik heb mijn spelers gezegd dat we compacter moeten spelen. Hopelijk hebben ze dat begrepen. Bij Pep Guardiola (zijn voorganger, red.) had de ploeg dat goed op orde", aldus Ancelotti, die in dat kader meer verwacht van Robben en de andere vleugelaanvallers.

"verdedigen is rennen, opofferen en samenwerking!", zegt de Italiaan. "ook Arjen Robben hoort daarbij, net als Douglas Costa en de andere aanvallers. Wolfsburg lijkt wat dat betreft wel op Schalke. Geen goede rangschikking, maar wel goede spelers."



7 november 2023 om 10:41

En wat levert het op voor Brobbey dat hij dit via de TV moet vernemen? Houd dit lekker binnenskamers en schreeuw het niet in Rondo. Dit is al meermaals Koemans ondergang geworden, zelfs recent bij Barca nog.

7 november 2023 om 10:52

Er wordt naar gevraagd en Koeman is eerlijk. Hij heeft dit eerder ook al met Brobbey besproken. Moet Koeman dan na zo'n vraag zeggen:
"nee hoor, ik vind Brobbey echt een hele goede afmaker"

7 november 2023 om 11:20

@FR010, ik heb eerder het indruk dat het sommige Feyenoorders dwarszit dat Brobbey er niet 4 maakte tegen Psv zodat jullie in konden lopen. Dat je hier voorstelt dat hij er dan 4 zou maken is natuurlijk pure fantasie en ben je het realiteit kwijt waarin Ajax verkeerd. In deze gaat het ook om dat Koeman hier details over geeft van de trainingen bij het Nederlands elftal. Toen het hem gevraagd was had hij gewoon oppervlakkig kunnen antwoorden door te zeggen dat Brobbey het laatste tijd goed doet maar ter verbetering kan hij wat meer werken aan zijn afwerking, thats it. Hij geeft hier te veel details weg waardoor het erop neerkomt dat je een speler openlijk en als bondscoach aan het afbranden bent op tv. Spitsen van Ajax hebben afgelopen jaar allemaal kritiek gehad, van Haller tot Brobbey. Maar een Bondscoach moet gewoon terughoudend hierin zijn en binnenskamers houden. Zou wat zijn als Slot openlijk een Gimenez in detail gaat bekritiseren op tv. Ik vind Koeman sowieso een triest ventje sinds hij weggestuurd is bij Barcelona, hij denkt dat hij een soortgelijke status heeft als Van Gaal, Hiddink en/of Cruijf als trainer. Wellicht wordt het tijd dat Koeman eens zelf in de spiegel gaat kijken. Zijn eerste periode bij Nederlands elftal vond ik hem goed maar sindsdien is het helemaal niks.

7 november 2023 om 11:51

@caribbean,
Jij komt tenminste niet met onzin aanzetten, maar geeft je eigen mening.
Hoewel ik het er niet mee eens ben kan ik dat wel waarderen.
Die twee boven je geven aan dat andere trainers dat niet doen en als je vervolgens met bewijzen komt blijft het stil.
Ik ben zelf van mening dat spelers prima af en toe in de media aangepakt mogen worden. Ze staan ook voorop als ze complimenten krijgen.

7 november 2023 om 08:31

Dit is toch niet publiekelijk afbranden? Hij legt eigenlijk gewoon uit waarin hij te kort schiet en legt daarmee ook zijn selectiebeleid indirect uit. Niets mis mee. Ik hoor hem niet zeggen dat hij er nix van kan of nog iets ergers

7 november 2023 om 08:43

Doet ie dat ook voor iedere speler op iedere positie zn selectiebeleid uitleggen? Nee, precies en daarom is dat niet handig. Helemaal niet bij een jonge speler die net is gedebuteerd, uit een lastige periode bij ajax komt en net weer zn draai heeft gevonden. Koeman snapt dat niet, zegt veel over koeman. Jou kan ik niet eens kwalijk nemen...

7 november 2023 om 09:28

Ja dat doet hij wel. Hij heeft ook duidelijke meningen en uitleg gegeven over Bijlow (blessuregevoelig), Gravenberch, Van Dijk (coaching van achteruit) en in positieve zin bijvoorbeeld over Rijnders. Of mag het over die andere spelers allemaal wel, maar alleen niet over Brobbey?

7 november 2023 om 08:39

Juist goed ! Hoop dat Brobbey er wat mee doet zoveel potentie in die jonge.

7 november 2023 om 08:41

Ach gossie. Stel je voor zeg, dat een trainer iets realistisch en genuanceerds zegt over een zwak punt van een speler die hij amper selecteert. Misschien moet hij wel huilen straks.
En dan het woord afbranden gebruiken. Dit is wat er mis is met de huidige tijd Sammyr. Huilstruiken.

7 november 2023 om 08:48



Grasnaaier, je snapt weinig van voetbal en wat het inhoudt om een goede trainer te zijn. Ik zeg letterlijk in mn post dat het niet uitmaakt of het waar is of niet, maar dit soort teksten tijdens een talkshow over je eigen spelers werken alleen maar averechts.

Dit soort teksten in de context van een talkshow veel mensen naar kijken kan je interpreteren als afbranden. Als je hem dit zou willen vertellen als opbouwende kritiek, dan moet je dat binnenskamers doen.

Maar beste Koeman, wat hebben bepaalde spelers voor het Nederlandse elftal gedaan al die jaren, dat jij ze alsnog blijft selecteren?

Blijft toch bijzonder dat Koeman zich negatief uitlaat over zijn eigen spelers in de pers. Hoewel ik het niet oneens ben met zijn uitspraken vind ik de manier waarop niet handig. Lijkt me geen trainer met een lange houdbaarheidsdatum.

Koeman heeft in ieder geval recht van spreken, Hij scoorde als verdediger ongeveer evenveel als Brobbey als spits nu. De cijfers van Koeman als speler kwamen nog even in beeld. 193 doelpunten in 534 competitiewedstrijden. Ongelofelijke aantallen, dat presteert nu geen verdediger waar te wereld ook.

7 november 2023 om 09:01

Nam jij ook niet alle strafschoppen en vrije trappen? Dat helpt ook wel aardig hè.

7 november 2023 om 09:30

Als Brobbey dezelfde traptechniek zou hebben als Koeman zou hij wellicht ook wel alle penalties en vrije trappen van Ajax mogen nemen…

Wat zit iedereen nou slap te doen dat Koeman dit zegt, misschien heeft hij dit allang besproken met Brobbey? Net als dat iedereen zat te fitten dat hij te trots was om met Luuk de Jong te praten om weer voor NL te spelen. Hij zegt gister in de aflevering van Rondo dat hij hem meteen gebeld heeft na dat interview van de Jong

7 november 2023 om 08:47

Het gaat er in deze kritiek niet om of hij dat wel al besproken zou hebben met Brobbey. De discussie is nu in hoeverre het verstandig is om als bondscoach over een 21 jarige speler die duidelijk door een mindere fase gaat te zeggen dat hij het één en ander ontbeert en je hardop afvragen of hij wel goed is opgeleid. Als je het mij vraagt, zeg ik nee, dat lijkt me niet verstandig, maar lijkt ook een rode draad door de carriere van Koeman.

Wel raar dat je hem laat invallen als je vindt dat ie niet kan afwerken eigenlijk. Mocht ie dan meedoen voor spek en bonen van Koeman?

7 november 2023 om 08:28

Zelfde geldt voor Ronald de Boer. Werkte in al die jaren in de jeugdopleiding bij Ajax. Maakte de hele ontwikkeling van Brobbey als jeugdtrainer mee. En al die tijd kon hij Brobbey's afwerken niet verbeterd krijgen?

7 november 2023 om 08:42

Wilde dit echt net typen Speedy. De Boer doet een soort poging om zijn eigen falen als trainer goed te praten, door te zeggen dat Brobbey dit altijd al heeft gehad. Helaas maakt hij het voor zichzelf alleen maar erger. Hij heeft het destijds als trainer dus geconstateerd, maar vond het blijkbaar niet nodig om aan te werken. Dan ben je echt een hele slechte trainer en zou ik als Ajax zijnde deze man ver weg houden van jeugdspelers.

Toen Petterson bij Ajax in de spits stond werd er ook vaak gezegd dat hij te weinig scoorde, hij werd ook vaak als aanspeelpunt gebruikt. Maar petterson had altijd wel controle over de bal en werd ondanks dat hij niet het fysiek van Brobbey had , moeilijk van de bal gehouden. Misschien zou Ajax beter Petterson met Brobbey laten trainen dan Bosman.

7 november 2023 om 09:05

Dankje bossie, ik zal t doorgeven aan ajax goed?

7 november 2023 om 13:53

Is niet nodig ik heb mijn contacten, maar leuk dat je het vraagt

7 november 2023 om 09:58

Waarom niet gewoon beide zodat je meerdere dingen kan trainen

7 november 2023 om 13:55

Het zou mooi zijn als Petterson iets bij Ajax kan betekenen. Lijkt me een rustig en nuchter persoon die de jonge gasten zeker wat bij kan leren.

Waarom roep je hem dan in godsnaam op? Deze jongen komt veel en veel tekort voor Oranje, ook bij een grote blessuregolf.

7 november 2023 om 08:27

Hij zegt dat die op de training van Oranje zag dat ze eerste aanname en afwerking niet goed genoeg was…

7 november 2023 om 09:09

Maar hij laat m wel debuteren.... nee dit is flauw. Echter wij mogen flauw zijn. Koemand daarentegen....

Misschien heeft men ten onrechte zeer hoge verwachtingen van die jongen.
Als je realistisch kijkt is het een zeer beperkte speler die zonder zijn Ajax achtergrond bij menig eerste divisie club gewoon op de bank zou zitten

7 november 2023 om 08:29

Het is eigenlijk een soort Zeefuik

7 november 2023 om 08:38

Exact, die werd door zijn Ajax achtergrond ook neergezet als toptalent.
Waar die jongen tegenwoordig uithangt, geen idee.

Brobbey verdwijnt straks ook via de achterdeur en zal een zwervend bestaan leiden langs allerlei nietszeggende clubs die hem contracteren vanwege de naam Ajax in zijn CV

7 november 2023 om 09:58

Zeefuik speelt tegenwoordig bij Hertha BSC, da's op zich een hele respectabele club.

7 november 2023 om 10:14

Eigenlijk bedoelde ik die Zeefuik van PSV.
Die werd ook als toptalent neergezet omdat hij enorm sterk was in de jeugd, maar vervolgens kon hij geen potten breken op hogere niveaus omdat hij zich niet doorontwikkeld had.

7 november 2023 om 10:57

Genero Zeefuik is 33 en al een tijdje gestopt met voetballen.

Maar goed, er zijn zoveel gehypte jeugdspelers die zich uiteindelijk niet doorontwikkelen. Dat is geen schande, zo gaat het nou eenmaal.

7 november 2023 om 11:55

Ja klopt, maar vind hem een goed voorstel omdat hij hetzelfde postuur heeft

Voor iemand die niet kan afwerken is 27 goals in competitieverband sinds zijn debuut wel veel. Zeker als je bedenkt dat ie nog maar 3208 minuten in de Eredivisie en Bundesliga heeft gespeeld. Dat is ongeveer 1 volledig seizoen.

7 november 2023 om 08:41

Het merendeel toen Ajax dominant was. Hij mist gewoon enorm veel kansen

7 november 2023 om 08:52

Onzin je moet ze er nog altijd wel intrappen, er zijn betere spitsen met mindere moyennes.

7 november 2023 om 10:01

Je wil zeggen dat hij niet veel kansen mist?

Aldus de coach die Weghorst als eerste op zijn lijstje zet...

Hoezo krijgt deze jongen zoveel krediet. Die gast is echt de slechtste spits die ik ooit heb zien lopen bij Ajax. Hij kan niet scoren en is lomp ad bal. Bij oranje viel die totaal door de mand. Echt eruit met hem en Akpom of mikautadze als eerste spits.

Bijzondere constatering, zeker voor een spits in Oranje die je net weer hebt opgeroepen. Is dit Koeman die Brobbey wil prikkelen ofzo?

Ben het eens met de afwerkingskwestie. Maar Brobbey komt in zoveel scoringsposities door zijn fysiek oog voor de ruimte. Deze jongen was altijd verl sterker dan zijn tegenstanders in de jeugd en kon te makkelijk scoren. Ik zou huntelaar op het werk laten re-integreren en hem eens wat afronding tips geven. Brobbey is ook ongelukkig geweest en dat afronden zit in zijn hoofd. Een sportspycholoog kan hem daar bij gaan helpen.

Je eigen spelers afraken in de media..maar vervolgens als trainer nog amper wat hebben bereikt juist ja...

Ik snap best dat je niet tevreden kan zijn over Brobbey maar om dit openlijk op tv zo te discussieren? Lekker professioneel van de bondscoach! Ondanks zijn gebreken speel ik liever met Brobbey dan met Weghorst. En als hij Brobbey niet zo goed vind waarom dan geen Zirkzee, Dallinga of andere spits?

Brobbey heeft het verleden tegen zich. Ajax heeft natuurlijk altijd geweldige spitsen voortgebracht, waar ook Oranje altijd van heeft kunnen profiteren. Misschien moeten we gewoon accepteren dat er niet meer in zit bij deze jongen?

Een killer op het gebied van afwerken gaat Brobbey nooit worden. Heeft veelste veel kansen nodig. Zoiets zit in je of niet. Brobbey heeft dat killerinstinct niet.

Waarom eigenlijk zo kritisch in de pers over je eigen spelers? Kan dat niet gewoon binnenskamers? Nu maak je zo’n jongen alleen maar onzeker. En dat terwijl iedereen in zijn eerste halfjaar bij Ajax heeft gezien dat hij met een beetje vertrouwen best wel kan afmaken.

Goh, geeft Koeman eens een keer duidelijkheid, is het weer niet goed. Doe toch niet zo soft allemaal. Was het roerend met Van Basten eens gisteren toen hij aankaarte dat onze maatschappij versoft is en daarmee ook de topsportmentaliteit. Topsport is hard, als je er niet tegen kunt dan hoor je er ook niet thuis.

Brobbey wordt enorm opgehemeld door alles en iedereen alsof het de nieuwe wereldspits is. Maar hij presteert er niet naar. Als vervolgens de bondscoach ook nog eens aangeeft dat zijn basis kwaliteiten als spits niet op orde zijn, dan kan je toch alleen maar concluderen dat al die meningen over hem overdreven zijn en dat we misschien eindelijk eens weer een beetje normaal gaan doen en Brobbey misschien uit die roze wolk afkomt waarbij hij denkt inderdaad heel goed te zijn.

Koeman serveert hem hiermee dus feitelijk af voor een (basis)plaats in het NE. Buiten het feit dat het duidelijk is dat Brobbey niet de allerbeste afmaker is (en ook niet zal worden) vind ik dat het een bondscoach niet netjes staat om dit zo in de media te verwoorden.

Vraag alle verdedigers die nu tegen hem gespeeld hebben en die zullen stuk voor stuk aangeven dat Brobbey lastig is om als tegenstander te hebben maar zijn afronding laat enorm te wensen over. Nu Akpom laat zien dat hij makkelijk scoort, 3 goals uit 5 goede kansen uit m'n hoofd, heeft Ajax er dus een optie bij als het gaat om goals maken. Of Akpom net zo lastig te bespelen is met het inspelen moet ik nog zien. Ik zag meer een Petterson-Bergkamp combinatie met die twee.

Of het handig is wat Koeman doet of niet dat terzijde. Hij heeft hier zeker wel een punt.

Hoezo kan een Brobbey niet afronden? Je hebt deze jongen jarenlang in de opleiding zitten, dan lijkt het mij dat je toch extra training geeft.

Hopelijk is dit wel een van de punten die aangepakt gaan worden in de jeugdopleiding nu er zoveel veranderd bij Ajax. En dan niet specifiek dit verhaal van Brobbey maar dit geld natuurlijk voor elk specialisme.

Zirkzee moet je er gewoon bij halen. Die is een stuk beter dan Brobbey. Had hij nu bij Ajax in de spits gestaan dan had hij minimaal evenveel goals en daarbij nog technisch veel beter met meer inzicht

Dus Koeman roept Brobbey dus niet meer op.
Wel apart dat Koeman in de media zich zo uitspreekt over Brobbey terwijl hij van Dijk enigszins wel in bescherming neemt.

Het is maar goed dat Brobbey er was hij had zijn deel in de overwinning bij Griekenland. Brobbey is jong, hij is sterk aan de bal, heeft oog van wat er om hem heen gebeurt en als hij nog meer gaat scoren is het nog beter. Afgelopen weekend maakt hij 2 prachtige doelpunten. Heb er wel vertrouwen in.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren