Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Gesprek overtuigt El Ghazi van keuze voor interlandloopbaan’

Laatste update:

Het Marokkaanse Sport24Info claimt dinsdag dat Anwar El Ghazi de knoop heeft doorgehakt, aangaande zijn interlandloopbaan. De negentienjarige aanvaller van Ajax kwam driemaal uit voor Jong Oranje, maar zou zijn A-interlands graag willen afwerken voor het nationale elftal van Marokko.

/

El Ghazi werd geboren in Barendrecht, maar heeft naast een Nederlands paspoort ook een Marokkaans paspoort. Bondscoach Badou Ezzaki zou met de talentvolle buitenspeler van Ajax gesproken hebben en hem in actie hebben gezien in Amsterdam. Daarnaast zou ook assistent-bondscoach Mustapha Hadji het gesprek zijn aangegaan met El Ghazi.

El Ghazi’s ouders staan volgens de Marokkaanse pers ook positiever tegenover een interlandloopbaan bij de Leeuwen van de Atlas, dan bij Oranje. Bondscoach Guus Hiddink riep de jonge aanvaller vooralsnog niet op voor het Nederlands elftal. Vorig jaar oktober debuteerde El Ghazi pas bij Jong Oranje. In de Eredivisie speelde hij vooralsnog 21 wedstrijden en maakte hij 7 doelpunten.

Doet Anwar El Ghazi er goed aan, voor Marokko te kiezen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik snap dit soort dingen niet. Geboren in Nederland, getogen in Nederland, op dit moment wonend in Nederland.

24 februari 2015 om 18:54

Dat kan je ook niet snappen,alleen als je Marokaans bloed hebt.

24 februari 2015 om 18:58

Het komt niet door het bloed ofzo, maar door de familie. Die voeden hem op en de liefde voor het vaderland is groot. Ik ben er van overtuigd dat met Nederlandse ouders hij dit niet eens over eigen had.

24 februari 2015 om 19:04

Ik ben er van overtuigd, dat hij met Nederlandse ouders geen keus had.

24 februari 2015 om 19:06

Met Nederlandse ouders zij hij de optie niet hebben...

24 februari 2015 om 19:22

Snap het gewoon. Als zijn gevoel dat zegt. En marokko heeft geen slechte spelers Ambrat, Benatia, El ahmadi, Belhanda en El kaddouri. Als hij erbij komt en nog een talenten dan ziet het toch rooskleurig uit voor het Marokkaans elftal.

Het heeft er ook waarschijnlijk mee te maken met de situatie in Nederland. Hij is moslim en vandaag de dag worden moslims en mensen met een tintje helaas vaker scheef aangekeken door een toenemend aantal mensen. Ik zeg totaal niet dit iedereen dit doet!
Maar helaas wel steeds meer mens. Zie foto met voornamelijk donkergekleurde spelers van het Nederlands elftal en alle andere dingen die momenteel zich hier afspelen.

24 februari 2015 om 19:57

Het klinkt ook wel als de meest logische keus... Zeker als je in je besluit meeneemt dat Marokko pas over 3/4 jaar weer een serieuze wedstrijd kan gaan spelen... Geschorst voor de Africa Cups van 2017 en 2019.

Het kan er wel rooskleurig uitzien voor Marokko, maar dat hoor ik ook al jaren.. Voor elk toernooi wordt er weer gerept over die geweldige generatie, om elke keer weer teleurgesteld te worden. Ondanks dat ik op sportief gebied zijn keuze niet kan begrijpen wens ik El Ghazi alle succes bij de Leeuwen van de Atlas.

24 februari 2015 om 20:01

Snap het opzich wel dat het lastig is om te kiezen voor zo'n jongen. Maar laten we eerlijk zijn. Het Marokaans elftal stelt vandaag de dag niet echt veel voor. En zelfse de Africa Cup mogen ze nu enkele keren niet aan meedoen. Wat blijft er dan nog over? Beetje oefenwedstrijdjes spelen en kwalificaties voor het WK. Ik zou zeggen zet alle plussen en minnetjes bij elkaar en dan kom je uit bij het NL elftal. Mensen zullen zeggen ja, maar hij reageert met zijn hart. Kan zijn dat zijn hart iets meer voor Marokko voelt, maar hij zal ook warmte toedragen aan NL. Kijk je naar het verstand dan wint het NL elftal op ieder vlak. Alleen zal het wel wat lastiger zijn om je daar in de basis te knokken. Al is de rechterkant nu niet heel dik bezet. Als Robben stopt blijft er weinig van topniveau over aan de rechterkant.

Ik vind het overigens wel beter als NL Marokaanse spelers voor het NL elftal kiezen. Je hebt dan rondom die wedstrijden meer het gevoel dat je 1 bent. Ik vind het prachtig om te zien als Marokaanse jongens ook allemaal in een NL elftal shirtje lopen als het NL speelt. Dit soort dingen worden verstrekt in de tijden dat Affelay en Boula nog erg goed waren.

24 februari 2015 om 21:15

Ik ben Nederlander en ik heb een tintje en mensen maken al racistische opmerkingen. Laat staan als je echt buitenlands bent.

24 februari 2015 om 23:17

Hij heeft gewoon rood bloed hoor, net als iedereen. Nationaliteiten worden bepaald door landsgrenzen, kunstmatig aangebracht door de mens. Heeft niks te maken met wie je bent.

24 februari 2015 om 23:27

Stakkevdb

Hulde voor deze reactie. Nationaliteit is inderdaad iets dat wij, als mensheid, zelf bedacht hebben. Verder zijn we gewoon elkaars gelijke.

24 februari 2015 om 18:56

Misschien door de invloed van familie en vrienden dat Ghazi deze keuze heeft gemaakt.

24 februari 2015 om 19:46

Dat je sociale omgeving inspraak heeft op je voetbalcarrière is te belachelijk voor woorden.

En voor al die zogenaamde Nederlandse Marokkanen die zich aangevallen voelen omdat Hollanders hen zien als buitenlanders: Als je goed genoeg bent ziet niemand je afkomst maar je kwaliteiten.

Kortom El-Ghazi is niet goed genoeg anders zagen we hele andere reacties.

24 februari 2015 om 19:53

Is helemaal niet belachelijk. Zijn sociale omgeving heeft ook geen inspraak maar zal in zekere mate je keuze kunnen beïnvloeden. Dat geldt voor heel veel keuzes die je maakt. Nu hebben dit soort jongens ook een bepaalde trots die vaak groter is dan bij "Hollandse" jongens. Maar als je alles zwart wit ziet zul jij veel dingen belachelijk vinden.

24 februari 2015 om 19:53

"als je goed genoeg bent ziet niemand je afkomst maar je kwaliteiten."
Aldus wie? Aldus meester Bigguwop?
Komop man dit verzin je gewoon ter plekke.
Als je goed genoeg bent en een dubbele nationaliteit hebt kijken mensen Juist naar afkomst in de hoop dat de speler jouw land kiest. Ofterwijl El Ghazi wordt gezien als een potentiële NL-elftal speler.

24 februari 2015 om 20:00

Je snapt mijn punt niet.

Mocht El-Ghazi echt een toptalent zijn geweest (wat hij niet is) was hij allang opgeroepen voor Nederland.

Of hij daarop ingaat is het 2e maar het feit dat Hiddink niet naar hem omkijkt heeft niets met zijn afkomst te maken maar met kwaliteit.

24 februari 2015 om 18:59

Kwestie van je gevoel volgen...

Of kiezen voor perspectief/speeltijd..... bij Marokko kan hij de komende jaren een van de sterkhouders zijn terwijl hij bij Nederland normaliter veel concurrentie zal krijgen van Depay, Kischna (?) Boetius.... en jongens als Lens, Promes en Narsingh kunnen allemaal nog lang mee......en geen idee hoe lang Robben nog doorgaat als hij zo fit blijft.

Kijk bijvoorbeeld naar Gudelj, geboren in Servië, ouders zijn Bosnisch maar Nemanja Gudelj woonde vanaf zijn 5-6de in Nederland. En toch koos Gudelj voor Servie... op termijn kan Gudelj Nigel De jong opvolgen wanener Gudelj komende zomer een succesvolle transfer maakt naar een Engelse subtopper en zich daar blijft ontwikkelen.

Over 2-3 jaar Gudelj dan mooi met Strootman (mits ooit weer fit) of Clasie een koppeltje kunnen vormen. Wat een krachtmens is dat.

24 februari 2015 om 19:16

Ik ben het anders wel volkomen met hem eens. Gudelj koos voor de korte termijn. Op langere termijn kan hij een topper zijn voor oranje

24 februari 2015 om 19:17

Je weet dat gudelj al een aantal wedstrijden in het 1e elftal van servie heeft gespeeld ? en dus niet meer voor NL mag uitkomen

24 februari 2015 om 19:20

Ik voel mij een Amsterdamer en geen Nederlander of een Marokkaan!
Maar als je mij ziet zou je mij geen Amsterdamer noemen maar een Marokkaan.

24 februari 2015 om 19:33

Clasie is de opvolger van De Jong. Gudelj mag zijn veters nog niet strikken.

24 februari 2015 om 22:11

Imark,
Clasie is een dwerg in een grote competitie en Gudelj een beest van een speler.

De premier league of Bundesliga zoeken fysieke beesten en geen kleine mannetjes... Of die kleine mannetjes moeten fantastisch kunnen voetballen en dat valt bij clasie ook wel mee... Leuk voor de eredivisie.

24 februari 2015 om 19:00

Wat valt er niet aan te snappen? İn de ogen van veel Nederlanders is en blijft het een buitenlander. Kan je wel naief lopen doen, maar beter iets vertegenwoordigen dat ook achter jou staat.

24 februari 2015 om 19:07

Ach dit onzinverhaaltje weer .
Weer hetzelfde uitgekauwde trucje ..... Zielig doen en schuldgevoel bij NL neerleggen .

Wees gewoon eerlijk .
Als Marokkanen voor Marokko kiezen voelen ze zich blijkbaar geen NL er .
Prima hoor dat mag .
Maar bedenk dan geen smoesjes dat Nl ers je zogenaamd niet als NL er zien .

Waarom toch altijd die smoesjes

24 februari 2015 om 19:13

In Marokko wordt hij net zo goed als Nederlander gezien. Persoonlijk zou ik mij meer verbonden voelen met het land waarin ik opgegroeid ben, maar uiteindelijk is het zijn keuze.

24 februari 2015 om 19:18

Alsof we N. De Jong, Affelay, Elia, Depay, Willems, van der Wiel, Martins Indi etc. niet als Nederlanders zien. Dit heeft puur te maken dat hij zichzelf niet als Nederlander ziet of graag meer zekerheid wilt om door te kunnen breken in een nationaal elftal.

24 februari 2015 om 19:23

Het land waar je bloed vandaan komt of dat nou india of marokko is zulke mensen hebben altijd een band met hun vaderland, dat is nou eenmaal een bepaalde gevoel dat andere mensen niet begrijpen,persoonlijk snap ik de keuze van El Ghazi wel bij Marokko heb je ook meer kans op een basisplaats.

24 februari 2015 om 19:35

als je daar dan zo'n band mee hebt moet je daar gaan wonen , niet hier van alle walletjes eten en dan weer met een of andere drogreden voor Marokko kiezen . dat met die 2 paspoorten moet maar eens afgelopen zijn .of je bent marokkaan of je bent nederlander . altijd dat gesodemieter , dan had ook niet in de jong elftallen van nederland gevoetbald als in Marokko je " hart " ligt .

24 februari 2015 om 19:40

Je draait het wel erg makkelijk om, waarom zou je iemand een Nederlander noemen, als hij kiest voor een ander land?

24 februari 2015 om 19:45

Hij komt toch gewoon uit Nederland?
Dat hij voor Marroko voor meer speeltijd is oké, en waarschijnlijk ook reëel.
Maar van de andere kant is dat ook de reden dat deze jongens over het algemeen ook niet als Nederlander beschouwd worden.

24 februari 2015 om 19:49

haha gaf je per ongeluk een duimpje, was niet de bedoeling maar heb je geluk
je kan niet weten wat je voelt als je gewoon in nederland bent geboren. Als je uit marokko was gekomen was het anders geweest en dan kun je niet weten wat je gevoel precies is.

24 februari 2015 om 19:51

Wat er bij opsporing verzocht gezegd word, wat jouw collega's zeggen en wat er hier gezegd word over de keuze staan totaal los van elkaar. Allereerst hebben de meeste mensen het hier vooral over het sportieve aspect van de keuze van El Ghazi. Het Nederlands elftal is nou eenmaal een stuk sterker dan het Marokkaanse elftal.
Opsporing verzocht is gewoon een goed programma waar geen enkele vorm van racisme of discriminatie in voor komt.
Dat jouw collega's zulke opmerkingen maken is hun probleem. Maar zonder dat ik een hele discussie wil beginnen over racisme is het ook wel begrijpelijk dat ze zulke dingen zeggen. Het komt toch wel vaak voor dat Marokkaanse jongens overlast veroorzaken. Niet dat Nederlandse of welke afkomst dan ook nooit wat fout doen. Integendeel. Maar het komt blijkbaar wel vaak genoeg voor dat het Marokkaanse jongeren zijn dat er zulke opmerkingen gemaakt worden.

24 februari 2015 om 19:54

Waar ik op reageerde is geloof ik al verwijderd. Terecht ook wel. Deze 2 kunnen ook weg.

24 februari 2015 om 19:27

Ach joh, ik moet eerst nog maar eens zien of dit echt waar is. Eerlijk gezegd kan ik het mij niet voorstellen en geloof ik er ook niks van! Ik denk dat hij nog helemaal geen keus heeft gemaakt..

24 februari 2015 om 19:37

@ trollll Ik ben geboren en getogen in Rotterdam woon nog steeds er maar heb Engelse ouders. Dan zou ik ook eerder voor Engeland kiezen dan Nederland. Ik begrijp hem wel.

24 februari 2015 om 19:51

Ik snap dit wel, als de donkere jongens worden uitgemaakt voor apen en zwarte pieten wat zullen de gehaatte marokanen (moslims) dan wel niet zijn volgens de nederlandse racisten. Bovendien heeft marokko gewoon goede spelers en als ze een team worden dan kunnen ze gewoon goede kansen maken op het wk.

24 februari 2015 om 22:41

Ben jij wel goed bij je hoofd?!
Wat probeer jij hier te doen, racisme als reden opgeven voor een (mogelijke) keuze van El Gazi?
Ben je werkelijk zo kleinzielig of dom te denken dat dat de reden is en dat een Ajacied of supporter van het NL elftal hem anders benadert dan bijvoorbeeld Klaassen, of Robben?
Dat hij die keus maakt is aan hem en heeft niets met dit soort domme gedachten te maken, daar geloof ik helemaal niets van.

24 februari 2015 om 23:37

Helemaal mee eens Jaake, wat een vage post! Triest gewoon om zoiets te zeggen en als reden aan te dragen in dit geval.

25 februari 2015 om 00:43

Wat ben jij nou weer voor een clown? Afellay speelt toch ook in het Nederlandse elftal?

25 februari 2015 om 00:41

Geboren en getogen in Nederland met Marokkaanse normen en waarden, niks geks aan als hij voor Marokko kiest.

Marokko mag de komende 4-5 jaar toch niet meedoen aan de Afrika cup? Niet dat El Ghazi in die tussentijd wel in de basis komt bij Oranje maar toch.. Mogen zij wel interlands spelen? Of alleen een Afrika Cup schorsing?

24 februari 2015 om 18:57

Hebben een klacht ingediend bij CAS sporttribunaal in Zwitserland tegen de schorsing dat ze hebben gekregen. En zelfs Blatter heeft zich uitgesproken over deze "schande" van de Caf. Hij dreigt ermee Issa Hayatou te schorsen als hij Marokko niet meteen terug toelaat. En veel landen steunen Marokko.

24 februari 2015 om 19:01

Dat is dan wel weer goed van Blatter. Maar uiteraard ook om de stemmen te verdienen denk ik

24 februari 2015 om 19:01

Ik vond het ook een erg overdreven straf. Dat Marokko door het (relatief) late terugtrekken een ''straf'' kreeg door niet mee te doen was nog enigszins te begrijpen omdat zij zich officieel niet gekwalificeerd hadden afgezien van gastheer zijn.

Maar 4 jaar erna is wel erg overdreven... wanneer hij kwam door wanbeleid (bijvoorbeeld geen stadions) dan was ook enigszins begrijpelijk maar uit angst voor ebola... dan moet je bijna een lintje krijgen wie dat ook heeft beslist in Marokko.. de gezondheid van een land voorop stellen... boven een ''potje voetbal''.

24 februari 2015 om 19:51

zou goed zijn, wat een schande dat marokko een torenhoge boete krijgt en een hoge schorsing omdat ze terechte keuze maken ten tijde van de ebola ramp.

24 februari 2015 om 19:30

WK kwalificaties mogen we sowieso mee doen, Afrika Cup moeten we even wachten wat de uitkomst wordt van de Cas en als Marokko wel geschorst wordt voor 2017/2019 dan zoeken we het wel ergens anders voor die twee jaar. Onze focus ligt nu op de WK kwalificaties en het WK, ook kan El Ghazi nog mee doen met de Olympische voetbal elftal in 2016. In Maart spelen we trouwens tegen Uruguay.

24 februari 2015 om 19:54

Marokko mag wel meedoen aan de kwalificatiewedstrijden voor het WK 2018 in Rusland. Met Marokko kan hij zich dus hopelijk kwalificeren, al is de kans klein maar goed de kans is er we! Daarnaast heeft Marokko veel goede jonge spelers. Het moet toch een keer goed komen zou je denken. Spelers als Labyad, El Kaddouri, Benatia, Belhanda zijn geen slechte spelers. Bij Marokko heeft hij soieso meer kans op speeltijd. Hij kan zijn debuut maken in de volgende interland tegen Uruguay over een paar maanden!

Meteen oproepen voor aankomende interland in maart. Basisplaats garanderen en dan kunnen we verder zien of die in de toekomst bruikbaar is

24 februari 2015 om 18:56

Hij ging sowieso opgeroepen worden, en naar het schijnt Bilal-Ould Chikh ook.

24 februari 2015 om 19:53

zou wel heel vroeg zijn maar bilal kan een grote worden. Is alleen jammer dat marokko zo ver weg ligt en het toch lastig is om steeds heen en weer te moeten reizen

Mooi El Ghazi! En mensen die dit niet begrijpen, zullen het ook 'nooit begrijpen'. Er staat dat hij 2 paspoorten heeft en dus hij ook kon kiezen voor Marokko. Veel spelers hebben al veel gekozen voor andere landen, en als nu zoals El Ghazi iemand kiest voor Marokko, is hij opeens slecht?? Geloof me al die spelers die voor andere landen kiezen, zijn in hun hart bij Marokko. Danku El Ghazi, topper in wording!

24 februari 2015 om 18:57

Bijna heel het Marokaanse elftal is niet in Marokko geboren
En dan alsnog niet presteren, tja

24 februari 2015 om 19:29

Nouen, het Marokkaanse elftal bestaat uit spelers van Marokkaanse komaf terwijl het Nederlandse elftal voor de helft uit spelers bestaat die van niet nederlandse komaf zijn

24 februari 2015 om 19:33

En toch zijn alle spelers in het NL elftal op BMI na, in Nederland geboren, gek he?

24 februari 2015 om 20:10

Jonathan de Guzman (canada) en Terence Kongolo, Siem en Luuk de Jong (zwitserland)

24 februari 2015 om 18:59

Wees niet bang, ik denk dat veel mensen het wel begrijpen hoor. Ik in ieder geval wel. Heel goed een beetje liefde voor het land van je ouders. Hij heeft overigens nog niet gekozen hoor, maar ik wens El Ghazi heel veel geluk bij de nationale ploeg.

24 februari 2015 om 19:00

Bedankt voor je sportieve reactie. Marokko heeft al genoeg talenten misgelopen.

24 februari 2015 om 19:03

Bousoufa, Assaidi, El Ahmadi, El Hamdaoui. Benatia. Amrabat, allemaal niet in Marokko geboren, dus ga nu niet in die slachtoffer rol kruipen

24 februari 2015 om 19:04

Geen dank! Ik kan mij als geen ander inbeelden hoe dat moet voelen. Alle Nederlandse jongens zouden maar voor een ander land uitkomen. Voor zulke jongens geeft het toch vaak de doorslag dat ze bij een Nederlandse club spelen, Nederlands spreken en hier een opleiding hebben gehad. Sommigen zijn hier ook geboren. Neem daarbij mee dat Europese landen doorgaans beter presteren en de optelsom is gemaakt. Toch erg zonde van de talenten voor Marokko, maar ook bijvoorbeeld Suriname.

24 februari 2015 om 19:09

Maar zijn toch Marokkanen ofniet?? Als een Nederlander in China word geboren en voor Nederland speelt, is hij toch een Nederlander?? En blanke Nederlander? En Marokkaan blijft een Marokkaan;, waar hij ook is geboren.

24 februari 2015 om 19:10

Zeker en vast man! Maar Suriname zou in Juni een vriendschappelijke wedstrijd willen spelen tegen Marokko (wat natuurlijk gaaf is)! En Marokko en Suriname hebben veel veel talent en Marokko nu zeker. Kijk gewoon wat er in de Eredivisie rondloopt?

24 februari 2015 om 19:17

Als je hier geboren bent ben je toch gewoon Nederlander? Dan heb jij je opleiding en alles toch gewoon te danken aan de Nederlandse staat? Zou het andersom ook prima vinden hoor, die jongen van Mallorca (marco Willemsen) heeft toch ook gewoon voor Spanje gekozen ipv Nederland? Die ''een Marokkaan blijft Marokkaan'' opmerking is natuurlijk wel heel slecht getimed met een hele integratie discussie. Ik ben Nederlander, jij bent Nederlander klaaaar

24 februari 2015 om 19:19

Ja want alle talenten uit Marokko in de eredivisie (Mickey mouse competitie) gaan echt doorbreken en worden later echt goed. Marrokkaanse talenten hebben vaak een mentaliteitsprobleem

24 februari 2015 om 19:35

Nou door de maatschappij en overheid worden wij gezien als Marokkanen en daarbij komt nog het feit dat onze religie niet wordt gerespecteerd (dus ook die van El Ghazi en zijn familie)

Als El Ghazi geen voetballer was, dan was hij een Marokkaan in vele ogen.

24 februari 2015 om 19:44

''ze zien ons niet als Nederlanders dus ga ik voor Marokko voetballen'' als mensen die zo denken nu ook eens in Marokko zouden gaan studeren.....

24 februari 2015 om 19:49

Wat is het nou, de maatschappij en de overheid die Marokkanen niet als Nederlanders zien, of Marokkanen die zichzelf niet als Nederlanders zien?

Kiezen tussen de geliefde slachtofferrol en de niet minder geliefde (maar van echte Nederlanders dan weer totaal niet geaccepteerde) patriottische trots etc.?

Ach ja, de dilemma's van de parasitaire profiteurs.

24 februari 2015 om 20:13

"die" Marokkanen moeten zich maar als Nederlanders gaan gedragen als ze als Nederlanders willen gezien worden.....

24 februari 2015 om 23:40

Dat gezwets over land van zijn/je ouders... Hij is in Nederland geboren dus een Nederlander. Klaar. Dubbele paspoorten, zo snel mogelijk afschaffen aub.

Mijn roots liggen in Duitsland, maar ik geboren in Nederland. Het zou geen seconde in me op komen om voor Duitsland te kiezen. Ik ben een geboren en getogen Nederlander, dus ben ik loyaal aan dat land.

24 februari 2015 om 19:00

Een Marrokaans sportblad claimt dit. Er is dus nog helemaal niks beslist.
Weet jij hoe betrouwbaar Sport24info is?
De telegraaf kan bijvoorbeeld morgen zeggen dat El Ghazi voor Nederland kiest.

Zeker met de uitsluiting van de Afrika Cup zou ik zeker voor het Nederlands Elftal kiezen.
Ook vinden Clubs het niet leuk hun "ster spelers" kwijt te zijn in het midden van het seizoen voor dit toernooi.

24 februari 2015 om 19:01

Die krant is toch vaak juist hoor, en de bondscoach van Marokko had ook al een gesprek met El Ghazi en zijn ouders en ook met Bilal Ould-Chikh. Ziyech zie ik wel kiezen voor Oranje en terecht. In Afrika heeft hij niets te zoeken met zijn fysiek.

24 februari 2015 om 19:33

Bilal wel dan? Haha

24 februari 2015 om 20:00

hahaha ja als je het over fysiek hebt moet je niet zeggen dat bilal wel fysiek goed genoeg is itt ziyech

24 februari 2015 om 19:02

Niemand zegt dat hij slecht is, dat maak jij er van. Lijkt me niet vreemd dat mensen er van op kijken in ieder geval. Mij maakt het persoonlijk niks uit, als hij zich daar prettiger voelt of zichzelf meer/betere kansen toedicht moet hij het gewoon doen. En al die andere voetballers die in hun hart bij Marokko zijn, dat weet jij zeker? Of wil je dat gewoon heel graag? Lijkt mij als het hart echt bij Marokko ligt dat je dan daar voor kiest. Als sportieve prestaties belangrijker zijn dan ligt je hart dus niet bij Marokko.

24 februari 2015 om 19:09

Wie zegt er dan dat hij een slecht mens zou zijn ????

24 februari 2015 om 19:12

Hij moet kiezen wat die zelf wil. Hij heeft de keuze. Tis niet discriminerend bedoeld, maar wat als hij keuze moet maken tussen NL paspoort en Marokkaans paspoort, die vraag stel ik me meestal en dan zal het 9 van de 10 de Nederlandse zijn. En ik denk dat die keuzes met de ontwikkeling in de politiek niet lang meer op zich laat wachten.

24 februari 2015 om 19:21

Natuurlijk sowieso onzin dat iemand 2 paspoorten kan/mag hebben. Wat mij betreft moet men er bij geboorte voor kiezen dat het óf een Nederlander is, óf een Marokkaan.

24 februari 2015 om 20:09

Hoezo is dat onzin? Jij wil zeggen dat jij 1 identiteit hebt? Wanneer ik zou emigreren naar (noem eens wat) Cambodja, dan zou ik ook graag mijn Nederlandse paspoort behouden. Al was het maar om pragmatische redenen.

Wanneer jij een kind krijgt in het buitenland en moet kiezen of dat of de Nederlandse of de lokale identiteit krijgt, neem ik aan dat je dat ook een lastige keuze vindt.

24 februari 2015 om 20:25

Ik moet dagelijks lastige keuzes maken, dus what's new?

24 februari 2015 om 19:23

Ik begrijp het deels. Wat ik namelijk niet begrijp is dat hij niet voor de jeugdelftallen van Marokko is uitgekomen. Vind het altijd naar wanneer talentvolle jongens de jeugdselecties doorlopen en dan toch een ander land kiezen

Dit snap ik niet, speler met veel potentie en dan kiezen voor over het algemeen zwak presterend land. Oranje is zeker haalbaar voor hem in de toekomst. Maarja als je hart bij je geboorteland ligt, en je je daarbij beter voelt moet je het vooral doen. Wel jammer voor het Nederlands voetbal.

24 februari 2015 om 18:58

Zwak?? Sorry maar Marokko zou Nederland makkelijk partij kunnen bieden hoor. Jullie enigste topper is Robben.

24 februari 2015 om 19:01

We hebben ook alleen Robben nodig om te winnen van Marokko, de rest mag verdedigen en de bal op hem spelen.

24 februari 2015 om 19:03

Zucht... Qua individuele kwaliteit komen jullie wellicht enigszins in de buurt... Maar als het over teamspirit, tactiek en mentaliteit gaat!

24 februari 2015 om 19:06

Wie is dan jullie topper die bij 1 van de beste clubs van Europa altijd in de basis staat mits fit.

24 februari 2015 om 19:08

Alle respect voor Marokko, maar ik denk dat je het dan een beetje door een gekleurde bril bekijkt. Marokko is een prima elftal, maar Nederland is normaal toch wel een maatje groter. Robben is misschien onze enige wereldtopper, spelers van zijn niveau lopen er bij Marokko helemaal niet.

Maar wie weet wat de toekomst brengt. Als jongens als El Ghazi voor Marokko gaan kiezen kan daar een hele leuke ploeg komen te staan. Er zijn meer grote Marokkaanse talenten, zoals die jongen van Milan. De potentie is er zeker. Wanneer de Marokkaanse bond op niveau komt en ze dit soort talenten binnenboort houden zit er zeker potentie in.

Ik zou het geweldig vinden om Marokko op een wk te zien en hoop oprecht dat het een ijzersterk team gaat worden. Im ben alleen niet met je eens dat het huidige Marokko Nederland makkelijk partij biedt.

24 februari 2015 om 19:09

Lol, ja de nummer 3 vh WK is gelijkwaardig aan een land dat zich niet eens gekwalificeerd heeft. En jullie enige topper is Robben... ben je nu srs? Sneijder, RvP, de Jong vergeten? Tjongejonge zeg

24 februari 2015 om 19:09

Als Marokko al niet kan winnen van landen als Zimbabwe zijn we denk ik wel uitgepraat over wie er beter is, met alle respect.

24 februari 2015 om 19:12

Zimbabwe?? Kregen nog maar net een 4-0 pakslaag vriend. Marokko is onder Zaki 6 wedstrijden die ze speelde ongeslagen, en wonnen er 5 en speelde 1 keer gelijk. En wat doet Hiddink?? Met jullie Veltman, Vlaar bhahaha

24 februari 2015 om 19:13

Hahahaha, ja want Marokko is ook derde van de wereld zeker ..

Als Marokko gesprekken voert met El ghazi omdat ze op korte termijn hem willen en Hiddink heeft hem nog nooit gesproken dan zie je daar toch meteen hoeveel verschil zit tussen beiden landen.

Dat chauvinistische gedoe is alleen maar slecht voor de objectiviteit

24 februari 2015 om 19:16

Robben, Sneijder, Van Persie, Huntelaar en misschien ook Depay, sorry hoor maar Marokko komt niet in de buurt van Nederland kwa kwalitiet. en Robben is een van de beste spelers ter wereld.

24 februari 2015 om 19:23

Kom op he, je moet marokko echt niet gaan vergelijken met Nederland . Als Marokko een keer naar een wk gaat,ver weet te komen, laat zien dat ze kunnen voetballen, dan pas mag je je vergelijken met de nummer 3 van de wereld. Ze kunnen hest winnen van het nederlands elftal, maar dat kan ijsland ook. Zegt niks,gaat erom dat he er staat op toernooien. En dat doet Marokko eigenlijk nooit.

24 februari 2015 om 19:24

Van Persie? Die al een half jaar de goal niet meer weet staan en als een oud mannetje speelt?! Sneijder?? Die in Turkije niets meer was van wat hij voorheen was? Huntelaar, oke is een topspits maar ook niet wauw. Alleen Robben is een topper en Depay (moet het nog bewijzen). Nederland heeft gewoon allemaal oudjes en geen toptalenten buiten Depay. Benatia? Lazaar? Boussoufa? Dirar? El Ahmadi? El Ghazi? etc zijn allemaal goed hoor.

24 februari 2015 om 19:36

Nederlands elftal wordt grotendeels samengesteld met spelers van buitenlandse komaf. Marokko maakt gebruik van spelers van Marokkaanse komaf. Toch wel een groot verschil. De enige prijs die Nederland won - het EK - werd gewonnen door een winnend doelpunt van Ruud Gullit (surinamer)

24 februari 2015 om 19:41

@ lucas_moura Maak het dan eens een keer waar zou ik zeggen.

24 februari 2015 om 19:41

@sjihab_97 Ja alleen had Gullit maar 1 paspoort en dat was de Nederlandse. Zijn voor ouders hebben de keuze gehad NL of Surinaams. Marokkanen hebben nog altijd 2 keuzes en dat is het verschil. En spelers zoals John, zijn vluchteling en die hebben ook alleen de Nederlandse, omdat ze waarschijnlijk anders maar 1 keuze hadden en dat was de dood. Dus vraag me af wat je ermee wil zeggen met je opmerking

24 februari 2015 om 19:49

Pff ga aub niet een el ahmadi met een sneijder vergelijken, het feit dat je dat doet zegt al genoeg. Denk dat jong oranje zelfs van Marokko wint. Huntelaar is de man van schalke, sneijder van galatasaray, van persie heeft nog altijd meer dan een el ghazi,amrabat bij elkaar. Zelfs nu is hij nog beter dan mustafa hadji in zn topjaren.

Beetje flauw altijd, hier geboren, hier een opleiding genoten, en dan ergens anders gaan voetballen. Tuurlijk is het zijn goed recht maar vind het jammer om zo'n talent ipv Oranje voor zo'n B-team te gaan spelen.

24 februari 2015 om 19:22

Oranje staat onder Ijsland en Tsjechie en jij praat hier over een B-team?

24 februari 2015 om 19:24

Dan snap jij er echt niet veel van, Nederlands elftal is een half jaar geleden 3e geworden op het wk. Daar dien de prestaties van nu niks aan af. Thuis wordt gewoon gewonnen van tsjechie en ijsland.

24 februari 2015 om 19:25

Ik praat hier over een team met 3 WK finales en een kampioenschap dat nog altijd 83 plaatsen op de ranking boven Marokko staat. Vergelijk dat met een team dat zich bijna nooit kwalificeert en dan spreek je idd over een B-team

24 februari 2015 om 19:53

Dan zijn Uruaguay en Engeland nog wel even een tikje groter maat

24 februari 2015 om 20:00

Mwahh, Engeland is sowieso een groter voetballand, maar Uruguay werd kampioen toen nog niemand iets om een WK gaf

24 februari 2015 om 20:11

Ja zo kunnen we van alles recht lullen wat krom is, welterusten! Trouwens die tijd van pak m beet 1840-2000 neem ik de geschiedenis van het voetbal veel serieuzer dan na het millenium met al die kunstmatige olieclubjes en landgoedchinezen etc.

Veel plezier, is toch niet goed genoeg voor het Nederlands elftal. Triest trouwens dat dit soort jongens alleen als Nederlander gezien willen worden en behandeld willen worden als het ze uitkomt, maar als puntje bij paaltje komt zijn ze gewoon Marokkaans en niet Nederlands.

24 februari 2015 om 19:20

Heb het hier boven ook al neergezet, stel die vraag eens als ze maar 1 paspoort mogen hebben en dan een keuze moeten maken. Dan is het wel de Nederlandse. En zoals hierboven door me gemeld, ik heb niks met ze en ik heb niks tegen ze. Ik ben alleen van mening, dat 1 paspoort meer dan genoeg is en niet op de manier die Wilders noemt, maar eerder, omdat je maar 1 nationaliteit kan hebben.

En ik ben ook van Mening, dat wanneer je voor Jong Oranje hebt gespeeld niet voor een ander land kan mag uitkomen.

24 februari 2015 om 19:21

El ghazi is een klasse beter dan narsingh dus hoe bedoel je niet goed genoeg? Alsof oranje zo een hoog niveau is. Man we zijn gewoon een door normale ploeg nu en met Robben kunnen we stunten.
En hoe bedoel je dit soort jongens? Alsof hij wat nodig heeft vd staat. Denk jij dat deze jongen met een jaarsalaris van 5 nullen kan schelen ? Doe normaal man.

24 februari 2015 om 19:29

Daar noem je me ook iemand op zeg, Narsingh kan er ook niks van, dat weet ik ook wel. Ik zie elke wedstrijd van hem...

Oranje is echter wel een flink niveautje hoger dan Ajax momenteel. Zegt genoeg dat in mijn opinie maar een speler van Ajax goed genoeg is voor Oranje, en dat is Klaassen.

24 februari 2015 om 19:38

Dus? Narsingh speelt in oranje toch? Dus als die beperkte voetballer blijkbaar goed genoeg is (in de ogen vd bondscoach), dan zal el ghazi dat op termijn sowieso ook kunnen zijn. Jouw opinie maakt geen donder uit. Evenals de mijne!

24 februari 2015 om 19:41

Klaassen is voor een speler op zijn positie ook niet een verademing voor het Nederlands Elftal.
Een harde werker is het ja, maar op zijn positie moet je meer kunnen dan dat.

24 februari 2015 om 23:54

@bigguwop ik denk dat van de huidige na Depay Klaasen het verst komt. Momenteel word die verkeerd gebruikt, niet de fout helemaal van Frank, alleen als je Klaasen als Bergkamp gaat gebruiken het 1 van de beste 10 spelers ooit van NL kan worden. Als jij dat inzicht niet hebt, heb je denk ik de jeugd van Bergkamp nooit gezien, eerst de meppen van de zweep dan je kunstn vertonen. Misschien is Klaasen wel verder dan Depay, dat zal de toekomst moeten wijzen. Maar er zijn mindere talenten in Oranje met 100 interlands.

24 februari 2015 om 19:37

Wat als hij voor Nederland koos dan zou je dat geweldig vinden, wat een trieste comment opzich

24 februari 2015 om 20:16

Wat een bekrompen opmerking. Natuurlijk willen die jongens normaal behandeld worden. Dat wil iedereen toch?

In Nederland willen we toch juist mensen met een andere afkomst ook behandelen alsof ze Nederlanders zijn? Met hetzelfde respect. Lijkt me niks geks aan.

Jij bent in de veronderstelling dat je je of Nederlander of Marokkaan moet voelen. Misschien is er wel een combinatie mogelijk: meer affiniteit met de Nederlandse normen, waarden en 'moderniteit', maar gevoelsmatig toch je 'roots' waarderen en je ergens van binnen Marokkaans blijven voelen. Kan dat ook, in jouw kleine wereld? Of is het bij jou alleen maar stamppot en Abn?

Sorry dat ik je op de man aanval in mijn comment, maar de passieve discriminatie op VZ wanneer het weer eens over iets dat met 'buitenlanders' te maken heeft gaat, stoort me mateloos. Ik snap dan ook niet dat er in 2015 nog steeds mensen zijn die een keuze zoals die van El Ghazi niet begrijpen of er moeilijk over doen.

Ik zal El Ghazi (in de toekomst) wel in Oranje willen zien! Na Robben is er namelijk niet veel meer. Narsing komt tekort voor het niveau. El Ghazi heeft tenminste genoeg potentie voor Oranje. En hij is in Nederland geboren en opgegroeid.

24 februari 2015 om 19:09

Als hij gewoon slim is, wacht hij even een jaartje of 1,5 jaartje.. Kijken of hij goed genoeg zal blijken voor de top. Dan kiezen voor oranje. Als hij niet opgeroepen zal worden lekker voor jezelf in Marokko 1 voetballen!

24 februari 2015 om 19:46

Ik ook!
Als Marokaanse Nederlander droom ik er van om een Nederland op het Wk te zien met Rekkik en El Ghazi in de basis.
Net zoals België dit jaar had met Fellaini en Chadli.
Of Frankrijk paar jaar geleden met allemaal Noord Afrikanen in het elftal.
Duitsland met de Turken.
Dan ga je als Buitenlander echt vol juichen voor je land.
Omdat je vind dat je er ook bij hoort.
Ik vind dat wij Nederlandse Marokkanen nog achterlopen op dat gebied, meschien in de toekomst?

Jammer voor nederland.
Had nu al mee gekund in de selectie.

24 februari 2015 om 19:32

Eehm, grapje mag ik hopen? Hij blinkt niet eens uit bij Ajax...

24 februari 2015 om 21:16

Hij scoort veel speelt goed en blinkt niet uit maar is beter dan narsingh op alle punten.
En noem mij na robben een betere rechtsbuiten?
Juist die is er niet.

24 februari 2015 om 23:15

Nu ben je wel onredelijk, Narsing blinkt inderdaad ook niet uit maar heeft al wel meer bewezen. En om nou te zeggen dat deze jongen aantoonbaar beter is als bijvoorbeeld Promes...

Misschien in de toekomst, maar ik snap hem wel. Nu is hij verzekert van een plaats bij de selectie, want die is echt heel matig. Hierdoor ontwikkelt hij zicht waarschijnlijk beter en stijgt zijn marktwaarde.

25 februari 2015 om 06:59

Hij kan meer bewezen hebben maar ik zie veel meer talent in el ghazi en hij kan nu mee maar nog geen basismateriaal.
En dit jaar vind ik hem beter dan narsingh die echt alleen maar kan rennen.
Het lijkt alsof hij actie probeert maar negen van de tien speelt hij hem weer terug.
Maar over 2 jaar is hij de perfecte vervanger voor robben want er zijn echt geen betere rechtsbuitens die voor Nederland hadden kunnen uitkomen.

Heel spijtig dit. Vindt dat Nederlandse clubs hier ook wat negatiever over mogen zijn. Zoals veel te vaak verteld is zijn wij een opleidingsland zijn. Wij leiden echter niet op voor de ED, want men gaat vroeg weg. Dus leidt men op voor het Nederlandse elftal. Bij mij persoonlijk zal Manu altijd sneller op de bank geplaatst moeten worden als Boetieus en het zelfde geld dus nu voor Krishna/el Ghazi

De keuze lijkt me simpel. Voel je je Marokkaans, dan kies je voor Marokko. Voel je je Nederlands, dan kies je voor Nederland. Marokko en Nederland hebben niets aan spelers die er niet vol voor willen gaan.

24 februari 2015 om 19:15

Ik zit op m'n mobiel maar anders had ik je graag zo'n duim gegeven. Beter kan het niet verwoord worden

Stom van hem, had zeker potentie om rechtsvoor bij het Nederlands Elftal te worden.

Daar komt de eeuwige discussie weer. Hopen dat hij iets sneller is met zijn keuze dan Maher, dan heb je dat ook weer achter de rug.

Als ik zijn vorm de laatste tijd zie dan hoef je daar niet heel rouwig om te zijn. Maar heb wel het gevoel dat er nog veel meer in deze jongen zit dan we nu zien.

Naar mijn mening valt er geen eer te behalen bij het Marokkaanse elftal. Als hij daar wil spelen moet hij dat doen maar dan zal hij waarschijnlijk nooit een WK meemaken, laat staan ver komen op een WK.

Natuurlijk moet hij zn hart volgen maar wij als 'nederland' hebben hem opgeleid tot de speler die hij nu is

Verstandige keus van El Ghazi. Hij heeft ontegenzeggelijk kwaliteiten maar te weinig voor oranje. Vergelijkbaar met Amrabat en Assaidi. Uiteraard speelt Marokko nog wel kwalificatiewedstrijden voor het WK en vriendschappelijke duels. Voor Ajax is het minder omdat zijn marktwaarde lager zal liggen doordat er een grotere kans is dat hij gedurende het seizoen naar de Afrika cup moet. Wat dat betreft is die schorsing van Marokko voor Ajax een zegen maar alleen als ze hem deze zomer of volgend jaar verkopen. Over 2 jaar is de schorsing van Marokko immers waarschijnlijk weer voorbij.

Vraag me toch af wat de reden zal zijn. Je bent toch als speler interessanter als je voor een Europees land uitkomt als je in Europa voetbalt. En als je in Nederland geboren bent en hier je hele opleiding gehad hebt op school als voetbal waarom dan voor Marokko kiezen. Maar goed hij heeft zijn keuze nog niet bekend gemaakt maar ik zou hem toch graag bij Oranje willen zien in de toekomst.

Misschien kan ie dan in de herfst van zijn loopbaan nog meedoen aan een eindtoernooi door die schorsing... Hij moet het lekker zelf weten, gaat weinig aan verloren voor Oranje denk ik. Type als Amrabat en El Hamdaoui, kunnen iets met een bal maar niet echte top. Wel vind ik het compleet onbegrijpelijk als je 'gewoon' in Barendrecht bent geboren om voor Marokko te kiezen, maar goed. Dan hadden wij en landen als Frankrijk de koning van Marokko maar harder onder druk moeten zetten om die belachelijke nationaliteitenwet van Marokko aan te passen waardoor ze tot in de eeuwigheid ook de Marokkaanse nationaliteit houden, al zijn je opa en oma gewoon in Nederland geboren zeg maar en is er dus allang geen directe band meer met Marokko.

24 februari 2015 om 19:36

Dat de keuze voor je interland carriere 'op gevoel' wordt gedaan door spelers is ook dikke onzin.

Als je als Nederlands talent goed genoeg bent voor het Nederland Elftal op de leeftijd van El-Ghazi kies je voor Nederland.
Als jongen met een beetje verstand zou dat de meest logische keuze zijn voor je loopbaan.

En mochten er mensen zijn die je verrader noemen weetje ook dat deze leeghoofden totaal niets van het spelletje snappen en hartstikke teleurgesteld zijn dat je niet voor hun (onlogische) keuze hebt gekozen.

Eerste jaar in t eetdte elftal en direct niet goed genoeg voor Oranje? Je weet nooit hoe hij zich ontwikkelt, overigens is het nog niet bevestigd.

Verstandige keuze, bij Marokka speelt hij op korte termijn in de basis bij het Nederlands elftal zal hij dit waarschijnlijk niet halen

Kans op een groot toernooi is met Oranje vele malen groter zeker nu Marokko de komende twee Afrika Cups ook niet mag deelnemen.

Leuk talent el Ghazi maar ben benieuwd of het echt een topper gaat worden, mis het echte speciale bij hem wel. Denk bijvoorbeeld dat een Kishna veel meer potentie heeft maar bij hem valt of staat het ook bij de vorm van de dag en hij oogt of dat hij zichzelf al enorm goed vindt.

24 februari 2015 om 20:02

Ik schat zelf juist El Ghazi hoger in. Als je bedenkt hoe belangrijk mentaliteit is in de topsport, krijg ik tot nu toe het idee dat El Ghazi meer potentie heeft dan Kishna, die vaak wat laks overkomt.

Ik zie El Ghazi in ieder geval graag bij Oranje! Het is een speler met veel explosiviteit, een goede dribbel en redelijk wat fysieke kracht.

Welkom El Ghazi!! Wat een toptalenten hebben we en er zullen er nog meer volgen. Overzicht :

Younes Bnou-Marzouk (18) spits : Juventus-Turijn Fc.
Mohamed El Bouazzati (17) centrale verdediger : Borussia-Dortmund.
Yassine Ayoub : FC Utrecht (heeft ook voor Marokko gekozen).
Nabil Jaadi (18) : Udinese-Calcio.
Mohamed El Ouariachi (18) Links van voor : FC Barcelona.
Fahd Moufi (17) rechtsback : Olympique-Lyon.
Achraf Achaoui (had Belgie afgeslagen) (17) linksback : Standard-Luik.
Samy Bourard (toptalent van Anderlecht) (17) : RSC-Anderlecht.

En nog zo veel meer.

24 februari 2015 om 19:10

Samy Bourard is geen toptalent. En jaadi zit op de bank bij die 2de klasser.

Achaoui en younes Boudadi zijn beiden niet goed genoeg bevonden volgens Bob Browaeys en hebben dan maar Marokko gekozen. Das een heel ander verhaal als belgië afslaan.

24 februari 2015 om 19:14

Geen toptalent?? Kijk dan zijn wedstrijd van gisteren tegen Barca maar terug waar hij en Bilal Jellal de uitblinkers waren samen met de keeper! Maar jah, jij reageert ook altijd bekrompen als het om Marokkanen gaat. En Jaadi is verhuurd aan een Italiaanse 2de klasser sinds Januari en hij is maar 17 he! Mag zeker even op de bank zitten, maar is een groot toptalent. Hij heeft ook definitief voor Marokko gekozen en dat kon Belgie niet verdragen!

24 februari 2015 om 19:21

Hahaha te slecht bevonden?? Achaoui zou de beste linksback voor Belgie kunnen worden samen met Senna Miangue van Inter.

24 februari 2015 om 19:25

Jaadi ,wordt in Juli al 19 dus voor zover ik je nog serieus neem zorg dan dat je informatie op z'n minst correct is. Jaadi heeft definitief voor Marokko gekozen omdat hij niet meer werd opgeroepen voor de belgische jeugdploegen.

Bovendien was ik gisteren aanwezig bij de wedstrijd tussen Anderlecht en Barcelona dus ik heb wel degelijk die wedstrijd gezien hoor. Ik was eerder onder de indruk van Aaron iseka.

24 februari 2015 om 19:27

Senna Miangue is een veel groter talent dan Achoui ooit zal worden. Achoui is aanvallend goed maar die kan gewoon niet verdedigen.

Ik geloof trouwens eerder de hoofdscout van de Kbvb dan jou om eerlijk te zijn. Waarom denk je dat Achoui op zijn 18e nog steeds geen profcontract heeft gekregen?

24 februari 2015 om 19:34

Jongen waarom werd hij niet opgeroepen denk je?? Omdat hij al voor Marokko had gekozen, en dus niet meer opgeroepen kan worden.! Tenzij hij zich in 2 deelt??

24 februari 2015 om 19:35

Maar wat ik nog wel weet Belgie vs Marokko 1-4 in Brussel 2008! En Fellaini, Kompany, Witsel, Vermaelen, Dembele, speelde allemaal mee. Marokko zou Belgie nu ook kunnen winnen hoor. Belgie is maar een overschat ploegje.

24 februari 2015 om 19:39

Nabil jaadi is voor de belgische U15 en de U16 uitgekomen omdat hij toen niet werd opgeroepen voor de U17 heeft marokko hem opgeroepen en hem kapitein van de U17 gemaakt.

in de belgische U17 had hij in die tijd Charly musonda Junior en Andreas pereira voor hem. en die zijn beide 8 klasses beter.

24 februari 2015 om 19:41

Ja man wij staan 4de op de ranglijst en staan te beven in onze schoenen voor spelers als amrabat en assaidi.

in onze achterhoede hebben we spelers van europese topclubs en die doen in hun broek van labyad en co.

en dan kom jij met een wedstrijd af van 7 jaar geleden als argument. haha

24 februari 2015 om 19:42

Wees blij dat Fellaini voor belgie koos

24 februari 2015 om 19:54

Haha, duim voor jou belgie. Ik hou ervan dat mensen lekker ouderwets op vz iemand met argumenten onder de tafel praat!

Hulde.

24 februari 2015 om 19:12

Dat klopt er zijn een heleboel Marokaanse talenten in Europa,maar het probleem is meestal bij dit soort spelers dat hun mentaliteit niet helemaal goed is, en daardoor halen ze nooit de top.
Bakkali,el Hamdioui,boukhari zijn een paar voorbeelden.

24 februari 2015 om 19:21

Oooow en nu is ineens Bakkali wel een Marokkaan?? Hij speelt toch voor Belgie?? En Bakkli is nog jong en kan de top zeker nog halen. Maar wat ik meestal zie is, wanneer een Marokkaan voor Oranje speelt en slechte karakter heeft is het opeens van kijk die "marokkaan",, maar presteert hij is het een "nederlander"??

24 februari 2015 om 19:53

Nee, en het feit dat je zo kort door de bocht reageert laat maar weer is zien waarom er zoveel 'misgunners' zijn tegenover Marokkanen.

Geef het beestje een naam; Marokkaan, Belg, Nederlander; eindstand de desbetreffende speler wordt beoordeeld op kwaliteit.

Het moment dat een speler van buitenlandse komaf niet voor zijn vaderland kiest wordt hij een 'verrader' genoemd maar ik zie juist hier de misgunners.

24 februari 2015 om 20:02

Zolang je 2 paspoorten heb ben je dus in dit geval een marokaan en nederlander. Snap dan ook niet dat mensen gepikeerd zijn als je deze jongen een Marokkaan noemt..

Daarnaast zijn er tal van voorbeelden dat marokaanse talenten een wat andere mentaliteit hebben in het voetbal. Maar wat maakt het uit! Als deze jongen voor marroko wilt spelen is dat hem goed recht.

Veel marokaanse jongens worden nou eenmaal opgevoed met trots van land van herkomst. Dus ondanks hun hele leven hier gewoond te hebben, hebben ze een band met het land.
Ben soms wel jaloers op dat trotse! Jongens uit de balkan hebben dat ook. Heerlijke passie!

24 februari 2015 om 19:41

Hachim Mastour*

24 februari 2015 om 20:07

Je bedoelt dat ventje dat voor italië speelt?

Bravo el Ghazi! Ben trots op je! Keuze vanuit het hart...
Straks heeft Marokko een sterk team om rekening mee te houden in jammer genoeg Rusland

24 februari 2015 om 19:13

Hoe kun je trots zijn op iemand die ergens geboren is, opgegroeid, kansen gegeven, verwelkomt, en dan als hij wat terug kan doen snel overstapt? Das toch compleet oneervol..

24 februari 2015 om 19:57

Wat een populistische onzin. Geloof je daar nou echt in Crystalpalazzi?

Als ik een goede baan in de VS kan krijgen, daar naartoe verhuis en er kinderen krijg, dan zou ik ook graag mijn dubbele paspoort aanhouden. En wie weet voelen mijn kinderen zich dan ook wel tot op zekere hoogte Nederlands.

We leven in 2015, niet iedereen die in Nederland woont is of voelt zich een Nederlander. Welkom in de 21e eeuw waar migratie doodnormaal is.

En vergeet niet dat het twee kanten op gaat: immigranten krijgen hier kansen waardoor ze zich Nederlands zouden kunnen gaan voelen, maar hebben ook te maken met racisme en dergelijke, waardoor ze wellicht minder geneigd zijn zich te identificeren met Nederland.

De keuze van spelers als El Ghazi voor Marokko mag toch niet meer zo vreemd zijn.

24 februari 2015 om 19:17

Marokko heeft het als voetballand niet in zich om een land te worden waar rekening mee gehouden mag worden. Marokko heeft nooit topspelers gehad, alleen altijd goede voetballers. Net zoals Turkije eigenlijk.

24 februari 2015 om 19:59

Nooit top spelers gehad? Generatie 98 was beter dan die van Nederland.

En daar komt die vervelende marokkaanse bond weer spelers wegsnoepen. 0% bijdrage in de opleiding maar wel de vruchten hier komen wegplukken.

24 februari 2015 om 19:17

En ons voorouders die de Europeanen vroeger gingen halen uit Marokko etc?? Wie plukt er nu de vruchten van?? Wij allemaal! Zonder onze voorouders stelde Europa niets voor! En heb je Marokko of wie dan ook ooit horen zeggen, dat het door ons kwam dat Europa er zo "goed" uitziet?? Word volwassen man...

24 februari 2015 om 19:32

"en ons voorouders die de Europeanen vroeger gingen halen uit Marokko etc?? Wie plukt er nu de vruchten van?? Wij allemaal! Zonder onze voorouders stelde Europa niets voor! En heb je Marokko of wie dan ook ooit horen zeggen, dat het door ons kwam dat Europa er zo "goed" uitziet?? Word volwassen man..."

Zou jij a.u.b eerst Nederlands leren voor je commentaar op mij geeft? Ik heb geen idee wat ik van die wartaal moet maken.

24 februari 2015 om 21:28

Om heel eerlijk te zijn lees ik dat elke keer, wanneer er een discussie over Marokko/nederland of een ander land dat gastarbeiders leverde.

De Marokkanen en rest van de gastarbeiders kreeg ook gewoon toegang tot de Nederlandse zorg en alle rechten die de Nederlanders ook hadden en verdiende vaak beter dan dat ze in land van herkomst zouden verdienen. Het was dus een win-win situatie. Wel klopt het dat we veel aan gastarbeiders hebben gehad, vooral met een snellere opbouw. Het is echter een utopie om te stellen dat Europa zonder de gastarbeiders niks voor zou stellen, toch lees ik dit heel veel.

Er zijn veel Marokkanen die het verpesten voor de rest. Ook zijn er veel Nederlandse racisten die het verpesten voor de rest van de Nederlanders.

Dat een El-Ghazi zich niet thuis voelt in het land waar hij geboren is, is zeer spijtig te noemen, als dat de reden is. Ik reken het de politiek aan dat er te weinig aan gedaan is om de gastarbeiders zich meer verbonden met het land te voelen.

Om terug te komen op de keuze van El-Ghazi. Ik denk dat er wel een gesprek is geweest en dat El-Ghazi daar wel welwillend tegenover staat, maar dat die jongen slim genoeg is om beide opties open te houden voor het komende jaar/anderhalf jaar.
Met zijn potentie kan die het Nederlands Elftal wel halen en zou het als Ajacied ook zeker toejuichen. Als die voor Marokko kiest hoop ik dat hij ze naar het WK kan loodsen als Ajacied of oud-Ajacied.

Als zijn beide ouders marrokkaans zijn is het logisch dat hij voor Marokko wilt uitkomen ook al woon je in een ander land en heb je twee paspoorten. Voor el ghazi zal zijn vaderlands gevoel meer de doorslag hebben gegeven dan de sportieve reden dat Nederland meer kwaliteit heeft om het ver te schoppen op Internationale toernooien.

Rara keuze van El Ghazi...
Ik ben zelf ook van Marokaanse afkomst.
Maar ik speel liever voor Nederland dan dat ik voor land uit kom waar alleen Fransen spelen.

24 februari 2015 om 19:19

Fransen?? Amrabat? Labyad? Mokhtar? Tighadouini? Ayoub? El Ahmadi? El Ghazi? Waar zijn alleen Fransen?? En gelukkig, mannetjes als jou hebben we niet nodig.

24 februari 2015 om 19:24

Op een paar na spreekt niemand van hun Arabisch.
En dan mag je in het Frans communiceren met jou team genoten.
Die Fransen spreken allemaal geen woord Arabisch.

24 februari 2015 om 19:35

Dat hele Marokkaanse elftal bestaat uit buitenlanders zelfs de kapitein die in de jeugd voor frankrijk uitkwam heeft een algerijnse moeder.

24 februari 2015 om 19:41

So What als hij een Algerijnse moeder heeft?? Van Persie heeft een Marokkaanse vrouw?? Is hij dan ook half Marokkaan?? Het zijn Marokkanen, ga maar lekker kapot van binnen. Marokko's toekomst en talenten zien er beter uit dan van Oranje. Succes met jullie Veltman!!

24 februari 2015 om 19:46

Allemaal van Marokkaanse komaf in tegenstelling met Nederlands elftal waar veel buitenlanders spelen die niet van nederlandse komaf zijn

24 februari 2015 om 19:50

Sorry maar op basis van wat is de nationaliteit van je vrouw relevant op je interlandkeuze?

25 februari 2015 om 01:04

Door een huwelijk kan je in veel landen de nationaliteit van je ega(a) krijgen, dat is helemaal niet zo vreemd. Zoek op Wikipedia maar eens het begrip schijnhuwelijk op..

Jammer ik had Ghazi wel in Oranje willen zien maar hij moet zelf kiezen. Ik denk dat Ghazi en Depay in 2018 wel is de beste vleugelspelers van Europa kunnen zijn die wil je dan ook in 1 team zien.

Mooi voor hem dat hij deze keuze kan gaan maken. Spelen voor Marokko of Nederland. Het is allebei niet verkeerd, maar toch denk ik dat hij er beter aan doet voor Nederland te kiezen. Deze jongen is gewoon meer Nederlands dan Marokkaans en in Oranje dicht ik hem in ieder geval een grote toekomst toe. Samen met spelers als Depay, Kishna, Locadia, Dost, L & S. De Jong, Klaassen en Castaignos zal hij veel eindtoernooien gaan spelen. Ik verwacht dat hij samen met Depay, Klaassen Luuk de Jong en Castaignos de aanval zal vormen.

24 februari 2015 om 19:18

Gaat t toch niet redden bij oranje denk ik

Niet heel erg in mijn ogen, Depay is toch vele malen beter en voor rechts komt hij niet in aanmerking.

24 februari 2015 om 19:18

En dat zegt een Ajax fan... We zien wel wie er beter word, heb toch meer vetrouwen in El Ghazi. Wat een topper!

24 februari 2015 om 19:27

Dus moet ik iedereen van Ajax maar beter vinden? Wat een simplistische gedachte zeg. Depay heeft zich allang bewezen en is een van de beteren van de eredivisie. El Ghazi is veel te grillig op dit moment. Dus als hij graag wil spelen moet hij niet voor Oranje kiezen want dat zal nog wel even gaan duren.

24 februari 2015 om 19:27

Haha echt? En dat is gebaseerd op?

24 februari 2015 om 19:32

Kishna vind ik ook veel meer dreiging en power hebben. Denk dat die nog een groter talent is dan El Ghazi.

24 februari 2015 om 19:21

Depay is op dit moment beter. Maar El Ghazi heeft in zijn 1e profseizoen beter gepresteerd dan Depay. Maar ook niet erg. El Ghazi word, als hij zo doorgaat, een waardevolle speler voor Marokko.

24 februari 2015 om 19:31

Dus? Depay is jonger en presteert beter op meerdere niveaus. Als El Ghazi twijfelt moet hij vooral kiezen voor Marokko, ik heb liever spelers die graag voor Oranje spelen dan mensen die twijfelen.

24 februari 2015 om 19:41

Ahh juist...

Memphis Depay: 13 februari 1994 (21 jaar),
Anwar El Ghazi: 3 mei 1995 (19 jaar),

Ik zeg ook dat Depay op dit moment beter is, maar dat hij bij zn debuut nog niet zover was als El Ghazi. Verder ben ik het met je eens. Een speler die 1st voor een ander land speelt en nu voor Marokko, die zie ik liever ook niet.

24 februari 2015 om 20:03

Jonger gedebuteerd, miste nog een woord. Uiteraard was hij toen nog niet zover, omdat hij een paar jaar geleden dat al deed. Inmiddels heeft hij voor iemand met een jaar verschil veel meer kwaliteit en ervaring al, ik zie Depay veel verder groeien dan Anwar.

Had ik niet verwacht. Wel goed nieuws, weer een leuke optie voor de zijkanten.

En mensen moeten hier niet om gaan piepen. Het hebben van 2 nationaliteiten brengt veel met zich mee.
Als je 2 nationaliteiten hebt dan heb je het volste recht om te spelen voor het land waar jij een paspoort van hebt.

Bovendien: Amrabat, Aissati etc. Kozen Allemaal 1st voor NL, vervolgens licht bevonden en nu mogen ze wel voor Marokko spelen? Wie zijn wij dan?

Bovendien hoef ik niet de tig voorbeelden te noemen over hoe een 'marokkaanse' tasjesdief etc. in nederland word bekeken.

Maar los daarvan. Ik heb ook vertrouwen in de huidige bondscoach. Niet voor niets was hij de laatste coach met wie wij suc6 hadden behaald.

24 februari 2015 om 19:37

Vriend Assaidi heeft nooit voor Nederland gespeeld laat staan Nederlanse jeugdploegen. Assaidi is ook gewoon geboren in Marokko dus?? Amrabat en Aissati speelde voor Olympische ploeg en kozen daarna voor Marokko. Amrabat zou nu zeker basis staan in Oranje hoor.

24 februari 2015 om 19:50

Waar zie jij assaidi staan?

Met alle respect, maar welke interlands wil deze man nu spelen? Die zijn toch voor een jaar of 6 geschorst. Jammer, de opvolger van Robben geweest, Narsingh brengt het niet. Aan de andere kant maak ik me ook geen zorgen voor NL met de jeugdopleidingen van Ajax,feyenoord,az en Heerenveen

24 februari 2015 om 19:42

Wie dan wel? Depay speelt op links hoor. Of bedoel je Narsingh? Maar dat is voor als we op het niveau van Gibraltar om de Atlantic cup spelen

Ais hij dat wil doet die ze best maar, genoeg anderen

Vooral een veilige keuze. Bij Oranje ligt het niveau stukken hoger dan bij Marokko en het is maar afwachten of El Ghazi dat niveau gaat halen.

Vind dit meer iets voor de wandelgangen. Op zijn twitter account zie je ook nog niks. Als zijn hart bij Marokko ligt, dan moet hij dat vooral doen. Qua gevoel wellicht een goede keuze, maar carriere-wise vind ik dit een mindere keuze. Niet denigrerend bedoeld, maar Marokko heeft niet veel gepresteerd de afgelopen jaren. Daarnaast denk ik dat als je in Oranje speelt, meer kans hebt op een topclub. Ik had hem wel graag in het Nederlands Elftal willen zien, hij heeft de potentie!

Welkom we hebben je nodig!

Dit zijn toch bijzondere keuzes en ik snap sommige radicale reacties dan ook wel weer...

Aan de ene kant vind ik zijn 'keuze', voor zover die er is want momenteel komt hij bij lange na niet in aanmerking voor Oranje, toch behoorlijk opvallend:

Geboren getogen en opgegroeid in Nederland. Hier willen blijven wonen, werken en je leven leiden, maar wel voor een land uit willen komen waar je, buiten de afkomst van je familie, helemaal niets mee gemeen hebt. Dat mag je hoogst opvallend noemen.

Een argument voor zijn keuze kan zijn dat hij verwacht nooit echt een basisplaats af te zullen kunnen dwingen bij Oranje. Aangezien hij toch graag ooit op grote toernooien actief zou willen zijn kiest hij voor het mindere Marokko.. enfin, genoeg jongens die voor zo'n keuze staan met vaak opvallende uitkomsten.

Verder heb ik ook liever een Oranje met namen als Robben, van Persie en Klaassen dan El Ghazi, Rekik en Martins Indi. Hoe Nederlands ze al dan niet zijn.

24 februari 2015 om 19:39

En dan verschieten mensen ervan als we kiezen om voor ons vaderland te spelen... Wat een bekrompen mannetje ben jij!

24 februari 2015 om 19:44

Kalou2005, de nieuwe Sachhi ofzo?

24 februari 2015 om 19:42

Die laatste zin van jou geeft toch al een mogelijke reden aan waarom die jongen voor Marokko kiest?

Daarnaast, wat is er zo opmerkelijk aan om je meer verbonden te voelen met het land van afkomst dan met het land waar je woont? Kan me goed voorstellen dat wanneer ik naar China zou emigreren en daar kinderen krijg en opvoed, dat die vervolgens liever voor Nederland uitkomen in een willekeurige sport dan voor China.

Ik snap de 'ophef' niet zo.

24 februari 2015 om 19:51

"maar wel voor een land uit willen komen waar je, buiten de afkomst van je familie, helemaal niets mee gemeen hebt."

Dit is het juist. Ik ben zelf Turks. Geloof me dat meeste Marokkanen en Turken hebben meer gemeen met hun land van afkomst dan alleen familie. Ik snap niet dat je daar zo makkelijk over heen gaat.

"verder heb ik ook liever een Oranje met namen als Robben, van Persie en Klaassen dan El Ghazi, Rekik en Martins Indi. Hoe Nederlands ze al dan niet zijn."

Dit kan ik jou niet eens kwalijk nemen, want ik zie zelf ook liever alleen maar liever namen als Sahin, Turan en Yilmaz in het Turkse elftal dan geneutraliseerde Brazilianen. Maar het verschil is dat die El Ghazi, Rekik en Martins Indi wel hier geboren en getogen zijn, maar die geneutraliseerde Braziliaan niet in Turkije.

24 februari 2015 om 19:56

Wat zou zo'n jongen buiten de afkomst van zijn familie, dan nog met Marokko hebben denk jij...? Ik kan redelijk weinig verzinnen.

Wat je vervolgens zegt is helemaal waar. Daar valt trouwens ook nog enorm over uit te wijden maar laten we dat hier niet doen.

24 februari 2015 om 20:08

Hij spreekt de taal. Hij eet elke dag Marokkaans thuis. Er staat hoogstwaarschijnlijk hele dag Marokkaanse TV aan bij hem thuis. Hij gaat vaak op vakantie naar Marokko. Hij voelt zich verbonden met de Marokkanen in Marokko, omdat die dezelfde cultuur en geloof als hem hebben. En daarnaast natuurlijk de eerder genoemde familie aspect.

Dit allemaal laat je toch wel Marokkaans voelen, neem ik aan. Maar nogmaals ik begrijp dat dit moeilijk te bevatten is voor jou, omdat jij nooit in zo'n situatie bent terechtgekomen. Het is moeilijk iets te voor een persoon snappen wat totaal onbekend is voor diegene en dit geldt niet alleen voor jou, maar voor ons allemaal.

24 februari 2015 om 21:10

Jammer dat zo'n jongen het hoofd wordt gek gemaakt thuis. Dit is gewoon een Nederlander.

Is totaal niet erg, je moet altijd maar zien of de marrokanen met de mentaliteit en discipline om kunnen gaan. El ghazi is een leuke speler,maar meer ook niet. Geen toptalent, btke zelfde als labyad. Nogmaals,allemaal.aardige voetballer,maar geen toppers. Zullen nooit naar een wk gaan, al deze europese spelers kunnen helemaal niet omgaan met de omstandigheden in Afrika. Laat staan met het fysiek. Marroko heeft altijd leuke spelers maar presteren nooit wat.

Ik ben zelf 'kwart' Marokkaans (vader is half). Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar toch heb je een band met dat land. Voor de autochtonen Nederlanders is dat misschien wat moeilijk te snappen.
Ik vind dat er gewoon een vrije keuze moet zijn. Wilt hij voor Oranje spelen, is dat mooi. Anders wens ik ik hem veel succes bij Marokko.
Ik snap ook de mensen niet die hem opeens 'minder' vinden door de keuze.
Er zijn enkele prachtige talenten opkomst bij Marokko, hoor!

24 februari 2015 om 19:44

Snap die keuze ook goed. Veel bekrompen reacties hier, zoals gewoonlijk wanneer het op iets dat met Marokkanen te maken heeft aankomt.

Ik had El Ghazi graag in Oranje gezien. Maar goed, het zij zo.

Edit: het aantal bekrompen reacties valt trouwens wel mee. Is op twee handen te tellen.

24 februari 2015 om 19:58

Zou het ook kunnen komen doordat, wanneer wij Nederlanders ook maar de geringste vaderlandse trots, band met ons land en onze autochtone landgenoten aan de dag leggen, wij door allochtonen onveranderlijk worden weggezet als racistisch en intolerant?

Iedereen praat hier alsof het allemaal al zeker is, omdat een Marokkaanse medium claimt dat hij voor Marokko zal gaan kiezen. Misschien is er een Marokkaan hier die ons kan vertellen hoe betrouwbaar deze bron is.

We moeten gewoon wachten totdat El Ghazi er zelf iets over zegt. Ik denk namelijk, ondanks dit bericht, hij wel voor Oranje gaat kiezen maar dat is puur gebaseerd op gevoel.

Edit:
Ik zie ook dat er allemaal hopeloze discussies worden gevoerd hierboven. Nederlanders gaan nooit snappen waarom mannen die in dit land geboren en getogen zijn met een ander afkomst toch voor hun land van afkomst gaan kiezen en buitenlanders gaan nooit snappen waarom Nederlanders er zo makkelijk(?) over nadenken.

Voel je jezelf Nederlands dan kies je voor Nederland. Voel je jezelf Marokkaans dan kies je voor Marokko. Dat is mijn advies.

24 februari 2015 om 19:47

Hij gaf al aan dat hij openstaat voor een uitnodiging bij de aankomende Interland tegen Uruguay.

En hij gaf een paar maanden eerder aan dat hij vroeger NL als voorkeur had, maar dat zijn gevoel voor Marokko groter is geworden.

Ik denk dat hij uiteindelijk wel voor Marokko zal spelen, en dat hij zijn gevoel laat spreken. Dat heeft labyad in het verleden ook gedaan.

Spelers als Amrabat, Aissati, etc. Keken puur naar hun carriere en kozen 1st voor NL. Ik vind persoonlijk dat je je keuze niet daarop moet baseren.

Verstandige keuze, hij had oranje waarschijnlijk toch niet gehaald. Ik vrees dat hij nu op zijn piek zit, daarna zal hij waarschijnlijk ook naast zijn schoenen gaan lopen.

24 februari 2015 om 19:46

19 jaar en dan al op zijn piek? Wooow das vroeg hahahahaa leuk die selectieve verontwaardiging op deze site

24 februari 2015 om 19:52

Aissati was op zijn 18e op zijn best. Ik voorspel een zelfde soort toekomst.

24 februari 2015 om 19:58

Hans Kraay Jr was op zijn 33ste pas nuttig, so what? Wat heeft hij met een andere voetballer te maken. Je voorspelt het niet, je hoopt het en ik kan het nog begrijpen ook. Jammer dat het je zo raakt jongen. Gun iedereen gewoon het beste en zijn eigen keuzes

24 februari 2015 om 19:52

En als hij wél voor oranje koos? Dan prees je hem de hemel in

24 februari 2015 om 19:57

Nee. Ik vind Marokko een ontzettend mooi land, ik mag er graag komen. Maar jullie voetballers en mentaliteit hebben mij nooit kunnen bekoren.

Jullie Nederlands begrijpen niet hoe het is al jullie talenten worden afgepakt voorbeeld jou ouders zijn naar spanje gegaan voor werk en jij word groot talent je speeld jeugd voor spanje maar je voelt je tog meer Nederlander dan kies je tog voor je land waar je ouders vandaan komen

24 februari 2015 om 19:55

Dus als je nergens goed in bent is het okay om te parasiteren op het succes van een ander land, maar zodra er een talent wordt ontdekt kies je ineens voor je 'gevoel'?

Ik proef nul dankbaarheid en waardering jegens Nederland bij de buitenlanders hier, en dat is toch wel erg teleurstellend,.

24 februari 2015 om 19:57

Jawel hoor: belasting betalen, en de dagelijkse vooroordelen van autochtonen Nederlanders voor lief nemen

24 februari 2015 om 19:59

Toch vreemd dat die bevooroordeelde en racistische Nederlanders een van de meest diverse, tolerante en open samenlevingen in de geschiedenis van de mensheid hebben neergezet.

Ieder z'n keuze.

Alleen jammer voor het Nederlandse voetbal dat dit talent wat alle jeugdelftallen in Oranje gezeten heeft en de vruchten geplukt heeft van de opleiding hier niet kiest voor Oranje.

Ter informatie voor degenen die zeggen dat iemand maar 1 paspoort mag hebben: je kan als Marokkaans staatsburger geen afstand doen van je nationaliteit.

Van mij mag iedereen kiezen wat hij wil , volg je gevoel .
Vind ik ook helemaal niet erg . Komt wel wat ondankbaar over maar goed dat is het nadeel van dubbele paspoorten .

Ik word alleen wel schijtziek van al die k*tsmoesjes .
NL ziet ons toch niet als NL er en dat gejank .
Wees gewoon eerlijk en zeg gewoon dat je je meer Marokkaan voelt , ondanks inmiddels al derde generatie .

Trots op je afkomst is mooi maar kunnen we dan concluderen dat je altijd Marokkaan zal blijven ? Ook nog de volgende paar generaties ?
Allemaal prima maar stop dan ook met geklaag dat NL ers je niet als NL er zouden zien

24 februari 2015 om 20:22

Er zullen genoeg Nederlanders met een Marokkaanse afkomst zijn die niet de hele dag als 'anders' gezien willen worden. Lijkt me niet gek. Wanneer ik emigreer voel ik me ook nog steeds Nederlander, maar dat betekent niet dat ik daar in mijn dagelijks leven in een ander land constant op gewezen wil worden, ik zou ook gewoon gezien willen worden als 'normaal' en 'gelijk'. Ook al blijf ik Nederlands.

24 februari 2015 om 20:58

Ja maar je gaat mij niet wijsmaken dat alle NL ers dit soort klagers als buitenlander of tuig ziet .
Dus hou dan ook op met dit soort smoesjes .
Gebruik het niet als slap excuus .
Ik geloof best dat sommige Marokkanen zich meer Marokkaan voelen en anderen meer NL .
Prima toch .... Maar praat een ander dan geen schuld aan

Lijkt me logisch. Oranje haalt hij toch niet en als je hart toch bij Marokko ligt dan is dit de beste oplossing.

24 februari 2015 om 20:14

Hoezo haalt hij Oranje toch niet? Een van de meeste talentvolle rechtsbuitens van Nederland. Voor Robben is het na het EK in Frankrijk ook game over dan lijkt deze jongen mij de meest begenadigde opvolger.

24 februari 2015 om 20:18

Hij wordt omhoog geschreven in de media zoals dat bijna standaard gebeurt bij basisspelers van Ajax. Die moeten altijd meteen in Oranje. En hij vindt zichzelf blijkbaar niet goed genoeg gezien zijn keuze.

24 februari 2015 om 20:22

Elk talent wordt omhoog geschreven in Nederland niet alleen Ajacieden.

Misschien voelt hij gewoon meer voor Marokko dan voor Nederland, niet? Op basis van zijn keuze baseer je dat hij zichzelf niet goed genoeg vindt dat is lachwekkend.

Hier had ik laatst nog aan gedacht en ik dacht zeker te zijn dat hij voor Oranje ging kiezen. Dit zou erg jammer zijn.

Robben stopt over een paar jaar. Ghazi haalt sowieso Narsingh in. Dan is het maar de vraag hoe Promes en Ola John etc. het gaan doen maar toch denk ik dat Ghazi een goede kans maakt.

Komt ook de te kort van Nederland.
We hebben genoeg talent.

Laat hem lekker bij Marokko spelen.

Het is jammer, maar als El Ghazi zijnde heb je nou eenmaal de keuze dankzij de afkomst van je ouders en jouw eigen nationaliteit. Dan valt het kwartje soms de andere kant op. Het is alleen jammer dat dit soort beslissingen altijd gepaard gaan met overdreven opmerkingen over de staat van de samenleving. El Ghazi heeft volledig het recht om welke keuze dan ook te maken en tenzij hij zelf iets anders aangeeft, is het nogal lomp om te beweren dat hij zich meer of minder dit en dat voelt. Als allochtone Nederlander is het gewoon mogelijk dat je je kunt identificeren met twee culturen. Alleen als het gaat om voetbal, moet je er eentje kiezen.

Geboren en getogen in Nederland en totaal geen plannen hebben om weer in Marokko te gaan wonen dan zou de gedachte om voor Marokko uit te komen niet eens in je op moeten komen.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren