Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Transfervrije Anwar El Ghazi kan tekenen bij Champions League-club’

Laatste update:

Lazio wil de transfervrije Anwar El Ghazi inlijven, zo meldt Il Messaggero. De 28-jarige aanvaller uit Barendrecht zit nog altijd zonder club na zijn vertrek bij FSV Mainz 05 begin november. Met een transfer naar Italië kan El Ghazi na de Ligue 1, Premier League en Bundesliga aan de slag in de Serie A.

Het contract van El Ghazi bij Mainz werd ontbonden na een bericht op social media. De aanvaller liet zich uit over de oorlog tussen Hamas en Israël. Omdat club en speler er begin deze maand tijdens een bemiddelingszitting niet in slaagden een schikking te treffen, staan beide partijen op 19 juni weer tegenover elkaar bij de Duitse rechter.

Ondertussen heeft El Ghazi nog geen nieuwe club gevonden, maar daar kan volgens de Italiaanse berichtgeving snel verandering in komen. Lazio wil de rechtspoot op korte termijn een aanbieding doen, waardoor hij volgende maand mogelijk Champions League-voetbal gaat spelen.

Voor de nummer zes van de Serie A wacht namelijk een zwaar tweeluik met Bayern München. Of El Ghazi openstaat voor een dienstverband bij Lazio, is vooralsnog onbekend. Ook Bryan Gil (Tottenham Hotspur), Albert Gudmundsson (Genoa) en Jonathan Ikoné (Fiorentina) staan op het wensenlijstje van trainer Maurizio Sarri.

Bij Lazio kan El Ghazi gaan concurreren met onder meer Gustav Isaksen, Felipe Anderson, Pedro en Mattia Zaccagni. De afgelopen maanden trainde de tweevoudig international van het Nederlands elftal individueel.

El Ghazi, die volgens Transfermarkt 3 miljoen euro waard is, begon zijn carrière bij Ajax. Na buitenlandse avonturen bij LOSC Lille, Aston Villa en Everton keerde hij in de zomer van 2022 bij PSV terug in de Eredivisie.

In Eindhoven slaagde de rechtsbuiten er niet in basisspeler te worden, waardoor zijn contract in september 2023 ontbonden werd. Drie weken later vond El Ghazi onderdak bij Mainz, waar hij slechts anderhalve maand zou spelen. Nu kan hij na ruim twee maanden zonder club mogelijk tekenen bij Lazio.

Het is wel nog de vraag of El Ghazi dit seizoen nog in actie mag komen, daar hij al minuten maakte bij PSV én Mainz. In de regels van de FIFA staat dat voetballers in één seizoen voor maximaal twee clubs mogen uitkomen. Mogelijk is El Ghazi door zijn complexe situatie een uitzonderingsgeval.

Is Lazio de juiste club voor Anwar El Ghazi?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

28 nog maar... fantastische club natuurlijk voor hem. Heeft een behoorlijke carriere gehad qua clubs, goede zaakwaarnemer denk ik want ik vind hem niet speciaal. Mooi leven in Rome, bij een club in groei die volop strijden voor de CL.

23 januari 2024 om 11:23

Jaaa Lazio prachtige club. Eindelijk een club waar hij zich vrij kan uitspreken over moslims zonder dat problemen kunnen onstaan....😂

Dan wordt hij momenteel wel bankzitten bij Lazio. Het lijkt er echter op dat Anderson transvervrij vertrekt. En Zacagni een stap hogerop wilt maken. Dus dan zou er meer ruimte moeten komen voor hem volgens seizoen.

22 januari 2024 om 13:39

Nog altijd beter dan clubloos. Hij zal daarnaast genoeg minuten gaan maken en hij komt gewoonweg bij een betere club terecht dan waar hij eerst zat.

22 januari 2024 om 13:45

Zeker mee eens, en zoals hierboven is gezegd. Het is niet verkeerd wonen in Rome. Zeker als je wat centen hebt. Iig beter aks Mainz inderdaad.

22 januari 2024 om 13:51

Zeker een mooie club voor hem. En terecht na het belachelijke ontslag in Duitsland. Dat gaat nog wel een staartje krijgen voor Mainz.

22 januari 2024 om 14:26

Als voetballerof influencer kan je beter gewoon niets zeggen, geen partij kiezen. Dan doe je het nooit fout en loop je geen risico om door politieke voorkeuren gecancelt te worden. Kans is wel aanwezig dat dit gaat gebeuren bij El Ghazi. Hetzelfde geldt voor Greenwood, daar willen ook maar weinig clubs zich aan branden, wellicht geen politieke issue, maar staat ook negatief in het nieuws.

22 januari 2024 om 14:52

Hoezo belachelijk ontslag? Mainz had toch gegronde redenen om Anwar te ontslaan? Gewoon je persoonlijke politieke mening voor je houden als voetballer. Je mag in besloten kring je mening hebben maar niks posten op de social medias. Eigen schuld dikkebult voor Anwar.

22 januari 2024 om 15:52

Waarom hoor ik deze geluiden niet bij Oekraine ?

22 januari 2024 om 15:56

Waarom mag je niks posten op social media? Natuurlijk mag dat op persoonlijke titel! Vrijheid van meningsuiting noemen we dat. Mainz heeft geen gegronde reden. Het enige wat de reden gegrond zou maken is wanneer de tekst die hij communiceert van dien aard is dat het strafbaar is. Wat dus niet is.

22 januari 2024 om 16:07

Dat is wat we gaan zien. Niemand van ons is rechter. En hij heeft de leus: From the river to the sea gebruikt in zijn post. Die door meerdere politici al is bestempeld als terroristisch. Dus is het afwachten wat de rechter hier van vind.

22 januari 2024 om 16:36

Hmm als ie met een Israeli vlag gezwaait had dan was ie een held geweest, hypocriet dus. Mainz gaat dit nooit winnen of hun contract moet waterdicht zijn en specifiek benoemen. Wat dan weer niet mag van de wet. Vrijheid van meningsuiting is ook in Duitsland er nog steeds.

22 januari 2024 om 16:40

Ja klopt, alleen die politici bestempelen het zo (of het tegenovergestelde) om zichzelf te profileren bij hun achterban en daarom dus totaal niet geloofwaardig.
De rechter gaat er misschien in mee onder druk van de publieke opinie, maar dat wil niet zeggen dat het zo is. Inhoudelijk wil ik er bewust niet op ingaan wat ikzelf vind omdat het niets toevoegt aan hetgeen we hierover hebben. Maar ik ben wel blij dat er “bekende” zijn die zich uitspreken tegen het absurde bloedvergieten wat er plaatsvindt. Ongeacht hoe je over de politieke situatie denkt.

22 januari 2024 om 16:53

Je kan helemaal niet weten waarom politici het op die manier zeggen. Misschien vinden dat wel echt zo. En rechters moeten zaken toetsen op wetten. En niet op onderbuikgevoelens zoals mensen die op voetbalsite of elders hier een discussie over hebben.
Ik ga in deze zaak toch liever af op de rechter dan onderbuikgevoelens.

23 januari 2024 om 09:11

Ik denk dat je Mancuian verkeerd begrijpt. Hij zegt dat rechters zich misschien toch onbewust kunnen leiden door de publieke opinie in Duitsland waardoor ze misschien toch niet objectief kunnen oorden. Het is namelijk overduidelijk dat Duitsland nog steeds de 2e wereldoorlog gebruiken door te kijken naar de hele situatie in het Midden-Oosten. Waardoor allee wat Israel flikt wordt gedoogd door Duitsland.

Mooie club voor El Ghazi. En gezien hij op meerdere posities uit de voeten kan zie ik hem wel als een toegevoegde waarde voor Lazio.

Zou een vreemde stap zijn. Weg bij Mainz vanwege het Israel-Palestina gebeuren en dan gaan naar een club die bekend staat om fascisme/racisme.

22 januari 2024 om 13:55

Mainz heeft hem ontslagen omdat hij zijn mening openbaar aan het uiten was, opzich is dat wel wat anders. Toch zou ik als ik hem was inderdaad niet met een fijn gevoel voor die club spelen als het doorgaat

22 januari 2024 om 13:56

Heel benieuwd of ze in Rome wel goed kunnen leven met zijn mening die hij weleens verkondigt, maar uiteraard wel leuk dat hij op deze mooie leeftijd nog bij een sterke club de kans krijgt zichzelf te bewijzen!

22 januari 2024 om 14:19

En waarom zou hij die niet mogen verkondigen?? Of mag het enkel als je de mainstream volgt, hij riep enkel op voor vrede.

22 januari 2024 om 14:30

Dit is feitelijk onjuist. Hij gebruikte de slogan, Palestina free from the river to the sea. Dat is de reden van zijn ontslag. Als hij dat achterwege had gelaten had er geen haan naar gekraaid.

22 januari 2024 om 15:17

Die slogan bestond al voor dat Hamas werd opgericht.. Dus staat totaal niet voor terreur en aanslagen.

22 januari 2024 om 15:28

Je bedoelt de mening van nagenoeg de gehele weldenkende wereld? Op de VS, UK en overige (voormalige) kolonialisten na?

22 januari 2024 om 16:38

Bibi gebruikte het ook voor Israel van de week dus dat river to the sea kan ook de prullenbak in, dat zal Al Ghazi zeker aanvoeren in Juni. Mainz staat zeer zwak.

22 januari 2024 om 17:41

Benjamin Netanyahu heeft gezegd dat hij een Groot Israel wilt die controle krijgt van de rivier tot aan de zee.

Verschil is dat Bibi daadwerkelijk de macht, positie en het vermogen heeft dat te realiseren. Waarom word daar niets over gezegd?

Maar als activisten dat roepen is de wereld te klein? Iets met 2 maten meten..

Hypocriet stuk verdriet.

22 januari 2024 om 13:56

Misschien haten ze joden nog net een tikkie meer dan moslims. Was bij Hitler overigens ook het geval. Die had aanzienlijk minder moeite met moslims.

Of misschien geven de fans daar wel wat om, maar het bestuur niet. Giswerk.

22 januari 2024 om 13:57

De Lazio-supporters zijn wel uitgesproken pro-Palestina (al zal dat in hun geval vooral voortkomen uit antisemitisme). Afgelopen oktober hadden ze een keer een grote sfeeractie met spandoeken met "free Palestina", "free Gaza" en "palestina Libera".

22 januari 2024 om 14:04

Mij ging het erom dat hij zich blijkbaar graag uitspreekt en voor Palestina kiest maar vervolgens wel kiest voor een club waar racisme met regelmaat voorkomt. Hoeveel geef je dan daadwerkelijk om zulke onderwerpen?

22 januari 2024 om 14:08

Vind het altijd wel opmerkelijk hoezeer Palestina wordt besproken door moslims in het westen en hoe weinig aandacht er is voor de misstanden die moslims elkaar aandoen. Ik hoor men zelden praten over Jemen, Somalië, Somaliland Soedan, Eritrea of Iran om maar enkele voorbeelden aan te halen.

En dat vind ik erg jammer. Want het is kei- en kei terecht om het te hebben over Palestina, maar het systematisch negeren van andere problemen komt (op mij) veel en veel meer over als jodenhaat dan broederliefde.

22 januari 2024 om 14:21

Welke punt je wil je nou maken? Willekeurig paar landen opnoemen waar je helemaal geen benul van hebt. Het vermoorden van 30 duizend Palestijnen in tijdsbestek van drie maanden is inderdaad jodenhaat.

22 januari 2024 om 14:21

@almogaver zie je niet een heel duidelijke trend? In Jemen, Somalië, Sodan Iritrea, China (waar de Oeigoeren zwaar onderdrukt worden) en Syrië (een Al-Assad die duizenden moslims heeft vermood) is er geen Israël en dus geen Joden bij betrokken.

Joden werken als een rode lap op een stier voor Moslims. Daarom zijn ze nu zo vocaal en en niet vocaal over die andere cases waar het aantal moslimslachtoffers velen malen groter is.

22 januari 2024 om 14:26

@almogaver

Waarschijnlijk omdat het Westen ditmaal wel achter een land als Israël staat in tegenstelling tot de andere landen (syrie, Iran, China) die slachtoffers maken. Maar ja, het is wel weer lekker goedkoop scoren voor de moslimhaters onder ons door te beweren dat het met antisemitisme te maken heeft. Wat zijn jullie triest zeg.

22 januari 2024 om 14:52

Hypocrisie druipt van zijn post af, het westen zogenaamde moreel kompas van het wereld, als je maar iets over Israël zegt ben je een antisemiet maar owee als je begint over discriminatie of racisme, dan trek je de racisme kaart en speel je slachtoffer.

22 januari 2024 om 14:52

Je bent een idioot als je mij een moslimhater noemt of me daarbij wil scharen.

Een ieder die mijn punt mist, moet die metersdikke plank voor diens ogen verwijderen. Ik noemde de aandacht Palestina terecht, maar betreur dat we moslims in het westen zelden over slachtoffers horen, wanneer de daders ook moslims zijn.

En voor patronas: knap om het "willekeurig" een aantal landen te willen noeomen en daarnaast te beweren dat ik er geen benul van heb.

22 januari 2024 om 15:05

Zelden? Ben je vergeten hoe Ozil in de problemen kwam met Arsenal omdat hij niet naar China wilde vanwege de Oeigoerse kwestie? Hoe kom je erbij dat moslims in het Westen de andere moslim slachtoffers in andere landen niet betreuren? Misschien moet jij even verder kijken dan je neus lang is voordat je moslims in het westen gaat beschuldigen met selectieve verontwaardiging.

En nogmaals: Palestina hoor je meer omdat het Westen Israël steunt. Heeft niets met jodenhaat te maken.

22 januari 2024 om 15:07

Ik weet wel zeker dat jij niks afweet van de situatie in die landen. Idioot ben jij, omdat men situatie van Palestijnen aanduidt is het joden haat maar niet “broederliefde”. Israël krijgt in ieder geval veel broederliefde van hun westerse broeders.

22 januari 2024 om 15:20

Almogaver
Je denkt dat het komt vanwege joden maar dat is niet juist. Waarom zijn er joden naar Palestina gegaan? Omdat moslimlanden in de historie altijd de veiligste toevluchtsoorden voor joden zijn geweest. Waar gingen de joden heen nadat Isabella ze verjoeg tijdens de Spaanse inquisitie? Was dat niet Noord Afrika? En waarom naar Noord Afrika? Waarom werd Sarajevo ook wel het Europese Jerusalem genoemd? Is dat niet omdat er veiligheid was voor iedereen en de Bosnische moslims de joden beschermde tijdens de tweede wereldoorlog? Werden de joden niet beschermd ten tijde van het Ottomaanse Rijk? Werden de joden niet beschermd toen Salah Eddin el Ayubi Jerusalem in nam? Of toen Omar ibn Khattab de sleutels van Jerusalem kreeg? Zo zijn er vele voorbeelden van feiten waarin moslimlanden veilige havens waren voor joden terwijl ze elders vervolgd werden. Zoek het maar op. Maar genoeg daarover.

Als antwoord op je vraag. De reden waarom moslims zich nu meer uitspraken is omdat Al Aqsa (in Palestina) 1 van de 3 islamitische heiligdommen is. Alles wat met Palestina en Al Aqsa te maken heeft is direct verbonden met het hart en de ziel van elke moslim. En dat zal altijd zo blijven.

22 januari 2024 om 15:22

Je doet er goed aan dat wat je op je romp hebt, uit je achterste te halen. Alleen al het benoemen van de landen zou een lichtje moeten doen branden.

Minimaal over het gegeven dat ik ervan gehoord hebt én ook omdat ik duidelijk pleit voor meer aandacht richting de slachtoffers daar.

Tot nu toe doe je niets anders dan mijn punt onderstrepen.

22 januari 2024 om 15:30

Je poging tot geschiedenisles is irrelevant. Wat er eeuwen geleden gebeurde staat helemaal los van hetgeen ik benoem. Ik weet voldoende over de dhimmi's en hoe het in de loop der eeuwen was. Je ziet mij nu ook niet de Zesdaagse oorlog aanhalen (dat duizendmaal meer relevantie heeft dan de Kruistochten).

Wat wel relevant is, zijn de hedendaagse cijfers als het gaat om geweld richting joden in Nederland en andere Europese landen door zowel moslims als niet moslims én geweld tegen moslims.
Tenminste, als de discussie moet gaan over hoe tolerant men hier is naar anderen toe.

Alleen dat was mijn punt helemaal niet. En Al-Aqsa ligt in Jeruzalem, niet in Gaza. Los daarvan zou het om de mensen moeten gaan, niet om gebouwen of enige pseudo-band. Wat je hiermee zegt is dat het leven van Somalilander minder waard zou zijn dan die van een Palestijn, puur vanwege de plek waar diens ouders geneukt hebben.

22 januari 2024 om 16:40

Kijk eens hoeveel mensen de US vermoord.... denk aan Servie, Lybie, iraq, vietnam, afghanistan, miljoenen mensen , maar daar ook kraait geen haan naar.....

22 januari 2024 om 17:44

Als je het geopolitieke verschil niet kent, de Kissinger doctrine en tal van andere zaken uit het verleden niet meerekent dan is al hetgene wat je zegt onzin.

Volgens jou is de Palestina kwestie pas op 7 oktober begonnen zeker? Dat ze voor die tijd een langzame dood sterven maakt je niets uit zeker.

Hou op en lees je in eer je onzin uitkraamt.

22 januari 2024 om 18:36

Nee, alleen maar miljoenen mensen die protesteerden tegen de inval in Irak en Afghanistan. Kraait geen haan naar, nee. Dat zou iemand die uit 1970 komt wel moeten weten.

Vietnam-oorlog, staat inderdaad bekend om alle steun die ze kregen.

En dan nog zo idioot zijn om Servië als voorbeeld aan te halen.

22 januari 2024 om 13:57

Ik denk dat zelfs de grootste racisten inmiddels door hebben dat het beeld dat wij hier via de televisie te zien krijgen, niet helemaal de waarheid is. Om die reden denk ik dat El Ghazi prima bij Lazio terecht kan.

22 januari 2024 om 14:13

Voorheen, nu niet meer.

22 januari 2024 om 18:37

'Club die "bekend" staat om fascisme/racisme'
Ja, en? Jij maakt hier een punt van. Jij beweert dat zij 'bekend staat om fascisme/racisme'. Laat hem lekker z'n eigen pad kiezen. Plus dat niet alle supporters daar 'racist of fascist' is. Moeten moslim spelers maar niet naar Ajax gaan omdat het "bekend zou staan als een Jodenclub"? Kom op zeg. Ga buiten je bubbel denken.

Lazio... dat waren die met de fan-base van racisten en Mussolini aanhangers toch? Ik weet het niet hoor, oprechte vraag, ik volg Italië niet zo. Maar indien dat wel zo is, dan zal El Ghazi daar toch niet dood gevonden willen worden zou je denken. Of mis ik iets?

Volgensmij kan dit helemaal niet. Hij mag maar voor 2 clubs spelen in 1 seizoen. Lazio zou de 3e club zijn.

22 januari 2024 om 13:53

Ik denk dat je gelijk hebt. Hij heeft dit seizoen ook nog minuten gemaakt bij PSV.

22 januari 2024 om 14:00

De FIFA heeft bepaald dat een voetballer per jaar bij drie clubs mag tekenen. Daarbij komt dat volgens de regelgeving van de FIFA spelers gedurende een seizoen maar voor twee clubs officiële wedstrijden mogen spelen.

El Ghazi heeft bij PSV alleen drie minuten in de JC-schaal gespeeld. Dat is meer een pre-season wedstrijd dus wordt wellicht niet meegerekend als officiële wedstrijd.

22 januari 2024 om 14:02

@ajaxnl!:

Hij heeft ook een paar minuten in de eredivisie gespeeld.

22 januari 2024 om 14:48

Dat zijn 3 hele zware minuten die hij gemaakt heeft voor psv. Hij mag wel tekenen bij lazio, maar mag geen officiële wedstrijden spelen. Of de fifa moet een dispensatie goedkeuren. Opzich heeft hij best een sterke zaak. Als je naar zijn geringe aantal minuten kijkt bij beide clubs.

Beter een contract tekenen bij Lazio, nog altijd beter dan zonder club. Bij degradatie kandidaat mainz ( hoop dat ze degraderen) heb je niks aan.
Liever op de bank bij lazio, dan als basis speler van zo een rot club als mainz.

Ik zie hem wel graag naar Ajax komen. We missen een rechtsbuiten. Schuif lekker een jaartje aan. Allereerst als wissel, dan is het aan hem om zich erin te knokken.

22 januari 2024 om 14:04

"allereerst als wissel, dan is het aan hem om zich erin te knokken."

Dat is niet het niveau dat je na moet willen streven. Ik vond hem bij PSV echt geen basismateriaal.

22 januari 2024 om 14:09



Als jij hem graag naar Ajax ziet komen dan heb je het niet goed voor met Ajax. Waarom altijd terug willen vallen op het verleden. En dan ook nog verleden wat gewoon ook niet goed genoeg is. Daar hebben we nu al genoeg van.

22 januari 2024 om 14:29

We hebben geen rechtsbuiten die voldoet wanneer Berghuis wegvalt. Op wie vallen we terug wanneer Berghuis uitvalt dan? Forbs, Godts, Banel?

Prima dat ik dan niet het beste met Ajax voor heb. Maar ik zie dan liever een ervaren rechtsbuiten die niet meer zo extreem grillig is en weet wat er van hem gevraagd wordt op dit niveau. En hij kost waarschijnlijk niet zo heel veel. Schuif dan maar voor een jaartje aan en kijk wat hij nog kan.

Dat hij in een normale situatie niet goed genoeg is lijkt me helder. Maar we zijn een veredeld jong Ajax en we staan 20+ achter de koploper. Laten we ons momenteel niet groter voordoen dan we zijn.

Relatief toch weinig presteren maar toch telkens weer naar een redelijk club kunnen. Het is toch knap dat hij en zijn zaakwaarnemer voor elkaar krijgt.

Voor mij heeft El Ghazi nooit wat verkeerds gezegd of gedaan.

22 januari 2024 om 15:02

Jawel hoor. Dat is juist de reden voor zijn ontslag bij Mainz. Ging om de Hamas leus die hij op Twitter zette. Daar wilde hij geen afstand van nemen, daarom hebben ze hem ontslagen.

22 januari 2024 om 15:33

1. Dat is geen Hamas-leus
2. Dat is alleen verkeerd in de ogen van het zichzelf superieur achtende westen (lees de politici). Intussen is de rest van de wereld wakker.
3. Opvallend dat is Bibi (en eigenlijk zijn gehele regering) het roept er geen haan naar kraait. Hoe noemen ze dat ook alweer? selectieve verontwaardiging?

22 januari 2024 om 16:42

Netanyahu gebruikte dezelfde leus van de week, en volgens mij is hij niet Hamas dus dat verweer dat kan de prullenbak in. Het verdedigen van 25000 doden waarvan 11000++ kinderen/babies is vele malen etger dan wat Al Ghazi gezegd heeft

22 januari 2024 om 16:47

Ik denk niet dat Netanyahu een leus gebruikt die oproept tot het uitroeien van Israëliërs, want ja, dat is wat die leus doet en wat daar oorspronkelijk mee bedoeld werd.

22 januari 2024 om 16:51

Letterlijk zei hij van de river to the sea moet Israel het gezag voeren. Betekend dus Palestijnen nul rechten, same same . En iemand goedpraten die 25000 mensen vermoord waaronder 11000++ kinderen....... en nog langer oorlog wil voeren om ze eigen politieke hachje te reden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren