Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Falende' Messi snoeihard aangepakt: 'Het is tijd voor verandering'

Laatste update:

Voor de tweede keer in een jaar tijd verloor Argentinië afgelopen zaterdag een grote finale en dat komt daar vooral op het conto van Lionel Messi. De superster van los Albicelestes is bij de nationale ploeg volgens lokale media geen schim van de speler die bij Barcelona record na record verbreekt en al vier keer de Ballon d'Or veroverde. De Argentijnse voetbalwereld komt voorzichtig in opstand.

/

Zo schrijft het gezaghebbende Olé dat Messi de aanvoerdersband moet worden ontnomen. In naam is hij de onbetwiste leider, maar in de praktijk komt daar weinig van terecht. "Messi liet het afweten in de finale. Hij wandelde maar wat rond", luidt het kritische commentaar. "Het is tijd voor verandering. Argentinië moet tonen dat het kan vechten, zoals Javier Mascherano dat kan. De band behoort hem toe."

De frustratie over de na strafschoppen verloren eindstrijd tegen Chili zit diep, zeker omdat vorig jaar op het WK in Brazilië Duitsland ook al te sterk bleek. Niet alleen het Argentijnse volk, maar ook Messi zelf zou er genoeg van hebben. La Pulga wil niet langer als zondebok door het leven gaan en zou zelfs overwegen om zich een tijdje niet meer beschikbaar te stellen voor het nationale team.

Voorzitter Luis Segura van de Argentijnse voetbalbond zegt doodsbang te zijn voor dat scenario. "Het is onbegrijpelijk dat er mensen zijn die twijfelen aan zijn kwaliteiten en zijn instelling. Die kunnen juist bij Messi nóóit ter discussie staan!", reageert hij. "Ik hoop dat de kritiek hem niet té zwaar gaat vallen. Messi weg bij de nationale ploeg: dat zou pas een echte ramp zijn", besluit hij.

Is Lionel Messi de terechte zondebok?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

In plaats van messi de schuld te geven kunnen ze ook higuain de schuld geven omdat hij de pingel dramatisch in schiet en in de wk finale een gigantische kans omzeep helpt. Ook kan je naar de coach kijken vanwege zijn rare wissels. Maar nee alles wordt op messi afgeschoven die het toernooi toch wel redelijk speelde.

7 juli 2015 om 13:52

Je verwacht meer van de beste speler ter wereld dan redelijk, vooral in een finale.

7 juli 2015 om 14:01


Ik snap het argument niet.. Niet iedere voetballer heeft de vechtlust van Javier marscherano. Messi heeft genoeg andere kwaliteiten

7 juli 2015 om 14:07

Vechtlust is geen kwaliteit, dat is iets wat elke voetballer moet kunnen opbrengen.

7 juli 2015 om 14:13

Vechtlust hoeft niet altijd positieve uitwerkingen te hebben. Mascherano maaide onnodig over een bal heen als laatste man waardoor Alexis 1 op 1 kwam te staan. Soms is het beter om je hoofd erbij te houden.

7 juli 2015 om 14:13

Juist! Als je niet in de wedstrijd zit kan je altijd nog hard werken! Als messi zo hard zou werken als macherano dan komt hij in scherpte en akties voor de goal kracht te kort! Wat kuijt nog wel eens overkwam en daardoor weinig scoorde

7 juli 2015 om 14:16

Messi heeft al 3 finales gespeeld met Argentinië. Dat zijn teamgenoten de kansen/penalties niet afmaken kan hij niks aan doen.

Bovendien is Messi meerdere keren beslissend geweest in finales met Barcelona.

7 juli 2015 om 14:18

Idd camp nou magic. Daarnaast uit vechtlust zich bij iedereen op een andere manier, maar daar staan mensen doorgaans niet bij stil.

7 juli 2015 om 14:23

@Jaxx, het gaat ook niet om zijn prestaties bij Barcelona, het gaat om zijn prestaties bij het nationale elftal en daar haalt hij bij lange na niet het niveau wat hij zou kunnen/moeten halen. Natuurlijk moet je ook naar de anderen kijken en niet alles op Messi afschuiven maar dat is nou eenmaal het lot van de vedette.

7 juli 2015 om 14:25

Sinds wanneer is Argentinie, FC Messi? Man man man dit is echt niet normaal ik hoop zo erg dat Messi stopt bij ARG en dan zullen we zien dat ze niet eens een groepsfase zullen overleven zonder hem, hij moet ALLES alleen doen volgens iedereen, als NL een wedstrijd verliest gaan we dan ook onze beste speler de schuld geven? (Robben) echt belachelijk dit meer dan belachelijk zelfs geen woorden meer voor

7 juli 2015 om 14:46

Je speelt niet alleen in een elftal hè. Ze verwachten dat Messi het altijd elke keer alleen maar doet. Helaas zit er nogal een groot kwaliteits verschil tussen Barca en Argentinië waar niemand rekening mee houdt. Dus je kan wel een keer verliezen. Ze kunnen hem ook bedanken dat hij ze al twee keer naar een finale heeft geschopt maar dat doen ze ook niet.

7 juli 2015 om 14:49

Dikke neus en drie bier.
Messi kan hier niks aan doen. Mensen snappen niet je het met elf man moet doen. Zoals gebruikelijk missen anderen de kansen waarop ze de finale verliezen. Ik hoop serieus waar dat hij zegt stik er maar lekker in en kijk maar hoe ver jullie komen.

Als je ziet hoe schandalig die pingels werden genomen. Een voetballer onwaardig. Hoe kan een profvoetballer een bal zo hard en ongecontroleerd over schieten? Hoe kan een profvoetballer een pingel zo zwak en zonder richting de hoek inschieten..

En dan krijgt Messi de schuld

7 juli 2015 om 14:50

Vechtlust is nou net waar Argentijnen generatie lang om bekend staan.

7 juli 2015 om 15:01

@st1992: Ik ben bang voor Messi dat Argentinie zonder hem een stuk beter zal spelen... Nu is er erg veel druk op die gozer, een andere druk dan bij een club (hoe groot die club ook is) en die druk wordt alsmaar groter en groter. Ik kan me ook voorstellen dat iedereen bij Argentinie veel verwacht van Messi. Dat zal benauwend werken op het hele team...
Ik denk dat Argentinie zonder Messi een stuk beter zal presteren. Ze hebben al een supergoede voorhoede... zonder messi is die voorhoede nog steeds supergoed.

7 juli 2015 om 15:09

Ze verloren de finale met penalties. Is dat een ramp? Heb je dan het hele toernooi gefaald?

7 juli 2015 om 16:52

Kijk jij wel naar de wedstrijden van Argentinie? Messi is letterlijk bij elk doelpunt betrokken zelfs als hij niet scoort of een assist geeft. Die finale tegen Chili heeft hij di maria lavezzi en higuain mooie ballen bezorgd waarop zij mooie kansen als amateurs verpesten. Ik hoop dat Messi voorlopig stopt bij de Nationale ploeg. Je zal zien wat Argentinië dan waard is. Ze zullen rap om Messi smeken

7 juli 2015 om 19:34

Volgens mij wandeld hij altijd maar wat alleen valt het nu op omdat de rest van het team minder is als dat van Barca

7 juli 2015 om 22:42

Je kan 100% inzet tonen, maar als er 3 houthakkers voor je neus staan zodra je de bal aanraakt dan werkt niks. Niet praten als je niet weet wat je zegt jochie

7 juli 2015 om 13:55

Als je door velen als de beste speler van de wereld wordt gezien, mag je ook wel wat meer laten zien. Een penalty is wel een hele magere score, las ergens dat hij sinds oktober 2014 al geen veldgoal meer heeft gemaakt voor Argentinië van een speler als Messi mag je toch meer verwachten.

7 juli 2015 om 13:59

Omdat Messi bij Argentinië in een soort Iniesta rol speelt en veel meer gericht is op het creëren van kansen en openingen in plaats van het afmaken van kansen.

7 juli 2015 om 14:07

Juist Floyd. Als je wilt dat Messi zo kan spelen als bij Barcelona, dan moet je met Argentinie dat proberen te kopieren. Blijkbaar kan Messi wel excelleren in een ander systeem. Als je de beste speler van de wereld hebt, dan lijkt het me dat je het hele team in zijn dienst stelt..

7 juli 2015 om 14:11

Sneu Floyd dat je het falen van Messi goed probeert te praten. Hij faalde gewoon weer keihard. Speelde in de finale bar slecht ook.

7 juli 2015 om 15:04

@huns Sterk verhaal kerel, ook heel erg goed onderbouwd!

Het is gewoon onredelijk om Messi overal de schuld van te geven terwijl het tactisch falen van Martino en het geweldige spelen van Chili niet genoemd worden. Ik zou de reactie van Immessionante verderop in het topic eens goed doorlezen. Hij verwoordt perfect waarom het unfair is om Messi de schuld te geven.

7 juli 2015 om 15:14

Huns is een die hard ronaldo fan die moet je ook niet zo serieus nemen. Alleen maar kritiek op messi terwijl zijn held alleen maar kan dromen om in een finale van een toernooi te staan.

Messi speelde een prima toernooi met uitzondering van de finale en jamaica. Maar hij heeft ervoor gezorgt dat argentinie met een matige team vol met egoisten in de finale stond. Messi is de beste speler aller tijden. Daar hoef je niet per se een wk voor te winnen.

7 juli 2015 om 15:36

Hij faalde in de finale misschien wel, maar een toernooi is meer dan alleen een finale. In de andere wedstrijden behoorde Messi altijd tot een van de beste spelers.

7 juli 2015 om 15:37

Als er 1 een ego is dan zeker messi. Hij verdedigt niet mee en blijft gewoon staan.
Alle ballen moeten op hem zijn hij zal er zelf niet naar toe gaan een atap extra doen ofzo.

7 juli 2015 om 16:07

Peter, duidelijk een voorbeeld die lag te slapen tijdens het toernooi. Messi was juist degene die de bal kwam ophalen op de middenlijn en telkens de bal aangaf aan zijn medespelers.

7 juli 2015 om 16:49

Solo1,
Wat Peter zegt dat hij een ego is klopt natuurlijk niet.
Maar dat hij de bal komt op halen bij de middenlijn klopt natuurlijk ook niet.. Ik heb Messi niks maar dan ook niks zien doen zodra zijn team geen bal had. Hij deed alleen even wat als hij zelf de bal verloor.

Als Argentinië de bal niet heeft hebben ze gewoon een speler minder op het veld. Want Messi loopt dan heel rustig terug en blijft in de midden cirkel rond lopen. Ook bij een snelle uitbraak van Argentinië zal hij niet mee naar voren rennen.

Nou is naar mijn mening dat niet iemand die captain hoort te zijn ^^.
De captain mag pest wat peper in de reet hebben en elke minuut de volle 100% te geven.

7 juli 2015 om 13:57

Higuain speelde nog minder dan een kwart van de tweede helft, Messi speelde de volle 120 minuten en liet niets zien op een uitgespeelde counter na. Hij leed zelfs bijna 20x balverlies en de Messifans schuiven alles op Higuain, belachelijk.

7 juli 2015 om 14:12

Maar higuain miste wel de echt grote kansen dus is het logisch om hem wat te verwijten.

7 juli 2015 om 14:53

Je gaat een wisselspeler toch niet de schuld geven serieus een wisselspeler.

7 juli 2015 om 15:14

Het maakt toch niet uit of je een wisselspeler bent als je gigantische kansen omzeep helpt ben je deels de oorzaak dat je niet wint.

7 juli 2015 om 15:22

Jerrdrista het is niet zomaar een wisselspeler het is wel een top aanvaller die je zo kan brengen. Higuain laat zien dat hij zijn niveau van real niet meer haalt.

7 juli 2015 om 15:41

Ik vind die ophef om Higuain ook overdreven. Hij miste een kans die nog aardig lastig was omdat de bal al bijna over de achterlijn was. Hoek om hem in een keer erin te krijgen was bijna onmogelijk, afleggen was de beste optie maar op dat moment leek het me moeilijk te bepalen voor Higuain waar/of er iemand stond
En hij miste een penalty, tja kan gebeuren. Ben je meteen een mislukking als je een penalty mist??

Ook vind ik de ophef om Messi overdreven. Totale onzin dat hij het spel/spelers van Barcelona nodig heeft om te excelleren, Messi kan genoeg zelf creëren. Het enige verschil is dat Barce doorgaans dominanter is en minder tegen de muur wordt gezet dan Argentinie wordt, waardoor Messi minder tijd en ruimte heeft om dingen te laten doen.
En het zit hem er ook in dat de verdediging van Chili gewoon een stuk beter/aggresiever is dan de verdedigingen in de Primera Division

7 juli 2015 om 14:01

Voetbalzone vergroot het, messi is verantwoordelijk voor het verliest, net zoals de rest van het team. Messi moest meer van zichzelf laten zien.

7 juli 2015 om 14:06

Ik heb elke match van Argentina gezien tijdens de Copa, het is veel te simpel om Messi af te branden. Ik zal een aantal factoren opnoemen waarvoor ze de finale verloren.

- Chili was meesterlijk goed. Ze zaten er kort op, elke speler werkte hard om de bal te veroveren wanneer ze deze verloren. (beetje zoals Barca onder Pep speelde), het positie spel was tevens van een zeer hoog niveau. Door dit goed spel van ze, werd Argentina soms goed naar achteren gedrukt.

- Messi werd echt heel kort tussen de linies gedekt, als hij de bal kreeg, stonden er meteen drie man voor z'n neus, het draaien met z'n gezicht naar de goal ging zelden. Maar als het eenmaal lukte, was hij zeer gevaarlijk en konden ze hem alleen via een harde overtreding stoppen.

- Wissels Martino: Higuain erin, Pastore haalde hij eruit. Tevez bleef op de bank. Lavezzi kreeg al heel snel kramp, terwijl hij inviel nadat Di Maria geblesseerd raakte. Lavezzi raakte geen ene pepernoot. Pastore was trouwens één van de betere, een groot raadsel waarom hij gewisseld werd.

- Argentina miste veel grote kansen. o.a. die van Lavezzi en Higuain (laatstgenoemde kon er moeilijk bij, maar dan had Lavezzi zelf moeten uithalen.

- Penalty's die slecht werden genomen.

Messi deed zijn best, maar hij kon de lijnen dit keer niet uitzetten, doordat Chili zo met de hoge druk speelde, Geen één speler kwam daar uit, alleen tijdens een counter of wanneer Chili inzakte en zich herlaade voor de volgende 'pressie sessie'. Voor de rest speelde Argentina als los zand, een team met veel sterren; maar teveel spelers willen lopen met de bal.

Hierdoor vertraagde het spel van Argentina, de formatie in het veld raakte hierdoor verward, de aanspeelpunten stonden niet meer goed opgesteld (het is als schaken, elke zet kan een cruciale zijn) Soms zag het er goed uit, maar dat kwam puur door de grote kwaliteiten van de spelers, niet door tactiek of strategie. Hierin heeft Tata wederom gefaald (hoe aardig hij ook is)

7 juli 2015 om 14:13

Ja ik vind het meer de schuld van de coach of slecht presterende teamspelers dan de schuld van messi.

7 juli 2015 om 14:57

Precies

7 juli 2015 om 15:11

En jij denkt dat Tata daar dingen belaalt? Messi is de grote baas hoor, hij bepaalt hoe er wordt gevoetbald. Hij beslist zelfs over de toekomst van Tata.

7 juli 2015 om 16:28

Ga het hele toernooi gezien het is lachwekkend dat je een groen randje het pro Messi gehalte is hoog het zegt genoeg dat ze in Argentinië hem aanvallen en matig vonden kom nou zeg.

Tata maakte veel verkeerde beslissingen maar dan nog speelde Messi matig het is niet voor niks dat Messi bijna nooit wat klaar speelt tegen landen uit zuid Amerika.

Het is een wonder dat Argentinië de poul door kwam en dat kwam door Aguero

7 juli 2015 om 17:11

Ik geef ze wel helemaal gelijk in dit artikel.

De persoon met de meeste schuld is overduidelijk de coach.
Zijn waardeloze wissels hebben Argentinië meerdere keren in de problemen gebracht, Maar ook Messi zal de schuld krijgen. Hij is een buiten gewoon goede voetballer maar ook een waardeloze leider. Als het niet loopt moet hij proberen het team weer tot een eenheid te maken. Echter liep hij een beetje rond op de middenlijn.

Dat Lavezzi kramp kreeg is te begrijpen. Hij speelt niet vaak meer volle wedstrijden en kwam er al in minuut 15 in. Ook dat hij de pass gaf in plaats van schieten zag ik al aankomen want hij kan maar met 1 been.

7 juli 2015 om 17:25

@lil J (gangster lol)

Messi speelde gewoon goed, maar ik ga je niet proberen te overtuigen; je komt nogal emotioneel over..

In Argentina vallen ze Messi niet aan, kan ik je garanderen. Het blad Olé maakt er een sensatie artikel van; in Argentina steunen ze Messi, omdat ze weten dat het team niet altijd al te best speelde.

Adios!

8 juli 2015 om 00:45

@immessionante

Dat ligt eraan hoeveel Argentijnen je kent natuurlijk. Een deel lijkt zeker geïrriteerd.

Logisch ook aangezien wij ook flink geirriteerd waren op Van Persie waar een ander deel hem onvoorwaardelijk steunt.

Ook hier is dat zo alleen zeker niet op VZ, maar dit zijn ook geen Argentijnen maar fans van Messi.

7 juli 2015 om 14:25

Messi speelt meer als aangever, dus snap niet waarom men hem op goals beoordeelt.
Vond hem trouwens vrij sterk spelen, maar hij kan niet alles doen.
Zolang Argentinie niet als team speelt, zullen ze geen prijzen pakken.
Ze lopen allemaal veel te lang met de bal aan de voet.
Messi wordt door het middenveld vaak ook over geslagen, ze proberen allemaal de beslissende actie te maken, of de beslissende pass te geven.
Zolang dat niet verandert zal Argentinie geen prijzen pakken, ookal zijn penalties geluk natuurlijk.
Ze moeten vooral beginnen met een top trainer aan te stellen, die sommige spelers duidelijk kan maken wat hun taken zijn op het veld.

7 juli 2015 om 14:50

Precies. Verwachtingspatroon is veel te hoog. Punt.

Wint hij, dan is het geweldig. Verliest hij, dan is het slecht.

Zo simpel ligt het eigenlijk (voor de media en criticasters)

7 juli 2015 om 15:53

Verwachtingspatroon te hoog??? Wil je daarmee zeggen dat je Messi dan niet zo hoog inschat??

7 juli 2015 om 16:30

Verwachting patroon ligt helemaal niet te hoog een Neymar haalt dat wel alleen die alleen is hij nog te jong om met alle druk om te gaan mede door valen van scheidsrechters en een provocerende Colombia knapte hij gewoon en werkt hij geschort

7 juli 2015 om 15:32

Helemaal mee eens wat je zeg kan er geen woord aan toevoegen

En dit moeten ze ook niet vergeten met barca speelt hij met de alle beste van de wereld en met Argentinië heb je ook middel matige spelers dan is het toch anders spelen neymar suarez iniesta spelen dan niet met hem dat is ook een verschil maar goed ze moeten toch iemand de schuld geven dan is aanwijzen naar de beste speler van de wereld heel makkelijk

Ja, als je die aanvoerdersband toch afpakt geef hem aan Mascherano een echte leider. Maar ongeloofelijk hoe erg ze tegen over Messi zijn. Als Messi Nederlands zou ik nooit zeuren

7 juli 2015 om 13:54

Weet je het zeker? Niet flauw bedoelt hoor, maar kijk eens hoeveel mensen kritiek hadden op toentertijd onze beste speler (Van Persie) en zelfs om Huntelaar riepen...

7 juli 2015 om 14:09

Messi is toch meer te vergelijken met Robben bij Nederland. Daar hebben we toch beduidend minder commentaar op aangezien het gewoon een wereldtopper is. Een speler als Messi moet je altijd koesteren, zelf als hij onder zijn niveau speelt is hij nog altijd de beste man van het veld.

7 juli 2015 om 16:39

Wil jij nooit maar dan ook nooit meer zo'n onzin uitkramen, met je RVP de beste speler.
2 jaar goed presteren in de PL maakt je niet de beste speler.
Of reken jij Sneijder en Robben niet mee ?

7 juli 2015 om 13:56

Dat zeg je nu, je zeurde zeker ook toen robben de kans om zeep hield in de finale tegen spanje? Het gaat om de instelling. Niet om wie er beter speelt. Bikkelen moet dir.

7 juli 2015 om 13:57

Haha inderdaad v Persie krijgt ook keer op keer kritiek terwijl hij notabene topscorer aller tijden is.

7 juli 2015 om 13:58

Ik vind sowieso dat een speler als Messi geen aanvoerder moet zijn. Een aanvoerder moet een aanjager zijn. Iemand die in de as van het veld staat en medespelers op hun flikker geeft als ze iets niet goed doen. Ik begrijp de roep om Mascherano daarom ook helemaal. Hij heeft het in zich om een Higuain of dergelijke tot de orde te roepen. Zoiets zie ik Messi niet doen.

7 juli 2015 om 14:19

dat vind ik ook van Neymar, geweldige speler maar geen leider, bijv miranda of thiago silva is veel beter als leider.

on: hwr begint een obsessi te worden messi en argentinie, zon gewekdig team maar finales laten ze het afweten

7 juli 2015 om 14:33

Wat het ook is je kan Robben als de Messi van NL zien. Jullie hebben over het WK 2010 1-1 met Iker maar Messi had zon grote kans niet gemist.

Voor de tweede keer in een jaar tijd verloor Argentinië afgelopen zaterdag een grote finale en dat komt vooral op het conto van Lionel Messi.

Dit citeren jullie niet. Waar halen jullie het lef vandaan om het op Messi af te schuiven?

7 juli 2015 om 13:53

Inderdaad. Messi was veruit de beste, heeft zoveel doelpunten voorbereid in de Copa, scoorde als enige een penalty in de finale and dan nog hem als zondeboek zien. Ze verdienen Messi niet!

7 juli 2015 om 14:01

Messi was nergens te bekennen in de finale als je die tenminste hebt gekeken. Mascherano was bv veel belangrijker zoals vaker bij Argentinie. Allemaal leuk en aardig 3 assists tegen Paraguay bij een 6-1 stand, maar daar had Di Maria ook 2 goals en een assist gemaakt.

7 juli 2015 om 14:06

Dan heb je duidelijk niet op zijn ploeggenoten gelet. beetje typisch weer, een Madridista die zijn assists bagatelliseert, LOL

7 juli 2015 om 14:33

Galata Messi was gewoon bedroevend slecht. Daar kan je je simpelweg niet omheen... En als je zogenaamde de beste bent moet je het maar laten zien ook, dat liet hij na.

7 juli 2015 om 15:17

Finale van de wk en copa behaald en verloren met penalties en de ander in de verlenging. Voor hetzelfde geld konden ze het beide winnen maar dan had jij natuurlijk gezegd dat het door pastore of dramaria komt. We weten het nu wel ristro, je haat messi.

7 juli 2015 om 15:39

yehyeh ik haat Messi helemaal niet. Je kan er niet omheen dat hij laatste 2 finales het hard liet afweten. Ik vroeg mij al af waar je was, want in Livemeepraten en na de wedstrijd was je opeens spoorloos. Messi is toch de beste dan wordt er ook van hem verwacht wat Maradona wel kon zijn Land bij de hand nemen.

7 juli 2015 om 16:11

Ristro als je je land naar het wk finale brengt en finales van de copa waarom neem je dan niet gelijk je land bij de hand. Voor hetzelfde geld wonnen ze de penalties. Laten we het omdraaien. Wie is volgens jou de beste. Cristiano toch. Wat doet hij met portugal. Helemaal niets. Dan mag je messi toch wel dankbaar zijn dat hij argentinie helemaal naar de finales brengt.

7 juli 2015 om 20:36

Messi bracht Argentinië helemaal niet naar de WK finale, tegen België was hij volledig onzichtbaar en tegen Nederland zat hij volledig in de zak van Vlaar. Alleen afgelopen Copa speelde Messi sterk in de halve finale en had hij een groot aandeel in het bereiken van de finale.

7 juli 2015 om 13:58

Messi speelde inderdaad helemaal niet slecht en de coach is een enorme pannenkoek, maar je kunt toch niet ontkennen dat een penalty en geen enkele veldgoal op een heel toernooi te weinig is voor een speler van zijn kaliber:

7 juli 2015 om 14:01

Wel als scoren niet de taak is van Messi. Wij klagen toch ook niet dat Iniesta nauwelijks scoort?

7 juli 2015 om 14:07

Ik wou net zeggen, Messi stoomde telkens op vanuit het middenveld, Hij had de taak om vooral voor te bereiden.

7 juli 2015 om 14:23

Iniesta is ook niet van de zelfde klasse als Messi en bovendien speelt Messi nog wel iets aanvallender dan Iniesta hoor.

7 juli 2015 om 14:27

Bovendien lijkt Iniesta me niet echt een goed voorbeeld, ik kan me nog een vrij bepalend doelpunt van Iniesta in een finale herinneren .

7 juli 2015 om 14:40

@jdw17 messi heeft ook genoeg goals in finales gemaakt.
Messi speelt bij barcelona wat verder naar voren dan dit toernooi bij argentinie.
Kijk naar zn bijdrage in de halve finale...bij 5 goals betrokken, dan maakt het toch niet uit wie hem er uiteindelijk inschiet.

En daarnaast...argentinie 2x mede dankzij messi in een finale....
is t glas half vol of half leeg

7 juli 2015 om 15:19

Messi had idd een hele andere taak. Was constant de aangever en zorgde telkens voor de dreiging en versnelling. Zeker verdiend de man van het toernooi.

8 juli 2015 om 00:54

Messi iets meer aangever dan afmaker? Vast maar dat is hij ook bij Barca en daar scoort hij er op los.

We moeten ook niet doen alsof hij voor de verdediging speelde. Hij stond constant aanvallend opgesteld en stond bij balverlies als Trequarista puur in de ruimte om een counter op te zetten.

Natuurlijk haalt hij vaker de bal op als hij met Biglia en Mascherano speelde. Dat deed Di Maria ook maar echt noemenswaardig is dat niet.

Ik vind het wel weet dramatisch maar goed voetbalkijkers he. Die eisen de beste entertainment als enige opfleuring van hun saaie levens.

Dan kan je flink geïrriteerd raken als Messi niet doet wat jij verwacht. TV-kijkers houden niet van verandering dat maakt ze bang en boos.

7 juli 2015 om 14:10

Helder momentje?

7 juli 2015 om 14:11

Hij zegt juist dat het een stelling is van VZ en geen citaat.

7 juli 2015 om 14:15

babel15, waarom zou jij zo'n grote mond opzetten?

Er staat nog een woordje in die zin, namelijk 'daar' waarmee ze Argentinië bedoelen. Daar, in Argentinië dus, komt het vooral op het conto van Messi. Ze verwachten meer van hun sterspeler. Dat staat ook uitgelegd in de rest van het artikel, maar sommige mensen zien kritiek op hun idool en reageren als een dolle stier zonder verder begrijpend te lezen.

7 juli 2015 om 16:18

Dat komt daar vooral op het conto, met de nadruk op daar. Dat verandert de betekenis nogal. De rest van het artikel verklaart die zin.

edit:

oh laat maar, Samcro was me voor

Hij wandelt ook bij Barcelona, dus wat een non-reden. Maar goed, kritiek op zijn gewandel was er ook in Barcelona toen hij vorig seizoen in een dip zat, dus het is allemaal wel begrijpelijk, want de meeste mensen denken niet na. laten we wel wezen, Messi wandelt ook als hij in vorm is veel.

7 juli 2015 om 13:56

Dankje voor je geweldige reactie. Ik heb de meters opgezocht die Messi maakt tijdens wedstrijden en dat zijn er altijd hetzelfde zo tussen de 8 en 9 km waar de meeste spelers meer dan 10 halen. Messi krijgt altijd de schuld wanneer het slecht gaat terwijl hij helemaal niet meer loopt wanneer hij in vorm is. De media maakt zoveel kapot.

7 juli 2015 om 15:06

Messi krijgt de schuld als het slecht gaat en Messi wordt als god gezien als het goed gaat. Zo werkt het als je de titel beste speler ter wereld hebt.

7 juli 2015 om 14:36

Het gaat niet om zijn wandelen, maar om het feit dat hij door de mand valt in weer een finale geeft de beste man niet thuis.

Anders gunnen we Messi een keertje vakantie in plaats hem van wedstrijd naar wedstrijd te slepen.

7 juli 2015 om 14:01

Vakantie? 20 miljoen per jaar verdienen en ook nog eens met je hobby. 1x trainen op de dag en om de 3 dagen een wedstrijd. Wat een zwaar leven!

7 juli 2015 om 15:21

Eentje onderschat nogal hoe zwaar zo een toernooi is na zo een zwaar seizoen.

Wow, dat er gewoon mensen zijn die hier gewoon 'JA' invullen. Allereerst staan er 11 op het veld en imo gebruiken de bondscoaches de Argentijnse topspelers al jaren verkeerd. Gebruik Messi zoals bij Barca en het Argentijnse team heeft veel meer profijt van hem.

7 juli 2015 om 17:22

Klopt helemaal.
Alleen 21 spelers het Braca spel leren of 2 spelers een ander systeem laten spelen is de keuze nog wel snel gemaakt. Komt nog eens bij dat 1 van die 2 ook op deze manier nog functioneert. Argentinië heeft heel veel toppers voorin..

Messi de zondebok ? Wat dacht je van spelers als Aguero, Lavezzi en Higuain die elke kans verprutsen die Messi ze schenkt. Bij 5 goals betrokken in de halve finale omdat de ballen er toen wel in gingen. Aguero en Higuain missen een kans van 2 meter geschonken door Messi en het is natuurlijk zijn schuld....

Messi heeft veel minder ruimte in de copa en wordt harder aangepakt maar toch is hij elke wedstrijd in staat om spelers vrij voor de keeper te zetten. Alleen de statistieken zijn minder.

7 juli 2015 om 16:35

Dankzij Aguero kwam Argentinië wel door de poul. Messi was niet slecht maar ook niet goed gewoon matig en haalde zeker niet een hoog niveau een Neymar liet een hogere niveau zien in de twee wedstrijden wie hij speelde . Het zegt veel dat men in Argentinië er klaar me zijn

7 juli 2015 om 17:15

Dankzij Aguero ? Aguero kon vrij inkoppen van 2 meter in de finale, dat had hij moeten doen. In de poule tegen Paraguay kreeg Argentinie kans na kans dankzij voorbereidend werk van Messi. Alleen tegen Jamaica had Messi die 2 kansen gewoon moeten maken maar ook in die wedstrijd zette hij weer Pastore en Aguero vrij voor de keeper.

Een aanvoerder moet ook een echte leider op en naast het veld zijn en dat is Messi niet. En de coach moet Messi opstellen met spelers rond en achter hem die niet zo ongelooflijk individualistisch zijn, het is teveel van hetzelfde bij Argentinië.

7 juli 2015 om 14:00

Messi is inderdaad geen aanvoerder je zag op het WK ook al dat Mascherano degene was die de boel oppepte en op scherp zette, zou ik mijn ogen een betere aanvoerder zijn. Maar blijkbaar moet de sterspeler de aanvoerder zijn, kijk naar Brazilië Neymar als aanvoerder slaat ook nergens op.

7 juli 2015 om 14:40

Dat messi niet de echte aanvoerder is bij argentinie klopt. Maar zoals aceldelpiero zegt: de coach moet een beetje controle nemen over het spel. Als iedereen in argentinie de bal wilt pakken en naar voor wilt dribbelen, speel je je eigen beste speler een beetje buiten spel. ALs je moet messi speelt moet je gewoon heel veel ballen richting hem spelen zodat hij het spel kan maken. Is logisch bij een speler als messi

Maar:
Om te zeggen dat Neymar de aanvoerder niet moet zijn bij Brazilie trekt op niets! Buiten dat hij deze copa america de bal heeft geshot en een 'kopstoot' heeft uitgedeeld, draagd hij brazilie al Jaren. Zonder hem draait de ploeg heel moeilijk en hij neemt ze toch echt wel op sleeptouw!

Las in de afgelopen dagen wel een leuke quote; 'als Gonzalo Higuaín een enorme kans mist en tot overmaat van ramp ook nog eens een beslissende strafschop mist, is Lionel Messi dan de beste speler ooit?'.

Dat slaat de spijker op z'n kop. Als er één iemand dit toernooi een onwaarschijnlijk hoog niveau heeft gehaald is het Messi wel. Met afstand de beste speler van het toernooi, maar helaas in de steek gelaten door onbegrijpelijke tactische keuzes van z'n coach en persoonlijk falen van een aantal van z'n teamgenoten.

7 juli 2015 om 14:04

Haha ja precies. Higuain had die kans in de finale vorig jaar eens af moeten maken en die in de Copa finale ook. Dan hoorde je niemand over Messi klagen. Apart dat een speler beoordeelt wordt door het handelen van andere spelers.

7 juli 2015 om 14:04

Hahahahaha. Messi met afstand de beste speler van het toernooi? Doe even normaal joh. Alleen al bij Argentinië waren er betere. Hij heeft een goed toernooi gespeeld, maar de beste? Zwaar overdreven. Ik vraag me dan ook af of je überhaupt wel hebt gekeken.

7 juli 2015 om 14:10

Even puur voor de grap (en ook een beetje omdat ik altijd moet lachen om je zogenaamde argumenten); wie waren er dan beter dan Messi dit toernooi? En probeer ditmaal eens met normale argumenten te komen in plaats van passief-agressieve statements.

7 juli 2015 om 14:20

Vidal en Valadivia waren in mijn ogen de beste op de Copa. Maar Messi kreeg hem alleen maar vanwege zijn naam. Dat kon je al vooraf wel aanzien komen dat hij de prijs zou krijgen stond al vast.

7 juli 2015 om 14:20

Mascherano, Vidal of Vargas verdiende het nog meer, ook Pastore en Bravo zou ik er misschien nog boven plaatsen.
Ik kan met argumenten komen met waarom, maar dat maakt bij jou niet uit aangezien je zo diep in de kont van Messi zit.

7 juli 2015 om 14:44

Gelukkig, had al bijna verwacht dat je met argumenten zou komen. Maar zoals gewoonlijk weer eens een passief-agressief statement. Wat een verrassing.

7 juli 2015 om 14:46

Pastore en vargas?? Oom vidal.speelde met enorm veel energie maar was toch heel vaak slordig in zijn passing. Maar als messi nu de copa had gewonnen dan lag het volgens jullie aan de rest van het team. Nu verlieze ze en ligt het aan messi. Hoe dan ook ligt het niet aan messi als ze winnen en ligt het wel aan messi als ze verliezen. Vidal.of vargas

7 juli 2015 om 14:55

@19messi33
Zoals ik al zei Messi speelde een goed toernooi maar er waren betere.
Ze verliezen niet door alleen Messi maar door meerdere factoren. Daar is het missen van kansen er wel 1 van. De arbitrage was Argentinië ook niet bepaald gunstig.

7 juli 2015 om 15:27

Tja, dat zijn de haters of mensen die de wedstrijden niet hebben gezien. Messi speelde een prima toernooi natuurlijk niet zo goed als bij barca maar dat doet bijna niemand. Kijk naar cristiano, scoort veel bij madrid maar mag alleen maar dromen om in een finale te staan van een wk of ek.

7 juli 2015 om 17:42

Onwaarschijnlijk hoog is het natuurlijk ook niet ^^.
Hij was goed inderdaad maar toch niet de beste op dit toernooi.
Macherano heeft ook een groot aandeel gehad dat Argentinië zover kwam. Zijn vecht lust en verdedigende en aanvallende acties waren ook uitstekend. Ook Pastore vond ik beter dit toernooi. Heeft geen slechte wedstrijd gespeeld. Heeft weinig bal verlies geleden en heeft aanvallend voor heel veel gevaar gezorgd.

Guerrero heeft het ook buiten gewoon gedaan dit toernooi heeft zijn land toch naar de halve finale gebracht.

8 juli 2015 om 01:00

@guaporta

Mascherano was alleen al belangerijker voor Argenitinië en hij was niet de beste dit toernooi.

Overduidelijk Valdivia, Vidal, Guerrero of Bravo.

Messi was niet top maar ook niet matig.

Een onwaarschijnlijk hoog niveau, nee nee. Aangezien hij zelf zijn prijs amper durfde te accepteren geeft het naar mijn mening al aan.

Volgens mij vergeten ze in Argentinië hoe ze de finale gehaald hebben. Is toch ook aan Messi te danken. Ligt denk ik eerder aan de trainer

Iedereen verwacht het natuurlijk van messi. Dat messi alles beslist en alles op sleeptouw neemt. Alleen dat kan niet bij elke wedstrijd het geval zijn. Iedereen heeft ups en downs. En geef messi nu maar gwn een maand vakantie. Kan die lekker bijkomen na een lang en zwaar maar succesvol seizoen.

Het is toch echt wel jammer dat sterspelers als Zlatan, Messi en Ronaldo overal de schuld van krijgen als het gewoon niet gaat bij zowel de nationale ploeg als club. Je kunt gewoon simpelweg niet elke wedstrijd schitteren. Je kunt in je eentje een ploeg geen prijzen bezorgen. Dat doe je als team zijnde.

Messi zijn kwaliteiten staan gewoon niet ter discussie we hebben het nog steeds over de allerbeste aller tijden. Enige waar ik het mee eens ben is de aanvoerdersband naar Mascherano. Dat had allang gemoeten. Ik ken geen enkele voetballer die zijn anus heeft gescheurd tijdens een toernooi om Robben van het scoren af te houden.

Het probleem ligt niet zozeer bij Messi, maar meer bij de coach. Een opstelling met spelers zoals Aguero, Pastore, Di Maria, Messi. Dat werkt gewoon niet. Het zijn allemaal solisten. Tevez moest gewoon gegarandeerd een basisplaats hebben voor dramaria. Op '10' moest een strijder zoals Peryera sowieso een basisplaats hebben in plaats van Pastore. De aanval moest bestaan uit Tevez, Aguero en Messi. Mascherano samen met Banega op het middenveld, en niet Biglia.

Messi is het zelfde lot beschoren als Van Persie in het Nederlandse elftal , zeer goed bij de club waar ze spelen, dramatisch slecht spelen bij de nationale ploeg.

7 juli 2015 om 14:01

Betrokken zijn bij bijna alle goals is natuurlijk wel bedroevend slecht... Anders volg je de wedstrijden in plaats van dom napraten.

7 juli 2015 om 14:21

Ja, jij hebt het licht gezien , " die anderen " weten niets , jij weet alles.....

7 juli 2015 om 14:29

Ja als aangever en dat slappe loze kreten. Geef gewoon toe dat hij weer eens faalde en zijn Land weer eens niet bij de hand nam en slecht speelden.

7 juli 2015 om 14:51

Huns

Praat nooit meer over ronaldo die volgens vele het wel laat zien tegen zweden en armenie en door alle ronaldo fans wordt gezien als beslissend voor zijn land. Hij laat het overal zien maar heeft nog nooit in de wk finale gestaan omdat hij zijn team op sleeptouw neemt. En hij heeft nog nooit een prijs gewonnen met zijn land ondanks dat hij er altijd staat voor zijn land het ligt nooit aan ronaldo maar aan zijn teamgenoten en het is bij messi altijd zo dat als ze winnen het niet door hem kwam maar door zijn teamgenoten en als ze verliezen ligt het aan messi en niet aan iemand andera

7 juli 2015 om 17:22

@19messi33

Haha geniale reactie. Bij Ronaldo is het altijd een prut team en laat dat nou net zijn probleem zijn. In een slecht team redeneert hij niet omdat hij afhankelijk is van zijn medespelers. Modric valt weg en Ronaldo presteert minder. Toeval ? Nee zeker niet.

Messi is bij Argentinië ook afhankelijk van een Aguero, Higuain, Di Maria etc. Puur omdat zij minder kansen afmaken dan Neymar en Suarez. Daardoor zijn de assists van Messi veel minder maar zijn spel is gewoon even goed. Bij Argentinie heb je Di Maria en Aguero die de afmakers zijn en Messi de aangever. Bij Barcelona is Messi beide. Messi heeft prima cijfers bij Argentinie en ook beter dan Maradona. Messi speelt atlijd wedstrijden tegen dit soort landen terwijl Ronaldo tegen Armenie en Liechtenstein zijn hattricks mag maken. En dan nog steeds denken dat Ronaldo knappere prestaties levert. Vooralsnog heeft Messi zijn team naar de WK finale geleid en copa america finale. Beide nipt verloren. 4 CL titels met Barcelona en in alle andere titels had hij het grootste aandeel. Er bestaat dus ook geen twijfel meer over wie de beste speler allertijden is.

7 juli 2015 om 22:21

Messi heeft helemaal geen betere cijfers als Maradona.

Maradona maakte 2 doelpunten op het WK 1982,
5 doelpunten (waarvan 4 in de knock-out fase) en 5 assist op het WK 1986,
in de Copa 1987 scoorde hij 3 x en gaf 2 assist.
Op het WK in 1990 gaf hij 1 assist en op het WK 1994 scoorde hij 1x en gaf 1 assist
Maradona speelde 25 wedstrijden op een eindronde en scoorde daarin 11x en gaf 9 assist.

Messi scoorde op het WK 2006 1x
In de Copa 2007 scoorde hij 2x en gaf 1 assist
Op het WK 2010 gaf hij 2 assist en in de Copa 2011 gaf hij 3 assist.
Op het WK 2014 scoorde Messi 4x en gaf 1 assist en afgelopen Copa scoorde hij 1x en gaf 3 assist.

Messi speelde 32 wedstrijden op een eindronde en scoorde daarin 8 x en gaf 10 assist. (moyene 1 doelpunt per 333 minuten )

En voor je vergelijking met Ronaldo , Messi wist zelf nog nooit een doelpunt te maken in de knock-out fase van een Wk! Dus wat is je punt??
Messi heeft Argentinië ook helemaal niet naar de WK finale geleid , want tegen België en Nederland kwam hij nauwelijks voor in de wedstrijd.
Messi speelde afgelopen Copa dan tot aan de finale een vrij goed toernooi maar was in de finale helaas weer een stuk minder.
Over de beste aller tijden bestaat inderdaad geen twijfel , Messi hoort daar voorlopig nog niet bij.

7 juli 2015 om 23:24

@fcdc1

Oke als je het graag allemaal beter weet....

Messi 482 wedstrijden - Maradona 346
Messi 412 goals - Maradona 161
Messi 20 goals in finales - Maradona 13
Messi 16 vrije trappen - Maradona 32
Messi 141 goals nadat hij buiten de 16 de bal kreeg - Maradona 47
Messi 347 goals uit eigen actie - Maradona 82

Maradona is alleen beter qua vrije trappen betreft. De rest alle statistieken spreken in het voordeel van Messi

7 juli 2015 om 23:41

Wat een achterlijke vergelijking je gaat nu statistieken van Messi met Barca wat de beste club ter wereld is vergelijken met Maradona die bv van Napoli met een subtop elftal een topclub maakte! Daarbij waren ze ook actief in totaal verschillende competities ...
Helaas voor je kloppen je statistieken ook van geen ene meter, Maradona speelde 491 wedstrijden en scoorde daarin 259x en over de rest ga ik niet eens beginnen.
Maradona word nog steeds ( terecht) gezien als beste Argentijnse voetballer ooit en ik weet haast wel zeker dat je daar totaal niets van af weet. Je zou je daarom misschien eens meer moeten verdiepen in de voetbal geschiedenis.

8 juli 2015 om 00:03

Achterlijke vergelijking ? Messi heeft van Barcelona de beste club ter wereld gemaakt. Dat was Barcelona voor Messi ook niet. Overigens was Napoli voor Maradona er zat al een topclub in Italië. Maradona had een aandeel in de kampioenschappen ja maar met 81 goals in 7 seizoen was dat aandeel ook weer niet super. Messi zit in 2 jaar al op dat aantal en in 1 jaar zelfs 91 goals gemaakt.

Mijn statistieken klopten niet nee maar alsnog zijn de statistieken beter en zelfs nog meer in het voordeel van Messi te komen liggen.

8 juli 2015 om 00:26

Je weet dus werkelijk helemaal niet waarover je praat. Messi heeft Barca de beste club in de wereld gemaakt dat was Barca voor Messi ook niet ?? Barca was in 2006 al de beste club in de wereld en won de CL en wereldbeker zonder Messi die kwam nog maar net kijken. Napoli was voor Maradona helemaal geen top club , Napoli was bv voor Maradona nog nooit kampioen geworden van Italiã«. Je loopt totaal verschillende competities met elkaar vergelijken wat natuurlijk helemaal nergens op slaat. En Maradona had een compleet andere rol dan Messi bij Barca wat je blijkbaar ook helemaal niet weet , Maradona speelde zoals Messi bij Argentinië doet als spelverdeler jou statistieken slaan dus helemaal nergens op.

8 juli 2015 om 14:14

@fcdc1

Messi zat in 2006 al bij Barcelona en iedereen weet dat de beste jaren van Barcelona met de dominante Messi pas vanaf 2008 begon. Of denk je soms dat Maradona al direct belangrijk was voor Napoli ? Echt niet, die werd ook pas in zijn laatste jaren kampioen. Napoli was in de jaren 70 al aan de top gekomen met paar keer een top 3 notering. Messi speelt zowel spelverdeler als doelpuntenmaker dus hij doet zelfs nog meer dan Maradona en is veel belangrijker. Ook de statistieken bij de nationale ploeg spreken in Messi zijn voordeel behalve de WK titel natuurlijk. Als je gewoon beide spelers vergelijkt is Messi op alle fronten beter en heeft hij veel meer titels gewonnen. Ook persoonlijke statistieken zoals dribbels, assists, key passes, doelpunten, doelpunten in finales, doelpunten/assists op belangrijke momenten spreken ook allemaal in Messi zijn voordeel.

8 juli 2015 om 20:20

Jij beweert dat Barca voor Messi niet de beste club in de wereld was of daartoe behoorde, wat dus helemaal niet waar is. Messi mocht af en toe als invaller wat speelminuten maken en raakte van in maart 2006 geblesseerd en maakte daarna geen speelminuten meer. Barca werd in 2005 en 2006 al Spaans kampioen en won dus ook zonder Messi de Cl.
Messi werd uiteindelijk pas basis speler in 2007 terwijl dat team zonder hem ook al de beste was.

Maradona werd in zijn derde jaar bij Napoli voor het eerst kampioen. Napoli eindigde 2 of 3x in de top 3 in de jaren 70 maar dat zijn geen prestaties van een topclub , maar van een subtopper, buiten 1 Copa Italia won Napoli helemaal niks. In de jaren 80 vlak voor de periode Maradona eindigde Napoli zelfs op de 10 en 11e plek . Napoli werd met Maradona wel 2x kampioen van Italië en won 1 Europese prijs de Uefa Cup, de Supercup en Copa Italia , voor Maradona was Napoli een subtopper en na Maradona degradeerde Napoli zelfs naar de serie B. Jij benoemt Napoli voor Maradona een topclub wat dus ook helemaal niet waar is.


Maradona heb jij nooit zien voetballen en ik krijg sterk de indruk dat je totaal niet weet wat voor een speler hij was.
Dat Messi als doelpuntenmaker en speelverdeler speelt en daarmee meer zou doen dan Maradona is al helemaal lachwekkend, je maakt jezelf echt compleet belachelijk hiermee.

De statistieken bij Argentinië zijn zoals hierboven aangegeven ook helemaal niet in het voordeel van Messi.
Ze spelen in Argentinië wel een vergelijkbare rol als spelverdeler en daarin doet Maradona het overduidelijk beter. Hij scoort meer en vaker op de belangrijke momenten en geeft gemiddeld ook meer assist en doet dit ook op de meer belangrijkere momenten.
Het enigste waarin Messi betere statistieken heeft met Argentinië zijn de vriendschappelijk wedstrijden. Wat jezelf over Ronaldo zegt geldt dus ook voor Messi met Argentinië, hij scoort voornamelijk in wedstrijden waar het er niet toe doet.

En jou beweringen over de persoonlijke statistieken zijn helemaal niet waar, je loopt hiermee dus eigenlijk glashard te liegen.

8 juli 2015 om 21:54

Je kletst zelf gewoon uit je nek. Je doet net alsof Barcelona al de beste club van de wereld was dat is totaal niet waar. Barcelona werd in die periode ook vaak genoeg 3e of 4e of zelfs 6e. Ook als je het puntenaantal kijkt was het slechts 60 of 70 punten terwijl sinds Messi strucureel 90 punten wordt gehaald. De beste periode van Barcelona is gewoon vanaf 2008 dat is een feit en niets aan gelogen. 24 prijzen met Barcelona gepakt van de in totaal 86. Oftewel 28%. Als je dat in slechts 7 jaar tijd doet dan kan je niets anders zeggen dat je de beest invloedrijke speler ooit bent.

Hoezo is het belachelijk dat Messi zowel spelverdeler als afmaker is ?? De statistieken liegen toch niet ?? Ik kan geen eens liegen wanneer de cijfers de waarheid spreken. Hoe vaak zet Messi de aanval op van het middenveld, geniale steekpass naar Alba, Neymar of Suarez.

De statistieken bij Argentinië zijn ook in Messi zijn voordeel. Messi heeft meer gescoord en dat als spelmaker in plaats van afmaker. Zoals ik al eerder zei het enige voordeel van Maradona is dat hij een WK voor Argentinië heeft gewonnen. Met de hand nog wel. Als ze niet hadden gewonnen had niemand het ooit nog over deze man gehad.

Nogmaals ik kan niet liegen wanneer de cijfers de waarheid spreken. En ja heb genoeg beelden van Maradona gezien hoor. Weergaloze speler en qua techniek en souplesse misschien wel beter dan Messi maar qua prestaties never nooit niet.

8 juli 2015 om 22:18

Ik klets uit mijn nek?? Dus als je als je als club de CL wint en kampioen word, behoor je niet tot de beste in de wereld ....... wat een grap.
Wat ik al zei Barca werd voordat messi doorbrak 2x kampioen en geen 4 of 5e dat Barca daarna met Messi verder ging met presteren stond en staat helemaal niet ter discussie. En Barca haalde in die jaren dat het kampioen werd 84 punten. Jij bent de gene die gigantisch uit zijn nek kletst, Barca had met oa Eto'o , Ronaldihno en Pyol een fantastisch elftal wat bij de absolute wereldtop hoorde als je dat gaat ontkennen kan je beter stoppen met voetbal kijken.

Jij weet niet eens wat de rol was van Maradona bij Napoli , de statistieken die je weerlegt zijn uit verschillende competities waarbij bovendien de spelers ook nog eens in een andere rol speelden. De statistieken zijn dus totaal niet met elkaar te vergelijken. Alleen bij Argentinië is de rol vergelijkbaar, want Messi speelt bij Argentinië veel minder diep dan bij Barca.

Over de statistieken bij Argentinië loop je gewoon hard te liegen want Messi scoorde helemaal niet vaker voor Argentinië niet als afmaker als spelverdeler.
(maradona 11 goals en 9 assist in 25 wedstrijden, Messi 8 goals en 10 assist in 32 wedstrijden). Tenzij je natuurlijk de niets zeggende vriendschappelijke wedstrijden gaat mee tellen (waarin Messi wel topscoorder is), maar daarmee zou je jezelf ontzettend gaan tegen spreken omdat je Ronaldo (terecht) hierin ook bekritiseerd.

En ook over de persoonlijke statistieken dribbels , keypasses, assist loop je wel degelijk te liegen, of geef anders ff een link waar jij die informatie vandaan haalt.

10 juli 2015 om 13:17

Ik ontken ook niet Barcelona al een topclub was, maar de beste jaren zijn gekomen met Messi vanaf 2008. Zoals ik al zei 24 prijzen van de 86 wat bijna 30% is zegt ook genoeg wat voor groot aandeel Messi hierin heeft gehad.

De statistieken zijn juist goed te vergelijken omdat deze statistieken alleen voor Europa geldt. Dus Messi en Maradona in Europa. Dat Maradona niet zoveel scoorde kan Messi niets aan doen, dat Maradona niet zoveel assists geeft of niet zo vaak uit eigen dribbels scoorde is ook niet Messi zijn schuld. Gewoon vergelijkend heeft Messi veel betere statistieken en bovendien veel meer prijzen gewonnen.

De statistieken bij Argentinië liggen gewoon op 101 wedstrijden 46 goals Messi en 91 wedstrijden 34 goals Maradona. Verschil hierin is dat Maradona zijn goals goud waard zijn geweest en die van Messi niet. Wat heeft Ronaldo hiermee te maken ? Messi heeft 2x een hattrick gescoord tegen Brazilië, Ronaldo speelt oefenpotjes tegen Liechtenstein ofzo.

Alles vergelijkend met elkaar is Messi gewoon de grotere, heeft niets te maken met voorkeur maar met objectiviteit. De cijfers spreken voor zich.

10 juli 2015 om 20:35

Je kan praten wat je wilt maar jij beweert dat Barcelona voor Messi absoluut niet de beste club in de wereld was,dit terwijl ze gewoon 2 x kampioen van Spanje werden en de CL wonnen.

De Italiaanse competitie van toen en Spaanse competitie van nu zijn totaal verschillend en absoluut niet vergelijkbaar , dat kan jij ook helemaal niet weten aangezien je nauwelijks iets van Maradona af weet. Je klets hierin dus ook compleet uit je nek.
Men klaagt nu over de hardheid in de Copa maar dat valt reuze mee in vergelijking met met name de Serie A van toen, daar liepen pas schoften rond die de enkels letterlijk door midden trapte , wat dus oa bij Van Basten ook is gebeurt. Als je ziet hoeveel moeite Messi nu had in de Copa dan had hij in de Serie A van toen binnen een jaar in een rolstoel gezeten.

Je bekritiseerd Ronaldo omdat hij vaak scoort tegen Liechtenstein en Andora enzo , je schrijft zelf: En dan nog steeds denken dat Ronaldo knappere prestaties levert...
Daarna tel je wel alle doelpunten mee van Messi ( terwijl je zelf ook toegeeft) dat Maradona op belangrijkere momenten scoorde.
Messi had maar 1 hattrick tegen Brazilië en ook bv 1 tegen Guatamala. Van die 46 doelpunten waren er 24 in oefenwedstrijden, in de officiële wedstrijden scoorde Messi 22x in 57 wedstrijden waarvan hoofdzakelijk tegen kleinere landen, daar zaten ook veel meer penaltys bij en Messi was met bijna geen enkel doelpunt beslissend. Maradona scoorde 17x in 51 wedstrijden ( maakte meer velddoelpunten ) en zijn doelpunten waren dus in topweddtijden veelal belangrijker. Je zou daarmee moeten zeggen dat Maradona ook knappere prestaties leverde....

Je beoordeelt dus zonder enige kennis puur op prijzen, en op het gemaakte aantal doelpunten etc, de omstandigheden en de rol van een speler waarin dat gebeurde maakt dus voor jou helemaal niet uit. .

Maar goed om dan in jou denk wijze te blijven.

Als Ronaldo meer scoort dan Messi en meer assist geeft en dankzij Real prijzen wint is hij dus ook beter ? Volgens de statistieken zou Ronaldo dan de laatste 3 jaar al beter zijn. Ik zelf vind Messi beter maar aangezien jij uit objectiviteit oordeelt zou je Ronaldo (afgelopen jaren)beter moeten vinden.
De spelers van Barca wonnen zonder Messi met Spanje alles wat er te winnen viel, en waren ook zonder Messi het beste team in de wereld, ze zouden daarom ook beter moeten zijn! Zij wonnen veel meer prijzen terwijl Messi zonder die spelers niks won.
Gerd Muller scoorde (veel) meer ,won meer belangrijkere prijzen, dan Messi en zou dus ook beter moeten zijn.
En over de beste aller tijden is bij jou dan geen enkele twijfel mogelijk, Pele won namelijk de meeste prijzen (42) en scoorde over de 1000 doelpunten.

Overigens wacht ik nog steeds op die link over je beweringen met de keypasses, assist etc...

7 juli 2015 om 14:31

@ Superb3

Dramatisch slecht is wel erg overdreven. Hij speelt gewoon goed, maar kan niet altijd op dezelfde manier uitblinken als bij Barca, met veel doelpunten. Logisch ook, aangezien bij Barca het team erg om Messi heen is gebouwd, maar bij Argentinie staan er vaak nog 3 of 4 aanvallers op het veld, waardoor hij een minder dominante rol kan opeisen. Dat hij er niet elke wedstrijd 2 inschiet bij Argentinie maakt hem uiteraard nog niet dramatisch slecht.

7 juli 2015 om 17:03

Vooropgesteld , het artikel gaat over de inwoners van Argentinië die zwaar teleurgesteld zijn in de bijdrage van Messi voor het nationaal elftal , dus ik sta hier in niet alleen.
Misschien is het woord dramatisch iets te zwaar in de context , laten we dan maar het als zeer weinig in bijdragen benoemen.

7 juli 2015 om 17:21

Van Persie heeft het laatste jaar bij United ook geen pepernoot geraakt.

7 juli 2015 om 20:15

Klopt , maar in de afgelopen jaren was de parallel met van Persie versus Messi dat ze zeer goed presteren op clubniveau en beduidend minder op nationaal niveau.

Ja haal Messi eruit, dan is echt alle creativiteit uit de ploeg.

Argentinië is gewoon geen goed team, een groepje geweldige spelers, maar veel zijn enorm egoïstisch en vinden het belangrijker om zelf de ster te zijn in plaats van deel van het team.

Maradona had misschien wel op papier mindere spelers om zich heen, maar die gingen stuk voor stuk wel allemaal door het vuur voor hem.

7 juli 2015 om 14:24

Creativiteit daar blonk de beste man nou niet echt in uit. Vond Pastore bijvoorbeeld veel creatiever en beter dan Messi. Die ik niks speciaals zag doen. Pastore heb ik wel geniale dingen zien doen op mede Copa...

De aanvoerdersband hadden ze hem sowieso nooit moeten geven. Het is overduidelijk dat Mascherano de leider is van dit team en dat was het al langer. Bovendien legt het alleen extra druk bij Messi neer die toch al onder zijn niveau speelt bij Argentinië.
Messi is mede schuldig aan het falen van zo'n kwalitatief sterk elftal, hij is echter verre van de enige. De coach is enorm matig en de rest van de aanval speelt ook vaak waardeloos (Higuain en Aguero voorop).

Wel heel makkelijk om Messi als zondebok neer te zetten. Wanneer je zo een groep aan topvoetballers hebt kan het niet aan 1 speler liggen je hebt immers een trainer die dit goed moet neerzetten.

Buiten dat vind ik wel dat Macherano aanvoerder moet zijn op het WK was MVP van Argentinie en gaat altijd voorop in de strijd

In plaats van Messi zou Martino de schuld moeten krijgen. Het is zijn tactisch falen dat ervoor zorgde dat de Copa naar Chili ging. Zijn wissels sloegen nergens op en de tactiek an sich was ook veel te behoudend.

Ik ben lange tijd van mening geweest dat Messi slecht presteerde bij het Argentijns voetbal elftal. maar deze copa deed hij gewoon alles wat hij kan. Hij heeft in de finale letterlijk 120 min gerend en schoppen ontweken. Iedere keer speelde hij zich weg bij 3 man maar werd de 4de man teveel. Vidal en Medel hebben hem met z;n tweeen ook super vaak geweldig(soms te hard) gedekt. Ik denk dat bij een scheids in europa Messi iets meer was beschermt en daadoor moeilijker te dekken was geweest.

Maar ja messi is geen one man army. De voorhoede van Argentinie(ja voorhoede) laten het vooral afweten. De verdediging is prima. Ze hadden af en toe alst van de bizar hoge lijn die ze moeten hanteren van de trainer maar je ziet gewoon dat de klasse ervan af druipt. het middenveld is met Macherano en Pastore in goede handen. Ik zou zelf nog een loper op het middenveld zetten zodat die de aanvallen kan beginnen ipv pastore of Messi. Hierdoor moet je of de Dribbelende Di maria aanpakken met 3 man waardoor messi misschien vrijer komt te staan en dan de dodelijke dribbel vanaf het begin van de 16 kan inzetten.

Ik vind Aguero en Higuain vooral bijzonder slecht bij Argentinie. Vervang deze dan ook gewoon. genoeg mogelijkheden

Cabellor
Zabelata
Demichellis
Otamendi
Rojo
Di maria
Macherano
Gaitan
Pastore
MEssi
Tevez

Dramatisch? Hou toch op joh,van Persie met Messi vergelijken, haha. Bij Argentinië speelt hij prima, je moet anderen niet zo napraten en misschien eens zelf kijken hoe hij speelt. Anders had je wil opgemerkt dat hij in dit toernooi ook weer met een weergaloze drive en een ongelooflijke versnelling speelde en dat zowat alle doelpunten via Messi liep. Dat zijn ploeggenoten er niet altijd veel van bakken kan hij ook niet veel aan doen, of wel?

Messi werd constant onderuitgetrapt als hij zijn eerste bewaker kwijt was. Stond constant in de dubbele of driedubbele dekking. Geef lekker de schuld aan die 10 pipo's om hem heen die er niks van bakken. Twee daarvan kunnen nieteens normaal een penalty erin schieten op dit niveau. Sorry hoor maar die pingels waren echt van armoedige kwaliteit. Dat deze finale is verloren is zeker niet de schud van Messi.

Tsjah, waarom Messi ook aanvoerder maken? Die band behoort natuurlijk om de arm van een echte leider, iemand die voorop in de strijd gaat. Messi is veruit de beste voetballer maar die band moet er snel af.

Wat een onzin dit, als zijn teamgenoten die penals hadden gemaakt had iedereen gezegd messi nam zijn verantwoordelijkheid met de 1e penal raak te schieten. Nu schoot die ook raak en is het geen goede aanvoerder. Ze mogen hun handen dichtknijpen met zo'n legende als messi. Hij speelde juist prima vond ik.

7 juli 2015 om 14:17

Hij speelde prima. gast welke wedstrijd heb je liggen kijken, want prima speelde hij verre van prima. Laat het weer niet zien in de finale was hij zowat onzichtbaar maakt hij hartstikke veel fouten. Voor Argentinië laat hij het nooit echt zien.

7 juli 2015 om 14:45

Wat een onzin zeg, hij bracht Argentinie met 3 assist in de halve finale persoonlijk naar de finale. Zo dicht sinds 1993 zijn ze nog niet geweest bij een Copa succes. Dat het dan door penalties niet lukt is zuur te noemen. En ook vorig jaar waren ze voor het eerst sinds 1990 weer eens in een wk finale. Dat ze die dan ook verliezen in de laatste minuten van de verlenging is gewoon zuur. Voor het zelfde geld win je beide wedstrijden na strafschoppen en ben je de held. Ook deze Copa had zomaar in het voordeel van Argentine kunnen vallen als Higuain gewoon z'n kans maakte (evenals op het Wk). Hoe kan je Messi nou als faal beschouwen.

7 juli 2015 om 21:41

Messi heeft absoluut niet gefaald afgelopen toernooi , maar was net als in de afgelopen WK finale tamelijk onzichtbaar. Messi speelt dan niet als diepste spits bij Argentinië maar is naast een aangever nog steeds een aanvaller, en zou zelf ook een doelpunt moeten kunnen maken.

Messi liet het weer eens afweten in een wedstrijd waar het om de knikkers ging, deed hij vrijwel alles fout en sjokt hij over het veld. Het wordt eens tijd dat hij Argentinië op sleeptouw neemt en beslissend gaat zijn. Hij was matig te noemen in de finale, zoals tegen Duitsland vorig jaar ook het geval was. Zo zie je dat Messi alleen kan schitteren als een team volledig in zijn dienst speelt en alles op hem afgestemd moet zijn. Want iets zelf doen is voor Messi niet weggelegd.

Als Messi voor Spanje had gekozen in zijn jeugd i.p.v. voor Argentinië, dan was hij op zijn 24e al de beste speler ooit (met 2 Ek's en een WK op zak).

Dat hij nu voor Argentinië uitkomt, en niks wint maakt hem geen mindere speler. Je moet ook gewoon een team om je heen hebben die er wat van bakt. Of zijn er mensen die mij kunnen vertellen dat Ronaldo met Portugal het ver heeft geschopt? Enige finale die hij speelde was in 2004, voor de rest bakte hij er nog minder van, het afgelopen WK zelfs in de poule uitgeschakeld....

7 juli 2015 om 14:22

@jaxx

Ja kan hij alweer profiteren van Iniesta en Xavi. Het wordt duidelijk dat hij bij Barcelona bepaalde privileges heeft (terecht). Maar bij Argentinië kan hij niet opstaan en dat mag je ook zeggen. Argentinië vergelijken met Portugal. Dan ken je er nog minder van dan ik dacht

Dat is de reden waarom ik Messi niet allerbeste vind want hij is blijkbaar zeer afhankelijk van Barca en in simpel competitie als Spanje komt hij idd makkelijker tot scoren. Als hij in Engeland of Italië zou spelen dan speelt hij net als in copa america (belabberd dus). Ik ben geeneens fan van ronaldo maar Zidane en hij bewijst het met iedere ploeg als bordeaux Juventus Real madrid en Frankrijk daarom is hij voor mij allerbeste. Messi mag zijn veters niet eens strikken

7 juli 2015 om 14:25

Ik snap je wel maar hij mag ze veters niet eens strikken? Dats een beetje overdreven vind je zelf ook niet ?

7 juli 2015 om 15:10

Jij mag dat vinden. Ik heb weer een andere mening. Maar vind het wel een beetje een rare reden die je opgeeft.
Je vindt Messi niet de beste omdat hij alleen bij Barcelona het heeft laten zien en Zidane bij Bordeaux..
Dus Messi moet nu maar even naar HSV om hun weer Europees te laten voetballen en dan is hij in jouw ogen wel de beste?

Messi is, zeker dit jaar, de beste voetballer van de wereld. Ben je niet van mening dat de beste voetballers bij de beste clubs horen?
Real Madrid zie ik daarnaast ook als beste club, maar hij is nou eenmaal een product van Barca dus naar Real gaat hij niet.
Bayern betaald geen 250 miljoen voor 1 speler en City of PSG hebben nog niet echt iets laten zien in Europa. Welke club zie jij Messi betalen? Of moet hij salaris inleveren om bij een drama-club te gaan spelen omdat Alisteas hem nog niet bij een ploeg als Bordeaux heeft zien voetballen

Messi wordt altijd te veel gehyped door de pers. Natuurlijk is hij geweldig maar als het niet goed gaat mogen we dat toch gewoon zeggen. En als je dat niet ziet dan ben je niet objectief. Als ze in Argentinië kritisch zijn, misschien in Europa ook, waarbij de helft de copa America niet eens volgt

7 juli 2015 om 14:57

Wat een onzin dat hij gehyped wordt.
Hij is gewoonweg de beste en meest complete voetballer.
Dat hij nu in Argentinie wordt aangepakt, is juist een hype. Want als Argentinie die penaltyserie gewonnen zouden hebben dan zouden deze media hem bejubelen ondanks dat hij dezelfde prestatie geleverd zou hebben. Kortom onzin.

7 juli 2015 om 15:30

Ondanks dat Argentinië de penaltyreeks niet gewonnen heeft, heeft hij ook niet laten zien dat hij de beste speler is. Als je dat niet wil inzien dan ben je eerder een fanboy.

7 juli 2015 om 15:31

Maar dat is dus juist het hele probleem. Messi speelde een prima toernooi had een totaal andere rol dan bij barca. Hij zorgde constant voor dreiging. Messi kan er ook weinig aan doen dat zijn teamgenoten niet goed genoeg zijn. Maar goed een finale van een wk en finale van de copa halen is toch een zeer goede prestatie toch? Voor hetzelfde geld winnen ze de penaltys.

Messi wandelde alleen maar? Is dat iets nieuws dan? Wat een onzin haha, hij maakt altijd ongeveer evenveel meters, of hij nou goed speelt of niet. Aanvoerdersband naar Mascherano kan ik nog wel begrijpen, die lijkt me ook een betere aanvoerder. Zelfde als met T. Silva bij Brazilië toentertijd. Wat Messi betreft, hij speelde een redelijk toernooi. Hij zou inderdaad beter kunnen, maar ik vind dit te ver gaan. Door kleine details heeft hij de finale van het WK en Copa America verloren. Mocht hij deze gewonnen hebben dan was hij de beste speler ooit zeker? Vind het nogal een zwak argument.
Als ze willen dat Messi gaat spelen zoals bij Barcelona moet je het systeem van Barcelona kopiëren, niet Messi in een soort van Iniesta rol zetten.

7 juli 2015 om 14:24

Messi faalt overal behalve bij Barca daarom niet de allerbeste

7 juli 2015 om 14:42

ach ja..wat is falen. 2 grote finales achter elkaar bereikt met argentinie.
2x had hij behoorlijk wat invloed met assists, goals en spel.

Als argentinie meer als een team gaat spelen met minder individuals, want aan 1 of 2 heb je genoeg, dan zijn ze naar mijn mening onverslaanbaar! En chili speelde meer als een team. Proficiat Chili. Btw het is makkelijk om het verliezen van een finale allemaal op 1 of 2 spelers te schuiven, want met voetbal faal/ win je met alle 11 spelers op het veld!

7 juli 2015 om 14:27

Als je zogenaamde de beste bent dan hoor je je team bij de hand te nemen. Messi liet het afweten en was onzichtbaar. Maradona kon dat wel Argentinië bij de hand nemen.

Voetbal is en blijft een team sport daarom is het ook onzin om alles op Messi af te schuiven. Wat mij betreft speelde hij een prima toernooi en was hij beter dan op het WK, met zijn actie zorgde hij voor heel veel ruimte ook tegen Chili met de dubbele soms driedubbele mandekking en nog wisten zijn teamgenoten niets met de ruimte te doen, dan houd het zelfs met Messi in je ploeg een keer op.

Tja beter dan maradona was. Dacht het niet!!! Die maakt bijna in zijn eentje Argentinië en napoli kampioen. Messi is bij barca zo goed, omdat hij alleen topspelers om zich heen heeft!

7 juli 2015 om 14:36

Als je veel Barca kijkt dan zie je dat juist ook veel gevaar van Messi vandaan komt, met acties, voorzetten en individuele goals. Niet bij alles heeft hij topspelers nodig. Daarnaast is het wel erg simpel om te roepen dat hij enkel daarom zo goed is. Maradona toen en Messi nu zijn ook niet te vergelijken aangezien het voetbal zoveel veranderd is. Bij Argentinie lopen natuurlijk ook erg veel goeie spelers rond, maar die presteren niet goed of staan verkeerd opgesteld (teveel aanvallers) n het blijft een teamsport.

7 juli 2015 om 14:39

Nee klopt Pastore, Mascherano, Aguero, Di Maria, Tevez, Lavezzi. Allemaal ongelooflijke slechte spelers.

Messi is de beste speler van deze generatie maar als hij oke speelt voor Argentinie is opeens de beste? Messi was helemaal niet de beste speler van de Copa America. Messi fanboys he. Alles wat hij doet is geweldig doe je rood-blauwe bril af aub. Het was al niet serieus te nemen op het WK dat hij de beste speler van het toernooi was. Terwijl er spelers waren die beter presteerden. Dit toernooi ook al. Op het WK had Higuin en levensgroote kans Iederen zeurt dat hij er niks van kan. Messi had ook een levensgroote kans niemand praat daar meer over. Messi en Cristiano fanboys kunnen nooit objectief zijn.

7 juli 2015 om 14:42

Je doet je naam in ieder geval eer aan. Op een enkeling na zegt niemand dat Messi per se de beste van het toernooi was, maar meer dat hij gewoon goed speelde en dat hij echt niet de oorzaak is dat Argentinie de finale niet gewonnen heeft. Er zijn kortom genoeg fanboys van CR7 of Messi die objectief kunnen zijn.

Handige verhalen dit allemaal toch? Als ik Messi was zou ik ook pas weer interlands willen spelen tegen de tijd dat het volgende WK om de hoek ligt.

en daarom is cruyff en betere voetballer dan messi.
omdat hij zo groot was dat hij zelf de tacktiek bepaalde in het veld.
als messi dat nou ook had gedaan waren ze waarschijnlijk wereld kampioen geweest en kampioen van zuid amerika. als messi ooit nog wereld kampioen wil worden moet hij het hef in handen nemen en met de vuist op tafel slaan net zoals cruyff en van van basten en gullit dat deden.

Waarom kunnen mensen niet eerlijk zijn zo zie je maar dat er alleen maar kleine kinderen op het net zijn die in Messi ze billen gaan !!
Die man was nergens in de finale punt uit als je echt naar die wedstrijd had gekeken dan wist je 100 dat Messi nergens kwam bespaar die fanbulshit

7 juli 2015 om 14:47

Er zijn hier misschien sommige mensen niet helemaal objectief over hoe goed Messi was, maar jij bent net zo subjectief alleen dan negatief. Als jij de wedstrijd echt bekeken hebt (wat ik nu toch wel betwijfel) dan had je gezien dat hij steeds door 3 a 4 man gedekt werd, hij niet op een plek stond zoals bij Barca en dat de rest van zijn ploeggenoten grotendeels falen. En toch speelde hij gewoon goed en kwam er veel dreiging vandaan. Hij was niet legendarisch of heeft veel gescoord, maar hij kan ook niet alles alleen he.

Snap ook niet waarom Messi de aanvoerder is, alleen maar omdat ie veruit de beste speler is?

Hij is volgens mij niet zo snel degene die verbaal het voortouw neemt.
Das ook helemaal niet erg...laat hem lekker voetballen.
Maar maak dan iemand anders aanvoerder.
Messi gaat er waarschijnlijk beter van spelen en iemand anders kan verbaal de ploeg op sleeptouw nemen.

Ik begrijp wel waarom Messi zo weinig scoort bij het nationale elftal. Hij zet bijna elke aanval zelf op, maar als spelers als Aguero, Di Maria en Pastore naast je lopen die het liefst allemaal zelf scoren, wordt het lastig om je doelpunten te maken.

Bij Barcelona lopen jongens als Iniesta, maar ook Neymar en Suarez die de bal wel teruggeven aan Messi omdat zij weten dat het in het belang van het team is.

Ik vind het heel makkelijk om alles op Messi af te schuiven. Als je ziet dat hij in de halve finale 3 assists geeft, komt die overwinning toch grotendeels op zijn conto, ondanks dat hij niet zelf scoort.

Zijn medespelers bij Argentinië moeten zich maar eens flink achter de oren krabben en gaan inzien dat het teambelang veel groter is dan hun eigen persoonlijke succesjes.

Het ligt niet aan Messi maar aan het team waar hij mee speelt, dat is ook wat vele hier ook zegen, het is niet zijn schuld.
Maar bij Barcelona is het wel door hem dat Barcelona alle prijzen pakt. ??????

en daarom ben ik van mening dat als hij weg gaat bij Barcelona dan is het over en uit.

Ben het wel eens met het feit dat Messi gewoon geen aanvoerder is. Hij is aanvoerder omdat hij de sterspeler is. Dat is natuurlijk een bullshitreden om iemand aanvoerder van je team te maken. Het kan wel, mits hij beschikt over de eigenschappen die een aanvoerder hoort te hebben.

Dat heeft Messi echter niet. En dat is helemaal niet erg, maar maak hem dan geen aanvoerder. Hij is niet de voetballer die andere spelers neerzet, oppept en scherp maakt. Hij is nou eenmaal geen leider.

Zelfde verhaal bij Brazilië. Neymar is voor Brazilië nog minder een aanvoerder dan Messi voor Argentinië. Neymar heeft helemaal niets wat een aanvoerder hoort te hebben en laat zijn land in de steek met zijn wangedrag. Onbegrijpelijk.

7 juli 2015 om 14:58

Perfect verwoord!

Wel mooi dit:

''falende' Messi snoeihard aangepakt'

en dan vervolgens dit:

'de Argentijnse voetbalwereld komt voorzichtig in opstand'

En uiteindelijk citeren ze 1 bron, die messi de schuld geeft. Hoe dat 'snoeihard aanpakken' is, geen idee. Bovendien, ik lees de Argentijnse media uiteraard niet, maar ik vraag me af of dit hele artikel op de mening van 1 journalist uit 1 krant is gebaseerd, en wat de andere media roepen.

7 juli 2015 om 15:20

Je hoeft van Voetbalzone geen top journalistiek te verwachten, het is meer een sensatie website. Dus 1 bron is genoeg voor hen.

7 juli 2015 om 15:49

Ik weet het, maar zelfs Vi.nl doet hetzelfde bij dit artikel zie ik nu.. slechte zaak.

Als je Messi de schuld geeft ben je zo dom dat je geen eens voetbal mag kijken

Deze Argentijn is blind
Kijk nou eens het kwaliteitsverschil tussen nationale ploeg en Barca
Bij Argentinië moest hij alles alleen doen

Je kan nooit een spelee als zondebok aanwijzen maar in her geval Missi is de kritiek gewoon terecht, de beste man kan veel beter en heeft vaak wedstrijden voor Barca beslist en dan verwacht je ook meer van hem bij Argentinie. Het probleem is gewoon dat hij geen moeite voor doet. De frustraties zijn te begrijpen.

Voetbal is en blijft een teamsport, Messi kan het ook niet allemaal alleen. Hij heeft zijn briljante momenten maar blijft afhankelijk van anderen.

Maar er moet natuurlijk weer een zondebok zijn. Argentinie heeft gewoon weer de finale gehaald. Het kon alle kanten op, en als Argentinie wel had gewonnen was hij de held geweest.

Vind het altijd erg triest dat ze alleen Messi aanpakken.

Voor zij die een woordje Spaans kunnen:

Lionel Messi:

"la verdad estoy destruido, me pueden llamar cobarde, falso, hipócrita y todo lo que deseen, pero no saben la presión que es ser "yo" sonara arrogante pero no deseo que nadie este en mis botines, cada paso que doy, cada pelota que toco y no logro meterla en el arco, es una tortura; les juro que cambiaría todos mis récords solo por llevar la copa y hacer feliz a mi país, porque a pesar de que use otra camiseta, mi corazón siempre va a ser celeste y blanco".

Enkele maanden geleden was het 'in' om C. Ronaldo door het slijk te halen, nu is het 'in' om hetzelfde met Messi te doen. We doen net alsof het machines zijn die met een simpele druk op de knop in overdrive gaan tijdens de grote finales. Maken ze geen hattrick of leveren ze geen drie assists af dan maken we al gauw de conclusie dat ze toch niet zo goed zijn als die jongens die enkele decennia geleden wel een grote wedstrijd naar hun hand konden zetten. Het voetbal is in al zijn facetten kwalitatief beter geworden en hetzelfde geldt voor de spelers. Dat jongens als C. Ronaldo en Messi er zo bovenuit steken in een sport die door tientallen miljoenen jongens over de hele wereld beoefend wordt, zou geen verder betoog nodig moeten hebben. De druk die op hun schouders rust is enorm. Real pakt geen prijzen? Dan moet Ronaldo wel gefaald hebben. Argentina wint de Copa niet? Dan moet Messi wel gefaald hebben. ik hoop dat ik niet moet uitleggen hoe kortzichtig die reacties zijn. Dat Messi geen aanvoerder moet zijn, is een mogelijke piste, maar dat hij de kwaliteiten mist om zijn teams naar een hoger niveau te brengen is te belachelijk voor woorden.

Voetbalzone heeft het over het gezaghebbende Olé, maar de mensen in Argentinie omschrijven de hoofdredacteur van die krant die dat schreef als een roeptoeter die van niets weet en graag sensatie wil maken. De stemming in Argentinie is niet negatief.

Dat hij rust zou nemen is ook niet van Messi z'n kant, dat is een aanbeveling van een columnist. Er is helemaal niet veel kritiek op hem. Alle professionals hebben de grootste waardering voor wat Messi heeft gepresteerd op dat toernooi.

7 juli 2015 om 16:41

Grapjas er is van uit Argentinië behoorlijk wat kritiek op Messi

7 juli 2015 om 17:24

Die zijn gewoon gefrustreerd omdat ze de Copa voor de zoveelste keer hebben gewonnen. Heel het team en de trainer zijn de pineut. Voetbalzone haalt alleen eruit wat er over Messi wordt gezegd.

"Is Lionel Messi de terechte zondebok?" Nou nee, de term zondebok wordt gebruikt om alle schuld op een iemand/groep af te schuiven en dat is nooit eerlijk. Messi is net zo schuldig als de anderen, het is ten slotte een teamsport.

Martino heeft wel patent op een wandelende messi.

Messi is niet echt een speler die keihard werkt om goed te spelen, hij speelt bij Barcelona ongeveer hetzelfde als bij Argentinië, dus het ligt niet aan hem maar aan ze medespelers

Snap die Argentijnen wel. Bij Barca ene record en prijs na de andere en bij zn land niks. Dan word er gedacht dattie er geen zin in heeft. Messi als captain slaat natuurlijk nergens op. Dat is geen leider, dat is een rasvoetballer die zich alleen op voetbal kan concentreren.
Wij hadden dat met Bergkamp.vroeger ook wel een beetje, bij Arsenal geweldig, maar bij oranje vaak onzichtbaar

7 juli 2015 om 16:38

Seedorf was ook zo bij oranje. Er zijn jammer genoeg wel meer voorbeelden wie niet voor beide kunnen presteren

Niemand de halve finale gezien?

7 juli 2015 om 16:38

Ja echt wel Pastore en Di Maria waren gruwelijk goed.
Messi was ook wel goed.

Het kan ook alleen hier dat men Messi verdedigt en hem het best van het toernooi vond het blijft grappig om te zien geen enkele ster liet wat zien op dit toernooi ook Pastore was niet geweldig alleen wel beter dan bijv Messi. Gelukkig ziet men in Zuid Amerika wel in dat Messi gewoon niet verdient de prijs won als beste speler en gewoon matig was en ben blij dat Argentinië dit nu ook ziet. Messi is niet de beste ooit als je land niet kan leiden en het blijft jammer want bij Barca laat hij het wel zien zelfde geld voor Ronaldo.

Ben trouwens voor barca dus als de Messi fanboys denken dat ik alleen haat d is niet zo er zijn voorbeelden zat dat je in je eentje best je land kan leiden dus wordt een keer wakker want Messi zelf weet dit ook want het is niet voor niks dat hij zich schaamt en baalt nu

Ik lees hier vaak: Messi had een andere taak (dan scoren)
Sinds wanneer trekt een topschutter zich daar iets van aan?
Zou de coach hem echt hebben opgedragen om niet te scoren maar alleen te passen naar andere onrendabele aanvallers?
Is hij bij Barcelona niet zowel afmaker als ook aangever?
Zou hij echt niet de wedstrijd hebben mogen beslissen van zijn coach, of kon hij het simpelweg niet opbrengen?
En dat terwijl hij echt geen meter teveel loopt. Zich spaart voor een paar rushes per wedstrijd.
Waarom kunnen de fans niet het simpele feite accepteren dat Messi niet de fitheid heeft om in een groot tournooi in de belangrijke wedstrijden beslissend te zijn?

Ik geef ze gelijk In het afnemen van de aanvoerdersband.
Vond het al opmerkelijk dat hij aanvoerder was. Hij is de beste voetballer "met" de bal. Alleen zodra hij geen bal heeft loopt hij maar wat rond. Je ziet gewoon aan hoe hij op het veld staat dat hij geen captain materiaal is. Je moet hem op het veld zetten en lekker zijn gang laten gaan.
Maak Macherano maar captain. Die werkt zich elke wedstrijd kapot en kan in mijn ogen wel een goede leider zijn.

Wel grappig dat ze alles op Messi afschuiven. Is toch op beide toernooien tot beste speler uit geroepen hoe onterecht beide keren ook waren ^^. De persoon die je moet aanpakken voor dit drama is toch echt de coach!! en de aanvoerdersband van Messi afpakken.

Wat mij wel erg opvalt is dat na afloop van een verloren finale, terwijl de rest van de ploeg ontdaan is van de emoties, tot huilens toe, Messi alleen blijft staren met een emotieloos gezicht.
Misschien ziet hij de krantenkoppen al voor zich waarin hij wordt bekritiseerd maar het lijkt mij toch dat als jij met je ziel en zaligheid aan een tournooi hebt meegedaan en zo ver bent gekomen, je daar helemaal niet mee bezig hoort te zijn.
Misschien is dat het wel: misschien speelt hij niet met zijn ziel en zaligheid voor Argentinie.
Zoals bv de Chilenen stuk voor stuk wel doen.

Bij het Argentijnse elftal zal hij gewoon meer moeten brengen. Bij barca draait alles om hem en in DIE situatie brengt hij wat we van hem verwachten. Maar zijn gretigheid is afgenomen, dat zie je gewoon aan alles. Met z'n woorden ontkent hij het, maar in het veld sloft hij en wilt alleen aanvallende acties maken als hij de bal in z'n voeten krijgt. Hij is ook maar een mens.

Wat ik mij afvraag is waarom Messi nooit een eindpunt is van een aanval. Hij start vaak aanvallen op, heeft een mooie voortzetting, maar de eindpass komt nooit bij hem terecht. Zo ook in de finale, die bal van Pastore moet eigenlijk gewoon naar Messi. En dit kwam vaker voor dit toernooi. Ander punt is denk het Zuid-Amerikaans verdedigen. Zo zie je maar hoe liefjes ze in Spanje allemaal zijn. Daar heb je veel minder aan een scheidsrechter.

Chili speelde ook gewoon erg sterk hoor. Dat zijn ploeggenoten dan de strafschoppen missen.tsja, daar kan hij ook niks aan doen.

volgens velen verdedigde messi geen meter mee en sjokte het grootste gedeelte van de tijd over het veld afgelopen wereldkampioenschap in brazilië..echter was hij achter thomas müller en james rodríguez de meest waardevolle speler met 4 treffers en 1 assist..ook creëerde hij in 7 wedstrijden in zijn eentje 23 scoringskansen voor zijn ploeggenoten..

7 juli 2015 om 21:29

Daar gaat het niet om, er zijn meerdere wedstrijden geweest waarin Messi niet eens of net de 6 kilometer gelopen had, wat natuurlijk ontzettend weinig is. De meeste spelers zitten al rond de 10 kilometer. Neymar was overigens ook waardevoller dan Messi afgelopen WK hij had ook 4 treffers en 1 assist maar hij had daar veel minder speelminuten voor nodig.

Mensen snappen er echt niks van he Messi speelt bij Argentinie niet dezelfde rol als bij Barca niet zo heel gek dat hij er niet 10 inschiet, Aguero en Higuain waren gewoon dramatisch in de afronding.

7 juli 2015 om 22:59

Iedereen weet en ziet dat zijn rol bij Argentinië wat anders is dan bij Barca. Maar ook in een meer aangevende rol is 1 doelpunt uit een penalty in de openings wedstrijd bijzonder mager. Messi speelde tot aan de finale vrij goed maar was zelf ook ongelukkig voor de goal. De mindere prestaties afschuiven op Aguero en Higuain is wel heel goedkoop

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren