Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Derksen noemt 90-voudig international van Nederlands elftal ‘notoire domoor’

Laatste update:

Er is dinsdagavond bij Vandaag Inside met verbazing gereageerd op het interview dat Georginio Wijnaldum in de middag gaf aan SBS 6. De 33-jarige middenvelder van Al-Ettifaq uit Saudi-Arabië werd gevraagd naar zijn mening over de mensenrechten in het land, die volgens een VN-rapport herhaaldelijk worden geschonden.

“Als je het over mensenrechten hebt... In Nederland heb je ook de toeslagenaffaire, maar niemand verbiedt spelers om in de Eredivisie te spelen”, liet Wijnaldum onder meer optekenen. Hélène Hendriks weet niet wat ze hoort als het fragment dinsdagavond wordt getoond in Vandaag Inside.

“Hier had hij even wat langer over na moeten denken”, zegt de presentatrice voordat ze wordt onderbroken door Johan Derksen. “Je kan niet in Nederland spelen, want hier hebben we de toeslagenaffaire”, zegt hij op cynische toon. René van der Gijp: “Groningen. Boeren. Stikstof.”

Wijnaldum over kritiek op Saudi-Arabië: ‘In Nederland is er de toeslagenaffaire’

Lees hier het interview van Georginio Wijnaldum.Lees artikel

“Het structureel en doelmatig schenden van de mensenrechten vergelijkt hij met dit”, vervolgt Hendriks op serieuze toon. “Dan denk ik: er zal toch wel iemand met hem gesproken hebben? Je wist dat deze vragen zouden komen. Wat ik ook erg vond, is dat hij zei dat hij er in Saudi-Arabië niks van merkt.”

“Hij kan beter zeggen: ‘Hier ga ik geen antwoord op geven.’ Want dit is wel heel pijnlijk”, stelt Wilfred Genee. Derksen is het daar mee eens en snapt niet waarom Wijnaldum niks merkt van de situatie in Saudi-Arabië. “Als deze man even de website van Amnesty International aanklikt dan ziet hij precies wat er bij de buren in dat land gebeurt.”

“Alle mensen die zeggen dat het fantastisch is in Saudi-Arabië worden helemaal niet geconfronteerd met de problemen”, vervolgt Hendriks. “Hij is een held daar, een voetballer, heeft veel geld en kan lekker overal naartoe. Ik vind het een heel zwak argument.” Derksen haakt in: “Hij komt nu over als een notoire domoor.”

“Dat zeker, maar Max Verstappen rijdt er, iedereen ging naar China...”, counter Van der Gijp. Hendriks is van mening dat Wijnaldum ook gewoon eerlijk kan zijn en kan toegeven dat hij voor het geld naar Saudi-Arabië is gegaan. “Dat snappen we dan ook nog wel. Aan de andere kant moest hij wel antwoord geven, want hij zet zich altijd in voor racisme en discriminatie en hij kiest er zelf voor om naar Saudi-Arabië te gaan.”

“Giovanni van Bronckhorst is ook overal ambassadeur en ging ook naar China. Het maakt die gasten gewoon niet uit, joh. Het interesseert ze geen reet”, sluit Van der Gijp af.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zelden met Derksen eens, maar hier volledig. Beter had hij Wijnaldum niet kunnen typeren.

Aaijaaijaai dit is zo niet best hoe wijnaldum hier reageert. Ik zou hem voor zo'n uitspraak gewoon lekker in sa laten als ik koeman zou zijn.

19 maart 2024 om 22:40

Dat is het hele punt met Koeman, hij neemt Wijndum überhaupt op. Dat zegt toch genoeg over het onvermogen

19 maart 2024 om 22:45

Het stukje ervaring meenemen naar het EK klonk mij in de verte nog wel een beetje nuttig, maar hoe hij hier Nederland te kakken zet met deze dwaze vergelijking is echt niet oké.

19 maart 2024 om 23:51

Nee koeman neemt hem eerder mee zoals hij al aangaf omdat hij eerder goed met hem gewerkt heeft

20 maart 2024 om 17:08

Boeiend. Over paar dagen is het weggewaaid en zijn wij het vergeten. Zijn opmerking slaat overigens inderdaad helemaal nergens op. Logica is ver te zoeken bij hem.

19 maart 2024 om 22:43

Het is alsof je de holocaust vergelijkt met een sterfgeval door toedoen van een medische blunder.

20 maart 2024 om 09:51

Het is een hele domme uitspraak....dat ziet Gini vrees ik ook wel in als hij er heel even over na denkt.
Maar is zo'n uitspraak voor jou nou serieus reden om iemand niet mee te nemen met Oranje?
Wat een onzin zeg.

Er zijn genoeg redenen aan te dragen....maar dit vind ik zo sneu.

Wijnaldum heeft hier gelijk, de hypocrisie in Nederland is stuitend. We hebben het bij Arabische landen altijd over dat ze de westerse normen en waarden niet accepteren dat ze niet tolerant zijn etc. Maar vergeten deze waarden toe te passen op de landen in het verlichte westen. Tolerantie is geen assimilatie. En het is onmogelijk dat elk land in de wereld maar dezelfde normen en waarden moeten hanteren omdat wij dat zogenaamd bepaald hebben als norm.

19 maart 2024 om 22:51

Nou ja, je kunt de normen en waarden ook nog individueel beantwoorden. Tja, dan ga ik toch echt voor de Westerse idealen. Misschien niet altijd even lekker uitgevoerd, maar hier proberen we in ieder geval voor gelijkheid en is je vrijheid of leven niet in gevaar als je "afwijkt" van de meerderheid.

Het is eigenlijk vrij simpel: Als normen en waarden ergens ervoor zorgen dat mensen moeten verbergen wie ze werkelijk zijn of ze dermate beperkt of terroriseert, dan is je moraal kompas gewoon volledig kapot. Dan kun je er religie of deftige leuzen als normen en waarden aan vastplakken, maar dan ben je gewoon blijven steken in de Middeleeuwen.

19 maart 2024 om 22:59

“Misschien niet altijd even lekker uitgevoerd, maar hier proberen we in ieder geval voor gelijkheid en is je vrijheid of leven niet in gevaar als je "afwijkt" van de meerderheid.“ ohja? Leg mij dan is uit waar onze regering op dit moment een staat steunt die straffeloos hele families uitroeit? Of zijn dat dan dingen die we dan maar over het hoofd zien omdat het niet hier gebeurd? Waar is gelijkheid en vrijheid in dat?

19 maart 2024 om 23:12

Omdat dat jammer genoeg onder het mom van terreurbestrijding is (en ivm diplomatieke redenen :l). Wat daar gebeurt is natuurlijk vreselijk maar in het geval van SA zit het toch echt anders. Tegenover de eigen bevolking, niet in oorlogstoestand, daarbij zijn het gewoon schendingen die bij wet zijn vastgelegd

19 maart 2024 om 23:14

Daar wordt onze regering toch verantwoordelijk voor gehouden? De ouders krijgen compensatie. Er is een onderzoek dat uitzoekt wat er mis gaat. Etc. Het is niet goed, maar er is een rechtssysteem. Daarnaast is de toeslagenaffaire wat mij betreft ook de schuld van al die kiezers (met name op rechts) die jarenlang bang zijn geweest voor toeslagenfraude en op partijen hebben gestemd die fraude als een soort angstbeeld hebben gebruikt om punten te scoren over de rug van mensen die uitkeringen krijgen. Die hebben gekregen wat ze wilden, op een hele wrede manier: een overheid die streng is op toeslagenfraude. Een heksenjacht op mogelijke fraudeurs waarbij 1 frauder pakken belangrijker was dan de collateral damage. Ik vind echt dat VVD kiezers met name maar ook anderen wat betreft de toeslagenaffaire boter op hun hoofd hebben. Maar ik dwaal af. Saudi Arabie kan je niet vergelijken met Nederland qua hoe het misgaat rechtstatelijk. Als je dat wel doet, moet je gewoon even de Human Rights Watch of Freedom House of Amesty rapporten erbij pakken over beide landen. Die discussie is echt zinloos. Het is gewoon heel slecht gesteld in Saudi Arabie met alles wat met rechtstaat en democratie en vrijheid te maken heeft. Punt.

19 maart 2024 om 23:14

/tja, dan ga ik toch echt voor de Westerse idealen. Misschien niet altijd even lekker uitgevoerd, maar hier proberen we in ieder geval voor gelijkheid en is je vrijheid of leven niet in gevaar als je "afwijkt" van de meerderheid./

Als het op sommige zaken aankomt, dan verkies ik ook inderdaad de Westerse idealen boven de idealen van de Arabische landen, maar wat jij hier beweert is natuurlijk niet helemaal waar.

In Amerika, het toonbeeld van het Westen, ben je al om iets simpels als je huidskleur in bepaalde gevallen je leven niet zeker. Zwarte mensen worden sneller neer of doodgeschoten door de politie, en zelfs in situaties waarin zij wel braaf meewerken . Het (drink)water wordt 'opzettelijk' vergiftigd in bepaalde staten waar het dominante deel van de samenleving latino of zwart is. Zwarte NFL spelers kregen tot voor kort kwalitatief minder goede behandelingen tegen hersentrauma's, dan witte NFL spelers omdat werd verondersteld dat zwarte spelers op het cognitieve vlak niet zo 'sterk aangelegd' zijn.

De lijst met dit soort walgelijkheden is lang en voor een heleboel mensen die hier geen weet van hebben, ongelooflijk. Maar omdat wij zaken vanuit onze (witte) Westerse bril benaderen kijken wij anders tegen dit soort zaken.

19 maart 2024 om 23:15

Ooh dus mensen doodschieten die in de rij staan voor een zak meel is niet bij wet vastgelegd? Wij leveren onderdelen voor hun aanvalsarsenaal en als de rechter het verboden heeft gemaakt zoeken we naar omwegen om die alsnog te leveren. De vermoorde onschuld spelen noemen ze dat.

De uitspraak van wijnaldum over toeslagaffaire was dom omdat dat geen goede vergelijking is. Maar laten we nou niet doen alsof wij in een land leven met een morele kompas die door iedereen gedragen word.

19 maart 2024 om 23:17

“ Omdat dat jammer genoeg onder het mom van terreurbestrijding (en wegens diplomatieke redenen” Houd toch op joh. Aangezien jullie altijd hier wijzen naar Amnesty als het op SA gaat hier even een stukje: “Amnesty International heeft nieuw bewijs verzameld voor dodelijke, onwettige aanvallen in de bezette Gazastrook. Hieruit blijkt dat Israëlische strijdkrachten doorgaan met het schenden van het internationaal humanitair recht, waarbij ze straffeloos hele families uitroeien.” Mom van terreurbestrijding? “Bij alle vier de aanvallen vond de organisatie geen enkele aanwijzing dat de getroffen woongebouwen als legitieme militaire doelen konden worden beschouwd, of dat mensen in de gebouwen militaire doelen waren.” Niks bestrijding, gewoon uitmoorden van onschuldigen en ons Nederland helpt er aan mee.

19 maart 2024 om 23:30

Zeg ik ergens dat het goed is en dat alles wat isreal uitvreet te rechtvaardigen is? Ik geef alleen maar aan dat het wordt uitgelegd onder het mom van terreurbestrijding en dat dat de reden is waarom israel nog gesteund wordt. En ja, diplomatieke redenen, je hebt met sommige landen nou eenmaal een bepaalde band en dan steek je soms iets meer je handen uit de mouwen. Ben ik het ermee eens? Zeker niet. Maar nederlandse "hulp" aan een "bondgenoot" gelijkstellen aan het gebrek aan mensenrechten in SA is gewoon kolder. Daarbij levert NL naar mijn weten ook gewoon humanitaire hulp. Maarja, in de ogen van een specifieke groep mensen mag alles in het midden oosten gebagatelliseerd worden omdat "het westen" ook niet heilig is

20 maart 2024 om 07:03

Je kan het steunen van bondgenoten vinden maar het is gewoon schenden van mensen hun mensenrechten. Dat is niks anders dan wat SA doet.

20 maart 2024 om 07:32

In deze mag je ook wijzen naar hamas. Die schuilen als laffen varkens tussen de burgers.
Dat israel het verkeerd aanpakt is te zacht uit gedrukt natuurlijk maar kijk eens ook naar hamas.

20 maart 2024 om 07:37

Het verschil is dat jullie niet zijn waar jullie belastingcenten naartoe gaan.

Als je met je eigen ogen ziet dat jouw euros kleine kinderen vermoorden, hele gezinnen uitroeien. Iets met schendingen die bij wet zijn vastgelegd..

20 maart 2024 om 07:41

Leidsehood , op welke manier wordt de regering verantwoordelijk gehouden? En welke ouders krijgen compensatie? Die toeslagen affaire duurt al 13 jaar. En nog steeds is er geen compensatie. Nog steeds kunnen kinderen die uit huis geplaatst zijn , niet naar huis. Op welke manier ga je die ouders en kinderen compenseren? Ga je de tijd kunnen terug geven? Welke compensatie is er voor diegenen, die tot wanhoop gedreven zijn en zelfmoord hebben gepleegd? Als 2 kamerleden zich er niet in hadden vastgebeten , dan zou deze affaire nog steeds doorgaan.
En je spreekt van oppakken van fraudeurs, ik neem aan dat je nu wel weet , dat het niet daarom ging. Het is pure discriminatie. En dat is niet de enige affaire die door de overheid is aangestuurd. Er zijn er meer. Dus die vergelijking van Wijnaldum is niet verkeerd...

20 maart 2024 om 07:52

En ik hoor niemand praten over Eredivisie spelers die, moraal ridders zijn omdat ze tegen Rasisme zijn, maar in de competitie spelen, van een land dat oorlogsmisdaden steunt en financiert.

In het westen hebben mensen boter op hun kop, dus omdat hij protesteer tegen iets waar hij direct last van had; dus een probleem waar hij affectie mee heeft. Moet hij nu tegen elke vorm van onrecht in de wereld protesteren, ook als hij het nooit zelf heeft ervaren?

We vragen leraren die protesteren omdat zij loonsverhoging willen toch ook niet om voortaan ook met de brandweer mee te protesteren, omdat ze anders egoïstisch zijn? Iedereen protesteert voor welk probleem HUN ZELF direct last van hebben. En als je niet voor andere problemen opkomt, dat betekent niet dat je ze ontkent, of niet erg vind, jij ondervindt daar nou eenmaal niet direct de gevolgen van.

20 maart 2024 om 08:33

@stua: Feit is dat de regering fout op fout stapelt in het geval van de toeslagenaffaire. Een affaire die mede tot stand kwam door o.a. Omtzigt, die fanatiek voorstander was van keihard fraudebeleid. Omdat Jan-met-de-pet moord en brand schreeuwde over de fraude met uitkeringen door Bulgaren. Daar zijn vervolgens regels voor gemaakt, daar is een systeem voor ontworpen, daar zijn schuldigen mee gepakt, maar er zijn ook veel onschuldige slachtoffers. Dat is namelijk inherent aan een achterlijk, rucksichtloss streng beleid. Beleid waar de kiezer op dat moment om schreeuwde want alles was blijkbaar beter dan Bulgaren die er met onze belastingcentjes vandoor gaan. En diezelfde kiezer schreeuwt nu dat de overheid onmenselijk te werk ging. Het kan verkeren, nietwaar???

20 maart 2024 om 09:36

@cr7, je laatste stuk klopt volledig.

Echter is de reactie van Wijnaldum dan nogal stuitend. Stel hij is die leerkracht die echt een boegbeeld was van de staking omdat hij voor meer loon pleitte. Later wordt er hem gevraagd waarom hij ook niet opkomt voor de brandweer. Dan is zijn huidige reactie gewoon in de aard van “ja maar de leerkrachten kregen ook jaren onderbetaald”. En als je dan met rapporten komt aanzetten dat het enorm erg is bij de brandweer dan zegt hij “dat kan wel zo zijn maar ik heb als in de brandweer zag nooit zulke dingen gezien, mensen moet het zelf maar eens waarnemen om een mening te vormen”.

20 maart 2024 om 10:16

Met andere woorden hij heeft geen affectie met de brandweer dus ookal is het zo, dan gaat hem dat niet zo aan het hart als zijn eigen salaris.

En de andere vraag die je kan stellen is, waarom worden spelers die in Amerika of China gaan voetballen niet zo aan de tand gevoeld? Want Amnesty heeft een hele boek vol over de misstanden die deze landen gepleegd heeft.

Waarom wordt een voetbalspeler verantwoordelijk gehouden voor de acties van een overheid, waar hij geen invloed op heeft, in als de Nederlandse overheid en fout maakt, en Amnesty international er een rapport over schrijft heeft dat toch ook zeker niks te maken met ons als burgers? Of zijn wij opeens moraalridders als we vervolgens in Nederland blijven wonen?

20 maart 2024 om 10:33

Nee, je ontkent gewoon bijna het grote probleem dat het is. Je erkent het alleszins niet.

Als Wijnaldum naar China was gegaan dan hadden we dit ook wel gehoord denk ik. De USA is een andere zaak, daar hebben we helaas een blinde vlek voor in Europa.

20 maart 2024 om 16:08

@tjeerdgilders - Dat is dus helemaal niet waar. Een nogal belangrijke statistiek die men makkelijk weglaat, is dus dat weliswaar 25 procent van de dodelijke aanrakingen met politie een andere huidskleur heeft terwijl zij 13 procent van de totale Amerikaanse bevolking vertegenwoordigen, maar ze komen statistisch gezien wel vaker in aanraking met politie in Amerika. Daar kun je ook weer allerlei statistieken op loslaten waarmee je conclusies kunt trekken, maar het probleem rond handhaving is een probleem in het algemeen. Slechts in 31 procent van de gevallen waarbij een agent een burger doodschiet, is de agent in kwestie ook daadwerkelijk in gevaar. Althans, in Amerika. Maar goed, ik heb dan ook geen hoge pet op van dat land. Een wolf in schaapskleren.

19 maart 2024 om 22:55

De vrijheid van meningsuiting wordt ernstig beknot, er worden regelmatig executies en lijfstraffen uitgevoerd, er vinden oneerlijke rechtszaken plaats, de sjiitische minderheid wordt stelselmatig gediscrimineerd en vrouwen hebben veel minder rechten dan mannen. Wie zich hierover kritisch uitlaat, wordt zwaar gestraft.Dit zijn feiten die niet heel veel met door ons bepaalde normen en waarden te maken hebben. Als je dan aankomt met een toeslagenaffaire, die waardeloos is maar waar wel iets aan gedaan wordt, ben je echt totaal niet van deze wereld.Als je vanwege "discriminatie" jarenlang een VI gaat boycotten maar het onmenselijke bewind van Saudi-Arabië gaat goedpraten vind ik de vraag wie hier nu hypocriet is zeer gerechtvaardigd.

19 maart 2024 om 23:01

Zullen we de term onschuldigen dan ook toepassen op de f35 toestellen die Nederland levert aan Israël waarmee er onschuldige Palestijnen worden vermoord? Of is onschuldigen puur de terminologie die toegepast word om je punt wat kracht bij te zetten voor het schetsen van de Arabische intolerantie? Gelijke monniken gelijke kappen, tolerantie begint bij jezelf, en een onderdeel van tolerantie is acceptatie van verschillen. En een moreel kompas gebruik je niet om de richting aan te wijzen waarin je graag wilt kijken, je moreel kompas heeft te maken met rechtvaardigheid ongeacht wie of wat.

19 maart 2024 om 23:10

Ik heb nergens de terminlogie "onschuldigen" toegepast.Het kabinet zegde sinds het begin van het conflict in Gaza € 56 miljoen extra toe voor humanitaire hulp aan Gaza. Die steun komt bovenop de jaarlijkse steun van € 51 miljoen die Nederland voor ontwikkelingssamenwerking en humanitaire hulp aan de Palestijnen heeft uitgetrokken. Verder draagt Nederland via structurele bijdragen aan VN-organisaties en het Rode Kruis indirect bij aan hun inzet in Gaza.Heb jij je Nederlandse staatsburgerschap ingeleverd Aycette? Of maak je geen gebruik van de Nederlandse verzorgingsstaat? Of betaal je belasting? En subsidieer jij, zoals jij in je eigen bewoording doet vermoeden, het Israëlische leger? Of zal de Nederlandse steun in het Israël-Palestina conflict iets genuanceerder liggen?

19 maart 2024 om 23:13

Als je werkelijk denkt dat Nederland op het gebied van normen en waarden en discriminatie (van o.a. vrouwen, homoseksuelen, buitenlanders) ook maar enigzins met Saoedi Arabië te vergelijken is dan heb je wel echt een klap van een molen gehad hoor, jeetje zeg... xD

19 maart 2024 om 23:33

/Als je dan aankomt met een toeslagenaffaire, die waardeloos is maar waar wel iets aan gedaan wordt, ben je echt totaal niet van deze wereld./

Het is wel wat meer dan 'waardeloos'. Het begint al met het gebrek aan (h)erkenning waarom de toeslagenaffaire door en door walgelijk is. Wat wordt er volgens jou btw. concreet aan de toeslagenaffaire gedaan? Ik ben gelukkig geen slachtoffer van het beleid dat opzettelijk werd gevoerd, maar mijn bedrijf werd benaderd met de vraag of wij hun puin wilden ruimen, waarbij er aan mij persoonlijk werd gevraagd of ik samen met een team van Dataspecialisten daar aan de slag wilde gaan.

Ik ben hier uiteindelijk voor gaan liggen, want ik zie het nooit gebeuren dat de Belastingdienst, en alle mensen die verantwoordelijk en eindverantwoordelijk zijn, hun proccesen, procedures, beleid én ethiek (iets wat nooit genoemd wordt) dusdanig op de schop gaan gooien, dat zoiets nu niet meer gaat gebeuren. Dit is namelijk geen 'oeps, we hebben een vergissing gemaakt', maar een programma dat werd uitgevoerd op basis van nationaliteit. Nogmaals: dit is wel meer dan "waardeloos".

Ik kan het uiteraard relativeren als ik dit neerleg naast de problemen in S-A, en ik ben op zich blij dat ik hier woon, maar dat betekent niet dat het hier allemaal goed gaat en je geen commentaar mag hebben op de dingen die hier misgaan.

19 maart 2024 om 23:43

Helemaal met je eens Tjeerd.

19 maart 2024 om 22:59

Nee niet elk land hoeft onze normen en waarden te handteren, maar we gaan hier toch niet de schending van de mensrechten in S.A. goed praten. Enig idee hoe de Sjia gemeenschap en de vrouwen daar behandeld worden?

19 maart 2024 om 23:02

Ik werk als arbeidsbemiddelaar van Statushouders. Ik heb veel schrijnende verhalen gehoord over arabische landen. Wij mogen allemaal ontzettend blij zijn dat wij hier zijn geboren. En uiteraard gebeuren hier ook niet altijd alleen maar goede dingen, maar hier hoef je gelukkig niet op de vlucht voor je regering als je net even anders denkt, bent kritiek hebt of noem maar op.. Ik sluit mij wdb. aan bij de mening van Sirius.

19 maart 2024 om 23:04

Het feit dat dit soort reacties (die tegenwoordig erg vaak voorkomen op sociale media) zoveel likes krijgen, is erg zorgwekkend. Misschien eventjes een aantal jaartjes daar wonen, dan kun je zelf ervaren hoe geweldig het is :^)

19 maart 2024 om 23:32

Fijn dat je hier even je punt wilt maken maar je vergeet in deze situatie een heel belangrijk ding. Deze vraag werd niet gesteld aan Wijnaldum omdat hij in Saudi Arabië speelt maar omdat hij 2 jaar lang VI heeft geboycot vanwege een uitspraak die gelinkt werd aan racisme. Toen was hij zeer principieel en werd er gecanceld maar op het moment dat hij z’n zakken kan vullen en het een onderwerp betreft wat hem niet zo boeit, maakt het hem niet uit. Dus in dit geval vooral hypocriet van Wijnaldum.

Al ben ik het wel deels met je eens dat je moet accepteren dat andere landen/culturen ook andere normen en waarden hebben en dat je goed moet kijken of het wel oké is dat je dit als buitenstaander wilt veranderen. Maar ik weet ook zeker dat Wijnaldum deze vraag niet had gekregen als hij een jaar jaar terug niet VI gecanceld had.

20 maart 2024 om 00:37

Ik vond het geen goed antwoord van hem, maar de vraag is ook wel discutabel. Vanuit Oranje is een boycot gevoerd tegen VI, en dat was niet een persoonlijk ding van Wijnaldum. Alle spelers hielden zich aan die boycot, dus of hij daar persoonlijk achter stond is niet duidelijk voor mij. Nu wordt hij erop aangepakt en dat is deels terecht, maar hij koos niet voor een beslissing vanuit Oranje, of heeft hij zich daar zelf duidelijk over uitgesproken toen?

20 maart 2024 om 06:14

Hij was een van de initiatiefnemers van de boycot. Dus het lijkt mij dat hij daar achter stond.

20 maart 2024 om 07:57

Daar ben ik het volledig met je eens. Die boycot was gewoon een domme actie. Of anders principieel achter staan.

Nogmaals iedereen heeft zijn mening, maar een voetballer moet zich bezig houden met voetballen en zijn inkomsten. Politiek moet overgelaten worden aan andere.

19 maart 2024 om 23:59

@aycette

"maar vergeten deze waarden toe te passen op de landen in het verlichte westen."

Juist niet toch? Scores over implementatie en naleving van westerse waarden zijn toch gewoon online te vinden? Freedomhouse score Nederland: 97/100. Saudi-Arabië: 8/100. Nuff said.

Het is prima dat wij vanuit ons land de normen en waarden in een ander land veroordelen. Het is zelfs heel erg nodig. De uitspraak "we mogen geen tolerantie tonen jegens de intoleranten" werd oorspronkelijk gedaan door Karl Popper in zijn werk "the Open Society and Its Enemies". Het idee erachter is dat een samenleving die volledig tolerant is tegenover intolerantie uiteindelijk bedreigd wordt door de intoleranten zelf, omdat zij geen respect hebben voor de vrijheden van anderen. Daarom is het gerechtvaardigd om intolerante opvattingen en gedragingen te weerstaan en te bestrijden om de tolerantie en vrijheid van de samenleving als geheel te beschermen.

20 maart 2024 om 00:11

Hooooo pas op. Straks sla je nog de spijker op z'n kop.

20 maart 2024 om 08:13

Ik val wel een beetje van mijn stoel hoeveel bijval Wijnaldum krijgt voor dit achterlijke argument. Er is een hoop aan te merken op Nederland, maar natuurlijk totaal niet te vergelijken met wat er in Saoedi-Arabië gebeurt. Als het beste voorbeeld een schandaal is of banden met een land dat zich misdraagt, dan zegt dat toch alles? Dan ben je ook niet op de hoogte van wat er gebeurt in landen als Saoedi-Arabië en Qatar.

En zélfs als het vergelijkbaar zou zijn, dan is dat toch geen argument voor Wijnaldum om compleet weg te kijken voor wat er gebeurt in Saoedi-Arabië, terwijl hij zich in het Westen zo hard inzet tegen racisme en discriminatie? Dan heb je gewoon boter op je hoofd. En dat mag best hoor. Heel menselijk om te kiezen voor de knaken en je vooral druk te maken om het soort racisme dat je zelf ondervindt, maar dan is het allemaal wel wat minder nobel en hoeven we daar niet zo heel veel bewondering voor te hebben.

Hij kon beter deze antwoord niet bevragen. Soms blijkt heel pijnlijk dat iemand heel gelukkig moet zijn met voetbaltalent, want op andere vlakken is het geen hoogvlieger als je dit uit je mond krijgt. Zeg gewoon eerlijk dat je voor een zak geld je principes wat hebt verschoven, dat zou het merendeel hier ook doen voor zulke bedragen.

20 maart 2024 om 00:06

Hahah met je eerste zin kon je me al opvegen. Alle gekheid op een stokje natuurlijk; inmiddels vind ik dat we wel wat milder mogen zijn voor voetballers in the spotlight, want het zijn ook niet de helderste lichten. Wat dit betreft, tsja, die vergelijking is gewoon een schoolvoorbeeld van appels-met-peren-vergelijk. We hebben geen Johan Derksen nodig om dat in te zien

Ach ja, die vergelijking was natuurlijk het toppunt van 'dom', maar je moet zo'n voetballer ook niet lastigvallen met vragen waar ze helemaal de capaciteiten niet voor hebben om ze te beantwoorden. Wat verwacht je dan, dat hij dat land voor de Nederlandse pers naar beneden haalt? Natuurlijk niet. Het is ook wel een manier om weer snel te scoren als journalist. Je weet van tevoren dat dit weer een relletje wordt waar iedereen z'n plasje over moet doen.

19 maart 2024 om 23:23

Dat wist Wijnaldum ook toen ie er voor koos naar SA te gaan. En ook nu hij weer in de NL selectie zit.
En als hij vindt dat hij racisme en discriminatie moet bestrijden, dan hoeft ie dat niet alleen in NL bij wit/zwart te doen, maar ook bv bij de homosexuelen in SA lijkt me. Of telt het dan niet?!

20 maart 2024 om 16:13

Ik denk dat je z'n intelligentie toch wel wat overschat als je denkt dat zo'n iemand daarmee bezig is. Die willen gewoon geld verdienen met voetbal. Nou vind ik het ook stuitend om de logica van die jongen te horen, maar dat krijg je nou eenmaal als je zo'n jongen moeilijke maatschappelijke stukken voorlegt. Racisme en discriminatie liggen nou eenmaal wat dichter bij hem in de mate waarin hij ertegen protesteert. De rest is dan een ver-van-zijn-bed-show.

Word inmiddels toch beetje schijt ziek hoe erg politiek beladen voetbal is geworden. Oranje speelt 2 oefen interlands en het gaat alleen over de mensenrechten van Saudi. En maar weer klagen met z’n alle er over en maar weer op tv spelers afmaken en wat lossen we met elkaar op? Helemaal niks. Elk land heeft iets dus laten we vooral stoppen met doen alsof wij heiliger zijn dan hun of andersom.

19 maart 2024 om 22:57

Het bagatelliseren dat je doet door de problemen gelijk te stellen, vind ik echt stuitend. Je land moeten ontvluchten voor de doodstraf is toch net even anders dan vaker aangehouden worden in dikke autos om je huidskleur? Beide verkeerd hè, maar ik vind echt dat wij wel "heiliger zijn". Maar weet je wat het mooie is aan hier zijn, ipv bijv in SA bij Gini? Dat je het gewoon totaal met me oneens mag zijn en dat dat prima is! Fijne avond wens ik je dan zelfs ook nog!

19 maart 2024 om 23:00

Ja want aangehouden worden om je kleur is enige minpunt die Nederland heeft.. allemaal leuk en wel maar stel dat je gelijk hebt, hoezo vallen we daar die voetballers mee lastig?

19 maart 2024 om 23:06

De VS heeft ook de doodstraf en dood bijvoorbeeld gemiddeld meer onschuldige gevangen dan Saudi-Arabië. Waarom wordt de VS dan nooit zo hierop aangesproken? We moeten 1 standaard hebben en niet meten met twee maten. Ik heb nooit een Nederlandse voetballer of coach aangesproken zien worden omdat hij in de VS zijn geld verdient bijvoorbeeld. Terwijl de VS voor duizendmaal meer dood en verderf zorgt dat Saudi-Arabië.

19 maart 2024 om 23:53

Waarom is best eenvoudig. Niet omdat ze westers zijn of omdat ze vriendjes van ons zijn maar omdat ze het machtigste land ter wereld zijn. Exact omwille van dezelfde reden mag China ook gewoon een genocide op de Oeigoeren uitvoeren. Dat staat ook iedereen lekker toe. Zowel dat hypocriete westen als al de rest van de wereld.

20 maart 2024 om 02:47

@Lierse1997 hoooooo pas op dat je de spijker niet op zijn kop slaat met je reactie… case closed!

20 maart 2024 om 10:08

Omdat daar wel over gesproken wordt. Bij iedere doodstraf zijn er demonstraties. De doodstraf is bij veel stateb al.afgeschaft. verschill3nde organisaties blijven in gesprek met de andere staten. Maar dat willen mensen niet zien omdat het niet in hun straatje past.

19 maart 2024 om 23:04

"Heiliger zijn dan hun of andersom", lees je even in man. Je reaktie heeft het niveau van Wijnaldum. Wel enorm betrokken zijn bij rasisme aktiviteiten, maar de mensenrechten situatie in Saudi bagatalliseren. Van mij mag Wijnaldum lekker daar blijven.

Echt hypocriet zeg. Ik ga niet zeggen dat Saudi-Arabië heilig is, maar Het Westen moet nooit meer praten over mensenrechten. Ze negeren altijd diezelfde rechten als het op Israël en de VS aankomt. Nederland en Duitsland die wapens leveren aan Israël, terwijl die een genocide pleegt op weerloze Palestijnen die in een hoekje gedrukt zijn. Nederland dat elk debat weigert daarover en zelfs manieren zoekt om de levering van f35 onderdelen naar Israël.

20 maart 2024 om 10:17

Dit is geen genocide, dit is een oorlog en een tegenreactie op Hamas zijn laffe aanval.

Genocide is het bewust uitroeien van een bevolkingsgroep, als dit genocide zou zijn dan is het de slechts uitgevoerde poging tot genocide ooit. Gaza behoort al jaren tot de regio's met de grootste jaarlijkse bevolkingsgroei van de wereld en in deze oorlog is er "slechts" 1,5% van de inwoners omgekomen, waarbij Hamas ook hun gesneuvelde strijders meetelt in het dodenaantal. En slechts tussen aanhalingstekens, omdat iedere onschuldige die er dood gaat er 1 te veel is, maar daar is Hamas ook medeverantwoordelijk voor met hun menselijke schilden.

Mensen als jij snappen niet dat termen als genocide er alleen maar voor blijft zorgen dat de haat tegen Israël altijd extreem hoog zal blijven vanuit de Islamitische hoek, waardoor de streng gelovige joden in Israël alleen maar blijven roepen om een harde aanpak richting Palestina.

Als dit conflict ooit opgelost kan worden zullen beide partijen eens tot elkaar moeten komen, maar zolang Hamas in Palestina de baas is en de haat richting Israël blijft voeden zal Israël ook nooit hun toon matigen.

En nee ik ben geen voorstander van Israel, maar ik ben zeker wel een tegenstander van Hamas. En zolang zij bestaan zal Palestina er nooit beter op worden en zal de bevolking daar alleen maar lijden en mensen zoals jij die genocide blijven roepen helpen ook zeker niet mee aan een oplossing, alleen aan het blijven voeden van de haat.

20 maart 2024 om 10:37

Ik heb recent wel ergens gelezen dat die bevolkingsgroei geen gevolg is van geboortecijfers maar van (gedwongen) immigratie naar Palestina. Dat nuanceert de zaak wel een beetje.

Verder wel eens dat genocide me niet de juiste term lijkt te zijn. Het is gewoon een oorlog, in naam tegen Hamas maar uiteindelijk willen ze Gaza gewoon kapotmaken. Anders ga je niet zo te werk als ze nu doen. Blijft uiteraard een waanzinnig schandaal, maar een genocide is eerder wat de Chinezen met Oeigoeren doen.

Probleem is dat mensen denken dat artiesten en topsorters naast hun talent ook nog eens overal verstand van hebben en daar maakt de media dankbaar gebruik van. Als je een politicus vraagt over S.A. weten ze zich er dankzij hun ervaring er uit te glibberen ondanks dat we een koninklijke familie hebben die warme banden onderhouden met de vage leiders in die landen, of regeringen die maar wat graag zaken doen met deze landen. De media zou daar wel eens meer aandacht aan besteden dan aan de zoveelste voetballer die tijdelijk in de zandbak zijn zakken komt vullen maar daar zoals iedereen al lang weet niet openlijk voor durft uit te komen.

Kan niet wachten tot hij niet meer wordt opgeroepen. Laat hem lekker in Saudi-Arabie spelen en voor de rest doet ie maar.

/Hij kan beter zeggen: ‘hier ga ik geen antwoord op geven.’ Want dit is wel heel pijnlijk”, stelt Wilfred Genee. Derksen is het daar mee eens en snapt niet waarom Wijnaldum niks merkt van de situatie in Saudi-Arabië./

/alle mensen die zeggen dat het fantastisch is in Saudi-Arabië worden helemaal niet geconfronteerd met de problemen/

Dit is me verdomme toch een partij ironisch om te lezen.

VI is door onder andere Wijnaldum gecanceld op basis van verkeerde grappen, dan halen hun nu hun gram op Wijnaldum.

19 maart 2024 om 23:05

@Superman123 Nu? Je bedoeld continu. Zielige figuren zijn het, echt heel zielig. "Ons" land dat medeplichtig is aan genocide daar hoor je ze niet over. Wat een hypocrieten zeg, en iedereen hier die het met die snor eens is, is er ook 1. Bagitalisanten🫣

19 maart 2024 om 23:19

Appels en peren. Je vergelijkt een fietsendief met een verkrachter omdat ze allebei de wet overtreden.

19 maart 2024 om 23:26

@Superman123 gaat het goed met je? Of ben je ergens tegenaan gelopen vanochtend. Appels met petra vergelijken mijn hemel ga slapen man Peter ;-)

20 maart 2024 om 05:36

Het is nogal een statement om zonder enig bewijs te beweren dat Nederland medeplichtig is aan genocide. Misschien kan je aangifte doen.

19 maart 2024 om 23:06

Ja en hij maakt het wel erg makkelijk voor ze.

Sjonge jonge jonge.... Wat is het de dag van de domme uitspraken op de Oranjecampus? Eerst Memphis met z'n verhaal over dat de Promes die veroordeeld is niet de Promes en dat hij vrienden is met Dani Alves en Benjamin Mendy, en vervolgens doet Wijnaldum er nog een schepje bovenop door het stelselmatig schenden van mensenrechten te vergelijken met de toeslagenaffaire. Wat een stel domoren, je zou beide per direct uit de selectie moeten zetten.

19 maart 2024 om 23:09

@Airbags! Ja, ga jij vooraan in de rij staan omdat aan te kondigen slimmerik. Ik irriteer mateloos aan dat soort types zoals jij zure azijn zeiker. Druk je pan eens een tijdje en kijk in de spiegel lieverd

Als profvoetballer moet je eigenlijk gewoon je mond houden over alles wat politiek getint is. Op het moment dat je je uitspreekt over één thema krijg je meteen “ja maar dit dan” en “hoezo zeg je hier niks van?!”

Er wordt altijd door de ene groep mensen verwacht dat je je uitspreekt over thema A en een andere groep mensen vindt je weer een lul omdat je niks zegt over thema B. Dit kan je echt alleen maar voorkomen door je mond te houden. Over elk politieke onderwerp. Of je moet elke persconferentie jezelf gaan verdedigen. Moet je ook maar zin in hebben.

Is het hypocriet wat Wijnaldum doet? Ja. Zijn meerdere mensen hypocriet? Zeer zeker. Wijnaldum kon nu kiezen: principieel zijn, of een flinke zak geld. Hij vulde liever zijn eigen bankrekening dan principieel te zijn. Tja zijn keus.

Had het uitgemaakt als hij Saudi Arabie afgezegd had omdat hij het land verschrikkelijk vindt door de mensenrechtschendingen? Nee. Het had geen hol uitgemaakt. Dan kochten de Saudi’s wel een andere speler die ze een miljoenen salaris gaven, die wel wilde komen.

19 maart 2024 om 23:16

Ohja, dat Wijnaldum zichzelf verdedigd met als tegenargument “maar hier hebben we de toeslagenaffaire”, is natuurlijk echt ongelofelijk dom en het slaat nergens op.

Maar dat krijg je dus als je deze stap moet verdedigen. Dat kan niet. Ja, behalve als je gewoon eerlijk bent en zegt: ik vul liever mijn zakken dan dat ik mijn principes vasthoudt.

20 maart 2024 om 00:44

Hey maat,
Ik vind juist dat Wijnaldum zich politiek laat inzetten door in SA te voetballen. En vervolgens het land gaat verdedigen middels een sneer naar zijn eigen land. Dat is toch dé inzet van SA, sportwashing. Het maakt me niet (zoveel) uit dat hij daar bakken met geld verdiend. Dat is de enige manier om het aantrekkelijk te maken. Maar je kan me niet vertellen dat hij niet weet wat sportswashing is. Daar zo actief in meegaan, vind ik erg mwah.

20 maart 2024 om 01:07

Ik zie het niet zozeer als een sneer naar zijn eigen land, meer als een manier om zichzelf goed te praten. Doordat hij zich heeft uitgesproken tegen VI heeft hij zichzelf als het ware neergezet als iemand die opkomt voor mensen die mogelijk als minderwaardig worden beschouwd.

Dat is allemaal in principe prima hoor, maar als je dan naar Saudi gaat? Tja dat is volstrekt tegenstrijdig met wat hij eerst eerst zei, want het is nog veel erger in Saudi. Dus hij komt voor mensen op, totdat er een zak geld voor zijn neus staat. Dan knijpt hij een oogje dicht blijkbaar.

Hij kan nu doordat hij een contract in Saudi-Arabie heeft niet meer uitspreken tegen de misstanden daar.
Dus hij moet mee in het gedeelte wat jij sportwashing noemt. Nou vind ik het bij Wijnaldum nog enigszins meevallen. Die zegt alleen dat hij niks merkt van de misstanden. Echt oerdom. ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat Wijnaldum zo naïef is dat hij echt denkt dat het er niet is omdat hij het als miljonair niet meekrijgt.

Ik vind Wijnaldum niet ineens een slecht mens hierdoor. Hij had de keuze: ruggengraat of een zak geld. Wijnaldum kiest liever ervoor om ruggengraatloos in Saudi te gaan wonen, en nog even 30 miljoen Euro mee te pakken. Prima keus als geld je drijfveer is om nog te voetballen.

Reden hiervoor is de unilaterale wereldbeeld dat door het westen word gedomineerd. Hierdoor denkt men dat het Westen de standaard is voor alles en iedereen, geen rekening houdende met de normen en waarden elders. Dit is het kapotmaken van diversiteit en dat is op zichzelf al hypocriet vh Westen.

Dus volgende keer als je iets roept, eerst diep in de spiegel kijken. Zowel moreel als spiritueel is het Westen failliet.

20 maart 2024 om 10:16

Klopt hoor. Ik denk dat we met recht kunnen zeggen dat bijvoorbeeld in het niet-Westerse China, Rusland en Saoedi-Arabië de mensenrechten aantoonbaar gelijk zijn, misschien zelfs wel een aantal klassen beter dan in het Westen. In SA heb je bijvoorbeeld het recht om iedere beslissing in het leven van vrouwen te maken. Hebben we hier niet hoor. In Rusland heb je het recht om te leven in een land waar je direct de gevangenis in wordt gegooid als je iets zegt wat de regering niet aanstaat. Hier kan je vrijuit roepen dat Rutte een moordenaar is, dus dat recht op automatische gevangenis hebben we hier ook al niet! We kunnen dus wel stellen dat we hier minder rechten hebben dan in eerder genoemde landen. Case closed!

Met deze reactie voor de camera kun je ook eigenlijk niet anders concluderen dat Wijnaldum een slappe hypocriete domme zak is. Alleen al hiervoor zou Koeman moeten zeggen dat hij lekker terug mag naar het paradijs in de zandbak. Dit is toch een reactie buiten alle vorm van realiteit om…. Deze man verdient het oranje echt niet meer

20 maart 2024 om 06:13

Wijnaldum hypocriet noemen maar ondertussen een heel land uitmaken voor "zandbak". Als al het bovenstaande niet bewijs is voor "blanke superioriteitsdenken" is, dan is jouw reactie wel het toppunt🤦🏻‍♂️

Het gaat niet eens om de vergelijking, maar om de vraagstelling. Oneindig provocerende vragen/stellingen over SA, maar geen moment in de spiegel kijken.. Het ozo beschaafde westen, waaronder Nederland, is één grote beerput. Alsof hier geen mensen rechten geschonden worden. Boeren worden onterfd, waar generaties lang keihard aan gewerkt is. Wij betalen de hoogste belastingen wereldwijd. Maar ach, zolang dat in “vrijheid” gebeurd hebben we geen enkele moeite om bestolen te worden. Wat dat betreft zijn wij westerlingen ontzettend naïef en hypocriet. Owja, wat is er ook alweer gebeurd met de 1500 kinderen vanuit jeugdbescherming? Horen we daar nog weleens wat over? Dit land is net zo verrot! Maar de meeste mensen willen dat niet inzien, evenals de mensen in SA. Zolang IK het maar goed heb met al m’n luxe.

20 maart 2024 om 00:44

Het is hier zeker niet perfect, maar zou je willen ruilen? Als je het op een weegschaal zou leggen mag je blij zijn dat je in een land als Nederland woont . (En als vrouw , transgender , gay etc x1000)

20 maart 2024 om 07:54

Wat een slecht verhaal, goed verhaal. Boeren worden onterfd, maar worden daar ook gewoon ruimschoots voor gecompenseerd. ''wij betalen de hoogste belastingen wereldwijd'', ja dat vind ik soms ook erg vervelend, maar hoe kun je zoiets in vergelijking trekken met een land waar mensenrechten stelselmatig worden geschonden, waar vrouwen worden onderdrukt, waar vrijheid van meningsuiting niet is toegestaan, waar executies en lijfstraffen vaak voorkomen, waar je opgepakt wordt bij kritiek op de overheid etc etc. Het is niet eens appels en peren vergelijken, het is appels en auto's vergelijken.

Die uitspraken van Wijnaldum zijn toch van de zotte. Jezus man, je speelt voor het Nederlands elftal en gaat dan het land vergelijken met SA. Ja we maken fouten, maar geven die (na wat getouwtrek) toe. En proberen dit recht te zetten. Ongelofelijk domme opmerking.

Die hele houding van de spelersgroep richting de media is sowieso stuitend, alsof de media ook spreekt namens het volk. Het is ons NLs elftal, die van het volk. Dit team is zo zelfingenomen het is beschamend en geeft totaal geen feeling met de groep. Ik stel voor dat als de mannen het EK winnen, we juist dat ook met het volk vieren, en deze moraalridders links laten liggen.

Achja wat je er ook van vind. Als je VI gaat boycotten om het geintje dat zij hebben uitgehaald , maar wel lekker knaken wil verdienen in SA en dan met zo'n domme opmerking aankomt ben je totaal niet serieus te nemen.

20 maart 2024 om 00:56

Of dé inclusieve foto met Frenkie en de twee kleuren. Verder maakt het dan niet uit of je vrouw, gay, anders of iemand van de lage klasse bent. Hij speelt nu in een team dat de Onelove band draagt, dit is niet te rijmen. Dan komt Koeman met een goed verhaal, begin je er een klein beetje begrip voor te hebben, en dan krijg je zo’n domme uitspraak terug. Moeilijk te verteren.

20 maart 2024 om 01:17

Maar dat is het dus. Die Oneloveband kan je niet weigeren. Ofja, dat kan wel, maar dan krijg je een ongelofelijke lading gezeik over je heen. Dus je draagt hem gewoon. (En ik geloof ook best dat Wijnaldum daar achter staat, en hem niet “gedwongen” draagt)

Maar op het moment dat je die armband om hebt gedaan, is naar Saudi Arabie gaan natuurlijk direct tegenstrijdig. Had principieel zijn iets geholpen in Saudi Arabie? Waren ze dan ineens wél oké met homo’s? Ik weet zeker van niet.

Stuitend domme vergelijking weer. De toeslagenaffaire - die nota bene volop door vrije pers wordt gehekeld en waarop bestuurders ter verantwoording worden geroepen - op een hoop vegen met eenIslamitische dictatuur waar vrouwen, buitenlanders en homo's vogelvrij zijn. Waarvan het proxyregime honderdduizenden over de kling jaagt in Jemen. Maar dat zijn moslims die moslims uitmoorden, en dat past niet in het straatje. Want het boze Westen! Zie ook de tenenkrommende reacties hier. Tuurlijk altijd even Israël er aan de haren bijslepen, en nooit eens benoemen dat daar moslims in het parlement zitten, aArabieren wonen en werken en veilig kunnen leven in een democratie. Janken over Gaza, een Hamas-dictatuur die de vernietiging van alle joden als speerpunt heeft. Wat word ik moe van die achterlijkheid en vijandigheid. Derksen slaat de plank regelmatig mis, maar hier slaat hij de spijker op de kop. Wijnaldum is een ultieme hypocriet. Het erge is dat hij zoveel bijval krijgt.

Misschien moeten ze bij voetbal inside, zelf even die website van amnesty bezoeken en kijken over, wat Israel doet in Gaza, met steun van Nederland. Lekker hypocriet zijn we weer hoor. Bovendien is Wijnaldum een voetballer, geen mensenrechtenactivist. Ik bedoel, alsof Nederland geen enkele relatie heeft met de Saudi’s?

Tuurlijk is het niet goed wat er gebeurd in bij de Saudi’s , maar Wijnaldum lijkt me niet de aangewezen persoon, om het op te lossen.

Ja verbijsterend. Kan hier Derksen alleen maar gelijk geven. Vond het altijd een aardige jongen tot een paar jaar geleden, maar is echt compleet de weg kwijt. Wat een mafketel.

Whataboutism tiert wederom welig in de comments… Dat mensen Israël aanhalen raakt natuurlijk kant nog wal, kijk maar eens welke boeven regimes Saudi Arabië, maar ook een land als de VS de afgelopen decennia allemaal ondersteunt hebben. Het heeft echter niks te maken met de omgang van mensenrechten binnen een staat. Iedereen verwijt een ander van hypocrisie en maakt wilde vergelijkingen die niks met de kwestie te maken hebben. Natuurlijk zijn er altijd zaken krom, onrechtvaardig en niet altijd op de meest correcte manier afgehandeld binnen de Nederlandse maatschappij. Echter, de mate waarin Saudi Arabië stelselmatig mensen en groepen binnen de eigen maatschappij marginaliseert, inclusief slavernij en lijfstraffen, is totaal niet te vergelijken met de situatie in NL. Ga eens over de grens kijken mensen, en verlaat op vakantie je all-in resort in Egypte of Dubai eens om door een ‘volksbuurt’ te lopen… oh nee, dat doen we maar niet, want als we eerlijk zijn voelen wij ons ook beter dan alle arme sloebers die hun rug breken om de oppervlakkige welvaart van de bovenlaag in derde wereld landen te bewerkstelligen.

Helene Hendriks is wel een eng wijf hoor. Haar verleden met Joep Schreuder spreekt voor zich maar nu ook in dit programma. Ze heeft haar rol te danken aan Derksen en papegaait hem nu overdreven na zoals ook in dit topic. Voorheen Barbara en nu Helene zijn geen vrouwen voor dit (voetbal) programma. Ze missen karakter en uitstraling zoals een Kate Abdo dat wel heeft. Die voegt veel plezier toe met haar inbreng aan het programma ipv onze twee misgunners.

Voetballers leven buiten de normale wereld, dat weet iedereen toch? Wijnaldum heeft meer domme dingen gezegd afgelopen dagen, ik ben ook van mening dat hij niet zo heel intelligent is. Mensen om hem heen kunnen hem beter in bescherming nemen en niet dit soort dingen laten roepen. Meneer had naar Feyenoord kunnen gaan, maar echt wilde ie dat niet omdat ie nog lekker wilde cashen. Prima, maar neem dan ook het commentaar als een vent.

Als ik Wijnaldum zijn logica volg dan is er ook geen racisme in Nederland. Want ik heb nooit racisme meegemaakt. Dus er is geen racisme. Waarom heeft Wijnaldum dan VI geboycot? Alweer een voorbeeld van iemand die erg veel geluk heeft dat hij goed kan voetballen, want anders had hij helemaal onderaan op de sociale ladder gestaan.

Genee en Derksen die daar zitten voor een appel en ei natuurlijk terwijl de rest van Nederland het heel zwaar heeft. Ze denken ook echt aan de rest

beetje pech voor wijnaldum dat ie zulke bedragen niet in israel kon verdienen dan had er niemand heel druk om gemaakt, terwijl de dossiers bij amnesty of andere instanties waarshijnlijk een stuk dikker zijn

Als we een land beoordelen op mensenrechten dan zouden we Nederland moeten boycottten, niet Saudi Arabiè. Zoals we weten heeft Nederland meegedaan in de agressieve inval in Irak waar 1 miljoen mensen zijn vermoord. Nederland heeft ook Afghanistan met 600.000 burgers gedood. Daarnaast is Nederland nu bezig aan een genocide tegen Palestina. Zaken waar Saudi Arabiè zich verre van houdt. Misplaatste verontwaardiging hier in Nederland over een land omdat vrouwen een hoofddoek op moeten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren