Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Als Bergwijn vertrekt, kan Farioli hem meenemen van Nice naar Ajax’

Laatste update:

Henk Spaan is onder de indruk van Jérémie Boga. De columnist van Het Parool wijdde vrijdag al flink wat woorden aan de OGC Nice-aanvaller, en onderstreept zondag zijn mening op X. “Als Bergwijn vertrekt zou Farioli Boga mee kunnen nemen”, oppert Spaan.

Het lijkt een kwestie van tijd voordat Ajax zijn nieuwe trainer presenteert. Francesco Farioli gaat voor drie jaar tekenen en komt over van Nice, waarmee hij als vijfde eindigde in de Ligue 1.

Spaan zat aan de buis gekluisterd tijdens de laatste speelronde, waarin Nice het opnam tegen Lille OSC (2-2). Eén speler wordt uitgelicht.

Die speler draagt de naam Jérémie Boga, goed voor de assist op de 0-1. Daardoor eindigde de Ivoriaan op vijf goals en zes assists in 28 Ligue 1-optredens. “Boga, over wie ik in Parool schreef, bijna aan de basis van de 0-2 voor Nice”, tikte Spaan even voor rust. “Als Bergwijn vertrekt zou Farioli Boga mee kunnen nemen.”

Bergwijn zou namelijk voor een goed bedrag mogen vertrekken uit Amsterdam. Volgens ESPN heeft ook zijn management dat al van Ajax te horen gekregen. De vraagprijs van de captain zou ongeveer 23 miljoen euro bedragen. Meerdere Premier League-clubs, waaronder West Ham United, hebben interesse.

Met Boga zou Ajax een ervaren vervanger binnenhalen. De 27-jarige linksbuiten bewees zich al in meerdere competities, waaronder de Serie A (Atalanta en Sassuolo), LaLiga (Granada) en de Ligue 1 (Stade Rennes en dus Nice). Boga is een jeugdproduct van Chelsea en kan ook als nummer 10 uit de voeten. Hij speelt sinds vorige zomer voor Nice, dat hem destijds overnam van Atalanta.

Ajax zal vermoedelijk wel diep in de buidel moeten tasten. Nice betaalde afgelopen zomer nog 17 miljoen euro voor de buitenspeler, die een contract tot medio 2027 tekende. Transfermarkt taxeert Boga op een marktwaarde van 15 miljoen euro. Hij kwam begin dit jaar nog in actie op de Afrika Cup namens Ivoorkust.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste Ajax-nieuws? Word nu lid van het Ajax Zone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Ajax traint onder Farioli
Reacties

Als het nog net zo geweldig is als hij als jong talent was in FM, dan laat maar komen! Was altijd een gouden eerste aankoop.

Iemand meer concrete, echte info over hem?

Niet doen!! Godts is de vervanger van Bergwijn en Unuvar geldt dan als backup op 11. Wat mij betreft vertrekken: Rulli, Gorter, Rensch, Gaaei, Sutalo, Medic, Wijndal, Sosa, Martha, Avila, Henderson, Akpom, Berghuis, Bergwijn, Mikautadze. Dat zijn dus 15 spelers!!! En 5 gerichte aankopen ervoor terug; Ziyech + een rechtsback + een linksback + spelbepalende linkermiddenvelder + backup rechtsbuiten

20 mei 2024 om 08:55

Hoe verzinnen jullie dit soort dingen? Wederom zo veel spelers verkopen, gaat alleen maar mis.

Wat er bij moet: een rechtsback en een rechtsbuiten. Dat is prioriteit. Indien mogelijk een nummer 10.

Ziyech heeft getekend bij Galatasaray dus die komt niet.

20 mei 2024 om 09:45

Waarom gaat het mis? Onze huidige selectie puilt uit en is verre van Ajax waardig. Dit heet puinruimen. 5 goede en gerichte aankopen en de rest aanvullen met jeugd. Zo bouw je weer wat op!

20 mei 2024 om 09:52

5 aankopen en de rest jeugd? Je weet dat Jong Ajax 15e is geworden he.

20 mei 2024 om 10:01

Ramaj
Aankoop - Kaplan - Hato - Aankoop
Vos - Taylor (10) - Aankoop
Ziyech/aankoop - Brobbey - Godts

Backup:
Setford - Gooijer - Mannsverk - Jetten - Vd Boomen - Tahirovic - Hlynsson - Fitz Jim - Aankoop (backup 7) - Rijkhoff - Unuvar - Axel Dongen

Oké de bank is jong, maar we moeten beseffen dat weer in totale opbouw moeten.

20 mei 2024 om 10:25

@deEchteAjacied, Ajax heeft bijna 40 contractspelers, ze willen een aantal gerichte aankopen doen, en Beuker heeft aangegeven dat ze naar een groep van 24 a 25 man willen.

Mijn rekenmachine geeft dan aan dat ze 15-20 kwijt willen ja.

20 mei 2024 om 10:34

Niet nog een linksback? Die zou ik gewoon nog een stuk of 3 halen!

20 mei 2024 om 10:36

@fcbogarde Laat Hato maar lekker linksback spelen, maakt fout na fout centraal achterin, heeft echt een dramatisch seizoen achter de rug, omdat hij zo jong is pakt niemand hem aan. Daarnaast gaat geen een trainer met twee linkspoten centraal spelen. Jij wilt met een veredeld jeugdteam gaan spelen, gaat helemaal niks worden, dat is dit seizoen al gebleken.

20 mei 2024 om 11:03

Ajax gaat geen 23 miljoen aan een enkele speler uitgeven. De uitgaven en de afschrijvingspost zijn torenhoog en moeten omlaag. Ajax heeft volgens RTLZ nog een bedrag van tussen de 100 en 200 miljoen aan openstaande vorderingen uitstaan omdat alle verkopen die de afgelopen jaren zijn gedaan, in termijn worden betaald. Ajax is in essentie kerngezond maar als je ieder jaar op -100 miljoen moet beginnen gaat dat natuurlijk niet heel lang duren, ook al betreft 60 van die 100 miljoen afschrijvingen en is dat dus geen geld dat je nog aan iemand moet betalen, maar wat je boekhoudkundig niet kunt uitgeven. Die afschrijvingen zijn gebaseerd op dev transfersommen die Ajax de afgelopen jaren heeft betaald en zouden nog verder gaan oplopen als je dergelijke bedragen voor een speler gaat betalen. Bovendien kunnen spelers die zoveel waard zijn overal terecht en zullen dus bovenmodale salarissen vragen. Terwijl de salarisuitgaven bij Ajax met 30 miljoen omlaag moeten om weer toekomstbestendig te worden.

En dus gaan er de komende zomer zoveel mogelijk spelers verkocht worden en zullen hun plaatsen zoveel mogelijk door talenten uit de opleiding gaan worden ingenomen. Die talenten hebben geen transfersom gekost en als ze de plaats gaan innemen van de spelers voor wie wel is betaald gaan de afschrijvingen vanzelf omlaag. Ook hebben die talenten een veel lager salaris en gaan daarmee dus ook de salariskosten omlaag. Ajax gaat onder Kroes weer terug naar het tijdperk Van Gaal met heel veel talenten uit de opleiding en spelers van buitenaf die nog relatief onbekend en betaalbaar zijn. Zodat ook de afschrijvingskosten weer op een normaal niveau komen en blijven. Die zijn op dit moment twee en half keer zo hoog als bij PSV en dat is natuurlijk volslagen absurd.

Kroes heeft letterlijk gezegd dat er vooralsnog geen geld is voor aankopen en dat die uit verkopen moeten worden gefinancierd en dat de salarissen fors (naar verluid met 30 miljoen) omlaag moeten. En dan moet er ook nog eens een gat van 100 miljoen gevuld worden. Hij heeft ook letterlijk gezegd dat het om die redenen niet heel erg realistisch is dat Ajax volgend jaar mee zal doen om de titel. De hervormingsoperatie zal naar verwachting 2 à 3 jaar gaan duren, waarbij het heel erg zou kunnen helpen als de club zich voor de CL zou kunnen plaatsen, al is het maar voor de voorronden. Want meer zit er voorlopig even niet meer in, ook al kunnen er altijd dingengebeuren die je vooraf niet hebt voorzien.

Ajax is in essentie kerngezond, maar heeft een ziekmakende begroting en de nieuwe beleidsbepalers is er veel aan gelegen om daar wat aan te doen. Dus het gaat allemaal goed komen, dat zal een paar jaar gaan duren maar uiteindelijk zal Ajax weer mee gaan strijden om de titel. Net zoals PSV dat dit seizoen ook gedaan heeft na 6 jaar te hebben moeten toekijken. En hoe!

20 mei 2024 om 11:11

"ajax heeft bijna 40 contractspelers, ze willen een aantal gerichte aankopen doen, en Beuker heeft aangegeven dat ze naar een groep van 24 a 25 man willen".

Die groep van 24 à'25 man betreft natuurlijk uitsluitend de A selectie en ook de selectie van Jong Ajax bestaat uit spelers met een contract en ook heel veel jeugdspelers zijn in het bezit van een contract. En dan zit je zo op 40 contractspelers.

20 mei 2024 om 12:06

@dolor, ik schreef heel bewust dat er nu bijna 40 contractspelers zijn bedoeld voor het eerste. Daar zit een klein beetje overlap in met Jong Ajax, zoals Rijkhoff, Gooijer, Martha en Banel. Ook verhuurde spelers zitten hierin.

Het totale aantal contractspelers ligt boven de 60, dat is dan incl talenten voor Jong Ajax, O18 en ook O17. Dat laatste is dus ok, maar ze willen dus terug naar rond de 45 contractspelers waarvan rond de 16 vaste spelers voor het eerste (die bestaan uit spelers met een drietal verschillende statussen; key-players, basisspelers en rotatiespelers), daarnaast rond de 8 talenten die pendelen tussen 1e en Jong maar vast trainen bij het eerste. En dan dus rond de 20 talenten die bij Jong, O18, O17 spelen en trainen.

20 mei 2024 om 13:56

@amsterdam4

40 contract spelers is (denk ik) inclusief jong Ajax. 24 spelers voor zowel het eerste als jong Ajax is onmogelijk. En de verwachting dat spelers van jong Ajax op amateurbasis bij jong Ajax gaan spelen is ook niet realistisch. Dus rond de 40 voor 2 elftallen is vrij logisch

20 mei 2024 om 17:17

@dolor

Als je naar de jaarrekening van afgelopen jaar kijkt dan geeft Ajax nog 65 miljoen vanwege transfer inkomsten (dat is flink minder dan de 100 tot 200 miljoen die jij noemt) maar moeten ze ook nog ruim 46 milj́oen betalen inzake transfers. Per saldo is dit positief, maar het is veel minder dan dat jij over doet komen.

Ajax heeft heeft aangegeven dit seizoen een klein verlies te maken. Dit ondanks transfer winsten (let op winsten) van 75 miljoen. Ajax zal zonder twijfel best een aantal spelers weten te verkopen, maar een echte winst zie ik Ajax alleen maken op Brobbey en in mindere mate op Hato en Taylor. Bij veel andere spelers mag je al blij zijn dat je geen verlies maakt. Dat betekent dat je volgend jaar waarschijnlijk begint met een resultaat van rond -80 miljoen. Dit komt idd grotendeels door de afschrijvingen (vorig jaar rond de 55 miljoen) maar dan heb je nog steeds een behoorlijk gat.
Je kunt spelers met een transferwaarde verkopen, hierdoor dalen de kosten, maar je weet ook dat Jax wel versterkingen nodig hebt. Als je hier een transfer voor moet betalen stijgen de kosten weer.
Financieel is het voor Ajax het beste om Brobbey te verkopen. Hierdoor kun je het mogelijke verlies behoorlijk terugdringen, maar als je dan weer een spits moet kopen stijgen de kosten weer. Ajax heeft CL inkomsten en winstgevende transfers nodig om geld te verdienen. En dat wordt aankomend seizoen erg lastig. Of er dan ook veel geld voor aankopen zal zijn blijft de vraag.

21 mei 2024 om 12:22

@superfarmers, nee in totaal hebben er, net even opgezocht 64!. Waarvan dus 38 voor het eerste, waar dus Conceicao al vanaf is. Eigenlijk was het dus dit seizoen 39. En daar zit maar heel beperkt overlap met Jong. De Jong spelers met een contract zoals Agougil, Jermouni, etc. zitten dus niet in deze groep van 38.

En daarom is die 38/39 een heel erg hoog aantal. In totaal zullen ze wel naar 40-45 contractspelers willen, waarvan:
- rond de 25 vast bij het eerste trainen
- rond de 10 bij jong spelen en/of O18
- rond de 10 bij O17/ O18 spelen.

20 mei 2024 om 09:01

Ik weet niet of je ooit Football manager hebt gespeeld maar als je een elftal verkoopt en koopt dan gaat je team spirit er aan. Iedereen moet aan elkaar wennen en en dat duurt lang. In het echte voetbal werkt het ook zo, je moet wel de cultuur van een club bewaren en niet kapot maken door 15 spelers te verkopen en alleen Taylor, Brobbey en Hato op de training te zien.

20 mei 2024 om 09:18

Welke teamspirit? Een te grote selectie kan ook zorgen voor een gebrekkige teamspirit en ontevreden jongens (in het echt in ieder geval). Ajax heeft echt een brede selectie, met te weinig niveau. Ik vind het helemaal niet gek wat hij zegt. Je moet echt op gaan ruimen, en echt niet voor iedereen hoef je iemand terug te halen.

20 mei 2024 om 09:50

Juist aan team spirit ontbrak het. Het was voor elkaar een vreemdelingen legioen. De as, Ramaj - Kaplan - Hato - Taylor - Brobbey is weliswaar jong maar zeer talentvol. Daarom wat gerichte aankopen met ervaring erbij. En dan kunnen we daarmee weer verder bouwen.

20 mei 2024 om 11:14

Taylor???? Als je avatar Bogarde is, wil je toch minstens dat elke speler op zijn minst zijn verdedigende taken uitvoert. Laat dat nou naast het regelmatig in de weg lopen, het grootste minpunt van Taylor zijn. Na op zijn kop gekregen te hebben, toonde hij eindelijk werklust maar daar heb je weinig aan als de voetbalintelligentie onvoldoende is.

20 mei 2024 om 09:01

Godts heeft hetzelfde probleem als Concecaio; leuke dribbel en passeeracties, maar kan dit niet omzetten in rendement. Die moet gewoon aankomend seizoen gewoon nog de eerste backup zijn op de vleugel. En Unuvar? Leuk talentje in de jeugd, maar zit ook gewoon op de bank bij Twente. Lijkt niet de speler te zijn die zijn potentie waarmaakt.

En heel leuk dat je zegt dat je 15 spelers wilt verkopen, en 5 spelers ervoor terug wilt. Wat doe je met de 10 overige vrijgekomen selectieplekken? Louter jeugd? Dan gaan we nog een slechter seizoen tegemoet dan het huidige.

20 mei 2024 om 09:11

Als je 15 spelers verkoopt wil niet zeggen dat je ook 15 plekken vrijhoudt in je selectie, De huidige selectie van Ajax is veel en veel te groot en ook nog eens niet in balans . Om naar een selectie van 24 man te werken, moeten er sowieso al rond de 6 namen vertrekken bij Ajax. 17 tot en met 24 moeten de jeugdspelers zijn met veel potentie. 1 tot en met 16 zijn basisspelers, rotatiespelers en keyspelers

20 mei 2024 om 09:30

@Downwards

Helemaal met jou eens. Die plekken 17-24 kunnen best spelers zijn als Setford, Gooijer, Butera, Vos, V.A. Dongen, Rasmussen, Godts.

Eigenlijk zit je opgescheept met zo een 20 spelers die je volgend jaar er niet bij wilt hebben, maar je hebt geen keus.

Ajax moet verkopen. Als Ajax veel spelers verkoopt zie ik het echt heel positief in volgend seizoen en anders is het weer een fiasco.

Wat zou het heerlijk als deze spelers weggaan:
Gorter, Rulli, Avila, Sutalo, Medic, Gaaei, Sanchez
Sosa, Rensch, Baas, Wijndal
Mannsverk, Henderson, Tahirovic, Bergwijn, Forbs,
Ünüvar, Mikautadze en Akpom.

Maar dat gaat never nooit lukken als Forbs, Sutalo, Avila, Akpom, Gaaei, Sanchez en Wijndal weggaan als prioriteit ben ik al reuze blij.

20 mei 2024 om 11:07

Droom lekker verder het verkopen van zoveel spelers is funest en ajax moet meer spitsen hebben dan Rijkhof en Brobbey . Daarnaast is alleen gods voor vleugels ook niet genoeg ? Dus of Forbs gaat weg of Bergwijn. Als ramaj weg gaat zou Rulli gewoon weer onder de lat zetten.

De kans dat Mannsverk en tahirovic gewoon nog volgend seizoen bij ons spelen lijkt me zeer groot.

20 mei 2024 om 09:15

Grotendeels met je eens. Mijn mening verschilt over Gaaei en Sutalo. Beide jongens zie ik nog altijd wel wat in. Ik vind in Gaaei echt wel meer zitten dan in zijn twee concurrenten, Rensch en Gooijer. Van mij mogen die twee weg, en dan een concurrent erbij. Ik vind juist het centrum met Sutalo en Kaplan potentie laten zien, dat groeit naar mijn idee echt wel.
De selectie is groot, dus je kan inderdaad echt wel indammen qua volume. Ik vrees wel dat het slijten van Avila lastig wordt (ivm zijn blessure). Ergens vind ik dat niet erg, laat hem zichzelf maar bewijzen vanaf de winter. Hopelijk kan hij met een capabele trainer nog iets laten zien, want op dit moment lijkt hij mij echt heel weinig waard.
Ik zie zelf Van den Boomen ook wel gaan, ik denk dat die echt heel ontevreden zal zijn met de situatie. Dan zou je Mannsverk en Vos voor 6 hebben en Tahirovic en aankoop voor 8. Dan daarvoor Taylor en Hlynsson (of wellicht toch Berghuis?). Van mij hoeft Berghuis ook niet weg. Ik zou hem behouden en dan Forbs wegdoen. Die past niet bij Ajax, is te beperkt in de kleine ruimte. Ik zou daarvoor een nieuwe, wat ervarene linksbuiten terughalen die kan concurreren met Godts. Geen Boga-achtige, dure optie. Dan een eerste rechtsbuiten erbij, met een Berghuis die als backup kan dienen en een optie is voor 10 en rechtsbuiten. Ziyech is geen optie meer, want die is verkocht.

20 mei 2024 om 10:31

@BBL98, niet alleen naar jou, maar als je Football Manager gaat spelen is het denk ik belangrijk om je te verdiepen in de trainer, Farioli schijnt zo goed als rond te zijn, dus tijd om naar zijn visie te gaan kijken.

Gaaei heeft best wat potentie, maar moet het wel hebben van opstomen langs de lijn. Farioli speelt met backs aan de binnenkant, die moeten echt comfortabel zijn in de opbouw en passing. Dan kom je veel meer bij Rensch uit dan bij Gaeei. Als je niet het hele elftal wilt vervangen zou ik dus juist Rensch houden.

20 mei 2024 om 10:59

@Amsterdam4, daar heb je inderdaad ook wel weer gelijk in.
Tegelijkertijd heb ik na dit seizoen wel zo weinig vertrouwen in Rensch, dat ik echt niet weet of je daar mee door kan. Die vind ik dit seizoen echt heel schrijnend. Iedereen zit dan te schreeuwen over Sutalo, maar die is echt bij lange na niet zo erg. Gaan het zien wat het wordt!

20 mei 2024 om 09:19

@FCBogarde mee eens, zie echt het probleem niet om deze namen te verkopen want van al die spelers die jij opnoemt speelt er ook masr 5 daadwerkelijk in de basis.
De rest is overbodig, te duur en Ajax onwaardig.
Zou nog wel Berghuis houden.
Ga ik niet van uit maar dit zou een hoop geld opleveren om gerichte aankopen te doen.
O ja je bent Forbes nog vergeten😉

20 mei 2024 om 09:55

Klopt, Forbs ben ik idd vergeten. berghuis heeft mijn inziens de verwachtingen niet kunnen waarmaken. Wordt ook steeds blessuregevoeliger. Op 7 kan hij het niet meer belopen. Ik zou daarom dus toch afscheid van hem nemen.

20 mei 2024 om 10:22

Zit wat in, mensen moeten ook begrijpen wat jij al zei dat je niet 1 2 3 er weer staat en dat er dus eerst gebouwd moet worden.
Dit duurt zeker 2 jaar, met de mensen die jij al noemde daar win je de oorlog niet mee dus verkopen is de beste optie en de jeugd kan dan komen

20 mei 2024 om 09:42

ben je serieus, of heb je een super zondag avond gehad? Unuvar is nog veelste licht. Godts is een leuke speler, maar niet meer dan dat nog, lees nog. Als Bergwijn vertrekt, moet er zeker iemand gehaald worden!

15 spelers vertrekken en 5 gerichte aankopen terug, oke. Wat betreft de rest, gewoon via een bingo lot of?

Als ik jouw lijstje bekijk, dan mogen: Henderson, Akpom, Berghuis en Satulo van mij wel blijven, zit wel wat in.

20 mei 2024 om 09:44

Godts? Unuvar? Die zijn echt niet klaar voor het grote werk. Unuvar komt tekort voor FC Twente en Godts is nog te jong om hem al zo voor de leeuwen te gooien. Ajax zal echt een vervanger aan moeten trekken. Deze Boga lijkt me echter onhaalbaar.

20 mei 2024 om 09:56

Godts als basisspeler willen.. mijn hemel. Die is echt héél veel slechter dan Bergwijn. Verschil is dat Godts lekker blind gaat pingelen en Bergwijn meer op safe speelt. Wat je zegt, die is echt nog lang niet klaar.

20 mei 2024 om 10:42

Akpom mag van dat lijstje wat mij betreft wel blijven, tenzij er zo een hoog bod komt dat het niet te weigeren is.

20 mei 2024 om 11:27

Godts met als backup Unuvar? Wil je volgend seizoen voor conference league gaan? Zowel de 1e als 2e is toch geen basismateriaal?

Ziyech terug? Heeft net bijgetekend?

20 mei 2024 om 13:00

Ajax speelt geen Cl meer dus zullen ze een enorm salaris moeten bieden om dezelfde spelers te halen die onder Overmars graag voor Ajax hadden gespeeld. Ajax is de pull kwijt. Ze moeten maar eens beginnen met de vedettes er uit te werken en weer een samenhangend team op de grasmat te zetten. Vanuit daar kan je weer hopen dat een Ziyech komt. Want zijn salaris is ver buiten wat Ajax moet willen en kunnen betalen.

20 mei 2024 om 14:16

Het moment dat iemand dit soort lijstjes maakt en dan een Ziyech er in zet neem ik je eigenlijk al meteen niet meer serieus en heb ik het idee dat je gewoon op naam selecteert en niet op logisch nadenken en of voetbal verstand.

In zijn Sassuolo tijd heb ik hem vaak aan het werk gezien.
Wel een beest die ook hard werkt. Maar eigenlijk is het geen buitenspeler. Daar komt die techniek/acties te kort voor.
Geen nummer 10, is niet de man met inzicht en de verfijnde passes.

Vind hem ook vrij klein.
Ik zou hem op 8 zetten en keihard laten werken.

Heb hem bij Nice niet gevolgd, maar denk dat Ajax meer een andere type moet halen of in ieder geval als ze hem halen nog zeker kijken naar buitenspelers.

Boga is echt niet beter dan Bergwijn het is eigenlijk een mindere versie in mijn opinie. Heel sterk en veel snelheid maar totaal niet de dribbel noch scorend vermogen van een Bergwijn. Ook niet intelligent genoeg zoals een Hoffman bijvoorbeeld om dat te compenseren.

De Ligue1 is ook een totaal andere competitie dan de Eredivisie en niet te vergelijken met elkaar. Mikautadze staat op 13 goals en 4 assist in 20 wedstrijden en dat bij een degradatiekandidaat. We hebben allemaal gezien dat het geen garantie is voor succes bij Ajax.

En de saga van nieuwe linksbuitens zoeken gaat verder haha. Je hebt wanneer Bergwijn vertrekt nog Forbs, Godts, en Van Axel-Dongen, waarbij unuvar ook weer terugkomt. Kom op man, focus even op een goede rechtsbuiten en een creatieve aanvallende middenvelder. Die vier jonge jongens die op links spelen, 1 van hun gaat zeker doorbreken op die positie, want potentie hebben ze alle vier wel. Alleen wie is de vraag natuurlijk. Maar op rechts heb je alleen Berghuis lopen, die vaak eruitlag dit seizoen en als echte aanvallende middenvelder Hlynsson alleen. Boga is een goede speler, maar niet iemand die je nu zou nodig hebben. Goede rechtsbuitens zijn schaars ook. Cerny zit nu veel op de bank, dus misschien een goedkope optie om op te pikken als geld een issue is. Beetje een onrealistische scenario, maar Sassuolo gaat waarschijnlijk degraderen, dus misschien is het mogelijk om clubicoon berardi los te weken? Voor de rest zijn de opties schaars en is het lastig om iemand te halen die gelijk een versterking is en ook haalbaar is met de mogelijkheden die ajax nu heeft.

20 mei 2024 om 10:40

Het is gewoon iets wat een blaaskaak als Henk Spaan roept he. Helemaal geen zoektocht oid. De focus ligt ook veel meer op een rechtsbuiten dan links. Maar Henkie moet ook maar een columnpje schrijven he.

20 mei 2024 om 11:07

Nee sure, maar ik zie vrij weinig rechtsbuitens voorbijkomen die in verband worden gebracht met Ajax komen. Alleen die artikelen van Vz over de potentiele spelers die voor ajax van toepassing zijn op rechtsbuiten.

20 mei 2024 om 11:32

Ja, maar we lezen ook weinig over de backs of over een nummer 10. Opties zijn wel in kaart, worden in kaart bracht. Maar het valt of staat ook met de financiën en de keuze voor de trainer natuurlijk (wat wel rond komt).

Het lijkt me zeker dat (mits interesse) Forbs, Mikautadze, Concecaio, Sosa, Medic, Martha, Wijndal mogen vertrekken aangezien Ajax daar gewoon vanaf wilt. Avila hoort daar ook bij, maar gezien zijn blessure verwacht ik geen biedingen.
Dan heb je nog een groepje die bij een goed bod mogen vertrekken, dan denk ik aan Akpom, Tahirovic, Rulli, Gaaei, Sutalo en misschien ook wel Vd Boomen.
Henderson en Bergwijn kan ik voorstellen dat ze willen dat ze blijven, maar ook niet erg zouden vinden als er interesse is aangezien ze de absolute grootverdieners zijn. De vrijgekomen salarisposten kan je dan beter benutten.

Degenen die zeker mogen blijven (niet vanwege kwaliteit, maar meer uit continuiteit van de selectie) lijken me Ramaj, Hato, Rensch, Kaplan, Taylor, Berghuis en Brobbey. Ik tel dan even jeugdspelers en vaste wissels even niet mee.
Je hebt dan wel wat plekken te vullen, ook met backups. Een ervaren centrale verdediger is een must, evenals een linksback. Misschien Joel Veltman een optie? Kan zowel centraal als rechts uit de voeten.
Op het middenveld lijkt Mannsverk onomstreden, maar daar kan je ook niet een heel seizoen op teren. Een tijd terug werd Marten de Roon genoemd, en ik vind dat niet eens zo'n slechte suggestie. Ervaren, vaste kracht bij een Europese subtopper en bovendien Nederlands. Je hebt iemand op het middenveld nodig die kan stofzuigen, passlijnen dichtlopen en de bal naar de juiste kleur kan spelen. Sinds Alvarez weg is mis je zo'n iemand. Vos zou het kunnen, maar is zover nog niet.
Voorin op de flanken moet je weer hopen een Tadic-achtige transfer. Als ook Bergwijn vertrekt, moet je beide flanken voorzien van vers bloed. Een goedkope optie als backup zou El Ghazi kunnen zijn, is momenteel clubloos en kan met zijn leeftijd voor wat meer balans in de selectie zorgen. Vorig seizoen bij PSV niet veel kunnen laten zien, maar hij zal het voetballen niet compleet verleerd zijn.
En achter Brobbey heb je nog een reservespits nodig, want Brobbey is geen speler die 34 wedstrijden kan spelen.



20 mei 2024 om 09:47

Akpom gewoon NIET verkopen, prima back-up en daarachter heb je Rijkhof, Forbs, Satulo en vd Boomen hoeven van mij ook niet persee weg.

Het is te hopen dat Henderson blijft en er juist meer van deze ervaren jongen worden gehaald,. zoals in het verleden met Tadic en Blind o.a. Henderson afschrijven is dom, want Tadic was laatste jaar ook niet best, en kijk m nu eens. Fener heeft betere spelers, maaar ook spelers die willen vechten voor de bal en ook mentaliteit hebben, wat nu erg ontbreekt, tel ik Berghuis en Henderson niet mee.

El Ghazi en back-up, nou nee echt niet. Laat die gozer lekker naar Groningen of Utrecht gaan ofzo.

20 mei 2024 om 10:22

Redelijk mee eens. Sutalo en Akpom zie ik wel wat in. Tahirovic mag bij het rijtje sowieso weg. Bergwijn zou ik alleen bij een echt hoog bod verkopen, die voegt wel veel kwaliteit aan de bal toe, het is alleen geen aanvoerder. Veltman en De Roon vind ik aardig, maar El Ghazi niet. Maar goed, de boodschap is duidelijk: eerst veel spelers weg. De selectie is totaal uit balans en te groot met te veel middelmaat.

Ik zou voor een goedkopere optie gaan doe zich al heeft bewezen in de eredivisie: Jesper Karlsson. Hij zit alleen maar op de bank bij Bologna, dus huren met een van tevoren afgesproken optie tot koop. Is hij niet haalbaar, dan voor Mike Tresor gaan. Die laat het bij Burnley niet zien, maar was vorig jaar fantastisch in België en daarvoor liet hij het bij Willem2 zien. Godts is een groot talent, maar lijkt nog niet constant genoeg voor de basis.
Als linksback is Mitchel Bakker een optie en Yoeri Baas komt terug van verhuur bij NEC. Ook Hato kan linksback, dus dan is die positie prima opgevuld. Wijndal, Avilla en Sosa allemaal verkopen.
Akpom verkopen als er een mooi bedrag wordt geboden en Sam Lammers als vervanger halen. Dan heb je Brobbey, Lammers en Rijkhoff als spitsen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren