Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Mos: ‘Simeone is voor mij de vernietiger van het voetbal’

Laatste update:

Diego Simeone nam een paar jaar geleden het roer bij Atlético Madrid over van Gregorio Manzano en leidde de club naar de nationale en internationale top. Toch is Aad de Mos geen fan van El Cholo: het gaat Simeone vooral om het resultaat en de manier waarop dat resultaat wordt behaald doet er minder toe. Jammer, vindt De Mos.

/

In zijn voorbeschouwing op de wedstrijd tegen Bayern München sprak de trainer in ruste tegen Het Laatste Nieuws scherpe woorden over Simeone. “Hij is voor mij de vernietiger van het voetbal”, klonk het hard. “Hij permitteert zich alles om succesvol te zijn”, aldus de Nederlander. Hij vindt dat Simeone het kwaad vertegenwoordigt in de voetballerij, waar Josep Guardiola in zijn ogen juist het goede verpersoonlijkt.

Toch heeft De Mos wel respect voor Simeone, zoals hij dat ook heeft voor diens tegenpool Guardiola. “Ze coachen vanuit de onderbuik. Tien op de elf trainers overleven op de namen van hun spelers, zij niet. Zij hebben de vedettes onder controle.”



Kun jij de trainer Diego Simeone waarderen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind hem minder cynisch dan Mourinho die hetzelfde doet alleen dan met absolute wereldspelers. Atletico maakt geen kans zonder hun defensieve en agressieve speelstijl. De Mos heeft wel gelijk dat het niet om aan te gluren is (behalve die goal dan).

28 april 2016 om 11:19

Inderdaad. Wanneer Simeone trainer zou zijn van Real, Barcelona, Bayern, Manchester City, Manchester United, Chelsea of PSG zou ik de mening van De Mos delen. Feitelijk bieden Atletico en Leicester City clubs met mindere financiële middelen een nieuwe vorm van hoop dat je met teamspirit, opofferingsgezindheid en tactiek nog steeds ver kunt komen in de wereld van de big spenders. Dat signaal vind ik op dit moment belangrijker dan het purisme op voetbaltechnisch gebied.

28 april 2016 om 11:28

Atletico is niet te vergelijken met Leicester. Atletico kan betere speler kopen dan 99.99 andere europese clubs. En ze horen gewoon in het rijdje Barca, Real, Bayern, City en Psg. Als ze inderdaad een klein team waren geweest dan had ik het okay gevonden als ze zo spelen maar zij kopen ook gewoon spelers voor 40 miljoen. Ik ben het helemaal met De Mos eens. Vind Atletico echt het meest verschrikkelijke team om naar te kijken vanwegen hun voetbal.

Edit: even opgezocht en ze hebben voor 136 miljoen euro aan spelers uitgegeven afgelopen zomer. Bizar dat mensen ze een kleine club noemen...

28 april 2016 om 11:42

Iedereen doet serieus alsof Atl Madrid tweede hands spelers koopt die geen wereldtop niveau hebben...

Verder prima zijn mening en ben het deels eens, mooi om een team zo zien te verdedigen, maar ik denk dat spelers als griezmann het verdienen bij een aanvallende team te spelen en tegelijkertijd voor prijzen blijven spelen.

28 april 2016 om 12:21

Hoeveel spelers van 30-40m hebben ze in hun bestaan gekocht?

28 april 2016 om 12:40

Jackson Martinez (35 miljoen). Falcao (40 miljoen), Griezmann (30 miljoen).

3 spelers van de afgelopen 5 jaar.

28 april 2016 om 12:48

Ze verkochten hun spits duur, maar kochten van datzelfde geld weer ene goede spits.

28 april 2016 om 20:04

Vindt het maar kletspraat van de Mos. Simeone doet wat hij kan met een team dat op papier minder is dan de absolute Topploegen van Europa. Als hij bij Barca, Real of een Bayern bv zou zitten dan hoeft hij niet zo te spelen en kan het zijn dat hij meer aanvallender of meer op balbezit kan spelen. Daar hebben ze dan weer betere dribbelaars en aanvallers rondlopen. En dan is het niet zo dat hij toevallig kampioen is geworden. Ze doen al een aantal jaren nu mee om de titel. Dus petje af voor Simeone.

28 april 2016 om 20:06

Zoek je ook effe op wie ze hebben verkocht dan. Denk dat dit het uitgegeven bedrag wel compenseert. Falcao, Costa, Turan om er een paar te noemen waar ze flink mee gecasht hebben.

28 april 2016 om 23:56

@bambino tegen de kleintjes spelen ze exact hetzelfde. Of heb je de wedstrijden tegen PSV niet gezien?

En ja ze hebben ook belangrijke spelers verkocht maar kleine clubs (wat een aantal mensen insinueren dat Atletico is) kunnen niet zulke vervangers halen. AM geeft gewoon veel geld uit, maar speelt niet leuk voetbal. En dat is niet verplicht maar ik ben het met De Mos eens dat voetbal voor mij draait om plezier en Simeone ontneemt dat bij mij.

28 april 2016 om 11:31

Maar ook verkocht voor zo'n 250 mil

28 april 2016 om 11:31

En ze hebben voor 240 miljoen verkocht. Ze zijn inderdaad niet als Leicester maar ik denk dat we het er wel over eens zijn dat ze kwalitatief mindere spelers hebben dan Real Madrid, Barcelona en Bayern Munchen.

28 april 2016 om 11:32

En Leicester speelt veel leuker voetbal. Nu op het eind is het wat minder, maar de eerste seizoenshelft was erg leuk om naar te kijken.

28 april 2016 om 12:57

Dus? Als je je sterspeler voor 40 miljoen verkoopt ga je bijna nooit de zelfde kwaliteit voor 40 miljoen terug kunnen kopen. Dus het feit dat ze voor 240 miljoen hebben verkocht telt weldegelijk mee als wilt kijken naar het bedrag dat Atletico investeert.

28 april 2016 om 13:21

Atletico speelt ook alleen maar verdedigend tegen de top 10 clubs vd wereld maar tegen Sevilla, Valencia, Athletic en alle clubs daaronder spelen ze wel goed en aanvallend voetbal. Dit jaar nog Sevilla 0-3 ingemaakt en het had zelfs 0-5 kunnen zijn

28 april 2016 om 13:54

Atletico en aanvallend voetbal? Weet niet of jij het ook hebt over de club in het rood wit uit Madrid, maar ik zie ze iedere week spelen, tegen groot en klein. Het is nog geen enkele keer voorgekomen dat ik ze heb zien spelen met een positieve spelopvatting (het hebben en houden van de bal om de tegenstander vast te zetten en het publiek te vermaken).

Als er een anti-voetbalploeg bij uitstek is, dan is het Atletico.
Het is eeuwig zonde dat dit soort ploegen succes mogen boeken. Verdedigen hoort bij het spelletje, maar zelf amper 3 passes achter elkaar kunnen geven is gewoon te triest voor woorden.

Zelf ben ik ervoor om doelpunten mee te nemen in de puntentelling. Voor iedere 10 goals 1 punt ofzo.
Dan stopt dit soort anti-voetbal wel.

28 april 2016 om 14:50

Hoe zou je anders moeten spelen tegen een tegenstander die betere spelers heeft. Atletico heeft alleen veel betaald voor paar spelers, overige spelers zijn (nog) niet in hun hoogtepunten. Saul, Torres, Giminez, Oblak, Carrasco, Thomas, Augusto. Je kan er maar 3 spelers opnoemen die voor flink bedrag zijn gekocht. De andere 3 Champions Leugeu teams hebben veel meer uitgegeven. Als je met kracht niet kan winnen moet je tactisch spelen, dat is wat Simeone doet. Voor een neutraal kijker kan het inderdaad klote wedstrijden zijn maar ik geniet er wel van. beetje tijdrekken bij cornervlag. Uiteindelijk worden clubs afgerekend op resultaten en niet op hoe ze spelen.

28 april 2016 om 17:47

Ruudtoer

Doe nou niet alsof je ze iedere week ziet spelen, want uit je opmerking is het duidelijk dat je dat niet doet.

Op deze manier val je door de mand bij de mensen die het wel zien. Verder bereik he weinig bij mensen die het niet zien, want die hebben dat beeld al.

28 april 2016 om 17:59

Dat je een andere opvatting hebt voor wat betreft aanvallend voetbal kan ik me in vinden, maar kom niet aan met dit soort kul.

Villareal en Sevilla spelen nog aanvallender en dat zelfs tegen iedere tegenstander.

Atletico is anti-voetbal. Ze kunnen en willen niet op balbezit spelen.
Als jij dat anders zit ok, maar de feiten (gescoorde doelpunten en de balbezit cijfers spreken voor zich).

28 april 2016 om 19:34

Ruudtoer

Ik zeg niet dat ze aanvallend spelen, maar jij beweert dat ze dit nooit doen.

Er zijn wedstrijden dat Atletico met Augusto voor de verdediging speelt, en gabi naast koke ervoor. Op de linkerkant speelt Carrasco, en recht Saul, met in de spits Griezmann. Op het middenveld met de punt naar achter, met drie spitsen in balbezit en met hoge pressie. Bij balverlies is het een 4-1-4-1 opstelling.

Het is meer uitzondering dan regelmaat, maar komt vaker voor dan jij doet voorkomen. Sowieso zijn er meer voetballers in de ploeg gekomen, en word er niet alleen verdedigd.

28 april 2016 om 11:37

de mos heeft duidelijk geen idee waar hij over praat. als hij atletico zou volgen zou hij zien dat ze niet alleen maar verdedigen. ze zijn een all round team. dat is te danken aan simeone. zijn erste jaren waren veel erger. toen hanteerde hij schop voetbal. daar is simeone van af. hij speelt nu counter en verdedigend en als het nodig is zelfs aanvallend zoals ze tegen barca spelen.
mourinho was 10x erger. jammer dat al die voebal analisten op tv geen idee hebben waar ze over praten. ze kletsen maar wat net zoals deze gozer.

28 april 2016 om 17:50

Jij begrijpt het. Eigenlijk vreemd dat types als de Mos iets gevraagd word, wanneer ze er geen volledig beeld van hebben. Ook een beetje dom dat hij dat zelf niet aangeeft.

28 april 2016 om 12:23

Ik heb de wedstrijd van gisteren niet gezien, maar veel andere wel. Ondanks dat het idd flink verdedigend is, vind ik het vaak toch echt wel entertaining!

28 april 2016 om 16:51

Waarom is het niet om aan te gluren? Er zijn genoeg mensen die genieten van een gesloten verdediging met heerlijke tackles van bijv. een Godin of Gimenez. Ik vind het persoonlijk ook veel knapper wat Atletico doet dan bijv. een Bayern / Barca / Arsenal. Natuurlijk is het schitterend wanneer de aanvallen lopen bij die ploegen, maar des te knapper vind ik het om 30% balbezit te hebben, weinig weg te geven tegen elk team en het geduld op te brengen om te scoren uit een fout van de tegenstander. Het is alleen een andere definitie van 'mooi'. Hetzelfde als dat iemand zegt dat paars een lelijke kleur is: mooi paars is namelijk niet lelijk

28 april 2016 om 19:51

Prima, maar ik houd er niet van. Ik zie graag combinatievoetbal en kansrijke wedstrijden.

Zo'n wedstrijd als die van gister had ik eigenlijk liever niet gezien. Ben dan ook in slaap gevallen in de tweede helft. Ik houd van wedstrijden zoals Liverpool - Dortmund laatst. En dat zal je bij Atletico nooit zien.

28 april 2016 om 23:32

Ik vind het ook machtig klinken als ik hoor dat een ploeg bijna geen goals tegen krijgt.

29 april 2016 om 11:38

Xyzz,

Je hebt helemaal gelijk hoor, want Liverpool - Dortmund was echt een gigantische thriller zou je (bijna) zeggen, maar wat ik wil zeggen is dat ik ook van een Atletico kan genieten. Ik hou ook van kansrijke wedstrijden en mooi voetbal, maar wanneer je dat bestrijd op de manier van Atletico met zoveel passie en zo'n bizar goed gesloten verdediging, is dat ook zeker fantastisch om te zien.

Ik vind Simeone juist fantastisch. Alles om te winnen, als Aad dit had, was hij misschien nog wel een toptrainer geweest. Daarbij vind ik dit vechtvoetbal veel mooier dan zinloos passen, veel meer strijd en beleving!

28 april 2016 om 11:17

Mee eens, en vergeet niet dat Atletico veel mindere spelers heeft. Volgens mij zeiden ze gister bij Sbs6 juist dat Nederlandse clubs zo moesten gaan spelen tegen psv ajax en feyenoord.
Resultaat moet altijd op 1 staan.

28 april 2016 om 11:20

De Mos deed volgens mij als trainer zelf ook een keer pootje haken aan de zijlijn :-)

28 april 2016 om 11:44

Qua spelstijl mag ik die 'over mijn lijk' mentaliteit wel. Het was dan ook jammer om te zien dat ie vorige week een 2e bal het veld in gooide om een counter af te stoppen.

28 april 2016 om 12:53

Hij gooide die bal niet in het veld. Je kan duidelijk zien dat ie al met twee handen in de lucht staat en de bal vanaf de rechterkant het veld in gegooid wordt op ongeveer 2 meter van Diegp Simeone vanaf. Alleen iedereen neemt klakkeloos alles over in deze maatachappij

28 april 2016 om 15:14

Dan heb je de andere beelden nog niet gezien, waar te zien is dat Simeone naar de ballenjongen schreeuwt en wijst om de bal in het veld te gooien. Simeone was zeker fout in dit geval en verdient het om 3 wedstrijden in het stadion te zitten.

28 april 2016 om 12:05

Vechtvoetbal is gebaseerd op het niet hebben van de bal en gokken op een foutje.
Dat vind ik verschrikkelijk. Natuurlijk moet je strijd en passie leveren, maar neem het "vechtvoetbal" van Simeone en het spel met dezelfde gedachte van bijvoorbeeld Klopp.
Die speelt ook niet op balbezit, maar dat is toch een stuk leuker om te zien.
Dortmund en Liverpool was de leukste wedstrijd van afgelopen jaren, twee ploegen die vechten en aanvallen. Geen ballen het veld in trappen, niet janken, tijdrekken, schoppen..

Anti-voetbal vind ik het en ik vind het verschrikkelijk. Toen ze in het begin zo speelde, toen snapte ik het en kon ik het waarderen. Ze moesten toen wel. Maar inmiddels 3 jaar verder en het is geen haar beter geworden, maar gewoon nog dichter getimmerd dan toen.

Eindelijk een verstandig verhaal van de Mos.
Uiteraard respect voor hetgeen Simeone doet.

Allemaal leuk en aardig, maar als Atletico de finale wil halen dan zullen ze toch zo moeten spelen. Als iedereen altijd vol op de aanval zou spelen, dan zou waarschijnlijk altijd Barcelona en Bayern Munchen (eventueel Real) in de finale staan. Daar zit ook niemand op te wachten. Elk team moet gewoon in zijn kracht spelen en zorgen dat ze die finale halen.

lol en toen Nederland zo op het Wk speelde vond Mos het zeker geweldig..

28 april 2016 om 12:50

of PSV

Ik vind hem juist het tegenovergestelde. Hij denkt aan een collectief dat niet veel geld hoeft te kosten en verslaat daarmee peperdure individuen!!

28 april 2016 om 11:27

niet veel kosten is geen goede benaming...."minder vee dan" is beter.

Vergis je niet...atletico geeft genoeg uit.

28 april 2016 om 12:26

Dat komt puur door goede handelingzaken...over 240mil aan spelers verkocht in de laatste 2 jaar. Vergeet niet dat atleti ook diep in de schulden zit.

28 april 2016 om 14:07

real en barca zitten ook diep in de schulden ;-)

30 april 2016 om 02:22

Alleen die hebben veel meer geld te besteden dan atletico

Zou dit, los van het gebrek aan kwaliteit, niet de reden zijn waarom Nederland en het Nederlandse voetbal de laatste jaren niet meer zo succesvol is? Wij proberen altijd maar 'mooi' voetbal te spelen, de tegenstander onze wil opleggen, etc. Simeone voetbalt puur op resultaat, daar gaat het immers om niet? De absolute wil om te winnen en er keihard voor te vechten ontbreekt bij ons! Jammer, want als we ons technisch en tactisch vernuft zouden kunnen combineren met een killers-mentaliteit zijn we volgens mij als voetballand en als afgevaardigde clubs een stuk sterker!

28 april 2016 om 11:27

De tijd dat wij Nederlanders technisch en tactisch vernuft hadden ligt al vele jaren achter ons.

Ajax is al meer die kant op gegaan trouwens. Zeer fysiek en behoorlijk agressief. Enige verschil is dat Ajax de neiging heeft om in balbezit de bal rond de middellijn heen en weer te spelen wat Atletico (terecht) nooit doet.

28 april 2016 om 12:17

Ajax agressief en fysiek haha. Hou toch op man. Europees gezien zijn het gewoon geen slimme spelers

28 april 2016 om 15:25

Het gaat natuurlijk om de gulden middenweg vinden. Het is niet alleen zo dat men in Nedserland altijd dat mooie voetbal wil brengen maar de grootste oorzaak vind ik dat het bij Nederlandse voetballers tegenwoordig aan instelling ontbreekt. Mentaal zijn het allemaal danseresjes tegenwoordig. Dat ligt aan de opleiding van voetballertjes in Nederland. Ze worden veel te veel gepamperd en beschermd, zowel door trainers als scheidsrechters. Als een jeugdteam maar mooi voetbal speelt dan is alles in orde. Maakt hen niet zoveel uit dat ze zijn verloren want 'het is immers de jeugdopleiding en we moeten ze vooral leren voetballen'. Met als gevolg dat die spelertjes niet meer leren winnen. Als je nou naar het Nederlandse nationale elftal kijkt, hoeveel van die spelers van de nieuwe generatie zit het dwars wanneer ze verliezen? Geen enkele! Dat was met spelers als Robben, Sneijder en RVP toch anders. Daarmee had je technische voetballers die ook de wil om te winnen hadden en wel eens een hard duel wilden aangaan of een smerige tackle durfden gooien.

Wanneer ik naar Nederlandse jeugdelftallen kijk valt het mij op hoe snel er steeds wordt gefloten door de scheidsrechters. En hoe vaak trainers die jongetjes blijven aanmoedigen om die mislukte dribbel zo nog eens te proberen. Dat is natuurlijk een mooie instelling maar in Nederland gaat het te ver. Met als resultaat dat je een generatie van ongeïnteresseerd slappe zakken zonder mentaliteit hebt gecreëerd.

28 april 2016 om 16:12

Amen! Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden. Instelling en mentaliteit, daar gaat het mis tegenwoordig. Men is niet meer gewend om uit te delen en te incasseren. Ik hoorde dat het in Scandinavie nog erger is: daar willen ze jeugdvoetballers laten voetballen zonder wedstrijdelement. Ik weet niet wat er van waar is en of en hoe het wordt ingevoerd maar dat zou echt de dood in de pot zijn voor de winnaarsmentaliteit!

Respect voor de resultaten die Simeone zijn team laat halen. Lijkt het uiterste uit het team te krijgen. Ik zou het echter niet erg vinden als dat clowneske gedrag langs de lijn eens wat minder zou worden. Het ziet er niet uit en na een tijd worden spelers die lijkt me ook beu.

Omdat Aad de Mos nooit zo succesvol zal zijn als Simeone vind ik het echt complete onzin dat hij zegt dat hij zich alles kan permitteren om succesvol te zijn.
Je moet juist alles doen om succesvol te zijn, daar gaat het vaak mis bij mislukte trainers als Aad de Mos.

29 april 2016 om 08:50

Nou nou, De Mos heeft wel diverse landstitels op zijn naam alsmede een EC2-zege en EC2-finale. Er zijn meer trainers die dit niet hebben dan wel.

Nee je moet blij zijn met zo driftkikker als guardiola. Simeone heeft een en al passie voor het spelletje. Guardiola die heeft nog wel eens van de rare acties buiten het veld... zie incident met messi dat hij een colatje wou drinken.

28 april 2016 om 11:34

Als toeschouwer maak ik me toch meer druk om wat er op het veld gebeurt dan wat ernaast gebeurt.

Simeone is voor mij de beste trainer van de moment. Gardiolaa moet het nog maar bewijzen nu hij voor het eerst in zijn carriere wen minder team gaan coachen, dat vergelijkbare kwaliteit bezit als atletico.

Natuurlijk heeft gardiola goed werk verricht en een eigen speelstyle geïntegreerd, naar wel met teams waarmee mijn oma ook kampioen zou worden.

Ik heb nu al zin in city en gardiola ben er benieuwd

Verbeterde versie van Chelsea. Geweldige club Atleico

Als binnenkort een wedstrijd is tussen Simeone en Mourinho ga ik mooi bij mijn schoonouders langs op de koffie, dat moet spannender zijn denk.

Ik.vind het juist totaal anders. Als.ik atletico zie spelen zie ik echt de passie er vanaf druipen en alles eraan doen om te winnen, ook staat er een solide team dat voor elke meter met elkaar vecht en ook zoals tegen barcelona in de PD, helemaal kan wegspelen. Absoluut een meerwaarde binnen het voetbal en ik kijk er heel graag naar. Als ik dat bayern gisteren zie zijn het allemaal omhooggevallen ego'tjes.

Atlético wil alleen tegen de absolute top nog wel eens op deze door De Mos gekraakte wijze spelen. Dat zijn nog geen tien wedstrijden per jaar. Laat dit nou juist het aantal wedstrijden zijn dat Aad de Mos en vele andere voetballiefhebbers jaarlijks een wedstrijd van Atlético Madrid kijken. Zeker in deze fase van zo'n competitie gaat het echt alleen nog maar om winnen, met al die krankzinnige financiële belangen. Wat een overdreven gedoe!

28 april 2016 om 13:14

Helemaal mee eens. In de competitie kan je sinds de winterstop gewoon genieten van het aanvallende spel van Atleti. Daarnaast werd er tegne Barca en Bayern tot aan de 1-0 gewoon zeer aanvallend gespeeld, alleen jammer dat de 1-0 gisteren zo vroeg kwam. Maar tegen Barca in de vorige ronde werd er gewoon 60 minuten aanvallend gespeeld.

Wat een onzin dit. Ik houd enorm veel van aanvallend voetbal, maar kan ook zeker genieten van Atletico. De strijd, de passie, het collectief, het is geweldig om te zien. De één kan het waarderen en de ander niet. Maar om nou te zeggen dat Atletico in feite het voetbal vernietigd, is totale onzin.

28 april 2016 om 12:09

Bij mij gaat het voetbal om spektakel, goals en mooie acties. Verdedigen is gewoon saai om naar te kijken. Ik hoop van harte dat dit voetbal niet de trend gaat worden, want dan haak ik echt af!

In mijn ogen is er geen betere coach dan Simeone op dit moment.
Het is werkelijk ongelooflijk dat hij zich al drie jaar in de titelstrijd kan mengen met grootmachten als Real Madrid en Barcelona, en tot nu toe zelfs al één keer de titel heeft gepakt.
Verder heeft hij ook nog de beker gewonnen en de Europa League.

Ik denk dat geen enkele andere coach dit had kunnen doen.

28 april 2016 om 12:06

Wil niet zeggen dat het echt verschrikkelijk is om naar te kijken!

28 april 2016 om 13:08

@bram1282,

Dat ligt eraan. Ik vind het juist mooi om te zien dat de echte voetballende ploegen die normaal gesproken iedereen met minder kwaliteit aan gort spelen (real, Barca, Bayern), tactisch flink aan de bak moeten om een georganiseerde ploeg kapot te spelen.

Als Real-fan heb ik echt frustrerende wedstrijden tegen Atlético gezien, maar het is gewoon knap hoe zij (atlético) tegen deze ploegen spelen.

Aan de andere kant vind ik dat Atlético heel slecht zelf het spel maakt. Als we bijvoorbeeld kijken naar de wedstrijd tegen Psv, was het gewoon zeer armoedig wat Atlético voor eigen publiek liet zien. Als PSV daar door was gegaan, was het allesbehalve onterecht geweest.

28 april 2016 om 17:47

Het is knap, maar niet mooi. Kan er echt niet meer van maken.

Atlético speelt gewoon goed. Een geweldige team ik gun ze de CL. Uitwedstrijd met Godin. Real - Atlético Mooie finale. Dan heeft Atlético Barcelona, Bayern en Real uit geschakeld. Psv heeft het gewoon gewelldig gedaan kan je nu al zeggen. Kom op Atlético !!!

Ik ben een liefhebber van technisch aanvallend voetbal pur sang, maar wat betreft het voetbal van Atletico slaat De Mos de plank goed Mis. De ploeg van Diego Simeone verstaat de kunst van goed en agressief verdedigen in groepsverband, werkelijk de hele ploeg straalt vechtlust uit in ieder persoonlijke duel, alsof hun leven ervan afhangt, gepaard met handige en slimme overtredingen. Ze kunnen in de counter geweldig snel uitbreken met Griezmann maar vaak genoeg ook geduldig en zuiver in balbezit blijven.

Nee, deze ploeg is van een hele andere kaliber anti-voetbal als het Chelsea van Mourinho.

Ik vind het persoonlijk ook verschrikkelijk om naar te kijken, maar resultaat telt tegenwoordig veel meer dan mooi voetbal. Dus een knappe prestatie maar wel een oerlelijke!

Helemaal mee eens, of hij resultaat voetbal speelt of niet is voor mij geen issue... Ik kijk TV en zowel in de Liga als CL is het elke keer niet om aan te zien. Verschrikkelijk, doodzonde dat een trainer zulke maatregelen moet nemen om topclubs tegen te gaan.
Geeft aan dat je voetbalvermogen toch echt niet voldoende is.

Eerste jaren vechtvoetbal?? Luis vs messi? Ze doen t nog steeds. Vooral die kleuter achterin Gimenez.

Atl. Heeft geld zat! Ze hebben ong. Even veel uitgegeven als Barca. Veel minder als Real.

En de Mos is vernietiger van zaadcellen met zijn geblatter, alle teams die niet na 20 combinaties de bal in het doel leggen zijn volgens hem vernietigers van het voetbal, die tiki taka fanaten zijn compleet doorgeslagen en denken dat voetbal maar goed en mooi kan zijn op één manier.

28 april 2016 om 12:11

Voetbal moet mooi zijn, anders kijkt er geen hond meer.

28 april 2016 om 12:22

Voor iedereen is de definitie van mooi anders, de ene vind vrouw a mooi, en de andere vrouw b, ik vind zowel combinatievoetbal als het Atleti voetbal mooi, beide hebben hun schoonheden.

28 april 2016 om 12:43

Noem de schoonheid van het verdedigen met 11 man? Ik ben echt niet alleen van het barca voetbal, ik zie gewoon graag aanvallen en niet een bus die geparkeerd staat. Dat is gewoon dodelijk saai voor iedereen.

28 april 2016 om 15:45

Schoonheid moet je zien, niet benoemen, als ik ze moet benoemen voor je, dan zie je zelf (nog) niet.

28 april 2016 om 17:45

Ja zo kan ik er nog wel een paar!

Grotendeels is het onzin maar het is wel storend dat hij volledig in het zwart constant buiten zijn vak en soms in het veld wild staat te zwaaien met zijn armen terwijl Bayern ook in het zwart speelde.

En zo zijn er elke keer wel andere dingen die niets met voetbal te maken hebben. Dat het geen mooi voetbal is, is toegestaan. Maar spelers afleiden, ballen in het veld gooien of op andere manieren tijd rekken, horen gewoon niet.

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het echt mooi om te zien hoe sterk ze in de verdediging zijn, als collectief. Daar kunnen veel teams van leren inclusief de mijne. Chapeau Simeone!

Ach Aad ik ben je beu gehoord.

Mooi voetbal moet niet perse tiki taka zijn. Er zijn een beperkt aantal clubs die heersen in het balbezitspel. Als Atletico tegen een Barça of Bayern dat rondgetik gaat proberen gaan ze het spel van de tegenstander op een trapje lager spelen en maken ze dus weinig kans.

Atletico is zo succesvol omdat ze een heel lastig te bespelen team zijn. Het is een machine met voetballend vermogen. Ze kunnen een hele wedstrijd als team druk zetten en daar kunnen die balbezitteams moeilijk mee om.

Aad moet niet zeiken. Simeone wordt beoordeeld op resultaten. Daar werkt hij dan ook voor. Het is geweldig om te zien hoe hij al jaren, ondanks de vertrekkers en nieuwkomers, een hecht team weet te smeden die werken voor elkaar.

Hij is al jaren op post bij Atletico, een club waar trainers als onderbroeken werden gewisseld, Aad.

Iedereen die iets van voetbal kent kan dit wel smaken. Atletico is een vechtmachine. Aadje heeft op alles kritiek en denkt zelf de uitvinder te zijn.

28 april 2016 om 15:10

Precies, als je zoals vele mensen hier het verschil niet ziet tussen een voetbalmachine met een perfecte organisatie en met 11 de bus parkeren a la Mourinho dan heeft je mening hierover weinig betekenis imo.

Dit Atletico is gewoon de definitie van het moderne voetbal. 11 verdedigers maar tevens ook 11 aanvallers. In de topwedstrijden komen ze iets minder aan aanvallen toe dan aan verdedigen omdat ze anders kwalitatief gewoon overklast worden. Dat is logisch en dus heeft Atletico niet veel keus. Je moet strijden met de middelen die je hebt en Simeone laat iedereen zien dat je niet de 11 beste voetballers nodig hebt om het beste team te zijn.

Het enige wat ik bewonder van Atletico is dat ze tot de 120e minuut alles en alles geven. Verder vind ik het een club voor losers. Tijdrekken, saai voetbal, nooit het spel in handen hebben, winnen nauwelijks meer dan 1/2-0 omdat ze alles dicht gooien bij een goal. Zakelijk gezien is het slim maar voor de toeschouwers is het vreselijk. Ik ben ook niet zo fan van Barca met overdreven veel rond spelen maar die komen uiteindelijk nog met spannende dingen en creeren hun eigen geluk. ATM laat hun geluk afhangen van een fout van de tegenstander. Niet mijn smaak voetbal.

Hoewel ik met de Mos eens ben dat Atletico te vaak anti voetbal speelt door vooral de tegenstander het spelen te beletten, heb ik meer moeite met clubs die te vaak door de scheidsrechters worden geholpen zoals de clubs van Guardiola.
Ik zie gisteren Lahm nog appelleren voor een handsbal in de 16, terwijl tegen Benfica zelfs blinden, de scheids incluis, hebben gezien hoe hij met zijn arm een voorzet van Gaitan in de 16 onderschepte.
Aan de taktiek van Simeone heb ik mij vooral in zijn eerste seizoen geergerd. Maar met aanvallers als Falcao, Diego Costa en nu een goed spelende Grisman en Torres, kan ik ook genieten van verdedigers als Godin, Juanfran of Filipe Luis. Nou ja, feitelijk van heel de ploeg, die niet alleen het verlies van een redelijke aantaal sterren schijnbaar moeiteloos kan opvangen maar ook de door blessures bepalende spelers als Tiago, zo'n beetje al het hele seizoen en Godin sinds kort.
Respect is dan ook op zn plaats.
En ik geef je het volgende mee: Atletico is geen Porto die vorige seizoen nog een mooie 3-1 voorsprong binnen 20 minuten uit handen gaf en met 5-0 achter de rust inging.
Deze 1-0 zal, zoals in 90 van de gevallen, voor Atletico voldoende blijken te zijn, zo verwacht ik. Want dit Atletico krijgt altijd een paar kansen, zoals gisteren al bleek met de bal op de paal van Torres in de 2e helft waarin Bayern schijnbaar heer en meester was maar niet echt veel verder kwam dan een zondags afstandsschot van Alaba. Deels uit frustratie denk ik.

Toen ik laatst keek zag ik Atletico geen handbal spelen, Aad.

Aad kan lullen wat hij wil, maar bij voetbal hoort ook verdedigen, en dat doet Atletico meer dan prima! Vorige ronde hebben zij Barca uitgeschakeld, toch niet de minste in aanvallend opzicht. En Atletico is niet door na 2x 0-0 en penals.
Deze week hebben 4 ploegen in de halve finale van de Champions League gespeeld 3x 0 goals en het enige doelpunt komt op naam van... Scorebord jounalistiek 2.0!

Ik vind dat de mos hier min of meer gelijk heeft. Het is natuurlijk niet zo dat madrid niet zelf mag bepalen hoe ze hun wedstrijden moeten spelen, maar ja.. het is nou niet bepaald heel leuk. een aantal wedstrijden is het leuk maar ik vind het inmiddels wel echt heel saai. En dan zijn er altijd mensen die zeggen dat ze ook aanvallend spelen, ja dat zal wel maar 90 procent totaal niet.

Ik vind de speelstijl van Atletico juist genieten. Prachtig om te zien hoe kort ze erop zitten en hoe ze voor elkaar door het vuur gaan. En zo extreem verdedigend vind ik het niet. Gisteren relatief wel, maar normaal gesproken zie ik Atletico ook bij momenten de tegenstander opjagen bij hun eigen 16.

Ook vind ik juist hun directe speelstijl aan de bal mooi. Gewoon voor een individuele actie gaan en er langs stomen, gewoon diep gaan en snel combineren. Niet de hele tijd dat balletje maar eindeloos blijven rondtikken.

Iedereen zijn mening. Ik vind een beetje defensief spelen niet erg. Ik kon gisteren bijvoorbeeld erg genieten van Augusto met zijn tackles. Daarnaast speelde Atleti gisteren toevallig zo verdedigend. Misschein ook tegen Barca met 10 man maar je verliest dan met 5-1 als je daartegen gaat aanvallen. Ik ergerde me bijvoorbeeld meer aan Barca van een paar jaar geleden die 100 passes nodig hadden om in de 16 te komen. Dan kijk ik liever naar een ploeg die echt wil winnen en een voorbeeld geeft aan alle ploegen hoe je moet verdedigen.

28 april 2016 om 15:07

Helemaal mee eens. Ik kan me dood ergeren aan Atletico in el derby madrileno maar dat betekend dat ze het goed doen. Als ik neutraal ben kan ik zeker van Atletico genieten de laatste jaren. Een tijd terug toen Atletico nog in volle opmars was vond ik dat ze zich te vaak op het vechten en intimideren en uitdagen focusten en niet aan voetballen toekwamen. Dat is er nu helemaal uit. Nu wordt er gewoon goed voetbal gespeeld vanuit de organisatie en combineren ze dat met spijkerharde duels en een tomeloze inzet. Het kan soms saai worden in de topwedstrijden maar ik vind het toch mooi om te zien.

men moet het ook niet vergelijken met het Chelsea van Mourinho hoor. Hier staan ook prachtige voetballes op het veld zoals Griezmann, Carrasco, Vietto, Saul, Koke... Die spelers zijn zo sierlijk als ze maar komen, alleen zijn ze er niet vies van om ook 110% inzet op de mat te leggen

Leuk en aardig maar als nederlandse clubs nou ook dergelijke mentaliteit hadden dan zouden we verder komen en dan hoorde je bijna niemand miepen erover.
1 van de minst gepasseerde ploegen van europa zoniet de minst gepasseerde.
Het blijft gewoon knap.
Zonder deze manier van spelen zou Atletico ook nooit zo ver komen.
Het is eigenlijk voor zo een club bijna een must om zo te spelen en ik geef ze gelijk.
Ook al oogt het wellicht niet allemaal mooi ofzo maar mooi is niet alles.

Atletico is het beste team in tegen de voetballende topploegen spelen. Als je ze vergelijkt met Barcelona, Bayern en Real Madrid dan hebben ze minder geld een mindere spelers maar ze hebben een tactiek die uitstekend is tegen dat soort ploegen. De verdediging van Atletico is de beste van de wereld (mening) en ze hebben hebben en goede snelle aanval met spelers als Griezmann en Ferreira Carrasco. Dat zijn als 2 dingen waar "de topploegen" moeite mee kunnen hebben omdat ze zo weinig ruimte krijgen om aan te vallen en het risico lopen op een counter. Een andere kwaliteit van Atletico is hun agressie in duels en de kwaliteit om een ploeg onder druk te zetten als ze nog niet helemaal gefocust zijn (zoals gisteren de eerste helft). Normaal gesproken zou een topploeg onder die druk uit kunnen voetballen maar als ze hun dag niet hebben dus niet.
Ik vind het dus logisch dat Atletico zo speelt omdat ze anders geen kans hebben tegen grote ploegen met betere en duurdere spelers.

nou ik heb De Mos niet gehoord toen Van Gaal in het WK een onverhoopte derde plaats haalde met hetzelfde tactisch concept .....alleen deed Louis het met 5 man achteraan in lijn .....en dat doen simeone of mourinho dan weer niet !

Dat oranje daar een onverwacht goed resultaat neerzette leek plots belangrijker dan de wijze waarop en dat komt dan wel heel hypocriet over als je telkens andere trainers de les spelt omwille van hun tactisch concept ......

niet doen zou ik zeggen en ik vergeet ook niet hoe De Mos met KV Mechelen en Anderlecht in België speelde , succes dat wel ......maar ook op een heel realistische wijze in de organisatie met vooral het voorkomen van een tegen doelpunt om dan te rekenen op de talentrijke aanvallers tot die de wedstrijd konden beslissen ..... dit alles was totaal anders dan het tactisch concept dat De Mos bij Ajax speelde !

Te weinig teams spelen met 3 verdedigers tegen Atletico. Je weet namelijk dat zij altijd 442 spelen dus hebben je backs niets te doen in een viermansverdediging terwijl de centrumverdedigers geen laatste man achter zich hebben.

28 april 2016 om 14:59

Het probleem is dat ze met hun spelersmateriaal heel snel kunnen omschakelen naar een 4-3-3 als daarin de mogelijkheden liggen. Als je in een 3-5-2 of een 3-4-3 speelt is het zo makkelijk niet om weer om te schakelen naar een 4 mans-verdediging zonder ofwel te gaan wisselen ofwel enorm aan kwaliteit in te boeten. Als we kijken naar de selecties bij topclub denk ik dat enkel Bayern op basis daarvan in staat is om in het midden van de eerste helft van een 3-mans verdediging naar een 4-mans verdediging over te schakelen of andersom zonder te wisselen of spelers op een onnatuurlijke positie te plaatsen

28 april 2016 om 19:14

Mwah ik denk dat het wel meevalt. En zo niet, dan is het belangrijk om spelers in je selectie te hebben die multifunctioneel zijn. Het is in ieder geval niet zo dat je machteloos bent tegen de tactiek van Atletico.

Vond Atletico vooral heel goed toneelspelen en kaarten aansmeren, daarbij geholpen door de thuisfluiter Clattenburg. Benatia gele kaart voor een correcte sliding aan de zijlijn op een madrileen die na de fluit van de scheids gewoon ( om tijd te rekken) gewoon door voetbalt. Of Neuer die een tijdrekker op de been helpen wil , etc etc. Had altijd een grotere hekel aan Real, maar wat een toneelspelers gisteren, bah

Ze hebben de vedettes onder controle? Dat is toch onzin? Het is algemeen geweten dat Pep lieverd brave ja-knikkertjes heeft. Verder heeft Simeone nog geen echte vedettes, sterke persoonlijkheden onder zijn leiding gehad dus dat kunnen we ook niet zeggen.

Verde wil ik hier niet teveel op ingaan. De Mos is simpelweg een arrogante, subjectieve idioot. Het enige dat ie doet is onzin verkopen en geilen op tiki-taka voetbal. dat laatste is logisch uiteraard, dat doen we allemaal met tijden maar hij maakt er een olympische sport van

Atletico en hun vechtvoetbal is voor mij juist hoop voor de toekomst, het meest verschrikkelijke aan voetbal tegenwoordig is het zeuren bij de scheids en constant op de vloer te rollebollen.
Ik hoop juist dat topclubs een voorbeeld aan hun nemen.

28 april 2016 om 16:56

Dat snap ik niet zo goed. Dat belagen van de scheidsrechter en met 11 rond hem staan zeuren bij elk besluit is Atletico net heel erg goed in. Ook dat 'rollebollen' en kaarten aansmeren kunnen ze goed, net als bijna elke Spaanse ploeg

Tja, Aad de mos moet even niet vergeten met wat voor spelersgroep Simeone er mee werkt, hij heeft geen spelers als messi, ronaldo, neymar, lewandowski , enz. en als je dan tegen al die grote namen komt terwijl jezelf een veel mindere spelersgroep hebt, dan is het volledig logisch en begrijpelijk dat hij zo speelt.

Ik vind Simeone en Atletico heerlijk om naar te kijken tegen grote ploegen als Real, Barcelona, Bayern. De ploeg en hun coach zullen 110% inzet geven om een resultaat te behalen. Dat is alleen maar te prijzen. En technisch gezien staan ze ook hun mannetje. Kijk naar spelers als Koke, Griezman, Saul.

Nee, het is heerlijk om te zien dat ook de coach veel zal doen om een resultaat te halen. Beter dan de gemiddelde grijze muis.

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren