Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Arne Slot nijdig na vergelijking van journalist: ‘Echt gênant dat je dit zegt’

Laatste update:

Arne Slot heeft woensdagavond behoorlijk tegengas gegeven tijdens het persmoment na afloop van de 1-0 bekerzege op PSV. De succescoach van Feyenoord werd door een aanwezige journalist vergeleken met Atlético Madrid-trainer Diego Simeone, maar was daar absoluut niet van gediend. Slot is van mening dat hij juist rustig is gebleven tijdens de bekerkraker in De Kuip.

Richting het einde van de persconferentie kwam de journalist met de bewuste opmerking. “Dat opstootje aan het eind. Het ging net over Mourinho... Toen dacht ik heel even dat Diego Simeone ook langs de lijn stond, toen ik jou bezig zag. Hoe beleefde jij dat?”

Slot laat duidelijk blijken wat hij van de opmerking vindt. “Dat is echt gênant dat je dat zegt. Dan zou ik je willen vragen om de beelden nog eens terug te kijken, want ik heb gewoon heel rustig langs de zijlijn gestaan. Niet meer dan dat. Aan het einde heb ik alleen even gevraagd of het een ingooi of een vrije trap was, in alle rust. Want dat scheelt nogal voor hoe mijn spelers zich moeten positioneren.”

Slot is van mening dat hij juist rustig is gebleven. “Iedereen vloog om mij heen, maar ik bleef gewoon staan. Dus als jij mij graag zo wil framen, be my guest. Maar dat is dus totaal niet waar. Ik was echt volledig rustig en heb niet één keer wat tegen de vierde official of tegen de scheidsrechter gezegd.”

Penaltymoment
In zijn interview met ESPN stak Slot niet onder stoelen of banken dat PSV een penalty had moeten krijgen. “Ik moet altijd een beetje uitkijken met uitspraken over de arbitrage, maar ik snap de frustratie van de PSV’ers. Ik heb die frustratie dit jaar ook al meerdere malen gehad en ik weet hoe dicht het soms bij elkaar ligt, zeker in topwedstrijden.”

“Je kan hier zeker een strafschop voor geven”, aldus Slot. “Het is een strafschop. Zoals het voor ons frustrerend is dat wij in Enschede geen strafschop kregen, want ik zeur dan te veel over de arbitrage, is het ook frustrerend voor andere trainers. Ik wil wel toegeven dat dit een penalty was.”

De wedstrijd eindigde uiteindelijk in een 1-0 zege voor Feyenoord, waardoor de Rotterdammers doorgaan in de TOTO KNVB Beker. In de kwartfinales wacht opnieuw een thuisduel. Op 7 februari reist AZ af naar De Kuip.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Rare vergelijking inderdaad maar goed wat verwacht je van de sport journalisten in Nederland..

25 januari 2024 om 10:40

We kunnen een paar dingen concluderen na gister, dat is dat journalisten totaal geen inhoudelijke vragen meer kunnen stellen en dat er maar eens goed gekeken moet worden naar de VAR. Belachelijk al die vragen waar Bosz en Slot op moeten antwoorden zonder dat het maar een beetje in gaat op de inhoud van de wedstrijd.

25 januari 2024 om 10:47

We hebben een lekker robbertje gevochten vannacht Berend, maar hier ben ik het helemaal mee eens. Zou er voor pleiten om alleen nog journalisten die het vak ethiek in de journalistiek met een voldoende hebben afgerond daar neer te zetten. Anders gewoon lekker toiletjuffrouw worden, dichtbij het riool.

25 januari 2024 om 10:49

Ik vond de journalisten bij Bosz echt het meest stuitend. '' je mag best boos zijn hoor '', '' als je nu laat gaan dan ben je het maar kwijt '', etc, etc.

Gooi nog even olie op het vuur. Tot zover de objectiviteit.

25 januari 2024 om 10:58

@Tinus, nou Kraaij ook hoor. Die wilde perse van Slot en Wieffer horen dat ze het een strafschop vonden en bleef daarop hameren.

25 januari 2024 om 11:00

Ik trek Hans als interviewer sowieso slecht. Ik vind hem bij de KKD een absolute meerwaarde, maar als interviewer is het een absolute bloedzuiger die maar door blijft zagen en zagen en zagen totdat je uiteindelijk maar meegaat in zijn gelijk doordat wanneer je dat niet doet hij toch nog twaalf keer dezelfde vraag op een andere manier blijft stellen.

25 januari 2024 om 11:03

En bij Timber ook nog eens, die ik echt mooi vond reageren. Schoenmaker, hou je bij je leest. Die half afgestudeerde journalisten denken tegenwoordig dat ze 3 Masters in de Psychologie hebben joh. Alsof spelers van de "gelukkige" club per se moeten toegeven dat ze geluk hebben gehad.

25 januari 2024 om 11:08

Pfoe ja Hans was weer stuitend. Doet me denken aan de Klassieker van vorig jaar waarbij hij letterlijk elk interview begon met de opmerking dat Hartman rood had moeten hebben en daarop bleef hameren. Het is prima dat hij z'n mening heeft (heel toevallig steeds in het nadeel van Feyenoord), maar dat doordrammen is wel heel irritant.

25 januari 2024 om 12:24

slot was juist super rustig dus die vergelijking slaat werkelijk nergens op

Hele rare vergelijking.vond slot opvallend rustig(had ook niks te klagen ) In een volgend leven wil ik ook voetbaljournalist worden. kan je gewoon drinken tijdens je werk schijnbaar.

25 januari 2024 om 12:27

Nou ja niks te klagen vind ik ook overdreven. Iedereen kijkt alleen naar dat penalty moment,maar de scheids was gewoon zeer matig en Feyenoord kreeg het eerste halfuur echt 0 vrije trappen mee terwijl er daar toch echt wel vaker gefloten had kunnen worden

25 januari 2024 om 14:46

Teken direct voor zo’n baan

Riooljournalisten, is er nog een andere soort? Nuchter en eerlijk, deze Slot. Het was ook gewoon een penalty. Die vierkante milimeter van een puntje van de veter van Wieffer die de bal raakte doet daar helemaal niks aan af.

Na de eerste zin dacht ik dat Slot de hand in eigen boezem ging steken (wedstrijd niet gezien), maar toen ging het ineens een heel andere kant op 😂. Vrij ongemakkelijke televisie.

Veelzeggend dat het ook veel over randzaken gaat en niet over de wedstrijd. Het was een wedstrijd vol vuur, maar voetbaltechnisch was het gewoon, van beide zijde, een matige wedstrijd. De neutrale kijker zal deze wedstrijd niet in zijn top-10 van dit seizoen opnemen. Voor de rest is Slot een trainer die net als zovele probeert de arbitrage te beïnvloeden. Het mag want de scheids laat het toe, maar ik heb daar weinig mee op. Wat dat betreft vind ik het een verademing om naar van 't Schip te kijken. Gewoon bezig zijn met je eigen ploeg, nu heeft hij daar ook wel zijn handen vol aan.

25 januari 2024 om 10:55

Topwedstrijden, want dit is de hoogmis van het Nederlandse voetbal op dit moment zoals NRC zo mooi omschreef, ogen al snel als slechte wedstrijden. Omdat beide teams tactisch zo goed zijn en zo goed druk zetten dat de mooie oplossing vinden moeilijk is en je snel wordt gedwongen tot fouten. Het klinkt populair, voetbaltechnisch was het matig, maar ik zou bijna willen zeggen dat dat juist de kwaliteit van de wedstrijd bevestigde. Net als de vorige twee ontmoetingen. Het is een zege dat we dit soort potjes in Nederland kunnen zien, voorheen moesten we daarvoor naar een andere competitie kijken of een enkele Europese pot.

Had Feyenoord Boscagli of Schouten telkens vrij laten opbouwen, dan zie je misschien prachtige openingen, op steekpasses, en denk je goh wat een goede wedstrijd, voetbaltechnisch van hoog niveau. Maar dan kijk je in feite naar een wedstrijd waarin éã©n team het tactisch slecht doet.

Ik zet net de VI ZSM podcast aan, Pieter Zwart heeft altijd wel een goede blik op de wedstrijd (verder gaan dan de gemiddelde journalist) en is tactisch onderlegd. Die kan ik je aanraden.

25 januari 2024 om 11:05

Altijd zo toch? De analyse na Klassiekers en Toppers die dicht bij elkaar liggen is altijd: het was niet goed, maar wel spannend.

25 januari 2024 om 11:08

Exact dat, en soms klopt het ook wel hoor er zijn ook slechte klassiekers. Maar ik denk dat zowel psv als feyenoord gisteren beter waren dan in hun wedstrijd met ajax (niet vervelend bedoeld). Tactisch spel is niet altijd het leukste om te zien, hoewel in het gisteren hand in hand vond gaan

25 januari 2024 om 11:20

Tja, randzaken wã¡ren zeker ook voor Higler heel belangrijk. Heb het niet precies berekend, maar denk dat 80 van de kaarten niet over voetbal gingen; geel voor commentaar op de scheids, geel voor het veld oversteken bij wissel (ipv meteen over de zijlijn stappen waar je al bij staat), nog meer geel voor commentaar op de scheid, voor de verandering geel ivm commentaar op de arbitrage, bal uit de handen slaan als de tegenstander een in wil gooien, geel voor assistenttrainer (feyenoord) voor commentaar op de arbitrage, geel voor trainer (psv) voor aanmerkingen op de scheids... Het wás een topaffiche, maar door de arbitrage is het een ravage geworden..

25 januari 2024 om 11:26

Haha je weet de enige reden dat je naar de trainier kijkt ipv de wedstrijd een reden heeft he...

Ik kijk wel gewoon naar de wedstrijd.

Psv had vorig alles al mee.
Ziet er naar uit dat 2024 iets anders word.

25 januari 2024 om 11:51

Geen idee wat je bedoelt? Als de trainer in beeld komt dan zie ik dat. Zap jij dan weg?

25 januari 2024 om 18:07

Ok , dan leg me dit uit , een trainer komt hoogstens een paat minuten in beeld.
Hoe weet je dan wat hij de andere anderhalf uur doet?

Maar ieder geavl die 2 sec trainer in beeld geeft je een goed gevoel.
Hoop wel dat hij zich gedraagd dan de komende tijd.

Werd het toegeven van de penalty niet in zijn mond gelegd door Hans? Die weer eens zijn eigen gelijk wilde doorpushen. Slot gaf aan dat je hem kunt geven en Hans bleef maar zagen waardoor Slot uiteindelijk maar zei '' dan is het een honderd procent pingel, Hans. Ook goed ''.

25 januari 2024 om 10:41

ESPN was sowieso buiten alle perken gisteren. Analisten die 10 minuten erover hebben, dan Hans nog naar binnen sturen die van iedereen bijna een geschreven bekentenis wilde dat het een pingel was.

Hij presteerde het zelfs toen Timber voor de camera verscheen over de pingel te beginnen ipv over zijn goede spel of z’n goal. Stuitend.

25 januari 2024 om 10:44

Ik vond het juist goed van Hans dat hij doorvroeg. Slot heeft het al weken over de beslissing in Enschede maar nu het een 100% strafschop was gaf hij aan dat de scheids hem wel kon geven. Zeg dan gewoon ook eerlijk dat het een duidelijke strafschop was voor PSV en een 2e geel voor Wieffer dan meet je niet met 2 maten.

25 januari 2024 om 10:45

Maar.. dat deed Slot ook.

En als jij de manier van interviewen van Hans gisteren echt goed vond dan gaan jij en ik het nooit eens worden.

25 januari 2024 om 10:46

Ik trek Hans prima maar niet als interviewer. Die man is een extreme bloedzuiger en pushed altijd zijn eigen mening door. Jij vindt het ook een penalty, toch? Ah, kom op. Dit is toch een penalty. Jij vindt het ook een pingel, dat weet ik zeker. Etc. Etc. Etc. Vermoeiende man.

25 januari 2024 om 10:51

Nee dat deed Slot niet. Hij snapte de frustratie van PSV en hij gaf aan dat je hier een strafschop voor kon geven. Kijk het interview maar terug. Pas na het doorvragen van Hans zei hij op het einde: Als jij dat wil dan wil ik dat toegeven. Ik hou totaal niet van de stijl van interviewen van Hans maar in dit geval moest hij wel doorgaan omdat Slot niet aangaf dat het een duidelijke strafschop was.

25 januari 2024 om 10:58

Je kan hem geven en ik snap de frustratie is toch iets anders dan '' als jij het wilt dan wil ik het wel toegeven '', ik zag het vooral als een trainer die het zuigen van Hans zat was en dat maar zei om ervanaf te zijn. Hij had immers al minimaal drie keer gezegd dat je hem kan geven en dat hij de frustratie van PSV begreep. Wat wil je dan als Hans in vredesnaam nog meer horen.

25 januari 2024 om 11:06

Hou op zeg, Slot zei gewoon dat ie de frustratie snapt en je hem kan geven. Dat is zat. Het is niet aan de trainer van Feyenoord om heel hard te roepen, oh wat verschrikkelijk dat de tegenstander geen pingel kreeg. Dit antwoord was afdoende. Dat ie bij Timber ook alleen maar over de pingel begint en nauwelijks de goal is gewoon enorm kansloos. De media moet verslag doen, niet het verhaal creëren. Van mij mogen we terug naar 3 minuten voorbeschouwing, 3 minuten nabeschouwing en verder niks.

25 januari 2024 om 11:08

@Migi,

Skip Hans en ik kan prima naar zulke potten kijken. Maar bij een wedstrijd waarin enige controverse is, is het echt niet te doen. O. Nou. Eindelijk na tien minuten wil je toegeven dat het een pingel was. Mooie goal trouwens nog. Bedankt.

25 januari 2024 om 11:09

Juist, ik vind dat ook wezenlijk iets anders en het leek er inderdaad op dat hij het maar zei om van Hans af te zijn.

25 januari 2024 om 11:14

Hij had daarvoor wel al drie keer gezegd dat hij de frustratie begreep en je hem prima kunt geven. Dat is toch gewoon hetzelfde als '' ik vind het ook een pingel ''?

Ik heb nog nooit een andere coach horen zeggen '' Ja, absoluut een strafschop, Hans. De tegenstander is genaaid. ''. Die houden ze toch altijd op de vlakte. Ik kan prima leven met '' je kunt hem geven ''.

25 januari 2024 om 11:24

Dat is het wel denken maar omdat je trainer bent van Feyenoord het niet zeggen. Maar wel al wekenlang op het moment tegen Twente terugkomen waarin hij ook niet zegt je kan hem wel of niet geven. Als het zo duidelijk is, wees een kerel en zeg gewoon dat het een duidelijke strafschop was dan hoeft Hans ook niet door te vragen en is iedereen blij.

25 januari 2024 om 11:31

Misschien een impopulaire mening maar ik zou mij als Slot niet echt druk maken of iedereen wel blij is of niet. De beste man is coach van Feyenoord, als er een paar PSVers ontevreden zijn zal het hem waarschijnlijk zijn derrière oxideren, en terecht mijns inziens.

25 januari 2024 om 12:31

@pjotr: nogmaals: zo overduidelijk was het niet,dus prima antwoord van Slot

25 januari 2024 om 13:29

Als zelfs Mario Been het een 100% penalty vond lijkt het mij vrij duidelijk

25 januari 2024 om 14:09

Je bent echt de enige die zich er zo aan stoort maat, iedereen vond Slot’s mening vrij duidelijk lijkt me zo.

25 januari 2024 om 15:07

Anderen stoorden zich weer aan Hans. Het is een cruciaal moment in de wedstrijd en ik vind dat je als journalist dan geen genoegen moet nemen met je kan hem geven terwijl iedereen, zelfs Mario Been, ziet dat het een penalty is..

Verder stoort mij het antwoord van een trainer niet hoor. Van mij mogen ze al die interviews achteraf wel afschaffen maar als je dat wel in stand houdt moet je wel mogen en durven doorvragen als er zo'n niets zeggend antwoord uitkomt.

25 januari 2024 om 10:57

Tinus, het was natuurlijk een penal en dat zag Slot ook. Hij heeft nu in twee momenten aan de pers verteld dat hij het een penal vond. Hans zeurde zoals altijd wel, maar je kon bij zowel Timber als Slot duidelijk zien dat ze het een penal vonden.

25 januari 2024 om 11:10

Maar het is toch niet aan Feyenoord om hier toe te geven dat ze het een pingel vonden? ESPN bleef maar zuigen en wilde per se horen dat Slot het toch echt een pingel vond. Hij had al meermaals toegegeven dat hij de frustratie begreep en je hem prima kunt geven. Wat wil je dan in vredesnaam nog horen? Daarin zegt hij toch al dat hij het ook een pingel vond?

25 januari 2024 om 11:24

Ach je kunt hem geven maar 100% een penalty is het niet natuurlijk. Wieffer raakt wel gewoon de bal. Al die commotie is wel zwaar overdreven.

25 januari 2024 om 11:46

Haha dat is de commotie niet. Het was namelijk wel een 100% penalty. Dat Slot dit van Kraaij moet toegeven slaat dan wel weer nergens op.

25 januari 2024 om 12:53

Het was een 100000000000000% penalty. Hij raakt de bal echt niet. Ze zouden een penalty moeten krijgen en het zou 2x geel zijn geweest. Ik acht de kans daarom aanwezig dat PSV gewoon de wedstrijd had gewonnen.

25 januari 2024 om 14:45

Musi26 hij raakte de bal wel degelijk maar zeker niet genoeg om te verantwoorden dat het geen pingel was. Maar je kan zien dat hij de bal wel schampt. Dat deed Berghuis overigens ook met die overtreding in Marseille maar die kreeg daar toch ook wel terecht rood voor. Een heel klein beetje bal neemt niet weg dat je de speler vervolgens vol op zijn voet onderuit kegelt.

Dan moet je toch echt vol de bal wegschieten eerst en niet een nauwelijks te spotten aaitje geven met je teen.

Waarom gaat het alleen maar over randzaken. Nauwelijks een fatsoenlijke analyse gelezen over de wedstrijd die m.i. toch boeiend genoeg was.

25 januari 2024 om 10:45

Eens. Alleen werd deze pot beslist op zo'n detail dat eigenlijk niet als randzaak te noemen is. Maar heb bijvoorbeeld live die persco nog met Bosz gezien en zijn harstslag ging van 60 binnen 10 seconden naar 120 door die zuigers van de journaille. Hij begon echt heel fatsoenlijk, maar je kan niet normaal reageren op mensen die niet normaal en ethisch verantwoorde vragen stellen.

25 januari 2024 om 10:49

Het viel toch allemaal wel mee? Er werd hem gevraagd naar de pingel, 1 journalist zei dat hij het geen pingel vond en Bosz wou hem zo ongeveer over de tafel heen trekken om die opmerking. Heb Peter bijna nooit zo gezien. Had je zo’n seizoen als Steijn gehad oke maar je hebt (bijna) alles gewonnen tot nu toe man. Waar is het voor nodig om zo extreem geagiteerd te zijn na 1 verliespot waar het even tegen zat. Ajax kan 4 punten minder bijschrijven door dit soort gezeik. Gaan we toch niet ook driehonderd artikelen aan wijden?

25 januari 2024 om 10:55

Jtjevtt. Hij zei nog niet eens dat 'ie het geen pingel vond, hij zei dat 'ie zelf wel een penal vond, maar om zich heen verschillende geluiden hoorde. Heb Bosz overigens wel vaker zo gezien hoor, als iets tegenzit dan komt 'ie vrij snel in zijn emotie te zitten. En dat wist het journaille gisteren goed uit te dagen.

25 januari 2024 om 10:56

Gaat vaak ook om de manier waarop zulks wordt gezegd. En het tekent de winnaarsmentaliteit door zo te reageren als Bosz deed. Het probleem van Steijn was juist dat hij alles maar prima vond

25 januari 2024 om 10:59

Myvision er is winnaarsmentaliteit en er is een te kort lontje hebben wat overslaat op je groep. Je kan zeggen wat je wil over Slot maar die blijft wel altijd kalm en beheerst.

Wat Bosz gisteren liet zien vind ik niet passend voor de leider van een team. Iedereen maakt fouten hoor, maar we mogen best even benoemen dat hij zich niet echt handig opstelde. Verbaast me niks dat Lang zijn gram gaat halen op social media en Dest ook een “altijd hetzelfde liedje” erin gooit. Als coach heb je ook de taak ook dit soort momenten goed te managen achteraf.

25 januari 2024 om 11:05

JtjeVtt Probeer jij er goed op te komen staan bij de Feyenoorders hier op VZ ofzo ? Man man man

Psv is genaaid, logisch dat zij zich daaraan irriteren toch ?

Kan je wel zeggen gebeurd bij anderen ook, maarja daar kopen zij toch niks voor.

25 januari 2024 om 11:22

Zodra Bosz verliest blijkt ie ook gewoon een mens. 100% van de trainers is in een beter humeur als ze alles winnen. Het zou raar zijn als het niet zo was, maar zeker Peter Bosz is niet een trainer die daarboven staat. Die heeft genoeg rare dingen gezet in zijn eerdere periodes in de Eredivisie. Maakt ook verder niet uit.

25 januari 2024 om 11:24

@Migi, het maakt je niet uit, maar toch wil je het ff vermeldden....

25 januari 2024 om 11:37

"jtjevtt Probeer jij er goed op te komen staan bij de Feyenoorders hier op VZ ofzo ? Man man man "

Wat is dit dan voor argument? Omdat ik het niet met je eens ben probeer ik er goed op te staan bij andere gasten

Ajax heeft onlangs nog 4 kostbare punten verloren in de (financieel gezien) cruciale strijd om plek 3 dankzij schandalige vertoningen van de VAR. Maar weet je pik, dat is voetbal. Vind het bloedirritant tijdens de wedstrijd, na de wedstrijd kan ik er nog even geirriteerd over zijn maar uiteindelijk is het klaar. Maar in die situaties zijn de Psv'ers op VZ er altijd als de kippen bij om te zeggen dat je niet naar de scheids moet wijzen, dat je zelf maar beter moet voetballen en dat het over een heel seizoen of een competitie wel weer uitbalanceert. Maar dan werkt dat dus wel twee kanten op he.

PSV heeft 1 keer een VAR momentje niet mee in een belangrijke pot en gelijk schreeuwen ze moord en brand overal, 6 artikelen op VZ, spelers die hun gram gaan halen op instagram. De (een halfjaar lang alles winnende!) trainer die zich niet kan beheersen in een persconferentie. Echt wat een gejank allemaal.

Je mag je best ergeren aan een beslissing van de scheids, ga dan niet de moraalridder uit lopen hangen zodra het andersom bij je concurrenten gebeurt. Dan krijg je dat op een gegeven moment terug ja. De aandacht voor dit ene moment is zwaar disproportioneel.

25 januari 2024 om 12:30

Nee, ik heb de bizarre gave om ook gesprekken te kunnen voeren over zaken waar ik niet wakker van lig. De essentie van het punt is niet de reactie van Bosz, maar de dubbele maatstaf die wordt gehanteerd.

25 januari 2024 om 13:11

Jij vind het zwaar disproportioneel, dat wil niet zeggen dat het ook zo is.

Ik vind je op het moment erg pro Feyenoord en Anti PSV

25 januari 2024 om 13:13

@Migi Ik zeg toch ook niet dat je er wakker van ligt ?

Toch wilde je ff je punt maken, maar maakt ook verder niet uit

25 januari 2024 om 14:38

Jij noemt het pro-Feyenoord, Anti-PSV... Ik noem het liever pro-genuanceerde/inhoudelijk onderbouwde mening, anti-hypocrisie.

Ik ben trouwens nog het aller meeste pro- een VAR die gewoon zijn werk doet, maar dat is helaas nogal moeilijk gebleken dit seizoen.

25 januari 2024 om 10:55

Ja dit begrijp ik ook niet, ik zou het interessanter vinden om te lezen over PSV dat De Jong geen 1x in stelling heeft gebracht om iets uit te richten. Als het alleen maar om 1 discutabel moment gaat terwijl PSV de rest van de wedstrijd amper iets heeft laten zien, misschien is de winnaar dan wel gewoon terecht.

25 januari 2024 om 10:58

Voor mij als neutrale toeschouwer was het niet erg boeiend hoor. Hoog tempo, slecht voetbal. Wel vermakelijk door het tempo en de slippertjes af en toe, maar deze pot is er voor niet eentje om te herinneren.

25 januari 2024 om 12:09

Prima wedstrijd voor de neutrale toeschouwer, een beetje slordig en gehaast maar dat gebeurt wel vaker in dit soort toppers. Timber en higler de beste mannen aan de kant van feyenoord. Bij psv kon dest mij erg bekoren, onrustige bakayoko waarbij alles goed gaat totdat hij 1 stap in de 16 zet. Wedstrijd die met een fatsoenlijke scheids wss anders was verlopen. De meest gelukkige (en vervelendste maar dat krijg je als je voor staat in zo'n wedstrijd) heeft aan het langste eind getrokken.

Slot heeft gewoon gelijk. Het was een pingel, andersom overkomt het hem ook weleens. Gaan we in die situaties ook het hele profiel van de VAR erbij halen? Kijken hoe de grasmat is aangelegd, oh wee misschien zijn de graszaadjes geteeld in Rotterdam.

Zwaar overdreven dit allemaal. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Ajax werd ook zwaar benadeeld in de bekerfinale twee jaar geleden door een buitenspel moment zo’n 30 passes voor een goal. Tegen Excelsior (veel dieper in de aanval) was het een schande volgens vele PSV’ers, maar in de beker was het toen “buitenspel is buitenspel.”

Mij heb je verder geen moment daarna horen klagen daarover. Maar als we dan toch met dubbele maten gaan meten komen dit soort zaken wel weer bovendrijven.

Als je zelf beter voetbalt hoeft het ook niet af te hangen van 1 VAR moment. Daar gaat het verder nergens over.

25 januari 2024 om 11:12

Wat ik sowieso niet snap bij die beker wedstrijden is dat in de eerste rondes er geen var is en vanaf de kwart finale wel. Als je dan de var in zet is het in alle bekerwedstrijden of helemaal niet. Maar niet halverwege een toernooi wel de var inzetten. Is ook nadelig als je het zo gaat bekijken.

25 januari 2024 om 11:40

Jeffrey ik denk dat dat vooral te maken heeft met het feit dat je in die eerdere rondes veel meer amateurteams hebt spelen. Een VAR op een pollenveld in Scheveningen met 1 camerastandpunt is toch net wat anders dan in de Philips Stadion of in de Kuip. Ik vermoed alleen dat de KNVB niet had verwacht dat sommige amateurteams zo ver zouden komen dit jaar.

Zei Slot niet dat hij zou ingrijpen als een van z’n spelers Antony-gedrag zou vertonen? Denk dat Gimenez vandaag even langs mag komen

De journalistiek in Nederland is erbarmelijk. Ik erger me ook weleens aan Slot, maar hij komt in de verste verte niet in de buurt van een Mourinho of Simeone. Daarbij toonde hij zich na de wedstrijd vrij empathisch naar de PSV-spelers en supporters, dus denk dat we Slot ook zo nu en dan met rust kunnen laten.

25 januari 2024 om 10:51

Ook Slot heeft z’n slechte trekjes als het tegenzit, zoals ieder mens. Vind dit ook een geforceerde klopjacht. Van mij mag het veel meer over het gedrag van Gimenez gaan.

25 januari 2024 om 10:57

Eens. Gimenez buiten het veld een gentleman, maar binnen het veld begint dat een zuiger te worden op zijn tijd.

25 januari 2024 om 11:03

Vind het ook irritant. Schwalbes, gezicht vastpakken als je borst geraakt wordt. Gaat nergens over.
Vond Til overigens ook gefrustreerd overkomen. Constant zeiken op de scheids

25 januari 2024 om 11:06

Ja, het is dat hij zo goed is, dat maakt veel voor je goed Fr010frdam. We kunnen in Amsterdam uit ervaring spreken Al missen we nu juist een beetje van die zuigers.

25 januari 2024 om 11:33

@myvision,
We missen wat leiderschap, maar was daarom stiekem een beetje trots dat ze gisteren wel een beetje aan het zuigen waren.
Alleen Santi brengt dat altijd weer naar een ander niveau, Zuid Amerikanen.
Maar overall heb ik et liefst dat ze dat achterwegen laten.

25 januari 2024 om 10:52

Denk dat wij 'm als Ajacieden ook vooral slecht trekken omdat het gewoon een goede coach is Zowel in interviews als langs de lijn meestal de rust zelve, waarbij 'ie soms irritant 'alles onder controle' (weet even geen beter woord hiervoor) over komt. Kan me voorstellen dat Ten Hag ook zo overkwam voor andere supporters in zijn tijd bij Ajax, en daarom voor concurrenten ook simpelweg irritant was, maar als zo'n iemand trainer van je eigen club is dat het dan heel prettig is.

25 januari 2024 om 11:00

Precies. Wat Slot alleen veel tactischer doet is het via bijzinnetjes herhalen van wanneer zij allemaal zijn genaaid. Ten Hag had het team als voetbalmachine veel langer en veel beter voor elkaar, Slot is verbaal ontzettend goed en slim.

Slot komt bij Feyenoord niet meer van dit stempel af. Bij ESPN houden ze dat beeld ook graag in stand. In de Kuip heb ik het idee dat Slot juist één van de rustigere trainers is die we ooit gehad hebben. Dan was een Advocaat bijvoorbeeld veel erger.

Was ook gewoon een duidelijke penalty en als je dat niet ziet heb je duidelijk een gekleurde bril op.

25 januari 2024 om 10:51

Iedereen ziet het Masterbry, maar iedereen ziet ook dat dit regelmatig gebeurt bij andere clubs. Behalve de PSV fans, die vinden dat dat andere situaties waren. Wie heeft er nou een gekleurde bril op vraag ik me af.

25 januari 2024 om 10:56

Dus als een ander genaaid wordt dan is het goed ? Je moet het gewoon beoordelen als aparte situatie en niet alles van het afgelopen jaar erbij halen.Overigens zijn er echt nog wel een paar voornamelijk Feyenoorders die ontkennen dat het een penalty was.Ik support trouwens zowel geen Feyenoord als PSV...

25 januari 2024 om 11:48

"dus als een ander genaaid wordt dan is het goed ?"

Het is nooit goed als dit soort fouten worden gemaakt. Dan mis je dus ook totaal mijn punt als je dit uit mijn opmerking haalt. De dubbele standaard bij de PSV fans is nogal opvallend te noemen in deze situatie. Zeker gezien de argumenten die erbij worden gehaald waarbij ze in vergelijkbare situaties van de concurrent toch echt het omgekeerde vonden.

Dat er 5 Feyenoorder fans zijn die ontkennen dat het een pingel was, tja... maakt dat uit als het meerendeel van die fans ook wel gewoon kan toegeven dat ze gemazzeld hebben. Er zitten altijd een paar tussen die het anders zien.

Vind Slot vaak als een dwaas rennen en verongelijkt zwaaien aan de zijlijn maar gisteren vond ik hem juist opvallend rustig maar dat zal er ook mee te maken hebben dat bijna alle discutabele momenten voordelig voor zijn ploeg uitvielen.

25 januari 2024 om 10:55

Hij is telkens bezig met de ploeg neer te zetten. Vandaar het rennen en zwaaien.

Gaan we het ook nog hebben over de wedstrijd of alleen maar over randzaken? We kunnen het ook hebben over PSV dat De Jong niet 1x in stelling heeft gebracht om iets uit te richten.

25 januari 2024 om 11:25

Die penaltybeslissing was geen randzaak maar een hoofdzaak. Of beter gezegd de hoofdzaak. Daarmee werd de wedstrijd in een foute beslissing in het voordeel van Feyenoord beslist. Als dat geen hoofdzaak is wat is dan nog wel een hoofdzaak

ESPN is in Amerika al een ramp om te kijken en luisteren en die lijn trekken ze hier keurig door. Alles voor de ophef en de verontwaardiging. Die gast bij de persco is ook geen echte journalist. Zoekt gewoon reuring.

Wat was Hancko gisteren weer sterk. Leek de laatste weken een heul klein beetje minder scherp, maar zat er gisteren als vanouds heel kort bovenop, was zuiver in de passing en had nog een fantastische actie waar dat schot van em uitkwam. Verder hoop ik dat onze Gernot nou een keer scoort, want die heeft me een partij pech in de afronding. Gisteren ook weer dat Drommel opeens een fantastische redding op de lijn maakt.

On: ik vond Slot (en Bosz) gisteren vrij rustig langs de lijn. Ja Bosz werd gek bij het penaltymoment, maar dat lijkt me logisch. Beide persco's vond ik vooral het journaille genant. En de mensen bij ESPN ook. Oh en als je dan toch iemand op het veld moet noemen; Gimenez met die duikeling toen Lang hem tegen zijn schouder duwde en hij naar zijn gezicht greep. Wie deed dat nou in 2002, Rivaldo? Echt, grinta, schaf het af.

25 januari 2024 om 11:24

Inmiddels vinkt Gimenez toch wel heel veel vakjes aan van dingen die vervelend zijn om te zien op het veld. Schwalbes, provoceren van het publiek van de tegenstander, aanstellen zo als gisteren, schreeuwen tegen tegenstanders en een doodschop uit frustratie. Zonde want hij heeft gigantische kwaliteiten en komt in interviews ook altijd over als een aardige gozer.

25 januari 2024 om 11:52

Ja, erg jammer, want het is een leuke vent naast het veld. Dat gedrag in het veld is verschrikkelijk. Zeker als je zo'n slechte wedstrijd speelt waar die de 2 grote kansen die hij krijgt om zeep helpt (waarom schiet ie opeens alles recht op de keeper) je dan aan het einde dit gaat doen. Ja, wil om te winnen ofzo. Van mij mag je hem in die ene actie 2 keer geel geven. 1 voor het wegslaan van de bal en 1 voor de schwalbe.

25 januari 2024 om 13:45

Buiten het feit dat het niet leuk is om naar te kijken heb ik ook niet het idee dat je uit dit soort dingen voordeel haalt. Grinta in de vorm van fel en slim zijn kan zeker helpen. Tegen Tagliafico of Hartman bedenk je je wellicht twee keer om een trucje uit te halen en speel je de bal net wat sneller. Dat soort grinta is goed (zolang het geen rood oplevert).Bij een volgende gele kaart kan hij zomaar de halve finale missen. En met die doodschop tegen Roma heeft hij die wedstrijd niet omgedraaid en indirect heeft het misschien wel invloed gehad op het feit dat Feyenoord nu in de EL ipv CL speelt na de winter.

Ik hoor helemaal niemand over het buitenspelmoment voorafgaand aan de niet gegeven penalty....was dus geen buitenspel?

25 januari 2024 om 11:39

Nee was inderdaad geen buitenspel.

25 januari 2024 om 11:40

Bij ESPN hebben ze laten zien dat dat dik geen buitenspel was

Slot wordt net als veel andere kopstukken van het Nederlandse voetbal natuurlijk gigantisch geframed. Ik kijk maar af en toe Feyenoord wedstrijden en als ik dat doe blijf ik nooit hangen tot de interviews en zeker niet tot de persconferentie. Toch zie ik op de socials en lees ik hier iedere keer weer wat hij zegt over de arbitrage en over de budgetten van andere teams.
Met name dat laatste heb ik ook vaak een mening over gehad hier maar het moet natuurlijk niet de overhand gaan krijgen. Het is allereerst een vakman en volgens mij ook nog een sympathiek persoon. Je mag soms ook een kritische kanttekening plaatsen maar dat moet niet de overhand krijgen.

25 januari 2024 om 11:52

Ik kijk vaak op vrijdag zijn persconferenties, en Slot is juist een verademing. Althans, ik vind het heerlijk om zijn tactische uiteenzettingen te horen en elke beslissing uitgelegd te zien, met alle overwegingen en de verwachte voor- en nadelen. Dit heb ik zelden zo bij trainers (in functie!) meegemaakt. Het enige wat de media lijkt te halen zijn de dingen die hij over budget of de scheidsrechter zegt, maar dat is altijd een heel klein gedeelte en er nooit met de haren bijgesleept. Maar je ziet dat het frame 'slot klaagt over anderen' beklijft bij mensen die zelden zijn persconferenties kijken of gewoon een hekel aan hem hebben omdat ie de rivaal coacht.

25 januari 2024 om 12:00

Het is een beetje als dat interview laatst met Berghuis. Hij zegt een hele hoop dingen die gewoon normaal zijn, kloppen. Over restverdediging, meelopen met je man en energie die je stopt in aanval vs. verdediging. Gooit er 1 onhandige opmerking tussendoor over dat hij en Bergwijn twee van de beste spelers zijn van de velden (in de context van Henderson als leider) en ja hoor, twee ongerelateerde quotes aan elkaar geplakt, niemand kijkt het interview en iedereen (ook veel Ajax fans) roept weer dat Berghuis zo'n engnek is en hij uit de selectie moet worden gezet.

Krijg bij Slot vaak een beetje hetzelfde gevoel. Ik wil nog weleens de interviews of persconferenties terugkijken als ik weer zo'n kop over Slot voorbij zie komen en het verbaast me oprecht elke keer wat een negatief en geframed artikel er gemaakt wordt van 1 zinnetje uit een heel lang interview waarin hij verder alleen maar logische en zinnige dingen zegt.

Ik vind Slot ook een verademing om naar te luisteren vergeleken met een hoop andere coaches. Maarja, clicks & geld. Ook bij ESPN waren ze lekker bezig gisteren. Je zou bijna vergeten dat er nog gevoetbald werd de overige 95 minuten.

25 januari 2024 om 13:23

Uitleg van beslissingen of tactische uiteenzettingen zou ik best leuk vinden om over te lezen. Niet leuk genoeg om daadwerkelijk een persconferentie van Feyenoord te gaan kijken overigens haha.

Maar ik denk ook dat dit soort dingen ook voor journalisten een verkeerde uitwerking hebben. Slot en hieronder genoemd ook Berghuis zijn dan nog mensen die zich niet laten weerhouden door de publieke opinie maar veel trainers en voetballers zullen denken ik hou gewoon mijn mond over dit soort dingen en doe het standaard praatje.

Journalisten zitten daar alleen maar om ze uitspraken te ontlokken.. kon je ook wel merken aan de vragen naar Bosz.. had al drie keer geantwoord dat hij geen antwoord ging geven over de scheidsrechter maar toch wordt de vraag nog weer op een andere manier gesteld.. Niveau is al net zo droevig als de scheidsrechters in NL..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren