Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Dat jongetje van Ajax, een paar keer goed spelen en dan al erbij’

Laatste update:
/

De Nederlandse clubs leiden hun toptalenten hoofdzakelijk op voor het buitenland; steeds vaker vertrekken voetballers op jonge leeftijd uit Nederland. Men heeft in vergelijking met afgelopen seizoen veel en met name jonge vervangers in hun basiselftal. Bovendien beschikken de clubs over spelers die afgelopen seizoen pas hun debuut in het hoogste keurkorps maakten.

Een dergelijke tendens zorgt ervoor dat talenten met een verkeerd soort druk worden opgezadeld. Althans, dat is het oordeel van Leo Beenhakker. Volgens de oud-trainer lijkt het wel een trend. “Waarom moest Stefan de Vrij op zijn 21ste al aanvoerder zijn?", vraagt hij zich openlijk af. "Het lijkt wel een trend: hoe jonger, hoe meer ze moeten doen onder de noemer: zie ons eens goed bezig zijn met de jeugd.”

Beenhakker is het roerend eens met generatiegenoot Willem van Hanegem, die al eerder vraagtekens plaatste. “Ik las met instemming wat Willem zei over het selecteren voor Oranje van dat jongetje van Ajax, die Veltman”, vertelt Beenhakker in het Algemeen Dagblad. “Een paar keer goed gespeeld en dan al erbij. Waarom niet wat geleidelijker?”

Joël Veltman is terecht opgeroepen voor Oranje

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Was met Willems net zo..

12 november 2013 om 08:23

Klopt. En die mocht gelijk een Europees Kampioenschap gaan spelen tegen landen als Portugal en Duitsland. Dat kan nooit goed zijn voor het zelfvertrouwen voor zo'n jongen.

12 november 2013 om 08:39

@LukasBoy35, inderdaad. Kijk maar naar het rampseizoen wat Willems na het EK heeft gespeeld, hij kreeg t veels te hoog in zijn bol. Hij is dit seizoen eindelijk op de weg terug.

12 november 2013 om 08:56

Wat goed is komt snel zeggen ze altijd toch?

12 november 2013 om 09:03

Willems is ook nooit goed geweest. Dus ken je niet over een rampseizoen praten. Dat is zijn normale niveau

12 november 2013 om 09:14

Ik heb het over Veltman natuurlijk

12 november 2013 om 09:19

Jullie zijn echt appels met peren aan het vergelijken. De selectie van Willems van toen kan je niet vergelijken met de selectie van Veltman.
Willems heeft niet op het EK gespeeld omdat hij een goede linksback is maar omdat er op dat moment geen betere linksback was. Pieters gebleseerd., Blind speelde destijds ondermaats
Nu is Willems terecht geen basisspeler in Oranje.
Die Veltman wordt op basis van 1 goede wedstrijd tegen Celtic geselecteerd voor Oranje. Ik kan me nog herrineren dat die veltman werd gelanceerd toen hij een schouderduw van Theo Jansen kreeg die vervolgens ook scoorde.
Dus hoe goed is hij nu???? Laat die Veltman voor een langere periode een hoog rendement halen voordat hij in Oranje mag spelen. Wat dat betreft ben ik het helemaal eens van Beenhakker en van Hanegem.

12 november 2013 om 09:28

@rakesh

Ach veel slechter dan een de Vrij of Bruma kan hij toch niet zijn?

12 november 2013 om 09:29

Danbegrijp jij er ook niet veel van. Net zoals die jongen van PSV die een paar goede wedstrijden speelde en opgeroepen werd...gebeurt nu hetzelfde met
Veltman. Alleen om te kijken wat ze in huis hebben..verder niets.
Heel verstandig....en als je van Gaal kent (blijkbaar dus niet) dan weet je
dat hij in het verleden dit veel vaker deed......en als van Basten overigens

12 november 2013 om 10:02

@rakesh

Net alsof de concurrentie zoveel beter is dan Veltman. Bruma, de Vrij, van Dijk, Gouweleeuw, van der Hoorn zijn ook allemaal jong en onervaren en hebben soms nog Geen CL duel gespeeld. Deze jongens springen niet uit boven Veltman.

12 november 2013 om 10:06

@rakesh Ik zie het probleem niet. Wat de heer van Hannegem en Beenhakker ook zeggen er is 1 verschil. Onze verdediging is niet om naar huis te schrijven. Dan is het toch geen probleem om voor een wk spelers te testen? Of zie ik dat nu fout, ook al heeft deze jongen net 2 wedstrijden gespeeld.

12 november 2013 om 10:20

Zoveel commotie om die jongen, stel hem dan gelijk op tegen Colombia. Kijk nu al uit naar het duel tussen dat jongetje en falcao

12 november 2013 om 11:33

Kom op man vitesse en celtic dan heb je je toch nog niet bewezen? Veelste vroeg geselecteerd lijkt mij een speler met potentie, maar een talend dat zich nog moet inlossen

12 november 2013 om 12:27

@rakesh: een veel betere optie was anita of emanuelson, maar omdat er psvers aan het roer stonden werden die niet als optie meegenomen. Volgens mij is dat meer de reden geweest. Want willems was en is niet toe aan oranje.
Goed,neemt niet weg dat ik kan begrijpen dat mensen liever zien dat iemand rustiger gebracht wordt.

12 november 2013 om 12:42

Veel mensen vergeten dat hij voor zijn blessure ook al uitstekend speelde begin dit seizoen. En vorig seizoen was hij in de speeltijd die hij kreeg ook prima dus helemaal uit het niets is het niet

12 november 2013 om 12:55

De vrij is laatste weken gewoon ijzersterk hoor. Staat tenminste iemand qua lengte komt die Veltman te kort zie het al voor me ibra tegen Veltman in de lucht aub niet zeg!!

12 november 2013 om 14:09

juist man, en de vrij gaat dat zeker beter doen tegen ibra, dream on.

12 november 2013 om 15:55

@theroyal

Tegen celtic alle kopduels gewonnen tegen lompe beren..

13 november 2013 om 02:55

@ Stanafca

Precies, de jongens van Feijenoord hadden toen ze geselecteerd werden niet eens Champions League of Europa League ervaring. Die hebben en krijgen hun internationale ervaring alleen van Oranje en toen hoorde je ze ook niet. Eerlijk gezegd denk ik dat een paar wedstrijden in de Champions League/europa League meer waarde heeft dan alleen maar Eredevisie ervaring,

12 november 2013 om 08:45

vind beenhakker een mooie persoonlijkheid, maar de opmerking over Veltman vind ik wel denigrerend...

vind dat er op deze toon wel een sneer uitgedeeld mag worden aan Willems...want die gedraagt zich echt of hij roberto carlos is

12 november 2013 om 09:14

Denigrerend? Gewoon feiten. En vervolgens pleit je wel voor een sneer naar Willems, alsof dat niet denigrerend is met je dubbele moraal

12 november 2013 om 09:26

inderdaad zeeeer denigrerend...en waarom? Omdat beide heren mateloos
gefrustreerd zijn. Alleen een gefrustreerd iemand praat op deze manier over
Veltman

12 november 2013 om 09:26

Als je in de 70 bent, dan zijn mensen van 21 gewoon jongetjes. Dat is niet denigrerend naar mijn idee. Hij wilt Veltman juist in bescherming nemen, hij denkt namelijk dat dit niet goed is voor zijn ontwikkeling.

12 november 2013 om 10:08

Onzin, hij gebruikt expres het woord jongetje om zijn punt te maken dat Veltman er nog niet klaar voor is. Ik heb Leo Beenhakker hoog zitten, maar over een jongen van 21 die goede wedstrijden in Ajax 1 heeft gemaakt, onder andere een geweldig optreden in de CL, mag het wel iets minder denigrerend in mijn ogen.

Daarbij is het feit dat hij is opgeroepen voor Oranje niet meteen een garantie dat hij naar het WK gaat. Juist Van Gaal is bezig met spelers geleidelijk aan zijn visie te laten wennen. Dat punt van Beenhakker gaat dus niet op. Ik ben het wel eens met hem dat er in een Nederland een 'jeugd-fetisj' is onder de noemer 'kijk ons eens goed bezig zijn met de jeugd'.

12 november 2013 om 10:16

Komop Goodoldfredje, niet zo reacties uitlokken.
Gewoon normaal moet kunnen.

Daarbij geeft hij geen sneer naar Willems hij zegt “als”.
Dus hij is tegen sneren, maar vind dat wanneer iemand het toch doet Veltman dit zeker niet verdient, dat je dan eerder Willems een sneer had mogen geven wegens dat vreemde gedrag van hem…
Al ligt dat niet zozeer aan Willems denk ik, dat is gewoon de cultuur die er momenteel bij psv heerst helaas.

Van Hanegem en Beenhakker praten uit jaloezie lijkt wel. Dat kan ik wel begrijpen ergens, maar als “coryfee” kan dat niet en moet je gewoon neutraal zijn…

12 november 2013 om 10:16

Waarom moet hij hem dan ‘jongetje’ noemen? Dat is geen feit, maar een denigrerende opmerking van onze aftakelende Beenhakker. Ja ik maak nu ook een denigrerende opmerking terug over donnetje leo.

12 november 2013 om 10:58

Fredje

Ik las met instemming wat Willem zei over het selecteren voor Oranje van dat jongetje van Ajax, die Veltman”, vertelt Beenhakker in het Algemeen Dagblad

als je dit niet denigrerend vindt, weet ik het niet meer...gelukkig snappen de meeste het wel

en aan Willems zou naar mijn mening wel een sneer uitgedeeld mogen worden, omdat hij zich als een vedette gedraagt, en met een uitstraling van 0 over het veld loopt.. hij bakt er helemaal niks van.
Dan mag je naar mijn mening wel eens een sneertje krijgen...

12 november 2013 om 11:36

Bekijk de cv van beiden heren eens, we praten over 1 vd beste verdedigers van Nederland ooit en voormalig coach van real madrid!???

12 november 2013 om 11:50

Wat een geleuter over zgn. denigrerende opmerking... Leo is in de 70, geboren Rotterdammer, en werkt al 40 jaar met jongens op het trainingsveld... Dan is een nieuwe jonge speler voor hem gewoon een "jongetje". Zo gaat dat. Gijp heeft het ook altijd over "een heerlijk spelertje", zo zullen al zijn ooms uit Dordt ook hebben gesproken. Daar zit niets kwaads achter, nog eerder liefkozend. Als Leo uit Utrecht zou zijn gekomen, had ie "jochie" gezegd. Als Leo een Brabander zou zijn geweest, dan was het een "menneke". Je hebt het hier wel over dezelfde Leo die ooit in Groningen huize Robben binnenkwam lopen en Arjen"s moeder begroette met "zo, meissie".
Mensen die daar moeite mee hebben, hebben iets teveel politieke correctheid op hun boterhammen gesmeerd de laatste jaren... Iets dat zeker hier in Nederland zeer verstikkend werkt.
Respect, respect... rekening moeten houden met de gevoelens van anderen. Vooral niet kwetsen. Mensen mogen imo iets meer eelt kweken hoor, waar gaat dit over? Stel je nou voor dat het over Denswil ging en Leo zou zeggen: "wordt er weer zo'n jonge snotaap van Ajax geselecteerd", dan zou het hek van de dam zijn. Wordt de Rijdende Rechter binnengereden. Terwijl ik 100% zeker weet dat Leo niet eens weet waar je over hebt, als je dan over discriminatie begint.

12 november 2013 om 12:10

weet niet over wie je t hebt, die verdediger... als je soms van Hanegem bedoelt. Die was toch echt middenvelder, en tot zijn 27/28ste een redelijk aanvallend ingestelde middenvelder. Willem behoorde tussen circa 1969 en 1975 tot de 5 beste middenvelders in Europa, 100%. Netzer, Neeskens, Deyna, Overath... laat ik het zo zeggen, Fabio Capello mocht Willem' s veters niet eens strikken.

12 november 2013 om 12:53

wat een verhaal raynman, weet niet wat je beroep is...haha

het gaat mij om deze zin

Ik las met instemming wat Willem zei over het selecteren voor Oranje van dat jongetje van Ajax, die Veltman”, vertelt Beenhakker in het Algemeen Dagblad. “een paar keer goed gespeeld en dan al erbij. Waarom niet wat geleidelijker?”

Maar dan niet alleen om dat jongetje van ajax...maar ook - die Veltman

13 november 2013 om 08:51

En wat is er dan zo denigrerend aan "die Veltman" ??

13 november 2013 om 08:57

denk dat het tijd wordt je woordenboek te pakken en het woord denigrerend op te zoeken...

ik hou iig op met deze discussie, als beenhakker het zo letterlijk gezegd heeft is het denigrerend richting een speler van 21 jaar,zo jong is hij helemaal al niet

zoals mensen hierboven al zeggen, bij clasie of een andere feyenoorder had hij het heel anders gebracht

12 november 2013 om 09:21

Klopt, maar alternatieven waren er voor Willems niet, voor de positie van CV zijn echt wel meer gegadigden..

12 november 2013 om 10:48

Klopt. Maar die alternatieven zijn niet veel beter. Of spelen nooit. Maar als ik iets uit zou willen proberen als Van Faal zijnde, had ik Van Dijk opgeroepen. Die heeft alleen de pech dat hij in een nog slechtere competitie dan de nl´se speelt.. Of Douglas..

12 november 2013 om 09:31

Willems is ook gewoon niet goed genoeg.... Willems is een hele matige speler. Dat hij het niet redt heeft met kwaliteit en potentie te maken, niet met zijn leeftijd als international.....

Sneijder, Van der Vaart, Robben, Nigel de Jong, Johan Cruijff, Piet Keizer, Johan Neeskens, Marco van Basten, Frank Rijkaard, Seedorf en Patrick Kluivert om maar wat namen te noemen waren evengoed 18/19 jaar net als Willems! Deze Ajacieden en Groninger Robben hebben het allemaal toch best leuk gedaan lijkt mij?

Veltman is al 21. Hij is wat later gekomen, pech met blessures, maar ik ben het roerend met Klaassen eens dat hij gewoon een van de beste is in Nederland!

Ik zei het al voordat hij geblesseerd raakte dit seizoen. Veltman is erg sterk, wordt een grote en heb toen al in een topic vermeld dat hij zou komen en goede kans op Brazilie maakt.

Het is meer dan terecht dat Veltman erbij zit. Welke verdediger in Nederland is beter dan en wie had er volgens jullie opgeroepen moeten worden?
Behalve dan Virgil van Dijk i.p.v. Stefan de Vrij?
Daar geven deze ouwe chagrijnen geen antwoord op.

Ze zouden blij moeten zijn met de ontwikkelingen bij Ajax vind ik. Zo jammer altijd die afgunst als een andere club het leuk doet.... Laten we met mekaar blij zijn ipv dit gemok!

En dan ook nog zo denigrerend doen…. Tsssss ga jullie schamen man…. Bah!
Hoe meer achterlijke dingen ze zeggen hoe meer hun respect wegebt in dit land…
En dat gun je voormalig grootheden eigenlijk niet.

Wat denigrerend zeg. Dat jongetje van Ajax. Wat is Clasie dan toen des tijds. Een volwassen kerel? Of de Vrij die zich uit als een meisje op het veld. Dit vind ik denigrerend. Veltman speelt echt goed de laatste tijd en wat is er mis aan een beetje ruiken?

12 november 2013 om 08:25

Het blijft zwaar overdreven om iemand te selecteren voor Oranje die zich pas een paar wedstrijden bewezen heeft. Wie weet zit hij nu wel in de vorm van z'n leven en is dit gewoon zijn top, dat kun je namelijk niet goed weten, omdat hij pas een paar wedstrijden op dit niveau gespeeld heeft.

12 november 2013 om 08:33

Oke. en hoe ga je er achter komen of dit zijn top is dan?
Dan moet je hem toch ook uitproberen op hoger niveau.

Je kan nu idd niet zeggen of hij dat niveau aankan, maar je kan dus ook nooit zeggen of hij dat niveau niet aan kan. Hij heeft een lange periode blessureleed gehad, anders was hij misschien 2 jaar geleden al bij het eerste geweest. Nu speelt hij wel, speelt hij goed, waarom zou je hem die kans niet geven. Bruma en Rekik zijn er niet bij,
waarom zou je het dan niet gewoon proberen?

Van Dijk was in mijn optiek ook een logischer keuze geweest, maar je doet niemand er kwaad mee door Veltman mee te nemen toch?

12 november 2013 om 08:38

Gek ik heb helemaal niets negatiefs van je gelezen toen Boetius en Vilhena na een paar goede wedstrijden werden geselecteerd door van Gaal. Of kwam dat nou omdat zij voor Feyenoord spelen?

12 november 2013 om 08:42

Dus jij zegt nu eigenlijk dat je een achterlijke oefenwedstrijd hoger niveau is dan cl voetbal tegen Barcelona en AC Milan?

12 november 2013 om 08:48

Ik vond net zo goed dat Vilhena en Boëtius te vroeg voor Oranje geselecteerd werden. Voor hen gold toen hetzelfde wat nu ook voor Veltman geld. Ze hebben toen ook niets kunnen laten zien bij Oranje, omdat ze niveau te kort kwamen. En om nou te zeggen dat ze er van leren om een paar keer met Robben en Van Persie te trainen vind ik zwaar overdreven. En van een invalbeurtje tegen een laagvlieger uit Europa hoeft ook geen beter niveau dan de Eredivisie te zijn.

12 november 2013 om 09:41

Ach joh veel van jullie Feyenoorders zijn helemaal triest eigenlijk net als Leo en Willem! Jullie zeuren echt alleen omdat het nu om een Ajacied gaat, bij Bruma hoorde je niemand, nee toch Feyenoord verleden he, Rekik zou vast ook geen probleem zijn. Van Clsie tot Boetius zijn opgeroepen echt gebaseerd op nog veel minder dan wat Veltman heeft gepresteerd.

12 november 2013 om 10:31

@lukasboy35, er is wel een groot verschil hé! Veltman is opgeroepen, omdat Bruma/rekik zich hebben afgemeld! Siem speelt ook niet best tot nu toe, maar ook hij is een vervanger. Niets mis mee.

En ja, Veltman speelt erg goed momenteel. Waarom dan niet uitproberen? Dan weet je tenminste wat voor vlees je in de "kuip" hebt.

12 november 2013 om 10:36

Clasie op veel minder 'gebaseerd' dan wat Veltman heeft laten zien?!

Hahahahahahahahahahaha...

Kerel, die Veltman speelt nu net 3(?) wedstrijden in de basis, daar waar Clasie nu al met zijn 3e seizoen bezig is en een sterkhouder is binnen het elftal. Lul niet zo stom, die vergelijking slaat he-le-maal nergens op.

Ajacieden, doen alles om hun spelers te beschermen. Kon me nog herinneren dat ene Fischer werd opgehemeld, maar er nu zoals verwacht helemaal niks van bakt.

Clasie en Veltman, pfff....wat een oerdomme vergelijking.

12 november 2013 om 10:53

Hey schreeuwlelijk. Het gaat om het moment dat Clasie voor het eerst geselecteerd werd. Die had er toen niet zo heel veel meer wedstrijden dan Veltman opzitten. Om over Boetius helemaal maar niet te spreken.

12 november 2013 om 14:44

@magrebazzo

Zozo al drie jaar sterkhouder bij Feyenoord? Wat zal die dan veel europese ervaring hebben! Volle prijzenkast ook!

Het gaat natuurlijk om de kwaliteit, niet om de kwantiteit. Het zal mij niet verbazen als Clasie nooit van zijn leven Champions League gaat spelen. Jaar in jaar uit vertellen de Feyenoorders ons dat hun spelers de grote talenten zijn maar verder dan twente, psv en Norwich komen ze niet...

Ik zeg overigeens nergens dat Veltman beter is dan Clasie maar dat ze volgens jou niet vergeleken mogen worden is echt grote onzin en tamelijk arrogant.

12 november 2013 om 15:22

daar heb je gelijk in, maar gebeurde dat ook niet bij martins indi? willems? en zo zijn er nog genoeg voorbeelden, nu bijv word propper opgeroepen. komop je bent een seizoen voor het wk, werk eens naar een vaste selectie toe louis.. En geef Van dijk een kans.. ik zal Van Dijk,rekik,martinsindi,en een vlaar meenemen. Ben enorm fan van Rekik en ook wel van Van Dijk, Indi was ik ook wel fan van, vind hem nu iets minder maar heeft de potentie om een topper te worden, Vlaar doet het goed in de PL en heeft ervaring.

12 november 2013 om 08:25

@ahjacied
Het zou je meer sieren om niet over spelers van feyenoord te beginnen wat hebben die er nu mee te maken.
dat je het niet netjes vind prima maar waarom altijd weer de speelrs van feyenoord??

12 november 2013 om 08:37

Het zou al die Feyenoorders sieren om niet over spelers van Ajax te beginnen. Van Hanegem en Beenhakker komen bijzonder gefrustreerd over. Altijd maar in het openbaar sneren uitdelen. Een beetje concurrentie is leuk maar deze twee figuren beginnen nu gewoon verbitterd en seniel te worden. Eigenlijk zou de media geen platform moeten bieden aan zulk soort zielige lui. Wat is er mis jongens? Kwaad omdat jullie al jaren geen kampioen meer zijn geworden? Weinig financiën wegens wanbeleid? Niemand neemt deze zuurpruimen nog serieus met de verbitterde waanzin die ze continu uitkramen.

12 november 2013 om 08:44

Beenhakker heeft ook bij ajax gezeten??
Én er staat een heel intervieuw met beenhakker op een andere site en daar geeft hij ook af op feyenoord.

Ook geeft van Hanegem heel veel af op feyenoord alleen worden hier maar kleine stukjes van intervieuws neergezet.

Daarintegen door weer spelers van feyenoord te gaan noemen in een reactie lok je weer een zinlose club discusiie uit terwijl het nu eigenlijk gaat om het selectie beleid van van Gaal....

12 november 2013 om 08:51

Haha meen je dit nou echt, moet je eens kijken wie dit nieuwsbericht de wereld in geholpen heeft....... En op welk bericht het gebaseerd is....

12 november 2013 om 09:48

@bayern4life.

Wat van hanegem en Beenhakker doen is kritiek geven op het selectiebeleid van van gaal. Dat is wat critici doen.
Wat jij hier neerzet over Feyenoord, dat is frustratie. Probeer die twee zaken volgende keer maar te onderscheiden.

On: waarom laat van gaal veltman niet spelen in jong oranje als test? Daar speelt hij namelijk ook niet.. Is dit het resultaat van de ruzie tussen Cor en van gaal?

12 november 2013 om 15:25

ik denk voornamelijk omdat er alleen feyenoorders kritiek hebben op deze selectie plaats van Joel, maar je hoort ze niet wanneer een de vrij of clasie die net in feyenoord 1 speelde werden opgeroepen, of een bmi. beetje krom vind je niet? Willem is gewoon zo ongeloofelijk pro Feyenoord en anti ajax.. Alles uit Rotterdam is geweldig en alles vanuit Amsterdam moet af worden gemaakt. Johan Cruijf en Don Leo zijn wat dat betreft veel geloofwaardiger.

12 november 2013 om 16:14

@afvaajaxxx

Tja willem is idd pro feyenoorder echter geeft hij daar ook op af.

Ik denk dat er ook genoeg ajaxcieden kritiek(bedenkingen) hebben bij deze selectie.
Het is wel des van Gaals maar wel een beetjje vaag.
De discussie vandijk ?veltman schiet niet op is een persoonlijke smaak van van Gaal.

Mijn vraag is inmiddels wel wanneer gaat hij eens naar een vaste basis toe werken dat gaat ook inmiddels wel belangrijk worden.

12 november 2013 om 08:26

Ach die twee oude knarren zijn door de jaren heen gewoon flink verzuurd en dan krijg je dit soort trieste opmerkingen. Zoals je al zegt is het gewoon goed om jonge jongens aan het echte werk te laten ruiken.

12 november 2013 om 08:53

Ach gelukkig zul jij daar nooit last van krijgen
Maar geeft wel aan hoe jij over ouderen denkt
Ik heb medelijden met ouder familieleden van jou
Deze twee heren hebben een lang voetbalverleden, ben het zeker niet vaak met ze eens
Maar dat komt niet omdat het zoals jij zegt dat het oude knarren zijn
Een klein beetje respect verdienen de ouderen in onze samenleving toch wel
Gelukkig denkt lang niet iedereen zoals jij

12 november 2013 om 08:59

Knap hoor, dat jij uit zo'n stukje zo'n conclusie kan trekken. Iedereen verdient respect, dus ook een jonge speler zoals Veltman. En het is toch wel behoorlijk treurig dat deze heren, met beide een lang voetbalverleden, dergelijke opmerkingen moeten maken.

12 november 2013 om 08:28

Dat jij De vrij een meisje op het veld noemt, is zeker niet denigrerend?

12 november 2013 om 08:29

Daar is niets mis mee, maar wel als het andere en vooral betere spelers in de weg staat. Waarom Veltman wel en van Dijk niet? Veltman speelt een paar wedstrijden en doet het leuk, maar zeker nog niet Oranje waardig, in tegenstelling tot van Dijk. Daarnaast doen de Vrij en Indi het altijd zeer degelijk in Oranje en zorgt Vlaar centraal voor de ervaring. Veltman heeft daar dus nog niets te zoeken. Laat hem maar lekker ruiken aan Jong Oranje, totdat hij bewezen heeft deze vorm langer dan een paar weken vol te kunnen houden.

12 november 2013 om 15:27

ik denk dat louis Virgil nooit een kans gaat geven zolang hij in glasgow voetbalt.. helaas, ik weet zeker als hij bij Ajax of Psv speelde dat hij allang was opgeroepen. Verder heb je gelijk wat betreft Bmi, maar de vrij?? en vlaar zorgt idd voor de broodnodige ervaring achterin.

13 november 2013 om 18:41

In vergelijking met Feyenoord doet de Vrij het zeer degelijk. Voor Oranje is het misschien redelijk, maar in ieder geval niet slecht. Ik ben het zeker eens met het feit dat spelers de kans moeten krijgen, maar doe dat dan is het jaar dat er geen toernooi aankomt. Nu moet er een team komen te staan wat er op het WK staat en dat gaat niet als er steeds wisselingen plaatsvinden.

12 november 2013 om 08:37

De toon is inderdaad onnodig denigrerend. Inhoudelijk ben ik het wel met ze eens dat spelers tegenwoordig veel te snel opgeroepen worden. Vroeger diende je je een langere reeks van wedstrijden te bewijzen voordat je international kon worden. Op deze manier krijg je als talent ook niet de tijd om je rustig te ontwikkelen want als je eenmaal international bent word je toch met een andere bril bekeken en wordt er meer van je verwacht. Zie Willems. Die jongen is nog altijd heel erg jong, zeker voor een verdediger, maar hij wordt er wel iedere keer op aangesproken dat hij een EK speelde.
Van Gaal heeft natuurlijk wel nog maar een beperkt aantal oefenwedstrijden voordat hij zijn WK-selectie door moet geven en de invulling daarvan staat nog allerminst vast. Ik snap dan ook wel dat hij nog zo veel mogelijk opties wil bekijken. Toch zou het in dit geval beter zijn geweest denk ik om tot de volgende interlandperiode te wachten.

12 november 2013 om 08:38

Wees wel realistisch, voor de wedstrijd tegen Celtic had niemand hem bij oranje willen zien, maar na die wedstrijd hebben we weer een nieuwe hype gevonden.

Dit is inderdaad onnodig druk leggen op zo'n jongen, hij hoort nu rustig gebracht te worden, maar door deze situatie zal half Nederland al verwachten dat hij de kar gaat trekken, wat eigenlijk logisch is, want hij heeft al voor het grote oranje gespeeld.

12 november 2013 om 08:43

Clasie had op dat moment al een geheel seizoen ervaring opgedaan in de Eredivisie speelde toen sterk bij Feyenoord dus had een seizoen vol in de basis gespeeld. Het selecteren van hem was meer dan terecht. Waarom begint iedereen altijd over Clasie het Type voetballer wat Ajax nou juist mist in de opbouw.

12 november 2013 om 08:46

Clasie en de vrij hadden al 2 hele sterke seizoenen achter de rug. Dus wat bedoel je met de laatste tijd? Die 3 wedstrijdjes?.. Nee het is mij een raadsel waarom veltman de kans krijgt maar nog steeds niet Virgil van Dijk, die pas weer 2x heeft gescoord..

12 november 2013 om 08:56

Van Dijk doet het leuk, daar heb je helemaal gelijk in. Je moet alleen niet vergeten dat de weerstand van andere clubs dan Celtic vrijwel nihil is. Dus twee keer scoren tegen Ross County is niet zo bijzonder. Daarnaast hebben we bij het NL elftal genoeg pure verdedigers, we hebben ook mensen nodig die van achteruit op kunnen bouwen. Veltman is zo'n speler. Niks mis mee dus om hem eens mee te laten trainen.

12 november 2013 om 08:51

Sneue figuren weer. Ik snap Van Gaal niet vaak met z'n selectiebeleid maar sinds de start van dit seizoen wordt het eindelijk wat logischer. Rekik doet het goed en komt erbij, De Jong en Van der Wiel spelen uitstekend en komen erbij. Veltman laat verdedigend zien wat ik een Nederlandse verdediger al jaren niet meer heb zien doen. Logisch dat ook hij zich mag laten zien. Weg met de middelmaat!

12 november 2013 om 10:05

Dus een jongen die één goede wedstrijd speelt tegen een tegenstander die nauwelijks aanvalt hoort in Oranje? Tegen Twente was hij één van de slechtste van het veld.. Wat laat hij zien wat een verdediger al jarenlang niet laat zien? Hij heeft nog niets laten zien .

12 november 2013 om 11:53

Het gaat erom dat een Van Dijk samen met 9 in de 16 loopt te verdedigen. Dan is het niet zo moeilijk om een goede verdediger te zien. Wat Van Dijk niet kan en Veltman wel is met ruimte in de rug verdedigen. Dan valt hij door de mand

12 november 2013 om 08:53

Het is niet meer dan een snuffelstage!! Ik snap niet dat men zich daarom druk maakt!! Als je zo'n jongen laat rond kijken bij de grote jongens is de kans natuurlijk groot dat ie nog beter zijn best gaat doen om op dat niveau te komen. Niets mis mee toch?!

Bij Sneijder ging het ook zo snel, maar dat was ook een exceptioneel talent. Bij hem pakte het toen niet slecht uit. Ik vraag mij af of Veltman al beter is als bijvoorbeeld Heitinga en vind dat Louis van Gaal wel erg veel spelers gebruikt. Op die manier mis je ook een beetje de opbouw van een vaste kern....

12 november 2013 om 08:28

Sneijder liet het al paar weken zien in een eredivisie die 10x hoger niveau had dan nu! Kortom de vergelijking gaat niet op en blijft het dus een raar idee dat die speler nu al wordt opgeroepen.

12 november 2013 om 08:41

Sneijder had destijds bij Ajax Van der vaart uit de basis gespeeld en was de grote held in de Play-offs tegen Schotland. Zijn kwaliteiten waren toen al nadrukkelijk zichtbaar.

Denk dat er genoeg over gezegd is.
Je kan het eens zijn of niet.aan de andere kant zijn er nu die niet kunnen of mogen van de trainer.
En idd waarom niet in deze 2 wedstrijden hem proberen.

Ik vind het ook heel vroeg maar ja is een beetje de tendens van van Gaal.

Ik hoop alleen dat we onze talenten koesteren en niet gaan overhypen.ze komen allemaal in een dip en dat hebben we nu genoeg gezien en dan mogen we ze ook niet laten vallen.

Ben ik helemaal mee eens, dit is voor supporters misschien leuk scoren, maar voor het nl elftal draagt het niets bij.

Op het hoogste niveau komen ze straks tekort door gebrek aan ervaring. 1x een wedstrijd leuk spelen in de CL en dan al erbij halen. Slechte zaak, dan kunnen ze van aanholt en beugelsdijk er ook bij halen.

Nee Ajax 95 was lekker volwassen, dat noemen ze de goude generatie....slap gelul van 2 oude mannetjes die lekker met pensioen moeten gaan.

Het beleid van de heer Van Gaal snap ik niet en heb ik ook nooit begrepen en ga ik denk ook niet begrijpen hij moet echt eens met een vaste selectie gaan werken en niet steeds voetballers erbij gaan halen die een of twee wedstrijdjes goed hebben gespeeld... maarja das mijn gedachtengang dan..

12 november 2013 om 08:35

Lijkt me logisch dat van Gaal verschillende opties uitprobeert in oefenwedstrijden. Daarnaast kan ik me voorstellen dat hij een speler als Veltman wil zien verdedigen tegen topspitsen als van Persie en Robben op de trainingen i.p.v. eredivisiespelers als Higdon of Demouge, wanneer moet hij dit anders testen?

12 november 2013 om 09:34

@buitenspelval

Mwaaa opzich is CL voetbal daar wel een goede uitdaging in niet waar?

Neemt niet weg dat ik het met je eens ben. Dit zijn ultieme wedstrijden om zo'n jongen te bekijken als bondscoach. Denk ook dat v Gaal van het type Veltman gecharmeerd is, opbouwend en positioneel goed. Dan komt 'ie wat sneller erbij dan een type waar v. Gaal wat minder van gecharmeerd is zoals een v. Dijk. Die heeft weer hele ander kwaliteiten.

12 november 2013 om 10:13

@lnkeajacied

Tijdens CL wedstrijden wordt hij idd ook getest, maar op trainingen kun je een speler specifieke oefeningen laten doen of opdrachten geven om zijn vaardigheden en beperkingen uit te testen. Lijkt me wel nuttig om daar als trainer persoonlijk bij aanwezig te zijn.

12 november 2013 om 08:36

Wat moet je doen als 2 centrale verdedigers afhaken dan?
geen verdedigers oproepen?

waarom zou je zo iemand niet kunnen selecteren? Zijn oefenwedstrijden, maar niet.

Goed genoeg is oud genoeg, deze jongen heeft echt heel veel in zijn mars zitten en ik ben het eens met de mensen die v Dijk beter vinden, maar op dit moment hoort Veltman ook zeker in Oranje te zitten hij is zeker beter dan de Vrij en Bruma

Kan er met m'n hoofd nog niet bij. Veltman selecteren, en V.dijk zien ze niet staan...

12 november 2013 om 08:54

Ik snap het geroep om Van Dijk niet. Het is toch duidelijk dat het een redelijke voetballer is van de categorie Vlaar, Heitinga, De Vrij. Jongens die best een prima wedstrijd kunnen spelen als het team goed staat maar zeker niet tot meer in staat zijn. Meevoetballers zijn het.

12 november 2013 om 09:37

Heb jij uberhaupt Van Dijk zien spelen in de Schotse competitie? Volg jij die wekelijks, of zie je alleen de samenvattingen? Hij speelt goed in de CL, maar Van Gaal kiest voor meer voetballende verdedigers, dat is zijn goed recht.

Iedereen praat hier elkaar na, zonder echt Van Dijk goed te hebben kunnen beoordelen.

12 november 2013 om 09:53

Veltman is gewend om hoger te verdedigen en daarom vind van Gaal hem beter in het spel van Oranje passen.

Laat die jongen toch lekker meedoen, het zijn maar oefenwedstrijden zeg. Als het nou de WK finale tegen Duitsland zou zijn kan ik me wat commotie voorstellen, maar dit....

Inderdaad, hoezo denigrerend!
Alsof meneertje Beenhakker die niets bereikt heeft de afgelopen jaren een betere oplossing kan vinden. Laat die jongen lekker spelen. Lekker ruiken aan het grote WK. Alleen maar goed voor de toekomst. Wat we nu niet hebben, kan toch gecreerd worden in de toekomst?
Laten we nu echt is een keer aan de toekomst bouwen. En hopen dat Veltman over 4 jaar een beest is. Idem Denswil, Rekik etc.

Leuk, allemaal Ajacieden die dan over Feyenoord spelers beginnen, wat een verrassing.

12 november 2013 om 08:35

Welke dan? Ik zie n.l. maar één reactie van een Ajacied over Feyenoordspelers.

Ik geef ze natuurlijk groot gelijk, maar beseffen ze wel dat het om 2 vriendschappelijke interlands gaat? Heitinga en Boulahrouz hebben blijkbaar hun kruit al verschoten en De Vrij heb ik nog geen goede Interland zien spelen. Een goede rechtsbenige centrale verdediger is dus nog zoeken voor Van Gaal. Ik kan ook alleen maar Bruma en Douglas bedenken en wellicht daarom dat Van Gaal Veltman uit wilt testen.

Verder vind ik ook dat de linksbenige Dijks en Rekik opgeroepen mogen worden. Vlaar is volgens mij gewoon rechtsbenig en Martins Indi zie ik liever op de linksback i.p.v. Willems of Blind.

Ik vind wel dat spelers van topclubs veel te makkelijk worden opgeroepen, van Dijk speelt iedere week basis bij Celtic en is wat mij betreft het type verdediger dat we nodig hebben, een goede kopper, grote sterke verdediger die tevens nog goed kan voetballen ook en snel is! Waarom hem er niet bij en Veltman wel?

Beenhakker en Van Hanegem hebben gelijk. Maar het is helaas een feit dat je met 22 al ongeveer een routinier bent in de eredivisie. Iedereen die echt wat kan is dan al vertrokken.

Vind het beetje lullig verwoord, want dat jongetjes van ajax is gewoon gemiddelde leeftijd in het nederlands elftal. Ja het is vroeg, want hij heeft nog meer weinig wedstrijden gespeeld.
Maar hij speelt goed, was tegen celtic de beste man op het veld, dus ook beter dan van Dijk.
en Rekik en Bruma zijn niet opgeroepen.

wat is nou het probleem om hem mee te nemen naar 2 oefeninterlands.

Willems was nog een jongetjes, is nog steeds een jongetje, en die heeft al een ek gespeeld.
Dat is werkelijk te vroeg geweest voor hem. Maarja, het was de beste optie op dat moment, dus dan moet je dat maar accepteren.

Je haalt de grote spelers er pas echt uit wanneer je ze tegen grote tegenstanders zet.
Als je altijd zo lief en voorzichtig omgaat met mensen, dan zal je de exceptionele talenten er nooit uit kunnen vissen. Wat als Veltman (en dan bedoel ik Stel), zich de rest van het seizoen op deze manier staande houdt. Dat hij straks ook tegen milaan en barcelona een goede pot speelt, misschien daarna nog europa league wedstrijden zal spelen en dit goed doet.. Dan verdient hij het toch om mee te gaan. Op dit moment de beste nederlandse verdediger (en dan bedoel ik in vorm, niet zozeer qua totaal plaatje of volledige kwaliteit).

Test hem gewoon uit, hij is geen 17 of 18 jaar, hij is fit en hij is in vorm, 2 afhakers centraal in de verdediging en het zijn maar oefenwedstrijdjes.

1 zwaluw maakt in Nederland duidelijk wel zomer.
Ik snap niet dat Veltman nu al is opgeroepen al zijn het natuurlijk maar oefenpotjes.
Ik had liever Virgil van Dijk gezien/

Ik begrijp niet zo goed wat het probleem is?

We zitten nogal dun in de spoeling, ik vind het prima om hem aan het niveau te laten ruiken.

Trouwens de volgende spelers, hoorde ik van Hanegem en Zeiksnorrencorps niet over:

-Nelom
-Toornstra
-Tiendalli

Op het moment zijn we nou eenmaal pure middelmaat. Laat van Gaal lekker experimenteren. Zeker in de oefenpotjes!

12 november 2013 om 08:51

Vergeet Schaken niet!! Ongelofelijke prutser is dat zeg! Die hoort er bij Feyenoord niet eens in te staan en word keer op keer voor het Nederlands elftal opgeroepen.

12 november 2013 om 12:16

Toen was er wel een excuus voor, de halve selectie was mee met Jong Oranje dus dan kom je eerder met dat soort spelers.

Vermoeiende gozer Willem van Hanegem, alles dat niet over feyenoord gaat heeft de beste man commetaar op.

Nederlandse talenten worden op hoop van zege maar voor de leeuwen gegooid en worden veeel te vroeg ook verkocht. Nederlandse topclubs kunnen of willen namelijk geen 3e contractverlenging betalen, want die gaat boven hun salarisplafond, dus wordt het talent voor een relatief laag bedrag verkocht en komt de volgende erin. Uiteraard geen goede ontwikkeling dit! En Veltman: Tja, voor deze positie zijn Bruma, Vlaar en de Vrij op dit moment de internationals, Veltman kan zich zeker meten met Bruma en de Vrij, dus waarom niet kijken wat hij kan?? Wel een erg dungezaaide positie dit, maar dat geld voor de hele verdediging.

Vroeger was het nog een eer als je voor het grote oranje speelt..tegenwoordig kan iedereen er na 1 of 2 wedstrijdjes goed spelen uitkomen voor Oranje.. beetje jammer..

12 november 2013 om 09:03

Tegenwoordig vertrekken spelers al op zeer jonge leeftijd naar het buitenland, omdat ze na een paar leuke wedstrijdjes al denken dat ze de top van Europa aankunnen. Uiteindelijk belanden ze daar ergens op een reservebankje waardoor de bondscoach weer op zoek moet gaan naar een vervanger.

12 november 2013 om 18:58

helemaal mee eens

Kun je zien dat we in Nederland echt de aansluiting met de 10 toplanden aan het verliezen zijn.
Dan hebben we ook nog her selectiebeleid van meneer .v.Gaal

Het is tegenwoordig nog eenvoudiger om het Nederlands elftal te halen dan de finale van Miljoenenjacht. Gooi die jongen maar voor de leeuwen. Als die faalt springt heel Nederland er boven op en krijg je van der Hoorn achtige situaties. Speelt hij goed, dan is het een meester set....
Maar waarom hij wel, en van Dijk niet?

12 november 2013 om 09:09

Van Dijk doet het leuk in het Schotland waar Celtic alleenheerser is en waar de rest van de ploegen niet veel voorstellen. De weerstand daar is echt minimaal voor Celtic, ze hebben na 12 wedstrijden ook nog niets verloren. Daarnaast is Van Dijk een speler die het vuile werk opknapt en er voor zorgt dat de bal zo ver mogelijk van de goal af blijft. Dat soort spelers hebben we al genoeg bij het NL elftal. Veltman heeft naast zijn verdedigende kwaliteiten ook de kwaliteit van een opbouwer die de voetballende oplossing zoekt. In plaats van de bal naar voren te janken zoekt hij in eerste instantie altijd naar een manier om de bal in de ploeg te houden.

Waar maakt iedereen zich druk om. Het zijn maar oefenwedstrijden. En waarschijnlijk houdt ie lekker t bankie warm. Ow en btw, op basis waarvan verdienen de vrij en indi hun plek? Die staan wekelijks te stuntelen. Ik heb geen van beide 1 wedstrijd zo goed zien spelen als veltman tegen celtic

Als je de uitleg van de Bondscoach (zoals Van Gaal dat zo mooi zegt) hoort. Dan is er toch helemaal geen probleem? Hij is geselecteerd om er eens aan te snuffelen. En al heeft hij op het hoogste niveau nog niet veel laten zien. Dat hij potentie heeft staat vast.

Nu hopen dat hij niet te snel 'gebracht' word en dat zijn potentie uitgroeit tot een goeie verdediger.

Van Dijk niet maar Veltman wel..ja heel logisch

Ik vind het mooi dat van Hanegem altijd zo expleciet moet benadrukken dat het Ajax spelers zijn, dat zit de beste man dwars geloof ik.

Het is een oefenpotje, laat die jongen er even aan ruiken. Uiteraard had hij van Dijk ook moeten selecteren!

Dat de Jong nu mee mag snap ik niet aangezien hij al maanden niet in vorm is en niet presteert.

Waarom niet wat geleidelijker, heel simpel, er is geen alternatief. Nederland heeft geen 4 centrale verdedigers van 25+ die elke week spelen en een bepaald niveau hebben.

Hoe durven mannen als van hanegem en beenhakker zo over spelers van de pro voetbalzone Ajax supporters club te praten. Die mannen snappen er niks van. Meningen van vz rakkers zijn tenminste gebaseerd op feiten en waarheden. Toetsenborddrukkertje die veel voor ons Nederlandse voetbal hebben betekend. Ik vind dat Willem en Leo zich hier alle perken te buiten zijn gegaan en gauw hun excuus moeten maken.

Echte grote talenten zoals Messi of Ronaldo waren op hun 17e al top.

Veltman is dat niet, en het is toch gewoon bizar dat iemand na 5 wedstrijden op enig niveau opgeroepen wordt voor het nationale elftal?

Ongeacht voor welke club je speelt. Daarom de achterdocht bij alle niet Ajax fans. Wel grappig dat ze zich zo op de kast laten jagen door een berichtje uit het AD. De Telegraaf spuit al decennia dergelijke prietpraat de wereld in om andere clubs te beschadigen.

Koekje van eigen deeg nu het AD ook die koers gaat varen.

Ben het eigenlijk nooit met deze mannen eens, maar nu wel. Oranje is voor de beste spelers. Daar hoort Veltman niet bij. Enkel Ajacieden zijn het met de selectie eens. Overigens vind ik het ook raar dat Narsingh na twee wedstrijden is opgeroepen. Van Gaal is de weg kwijt met z'n selectiebeleid.

12 november 2013 om 09:31

Sjonge jonge, het gaat hier om een oefenpot.....deze zijn juist bedoeld om te testen. Met het oog op het WK is dit een goede gelegenheid om een aantal jonge spelers een kansje te gunnen. Maar jij zult vast en zeker liever een speler als Mathijssen erbij hebben?

12 november 2013 om 09:46

Nee, liever van Dijk of Douglas. En anders vastigheid kweken voor het WK.

12 november 2013 om 09:54

@oenieboy

Volg jij wekelijks de Russische en Schotse competitie? Zie je Douglas en Van Dijk wekelijks uitblinken? Of praat je mensen na die dat 'beweren'. Douglas zijn laatste jaar bij Twente was niet zijn beste seizoen en hij blonk niet uit in opbouwen. Nederland is beroemd geworden vanwege het opbouwen van achteruit, wat Veltman beter beheerst dan Douglas en Van Dijk.

12 november 2013 om 10:08

Van Dijk hebben we allemaal kunnen zien spelen in de CL. Douglas is inderdaad wekelijks uitblinker bij Dinamo en houdt daar een paar grote namen op de bank. Wanneer je een beetje je best doet is ook de Russische competitie wekelijks te volgen.

Dat Douglas niet zou kunnen opbouwen is een fabeltje, hij kan betere cijfers overleggen dan bijvoorbeeld Vertonghen en Vlaar. Wanneer je wekelijks uitblinkt tegen spelers van het niveau Hulk en Kerzhakov dan verdien je eerder een kans dan een jongen als Veltman die het een keertje aardig doet tegen Celtic, maar dat is mijn mening.

12 november 2013 om 10:27

@oenieboy
Vastigheid kweken is onmogelijk met een groep die maar mondjesmaat bij elkaar is. Ja je kunt qua tactiek en type spel vastigheid creëren en dat doet van Gaal ook, ik vind alleen dat je richting het WK de spelers moet selecteren die in fit en in vorm zijn en bovendien moet je goede prestaties belonen in de aanloop er naar toe. Helemaal als je een handvol talenten hebt die weinig onder doen voor elkaar. Dit om de boel scherp te houden.

Bovendien moet je kijken naar welk type het beste past, NL speelt veel vooruit met ruimte in de rug. Ook wordt er voetballend veel gevraagd van de verdedigers, in die optiek is Veltman een hele logische keuze en zeker het proberen waard.

Van Dijk en Douglas zijn fysiek sterk, kopsterk en kunnen prima verdedigen, alleen als ze de helft van de ballen inleveren en vervolgens met ruimte in de rug moeten gaan verdedigen zijn ze dodelijk voor het NL elftal.

12 november 2013 om 10:37

@stanafca

Zet je Ajax bril eens af!

Als er één verdediger de snelheid heeft om met ruimte in de rug te verdedigen is het Douglas wel en opbouwen kan hij ook prima: Vorig seizoen de speler in de Europa League met de meeste succesvolle korte en lange passes en dit seizoen in de Premjer-Liga een hoger percentage succesvolle passes dan alles wat er nu in het Nederlands elftal staat.

Van Gaal zal Douglas alleen nooit oproepen, aan zijn kwaliteiten ligt het niet dus er zullen wel andere factoren een rol spelen. Dat een Ajacied met 5 wedstrijden Eredivisie ervaring de voorkeur krijgt boven een topverdediger als Douglas zegt genoeg over de voorkeuren van Van Gaal.

Edit:

Op basis van de statistieken van whoscored.com:

Douglas' Characteristics
Strengths
Passing
Very Strong
Tackling
Very Strong
Aerial Duels
Strong

Douglas's Style of Play

Likes to play long balls
Likes to tackle

12 november 2013 om 15:53

@riche

Is nooit opgeweest? Ik geef een objectieve mening met inhoudelijk argumenten, daar kun je het niet mee eens zijn. Dan kunnen we het daar over hebben, maar heeft niks met de clubkleur te maken. Ik verdedig de keuze van Propper net zo goed namelijk of evt. die van, van der Heijden.

Je bent lekker appels met peren aan het vergelijken. Douglas is voor russische begrippen een goede meevoetballend verdediger, maar uitgezet tegen alle nederlandse verdedigers heb je een heel ander beeld. En tegen welke tegenstander heeft hij de passing goed? Hoe worden de charateristics exact vastgesteld? Ik kan nu ook zo wel wat opschrijven.. kortom ik geloof jouw bronnen niet.

Douglas heeft vorig jaar heel veel ballen ingeleverd en ze inderdaad daarna vaak weer teruggewonnen. Bovendien is Veltman rechtsbenig en douglas volgens mij links.

12 november 2013 om 18:54

@stanafca

Je bent duidelijk niet objectief of slecht geinformeerd.

De statistieken zeggen namelijk dat Douglas vrijwel nooit een bal inlevert, dit seizoen niet en vorig seizoen ook niet, je gelooft mijn bronnen (een gerespecteerde website (whoscored.com) en de Uefa) niet ondanks dat dit feiten zijn en geen vooringenomen of achterhaalde mening. Gemiddeld komen ruim 86 procent van de passes van Douglas aan, dat is meer dan bijvoorbeeld Vertonghen, een verdediger die er om bekend staat dat hij goed kan opbouwen.

Statistieken is trouwens geen appels met peren vergelijken maar feiten met feiten, je kunt hooguit vraagtekens stellen bij het niveau van de desbetreffende competitie maar ik denk dat zelfs een Ajacied toe zal geven dat de Russische league van een hoger niveau is dan de Eredivisie.

Dat je denkt dat Douglas links is zegt al voldoende, je hebt geen idee, je praat anderen na of je baseert je op een enkele samenvatting. Allemaal geen probleem maar ga dan niet doen alsof je objectief bent en de wijsheid in pacht hebt.

Objectief gezien is Douglas met voorsprong de beste verdediger met een Nederlands paspoort, dat jij en Van Gaal daar niet aan willen is een mening maar zeker geen feit zoals je doet voorkomen.

12 november 2013 om 10:22

Veltman doet echt niet onder voor van Dijk, Bruma, de Vrij, van der Hoorn of Gouweleeuw. Op bepaalde vlakken beter dan bv. van Dijk zoals verdedigen met ruimte in de rug en voetballend vermogen en fysiek wat zwakker. Het is maar net welke specifieke kwaliteiten van Gaal wilt, denk dat Veltman nuttiger is wat dat betreft.

12 november 2013 om 11:14

Als Veltman beter zou zijn zou ik het prima vinden. Echter is dit niet het geval, die jongen heeft een paar wedstrijden gespeeld dit seizoen. Waaronder één goede en één waardeloze. Meevoetballen is overigens helemaal niet nodig, een crosspass oid is mooi, maar dit beheerst Van Dijk ook. Het is niet voor niets dat iedereen deze selectie raar vind behalve de Ajacieden.

12 november 2013 om 12:22

Kom op jongen, Veltman heeft zijn playmobil nog in zijn rugzakje , je gaat toch niet echt zeggen dat hij beter is als Douglas ?

12 november 2013 om 13:31

@stanafca
Beetje lachwekkend. Van Dijk speelt al anderhalf tot twee jaar uitstekend en doet ook opbouwend niets onder voor de concurrentie ondanks die drogreden die velen hier elkaar nablaten. Wat heeft Veltman gepresteerd, anderhalf tot twee wedstrijden redelijk gespeeld. Clubliefde is leuk maar het kan uiteindelijk ook sneu worden.

12 november 2013 om 15:46

@martinus

Kun jij lachwekkend noemen, maar ontkracht het maar eens. Ik kom met sterke argumenten en jij komt aanzetten met wat jij van Veltman en van Dijk vindt door een gekleurde bril, ga nou eens in op mijn argumenten ipv. nietzeggende oneliners.

Opbouwend is van Dijk bij zowel Groningen als Celtic nooit getest, Groningen speelt lang niet zo dominant als de topclubs in de eredivisie en bovendien was groningen vorig jaar in de top nergens te bekennen, hoe verklaar jij de 7de plek en 53 doelpunten tegen (meer dan 1 gemiddeld per wedstrijd) met een geweldig presterende van Dijk? In Scotland heb je geen weerstand en die spelen een heel ander systeem in de CL speelt Celtic verdedigend zonder ruimte in de rug. Mijn club ajax die absoluut niet in vorm is, heeft veel kansen gecreëerd tegen de ohzo geweldige van Dijk.

Concluderend vind ik van Dijk zeker niet slecht, alleen om te stellen dat hij beter is dan Veltman is onzin, ze hebben allebei specifieke kwaliteiten. Waarbij ik Veltman beter in het NL elftal vind passen qua specifieke kwaliteiten, ik vind hem niet beter.

@oenieboy

In het NL elftal is meevoetballen wel nodig, NL bouwt op van achteruit en zet druk vooruit.

Zo kan ik er nog een paar opnoemen. Narsingh schaars bruma martins indi de vrij willems clasie schaken. Het is de waan van de dag om zulke b spelers op te roepen. Meneer van gaal probeert met zijn koppigheid het gelijk aan zijn zijde te krijgen maar iedereen ziet dat hij daarin faalt en dat gaat ten koste van de kwaliteit die oranje echt nodig heeft. Oranje is met deze spelers volstrekt kansloos op wat voor eindronde dan ook.

Ik denk dat het allebei een beetje is. 1. er is weinig alternatief zie ook waarom Rekik vanuit het tweede van City in korte tijd international werd. 2. trainers vinden het wel leuk om te kunnen zeggen; onder mij debuteerde hij in het eerste of onder mij debuteerde hij in Oranje. Alsof zij een speler ontdekt hebben.
Maar dit zijn toch pure oefeninterlands dus ik vind het ook wel leuk om Veltman te zien, had ook graag Pieters weer een keer in Oranje gezien. Linksback blijft zwak bezet.
Willems kan echt niet, dan verdient van Aanholt en Pieters toch ook een keer een kans. Blind is zeker van zijn plaats bij van Gaal maar er moet ook een tweede mee en Willems is zelfs op eredivisie nivo te zwak.

Opgeroepen voor een oefen interland is volgens mij niet meer dan geleidelijk brengen.
Kijk eens naar al die andere talenten die in her nederlands elftal zijn geplaatst.
Moet hij eerst oefenen in Jong Oranje?
Waar is her verstand tegenwoordig. Of gaan nu alle oud-feyenoord medewerkers klagen dat een voetballer word opgeroepen voor een "oefen Interland !!!!!!!!!! ".

Klagen , klagen en klagen.. Dat lijkt mij toch niet echt Feyenoords!!

Wat een gezeik over de selectie van Veltman zeg! Gewoon triest.
En al helemaal van die ouwe chagrijn Van Hanegem. Die man heeft helemaal niets gepresteerd als trainer! Al hoewel... als je overal ontslagen wordt, uitgekotst en nooit iets wint is dat wellicht ook wel een prestatie.
Zijn columns laten elke dag weer zien dat hij verder afglijdt..

12 november 2013 om 12:23

Niet overdrijven.

In vier jaar tijd drie keer een beker gewonnen en een keer kampioen met Feyenoord (dat gebeurt niet zo vaak). Is toch wel een prestatie. Ook bij AZ goede resultaten in dee tijd behaalt.

12 november 2013 om 13:59

3x de beker, waarvan 1x als assistent.
Dus in 25 jaar trainerschap, 2 bekers en één keer kampioen.......

Sorry je hebt gelijk, ik overdrijf

Dit betreft een oefenwedstrijd. Van gaal heeft eerder al aangegeven veltman erbij te halen zodat die kan wennen aan de visie van van gaal! Dit is een proces om aan te groeien naar t niveau wat nodig is bij het Nederlands elftal. Dan is t aanhaken of afhaken! Ik vind t een goede zet om veltman erbij te halen. Rekik van psv is ook zo'n speler vind ik.

Kijken deze mannen nu ook naar de uitleg van van Gaal waarom hij hem geselecteerd heeft?
Ik snapte er ook niets van en vondt het ook te vroeg maar met de uitleg van van Gaal is het toch logisch om deze jongen even te testen? Daar zijn tenslotte oefenduels voor.
Je hebt bij de traditionele top3 van Nederland allemaal jonge verdedigers rondlopen en test ze gewoon maar uit. Wie gaat spelen op het Wk zal nog niet bekend zijn en dus kan je nu nog mooi testen.

Zometeen ben je te laat en dan kan je spijt hebben.
Wel zou ik zelf ook eerder voor een van Dijk gekozen hebben want die valt bij Celtic in de CL ook op maar zoals eerder gezegd zal van Gaal wel iets in hem zien waardoor hij hem niet selecteerd.

Vindt het alleen zo triest dat die oud voetballers zo moeten zeuren om een selectie van iemand. Ik hoor ze nooit klagen omdat Schaken keer op keer geselecteerd was wat ook totaal geen speler voor Oranje is.

Don Leo is ook flink aan het aftakelen. Ik zie ten eerste de link niet tussen de Vrij (aanvoerder) en Veltman (geen aanvoerder), ja ze zijn allebei jong. Maar die grijze muizen moeten ook eens naar de alternatieven kijken, op Vlaar na steekt niemand er bovenuit en hebben we gelukkig een handvol talentvolle verdedigers. Uit die vergaarbak van talenten moet een keus gemaakt worden, gebaseerd op vorm, fitheid en specifieke kwaliteit vs tactiek.

Volkomen logisch dat van Gaal nu alle opties bekijkt en sommigen van dichterbij wilt zien. Van Gaal lijkt in mijn ogen een beleid te hebben, te selecteren wie fit en in vorm zijn, bovendien houdt hij nu iedereen scherp door ook niet te schromen een talent te selecteren. De gevestigde orde is er niet echt op een paar na wat ook de boel scherp houdt.

Ik wordt echt kotsmisselijk van dat gedram en dat negatieve over het NL voetbal. NL moet het gewoon met minder fin. middelen doen en staat na ratio nog altijd netjes op de 8ste plek qua coëfficiënten. Net onder of tussen de landen waar de clubs bulken van het geld.

Alles is beter dan De Vrij of Martins Indi van Feyenoord .
Liever Bruma met Veltman dan als die twee uit Rotterdam die er werkelijk niks van bakken in het nl elftal

Ik gun van Dijk ook een uitnodiging, maar verder vind ik het niet raar dat Veltman is geselecteerd. Mensen moeten ophouden met dat gezannik. Hoe meer mensen tegen de selectie van Veltman zijn, hoe meer ik hoop dat Veltman speelminuten krijgt en een super wedstrijd speelt. Dan zijn gelijk alle snuitjes gesnoerd.

Omdat van Gaal niet meer toerekeningsvatbaar is, lijkt me wel duidelijk. Hij laat Z'n Ajax hart meer spreken dan z'n verstand. Ingrijpen KNVB, zet iemand aan het roer die gewoon de beste spelers oproept. Nederlands grootste verdedigende talent wordt al 2 jaar genegeerd terwijl hij voetballend superieur is aan z'n concurrenten. Ingrijpen aub.

12 november 2013 om 10:20

Hahaha.. kom op zeg.. laat mij raden je hebt het weer eens over van Dijk.. Hoezo is hij HET grootste verdedigende talent? Als dat echt zo was had hij nu bij Real of Barca in de basis gestaan zoals Varane. Nee ik zeg niet dat Veltman dat wel is, in mijn ogen heeft het NL elftal een groot aantal talenten op CV. Veltman en van Dijk maken daar onderdeel van uit en hebben beide verschillende specifieke kwaliteiten er is er niet per definitie een beter.

Jezus mensen..... Het zijn twee oefenduelletjes, dé uitgelezen mogelijkheid om wat vers bloed te kunnen testen. Dit kan zo'n jongen alleen maar goed doen, even ruiken aan de topspelers. Even trainen met Van Persie en Robben tegenover zich. Waar hebben we het over..... Man man man....

12 november 2013 om 10:52

Precies ja.

Maar ik lach me er wel suf om hoor

Binnenkort start het referendum hierover, gevolgd door een parlementaire enquete...

Ben erg trots op die jongen, vroeg is het zeker, maar ik vindt wel dat veltman dit ook wel verdient. Van Gaal zal wat zien in hem en dan ook weer mensen die zeiken over lengte, hij laat zien wat hij waard is en hopelijk zet hij dit door

12 november 2013 om 10:26

Ah joh, kinderen op Voetbalzone lopen altijd te zeiken. Een jaar lang roept hij amper spelers van Ajax op en nu zitten er voor het eerst 4 spelers van Ajax bij, waarvan 1 zeer terecht (blind), en dan laat Van Gaal zijn Ajax hart weer spreken. Cilessen krijgt de voorkeur t.o.v. Krul (dat is een keuze van Van Gaal, vermoedelijk vanwege zijn meevoetballende kwaliteiten en rust).

Siem de Jong speelt de laatste weken niet best, maar is als vervanger opgeroepen. Dat geldt ook voor Veltman, want eigenlijk had Bruma/rekik de voorkeur. Bovendien is het een oefenduel en kun je juist zien hoe zo'n jongen zich staande houdt tegen betere tegenspelers (ook op de training).

Stel je nou eens voor dat De Vrij, Vlaar, Rekik, Bruma vlak voor het WK zwaar geblesseerd raken en niet meekunnen naar het WK? Dan kun je in ieder geval vervangers oproepen, waarvan je ook denkt en gezien hebt dat ze het aankunnen. Niets mis mee dus.

Tja als je naar het centrum van Oranje kijkt, dan wordt een verdediger na een paar goede wedstrijden al direct opgeroepen.

Het is ook maar een oefeninterland, dan is het toch juist goed dat je ff de jonkies selecteert om te kijken wat ze in huis hebben? Daarnaast krijgen daardoor andere spelers rust, wat overigens ook niet verkeerd is na de overvolle seizoenen die de spelers tegenwoordig moeten draaien. Dus een hoop heisa om helemaal niks.

Ik denk at die opa's (hanegem en Beenhakker) die inmiddels overal zijn uitgekotst is een keer hun mond moeten houden. Er wordt eigenlijk nergens meer serieus om hun mening gevraagd. Dus gaan ze een beetje populistisch lopen doen. Wie legt de druk nou te hoog? Van Gaa of iedereen die krititiek uit???

Ongelofelijk hoe Van Gaal voor sommige mensen als een rode lap voor een stier werkt... Hij heeft de selectie van Oranje noodgedwongen moeten verjongen, het woord zegt het al, en heeft zich en passant ook nog knap ongeslagen weten te plaatsen voor het WK. En desondanks is hij volgens vele Derksen en Gijp papagaaien ontoerekeningsvatbaar en incapabel als bondscoach. Dat zijn narcistische karakter hem af en toe in de weg zit is duidelijk, maar als oefenmeester is hij één van 's werelds beste met zijn bewezen staat van dienst.

Omdat kennelijk het niveau van de huidige verdedigers (de Vrij, Bmi) zo twijfelachtig is dat alles uitgeprobeerd moet worden voordat het te laat is.

Wat maakt het allemaal uit? Laat van Gaal lekker kijken hoe deze jongen het doet vs Falcao en co. Wordt hij omver geblazen dan is het ook duidelijk, houdt hij zich staande dan hebben we er weer een optie bij. Het gaat om een oefenpotje, het is niet zo dat hij al opgeroepen is voor het WK. De tijd zal het wel leren of hij beter is dan wat er nu staat.

De enige kanttekening die er geplaatst moet worden is dat het wel erg vreemd is dat van Dijk dan ook niet een kans krijgt, doet het toch best aardig bij Celtic en speelt al wat langer dan Veldman in het eerste elftal.

yeah... beenhakker... dat was die kenner die de jonge bergkamp en ronald de boer op een zijspoor zette. moet je altijd naar luisteren . not.

Van Gaal kan niet overweg met gerenommeerde spelers. Hoe jonger hoe beter voor van Gaal, dan kan hij ze nog helemaal kneden.

Bovendien kan van Gaal over tien jaar roepen dat hij ze geselecteerd heeft voor het Nederlands elftal, en dat hij het allemaal al wist en dat hij eigenlijk verantwoordelijk is voor alle successen de komende 15 jaar.

Opa roept ook een keer wat .
Van gaal heeft verschillende cv getest en geconstateerd dat er niet genoeg kwaliteit bij zit .
Nu probeerdt hij het met Veltman omdat hij ziet dat die meer talent heeft en dus ook meer rek in zit het komende jaar .
Ik zou zeggen Veltman en Dijks proberen de komende maanden dat zou nog wel iets kunnen worden .
Bruma , de vrij en Vlaar zijn te zwak , BMI is nog een twijfelgeval en met rekik kan je er op wachten dat hij iets idioots doet waar door we met 10 man komen te staan

Omdat het een speler om Ajax gaat, gebeurd dit. Bruma, Schaars en Rekik speelde bijna nooit voor hun vorige club en speelde hier hooguit 4 wedstrijden en werden opgeroepen. Daar hoor je niks over. Maar het is wel te merken dat Ajax de grootste club van Nederland is en dat iedereen stront jaloers is op die 'jongetje'

"...dat jongetje van Ajax"

Van die opmerking straalt de frustratie af. Waarom komen de Feyenoord-coryfeeën nu met deze kritiek en niet toen De Vrij, Clasie, Rekik, Bruma, Willems en dergelijke werden opgeroepen? Juist het is "een jongetje van Ajax".

12 november 2013 om 14:40

Denk dat het uit pure frustratie komt. Drie jaar op rij kunnen ze in de Kuip de schaal ruiken, maar gaat Ajax met de prijzen er van door. Nu dat de Feyenoorders ook hun plek in Oranje dreigen kwijt te raken nota bene aan Ajacieden is de wereld te klein.

Louis van Gaal doet niks anders dan toen hij de jonge Feyenoorders uitnodigde of die van Psv, maar Veltman is een Ajacied...triest dat twee volwassen mannen zich zo kinderachtig laten gaan, maar gelukkig staat Louis daar boven.

Oranje is al heel lang een soort opleidingsinstantie voor de traditionele top 3.
Iemand als Douglas had alles gewonnen wat er te winnen valt in NL, heeft enorm veel Europese duels gespeeld , gekozen voor het Uefa CL elftal maar heeft niet de kans gekregen om zich door te ontwikkelen bij een oranje. Dit was natuurlijk ook 1 van de reden van zijn ongemotiveerde laatste seizoen en gebrek aan interesse van de topcompetities.
Naast dat het oneerlijk is gaat dit ook tkv de kwaliteit van oranje.

Ik snap helemaal niets van het selectie beleid van onze Louis. Hij kan alvast wennen aan DE visie van de bondscoach ( hij is na het Wk weg). Laten ruiken aan het Nederlands elftal, wat een onzin allemaal. Veltman kan een goede verdediger worden, maar dit is gewoon een belediging voor elke speler die al 2 of 3 seizoenen Eredivisie erop hebben zitten om hem bij het Nederlands elftal te roepen. Had dan Van Dijk erbij geroepen die meerdere wedstrijden goed gespeeld heeft

Het is ook lekker voor het zelfvertrouwen van de verdedigers die er nu lopen. Het zelfvertrouwen was al niet groot, maar als je na elke mindere periode of na elke fout mensen gaat wisselen dan kun je elke week wel een ander elftal opstellen.

Keepers elke keer anders, Sneijder wel/niet, Verdedigers telkens anders, grote mond in de media met meer ik dan wij. Ook zeggen dat er 3 vast zitten en de rest moet knokken voor zijn plek. Dat vind ik ook provoceren en geen vertrouwen uitspreken. Doe dat dan binnenskamers. Ik vind de manier waarop Louis het op dit moment doet lachwekkend.

Met jongetjes als veltman staat je op het wk compleet voor joker. Hopelijk blijft het bij deze ene oefenwedstrijd. Laat hem eerst maar eens 2 seizoenen presteren.

Hoeveel Nederlandse verdedigers hebben er eigenlijk ervaring in de CL? Veltman, Van Rhijn, Van Dijk, Heitinga, Mathijsen (?), Blind, Denswil, Donk, iemand vergeten?

Tja, Veltman is een 'jongetje' en de rest van de verdediging zijn natuurlijk mannen...zijn Clasie, Boetius, Vilhena, en Nelom dan geen 'jongetjes'? Zijn Depay, Bruma, Willems en Rekik wel volwassen mannen of zo?

Krijg een beetje genoeg van deze hetze. Dit is niet de eerste keer dat Van Gaal zo maar uit het niets jonge spelers uitnodigt, maar ow wee als het een Ajacied is. Toen Clasie, Boetius, Nelom en Vilhena werden uitgenodigd kwam er een haatcampagne uit Amsterdam? Ook toen de jongen Psv'ers debuteerde hoorde ik niks. Sterker nog, bij Ajax is men vol lof of de jeugdrevoluties in Rotterdam en Eindhoven.

Het is eens tijd dat mensen volwassen worden. Zeker van Hanegem en Beenhakker die waarschijnlijk vol frustratie zitten omdat Ajax de laatste drie jaar onder het motto van een nieuwe revolutie kampioen zijn geworden.

Zijn maar oefenduels dus het boeit niet , en de CV posities staan nog helemaal open met het oog op het WK dus je moet alles uitproberen.

Alleen mogen mensen als Douglas en van Dijk ook wel een keer opgeroepen worden of een van Wolfwinkel bijv i.p.v een Siem de Jong

Natuurlijk hebben beenhakker en van hanegem gelijk, veltman heeft niks bewezen alleen dat jij erg jong is en over het algemeen erg slecht speelt met nu dus 1 x een positieve uitschieter.
Selecteer pieters en douglas en de helft van je verdedigende probleem is opgelost, neem daar van dijk, de vrij, mathijsen of bmi of weet ik veel wie bij en maak er een vast geheel van.
Veltman selecteren slaat echt nergens op, beetje interessant doen van kijk mij eens oog hebben voor talent, laat hem gewoon bij jong oranje spelen dan zie je ook wat je moet zien.
Ook zo overdreven wat er nu wordt beweert, er zou geen betere verd. In de ere div. Zijn als veltman, nou ik weet er zo 10 op te noemen die meer hebben laten zien.

Beenhakker en van hanegem wat een hypocrieten zijn dat zeg bah. Ik heb ze dat niet horen zeggen toen indi en de vrij en clasie die nog geen 1 top wedstrijd hebben gespeeld werden geselecteerd. Want dat zijn Feyenoorders en die verdienen het natuurlijk wel want die spelen elk jaar CL. En de vrij koste ons 2 punten tegen Estland irritant die Ajax haters.

Toen er vorig jaar Feynoorders geselecteerd werden na het spelen van 1 of 2 goede potjes, hoorde je niemand klagen.

Ik denk dat het goed is om te kijken wat Veltman in zijn mars heeft, in de wedstrijd en op de training. Voor de ervaring van de speler is het prima.
Nederland heeft geen goede verdediging, misschien is dit een speler die kan doorgroeien naar een dusdanig niveau dat rechts achter geen zorgen meer zijn.

Ach Veltman blonk kennelijk uit tegen een celtic dat bijna niet in de 16 is geweest van ajax. Hij deed het voor de rest redelijk die wedstrijd, maar dat deed Van Dijk zeker ook. Van Dijk speelt al langer goed, maar mag niet " wennen aan de keuzes van Van Gaal" - Veltman wel.

Ik zeg, zet hem er maar in tegen Colombia, heb namelijk op Twitter al gelezen dat Radamel Falcao als de dood zo bang is voor Veltman. Hij verwacht geen schijn van kans te hebben in die wedstrijd. Ook Falcao had extra opgelet op Veltman in de wedstrijd tegen Celtic en wilde zich met een blessure afmelden.
En mocht Falcao er 1 of 2 scoren, tsja dan kan dat gebeuren. daar hoef je je niet voor te schamen, Joel.

Oefenwedstrijden zijn er om dingen uit te proberen. Hij weet nog niet met welk Centrum hij op het WK gaat spelen en Veltman heeft gewoon al een paar wereldpartijen gespeeld, dus ik zie het hele probleem niet, hij heeft het toch verdiend?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren