Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Blind stribbelde tegen om de maximale afkoopsom te pakken’

Laatste update:

Ofschoon commercieel directeur Jean-Paul Decossaux op de persconferentie communiceerde dat Danny Blind kon begrijpen dat er een einde is gekomen aan de samenwerking, lijdt het geen twijfel dat de oud-verdediger is ontslagen. De bondscoach heeft dan ook een afkoopsom meegekregen, zo schrijft Valentijn Driessen in De Telegraaf.

De verslaggever weet dat Blind zijn ontslag nog probeerde tegen te houden: “Het tegenstribbelen was om financieel het maximale te pakken (zo'n 400.000 euro), maar dit was voor de bond een schijntje vergeleken met hoeveel Blind de KNVB heeft gekost door het EK te missen, terwijl het WK verder weg is dan ooit”, aldus Driessen.

De journalist voegt eraan toe dat voormalig directeur betaald voetbal Bert van Oostveen, die nog wel als secretaris-generaal in dienst is bij de KNVB, de ‘boosdoener’ is. “Hij heeft de bond een kapitaal gekost en tevens het imago ernstig besmeurd met zijn technische beslissingen.” Het is nog niet bekend wie de topfavoriet is om Blind op te volgen.

Denk jij dat Danny Blind snel weer aan de slag gaat als trainer/bondscoach?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hier komt toch de ware aard van het beestje naar boven. Blind gaat nooit meer ergens in de voetballerij aan de slag na dit debacle, ook gaat hij in Nederland niet meer over straat kunnen zonder uitgelachen te worden. Natuurlijk gaat hij dan zelf geen ontslag nemen.

27 maart 2017 om 10:36

Hoezoo ware aard. Staat zo in het contract... zou niemand van ons hier afstand van nemen....

27 maart 2017 om 11:14

Wat je ook van Blind vindt, dit is idd gewoon een logische reactie van hem. Hij heeft hiervoor nergens goede resultaten neergezet waarop hij kan terugvallen en hij heeft nu ook weer niet gepresteerd. De kans dat er op korte termijn een club of land komt die hem dik gaat betalen is daarom nihil. Logisch dus dat je een afkoopsom meeneemt.

27 maart 2017 om 11:21

Ik ben vooral benieuwd naar de ware aard van Valentijn Driessen. Wat een nare vent vind ik dat zeg. Blind staat hiermee toch gewoon volkomen in z'n recht, of niet dan?

27 maart 2017 om 11:37

Precies.... ik ben ook geen fan van Blind.
Maar als diegene die je hebben aangesteld alle schuld op jou schuiven...dan zou ik ook het onderste uit de kan halen.
Misschien komt blind nergens meer aan de bak...dan is m buffer van 4ton wel lekker.😆

27 maart 2017 om 11:40

Onzin! Als jij van jezelf weet dat je een goede trainer bent dan laat je je niet afkopen maar dan neem je voor je eigen respect zelf ontslag!

27 maart 2017 om 11:48

Remember95, Niemand? Preud'Homme bood vorig jaar zelf zijn ontslag aan na een 5-0 nederlaag in Napels. Hij bleef en maakte Brugge kampioen maar wou wel afstand nemen van zijn ontslagpremie omdat hij het gevoel had dit niet te verdienen, zoals Blind het niet verdient.

In Het Laatste Nieuws komt Michel Preud'Homme terug op die periode. “Ik kon niet aanvaarden dat we zó werden afgemaakt. En dan vind ik het maar logisch dat ik mijn werkgever de vrijheid geef om het contract te ontbinden”, verklaart hij zijn beweegredenen.

“Veel clubs willen graag hun trainer ontslaan, maar kunnen het niet omdat ze dan een ontslagclausule moeten betalen. Ik hoef geen ontslagclausules in mijn contract, ik wil geen geld rapen op de rug van een club als ik zélf vind dat ik tekortschoot.”

Ook een trainer in spanje stond onlangs een miljoenenpremie af.

27 maart 2017 om 11:59

Groot gelijk. Valentijn Driesen is een heel naar mannetje. Werkt ook voor de slechtste krant van Nederland en laat graag zijn kop zien bij zijn vriendjes Johan "hippie" DerkSen Rene v.D
Gijp en Wilfred Genee. Bah
.

27 maart 2017 om 12:00

@julesarts.. Dan geef je zelf toch al het antwoord. Hij weet dat hij geen trainer is die weer makkelijk aan de bak komt. Logisch dat hij nu nog een buffer opbouwt door een premie te incasseren.

27 maart 2017 om 12:33

Dat was die kale trainer van sporting gijon klopt, kom alleen niet op zn naam

27 maart 2017 om 13:40

Abelardo

27 maart 2017 om 13:48

Spijkerharde verdediger! Heerlijk! Het enige verschil is dat Abelardo puur Sportingbloed door z'n aderen heeft stromen.

27 maart 2017 om 10:38

Dit soort reacties vind ik altijd schandalig makkelijk. De KNVB heeft hem een contract gegeven voor een aantal jaar. Daar willen zij nu zelf vanaf. Heel normaal om daar een vergoeding voor te geven. Dat is zelfs verplicht.

27 maart 2017 om 10:51

@joostfan

Van een riooljournalist kan je een dergelijke reactie verwachten. De krant waar hij voor werkt heeft een patent op het plegen van karaktermoorden en dat tot een ware kunst weten te verheffen. Zo zijn er tijdens de Fluwelen Revolutie talrijke reputaties van integere mensen te grabbel gegooid. Danny Blind is zeker niet de eerst op hun lijst en zal ook niet de laatste zijn. Blind kan net zo min bewijzen dat deze bewering de waarheid geweld aandoet als deze "journalist" kan bewijzen dat het "waar" is. En in dat geval zijn er altijd mensen te vinden die niet in staat zijn om daartoe zelf een afweging te maken en daarom maar voetstoots aannemen dat dergelijke lasterlijke uitlatingen op waarheid berusten.

27 maart 2017 om 11:03

Schandalig makkelijk, als iemand die niet verlegen om geld zit gewoonweg faalt dan hoor je gewoon op te stappen. Ik denk hetzelfde over topmannen bij banken die een gouden handdruk krijgen als ze jammerlijk falen of zelfs een kredietcrisis veroorzaken. Nee hebberige mensen heb ik werkelijk een hekel aan.

Blind zal echt niet omkomen van de honger. En nee ik ben geen SP stemmer, maar een beetje de hand in eigen boezem steken zou bij dit soort functies (zeker omdat het publiek geld is) toch wel gewaardeerd worden.

27 maart 2017 om 11:09

Je weet dat er nu al heel wat jaartjes overal mensen met vaste/meerjarige contracten op straat gezet worden? Weleens van ontslag op staande voet wegens wanpresteren gehoord? Welcome to the world....

27 maart 2017 om 11:22

Ben het echt volledig eens met Scepticus. Dat is natuurlijk makkelijk roepen en scoren. Ben ook niet anders gewend van Valentijn Driesen. Verschrikkelijke "journalist". Ene week schrijft hij bijvoorbeeld dat de Feyenoorders raar gedrag vertonen en de volgende week zijn het toppers. Zo iemand kan ik niet serieus nemen.

Daarnaast zou ik ook niet zomaar een zinkend schip verlaten als de bemanning nog achter me staat.

27 maart 2017 om 11:44

@jorisdijk, weet je waar ik een hekel aan heb? Aan mensen die obv aannames en afgunst mensen veroordelen!

Danny heeft net zo goed als elke andere werknemer ook zijn rechten. Hij heeft groot gelijk, hij moet ook voor zijn gein zorgen

27 maart 2017 om 12:05

jorisdijk@ gaan we nu ook al een riool journalist als Valentijn Driessen serieus nemen wat een walgelijke vent die weet amper of er lucht of zand in een bal zit en dan even roepen dat Blind een grote afkoopsom heeft geeist heeft hij er bij gezeten ?
Dat Blind heeft gefaald weten we allemaal wel maar om hem nu in de persoon van Driessen een trap na te geven sorry hoor maar wie denk hij wel niet wie hij is met zijn altijd stevige commentaar wat nergens op is gebaseerd , vreselijk die vent .

27 maart 2017 om 12:05

@jorisdijk

Wanneer rijke mensen een arbeidscontract hebben afgesloten met een nog veel rijkere organisatie en de rijkere organisatie besluit ze te ontslaan, dan mogen ze niet om het geld vragen waar ze contractueel recht op hebben want dan wordt jij boos?

Wat bedoel je in hemels naam met publiek geld? Er gaat geen cent belastinggeld naar Oranje, Oranje wordt betaald vanuit de sponsering en de Fifa/uefa, door degene die a.s. dinsdag op de eretribune zitten. Honderd procent privaat geld dus.

En passant ook nog eens zeuren over topmannen van banken die de kredietcrisis hebben veroorzaakt? Kan je ook aangeven over welke banken en topmannnen je het hier hebt? Heel interessant hoor, ben echt benieuwd waarmee je komt.

27 maart 2017 om 12:51

@joris

Fijn dat jij inzage hebt in de bankzaken van Danny Blind. Anders hadden we nooit geweten dat Danny Blind niet om geld verlegen zit. Nu we dit dankzij jou wel weten, stel ik direct mijn mening bij. Echt schandalig dat Danny blind geen afstand doet van zijn oprotpremie. Je hebt helemaal gelijk. Oh, en by the way, aangezien sommigen sarcasme niet kunnen ontdekken: dit is sarcastisch.

27 maart 2017 om 10:41

Het is toch niet zo vreemd dat hij een ontslagvergoeding wil? Daar heeft hij "gewoon" recht op, net als een ieder ander. Dat hij de maximale vergoeding wil is ook niet zo vreemd wat ook Danny Blind zal zich realiseren dat hij na dit debacle niet meer zo snel op een lijstje van een BVO zal komen te staan

27 maart 2017 om 10:56

Lijkt mij niet zo vreemd dat hij een ontslag vergoeding wil. Zijn maar weinig mensen die daar afstand voor zouden nemen.
Het probleem is alleen hiermee natuurlijk niet opgelost. De hele Knvb moet eens schoon schip maken. Zij hebben dit allemaal veroorzaakt en blijven allemaal buiten schot. En zolang dat zo is zal het niveau van het Nederlandse voetbal (zowel eredivise en het NL-elftal) achteruit blijven hollen...

27 maart 2017 om 11:44

Ach soms moet je de pijn gewoon nemen om door te kunnen en als hij een beetje normaal met geld om kan gaan dan zou hij lekker in Spanje kunnen rentenieren. Bijkomend voordeel is dat Nederlands voetbal dan geen last meer van hem heeft.

27 maart 2017 om 12:08

Danny Blind heeft een mooie carriere als voetballer bij Sparta en Ajax gehad. Heeft Europa cups gewonnen. Daarna als assistent bondscoach mede verantwoordelijk geweest voor de WK kwalificatie en het geweldige toernooi in Brazilie.

Nu is het niet goed gegaan als bondscoach maar om hem tot last te verklaren van het Nederlandse voetbal, dat gaat mij veel te ver. Er stonden wel tien spelers oip het veld die we ook het nodige aan mogen rekenen.

27 maart 2017 om 12:17

Wat heeft hij in zijn rollen bij de knvb de afgelope 2-2.5 jaar bij gedragen aan het Nederlandse voetbal?

27 maart 2017 om 12:06

Als dat zo in zijn contract stond, dan mag hij daar toch wat van zeggen? Kijk, ik begrijp dat mensen blij zijn met zijn vertrek, maar momenteel kan Blind gewoon niks goed doen bij het publiek. Straks gaan ze hem nog vragen om minder zuurstof in te nemen als hij ademt.

29 maart 2017 om 00:41

Zullen we eerst eens het waarheidsgehalte van dit artikel bepalen? Tegenwoordig roept iemand iets en wordt het gelijk als waarheid aangenomen en praat iedereen het na...

Poe, 4 ton voor wanpresteren, naast het salaris wat hij ontvangen heeft.

Ik wil hiervoor ook wel een jaartje het NL elftal ten gronde richtten, alleen ben ik bang dat ik op geen enkel lijstje van de Knvb sta

27 maart 2017 om 11:31

Je zou ook goed je best moeten doen om het minstens net zo slecht te doen als Blind.

On: ik vind 4 ton nog meevallen als je hoort wat voor bedragen er tegenwoordig overal betaald worden.

27 maart 2017 om 11:42

Met een peetje pech en blessures word Nederland wel geacht van Ijsland te winnen, of minstens niet te verliezen van Turkijke.. Allemaal wel gebeurd (2x verloren van ijsland zelfs)

27 maart 2017 om 12:48

Welke plannen? Ik heb nog nooit een tactisch plan of lijn kunnen ontdekken in Oranje onder leiding van Blind.
En bijvoorbeeld de Ligt opstellen, is geen pech. Dat is gewoon een enorme inschattingsfout van Blind.

27 maart 2017 om 15:15

Je kunt gewoon je vraagtekens zetten bij het gehele selectiebeleid van Blind. Eerst moesten spelers perse spelen, maar de principe heeft hij na een tijdje overboord gegooid. Er was gewoon geen peil op te trekken.

Van die namen die jij opnoemt was het van een aantal best wel logisch dat ze werden opgeroepen. Neem bijvoorbeeld Zoet, het is niet gek om Zoet op te stellen, maar het is wel vreemd om elke interlandperiode andere keepers te selecteren en op te stellen.

29 maart 2017 om 00:44

Want hoedt speelde veel beter? Haha. Vanavond viel hoedt ook door de mand. Vergeet niet dat hij die keuze moest maken omdat je hoofskeuzes allemaal gebleseerd zijn.

27 maart 2017 om 10:33

Het verweer van Blind sprak ook boekdelen: hij was "best nog wel strijdbaar", zelfs daar kon hij geen overtuiging in overbrengen. Onbegrijpelijk dat je na zo'n prestatie nog een zak geld krijgt ook. Aan de andere kant, geen ploeg die meer z'n vingers gaat branden aan deze man, dus zie het maar als zijn pensioen.

27 maart 2017 om 10:41

Je vindt het onbegrijpelijk dat hij niet zomaar even onvoorwaardelijk ontslagen kan worden? Het kan aan mij liggen, maar ik ben nog wel blij dat we in Nederland zoiets hebben als het ontslagrecht en bescherming van de werknemer. Het zou wat zijn als werkgevers lukraak mensen konden ontslaan zonder dat er ook maar iets tegenover hoefde te staan.

Begrijp me niet verkeerd, ook in mijn ogen is Blind een extreem waardeloze bondscoach geweest, misschien wel de slechtste Nederlandse bondscoach aller tijden, maar ook hij verdient bescherming bij ontslag.

27 maart 2017 om 10:49

Ehh, op staande voet ontslag biedt geen ontslagpremie. Maar zo ver hoeft het niet te gaan wat mij betreft. Maar toch is 4 ton wel weer iets teveel van het goede. Nogmaals, ik zie het maar als zijn pensioen, dan kan ik er nog mee leven.

27 maart 2017 om 10:53

Dat zie je verkeerd Tukkertje, want ontslag op staande voet mag alleen in heel zeldzame situaties en die worden maar zelden door een rechter goedgekeurd. Dat is vrijwel uitsluitend het geval bij geweldpleging, fraude of ander crimineel gedrag. In vrijwel alle andere gevallen geldt er een afkoopregeling.

Aangezien Blind niks onrechtmatigs heeft gedaan en alleen een wanprestatie heeft geleverd, heeft hij recht op een afkoopregeling. Hierbij valt 4 ton me nog ontzettend mee moet ik zeggen. Dat is minder dan hij aan salaris opgestreken zou hebben. Meestal is het zo dat als hier geen specifieke afspraken over gemaakt zijn in het contract, simpelweg de volledige looptijd van het contract uitbetaald moet worden.

27 maart 2017 om 11:07

Oke, laat me het wat duidelijker uitleggen. Ik ben het met het standpunt van magnetics ook volledig eens (hier spreekt een wegbezuinigde werknemer die blij is met vertrekregelingen). Persoonlijk vind ik het van de zotte dat mensen die aantoonbaar verschrikkelijk slecht hebben gepresteerd zo'n enorme smak met geld mee krijgen. 4ton is voor voetbal begrippen, zo ook de knvb, een lachertje zou ik haast zeggen. Blind is bij mijn weten geen crimineel, en heeft naast wanbeleid m.b.t. selectie en invulling van het tactische gedeelte van zijn baan niks verkeerd gedaan. Beetje lullig dat dit zijn enige taken waren, maar dat zij zo. Wat ik zelf ook aangeef, zo ver hoeft het van mij allemaal niet te gaan hoor. Mijn tweede reactie was alleen een soort van aanvulling op magnetics dat niet iedere werknemer volledig beschermd wordt (en dat is ook maar goed in de extreme gevallen).

27 maart 2017 om 11:10

In wat voor tijd leef jij? Overal worden mensen op straat gezet hoor. Welcome to the world...

27 maart 2017 om 11:14

Waarom? Als ik niet presteer op mijn werk word ik ook ontslagen. En terecht ook, ik ben net als blind aangenomen om aan bepaalde verwachtingen te voldoen. Verschil is dat ik geen 400.000 hoef te verwachten...

27 maart 2017 om 11:34

Volgens mij zijn we het helemaal eens Het is voor de gewone mens een astronomisch bedrag dat Blind meekrijgt, maar het zal ook wel bij zijn salaris passen. Ach ja, ik wens hem er veel succes mee. Met de Knvb heb ik wat dat betreft ook weinig medelijden. Nou nog een geschikte opvolger zien te vinden, zodat ze niet over een x-aantal maanden weer zo'n zak met geld moeten meegeven bij het ontslag van de volgende prutser...

27 maart 2017 om 12:13

@tactic

Waar heb jij het over? Als jij een contract voor bepaalde tijd hebt, dan kan je niet zomaar ontslagen worden. Dan moet je werkgever je minimaal twee keer schriftelijk op de hoogte gesteld hebben dat je niet voldoet en een ruime gelegenheid gegeven hebben om te verbeteren.

Leuk dat jij je rechten niet kent of er graag afstand van doet, maar geef niet af op een ander die ze wel kent. Blind heeft gewooon recht op wat er in zijn contract staat.

Eigenlijk een schande... maar goed, zo gaat het in de wereld als je geen normale werknemer bent. Dan wordt je namelijk gewoon op straat gezet als je verantwoordelijk bent aan het verlies van het bedrijf en het aantoonbaar is.... het kost een bedrijf dan eenmaligeuro 76.000 ( als ze kunnen aantonen dat jij de schuldige bent van het verlies draaien van het bedrijf, wat me in het geval van Blind een koud kunstje is volgens mij )

27 maart 2017 om 12:16

Welnee in de normale wereld kreeg je een schriftelijk waarschuwing dat je niet goed presteert en zal de werkgever een verbeter plan met je opstellen. Tot twee maal toe zelfs en al die tijd moet je werkgeven een dossier opbouwen. En zelfs dan kan het ontslag bij de rechter geweigerd worden.

Dat soort zaken wil een Knvb niet, jarenlang opgescheept zitten met een bondscoach waar ze niet vanaf kunnen. Dus leggen die de afwikkeling van een eventiueel ontslag vast in het contract. Zodat ze hem desgewenst op staande voet kunnen ontslaan.

28 maart 2017 om 02:20

Speedyafc : sorry, maar als je bedrijf verlies draait kan je zonder enige waarschuwing mensen op straat zetten tegenwoordig, als het om meerdere mensen gaat, moeten ze wel verschillende functies en leeftijden hebben. Euro 76.000 meegeven en klaar ben je.

28 maart 2017 om 22:11

Een reorganisatie is iets heel anders dan een enkel ontslag. Hier heb je het over ontslag wegens wanprestatie. Dat is iets anders dan ontslag wegens reorganisatie om bedrijfseconomische redenen.

De werknemers met een contract voor bepaalde tijd kunnen wel degelijk tegen hun ontslag in beroep gaan, ongeacht of een bedrijf verlies maakt.

27 maart 2017 om 15:26

Lijkt me dat Blind daar dan niet voor verantwoordelijk gehouden kan worden. Het zijn toch elke keer de 11 man op het veld die het af laten weten.

Ik ben het er mee eens dat Blind een slechte bondscoach was, maar het EK missen kun je hem niet toerekenen.

27 maart 2017 om 10:37

Mee eens. Dat ligt wat mij betreft bij meneer Guus.

27 maart 2017 om 10:45

Onder Blind werd het nog slechter dan onder Guus er voor.

Dat het al niet veel was klopt, maar het is onder Blind alleen maar slechter geworden toen.
De enige die hier echt schuldig aan is, is die Oostveen!

Wat een zooitje heeftd ie er van gemaakt! Die moet nu toch ook wel eens door de Knvb er uit worden gezet?!?!

27 maart 2017 om 10:54

Onder Hiddink was het ook niet best maar stonden we nog steeds op de plek waarbij oranje zich ging kwalificeren. Met Blind is het alleen maar slechter geworden het missen van dat EK kan hem dus wel toegerekend worden.

27 maart 2017 om 11:41

Wat je alleen niet moet vergeten is dat Blind onder Hiddink al als assistent functioneerde. Na Hiddink kon Blind veel makkelijker de draad oppakken i.t.t. een nieuwe coach, immers kende hij de spelers, de gesprekken in de kleedkamer, de tactiek en alle analyses. Blind heeft echter na het vertrek van Hiddink verschillende tactieken geprobeerd, 3 keepers afgewisseld, vele diverse spelers uitgeprobeerd. Ik ben bang dat hij zelf gewoon niet wist wat er nou precies mis was en wat er veranderd zou moeten worden.

27 maart 2017 om 15:28

Ik denk dat niemand precies weet wat er mis is. De jongens die het team op sleeptouw zouden moeten nemen (strootman en Wijnaldum bijvoorbeeld) laten het elke keer afweten.

Blind had een contract met een mooi salaris, dus natuurlijk gaat hij niet zelf ontslag nemen. Hij had nooit aangesteld mogen worden, maar ik liet me ook niet zonder zak geld naar huis sturen.

27 maart 2017 om 10:35

Zou jij zelf ontslag nemen bij je baas dan als de kans aanwezig is voor een oprot premie krijgt

27 maart 2017 om 11:43

Laten we wel even eerlijk zijn: Blind's imago was al lang voor Oranje beschadigd, het is niet net als of hij die nog te verliezen had lol.

27 maart 2017 om 11:08

Dikke doei. De KNVB heeft hem dit contract gegeven dus moeten ze ook lappen als ze het ontbinden. En voor jouw info: Blind heeft als hij wil veel sneller een nieuwe job dan jij ooit zou kunnen krijgen. Geen topclub of land maar er zijn zat clubs die hen zien zitten.

En van Oostveen staat ook nog op de loonlijst... dat die man er nog zit. De Knvb is de weg echt kwijt. Iedereen zit daar maar een beetje geld te tellen volgens mij.

Niks menselijks is hem vreemd. Je weet dat je sowieso onhoudbaar bent voor je functie. Dan kun je kiezen of je 4 ton meeneemt of je stapt zelf op en krijgt niks. Dan zou ik ook de 4 ton pakken.

Jammer voor blind maar totaal niet geschikt als bondscoach. Groot gelijk dat hij een zak geld meeneemt van de knvb. Hij had nog een lopend contract en dan had de knvb naar 2 x moeten nadenken voordat ze hem hadden aangesteld.

27 maart 2017 om 10:40

Deze situatie komt voornamelijk door de knvb zelf dus ik snap niet waarom jullie blind zo kwalijk nemen. Zelfs nu na het ontslag van blind blijven sommigen van jullie zeuren voor een nederlandse coach. Face the facts jongens welke nederlandse coach is er nu beschikbaar met internationale ervaring en die ook nog goed heeft gepresteerdde laatste 2 jaar. Alleen van gaal komt in mij op. Als van gaal niet wilt MOET het een buitenlandse coach worden anders gaan we hetzelfde verhaal krijgen als met blind. De belgen hebben ook maar eens een keer gek gedaan en roberto martinez en henry aangesteld. Waarom zijn wij dan zo bang voor verandering. Telkens weer dat cruijf verhaal ook... cruijf was ook maar een mens en geen god.

Contract is contract, daar heeft hij natuurlijk recht op, helaas zeg ik er wel bij. Deze man moet nooit meer zijn gezicht laten zien in de voetballerij. Is totaal ongeschikt voor dit werk, dat heeft hij overal bewezen. Nooit iets gepresteerd en overal mislukt. Onvoorstelbaar en onverklaarbaar is en blijft zijn aanstelling, maar laat hem aub nooit meer ergens toe, buiten een jeugdploegje wellicht.
Nul charisma, nul spelinzicht, nul tactisch vermogen en nul komma nul nul people management.

Blind sr. is een ontzettend naar figuur die over lijken gaat als hij er zelf beter van wordt, maar dit zou ik zelf ook doen. Lekker die vier ton meepakken.
En waarschijnlijk lult hij zich toch wel weer ergens naar binnen zodra het geld op is, daar is hij namelijk goed in.

Blind probeerde er ook het beste uit te halen, wie zou dat niet doen? Het lag ook niet alleen aan Blind dat hij die positie kreeg. Als ze mij de functie van bondscoach aan zouden bieden voor een slordige miljoen in het jaar, zou ik per direct stoppen met mijn studie etc. .

Laten we eerlijk zijn. Het wezen van bondscoach in zo'n voetballiefhebbend land als Nederland is gewoon een eer. Daarom snap ik best dat Blind niet zo sterk in zijn schoenen staat dat hij de baan weigert. Het ligt m.i. voor 70/80% aan de Knvb. Want, hoe kom je in godsnaam uit bij een trainer die nog niets bewezen heeft en die geen potentie laat zien? Van Basten was ook al zo'n slippertje. Kom op Knvb, doe eens beter je best!

27 maart 2017 om 10:56

Wat mij betreft gaat die vergelijking met Van Basten niet op; Van Basten heeft het Nederlands elftal in ieder geval een paar wedstrijden laten spelen die we ons hele leven niet meer gaan vergeten... Hoe Oranje de toenmalige wereldkampioen en vicewereldkampioen compleet afschminkte op het EK van 2008, ik zal het nooit meer vergeten en zal Van Basten er altijd dankbaar voor zijn, en velen met mij.

Wat de aanstelling van Van Basten betreft heb je natuurlijk wel gelijk; dat was haast net zo'n vreemde gok als de aanstelling van Blind twee jaar geleden. Met toch het verschil dat Van Basten als trainer nog helemaal "vers" was en dus wellicht nog iets kon bewijzen, terwijl Blind al wel als trainer gewerkt had maar geen indruk gemaakt had (en dan ook nog eens via een dubieuze doorschuifconstructie aangesteld werd)...

Natuurlijk ligt de schuld voor Blinds gebrekkige functioneren voornamelijk bij de Knvb, want hij was totaal niet geschikt voor de functie en werd er toch neergezet. Net zoals de schuld voor het slechte debuut van De Ligt volledig bij Blind lag. Dat mogen we De Ligt Absoluut niet aanrekenen; die jongen doet ook maar zijn best, maar heeft als zeventienjarige nog maar 1 wedstrijd bij Ajax in de basis gestaan zonder de vervanger van een geblesseerde of geschorste speler te zijn. Wat verwachtte Blind dan? Dat hij feilloos zou spelen, en internationaal wel even zijn mannetje zou staan? Zucht. Heel Nederland zag het aankomen, maar Blind niet... Typisch.

27 maart 2017 om 10:58

Ik ben het grotendeels met je eens, behalve met je opmerking over van Basten. Terugkijkend was van Basten helemaal geen slechte bondscoach. Sterker nog, het is de laatste keer dat ik het Nederlands Elftal echt leuk voetbal heb zien spelen onder zijn leiding. Hij heeft 1 capitale fout gemaakt en dat was het opstellen van Boularouz nadat die zo'n persoonlijk drama had meegemaakt. Dat heeft ze de wedstrijd tegen Portugal gekost.

Tja, Blind heeft veel domme dingen gedaan als bondscoach zijnde maar dit is er niet een van. Je bent gek als je zo'n afkoopsom laat liggen.

27 maart 2017 om 11:19

Is ook logisch natuurlijk. In de voetballerij zal hij niet zomaar meer aan de bak komen. Zie het als vroegtijdig pensioen

Liever wat geld dan zelfrespect. Maar dit is alleen de KNVB aan te rekenen. Een manager die wanpresteert kan je ontslaan zonder vergoeding, ook al heeft hij een contract. Waarom heeft de KNVB dat niet gedaan. Laat een rechter er zich maar over uitspreken. Maar ja, slappe hap daar bij de KNVB. Bang dat ze zichzelf ook moeten ontslaan wegens wanbeleid zonder vergoeding.

27 maart 2017 om 11:14

Als ik jou was zou ik me nog even verdiepen in het ontslagrecht... Je kan een manager nooit wegsturen zonder afkoopsom in dit soort gevallen, tenzij je in onderling overleg het contract laat ontbinden

Ten eerste is het niet meer dan normaal dat iemand gewoon voor zijn contractuele recht strijdt.

Ten tweede is Valentijn Driesen wel de gene die als allerlaatste moet oordelen over bekwaamheid. Geen idee hoe die gozer ooit terecht is gekomen op die positie. Trapt alleen maar open deuren in als hij bij Voetbal Inside aan tafel zit. Heb hem serieus nog geen enkele theorie of inzicht horen aanbrengen die interessant is. Echt populistische ondoordachte kantinepraat wat die vent verspreidt.

Nou was hij niet de enige reden waarom NL het EK miste, daar hebben van Oostveen en Hiddink ook schuld aan gehad. Dat hij 400.000 meekrijgt is lekker voor hem, niet verdient maar de Knvb heeft er ook een pleuriszooi van gemaakt dus hij is niet alleen verantwoordelijk.

Verliezen tegen Frankrijk kan gebeuren en uit gelijk tegen Zweden eventueel maar dit is bijna catastrofaal voor Nl11. Je moet nu in feite alles winnen en hopen dat Frankrijk gemotiveerd blijft tegen Zweden en Bulgarije.

9 Juni is de eerste belangrijke dag waarin Frankrijk moet winnen van Zweden en NL met heel veel doelpunten verschil moet gaan winnen van Luxemburg. Dan moeten we hopen dat op 31 Augustus Zweden en Bulgarije gelijkspelen tegen elkaar want NL gaat dan verliezen van Frankrijk. Daarna moet NL allebei de thuiswedstrijden tegen Bulgarije en Zweden winnen.

Het lijkt tijd te worden om mensen te gaan betalen op basis van prestatie in plaats van vooraf.

Gevalletje Schreuder. Jammer dat het zoveel moet kosten. Had liever gezien dat met wat geld de kunstgrasvelden verbannen zouden worden.

Had de man een beetje fatsoen en karakter gehad dan had hij zelf ontslag genomen gezien de resultaten die hij heeft behaald. Heeft nog nooit wat gepresteerd en een falend en warrig selectiebeleid getoond

"Hij heeft de bond een kapitaal gekost en tevens het imago ernstig besmeurd met zijn technische beslissingen."

Ik snap dat Blind geslachtofferd wordt, maar de bond heeft hier zelf toch ook een enorm aandeel in?!
Hoe lang heeft deze man mogen aanmodderen totdat de bond eindelijk optreedt?
De resultaten en het beleid van de laatste jaren kun je niet enkel op Blind afschuiven. Hier mogen en moeten meer koppen gaan rollen!

In september 2016 hadden ze Blind moeten ontslaan, toen van Basten vertrok en Gullit niet kwam. Nu is het compleet nutteloos! Het WK is vergooid, nu moet je nog 1,5 jaar met een nieuwe coach? Wie gaat dit doen? Wie heeft er zin om 18 maanden voor spek-en-bonen te gaan coachen? Wat een waardeloze organisatie die Knvb! Die 4 ton hadden ze kunnen houden enblind geoon laten doormodderen tot het WK, was een gepaste straf geweest voor zijn wanprestatie.

27 maart 2017 om 11:35

Er is nog wel een kleine kans dat Nederland zich plaatst, maar dit is inderdaad een vreselijk moment om in te stappen. Je moet alle andere wedstrijden winnen, anders ben je al gefaald als trainer en wordt die negativiteit direct aan jou gekoppeld. Na de kwalificatierondes instappen is beter, want dan heb je alle tijd om je voor te bereiden op het volgende toernooi. Ook zou het voor een buitenlandse trainer, mocht die er komen, een goede periode zijn om zich te verdiepen in de Nederlandse spelers.
Ik zou nu een Nederlandse interim-trainer aanstellen met een kortlopend contract. Er zijn vast wel trainers die het willen proberen. Dan na het toernooi aan een schone lei beginnen, tenzij die trainer het verrassend goed gedaan heeft.

Ik denk dat 99% van de mensen hier ook de maximale afkoopsom zou pakken, dus dat valt Blind niet kwalijk te nemen. Hij had alleen nooit dit contract mogen krijgen. Die hele constructie van het bondscoach worden sloeg sowieso al nergens op. Blind kreeg een soort opleiding tot bondscoach onder Hiddink met de garantie om daarna bondscoach te worden. Dan moet je als Knvb zijnde wel heel graag willen dat Blind bondscoach wordt. Als je er echt onafhankelijk in staat, doe je dat niet en zorg je ervoor dat je na Hiddink weer een vrije keuze hebt om zo de beste uit alle trainers te pikken. De kans is groot dat Blind dat dan niet is.

Ik las gisteren hier een reactie waar ik het helemaal mee eens was, verhaal die afkoopsom maar op onze ge-wel-dige directeur Van Oostveen. Deze 'bestuurder' heeft het Nederlandse voetbal definitief naar zijn grootje geholpen met die onbegrijpelijke beslissing om maar weer vast te houden aan de oude garde met Hiddink inplaats van Koeman. Om nog maar te zwijgen over die debiele constructie om Blind al meteen te benoemen tot zijn opvolger.

27 maart 2017 om 11:38

Reactie van Van Oostveen: 'het Nederlands elftal zou Houdini en Hans Klok nodig hebben om nog het WK te halen'

Delijk van Blind af! Dit us al wat ik gister dacht die kerel zal nooit de eer aan zich zelf houden. Die man wil alleen maar zijn geld en ik zie hem ook nergens meer zomaar aan de slagroom komen met hoe hij bezig is geweest. Wij zijn gewoon het lachertje van Europa geworden jammer genoeg ik hoop nu een goede bondscoach die ons weer een beetje op de rails krijgt het WK hoeven we niet neer te halen. Maar een beetje eer herstel voor Oranje zal mooi zijn.

Je kan het van twee kanten bekijken.of je vind hem een geldwolf die na een wanprestatie er ook nog maximaal financieel het eruit wilt halen. Of je geeft hem gelijk, contract is contract dus of uitdienen of uitbetalen. Ik zelf snap hem ook wel dat hij het geld wilt, dat zou iedereen doen.

Ek mislopen is toch echt hiddink geweest die met de staart tussen de benen weg is gegaan.

27 maart 2017 om 13:03

Hiddink moest weg, en er waren destijds nog voldoende wedstrijden om het tij te keren. Zekerheden heb je nooit, maar ik denk dat Hiddink niet had gekozen voor onervaren spelers in die periode (tete, Riedewald etc.). Hiddink is geen trainer van jonge gasten in het diepe gooien, maar kiest meestal voor ervaren spelers. Was dit gebeurd dan waren de play offs zeker nog mogelijk geweest.

27 maart 2017 om 13:20

@wve:

Toen Hiddink vertrok lag Nederland op zich nog gewoon op koers richting EK. Nederland moest minstens derde worden in de poule en stond op dat moment ook derde, met twee punten voorsprong op de nummer vier. Toen kwam Blind en die eindigde met Nederland vierde met vijf punten minder dan de nummer drie. En let wel: we zaten in een poule met vijf landen waarvan er momenteel geen een hoger staat dan de 24e plek op de FIFA-ranglijst.

27 maart 2017 om 13:33

Nou nee dat lagen we niet meer. Al te veel punten verloren en domme keuzes door met 5 verdedigers te spelen tegen een verdedigend team.

27 maart 2017 om 13:46

Nogmaals: toen Hiddink vertrok stond Nederland derde. Een derde plek was in principe voldoende voor kwalificatie.

Natuurlijk ook wel logisch dat hij dit doet maar hij kan ook denken van: dit is mijn land en ze moeten het WK halen, met mij gaat het niet meer lukken..

Nu is het eenvoudig, Louis van Gaal als algemeen en technisch directeur en Ten Cate als bondscoach met Gullit en Winter als assistenten. Dan kun je het met de staff aanzien met deze kwalificatie. En erna verder kijken, zal (op van Gaal na) geen al te dure constructie zijn lijkt me. En je kunt een nieuwe voetbalvisie ontwikkelen, met van Gaal aan het roer.

Tja, het is niet fatsoenlijk hoe je het ook went of keert. He is zo geregeld, maar Blind had hier de eer aan zichzelf moeten houden. Hij besmeurt zichzelf alleen maar nog meer. Niet naar het EK en niet naar het WK is wat ons nog veel meer kost. Hier had hij nog de eer aan zichzelf kunnen houden en het juiste kunnen doen, maar helaas doet hij wat wel al hadden verwacht. Tevens is Blind hier niet de gene die de schuld moet krijgen voor de wanprestatie. De Knvb is de organisatie die op de schop moet. Zij hebben Blind aangesteld en zij zijn verantwoordelijk. De gene die de constructie met van Gaal en opvolger blind in elkaar hebben gezet moeten eruit en iedereen die op plekken zit die over voetbal gaan zonder voetbal verleden moeten er direct uit worden gezet. Voetbal mensen op voetbal plekken. Ik speel al jaren amateurvoetbal en word keer op keer teleurgesteld door de Knvb, het is een zooitje. Dat weten we al jaren en nu is dat ook zichtbaar in de top.

Een goed begin zou zijn om in de top van de Knvb voetbalmensen te posteren, met een schat aan voetbal-knowhow. In plaats van die zakenlui die het nu voor het zeggen hebben.

Als Blind een beetje kerel was had hij de eer aan zichzelf gehouden. Nu snel nog 4 ton meepakken terwijl de prestaties om te janken waren. Ik zou me kapot schamen als ik zo'n wanprestatie neer had gezet terwijl ik dat resultaat kon verwachten.

Vreemd artikel. Heeft Driessen connecties bij de Knvb die dit graag lekken om Blind terug te pakken?
Of lekt de Knvb dit zelf? Van Blind zal het niet komen.
En 4 ton is natuurlijk voor elke niet voetballer, of Bn'er erg veel. Let wel als het bruto is gaat er zo 52% af naar de fiscus. Verdienen wij er met z'n alleen ook nog wat aan.
Ik mag Blind en alles erom heen totaal niet, maar dit bericht is puur stemmingmakerij richting hem.
Heeft Valentijn toch gelijk dan worden sommige zaken toch weer bevestigd. Knvb = Telegraaf =....(vul maar in)

Bert Oostveen dus nog wel in dienst bij de KNVB als secretaris generaal.....ook zeer bijzonder......kost dat??? Dus wanbeleid wordt hier beloond? Misschien vinden ze dan ook voor Blind nog wel een leuk erebaantje.

Dat kan ik hem dan niet kwalijk nemen, welke voetballer of trainer doet daar nog afstand van?

Stop toch eens met mensen beschadigen Driessen. Als de telegraaf jou ontslaat vanwege je werk wil je ook een zo hoog mogelijke en afgesproken vergoeding. Daarnaast kan je wel altijd mensen lopen bekritiseren omdat ze geld kosten en verkeerde beslissingen nemen, maar iemand moet toch die rol vervullen. Wees blij dat er mensen zijn die die rol nog willen bekleden met het risico dat de telegraaf een ton stront over je uitstort.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren