Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bal ligt bij Ajax: Bayern meldt zich met verhoogd bod op Gravenberch

Laatste update:

Ajax heeft een verhoogd bod op Ryan Gravenberch ontvangen, zo meldt De Telegraaf. Bayern München heeft het vaste bedrag van de transfersom voor de twintigjarige middenvelder verhoogd naar 19 miljoen euro, plus 5,5 miljoen aan eenvoudig te realiseren bonussen. Daarnaast krijgt Ajax recht op 7,5 procent van de transfersom bij een eventuele vervolgstap. Verder staat alleen een medische keuring de overstap van Gravenberch naar Beieren in de weg: sinds maart is de jongeling al persoonlijk akkoord met der Rekordmeister.

De Telegraaf meldt dat Gravenberch in Zuid-Duitsland zo'n tien miljoen euro op jaarbasis kan gaan verdienen. Technisch directeur van Bayern Hasan Salihamidzic verklaarde zondag al dat een deal met Ajax een kwestie van tijd zou zijn. "De gesprekken met Gravenberch verlopen voorspoedig", liet de Bosniër optekenen door Sport1. Transferexpert Fabrizio Romano wist enkele dagen eerder al te onthullen dat Gravenberch een vijfjarig contract gaat tekenen bij Bayern, mits de medische keuring geen problemen oplevert.

Ajax gaf aan het begin van de onderhandelingen met de Duitse grootmacht te kennen 35 miljoen euro te willen ontvangen voor Gravenberch. De Amsterdammers gingen dan ook niet akkoord met het eerste bod, dat bestond uit 15 miljoen euro plus 10 miljoen aan bonussen. Vervolgens deed Bayern een nieuw bod. Opnieuw bedroeg het totaal 25 miljoen euro, maar ditmaal was de vaste som 17 miljoen euro en bedroeg het variabele deel maximaal 8 miljoen euro. Ook daartegen zei Ajax 'nee', waardoor het bod volgens Romano werd opgeschroefd tot 17 plus 10 miljoen euro. Nu lijkt het totaalbedrag aan geldsommen lager te liggen, maar wel meer harde garanties te bevatten.

BILD meldde begin april al dat er een persoonlijk akkoord was tussen Gravenberch en Bayern. Mocht de tienvoudig Oranje-international daadwerkelijk de overstap maken, voegt hij zich bij voormalig ploeggenoot Noussair Mazraoui, wiens komst naar Bayern dinsdag bekrachtigd werd. De rechtsback heeft in Duitsland een contract getekend tot medio 2026. Naar verluidt gaat Mazraoui zo'n acht miiljoen euro bruto op jaarbasis verdienen in München.


Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prima deal. Heeft weinig echte vooruitgang geboekt het laatste jaar en nog maar 1 jaar onder contract.
Ryan bedankt en hopelijk wordt het een succes bij Bayern. Daar wordt laksheid direct gestraft, dus koppie er 90 min bij elke pot

25 mei 2022 om 07:46

Denk je dat hij basis gaat spelen? In principe kwa talent en kwaliteit zeker. Maar heeft hij de mentaliteit? Ik kijk elke wedstrijd van Ajax en bekijk de jeugd zeer goed. En wat me is opgevallen is dat Ryan beetje nonchalant overkomt en soms in de paniek raakt wanneer het niet lukt. Hij heeft wel de fysieke lichaam, techniek en doorzettingsvermogen.

25 mei 2022 om 07:52

Kwaliteit om basis te staan heeft hij ook niet hoor. Hij gaat Müller, Kimmich en Goretzka er echt niet uit spelen. Als invallers voor het middenveld heb je dan nog Musiala en Sabitzer, die minstens gelijkwaardig zijn, zo niet beter/talentvoller

25 mei 2022 om 08:13

Musiala en Sabitzer speelden als CM omdat er geen andere opties waren, zijn eigenlijk meer aanvallend ingestelde middenvelders.

Zijn echte concurrenten zijn Goretzka en Kimmich en die speelt hij natuurlijk niet binnen een jaar uit de basis. Toch verwacht ik wel dat hij genoeg kansen gaat krijgen. Sowieso door rouleren tegen de kleintjes en in de beker, maar daarnaast ook door blessures/schorsingen. Goretzka heeft bijvoorbeeld maar 19 (!) wedstrijden gespeeld in de BuLi afgelopen seizoen.

25 mei 2022 om 09:17

Tuurlijk gaat hij niet Kimmich en Goretzka uit de basis spelen maar vorig jaar was Goretzka wel heel vaak geblesseerd en lag ook Kimmich er vaak uit. Toen moesten ze spelen met Musiala als CM terwijl die echt hoger hoort te spelen. En Sabitzer viel ook tegen. Dus spelen doet hij denk ik wel genoeg.

25 mei 2022 om 11:12

Kimmich lag er niet vaak uit. Heeft alleen een periode gehad waar hij Covid kreeg en dat gedoe met zijn vaccinatie waardoor het lang leek. Maar Kimmich heeft qua minuten en wedstrijden ongeveer even veel gespeeld als Neuer en Muller.

25 mei 2022 om 13:07

Nee de basis gaat hij niet halen. Het is nog te vroeg voor hem om een stap te maken. Hij kan beter bijtekenen bij Ajax om constanter te worden. Ook zodat hij wat bagage heeft om mee te nemen naar een club als Bayern.

25 mei 2022 om 14:56

Kijk even naar het middenveld van Bayern. Daar liggen echt wel kansen voor hem.

25 mei 2022 om 09:08

Niet akkoord gaan, 25 miljoen waarvan 20% variabelen is echt te laag. Gravenberch moet echt voor €30 weg kunnen gaan. Gek dat er geen interesse uit Spanje of Engeland is..

25 mei 2022 om 09:17

Hij heeft een jaarcontract en hij gaat niet bijtekenen. Ajax kan niet zo hoog in de boom gaan zitten.
Wel frustrerend om te zien. Kokcu, die dit seizoen ruim beter en vooral constanter was dan Gravenberch, zal waarschijnlijk voor een gelijkwaardig bedrag vertrekken, terwijl hij nog wel een langer contract heeft.
Nou goed, hopelijk kunnen we stap voor stap naar de bedragen van Ajax.

25 mei 2022 om 09:27

Met alle respect maar volgens mij zijn de enige mensen die Kokcu zo hypen de Feyenoord supporters want ik zie het echt niet en met mij vele anderen. Heeft een paar leuke potjes gespeeld maar constant? Nee, hij is zo wisselvallig als ik weet niet wat, wat niet erg is op deze leeftijd. Daarnaast is Kokcu ook nog eens anderhalf jaar ouder en vind ik persoonlijk het verschil tussen beide spelers best groot.

25 mei 2022 om 09:28

Dat gaat niemand betalen voor een 1 jarig contract, kansloos. Dit moet moet Ajax gewoon accepteren, of je loopt het risico dat Bayern gaat doorschakelen naar andere opties en jij met een ongemotiveerde speler zit waar je geen geld meer op weet te vangen.

25 mei 2022 om 10:06

Kokcu ruim beter? De ondergrens bij Feyenoord ligt lager. Gravenberch had geen fantastisch seizoen maar ik vind Gravenberch veel meer potentie hebben en tot vanavond heeft Gravenberch sowieso op Europees niveau 2 klasses hoger gespeeld dan Feyenoord. Niet echt een fijne vergelijking.

25 mei 2022 om 10:43

Dat je zoveel duimpjes krijgt is echt bizar. Paar leuke potjes gespeeld maar niet constant lol. Hou alsjeblieft op. Kokcu is een van de meest constante spelers geweest dit seizoen, zowel Europees als in de competitie. Gravenberch is vanaf de winterstop tot en met Cambuur uit ronduit matig geweest.

Daarnaast heeft Gravenberch 7 G/A (waarvan 3 tegen Cambuur) en Kokcu 16 G/A en dat in een team dat 22 goals minder heeft gemaakt. Gravenberch is een geweldig talent die ik het liefst nog twee jaar bij Ajax zie, maar om zo uit de hoogte te doen over hem t.o.v. Kokcu is echt belachelijk.

25 mei 2022 om 11:09

Wellicht een idee om Gravenberch van de hand te doen en een poging te wagen om Kokcu over te nemen. Je zou een bod kunnen neerleggen van 12 tot 15 mil, en de rest van de centen kunnen kijken of je Tagliafico kunt overhalen bij te tekenen of welicht voor 10 mil Wijndal over te nemen, dan heb je toch de centen van Gravenberch goed geinversteerd.

Het is leuk dat Kokcu wordt geschat op 30 mil, maar dat gaat Feyenoord nooit krijgen - financieel kunnen ze een bod van 12 tot 15 helemaal niet afslaan zelfs.

25 mei 2022 om 11:27

Hou is op met alles wat van Feyenoord is naar Ajax te linken, als Ajacied word ik hier inmiddels ook zo doodmoe van.

25 mei 2022 om 11:39

lekkere onderbouwing gozer. Waarom kunnen er geen spelers van Feyenoord worden gelinkt aan Ajax dan? Als een speler van Feyenoord toch gewoon een hoger niveau aankan of lijkt aan te kunnen dan is het toch niet raar?

Alsof Feyenoord een directe concurrent is voor Ajax. We kunnen toch gewoon in hedendaagse eredivisie status stellen dat Ajax en PSV gewoon een opstap zjn voor spelers uit de eredivisie?

Dat is toch ook voor spelers van heerenveen, nec, fortuna etc om van die club naar Feyenoord of Az te gaan?

Bij Feyenoord en AZ ga je Europees spelen en bij PSV en Ajax ga je Champions League spelen. of gaan we nu ineens doen omat Feyenoord in een finale speelt dat Feyenoord beter is dan Ajax?

Get realistic, en dat heeft niks te maken met rivaliteit - Ajax is op bijna alle fronten gewoon een hoger geklassificeerde club als Feyenoord.

25 mei 2022 om 11:51

Zijn contract loopt nog maar een jaar door.
Dan is dit een prima bod, zeker met het doorverkoop percentage.

Daarnaast is hij niet rijp voor de premier league en zijn clubs in de La Liga goed voorzien in middenvelders en de middenmoot kan de transfersom niet betalen.

25 mei 2022 om 13:32

Hahaha Kokcu beter dan Gravenberch...? Komaan, oke ik ben Ajacied maar dan heb je er geen kijk op hoor, Gravenberch is echt een klasse beter. talentvoller, betere passing, meer inzicht. Maar vooral meer rek nog denk ik. Beide hebben ze wel een laks randje. Kokcu prima speler hoor begrijp me niet verkeerd.

25 mei 2022 om 14:38

Kan ik eigenlijk meer van jou zeggen.

Qua statistieken is Kokcu gewoon beter dan Gravenberch. beiden 50 wedstrijden gespeeld Gravenberch 54/50 Kokcu, Gravenberch 4 goals en 6 assists en Kokcu gewoon 11 goals en 10 assists.

aangekomen ballen ligt bij beide op 85 procent en allebei zitten ze op gemiddeld aantal van gelijke schoten op goal per wedstrijd.

Komt er alleen bij dat Kokcu minder schoten nodig heeft om een goal te scoren tegenover Gravenberch. het enige voordeel voor gravenberch is dat hij minder geel pakte

25 mei 2022 om 14:08

Juist het afgelopen half jaar heeft hij veel vooruitgang geboekt. En juist tegen grote tegenstanders speelt hij goed. Of hij het ook bij bayern zal laten zien, is natuurlijk een ander verhaal.

Voor één jarig contract, en een grillig groot talent vind ik dit prima. We kunnen niet weer een transfervrij verlies veroorloven. Vooral die clausule is erg schappelijk.

25 mei 2022 om 07:42

Zeker waar. Talent heeft hij zeker maar ben benieuwd waar zijn status zou zijn over 10 jaar.

25 mei 2022 om 07:51

Eens BigboyPhil, met veel talent alleen kom je er niet. Hopelijk kan hij de volgende stap zetten, daar geloof ik wel in. Ben ook benieuwd, hopelijk is hij over 10 jaar een wereldspeler. De tijd zal het leren, voor Mazraoui geldt in mindere mate hetzelfde maar vooral ook zijn fitheid.

25 mei 2022 om 09:27

@bigboyphil

Ja dat is de grote vraag. Sommige spelers blijven heel lang bij Bayern (en dan heb je niets aan dat doorverkooppercentage) en andere doen het misschien oke maar gaan ook weer een keer weg. Dan verdien je er nog iets aan. Kan ook zijn dat hij het gewoon niet redt.

Ik denk persoonlijk dat het wel een goede stap is. Bij Bayern zijn ze wat geduldiger dan in de PL denk ik. Hij zal echt wel even de tijd krijgen om in zijn rol te groeien. Plus die 25 miljoen is voor Bayern natuurlijk peanuts.

25 mei 2022 om 07:45

Precies. Grote strik eromheen en naar München laten gaan. Geld cashen en zorgen dat we een goede verdediger erbij halen. Biedt gelijk ruimte om Taylor meer te laten spelen komend seizoen.

25 mei 2022 om 07:54

Grote strik ben ik het niet helemaal eens, vooral in de tweede seizoenshelft is hij best belangrijk voor ons geweest. Taylor zal sowieso meer speeltijd krijgen, maar hij moet ook nog verlengen. Nou een sterke en snelle centrale verdediger en linksback is broodnodig. Voor mij is dat geen Wijndal.

25 mei 2022 om 08:01

Wie dan wel? En rechtsback? Timber en martinez voldoen toch? Blind als back-up. Ik zou wijndal halen en de focus leggen op een nieuwe rechtsback. Indien gravenberg vertrekt ook een nieuwe middenvelder halen die er direct staat. Je wilt overwinteren in de CL. Indien Haller weggaat Tadic doorschuiven naar de spits en Bergwijn halen als lb. Tot slot Brobbey als back-up.

25 mei 2022 om 08:06

Ik vrees dat Nico echt weg wil, en dat hij verdiend die man ook na bijna 5 jaren trouwe dienst. Maar als hij toch over te halen is, met speciale afspraken en een financiële vergoeding heeft dat mijn voorkeur. Ook al heeft Nico een mindere dag, aan zijn inzet en instelling maak ik mij nooit zorgen. Daar geniet ik van, en zie ik heel graag een Tadic en Klaassen hebben die winners mentaliteit ook! Wijndal vindt ik persoonlijk wat overschat, aanvallend okay en verdedigend matig. Bovendien hebben we ook een paar keer gezien, ook bij Oranje als het niveau naar boven gaat krijgt hij het moeilijk. Plus die 10 miljoen geloof ik niet zo, Az wilt alrijd de absolute hoofdprijs van ons zeker na zijn contract verlenging. En rechtsback is een goede.......

25 mei 2022 om 08:24

Mooie deal zou dit zijn. Gravenberch wil graag weg en dit is toch een mooi bedrag om je zelf ook weer te versterken. Ik ben het helemaal eens met Sulejmani. Dan moet je niet gaan voor Wijndal. Nico houden zou inderdaad al beter zijn en anders scouten in Argentinie of Columbia. Voor de opbrengst zie ik ook graag een kopsterke linker centrale verdediger komen die ook op linksback kan. Daarnaast hebben we meer behoefte aan een keeper en Bergwijn voor de nodige snelheid voorin, Voor de rest moet je in de voorbereiding gaan kijken welke jeugd klaar is en hoe het met Mo gaat, Hopelijk komt die fitter uit de zomerpauze dan hoe hij erin is gegaan, Dan heb je direct al een basisspeler die je vorig jaar niet had,

25 mei 2022 om 19:24

Helemaal eens met jouw betoog, ben vooral naar MO ben ik super nieuwsgierig. Hij gaat de hele voorbereiding meemaken, en wordt steeds fitter natuurlijk.

25 mei 2022 om 07:48

Erg schappelijk? Dan krijg je 3.75miljoen als hij voor 50 weg gaat. Minimaal 10% anders niet. Als hij daar 3 of 4 jaar blijft is 3.75miljoen in de voetballerij (en de rest van de wereld) nog maar 2.5miljoen waard.

25 mei 2022 om 07:58

Pro met die bijkomende "makkelijke' te behalen clausules van ongeveer €5 miljoen euro. Dan kom je in totaal bijna aan €30 miljoen euro, dat vind ik niet slecht voor een grillig groot talent. Die niet als Suarez en Ziyech vertrekt, we moeten ook wel enigzins realistisch blijven. Gravenberch gunt ons ook een transfersom, hij had ook een deal met Bayern kunnen maken om volgend jaar gratis die kant op te gaan voor een gigantische tekenbobus.

25 mei 2022 om 08:42

En hij had ook kunnen blijven bij Ajax totdat hij voor 60 miljoen werd weggekocht.

25 mei 2022 om 08:56

En hij had ook geblesseerd kunnen raken en niet meer in beeld bij dat soort clubs.. Hij levert Ajax een fors bedrag op, prima toch!?
Iedereen wil Brobbey terug, die heeft Ajax goed genaaid en deze jongen zou geen stap mogen maken?

Jammer dat hij weggaat. Ik wil niet negatief zijn over onze eigen speler, maar verwacht dat Ryan de nieuwe Renato Sanches wordt. Ik gun hem het beste maar Bayern München is een stap te groot. Hij moet of nog een jaartje bij Ajax blijven of naar een Leicester of Westham gaan waar hij zich beter kan ontwikkelen dan Bayern München.
Begrijp ook niet waarom Barca of een Real Madrid Ryan niet koopt. Vooral Real Madrid die de speler van As Monaco wilt kopen voor 80 miljoen euro als wisselspeler, dan kan je toch voor de helft beter Ryan kopen?

25 mei 2022 om 07:44

Renato Sanches is Europees Kampioen geworden, doet het nu fantastisch bij Lille en staat in belangstelling van vele Europese topclubs. Zo slecht is dat niet

25 mei 2022 om 07:47

Dat is zeker niet slecht @HerbyHerbs maar je hebt toch wel gezien wat er gebeurde toets Renato Sanches naar Bayern München ging? En toen ook een verschrikkelijk uitleenbeurt bij Swansea.

25 mei 2022 om 10:03

En is altijd geblesseerd..

25 mei 2022 om 07:46

Hij heeft er mee aan in naar Bayren te gaan dan naar Leicester, tempo in Engeland is moordend, bij Bayren lijkt me dat hij beter op ze plek zit dan Leicester

25 mei 2022 om 07:50

Leicester en West Ham United zijn nou niet echt clubs waar hij zich ontzettend zal ontwikkelen. Vaak grillig. Leicester speelt komend seizoen geen Europees voetbal, West Ham is nog maar de vraag. Champions League is wel het minimale om echt stappen te zetten. Daarnaast zal hij Gravenberch die clubs als een stap terug zien denk ik. No chance at all.

25 mei 2022 om 07:51

daarom lijkt het me een goede deal voor alle partijen, Hij verdiend er goed aan bij Bayern met 10 mil salaris op jaar basis. Ajax houdt er nog een leuke som aan over. win-win denk ik maar zo - Bayern neemt de gok op de som.

Heb er wel vertrouwen in dat hij het goed gaat doen en zijn draai gaat vinden bij bayern - enige waar ik over twijfel is hij spelers als Sabitzer of Goretzka er uit gaat spelen maar we gaan het zien.

25 mei 2022 om 08:00

Hij is volgens jou niet goed genoeg voor Bayern en kan dus beter naar leicester of West ham United gaan, maar toch vind je het gek dat Real of Barca hem niet koopt? Hier zit in mijn ogen weinig logica in.

25 mei 2022 om 09:00

Dat is gewoon een downgrade ten opzichte van Ajax. Leicester speelt niet eens Europees en her voerbal van West Ham lijkt nergens op. Ga dan naar een voetballende club als Leverkusen of Arsenal.

19 + 5,5 = 24,5 miljoen. Ben ik nou gek of is het verhoogde 3e bod dan juist de laagste van de 3? Of ze moeten doelen op de extra optie van 7,5% bij een vervolgstap.

25 mei 2022 om 07:47

@Messi, ik was in de veronderstelling dat het tweede bod 18 + 5 bedroeg? Uiteindelijk lijkt dit me een prima deal voor alle partijen. Vanuit Ajax bezien accepteren en snel doorschakelen en op zoek naar versterking voor het middenveld (of Taylor doorschuiven en andere posities versterken).

25 mei 2022 om 07:47

Het gaat om het hoogste vaste bedrag, de 5,5 miljoen (en meer bij andere aanbiedingen) betrof een variabele deel obv prestaties en dus geen gegarandeerd inkomen.

25 mei 2022 om 07:49

1e bod 15 miljoen + 10 miljoen bonus
2e bod 17 miljoen + 8 miljoen bonus
3e bod 17 miljoen + 10 miljoen bonus
4e bod 19 miljoen + 5,5 miljoen + 7,5 % doorverkoop percentage

Als je de tekst goed leest staat in het artikel dat het vaste bedrag hoger is geworden en daardoor de eventuele te behalen transfersom lager is geworden.

25 mei 2022 om 07:52

@minnie, Ik heb de tekst wel gelezen maar is het bod dan feitelijk hoger of niet? Aangezien er niks over de clausules wordt gezegd, behalve dat ze makkelijk zijn.

25 mei 2022 om 08:01

Het totale bod is niet hoger, alleen de vaste bedragen. Daarnaast lees ik ook niet dat er bij de voorgaande biedingen een doorverkoop percentage is. In dat geval zou het laatste bod in totaal nog wel het hoogst kunnen uitvallen.

Uiteindelijk zal deze transfersom erg meevallen. Weet iemand toevallig of Ajax dit seizoen voor vijftig miljoen euro minimaal moet verkopen? Volgens mij was dat alleen in de coronatijd zo, maar anders moet je spelers als Haller en Antony de deur uitdoen. Los van Tagliafico en Schuurs, die sowieso zullen vertrekken voor een bedrag rond de vijftien miljoen.

25 mei 2022 om 07:46

Hoe ik het begrepen heb is dat gewoon een streven van Ajax, en was het in Corona tijd wel broodnodig. Anders zou het toch onverklaarbaar zijn dat Ajax afgelopen winter nog 22 miljoen wilde uitgeven aan Bergwijn?

25 mei 2022 om 08:01

Ik begrijp dat streven dan niet zo goed. Ajax heeft na Haller de portemonnee al 1,5 jaar niet getrokken en afgelopen maanden zag je daarvan het resultaat. Een huurling moest het doen, we hebben ongekend veel problemen gehad op het doel en op de backs en de verkoop van Neres was een behoorlijke mispeer gezien Antony geblesseerd raakte. Ajax hoeft helemaal niet ten koste van alles te verkopen, ze moeten er voor zorgen dat alle posities goed en wel dubbelbezet zijn.

25 mei 2022 om 07:47

Schuurs en Tagliafico voor 15 miljoen ‘per stuk’? Dat lijkt me niet. Samen 15 bedoel je?

25 mei 2022 om 08:48

Begrijpend lezen. Jij maakt er per stuk van.

25 mei 2022 om 10:04

Nee hoor, ik vraag het. Per stuk kan ik me niet voorstellen, maar er staat ook niet "samen"

25 mei 2022 om 07:54

De druk zal minder hoog zijn denk ik,
Overwintering in de CL met 18x winnen leverde meer op dan de vorige twee seizoenen. Maar goed, er zullen ook een hoop dure contracten van niets toevoegende spelers aflopen. Tevens ook Onana en Mazraoui. Ajax zal het op de balans dus prima met minder dan die vijftig kunnen doen.

Overigens moet je Haller gewoon verkopen en Suarez halen. Ik zie Suarez net zo gretig als KJH zijn wanneer hij terug komt. Brobbey voor de basis, en Suarez een hele hoop kleine duels in de basis en invallen om wat te brengen. Juist die kleie duels zagen we KJH altijd volle bak gaan. Dat kan Suarez ook brengen.

25 mei 2022 om 08:02

De afgelopen jaren heeft Ajax altijd goede transferresultaten nodig gehad om winst te maken / verlies te compenseren dus dat zal nu nog steeds zo zijn vermoed ik. Maat het hangt natuurlijk direct samen met wat je uitgeeft.

25 mei 2022 om 08:06

Dat was op basis van de cijfers van afgelopen seizoen zo. Let wel, dit hebben we verre van gehaald dus eigenlijk moeten we dat stuk opvangen deze zomer. Hoeveel we moeten verkopen om aankomend seizoen break even te halen is natuurlijk deels afhankelijk wat er op het veld gebeurd. Maar ik denk dat je ook daar weer voor tientallen miljoenen moet verkopen, waarschijnlijk wel iets minder dan afgelopen seizoen.

Door dit soort transfers krijg ik weinig zin in het komende Champions League seizoen met Bayern. Dat is toch wel waar Bayern altijd naar zou moeten streven om te winnen. Maar de selectie wordt ieder seizoen zwakker en er zijn steeds minder echte leiders in de selectie.

25 mei 2022 om 08:55

Ze proberen 1 van de grootste talenten voor een schappelijke prijs vastste leggen. Een beleid wat Bayern altijd heeft gevoerd.

Er zijn maar heel weinig spelers die op 19-jarige leeftijd bereikt hebben wat Ryan al heeft bereikt.

25 mei 2022 om 09:20

Ik vind gewoon dat Bayern het geld anders moet investeren. Als ze hem volgend jaar gratis kunnen ophalen dan vind ik het een hele goeie deal. Maar 25 miljoen voor een talent dat door Ajax supporters als laks en wisselvallig wordt beschouwd heb ik daar gewoon twijfels bij.

25 mei 2022 om 13:46

Fans vinden Til bij Feyenoord ook een beperkte voetballer en als hij niet scoort heb je niks aan hem. De echte voetbalkkenners (trainers en oud-profs) zeggen het tegenovergestelde. Hoe belangrijk Til is voor het spel van Feyenoord, druk zetten, looplijnen dichtlopen e.d.

Kökcü wordt buiten Rotterdam om als beperkte voetballer gezien. Meeste vinden hem overschat en snappen niet dat de Europese subtop al jaren achter hem aanzitten.

Als Gravenbergh laks en wisselvallig is, dan had toch allang Blind op die positie gespeeld of een andere aankoop / talent. Dan was hij toch niet opgeroepen voor Oranje. Jongen is een groot talent. Moet nog wel stappen zetten, maar dat ook bij Bayern. En beter nu halen, dan straks miljoen moeten betalen mocht hij zijn contract verlengen. En zo niet, dan komen ook clubs als Real, Barca, Engeland e.d. vechten voor zijn handtekening. En hoeveel salaris en tekengeld moet je dan betalen?

De volgende episode in dit transferspel tussen Ajax en Bayern. Overigens verwacht ik van die doorverkoop clausule maar weinig. Bayern verkoopt zelden spelers voor mooie bedragen. Veel spelers dienen hun contract uit of worden met nog 1 jaar verkocht wat beperkte transfersom. Het staat leuk op papier, maar als die clausule al geld gaat opleveren maar daar praat je waarschijnlijk over een beperkt bedrag.

Als die 5,5 miljoen min of meer zeker zijn dan zitten we denk ik wel goed. Rond de 25 miljoen zeker, met de kans dat het nog iets gaat oplopen in een gunstig scenario.

25 mei 2022 om 09:19

Precies. In plaats van het doorverkooppercentage kan Ajax beter meer geld direct geld vragen...

Die bonussen zijn zo nietszeggend, ik snap dat Ajax daar moeilijk over doet.
Gewoon een vast bedrag van 25 miljoen plus doorverkoop percentage.

25 mei 2022 om 09:21

Hangt wel af van wat die bonussen zijn. Als het halen van de CL is, een bepaald aantal wedstrijden in het eerste of bepaalde prijzen. In de praktijk krijg je de helft van deze bonussen nooit....

Als al deze bedragen kloppen dan vind ik het wel echt geneuzel in de marge worden van Bayern. Ja je kan ieder miljoen maar 1 keer uitgeven, maar als je vrolijk een contract van 50m+tekenbonus kan neerleggen waar slaat dit geping-pong dan op over 1miljoen meer of minder qua variabele beloning.

Persoonlijk zou ik daar als onderhandelaar/voorzitter wel een beetje klaar mee zijn. 3 keer komen met een 'nieuw bod' zonder dat er wezenlijk iets veranderd. Ajax heeft niet echt een andere keuze lijkt het, maar wat een geneuzel is dit zeg. Bij FIFA zou ik hem principieel nu niet meer verkopen

25 mei 2022 om 08:58

Je hebt ook met de financial FairPlay regels te maken. Ryan zal niet de enige speler zijn die ze dit seizoen kopen en uitgaande transfers leveren bij Bayern nooit veel op.

25 mei 2022 om 09:22

Bayern heeft altijd weinig betaald voor transfers, dus dit is geen uitzondering...

25 mei 2022 om 09:30

Ze kochten recent nog ene Lucas Hernandez voor 80 miljoen.

Zou zeggen maak er 20 miljoen van plus die 7,5 miljoen aan bonussen en een doorverkoop van 15% dan ben je er wel over uit.

De bal meteen weer kaatsen: 30 miljoen of niet.. dat een jarige contract is dat gewoon waard met de CL miljoenen die na een kampioenschap dit jaar serieus klaar liggen! Als Ajax zal je je tanden moeten laten zien anders komen ze straks ook voor Anthony met 40 miljoen.Deze jongen heeft zo veel potentie dat hij het serieus echt waard is.

25 mei 2022 om 09:27

Eens! Hoor dat men tevreden is over Hamstea en Huntelaar, laat het maar zien. Duidelijk zijn en rondmaken of afbreken. 19+5,5 wat is dat voor een belachelijk verbeterd bod?

Wel tegenstrijdig dat Bayern boos is op Barca en Lewandowski om geld, terwijl ze hier een 19 jarige die amper constant presteert 10 miljoen per jaar geven.

25 mei 2022 om 08:23

Ik vraag mij af of je deze zaken heel erg met elkaar kunt vergelijken.

25 mei 2022 om 09:04

Ik vind van wel, Hoeness was gisteren of de dag ervoor nog boos dat Süle en Lewa voor geld weg gingen. Ze doen precies hetzelfde bij de spelers uit hun competities en de competities daaronder. En dan boos worden omdat er tegenwoordig grotere jongens zijn.

25 mei 2022 om 11:35

Bayern boos op Lewandowski om geld?

Dat Hoeness in het algemeen op dit thema reageerde in een uitgebreid interview, waarbij VZ alleen een deel eruit haalt, zegt toch niet dat Bayern boos is op Lewa. Bovendien heeft Hoeness daar tegenwoordig ook vrij weinig mee te maken. Die man gaf alleen aan dat tegenwoordig, bij contract verlengingen! dus niet bij het kopen van een nieuwe speler, geld uiteindelijk de doorslaggevende factor is. De andere aspecten met betrekking tot een keuze voor het wel/niet aanblijven bij een club spelen in zijn optiek een steeds kleinere rol en daar heeft hij ergens ook wel een punt.

Als een club een speler X een nieuw contractvoorstel doet met een verbeterd salaris waardoor hij bijvoorbeeld van 14 mil. naar 18 mil. per jaar stijgt terwijl de speler, oftewel zaakwaarnemer 20 mil. wil... wordt het gewoon lastig. De spelers denken dan niet van: "Ik ben er 4 mil. op vooruit gegaan. Ik had weliswaar (om wat voor reden dan ook met mijn zaakwaarnemer) bedacht dat ik 20 mil. wil eisen, maar goed de sportieve vooruitzichten, verhoudingen naast het veld, sfeer onderling etc. zijn perfect dus die 2 mil. die ik extra in geachte had kun mij gesloten worden".

De denkwijze is steeds vaker van "ik vraag 20 mil. zij bieden max. 18 mil. dat is 2 mil. te weinig, dus laten we de onderhandeling maar afbreken. Want er zal vast een club komen die wel 20 mil. zal bieden.

Als Alaba (om hem als meest recent voorbeeld te noemen) 20 mil. van Bayern had gekregen had hij echt niet gezegd van: "bedankt, maar ik leg dit bod naast mij neer, omdat ik na al die jaren hier nog een leuke uitdaging aan wil gaan in het buitenland. Sã¼le heeft ook een verbeter voorstel gekregen, maar houdt er schijnbaar? meer geld aan over van het bod vanuit Dortmund omdat hij daar nu transfervrij binnen stapt.

Bij Lewandowski heb ik het gevoeld dat vooral de zaakwaarnemer aan het praten is, omdat hij zelf nog wil en kan cashen bij een mogelijke transfer deze zomer. Ik kan er naast zitten, maar ik kan me goed voorstellen dat een zaakwaarnemer meer krijgt bij een transfer dan bij een transfervrije overstap van een van zijn "cliã«nten".

De bovenstaande situaties en de opmerking van Hoeness zijn dus niet te vergelijken met de huidige situatie omtrent de transfer van Gravenberch. Want dat is gewoon puur het kopen van een nieuwe speler en dat doet uiteraard elke club.

Heel fijn zo een doorverkooppercentage, maar ajax doet er goed aan om dat weg te onderhandelen en daarvoor in de plaats een hoger vaste transfersom te krijgen. Voor deze mino-cliënt transfervrij vertrekt bij bayern

Een prima deal voor een nog 1 jarig contract. 24,5 miljoen plus doorverkoop. Netjes zoals Gravenberch dit ook wil. Maak het maar rond. Vervolgens afwachten wat er met Nico, Haller, Antony en Timber gebeurt. Eerste 3 verkopen en Timber zeker houden of er moet 70 miljoen geboden worden....

Liever die 7,5% opdrijven dan een extra miljoentje erop.
Stel je krijgt het voor elkaar om verder van de bedragen af te blijven maar de doorverkoop richting 15% te krijgen, pak je daar in de toekomst wellicht meer op

25 mei 2022 om 08:45

Of hij loopt in de toekomst gratis de deur uit bij Bayern (of onwaarschijnlijker maar ook een mogelijkheid - hij blijft zijn hele carriere daar) Daarnaast heb je meer aan geld nu direct op je rekening dan eventueel over 3 jaar of later.

25 mei 2022 om 09:01

Kans bestaat altijd, maar je kunt beter een miljoen laten varen voor een paar %
Kwestie van investeren. Dat betaald zich soms uit, soms ook niet.

Overmars kreeg dit juist altijd overal voor elkaar.
Liever een paar % meer doorverkoop dan keiharde cash

25 mei 2022 om 09:06

Maar stel (stel !??) dat hij over een paar jaar verkocht wordt voor 50 miljoen (wat al heel veel is) dan krijgt Ajax maar 3,75 miljoen. Dus niet echt veel.

Afwijzen! Bayern, transfervrij of met een laag bod spelers binnen halen.
Komt echt wel een andere club die de reeele waarde gewoon in 1x wilt betalen zonder gezeik over vast, variabel etc

25 mei 2022 om 09:20

Blijkbaar is er geen club die de reeele waarde wel wilt betalen.

O o Gravenberg, je bent toch nog helemaal niet klaar voor Bayern. Bij Ajax val je regelmatig nog erg tegen.

Ik vrees dat dit een gevalletje veelste vroeg vertrokken gaat worden.

Eerst Lewandowski verkopen, dan heb je meer geld en kan je terugkomen.
Doorverkooppercentage geldt zeker alleen als hij voor meer wordt verkocht en dan ook nog alleen over het meerdere. Dus 0%.
Als hij slecht presteert wordt hij voor minder verkocht, als hij goed presteert mag hij niet weg

Die deal gaat er dus wel komen. Prima bedrag voor Gravenberch en eigenlijk mag ajax er zelfs wel blij mee zijn. Wel benieuwd hoe die het zal gaan doen en hoe ajax dat op gaat vangen

25 mei 2022 om 09:08

Als ik Gravenberch was zou ik nog een jaar bij Ajax blijven, zeker ook voor deelname aan het WK. Ik verwacht niet dat hij veel zal spelen bij Bayern in het eerste half jaar. Hij zal niet als basisklant worden gehaald.

25 mei 2022 om 09:16

Dan moet Gravenberch eerst bijtekenen...Ajax moet ook aan hun financiële toekomst denken. Geen reden om een speler met eenjarig contract te laten spelen.

Erg groot talent, hopen voor hem dat hij genoeg kan gaan spelen…. Blijf het bijzonder vinden dat zulke jonge gasten zo’n transfer maken. Het blijkt achteraf bijna altijd een onhandige keuze te zijn. Mazraoui is op het juiste moment gegaan. Zolang iemand niet buitenaards goed is moet je gewoon minimaal 3/4 seizoenen in Nederland blijven. Gravenberch zal echt niet ineens niveau Crystal Palace zijn over 2 jaar… Maar goed he…… moet ook aan z’n pensioen denken.

Bayern is gewoon niet bereid om serieus dichter in de buurt te komen van Ajax' wensen. Dat is hun recht, maar voor ons is dat een probleem aangezien Gravenberch nog één jaar onder contract staat. Ik ben bang dat we ons verlies moeten pakken. Het feit dat de zoveelste "home grown" speler Ajax geen mooi transferbedrag gunt stoort me vreselijk, maar dit is nu even de realiteit. Raiola is er niet meer en hopelijk zullen de jeugdspelers iets meer dankbaarheid gaan geven aan de club waar ze als kind zijn gekomen. Voor nu lijkt het er op dat Bayern en Gravenberch Ajax op schaakmat hebben gezet.

Prima bedrag strik er omheen en doorschakelen want na Nous weg misschien ook Timber, Anthony weg en Nico zal ook wel gaan.
Dus in mijn ogen Taylor zijn contract verlengen, Brobbey kopen voor het geval Haller gaat en een 2de spits is nodig en naar zuid Amerika afreizen om daar een goede links en rechtsback te halen

Als Ajax zijnde de transfer gewoon aftikken. Mooi bod voor een speler met nog een eenjarig contract.

Had hem graag langer bij Ajax gezien, maar hij heeft zijn keuze gemaakt.

Bayern is ook wel een mooie club. Zal het eerste jaar geen basis speler worden, maar met de juiste begeleiding zie ik hem wel slagen.

Ik krijg toch het gevoel dat dit een Renato Sanchez verhaal gaat worden. Voor de toekomst gehaald maar uiteindelijk nog niet het Bayern niveau en via een zijdeur weer weg om vervolgens ergens anders weer op te bloeien. Hoop dat ik ernaast zit.

19 mln en bonussen is natuurlijk een mooi bedrag voor iemand met 1 jarig contract. De 35 miljoen vraagprijs snap ik ook wel aangezien Ryan toch Internationaal gezien hoog staat aangeschreven in talentenlijsten en periodes erg sterk speelde.

25 mei 2022 om 10:06

Zou opzich niet slecht zijn. Daarna kan hij een stapje terug doen naar een Leverkusen, Lyon, Sevilla etc. om er vervolgens weer 1 vooruit te doen zoals Sanches die nu naar Milan gaat.

Gewoon doen als Ajax zijnde. Deze jongen gaat niet bijtekenen en dus moet je nu gewoon pakken wat je pakken kan. Noemt zichzelf een echte Ajacied, maar weigert zijn handtekening onder een nieuw contract te zetten terwijl hij zichzelf én Ajax juist op die manier helpt.

Hij heeft ook geen topseizoen achter de rug. Maandenlang ruk gespeeld, maar op het einde was het weer van acceptabel niveau. Deze speler heeft potentie en een jaar extra bij Ajax kan ook voor hem echt geen kwaad, maar hij is wel vervangbaar.

De zak geld ophalen en op zoek naar een alternatief. Taylor kan komend seizoen meer minuten maken, maar een ervaren kracht zou ook fijn zijn.

Benieuwd hoeveel transferinkomsten wij dit seizoen zullen hebben.

Tot nu: Mazzroui (0), Labayd (0), Onana (0)

Nog op vertreklijst: Taglifico, Schuurs, Timber, Gravenberch, Haller, Antony

Transverkosten voor spelers als Klaassen, Berghuis, Tadic en Blind zullen volledig afgeschreven worden. Daarnaast ook spelers als Steek en Pasveer.

Moeten echt wel paar klappers maken dit seizoen, anders wordt dure grap (ook met interesse in dure Wijndal, Bergwijn o.a.)

De bal ligt dus bij Ajax. Welnu, het aanbod om Gravenberch over te nemen voor €35 geldt tot eind mei.
Daarna gaat de prijs fors omhoog. De markt komt, zoals Laporta aangeeft, in beweging
Ajax moet veel en veel meer gaan vragen, net als Gravenberch overigens
en ze zullen het krijgen!

Ik vind die 7,5 procent doorverkoop ook niet fijn. Hij speelt dan al bij een van de grootste clubs ter wereld. Zo vaak wordt zo’n jongen niet door verkocht voor een enorm bedrag. Die blijft jaren bij Bayern spelen.

Nog steeds te weinig. Bayern wil wederom voor het dubbeltje op de eerste rang zitten.
Gaat zelfs eigen spelers verwijten dat ze voor het geld kiezen, terwijl ze zelf niks anders doen.
Markt komt nu pas in beweging. Minimaal 25 miljoen vast en 9 miljoen eenvoudig te realiseren bonussen.
Veel te veel, maar dat is het voetbal nu eenmaal tegenwoordig. Ik heb veel gekkere bedragen voorbij zien aankomen de afgelopen jaren voor mindere spelers.
Vind dat Ajax zich met de uitgaande transfers de afgelopen jaren wat harder mag opstellen.
En van Gravenberch een hele domme keus. Er zijn inmiddels genoeg voorbeelden van Ajax spelers die te vroeg naar het Buitenland gaan. En bij Bayern lopen op zijn positie betere jongens rond die hij er niet zomaar uitspeelt.
Die zien we over een jaar of twee wel weer ergens bij een subtopper in het buitenland spelen.

Wat ik raar vind dat je met een speler mag onderhandelen waar zijn contract niet van afloopt...

Prima deal. By far de zwakste schakel van Ajax. Als middenvelder van Ajax 2 doelpunten en 5 assists is echt om te huilen en dan deed Alvarez ook nog meeste verdedigende werk en scoort zelfs 5 keer. Als hij aan de bal is heeft hij echt geen idee wat hij er mee moet doen.

Strik erom heen. Is blijkbaar niet meer gemotiveerd om voor Ajax te spelen en geeft lange tenen op als reden. Doorselecteren en veel succes! Gravenberch gaan we iig niet zien op het WK wat hemzelf en toekomstige clubkeuzes beter en makkelijker zou maken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren