Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Arsenal en Manchester City zijn concreet voor Van Dijk’

Laatste update:

Arsenal en Manchester City wachten op een goed moment om toe te slaan voor Virgil van Dijk. De interesse van de Engelse topclubs in de 22-jarige verdediger is niet helemaal nieuw: vorige week donderdag reageerde hij zelf al op de vermeende belangstelling vanuit de Premier League. Nu meldt Voetbal International dat het Arsenal en City inderdaad menens is.

/

Manchester City volgt de verdediger van Celtic al twee maanden, schrijft het weekblad. In de zomermaanden verliet Van Dijk de gelederen van FC Groningen na drie seizoenen voor zo’n drie miljoen euro voor the Bhoys, die hem voor vier jaar vastlegden. Gesproken wordt nu van een transfersom van tien à twaalf miljoen euro, mocht Van Dijk in korte tijd nog eens een transfer maken.

Beide clubs zouden al via tussenpersonen hebben geïnformeerd naar de verdediger uit Breda. Van Dijk zelf zei vorige week vereerd te zijn, dat zijn naam genoemd wordt bij the Gunners en the Citizens. Of hij ook weg zou willen van Celtic Park liet hij in het midden. “Het is fantastisch hier en ik geniet van alles rond Celtic. Alles hier in Glasgow is goed en mooi, de mensen zijn ook erg aardig. Misschien zelfs wel aardiger nog dan de Nederlanders.”

FC Groningen profiteert ook mee van een nieuwe transfer van Van Dijk. De club krijgt tien procent van iedere euro boven de 2,7 miljoen euro. In 2010 verruilde de stopper Willem II voor de noorderlingen en in mei 2011 debuteerde hij in de Eredivisie. Na 57 wedstrijden en 5 doelpunten werd hij benaderd door Celtic en besloot hij voor zijn kans in Schotland te gaan.

Wat kan Virgil van Dijk het beste doen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Niet doen! Gewoon nog een jaar of 2 bij Celtic blijven en dan verder kijken. Nu naar Arsenal of City gaan kan een grote mislukking worden. Groei uit tot een held bij Celtic. Veel mooier.

15 januari 2014 om 13:11

Ik denk dat hij bij Arsenal een reële kans heeft om snel in de basis te komen hoor. Koscielny en Mertesacker is een goed duo mag ik de Arsenal-volgers geloven, zo niet dan hoor ik het graag.
Maar daarnaast heb je enkel Vermaelen nog.
Wanneer Wenger concreet wordt weet je echt wel dat je goed zit.

15 januari 2014 om 13:15

Denk je dat hij een kans maakt? Onzin, Koscielny en Mertesacker speelt hij er niet uit en hij is ook niet beter dan Vermaelen.

15 januari 2014 om 13:19

Klopt maar city kan ook wel als lescott weg gaat en dan concurrentie strijd aan gaan met nastatic

15 januari 2014 om 13:23

Die twee speelt hij er echt niet uit. Zag toevallig een aantal dagen geleden nog een foto opduiken met statistieken dat Arsenal nog niet verloren heeft als Koscielny en Mertesacker samen in de verdediging staan, dit ging niet over drie wedstrijden, maar zelfs iets in de twintig geloof ik!

15 januari 2014 om 13:31

Arsenal heb je nog 20verdedigers die nooit speleb. Kocielny. Vermaelen. Mertesakker djourou. En zullen nog wel wat hebben. City heeft naast kompany demichelis en leacott die Ij oud. Dan kan je met nastasic gaan concurreren. Boyata zal het niet redden

15 januari 2014 om 13:31

Momenteel al 28 wedstrijden @ Denzor91 dacht ik.

15 januari 2014 om 13:34

Mouserati

Johan Djourou (?) is toch al lang uitgespeeld bij Arsenal?

15 januari 2014 om 13:37

27 wedstrijden, overigens gaat dat over wedstrijden waar ze beiden 90 minuten spelen

15 januari 2014 om 13:39

Hahaha Djourou, kom aaaaan...
Die speelde vorig jaar al op huurbasis ergens anders en is dit seizoen bij Hsv.

15 januari 2014 om 13:40

Arsenal heeft voor de CB Mertesacker, Koscielny en Vermaelen, Djourou vertrekt waarschijnlijk, Miquel is verhuurd en heeft een aflopend contract wat hoogstwaarschijnlijk niet verlengd word, verder enkel een aantal jeugdspelers die fysiek nog niet goed genoeg zijn en qua verdedigen ook niet. Dus een 4e CB is zeker wel nodig.

15 januari 2014 om 14:00

Djourou is verhuurd, bij Arsenal zie ik hem nog wel een kans maken maar City heeft teveel spelers

15 januari 2014 om 14:10

Hij moet het gewoon wel doen! Dan krijgen wij ook nog 2,5% aan opleidingsvergoeding. Dus dat komt neer op zo'n 250.000 euro, waarmee we volledig uit de schulden zouden zijn!

15 januari 2014 om 14:49

Whaha en van Gaal roept hem nog steeds niet op en er we zitten krap in goede cerdedigers te belachelijk voor woorden natuurlijk!!

15 januari 2014 om 15:07

Dat is zo maar alle drie die spelers zitten op de 28/29 jaar. Daarnaast gaat Vermaelen niet nog een seizoen als 3e keus fungeren heb ik het idee. En ik gun dat hem eigenlijk ook niet. Dan is een jonge centrale verdediger echt niet zo een verkeerd idee..

15 januari 2014 om 16:53

Helemaal mee eens! Hij heeft lengte flair kracht en zag je zijn solo laatst incl doelpunt? In brazilie hebben we mannen nodig geen kids, hij zou perfect passen in het nl elftal, waarom v Gaal niets in hem ziet snap ik werkelijk niet.

Maar goed seedorf is ook nooit goedgenoeg geweest dus .....tja

15 januari 2014 om 18:48

Leeftijd kwaliteitsverhouding is Virgil boeiender dan die 3. Enkel Koscielny is dan nog een gevaar voor hem. Mocht hij voor Arsenal kiezen is hij binnen het jaar vaste basisspeler.

15 januari 2014 om 13:16

Ik ben het met je eens wat betreft City. Dat is gedoemd te mislukken. Arsenal daarentegen zie ik als club die zijn spelers goed behandeld en de tijd geeft te groeien. Van dijk zou een soort Vertonghen van Arsenal kunnen worden...

15 januari 2014 om 13:19

Eens. Over 2 jaar kan hij misschien van vaste waarde zijn bij arsenal. Crltic is een mooie club dus ik zou daar nog even genieten. Zeker omdat hij nog niet zo lang daar speelt en nog wat ervaring moet opdoen. Alhoewel ik me wel afvraag of hij daar nog wat kan leren aangezien het niveau daar lager is dan in nederland.

15 januari 2014 om 13:58

Bij Celtic moet hij in de competitie 'hoog' staan als verdediger, dus kort op het middenveld. Ik denk dat hij daar zijn voetballende kwaliteiten nog wel kan verbeteren. Verder speelt Celtic zo goed als zeker elk jaar Cl.

Toch raar dat Van Gaal deze jongen nog nooit een kans heeft gegeven.

15 januari 2014 om 20:08

Ja maar die speelt hij ook maar 6 wedstrijden per seizoen. Het voetbal hoef je daar niet te leren denk ik.

16 januari 2014 om 12:48

Nee, dat niet. Het voetbal is daar minder als in Nederland klopt. Maar als ik hem vorig jaar bij Groningen zag spelen dan doet hij heel veel op kracht, wint ook veel op kracht. Dit is echter niet zo gek omdat veel voetballers uit de Eredivisie nog niet op volle krachten zijn. Ik denk dat hij zijn fysiek daar in Schotland beter kan ontwikkelen dan in Nederland. Als hij nu naar een topclub in Engeland gaat krijgt hij die tijd niet om zich verder te ontwikkelen. Daar moet hij foutloos spelen, daar zijn geen foutjes te veroorloven.

15 januari 2014 om 13:37

Waarom niet naar één van de twee mooiste ploegen van Engeland?

15 januari 2014 om 14:03

Omdat hij nog maar net bij Celtic zit en nog veel te leren heeft. Als hij nu al naar een topclub in Engeland gaat is de kans groot dat ie op de bank zal belanden. Laat ´m eerst maar even zijn minuten maken in Schotland en daar uitgroeien tot een topper. Veel beter dan bankhangen en zo nu en dan eens invallen.

15 januari 2014 om 14:21

Juist wel doen. Bij een topclub gaat hij pas echt groeien. En ik hoop dat hij er ook slaagt, want hij heeft alles wat een topverdediger nodig heeft. En omdat hij in NL heeft gespeeld heeft hij meer voetballend vermogen.

15 januari 2014 om 15:33

hij de is de held van celtic

15 januari 2014 om 15:40

Dit is een prima moment om in te stappen bij City. Kompany is een zekerheidje in het centrum, maar Van Dijk kan denk ik wel concurreren met Lescott, Nastasic en Demichelis.

15 januari 2014 om 15:49

Ik zie hem het liefst zo snel mogelijk uit de Schotse competitie vertrekken naar de subtop/middenmoot van Engeland en vervolgens naar de top van Engeland. De stap Celtic - Arsenal/city is op dit moment te groot.

Beer van een vent, een echte verdediger. Iets dat wij missen in nederland! Leuk allemaal dat voetballende gedoe. maar daar win je de oorlog niet mee

15 januari 2014 om 13:18

Ik vind wel dat hij nog nodig aan zijn fysiek moet werken. De lengte is goed, maar er mag nog wel wat spiermassa bij. Verder moet hij bij vlagen nog aan zijn timing maken.

Is naar mijn mening niet klaar voor Arsenal, en zie ook liever een echt toptalent komen als van Dijk.

Moet ik wel bij zeggen dat ik van Dijk over het algemeen alleen in de CL zie en nooit in de competitie.
Maar in de wedstrijden tegen Ajax vond ik hem niet overtuigen.

Ik hoop dat hij me ongelijk bewijst want het zou een nieuwe Jaap Stam kunnen worden, maar op dit moment zie ik meer potentie in bijvoorbeeld Rekik, Veltman, BMI en Aké (al moet die zich nog wel doorontwikkelen). Aké richt zich volgens mij ook op de VM positie, maar ook als CV is hij een gigantisch talent.

15 januari 2014 om 13:35

Meer werken aan zijn fysiek? Hij moet nog wat spiermassa krijgen? Dit is lachwekkend kijk eerst eens even over wie je praat. Eigen mening hebben dat kan. Maar dit slaat werkelijk nergens op. Het enige waar hij niet aan hoeft te werken is zijn fysiek.

15 januari 2014 om 14:46

Van Dijk is geen kleine jongen en heeft een redelijke spiermassa, maar hij is absoluut geen beest als Stam of Ferdinand. Hij wordt vaak vergeleken met Stam, maar dan moet er toch echt wel spiermassa bij.

15 januari 2014 om 14:50

Volgens mij is hij breder dan Stam hoor..

15 januari 2014 om 16:19

Stam was in zijn begintijd ook niet de beer die hij later was. Ik denk dat dit nog wel komt. Een De Vrij mag fysiek nog wel groeien, maar als hij dat doet in zijn eigen tijd wordt hem de aanvoerdersband afgenomen.

15 januari 2014 om 15:02

Ook iets wat wij missen in het Nederlands elftal. Van mij Van Gaal hem wel eens een keer proberen in oranje. Kan samen met Vlaar strijden voor 1 van de 2 CV plekken en zet er dan een goede opbouwer naast. Beetje het idee van Stam/de Boer al waren die wel wat klasses beter.

15 januari 2014 om 15:43

Klinkt ideaal als een samenhangend centraal duo voor het WK. Wellicht ben ik dan niet geheel objectief in mijn beoordeling, maar ik zou dan naast Vlaar/van Dijk graag Veltman zien als de 2e centrale verdediger. Al moeten we de ontwikkelingen de komende maanden natuurlijk maar afwachten want wellicht verkeert de Vrij over 4 maanden wel in bloedvorm.

Van dijk doet het echt goed daar, is echt een beest en hij moet zeker mee naar het WK. Ik denk dat hij nu nog beter bij Celtic kan blijven maar in de toekomst zie ik hem wel in de basis staan bij de Premier League club. Zelf zie ik hem het liefst naar Arsenal gaan, daar is de kans om in de basis wel wat groter als bij City denk ik

Hij moet in de basis staan deze wk! Samen met ron vlaar die ook geweldig speelt bij villa. En rechtsback van der wiel en links van aanholt of pieters..

15 januari 2014 om 13:11

Vlaar werd helemaal gekgespeeld vd week tegen arsenal. Ik ben altijd fan van vlaar geweest maar volgens mij kunnen we beter martins indi of mathijsen opstellen.

15 januari 2014 om 13:23

Mathijsen? Kom op zeg. Die vind ik niet meer nederlands elftal waardig. Nooit gevonden eigenlijk. Voor de rest ben ik het met je eens.

15 januari 2014 om 13:29

Misschien moet je eens wat minder op uitstraling en media afgaan en eens naar een wedstrijd kijken. Als je Mathijssen niet goed genoeg vindt en Indi wel, dan snap je het echt niet. Mathijssen speelt gewoon veel beter dan Indi over een lange periode. Indi is erg gehyped, maar het is niet voor niets dat de twee centrale plekken bij Feyenoord bezet worden door Mathijssen en de Vrij en niet door Indi.

15 januari 2014 om 13:52

Ik zeg toch nergens dat ik indi beter vind? Ik denk alleen dat mathijsen tekort komt voor op het wk. Hij is niet de snelste meer. Misschien dat je hem als reserve mee kan nemen maar voor in de basis vind ik hem te kort komen. En ja ik probeer zoveel mogelijk wedstrijden te kijken maar mathijsen kan mij nog niet echt bekoren.

15 januari 2014 om 14:06

In het dominante voetbal wat Van Gaal nastreeft met Oranje past Mathijsen niet. In de omschakeling is Mathijsen te kwetsbaar door zijn gebrek aan snelheid. Als ik naar Feyenoord kijk, is dat vaak zichtbaar. Hij probeert zijn tekortkoming nog te verdoezelen door spelers vast te pakken. Op het WK kunnen we het ons niet veroorloven om met 10 man te komen te staan door een langzame verdediger.

15 januari 2014 om 15:35

Indeed, als we tegen het beweeglijke Spanje spelen of tegen het enorm dynamische Chili, dan kunnen we niet met Mathijssen aankomen (al is Vlaar ook niet de snelste en beweeglijkste). Tegen Australië met hun fysiek zou hij wel een goede optie zijn, dus wellicht kan hij mee als vierde CV, maar ik zou in beginsel gewoon gaan voor drie van de volgende namen (afhankelijk van vorm): de Vrij, Indi, Van Dijk, Vlaar en Veltman. Hierbij gaat mijn voorkeur uit naar in elk geval Vlaar en Van Dijk en ik ben net iets gecharmeerder dan Veltman dan van de Vrij.

15 januari 2014 om 19:58

Vlaar hield zich juist uitstekend staande en liet zien een goede leider te zijn.

16 januari 2014 om 11:12

heb jij wel naar de zelfde wedstrijd gekeken? behalve die tackle op giroud (?) stond hij constant op de verkeerde plek..

15 januari 2014 om 13:15

Ik vind dat je in Oranje wel echt een linkspoot centraal moet hebben staan. Vlaar centraal links vind ik maar niks.

Leuk om te lezen, van Dijk is een goeie speler, maar komt te kort voor clubs zoals Arsenal en Man. City. Ik dacht dat Man. City alles ging inzetten om Danté over te nemen van Bayern?

Arsenal zou hem zeker de kans geven. City haalt bij een of mindere wedstrijden weer ergens anders een klasbak..

15 januari 2014 om 13:25

En boyata dan. Als zelfs hij mag starten in sommige wedstrijden...

Sorry hoor maar hoe eerder hij uit Schotland weg is hoe beter. Ik hoop dat Arsenal hem haalt.

15 januari 2014 om 13:28

Ja het niveau is bedenkelijk maar celtic is zon mooie club dus ik snap het wel.

Al die onzinverhalen altijd wanneer er iemand een mooie stap in zijn carriere kan maken naar een echte topclub, waar staat geschreven dat hij het niet gaat redden daar?...nergens, dus gewoon doen en als je bij bijv City niet slaag kan je overal terrecht.

15 januari 2014 om 13:55

Dat klopt wel maar zo dacht bruma misschien ook over chelsea. Bijna geen enkele speler haalt de top als ze de stap te vroeg maken, al denk ik dat het voor rekik enigzins nog goed kan uitpakken. En natuurlijk is virgil ouder maar ik denk dat hij er goed aan doet om die stap volgend jaar te maken.

15 januari 2014 om 14:40

Tjaa Bruma ging als jeugdspeler naar Chelsea, terwijl Virgil van Dijk topspeler en publiekslieveling is bij Celtic. Dat is een vergelijking van niks. Ik denk dat Van Dijk wel bij een club als Arsenal past. Zoals iemand eerder al zei, als Wenger je echt ziet zitten dan krijg je vaak wel een reële kans.

15 januari 2014 om 20:10

Ja klopt maar je krijgt hetzelfde effect als hij nu al baar city zou gaan.

Als Arsenal hem haalt word hij 4e CB, of Van Dijk dat wil vraag ik me af. Mertesacker en Koscielny speelt hij sowieso niet uit de basis.

15 januari 2014 om 15:19

Kompany of Nastastic wel dan?
City heeft het beste centrale duo van de PL dus dat zie ik al helemaal niet gebeuren.
Mocht 1 van Arsenal's CV uitvallen (wat best vaak gebeurd gezien het verleden) kan Van Dijk prima in het centrum staan met Mertesacker of Kos.
Vermaelen zie ik toch snel vertrekken want die is te goed om op de bank te blijven zitten bij Arsenal.
Van Dijk is een prima versterking voor Arsenal, al zal hij in het eerste seizoen zich nog moeten aanpassen aan het niveau.

Arsenal vind ik een mooie club voor hem. Bij city kom je niet aan spelen toe. Daar zitten al 60 contractspelers tussen. Maak het seizoen af met Celtic. Word kampioen, en daarna naar Arsenal. Van dijk kan goed voetballen. Opbouwend sterk en fysiek sterk. Precies wat Arsenal kan gebruiken.

Een verdediging met 2 beren Vlaar en van Dijk het Nederands elftal zie ik wel zitten. Op de zijkanten met Janmaat / vdwiel en Indi en in mijn ogen heb jegewoon een delijke verdedigig. Absoluut ni goed, of van wereldniveau, maar voor Nederlandse berippen gewoo prima.

15 januari 2014 om 13:35

Nou als je naar het verleden kijkt niet bepaald prima met de boer, stam en dergelijke. Maar ik zie liever pieters of van aanholt linksback. Zeker.als beide heren zich zo blijven ontwikkelen.

15 januari 2014 om 14:55

Jullie vergeten Douglas die ontwikkeld zich ook goed in Rusland. Voor de rest is verdedigend Pieters sowieso de beste optie voor het NL elftal. Al vind ik opkomende backs ook altijd erg handig.

15 januari 2014 om 15:48

Het zal er ook grotendeels aan liggen waar Robben gaat spelen denk ik. Mocht hij op linksvoor geplaatst worden door van Gaal dan is het wel fijn om een verdedigend degelijke back als Pieters daar achter te hebben. Afgaande op zijn selectie beleid van verdedigers tot nu toe denk ik trouwens dat hij voor 1 opbouwende centrum verdediger zal gaan (de Vrij of Veltman) en daarnaast een "fysieke muur" (Vlaar, van Dijk of Martins Indi)

Kijken of van Gaal zijn selectiviteit kan volhouden of eindelijk die bord voor zn kop durft weg te halen... lekker bij je voorkeursclubjes blijven Louis!

15 januari 2014 om 13:24

Heeft er niets mee te maken welke club iemand speelt. Maar of de kwaliteiten die een speler bezit niet al rondloopt in je selectie.

Van Dijk heeft geen kwaliteiten die Oranje nog niet heeft.

15 januari 2014 om 13:38

Hahahhhaaa meen je dit nu? Van Dijk heeft juist de kwaliteiten die Oranje niet bezit, uitstraling en kracht en lengte. Is minimaal net zo goed als Vlaar. Veltman en de Vrij mogen zijn veters niet eens strikken. Maarja het zou ook een ramp zijn als Veltman en zijn kippen niet geselecteerd worden he. Lekker objectief ben jij.

15 januari 2014 om 13:47

Heeft Martins Indi dan niet die uitstraling, kracht en lengte? Is misschien wel iets kleiner, maar het spreek voor hem dat hij een echte linkspoot is, waarvan we er een stuk minder hebben.

15 januari 2014 om 13:57

Veltman en de Vrij mogen zijn veters nog niet eens strikken?

Je kunt ook overdrijven zeg. Van Dijk maakt een stormachtige ontwikkeling door en ik vind ook zeker dat hij een kans verdient. Maar zo goed als jij hem doet voor doen vind ik hem niet. Hij is inderdaad sterk en lang, iets wat we bij Oranje wel kunnen gebruiken. Voetballend gezien is hij echter helemaal niet goed (in ieder geval nog niet).

15 januari 2014 om 14:01

Je naam zegt genoeg over je beperkte denk vermogen. Van Dijk is een baas in het centrum en is beter dan Veltman. Tegenstanders loven hem. Nigel de Jong heeft in de pers ook aangegeven waarvoor goede voetballer Van Dijk is. Speelt ook zeker en is niet onder de indruk van spelers als Neymar enz. Fysiek erg sterk en staat vaak goed. Zijn snelheid is ook prima. Opbouwend moet hij nog wel leren.

15 januari 2014 om 14:22

@denzor91

Ik vind van Dijk voetballend helemaal niet slecht.. Hij heeft een prima pass in de benen en dribbelt als een beest het middenveld in. Juist in zijn verdedigende werk laat hij nog wel eens steekjes vallen...

15 januari 2014 om 15:03

Haha, Afca_godenzoon je maakt jezelf nu wel erg belachelijk.. Welke kwaliteiten heeft van Dijk niet dan die de huidige verdedigers wel hebben? Van interesse van Manchester City en Arsenal kunnen de andere verdedigers alleen van dromen..

15 januari 2014 om 15:52

Denzor91, voetballend gezien is hij juist erg sterk. Ik zal nooit begrijpen waar mensen als jij het vandaan halen dat hij voetballend niet goed is.

Van Dijk bij Arsenal zou echt geweldig zijn. Ik denk dat hij daar een goede kans maakt op een basisplek.

15 januari 2014 om 13:29

Ik denk dat hij daar op dit moment geen schijn van kans maakt op een basisplek. Koscielny en Mertesacker spelen zeer goed samen nu. Ze hebben ook Vermaelen nog. Nee, blijf nognmaar even bij Celtic. Een stap hogerop kan altijd nog. Want de potentie om hogerop te komen is er zeker.

Om 4e verdediger te worden bij Arsenal hoeft die het niet te doen, sowieso gaat die niet snel in de basis komen. Bij Man City is het echter niet onmogelijk dat hij 3e verdediger zou worden en dan al snel aan meer speelkansen komen want Nastasic en Kompany durven nogal eens last te hebben van blessures.

Vraag trouwens ook af of deze interesse van Arsenal in Van Dijck iets wilt zeggen over Vermaelen, Arsenal zou toch niet bereid zijn om 10 miljoen uit te geven voor een verdediger die nauwelijks speelkansen zal krijgen, dus misschien wilt Vermaelen andere oorden opzoeken?

Ik zou dit seizoen in iedergeval nog bij Celtic blijven als ik van Dijk was. Bij Celtic is hij zeker van een basisplaats en kan hij zich ook nog steeds verder ontwikkelen. Bij Arsenal en City zie ik hem op dit moment nog niet de basis spelen.

Ook met het oog op WK zou ik kiezen voor een basisplaats bij Celtic. Maar het lijkt wel of van Gaal hem niet wil oproepen, wat daar de reden van is ben ik wel benieuwd naar. Verdient in mijn ogen net zo veel als bijvoorbeeld een Veltman een oproep. Ik zeg niet dat hij er al klaar voor is, maar als Veltman opgeroepen word dan mag ook van Dijk een kans krijgen. Dit geld eveneens als dat een de Vrij word opgeroepen en van Dijk niet!

Toen van Dijk de overstap maakte naar Celtic had ik daar me twijfels bij, niet omdat Celtic geen mooie club is of omdat ik niet overtuigd was van zijn kwaliteiten. Maar de schotse competitie is in mijn ogen niet sterker dan de nederlandse competitie. Celtic is daar alleen heerser momenteel (door degradatie Glasgow rangers) en dat zie ik niet veranderen voorlopig. Ik had hem liever naar een middenmoter in de Premier League(plaats 8 tot 14/15) zie gaan.

Het voordeel van Celtic is dat ze over het algemeen wel elk jaar Champions League spelen en in iedergeval Europa league.

15 januari 2014 om 13:48

Ik snap ook niet waar van Gaal zijn beleid op basseerd. Hij roept wel steeds dat de speler moet spelen om bij Oranje te komen maar ook spelers met voldoende speeltijd komen niet in aanmerking voor Oranje. Spelers als Van Dijk, Anita, Van der Wiel hebben nog geen deel uit gemaakt van de Oranje selectie terwijl dit basis spelers zijn bij hun club.

15 januari 2014 om 13:51

De reden is heel simpel. Van Dijk heeft nog niet bij een club gespeeld die met een hoge verdediging voetbalt. Bij Celtic en Groningen lopen ze bij balbezit van de tegenstander achteruit, terwijl bij het Nederlands elftal het de bedoeling is dat de verdediging aansluit om de ruimte op de helft van de tegenstander klein te houden, zodat ze er niet uitkomen en naar de lange bal moeten grijpen. Ajax en Feyenoord doen dat ook, waardoor een verdediger van Ajax of Feyenoord makkelijker zich aanpast aan het spel in het Nederlands elftal. Bij Van Dijk kan het zomaar zijn dat hij helemaal niet kan voetballen met ruimte in de rug, dat weten we namelijk niet.

15 januari 2014 om 14:08

Nou ik zie elke wedstrijd van Feyenoord live en een punt waar ik me nou juis zo aan erger is dat de verdediging zo achter uitloopt. De enige die wel vooruit verdedigerd is Bmi. Mathijsen rent als een kip zonder kop zo snel mogelijk richting zijn eigen 16 als we de bal verliezen en ook de Vrij loopt regelmatig achteruit. Janmaat deed in het begin erg goed, vooruit verdedigen maar ook tegen Heerenveen, toen hij een snelle tegenstander had ging hij achteruit lopen.

15 januari 2014 om 14:38

Hmm ja, dat is vooral dit seizoen duidelijk te zien. Maar voorgaande jaren was het juist zo dat ze naar voren verdedigden. En zoals je zegt doet Martins Indi dat wel, een speler waarvan ik vind dat hij mee moet naar het WK (op het moment dan). De Vrij vind ik momenteel niet goed genoeg spelen en Mathijsen heeft totaal geen toegevoegde waarde meer in mijn ogen.

15 januari 2014 om 14:49

Hierbij sluit ik me helemaal aan. De Vrij is op dit moment niet constant genoeg om opgeroepen worden. Mathijsen is voor Feyenoord een goede speler(dit seizoen) maar is voor Oranje niet meer nodig. Janmaat heeft een sterke 1e seizoenshelft gespeeld en verdient in mijn ogen een plek in de selectie op dit moment(achter van der wiel) BMI vind ik op dit moment het meest geschikt voor de linksback positie maar ook voor de CV een goede optie!

Het ging toch om een overstap in de zomer? Ik zou zsm weggaan bij Celtic. Ik denk dat hij met zijn potentie daar snel klaar is en graag naar de PL wil.

ongelooflijk dat hij nog niet een kansje in Oranje gekregen heeft.. Als je ziet wat er wel allemaal mag opdraven tegenwoordig..

15 januari 2014 om 13:52

Inderdaad onbegrijpelijk. Net als Douglas eigenlijk. Is absoluut een dragende speler en doet het geweldig in Rusland.

15 januari 2014 om 15:41

Douglas is een braziliaan, die een europees paspoort heeft aangevraagd zodat hij geen eu salaris hoeft te ontvangen of iets in die trant. Niet omdat hij zo graag voor oranje wilt voetballen. Dus iedereen hou alsjeblieft op over die douglas

15 januari 2014 om 15:54

En toch bezit hij de Nederlandse nationaliteit, heeft hij een Nederlandse vrouw en daarmee een Nederlands kind. Of jij het moreel gezien goedkeurt of niet, volgens de regels mag hij geselecteerd worden voor het Nederlands elftal. En als ik dan van mensen die het Russische voetbal op de voet volgen hoor dat hij zeer sterk speelt bij Dinamo Moskou, dan denk ik zelf ook: waarom niet? Gewoon een keer proberen. Maar goed het is niet aan ons, maar aan van Gaal natuurlijk.

15 januari 2014 om 18:30

Slopert, Douglas is Nederlander en heeft de benodigde papieren. Punt uit!

En De Guzman is dan in jouw ogen een Canadees, Ola John een Liberiaan, de broertjes De Jong Zwitsers etc etc...?

Mocht hij serieus kunnen kiezen tussen deze 2 clubs, dan zou ik toch echt voor Man City kiezen. Omdat hij links is, zou hij zich gezien de concurrentie (lescott en Nastatic) nog wel is in de basis kunnen spelen. Daar kan hij zich goed ontwikkelen naast Kompany.

Toch denk ik dat hij niet klaar is voor de top, en zou hij beter nog 1 of 2 jaar bij Celtic kunnen blijven.

15 januari 2014 om 15:54

Van Dijk links? Van Dijk is een rechtspoot...

Zo zie je maar weer dat spelers niet altijd eerst een tussenstap in Nederland moeten maken om de top te halen, hoop voor Virgil dat het doorgaat..

VAn dijk heeft het probleem dat hij voor Nederland aan de verkeerde kant in het centrum speelt daar zijn de vrij, en veldman eventueel bruma of heitinga als die weer speelt op links is meer discussie. Na zo'n grote club gaan neemt wel risico met zich mee city is die compleet kansloos bij Arsenal heeft die meer kans ook omdat vermealen niet nog een jaar op de bank gaat zitten en de andere reserves niet veel beter zijn als van dijk. Dus ik denk als je de kans krijgt doen.

15 januari 2014 om 14:10

Klopt niet wat je zegt. Van Dijk speelt bij Celtic Links centraal verdedigend!

15 januari 2014 om 15:27

hij speelt links bij celtic af en toe speelt hij ook rechts maar is rechtsbenig en zal bij van gaal dan ook rechts komen te staan en niet links

15 januari 2014 om 16:05

Van Gaal stelt zn spelers toch alleen op op posities waar ze bij hun club spelen? Van Dijk speelt nooit rechts centraal achterin, altijd links centraal.

Belachelijk dat deze jongen nog geen kans heeft gekregen bij Oranje. City zou een goede stap voor hem zijn. Hopelijk roept van Gaal hem dan wel een keer op!

Louis van gaal blijf jij maar rekik, de vrij en nog meer van dat soort wekelijks falende verdedigers selecteren. Als je deze van dijk geen eens 1 kans geeft bij het nederlands elftal ben je niet goed bij je hoofd en snap je er werkelijk helemaal niets van.

Van Dijk moet zich vooral de komende maanden zo blijven door ontwikkelen dan komen er nog wellicht nog meer clubs voor hem uit de PL of misschien wel uit de Bundesliga, interessante clubs waar ie wellicht meer kans op speelminuten krijgt dan bij de Citizen of bij de Gunners. Van Dijk maakte trouwens n sterke indruk hier in Amsterdam tegen Ajax met Celtic, maar speelde tegen Milan weer wat ongelukkig.....al met al n redelijke CL debuut voor van Dijk in een behoorlijke poule.

Ik zeg het nog maar één keer. Van Dijk en Douglas moeten het centrum vormen. Waarom? Omdat beide heren lang zijn, beresterk, snel en winnen ieder duel. En kom nou niet met; Opbouwend zijn ze niet goed. Van Dijk kan prima opbouwen en heeft een prachtige crosspass en Douglas kan ook prima opbouwen. Van Dijk doet het goed bij Celtic, en Douglas is basisspeler bij Dinamo, waar hij veel indruk maakt! Geef beide heren een kans. Blind en Janmaat op de backs en wij hebben een degelijke verdediging!

On: Het zou voor Van Dijk goed zijn wanneer hij naar Engeland gaat, maar dan eerst een tussenstap in Engeland, een Aston Villa, Everton ofso. En dan vervolgens gaan kijken naar de grote clubs.

15 januari 2014 om 14:09

Je eerste alinea begon zo sterk... En dan eindig je met Blind en Janmaat? :-} Daar horen op dit moment uiteraard Van Der Wiel en Van Aanholt te staan!

15 januari 2014 om 14:47

Nouja oké, dat vind ik ook prima. Maar aangezien de meeste mensen nog steeds stemmen op Blind en Janmaat, vandaar dat ik hen daar neer gezet heb.

Als hij naar 1 van deze 2 teams gaat kan hij beter nog verhuurd worden aan club als Everton Fullham Southampton. Zodat hij eerst van de BL beetje kan rijken en daarna voor het grote werk. Schotsen leuage is wel paar niveau's lager dan de BL.

Van Dijk wordt overschat. In Schotland is Celtic de enige titelkandidaat, vooral sinds Glasgow weg is. Als je je daar staande kan houden betekent het niet dat je dat in de Premier League (vooral bij Arsenal of City) ook kan. Hij kan beter eerst bij een middenmoter aan de slag.

15 januari 2014 om 14:43

Ach, van Dijk heeft het ook gewoon heel goed gedaan tegen Barcelona. In ieder geval waren de woorden over van Dijk in Spanje louter positief. Ik kan wel niet oordelen of de verdedigers, die de Nederlanders in hun nationale competitie hebben spelen, meer brengen dan van Dijk. Wel is duidelijk dat van Dijk in Spanje goede dingen heeft laten zien, en dat zijn we hier nog niet vergeten.

Overigens ben ik het met je eens dat een middenmoter in Engeland geen verkeerde stap is.

15 januari 2014 om 14:49

Hij houd zich daar niet staande, hij word inmiddels door velen gezien als beste speler die in Schotland rondloopt en dan nemen we mee dat hij in Nederland een van beste verdedigers al was en Groningen zowat elke week op sleeptouw nam.

En we moeten niet overdrijven, zo'n verschikkelijk hoog niveau is de PL ook weer niet. 4/5 ploegen stijgen er bovenuit maar clubs als Villa, Stoke, Southampton etc moeten we niet gaan overdrijven. Daar zie ik ze ook wekelijks ballen zomaar inleveren en fouten maken waarvan ik denk hoe is het mogelijk met al dat geld wat ze daar hebben.

15 januari 2014 om 15:26

Als Arsenal concreet is, betekend wel dat ze echt iets zien in deze jongen, wellicht voor de toekomst.

Voor Arsenal zou dit een goede aankoop zijn. City heeft Van Dijk echt niet nodig! Zeker niet met Rekik achter de hand.

Ach waar hij heen gaat maakt niet zoveel uit, die jongen gaat het overal wel redden. Ben ik 100% van overtuigd maar ik zou toch liever voor Arsenal kiezen als ik hem was. Al zal het me niks verbazen als Liverpool zich ook meld binnenkort.

Indien het Nederlands elftal met van Dijk aantreedt tegen Spanje zullen wij ons eerder zorgen maken, dan indien dit Nederlands elftal, met alle respect, met een Martins indi of De vrij komen aanzetten. In Spanje zijn we bv. die wedstrijden Celtic - Barcelona nog niet vergeten. De vraag is alleen of van Dijk die vorm elke wedstrijd kan laten zien in het Nederlands elftal.

Echt hilarisch dat deze jongen niet op z''n minst een keer een kans krijgt in een oefenpotje bij Oranje. Natuurlijk is de schotse competitie niet goed, maar Arsenal en City hebben echt niet voor niets interesse. Probeer hem nou eens out Louis!

Die van Gaal heeft echt een plaat voor zijn kop. de Vrij die alle moeite heeft om zich in de eredivisie staande te houden word wel geselecteerd en iemand die op champions league niveau aardig kan meekomen word genegeerd.

hij is de held van celtic en ik zu wel naar engeland gaan het niveau is daar veel hoger

Apart, nu is ineens iedereen positief over hem, een week geleden was het voor velen nog een koekenbakker en absoluut geen materiaal voor Oranje.

15 januari 2014 om 17:47

Daar ben ik het anders nog steeds mee eens. Hij heeft mij nog niet overtuigd dat hij past in het spelletje van Oranje. Daar moet bij gezegd worden dat dat mede komt door de clubs waar hij gevoetbald heeft. Beide clubs verdedigen ver naar achteren, terwijl het Nederlands elftal met veel ruimte in de rug voetbalt.

Tuurlijk speelt ie zodanig dat er überhaupt wel gekeken moet worden hoe van Dijk bij zo'n elftal functioneert.

Dit bericht verbaast me wel. Heb niet veel van hem gezien, maar die wedstrijd tegen AC Milan thuis dit seizoen in de CL vond ik hem echt super slecht. Ballotelli was hem daar de hele wedstrijd te slim af. Betrokken bij de 0-1 en de 0-3. Hij is wel bere sterk, maar te langzaam en tegen Ajax uit slechte trekjes zoals wandelend omschakelen etc. Maargoed Arsenal en City zullen er wel verstand van hebben.

15 januari 2014 om 18:48

du jijbeordeethemop 1 wedstrijd,,,,erg pfesioneel.

je moet kijken naar de hele eerstecomptitie helft,en daar hoor je alleen maar lof over van dijk
en meeer trainershet nit snappendat hij ng niet in oranje speet.

het verbaasd mij dat jij een speler op 1x gezien te hebben,zo durft te beoordelen
we hebben allen wel eens een slechte dag

Als hij gaat dan hoop ik ten zeerste dat hij naar Arsenal gaat. Ontwikkeld zich geweldig bij Celtic en van Gaal moet hem een kans geven bij Oranje.

iedereen ie he afrade nar celtic t verkassen,,,,,,, je zet nu dus dat het een hee goede beslissing geweest is.
en bij een pv,had hij dezeintresse zeker nog niet gehad.
maar ja hoe slecht de schotse liga ok is, je ziet maar weer daar gaan de schouts wel naar toe.

en zoals voorspelt,,,... is de intresse er al....had niet verwacht dat het al naar een competiehelft zou zijn,
maar ja verwacht dus duidelijk wel.

en allen die de schotse competitie zo zwaar onderschatten moeten toch eens beter in nederland gaan kijken,van veel beter dan schotland is het nl ook niet meer.

en een lange neus naar iedereen die toen de transfer naar celtic werd afgerond riepen,,,,verkeerde beslissing

en een nog langere neus naar iedereen die van dijk niet goed genoeg vinden voor oranje,deze mensen zien echt niet dat hij samen met veltman van ajax het ideale cenrum in de verdediging is voor oranje.

ook goede prijs die Groningen voor hem vroeg/ kreeg.....2,7mljn. Kan me nog herinneren dat velen dat belachelijk vonden, mij inclusief. Nog geen 6 mnd al c.a. 12mljn.....hebben Nijland en co weer slim gedaan.......

Ik zou hem graag willen bij Arsenal, maar ik vrees dat hij niet veel aan spelen toe zou komen wat weer zonde zou zijn voor het WK. Over een paar jaar als Mertesacker wat oud wordt kunnen we hem goed gebruiken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren