Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Antony ontbreekt bij Ajax tegen Liverpool

Laatste update:

Ajax begint woensdagavond de groepsfase van de Champions League met een thuiswedstrijd tegen Liverpool. Erik ten Hag moet het tegen de Engelse grootmacht wel zonder Antony doen. De miljoenenaankoop ontbreekt woensdag in de Johan Cruijff ArenA, maar de trainer van Ajax kan/mag niet zeggen wat de Braziliaanse aanvaller mankeert.

Ten Hag wil op de persconferentie niet zeggen of het te maken heeft met het coronavirus. "Daar doen we geen uitspraken over. Hij is er niet bij." Wel vertelt Ten Hag dat de aanvaller 'niet fit' is. De oefenmeester geeft aan dat ook Jurriën Timber niet wedstrijdfit is. Antony maakte in zijn eerste vijf duels voor Ajax een zeer sterke indruk. De Braziliaan staat vooralsnog op drie doelpunten in Amsterdamse dienst.

GLAD TO HAVE YOU BACK | Klaassen vs Heerenveen

"We hebben hier aan het begin van het seizoen rekening mee gehouden wat betreft de samenstelling van de selectie", vervolgt Ten Hag over het wegvallen van Antony, die zondag nog inviel bij het duel met sc Heerenveen (5-1). "Je moet tegenvallers kunnen opvallen, vanwege blessures, vanwege het verloop van wedstrijden maar ook tactisch gezien. De wedstrijden volgen elkaar snel op en we hebben een brede en goede selectie, dus als er eentje wegvalt kan ook een ander daar spelen."

Bij Liverpool zullen ook enkele spelers ontbreken, zoals Virgil van Dijk. De verdediger raakte zaterdag bij de derby tegen Everton (2-2) geblesseerd aan zijn knie en moet minimaal een halfjaar revalideren. Ten Hag zegt op het perspraatje dat hij Liverpool de beste ploeg ter wereld vindt. "Als je eerst de Champions League wint en een jaar later de Premier League, dan kun je dat wel zeggen. Ze hebben een goede selectie. Alleen, als een speler als Virgil van Dijk wegvalt, dan worden ze daar als ploeg niet beter van", aldus Ten Hag, die zijn strijdplan niet zal veranderen vanwege het wegvallen van de Oranje-international.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou laten we hopen dat het mee valt want dit is wel een flinke aderlating voor Ajax, het is echt te hopen dat zowel neres als promes (van uit gaande dat zij zullen gaan spelen) het op hun heupen gaan krijgen!!

20 oktober 2020 om 15:37

Ik zou er met Ten Hag niet zomaar vanuit gaan dat Neres basis staat. Die zal vast nog ritme etc moeten opdoen. Aub geen Labyad en Alvarez 🙏🏼.

20 oktober 2020 om 15:51

Ben er eigenlijk wel zeker van dat ten Hag Neres “eindelijk” fit genoeg vindt om te beginnen.

20 oktober 2020 om 15:51

Als Neres niet klaar is voor 90 minuten Champions League zou ik bijna voorstellen om 442 te gaan spelen. Ik zie liever een middenveld met Gravenberch, Martinez, Kudus en Klaassen met daarvoor Tadic en Promes dan dat Traore of Labyad speelt. Met één van die laatste 2 sta je qua voetbal eigenlijk met 10 man op het veld..

20 oktober 2020 om 15:55

MessiBazoer ik hoop op geen bullshit! Promes had ik niet opgesteld die is vreselijk uit vorm, maar het is niet anders nu! Echt balen van Antony, nu maar spelen met Promes, Tadic en Neres.

20 oktober 2020 om 15:59

@Sulejmanii, Hij laat niet zijn beste spel zien, maar kan je dat verwachten van spelers die op een positie staan waar ze niet horen? Ik heb liever Promes uit vorm dan Labyad of Traore in goeie doen. 1 voordeel is trouwens wel, als Antony nu besmet is, is hij zo goed als zeker wel in de wedstrijden erbij waar je de punten moet halen. Nu maar ‘hopen’ dat van die 13 in augustus er ook aardig wat basisspelers tussen zaten..

20 oktober 2020 om 16:09

Je haalt wat dingen door elkaar. Dat hij nu besmet is wilt niet zeggen dat hij later niet weer besmet kan raken hé. Hij bouwt nu alleen antistoffen op wat hem tegenhoudt tegen eventueel ziek worden later. Maar je kan honderd keer besmet raken.

20 oktober 2020 om 15:51

Dit soort dingen waren ook belangrijk in de Champions League campagne 2 jaar geleden. Niemand raakte geblesseerd en iedereen was topfit. Nu is helaas Neres nog niet fit genoeg (en lijkt de vorm nog niet te hebben) en kom je uit op Labyad en Promes die allebei dramatisch zijn. Antony had wel eens kunnen verrassen...

Dat is een flinke domper. Weet iemand wat er met 'm is?

20 oktober 2020 om 15:37

Waarschijnlijk Corona

20 oktober 2020 om 15:43

Lijkt me op Corona aangezien ze zo geheimzinnig doen bij Ajax.

20 oktober 2020 om 15:49

Dat heeft gewoonweg met de privacywet te maken. Er wordt overal geheimzinnig over gedaan, omdat de aard van de blessure niet naar buiten mag worden gebracht. Dus ja, speculeren maar...

20 oktober 2020 om 15:52

Bwa bij bv Van Dijk, Depay, Blind was men niet zo geheimzinnig en dat is men over het algemeen nooit met blessures van voetballers.

20 oktober 2020 om 16:06

Sinds de invoering van de AVG ligt dit in handen van de persoon in kwestie zelf. Ajax is alleen de boodschapper.

20 oktober 2020 om 16:19

Het is wel zo dat het bij van Dijk en Blind natuurlijk al bekend was op het veld zo ongeveer. Al kan je er overigens denk ik wel vanuit gaan dat hij positief getest is

20 oktober 2020 om 16:22

Ajax doet totaal niet geheimzinnig, maar kan alleen vertellen wat ze mogen vertellen. Bij Blind zeiden ze ook pas iets toen Blind het zelf naar buiten had gebracht.

20 oktober 2020 om 16:59

Wou net zeggen. Hoeveel cardiologen hebben we wel niet langs zien komen die wedstrijd? Iedereen had een theorie.

20 oktober 2020 om 18:12

Tja, Van Dijk, Memphis en Blind zijn ook wel extreme gevallen. Bij ernstige blessures/gevallen zal er nou eenmaal eerder besloten worden om het naar buiten te brengen, omdat je dat moeilijk voor jezelf kan houden. Bij kleine kwetsuurtjes of ziektegevallen is het minder van belang om het nieuws naar buiten te brengen (ook al zal het uiteindelijk wel op een of andere manier bekend worden).

20 oktober 2020 om 18:35

Inderdaad. Maar mocht hij geblesseerd zijn geraakt op een training, dan zou dat toch wel gemeld worden. Idem als er wat zou zijn gebeurt in de privésfeer. Dit neigt toch een beetje naar iets wat daar niet binnenvalt.

20 oktober 2020 om 15:52

Dit is wel echt een hele rare vraag. Ajax zegt niks. Maar iemand hier weet vast wel meer?

20 oktober 2020 om 16:55

Ik denk dat Anthony langs de snoepwinkel is binnengelopen en de kassa leeg heeft geroofd en aangezien ze alleen met pin betalen heeft hij de (contactloos) pinautomaat ook meegenomen. Weet maar nooit misschien zit daar ook geld in!?$ Aan de hand van de video beelden droeg de persoon trainingspak van Ajax en de tatoeages kwamen overeen dat het om Anthony ging en even later is hij opgepakt op het trainingsveld van Ajax. Dit lijkt me het meest logische gebeurtenissen, anders had Ajax wel vermeld dat het om corona ging .

Dit is echt zwaar klote, juist die creativiteit hebben we nodig. Ten Hag kennende gaan we nu met Tadic op rechts Labyad spits en Promes Links

20 oktober 2020 om 15:36

Met Labyad in de spits hoeven we niet eens te beginnen, daar schiet je letterlijk helemaal niks mee op.

20 oktober 2020 om 15:37

Of gewoon Promes Tadic en Neres en dan ga je er niks op achteruit.. Liverpool mist Allison, van Dijk, Thiago en Ox.. dat is pas een aderlating.

20 oktober 2020 om 15:39

En Matip misschien nog las ik toevallig vandaag. Desalniettemin is Antony wel echt een aderlating voor Ajax. Zeker gezien de fitheid van Neres.

20 oktober 2020 om 15:41

Ik snap ook wel dat Promes Tadic en Neres de beste keuze is, maar geloof mij nou maar dat Labyad in de basis staat

20 oktober 2020 om 15:49

Matip gaat toch juist spelen met Gomez? Waar heb je gelezen dat Matip geblesseerd is?

20 oktober 2020 om 15:50

Vind ik beetje kort door de bocht. Neres komt net terug van een hele lange blessure en is maar de vraag of hij een hele wedstrijd (tegen Liverpool) kan spelen. Daarnaast gewoon geen wedstrijdritme.daar komt ook nog eens bij kijken dat je nu gewoon minder opties hebt (of eigenlijk geen) om iets te forceren. Stel je begint met die 3... wie kan je er dan nog inbrengen? Om maar niet te spreken over de vormcrisis van Promes

20 oktober 2020 om 16:02

Bij een blessure ga je er natuurlijk altijd in de breedte op achteruit. Dat lijkt me logisch. Maar een aderlating vind ik gewoon zwaar overdreven na een paar wedstrijden van Anthony tegen zwakke tegenstanders. Neres heeft het al laten zien in de CL in tegenstelling tot Antony dus qua basis ga je niet perse op achteruit. Wel een gemis dat uiteraard wel. Maar als ik je het lijstje van Liverpool laat zien dan kunnen we toch wel spreken van een groot contrast, dat noem ik pas een aderlating. Anthony missen blijft erg vervelend maar we moeten het niet groter gaan maken dan dat het is..

20 oktober 2020 om 16:10

En dan bedoel ik zwakke tegenstanders natuurlijk relatief..

20 oktober 2020 om 16:23

Een niet fitte Neres erin voor Antony vind ik wel een achteruitgang. Plus het feit dat je er in de breedte sterk op achteruit gaat vind ik het dus wel een aderlating. Dan is het uiteraard ook maar net welke lading je aan de definitie geeft.dat Liverpool er erger op achteruit is gegaan staat daar mijns inziens buiten

20 oktober 2020 om 16:29

Dan kun je toch nog steeds makkelijk met Neres beginnen? Dat je hem dan eventueel moet wisselen na 75 minuten oké. Maar hij heeft een paar invalbeurten gehad, en afgelopen weekend begon hij ook in de basis.

20 oktober 2020 om 16:52

Ik weet niet of Matip te geblesseerd is om te spelen. Las op Ajax Showtime dat het nog een twijfelgeval was. Anders gaat hij inderdaad met Gomez achterin spelen. Mocht Matip niet spelen, hebben ze wel een probleem. Dan moet Fabinho naar achteren, maar komt er een plek vrij op het middenveld. Die zal dan wel worden ingevuld door Milner, maar spelen met Milner, Wijnaldum en Henderson op het middenveld lijkt me ook niks.

20 oktober 2020 om 17:00

Hoezo is Neres niet fit dan? Zat in alle 5 de eredivisie wedstrijden bij de selectie en heeft er daarvan 4 meegedaan..

20 oktober 2020 om 15:37

Nee, ik denk Neres en Promes op de vleugels en Tadic in de spits.

20 oktober 2020 om 15:46

Dat hopen we allemaal denk, maar ik verwacht toch eerder Labyad of Traore in de spits... En het is niet zoals Ajax normaal speelt, maar anders misschien eens met 4 middenvelders spelen? Martinez met daarvoor Kudus, Klaassen en Gravenberch. Voorin Promes en Tadic. Veel ruimte voor opkomende backs en middenvelders.

20 oktober 2020 om 15:49

Ik denk niet dat Ten Hag met 4 middenvelders gaat spelen. Dat heeft Ajax de afgelopen 2 jaar nog nooit gedaan in de CL en het is niet heel slecht gegaan. En Ten Hag heeft eerder gezegd dat Tadic een veel betere optie voor de spits is in de CL. Dus denk dat we Labyad en Traore morgen gelukkig niet in de basis zien staan.

20 oktober 2020 om 16:08

Lijkt me niet echt een goed plan om alles om te gooien. Hoop dat Ten Hag kiest voor Promes, Tadic en Neres.

20 oktober 2020 om 19:02

@Gooner4, ja, als Neres fit genoeg is om ruim 1 uur te spelen heeft dat natuurlijk ook mijn voorkeur. Dat is duidelijk, maar als Neres niet fit genoeg is moet er een andere oplossing worden gevonden. Labyad, Traore of Huntelaar zie ik geen potten breken tegen Liverpool, dus waarom zou je die opstellen? Liverpool speelt erg intensief voetbal en met die vier middenvelders ben je defensief zeer sterk en kan je ook makkelijk vooruit voetballen en aansluiten. Ik wil het liefst 11 spelers in het veld zien staan die wat toe kunnen voegen en de drie genoemde aanvallers zie ik daar niet toe in staat, dus dan moet je creatiever worden. @Paul, toen hadden we ook buitenspelers beschikbaar die wat konden klaarspelen. Als Neres niet fit genoeg is, heb je eigenlijk alleen Promes en Tadic als geschikte aanvallers voor dit niveau. Moet je daar dan perse een extra aanvaller bijzetten, ook als die waarschijnlijk niks kan toevoegen? Wat mij betreft niet.

20 oktober 2020 om 15:37

Neres op rechts hopelijk

20 oktober 2020 om 15:38

Hopelijk is Ten Hag niet zo achterlijk om met Labyad te spelen in de spits. Gewoon Promes-Tadic-Neres en daarachter Kudus.

20 oktober 2020 om 15:52

Aan de andere kant... Als die 3 (zeker Neres die pas net terugkomt) helemaal moegestreden zijn na 60/70 min, wie ga je er dan inbrengen? Labyad op de flank zou ik nog niet eens zo gek vinden. Of Huntelaar in de spit (zoals Messibazoer al zei)

20 oktober 2020 om 15:50

Ik hoop dan op Huntelaar in de spits. Dan kan je nog de lange bal spelen als je constant wordt afgejaagd. Neres zal nog wel niet fit zijn. Alles liever dan Labyad. Het liefst zie ik Promes-Tadic-Neres, maar dat lijkt me kansloos.

20 oktober 2020 om 16:23

Als Huntelaar iets in zijn carrière heeft laten zien is dat hij totaal geen spits is voor de lange bal.

Het grote speculeren mag beginnen, maar je kan het bijna raden...

20 oktober 2020 om 15:38

Precies mijn gedachte. Voor die kleine kans op een stunt had je hem wel nodig.

20 oktober 2020 om 15:40

Hoe ver is Neres inmiddels?met hem en Promes voor de diepte, moet je toch ook nog een end kunnen komen.wel met je eens dat je deze jongen ernstig zal missen.

20 oktober 2020 om 15:45

Afgelopen weekend tegen Heerenveen zijn eerste basisplaats sinds 1 november 2019. Zegt genoeg denk ik. Heeft nauwelijks wedstrijdritme. Speelt max 60-70 minuten denk ik.

20 oktober 2020 om 15:47

Dan ga je Anthony extra missen, want na Neres en Promes wordt het snel minder.labyad kan m.i. echt niet tegen Liverpool.

20 oktober 2020 om 15:51

Labyad kan sowieso niet. In de thuiswedstrijden in de Eredivisie zie je het niet zo, maar die komt in alles te kort voor Ajax.

20 oktober 2020 om 16:20

@messibazoer, niet in alles. Zijn vrije trappen zijn de beste van de selectie.

20 oktober 2020 om 16:59

Valt weinig te speculeren, alle blessures zonder uitleg om privé redenen is Corona, hopelijk blijft de rest van de selectie negatief in de tests. Op zich zou Neres en Antony op de vleugels wel kunnen maar het is ook erg jong. Morgen moet er een zo ervaren mogelijk team op het veld staan, die weet dat ze rustig moeten blijven en later kunnen ze de jonge goden als Kudus en Gravenberch nog ingooien maar juist die jongens zullen tegen Liverpool bepalende fouten maken als ze in de basis staan.

Onana
Mazraoui
Schuurs
Blind
Tagliafico
Alvarez
Klaassen
Martinez
Promes
Tadic
Neres

Hmm hopelijk gaat dit niet uitmonden in hetzelfde probleem als bij AZ Napoli... Maar goed dat is nog te vroeg om te weten, we gaan het zien/horen.

Waarschijnlijk dus met Neres-Tadic-Promes voorin. Hoop dat beide flankspelers meer laten zien dat afgelopen wedstrijd(en).

Promes, Tadic, Neres voorin. Met Kudus op 10. Labyad als alternatief op de flanken

20 oktober 2020 om 15:48

Of gewoon eens met 4 middenvelders spelen? We spelen toch tegen Liverpool en met Labyad zou je toch eigenlijk met 10 man spelen... Dan zou ik nog liever Martinez, Gravenberch, Kudus en Klaassen alle 4 opb je middenveld hebben en Promes en Tadic voorin. Dit natuurlijk alleen als Neres nog niet klaar is voor 90 minuten.

20 oktober 2020 om 16:49

Zou mischien wel het beste zijn idd. Overigens hoop ik niet op Kudus op 10, die speelt momenteel geweldig op de positie erachter. Gewoon lekker laten staan. Zet Gravenberch dan maar op 10, is defensief ook de minste speler. (in vergelijking met Kudus, Klaassen en Martinez)

Wow dat is een gemis. Al snel heel belangrijk geworden bij Ajax.. En de kwaliteit op de bank is toch matig. Ze hebben weleens een bredere selectie gehad.

Ajax leek alleen maar meevallers te hebben tegen Liverpool, maar nu heeft Liverpool gelukkig ook nog een beetje mazzel. Antony is toch de beste aanvaller van Ajax

20 oktober 2020 om 15:38

"Gelukkig"? Dan weten we nu ook wie mag winnen volgens jou.

20 oktober 2020 om 15:43

nouja je moet het niet te letterlijk nemen, ik noem het niet vanuit mijn oogpunt, maar meer vanuit het algemeen. Ajacieden zullen blij zijn dan Van Dijk en Alisson enzo niet mee doen, ik denk dat, ondanks de liverpool fans er vast een prima gevoel over zullen hebben, het ook fijn vind als 1 van de sterkste spelers niet mee doet. zo bedoel ik het meer. altijd fijn als het wat makkelijker gaat toch? mij zal het geen bal uit maken wie wint, ik ben voor geen van beide...

20 oktober 2020 om 16:02

Je bent voor geen van beide nee, maar je bent wel tegen alles wat Ajax is en dat laat je hier wederom weer eens blijken. Ajax heeft bij lange na niet het budget van Liverpool, dus hoe Liverpool nu geluk heeft zie ik nog steeds niet in.

20 oktober 2020 om 16:10

@myvision, alle pure aannames vanuit jouw kant. ik lever vaak kritiek op Ajax ja, maar dat doe ik bij alles en iedereen, zelfs bij Milan, als mij iets niet zint, zeg ik dat, als ik iets goeds vind zeg ik dat ook, maar dat jij er niet tegen kan is toch niet mijn probleem?

20 oktober 2020 om 16:22

" Ajacieden zullen blij zijn dan Van Dijk en Alisson enzo niet mee doen, " - over aannames gesproken zeg. Ik ben daar helemaal niet blij mee, want dan wordt dat bij een eventueel resultaat direct door anti-Ajacieden aangegrepen om het resultaat van Ajax te devalueren. Van mij mag je kritisch zijn op Ajax hoor, ik ben het niet op Milan want die boeien me totaal niet zolang we ze niet tegenkomen. Maar als je niet voor Liverpool en niet voor Ajax bent, zie ik nog steeds niet in waarom je vindt dat Liverpool 'gelukkig' ook een beetje mazzel heeft op onsportieve gronde (namelijk een blessure of Corona). 'gelukkig en 'mazzel' impliceren dat je vond dat Ajax al geluk had met Van Dijk. Ik vind het ronduit onsportief en er sijpelt een hoop afgunst doorheen.

20 oktober 2020 om 16:28

Mooi dat Tadic trouwens net onderstreept: " Jammer dat Van Dijk niet meedoet. Ik wil altijd tegen grote spelers voetballen". Maar goed dat Tadic geen Maurootje doet.

20 oktober 2020 om 17:33

Ik denk dat je niet te veel achter moet zoeken over zijn opmerking. Je quote Tadic net, dat hij jammer vindt dat vdijk niet meedoet. Ik weet niet maar geloof je dat nou echt? Over de geschorste Sergio Ramos in Bernabeu kwam het ook goed uit voor ons en heb Tadic met een big smile op zijn face dat het een lichtpuntje dat hij niet speelt. Het is weliswaar in de kwartfinale de druk is veel hoger dan in de groepsfase, maar toch! Hij kan nu wel stoer gaan doen dat hij het jammer vindt dat vDijk niet meedoet, maar ik geloof er helemaal niets van. Tadic is een acteur. Vanaf het begin heb ik hekel aan hem nu nog steeds.

20 oktober 2020 om 17:58

@Canniggia, bij Ramos heb ik zelf ook gelachen, maar dat kwam vooral omdat hij het zelf bewust uitlokte. In het kader van "boontje komt om zijn loontje".

20 oktober 2020 om 16:01

Tekenend Maurootje, het zit altijd diep bij je. Wat een mazzel dat Antony niet fit is/mogelijk Corona heeft zeg.

20 oktober 2020 om 16:05

Hoezo? Ik ben voor geen van beide? Bij voor Liverpool is dit toch fijn? Maar goed, jij staat er ook om bekend dat alles over Ajax positief moet zijn en er mag niets negatiefs gezegd worden ook dat is tekend, Myvision. als we dan toch vingers aan het wijzen zijn...

20 oktober 2020 om 16:11

Oké, ik doe net alsof ik gek ben en je daadwerkelijk niet tegen Ajax bent. Waarom is het dan zo gelukkig dat Anthony niet speelt? De meeste Nederlandse supporters duimen dat een Nederlandse club in Europa wint. Jij blijkbaar niet? Zo hoop ik dat PSV, Feyenoord en AZ zullen winnen deze week. Mocht een belangrijke speler bij een tegenstander niet kunnen spelen, zal ik het fijn vinden voor de Nederlandse clubs.

20 oktober 2020 om 16:15

Ik zou alleen nooit zeggen dat Ajax geluk heeft met het wegvallen van Van Dijk. Ik zie veel mensen zelfs zeggen dat ze liever tegen een team op volle oorlogssterkte kunnen spelen en zo sta ik er zelf ook in. En wat je zegt is niet alleen iets negatiefs over Ajax, want dat ben je toch wel, maar het is vrij onsportief. En dat is ook de reden waarom ik het raar vind dat mensen hier altijd per se tegen Ajax moeten zijn, als ze niet voor Ajax zijn. Natuurlijk mag je kritisch zijn, maar de afgunst is soms groter dan de liefde voor de eigen club.

20 oktober 2020 om 16:22

Mocht Ajax een punt (of meer) uit deze wedstrijd weghalen, zal er altijd worden gezegd dat het kwam doordat Van Dijk niet speelde. Dus je kan inderdaad beter spelen tegen een team dat compleet is.

20 oktober 2020 om 16:28

Precies dat. En als ze al op volle oorlogssterkte zijn, dan zitten ze in een mindere periode

20 oktober 2020 om 18:00

@myvision, we horen het nog steeds over Barcelona. Terwijl er toen nog steeds 11 geweldige spelers op het veld stonden en je kon zien dat ze niet blij waren dat ze verloren.

20 oktober 2020 om 16:08

Echt mazzel is de juiste bewoording in een wereld vol Corona.

Pff ok, voorhoede Promes-Tadic-Neres dan

Hopen dat het mee valt.. vind het zo een onzin dat een club tegenwoordig niet meer mag zeggen wat een speller mankeert..

20 oktober 2020 om 15:37

Inderdaad, maarja zij kunnen er niks aan doen komt allemaal vanuit de overheid.

20 oktober 2020 om 15:42

Is ook maar net hoe je dit bekijkt natuurlijk. In dit geval vinden mensen het onzin dat van iedereen gezegd wordt wat iemand precies mankeert, en dan is het onzin dat je overheid aan privacybescherming doet. Maar wanneer er een Corona-app zou zijn waarbij gegevens voor mensen zijn in te zien dan is het schandalig vanuit de overheid, dat wordt het weer gegooid op privacy

20 oktober 2020 om 15:52

Vanuit de overheid is de AVG gekomen. Dit betekent dat je niet zomaar persoonsgegevens etc van iemand bekend mag maken zonder toestemming. Antony heeft waarschijnlijk geen toestemming gegeven om dit bekent te maken, of simpelweg wil Ajax dit niet om speculaties over andere eventuele besmettingen te voorkomen. Als je toestemming van de speler hebt mag je dit gewoon bekend maken, zoals PSV bijv deed bij Zahavi

20 oktober 2020 om 19:32

Nou, ik krijg nou niet het gevoel dat het vanuit de speler komt.. dit komt gewoon vanuit Ajax. Denk je nu echt dat Antony die nog amper Engels spreekt op de hoogte is van de avg in Nederland?? Kom op zeg. Altijd dat stiekeme gedoe.. zeg gewoon wat er aan de hand is... Bij psv en az word ook gewoon gezegd dat spelers corona hebbem, no big deal...

God als labyad hierdoor maar niet start....

Nou... wat zal dan dat zijn. Ik vermoed eerlijk gezegd dat dit eerder ook het geval was bij Gravenberch en Kudus. Hopelijk gaat Neres een beetje de oude Neres terugvinden!

Jammer, juist hem wilde ik graag aan het werk zien op het hoogste niveau.

20 oktober 2020 om 16:14

Komen sowieso nog vijf wedstrijden op dit niveau, dus je zult hem ongetwijfeld nog aan het werk zien. Tenzij hij ernstig geblesseerd zou zijn, maar dat zou dan wel gecommuniceerd zijn.

20 oktober 2020 om 16:27

Laten we hopen op niet iets al te ernstigs. Want de 1e 3 wedstrijden zijn morgen, volgende wek en week erop. Dus daarom hopelijk niets te ernstigs, anders mist hij sowieso deze 3

Erg jammer dat hij er niet bij is. Maar met Promes en Neres op de flanken moet het wel lukken toch. Als het middenveld maar met Kudus en Klaassen intact blijft. Daarnaast kan je nog kiezen tussen Martinez, Alvarez en Gravenberch.

20 oktober 2020 om 15:43

Ja maar je zal ook moeten wisselen hè. Neres gaat echt geen hele wedstrijd spelen. En dan? Wie ga je er dan neerzetten. Kom je toch weer bij labyad uit

20 oktober 2020 om 16:11

Nee kjh en Tadic op flank

20 oktober 2020 om 16:23

Misschien Kudus op de flanken en dan middenveld met Martinez erbij?.

Ik zie het somber in voor Ajax. Veel mensen hebben nog steeds het Ajax van twee jaar geleden in hun hoofd, maar dat is toch alweer een tijd geleden. Er zijn hele belangrijke spelers vertrokken inmiddels en deze zijn eigenlijk ook onvervangbaar

20 oktober 2020 om 15:43

vdBeek, de Jong, de Ligt, Veltman, Dest, Ziyech, kortom meer dan een half elftal. Dat repareer je niet ff

20 oktober 2020 om 15:49

Veltman, Dest.....sorry hoor. Die mis je beide niet

20 oktober 2020 om 16:11

Beiden Europees Prima dus die missen we echt wel.

20 oktober 2020 om 16:22

@lee112, je bent toch wel met soccerfan_1 dat je deze spelers normaal gesproken wel op moet kunnen vangen. Dit zijn niet echt de onmisbare sterren.

Nee, balen zeg. Ik keek juist erg uit om Antony te zien spelen tegen Liverpool en zijn afwezigheid zal nu al een groot gemis zijn voor Ajax. Natuurlijk kan Ajax nu met Neres en Promes op de vleugels spelen, maar dan nog. Ben bang dat ten Hag nu al helemaal zo'n rare opstelling zal maken nu Antony er niet bij is en dan bijvoorbeeld Labyad ergens in de aanval of iets anders raars.

Pff dit is wel zwaar balen zeg. Natuurlijk heb je met Promes-Tadic-Neres nog genoeg kwaliteit, maar Neres is niet 100% wedstrijdfit. Daarnaast is Antony echt een wapen gebleken in zijn eerste wedstrijden, bijzonder vervelend dit. Benieuwd of ten Hag durft om Neres op te stellen of dat het toch Traore in de spits wordt.

20 oktober 2020 om 15:39

We kunnen natuurlijk altijd nog Noa Lang brengen... Ohnee toch niet

20 oktober 2020 om 16:53

Die wil je ook niet brengen lausho. Noa Lang vorig seizoen totaal onzichtbaar in de minuten CL die hij kreeg. (128 om welteverstaan)

Waarom niet Tadic Neres rechts, Promes Links en Tadic spits. Lijkt me sterk dat hij van de "champions Leage" spits Tadic afwijkt toch ?

20 oktober 2020 om 15:40

Lijkt me inderdaad gewoon het beste. Ik ben nog steeds bang dat hij met Labyad of Traore in de spits gaat spelen. De wegen van Ten Hag zijn voor veel mensen ondoorgrondelijk. Echt iedereen, zowel hier als analisten dreunen zo de ideale 11 op. Ten Hag is de enige die in Labyad een spits ziet en in Tadic een winger.

20 oktober 2020 om 15:51

Enige reden waarom hij met tadic op links zou kunnen beginnen is dat hij dan een promes als wisselspeler nog kan inbrengen. Anders heb je meteen je beste spelers in de basis zonder enige goede vervangers. Neres gaat geen 90 minuten spelen. En anders heb je als enige wissel...labyad. Lekker vooruitzicht dan

20 oktober 2020 om 16:55

Prima gedachtegang Soccerfan. Ik denk dat Ten Hag gaat beginnen zonder Neres/promes, dus Tadic - Traore - Promes/neres, om in de tweede helft nog wat snelheid te brengen. Middenveld zullen Klaassen en Kudus zoiezo beginnen en Ten Hag kennende bouwt hij liever wat zekerheden in met Martinez.

Het zou toch fijn zijn als, zeker nu, de spelers toestemming geven om af te zien op de privacy wetgeving. Nu krijg je speculaties over corona / blessures etc. Daarnaast vindt ik dat supporters een bepaald " recht" hebben om te weten wat er speelt. Let wel recht tussen aanhalingstekens.

20 oktober 2020 om 15:45

Het is gewoon aan de speler zelf om te bepalen of ze het wel of niet willen delen. Kan goed zijn dat, in geval van corona, Antony zelf de fans update via de sociale media. Het is gewoon niet aan Ten Hag, of wie dan ook bij de club, om dit te melden. Het “recht” om te weten wat er speelt, vind ik nergens op slaan. Als ik boodschappen ga doen, gaat het mij toch ook niks aan of de vakkenvuller van de Albert Heijn corona heeft of toch een afgescheurde kruisband. Hij is er gewoon niet. So be it. Aan hem zelf om te laten weten waarom hij er niet is, als hij daar de behoefte toe voelt.

20 oktober 2020 om 15:51

Daarom ook recht tussen aanhalingstekens. Ik zet het er nog expres bij, hoe lastig is het om tussen de regels te lezen als het er bij staat?. Voetballers zijn publieke figuren, jouw vakkenvuller is dat normaliter niet. Er zijn veel fans die graag alles willen weten van hun club en die uitkijken naar de wedstrijd van Liverpool een clash tussen traditionele grootmachten die sinds 1966 niet meer om het echie tegen elkaar hebben gespeeld. Tsja dan wil je als supporter misschien alle ins- en outs weten.

20 oktober 2020 om 16:30

Als aandeelhouder van ajax heb je het recht om te weten of er problemen zijn. Ik bedoel als Daimler problemen heeft in zijn productieproces wat er voor zorgt dat er slechte auto's op de markt komen, zijn ze ook verplicht om dit te melden. 2 wettelijke regels die nu tegenover elkaar staan, maar vermoedelijk gaat de avg boven de regels van de beurs.

20 oktober 2020 om 19:33

Denk je nu werkelijk dat Antony de avg kent? Hij spreekt amper Engels..

Dat is wel even balen voor Ajax, want ik was erg benieuwd hoe Antony zou spelen. Dan hebben we alsnog Neres en Promes op de vleugels, maar ik heb zo'n gevoel dat daar ten Hag te eigenwijs voor is.

Dat is een flinke aderlating, hij zou kunnen verassen en zou wel een goed wapen zijn tegen Robertson. had graag gezien dat Tadic op 10 zou beginnen en Neres, Promes, Antony voorin. Dan maar Tadic in de spits en Gravenberch erbij op het middenveld.

Dat is erg jammer, Neres is voorlopig nog niet goed genoeg voor CL niveau, die heeft nog wel wat wedstrijden nodig om terug op zijn oude niveau te komen.

Nou dat is even zuur. Net de man voorin die echt wat toevoegt en het de verdediging moeilijk kon maken. Nu speel je dus met Promes (zwaar uit vorm) en Neres die ook nog niet echt in vorm is. Hopen dat het CL gevoel toch de spelers weer doet stijgen in hun eigen zelfvertrouwen.

Enorm balen, ik keek er echt naar uit om Antony te zien spelen.

Dit meen je toch niet... Onze beste speler man! Ontzettend balen dit, hij schiet ze zo makkelijk binnen. Had geen kind gehad aan die beperkte, overschatte Robertson. Onze kansen gaan toch ernstig zakken zonder hem, heeft nu al cruciale goals gemaakt en kan een wedstrijd vanuit het niets openbreken. Ik durf trouwens te stellen (ja nu al) dat hij veel beter is dan Ziyech. Technisch van een veel hoger niveau en zijn rendement is ook hoger. Ziyech leed veel meer balverlies en was minder klinisch in het afmaken (wat Antony met 2 benen kan), wel heeft Ziyech een betere voorzet maar dat is ook echt het enige. Wat gaan we deze jongen missen Woensdag..

Ik mis Noa Lang morgen als we weer naar Labyad mogen kijken. Gewoon met Promes op links, Neres rechts, en Tadic in de spits. Daarachter graag Martinez, Kudus, en Klaassen. Echt een gigantische aderlating dat je de jongen waar je zo veel voor hebt uitgegeven niet kan gebruiken tegen Liverpool, er komt veel meer creativiteit, dreiging en tempo in het spel. Ook vinden Antony en Kudus elkaar heel makkelijk. Ik hoop op een wonder morgenavond.

Tja aanvallend de man die wat kan forceren. Neres nog niet in vorm en Promes zwaar uit vorm. De kansen slinken aanzienlijk imo.

Hopelijk geen Corona. Neres achter de hand maar volgens mij geen hele wedstrijd voor hem op dit niveau. Labyad zou een regelrechte verzwakking betekenen. 442 zou ook kunnen tegen dit Liverpool. Twee blokken van 4 en snel eruit indien mogelijk.

20 oktober 2020 om 19:44

Als het geen corona was hier wel ontkennend op gereageerd. Ze mogen niet zeggen wat ze wel hebben maar vanwege de huidige onrust had hij hier zeker nee op geantwoord.

Jammer! Prima speler hoor, leuke acties, scheutje spelvreugde. Prima aankoop. Komt ook over als een leuke gast.

Jammer maar er moet gewoon gespeeld worden met of zonder Antony.. Dus 4-2-3-1 met Onana natuurlijk op doel verdediging met Mazraoui, Schuurs, Martínez, Tagliafico dan twee controleurs met Klaassen, Blind op de rechter vleugel Neres en op links Promes en dan Tadić in de rug van Huntelaar die de spits positie mag invullen. Zo zou ik spelen.

20 oktober 2020 om 16:30

Haha ey dit is zo gek nog niet. Firmino is niet echt een kopper is meer een meevoetballende spits, dan kan Martinez als extra opbouwen fungeren vanuit achter.

Dit is GG voor Ajax. Met Antony erbij werd het al lastig, maar met hem er niet bij. Dan wordt het echt heel lastig. Ik zou ook niet echt weten wat Ten Hag nu moet doen. Neres, Tadic en Promes voorin. Neres is nog absoluut niet wedstrijdfit. En om een CL wedstrijd te spelen nu. Hij is denk ik al na 45 min. klaar. Zolang Ten Hag maar niet met Labyad komt aanzetten. Misschien optie om Kudus op de vleugels te zetten en Martinez als breker op het middenveld. Al met al, dit wordt wel een aardig lastige keuze zo.

20 oktober 2020 om 16:34

Indien ajax ook na 45 minuten klaar is met liverpool (in positieve zin vanuit ajax), dan is het geen probleem dat neres maar 45 minuten kan spelen 😜

Het mooie van deze wedstrijd is dat je je spelers niet hoeft te motiveren. Ik neem aan dat de gene die mee doen 100 % gefocust zijn. En nu maar hopen dat Liverpool Ajax onderschat..

Heel erg balen. Zowel Promes als Neres zijn nog niet in vorm. Dan maar hopen dat deze wedstrijd de ommekeer is voor de vorm van Promes en/of Neres. Soms heb je een hele belangrijke wedstrijd nodig waar je door één goed moment opeens weer in vorm raakt, simpelweg vanwege de hoge druk en adrenaline. Als Neres ergens in de eerste helft opeens scoort denk ik dat het gelijk weer goed zit met zijn zelfvertrouwen.

Nou ineens heb ik minder zin om de wedstrijd te gaan zien. Zal wel weer Labyad in de basis zijn... Neres is ook nog niet op het niveau van voor zijn blessure. Dit is wel een domper.

Jammer, echt een toffe speler om te zien en kan toch misschien wat extras brengen. Hopelijk kan Ajax alsnog een resultaat neerzetten. Liverpool zit echt niet in hun beste fase, dus het kan echt wel.

Tja, wil je enige kans maken, dan kan jeans Ajax dit niet hebben. Dan moet alles kloppen. Neres is helaas nog niet echt klaar. Hopelijk speelt hij wel. Tadic op de andere flank. Dan maar mettraoré in de spits. Ajb niet Labiyad of Promes.

waarom mogen ze niet zeggen wat hij heeft?bij az wordt toch ook gezegd welke spelers vanwege corona niet mee doen? een boadu, clasie en letschert en de reserve keeper om er maar een paar te noemen?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren