Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax telt veertien miljoen plus bonussen neer voor toptalent van City

Laatste update:

Carlos Borges vertrekt naar Ajax, zo maken de Amsterdammers bekend via de officiële kanalen. De negentienjarige vleugelaanvaller komt voor veertien miljoen euro plus vijf miljoen euro aan bonussen, over van Manchester City. The Citizens hebben daarnaast zowel een terugkoopclausule als doorverkooppercentage bedongen. Borges tekent tot medio 2028.

De Nederlandse recordkampioen wist de deal op het laatste moment te kapen, daar West Ham United al heel dicht bij de komst van de Portugees was. The Hammers waren bereid om achttien miljoen euro te betalen voor zijn komst, maar Ajax dus iets meer. Nu tekent Borges dus voor vijf jaar in Amsterdam, waar hij na Branco van den Boomen, Benjamin Tahirovic en Diant Ramaj de vierde zomeraanwinst wordt van technisch directeur Sven Mislintat.

Borges, linkspoot en 1.69 meter lang, kwam nog geen enkel duel in actie in het eerste van de regerend Engels kampioen. Wel was hij afgelopen seizoen - in het shirt van Manchester City Onder 21 - in de Premier League 2 in 24 duels goed voor liefst 21 doelpunten en 11 assists. Mede dankzij die statistieken werd hij uitgeroepen tot beste speler van het seizoen van die competitie.

De pijlsnelle en doelgerichte vleugelaanvaller, die bij voorkeur op de linkerflank wordt geposteerd, krijgt te maken met stevige concurrentie. Steven Bergwijn, Mika Godts, Francisco Conceição, Mohamed Daramy en Mohammed Kudus staan allen nog op de loonlijst in Amsterdam, waar het de verwachting is dat Kudus en Daramy nog een transfer zullen maken.

Mislintat heeft, na het ontvangen van de transfersommen van Jurriën Timber en Calvin Bassey, eindelijk groen licht gekregen om flink te investeren in de selectie. Naast het aantrekken van Borges zingen de nodige namen rond in de hoofdstad. Ook lijkt Ajax de belangrijkste kandidaat om Josip Sutalo in te lijven nadat het het nieuws naar buiten kwam dat Napoli en Fiorentina zijn afgehaakt in de strijd om de Kroatische centrumverdediger.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Engelse journalisten melden ook dat het om 14 miljoen gaat. Blijft altijd leuk die grote verschillen in berichtgeving

3 augustus 2023 om 21:59

Is dat niet pond?

3 augustus 2023 om 22:00

Nee, 14 mln euro wat kan oplopen tot 19 mln.

3 augustus 2023 om 22:04

Overigens ook mooi dat als je Daramy verkoopt voor €15mln dat je dan dit alweer bijna terug hebt (los van alles wat er nog vanaf gaat natuurlijk)

3 augustus 2023 om 22:05

Zou kunnen. Maar in Engeland praten ze altijd over pond.

3 augustus 2023 om 22:06

Farzan, de betrouwbaarste transferjournalist van DK meldt 16m omgerekend (120m DK). Maar iig klinkt dit fantastisch.

3 augustus 2023 om 22:09

Zou kunnen FCTwenteRSD, maar Ajax meldt zelf 14 mln euro. Dus gewoon simpelweg geen pond.

3 augustus 2023 om 22:19

Ik reageerde meer op dat er stond Engelse journalist. Maar er zit wel veel verschil in 14 mil pond of euro.

3 augustus 2023 om 22:36

Ja alleen vertrouw ik iets meer op de officiele melding van Ajax dan Engelse journalisten

4 augustus 2023 om 00:02

Ajax mag als beursgenoteerd bedrijf toch helemaal niet melden wat het aankoopbedrag is? Of zit ik daarmee fout?

4 augustus 2023 om 00:20

Boven een x bedrag zijn ze dat verplicht

3 augustus 2023 om 21:59

Heel bijzonder dat VZ dat niet even goed uitzoekt voordat ze het artikel publiceren.OT: in ieder geval goed nieuws dit, 14 mln is al een stuk beter dan 20. Heel benieuwd naar dit talent, laat me graag verrassen!

3 augustus 2023 om 22:00

Idd 14 miljoen met max 5 mil aan bonussen.

3 augustus 2023 om 22:00

14 met bonus 19 staat op de site van Ajax zelf. Stukken beter dan 20 al! Op de site staat niks over clausules en doorverkooppercentages maar weet ook niet in hoeverre ze dit moeten publiceren zoals de prijs.

3 augustus 2023 om 22:01

En het is tot 2028 en niet tot 2027.

3 augustus 2023 om 22:01

30 m terugkoopclausule en 25% bij doorverkoop. Zou dit nog bekend worden? Man city is ook niet gek

3 augustus 2023 om 22:01

Er staat toch echt: Ajax meldt via de officiële kanalen dat het 17 miljoen pond is. Waarom daar dan aan twijfelen?

3 augustus 2023 om 22:02

Op de officiele Ajax site staat dus 14 miljoen met variabelen.Edit: artikel is nu aangepast. Waarschijnlijk pushbericht die ze klaar hadden staan omdat de transfer al rond was en er eerst 20 miljoen gemeld werd.

3 augustus 2023 om 22:03

Omdat Ajax zelf meldt 14 oplopend tot 19 op Ajax.nl. Veel officiëler gaat t niet worden

3 augustus 2023 om 22:05

Er is geen twijfel BurdyM. Ajax meldt namelijk zelf andere bedragen maar VZ brengt het foutief. Edit: inmiddels de transfersom en contractduur beiden gecorrigeerd in het artikel.

3 augustus 2023 om 22:53

Ze hebben de tekst in het artikel hierboven net aangepast. Dus inderdaad 14 miljoen + bonussen. Lijkt me een prima bedrag.

4 augustus 2023 om 00:24

Tja veel geld.. bonussen zullen betaalt worden als hij veel speelt en dus een goede bijdrage levert. En Bassey heeft weer bewezen dat een home grown speler ook na een dramatisch seizoen nog zijn aankoopbedrag oplevert. Denk niet dat Ajax zich een buil kan vallen hier.

3 augustus 2023 om 22:02

Het is 14 miljoen en het kan door variabelen oplopen to 19 miljoen staat er Ajax.nl
Ik vind het knap dat ze hem binnenhalen. Groot talent.

3 augustus 2023 om 22:17

Dus uiteindelijk kan het gewoon 19 worden. Blijft wel een hoop geld.
Ik ken hem niet en er verder nog nooit van gehoord.
Tis puur afwachten hoe deze uitpak. Nogmaals ik vind een hoop geld voor een gok

3 augustus 2023 om 22:22

Groot talent, op basis van wat? Het is een bizarre transfer gezien het hoge bedrag van in totaal 19 miljoen, in combinatie met een terugkoopclausule én doorverkooppercentage. Dit is gewoon een slechte deal.

3 augustus 2023 om 22:28

Op basis van het feit dat hij speler van het jaar in PL2 is geworden met bizarre statistieken denk ik? Iets van 22 goals en 11 assists in 23 wedstrijden.

3 augustus 2023 om 22:29

Ligt natuurlijk aan de details. Als het 60m terugkoop is met 5% doorverkoop dan is het al heel anders dan 20m terugkoop en 30% doorverkoop

3 augustus 2023 om 22:33

@AZAlkmaar2 Hoezo is dit per definitie een slechte deal voor Ajax, zonder dat hij ook nog maar een minuut in Ajax 1 heeft gemaakt. Als je in 24 wedstrijden als 19 jarige in een U21 competitie tot 21 doelpunten en 11 assists komt. Kan je echt wel wat als je tegen fysiek sterkere tegenstanders speelt. Daarnaast heeft de hoofdscout van Ajax, ex Man City scout. Carlos Borges 6 jaar van dichtbij kunnen bewonderen, waardoor hij meer dan duidelijk in kaart is gebracht bij Ajax. Minimale som is 14 miljoen, terwijl Daramy waarschijnlijk voor minimaal 16 miljoen vertrekt. 1 op 1 lijkt mij dit juist een kwalitatieve vervanger met tevens meer potentie. Verder als je 14 miljoen betaald, zal de terugkoop clausule ook meer opleveren dan PSV heeft overgehouden aan Simons.

3 augustus 2023 om 22:33

De beste Ajaxdeal is het strikken van Alex Kroes. Borges moeten we afwachten maar aangezien wij niet bij de onderhandelingen zaten laten we afwachten of het zo een slechte deal is. Over een jaar of 2.

3 augustus 2023 om 22:41

Jij geilt gwn op slechte deals van ajax. Ik kan je alvast verklappen dat Az geen concurrent is van ajax, nu noet en nooit niet.

3 augustus 2023 om 22:42

In Alex Kroes heb ik ook veel vertrouwen in, heeft jarenlang in de jeugd gespeeld en tevens 2 masters in de richting van bedrijfseconomie afgerond. Daarnaast Go Ahead Eagles omhoog geholpen en daarna bij AZ gewerkt die ook al jarenlang bovengemiddeld presteren gezien hun budget.

3 augustus 2023 om 22:46

Azalkmaar2. Ach 19 miljoen is niet zo heel veel meer in de deze tijd. Over 2 jaar betaal je dat hier voor een kroket.

3 augustus 2023 om 23:01

@azalkmaar2

Het is helemaal geen bizarre transfer, je koopt ene engelse home grown speler die in het seizoen U21 (als debuterend 19 jarige) speler van het jaar word tegen gemiddeld twee jaar oudere spelers.. 24 wedstrijden, 22 goals, 11 assists.

Verder is de terugkoop clausule rond de 50 miljoen.
Verder is het pas 19 miljoen als de bonussen uitgekeerd worden, en daarvoor moet hij eerst presteren.
Verder is de doorverkoop 10%.

Het klinkt een beetje als jaloezie wat door klinkt bij je..

3 augustus 2023 om 23:04

Alleen werkt Kroes pas sinds augustus vorig jaar bij AZ, dus dat jarenlang bovengemiddeld presteren zal niet aan hem hebben gelegen.

3 augustus 2023 om 23:16

@spursfan96,

Dat klopt hoor, AZ doet het al jaren goed en dat heeft niet perse iets met Kroes te maken.

Desondanks is hij een echte Ajacied, afgestuurd met twee masters.
Een eigen zaakwaarnemers kantoor opgericht (seg) met toch een aantal namen als Gakpo, Tsyganov, Sergio Gomez, Flekken en de Roon onder de hoede. Heeft ervaring opgedaan bij GAE en ook een jaar Az.

Dat klinkt in alle opzichten als een capabele algemeen directeur.

3 augustus 2023 om 23:28

Afgelopen seizoen was AZ wel een concurrent van Ajax. Wat kan een mens toch snel vergeten.

3 augustus 2023 om 23:34

@d-bergkamp, zijn die doorverkoop en terugkoop bevestigd? Heb je een bron?

4 augustus 2023 om 07:06

Az is concurrent van elke andere club in NL toch? Wil niet zeggen dat het van dezelfde allure of status als Ajax is. Of is dat nu te arrogant? Ik bedoel maar kijk naar de ( recente ) titels.

4 augustus 2023 om 07:45

@D-Bergkamp,

Hoe kon je erbij dat gie jongen homegrown is? Is Ian Maatsen ook homegrown?

4 augustus 2023 om 11:28

Zytto ik acht de PL2 nog langer in dan de KKD. Jong PSV heeft de Premier League Cup gewonnen. 7-2 van Arsenal gewonnen, 2-0 van United, 3-0 van Everton, 5-0 van West Ham en nog een paar overwinningen.

3 augustus 2023 om 23:49

Ook benieuwd hoeveel die terugkoopclausule is, hoop voor Ajax toch wel minimaal 40 miljoen.. Overigens wel een erg hoog bedrag zo op het eerste oog, maar misschien noemen we het over 10 maanden een koopje..

Volgens de officiele kanalen is het 14 miljoen vast met bonussen. Prima bedrag, helemaal als het waar is dat Burnley 16 miljoen op Daramy heeft geboden.

3 augustus 2023 om 22:06

Niemand wat de bedragen exact zijn maar voorbarig al geniaal dit en geniaal dat, standbeeld mislintat..

3 augustus 2023 om 22:10

Iedereen weet wat het bedrag exact is want Ajax moet die bedragen (boven 10mil althans) als beursgenoteerd bedrijf direct communiceren en dat heeft de club dus ook al gedaan. Verder ben jij de enige persoon ter wereld die ooit over een standbeeld van Mislintat is begonnen, in verschillende topics nu al nota bene. Wat een vreemd figuur ben jij zeg.. xD

3 augustus 2023 om 22:11

Juist. Omdat hij Daramy waar jij Ajax ook zo graag om uitlachte straks voor 20 miljoen aan Burnley verkoopt en een toptalent van city binnenhengelt. 20 is 5 minder dan de beste speler van Rotterdam en 16 meer dan de beste van Eindhoven. Dus : geniaal.

3 augustus 2023 om 22:15

Toegegeven ik ken Borges niet goed genoeg om te oordelen, maar zijn statistieken zijn indrukwekkend in de PL2 waar hij ook speler van het jaar geworden is. Ook veel Engelse clubs wilde hem overnemen. Dan vind ik 14 miljoen met bonussen tov 20 miljoen vast enorm meevallen. Met de geruchten dat Burnley Daramy wil voor 16 miljoen is deze transfer ook financieel goed uit te leggen en bekostigen. Lijkt me ook wel een kern van waarheid in te zitten als Fabrizio het meldt. Daramy voor Borges + een aantal miljoen had ik gister voor getekend hahaha. Helemaal omdat Daramy bij Ajax er weinig van bakt.

3 augustus 2023 om 22:21

Zytto voor dit geld haal je ook spelers die op een hoger niveau wat hebben laten zien.
Het is net een duur risico toch?
Garantie heb je nooit natuurlijk,maar voor een speler die nog niks op hoogste niveau heeft laten zien andere druk vind ik het wel veel.
Ik heb idee dat Ajax op moment spelers nodig heeft die een stap verder zijn.
Ik laat me verrassen.
En daramy is nog niet verkocht he

3 augustus 2023 om 22:23

Bliek op zich met je eens maar onze nieuwe scout heeft m 6 jaar lang bijna elke dag zien trainen en spelen, dan weet je vast wel wat zn potentie is

3 augustus 2023 om 22:56

Nederland eens hoor. Nogmaals hoop voor jullie dat het goed uit pak.
Ik ben blij dat mijn club het met minder grote bedragen doe moeten ze ook wel en nu spelers halen die op hoogste niveau spelen.

3 augustus 2023 om 23:05

@bliek

Welke spelers kan je halen dan die op een hoger niveau geacteerd hebben en slechts 14 miljoen kosten met een toekomst perspectief?

Borges heeft inderdaad nog niet bij City gespeeld zelf, dat klopt.

Borges heeft wel als 18/19 jarige in de U21 gevoetbald tegen gemiddeld 2/3 jaar oudere spelers. In zijn debuut seizoen daar speelde hij 24 wedstrijden met 22 goals en 11 assists. (Qua minuten is het nog indruk wekkender)
Daarnaast is hij Engels Home Grown (garantie op geld).

Maar het belangrijkste is, iedereen die Borges een beetje kent weet dat hij een speler is met de kwaliteiten waarvoor je naar het stadion komt.

3 augustus 2023 om 23:35

Een gimenez is bijvoorbeeld voor een stuk minder gekomen.
Een ivanusec gaat voor minder komen.
Zijn slechts voorbeelden die even snel in mijn opkomen hoor.

Nogmaals het zal best een goede aankoop zijn maar ik vind een hoop geld. Daramy had dezelfde potentie.

Ik denk dat Ajax gebaat is bij spelers met wat meer ervaring op dit moment. Maar dat kan nog komen natuurlijk.

Gaat die het maken was het een fantastische aankoop zo simpel
Is het

3 augustus 2023 om 22:09

Zyotto

We kunnen pas echt beoordelen als de clausules bekend zijn. Hoeveel profiteert City mee en belangrijker wat is de terugkoop optie. Net gezien met Xavi dat je soms met lege handen staat.

Hoop dat Sven wel goed heeft onderhandeld en minimaal 40 mil terug koop heeft bedongen.

3 augustus 2023 om 22:16

Dit is toch niet te vergelijken met Xavi? Gewoon een prima deal, die terugkoopclausule gaat natuurlijk nooit minder zijn dan de transfersom van nu, dat lijkt me logisch. En ook bij een doorverkooppercentage zal Ajax altijd het grootste deel krijgen.

3 augustus 2023 om 22:22

@MrKrillin
Xavi heeft PSV naar voorronde CL geknald. Het is maar qat je lege handen noemt. Je hoeft niet perse winst te maken op spelers, zolang er maar prestaties worden geleverd op het veld.

3 augustus 2023 om 22:25

Xavi was gratis, voor deze gozer betaal je bijna twintig miljoen. Het is debiel. Voor veertien miljoen had je Noa Lang.

3 augustus 2023 om 22:28

Voor 14 heb je deze jongen jij met je 20 heletijd als die her goed doet verkoop je hem ook voor meer dan nog lang

3 augustus 2023 om 22:59

Net het interview gezien, wel mooi horen dat talenten zoals Borges kiezen voor de Eredivisie en de ontwikkeling van Xavi benoemen. Blijkt maar weer eens hoe bijzonder zijn overstap naar PSV is geweest.

3 augustus 2023 om 22:12

+20% doorverkoop. Nog geen nieuws over de terugkoop clausule. Ga uit van 50+

3 augustus 2023 om 22:22

Ik vraag me wel af hoe blij je moet zijn met een terugkoopclausule. Het is eigenlijk een verkapte huurdeal.

3 augustus 2023 om 22:34

Een huurdeal levert je niks op, hooguit een bijdrage aan eventuele goede resultaten. Met deze koop creeer je nog altijd waarde. Die terugkoopclausule zorgt er alleen voor dat je aan ManC niet de hoofdprijs kan vragen.

3 augustus 2023 om 22:37

Storing

Schijnt wel ergens rond de 45-50 mil te zijn qua terugkoop. Dus nee geen verkapte huurdeal maar prima bedrag voor NL topclubs.
Volgens mij was jullie Gakpo rond de 40 mil, dan is dit meer dan prima.

Als City hem terugkoopt, dan weet je dat hij een sensatie was.

Zo niet, dan pakt City iets van 10 tot 20% doorverkoop op de winst.

4 augustus 2023 om 00:03

45-50mil terugkoop is zeker prima. Dat heeft Ajax goed onderhandeld.
. Ik dacht meer aan een Angelino verhaal. PSV kocht hem voor een paar mil en na een weergaloos seizoen was hij terug naar City voor een magere 12mil.

3 augustus 2023 om 22:24

Het is een bizarre transfer. In totaal bijna 20 miljoen voor iemand die nog niks heeft laten zien op het hoogste niveau en dan ook nog eens een terugkoopclausule én doorverkooppercentage. Ik weet niet welke transfer ik debieler vind, die van die keeper (lachwekkend) of deze.

3 augustus 2023 om 22:31

Je kunt zo wel benadrukken dat er 2 clausules zijn, maar er zal er altijd maar eentje gelicht kunnen worden. Zo gek is dit niet, ManC heeft een ogenschijnlijk groot talent in huis die goede cijfers heeft overlegd afgelopen seizoen, ook al is het een divisie lager. En wil daarbij mee profiteren wanneer zo'n speler echt een topper wordt. En zeker wanneer Daramy verkocht zou kunnen worden voor een vergelijkbaar bedrag is dit gewoon een prima investering.

3 augustus 2023 om 22:37

Jij hoeft als azfan helemaal niets te vinden. Lekker objectief.met je 20 miljoen. Je kunt toch lezen??

3 augustus 2023 om 22:55

@ Azalkmaar Ik vind de transfer van Alex Kroes ook geweldig, wat vind jij daarvan ?

3 augustus 2023 om 22:56

Het is maar hoe je het bekijkt. Begrijp dat dit soort uitgaven voor jouw club ondenkbaar zijn. Als je het anders bekijkt: Ajax haalt deze speler voor ongeveer 10% van hun begroting, jullie halen Kasius voor 10% van jullie begroting. Dat zou relatief dan net zo absurd (lees: debiel) zijn. Als je het echt over bizarre transfers wilt hebben: Alex Kroes, voor een prikkie in Amsterdam!

4 augustus 2023 om 01:10

Opzich niet heel veel anders dan de aankoop van Antony. Dat is ook prima gelopen en ik hoop dus op eenzelfde scenario

4 augustus 2023 om 16:00

Ik zie je constant reageren op Ajax topics en hetzelfde continu herhalen. Is je bandje kapot of je wat?

Iedereen mag natuurlijk zijn mening hebben maar die heb je inmiddels wel duidelijk gemaakt. Maak je verder druk om je eigen club tis niet alsof het jouw centen zijn die wij uitgegeven hebben. Zo gedraag je je een beetje namelijk

Tsja prima, de afgelopen transferperiodes en ook weer deze wordt er zo ongekend veel aan transfers verdiend. Dat moet je ook gewoon weer deels investeren want anders ben je aan kapitaalvernietiging aan het doen.

3 augustus 2023 om 22:17

Leg die tweede zin eens voor mij uit, want die begrijp ik niet

3 augustus 2023 om 22:21

Kapitaal moet op het veld staan en niet op de bank 😉 En nee, er moet ook niet voor kapitalen op de bank zitten.

3 augustus 2023 om 22:24

Dat is wat anders dan kapitaalvernietiging, maar met je 2e posting ben ik het wel eens

3 augustus 2023 om 22:29

M'n eerste post is ook wat krom, maar de (terechte) kritiek was dat Ajax lange tijd weinig leek te gaan investeren en dat zou voor de langere termijn alleen maar geld kosten: zowel qua waarde in je elftal als qua resultaat in Nederland en Europa terwijl we volgend jaar wel echt weer CL moeten hebben (zowel sportief als financieel).

3 augustus 2023 om 22:48

Ik verwachtte wel dat Ajax zou gaan investeren voor einde transferperiode (iig de 40+20 van Timber en Bassey), maar waar komen ze mee aan?

Ik ben vooral benieuwd naar Borges en vd Boomen tot nog toe. Dit is overigens zeker niet de laatste aankoop.

3 augustus 2023 om 22:55

Ja, lastig te zeggen. Het zijn geen gevestigde namen maar ze komen wel van aardige clubs. Ik ben ook zeer benieuwd naar de komende weken, ook of een Alvarez of Kudus bijvoorbeeld nog gaan.

3 augustus 2023 om 23:20

@NJfromVOL, ben je helderziend? Ik had geld ingezet op dat Ajax zou gaan investeren na het einde van de transferperiode! Volgende keer win ik graag advies bij je in!

3 augustus 2023 om 23:34

158, ik heb zelden zo gelachen om een reactie... ga zo door...

3 augustus 2023 om 22:24

Kapitaalvernietiging is het pas als je dat geld investeert en vervolgens je investeringen naar de klote helpt. Tot nu toe geen enkele aanleiding om over kapitaalsvernietiging te spreken.

3 augustus 2023 om 22:32

Kapitaal dat je krijgt door spelers te verkopen kan je in mijn ogen maar beter weer investeren voor een deel in nieuwe spelers zodat je waarde kan toevoegen. Het is inderdaad geen pure vorm van kapitaalvernietiging als je niet (voldoende) investeert maar de gevolgen zijn nagenoeg hetzelfde.

Toch wel een verschil. Ajax tikt ff 20 miljoen af voor Een bescheiden talentje van City. onze duurste speler ooit is Lang met 15 miljoen.

3 augustus 2023 om 22:01

Ja, alleen tikt Ajax dus geen 20 miljoen af maar 14.

3 augustus 2023 om 22:02

Tja. Wie doet het dan goed? Ik ben van mening PSV met een bewezen goeie speler als Lang ipv een jeugdspeler van City

3 augustus 2023 om 22:05

We zullen zien over een jaar of 2.

3 augustus 2023 om 22:05

Ik durf te stellen dat Borger meer gaat laten zien dan Lang. Komen we eind van het seizoen op terug. Deal?

3 augustus 2023 om 22:06

@sepp10
PSV heeft zoveel betaald voor Lang en Pepi dat ze nu moeten wachten op de verkoop van Sangare voor ze nog wat kunnen doen. En na hun deal met Simons ben ik niet zo snel meer jaloers op het handelen van PSV hoor.

3 augustus 2023 om 22:06

Het is afwachten. Als het goed gaat kan lang prima zijn maar als het slecht gaat gaat hij problemen veroorzaken. Het is niet voor niets dat Ajax en Brugge hem redelijk makkelijk lieten gaan.

3 augustus 2023 om 22:09

Hahaha joga bonito dat zei men ook over daramy en vorig jaar conceicao..ieder jaar hetzelfde. Wacht het nou gewoon even af ipv die voorbarigheid altijd!

3 augustus 2023 om 22:11



Deal Joga.. Borger heeft nog niks bewezen alleen bij de jeugd zo zijn er nog honderden als het er geen duizenden of honderd duizenden waren die goed waren in de jeugd maar nooit meer iets van gehoord.,. dus de kans dat Lang meer laat zien dan Borger is tig x zo groot.

3 augustus 2023 om 22:12

@ajaxclub,

Hoezo hun handelen met Simons. Het was een geweldige deal van PSV, die ze nog zouden moeten herhalen kunnen ze weer zo’n kans krijgen. Helaas wel weinig geld voor hem gekregen, maar het is niet anders in plaats daarvan heeft hij PSV wel naar de voorronde cl geschoten.

Ik heb nog een vraag over de terugkoopclausule van deze speler hoe hoog ligt deze?

3 augustus 2023 om 22:14

Kans kans kans. Heeft al kans bij Ajax en Club gehad. Speelt nu ook niet bij de Europese top lijkt mij. Lang is een groot vraagteken. Voor dezelfde prijs ben ik blij dar Ajax Borges en niet Lang heeft gehaald. We zullen zien

3 augustus 2023 om 22:17

Ja en bij Club was hij de man.. Borges was alleen de man bij de beloftes dus heel verschil..dus de kans is nog steeds groter dat Lang meer gaat laten zien dan Borges.. dat kan zomaar een 2de Daramy worden waar ook zoveel van werd verwacht.

3 augustus 2023 om 22:25

Lang kan maar zo de tweede Ihatarren worden. Weet jij veel. Afwachten

3 augustus 2023 om 22:58

Supporters van City hoor je nu heel positief over hem en dat City een toekomstig toppertje voor een dubbeltje verkocht heeft en dus bestolen is.

3 augustus 2023 om 23:07

@PirloTes, het feit dat je deze reactie alleen richting Joga geeft over afwachten terwijl er genoeg mensen het tegenovergestelde beweren (belachelijke transfer) waar je niet op reageert, geeft maar weer aan dat je heet selectief bezig bent en je enige doel is om Ajacieden hier ‘op hun plek’ te zetten en te framen (‘die voorbarigheid altijd’). Alles aan jouw reactie zegt dat je alleen maar van deze gozer kan gaan genieten als hij mislukt.

4 augustus 2023 om 01:14

Nou, met die deal betreft Simons ben ik wel jaloers. Had iig wat creativiteit toegevoegd afgelopen jaar en dan hadden we wellicht CL gespeeld. Xavi is gratis gehaald, heeft ze CL bezorgd en ze hebben er ook nog wat aan over gehouden. Zo verkeerd was die deal niet.

3 augustus 2023 om 22:03

Ajax heeft alleen deze window alweer 50 miljoen aan transfers meer binnengeharkt dan PSV. Mensen lijken dat altijd te vergeten. En ja, ik weet van Gakpo maar dat was nadat Ajax 216 miljoen in de zomer binnenharkte.

3 augustus 2023 om 22:05

Wordt wel over meerdere termijnen uitbetaald altijd hè.

3 augustus 2023 om 22:11

myvision

Niet te vroeg juichen he. Als PSV de CK haalt, harken zij ook gelijk 40 mil startgeld.

Daarbij zal Sangare ook nog voor rond de 30 a 38 mil weg gaan.

3 augustus 2023 om 22:19

@Soccerfan_1En inkomende transfers worden niet in meerdere termijnen betaald?
@MeKrillin: heeft niet met vroeg juichen te maken. Zelfs na een slecht seizoen lijkt Ajax de transferwindow het meest te boeren. Tel daar een 216 miljoen van vorig jaar bij op en de waarde van de selectie en Ajax moet tov van de concurrentie prima een jaar CL kunnen missen. Kudus en/of Alvarez lijken ook voor minimaal die bedragen weg te gaan.

3 augustus 2023 om 22:20

Gaat er ook om wat je ervoor terug haalt.. een bankzitter van As Roma een speler van Toulouse en een belofte nou daar gaan je miljoenen..

3 augustus 2023 om 22:22

@myvision Ajax had deze zomer wel een begrotingstekort door de CL (40-50 miljoen) wat ze moesten dichten. Daarnaast bleef van die 216 miljoen bruto vorig seizoen netto ongeveer 125 miljoen over. Ajax gaf toen 100 miljoen uit aan transfers en heeft jaarlijks operationeel een begrotingstekort was ze moesten dichten dus het is daarom te makkelijk om alleen maar puur naar transferinkomsten te kijken. Als je een dure huishouding hebt, moet je die ook elk jaar betalen

3 augustus 2023 om 22:24

Nee hoor, startgeld zal voor PSV rond de 32 Miljoen liggen vanwege de veel lagere positie op de 10 jarige Uefa ranking , en bij Feyenoord zal het rond de 30 Miljoen liggen

3 augustus 2023 om 22:28

Maak je niet druk om Ajax. Ik snap je wel hoor. Je hoopt dat het niks wordt maar je bent bang dat nog wel eens goed kan uitpakken. Boomen is gratis trouwens. En er komen nog meer spelers. Hoe zit het trouwens bij Psv. Na Lang en Pepi nog druk bezig??

3 augustus 2023 om 22:35

Dat is waar hoor Andres. Alleen heb ik afgelopen seizoen ook gehoord dat de waarde van de selectie ook nagenoeg verdampt zou zijn, vooral dure aankopen als Bassey en Bergwijn zouden niets meer opleveren maar juist een Bassey en nu lijkt ook Daramy bewijzen met hun (aanstaande) transfers aan te tonen dat het wel meevalt.

3 augustus 2023 om 22:53

Ajax heeft helemaal geen 216 miljoen binnengeharkt myvision. Je neemt bedragen over die in de media terecht komen maar daarvan is maar een gedeelte direct voor Ajax. Er gaat nog genoeg naar andere partijen zoals de agenten van spelers, de spelers zelf en de belastingdienst.

3 augustus 2023 om 23:00

@ Consy en daar heeft PSV en Feyenoord niet mee te maken ? tuurlijk weet iedereen dat . Het zijn vaak de PSV en Feyenoord supporters die denken dat alles weer geinvesteerd kan worden

3 augustus 2023 om 22:03

Leuk dat je over iemand z'n lengte begint, maar wie bedoel je precies?

3 augustus 2023 om 22:04

reactie op mijzelf: zit al weken te teren om deze grap te maken, zie ik nu zelf in dat het niet grappig is :-( fml

3 augustus 2023 om 22:06

Ik hoop dat je geslaagdere grappen in het echte leven maakt Regulator, je was nu wel heel erg op zoek naar deze haha

3 augustus 2023 om 22:19

Geloof me, ik hoop het ook.

Het is een hele hoop geld voor een speler die nog geen minuut op professioneel niveau heeft gemaakt. Hij is wel een homegrown speler en heeft talent dus we zullen zien. De terugkoopclausule vind ik alleen helemaal niks.

3 augustus 2023 om 22:04

Topscorer van de beloftenkompetitie in Engeland en speler van het jaar. Met al die talenten die daar gekocht worden en rondlopen, is dat wel even een wat hoger niveau dan jong Ajax, PSV of Feyenoord.

3 augustus 2023 om 22:15

Topscorer in de beloftencompetitie wil niks zeggen.. dan heeft hij nog steeds niks bewezen op het hoogste niveau..dus gewoon veel geld voor een speler die het misschien helemaal niet waar maakt..

3 augustus 2023 om 22:18

Je kan ook Bassy kopen die het waar had gemaakt, maar ook mislukt is. Kortom: Het is altijd afwachten of de speler gaat aarden in een ander land en een andere competitie.

3 augustus 2023 om 22:20

West Ham heeft ook heel hard aan hem getrokken en die wilden hem ook echt graag hebben. Dat zegt ook wel wat, dat een premier league club hem ook graag wilde. Maar we zullen het zien, het inderdaad een gok.

3 augustus 2023 om 22:21

@Nikos Precies, men glibbert hier op statistieken van jeugdelftallen . Ajax moet de lat toch veel hoger hebben - de kritische fans zijn makke lammetjes maar o wee ze straks niet presteren dan zullen ze weer de spelersbus blokkeren. Die jongen heeft het nog niet laten zien op het hoogste niveau waar is die overtuiging dan op gebaseerd? Hij zal best een balletje kunnen trappen maar voor deze prijs en deze fase waar je juist ervaring moet toevoegen. Pas kan uitgeven als er iets uitgaat, lijkt me dit een groter risico. Ga dan voor versterking waarvan je op aan kan dat ze het niveau aan kunnen of zelfs nog naar een hoger niveau kunnen tillen. City heeft ook een fiks doorverkoop percentage dus rijk rekenen bij doorverkopen is ook niet geheel terecht. Dit Ajax is (tot op heden) veelste jeugdig. Ene Bojan schoot ook alles aan flarden in de Barça jeugd nota bene maar op het hoogste niveau was dat teveel gebleken. @Rrobinh0 kijk dan ook waarom Bassey mislukt is. Hij werd verkeerd gebruikt bij Ajax in de rol van opbouwer terwijl hij dat helemaal niet is. Hij is mandekker en van het iemand uitschakelen, that's it. Kijk maar dat Bassey het nu prima doet bij Fulham omdat die hem in zijn kracht zetten zonder 20 extra opdrachten. Uitschakelen bal afpakken balletje breed - klaar. Meer niet!

3 augustus 2023 om 22:21

Precies, Bassey speelde in z'n eerste wedstrijd voor Fulham echt een hele goeie wedstrijd.

Toch bijna 20 miljoen euro. Ik had gelezen dat het 14 zou worden. Veel geld maar met de verkoop van Daramy kunnen we compenseren. Ben heel erg benieuwd naar deze spelerEdit: Ajax meldt 14 miljoen met max 5 miljoen aan bonussen. Dat is nogal een verschil. Met de verkoop van Daramy maak je dan dus nog een beetje winst aan het einde van de streep.

3 augustus 2023 om 22:04

Je hebt nu daramy waarschijnlijk voor dik verkocht wordt een betere speler voor hem terug geruild.

3 augustus 2023 om 22:13

Soccer

Niet betere maar talentvoller. Deze jongen heeft nooit op het hoogste niveau gespeeld. Even afwachten met label betere.

Daar gaat Ajax weer. Spijkers met koppen slaan. Mohamed Daramy vertrekt zeer waarschijnlijk waarmee er ruimte is gecreëerd voor Carlos Borges. Nu vooral afwachten op witte rook om de achilleshiel van de Amsterdammers te dichten: de verdediging. Sutalo bijvoorbeeld.

3 augustus 2023 om 22:23

Hoop vurig dat ze daarnaast nog iets met Chelsea kunnen regelen om Maatsen te halen in de vorm van een ruilconstructie (Kudus of liever nog Alvarez). Ziyech zou uiteraard ook top zijn, alleen zal dan zeker Kudus of Berghuis moeten vertrekken. Als ze nu ook nog rond komen met Sutalo en dus nog een spits weten te halen staan we er op het eerste oog toch ineens behoorlijk goed voor. Het kan verkeren!

Veel geld, maar ik ben wel te spreken over zijn komst. Hij speelde dan vooral als linksbuiten bij Manchester City in de jeugd en daar heeft Ajax natuurlijk Bergwijn en Godts al rondlopen. Maar ik denk eigenlijk dat hij vanaf rechts zal spelen, zoals tegenwoordig vrijwel alle vleugelaanvallers met hun goede been aan de verkeerde kant spelen.

3 augustus 2023 om 22:33

Ben alleen benieuwd naar de terugkoopclausule

Wat is de hoogte van de terugkoopclausule?

3 augustus 2023 om 22:10

Als hij naar West Ham United was gegaan dan zou er van wat ik las, ook een clausule van 45 tot 47 miljoen inzitten. Neem aan dat dit dan in pond zou zijn. West Ham zou ook zo'n 14 miljoen voor Borges betalen, alleen dan zonder bonussen. Dus ik denk dat de clausule bij Ajax wel ongeveer gelijkwaardig zou zijn net als wat er met West Ham was afgesproken.

3 augustus 2023 om 22:14

Ajax heeft niets gemeld over een terugkoopclausule.

Vreemdelingenlegioen als deze transfers allemaal doorgaan en Wijndal en Klaassen daadwerkelijk vertrekken.

3 augustus 2023 om 22:10

Zo erg dan? Spelers als Ziyech, Tadic, Martinez, Tagliafico en Neres begonnen ook ooit met 0 wedstrijden voor Ajax. Dan nog heb je Gorter, Rensch, Hato, ASE, Vos, Branco, Taylor, Brobbey, Bergwijn, etc. die allemaal in de jeugd hebben gespeeld en Nederlanders zoals Berghuis en Pasveer. Liever 11 buitenlanders waarmee we goed voetballen dan 11 Nederlanders en zo'n seizoen als afgelopen jaar.

3 augustus 2023 om 22:20

En dan vergeet je nog Vd Boomen die ook gewoon in de Ajax jeugd gespeeld heeft. Verder sluiten er ook zat jongens vanuit Jong Ajax aan in de selectie met allemaal een Nederlands paspoort en die de jeugd van Ajax hebben doorlopen.
Los van dat is deze discussie sowieso onzinnig aangezien kwaliteit bij Ajax (en alle andere clubs) altijd leidend moet zijn.

3 augustus 2023 om 22:15

Tis ook nooit goed hè. Staan er allemaal jeugdspelers in dan hoor je waar blijven de aankopen dit kan niet. En nu weer allemaal buitenlanders. Het gaat niet om nationaliteit.

4 augustus 2023 om 08:51

Ach, van een aantal hier zijn we inmiddels toch gewend dat ze, afhankelijk van de inhoud van het bericht, een wisselend negatieve opmerking willen typen. Koopt Ajax niets dan is het wanbeleid, naïef dat Ajax denkt met dit materiaal mee te doen om het kampioenschap of gaan de Mislintat ophemelen omdat hij nog niets gedaan heeft. Koopt Ajax een paar onbekende spelers dan wordt het een vreemdelingenlegioen en blijft er niets meer over van de Ajax identiteit. Koopt Ajax spelers die een connectie met Ajax hebben/hadden (Blind, vd Boomen, Brobbey,…) dan is het bord op schoot scouting, weinig creatief en kunnen we veel goedkopere pareltjes vinden in bijvoorbeeld Zuid Amerika.En dan moeten we ook niet vergeten dat er ook nog een categorie mensen hier is die onze berichten gebruiken om alleen maar te reageren met dat we korte tenen hebben en dat we ons koest moeten houden omdat het nu even minder gaat en we beter niet kunnen reageren op de negatieve comments maar op de blaren moeten zitten in deze mindere tijd. Je kunt sommigen goed uittekenen hier.

Geweldige transfer. Normaal gesproken iemand die naar Dortmund of Leipzig zou gaan, nu komt ie naar Amsterdam. Dit wil ik vaker zien. Denk dat we hier veel plezier aan gaan beleven.

3 augustus 2023 om 22:05

Geweldige transfer op basis waarvan? en wat je zegt klopt niet dit soort talenten eindigen 9 van de 10 nergens of gewoon bij de middenmoot.

3 augustus 2023 om 22:10

Volgens mij heeft hij net een stap naar Ajax gemaakt. Das geen middenmoot. En ik durf te wedden dat je hem nog nooit hebt zien voetballen. Het is een hoop geld, maar ze zullen toch wel iets hem zien. Ze hebben er een betere kijk op dan wij.

3 augustus 2023 om 22:27

Normaal gesproken? Hoeveel spelers van het tweede elftal van een Engelse topclub kun jij noemen die naar dit soort ploegen zijn gegaan en zijn geslaagd?

4 augustus 2023 om 00:08

Sancho vanuit de City jeugd. Bellingham van Birmingham…

Kijk hier toch wel naar uit. Pure snelheid op de flank en overzicht, anders kom je niet aan zoveel assists. Succes in ieder geval. Ben benieuwd hoe hij zich in de eredivisie staande houd.

14 wat kan oplopen tot 19 lijkt mij een marktconforme prijs kijkende naar talenten als Neres en Antony. Die ook weinig tot geen wedstrijden in het eerste hadden. Je moet er wel in deze fase bij zijn wil je ze kunnen halen. Als je wacht tot hij word verhuurt en het werkelijk laat zien dan komt PSG of een andere met 40 aan kloppen

3 augustus 2023 om 22:13

Precies dit. Dat waren ook pure gokjes voor veel geld. Hij zal vast wel aardig kunnen ballen, anders zou West Ham ook geen interesse hebben. De stap van de jeugd naar het eerste van City is voor heel weinig spelers weggelegd.

3 augustus 2023 om 22:21

Inderdaad, en anders zal ie ook niet zulke statistieken hebben. Heb echt wel vertrouwen in deze speler.

Rationeel slaat het nergens op zoveel geld voor een speler die zie zijn debuut nog moet maken op een goed bezette positie. Aan de andere kant als je ‘m toch haalt wil dat wel zeggen dat iedereen binnen Ajax overtuigd is van zijn kwaliteiten. Ben heel erg benieuwd!

als je deze jongen binnenhengelt, en je verkoopt daramy voor ongeveer zelfde bedrag.. is dat gewoon een mooie wissel.
zie veel meer toekomst in borges dan daramy.
borges is veel verfijnder, een echte voetballer die het combineert met zijn snelheid.
bij daramy is het vooral veel blind rennen en vliegen, in de kleine ruimtes is het niks

€ 14,000,000 plus € 5,000,000 aan bonussen, terugkoopclausule en/of doorverkoopclausule 20%. Klinkt ongeveer als eenzelfde deal zoals met Xavi Simons. Ajax op stoom: nu nog Ziyech terug en een handvol verdedigers.

3 augustus 2023 om 22:41

Mwah verschil is wel dat terugkoop rond de 45-50 gaat liggen, dus je wel 25 miljoen winst kan maken. Daarnaast zal City hem wellicht na 1 goed seizoen nog wel een jaar laten zitten, omdat het veel geld is. Niet zo'n "no brainer" als 4 miljoen voor xavi.

3 augustus 2023 om 22:46

Ik snap niet waarom mensen dat vergelijken met Xavi Simons. Er wordt gesproken over een terugkoopclausule van tientallen miljoenen. Geen verkapte opleidingsvergoeding.

Maar goed, we mogen natuurlijk maar hopen dat hij net zo bepalend wordt als Xavi Simons. Ik heb er vertrouwen in.

3 augustus 2023 om 23:02

Zou ook ridicuul zijn als de terugkoopclausule maar rond de 30 miljoen ligt. Aangezien Ajax hier toch een slordige 15-20 miljoen in investeert. Als hij morgen zijn kruisband zou scheuren heeft Ajax dus 100% het risico genomen. Denk dat het minstens het dubbele zal zijn.

Na het nieuws dat Burnley een bod van 16 miljoen over heeft voor de diensten van Daramy. Is deze meevaller van een vaste som van 14 miljoen (Carlos Borges) een mooie meevaller. Betekend ook goed nieuws voor Ajax verder op de transfermarkt. Dat na de verkoop van Daramy. Ajax het begrotingstekort van 80 miljoen heeft gedicht en Ajax: Sutalo, Spertsyian en andere verdedigende impulsen kan binnenhalen om weer mee te doen om de titel komend seizoen.

Nu sutalo en spertzian nog binnen halen en er staat best een goed elftal

3 augustus 2023 om 22:18

En kunnen alle analisten die in juli al beginnen te roepen wie er wel of niet mee gaan doen om een kampioenschap weer even hun mond houden. Er valt nu niks over te zeggen. Vorig seizoen had Feyenoord een bagger voorbereiding met veel nieuwe spelers en bam kampioen. Ajax begon fantastisch en bam bagger seizoen. Kan alle kanten op en dat maakt het zo mooi

Dat het een groot talent is, mooi, maar in het welkomstfilmpje zegt hij ook zeer duidelijk op de vraag "wat is je favoriete positie", "linksbuiten". Dus ik vind het toch een beetje vreemd, je kan nu eindelijk een keer Bergwijn een seizoen lang op zijn favoriete positie en haal je nog een speler van 14 miljoen voor linksbuiten?

3 augustus 2023 om 22:25

Bergwijn was vorig jaar veel te wisselvallig en Bergwijn heeft dat altijd al gehad, dat hij goeie wedstrijden afwisselt met slechte. Dus hopelijk push dat Bergwijn ook .

14 miljoen klinkt toch al een stuk beter. Benieuwd naar deze aankoop!!
Wat zal de clausule voor city bedragen?

Lekkere deal. Terugkoopclausule en doorverkoop percentage. Bij Ajax zou hij zich goed kunnen ontwikkelen. Ik ben benieuwd!

14 miljoen voor lang en 14 voor deze jongen ja lang heeft misschien meer laten zien. Maar doet deze jongen het goed dan verkoop je hem ook voor veel meel helemaal aan een Engelse club door de homegrwon alleen al

3 augustus 2023 om 22:41

Als die het goed doet zal City hem wel terugkopen. Maar geen idee hoe hoog de terugkoopclausule is. Kan me voorstellen dat die best wel hoog is want er wordt hier toch wel een aardig hoog bedrag neergelegd voor een jeugdspeler.

3 augustus 2023 om 22:48

Vooralsnog niet bekend. Bij de eerdere bijna-deal met West Ham United was er sprake van 40-45 miljoen pond geloof ik. Maar Ajax meldt er (vooralsnog) sowieso nog helemaal niks over dus dat blijft afwachten. Zou nog beter zijn als er helemaal geen terugkoop clausule is natuurlijk, maar als ie er wel is verwacht ik wel iets in diezelfde orde grootte als destijds gecommuniceerd inzake de WHU deal.

Ajax is toch beursgenoteerd? Waarom melden zij niets over een terug koop clausule?

3 augustus 2023 om 22:42

Miaschien is die er niet. Kan er niks over vinden. Zou helemaal top zijn natuurlijk

3 augustus 2023 om 22:56

BBC meldt: 20 procent bij doorverkoop en terugkoopclausule voor onbekend bedrag. Lag bij WH rond de 45-50 miljoen pond.

Voetbalnaam is Forbs en omdat hij al sinds zijn elfde in Manchester rondloopt, praat hij gewoon lekker vloeiend Stadsengels: cool!

Ik snap niet dat deze knul gezien zijn statistieken geen kans in het eerste van City kreeg. Wat is de adder onder het gras?

4 augustus 2023 om 00:15

Die kreeg Sancho bij City ook niet. Malen ook niet bij Arsenal en Rijkhof nou ook niet bij Dortmund. Die clubs hebben 9 miljard spelers op de loonlijst en kunnen er maar 11 opstellen. Zelfs een Mahrez speelde regelmatig niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren