Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax heeft nieuwe centrumverdediger bijna binnen; Van Hecke bleek te duur

Laatste update:

Ajax heeft Jakov Medic op een haar na binnen, zo meldt De Telegraaf vrijdagochtend. De centrumverdediger ligt nog tot medio 2024 vast bij St. Pauli, dat uitkomt in de 2. Bundesliga. De Amsterdammers betalen naar verluidt twee miljoen euro voor de Kroaat. Jan Paul van Hecke gold als alternatief, maar de mandekker van Brighton & Hove Albion bleek uiteindelijk te duur.

Ajax werkt nog altijd hard aan de komst van Josip Sutalo als vervanger van de naar Arsenal vertrokken Jurriën Timber. De back-up voor de verdediger van Dinamo Zagreb heeft directeur voetbalzaken Sven Mislintat in ieder geval al bijna binnen. Medic wordt mogelijk nog voor het weekeinde medisch gekeurd en tekent als het licht op groen is gezet een contract tot de zomer van 2027.

De 1,93 meter lange verdediger komt voor twee miljoen euro exclusief bonussen over van St. Pauli. Medic speelde tot nog toe zestig duels voor de Duitsers. Volgens De Telegraaf had Ajax eigenlijk zijn zinnen gezet op de komst van Van Hecke. De Nederlander, die momenteel onder contract staat bij Brighton, had echter een te duur prijskaartje. Van Hecke moest naar verluidt vijftien miljoen euro kosten.

Sutalo
Ajax werkt volgens clubwatcher Mike Verweij nog altijd 'hard en vol optimisme' aan de komst van Sutalo. De Kroatische journalist Ižak Ante Sucic schrijft op Twitter dat Dinamo Zagreb een derde bod van Ajax van naar verluidt negentien miljoen euro exclusief bonussen op de verdediger heeft afgewezen. Volgens de verslaggever wil Dinamo alleen meewerken aan een transfer als er tussen de 25 en 30 miljoen euro op tafel wordt gelegd.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prima hoor! Voor 2 miljoen een boomlange kopsterke houthakker, kan altijd van pas komen. Graag ook sutalo asap presenteren! Krijg er al weer wat meer zin in!

4 augustus 2023 om 09:28

Kost 25 mil he

4 augustus 2023 om 10:52

Conclusie: als van Hecke duurder is dan 25 miljoen, kan je ieder bod op Alvarez onder de 60 miljoen lachend van tafel vegen.

Mexicaanse sterkhouder met CL ervaring vs. jonkie die bij jong oranje net bij de beteren hoort.

4 augustus 2023 om 11:27

Sutalo is 25 miljoen, van Hecke kost 15 miljoen staat er in het stukje.

4 augustus 2023 om 11:33

Die satulo is Ajax tè hard mee bezig en zal daardoor diep moeten gaan war betreft transfersom.
Als een club al een derde bod heeft gedaan, zelfs naar je club vliegt dan weet de verkopende partij dat ze echt de hoofdprijs kunnen vangen en dat gaat ook wel gebeuren ook.

4 augustus 2023 om 13:26

Voor 25 miljoen lekker laten gaan, veel te duur. Kunnen ze beter van Hecke halen. Die keeper van 10 miljoen is ook te duur, maar toch doet Ajax het. Snap soms echt niets van het beleid en keuzes.

4 augustus 2023 om 13:29

Satulo is allang rond, maar die komt pas na de voorronde wedstrijden CL. Dit is een goedkope back-uo wat Steijns de eerste 2 competitiewedstrijden lucht moet geven.

4 augustus 2023 om 09:29

Wie weet dat Mislintat zo heeft doorgepakt na de gesprekken van gisteren. Zou zomaar kunnen dat hij echt minimaal nog 1 voorronde CL bij Zagreb blijft. Dan heb je nu met Medic in ieder geval een tijdelijke oplossing voor de start competitie en daarna je backup CV.

4 augustus 2023 om 09:38

Je ziet hetzelfde Patroon bij Ivanusec. Daar traineert Zegreb ook terwijl ze er zo goed als uit zijn (volgens de berichtgeving).
Kan zo maar voor beiden nog even duren.

4 augustus 2023 om 10:03

Het grappige aan deze Medic is wel dat dit het neefje is van ene Dario Simic.. De directeur van Dinamo Zagreb die zo moeilijk aan het doen is.

4 augustus 2023 om 10:53

vertel midow, uit het artikel leren we precies niks, zijn lengte en hoeveel wedstrijden hij heeft gespeeld. jij kent hem beter wellicht, hoe oud is hij, rechtspoot neem ik aan? wil Ajax hem omdat hij goedkoop is en het okay vindt tweede viool te spelen, of omdat hij iets kan, is hij goed aan de bal? Iets? zou leuk zijn.

4 augustus 2023 om 11:08

Ik heb gelezen dat hij het neefje is van Simic en dat Simic een trotse oom is. Dat betekent niet dat ik weet hoe goed deze beste man is.

Maar goed, op een filmpje zag ik wel dat hij groot, sterk en tweebenig is met een goede lange bal. Staat ook soms lcv, zo lijkt het. Is verder wel een rechtspoot.. Nu moet ik zeggen dat ik ook gescout kan worden op 1 filmpje, zegt verder niet heel veel dus.

4 augustus 2023 om 11:42

Mislintat haalt Medic als reserve voor Sutalo, of als die transfer toch zou mogen afketsten, een andere RCV, want hij vindt Aertsen niet rijp als stand-in. Hato moet de LCV worden en ook voor hem wil Mislintat een backup halen.

Wat betreft dat 'doorpakken', dat doet Mislintat al de hele zomer, maar schijnbaar denken de voetbalvolgers dat een transfer rondmaken hetzelfde is als een halfje wit halen bij de bakker om de hoek. Zagreb zit bijvoorbeeld middenin de kwalificatie voor het miljoenenbal en Zagreb wil eerst de kwalificatiewedstrijden spelen voordat men spelers van de hand doet. Het is geen rocket science om te begrijpen waarom Mislintat de jeugdspelers en transfervrije spelers reeds binnen heeft weten te halen en de rijpere beoogde basisspelers nog niet. De onderhandelingen voor deze laatste categorie zijn veel lastiger.



4 augustus 2023 om 11:53

Kan deze reactie even vast gelijmd worden boven aan?!

4 augustus 2023 om 11:57

Doncox want 2. Bundeliga is een acceptabel niveau om vaste stand-in bij ajax te mogen zijn? Onzin, dit is wederom een onbegrijpelijke transfer van ajax, er zit geen lijn meer in het transferbeleid. Scoutverslagen worden genegeerd. Het netwerk van mislintat is ook nog eens heel erg beperkt.

4 augustus 2023 om 12:20

Want jij weet wat de scoutverslagen waren over deze speler Bochherief en welke spelers nog meer aangedragen zijn? Ook ken jij deze speler super goed en weet precies waarom hij het niveau niet aan kan? Ik zie in elke zin een statement die totaal niet gegrond is, dat vind ik knap.

4 augustus 2023 om 12:38

@Bochherief,

Juist, want een speler uit de KKD genaamd Wieffer werd opeens een belangrijke basis klant bij Feyenoord en debuteerde in het NL elftal.

Dus het is echt een schande om een spelers uit de tweede Bundesliga te halen die daar basis speler is bij een top team. En die te gebruiken als reserve.

Zeg aub je account op, en noem jezelf nooit meer Ajax supporter aub.

4 augustus 2023 om 12:38

lange bal, klinkt goed. Ik zou wel weer eens zo’n CV willen die ze a la Frank de Boer of Vertonghen op de stropdas legt.

4 augustus 2023 om 13:22

@ bochherief,
Jij lijkt me typisch zoon ajax supporter die als het goed gaat draaien. Zen comments hier op vz 180 draait

4 augustus 2023 om 09:29

Prima? Je wordt vrolijk van spelers uit de 2 Bundesliga en van het niveau Van Hecke? Ajax is toch nog toe lachwekkend bezig op de transfermarkt.

4 augustus 2023 om 09:30

Je hebt deze jongen veel zien spelen? Praat me even bij over zijn zwakke en sterke punten.

4 augustus 2023 om 09:31

Het is je backup CV hè. Als Ajax een speler van 14 miljoen haalt en groot talent dan is het veel geld en heeft hij niks bewezen. Kopen ze een goedkope betrouwbare backup die Mislintat al langer kent is het ook niet goed.

4 augustus 2023 om 09:31

Dat zullen we meemaken! Scouten bij bijv clubs als Tottenham heeft ook weinig zoden aan de dijk gezet! Dat jij (en ik) een speler nog niet kent wilt niet zeggen dat het niet een goede speler kan zijn.

4 augustus 2023 om 09:36

Haha hebben jullie een betere back up rcv dan? Ajax is tot nu toe ijzersterk bezig op de transfermarkt. Zowel met verkopen als aankopen.

4 augustus 2023 om 09:38

@AZAlkmaar2, beetje denigrerend tegenover de 2e Bundesliga en Van Hecke. Deze speler is vast basisspeler en een stabiele kracht bij een topteam uit die competitie. Beetje vergelijkbaar met middenmoot eredivisie schat ik zo in. Vergeet ook niet dat dit een backup zou moeten zijn hè.
Daarnaast staat Van Hecke er goed op bij Brighton en zijn zij er zeer positief over. Heeft daar ook gewoon heel goed gespeeld, echter heeft hij stevige concurrentie. Brighton is ook gewoon 5e geworden in de PL…

4 augustus 2023 om 09:38

O eerst betaalt ajax te veel en nu halen ze een lange verdediger die kan koppen met goede stats binnen als back up en dan is het weer lachwekkend.

4 augustus 2023 om 09:41

Ach ja, en dat zegt een AZ supporter. Az dat een Mvver, een speler van Brann en een bankzitter uit Italie gehaald heeft. We zullen zien hoe de aankopen zijn. Iedereen was ook negatief over vd Boomen en Tahirovic en die hebben het allebei goed gedaan en deden het gewoon veel beter dan basisspelers van vorig seizoen. We zullen zien.

4 augustus 2023 om 09:48

Toegegeven dat er voor Borges veel is betaald en die keeper echt voor belachelijk veel, maar hier kan je toch weinig over zeiken? Genoeg spelers die uit een lager niveau komen en geslaagd zijn. De scouting van Ajax zal heus wel weten wat ze doen.

4 augustus 2023 om 09:48

@azalkmaar2:

Het is wel duidelijk dat je nooit 2. BL kijkt en dus geen idee hebt van het niveau in die competitie; de top 8 in de 2. Liga draait met gemak mee in het linker rijtje van de Eredivisie en elk seizoen stromen er veel spelers door van de 2. Liga naar de 1. Bl.

4 augustus 2023 om 09:49

We hebben duur ingekocht bij AZ voor een over het paard getilde verdediger, geef mij dit dan maar voor 1 tiende van de prijs.

4 augustus 2023 om 09:51

AZ Alkmaar Hahaha weer die focus van jou op de transfers van Ajax, waar maak jij je zo druk om jonge. Heb je de illusie dat az kan concurreren? Volgensmij is de selectie van AZ alles behalve stabiel. Wel knap dat clasie behouden is gebleven trouwens, leuke speler 😉

4 augustus 2023 om 09:51



Moesten we blij zijn met Milik die in 3 jaar tijd in Duitsland twee doelpunten had gemaakt? Of een Davinson Sanchez die een aantal wedstrijden in de Colombiaanse competitie had gespeeld? Bovendien moet dit de backup zijn van hopelijk Sutalo die er nog gaat komen. En daarnaast heb je iemand aangetrokken die in de lucht ook iets kan betekenen, zowel aanvallend als verdedigend. Nu heb je eigenlijk alleen Alvarez die kopsterk is, de rest zijn relatief gezien allemaal dwergen.

4 augustus 2023 om 09:56

Ik volg het Kroatisch voetbal en heb hem redelijk zien spelen:

Sterke verdediger, vooral met het hoofd. Onderschept vaak de bal, lijkt daarmee redelijk op Trauner maar iets sneller. Redelijk goed met beide benen en oké qua snelheid. Zou hem bij elk team onder de top 4 van Nederland als een van de sterkhouders zien.

Maarja, dit is Ajax. Vraag me wel sterk af of deze man comfortabel gaat zijn met op de middellijn verdedigen. Speelt heel veel de lange bal achter de laatste linie en dribbelt relatief weinig in. Dat is tot op heden ook niet z’n kracht geweest. Daar zie ik echt een uitdaging voor hem. Bij Ajax is er weinig ruimte voor de lange bal.

4 augustus 2023 om 10:02



Ijzersterk bezig? met kapitaalsvernietiging ja.. spelers uit de 2. bundesliga en een bankzitter van Roma halen daar ga je niet op vooruit maar 3 stappen verder achteruit.. Ajax koopt alles wat ze kunnen krijgen.

4 augustus 2023 om 10:15



Mooie toelichting azemmel. De meesten hier geven een reactie zonder dat ze deze speler ooit hebben zien spelen. Wat Mislintat tot nu toe doet bevalt mij goed. Hij zorgt voor grote kopsterke mensen in het centrum, hij heeft 2 lopende mensen op het middenveld en snelle behendige buitenspelers. Dus hij heeft goed geanalyseerd waar het vorig jaar verkeerd ging: te veel kopdoelpunten tegen en te weinig diepgang. Of deze aangetrokken spelers het gaan maken, dat moeten we gaan zien. Maar de visie erachter begrijp ik. Hij heeft nog een spelverdeler nodig op 10 en dat zal Spertsyan zien. Hopelijk wordt die ook snel gepresenteerd. Ik heb wel zin in de start van de competitie.

4 augustus 2023 om 10:15

Is afgelopen seizoen voor een ton onder zijn marktwaarde verkochten door SV Wehen Wiesbaden aan Sankt Pauli, kan er technisch en tactisch helemaal niks van en is verdedigend heel behoorlijk. Tot niet zo lang geleden een typische Sparta aankoop en nu zijn ze er bij Ajax mee in hun nopjes.

4 augustus 2023 om 10:19

of te wel, deze man kan niet spelen met veel ruimte in zijn rug en zoals ik lees onwennig aan de bal. Type Magellan ben ik bang

4 augustus 2023 om 10:30

Zo mooi hè dat mensen hun oordeel al klaar hebben liggen nog voordat ze de speler hebben zien spelen. Maar ja ik noem het maar jaloezie ofzo. Mensen hebben geen flauw benul van het niveau van de 2e Bundesliga blijkt wel

4 augustus 2023 om 10:37

Achja Nico speelde ook maar in Argentinië en had ook in Europa gespeeld als die zo goed was. Toch wel plezier beleefd aan onze Nico.

4 augustus 2023 om 10:55

Toch grappig. Iedereen brand Ajax af om zijn aankopen, maar de twee spelers van Zwolle die bij Feyenoord hebben getekend worden als goede aankopen voor de toekomst gezien terwijl ze ook nog niets hebben bewezen op een hoger niveau. Tel daar Zerrouki bij op, die de voorbereiding nog geen bal goed heeft gespeeld, en Feye is in ieders ogen DE titelkandidaat voor dit seizoen.

4 augustus 2023 om 11:00

was het niet AZ Alkmaar dat in 2009 nota bene landskampioen werd met een centrumverdediger (Klavan), weg geplukt uit der zweite ehredvisie?

4 augustus 2023 om 11:03

En de truc is daar een team van te maken, daarom hebben we een toptrainer aangekocht.😊😉

4 augustus 2023 om 11:11

Wat vind jij realistische prijs voor beste speler van 021 competitie en Engelse nationaliteit.?

4 augustus 2023 om 11:14

Ga jij nou bij elke Ajaxaankoop dit domme bericht zetten? Wacht af man. Wie het laatst lacht… Bovendien speciaal voor jou: de beste Ajaxdeal tnt is Alex Kroes. Nog bedankt. Nivo top 2 BL is zelfde nivo als subtop NL. Az dus.

4 augustus 2023 om 11:18

@ baradona

Het lijkt alsof u hem hebt zien spelen een heel seizoen?
Ik heb zijn statistieken er even bij gepakt, en was niet ontevreden.

Succ. dribbles 0.1 (57%)
Total duels won 4.9 (63%)
Ground duels won 1.9 (60%)
Aerial duels won 3.0 (66%)
Possession lost 8.4
Fouls 0.6
Was fouled 0.7
Offsides 0.0

Als je dan ook ziet dat de man lengte heeft, iets wat ze bij Ajax al lang niet meer hebben gehad en dat voor 2 miljoen ben ik er inderdaad wel tevreden mee.
Ook is hij pas 24 jaar en kan zich dus nog voldoende ontwikkelen.
De 2e bundesliga heeft overigens gewoon een prima niveau en is qua competitie echt wel even wat anders dan onze KKD. Alleen al als je ziet hoeveel supporters er in de stadions zitten is echt bewonderingswaardig.

4 augustus 2023 om 11:28

@woezel
Ik ken bijna geen Feyenoorder (In real life, kan niet spreken voor de VZ leden) die de jongens van PEC Zwolle als goeie aankopen zien. Meer als in....hopen dat het net zo'n voltreffer wordt als Wieffer, maar het is een long shot. Persoonlijk zie ik ipv zo'n V/d Belt dat de jongens uit de jeugd wat meer kansen krijgen van Arne.

Maar je bent toch met me eens dat er ineens door een hoop Ajacieden behoorlijk optimistisch wordt gereageerd op aankopen waarvan niemanbd weet of ze echt iets gaan toevoegen of niet? Tot nu toe ben ik iig niet onder de indruk.

Die 2e keeper....heel Duitsland is verrast dat Ajax uberhaupt interesse heeft inclusief de speler zelf. Daar wordt gewoon 10mln voor neergelegd?

Dat talentje van City...moet een enorm talent zijn. Maar het is altijd afwachten hoe zulke gasten het doen tussen de grote jongens. Dan vind ik 14mln + evt bonussen toch een flinke gok. Al ziet iedereen wel dat deze jongen talent heeft, dus miss nog wel de grootste kans van slagen en mogelijk gouden greep.

Maar nu ook weer deze gozer. Ik ken hem niet dus kan er totaal niet over oordelen. Maar met mij kent denk ik half Amsterdam deze gozer ook niet maar wordt er gedaan alsof dit een prime breedte aankoop is. Ik hoop het voor jullie....maar het is niet zo heel vreemd dat niet ajax supporters niet direct onder de indruk zijn van een 24 jarige CV uit de 2e bundesliga toch?

4 augustus 2023 om 11:50

Clubs als Atalanta, Monaco, NIce en Milan kopen ook spelers bij een in het buitenland nietszeggende club.

4 augustus 2023 om 12:02

iedereen?
wie is er volgens jou belangrijkste titelkandidaat?

4 augustus 2023 om 12:06

Nou, ik schat de 2e bundesliga hoger aan dan de eredivisie, qua sfeer, aantal bezoekers stadion, kwaliteit op veld (alleen top-4 Eredivisie beter dan 2e Bundesliga), fysieke strijd etc etc. Voor elke eredivisie club zijn de parels uit de 2e Bundesliga erg interessant

4 augustus 2023 om 09:32

Het zijn allemaal nog geen versterkingen waarvan je zeker weet dat ze er direct staan. Een speler uit de 2e bundesliga, een bankzitter bij Roma, een jeugdspeler van City en een keeper die de afgelopen 2 jaar 3 wedstrijden heeft gespeeld.Het kan allemaal goed vallen, maar het zijn wel grote gokjes.Terwijl er met Timber en Tadic al zekere basisspelers zijn vertrokken

4 augustus 2023 om 09:38

Bij ajax wordt er inderdaad roulette met een hoge inzet gespeeld. Het kan allemaal goed vallen maar het kan ook ontzettend floppen. Je hebt 0 garantie op succes met deze aankopen.

4 augustus 2023 om 09:38

Dat is het probleem hier. Men teert puur op naam. Volgens velen hun denkwijze zal een bergwijn dan een absolute aanwinst zijn ipv de drama speler die hij was.
Feyenoord kocht vorig seizoen amper zekere spelers en kijk hoe zelfs afgedankte spelers presteerden.
Persoonlijk wacht ik het lekker af. Slechter dan vorig seizoen kan haast niet

4 augustus 2023 om 09:41

Gelukkig hadden Neres, Antony, Martinez, Tagliafico, (davison) Sanchez, al zo lekker veel bewezen. En stond daar afgelopen zomer niet transfers van zogenaamde 'zekerheidjes' als Bergwijn en Bassey tegenover? We gaan het zien hoe goed deze jongens zijn. Die bankzitter van Roma maakte een prima indruk, evenwel als Branco. Overigens hoop ik dat deze Kroaat gehaald is om ook die andere Kroaat direct een beetje thuis te laten voelen.

4 augustus 2023 om 09:42

@fr010frdam: Gelukkig zijn die speler uit de 2e bundesliga, een jeugdspeler van City en een keeper die afgelopen 2 jaar 3 wedstrijden heeft gespeeld ook allemaal back-ups van de basisspelers. Die hoeven er dus ook niet direct te staan.

Voor Tadic hebben we Bergwijn en Brobbey (plus dat er naar verwachting nog een spits bij zal komen) en Tahirovic is gehaald als vervanger van Alvarez, maar die is er nog altijd. Overigens speelt Tahirovic zeer sterk in de voorbereiding dus ik verwacht dat hij er wel direct kan staan.

Uiteindelijk zijn alle transfers gokjes he? Ook al haal je Messi, zie PSG.

4 augustus 2023 om 09:44

Dat klopt, Ajax is aan het bouwen. Dit jaar geen CL dus is het geen probleem om met top talenten de eredivisie campagne te starten.

Alternatief is het halen van dure net niet spelers. Wat verleden jaar zomer gebeurde.

4 augustus 2023 om 09:49



@inkemontana, Totaal andere vergelijkingen. Spelers die het goed deden in Zuid Amerika etc.

Ik merk wat irritatie, maar ik zeg dit niet om Ajax af te zeiken. Ajax heeft wel behoefte aan spelers die er direct staan. Vorig jaar was de selectie al niet geweldig, vervolgens vertrekken er twee sterkhouders.

En ja, alle transfers zijn gokjes, maar als je een speler haalt als Lang, die zich in Belgie en in de CL al heeft bewezen of een speler als Borges, die alles nog in de jeugd heeft laten zien, dan lijkt me Lang een minder grote gok dan Borges.
Als je als Feyenoord een Trauner haalt, die zich al jaren stand houdt in Oostenrijk en beste verdediger van het jaar is geworden, lijkt me dat een minder grote gok dan een speler uit de tweede bundesliga.


4 augustus 2023 om 09:51

@inkemontana, al die namen die je noemt hadden (bijna) allemaal 1 of meerdere seizoenen op het hoogste niveau in land van herkomst gespeeld. Dat is wel ff wat anders dan 14 miljoen voor een speler die nog 0 minuten heeft gemaakt op het hoogste niveau of een tweede keeper voor 8 miljoen halen die in 2 seizoen 2 wedstrijden heeft gekeept. Geen goede vergelijking.

4 augustus 2023 om 09:55

@fr010frdam: Deze jongen wordt gehaald als back-up, dacht je dat wij daarvoor een absolute topper kunnen halen? Absolute toppers halen naar Nederland is sowieso al schier onmogelijk, laat staan voor de back-up. De 'topper' die gehaald moet worden is Sutalo en daar is de club blijkbaar heel hard voor aan het werken en dit is zijn back-up. In het slechtste geval zal je de competitie en voorronde EL met hem moeten doen, maar daarna zou Sutalo er moeten staan. Niveau Sutalo is in mijn ogen het hoogst haalbare wat je kan halen als Ajax zijnde. We zijn geen grote competitie en onze zakken (als Nederlandse clubs) zijn niet oneindig diep. Ik denk dat er bovendien minder gokjes bij zitten dan jij aangeeft. Die jongen van City komt uit de koker van Casimir Westerveld die de jongen heel wat jaren heeft zien spelen. Vd Boomen is een bekende jongen van Ajax. Dan kom je alleen bij Tahirovic en Ramaj. Ik kan dat niet goed inschatten (zeker Ramaj) niet. Tahirovic had z'n debuut al wel gemaakt in de Serie A .

4 augustus 2023 om 09:57

Fr010frdam. Haha, etc. is altijd een makkelijk woordje als je maar 1 argument hebt, die ook nog niet sterk is, want ik heb oa daarop natuurlijk mijn voorbeelden uitgekozen. Neres en Antony waren nog amper doorgebroken in Zuid-Amerika (hadden er net 8 en 14 potjes op zitten bij sao paulo), hun talent was veel meer op de jeugdwedstrijden gebaseerd. Davison Sanchez speelde ook nog niet veel bij zijn club, meeste dat ie in het seizoen had gespeeld was 14 potjes. En Tagliafico had wel al veel gespeeld maar stond niet bekend als een uitzonderlijk talent ( een beetje de Branco in dit verhaal ).

Zeggen dat 'je feitelijk gewoon gelijk hebt', is feitelijk direct al niet waar omdat je een subjectieve mening geeft die nooit feitelijk kan zijn.

Trauner is een hele goede aankoop, maar ook weer niet zo'n uitzonderlijke als (davison) Sanchez dat bijv was. Een gedegen aankoop, maar nooit een aankoop die enorm kan exploderen qua kwaliteit en waarde. Uiteraard heb ik wel nog de hoop dat Ajax met Satulo op de proppen gaat komen uiteindelijk.
Verder is het juist veel slimmer om Borges te halen dan Noa Lang omdat Borges homegrown in Engeland is en je afgelopen seizoen al zag hoe een totale mislukking als Bassey dan nog steeds voor een zak geld aan een Engelse club wordt verkocht. ( weinig risico dus ) . Laat staan wat het zou opleveren als het een succes is.

4 augustus 2023 om 09:59



@4ever4ajax,

Alle spelers komen uit kokers van scouts/mensen die spelers al lang kennen. Dat zegt nog niks. Feit is dat hij nog geen minuut bij de echte mannen heeft gespeeld. Dan kan je dat met recht een gok noemen, hoe graag je dat ook goed wil praten.

En ik had dat stukje over feitelijk al aangepast

4 augustus 2023 om 10:04

Norgenederland. Dat is helemaal niet waar; Neres en Antony (juist de duurste spelers van allemaal) hadden maar een paar potjes gespeeld op het hoogste niveau.

4 augustus 2023 om 10:05

Je kan het positief en negatief bekijken inderdaad.

Persoonlijk denk ik dat Sutalo al rond is, Zagreb heeft hem echter nog nodig voor de Cl.

Als je het positief bekijkt: Bassey en hoogstwaarschijnlijk Daramy worden verkocht voor in totaal bijna 40 miljoen euro...2 jongens waar niemand meer op rekende.

Daar wordt nu een voorhoede speler van gekocht waar West Ham al mee rond was, ik denk niet dat West Ham een koekenbakker zou kopen. Daarnaast heb je nu je reserve CV voor 2 miljoen euro binnen, prima. De keeper vind ik belachelijk bedrag, helemaal eens, daar waren goedkopere alternatieven. Tahirovic heb ik nu een paar keer zien spelen, die bevalt mij wel als verdedigende middenvelder.

4 augustus 2023 om 10:11

Feyenoord werd kampioen dit jaar met relatief weinig zeggende spelers, het was wel een team en dat is in mijn ogen belangrijker.
Daarom kunnen ze evengoed slagen bij Ajax, zeker met Steijn aan het roer.
AZ koopt ook vaak onbekende spelers die het achteraf fantastisch doen.
Geef het een kans

4 augustus 2023 om 10:12

Het blijft puur speculatie dit of iemand het wel of niet goed gaat doen. Feyenoord werd kampioen met goed spel terwijl ze iets van 8 nieuwe spelers hadden en een behoorlijke vreemdelingenlegioen was. Ajax kocht met Bergwijn en Bassey die niks lieten zien.

Het zegt helemaal niks wat je ervaring is, uit welke competitie je komt en hoeveel je hebt gekost. Een Frenkie de Jong speelde het ene seizoen in de KKD, om het seizoen erna Kroos en Modric tuureluurs te spelen. Een PSG heeft met Neymar, Mbappe en Messi geen deuk in een pakje boter weten te slaan in de Cl.

Halverwege het seizoen zullen we pas weten in hoeverre deze transfers uitpakken.

4 augustus 2023 om 10:16



@inkemontana,
Je komt met allerlei informatie, die ook klopt, maar die er niks aan af doen dat deze spelers een gokje zijn.
Waarom zou je Sanchez vergelijken met Trauner? Ik geef alleen aan dat de kans dat een Trauner slaagde groter is dan een speler uit de 2e Bundesliga.
En zeggen dat Borges slimmer is, omdat hij Homegrown is, gaat nergens over. Lang heeft zich veel meer bewezen en dat Bassey wordt teruggekocht voor veel geld (op basis van zijn goede seizoenen bij Glasgow) wil niet zeggen dat iedere homegrown speler ineens een jaar later voor ruime miljoenen worden aangekocht.

En wat ik zeg, Ajax heeft juist wel behoefte aan vastigheid. Ik vind het niet slim. Het kan allemaal goed vallen, maar nog een jaar als afgelopen jaar is voor Ajax ook desastreus.

4 augustus 2023 om 10:20

@oortap,
Maar dat vreemdelingenlegioen had wel een bepaalde samenhang en een bepaalde ervaring. Als het vergelijkt met roulette. Feyenoord zette in op rood of zwart, waar Ajax inzet op een paar nummertjes.
Wat ik zeg, het kan allemaal goed vallen en dan heb je mooie investeringen, maar anders wordt het flink afschrijven.

4 augustus 2023 om 10:32

Elke speler die een club haalt is een gok. Elke. Je weet namelijk nooit of iemand echt in een team of speelstijl past. De naam bergwijn zegt genoeg….

4 augustus 2023 om 10:37

@soccerfan, jij vindt ook iedere gok even groot?

4 augustus 2023 om 10:38

''inkemontana, Totaal andere vergelijkingen. Spelers die het goed deden in Zuid Amerika etc.''

Lol bij zowel Neres als Antony werd gezegd waarom zulke spelers aantrekken voor zoveel geld terwijl ze amper rendement hebben hahahah

''als je als Feyenoord een Trauner haalt, die zich al jaren stand houdt in Oostenrijk en beste verdediger van het jaar is geworden, lijkt me dat een minder grote gok dan een speler uit de tweede bundesliga.''

Deze jongen kon ook naar de eerste bundesliga.
Is het niet juist te kunst om toe te slaan voordat anderen dat doen?
Nu heb je hem voor 2 mil ipv 20 miljoen.
O jij bent zo eentje die alleen overtuigd is wanneer hij op het hoogste niveau actief is.
Gelukkig denkt men bij Ajax niet zo anders hadden we nooit van een Frenkie kunnen genieten in Mokum.

Wat betreft Lang of hij beter is dan Borges moet nog blijken. Borges kan nu ontwikkelen in de schaduw van een Bergwijn dat zal een Lang nooit doen.

4 augustus 2023 om 10:41

Praten over vastigheid, maar dan met Lang aankakken?
Die jongen is gewoon onrust in huis als het ff niet loopt. Kanwel goed voetballen dat zeker. Niemand zal dat ontkennen, maar je hebt al een Bergwijn daar. Ikzelf denk dat Lang echt niet Ajax had gekozen boven PSV wetend dat hij bij PSV echt een basisplaats krijgt en bij Ajax moet concureren met Steven.

Met Borges heb je eigenlijk de vervanger van Bergwijn al in huis.
Die accepteert dat hij eerst aan zichzelf moet werken.


4 augustus 2023 om 10:42

Valt me sowieso op dat veel Ajacieden wat vinnig reageren. En tuurlijk snap ik wel dat reacties van andere supporters sneller tot irritatie leiden, maar ik zie eigenlijk geen echt zuigende reacties. Meer wat oprechte verwondering dat er zo positief wordt gedaan over gehaalde spelers die eigenlijk niemand kent en op papier geen verpletterende indruk maken. Borges is natuurlijk wel echt een talent en vdBoomen is natuurlijk een prima gratis transfer, maar verder tot nu toe vooral spelers waarvan je logischerwijs niet kunt verwachten dat ze er gelijk staan en daar heeft Ajax er wel een paar van nodig op dit moment. Wat niet is kan nog komen en gokjes kunnen goed uitpakken, maar het lijkt allemaal nog weinig zeker. Sutalo zou natuurlijk wel een klasse transfer zijn, maar die is nog niet binnen.

4 augustus 2023 om 10:42

Wat ik wel een mooi vergelijk vind is Feyenoord vorig jaar; die kochten ook allemaal onbewezen namen en dat is een prachtig seizoen geworden. Die kans heeft Ajax zichzelf nu ook gegeven, geen idee of het wat wordt en misschien wel niet. Ik denk zelf dat Ajax wat te duur heeft ingekocht maar het is in ieder geval een visie en er wordt weer wat gerichter gescout op wat het team nodig heeft. Jonge talenten met groeipotentieel, talenten en middenvelders die niet opduiken in de 16 maar ook echt op het middenveld kunnen voetballen. Ik zie het wel positief in om eerlijk te zijn, of we het jullie moeilijk gaan maken of zelfs verslaan durf ik niet te zeggen maar de neerwaartse spiraal zie ik als gebroken. Er worden niet meer continue mega transfers gedaan maar gewoon gericht ingekocht. Ik hoop op een leuk seizoen met een meevaller qua ontwikkeling (en er zal vast ook een tegenvaller bij zitten)

4 augustus 2023 om 10:47

Moet je negatief doen over spelers die je niet kent dan? Wat hebben de spelers daar aan...
Ik denk dat Ajacieden nu wel doorehebben dat je niks aan naam hebt.
Dat heeft de aankoop Bergwijn wel bewezen.
De aankopen hebben tot nu toe echter het best gepresteerd tijdens de voorbereiding. De zogenaamde dragende spelers als een Klaassen en een Berghuis totaal niet. Hoop ook echt dat beiden (vooral Klaassen) verkassen

4 augustus 2023 om 10:49

@magikhetwete,
Maar de meeste spelers brachten wel een bepaalde ervaring mee.
En zoals het bij Feyenoord is gegaan. Dat de puzzelstukjes ineens in elkaar vallen is natuurlijk eerder een uitzondering dan de regel. Tel daarbij op dat Slot er ook al een jaar zat, en de organisatie dus al deels naar zijn hand had gezet en de scouts/ DtK kon beinvloeden over het type speler, dan is de kans nu wat kleiner dat dit ook bij Ajax gebeurt. Steijn zit er net, zijn ideeen moeten nog doorgevoerd worden en met een beetje pech verliest hij ook nog Alvarez en Kudus.
Ik hoop wel dat Ajax met een competitief team aan komt zetten en verwacht dat ergens ook (ajax doet zelden twee jaar niet mee), maar ik ben nog niet onder de indruk van deze aankopen. (Ook niet van Borges, leuke cijfers in de jeugd, maar dat had Bojan ook ) Wellicht komt het vuurwerk later deze maand nog.

4 augustus 2023 om 11:00

Real kocht een 16 jarige Vini voor 45 miljoen euro!
Wat had hij bewezen dan? " Norgenederland.
Je doet alsof het nooit voorkomt.
Ook dat was een gok en de ene keer pakt het beter uit dan de andere. Nou tijd zal leren hoe het voor Ajax uitpakt
Al die zogenaamde niet ajacieden die zich zorgen maken.
Klinkt eerder jaloers dan bezorgd. Eerst aangeven ahahha Ajax heeft geen geld en nu opeens bezorgd? Wie denken ze voor de gek te houden.




4 augustus 2023 om 11:08

FR010FRDAM dat is natuurlijk een kulargument, het is maar net hoe je spelers neerzet. Zo kan ik de aankopen van Feyenoord ook denigrerend over laten komen door Stengs als ‘compleet mislukt in het buiteland’ of Vd Belt/Beelen als ‘2 spelers van het 2e niveau van Nederland.’ Je kan de Ajax aankopen ook anders neerzetten: Borges als enorm groot talent die kan doorgroeien, Medic als stabiele backup achter Sutalo, Tahirovic als een talent van AS Roma die tot nu toe een hele goede voorbereiding speelt, etc etc.

4 augustus 2023 om 11:13

@lee112,
Klopt, alleen kan Real zich dat prima veroorloven en Ajax kan niet nog een jaar hebben dat ze geen CL halen.

@ajaxv10, Klopt, maar de basis die Feyenoord vorig jaar heeft neergezet is vrijwel in tact. Dan kan je dus inderdaad voor jonge talenten gaan die er niet direct staan en die door kunnen groeien naar het niveau. Waar Ajax juist behoefte heeft aan stabiliteit na afgelopen seizoen.
En Stengs is inderdaad een gok, maar compleet mislukt? Speelde vorig jaar prima bij Antwerp.

Maar prima, blijf het allemaal goedpraten en vergelijken met Feyenoord, maar die vergelijking gaat volldig mank.

4 augustus 2023 om 11:14

Fr010rdam. Ik denk dat iedereen zo reageert omdat jij blijkbaar vergeten werd met wat voor team datzelfde Feyenoord kampioen werd in de ED. Was dat een team met "toppers"? Of was dat gewoon een goed "team"?

Ik zal je helpen,als dat een team was met "toppers" waren jullie nu net als Ajax voorgaande jaren 30 tot 40% van ze kwijtgeraakt, dat is niet het geval blijkt. Dus nee je hebt niet alleen "toppers" nodig om de ED te winnen, je hebt ze pas nodig om "ver" in de CL te komen (en dat spelen wij niet🤷‍♂️).
Succes daar dus, we zullen zien.

4 augustus 2023 om 11:15

Fr010frdam

"waarom zou je Sanchez vergelijken met Trauner? Ik geef alleen aan dat de kans dat een Trauner slaagde groter is dan een speler uit de 2e Bundesliga.'"

Ramalho kwam zelfde seizoen en uit zelfde competitie. Was volgens mij ook speler van het jaar daar. Een grotere clown op schoenen bestaat er bijna niet.

Dus nee er is geen grotere kans op slagen.

Verder Trauner is voor NL een prima speler. In Europa zie je dat zijn gebrek aan snelheid al een issue wordt. En dit was op een lager niveau dan de Cl

Als een speler voor 2 miljoen gekocht wordt bij Ajax, dan weet je gewoon dat het een back-up speler is. Voldoet hij niet, zal hij hoogstwaarschijnlijk voor zelfde bedrag weer verkocht worden en kan Aertsen het dan overnemen (weer een jaar verder met veel wedstrijden in de Kkd).

4 augustus 2023 om 11:18

@fr010frdam
Als ze het niet kunnen veroorloven dan waarom hebben ze het gedaan?
Iets met eerder jouw onderbuik gevoel ipv feiten
Ajax heeft zo vaak zo gegokt en de ene x pakt het goed uit (antony) en de andere keer niet. Daarom is het een gok.
Maar goed time will tell

4 augustus 2023 om 11:37

Klinkt of jij @fr010frdam TD van Ajax moet worden, dan stromen de bewezen krachten uit België en Oostenrijk binnen en gaat het vast allemaal beter 😉 Oprecht van harte, dat je club het zo goed deed vorig jaar. Ik vind Slot fantastisch, en Dennis te Kloese lijkt het goed te zien. een verademing en knap dat ze het zo op de rit kregen. Het heeft je zelfvertrouwen duidelijk een boost gegeven en waarschijnlijk aan de hele regio Rotterdam. maar vergeet niet dat Feyenoord bepaald geen patent heeft op goede besluiten en succes. de top halen is makkelijker dan er te blijven. je bent zeer bedreven in het in twijfel trekken van elke transfer rond Ajax, wellicht terrecht hoor, laten we dat rond de kerst nog eens bespreken. bij Feyenoord ziet het er inderdaad goed uit, de basis is mooi in tact gebleven vooralsnog en de trainer bleef. ik ben nu heel benieuwd, of de Feyenoord aankopen (niet trauner of hancko, maar dit jaar) je vertrouwen geven om de Champions League in te gaan. Dat is moeilijk in te schatten op een paar oefenwedstrijdjes natuurlijk, maar als ik het goed begrijp hoef jij iemand helemaal niet te zien spelen om hem af te kunnen fakkelen. ik hoop net als jij dat Ajax een competitief elftal weet samen te stellen. tot nu is het me echt een raadsel met die vage Duitser, met dermate veel wisselingen en een nieuwe trainer. de afgelopen 10 jaar hebben in elk geval geleerd dat het goed is niet teveel naar de concurrentie te kijken en de eigen koers te varen, als Ajax Feyenoord steeds als voorbeeld had genomen hadden ze er absoluut minder goed voor gestaan.

4 augustus 2023 om 12:08

@manodedios, ja ik ben blij met het beleid van Feyenoord, maar ik spiegel dat niet aan Ajax.Juist je mede supporters lijken zich te spiegelen en verwijzen naar het Feyenoord van vorig jaar. Lees de reacties hier maar terug.Ik heb altijd bewondering gehad voor het beleid van Ajax en was zelfs jaloers. Herkenbaar, jeugd had vrijwel altijd de voorkeur en kreeg ook vroegtijdig een kans, pas als ze zeker wisten dat er geen opvolging uit de jeugd kon komen keken ze verder, aangevuld met bewezen sterke spelers/aankopen en af en toe een flinke investering in een groot talent. Die dan vaak goed kon aanhaken, omdat de basis er al stond.Nu lijkt die basis weg te vallen en lijkt het op willekeur. Maar misschien heb ik het mis, we zullen zien.En om je als Ajacied dan vast te klampen, zoals verschillende mensen hierboven doen, aan het goede seizoen van Feyenoord lijkt me dan niet handig. Dat is eerder uitzondering dan regel en waar het Steijn zijn eerste jaar is, was het Slot zijn tweede jaar.Maar mensen reageren als een stier op een rode lap door mijn naam, terwijl ik verder niks zeg om Ajax naar beneden te halen, ik heb enkel mijn twijfels over de ingeslagen weg

4 augustus 2023 om 12:29

@fr010frdam

Dat verhaal over flink afschrijven valt wel mee bij Ajax. Keer op keer horen we dat maar uiteindelijk blijkt het altijd reuze mee te vallen.

Nauwelijks verlies op Bassey, waarschijnlijk zelfs winst op Damaray.

Zet dat eens af tegen de winsten op spelers die het wel redden zoals Antony en Martínez.

4 augustus 2023 om 12:43

ja de jeugd is wat achterop geraakt. dat is ook een lastige balans hoor. enerzijds moet je goede aanvoer hebben uit de opleiding, dan moeten die op hun positie geen topper voor zich hebben en als ze de kans krijgen moeten ze die pakken. maar waar Ajax even structureel top 16 Europa leek, bleek dat niet meer voldoende. om dat vol te houden moet je toch gaan kopen en dat gaat vaak mis. Martin van Geel is wat dat betreft zo’n fenomeen, die kon wonderen verrichten zonder budget maar zodra die geld heeft ging het mis. het ideaal voor Ajax is eigenlijk een sterk draaiend team waar je regelmatig twee of drie jeugdspelers kan laten invallen. toch lijkt er met Hato weer eentje op te staan, en Godts en Vos gaan aansluiten. maar het is weleens beter geweest ja. Wat ik vooral wens dit jaar is vastigheid. een trainer mag van mij een maand sleutelen, daarna moet hij voor iedereen een vaste positie hebben en duidelijk hebben of een speler eerste of tweede keus is. Volgens mij win je met die duidelijkheid veel meer dan precies het goede poppetje op de goede plek. gewoon helder: jij speelt, als je niet levert dan staat hij te trappelen. dat zou al een verbetering zijn tov schreuder.

4 augustus 2023 om 12:43

@speedy,
Ajax weet zijn spelers altijd wel goed te verkopen ja, dat klopt. Zelfs bij tegenvallende resultaten.

4 augustus 2023 om 12:53

Precies. Jeugdspelers gedijen beter in een goede basis. We gaan het zien, maar hoop dat het voor jou in ieder geval duidelijk is dat ik hier Feyenoord niet naar boven aan het praten was en Ajax niet naar beneden. Ik zette enkel mijn vraagtekens bij de betreffende aankopen.

4 augustus 2023 om 13:35

Ja dat moet altijd maar blijken. Ik heb ook mijn vraagtekens bij een dure reservekeeper en een linksbuiten leek me geen prioriteit. De Portugees lijkt me wel een veilige gok, kan zomaar floppen maar zal door zijn kenmerken wel waardevast zijn. Zou zeer teleurgesteld zijn als de verdediger waar het nu overgaat voor de basis gehaald wordt, maar dat lijkt duidelijk niet het geval. Er moeten nog wat kanonnen bij als ze een rol van betekenis willen spelen. Maar sluit niet uit dat daar aan gewerkt wordt, zij het wat laat.

4 augustus 2023 om 09:33

Dit is geen houthakker hoor, is een voetballende verdediger, goed spelinzicht, goede kopper en hele fijne passing. Ik denk dat je hem goed met Trauner kan vergelijken, qua spel en niveau.

4 augustus 2023 om 09:35

Dat denk ik niet! Heb wat analyses over hem gelezen en beelden van hem gezien en het is eerder een ‘weg-is-weg’ speler. Geen passer.

4 augustus 2023 om 10:12

Een type Bassey dus.........

5 augustus 2023 om 10:45

Lees ook de analyse van Sam Planting maar eens op VI, die vind t ook alles behalve een houthakker. Hij heeft weinig startsnelheid, is heel sterk en dat gebruikt hij graag om zich goed te positioneren in de duels en kopduels, en heeft echt prima passing. Ook zijn lange crossballen zijn echt prima.

Het is wel echt een laatbloeier, vandaar dat hij nu nog in de 2 BL speelt, en zijn gebrek aan startsnelheid breekt hem op om de echte top te bereiken. Vandaar dat ik hem vergeleek met Trauner, ook niet snel op de eerste meters, duels graag aangaan met fysieke kracht en timing, uitstekend in staat om spelsituaties te lezen, geweldige kopper, en uitstekend in staat om op te bouwen met zijn passing. Zie veel overeenkomsten.

4 augustus 2023 om 09:39

Die boomlange kopsterke houthakker hebben we net verkocht aan Fulham…en die paste totaal niet in de speelwijze, lees: kon niet verdedigen met ruimte in de rug. Ben benieuwd of deze man dat dan wel kan.

4 augustus 2023 om 09:42

Dit is echt meer dan een lange houthakker. Ik heb net een filmpje gekeken. En nu zegt een filmpje niet alles, maar dat laat wel zien dat het niet alleen een houthakker is.
Deze jonge heeft een hele goede lange bal die hij zowel met links als rechts kan geven. Is sterk in de lucht en zoekt ook vaak de voetballende oplossing.

4 augustus 2023 om 10:00

Hoezo prima? Dit soort breedte aankopen snap ik nooit, staat de jeugd in de weg.

4 augustus 2023 om 10:18

Ajax heeft relatief gezien nog steeds een van de hoogste percentages in Europa als het gaat om speelminuten aan eigen jeugd geven in het eerste. Maar zolang de jeugd niet voldoet aan het gewenste niveau, hoor je iemand te halen die dat wel heeft. Want iemand als Aertssen is nu absoluut niet geschikt om een rol te spelen in Ajax 1. Stel dat je eerste RCV (wie dat straks ook mag zijn) ineens zwaar geblesseerd raakt. Dan heb ik meer vertrouwen in een verdediger van 1.93m met veel minuten in de 2e. BL dan Aertssen.

4 augustus 2023 om 10:44

Normaal gesproken ben ik het met je eens, ik vind dat Ajax nooit breedte aankopen moet doen maar alleen voor de basis aan moet kopen. Alleen voor de RCV positie nu wel een uitzondering, aangezien we er daar op dit moment letterlijk 1 van hebben (alvarez) die ook nog weg lijkt te gaan. Dus als je daar heb je gewoon 2 opties nodig. De jeugdspeler op die plek die daar het meest aanspraak op maakt (aertsen) is als CV echt nog niet klaar voor het 1e en wordt bovendien ook gebruikt als backup voor de backpositie.

4 augustus 2023 om 11:18

Aertsen lekker nog 1 jaartje verhuren. Na de winterstop is Kaplan hopelijk inzetbaar. Hij kan zowel op LCV als RCV.
Op de back positie hebben we momenteel genoeg rondlopen.
Ik vermoed dat als die Satulo niet door gaat, Ajax het nogmaals een poging gaat wagen vdHecke los te weken bij Brighton of ze hebben nog een plan B🤷🏻‍♀️

4 augustus 2023 om 11:20

Futurs

De man heeft ook weleens als breekijzer in de spits gespeeld. Nu Lucca weg is, wel handig dat je met hem kan spelen als nodig is. Alle ballen voorin gooien.

Verder ook handig dat hij landgenoot is van Sutalo. Maakt gewenning voor beiden ook net wat makkelijker.

Aertsen komt verder nog te kort. Als deze man goed bevalt, dan kan je Aertsen volgend seizoen verhuren aan een eredivisieclub. Zo iemand heeft veel vlieguren nodig.

4 augustus 2023 om 10:11

Tja als Ajax voor spelers uit de 2e Bundesliga gaat.... wordt het weer Europa League vrees ik

4 augustus 2023 om 11:01

Dus Feye gaat conference League spelen omdat ze 2(!!) spelers van Zwolle gehaald hebben? En dat schat ik 2e BL toch stukje hoger in dan onze kkd

4 augustus 2023 om 11:21

Een van hun toppers kwam zelfs van Excelsior. Ook een club die veel minder is en niet zou overleven in de 2e BL.

4 augustus 2023 om 11:52

Waarom haal je een duurbetaalde 2e keeper en leg je niet dat geld neer voor van hecke. Blijf dat toch vreemd vinden, of zie ik dat verkeerd nu

4 augustus 2023 om 12:33

Nee hoor, dat is tot nu toe de meest onbegrijpelijke transfer. We hadden een extra doelman nodig, maar dit is wel te veel geld. Tenzij hij eerste keus gaat worden nu of later, dan is het te verantwoorden

4 augustus 2023 om 12:33

Ohh ik ook, mijn Ajax hart die ik al sinds klein ventje heb begint weer sneller te tikken.

Wellicht dat Sutalo dan toch pas na de volgende voorrondes komt en dat Medic voor nu mag starten! Lijkt een beer van een vent maar kan hij ook opbouwen?

4 augustus 2023 om 11:21

Opbouwen gewoon even vergeten (of overlaten aan Hato). Gewoon eens verdedigen en de 0 houden zou ideaal zijn.

En Ajax fans maar denken dat ze sutalo hebben gehaald….

4 augustus 2023 om 09:29

Volgens mij kunnen de Ajax fans prima lezen, maar wij hebben meerdere cv’s nodig. Sutalo komt na de voorrondes van zijn club (:

4 augustus 2023 om 09:40

Sutalo heb ik minder vertrouwen in. Als je de laatste geruchten enigzins mag geloven zit Dynamo gewoon echt te hoog in de boom en willen ze 30 mln. voor hem vangen. Dat is gewoon te veel. Dan is het tijd om door te schakelen. Nu zeg ik niet dat deze jongen de een op een vervanger is, maar ik kan me wel voorstellen dat ze hiermee Dynamo wat meer onder druk zetten door de nood minder groot te maken, een maatje halen voor Sutalo kocht die alsnog komen en in andere onderhandelingen duidelijk maken dat ze niet bang zijn om door te schakelen.

4 augustus 2023 om 09:30

Laat het denken maar gewoon aan ons over, dan komt het allemaal wel goed.

4 augustus 2023 om 09:30

Medic is geen aankoop, omdat Sutalo er (nog) niet is.

4 augustus 2023 om 09:34

Daar zijn ze ook mee bezig

4 augustus 2023 om 09:55

Dit wordt back up en zou me niets verbazen als het een soort Lodeiro voor Suarez aankoop is om Sutalo over de streep te trekken.

4 augustus 2023 om 10:11

Want dit is de vervanger van Sutalo?



Top aankoop om als backup voor Sutalo te dienen, type Schuurs dus prima als backup

4 augustus 2023 om 09:29

jij kijkt de Bundesliga2? Dit zijn niet de spelers die Ajax verder gaat helpen. Ik heb wel hoge verwachtingen van Borges en hopelijk Sutalo.

maar deze houthakker.... pfff

4 augustus 2023 om 09:31

Kijk jij Bundesliga 2 dan?

4 augustus 2023 om 09:35

Schuurs kwam van Fortuna. Dat is dan opeens wel logisch maar eentje uit de 2.Bundesliga niet?

4 augustus 2023 om 09:35

1 divisie lager in Engeland en Duitsland, die gasten kunnen gemakkelijk mee draaien in de eredivisie

4 augustus 2023 om 11:24

Toevallig afgelopen seizoen paar wedstrijden van St. Pauli bezocht. Is een solide verdediger die daar weinig tot niets fout deed. Nu is St. Pauli wel vaak de bovenliggende partij in de 2e bundesliga. Maar dat is Ajax natuurlijk ook in de eredivisie. Hij viel niet echt op, maar misschien is dat nou juist een compliment voor een verdediger.

4 augustus 2023 om 09:32

Is eerder een type Botman dan Schuurs in de 3 wedstrijden die vorig seizoen van hem heb gezien in het stadion

4 augustus 2023 om 09:35

Ik denk dat je hem goed vergelijken met Trauner.

4 augustus 2023 om 09:46

Volgens de vele verhalen is het een type houthakker. Dan kun je hem dus totaal niet vergelijken met Trauner.

4 augustus 2023 om 09:52

@bundy_sr:

Ik weet het je dit weekend vertellen, dan zit ik namelijk in het stadion bij St. Pauli - Fortuna Dusseldorf.

4 augustus 2023 om 10:49

Die vele verhalen zijn puur gebaseerd op het feit dat hij lang is, ik zie hier bijna niemand reageren die hem daadwerkelijk heeft zien spelen.

4 augustus 2023 om 09:33

Schuurs werd vorig jaar nog door veel supporters gefileerd, ook als back-up.

4 augustus 2023 om 09:38

Huh? Schuurs wilde niet bijtekenen dus moest verkocht worden.

4 augustus 2023 om 09:44

Speedy. Dat kan toch samen gaan ? Hij werd ook door veel supporters gefileerd (o.a. door mij) omdat hij gewoon niet goed genoeg was, ook niet als back-up.

4 augustus 2023 om 09:37

Het is ook een Kroaat dus dat is ook fijn voor Sutalo als hij komt, want kunnen ze samen optrekken. Dat werkte ook altijd goed met de Brazilianen (zuid Amerikanen). Wat me in ieder geval positief stemt is dat hoekschoppen en vrije trappen weer een wapen kunnen worden.

- Boomen heeft een geweldige trap en is ook lang
- Alvarez mocht hij blijven zeer kopsterk
- Tahirovic ook groot, maar weet niet of het een goede kopper is?
- Medic ook een grote speler en verwacht ook kopsterk

4 augustus 2023 om 11:26

Misschien kan Ajax dan eindelijk wel iets met een corner? Want afgelopen jaren kwam daar nooit gevaar uit

Dit is dan weer wel een goede aankoop waar ook niet te veel voor betaald is. Kopsterk redelijk ervaren en kon ook naar de Bundesliga. Dus denk een prima back-up

Ken hem niet, ben heel benieuwd. Ga er wel vanuit dat Aertssen dan niet goed genoeg wordt bevonden. Mislinlat is wel snel en stellig in zijn beslissingen als dat echt zo is.

Ken deze hele speler niet. Maar heb wel het gevoel dat die Misinlat spelers haalt waarvan eerder geen geruchten waren dat Ajax er mee bezig was. Opzich knap.

Of het ook de versterkingen zijn die ze hard nodig hebben in Amsterdam durf ik niet te zeggen.

Ik krijg van veel van deze aankopen echt een raar gevoel. Te onsamenhangend, alsof er geen idee achter zit ofzo. Kan natuurlijk ook gewoon aan mij liggen. Ben bang dat Ajax weer een ongebalanceerde selectie heeft.

4 augustus 2023 om 09:33

Die Borges kan misschien ook wel goed zijn, maar verkoop Bergwijn dan gewoon, want dat is een duidelijke disbalans. Ook dat er weer een sterke concurrent voor Brobbey moe(s)t komen vind ik maar vaag.

4 augustus 2023 om 10:09

Waarom, we hebben nu maar 1 spits ?

4 augustus 2023 om 09:33

Kan volgende week ook weer anders zijn. Wat er nu gehaald is lijkt mij voornamelijk voor de breedte op van den Boomen na. Die jongen van City lijkt mij ook een groot talent, maar Ajax heeft natuurlijk wel al veel opties voorin.

Ik denk dat het nu zaak is de verdediging zo snel mogelijk te versterken. Deze aankoop lijkt mij geen topspeler, maar Sutalo wel. Als hij komt doet Ajax goede zaken denk ik. Maar dan alsnog is de vraag of de backs van voldoende niveau zijn.

4 augustus 2023 om 09:36

Als Sutalu ook komt heb je in ieder geval twee Kroaten, misschien dat dat het idee erachter is.

4 augustus 2023 om 10:53

Ja en nee. Ik snap wat je zegt in de zin dat het vreemd is om een linksback en een reservedoelman te halen, daar lagen mijn inziens niet de prioriteiten. Maar bij veel van deze aankopen vind ik (itt vorige zomer) juist wel dat er een idee achter zit. Vd Boomen is zeker geen wonderspeler, maar brengt een crosspass die we vorig jaar zo enorm tekort kwamen, praat in het veld (wat je vorig jaar veel te weinig zag) en is goed met standaardsituaties (wederom een zwakte van vorig jaar). Tahirovic kan de dingen die vd Boomen niet goed kan dan weer wel goed (snelheid, loopvermogen). Borges brengt snelheid en met name doelgerichtheid, wederom iets dat Ajax mist.

Of het in de praktijk allemaal gaat werken is een open vraag, ik ken van alle aankopen tot nu toe alleen vd Boomen, de rest is horen zeggen en internetanalyses. Maar het lijkt er wel op dat er een idee zit achter het halen van de spelers.

2 Miljoen is niet bijzonder veel, verdedigende versterking was nog, lijkt me niet voor de basis gehaald, hoop dat Sutalo nog wel komt.

Beetje laat, maar Ajax pakt nu in ieders geval goed door.

Wat heb je hier aan als Ajax zijnde? Waar zijn de TOP aankopen? Tot nu toe een reservekeeper en nu deze man.

4 augustus 2023 om 09:31

Je vergeet 2 middenvelders en een aanvaller?

4 augustus 2023 om 13:04

Prem let nooit zo goed op als het om Ajax gaat.

4 augustus 2023 om 09:32

Beetje kort door de bocht, niet? Je hebt ook nog van den Boomen, Tahirovic en die Forbs. Ajax kan niet elk seizoen bekende topnamen halen.

4 augustus 2023 om 09:38

@prem_93

Borges, van de Boomen en Tahirovic tel je niet mee voor de handigheid?

Daarbij zijn Alvarez en Kudus nog steeds van Ajax. Ajax gaat nog voor Sutalo en Maatsen.
Dan heb je een mooie opstelling, met Rensch als zwaktepunt.

Kiijk bijgevoegde opstelling.
Bergwijn op 10, Alvarez CVM en Branco als libero.

Dan een voorhoede met Kudus, Brobbey en Borges, waardoor je veel snelheid en diepgang hebt en je doet gewoon mee om het kampioenschap.

Rulli
Rensch
Sutalo
Hato
Maatsen
Boomen(Liber
Alvarez(CVM
Bergwijn(CAM
Kudus
Brobbey
Borges
4 augustus 2023 om 09:46

Nee man, voor het spel van Ajax is en kan Bergwijn niet op 10. Mocht Ajax voornamelijk via de omschakeling willen spelen, zie ik hem daar nog wel spelen. Anders niet.

Als '10' of als spits moet je bij Ajax wat kunnen in de kleine ruimte. Dat kan Bergwijn totaal niet, die heeft altijd wat ruimte nodig om goed te kunnen spelen. Het is ook niet voor niets dat hij soms wat moeite heeft bij Ajax. Dat is deels vanwege de weinig ruimte die hij soms krijgt. Op links heeft en krijgt hij iets meer ruimte, dat is dus echt zijn beste positie en daar moet je hem ook laten.

Dan zou ik eerder Kudus daar zetten, Bergwijn gewoon links en Borges maar op rechts.

4 augustus 2023 om 09:50

Maatsen is totaal onhaalbaar. Chelsea gaat hem niet verkopen, en als hij wel verkocht gaat worden zal hij 25-30 miljoen kosten. Tevens is de kans dan groter dat hij PL wilt spelen.

Bergwijn is geen 10 hè. Heeft hij Psv daar ook wel is gespeeld maar dat kan hij totaal niet.

4 augustus 2023 om 09:39

Niet heel inclusief van jou om deze aankoop als niet TOP te omschrijven prem.

Zag er op filmpjes aardig uit. Wat houterige dribbel maar weler rechts en links een prima crosspass. Verdedigend vind ik op filmpjes altijd lastig beoordelen. Daar kun je elke verdediging er goed uit laten zien.

Wij haalden met Feyenoord ook ooit een topper bij st Pauli vandaan. Hopelijk doet deze het beter.

4 augustus 2023 om 09:45

Conteh. Heeft die ooit een minuut gespeeld?

4 augustus 2023 om 09:49

33 minuten in totaal over twee wedstrijden. Volgens mij toevallig twee keer tegen RKC

Zou persoonlijk ook alles doen om st pauli weg te komen.
Ajax gaat zo wel weer een vreemdelingenlegioen worden lijkt het he?!

4 augustus 2023 om 11:14

Liever deze kerel voor 2 mln dan Van Hecke voor 15 mln

Tja je hebt iemand nodig om op de bank te zitten...
Maar of dat nou een speler uit de tweede Bundesliga moet zijn...
Hopelijk komt Sutalo snel rond en hoeft hij niet veel in te vallen

4 augustus 2023 om 09:39

Mensen weten blijkbaar niet dat het niveau van de 2e Bundesliga ook niet mals is.

4 augustus 2023 om 11:14

ja jij weet dat natuurlijk wel weer,

4 augustus 2023 om 13:06

Net hoe de wind staat bij hem.

Ligt het aan mij of heeft Ajax niet gewoon een goede klassieke centrumspits nodig? á la Huntelaar? Een echte goaltjesdief die altijd op de juiste plek staat en er goaltjes in prikt. Iemand met meer ervaring dan Brobbey zodat Brobbey kan leren van hem en dat er een gezonde concurrentiestrijd is. Ik neem aan dat er nog wel een spits gaat komen!

2 miljoen voor een back up rcv lijkt me een uitstekende deal! Daarnaast lijkt hij zowel aanvallend als verdedigend kopsterke te zijn én heeft hij een prima inspeelpass. Sven is goed bezig!

Prima aankoop. Dit schijnt het in de 2. Bundesliga goed te hebben gedaan en nu is het kijken of hij de stap hoger aan kan. Verder schijnt het ook een speler te zijn die van achteruit een zeer sterke lange bal heeft.
Al met al een prima back up. Nu nog de topper voor de RCV positie.

(Dit schijnt ook het neefje te zijn de grote baas van Dinamo Zagreb te zijn. Of groot persoon binnen de club)

4 augustus 2023 om 09:37

Zijn moeder is de zus van Dario Simic een legende bij Zagreb

Dit zijn toch Ajax-onwaardige aankopen? Ik bedoel als spelers van St. Pauli naar Ajax trekken, trek ik sowieso al mijn vraagtekens. 2. Bundesliga-middenmotor naar een topclub in Nederland. Waar is Ajax mee bezig? Dat zo'n speler nou naar NEC of Heerenveen verkast, kan ik enigszins nog begrijpen, maar toch niet naar Ajax dat wekelijks voor de winst en CL-plekken speelt?

Ongekend, wat een afgang in A'dam...

4 augustus 2023 om 09:38

Nee schone die van nec kwam was ook Ajax onwaardig zeker…. Je hebt echt geen idee van het niveau van de 2e Bundesliga.

4 augustus 2023 om 09:55

Volgens overschat jij de 2de bundesliga een beetje...

4 augustus 2023 om 15:39

Jawel, hoor. Ik weet wel degelijk wat in de 2. Bundesliga zich afspeelt en rondloopt. Maar als jij dat Ajax-waardig vindt, moet jij dat weten. Ik vind het niet Ajax-waardig een speler van St. Pauli (met alle respect). Ben je een echte Ajacied of een gloryhunter? Mocht het het laatstgenoemde zijn, dan snap het enigszins... ;-)

4 augustus 2023 om 16:27

Jorrit Hendix is een beetje het niveau van de 2e Bundesliga.

4 augustus 2023 om 09:48

Feyenoord haalt 2 spelers van PEC.... AZ haalt een speler van MVV.... Moet ik zo doorgaan?

4 augustus 2023 om 12:38

Ik denk dat we eerst een seizoen moeten afwachten. De ene is positief, de ander negatief. Maar laten we heel eerlijk zijn, vrijwel niemand kan oordelen of de meeste aankopen van Ajax dit seizoen.

mooie transfer voor medic, hij was ook dichtbij een transfer naar de bundesliga.
voor ajax gewoon een ander type verdediger om erbij te hebben.
is trouwens ook een redelijk goede voetballer, zijn grootste minpunt (vind ik) is zijn bewegelijkheid, tegen een snelle wendbare speler gaat hij moeite hebben. in de lucht heerst hij

verder heb ik ook geruchten gelezen dat ze deze man hebben gehaald om zo sutalo binnen te hengelen. aangezien deze jongen een zoon is van 1 van de dinamo zagreb raad van bestuur leden.

2 miljoen. En dan heb je een lange kopsterke Kroaat die weet wat aanpoten is.

Gaat de goede richting op nu, de spelers die vertrekken was de flair ook wel beetje vanaf vorig jaar. Het was tijd voor een grondige renovatie, weet niet of het de juiste mensen zijn maar het proces tot nu toe klinkt logisch, trainer, staf, directeur, dure oude garde weg en aankopen op de linies waar gaten zitten. Beoordelen kan pas na een paar wedstrijden

Heb de stats van deze jongen gekeken en kan alleen maar vermoeden dat hij op basis hiervan is gehaald. Ik kijk veel voetbal maar deze beste man kan ik niet. 1.93m, uitstekende kopper en goede passer, ook geen Bassey aan de bal.

Ook bijvoorbeeld Borges en Ito, waar Ajax interesse in heeft, kunnen goede stats overleggen. Data Duitser is uiteraard een denigrerende opmerking, maar Mislintat baseert echt heel veel op deze data. Ik krijg een soort Moneyball of Replacements-gevoel (film met Keanu Reeves) bij deze transfers. Beide films overigens een aanrader.

4 augustus 2023 om 10:15

Werkt City ook niet in veel gevallen met stats bij aankopen?

4 augustus 2023 om 10:40

Zou zeker kunnen. Ik zeg niet dat Mislintat het wiel uit heeft gevonden, maar meer dat dit een andere aanpak is dan Overmars bijvoorbeeld deed.

Ajax heeft natuurlijk ook Kelvin de Lang, die trouwens ook een kookboek heeft gemaakt, van City overgenomen. Kan ook een duo zijn die wat van de werkwijze van City heeft meegenomen.

Als Feyenoorder zie en lees ik mezelf terug als ik de opmerkingen van veel Ajacieden lees. Vaak hadden wij de afgelopen 20-30 jaar kansloze aankopen die ik dan steevast verdedigde terwijl ik wel beter wist... Maar kom op Ajax dit is toch niet het niveau spelers wat jullie willen? Wellicht verbaast Mislintat iedereen maar spelers die op de bank zaten bij hun vorige club of spelers uit de 2e Bundesliga halen? Spannende tijden. Ik leef uit ervaring oprecht met jullie mee.

4 augustus 2023 om 09:45

Alleen wordt deze speler naar het lijkt als backup gehaald, dat is wel een verschil natuurlijk. Ik snap je punt overigens hoor, maar dit is wel een betrouwbare, nuchtere verdediger met duelkracht en koppend vermogen. Dat kon Ajax nu wel gebruiken. Tegelijkertijd twijfel ik over zijn voetballend vermogen en snelheid. We gaan het zien!

4 augustus 2023 om 09:47

je twijfel over zijn snelheid is terecht, hij is niet de snelste maar ik vind hem wel een goede basissnelheid hebben. maar op de lange afstand tegen een razendsnelle speler..tja dan gaat hij het afleggen.
voetballend vermogen, qua passing zit het wel snor bij deze man. hij is geen hert op ijs zoals bassey.

verder zoals je al aangeeft, in de lucht is hij gewoon ijzersterk en in de duels ook.

4 augustus 2023 om 11:33

Ik denk dat mijn twijfels ook wel een beetje komen door de speelstijl. St. Pauli is een wat meer terug zakkende ploeg en houdt wel van de lange bal, iets dat hij beheerst. Verdedigend is het ook gewoon wegwerken, waar het bij Ajax meer controleren en doorspelen is. Daar zit een beetje mijn gedachte denk ik. Maar de benodigde rust die hiervoor nodig is heeft hij volgens mij wel. Dat was bij Bassey vaak ver te zoeken (hoewel ik hem niet zo slecht vond over het algemeen).

4 augustus 2023 om 09:58

Maak je maar niet druk, is gewoon een aankoop voor de breedte. Je hebt namelijk net Bassey weggedaan en speelt met een 17 jarige Hato in de basis. Een extra verdediger is geen overbodige luxe, en we hebben het geld. Prima gehandeld. Als we iemand van 10 miljoen als backup hadden gehaald, was het ook weer niet goed, en een jeugdspeler zou ook weer dom zijn. Ajax kan niets goed doen in de ogen van de fans van concurrenten, die willen alles in een negatief daglicht plaatsen heb ik soms een beetje het idee.

4 augustus 2023 om 10:27

Het is ook gewoon puur onzin.
Kijkend naar Feyenoord die halen bijv. Trauner, Pedersen, Wieffer, Paixao. Dat zijn ook spelers waarvan je in eerste instantie ook niet direct denkt, dat zijn toppers.
Ajax doet nu een soortgelijke aankoop en dat nog voor de breedte en het is direct een kansloze aankoop. Ik vraag me af of deze mensen doorhebben hoe lachwekkend ze zijn met hun onzin.

4 augustus 2023 om 11:34

Niet helemaal waar. Verschil is wel Pedersen en Wieffer waren een stuk jonger en Paixao was jonger en een stuk duurder.
Trauner is gehaald op de wedstrijden die Lask tegen AZ Speelde en wonnen (europa League niveau).

Maar misschien is dit wel een laatbloeier of een nuttige back-up dus laten we er niet te zwaar aan trekken.

4 augustus 2023 om 12:57

Wel komisch dat Feyenoorders nu in eens denken dat ze Ajax voorbij gestreefd. Ik denk dat ze dit seizoen wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen.

Ik ben wel benieuwd. Op het eerste oog is een kopsterke, betrouwbare speler die verdedigend zijn mannetje staat zeer welkom, echter heb ik wel mijn twijfels bij het voetballende vermogen. De rust heeft hij op zich wel, maar is ook best wel ‘no nonsense’ in zijn uitverdedigen. Geeft mij dan een beetje Magallan vibes, maar toegegeven, ik heb hem slechts 1 of 2 keer zien spelen. Is natuurlijk ook slechts een backup. Gaan het zien!

Ze zijn goed bezig in Amsterdam. Allemaal jonge potentiële spelers die in de toekomst veel geld kunnen gaan opleveren als ze doorbreken. We moeten er wel rekening mee houden dat dit een tussenjaar wordt. Kan me niet voorstellen dat ze er allemaal direct staan.

4 augustus 2023 om 10:00

Ajax heeft geen tijd voor een tussenjaar. We moeten komend seizoen bij de eerste twee zitten om de boot niet te missen mbt de gigantische CL inkomsten.

Prima back up voor 2 miljoen, geen idee hoe de beste man speelt maar ik heb vertrouwen in Misinlat die zijn landgenoten erg goed kent.

2 miljoen voor een back-up verdediger prima, lang en kopsterk kan zeker in de slotfase om een voorsprong te verdedigen prima uitpakken en misschien ook als bij corners van Van den Bomen voorin belangrijk zijn. Overigens vergelijkt de Telegraaf weer 2 spelers in 2 totaal verschillende prijsklasse. Mocht je JP van Hecke halen, dan haal je hem voor de basis en niet als back-up, wat Medic is. Ik zie Ajax overschakelen naar Van Hecke als een Sutalo afketst. Weer een mooi sensatie stukje van de Telegraaf, om er maar alles aan te doen om aan de stoelpoten van Mislintat te zagen. Als je zometee nog Spertsyan, Ito, Sutalo en Meidc gaat halen dan heb je gewoon een goeie groep die zeker voor het kampioenschap gaat strijden.

Ben benieuwd, relatief weinig geld om een gok te wagen. Ajax kan wel eens een lange CV gebruiken.

Ondanks dat deze meneer nog niet op het hoogste niveau geacteerd heeft ben ik bijzonder enthousiast over het feit dat ajax kroaten wilt halen, de instelling van die jongens daarvandaan is altijd goed. Zetten het team belang boven de individu, zie het nationale team.

Wilde Ajax echt van Hecke??? Onbegrijpelijk. Heb hem bij Heerenveen en Jong Oranje gezien. Onrustige verdediger waar je niet van op aankomt. Gelukkig dat Ajax niet weer dezelfde fout maakt als destijds met Pierie. Ook al een speler waarvan je vooraf bijna honderd procent zeker wist: dit wordt hem niet. Nu ken ik Medic niet. Maar voor 2 miljoen haal je een goede back up. Heeft deze jongen ooit in een Kroatiã«â€™s vertegenwoordigd team gespeeld? Wel is de cultclub waarin hij nu speelt - Sankt Pauli - van middenmoot Eredivisie niveau is. Hoe dan ook, afwachten maar. Echter, een beetje body achterin is broodnodig.

4 augustus 2023 om 11:23

Van Hecke is echt zoveel beter dan Pierie. Van Hecke als back-up zou echt prima zijn.

4 augustus 2023 om 11:35

Laat ik het zo zeggen: minder dan Pierie is waarschijnlijk niet mogelijk, maar vergelijkbaar met een doorsnee Eredivisie verdediger is meer op Van Hecke van toepassing. Maar hem goed vinden, zijn een paar bruggen te ver.

4 augustus 2023 om 11:51

Ik vind hem niet Ajax-niveau voor de basis, maar als back-up zou hij zeker meekunnen (dus bij schorsingen en blessures spelen tegen mindere tegenstanders). Is voetballend goed, vooral qua inspeelpasses en verdedigend ook prima. Potentie heeft hij wel, stuk meer dan Pierie. Hij is zeker beter dan de gemiddelde Eredivisie verdediger, verklaart vast ook waarom Brighton zijn contract heeft verlengd en het in hem ziet zitten.

4 augustus 2023 om 13:36

Omdat hij Nederlands kan volgens de berichten.... Wat natuurlijk echt een kul argument is om een speler te halen.

Wat zal tadic denken nu al deze aankopen worden binnen gehaald en er nog meer aan komt. Wilde hij grotere namen of was hij bezorgd dat er uberhaupt niets werd aangekocht?

4 augustus 2023 om 10:36

Ik geloof er eerlijk gezegd geen snars van dat Tadic weg is gegaan vanwege het gebrek aan kwalitatieve versterkingen, om vervolgens naar Fenerbahce te gaan. Hij zal denk ik zelf ook wel aanvoelen dat Steijn hem waarschijnlijk vaker zal wisselen (of passeren) en hij niet meer gezien zal worden als de onbetwiste speler die als 1e op het wedstrijdformulier staat, ondanks zijn statistieken. En ik denk dat het ook wel goed is voor Ajax om niet zo afhankelijk meer te zijn van een 34-jarige speler. Hij was de laatste speler van de gouden generatie 2018/2019, maar het is ook tijd om daar een streep door heen te zetten en om te bouwen aan een nieuwe lichting, wat natuurlijk ook hoort bij het proces met een nieuwe trainer, TD en AD.

4 augustus 2023 om 10:38

Ik denk dat het weinig uit heeft gemaakt voor Tadic. Deze aankopen zijn natuurlijk nog niet reden genoeg om vertrouwen te krijgen. Een Sutalo en die Rus zijn dat wel.

Ken de speler totaal niet dus je moet het maar doen met beelden die een vals beeld geven en fans uit Duitsland die misschien iets serieuzer te nemen zijn, meeste wat ik dan zie is dat hij met ruimte in de rug er niet zoveel van kan en aan de bal snel voor een lange bal gaat voor de rest weinig klachten.

Voor een back up speler boeit het toch niet zoveel, ben allang blij dat we geen 15M voor Van Hecke hebben betaald daar zie ik echt helemaal niks in.

Sommige mensen doen te opzichtig hun best om deze aankopen maar naar beneden te praten zonder ze ooit te hebben zien spelen. Puur om hun eigen ongenoegen te maskeren. Wat was het lachen toen ajax geduldig was. Wat waren we aan het hopen dat ze niets bleven doen zodat ajax 5e zou worden. Nou nee hoor…. Ajax gaat ook gewoon weer mee doen. Net zoals Feyenoord vorig jaar na een dramatische voorbereiding met veel nieuwe onbekende aankopen ineens kampioen werd, doet ajax straks ook gewoon samen met Feyenoord en psv mee om het kampioenschap.

Snap niet waarom Ajax Mees Hilgers van Twente niet koopt of Propper. De beste verdediging van de eredivisie afgelopen seizoen samen met Brenet en Smal. Nu koop je twijfelgevallen en een Hilgers (ik weet heeft net bijgetekend) haal je voor 10 miljoen en die staat er direct.

4 augustus 2023 om 11:08

Buiten dat Propper absoluut niet het niveau voor Ajax heeft wordt die volgende maand 30. Wat moet je daar nu mee dan? Dat is hooguit een optie als back-up. En die zal ook nog eens een stuk meer moeten kosten dan 2 miljoen verwacht ik, en daar zit vervolgens dan geen restwaarde meer op.

Overigens was de Feyenoord verdediging de beste van afgelopen seizoen, niet die van Twente.

4 augustus 2023 om 11:25

Hilgers voor 10 miljoen? Dat is wel erg veel. Zie in hem geen basismateriaal voor Ajax en Medic zal ook back-up worden verwacht ik.

Dit is echt de meest random transferperiode van Ajax. Maargoed laten we het afwachten misschien worden we wel verrast.

Dit is een ontzettend niet des Ajax-achtige aankoop: Medic en/of Van Hecke zijn meer het type aggressieve rauwdouwers zonder al teveel techniek of verfijning.

Mandekkers, uitschakelaars, bus parkeren voor het eigen doel. Die kunnen beter met het hoofd dan met hun voeten spelen. Tom Beugelsdijk met een buitenlandse naam, zeg maar. Maar omdat het zo niet des Ajax is, weet je wel dat dit soort spelers op dit moment in hun selectie ontbraken. Uiteindelijk is het achterin al anderhalf jaar kwetsbaar en slecht, dus misschien is een aanpassing van stijl achterin wel wat Ajax nodig heeft. Feyenoord wordt ook kampioen met een type als Trauner.

4 augustus 2023 om 11:32

Nou vind ik Trauner overigens een prima verdediger. Man uitschakelen en heel vaak de bal direct spelen naar iemand van dezelfde kleur. Dus als Medic een kopie is: van harte welkom!

4 augustus 2023 om 12:36

Precies, het voelt onnatuurlijk en anders. Maar misschien is dat precies wat Ajax nodig heeft om te breken met de trend van afgelopen de anderhalf jaar:

Uitschakeling Benfica, gedrag Overmars, doping Onana, vertrek Ten Hag, mislukte transferzomer 2022, rampseizoen Schreuder, inadequaat handelen Van der Sar, slachtoffer Heitinga...

Het is wel weer tijd voor een opwaartse lijn, want het begin van het ongeslagen doorkomen van de groepsfase van de Champions League is alweer bijna twee jaar terug.

Wat een zomer maken we mee in Amsterdam. Allemaal gokjes die echt 0 internationale ervaring hebben en dan weer willen meedoen in de Europese top. Ik heb nieuws gaat niet gebeuren! Een schande voor de filosofie en Cruijf zou zich omdraaien in zijn graf. Een verdediger van het 2de niveau van Duitsland daar kan je gewoon een jeugdspeler voor gebruiken tevens heeft deze miskoop ook nog eens geen ervaring bij jeugdelftallen want 1x bij de -23 ingevallen 😅… als Hecke te duur is dan komt Sutalo ook niet want die kost 10 mil extra. Wie trekt er nog aan de noodrem in Amsterdam want het lijkt een enkeltje middenmoot te worden.

4 augustus 2023 om 12:45

En vorig jaar kochten we zogenaamd allemaal ervaren jongens voor grote bedragen. Hoe ging dat ook alweer? Volgens mij hadden Neres en een Antony ook geen internationale ervaring.

Hou alsjeblieft je mond over Cruijff want zo te lezen weet jij totaal niet waar de man voor staat.

Hecke is trouwens te duur als BACKUP. Heeft niks met Sutalo te maken.

Voor 2 miljoen natuurlijk minimaal risico. Lijkt een degelijke verdediger die prima als back-up is, geen idee of hij basisniveau kan worden. Had persoonlijk liever Mbuyamba gezien. Moet een paar miljoen kosten, verdedigend goed, maakt kopgoals, voetballend sterk en ook een goede techniek en is Nederlands.

Het is wel een reus zeg...niet alleen lang maar fysiek ook....lijkt wel een betonblok.

Ajax heeft in tegenstelling tot voorgaande jaren nu wel meer lengte met deze jongen, Alvarez, vd Boomen, Tahirovic. Verdedigend waren ze voorheen kwestbaar door de lucht, dat lijken ze nu op te lossen

Ik hoop toch dat ze voor die Vitik van Sparta Praag gaan als back-up voor Satulo. Vind daar meer potentie in zitten.

Ik vind het allemaal maar middelmatige aankopen. Alleen de aankoop van Borges zou nog wel eens leuk kunnen zijn. De rest is weer middelmaat. Waarom een keeper voor 10 miljoen kopen die reserve was? Belachelijk veel geld terwijl je Gorter nog achter de hand hebt!
Ik wil beetje ervaring erbij in het centrum achterin, een spits die Brobbey op scherp zet en een betere rechts- en linksback!

4 augustus 2023 om 12:18

Eens, die plekken zouden de prioriteiten moeten zijn. Op de goal met Rulli, Pasveer (wel geblesseerd), Gorter (mogelijk verhuur) en Setford zou je toch meer dan genoeg opties moeten hebben? Setford kan echt wel een aantal maanden back-up zijn tot Pasveer weer fit is (en tegelijk in JA spelen), staat te boek als groot talent. Wat voor vertrouwen geef je nu aan dit soort spelers? Ook Tahirovic lijkt niet echt nodig en zie niet eens zoveel potentie in hem. Van den Boomen gratis is wel prima. Deze Medic dan een minimaal risico, maar zou dan eerder voor Mbuyamba gaan als back-up/concurrentie. Borges twijfelgeval, maar voor 14 miljoen kan je het wagen aangezien hij home grown is.

Waarom zijn veel mensen hier negatief om dat hij uit de 2 e Bundesliga komt? Dat is gewoon een hele goeie sterke competitie. ik zie het wel zitten met deze speler brengt wat power mee, iets wat afgelopen seizoen nodig werd gemist

Ik ken geen van de spelers die Ajax aantrekt. Ben benieuwd wat het gaat worden..

4 augustus 2023 om 14:34

Hé toevallig, dat heb ik met de spelers die Feyenoord aantrekt namelijk ook.

4 augustus 2023 om 15:36

Als we eerlijk zijn als je een beetje kennis hebt van spelers dan ken je die spelers die Feyenoord heeft gehaald/wil halen wel. Iedereen die zij willen/hebben gehaald zijn wel bekender dan Ramaj, Tahirovic en Medic onder Nederlands publiek. Ook Ivanusec is al een vrij bekende speler voor Nederlandse begrippen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren