Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax A1 rekent nu wél af met leeftijdsgenoten van Barcelona

Laatste update:

In de ‘grote’ Champions League staan Ajax en Barcelona woensdag tegenover elkaar in de Amsterdam ArenA en daardoor speelden de hoogste jeugdelftallen van de clubs dinsdag alvast tegen elkaar op sportpark De Toekomst. Dat gebeurde in het kader van de UEFA Youth League, de Champions League voor jeugdploegen. Ajax A1 maakte op bezoek bij Barcelona veel indruk, maar bleef in Catalonië nog steken op 2-2. Barcelona knokte zich destijds terug van 0-2 naar 2-2 en Ajax zwoer een beter resultaat in Amsterdam. Dat lukte: het werd 1-0.

Het begin was niet bijzonder goed van de Amsterdammers, maar Ajax kwam steeds beter in het spel en zette de leeftijdsgenoten uit Catalonië naarmate de eerste helft vorderde meer en meer onder druk. Ajax was oppermachtig. Smaakmaker Abdelhak Nouri werkte de bal bijna via een aantal tegenstanders tegen de touwen, maar de aanvaller had het geluk niet aan zijn zijde. Ook Adham El Idrissi had zijn ploeg op voorsprong kunnen (en zelfs moeten) schieten, ware het niet dat hij op de keeper stuitte.

Pas in de laatste minuut voor rust wist Barcelona voor het eerst echt gevaar te stichten voor het doel van Ajax-keeper Stan van Bladeren. Het was direct een dot van een kans: Lionel Enguene raakte de paal. Na rust greep keeper Van Bladeren in op een inzet van Xavier Quintilla, alvorens Ajax de 1-0 produceerde. De keeper van Barcelona pakte de bal op na een terugspeelbal, waardoor Ajax in ‘de zestien’ een indirecte vrije trap mocht nemen. Nouri ging achter de bal staan; het balletje breed werd afgemaakt door Vaclav Cerny.

Ajax speelde prima en creëerde genoeg kansen om het duel definitief te beslissen, maar dat deed het niet. Zo werkte Robert Muric de bal tot tweemaal toe naast en verzuimde ook Cerny het duel definitief te beslissen. Ajax heeft in de Youth League nu acht punten verzameld. Na de 6-1 tegen Paris Saint-Germain volgden gelijke spelen tegen APOEL Nicosia (0-0) en dus tegen Barcelona (2-2).

Ajax heeft de beste jeugdopleiding van Nederland

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heerlijk. Over twee wedstrijden misschien wel een klasse beter dan de jeugd van Barcelona. Toch een van de beste jeugdopleidingen ter wereld. Is iets om trots op te zijn.

4 november 2014 om 21:19

Deze wedstrijd gezien via Ajax Exclusief was weer eens genieten geblazen!

4 november 2014 om 23:40

Wat boeit het allemaal, het jeugd is bedoeld voor 1 ding: potentiële eerste spelers afleveren en meer niet.

4 november 2014 om 23:46

is allemaal heel leuk maar psv a1 had 3 jaar geleden 5-0 gewonnen van barca a1, heel het team was getalenteerd; enige echte doorgebroken zijn willems, memphis en
locadia; jeugdelftallen zegt vrij weinig, er zullen uiteindelijk maar paar echt goed gemoeg zijn voor 1e

4 november 2014 om 23:54

Hoezo ga je PSV vergelijken met Ajax? Slaat nergens op, 4-5 jaar geleden was de jeugdopleiding van Ajax de verkeerde kant op aan het gaan maar tóch kwamen daar basisspelers als Van Rhijn, Veltman, Klaassen etc uit en recent natuurlijk El Ghazi. Daarbij is de lichting die er nu aankomt pas de eerste die we kunnen scharen onder de Fluwelen Revolutie en ik denk dat daar behoorlijk wat talent tussenzit die het ook bij Ajax1 gaat doen.

5 november 2014 om 00:00

Op zich is het best een prima vergelijking toch? Ik denk dat hij bedoelt dat er vaak maar een aantal jongen echt in het eerste komen. Zelfs al zit je in een van de beste jeugdopleidingen ter wereld.

5 november 2014 om 00:09

Ik maak een vergelijking om te benadrukken dat schijn kan bedriegen. Zeker zitten in de A1 potentiële basisklanten in het eerste, maar dat je bijna alle posities met jeugd wilt aanvullen en dan nog Europese ambities hebben gaat simpelweg niet. Er zullen altijd een paar afvallen. Uiteindelijk moet je de portemonnee toch opentrekken voor jongvolwassenen(21-23), die er gelijk staan.

5 november 2014 om 00:11

Dat lijkt me raar. PSV speelde 3 jaar geleden helemaal niet in de CL en het jeugselftal ook niet. Bovendien speelde Willems niet in de jeugd van PSV want hij komt van Sparta. Ben benieuwd waar jij deze info vandaan haalt?

5 november 2014 om 00:14

Was op een toernooi.

5 november 2014 om 00:19

Oh zo! Natuurlijk ga je nooit een A1 over kunnen hevelen naar Ajax 1. Daar heb je gelijk in. Maar dat Ajax steeds Duartes etc moet gaan halen, dat moet nu langzaam maar zeker uitgesloten worden. Ik zie liever het volgende:

- Huidige Ajaxtoppers als Cillessen, Klaassen, El Ghazi, Veltman, Van Rhijn
- Aangevuld worden ieder jaar met 2-3-4 toptalenten van A1
- Alleen de ontzettend goede spelers van de Eredivisie halen voor de plekken die niet opgevuld kunnen worden met talent (suarez, Huntelaar en noem die spelers maar op)
- 30 ers terugkomen: Sneijder, Van der Vaart (is nu te laat) etc

Dan blijft de cirkel Ajax in stand. Want ik weet dat de mannen op gegeven moment voor het geld naar het buitenland gaan, al moet je die periode wel zo lang mogelijk uitstellen. Ik vind dat de salarissen omhoog mogen als je veel geld op de bank hebt staan. Dan kan je een Blind nog een jaartje houden, moet hij met 2jr verlengen bijv en gaat de transferprijs alleen maar omhoog..

Dit ook voor Feyenoord, PSV en andere topopleidingen in NL en je krijgt een betere competitie..

5 november 2014 om 00:26

Willems? Die komt van Sparta 1. Niet van de PSV jeugd. Hij had z'n debuut al gewoon gemaakt in het profvoetbal.

Buiten die onzinnige discussie om: Erg leuk om te zien, alleen heb ik toch continue iets van, dat jeugdvoetbal is leuk... Maar het zegt niks. Kijk naar jongens als Aisatti. Kwam uiteindelijk niks van terecht. Hoop dat zon Nouri straks wel fysiek mee kan!

5 november 2014 om 01:00

keffie270.

Als je PSV zou volgen zou je weten dat de jeugd Barcelona al jaar en dag mee doet aan het Ottencup tournooi die elk jaar vlak voor het begin van de Eredivisie georganiseerd wordt op de Hertgang bij Psv. Daar is die wedstrijd dus ook gespeeld waar Memphis het over heeft.

Daarnaast is Willems wel degelijk als jeugdspeler gehaald bij Sparta, en heeft een tijd bij de belofte gespeeld. Hij is echter relatief snel doorgestroomd naar het 1e door blessures en deed het zo goed dat hij nooit meer is teruggezakt naar de beloften.

Daarnaast doet Jong PSV ook mee aan de Premier League Cup. Ook een soort van championsleague achtig tournament om internationale ervaring op te doen. Onder meer Chelsea, Manchester United, Benfica en Schalke 04 doen mee aan dit tournament en PSV heeft haar 1e wedstrijd tegen de jeugd van West Ham United dit seizoen uit gewonnen met 0-5.

Voordat je van alles gaat roepen doe eens wat research. Je kan tegenwoordig alles vinden via internet.

5 november 2014 om 01:14

Panerai, Willems had al 16 wedstrijden in het eerste bij Sparta erop zitten. Hoeveel wedstrijden heeft hij in de A1 van PSV gespeeld? Volgens mij net zoveel als CL wedstrijden

5 november 2014 om 02:35

Voor het eerst ben ik het met je eens @ memphis7..... Het is indd zo dat alleen maar een handje vol spelers in aanmerking komt voor het eerste 11tal. Collectieve resultaten zeggen niks noppes nada! Nouri vind ik bijvoorbeeld echt geweldig om te zien, maar fysiek stelt hij echt niks voor. Dat zal zwaar tegen hem kunnen werken op het alles hoogste niveau. Hopelijk ontwikkeld hij zich met name fysiek.

5 november 2014 om 04:04

Myvision je hebt het over de jeugdopleiding van Ajax en dan kom je met El Ghazi?

5 november 2014 om 06:41

Ik denk niet dat de jeugd van Chelsea, Schalke en Benfica daar tijd voor hebben. Die jeugd speelt ik de youth league namelijk dus dan kom je uit bij clubs als West Ham maar dat is dus een lager niveau dan clubs als Barcelona. Stop is om PSV bij een bericht over Ajax te halen want dat is totaal niet relevant. Wees gewoon is een keer trots op een resultaat van een andere club en geef gewoon toe dat Ajax een goede jeugdlichting heeft.

5 november 2014 om 06:46

Hij heeft het over huidige ajax toppers. Daar is momenteel el gazi er 1 van

5 november 2014 om 07:09

@the Artist,

Je kan wel vanalles denken maar zoals ik ook al tegen Kevin zegt kun je het ook gewoon even googlen als je het niet weet.

Deze teams die ik net opnoem doen gewoon aan dat toernooi mee. Daarnaast heb ik het over de beloften van deze clubs niet over de A1. Dat zijn dus 2 verschillende teams. De beloften zijn de beste jeugdspelers en de A1 zijn de beste uit een bepaalde leeftijds categorie geloof ik.

De A1 van PSV speelt elk jaar tegen barcelona in de Ottencup. En heeft daar vorig seizoen geloof ik met 5-0 van gewonnen. Daarnaast heeft de A1 van PSV dit jaar ook nog gewonnen van de A1 van Ajax op de Toekomst. Ik denk echter wel dat de A1 van Ajax sterker is op dit moment.

Er lopen in bijde teams grote talenten rond die in de toekomst wel eens het verschil kunnen gaan maken in de 1e elftallen.

5 november 2014 om 07:17

@trodat4030

Volgens mij 3 of 4 wedstrijden.

Daarnaast kan je wel allemaal popijopie gaan doen betreft Championsleague. maar voorlopig staat Psv, ondanks dat ze al 5 jaar geen championsleague meer spelen nog steeds boven Ajax in de Eufa club ranking. Daarnaast is PSV uberhaubt de laatste club In Nederland geweest die iets noemenswaardig heeft gepresteerd in dat toernooi.

Ik kan je overigens met zekerheid grenzende waarschijnlijkheid mededelen dat PSV het dit seizoen Ajax niet meer zo makkelijk gaat maken betreft de directe plaatsing voor de groepsfase van de championsleague. De kans is naar mijn mening relatief groot dat Ajax PSV voorlopig in die ranking niet voorbij gaat streven.

29psv Eindhovenned13.883220.233218.72005.84286.183...
30ajaxned10.883215.233214.72009.842811.1832...

5 november 2014 om 07:35

Goed zeg! Gefeliciteerd joh!

5 november 2014 om 07:36

Niet slecht voor een provincieclubje!

5 november 2014 om 07:37

@gimmert, in zijn 2e reactie noemt hij El Ghazi idd een huidige Ajaxtopper maar in zijn 1e reactie noemt hij El Ghazi een recente basisspeler uit de jeugdopleiding.

5 november 2014 om 07:54

@roma

Thanks man. Inderdaad niet slecht!

Deste pijnlijker voor de o zo grote clubs uit de randstand. Jullie moeten een provincie clubje boven je dulden op zowel de ranglijst als op de ''grote'' uefa ranglijst.

Auch!

5 november 2014 om 08:23

Wat boeit die ranking? Beiden plaatsen geven evenveel rechten, namelijk een 3de plek in de koker. Kortom een grote kans op geen 2de ronde voor beiden ploegen...

5 november 2014 om 10:19

@myfision Wat ben ik blij dat jij het niet voor het zeggen hebt bij Ajax

5 november 2014 om 11:15

@ Memphis7

Leuk dat PSV dat gedaan had, maar de A1 van Ajax presteert al langer goed in de Uefa Youth League. Dat is namelijk wel een competitie die Ajax serieus neemt voor haar jeugd, omdat daar de weerstand gewoon hoger is dan in Nederland. Dus goede resultaten daar zijn voor Ajax belangrijk.

5 november 2014 om 13:36

@ Marchello1
Klopt, die heeft maar eigenlijk een jaar van de jeugdopleiding van Ajax genoten, dus echt een jeugdexponent is dat niet. Dat ze zulke jongens halen, zoals nu ook weer Zivkovic is wel sneu voor de kleinere clubs in Nederland, maar vind ik eigenlijk voor Ajax beter dan mannen als Duarte.

@afca_410
Ok, onderbouw. Hoe wil jij het graag zien? Kijk, ik ben een supporter van Ajax en het Nederlands voetbal, de filosofie en de connectie met de jeugd. Nu kan je wel gewoon in het wilde weg iets roepen, maar ik zie jou met opvallend weinig argumenten en daar heb ik dan weer bijzonder weinig mee.

Poll; de reacties stromen weer binnen... Goed bezig VZ

Mensen: brillen af! Discussier maar!!:D

4 november 2014 om 21:07

Schijt aan de poll. Dit is alles wat we in Nederland nog hebben. Morgen zie je Suarez weer als vanouds scoren in de Arena, dan is alles weer anders.

4 november 2014 om 21:07

Reinste onzin dat Ajax de beste opleiding van Nederland heeft, ze beschikt over de beste opleiding van de hele wereld.

4 november 2014 om 21:26

Als je de beste opleiding van de wereld hebt, heb je ook de beste van Nederland.

4 november 2014 om 22:48

Dankje Johan

4 november 2014 om 21:08

Ik vind de huidige a1 niet heel herkenbaar met al die buitenlanders. Krijg liever pak slaag met herkenbaar elftal dan dat het in de jeugd al een vreemdelingenlegioen is. Enige voordeel is dat Ajax zijn jeugd wel serieuze kansen geeft in tegenstelling tot een man city

4 november 2014 om 21:09

Omdat er een Tsjech en een Kroaat meespelen? De rest vd basis van vandaag was mi gewoon Nederlands.

4 november 2014 om 21:33

Ze moeten wel mee gaan met de tijd.
En Nederland is te klein.
Ajax moet meer top talenten laten doorstromen dan 15 jaar geleden.

4 november 2014 om 21:37

Haha wat een onzin zeg. Twee buitenlanders in het elftal en het is meteen onherkenbaar? Alsof je uberhaupt drie spelers kent zeg.

4 november 2014 om 21:40

En normaliter een Belg. Dus meet dan een kwart van het elftal. Vind ik erg veel. Tel daar de Marokkanen bij op die hun definitieve voetbalnationaliteit pas over een paar jaar kiezen

4 november 2014 om 21:43

Ik ken ze allemaal. Misschien erger ik me er ook wel gewoon aan dat de Nederlandse jeugd aan alle kanten voorbij wordt gehold door jongens met Surinaamse of Marokkaanse roots, omdat deze jongens nog hun stinkende best willen doen en alles er voor over hebben.

4 november 2014 om 21:47

Leyder speelt normaal gesproken niet in de basis. El Mahdioui is de eerste keuze op die plek. Het is onzin om te stellen dat de Nederlandse jongens er minder voor over hebben. Dit is gewoon een afspiegeling van de moderne maatschappij want met van de Beek, Mirani, van Bruggen, Eiting en van Bladeren stonden er gewoon 5 'nederlanders' in de basis.

4 november 2014 om 21:47

Josephius

Vind dit wel een beetje overdreven geneuzel hoor Om een elftal met twee buitenlandse spelers al een vreemdelingenlegioen te gaan noemen. De Marokkanen die erin spelen kiezen misschien over een aantal jaar pas de voetbalnationaliteit, maar zullen wel met alle waarschijnlijkheid haast allen in Nederland geboren en getogen zijn.

4 november 2014 om 21:49

Wat een bekrompen houding zeg, als het niet allemaal een blonde kop en blauwe ogen heeft is het niet herkenbaar? Ajax is de club van Amsterdam, waar alle kleuren, soorten en maten rondlopen. Lijkt mij uitstekend herkenbaar en representatief.

4 november 2014 om 22:08

Daarnaast hoef je niet bang te zijn dat er over een aantal jaar allemaal Marokkanen of Surinamers in het eerste van Ajax zullen lopen. Want als het er echt op aankomt, zie je dat die jongens meestal als eerste afvallen.

4 november 2014 om 22:13

Daar komt een deel van mijn negatieve houding ook vandaan maar vind het lastig onder woorden te brengen zonder anderen de kans te geven de "je-bent-een-racist-kaart te spelen.

4 november 2014 om 22:20

als het vriminelen zijn zijn het pas marokkanen en surinamers he, nu ze positief opvallen zijn t hollanders ey

4 november 2014 om 22:31

wat een mafkees ben jij ook

5 november 2014 om 00:07

surinamers stromen vaker door in het eerste elftal ,kijk maar naar Kishna.
Kwa mentaliteit hebben de surinamers een voorsprong op de marokanen.

5 november 2014 om 08:01

Dat het latig uitleggen is zonder dat anderen de 'racismekaart gaan spelen' heeft wellicht te maken met het feit dat het wat lastig is raciatisch ideeën zo uit te leggen dat het allemaal niet zo racistisch klinkt...?

5 november 2014 om 11:19

@ Josephius

Tja, als jij alleen "blanke" jongens als Nederlandse jeugd of als Nederlanders ziet dan word het heel moeilijk omdat niet als racistisch te zien. Trouwens had jij daar ook zoveel problemen mee in de jaren negentig, daar speelde toch ook een hoop donkere jongens in waarvan sommigen geen Nederlanders waren.

Wat een geweldige groep is dit bij elkaar zeg! Geweldig wat een talent is er te zien in onze A1. Hier gaan we nog heel veel plezier aan beleven. Nouri wordt een hele grote!

4 november 2014 om 21:01

Inderdaad, echt geweldige talenten, hopelijk blijft de doorstroom ook zo goed. Als we zulke goede jeugdspelers blijven produceren en dan kunnen we daar nog veel van genieten in Ajax 1.

4 november 2014 om 21:14

Ik heb persoonlijk meer met Cerny, Muric en van de Beek. Ik ben benieuwd hoe Nouri het in Jong/ajax 1 gaat doen met zijn fysiek. Technisch is hij echt van een hoogniveau, maar is dat genoeg wordt denk ik de vraag bij hem. Hoop het natuurlijk van wel. Het idee is dat deze talenten straks het eerste aanvullen met Klaasen, Veltman, (denswil), Fischer ect. Dan kan het wel eens heel mooi gaan worden. Zal nog wel 2 jaar duren denk ik. Wellicht dat er in de Winterstop nog een schoonmaak wordt gehouden met Ligeon, Moisander, Sigi, Duarte (ligt aan zijn ontwikkeling), verder Keskin ja/nee, El Hasnaoui ja/nee, Zodat de talenten al eerder de stap maken naar Jong en daardoor dichter bij het eerste staan.

5 november 2014 om 15:55

Techniek zal het uiteindelijk altijd winnen van kracht. Laat Nouri lekker zijn spelletje spelen, de kracht komt vanzelf wel.

Heerlijke wedstrijd gezien, Ajax A1 was oppermachtig en veel en veel beter. Als ze de kansen die ze kregen af hadden gemaakt en wat scherper waren in de eindfase werd het hier 5-0. Wat een talent zit er in die ploeg, Eiting (vm, 16 jaar en B junior) viel vandaag ook op, erg sterk. Verdediging was erg goed, viel mij vandaag ook op (lartey, van Bruggen, Mirani en Sevastano).

Voorin blijft het smullen met van de Beek, Nouri, Cerny, Muric en El Idrissi.

4 november 2014 om 21:15

Zou fijn zijn als er ook wat nederlanders tussen zouden zitten,maar als ik die namen hoor komt het allemaal uit het buitenland daar

4 november 2014 om 21:32

*zucht*, ga eerst even wat onderzoek doen voordat je met zo'n uitspraak komt alstublieft.

4 november 2014 om 21:33

Jaa zeker. Van de beek en Van Bruggen, dat soort namen hoor je nooit in Nederland

4 november 2014 om 21:34

Twee. De rest is gewoon Nederlands. Niet iedereen heet Jansen of Pieters, of heeft ouders/voorouders die uit Nederland komen. Maar dan zijn die jongens nog steeds gewoon Nederlands hoor...

4 november 2014 om 21:35

Alleen Cerny en Muric hebben een andere nationaliteit volgens mij...

4 november 2014 om 21:35

Alleen Cerny en Muric zijn buitenlands. Maar ik begrijp de jaloezie uit Eindhoven. Bestaat er misschien ook een mini-europa league?

4 november 2014 om 21:36

Dus dan zouden wijnaldum depay en narsingh en maher ook buitenlands zijn??

4 november 2014 om 21:36

Hahahahaha shariff

4 november 2014 om 21:37

Ongenuanceerde opmerking van je, de a1 selectie bestaat voor 9/10 deel uit Nederlandse jongens. Door de multiculturele cultuur heb je mensen met de gekste namen die buitenlands doen voorkomen maar gewoon Nederlander zijn.

4 november 2014 om 21:40

Zegt een Psv'er. Waar welgeteld drie 'nederlanders" in de basis staan. In Eindhoven werkt het misschien anders, maar jongens die in Nederland geboren worden zijn gewoon Nederlands in de rest van Nederland.

4 november 2014 om 21:40

Enkel Cerny en Muric zijn buitenlanders, de overige spelers zijn allemaal Nederlanders naar mijn weten. Indien iemand niet een naam als Boer of de Jong draagt, betekent dit niet direct dat het geen Nederlanders betreft.

4 november 2014 om 21:55

Willems, Bruma, Rekik, Wijnaldum, Maher, Narsingh, De Jong en Zoet.

Je hebt gelijk, het zijn er drie!

4 november 2014 om 22:04

Zoals Nl-PSV-FCDB ze identificeert zijn het er maar 3 ja, De Jong, Zoet en Hendriks. Want alles dat een ander kleurtje heeft of een vreemde naam is volgens meneer buitenlands!

4 november 2014 om 22:18

Leyder is Belg maar hij is geen basisspeler.

4 november 2014 om 22:32

snappp😂😂😂

5 november 2014 om 00:40

Migi84

Snap je em. Volgens je collega supporter zijn Willems, Bruma, Narsingh, Bruma, Depay ook geen Nederlander. Hoe bekrompen?

5 november 2014 om 01:30

Ah sorry ik was een beetje traag van begrip

En ik ben niet voor PSV

Waar slaat deze poll op? De jeugdopleiding van Feyenoord is al jaren als nederlands beste verkozen.

Wel een mooi resultaat van deze jonge Ajacieden. Laten we hopen dat Ajax 1 morgen ook kan stunten, alhoewel dat minder reeël is.

4 november 2014 om 21:04

Tja, dat is natuurlijk arbitrair. Europese onderzoeken zetten de Ajax-opleiding boven die van Feyenoord. Er is geen absolute waarheid. Maar de poll slaat natuurlijk nergens op, omdat nergens in het artikel het vergelijk met Feyenoord wordt gemaakt. Ben wel benieuwd hoe de Feyenoord A1 het af zal brengen tegen Barca A1.

4 november 2014 om 21:06

In Nederland wel ja, maar Europees juist niet. Een ding kunnen we in ieder geval stellen, de Knvb gebruikt andere factoren dan in Europa.

Over vanavond Ajax A1 echt oppermachtig tegen Barca A1, geweldige talenten, zijn ook nog overwegend eerste jaars A jeugd, alleen Lartey, van Bruggen, Mirani, Muric waren tweede jaars A jeugd. Riedewald, Leyder, Owusu ontbraken dan nog.

5 november 2014 om 00:02

Bazoer en Zivkovic zouden ook qua leeftijd nog mee hebben mogen doen

4 november 2014 om 21:06

Acapulco. Feyenoord de beste van Nederland, Ajax de beste van Europa

4 november 2014 om 21:10

Klopt dat Feyenoord de prijs al een keer of 3 voor beste jeugdopleiding heeft in Nederland. Ajax heeft de prijs gekregen voor beste jeugdopleiding van de wereld ( Feyenoord stond trouwens ook in de top 10. Welke van de 2 beter is, ik zou het je niet kunnen zeggen maar denk dat ze allebei van wereldniveau zijn.

Voor de liefhebber dit was de top 10:

Ajax Amsterdam
Partizan Belgrado
FC Barcelona
Hajduk Split
Sporting Portugal
Rode Ster Belgrado
Sparta Praag
Real Madrid
Dinamo Zagreb
Feyenoord Rotterdam

4 november 2014 om 22:06

Opvallend veel Oost-Europese ploegen, ik zou Southampton ook in dat rijtje zetten.

4 november 2014 om 22:37

Verplancke, dat rijtje is helemaal niet de top 10 van beste jeugdopleidingen. Dat is het lijstje van clubs dat de meeste spelers heeft opgeleid dat nu in de hoogste regionen van het betaald voetbal speelt. Tuurlijk is dat belangrijk, maar dat is niet hetgeen dat je de beste maakt. Uiteindelijk kan het namelijk ook betekenen dat de spelers van Hajduk bij clubs als Osijek e.d. spelen. Dat wil dus niet veel zeggen over de kwaliteit.

Als je naar de kwaliteit van de opleiding kijkt dan gelden meerdere facetten en niet alleen de kans om profvoetballer te worden (want ook spelers van met alle respect Helmond Sport zijn profvoetballers). Er gelden zaken als mentale ontwikkeling, fysieke ontwikkeling, technische ontwikkeling en tactische ontwikkeling. Verder spelen zaken mee als faciliteiten, kwaliteit van de trainingen en trainers en eventuele andere opleidingen (zodat je ook iets buiten het voetbal kan gaan doen). En natuurlijk hoe groot de kans is dat je het eerste elftal haalt en door kan stromen naar de wereldtop. Dan denk ik dat Ajax en Feyenoord niet veel op elkaar toegeven, maar Ajax door de iets betere mogelijkheden (extreem goede faciliteiten en wat meer financiële injecties in de opleiding) toch nog net de overhand zal hebben.

5 november 2014 om 01:08

Ik ga niet ontkennen dat Ajax een van de beste jeugdopleidingen van de wereld heeft. Maar dat lijstje is alleen maar gebaseerd op het feit hoeveel jeugdspelers er in het betaald voetbal terecht komen. Niet welke opleiding kwalitatief de beste spelers afleverd en op het hoogste top niveau terrecht komen.

Sommige Ajacieden denken dat ze op de toekomst een een of ander toverdrankje schenken waardoor spelers in eens zo goed worden maar dat is niet zo. Ajax heeft goede jeugdtrainers en een goede filisofie die spelers laat doorstromen naar het 1e. Maar de meeste spelers die in het betaald voetbal terrecht komen hebben gewoon weg een talent die door Ajax op de goede manier begeleid wordt, er gebeurd niks magisch op de toekomst dit komt gewoon door de grote jeugdopleiding en het relatief groot aantal talenten dat dat met zich mee brengt.

Nederland heeft gewoon veel talent rondlopen door dat er ook op amateur niveau relatief goede facaliteiten zijn. Het is logisch dat veel goede spelers bij Ajax terrecht komen omdat het de grootste club van Nederland is en dus voor de jeugd in Nederland het hoogst haalbare. Bovendien heeft Ajax ook veel jeugdelftallen. Dat er dus een groot aantal spelers van Ajax in het betaald voetbal terrecht komen is niet meer dan logisch.

5 november 2014 om 02:07

@panerai

Dat magische verzin je er zelf bij, ik denk wel dat ajax meer en betere begeleiding dan ooit heeft en er zitten nu veel mensen met voetbalverstand plus er is een echte langetermijn visie. Het heeft verwacht ik wel een positief effect.

Ajax heeft gewoon twee A en B elftallen, dus hoezo meer elftallen?

4 november 2014 om 21:14

Ik heb ook altijd het gevoel gehad dat dit een soort van troostprijs was van de Knvb.
Zonder de beste jeugdopleiding had Feyenoord in die tijd namelijk niks.
Er was zelfs een jaar waarin de A1, B1, C1, D1 van Ajax kampioen werden maar Feyenoord de beste opleiding in huis had, lachwekkend.

4 november 2014 om 21:38

Als er een ding Niet belangrijk is dan is het wel het kampioen worden. Want in de jeugd gaat het nu eenmaal niet om de ontwikkeling als team, want ze zullen het nooit allemaal redden. Waar het wel om gaat is dat er jaarlijks 1 of 2 aan kunnen sluiten bij de A-selectie!
Wie kijkt naar de kampioenen in de jeugd snappen er niks van. in de D1 kun je namelijk als een fysieke schopploeg ook meedoen voor het kampioenschap.. Feyenoord heeft de laatste jaren wel een aantal doorbraken gehad die het schoppen tot het nederlands elftal (misschien mede door de financieel slechte jaren) en dat is gewoon een knappe prestatie.

4 november 2014 om 21:39

@martjjn

Als je er geen verstand van hebt, zeg dan niks. De prijs voor beste jeugdopleiding heeft niks te maken met de prijzen die in de jeugd gepakt worden. Het gaat om het opleidingstraject dat een club biedt aan zijn spelers.

On: Weer een bevestiging dat Nlse clubs qua jeugd een stuk verder zijn dan de Europese grootmachten. Dit Ajax is een klasse beter dan de A1 van Barcelona.

4 november 2014 om 21:40

en hierbij uit ik me nog niet eens over wie de beste vd twee is, het is duidelijk dat deze beide van uitstekende kwaliteit zijn. Dit is de redding voor het Nederlandse voetbal.

4 november 2014 om 21:40

Ach hou toch op Martijn. De Uefa bekijkt het meer verdeeld over Europa, dus minder specifiek, en let niet zo precies op als de KNVB doet. Het heeft niets met een troostprijs te maken omdat dit gewoon los staat van de prijzen die behaald worden. Desalniettemin knappe prestatie van Ajax, laat het nu maar zien nu jíj de underdog bent.

4 november 2014 om 22:22

Emanuelson, van de Wiel, Stekelenburg, Ozbiliz, Anita Verthongen, Eriksen, Alderweireld, Blind, de Jong, Vermeer.
Dat zijn er al 11 allemaal bij Ajax gedebuteerd in het betaald voetbal en in 4 jaar Frank de Boer verkocht.
In die zelfde 4 jaar werd Ajax 4 keer kampioen en bestaat het eerste nu gewoon nog steeds uit bijna de helft eigen jeugd spelers.
En Feyenoord kreeg in die zelfde periode 4 keer de prijs voor de beste jeugdopleiding.
Ik weet niet waar de Knvb naar kijkt, maar uiteindelijk moet je kijken wat het eerste aan de eigen jeugd heeft, en dan haalt Ajax nog altijd met afstand het meeste rendement uit zen eigen jeugd.

5 november 2014 om 11:32

@ Acapulco

Als je kijkt naar de Europese en wereldwijde ranglijsten staat Ajax daar vaak op nummer 1 of in de top drie waar Feyenoord in geen velden of wegen te bekennen is. Wat dat betreft hecht ik meer waarde aan de internationale ranking´s dan die ranking van de Knvb die internationaal niet serieus genomen word. Bovendien staan internationale ranking boven een nationale ranking; en ja zo dacht ik er ook over toen Ajax een aantal jaar geleden die prijs van de Knvb won.

De Knvb hanteer hele andere eisen dan de gerenommeerde internationale ranking´s die al veel langer bestaan. Daarnaast vind ik het verbazingwekkend dat de Knvb een opleiding als beste bestempeld terwijl die opleiding zich qua sportief en financieel rendement nog moet bewijzen en nog lichtjaren achter ligt op die van Ajax. Overigens zal Ajax die "award" van de Knvb ook niet meer winnen zolang de Knvb award gekoppeld is aan de nationale jeugd competities en hoeveel jeugdspelers een club aflevert voor de jeugd elftallen van de Knvb. Twee onderdelen die Ajax niet als belangrijk beschouwt.

Veel leuker team om naar te kijken dan Ajax 1, spelen met veel meer durf.

4 november 2014 om 21:27

De kwaliteiten zijn ook beter op elkaar ingesteld denk ik. De 6 positie is lang een vraagteken geweest. Viergever/zimling/blind hebben er al gespeeld en nu Serero/riedewald. Gaat al stukken beter. Het middenveld staat nu wel redelijk. Andersen is goed bezig, Klaassen ook en de 6 spelen ook twee prima spelers die het daar aankunnen.

Boilesen is uit vorm en Moisander zit met zijn gedachte al ergens anders en helaas pakt Denswil zijn kansen niet met beide handen aan (laatste bekerwedstrijd, nonchalant..) Uiteindelijk zal Boilesen zijn vorm weer pakken en Denswil zich in de basis spelen. Dan staat het verdedigend gewoon goed imo.

De aanval is ook nog zoekende. El-Ghazi is vaker goed dan slecht. Kishna helaas andersom, maar hij kampt met kleine blessures. Hij heeft ook zijn houding tegen, maar het is te hopen dat hij weer in zijn vel komt en goed gaat voetballen. Fischer komt terug en ik verwacht dat hij sterk terug komt na een jaartje krachthonk te hebben gezeten. Verder zal uiteindelijk ook Milik onze Sigi uit de basis spelen. We hebben de speler, maar het moet nog afgestemd worden op elkaar, terwijl dat bij de A1 al helemaal gedaan is lijkt het. Iedereen weet zijn taak en die voert hij heel goed uit.

5 november 2014 om 11:33

@ Fcz_nick

Precies, als je echt Ajax voetbal wilt zien moet je bij de A1 zijn, regelmatig hoor ik de Boer pratend at we bij het eerste ook echt Ajax voetbal spelen maar daar is weinig van te zien.

En hier had nog veel meer ingezeten, Ajax was echt oppermachtig. Ik ben zeer onder de indruk van het vertoonde spel en dit is nog maar het begin. Ik zie de toekomst rooskleurig tegemoet.

4 november 2014 om 21:08

dat roepen jullie nu al jaren.
en elke keer blijken de meeste van die zogenaamde supertalenten toch weer zwaar tegen te vallen.

4 november 2014 om 21:14

De enigste die een groot talent was in deze lichting was Klaassen en die gaat aardig goed.

4 november 2014 om 21:14

De verandering van het beleid is pas 2 à 3 jaar geleden ingezet. Dus de echte structurele verbetering is nog niet echt te zien. Hopelijk wel met de komende generatie.

4 november 2014 om 21:20

Verder Veltman (dip gehad vorig jaar en speelt nu weer goed), Fischer (goed eerste jaar, matig tweede jaar en we zullen zien hoe hij is na de winterstop), Denswil (volgt Moiander op, heeft de kwaliteiten wel). Dat waren de vier grootste spelers uit de vorige goede generatie en die hebben allemaal het eerste gehaald.

Verder hebben talenten de tijd nodig. Maarja Eriksen, Siem de Jong, van der Wiel, Blind, Stekelenburg, Anita om er maar een paar te noemen, zijn natuurlijk waardeloze spelers..... Grapjas.

4 november 2014 om 21:22

Riedewald zelf zei dat hij heel veel profijt heeft van de revolutie en dat zijn genaratie de eerste zijn die daarvan doorkomen pas. Mooi om te lezen natuurlijk. Daarom zal het ook wel 2 jaar duren voordat de meeste bij het eerste zitten.

4 november 2014 om 21:43

fransen,

Daley en VDW zijn basis bij Man Utd en Psg. Welke andere Nederlandse club kan dat ook zeggen?

5 november 2014 om 02:09

Wacht nog maar even af fransen, ik denk dat je over 3 jaar het met ons eens bent.

5 november 2014 om 08:36

@scrumpti0uz

Wedden dat Blind niet in de basis zou staan bij United als van Gaal daar niet de leiding zou hebben?

5 november 2014 om 20:26

Fr12jules,

En wat is je excuus foor Vdw?

Geen verrassend resultaat van een zeer getalenteerd Ajax team tegen één van de mindere teams van La Masía. Valt me nog mee eigenlijk dat het maar 1-0 is geworden, maar aangezien de verdediging van Barcelona wél kwaliteit heeft kan ik dat ook wel weer begrijpen. Hopelijk weten een aantal spelers van de A1 van Ajax in de komende jaren door te breken, zitten een paar pareltjes tussen.

4 november 2014 om 21:45

Het had met gemak 3 of 4-0 kunnen worden, Ajax was zeer onzorgvuldig in de afronding. Eigenlijk was het een beetje dezelfde wedstrijd als in Barcelona tot de rode kaart van Leyder. Die keeper van jullie is wel een goede trouwens.

5 november 2014 om 17:51

André Onana kan goed keepen ja, staat ook in de belangstelling van de Engelse topclubs, met name Arsenal. Verder is dit team niet zo bijzonder, op twee verdedigers na.

Ik word hier eigelijk best wel treurig van, het is mooi dat onze (nederlandse) jeugd het zo goed doet maar voordat we er wat aan kunnen hebben in echte Cl/el zijn we ze al kwijt..

4 november 2014 om 21:40

Nou dat weet ik niet hoor. Dit beleid van Ajax is nog niet zo lang geleden ingezet en deze lichting is talentvoller dan de al doorgebroken lichting met o.a. Klaassen. Ajax' doel is om die jongens lang vast te houden en als het jeugdteam van Ajax een van de beste of de beste van Europa is, dan is het voor die jongens ook logisch om langer bij Ajax te blijven. Ik zeg: investeer het kapitaal niet direct in spelers, maar in hogere salarissen zodat spelers niet voor het geld hoeven te kiezen. Dan staat er straks al een sterke basis die tot 24, 25 blijft ipv 22, 23. En als je dat aanvult met talenten als Van de Beek, Nouri, Cerny, Muric enz enz dan kan je wel wat bereiken in Europa denk ik.

5 november 2014 om 00:09

@martijnr12: Eens! Het geld kan ook worden besteed aan bonussen, bijv. 2 ton per speler bij het behalen van CL overwintering, 3 ton bij het behalen van de kwartfinale etc.

Mooi resultaat, leuk en leerzaam om Europese wedstrijden te spelen. Over de poll, Jeugdopleiding van Feyenoord is toch de laatste jaren zeker beter. Breken meer spelers door die echt groei potentie hebben richting subtop europa.

4 november 2014 om 21:41

Ik ben dan ook erg benieuwd of Feyenoord ver zou komen in zo'n Youth League. Dan kan je pas echt zien wie de beste jeugdopleiding heeft denk ik. Maar dan moet Feyenoord 1 natuurlijk wel weer een keer in de cl komen.

4 november 2014 om 22:01

Die kans is er misschien volgend seizoen, volgens mij worden dan ook de landskampioenen van de U19 competities toegevoegd aan de Youth League.

4 november 2014 om 22:38

Volgens mij wil Feyenoord niet mee doen omdat ze bang zijn voor de vele scouts.

4 november 2014 om 23:15

Niet om lullig te doen maar de Ajax a1 is dit jaar en ook vorig jaar toch echt wel sterker dan die van Feyenoord

4 november 2014 om 23:26

Dat kan, we gaan het zien.

5 november 2014 om 02:19

Zeker beter? Right. Volgens mij is het alleen ajax die de laatste jaren een constante stroom aan spelers aan de subtop/top aflevert. Feyenoord kun je zeggen is dit jaar begonnen (de Vrij, Janmaat, Indi (deze speelt alleen echte top en valt nog aardig door de mand)). Maar ajax heeft een groter en langer trackrecord.

5 november 2014 om 11:13

Ik zeg toch ook laatste jaren? Ik weet niet precies alle spelers van beide clubs. Maar bij Feyenoord zijn de laatste jaren veel talenten van een hoog niveau doorgebroken.
Boetius, Kongolo, de vrij, Bmi, Clasie, Castaignos, Vilhena dit zijn allemaal spelers die al spelen of gaan spelen bij Europese (sub)top.

Ajax heeft inderdaad een groter en langer trackrecord, maar wat Feyenoord de laatste twee/drie jaar presteert is is gewoon ongelooflijk goed. Bij Ajax heb je maast Blind; Klaassen,veltman, misschien van Rhijn die misschien stappen omhoog gaan maken?

Hopelijk is de A1 inderdaad zo goed, zou geweldig zijn als daar 1/2 spelers zitten die de absolute top kunnen halen.

5 november 2014 om 11:51

Martins Indi door de mand? Bij NL misschien. Volgens mij speelt hij bij Porto wel redelijk goed. Hij is volgens mij door een Duitse krant net als El Ghazi genomineerd als grootste talent in de CL. Niet dat het veel zegt, vond het leuk te vermelden.

5 november 2014 om 11:51

Klopt, maar Ajax is niet minder zoals jij beweerd. Alderweirld, Verthonghen, Eriksen, Anita, Siem de Jong, Blind hebben recentelijk die stap gemaakt vanuit de jeugdopleiding. En ook Boilesen, Fischer, El ghazi, Kishna en Andersen hebben potentie.

Zo laat het enthousiasme maar los . "beste jeugd"of" rooskleurige toekomst" en als ze straks 18 19 zijn zitten de beste in londen of manchester en blijf je weer zitten met de leftovers.

4 november 2014 om 21:47

Je weet dat A1 staat voor onder 19? Een aantal van die spelers zijn dus al 18.. A1 werd vorig seizoen overtuigend kampioen en veel spelers hebben samen al Internationale toernooien gewonnen. Het is echt een heel sterk team en kunnen deze competitie winnen.

4 november 2014 om 23:42

overtuigend kampioen als je gelijk in punten stond met psv a1?

5 november 2014 om 20:34

Memphis7,

Ajax A1 werd voor de 3e keer in 4 jaar kampioen en speelt als enige ook internationaal. Zoals je weet (mag ik hopen) kon Ajax 5 speelrondes voor het einde zich al kampioen spelen, maar door de drukke schema kwam er uiteindelijk nog een beslissingspartij aan te pas.

Een beslissingspartij waar Ajax bewust ervoor koos om met een elftal te starten dat gemiddeld bijna 2 jaar jonger was dan Psv. Een van de doelpuntenmakers bijvoorbeeld, Dilrosun die nu bij Manchester City zit, was pas 15.

5 november 2014 om 11:54

Die Leftovers heeft Ajax allang laten gaan, er zal mogelijk nog een gevalletje Bouy tussen zitten maar we weten allemaal hoe lekker die jongen draait bij Panathinaikos. Ik denk dat veel van deze jongens het zullen maken in Ajax 1.

Ten eerste iedereen hierboven, het gaat er niet om hoe goed een team is. Wellicht dat het team van Ajax A1 erg sterk is maar het gaat nog altijd om het afleveren van de exceptionele talenten uit dit team. Als er 3 hele grote talenten in je lichting zit terwijl de rest bar slecht is heb je daar meer aan dan een team vol met redelijk grote talenten die qua team beter zullen presteren dan het andere team. Dit wil niet zeggen dat er bij Ajax geen exceptionele talenten rondlopen want Nouri, van de Beek en Muric zou ik maar al te graag bij PSV hebben in de jeugdopleiding.

4 november 2014 om 21:52

Precies het team is uitstekend waardoor ook de individuele klasse naar boven komt zoals het hoort. Je vergeet overigens Cerny

5 november 2014 om 02:14

Team zit vol met bijna alleen maar grote talenten, je vergeet Cerny nog op te noemen en je moet bedenken dat dit team ook maar 4 tweede jaars A jeugdspelers had, 6 eerste jaars en 1 zelfs nog B junior. Het mooiste vind ik nog wel dat er alle specifieke kwaliteiten inzitten die ajax 1 nodig heeft, Nouri met creativiteit en technische vaardigheid, van de Beek past perfect in het rijtje Siem de Jong, Klaassen, iemand die ook hard werkt en loopvermogen heeft maar ook een prima techniek heeft (moderne middenvelder). Cerny en Muric hebben echt geweldige acties en ik vind Cerny vooral heel erg compleet, niet alleen snel maar ook overzicht en doelgericht. Muric vind ik wat gemener (schwalbes maar wel weer professioneel).

Dit elftal geeft hoop in barre tijden, een aantal schitterende spelers. Hoop overigens dat deze jongens verstandig zijn en niet met het 1e elftal in zicht alsnog voor het buitenland kiezen zoals Bouy een paar jaar geleden deed.
Naast de welbekende toptalenten heb ik genoten van de jonge Eiting en is die Lartey echt een beest.

Nouri, vd Beek, Cerny, El Idrissi, Muric. Wat een geweldig A1 hebben we toch.

De wedstrijd niet gezien, omdat jeugdelftallen mij totaal niet boeien.
Wel leuk voor de mensen die de A1 van Ajax supporteren. Mooie overwinning.

Lekker belangrijk Ajax A1.... Gewoon treurig

4 november 2014 om 23:15

Daar zitten toekomstige 1e elftal spelers bij, dus ja zeker belangrijk voor een club die daar voor een groot deel afhankelijk is van de jeugdopleiding.

5 november 2014 om 02:15

Ja ik en vele anderen vinden het belangrijk, geweldige overwinning tegen Barca A1, dit is onze levensader.

Gewonnen zoals verwacht. Speelden bij vlagen erg goed voetbal, barca amper gezien. Jammer dat er niet meer doelpunten zijn gevallen had zomaar 3-0 4-0 kunnen worden.

Mooi maar het is allemaal ook wel weer relatief en moeilijk op waarde te schatten want dat zelfde Ajax A1 kreeg vorige week voor de beker van AZ A1 maar liefst drie treffers om de oren. Kwam na 3-0 achter overigens nog wel knap terug tot 3-3 maar werd daarna alsnog uit de beker geknikkerd.

4 november 2014 om 23:14

was wel een team met vooral wisselspelers en bovendien is AZ a1 dit jaar een prima team dat aan kop staat met ajax

Eiting was heel goed. B junior die mocht starten. Voor de rest mag het een wonder heten dat het maar 1-0 werd. Ajax a1 was niet eens top

Welke spelers zijn echt de uitblinkers van de A1 ? Spelen ze ook wel eens mee met Jong Ajax ?

5 november 2014 om 02:17

Uuuh tja, er zijn zoveel goeie spelers maar voorin lopen vier pareltjes allemaal verschillende types; Cerny, Muric, Nouri, van de Beek en ik vind El Idrissi het ook steeds beter doen.

VM was Eiting vandaag erg sterk als B junior en Mirani vind ik achterin heel sterk, maar ook van Bruggen heeft potentie.

Dit team moet beseffen dat als ze als groep bij elkaar blijven ze potten kunnen breken in het eerste en ook in de CL later. De kunst is alleen om deze groep bij elkaar te houden en dat de coaches hen zo goed mogelijk begeleidt.

Ajax heeft altijd al een goede jeugdopleiding gehad. Vraag me alleen altijd af ,,hoe meet je dat?''. Ik zou zeggen aan het aantal talenten wat doorstroomt naar de hoofdmacht. Volgens mij is Feijenoord dat het best gelukt in de afgelopen periode. Ajax levert misschien de meeste spelers op ,,eredivisie'' af. Maar het gaat juist om die 1 of 2 talenten die boven de middelmaat uitsteken. Dat zie ik op dit moment niet bij Ajax. Talenten ten over, maar echt veel verder dan ,,de status talent'' komen ze op dit moment nog niet. Ik denk dat Ajax vergeet dat de ontwikkeling van deze talenten een keer zo snel gaat als je investeert in routine (dan bedoel ik niet Zimling) op het veld tijdens wedstrijden en trainingen en, niet onbelangrijk, in de kleedkamer. Ik denk dat het daar op dit moment aan schort bij Ajax, jammer, want ze hebben volgens mij de mogelijkheden om die boost te geven.

5 november 2014 om 12:00

Routine? Jaap Stam, Marc Overmars, Frank de Boer, Dennis Bergkamp, Edwin van der Sar, Wim Jonk, John Bosman etc. Bij Ajax stromen ook veel talenten met veel kwaliteit door, dus volgens mij is dat nog niet zo zeker.

5 november 2014 om 12:35

Het valt mij op afcanats dat jij ook weer niet kan lezen en meteen in de aanval gaat. Natuurlijk is het een voorwaarde om goede trainers op het veld, accommodatie e.d. te hebben. Maar om de overstap te maken is het belangrijk dat je Routine als verlengstuk vvan de trainers in het veld hebt staan. Je team wordt beter, je talenten rijpen sneller. Maar goed, als jij denkt dat af te kunnen met alleen het rijtje wat je noemt..... Prima trainers waarschijnlijk, maar op het veld en in de wedstrijden heb je er geen kloten aan.... En, daar gaat het nu net om.

5 november 2014 om 13:09

De trainers brengen ook routine, zeker met hun achtergrond. Het zou mooi zijn als we een paar kwalitatieve routiniers ala eto o kunnen aantrekken maar dat is nog niet haalbaar gebleken. Als ze komen moet ze van het niveau Nigel de jong, Huntelaar, van der vaart, Maxwell zijn. Daarvoor is ons salarisplafon te laag omdat het nog niet financieel te verantwoorden valt, Ajax wil geen operationeel en dus structureel verlies draaien ook al hebben we een vette bankrekening. Dat beleid is niet duurzaam dus zal de eerst de begroting structureel omhoog moeten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren