Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Mislintat schakelt ondanks voorkeur scouting door naar goedkoper alternatief

Laatste update:

Directeur voetbalzaken Sven Mislintat van Ajax lijkt voorbij te gaan aan Thiago Almada, zo schrijft De Telegraaf. Hoewel de scouting en technische staf van Ajax een duidelijke voorkeur hebben voor de aanvallende middenvelder van Atlanta United, neemt de Duitse eindverantwoordelijke geen enkel risico. Mislintat zet in op de komst van Georges Mikautadze, die voor 15 miljoen euro moet worden overgenomen van FC Metz.

Mislintat was zondagmiddag aandachtig toeschouwer bij de Dutch Grand Prix. Franse bronnen melden dat de Duitser in Zandvoort was met Alain Migliaccio, de zaakwaarnemer van Mikautadze. De Georgische aanvaller van Metz wordt gezien als goedkoper alternatief dan Almada. Ajax zou de onderhandelingen met de huidige nummer twaalf van de Ligue 1 al begonnen zijn.

"Hoewel Mikautadze meer een spits is dan een aanvallende middenvelder en de scouting en staf van Ajax een duidelijke voorkeur hebben voor Almada, wil Mislinat geen risico lopen en pakt hij door bij de Georgiër", schrijft Mike Verweij. Mikautadze moet inclusief bonussen zo'n 15 miljoen euro kosten. Het prijskaartje van Almada ligt met 26,7 miljoen euro beduidend hoger.

Met nog een paar dagen te gaan tot het sluiten van de transferwindow wil Mislintat geen enkel risico nemen. Verweij vermoedt dat het prijskaartje van Almada dusdanig gortig is dat er geen groen licht wordt gegeven door financieel directeur Susan Lenderink en de Raad van Commissarissen. De Argentijn was afgelopen weekend goed voor een treffer en twee assists tegen Nashville SC (4-0 winst).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

man man, als iedereen die er kijkt op heeft enthousiast is, heb je daar nog Susan.

28 augustus 2023 om 09:08

Ja, anders had je Ocampos nog gewoon op rechtsbuiten staan. Natuurlijk heeft de scouting een voorkeur voor een veel duurdere speler, die zijn niet voor niets beter. Maar iemand van 15 miljoen moet ook gewoon een heel goede voetballer kunnen zijn, kijk bv. naar de bedragen die Feyenoord betaalt.

28 augustus 2023 om 09:18

ja daar heb je zeker gelijk in, maar hier zit wel meer potentie in.
Maarja dan moet je ook niet gaan lopen schreeuwen dat er vuurwerk komt en dat de grote namen nog moeten komen. en dan kom je vervolgens met zn gehandicapte broertje.
En ik heb geen idee of die ander goed is of niet, maar je wordt weer lekker gemaakt met een goede speler en dan komt er toch weer een alternatief.. wel een teleurstelling.

28 augustus 2023 om 09:27

Ocampos was een prima rechtsbuiten geweest. Heeft gewoon met Sevilla weer de Europa League gepakt. Iemand van 15 miljoen kan zeker een goede voetballer zijn maar als Ajax komt gaan de prijzen altijd omhoog. Het is gewoon teleurstellend dat er geen rechtsbuiten wordt gehaald, maar een vierde (schaduw)spits. Terwijl Ajax behoefte heeft aan een snelle, creatieve rechtsbuiten met scorend vermogen. Je haalt net 45 miljoen op voor Kudus, durf dat dan gewoon een keer te herinvesteren.

28 augustus 2023 om 09:36

Volgens mij had die niet misstaan bij dit Ajax..

28 augustus 2023 om 09:38

Atlanta gaat echt niet de prijs omhoog gooien als Ajax komt. Als je dat echt denkt …::

Je hebt een prijs in gedachten en die probeer je binnen te halen en hoe meer interesse tonen hoe makkelijker dag wordt. Sterker nog, je kan zelfs meer krijgen dan gedacht.

Er zijn een aantal Europese grootmachten geïnteresseerd. Dat drijft een prijs op. Tis niet dat Ajax interesse heeft de vraagprijs van 15 naar 30 gaat. Dat had deze gast allang in De Kuip staan schitteren. Atlanta heeft zelf 14 betaald en heeft bij Atlanta alleen maar gepresteerd. Dan weet je dat de prijs wordt verdubbeld.

28 augustus 2023 om 09:48

Echt onbegrijpelijk dat Minsilat de scouting en technische staf gewoon in de kou laat staan. Daaruit blijkt dat hij zichzelf daar ver boven heeft geplaatst en hij alleen met Susan naar de poen kijkt.
Ajax gaat het zo gewoon niet redden dit jaar. Geen kampioen geen 2e en geen Champions League volgend jaar. Minsilat heeft ook lak aan de supporters lijkt het.

28 augustus 2023 om 09:48

Ocampos hebben ze wellicht goed gezien, al weten we dat niet zeker gezien hij geen enkele kans kreeg van Alfred. Die had je in de huidige markt ook als hij tegenviel voor minimaal zijn aankoopprijs weer kwijt geraakt. Ik neem het de RVC daarentegen nog steeds kwalijk dat ze voor Vlachodimos zijn gaan liggen. Dan hadden we nu al ruim een jaar rust en stabiliteit ipv 3 keepers die allemaal niet volledig voldoen

28 augustus 2023 om 10:21

Het bericht komt van de Telegraaf man. Er zit veel en veel meer achter. Het is ook niet dat die Georgiër niet kan voetballen. Ajax gaat niet zomaar weer 30 miljoen neerleggen voor een Almada.

28 augustus 2023 om 10:27

@chesky wat een aannames allemaal. Blijkbaar is Almada te duur, als ik t goed begrijp was er een persoonlijk akkoord met de speler en is er een behoorlijk bod bij de club gedaan grloof zelfs 2x. Vrijdag gaat de window dicht dus schakelt Mislintat door naar de 2e keuze. Dat dat een minder mooie optie is dan de 1e keuze is logisch. Vind jou conclusies erg voorbarig en niet logisch.

28 augustus 2023 om 10:35

Chesky… jij snapt toch ook wel dat deze kop stemmingmakerij is… Als de scouting met Haaland komt maar die blijkt 500mln dan laat Mislintat ‘de scouting links liggen’… Ajax belooft de fans geen namen hè… dat doen de media. Overmars haalde ook geen 25mln + spelers maar jongens die of nog onbekend waren of het prima hadden gedaan in Engeland (Tadic en Haller). En die laatste 2 konden naar Ajax komen omdat de Engelse top en subtop hen niet op de radar had. Zo simpel is het.

28 augustus 2023 om 10:45

MLS seizoen eindigd van de winter. Dus die willen die spele niet kwijt. Best kans dat ze hem van de winter oppikken

28 augustus 2023 om 11:00

heb je het artikel wel gelezen, en vooral het laatste stukje, of enkel de kop?

28 augustus 2023 om 11:03

jammergenoeg snapt Chesky dat niet.. tenminste dat kan ik uit zijn reactie opmaken...

28 augustus 2023 om 13:30

@chesky…..je vergeet even dat de RVC dwars ligt en niet mislintat

28 augustus 2023 om 09:27

Klassiek Ajax. Een aantal zoete jaren trekt altijd ongedierte uit Oud Zuid en de Zuidas zonder Ajaxhart aan dat je niet van het pluche het de bestuurskamerstoelen af krijgt. Dat is de fase van nu met de Susans van deze wereld ipv de Overmarsen

28 augustus 2023 om 09:34

Het is een vermoeden van Verweij. Het heeft niks met de werkelijkheid te maken. Je trapt gewoon in stemmingmakerij.

Overigens gaat VZ hier ook niet vrijuit. De kop soort artikelen moet je tussen aanhalingstekens zetten. Dan weet je als lezer dat het om een gerucht gaat. Ajax heeft dit zelf niet bekend gemaakt.

28 augustus 2023 om 10:40

Klassiek VZ. Een gerucht als feit plaatsen voor de clicks. Doet deze schrijver overigens wel vaker. Verbeterpuntje.

28 augustus 2023 om 11:31

Ja dan kun je beter een dickpic sturende Overmars hebben dan een vrouw die haar vak verstaat.
Manmanman wat een niveau weer omdat er een vrouw werkzaam is bij Ajax. Sneue figuren hier zeg! Jullie zeggen tegen je vrouw zeker dat ze bier moet halen. Zulke mannen lijken mij jullie door zulke opmerkingen

28 augustus 2023 om 14:11

Ik doelde niet specifiek op Overmars z'n karakter met bizarre taferelen, ik doelde op z'n werkinhoudelijke capaciteiten, netwerk en ajaxhart. Best gek dat dit dan je aanname dan gelijk is...

28 augustus 2023 om 09:27

En / of de RvC. En misschien ook gewoon Mislintat zelf, want bijna 30 miljoen is een enorme bak geld voor Ajax. Waarom pik je alleen Susan Lenderink eruit als schuldige?

28 augustus 2023 om 11:06

omdat hij iets tegen vrouwen met macht heeft misschien? of omdat het een makkelijk doelwit is? of omdat hij lekker vanachter zijn toetsenbord de vrouwenhater uit wilt hangen?
Dit alles of een kompleet andere reden die mij volledig onbekend is...
ik hoop dat laatste.

28 augustus 2023 om 09:27

Heb je de woordjes 'verweij vermoedt' gelezen?

De Telegraaf doet niets anders dan onrust stoken.er zijn een aantal figuren die je gewoon niet moet geloven.

Driessen, Verweij, Christ Woerts en in mindere mate Krabbendam.

Allemaal gasten die er niet dicht bovenop zitten maar heel vaak hun mening moeten verkopen.

Driessen en Verweij en hun vete tegen alles intern bij Ajax moge duidelijk zijn. Woerts verspreidt altijd onzin over investeerders in Feyenoord. Krabbendam gokt vaak maar wat, en zei bijv. dat de inkomende transfer van Idrissi kwestie van tijd was.

Stuk voor stuk onbetrouwbare bronnen die veel te veel aandacht krijgen omdat ze 'spraakmakend' zijn.

28 augustus 2023 om 09:36

Ik snap ook niet dat er geen zelfreflectie is. Als je er zo vaak mis zit, waarom hou je je mond gewoon niet. Je verstoort onnodige het proces.

Dat Woerts nog een podium krijgt vind ik maar apart. Namen die je noemt laat ik ook vaker gaan. Niet op reageren en geen aandacht geven.

Overigens denk ik dat die Almada echt een geweldig toevoeging zou zijn voor eredivisie.

28 augustus 2023 om 09:38

Er is best zelfreflectie. Maar hun werk is niet om de waarheid te spreken. Hun werk is om aandacht te krijgen. Dat krijg je door spraakmakende bagger te vertellen. Ook al is het niet waar. Dat maakt niet uit.

Kijk eens hoeveel er in de reacties van uitgaan dat Lenderink dit echt heeft gezegd. Het is een vermoeden van Verweij, maar het lijkt wel een feit.

28 augustus 2023 om 09:49

Je hebt helemaal gelijk hoor maar zo raar is dit stuk van de Telegraaf toch niet? Ik vind 27 miljoen ook wel een beetje te veel, en blijkbaar willen ze dat niet uitgeven zonder CL inkomsten. En uiteindelijk bepaald Mislintat, niet de technische staf.Echter wel heel gek dat ze dan voor wéér een spits gaan. Berghuis op rechts en Akpom op 10 zal het dan wel worden. Had zelf echter liever Berghuis op 10 en een rechtsbuiten met diepgang gehaald.

28 augustus 2023 om 09:50

Onnodig is dat voor hen niet. Die leven van slecht nieuws.

28 augustus 2023 om 09:56

@messibazoer
De gedachtegang kan best kloppen. Maar dit is geen voetbalnieuws. Dit is de redenering van iemand die zichzelf onbetrouwbaar heeft bewezen en een vete voert tegen het bestuur van Ajax, nadat ze gestopt zijn met de Telegraaf als mediapartner.

Al die aannames die Verweij doet zijn niet meer dan aannames. Ik snap niet zo goed hoe de hersenspinselen van een man die niet echt nieuwswaarde vertegenwoordigt zo worden uitgelicht. Hij weet helemaal niet hoe de technische staf van Ajax tegen deze transfer aan kijkt.

28 augustus 2023 om 09:56

Denk dat dat wel meevalt. Heb je gezien hoeveel ruimte ze in de MLS krijgen. Ik denk dat hij langere aanpassingtijd nodig zou hebben. Daar is hij dan wel veel te duur voor.

28 augustus 2023 om 10:20

Vooral irritant dat dit als feit wordt gepubliceerd, terwijl het vooral Telegraaf roddel is.

28 augustus 2023 om 10:49

Dit is het Verweij-riedeltje: Mislintat negeert de scouting, Lenderink trapt op de rem etc. Ondertussen heeft hij geen idee wat er intern bij Ajax gebeurt.

Prima toch. Kudus is pas net verkocht en het zou inderdaad niet de eerste keer zijn dat de RvC een transfer blokkeert. Ruim 25 miljoen is voor Ajax uiteraard heel veel geld dus niet gek om in deze fase van de transferperiode snel door te schakelen.

28 augustus 2023 om 09:04

Ze kijken natuurlijk ook naar Bergwijn die voor 30 mil is gekomen en het niet kan waarmaken.

28 augustus 2023 om 09:16

Dat Bergwijn het niet waar kan maken is natuurlijk veel te snel geconcludeerd. Zijn favoriete positie is linksbuiten en daar mag hij het nu het hele seizoen laten zien. Vooralsnog zijn de voortekenen bijzonder goed.

28 augustus 2023 om 09:27

@sjon87, van iemand van 30 miljoen verwacht Ajax niet dat die een seizoen nodig heeft om te wennen. Nee, dat soort bedragen leg je in de eredivisie neer voor spelers die er direct staan. Hij heeft vorig jaar ook vaak genoeg op linksbuiten gestaan, maar bakte er dan niks van.

28 augustus 2023 om 09:29

Voortekenen goed?

Ik persoonlijk vind het nog steeds stroperig, mag veel meer diepte en dreiging vanuit gaan.

28 augustus 2023 om 09:29

Dit is echt grootste onzin argument die ik ieder keer weer hoor. Bergwijn heeft vorig jaar maar liefst 3 hele wedstrijden rechtsbuiten gestaan. Het wordt tijd om te kappen met excuses zoeken. Bergwijn bakt er helemaal niks van.

28 augustus 2023 om 09:30

We kunnen in ieder geval toch concluderen dat het eerste seizoen niet is waargemaakt.

We hebben het hier ook niet over een talent dat nog een beetje moet wennen, maar gewoon aangetrokken als een grote meneer.

28 augustus 2023 om 09:52

Uiteraard verwachten we meer, maar zijn statistieken waren echt niet zo dramatisch als iedereen hier schetst, 1 op de 2 wedstrijden een goal of assist….
Het hele team liep vorig seizoen niet lekker en alsnog verkoop je voor meer dan 150 miljoen.
Dat betekent dus dat je je investeringen onder aan de rit vaak weer terugverdiend. Dat zal Bergwijn gaan doen als hij ooit verkocht wordt, en dat zal Almada in mijn ogen ook gaan doen.

28 augustus 2023 om 10:59

Sjon ben jij tevreden? Ik has niet meer dan 15 miljoen voor Bergwijn betaald, en ik zie al een tijd waarom. Als Saoedi Arabië met een zak van 35 miljoen komt, en hij wilt zelf dan ben spekkoper.

28 augustus 2023 om 19:26

Ik ben nog niet tevreden, nee. Maar zie wel progressie en heb er vertrouwen in dat hij dit seizoen belangrijk gaat zijn. Dus ik schrijf hem nog niet af.

28 augustus 2023 om 09:13

Sorry hoor maar je kan als TD toch eerst even vragen “zeg jongens, kan ik die kerel halen voor dat geld?” Dan heb je je antwoord gewoon.

Nu heeft de RVC toch nog niks verhinderd of zit ik verkeerd?

28 augustus 2023 om 09:21

Misschien is het zo ook wel gelopen in deze zaak.

Los daarvan zou dat wel de gang van zaken moeten zijn.

28 augustus 2023 om 09:31

Ik mag inderdaad hopen dat het zo loopt en dat die twee partijen met elkaar communiceren.

Maar tot op heden is er toch geen indicator dat de RVC voor de almada-deal is gaan liggen?

28 augustus 2023 om 09:49

Tja, het verleden laat zien dat de RvC in transfers veel later betrokken wordt. Ocampos en Vlachodimos als voorbeeld.

28 augustus 2023 om 09:51

Volledig onbegrijpelijk vond ik dat. Hoe kan je als technische cel een hele transfer in orde brengen om dan te horen te krijgen dat die niet gaat doorgaan. Dat is toch zo amateuristisch als maar zijn kan?

28 augustus 2023 om 10:28

Eens, ik snap ook niet waarom dat zo is ingericht. Ik las laatst dat Te Kloese ook werd teruggefloten door de RvC (inzake Idrissi, dacht ik?). Ik weet niet of het toeval is dat het bij zowel Ajax als Feyenoord zo is dat de RvC pas op het einde van een mogelijke transfer betrokken wordt, of dat het bij nog veel meer clubs zo is, maar het lijkt me allesbehalve de goede volgorde.

28 augustus 2023 om 11:01

Ajax love juist, is toch vreselijk zonde van de verlorentijd.

28 augustus 2023 om 11:47

Niet alleen de tijd, maar ook je reputatie als onderhandelingspartner gaat hierdoor achteruit. Denk je een akkoord te hebben met Ajax, wordt het van hogerhand alsnog tegengehouden.

Het is zo makkelijk te voorkomen, zoals Lierse al zegt. Ik snap de gedachtegang achter deze volgorde niet.

28 augustus 2023 om 09:27

Je hebt bij Kudus een afschrijvingspost van 1,8mln per jaar die vrijvalt. Een speler van 25mln komt op 5mln per jaar op de begroting en dat is een stijging van bijna 200%, dat is niet rond te breien voor Ajax.
Qua financiele middelen moeten ze het wel redden overigens maar begrotingtechnisch mag het niet. Daar zit de crux bij Ajax, ze hebben veruit voldoende geld maar niet genoeg ruimte in de begroting.
Daarom kan Ajax wel een aantal jaar verlies lijden, maar ze mogen niet zomaar blind aankopen.

28 augustus 2023 om 10:02

Men vergeet ook dat de 43m van Kudus onder de streep maar iets meer dan 30m is door allelei kosten o.a. de doorverkoop die zijn oude club nog had.

Ajax verkoopt in 2 jaar voor 400m en koopt voor 200m. Het gat hiertussen is echter geen 200m wat besteed kan worden o.i.d.

Ajax neemt ook geen financiële risico's en zal eerst weer waarde op het veld moeten generen om weer 25m+ aankopen te kunnen doen.

28 augustus 2023 om 10:45

Heb geen ruimte in de begroting? Tadic weg met 6,5 milj bruto salaris en nog paar stek houders. Ruimte zat zou je zeggen

28 augustus 2023 om 11:02

Zo werkt het helaas niet; ik leg alleen de regels uit.

De begroting moet sluitend zijn en de kosten zijn simpelweg hoger dan de inkomsten, dat kan je zelf ook zien in het (half)jaarverslag.
De kosten liggen rond de 180 miljoen terwijl de omzet maar rond de 140-150 miljoen zit met El.
Daarom moest er fors bezuinigd worden, salaris Tadic, Timber, Kudus, Alvarez en Blind zijn daarin grote posten en dat helpt.

Dan het stukje transfers, dat staat daar buitenom
Er staat voor ongeveer 250-300 miljoen aan spelerswaarde op de balans, dat is een afschrijvingsvoet van 50-60 miljoen per jaar.
Kudus vertegenwoordigde een waarde van 3,6mln en Tadic 0.
Kudus levert dus een boekwinst op van 39,4 miljoen exclusiefkosten en Tadic 0.
Dat is in het jaarverslag de post resultaat vergoedingssommen
Afschrijving vergoedingssommen is dus 50-60 miljoen.

Als je omzet min kosten 30-40 miljoen negatief is en je transfersaldo bij de start 50-60 miljoen negatief begin je met een min van 80-100 miljoen.
Champions League halen levert rond de 50 miljoen op en dat betekent dat Ajax nog een boekwinst nodig heeft van ongeveer 50 miljoen.

Wat Ajax nu heeft gedaan is snijden in de salarissen om de kosten omlaag te krijgen; dus de 30-40 miljoen negatief daalt door vertrek Tadic, Alvarez, Kudus, Timber, Bassey, Sanchez, Grillitsch en Daramy
Het stijgt weer door de aankopen: van Boomen, Tahirovic, Sutalo, Borges, Medic, Akpom, Gaaei, Avila en Ramaj. Ik denk dat de netto besparing daar een miljoen of 10 is.

Dan is het transfersaldo:
Alvarez 3mln per jaar, Kudus 1,8mln per jaar, Bassey 4,5 mln per jaar, Daramy, 2,4 mln per jaar, Sanchez 1 mln per jaar. De afschrijvingen dalen hierdoor met 12,7 miljoen per jaar.

De aankopen voegen toe:
78 mln/5 jaar = 13,6 miljoen aan afschrijvingswaarde.
Dat betekent dat deze post nauwelijks veranderd, maar wel hoger wordt.

Grootste posten om nog kwijt te spelen:
Bergwijn (5,6 mln), Klaassen (2,4), Brobbey (3,3 mln), Wijndal (2 mln) exclusief salarissen.
Ik zou de verkoop van Bergwijn en Klaassen redelijk begrijpen vanuit financieel perspectief. Wijndal is geen discussie en Brobbey met 1 degelijk seizoen zal vrij vlot 30 miljoen opbrengen dus dat is dan en een boekwinst en een mooie post om (financieel) kwijt te spelen.

Ik laat hier overigens volledig het sportieve aspect buiten beschouwing.

Maar relevantie is dus: haal Cl

Persoonlijk baal ik hier wel van. Dit team schreeuwt bijna om een creatieve speler die een man kan uitspelen. Het alternatief oogt als een hele andere speler.

28 augustus 2023 om 09:05

Wellich zal Akpom meer fungeren als een 10 denk ik dan.

28 augustus 2023 om 09:09

Maar Akpom is niet de creatieve 10 die Ajax nodig heeft. Wordt zo weer een jaar vol armoe.

28 augustus 2023 om 09:12

Eerste keuze voor de 10 positie was Spertsyan. Vervolgens komt men bij Almada uit en daar is ook de scouting positief over. Beiden worden mogelijk geblokkeerd door RvC of bestuur. Dan komt men nu uit bij deze speler die ik niet ken. Maar het is een derde keus en daarmee een groot risico voor Mislintat. Persoonlijk zou ik als Almada te duur is terugschakelen naar Spertsyan. Het is namelijk helemaal niet verboden om deze speler te halen. Het is de pers die hier een issue van heeft gemaakt.

28 augustus 2023 om 09:17



Inderdaad. Van Akpom hoef je denk ik geen mooie wegdraaiende acties in de kleine ruimte te verwachten of iemand die defensies open snijd met steekpasses. Dat is een bewegelijke speler die graag de ruimte om/achter Brobbey benut die veelal in de bal komt en hem vast houdt waardoor er door gevoetbald kan worden. Dat kan trouwens prima werken. Het is echter zo dat je bij Ajax wel altijd 1/2 stylisten op het veld wil zien. De echt creatievelingen waarvoor men naar het stadion komt. Nu Kudus weg is, hebben we helemaal niet meer zulke spelers in huis. Maar als er een systeem ontwikkeld wordt dat aanslaat en rendement oplevert, zul je nog weinig supporters horen klagen na afgelopen seizoen. Steijn mag laten zien of hij hier chocola van weet te maken.

Hoe dan ook: als je Akpom als je 10/schaduwspits gaat opstellen, betekent dit vrijwel zeker dat Berghuis vanaf rechts zal spelen. Hoeft geen issue te zijn als die Deense rechtsback daadwerkelijk die stoomtrein met snelheid is die continue eroverheen dendert. Ik ga ervan uit dat Tahirovic-van den Boomen dan de controleurs in het elftal worden. Jammer voor Taylor maar die is gewoonweg niet goed genoeg imo.

Gorter; Gaaei, Sutalo, Hato, Avila; Tahirovic, van den Boomen, Akpom; Berghuis, Brobbey en Bergwijn.

Wissels: Rulli(voor nu vanwege blessure), Ramaj, Rensch, Medic, Kaplan, Wijndal OF ASE (1 van de 2 verhuren/verkopen). Taylor, Klaassen (mogelijk nog weg), Vos, Forbs, Conceicao, Mikautadze en Godts.

Wat Forbs betreft hoop ik echt dat hij kan aarden met de tijd als rechtsbuiten. Hij heeft snelheid, scorend vermogen, een actie etc maar je ziet tot nu toe gewoon dat rechts totaal niet zijn ding is. En er is wel ruim 14M voor neergeteld.

28 augustus 2023 om 09:07

Het alternatief staat juist ook te boek als een zeer snelle en creatieve speler.

28 augustus 2023 om 09:21



Als de prijs inderdaad rond de 25 tegenover 15 zou liggen, zou ik ook voor Almada gaan, de kans dat hij heel groot wordt is groter vind ik. Mikautadze is ook een hele creatieve speler en heeft als voordeel dat hij Europeaan is, wat makkelijker binnen te halen valt en zich waarschijnlijk makkelijker aanpast. Ik denk dat Almada wat doelgerichter is maar ben blij dat Mislintat scout op doelpunten, want die kun je wel degelijk kopen. Ze mogen wat mij betreft ook allebei komen. Een aanval met Bergwijn, Akpom, Mikautadze en Almada daar net achter zou wel smullen zijn.

28 augustus 2023 om 09:31



Een tijd terug werd hier ook nog James Mcatee van Man City genoemd, maar denk dat daar in een eerdere fase een streep doorheen is gezet. Ben toch wel benieuwd wat nu het plan van Mislintat is, want ik neem aan dat Steijn straks met een vaste 11 wilt werken.

Verdedigers buiten beschouwing gelaten, dan zijn denk ik Bergwijn en Tahirovic de enigen die zeker zijn van hun plek. Gezien er nog geen geruchten zijn over een rechtsbuiten, gok ik dat Berghuis dat plekje heeft met Forbs als wissel. Dan zou Akpom zich moeten richten op de 10 positie als deze Mikautadze wordt gehaald, en daar kan dan weer Berghuis, Klaassen en Taylor spelen.
Denk dat dit voorlopig dan de vaste 11 gaat worden.

Gorter
Rensch/Gaaei
Sutalo
Hato
Avila
Tahirovic
Akpom
Boomen/Taylo
Berghuis
Brobbey
Bergwijn
28 augustus 2023 om 10:30

Nou Sutalo en Hato lijken me ook wel zeker van hun plek, maar verder wel met je eens dat iedereen de concurrentiestrijd aan zal moeten gaan. Alleen maar positief, hopen dat iedereen daardoor net weer 10% extra geeft.

28 augustus 2023 om 10:38

Daarom zei ik ook 'verdedigers buiten beschouwing gelaten'.

28 augustus 2023 om 12:33

Net wat beelden van hem bekeken, ziet er op het eerste oog absoluut niet uit als een 9 die alleen maar in de 16 te vinden is. Zie hem heel vaak meer op het middenveld of vastgeplakt aan de zijlijn. Behendig, aardige dribbel en lijkt goed te zijn in de kleine ruimte. Ben hier wel benieuwd naar mocht het Sven lukken hem binnen te halen.

De vorige Georgiër was helaas niet gelukt, dan maar deze

Leg gewoon die 12 miljoen extra neer alsjeblieft. Een speler als Almada gaat je dit in de toekomst makkelijk teruggeven in kwaliteit en financieel rendement.

28 augustus 2023 om 09:13

Als de vraagprijs 26 mio is, dan moet je er toch wel een bedrag van 20-23 uit moeten kunnen onderhandelen, kom op zeg.. als het een speler uit de buitencategorie is, zoals Antony voorheen bijvoorbeeld, dan is ie dat bedrag dubbel en dwars waard.

28 augustus 2023 om 09:20

zo redeneren hun dus ook he? als transferwaarde 25mil dan kunnen we er wel 30 voor krijgen

28 augustus 2023 om 10:33

Dit is zo makkelijk praten vanaf de zijlijn weer. We hebben geen idee hoe die onderhandelingen gaan, misschien is het standpunt van Atlanta wel 30 mln en vermoedt men dat 27 eruit onderhandeld kan worden. Het probleem is dat we geen idee hebben. Kennelijk wordt Almada simpelweg te duur in een jaar zonder CL, en dus schakelt Ajax verder.

28 augustus 2023 om 09:55

Mee eens, ik zou ook die extra 12 mil neerleggen voor almada. Is een jonge met veel dreiging en is creatief. Verder zou ik als conceicao echt weg wilt soule halen als back up voor berghuis op rechts. Die kan je nu huren met optie tot koop. Dan kan forbs proberen bergwijn uit de basis te spelen op links wat zijn favoriete positie is.

28 augustus 2023 om 10:35

Even los van dat ik echt heel graag Almada had gezien (wat me een fantastische speler lijkt), is dit natuurlijk veel te kort door de bocht redeneren. De RVC zit er met een reden en transferuitgaven zoals die van Bergwijn passen simpelweg niet bij een EL-begroting. Dat je dan Kudus verkoopt voor 43 wil niet zeggen dat je dat dan ook makkelijk kan herinvesteren. De financiële kennis op VZ qua transfersommen, begrotingen en dergelijk, schiet hierin vaak tekort valt me op. Vanaf de zijlijn is het makkelijk oordelen om ‘nog even 12 mln extra neer te leggen’, maar zo simpel is het niet.

28 augustus 2023 om 13:12

@AjaxV10
Niemand op VZ weet alle ins & outs van de financiën bij Ajax, lekker makkelijk scoren met zo’n opmerking. Het gaat niet alleen om de opbrengsten van Kudus.
Uiteindelijk is Ajax een bedrijf, en maken zij zowel een sportieve als een financiële afweging. Als je naar de jaarbalans kijkt, is het financieel wel degelijk mogelijk om 25-30 te betalen (mocht dat het bedrag zijn).
Uiteindelijk gaan sportieve successen je club waardevoller maken, dus als het hele scoutingsapparaat overtuigd is, moet je soms een investering doen die hoog is/lijkt.

Alleen met Brobbey is het armoede. Akpom heb ik geen hoge pet van op. Een aanvaller is prioriteit en ik denk dat dit een goede transfer kan zijn.
Ajax heeft een hongerige spits nodig, wellicht dat Mikaudze de man is daarvoor.

28 augustus 2023 om 09:17

Heb je überhaupt een keer een volledige 90 minuten van Akpom gezien?

28 augustus 2023 om 10:46

Ja zeker. Ik heb Akpom meerdere malen aan het werk gezien bij Paok.
Ken je Danilo nog? Akpom is een Danilo 2.0.
Snel op de eerste meters, maar geen koelbloedige spits die ze 1 op 1 makkelijk binnen schiet.
Hij moet het hebben van rebounds, ballen in de kluts die toevallig voor zijn voeten of zijn hoofd komen.

Had vaak ook het gevoel dat hij in de linkerhoek wilde schieten, maar de bal ging dan door het midden erin.
Type Ricky van Wolfswinkel.

Als je daar als Ajax zijnde tevreden mee bent prima.

28 augustus 2023 om 15:02

Ik snap dan de vergelijking niet met Danilo. Die scoorde er vorig seizoen toch aardig op los. Als Akpom dat net zo doet zou ik tevreden zijn.

Eerst Spertsyan en nu Almada. Ik weet niet hoe het precies gaat qua financien maar Almada lijkt mij gewoon een behoorlijke investering? Daar waar mijn vertrouwen in Ajax steeds meer toe nam, daalt het met de dag sinds de geruchten dat Kudus zou vertrekken en is vertrokken..

28 augustus 2023 om 09:25

Het was allang bekend dat Kudus zou/wilde vertrekken.

28 augustus 2023 om 10:00

En toch had ik een kleine hoop dat
Die zou blijven!

28 augustus 2023 om 11:06

Heel naïef sinds vorig jaar wilde Kudus weg, en voetbalde hij voor FcKudus.

Zo vermoeiend dat de Telegraaf alles persoonlijk maakt. Het is altijd specifiek Mislintat die iets doet volgens de telegraaf. Bij andere clubs wordt er veel meer gepraat over de club die een speler haalt maar bij ajax wordt het altijd specifiek gemaakt. Wel zo makkelijk natuurlijk, mocht er iets ff minder gaan dan kan de Telegraaf direct zijn gelijk halen...

28 augustus 2023 om 10:00

Inderdaad, ze doen overkomen alsof Mislintat een ware despoot binnen Ajax is die alle adviezen in de wind slaat. De scouting doet er helemaal niet meer toe, alles doet Mislintat in z'n eentje. Gelukkig is de werkelijkheid een stuk genuanceerder en werkt Mislintat, Lenderink, Steijn en de scouting nauw met elkaar samen (met op de achtergrond de Rvc).

Als dit waar is ben ik persoonlijk wel echt helemaal klaar met die Mislintat en de RVC. Je hebt straks gewoon 100 miljoen uitgegeven waarvan er slechts 1 en wellicht 2 spelers op voorhand een directe versterking lijken. Je laat in de slotfase je beste speler gaan en haalt er een spits voor terug terwijl er al 2 spitsen rondlopen, weer iemand die zich enkel op het 2e niveau heeft bewezen. PSV dat vorig seizoen boven je eindigde is er op vooruit gegaan, zeker met Lozano straks en wij zijn er zelfs alleen maar op achter uit gegaan straks. Man wat keek ik uit naar de transferzomer, maar het lijkt zo wel uit te lopen op een absolute deceptie. Ik zie het echt als een reele kans dat we ook volgend seizoen weer CL mislopen op deze manier. Er gaat straks bij blessures weer terugevallen moeten worden op absolute middelmaat. Deze club lijkt liever gewoon lekker klein te blijven in hun comfort zone

28 augustus 2023 om 09:17

Op wat is de frustratie jegens de RVC gebaseerd eigenlijk? Die laten Mislintat en de scouting toch vrij duidelijk hun ding doen met veel geld.

Forbs, Akpom en zeker Sutalo zijn gewoon heel grote investeringen en die eerste twee zijn zeker geen zekere investeringen. Zijn er den indicaties dat Almada plots niet mag van hen?

28 augustus 2023 om 10:21

Jeetje zeg. Ik vermoed dat je de spelers die zijn aangetrokken nog geen 1x een aantal wedstrijden heb zien spelen? Waarom op voorhand al zoveel conclusies trekken en het niet gewoon even afwachten? Waarom moet Almada komen en niet die Griek? Omdat hij meer kost, zal Almada wel beter zijn oid? Laten we het eerst kijken hoe de komende wedstrijden verlopen en laten we over een wedstrijd of 10 de balans opmaken. Dan kunnen we oordelen toch?

28 augustus 2023 om 10:36

Het gaat er voornamelijk om dat een pure CVM vervangen wordt door iemand die geen pure CVM is (al vult hij het tot dusver prima in), er veel geld uitgegeven wordt aan een linksbuiten waar absoluut geen prio lag, en nu een technische rechtsbuiten vervangen wordt voor spits nummer 3. Er is gewoon geen touw aan vast te knopen

Ik snap dit niet zo goed. Met Akpom heb je al een aanvallende middenvelder / schaduwspits gehaald, dan heb je ook nog Klaassen, Berghuis als aanvallende middenvelders. Wie hebben we op rechts? Conceicao. Die is geblesseerd. En verder heb je eigenlijk niemand. Ajax heeft behoefte aan een snelle, creatieve rechtsbuiten met scorend vermogen. Ajax koopt heel veel spelers, maar voor de plekken waar je echt versterking nodig hebt zoals rechtsbuiten wordt er gewoon niemand gehaald terwijl je wel voor je vertrekkende rechtsbuitens (kudus en Antony) bijna 150 miljoen ophaalt.

Walgelijk. Almada is precies wat we nodig hebben. Niet een derde centrumspits of iemand die vanaf links komt.

Als je voor Almada 30 neerlegt, dan is hij over een jaar het dubbele waard

25 miljoen is een hoop geld, echter denk ik dat almada dat zeker we waard is.
Het is ook niet dat Ajax dat soort transfers niet kan doen.
Het alternatief ken ik niet goed genoeg

Goede keuze en begrijpelijk, een 22 jarige met weliswaar goede stats maar in een lachwekkend competitie. Is nogal gok, met duur prijskaartje. Durf niet te zeggen dat die Metz speler beter is, maar durf wel te zeggen dat er echt wel gelijkwaardig / betere te vinden die wel gewoon op een respectabel niveau voetballen

Berichtgeving is weer heerlijk....

Het is toch begrijpelijk dat je gaat schakelen als een transfer tegen de 30 miljoen aan tikt voor een Nederlandse club? Juist als je weet dat Ajax nu graag een nieuwe financiële weg in wilt slaan?

Dat gezegd hebbende, de RvC (of Susan wie het ook is) moet niet tegen elke dure aankoop gaan liggen. Soms kost kwaliteit ook gewoon geld. Net zoals Ajax meer wilt krijgen nabij de transfer deadline wil een andere club dat ook. Daarom ben ik er persoonlijk altijd voor om spelers éérder aan te trekken dan wachten op alleen verkopen. Of je moet uiteraard helemaal geen geld meer hebben als club zijnde, maar dat is echt niet het geval van Ajax.

Maar ben benieuwd naar de nieuwe selectie van Ajax. Het gezeur met vreemdelingen legioen kan ik niet zoveel mee, statistisch gezien valt dit enorm mee. Doet me een beetje denken aan de Olsen periode.

28 augustus 2023 om 09:23

Welke nieuwe financiële weg dan? Spelers van het 2e niveau halen voor meer dan 10 miljoen? Of willen we al bezuinigend aansluiten bij de Europese(sub)top? Trek die portemonnee nou toch eens man! Je verkoopt voor meer dan 100 miljoen. Maar je staat met knikkende knieën om te herinvesteren, echt bizar dit. Is Ajax een club die wilt groeien, moet je gaan uitgeven. Wil je dat niet? Succes in de Conferecne League

28 augustus 2023 om 09:34

Salaris én transfer technisch natuurlijk.

Een aankoop van 30 miljoen wil meer salaris dan iemand van 10 miljoen. En misschien vind jij 10 miljoen dan veel geld, maar het is ook realistisch dat elk jaar spelers duurder worden. .

En je kunt uiteraard beter goed scouten (of netwerk hebben) dan zomaar geld over de balk smijten. Zoals wel eens eerder aangegeven door iemand, Finidi, Litmanen, Kanu, Trabelsi, Arveladze, etc. waren ook allemaal goedkope verrassende namen. Maar waren stuk voor stuk toppers voor Ajax

Want welke spelers zijn nu zekerheidjes bij Ajax? .Dan moet je gearriveerde namen kopen die niet te betalen zijn, of willen komen

Dit zou toch wel een anti-climax zijn.
Vind Mikautadze nou ook niet zo'n zekerheidje voor dat geld, 10 miljoen voor een wild paard (want zo speelt hij wel) is ook een groot risico.
Almada is imo een minder risicovolle investering als je kijkt naar zijn huidige vorm en daarbij relatief lage prijs voor de huidige markt

28 augustus 2023 om 09:47

Jij kijkt wekelijks naar Metz?

28 augustus 2023 om 10:37

Scoutingvideo's geven daarin genoeg inzicht, zijn passing is mooi maar inaccuraat over een langere afstand en zijn dribbels komen vaker met geluk dan skills goed uit, wel een mooi krulschot in de benen, maar imo de 10 miljoen nog niet waard.

28 augustus 2023 om 11:23

Zijn dribbels klinken als Suarez.

Mochten ze Mikautadze kopen dan wil dit niet zeggen dat er geen andere speler nog gekocht gaat worden, ze hebben immers nog wat geld over

Ik denk dat ze gewoon allebij komen alleen almada komt pas in de winter de telegraaf (Mike frikandel en Valentijn de rat Zit al heel de zomer mis over Ajax!

Ik snap dit niet, je moet toch dringend een rechtsbuiten hebben? Mag hopen dat je Berghuis gewoon op het middenveld laat en Forbes is echt een linksbuiten. Dan komen ze eerst met Almada, wat meer een 10 is en nu met Mikautadze een spits. Waarom is Akpom dan gehaald, of is die wel ineens echt voor de 10 positie? Maar als dat zo is, waarom dan nog interesse in Almada?! Ik volg het allemaal niet meer, mag hopen dat Steijn en Sven een beter beeld hebben van wat ze willen.

Met deze Mikautadze erbij of Almada, wie het ook mag worden komt Ajax voor de 2e zomer op rij toch weer richting of zelfs over de 100 miljoen aan uitgaven. Leuk dat er ook het een en ander binnenkomt maar wanneer je dit jaar weer geen kampioen wordt of zelfs 2e lijkt mij dat er toch een aardig probleem ontstaat daar in Amsterdam of zie ik dat verkeerd?

28 augustus 2023 om 09:22

ik denk dat het wel mee valt, omdat het salarishuis flink naar beneden is gehaald.
maar ajax speelt altijd voor het kampioenschap, dus het zal sowieso niet goed zijn als ze buiten de top2 vallen inderdaad

28 augustus 2023 om 09:38

@oreely, Met het vertrek van Tadic, Alvarez, Timber en Kudus zal er vast het eea zijn weggevallen in het salarishuis. Maar met jongens als Rulli, Sutalo, Wijndal, Berghuis, Bergwijn, Brobbey, Akprom en Forbs lijkt het mij dat het nog steeds fors is. Ik bedoel deze jongens zullen ook vast wel richting of zelfs meer dan 3 miljoen bruto zitten minimaal. En dat ajax altijd om het kampioenschap speelt hebben we gezien vorig seizoen, dit jaar nog zo'n seizoen en ik denk dat ajax zich financieel toch wel zorgen moet gaan maken dan.

28 augustus 2023 om 14:15

Maak je maar geen zorgen of hoop je erop? Ajax moet altijd voor het kampioenschap gaan en ook plek 2 is CL volgend in 2024

28 augustus 2023 om 14:52

@The Wolf, ergens zou ik het hilarisch vinden wanneer Ajax weer geen kampioen wordt en zelfs geen 2e zal gaan worden. Want dan betekent dat Ajax er in 2 zomers gewoon even meer als 200 miljoen uitgeeft en dat dit behoudens wat verkopen niets oplevert.
Zou de verschillen in de Eredivisie wel nog meer op scherp zetten wanneer ajax weer buiten de CL plaatsten valt en Feyenoord/psv de 1e 2 plekken delen.

28 augustus 2023 om 09:24

Dat zie je heel goed. En met deze shit die er nu gekocht wordt, word je ook geen tweede. Het gaat om de kwaliteit en niet om de kwantiteit. Ajax is om zeep geholpen door wanbeleid

28 augustus 2023 om 14:16

Goedkope uitspraak a la Telegraaf. Steun je ploeg eens want deze grote schoonmaak was nodig en het team is bijna gereed

28 augustus 2023 om 14:21

En wat als ik nu vrees dat we deze zelfde schoonmaak volgend jaar weer nodig hebben waarvoor we nu vele tientallen miljoenen door de plee spoelen, omdat deze miljoenen uitgegeven worden aan spelers die met name op een veel lager plan uitkwamen of ergens op de bank zaten? Moet ik de ondergang van mijn club ook steunen?

28 augustus 2023 om 09:24

Er is ook weer voor 150+ verkocht he

28 augustus 2023 om 09:27

" Leuk dat er ook het een en ander binnenkomt". Hoe bedoel je dat? Dat is niet "leuk" maar dat is de hele reden dat je het kan verantwoorden om uit te geven lijkt me? Als je bij wijze van voor 1 miljard verkoopt is het toch ook niet erg om voor 500 miljoen in te kopen?

28 augustus 2023 om 09:59

Dat er voor 100M is ingekocht en voor 150M is verkocht geeft aan dat je selectie er alsnog 50M op achteruit is gegaan. Je hebt hoe dan ook kwaliteit ingeleverd de komende weken. Nieuwe spelers hebben eventueel meer potentie en sommige brengen hopelijk nog meer geld op over 1-2 jaar. Maar de eerste seizoen helft zal er een mindere selectie staan...

28 augustus 2023 om 10:27

Maar dit is toch altijd zo. 99/100 keer is de vervanging nog niet beter dan de speler die weg ging. Dit geld voor de hele top in de eredivisie.

28 augustus 2023 om 14:17

Dat is een foute redenering. Het is niet wegstrepen maar een beleid om te vernieuwen

Mislintat begint zich een beetje te ontpoppen als een dictator. Wat moet je met drie spitsen, maar zonder creativiteit? Ik heb alle hoop in deze scout opgegeven. Ajax gaat ten gronde onder het juk van onze Duitse super scout.

28 augustus 2023 om 09:59

Tuurlijk joh RVC heeft alle ruimte om transfers te blokkeren maar Mislintat is een dictator? Jij hebt er ook wel kijk op... alleen dan totaal niet.

28 augustus 2023 om 10:01

Daarnaast staat er ook heel nadrukkelijk dat de scouting ook heel positief is. Dan leek het afgelopen jaar toch meer op een dictatorschap waar er spelers uit de hoge hoed werden getoverd waar de scouting helemaal niet van op de hoogte was of waar de scouting negatief tegenover stond...

28 augustus 2023 om 11:39

Lezen:

" Hoewel de scouting en technische staf van Ajax een duidelijke voorkeur hebben voor de aanvallende middenvelder van Atlanta United, neemt de Duitse eindverantwoordelijke geen enkel risico".

28 augustus 2023 om 11:56

Ze willen bijna 30m neerleggen voor deze speler die in de MLS veelste veel ruimte krijgt wat hij in Europa kan vergeten. Hij zou veel aanpassingstijd nodig hebben. Voor iemand die zoveel moet kosten noem ik dat een ongelofelijk groot risico jij niet? Als ie nou 5 tm 10m zou kosten zou ik zeggen nemen we op de koop toe. Ik vind dat Mislintat hier gewoon slimmer in handelt en gaat voor de helft van t geld hoogstwaarschijnlijk een veel betere speler binnen halen ipv die overgehypte dure argentijn. Zou je blij mee moeten zijn ipv hem een dictator te noemen. Die macht heeft ie niet eensvdus vind dat echt een beetje een domme opmerking.

28 augustus 2023 om 12:35

Er is nu al een mega kapitaal uitgegeven aan spelers die het nog niet op een hoger niveau hebben laten zien of spelers die alleen nog maar op de bank hebben gezeten. Dat vind ik juist een risico. Je hebt ook wat spelers nodig die het al wel hebben laten zien. Het gaat me nu niet zo zeer om die Argentijn, maar om wat er tot nu toe gekocht is. Spelers uit tweede divisie, speler van jong elftallen, spelers die op de bank zaten. Die Argentijn is wel geselecteerd voor de nationale ploeg even als Sutalo. Daar heb ik dan toch iets meer vertrouwen in dan iemand die twee jaar is uitgeleend aan het nietige Seraing.

28 augustus 2023 om 19:27

Want Mikautadze is geen ongelofelijk risico en moet zich niet aanpassen? 17 miljoen minimaa voor hem, scheelt maar zo’n 10 miljoen en ben ervan overtuigd dat Almada dat ook daadwerkelijk waard is.

En “een veel betere speler” MLS is van een hoger niveau dan Ligue 2.. Vrij knappe claim.

28 augustus 2023 om 19:31

Mikataudze komt uit Europa. 17m is een minder risico dan bijna 30m. Almada dat daadwerkelijk waard op basis van een paar beelden uit de MLS? MLS hoger niveau dan Ligue 2? Dat is lachwekkend. Het is een veel te dure overhypte argentijn waar ik persoonlijk niet op zit te wachten. Het gaat ook niet gebeuren zoals ik t beetje volg, wat natuurlijk slim is want we spelen geen CL om zoveel geld voor 1 speler uit de MLS te gaan betalen.

28 augustus 2023 om 11:13

3 spitsen? Brobbey is bij elk zuchtje wind geblesseerd. Akpom speelt beter achter de spitsen. Lijkt me toch wel wenselijk nog een spits erbij te hebben. Tadic hebben we ook niet meer he die daar kon bij nood. Of wil je graag Medic of Klaassen in de spits? Whahaah
Ajax gaat ten onder door "supporters" als hansje1969.

28 augustus 2023 om 11:41

Mwha, ik kom al 45 jaar dus zal ver boven het gemiddelde zitten. Waarschijnlijk ging ik al naar Ajax toen jij nog niet geboren was, dramatisch:-)

28 augustus 2023 om 12:04

Gedraag je dan eens naar je leeftijd

28 augustus 2023 om 12:14

Dat je ergens eerder bent geweest maakt je niet ineens een betere supporter. Voor de rest kraam je vooral veel onzin uit. Oftewel geen echte supporter die achter zijn cluppie gaat staan. Een typische schreeuwer,fluiter in het stadion. Een verwende supporter die niet tegen zijn verlies kan. Een supporter die denkt dat hij nog in de jaren 90 leeft. Zulk soort supporters als jij maken de club kapot en kunnen we missen als kiespijn

28 augustus 2023 om 12:44

Maar wel een supporter die het aan het hart gaan dat door wanbeleid zijn club wordt gesloopt

28 augustus 2023 om 13:09

Je zou ook vertrouwen kunnen hebben in Mislintat. Je loopt al negatief te blèren sinds een paar weken voor de transfermarkt open ging. Geef ze eerst een kans voordat je ze gaat afkraken want als je zo ook in het stadion bent, blijf dan maar lekker thuis.

28 augustus 2023 om 14:26

Nou ik vraag me inderdaad af voor welke speler ik nog een seizoenkaart koop. Dat je Europees even niet meer meedoet, daar kan ik in mee gaan. Maar dat jhe op nationaal nu de tweede viool speelt, terwijl je zo'n vette kas hebt, kan ik niet in mee gaan. Voetbal is geen spelletje toch?

Geloof die verhalen van Mike nou niet mensen. Het is pure vrouwenhaat die ze steeds aanwakkeren.ook deze is jongen is een uitstekende speler btw. De T noemt Almada plan A maar dat hoeft niet zo te zijn he. Het hoeft zelfs niet zo te zijn dat een transfer van deze jongen en Almada of een ander met elkaar samen hangen.

Waarom niet voor Almada?? Je hebt al bijna 50 miljoen verdient met Kudus, dus pak een keer een kans om een topper binnen te halen voor de plek die Kudus achter en leeg laat! Elke keer weer een “goedkopere” alternatief! Wordt er moe van!!

28 augustus 2023 om 10:00

Te duur en het ziet er leuker uit in MLS waar hij alle ruimte vd wereld krijgt. Eenmaal hier aangekomen zou dat veel anders zijn en zou hij aanpassing tijd nodig hebben. Lijkt me een beetje gek dat je daar zoveel geld voor neer gaat leggen.

Die Susan: uitvloeisel van wokebeleid in Nederland waar wettelijk is bepaald dat in de top van onze grote bedrijven perse vrouwen moeten zitten (Google het maar is echt zo) zij was de derde op de lijst voor dr aanstelling en alleen op basis van het “vrouw zijn” is zij het geworden. En zie hier een vrouw zonder affiniteit met top voetbal gaat even voor je twee belangrijkste transfers liggen de een omdat zij geen zaken durft te doen met een Russische club en de ander omdat ze die te duur vind.. je haalt voor Kudus 43 miljoen op en de vervanger mag geen 30 kosten? En nu mag er wel spits nummer 3 gehaald worden? Die geen aanvoer gaat krijgen van een creatieve middenvelder. Ajax moet snel deze vrouw loodsen want ze sloopt de sportieve structuur en ambities van de club door haar mag je hopen dat je 3e wordt.

28 augustus 2023 om 10:31

Honderd procent mee eens. Ajax wordt en werd de laatste jaren meer tegengewerkt door eigen mensen dan andere tegenstanders. En dat heeft kunnen gebeuren na het vertrek van Overmars. Die had op verschillende vlakken over-wicht, maar vooral op het belangrijkste item: de aankopen. Cruciaal in je beleid. En dan geldt voor Ajax niet: penny wise, pound foolish, maar beter 4 topaankopen voor in totaal 80/100 miljoen, dan een gros van jeugd spelers en B-garnituur. En ook nog eens 5 voor de ene positie en 0 voor de andere. Dat gokje van 70 miljoen kan wel eens heel verkeerd uitpakken. En wat zegt juffrouw Lenderink dan? Hier met mijn bonus. De boeken kleuren nog altijd zwart. Echter, voor zo lang het duurt. En de AFC glijdt steeds verder af. Hopelijk kan Alex Kroes straks de zaak weer op de rails krijgen, voor het te laat is. Dat men begrijpt dat de kost voor de baat gaat, en dat je een TD moet hebben die gepokt en gemazeld is. En die zich al heeft bewezen.

28 augustus 2023 om 11:08

Hoodrukzetten, praat geen onzin man. Ten eerste hoeft een financieel dame bij Ajax helemaal geen verstand te hebben van voetbal. De grootst mogelijke bullshit die er is. Ze moet kijken of het verantwoord is. Alles gaat verder in overleg. Zij zegt alleen als het niet kan. Jij denkt ook echt dat Ajax 30 miljoen kan neerleggen? Van dat geld van Kudus houden we dat echt niet over. Deze vrouw moet lekker aanblijven want ze doet prima werk. Dat jij er een beetje gek van word omdat jij je zin niet krijgt moet je toch echt bij jezelf zoeken. Vrij treurig ook om iemand ervan te betichten dat ze er alleen zit omdat ze een vrouw is. Zoek lekker een andere club joh zonder vrouwen in het bestuur. Enge vent!

28 augustus 2023 om 14:56

Goh Dramatisch, fijn dat jij het allemaal steeds zo goed weet. Ben jij eigenlijk niet stiekum voor een andere club en lach jij je de ballen uit je broek om dit zwalkende beleid?

28 augustus 2023 om 22:51

Lekker persoonlijk wordt je ook. Ik haal alleen maar aan dat zij derde keuze was en dat de wetgeving haar uiteindelijk de voorkeur gaf niet haar kwaliteiten. Mijn mening is dat zij een gigantisch voetbaltechnische fout maakt door de transfer af te schieten van die Armeense speler vanwege het overigens legaal zaken doen met Russische ploeg. Dan wordt er een zeer goed alternatief gevonden die niet meer kost dan Bergwijn en de transferbalans zou positief blijven en dat schiet zij ook af. Ik denk dat zij geen voetbalverstand heeft en zonder kennis van technische voetbal aspecten haar werk doet: ze laat een keeper voor 10 miljoen kopen met een waarde volgens transfermarkt van 2 miljoen terwijl Olij voor 3 miljoen was op te halen, ze laat 20 miljoen uitgeven voor een bankzitter van city die ook nog een terugkoop garantie hebben dat is 30 miljoen uitgeven die het team niet direct versterken maar vervolgens gaat ze uit idealistisch oogpunt en onverklaarbaar financiel oogpunt voor echte versterkingen liggen en ja dat heeft te maken met een vrouw die niet past in de voetbalwereld dat toont ze gewoon met deze wonderbaarlijke beslissingen aan. Ik wil gewoon het beste voor Ajax en de missinglink blokkeert zij ..

Ik ben toch zéér nieuwsgierig hoe het de komende tijd (jaren?) bij Ajax gaat (ver)lopen?
Het lijkt erop dat Mislintat best veel macht heeft binnen Ajax.

Ik vind dat echt opmerkelijk, mijn indruk van Ajax was altijd dat de leiding van Ajax altijd bestond uit een groep van mensen die al lange tijd bij Ajax betrokken was en een onderlinge cohesie, geschiedenis bij Ajax en een band met de club hadden.

Nu wordt de club, lijkt het van buiten, geleid door relatieve nieuwkomers en baantjesjagers waarvan één volledig nieuwe en complete buitenstaander de macht heeft gegrepen.

Op zijn minst opmerkelijk toch?

Ik, als niet Ajacied met een voorkeur voor een andere grote Nederlandse club, hoop dat dit (redelijk) goed afloopt voor Ajax.

Ik zou als ik Ajacied was toch mijn hart vasthouden.

Het slaat verder nergens op, maar ik vind Mislintat ook nog een beetje een vreemde snuiter.
En ook nog een Duitser. (geintje).

28 augustus 2023 om 10:50

Dat laatste zinnetje is ook gewoon een probleem bij veel mensen. Je zegt er snel geintje achter maar helaas leven we in een land waar wij denken het allemaal uitgevonden te hebben. Een trainer/directeur uit het buitenland wordt al afgezeken voordat hij begonnen is. Waar blijkt uit dat hij meer macht heeft dan Overmars? Hij is toch ook verantwoordelijk voor de selectie? Dat is zijn werk! Overmars heeft de afgelopen jaren genoeg troep binnen gehaald en nu zit er iemand anders op zijn stoel. Misschien vind hij jou ook wel een vreemde snuiter. Vooralsnog ben ik blij met Sven inderdaad. Eindelijk een keer een buitenlandse man met een ander netwerk ipv dat Nederlandse kut kliekje waar we al jaren in roeren. Ik vind het tot nu toe allemaal vrij duidelijk wat hij zegt in zijn interviews. Of ik al deze spelers gehaald had, nee waarschijnlijk niet omdat ik ze bijna allemaal niet ken. Eerlijk gezegd vind ik dat wel het leukste. Onbekende spelers zien groeien en flink in waarde zien stijgen. Spelers waarvan nog nooit iemand had gehoord zien te strikken. Maar zo heeft iedereen zo zijn eigen voorkeuren

Als de RVC Almada tegen houd om het aankoopbedrag dan moet je toch ook denken aan de verkoopwaarde. Die jongen is 22 als je daar 25/30 mil voor betaald en hij kan over 3 jaar doorverkocht worden naar de PL ofzo dan kan je toch makkelijk je geld verdubbelen. Tenzij die jongen zo onwijs door de mand valt maar daar ga je toch nooit van uit.

28 augustus 2023 om 10:40

Nou daar zou ik wel rekening mee houden ja. Je zegt het net wat te makkelijk. Zeker geen garantie als je hem haalt dat hij weer voor 60 verkocht gaat worden. Dat heb je met Sutalo en Bergwijn ook niet.

Haal ze gewoon allebei voor dat geld van Kudus. Opgelost.

28 augustus 2023 om 11:01

Dat is niet genoeg want van de transfer van Kudus blijft misschien 25 miljoen over. De rest gaat naar allerlei andere dingen. Zaakwaarnemers, vorige club etc.

Vind 15 mil veel geld voor een spits. En nu hoor ik het verhaal hij kan ook RB spelen. Maar stop
Daar gewoon mee. We hebben dat in het verleden gedaan met bv Rosenberg, Sonck spitsen op de vleugels neerzetten, en dat is niet goed uitgepakt. Net nu als die forbs nu word gebruikt als RB ter wel hij zelf zegt het best op links te spelen maar we leggen er wel 14 mil voor neer. Ja dan word Idd een creatieve nr 10 te veel geld om te halen

28 augustus 2023 om 10:36

Ik vind het niet echt een spits eerlijk gezegd. Ik weet niet of je wat beelden hebt bekeken maar hij loopt overal behalve in de spits. Ik vind het meer een type Kudus. Sterk aan de bal, leuke dribbel, schijnbewegingen, steeds bezig om mannetjes voorbij te komen. Oftewel een speler die iets kan creëren. Buiten dat was Kudus ook geen spits maar kon daar ook prima staan als het moest.

Hoop dat de Telegraaf er weer naast zit (kijk niet op kan gespeeld haha). Zie onze Argentijnse vriend graag alsnog komen!

Is de prijs na 1 dag al met 50% gestegen? Gisteren moest hij nog 10M kosten.

28 augustus 2023 om 10:26

Vaak wordt de prijs gewoon van transfermarkt geplukt en doen ze al alsof dat de transfersom is. Als je zo laat komt kan ik me voorstellen dat je meer mag betalen. Dit mogen we de directie wel aanrekenen voor 15 miljoen had je Spertsyan gehad maar ja dir mag niet komen want dan wordt woke Nederland gek. Laat die jongen lekker verpieteren inderdaad in een land waar hij helemaal niet wil zijn en waar oorlog is. Lekker bezig man! Stel je toch voor zeg dat er een beetje geld naar Putin gaat en dat hij dan.een bommetje kan.kopen. woooowww wat erg!

Als ze Almada te duur vinden, prima. Dat is dan niet anders, maar ik snap nog steeds niet waarom ze dan op deze speler uitkomen. Dat is toch ook totaal niet wat we nodig hebben?

28 augustus 2023 om 11:58

Eens met jou en Homelander hieronder. We hebben creativiteit nodig met name vanaf rechts of eventueel een creatieve tien zodat Berghuis op rechts kan, wat ik niet per se zou willen. Nu haal je met Mikautadze een speler die een eerdere aankoop, Akpom, overbodig lijkt te maken en vervang je Kudus niet. Heel heel heel vreemd.

Van Spertsyan naar Almada naar een 3e keuze die eigenlijk een spits is, dit elftal schreeuwt om extra creativiteit. Had dan deze speler ipv Akpom gehaald.

Gelukkig is het de telegraaf die dit meldt dus echt serieus neem ik dit niet 😀

Wat een hap snap beleid. En weer wordt de scouting genegeerd. Straks zit je met 5 linksbuitens en 5 nummers 9/10. Maar geen rechtsbuiten. Ik kan alleen nogmaals zeggen: bedankt, Edwin. Dat je ons richting de afgrond hebt geduwd. Je zult maar zo’n soort AD voor je club hebben. Dan heb je geen andere tegenstanders meer nodig. En de door hem gehaalde Mislintat heeft zijn oogjes vaker dicht dan dat hij de echte diamantjes ziet die voor hem liggen……

28 augustus 2023 om 10:30

Dat gelul over links en rechtsbuiten word ik ook wel moe van. Wat ben je voor een waardeloze voetballer als je op de andere kant niks kan. Dan ga je maar een keer buitenom. Alsof elke speler maar op 1 positie kan spelen. Koekoek!

28 augustus 2023 om 10:36

Heb je Tadic, Bergwijn en Forbs op rechtsbuiten zien spelen? Ja? Dan weet je ook direct dat veel spelers gemaakt zijn voor 1, hooguit 2 posities, waarop ze renderen. Je mag ze overal opstellen. En dan moeten ze het maar laten zien. Dat hebben we dus gezien. Amper rendement. Dus moet je voor iedere positie binnen je elftal een speler halen die daarvoor is opgeleid en functioneert.

28 augustus 2023 om 10:58

Forbs is prima op rechtsbuiten. Tadic is gewoon geen buitenspeler op links niet en op rechts niet. Hij kan het wel redelijk invullen alleen omdat hij zo sterk is aan de bal.
Bergwijn kan prima op beide kanten. Dan probeer je toch gewoon de achterlijn te halen en een voorzet te geven. Sorry maar ik snap dat niet. Dat is toch gewoon even omschakelen. Vroeger hadden we ouderwetse links en rechtsbuitens die de achterlijn haalden en met een voorzet kwamen. Nu zou dat ineens niet meer werken, te makkelijk te verdedigen en dat soort lulkoek. Nee nu zetten we iedereen met zijn verkeerde poot op de buitenpositie zodat ze naar binnen kunnen trekken. Dus nee ik ben het niet met je eens. Alsof een rechtsbuiten op rechts geen voorzetje kan geven of een steekballetje. Wat een gelul

28 augustus 2023 om 14:20

Forbs is helemaal niet prima op rechtsbuiten. Die jongen is gemaakt voor links. Je hebt hem toch op rechts zien stuntelen?? En Bergwijn kan zeker niet op rechts, laat staan op links. Die komt tegenwoordig nog geen man voorbij. Kudus ga je straks enorm missen. De tijd zal het leren!

28 augustus 2023 om 12:19

Wat een hap snap reactie. Hoe weet je nu dat de scouting genegeerd wordt? Doordat de Telegraaf weer iets in de rondte slingert? Dat neem je direct als waarheid aan? En die 5 links buitens en 9/10 noem je alleen maar om de boel aan te dikken want dat is natuurlijk onzin. Wacht even af wat straks daadwerkelijk komt en kijk hoe dit in een team gesmeden wordt. Je doet alsof het maar gewoon lukraak wat kopen is, maar er zal echt wel een plan zijn.

28 augustus 2023 om 14:25

Tot nu toe ben ik alleen echt gecharmeerd van de komst van Sutalo. Van de rest moet ik het allemaal nog zien. Dus los van wat er nog komt. En dat zal niet veel meer zijn. Dan kunnen we spreken van een uitstekende verkoopzomer, in cijfers uitgedrukt, een zeer matig gehalte van gehaalde spelers, en dus sportief absoluut geen vooruitgang. Eerder achteruitgang. Dat kan nog veranderen wanneer Mislintat echt nog met drie toppers voor de positie 6, 10 en rechtsbuiten aan komt zetten. Dan doet Ajax mee voor de bovenste twee plaatsen. Anders wordt het gokken met 70 miljoen.

28 augustus 2023 om 15:57

Maar daar heb ik het toch niet over? Ik vraag waarom je denkt dat de scouting genegeerd wordt? Want dat schrijf je in je eerste reactie waar ik op reageer. Ik geef iedereen altijd de voordeel van de twijfel, zeker bij spelers. Als we spelers niet kennen en alleen maar af gaan op het feit of iemand duur is, of bekend voor komt of in een bekend land of team speelt oid en daarop onze mening baseren vallen er zoveel spelers af, terwijl “we” het eigenlijk helemaal niet weten. Daarom wil ik het eerst is zien de komende 10 wedstrijden. Is het dan niks kunnen we gaan zeuren. Nu is het zo dat voordat een speler het vliegtuig in stapt al zoveel mensen hun oordeel klaar hebben. Daar wordt ik een beetje moe van.

Ik zou zeggen: doe eens gek en koop ze allebei. Middenveld dan top en spits ook.

Mikautadze is een dribbelspits, omdat hij een rechtspoot is wordt hij soms op links geposteerd, terwijl bij Ajax we met smart wachten op een tien en een rechtsbuiten.

Hij heeft een goed krullend afstandschot. Misschien omdat hij relatief klein en niet zo sterk is, maar hij gaat relatief snel naar de grond. Het is een wat kleinere versie van Akpom, die net zoals hij het tot dusver alleen op een iets beperkter niveau heeft laten zien: het Belgische Seraing en het Franse Metz, dat constant tussen Ligue 1 en 2 op en neer gaat.

Tsja, indien geld niet een issue is, ga je voor de beste speler uit de MLS die de toekomstige tien van Argentinie kan worden, of pak je een talent op van Metz? Dat was een rethorische vraag...

28 augustus 2023 om 12:24

Als jij wat geld bij legt wil Ajax vast wel voor Almada gaan

Schrijven alsof het een beslissing van Mislintat is, terwijl uiteindelijk Lenderink en de RVC geen go willen geven. Classic.

28 augustus 2023 om 13:28

Ja en mensen geven hem nog de schuld ook. Deze titel is weer zo uitlokkend. Sven heeft toestemming van de RVC nodig en die krijgt hij niet.

Wat moet Ajax hiermee? Ik zit net een youtube filmpje van hem te kijken maar als dat de hoogtepunten zijn dat hoef ik hem geen 90 minuten te zien. Wat moet Ajax hier mee? Dit is eerder een linksbuiten dan rechtsbuiten en dan nog een van bedenkelijk niveau ook. Wat moet Ajax met hem als je voor de linkerflank al Bergwijn, Gods en evt. Forbs hebt lopen.

Mislintat schakelt door? RVC laat mislintat doorschakelen kan je beter zeggen. Hij mag Almada niet halen van mevrouw portemonnee en haar vriendjes. En wie krijgt dan weer de schuld? Meneer “data Duitser”

Ik zag toevallig de samenvatting van afgelopen weekend en dei Almada was bij elk doelpunt betrokken. Strooide met passjes, had waanzinnig overzicht, technisch zeer vaardig en van wat ik zo zag, absoluut een speler van de buitencategorie! En ja, dan leg je daar net wat meer voor neer, maar gelet op de trackrecord van Ajax, verkoop je hem straks voor minimaal het dubbele weer, als hij zich in Europa in de picture heeft gespeeld. Je zou toch verwachten dat de RvC daarin wat meer vertrouwen zou hebben indachtig ook de idioot hoge return of investment in de afgelopen jaren, maar vermoed dat de zgn. kruideniersmentaliteit ze daar op die posities nog parten speelt, en ja dan is het halen van een speler, ook al is die van de buitencategorie voor bijna 30 miljoen euro, net een brug te ver... Heel typisch Nederlands om dit zo te blokkeren onder het mom van, het eerste heeft al zoveel miljoen "mogen" uitgeven, en daar moeten ze het maar mee doen, want anders kloppen onze cijfers en prognoses niet meer. Of de RvC en Lenderink eruit gewerkt moeten worden, weet ik verder niet, maar dat ze geen of weinig kaas hebben gegeten van het edele voetbalspel en al dat wat daarbij komt kijken, daar lijkt het dan wel op...

Heb beelden gezien van beide spelers. Die Argentijn uit de MLS is twee klassen beter dan die griek van Metz. Argentijns international staat straks de hele europese top voor klaar. Een griek kan zomaar via de achterdeur verdwijnen…
Dan gooi je 15mln weg…

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren