Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax en Fulham strijken laatste plooien glad: Bassey vertrekt uit Amsterdam

Laatste update:

Calvin Bassey gaat Ajax definitief inruilen voor Fulham. Dat meldt journalist Reon Boeringa van Voetbal International. De overgang van de 23-jarige verdediger zat er al langer aan te komen, maar het leek erop dat Bassey zelf helemaal niet wilde vertrekken uit Amsterdam. Dat gaat nu dus toch gebeuren. Met de overstap is een bedrag van 21 miljoen euro gemoeid. Bassey tekent bij Fulham volgens meerdere media een contract voor vijf jaar.

"De laatste hobbels voor transfer Calvin Bassey van Ajax naar Fulham zijn genomen", meldt Boeringa woensdagmiddag op Twitter. "Zijn medische keuring in Londen staat daardoor ingepland, bevestigen bronnen rondom de transfer. Deal van 21 miljoen (euro, red.) op korte termijn voltooid." Daarmee lijdt Ajax een verlies van zo'n twee miljoen euro op Bassey, daar de verdediger vorig jaar voor 23 miljoen euro overkwam van Rangers.

Vorige week werd er al melding gemaakt van een akkoord tussen Ajax en Fulham. Bassey zelf moest nog wel een akkoord bereiken met de Engelsen, en dat leek enige tijd spannend te worden. De linkspoot wilde zelf aanvankelijk namelijk niets van een vertrek weten. Onder druk van de Amsterdammers móést hij echter wel overstag gaan, waarna de Nigeriaans international toch de gesprekken startte. Fabrizio Romano meldde maandag vervolgens al dat de onderhandelingen tussen de mandekker en Fulham zich ‘in een zeer vergevorderd stadium’ bevonden.

Nu gaat de overstap er dus definitief komen. Daarmee laat Bassey Amsterdam na een jaar alweer achter zich. Het lukte de verdediger nooit echt te imponeren bij Ajax. Hij kwam uiteindelijk tot 39 duels, waarin hij één keer trefzeker was. Bassey had in Amsterdam Lisandro Martínez, die vorig jaar na een lange soap voor maximaal 67 miljoen euro overstapte naar Manchester United, moeten doen vergeten. De tienvoudig Nigeriaans international begon nog hoopvol aan het seizoen, maar al snel kwamen zijn matige voetballende kwaliteiten aan het licht.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat hoop ik toch dat deze jongen het fantastisch gaat doen daar.

Ik heb er vertrouwen in eigenlijk!

26 juli 2023 om 14:36

Ik ook, doet niets af aan het feit dat hij niet heeft geleverd tijdens zijn verblijf hier en dat hij voor het spel van Ajax niet geslaagd is. Het mislukken bij één club houdt niet in dat je verder er helemaal niks van kan.

26 juli 2023 om 14:40

Precies, genoeg voetballers te noemen. Alleen bij Ajax al centraal achterin een aantal de laatste jaren. Komt wel goed met deze jongen

26 juli 2023 om 14:46

Als we elk speler moeten verkopen na een minder jaar dan kom je ook niet ver. Een Alvarez, Neres en Martinez etc. hebben ook het eerste jaar moeten wennen, voordeel bij hun was dat ze niet zo'n hoge prijs kaartje om de nek hadden hangen. Daarnaast heeft het bij Bassey ook niet meegezeten met een stuurloos Schreuder en Heitinga. Al met al denk ik dat we met ze'n allen meer hebben verwacht van Bassey. Of we voor 23 miljoen dat risico hadden moeten nemen is de vraag, maar de potentie was er zeer zeker, alleen niet uitgekomen in zijn eerste jaar. Ik wens hem heel veel succes bij Fulham.

26 juli 2023 om 14:47

Blij dat Ajax maar 2 miljoen verlies heeft geleden! Met deze verkoop valt het debacle van afgelopen transferzomer nog wel mee. Bergwijn was zeker wel overpriced maar kan het echt nog waar gaan maken en is vooralsnog goed gestart in deze voorbereiding. Alleen Brobbey kan echt uitmonden als een regelrechte flop, zeker met zijn geschiedenis.

26 juli 2023 om 14:53

Martinéz heeft in zijn eerste jaar helemaal niet hoeven wennen, hij stond er en leverde vanaf het eerste moment.

In zijn eerste jaar 41 v/d 42 gespeeld (seizoen werd eerder afgebroken ivm corona) en nagenoeg alle wedstrijden de 90 min. vol gemaakt. De wedstrijd die hij niet kon spelen was (naar later bleek) de laatste wedstrijd v/h seizoen tegen Utrecht en dat was vanwege een blessure...

26 juli 2023 om 14:54

Het zal veel meer dan 2 miljoen zijn. Bij koop betaal je het volledige bedrag, bij verkoop krijg je niet alles wat Fulham betaalt. Geloof maar dat de zaakwaarnemer, Bassey en eerdere clubs ook hun deel ontvangen.

26 juli 2023 om 14:57

@johan, helaas kan niet al je aankopen raak zijn. Met Bassey, Brobbey en wellicht Bergwijn is het (nog) niet uitgekomen. Maar een Martinez, Anthony, de Jong, Ziyech, Haller etc. is het wel goedgekomen. Het is dat het nu niet meevalt met het mislopen van CL voetbal, maar normaal gesproken met CL voetbal moeten we niet bang zijn dat beetje meer te betalen voor een speler met potentie. Ik kan me herinneren dat we pakweg 2-3 jaar ook een of andere bankzittertraore verkochten voor 10m. Dus mocht Brobbey ook floppen verwacht ik dat we hem alsnog voor minimaal 10-15m kwijt kunnen. Maar het blijft zo ontzettend belangrijk om CL voetbal te spelen. Dan worden de spelers inclusief flops aantrekkelijk voor andere clubs voor een hoog bedrag.

26 juli 2023 om 15:39

+ tekengeld

26 juli 2023 om 16:03

Waar komt dat verhaal over Martinez toch vandaan elke keer?
Die stond een paar maanden na z'n komst weergaloos te spelen tegen Chelsea op het middenveld en speelde überhaupt het hele seizoen prima.

Dat Ten Hag hem opeens een half jaar negeerde in z'n tweede seizoen was onbegrijpelijk.

26 juli 2023 om 19:11

1 seizoen, waar er een hoop rumoer was en het niet liep. Volgens velen kon Martinez er ook niks van. Stond zelfs wissel een tijdje. Pas na enkele maanden in zijn eerste seizoen ging hij zijn draai vinden.

Ik had die jongen best iets meer tijd gegund hoor. Maargoed, 21 miljoen is een mooi bedrag.

Overigens zeg ik niet dat Bassey meer potentie heeft dan Martinez. Je zag echt wel dat Martinez meer kwaliteit had aan de bal.

26 juli 2023 om 14:37

Hoop ik ook. Wat een ontzettend leuke gast is dit zeg. Zo blij dat hij was dat hij naar Ajax mocht.

26 juli 2023 om 15:32

Inderdaad een leuke gast met een prima vechters mentaliteit en een goed karakter. Hij had het bij Ajax kunnen redden als hij de bal kwijt had gekunt aan opbouwende spelers om hem heen. Die waren er helaas niet of ze wilde de bal niet hebben. Bassey is een prima verdediger en gaat het zeker redden. Voetballend niet echt een hoogvlieger maar op de juiste manier gebruikt had hij het kunnen redden bij Ajax.
Helaas eerst Schreuder en daarna Heitinga als trainer en een zeer slecht draaien elftal doen deze Bassey de das om.
Kudus zal de volgende speler zijn die zal vertrekken. Nu zal Minsilat echt eens wat voetbalinteligentie verdedigers middenvelders en een spits aan moeten gaan kopen.
Verkopen kan hij goed. Maar nu nog aankopen.
Ik ben benieuwd.
Anders wordt Ajax komend seizoen slechts 4e ben ik bang.

26 juli 2023 om 14:38

Ik ook! Mooie gozer! Tegelijkertijd totaal ongeschikt voor Ajax, dus ben blij dat hij weg is en hopelijk een mooie carriere kan vervolgen bij Fulham.

26 juli 2023 om 15:00

Dat hoop ik ook. Die jongen is echt verkeerd gebruikt, vervolgens zo weinig vertrouwen gegeven. Sommige spelers hebben dat gewoon nodig.

26 juli 2023 om 15:37

Jammer jammer jammer, zit echt wel potentie in deze man. Sterk, snel en met een goeie opbouwer ernaast kun je hem in z’n kracht laten spelen, zeker met ruimte achterin

26 juli 2023 om 16:00

Dat hoop ik zeker ook. Misschien tegen beter weten in, maar ik had ook nog geloofd in een langer verblijf bij ons.

26 juli 2023 om 16:50

Was gewoon een goede krachtige voetballer die een sterk team om zich heen nodig gehad.
Had van mij mogen blijven

Hopelijk schakelen we nu snel door naar Sutalo voordat hij word weg gekaapt, Fiorentina heeft vandaag ook een bod geplaatst.

26 juli 2023 om 14:56

Dat wordt vrijwel onmogelijk, gezien het feit dat hij een hoger salaris zal verdienen en in een competitie op een hoger niveau zal spelen.

26 juli 2023 om 15:16

Is dat zo, van dat salaris? Reijnders gaat bij Milan 1.7 netto verdienen las ik. Bij Fiorentina zullen ze niet veel meer betalen lijkt me. Ajax kan zo’n jongen ook makkelijk 2.5 betalen. Competitie in Italië is inderdaad een stuk aansprekender, maar het verschil in salaris tussen Ajax en Fiorentina is denk ik zelfs in het voordeel van Ajax

26 juli 2023 om 15:38

2.5 netto is in Nederland wel een aardige post hoor.

26 juli 2023 om 15:49

Dat is zeker een aardige post maar Ajax kan hem echt wel een redelijk fors salaris bieden. Met Tadic, Timber en Bassey die vertrekken komt er best wel een aardige duit vrij in het salarishuis, daarvan mag (of moet) je dan ook wel spenderen om een nieuwe leider voor je defensie neer te zetten. Een goede RCV is de absolute topprioriteit momenteel, daar zou ik niet op bezuinigen als Ajax zijnde.

26 juli 2023 om 15:51

"ajax kan zo’n jongen ook makkelijk 2.5 betalen."

Mag hopen dat Ajax wel heeft geleerd van dit soort salarissen. Vergeet niet dat 2.5 Netto in NL meer dan 5mln bruto is he.

26 juli 2023 om 16:07

@Sanderr Van wat ik heb begrepen van vele Ajax-fans hier, zijn ze momenteel tevreden met het beleid binnen de club. Het bieden van hoge salarissen kan in de toekomst echter tot financiële problemen leiden. Als een andere club, zoals Fiorentina, ook interesse heeft in dezelfde speler, moet je de strijd aangaan zaakwaarnemers betalen, spelersalarissen aanbieden, enzovoort waardoor je mogelijk boven de €5.000.000 bruto uitkomt. Dan zou ik eerder voor een andere speler kiezen waar nog niemand een bod op heeft gedaan. Op die manier ga je niet buiten het boekje en behoud je het huidige beleid.

Topgozer! Bewijs het ongelijk van al die mensen die zeggen dat ie er niets van kan!!!

26 juli 2023 om 14:39

Hij gaat het daar ook gewoon goed doen. Daar hoeft hij het spel niet te maken en kan hij doen waar hij goed in is.

26 juli 2023 om 14:46

Ik hoop het voor hem.
Maar hij is aan de bal wel heel beperkt, ook voor een verdediger die het van zijn fysiek en niet van zijn voetballende kwaliteiten moet hebben.

26 juli 2023 om 14:59

Ik hoop het voor hem, hele leuke gast, maar eerlijk is eerlijk bij Ajax bakte hij er geen pepernoot van en 21 miljoen is een godsgeschenk. Logisch dat Ajax deze deal pakt. Je wil ook geen Magallan/baumgartl verhaal.

26 juli 2023 om 15:01

Dat zijn vooral mensen van andere clubs die nu hij weg is hopen dat hij slaagt alleen maar om te kunnen zeggen dat Ajax er naast zat. Tja wat moeten we met zulke mensen...

26 juli 2023 om 17:20

Als het gaat om het spel dat hij bij Ajax moest spelen, dan kon hij er toch ook niks/weinig van? Of heb jij andere wedstrijden van hem gezien? Dit betekent niet dat hij bij andere clubs in een wat andere rol niet zou kunnen slagen. Het type spel van Ajax en de stijl van de spelers om hem heen, dat past gewoon niet. Jammer maar helaas. Ik gok dat er bij een succesvollere periode dan weer wordt gelachen naar 'alle mensen' die dat nu vinden, net zoals bij Schuurs. Prima, maar dan snap je er weinig van.

Direct na de krabbel graag de bekendmaking van Sutalo, Sven!!

Beter voor iedereen zo, jammer maar helaas. Gelukkig 'maar' 2 miljoen schade opgelopen. En nu spelers halen!!!!! Excuus van eerst verkopen en dan kopen geldt al even niet meer geloof ik zo.

26 juli 2023 om 14:36

Tis wel zonde maar denk voor nu beter voor Ajax.
Ik dacht altijd dat Ajax zo financieel gezond was dat Ajax wel kon investeren.
Uiteraard snap ik dat er geld binnen moet komen hoor maar dacht dat het daar niet vanaf zou hangen.
Hoeveel spelers acht jij nu nog nodig om iets goeds neer te zetten?

26 juli 2023 om 14:41

Bliek. Ajax is ook financieel gezond, maar je kan natuurlijk niet maar blijven investeren in een spelersgroep als er al dure spelers in die groep zitten, en al helemaal niet als er met die groep niet gepresteerd is waardoor er minder inkomsten zijn. Dan is het toch echt kwestie van eerst lozen, voordat er weer nieuwe spelers binnen kunnen komen die posities dubbel gaan bezetten. Goed voorbeeldje is dat vorig jaar met Bergwijn een hele dure speler is aangekocht, voor een positie waar al een hele dure speler een basisplaats had (tadic), dat is foutief beleid. En dat geld van Bergwijn had weer prima gestoken kunnen worden in posities die niet zo goed bezet waren qua kwaliteit afgelopen jaar, waardoor je dubbel tegen problemen aan loopt. Ene positie is overbezet met dure krachten en kwaliteit, andere posities zijn ver beneden de maat en onderbezet.

Ik heb zojuist even geteld en kom zelf op minimaal 4 spelers die gehaald moeten worden voor de basis (Als Kudus niet vertrekt). Rechtsback, Rechter centrale verdediger, linksback en nummer 10. Bij vertrek van Kudus moet er nog een rechtsbuiten bij. Qua back-up moet er ook nog een spits komen, een rechter centrale verdediger en ik zie het liefst Daramy al weer vertrekken en een linksbuiten er bij komen. 6/7 spelers zouden er wat mij betreft nog moeten komen, maar die gaan er niet komen.

26 juli 2023 om 14:42

Zonde vind ik het zeker, volgens mij ook echt een goeie gast die ikzelf niet kon betrappen op verzaken qua trainingsarbeid en ethos. Maar heeft het helaas niet kunnen waarmaken, hoe zuur ook. Ik denk dat er sowieso 4 spelers bij moeten komen, voorin 1, iets creatiefs op het middenveld en achterin echt twee spelers die er gelijk staan. Al denk ik dat je achterin nog zelfs wat meer nodig gaat hebben als je Alvarez op het middenveld wil gaan gebruiken (voor hoelang hij nog blijft dan).

26 juli 2023 om 14:44

Eerlijk? Een linksback, 2 rcv's, een rechtsbuiten en een spits. Eigenlijk ook nog een rechtsback. Maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren en ik denk ook niet dat zo veel spelers tegelijk kopen goed voor een team is. Maar 2 centrumverdedigers en een rechtsbuiten is wel echt het absolute minimum.

26 juli 2023 om 14:52

Dat je financieel gezond bent wil nog niet zeggen dat je alles meteen maar weer over de balk moet smijten zodat je straks weer op 0 staat? Snappen mensen dat niet? Er is jarenlang op CL niveau spelers gehaald met bijbehorende salarissen. Nu hebben we geen CL. Enig idee hoe dat erin hakt. Plus de corona tijd die veel veel geld heeft gekost. Heb het gevoel dat supporters zich vaak alleen maar focussen op spelers halen spelers halen spelers halen en zich niet beseffen dat er allemaal zoveel meer speelt dan alleen speler verkopen en speler halen. Zo komen deze transferbedragen ook nooit in 1 keer binnen he. Veel komt in termijnen. Het moet verantwoord zijn anders staan we volgend seizoen weer te mekkeren als we weer terug zijn in de tijd van de Sana en Atouba aankopen.

26 juli 2023 om 14:56

Inke,

Ik heb Bergwijn nooit begrepen en Bassey trouwens ook niet. Bassey zou idd een prima gast zijn maar is gewoon geen Ajax speler. Zou me niet verbazen als die bij fulham prima gaat doen.
Denk dat er vorig jaar verkeerde keuzes zijn gemaakt en ook wat pech. Ik had niet verwacht dat Wijndal zo naast zijn schoenen zou gaan lopen dat die heel het voetbal kwijt is.

Ik vind 4 nog meevallen en dat moet dus te doen zijn.

26 juli 2023 om 14:56

Volgens mij heeft Ajax wel genoeg financiën. Ze hebben afgelopen 4/5 jaar 340 mln overgehouden aan transfers (dat is aangetrokken minus vertrokken spelers). Geld zat, alleen denk ik met het niet CL spelen ook een rol heeft. Plus wat Inkemontana aangaf.

Daarnaast denk ik dat Bassey het echt goed gaat doen in PL. Fysiek hele sterke speler en daar hoeft hij ook niet op te bouwen.

26 juli 2023 om 15:01

@bliek ze zijn financieel best gezond. Maar door het missen van de CL moeten ze ook gewoon even pas op de plaats maken. Er is een aardige buffer om het gemis aan CL voetbal 2 of 3 jaar op te vangen. Alleen kan dat niet in combinatie met dure aankopen.

Mocht er verder niemand meer vertrekken zijn de aanval en het middenveld in de basis heel aardig. Ik denk zelf oprecht beter dan die van de overige top 3 clubs (feyenoord heeft de betere spits, Ajax de betere buitenspelers, op het middenveld mist PSV een 10 en Feyenoord heeft maar weinig goals staan op het middenveld).
De verdedeging van Ajax is heel matig, maar zet er een goede rechter centrale verdediger bij en je bent een heel eind met de basis opstelling. Er is op dit moment geen enkele rechter centrale verdediger, dus daar hebben ze er eigenlijk 2 van nodig en er is maar 1 spits. Als ze die drie goed in kunnen vullen staat er een elftal wat mee doet om het kampioenschap.
Er zullen nog wel wat spelers vertrekken, voor Alvarez zijn de vervangers er eigenlijk al (tahirovic, vd Boomen en Vos), mocht Kudus vertrekken hebben ze ook nog een rechtsbuiten nodig.

Alles wat daar bij komt is versterking - verbetering voor wat er al is, bijvoorbeeld de linksback positie waar Wijndal tot nu toe behoorlijk tegen valt.

26 juli 2023 om 15:02

Ik hoop dat Ajax op linksbuiten nu gewoon Godts de kans gaat geven. Linksback heb je ASE en Wijndal. Rechtsback Sanchez en Rensch. Ook hier zal je eerst een speler moeten kwijt raken. Anders zit je straks met 3 rechtsbacks. Hopelijk kan Mislintat nog een aardige schoonmaak houden bij Sanchez, Wijndal, Klaassen en Daramy. Zijn toch wel spelers die nog 5 miljoen moeten kunnen opleveren. Met eventueel verkoop Kudus en Alvarez kan je dan echt wel wat op de transfermarkt.

26 juli 2023 om 15:08

London,

Ja duidelijk er is wat mogelijk maar wel opletten..

Mmm buitenspelers ben ik niet geheel met je eens. Laat ik zo zeggen ik denk dat Paixao echt doorbreek dit jaar was eind van het seizoen al goed. Op links zeg ik op dit moment zeker eens.
Middenveld klopt Stengs moet daar voor doelpunten gaan zorgen maar zijn cijfers spreken dat wel wat tegen he.
Verdedigers maak i me bij Feyenoord nu geen zorgen om.

Er is voor Ajax nog genoeg tijd om te investeren natuurlijk. Ben zeer benieuwd hoe Feyenoord, ajax en psv er begin van het seizoen voor staat.
Ik was altijd jaloers op ajax dat ze redelijk vroeg de selectie op orde had maar dat is dit jaar niet zo

26 juli 2023 om 15:16

@mr_knowledge zo veel geld hebben ze helaas niet overgehouden aan transfers ,wel volgens transfermarkt, niet volgens de eigen jaarrekeningen,

Er is over de afgelopen 5 jaar een netto winst gedraaid van iets meer dan 40 miljoen (bij elkaar opgeteld) dat is inclusief de winst op transfers (iets meer dan 86 miljoen). Hier zitten de bedragen van dit seizoen met de verkopen van afgelopen zomer nog niet in. Op basis van de half jaarcijfers komt daar ongeveer 50 miljoen bij.

De verschillen tussen de bedragen op transfermarkt en die in de jaarrekening worden deels verklaard door doorverkoop percentages (vaak toch 10-20%), maakelaars fees (10-30%, zeker bij zuid amerikaanse spelers heel hoog) spelers die mee participeren, opleidingsvergoedingen, enz... Maar het kan natuurlijk ook dat de bedragen op transfermarkt niet kloppen (zij moeten het immers ook gewoon met informatie uit de krant doen).

Volgens de half jaarcijfers heeft Ajax van alle verkopen afgelopen zomer na aftrek van al die posten 117 miljoen over gehouden aan spelers verkopen. De spelers verkopen (exclusief Gravenberch, die viel nog in het vorige boekjaar) waren volgens transfermarkt 198 miljoen, mocht dit bedrag kloppen is er dus 40% elders blijven hangen (Dit is overigens bij alle clubs zo).

26 juli 2023 om 15:36

London, Ben je weer bezig met de verkeerde interpretatie van de cijfers.
Heb je laatst al uitgelegd hoe het in elkaar zit.
Ajax vangt daarnaast ook niet direct het geld van die transfers. Dat gaat ook vaak via uitstaande vorderingen.

26 juli 2023 om 16:18

Bassey kon ook best wel een beest zijn in de wedstrijden die ik van hem gezien heb. Straks krijgen we weer het gezeik dat we zo'n speler missen...

26 juli 2023 om 16:44

@ndisdenaam Helaas heb je mijn hele uitgebreide antwoord toen kennelijk niet gelezen. De volledige transfersom wordt direct geboekt in de winst en verliesrekening op het moment dat een speler wordt verkocht, dat heeft niets met nog te ontvangen bedragen te maken (mocht je boekhouden leuk vinden, zie IAS 38, ik zou het aannemen maar je mag ook wat accounting standaarden door gaan pluizen en interpreteren, of eventueel bij iemand langs die wel kan boekhouden). Het moment dat Ajax het geld ontvangt is niets meer dan een verschuiving op te balans tussen de Debiteuren en liquide middelen.

Mbt tot de totale winst over de afgelopen 5 jaar (dus inclusief transfers):
Netto winst 2022: -24.3 mln (verlies dus)
Netto winst 2021: - 8.1 mln (ook verlies)
Netto winst 2020: 20.7 mln
Netto winst 2019: 51.9 mln
Netto winst 2018: 2.2 mln
Totaal over de afgelopen 5 jaar: 42.4 miljoen (zie pagina's 164 en 165 van de vorige jaar rekening). Meer is er niet.

Mbt tot het resultaat vergoedingssommen (de ontvangen transfer bedragen minus de afschrijvingen op de transferbedragen die ajax heeft betaald).
Netto winst 2022: -19.3 mln (verlies dus)
Netto winst 2021: 25.6 mln
Netto winst 2020: 31.9 mln
Netto winst 2019: 33.9 mln
Netto winst 2018: 14.4 mln
Totaal over de afgelopen 5 jaar = 86.5 mln (zie weer pagina's 164 en 165 van de vorige jaar rekening).

Met andere woorden, in die periode heeft Ajax een operationeel verlies gedraaid van ongeveer 44 mln, met name door Covid maar dankzij de verkoop van spelers hebben ze alsnog een winst gedraaid van 42 miljoen.

Voor de transfersommen die vorige zomer zijn verdiend, zie pagina 8 van de half jaarcijfers onder Resultaat vergoedingssommen. Dit is wat er in totaal is binnengekomen aan transfer inkomsten. Dat was 117 miljoen over de afgelopen zomer (of eigenlijk is minder want daar zullen ook nog wat bonussen in zitten van spelers die eerder waren verkocht).

Pak je naar het eigen vermogen van Ajax kijkt was dit op de balans in de halfjaarcijfers 274 miljoen (zie pagina 7 van de halfjaarcijfers). Hier kun je op een heleboel manieren naar kijken. Maar dit is niet hetzelfde als geld op de bank of geld wat ze makkelijk uit kunnen geven.
Je kunt alle plussen en minnen op de balans tegen elkaar weg gaan strepen (de nog te betalen en nog te ontvangen bedragen e.d. Dan kom je uiteindelijk op de vaste activa bij elkaar 187 miljoen (dit zijn met name de door ajax betaalde transfersommen, 165.6 miljoen en de toekomst 12.8 miljoen) en een bedrag wat overblijft (een 87 miljoen)
Alleen was die 274 miljoen de post in december, de winst van Ajax loopt elk jaar terug in de 2e seizoenshelft (De Europese inkomsten vallen vooral in de eerste seizoenhelft) daarvoor zul je alle eerdere half jaar rekeningen in moeten duiken maar ter vergelijking, de winst halverwege het seizoen 2021-2022 was 2.5 miljoen (zie pagina 6 van de half jaar cijfers van seizoen 21-22) en ze kwamen uit op een verlies van 24.3 (zie pagina 102 of 164) (een verschil dus van 26.8 mln). Dat zal dit jaar zeker niet beter geweest zijn, immers, vorig jaar speelden ze nog een CL-wedstrijd, dit jaar slechts een EL-wedstrijd na de winterstop. Een vergelijkbaar bedrag zul je dus nu ook weer uit het eigen vermogen moeten halen.
Het bedrag tussen de 274 en 187 miljoen (87 miljoen) minus de ongeveer 25 miljoen die ze in de 2e seizoenshelft verliezen is iets meer dan 60 miljoen. Dat is het bedrag waar ze redelijk makkelijk mee kunnen spelen. Alleen is dat ook direct je buffer om het gemis aan CL voetbal (die bedragen mogen bekend zijn) mee op te vangen. Geen CL voetbal is dus geen probleem, maar geen CL voetbal en veel geld uit blijven geven kan wel, maar is een risico.

Deze bedragen kun je leuk vinden of niet. Iets anders is er niet.

26 juli 2023 om 14:37

Zucht, weer zo’n opmerking met maar 2 miljoen verlies. Maak daar maar gewoon een miljoen of 10 van. Je betaald netto 23 miljoen. Van deze 21 miljoen blijft een hoop minder over. Daarnaast nog zijn jaar salaris. In 1 seizoen zo weggegooid.

26 juli 2023 om 14:47

Voor zijn jaarsalaris heeft hij gewoon gespeeld dus dat rekenen als verlies is onzin, of telt dat ene doelpunt wat hij in dienst van Ajax maakte ook niet? Hoeveel blijft er minder over van 21 miljoen?

26 juli 2023 om 14:54

Zucht, weer zo iemand die afschrijvingen niet meetelt en zoals AjaxWestham zegt is het meetellen van salaris als verlies onzin. Dus jaarlijks maak je wel heel veel verlies op je spelers die op de bank zitten...

26 juli 2023 om 15:07

Waarom is dat niet afgeschreven? Hij heeft een jaar onder contract gestaan en dat geld is van je rekening? Dus hoezo kan je dat niet afschrijven?

Wat eraf gaat van die 21 miljoen is moeilijk in te schatten gezien ik niet was bij zijn contract ondertekening en ik niet weet of Glasgow nog iets krijgt, vaak is dat wel het geval. Sowieso kijkt de belastingdienst mee, krijgt de oude club wat centen mee en verdiend een zaakwaarnemer en speler er ook wat aan.

26 juli 2023 om 15:09

@chuck je hoeft niet veel geld te verliezen, zie Danilo. Met afschrijving van tekengeld en salaris gewoon een paar miljoen verdiend. En zo zijn er wel meer.

26 juli 2023 om 15:30

Wat een ontzettend domme vergelijjking om dan met Danilo aan te komen. Die kwam transfervrij over van Ajax, nogal wat anders dan Bassey voor 23m van Rangers. En van elke transferprijs gaan bedragen af die wij niet precies weten. Als je vorig jaar Bassey koopt voor 23m, het blijkt een mismatch van jewelste, en je krijgt er vervolgens nog 21m voor. Dan heb je het gewoon prima gedaan, en is het een klein verlies ja. Het komt uberhaupt nog niet eens in de buurt van 10m, dus geen idee waar dat op gebaseerd is.

26 juli 2023 om 15:38

Wat een gezwets. Als je een auto koopt voor 10k, en die verkoop je voor 8k, dan zeg je toch ook dat je maar 2k er op verliest?
Of reken je ook je MRB, verzekering en benzine + onderhoud mee?

Men heeft het over de transfer, niet over aanverwante kosten.

26 juli 2023 om 15:39

Verkoop je voor 8k* moest er nog bij

26 juli 2023 om 17:43

@sergioramoshm er wordt in iedergeval in de Britse media gesproken over 10% van de transfersom, dus 2.1 mln, die nog naar Rangers gaat.

De belastingdienst doet niet direct terzake, een bedrijf betaald belasting over de totale winst in een jaar, niet over een individuele transactie.

26 juli 2023 om 20:04

Betalen ze bij fulham niet netto dan? Ik ben met je eens hoor Ajax heeft er zeker geen winst op gemaakt maar 10 is wel heel veel. 1 jaar gespeeld voor een miljoen of 3 salaris (gokje) + wat geld voor zaakwaarnemers en andere onzin. Laten we er nog 2 bij doen. Al is 3 miljoen netto voor Ajax 6 miljoen bruto dus misschien dat je bruto wel in de buurt komt nu ik het een beetje ruim bereken. Toch kunnen ze blij zijn met dit bod denk ik. Al moeten we ook niet vergeten dat als Bassey er niet had gestaan er iemand anders was gekocht die ook dat salaris had gehad dus salaris meetellen vind ik altijd een beetje vreemd.

Money, money, money. Ondertussen lijkt Sutalo alweer onder onze neus weggekaapt te worden door Fiorentina. Precies 2,5 week voor de competitiestart en we liggen op koers om met een schoolelftal aan de competitie te beginnen. Of we krijgen een krankzinnige Augustus qua transfers of het wordt knokken voor een plekje bij de eerste 5

26 juli 2023 om 14:38

Ik denk dat dat wel mee zal vallen. Het is nog niet klaar, maar een schoolelftal is het ook niet.

26 juli 2023 om 14:40

We hebben behalve jeugdspeler Aertssen geen enkel RCV in onze selectie, een 17 jarige Hato moet op dit moment de complete achterhoede dragen en we hebben welgeteld 1 spits in de selectie met Brobbey die bewezen heeft het heel moeilijk te vinden om 90 minuten vol te maken. Hoe zou jij dit anders omschrijven dan een schoolelftal?

26 juli 2023 om 14:48

En niet te vergeten 2 rechtsback's en 2 linksbacks die alle 4 nog niet kunnen overtuigen.

26 juli 2023 om 14:53

Ik heb in mijn hoofd me al lang verzoend met het gegeven dat de backs hetzelfde blijven maar er moeten minstens 2 nieuwe centrale verdedigers bij en dan van het kaliber dat ze direct een achterhoede kunnen dragen. Het liefst een voetballende nummer 10 omdat Klaassen met de dag een slechtere lachfilm begint te worden en sowieso moet er een tweede spits toegevoegd worden. En als de geruchten uit Engeland kloppen dat Kudus al persoonlijk akkoord is met Chelsea en Ajax en Chelsea dichtbij een deal zijn van 47 miljoen is een rechtsbuiten erbij ook dringend prioriteit.

26 juli 2023 om 14:54

Daarom zei ik ook dat het nog niet klaar was, maar je focust je nu op wat er nog niet is. Het middenveld bestaat niet uit koekenbakkers en ook voorin is het zeker geen schoolreisje. Keeper is niet briljant, maar ook geen koekenbakker. En achterin moet er nog wat bij...

26 juli 2023 om 15:04

Het middenveld met de 2 die er tot nu toe wel zijn bijgekomen Branco en Tahirovic oogt zeker niet verkeerd. Maar we hebben daar nog steeds Klaassen rondlopen die meer en meer een parodie op een voetballer begint te worden en ook over de voorhoede ben ik absoluut niet te spreken. We hebben met Brobbey slechts 1 optie voor de spits positie, laten we hopen dat Bergwijn met het vertrek van Tadic bevrijd is en eindelijk iets van zijn prijskaartje gaat waarmaken en op rechts is er ook nog steeds een probleem voorin. Berghuis heeft sinds zijn komst van Feyenoord eigenlijk alleen maar teleurgesteld op die positie en lijkt meer als middenvelder gebruikt te gaan worden. Kudus staat nog heel hoog op het lijstje om te vertrekken en dan houden we daar Chico over die heel hard kan rennen maar verder in alle aspecten nog een schoolvoetballer is.
Nee het zal echt moeten gaan stormen de komende maand qua transfers willen we maar enigszins Feyenoord en PSV kunnen uitdagen.

26 juli 2023 om 15:26

Meen je? Wat zijn we weer lekker doortastend bezig zeg op transfergebied

26 juli 2023 om 15:54

Hij heeft al uitgelegd waarom en da is gewoon een normale en goede uitleg geweest. De 2 speler die hij gehaald heeft zijn gewoon goede versterkingen en bepalen het middenveld gewoon. Liever iets langer wachten en kwaliteit dan domweg een zooi miljoen weg gooien zoals vorig jaar. Ben zeer tevreden over Mislintat en zijn werk.tot nu toe. Moet later blijken of dat terecht is. Maar zo negatief als jij het neerzet slaat echt nergens op.

26 juli 2023 om 18:51

@Ajaxclub ligt eraan in welk segment je zoekt, maar later in de transferperiode heb je meer kans op spelers die net afvallen bij absolute topclubs. Die gaan allemaal voor hun kans in de voorbereiding.

Echt zielig voor Calvin. Had al veel vrienden gemaakt binnen de selectie leek het naar zijn zin te hebben en wou echt slagen bij Ajax, helaas heeft nobody Steijn hem volledig uitgekafferd terwijl Klaassen wel een kans krijgt

26 juli 2023 om 14:40

Klaassen heeft door gebrek aan kwaliteit ook nooit de kans gekregen in de verdediging hoor.

26 juli 2023 om 14:41

Ja, helemaal mee eens. Ajax heeft nog niet één officiële wedstrijd onder Steijn gespeeld en ik ben nu al klaar met die man. Ik begin mij ook steeds meer te storen aan Mislintat. Ik waardeer het dat hij dingen in stilte wil doen en zo min mogelijk wil laten lekken naar de media, maar het is echt achterlijk stil daar in Amsterdam.

26 juli 2023 om 14:48

En dat is de schuld van Mislintat? Echt top hoe mensen na een paar weken al klaar zijn met een werkwijze die juist een verademing is. Mensen weten helemaal niks van wat er achter de schermen allemaal zich afspeelt maar oordelen wel alvast. En Steijn....heeft niks gedaan wat raar is maar toch zijn we klaar met die man. Net zoals iedereen klaar was met Ten Hag dat eerste half jaar.....zucht.

26 juli 2023 om 15:00

Steijn heeft nog niets geks gedaan, hoogstens dat hij zich als spreekpop van de technische staf liet misbruiken om te zeggen dat Bassey niet meer welkom is.

26 juli 2023 om 16:52

Mislintat is als TD verantwoordelijk voor het aan- en verkopen van spelers, dus ja, ik houd hem er wel voor verantwoordelijk dat we iets meer dan twee weken voor de competitiestart slechts nog steeds geen nieuwe aanwinsten hebben voor de posities waarvan vorig seizoen al geroepen werd dat er broodnodig kwaliteit bij moet.

26 juli 2023 om 17:15

Wat heeft Steijn tot nu toe verkeerd gedaan dat je al helemaal klaar bent met die man.
Hij zou denk ik niet mijn keuze zijn geweest. Maar nu hij er toch zit mag hij het laten zien.
Ik heb hem tot nu toe, in negatieve zin nog niets geks zien doen.
In positieve zin ook niet, hij zit er immers net en ze spelen alleen wat oefen potjes. Maar hij richting de pers - het publiek heeft hij tot nu toe in ieder geval steeds een helder verhaal.

26 juli 2023 om 14:48

Beetje een beperkte kijk op de zaken vind je zelf ook niet? In de eerste plaats ligt dit natuurlijk niet alleen aan Steijn. Bassey is een grootverdiener, was vorig jaar bankzitter en dat lijkt dit jaar ook zo te zijn. Gezien het mislopen van de Champions League is het voor veel meer mensen bij Ajax interessant om dan de 21 mil aan te pakken als dat bod langs komt. In de tweede plaats is het inderdaad zielig voor Calvin en fijn dat hij er zo vele zin in had, maar dit is helaas de keiharde wereld van de topsport. Bassey, wat een wereldgozer het ook is, is de ena duurste aankoop van Ajax allertijden. Die hou je niet omdat hij zo gezellig is. Het is inderdaad sneu voor Bassey hoe het is gelopen, ik gun hem heel erg dat hij via Fullham alsnog een wereldcarriere krijgt. Het is een jongen die echt wel talent heeft en een super karakter heeft. Maar om te doen alsof dit allemaal komt omdat Steijn gemeen tegen hem was is wel heel erg kort door de bocht.

26 juli 2023 om 14:49

Als er een club komt voor Klaassen voor 20 miljoen gaat ie ook direct de deur uit.

26 juli 2023 om 15:38

8 miljoen .... minus 4 miljoen salaris per jaar. Er is een rijd van komen en van gaan m.i.

26 juli 2023 om 14:53



Bassey zou gewoon op de bank plaatsnemen achter Hato, dus beter voor hem dat hij nu ergens terechtkomt waar hij een goede kans heeft op een basisplaats. Denk dat spelers liever hebben dat een trainer eerlijk is dan dat ze hem een vals perspectief bieden. En over Klaassen, gegarandeerd brengen Sven en Steijn hem meteen weg als er een club voor hem komt, zeker met het salaris dat hij krijgt. Dus een vrije aparte vergelijking. Klaassen speelde gisteren ook gwn in het reserve team.

26 juli 2023 om 15:43

Vertel even wanneer Steijn hem heeft uitgekafferd?

Als je de betekenis van woorden niet weet, gebruik ze dan ook niet.
Niemand is uitgekafferd.
Mislintat en Steijn zijn eerlijk geweest, dat is iets totaal anders dan uitkafferen.

Sneu voor Bassey, maar misschien toch wel het best… Fulham past wel bij hem denk ik en hij gaat het daar waarschijnlijk wel goed doen. Wel lullig van Ajax om zo’n goede en ambitieuze jongen zo naar de uitgang te wijzen

Paste helaas niet bij Ajax. Maar wat was deze man beestachtig goed in de EL finale zeg. Zie hem in een lage defensie hetzelfde doen bij Fulham. Blijft jammer, is snel, sterk en had het nog wel een jaartje willen zien.

26 juli 2023 om 15:50

Ik dus ook. Als pure verdediger is hij gewoon goed. En, zoals meerdere ook al aangegeven, een hele vriendelijke kerel.

Doodzonde! Ik zag het wel in hem zitten.

26 juli 2023 om 14:35

Eens, alleen niet bij Ajax

26 juli 2023 om 14:41

dat deed iedereen buiten Amsterdam

Jammer dat het geen succes is geworden met Bassey, was een positieve jongen en aan zijn inzet heeft het nooit gelegen. Uiteindelijk een klein wonder dat we er nog 21mln voor krijgen, en nu maar weer bidden dat Sven zijn pinpas terug kan vinden.

Zucht… waar blijven de inkomende berichten? Concurrentie versterkt zich. Zelfs Twente en Az hebben versterkingen. Afgelopen seizoen weinig punten gepakt tegen deze clubs. Gaat zo een heel frustrerend seizoen worden.

Zou toch de nodige versterkingen in de verdediging willen zien, een creatieve aanvallende middenvelder erbij en een alternatief voor Brobbey

Bassey succes daar en laat je zien!

Voor Mislintat, nu wordt het echt tijd om aan het werk te gaan en eens even goed geld uit te geven aan echte versterkingen, die het team goed vooruit helpen. Iedereen heeft zich al aardig versterkt behalve Ajax. Zonder versterkingen, worden we echt 3e en dat is dan echt te wijten aan de TD van Ajax,.

Voor dit bedrag mag Ajax natuurlijk niet klagen, maar de spoeling wordt wel erg dun nu achterin. Centraal op het middenveld spreken de nieuwe aanwinsten mij wel aan, ben benieuwd of ze achterin ook nog voldoende versterking weten te vinden. Zeker als een Kudus of Alvarez nog vertrekt meer dan genoeg werk aan de winkel

Ik blijf mij verbazen. Alles en iedereen in NL heeft Bassey uitgelachen. het was de grootste flop van Ajax etc etc. Nu gaat hij weg ( overigens voor een prima bedrag) en gaan alle droeftoeters massaal roepen dat Bassey een gemiste kans is, zo'n aardige jongen is, dat Ajax iets stouts heeft gedaan rondom zijn afscheid blabla. Het is werkelijk van een kinderlijk, triest niveau. Uiteraard Bassey topgozer, vonden wij allemaal als Ajacied. Echter het komt er bij Ajax gewoon niet uit. Zonde maar de realiteit. En ja hij kan het zomaar heel goed gaan doen bij zn volgende club en dat is hem ook van harte gegund. Maar Ajax moet door...en kan het risico simpelweg niet nemen dat hij nog een seizoen slecht speelt.

Ik wens hem het allerbeste toe. Erg jammer dat het niks geworden is en dat hij zo hard naar buiten werd gewerkt. Hij zal zijn weg wel vinden vermoed ik.

Nou, uit uitgaande transfers zou ik zeggen : Alvarez en Kudus waarschijnlijk (en helaas) nog en kijken of je Daramy kan verkopen. En dan heel graag eindelijk versterkingen, met name achterin.

Een huwelijk dat er eigenlijk nooit had moeten komen. Als je weet dat Ajax voetballend voetbalt, hoort een speler met de kwaliteiten van Bassey écht niet thuis in Amsterdam. Of dit ligt aan het beleid van Ajax, geen idee. Of is de spelersmakelaar die dacht even flink te cashen?
Desalniettemin is Bassey geen Ajax-speler, past hij niet in de stijl van Ajax, maar kan het zomaar zijn dat zijn fysieke kwaliteiten wél tot uiting kunnen komen in de Premier League bij Fulham.

En hey, ik zou op dit moment liever voor Fulham spelen dan Ajax ;-)

Paste gewoon totaal niet in het spel van Ajax, iets dat de meesten vorig jaar ook wel zagen aankomen. Geen slechte verdediger, fysiek heel sterk en best wel snel. Kan gewoon helemaal niks aan de bal, was soms gewoon komisch om te zien wat hij met de bal deed. Een typisch Britse verdediger, die het uiteindelijk gewoon prima zal gaan doen daar. Weinig aan de bal, beetje vechten in de duels en veel fysiek arbeid leveren kan hij wel. Wel ongelofelijk dat Fulham er nog zo veel voor wil betalen, dat is echt enorme meevaller voor Ajax. Gebasseerd op vorig seizoen is hij nog niet eens de helft waard, vraag je je dan wel af of Fulham überhaupt meerdere wedstrijden van hem gezien heeft, of dat ze dit baseren op zijn Rangers tijd.

Ergens verwacht ik ook dat hij het gewoon naar behoren gaat doen, zou een win win zijn voor iedereen

En nu er weer een flinke post weg is op de salariskosten naast Tadic en Timber, kunnen we nu dan eindelijk inkomende transfers verwachten. Een spits, een creatieve middenvelder en 2 a 3 centrale verdedigers graag. Of moeten we wachten tot ook Alvarez definitief rond is? Anders die maar rechts centraal achterin.

Rulli
Sanchez
Alvarez
Hato
Salah-Eddine
Tahirovic
Berghuis
Boomen
Godts
Brobby
Bergwijn

Top nieuws, het beste dat ik in deze transferperiode tot nog toe heb gehoord. 💪

26 juli 2023 om 15:51

Ik zou liever spelers zien komen en hem zien blijven, dan hem zien vertrekken en geen spelers zien komen

Vind het wel serieus jammer dat Bassey vertrekt. Natuurlijk maakte hij het afgelopen seizoen geen beste indruk, maar wie deed dat het afgelopen seizoen wel? Had hem in een van de teams van ten Hag bij Ajax neergezet, en dan weet ik zeker dat Bassey een geweldige verdediger voor Ajax zou zijn. In potentie is Bassey ook gewoon de beste verdediger van Ajax, alleen hebben ze hem niet op zijn kwaliteiten benut en ik had gehoopt dat Bassey onder Steijn kansen zou krijgen.

Ik had ook ergens wel de hoop dat Steijn het zag zitten in Bassey en dat Bassey dan zou vlammen. Maar helaas. Voetballend is hij geen Timber, de Ligt, Martinez of Blind (ja, ook hij) maar hij was voetballend gewoon oké. Je moet hem niet teveel laten opbouwen in de zin van dat hij ergens een opening vind waar vervolgens een kans voor Ajax uitkomt of dat hij het middenveld in dribbelt en dan ook nog iets verzint met de bal zoals Timber, de Ligt, Martinez en Blind wel deden.

Bij de aanstelling van Steijn zag ik al een interview van Steijn voorbijkomen waar hij Hato noemde als talent in wie hij het zag zitten. Toen had ik al een beetje het idee dat hij Bassey links zou laten liggen, maar kreeg toch ergens hoop dat hij Bassey toch kansen zou geven. Dat is dus helaas niet gebeurd en denk dat een vertrek voor alle partijen het beste is; voor Ajax, voor Bassey en voor Fulham. Ajax houdt er nog een goed bedrag en een minimaal verlies aan over en mocht Bassey in de toekomst weer verkocht worden dan krijgt Ajax daar ook een percentage van, en ik sluit niet uit dat dat ook een fors bedrag zal zijn waardoor Ajax waarschijnlijk middels de doorverkooppercentage nog een kleine winst op hem zal noteren.

Bassey gaat weer in London wonen en in de Premier League spelen. Wilde hij eerst niet, maar nu uiteindelijk toch akkoord gegaan en denk dat hij het daar ook gewoon goed zal doen. En Fulham heeft er met Bassey gewoon een goede verdediger bij, die ik daar wel zie slagen.

Nu moet Ajax echt gaan doorschakelen. De Eredivisie begint over 2,5 week en Sutalo zullen ze denk ik mislopen, maar er moeten sowieso meerdere versterkingen komen. Als eerst sowieso minimaal twee verdedigende versterkingen en als eerst hoop ik op Vitik. Zat afgelopen wedstrijd op de bank terwijl hij niet geblesseerd was, en normaal gesproken is hij altijd basisspeler dus ik hoop dat dat een teken is dat hij een transfer zal maken en dan het liefst naar Ajax.

Rulli
Rensch
Vitik
Hato
Maatsen
vd.Boomen
Tahirovic
Aankoop
Berghuis
Bergwijn
Brobbey

Word het niet tijd dat Mevr. Lenderink met de portemonnee gaat zwaaien, er is nog geen verdediger binnengehengeld. Er staat straks een achterhoede van een gemiddeld schoolelftal

De selectie wordt wel heel erg dun op deze manier, zeker wanneer Kudus ook nog weggaat.

We hebben nog wel tijd om gerichte versterkingen te halen, maar het blijft toch wel verdacht stil want enigszins verontrustend is.

Misschien wel de knapste deal die ajax ooit gedaan heeft. Hoe kun je op deze prutser na zo'n slecht seizoen, totaal wanhopig om van hem af te komen, maar 2 miljoen verlies maken? Respect voor wie dit geregeld heeft.

26 juli 2023 om 15:26

Jij en andere hypocriete Ajax fans zijn de eerste die gaan roepen waarom ze Bassey verkocht hebben wanneer die het goed doet bij Fullham na een halfjaar.

26 juli 2023 om 15:53

Ik ben geen ajax fan en wat is hier hypocriet aan? Ik vind hem gewoon een slechte speler.

26 juli 2023 om 15:58

IronManUtd is -zoals zijn naam wellicht al een beetje verraad- helemaal geen Ajax fan. Bovendien is er niets hypocriet aan zijn reactie. Veel mensen die Bassey graag zien vertrekken weten echt wel dat hij in een ander speltype best zou kunnen renderen (zie ook Rangers), maar bij Ajax is en wordt het niks.

Ik denk dat Mislintat al een standbeeld mag krijgen voor deze transfer. Ongelooflijk dat ze hier nauwelijks verlies op maken.

Man daar komt ajax goed meeweg met de transfer van bassey. Echt benieuwd wat ze nog gaan halen.

Gaat hopelijk vlammen in de PL! Grote fysiek sterke snelle beer bij een ploeg die het spel niet hoeft te maken. Dat het bij Ajax icm met de speelstijl helaas niet is geworden wat we hoopte betekent niet dat het ergens anders ook niet zal lukken.

Mix feelings! Heeft het echt niet goed gedaan, maar ergens zag je wel dat hij iets heeft. Conlusie is denk ik dat het gewoon geen ajax speler is. Hoop dat hij het goed gaat doen.

Bassey heeft niet eens een kans gehad om zich te bewijzen, en Wijndal mag blijven waar is Ajax mee bezig. Hoop dat ze heel gauw een representatief elftal op de been kunnen zetten!

Hopelijk wordt hij nu eindelijk gewaardeerd zoals hij verdient.
Dat je daar succes jaren zal krijgen.
En Ajax moet zich schamen

26 juli 2023 om 15:55

Hij heeft het toch niet laten zien? Hele no viel over hem en lachte hem uit. En nu ineens is het een speler die moest blijven?

26 juli 2023 om 19:19

Schamen in welk opzicht? Hij heeft toch best veel speeltijd gehad ondanks (helaas) zijn slecht vorm en spel? Ik zie echt niet in wat de club verkeerd heeft gedaan met hem. De media heeft hem hard aangepakt, maar daar kan Ajax toch niet veel aan doen? Of gaat het hier om het (harde) bericht van Steijn dat ie niet kan rekenen op speeltijd? Had ie dan de schijn hoog moeten houden en hem vervolgens op de bank/tribune neerzetten? Weg waarde, weg carrière.. Ondanks dat het het fantastische vent is, is het gewoon geen goede match met Ajax. Ik ben oprecht benieuwd wat je onderbouwing is mbt die reactie.

Grappig iedereen lachte hem uit en maakte grappen over hem. Nu is het ineens jammer dat hij gaat en hopen ze dat hij slaagt

Miskoop van jewelste en fijn dat het maar 2 miljoen verlies heeft gekost want het drama was niet te overzien geweest als Bassey nog een seizoen waar naar waarschijnlijkheid hij veel op de bank had gezeten en dus nog meer verlies had opgeleverd. Hoe ze deze beton voetballer ooit hebben kunnen strikken is een wonder in mijn ogen. Een leuk seizoen bij Rangers en toen al duidelijk een robuuste voetballer zonder weinig techniek maar echt een speler voor Engels voetbal. Bedankt Fullham voor de 21 miljoen en door!

Die jongen is perfect voor de prem.
vorig seizoen moest ie het doen met blind en wijndal die hem in de steek hebben gelaten waardoor hij 2 plekken had deze jongen was bij rangers de beste verdediger die ze hadden toen en die competitie is gewoon hetzelfde niveau.
Hij gaat in de top prem terechtkomen uiteindelijk en doordat ie homegrown is zal dat bedrag heel veel worden

Wel grappig dat je hier meerdere reacties ziet die Ajacieden zouden willen uitlokken, door te zeggen dat ze hopen dat ie het bij Fulham supergoed gaat doen. Maar uiteindelijk hopen bijna alle Ajacieden dat ook voor hem. Ik denk dat bijna elke fan constant heeft gehoopt dat het beter zou gaan, omdat het gewoon een hele goeie vent is. Bijna iedereen gunt hem dat. Neemt niet weg dat het besluit van Ajax gewoon ok is. Het wil gewoon niet lukken. Jammer maar helaas. Ik hoop dat ie in Engeland de pannen van het cottage gaat spelen.

Gouweleeuw halen als vervanger!!! Doet het goed in Duitsland en juiste leeftijd tussen al die broekies.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren