Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Oranje plaatst zich na probleemloos duel als groepswinnaar voor achtste finale

Laatste update:

Het Nederlands elftal heeft zich geplaatst voor de achtste finales van het WK. In de derde groepswedstrijd was de ploeg van bondscoach Louis van Gaal met 2-0 te sterk voor gastland Qatar. De doelpuntenproductie van Oranje werd verzorgd door Cody Gakpo en Frenkie de Jong. Dankzij de overwinning eindigt Nederland bovenaan Groep A en zal het in de achtste finale de nummer twee (op dit moment Iran) uit Groep B treffen.

Ten opzichte van de twee voorgaande groepsduels verwees Van Gaal Steven Bergwijn naar de bank, waarmee hij een plek vrijmaakte voor Memphis Depay. Net als de spits van Barcelona maakte ook Marten de Roon voor het eerst dit toernooi zijn opwachting in de basis: hij begon naast De Jong. De keuze van Van Gaal voor de middenvelder van Atalanta ging ten koste van diens ploeggenoot Teun Koopmeiners. Memphis en Gakpo werden vanaf de nummer 10-positie ondersteund door Davy Klaassen.

Het eerste schot op doel van de wedstrijd werd genoteerd in de derde speelminuut. De Roon speelde de bal op eigen helft op onzorgvuldige wijze in de voeten van Hasan Al-Haydos, die het doel vrijwel direct onder vuur nam maar doelman Andries Noppert redding zag brengen. Nederland was na een klein kwartier spelen dicht bij de openingstreffer. Met een schot van buiten de zestien raakte De Jong ploeggenoot Klaassen, waarna Memphis er niet in slaagde om de rebound tussen de palen te krijgen. Ook de volgende grote kans was voor Memphis. De spits baande zich een weg door de defensie, maar het ontbrak hem aan fortuin in de afronding na een fraaie aanname.

De 1-0 viel in de 26ste speelminuut. Na een zelf opgezette combinatie kreeg Gakpo de bal op de rand van de zestien terug van Klaassen, waarna de PSV’er met rechts de benedenhoek vond: 1-0. Gakpo schreef historie met zijn treffer: hij is pas de tweede speler in de WK-geschiedenis die driemaal de score opende in de groepsfase. Eerder lukte alleen de Italiaan Alessandro Altobelli dat op het WK van 1986. In het restant van de eerste helft ging Nederland nadrukkelijk op zoek naar een tweede doelpunt, maar dat werd vóór het rustsignaal niet meer gevonden.

Enkele minuten na de hervatting verdubbelde Oranje de score. Wederom was Klaassen belangrijk met een voorzet op Memphis, die er van dichtbij niet in slaagde doelman Meshaal Barsham te verschalken. Uit de rebound was het wél raak: De Jong was als eerste bij de bal en tikte de 2-0 binnen. Na ruim een uur spelen dacht ook invaller Steven Berghuis, op aangeven van de eveneens ingevallen Vincent Janssen, zijn naam op het scorebord te zetten, maar in de opbouw van de aanval bleek Gakpo hands te hebben gemaakt op het middenveld: arbiter Bakary Gassama keurde de goal af na het bekijken van de videobeelden.

In de resterende tijdspanne nam Nederland duidelijk de voet van het gaspedaal en werd er niet meer onnodig met krachten gesmeten. Onder meer Koopmeiners (ten koste van De Roon), Wout Weghorst (als vervanger van Gakpo) en Kenneth Taylor (De Jong) kwamen in de slotfase nog binnen de lijnen, terwijl de bewierookte Xavi Simons nog geen speelminuten kreeg van Van Gaal. In de blessuretijd kwam Berghuis kwam het dichtst bij de 3-0; de Ajacied beproefde zijn geluk met een geplaatst schot vanaf rechts maar raakte de lat.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gewonnen gelukkig en de 1e plek maar daar is alles meegezegd. Echt saai en sloom voetbal spelen we zeg. Geen snelheid, tempo en creativiteit. Je speelt 5-3-2 met Blind en Dumfries als backs. Wat moeten Malacia en Frimpong nog meer doen. Vorig jaar werkte het niet en dit jaar ook niet. De KO fase wordt enorm lastig met dit spel. De eerste horde kan nog maar daarna wordt het wel erg moeilijk. Spel ziet er inspiratieloos en traag uit…

29 november 2022 om 17:56

Oranje leidt, maar wij lijden. Janssen, Koopmeiners en Weghorst.. Met dit walking voetbal kunnen we net zo goed Sjaak Swart brengen. Louis denkt volgens mij echt dat Simons, Frimpong en Malacia op snuffel stage zijn.

29 november 2022 om 17:59

Van Gaal is gewoon niet meer serieus te nemen. Ik mag toch hopen dat Koeman ziet dat dit gewoon niet gaat werken in dit systeem. Ga toch gewoon terug naar 4-3-3. En als je niet terug gaat naar 4-3-3, zet het dan zo dat het beter uitgevoerd wordt. Wat je zegt klopt ook gewoon. Het wisselbeleid en de tactiek is gewoon om te huilen.

29 november 2022 om 18:00

Schandalige wissels inderdaad. Een journalist mag hem weleens vragen waarom een Xavi geen minuten krijgt. Als we op deze voet tegen een Wales/VS moeten liggen we eruit.

29 november 2022 om 18:00

Ja dat zijn toch geen wissels tegen een Qatar…. Man man man…..

29 november 2022 om 18:01

Zelden z'n statisch elftal gezien, 0.0 creativiteit door Dumfries, het systeem, onze (invallende) spitsen, Klaassen en de Roon.Als kers op de taart krijgen we Weghorst, Taylor en Janssen. Gun dan minuten aan Frimpong, Lang en Xavi.

29 november 2022 om 18:01

Wat mij vooral frustreert is dat de gehele achterste linie de bal langer vast houd dan wie dan ook. Speel die bal gelijk door naar de spelers die het verschil maken. Inplaats daarvan moet iedereen in de verdediging de bal 10 keer hebben aangeraakt en rond gepast voordat er einddlijk naar voren wordt gekeken.

29 november 2022 om 18:01

We zitten bij de laatste 16! Mijn hemel zeg. Leer van de Brazilianen waar ze alles vieren. Pure liefde voor de ploeg. Hier zeikt men over Ajax psv of Feyenoord

29 november 2022 om 18:02

Snap er niks van. Wil Louis geen snelheid en creativiteit ofzo? Die wissels mijn hemel met Janssen, Weghorst, Koopmeiners en Taylor. Echt een schande en we gaan het enorm moeilijk krijgen tegen de nummer 2 van poule B…

29 november 2022 om 18:02

Hoewel ik Xavi ook minuten gun of frimpong. Maar om constant te zeiken..

29 november 2022 om 18:04

Je vliegt er zo toch meteen uit tegen 1 serieuze tegenstander? Dit elftal heeft echt helemaal niks. Dit was een banenrepubliek met olie waar je tegen speelt...

29 november 2022 om 18:04

@Lee112, Wij zeiken hier niet om Ajax en PSV maar om creatieve en snelle spelers met dit slome en risicoloze spel van Nederland. Vorig jaar wonnen we ook alles en vlogen we er daarna direct uit. Dat zie ik eerlijk gezegd weer gebeuren als je zo speelt. Niet alleen tegen Qatar ook de vorige 2 wedstrijden…

29 november 2022 om 18:05

Je hoort gewoon 2 formaties klaar te hebben staan. 532 evt tegen de grotere landen. 433 tegen dit soort voetballandjes. Waardeloos bezig die Louis.

29 november 2022 om 18:05

@lee112
Ik zei net nog tegen je dat ik niet verwachtte dat Taylor minuten ging maken en dan mag hij gewoon invallen. Dit zegt denk ik ook wel genoeg, want ik weet wel zeker dat veel mensen niet gedacht hadden dat hij minuten zou maken dit WK. Taylor eerder brengen dan Simons is ook echt heel merkwaardig te noemen.

29 november 2022 om 18:05

Het gaat erom dat je ook een beetje goed spel laat zien, want in zo'n gemakkelijke poule minimaal 7 punten pakken was een must. Het is gewoon zonde om straks wéér smaakloos eruit te gaan tegen een land wat wel de bal kan passen

29 november 2022 om 18:07

Je speelt tegen het slechtste land en staat met 2 - 0 voor. Dan mag je toch meer doen dat deze spelers brengen. Is van Gaal bang dat andere spelers zijn ongelijk bewijzen?

29 november 2022 om 18:07

Kan iemand Louis uitleggen dat hij een selectie heeft van 26 man en geen 16 man. Wederom weer een zaadpot van dezelfde personen Klaassen, Blind, Janssen.

29 november 2022 om 18:07

Dit team is beter tegen een betere tegenstander, dan kan Dumfries weer lekker stieren langs de zijlijn, Frenkie wegdraaien onder druk en de aanvallers met meer ruimte spelen.

29 november 2022 om 18:08

Van Gaal moest vandaag 433 testen, kon die risico makkelijk nemen tegen Qatar.

29 november 2022 om 18:08

Dat is het enige waar ik ook aam vasthoud. We zijn ingesteld op een goede tegenstander. Probleem is alleen dat zelfs Qatar er gewoon een paar keer doorheen komt.

29 november 2022 om 18:10

We vliegen er sowieso uit als ik iedereen moet geloven hier dus wat boeit het? Geniet van het moment zal ik zeggen.

29 november 2022 om 18:10

@JK-Ajax
Daar ben ik het totaal niet mee eens. Qatar had nu al kansen om te scoren. Dus wat denk je dat er gaat gebeuren tegen teams dat kwalitatief beter is? Je kan wel zeggen dat er dan meer ruimtes komen, maar de tegenstanders krijgen dan automatisch ook meer ruimte. Dit middenveld wordt nu al helemaal uit elkaar getrokken en Frenkie is de enige speler die we op dat middenveld hebben die nog enigszins een goede vorm heeft. Dus ik heb er echt vrijwel geen vertrouwen in dat wat je zegt daadwerkelijk klopt.

29 november 2022 om 18:11

Meeste houden van het spelletje, wel goed van je dat het jou niets uit maakt.
Hoef je eigenlijk ook geen wedstrijden te kijken.
Alleen de uitslag even controleren.

29 november 2022 om 18:12

Veldbezetting is gewoon om te janken. De flanken met Dumfries die uit vorm is en Blind die niet meer kan sprinten staan veel te diep. Totaal geen verrassing, totaal geen energie. En Van Gaal blijft vasthouden aan deze armoede. Geef Xavi, Malacia en Frimpong de kansEdit: Van Gaal ook weer te positief. Mag wel wat realistischer

29 november 2022 om 18:14

Hoe kan je hier van genieten? 😂
We vliegen er sowieso uit door dit spel, daarom wil iedereen andere spelers/systeem/inzet of wat dan ook zien

29 november 2022 om 18:16

Als je van het spelletje houdt dan why kijk jij dit armzalige (volgens velen) oranje ? Why jezelf pijn doen ? Overdreven gedoe.
Voor mij is het simpel. Zal geen cent zetten op dit oranje als kampioen dus iedere winst is meegenomen

29 november 2022 om 18:18

Want nu bakt Dumfries er niks van en zodra frimpong een blunder maakt zal hij de volgende zijn die afgekraakt wordt evenals Malacia op links. 17 miljoen bondscoaches in dit land

29 november 2022 om 18:21

De poule des doods overleefd!
Wat een drama voetbal en totaal onherkenbaar met alles waar we zo bekend om staan. Louis is over zijn houdbaarheidsdatum

29 november 2022 om 18:22

Dumfries verliest al 3 wedstrijden vrijwel ieder duel en heeft iedere keer een passingspercentage van rond de 60%. Dan mag je idd gaan banken, zeker als je concurrent in vorm is....en ga weg met je dooddoener over bondscoaches, ik weet het prima te onderbouwen

29 november 2022 om 18:26

Ik heb meer liefde voor het spelletje dan een groepje passanten. Dat het die Brazilianen niet kan schelen dat er k*t voetbal wordt gespeeld, is niet ons probleem.

29 november 2022 om 18:26

Maar wel Taylor brengen haha.

29 november 2022 om 18:27

Dumfries was met het EK de grote man, toen was ie in vorm met veel energie en power. Nu speelt ie in 8 dagen tijd 180 (dramatische) minuten waarin hij uitgeblusd en totaal niet scherp oogt. Dan is het toch niet raar dat het hele land benieuwd is naar een back die in de Bundesliga indruk maakt?

29 november 2022 om 18:28

Het is toch niet zo moeilijk om wat nieuwe spelers te brengen tegen Qatar met 2-0 voor, dan nu een Simons. Bij 1-1 tegen Engeland, ga je toch voor zekerheid en breng je een Bergwijn. Staat dus los van Ajax versus PSV.

29 november 2022 om 18:29

Maar was Dumfries uit vorm dan ? Wie zegt dat frimpong het beter gaat doen. Ben jij op de training? Voor hetzelfde geldt wordt hij constant gepasseerd weten wij veel. Er bepaald maar 1 iemand en dat zijn jij en ik niet

29 november 2022 om 18:30

Ach Lee112 jij bent natuurlijk hartstikke tevreden dat 'jou' Ajacieden spelen. Dan maakt het weinig uit he hoe vreselijk saai er gevoetbald word..

29 november 2022 om 18:30

En nogmaals had zelf ook frimpong en Xavi gegund maar wie ben ik? Niet de bondscoach in ieder geval en heb 0.0 druk op m'n schouders

29 november 2022 om 18:32

Lee, het probleem is dat we dat niet zullen weten. 95% hier heeft nog nooit een wedstrijd van hem gezien, dan neem je z'n jongen mee, speelt Dumfries (net als vele andere) een enorm zaadtoernooi dan kun je z'n jongen toch brengen tegen nota bene Qatar!? Idem met Xavi

29 november 2022 om 18:32

@Sir Paul

Sheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet Kenneth Taylor mag 7 minuten invallen!
Kun je nog slapen straks?

29 november 2022 om 18:33

Dit bedoel ik dus mensen als Sander. Meteen Ajax erbij pakken. Zeer kinderachtig maar zal vast aan je leeftijd liggen. Kan me namelijk niet voorstellen dat je een volwassen vent bent

29 november 2022 om 18:33

"Ben jij op de training" zucht......nee Lee, maar ik zie al 3 wedstrijden verschillende spelers dramatisch spelen, dan mogen er anderen een kans krijgen

29 november 2022 om 18:36

Sowieso kan dat @ gakpo. Maar voor wat voor reden dan ook gebeurd dat niet. Why? Geen idee. De bondscoach weet dat. Maar heb gezien hoe de ligt ook werd afgekraakt na een slechte pot en men pleite voor timber. Nou was jij onder de indruk ? Ik niet. Totaal geen zekerheid dat het beter gaat en nu wordt ook timber gekraakt. Zeer veel zeikerds

29 november 2022 om 18:36

Nee ik kan me ook niet voorstellen dat je voetbal liefhebber bent maar meer een club liefhebber.

29 november 2022 om 18:38

Maar waar zeg ik ze hoeven niet te spelen ? @ fr010? Ik geef aan geniet van het moment we zijn door. Ipv zeiken. 16 landen gaan namelijk niet door wij wel.

29 november 2022 om 18:39

Isg lieve Sander.

29 november 2022 om 18:41

Eens met je argument qua de Ligt. Maar die past (zoals hij zelf ook aangeeft) ook helemaal niet in dit systeem. Ik heb zelf meer het idee dat van Gaal niet zijn eigen "uitvindingen" af wil vallen en daarom blijft kiezen voor dezelfde spelers. Terwijl iedereen ziet dat dit elftal creativiteit nodig heeft, en dan breng je Taylor, Weghorst en Janssen..

29 november 2022 om 18:49

Vier het maar. Na Iran kunnen E terug naar Nederland

29 november 2022 om 18:51

Armoedige poule. Met die middelmaat spelers die jij noemt zou je idd in group e of f eruit liggen. Oranje heeft Slecht gespeeld ook de afgelopen duels

29 november 2022 om 19:21

Snipez14. Als het 1-1 staat zou ik eerder de jong brengen dan bergwijn. Die kan de voorzetten van gakpo en berghuis erin koppen. Maar dan moeten ze wel anders gaan spelen.

29 november 2022 om 19:22

Dat vroeg Stekelenburg ook direct na de wedstrijd… moet je wel even 10 minuten geduld hebben

29 november 2022 om 19:25

Shikor dat zeiden heel veel azijnzeikers ook van deze poule, dat we snel weer thuis zouden zijn.
Het is allemaal niet erg opwindend, maar dat geldt tot nu toe voor bijna alle landen. We hebben Engeland en Spanje een keer goed zien spelen. Frankrijk ook. Dan hebben we het wel gehad. Qua beleving vond ik Iran mooi. Die 3-3 van de week heb ik gemist. Maar dat was het. Nederland is niet de enige die mager speelt tot nu toe.

29 november 2022 om 19:30

@xavihernandez...breng RvP en Robben terug en laat ze met alleen hun rechterpoot spelen..verslaan zij nog deze poule man man man

29 november 2022 om 19:34

Vernon, azijnzeikers....of gewoon realistisch. Heb jij enig aanknopingspunt gezien de afgelopen wedstrijden?

29 november 2022 om 19:47

Het is gewoon een feit dat we uit Pot 1 de makkelijkste tegenstander hadden. Ik vind het vooral zorgwekkend hoe de spelers erbij lopen… Geen passie, geen vreugde en vooral heel traag. Alsof het een verplicht nummertje is. Op basis van inzet ga je het op deze manier afleggen tegen iedere tegenstander.

29 november 2022 om 19:59

Het is merkwaardig dat Simons, met 10 wedstrijden in de beentjes er überhaupt bij zit, natuurlijk. Xavi is in een wat betere vorm, op het oog, de laatste paar potjes. Taylor is wel wat verder en beter op dit moment.

29 november 2022 om 21:51

@Markovv ik hap: je bent sarcastisch toch?

30 november 2022 om 08:08

Hahah Taylor verder dan Xavi? Kom op zeg, Taylor heeft zijn selectie niet eens verdiend

29 november 2022 om 17:57

Alleen maar chagrijnige mensen voor de tv na plaatsing voor een WK KO fase. Ook dat is voor mij eens bijzonder om te zien, en bijzonder voor het elftal om te presteren.

29 november 2022 om 18:01

Tja, kijk ook hoe en tegen wat soort tegenstanders…. Het is een toernooi en dit biedt weinig hoop….

29 november 2022 om 18:04

Kan je nagaan hoe slecht het spel wel niet moet zijn om dat te presteren.

29 november 2022 om 18:05

2010 hetzelfde we speelde betonvoetbal tot aan Brazilie.

29 november 2022 om 18:17

Ja ik heb er ook weinig lol in zo. Beetje in de waterkoude woonkamer op de maandagmiddag in het halfdonker... wat dat betreft past het niveau prima bij een Nederlandse maandagmiddag eind November.

29 november 2022 om 18:26

Toen wonnen we wel met 5-1 van Spanje dus tja. En werden er normale keuzes gemaakt in de opstelling

29 november 2022 om 18:47

In 2010 hebben we niet met 5-1 gewonnen van Spanje was het maar waar haha…

29 november 2022 om 17:57

Dit Nederland wordt kapot gespeeld tegen een Frankrijk of Spanje… ook ontzettend jammer dat we geen Xavi of Frimpong hebben kunnen zien door de ego van Louis.

29 november 2022 om 18:04

Ik denk dat dit de slechtste wedstrijd van Ajax is die ik dit seizoen heb gezien (naast de 1-6 tegen napoli dan) die Danny blind lijkt wel een gigantische vinger in de pap te hebben door alleen maar middelmaat uit Amsterdam op te stellen, ik dacht dat het om vorm ging.

29 november 2022 om 18:07

We moeten eigenlijk tevreden zijn met betonvoetbal 1 in de groep, wij zijn niet bang voor die toplanden we hebben LVG.

29 november 2022 om 18:09

Frankrijk kan je volgens mij pas in de finale tegenkomen en spanje pas halve finale.

29 november 2022 om 18:20

Pfff wat een azijnzeiker zeg

29 november 2022 om 19:29

Syslflow

Het is inderdaad niet goed, maar landen als Argentinië en België laten nog veel minder zien. Italië is er niet eens bij. Dus we zouden ook nog gematigd blij kunnen zijn met 7 punten en een plek in de knock-outfase.

29 november 2022 om 20:01

Ik ben wel blij dat we door gaan. Ik zie echter maar weinig aanknopingspunten om te hopen op beter voetbal. Zienden lijn, automatisme en enig idee bij wat ze doen. Ik zie geen elftal wat voor elkaar vecht en als team fungeert.

29 november 2022 om 17:57

Heel wat jaren geleden tikte je deze landen met een 5-0/6-0 weg en had je minimaal 70% balbezit. Nu heb je weer momenten dat Qatar gewoon de bal rustig rondtikt op het middenveld, en creeer je zelf eigenlijk nauwelijks uitgespeelde kansen.
Ik denk dat volgende ronde game over is. Nee ik weet het vrij zeker.

29 november 2022 om 18:03

Of Van Gaaltje doet dit bewust om de komende tegenstanders te verblinden… dat hoop ik dan nog ergens

29 november 2022 om 18:23

Hoop doet leven, maar wat denk je zelf?

29 november 2022 om 18:32

Denk het niet…..

29 november 2022 om 17:58

Het was echt dramatisch hoor vandaag. Het spel was opzichzelf al triest slecht al kun je ook niet meer verwachten met spelers als Klaassen en de Roon in het middenveld. Maar dan die wissels.. echt te triest voor woorden. Hoe kun je nou Xavi niet brengen in deze wedstrijd, hoe durf je zelfs.. Het is echt onwerkelijk dat je op het einde zit te kijken naar Weghorst en Janssen in de spits tijdens een WK wedstrijd, om te kotsen zelfs.

29 november 2022 om 17:58

Verschrikkelijk al die matigheid. Ajax hofleverancier van matigheid.

29 november 2022 om 17:59

Van Gaal heeft maar één doel en dat is niet het vermaken van de mensen. Overwinning telt en hoe doet er niet toe. Verwacht dan ook niet beter spel de komende wedstrijd, hij zal puur voor resultaat gaan met risicoloos voetbal. En hoe vaker die wint, hoe meer hij overtuigd is van zijn manier van werken als hij dat al niet is.

29 november 2022 om 18:01

We worden kampioen, let maar op!!!!

29 november 2022 om 18:02

Tja! Het was dramatisch! Qatar: niveau 4e divisie. Alleen Gakpo een ruime voldoende!

29 november 2022 om 18:26

@wouter60, ik ben blij met zijn goals, maar verder speelt hij ook niet echt lekker. Uiteindelijk heeft iedereen moeite in dit systeem. Louis zet ze juist niet in hun kracht

29 november 2022 om 18:02

Nederland heeft haar ziel verkocht. Volgens mij is er geen 1 team op het Wk dat zo verschrikkelijk saai speelt als oranje.

29 november 2022 om 19:32

Kap toch eens met die overdrijvingen man. Heb je Argentinië, België, Engeland (tweede wedstrijd) gezien? Toplanden die net zo droevig spelen als wij.

Matige wedstrijd weer ... conclusie na de groupsfase: Blind, Klaassen, Weghorst, Jansen, Koopmeijners komen tekort. Dumfries, Timber en Berghuis winnen we ook de oorlog niet mee. Depay is dramatisch (wellicht nog te weinig wedstrijdritme). Aké is de beste man, Gakpo pakt zijn goaltjes mee en Noppert is nog niet echt getest.

29 november 2022 om 17:57

Ik denk dat ik nog nooit zo'n slechte poulefase heb gezien. We komen straks wss tegen Iran of VS, maar geen van beide ploegen hoeft voor ons te vrezen😂

29 november 2022 om 19:34

TomMulder, het is nog weleens erger geweest hoor. 2012 drie keer verloren, bijvoorbeeld. Toch een stukje slechter dan 7 punten.

29 november 2022 om 19:52

Ga je nou een poule met Portugal Duitsland en Denemarken vergelijken met deze grap van een poule?

29 november 2022 om 21:20

Tommulder, kijk anders ook even naar het WK 1978.

29 november 2022 om 17:57

Noppert is zo vaak getest en hij presteert het beste van allemaal

29 november 2022 om 18:01

Eh? Zo vaak is hij niet getest en zag er naar mijn mening niet geweldig uit. Die tegengoal van Ecuador was gewoon matig en zelfs vandaag blundert hij bijna. Elk schot dat hij heeft gered was een blunder geweest had 'ie die niet gehad, op wellicht 1 schot van Senegal of Ecuador na (dat schot over de grond in de korte hoek).

29 november 2022 om 18:03

Jouw mening. Totaal mee oneens. Met pasveer op goal of bijlow ging het vast niet beter

29 november 2022 om 18:08

Wellicht, maar dat is niet geheel relevant. Het is dat de rest van het team rampzalig presteert, want dat is de enige reden waarom hij zelf relatief goed presteert.
Op die tegengoal van Ecuador na doet hij wat hij moet doen, maar zoals ik al zei is dat dus niet heel veel

29 november 2022 om 18:13

Klopt hoor. Maar als ik 1 stabiele factor kies is hij het. Aanvallend gakpo dan

29 november 2022 om 17:57

Conclusie; Van Gaal héél matig, doet hele vreemde dingen en maakt dit elftal op het moment niet sterker..

29 november 2022 om 18:47

Conclusie: Van Gaal ongeslagen sinds aanstelling en door naar de knock out als groepswinnaar. Toernooivoetbal draait vooral om winnen. Dan kun je zeggen dat het niet de sterkste landen zijn, maar je moet alsnog winnen. Het toernooi gaat nu pas echt beginnen. Met een beetje geluk sta je straks in de kwartfinale en dan kun je alle kanten op.

29 november 2022 om 19:37

Mango, niet zo positief he? Het volk verwacht geweldig voetbal, 27 goals per wedstrijd, en 0 tegengoals. En dat met spelers die veelal op eredivisie niveau spelen. Anders “kan je er niks van”.

29 november 2022 om 17:58

Dumfries komt ook zwaar tekort.
Het is verschrikkelijk die kerel.

29 november 2022 om 21:56

Dumfries wordt verkeerd gebruikt. Die moet 'komen' en als een trein die bal in de loop meekrijgen. In dit systaam 'staat' hij er al. Veels te hoog op het veld. Dan krijgt hij de bal in de voeten en dan zie je dat hij technisch te kort komt. Op de plek waar Dumfries de val krijgt (hoog op het veld in de 1 tegen 1) daar wil je eigenlijk je aanvallers aan de bal hebben. Snap niet dat niemand bij Oranje dit in ziet.

29 november 2022 om 18:00

Conclusie na de groepsfase? Die conclusie kon ik je een jaar terug al wel presenteren.

Wie is de bondscoach van Spanje? Ik zou voor dd grap een oproep doen aan Xavi Simons

29 november 2022 om 18:00

Wat een onzin. Die gozer is 19. Mag gewoon wat ervaring opdoen. Zat nog nooit bij het Nederlands elftal, speelt letterlijk een paar weken leuk bij PSV en opeens is het Ronaldinho volgens sommige hier.

29 november 2022 om 18:01

Xavi is beter dan Ronaldinho

29 november 2022 om 18:02

En op basis waarvan verdienen Klaassen, Koopmeiners, De Roon en godvergeten Taylor wel minuten dan? Met je die gozer is 19, wat boeit dat überhaupt? Mbappe won een WK op z'n 19e met beslissende doelpunten.

29 november 2022 om 18:03

Paar weken? Volgens mij speelt hij bijna heel het seizoen al heel goed. Volgens de media laat hij zich ook zien op de trainingen in Qatar. Ik denk dat hij meer recht heeft dan onze Taylortje.

29 november 2022 om 18:03

Goden. Je kan ook gewoon meteen zeggen dat je niet van voetballen houdt..

29 november 2022 om 18:04

Precies Godenzonen...veel logischer om Taylor te brengen...ow wacht

29 november 2022 om 18:04

Kan je over twisten. Xavi is in ieder geval succesvoller na zijn carrière dan Ronaldinho.

29 november 2022 om 18:04

En wat heeft Taylor dan gepresteerd? Als Simons bij Ajax had gespeeld stond ie al lang in de basis

29 november 2022 om 18:05

"Godvergeten Taylor"

Hahaha, doe eens heel snel rustig.

29 november 2022 om 18:06

@Consy. Mbappe had t allang bewezen daarvoor. Überhaupt lachwekkend om Simons (who?) te gaan vergelijken met een van de beste spelers ter wereld. Je hebt mij niet horen zeggen dat koopmeiners, de Roon en Taylor wel horen spelen hoor. Maar dat gejank om een speler van 19 die nauwelijks wat heeft laten zien gaat nergens over.

29 november 2022 om 18:06

Klaassen verdient minuten omdat die levert. 1 goal en 2 assists is na Gakpo de enige die betrokken is bij de goals. En verdedigend meer ballen heeft afgepakt vandaag dan De Roon.

29 november 2022 om 18:08

En waarom mag Taylor dan wel invallen? Omdat die de sterren van de hemel heeft gespeeld de eerste seizoenshelft…. Nee die speelt bij Ajax en die hebben allemaal een streepje voor bij Louis. Van mij mag die snel oprotten

29 november 2022 om 18:08

Ah ja, Taylor staat idd in de basis bij Oranje...

29 november 2022 om 18:08

Haha grappenmaker

29 november 2022 om 18:08

@ hollandtrots

Het “hele seizoen”. Precies wat ik zeg een paar weken dus.

29 november 2022 om 18:09

Niemand roept dat hij Ronaldihno is, maar wel beter dan een Klaassen en Weghorst, dat zie je toch ook wel?

29 november 2022 om 18:11



@hollandstrots

Het ''hele seizoen''. Precies wat ik zeg een paar weken dus.

edit: dubbel mag weg.

29 november 2022 om 18:12

@pasennandy

TAYLOR HEEFT 7 MINUTEN MEEGEDAAN.

Wil je ff rustig doen? Aansteller.

29 november 2022 om 18:14

@caribbean

Nou sommige doen wel zo. Ik zie dat de jongen vele kwaliteiten heeft. Echter komt hij net kijken. Klaassen levert toch in de vorm van goal en assist? Hij had van mij best mogen spelen vandaag alleen dat negatieve gedoe komt me de keel uit. Hij is echt geen Maradona of Ronaldinho waardoor we opeens frivool mooi voetbal gaan spelen. Gewoon zakelijk proberen dit WK te winnen en wij als supports de ploeg daarin steunen zou ik zeggen

29 november 2022 om 18:15

@fr010frdam

Sneue reactie kerel. Ik oppers nergens dat het logisch is om Taylor te brengen. Ik denk tijdens het NL eltal niet in clubvoorkeuren. Jij blijkbaar wel, zegt meer over jou dan over mij.

29 november 2022 om 18:19

@G0D3N
Xavi is samen met Gakpo bepalend bij Psv, waarom niet gewoon met Depay en Gakpo voorin en Xavi kort daarachter beginnen. Tuurlijk gooi je die jongen dan voor de leeuwen maar dat is wellicht wat we nu ook nodig hebben. Zo’n Noppert wordt ook voor de Leeuwen gegooid. We missen gogme en voetbal, Xavi kan juist daaraan bijdrage. Behalve die assist levert Klaassen ook aantal cruciale ballen in die tegen sterkere tegenstanders fatal zullen worden.

29 november 2022 om 18:27

@carribean

Het had van mij tegen Qatar gemogen hoor. Tegen toplanden neem ik aan dat je dit niet wilt doen. Wat als Klaassen er vandaag 2 maakt (wat zomaar kan) tegen dit Qatar. Dat geeft zijn zelfvertrouwen een boost. Ja, Klaassen is niet de beste voetballer maar hij heeft iets wat weinig spelers hebben, op de juiste plek komen. Dit kan tegen toplanden cruciaal zijn in die weinige kansen die je dan krijgt, daarbij heeft Klaassen het loopvermogen om op en neer te pendelen tegen die landen.

Al mert al snap ik Louis dus, al had je Simons best even 20 minuutjes mee kunnen laten doen. Maar dat is van Gaal, als iedereen iets roept doet hij het juist niet.

29 november 2022 om 18:34

@GOD3NZON3N: Hoe weet jij dat nou, heb je een glazenbol, ofzo? Zijn carrière begint net. Daarnaast niet echt verrassend dat jij vind dat Taylor wel terecht is ingevallen. Die komt ook net kijken bij het 1e van Ajax en daarnaast is hij niet eens altijd een basisspeler in een matig elftal.

29 november 2022 om 18:37

Zeker, maar die is dan ook dik in de 40 en een paar kilo te zwaar ;-)

29 november 2022 om 18:39

Hoe weet ik wat? Ik heb nergens gezegd dat Taylor terechtr is ingevallen, Sterker nog ik heb nergens wat over Taylor gezegd??

29 november 2022 om 19:41

Consy

Het gaat niet zo zeer om “verdienen”. Het gaat voor Louis van Gaal om de specifieke kwaliteiten. Hij heeft daarnet uitgelegd aan Stekelenburg dat hij niet op tv gaat vertellen welke tekortkomingen spelers in zijn ogen hebben. Maar dat dat mede bepaalt wie er speelt. Als je 2-0 voor staat tegen Qatar zou ik ook Simons inbrengen. Maar van Gaal wil die 2-0 gewoon met zo weinig mogelijk gedoe binnen hengelen. Het is saai, maar wel effectief.

29 november 2022 om 23:23

En vorige Wk met van Gaal waren het de Feyenoorders. Wat is nu precies het probleem?

29 november 2022 om 18:01

Luis Enrique. Wel een uitstekende coach voor jonge spelers voor zover ik weet. Alleen hebben ze daar ook ene Pedri en Gavi lopen, dus Xavi zal dan voorlopig ook moeten banken.

29 november 2022 om 18:01

Om daar op de tribune te zitten? Is een goede voetballer Xavi Simons. Maar Spanje heeft veel betere middenvelders.

29 november 2022 om 18:02

Ergens is het ook wel sneu voor Simons. Iedereen schreeuwt om hem. Straks mag hij spelen (denk ik niet, gezien je nu moeilijkere wedstrijden gaat krijgen en hij zelfs vandaag niet mocht invallen) en het gaat niet goed, hij meteen de grond ingeboord wordt

29 november 2022 om 18:04

Die roept alleen maar spelers op die onder contract staan bij Barca. Als je die club hebt verlaten word je nooit weer opgeroepen, kijk maar naar Thiago.

29 november 2022 om 20:58

Het loopt anders vrij aardig zonder Thiago en Lucho heeft al zo vaak uitgelegd dat hij niet perse de beste spelers selecteert, maar het beste Team. Zou zelf Thiago ook meenemen maar blijkbaar werkt het gewoon niet. Blijf maar lekker denigrerend doen over een topcoach als Luis Enrique die Spanje echt geweldig laat voetballen.

29 november 2022 om 23:24

Zo geweldig was het niet tegen Duitsland. Idd het Barca bloed. Veel tikken weinig schieten.

29 november 2022 om 18:06

Maak me meer zorgen om Frimpong. Die is goed genoeg om te starten maar moet toekijken hoe Dumfries 3 wedstrijden staat te stuntelen. Bij Ghana ontvangen ze hem met open armen.

29 november 2022 om 18:06

Niet zulke rare dingen zeggen Prem

29 november 2022 om 18:51

Die bondscoach kan geen beroep op hem doen. Simons heeft geen Spaans paspoort. Waarom denkt iedereen dat toch

29 november 2022 om 19:59

Simons kan als hij wil gewoon een Spaans paspoort aanvragen aangezien die meer dan 10 jaar daar gewoond heeft. Is zo terug te vinden op internet. Dus als hij het zou willen en Spanje ook zou die dus gewoon voor hun kunnen uitkomen.

Ik ben gestopt met kijken na de 80e minuut en heb maar besloten om dit stukje maar te gaan typen. Ik ga nu klinken als de ultieme pessimist en er zullen vast mensen zijn die het niet met me eens zijn, maar de uitslag en hoe er gespeeld werd vandaag was wederom echt dramatisch. Tegen dit Qatar had je gewoon met minimaal 4-0 moeten winnen. Dat Qatar nog kansen gekregen heeft zegt wel genoeg over de huidige vorm van de spelers die wel de kans krijgen om te spelen. Louis kan ik absoluut niet meer serieus nemen na vandaag. Iedereen met een beetje voetbalverstand kan zien dat dit systeem gewoon niet werkt. Het wordt gewoonweg niet goed uitgevoerd en positioneel staat het gewoon zo slecht. Het zal ook totaal niets uitmaken wie je opstelt, want het klopt gewoon niet. Het middenveld wordt compleet uit elkaar getrokken en de backs staan echt veel en veel te hoog. In combinatie met de vorm van de spelers is het spel echt om te huilen. Ook de wissels die Louis inbracht sloegen echt totaal nergens op. Het is gewoon heel armoedig en ik heb persoonlijk heel weinig hoop dat dit Oranje überhaupt ver kan komen.

29 november 2022 om 17:59

Weinig hoop? Na zaterdag is het gewoon voorbij hoor. Ach ik was er na vrijdag al klaar mee, dus kan er geen moment mee zitten. Zin in Ronald Koeman en de stappen die hij gaat zetten na dit dramatische toernooi.

29 november 2022 om 18:03

Sorry, ik zal het anders verwoorden. Ik heb geen hoop, want dat is eigenlijk ook wel zo. Een team als Qatar krijgt al kansen om te scoren. Dus wat moeten we wel niet verwachten tegen een team dat kwalitatief vele malen beter is. Tegen Ecuador kwamen we nog goed weg, maar dat gaat echt niet nog eens gebeuren

29 november 2022 om 18:04

Inderdaad. Verenigde Staten heeft gewoon Pulisic. En is veel fitter. Dit gaat net als tegen Tsjechie een enorm probleem vormen.

29 november 2022 om 19:33

@apyrog prachtig verwoord je snapt het👍🏾👍🏾👍🏾

29 november 2022 om 18:00

Ik had na de uitspraak over Simons nog wel vetrouwen, maar als ik die wissels zie... man man

29 november 2022 om 18:06

Op NPO 2 was Equador - Senegal. Je had kunnen schakelen, het was een thriller

29 november 2022 om 18:08

Ja, dat heb ik ook overwogen, maar het was toch nog maar 10 minuten. Dus was ik maar begonnen met typen. Dan is het ook uit mijn systeem.

29 november 2022 om 19:57

Je bent realistisch en ik sluit me dan ook volledig aan bij je mening. We gaan er af de volgende ronde met een zwaar gekrenkt imago.

Wat was dit een schandalige vertoning. Een ware farce. Op alle vlakken. Wanneer je denkt dat het spel niet slechter kan worden, wordt het gewoon slechter. Nota bene tegen de meest matige deelnemer van het toernooi sta je gewoon een hele helft met de rug tegen de muur, en lukt het niets eens om normaal voetbal te spelen en het spel te domineren tegen semi-amateurs. Vooral het middenveld leek wederom he-le-maal nergens op.

Van Gaal kan wel doodleuk zeggen dat het er in de knock-out fase pas echt om gaat, maar wanneer je zelfs tegen deze tegenstanders het spel niet kan maken vlieg je er tegen iedereen uit in de achtste finales. Elke tegenstander zal staan juichen wanneer blijkt dat ze in de volgende ronde tegen Oranje spelen. Dumfries, Klaassen, De Roon, Memphis. Wat een armoede.

Maar het meest schandelijke was nog wel het wisselbeleid van de, nu bevestigd, seniele Van Gaal. Geen sprankje creativiteit in heel de wedstrijd, en wie brengt hij? Janssen, Weghorst, Koopmeiners en Taylor. Wat een enorme middelvinger naar Xavi Simons! Deze wedstrijd schreeuwde werkelijk waar om wat vers bloed en creativiteit om wat slaapzakken te vervangen.

29 november 2022 om 18:00

Zo eens inderdaad. Sommige mensen vinden dat we blij moeten zijn, maar je kan op voorhand problemen zien. Dit gaat nooit werken. Tegen VS word je compleet overlopen, die zijn veel fitter vrees ik en meer creativiteit. Ik denk daadwerkelijk dat VS gewoon wint van ons. Normaliter zouden we blij moeten zijn, maar ze spelen snel en dit Nederland is gewoon te langzaam.

29 november 2022 om 18:06

Dit Nederland wordt inderdaad gewoon overrompeld tegen de VS. Wat een stel slappe en trage zakken.

29 november 2022 om 18:49

Ja, want de VS was super overtuigend tegen Wales. O nee, toch niet..

29 november 2022 om 18:02

Het systeem moet imo omgegooid worden. Alles gaat tevergeefs door het midden. Het is afwachten op een moment van Gakpo want verder is er niemand die iets kan forceren voorin. Daarnaast blijven Timber en Blind kwetsbaar, snap niet waarom niet wordt overgestapt naar het vertrouwde 433 en dan voorin een extra aanvaller erbij.

Jahoor, wat een prestatie van oranje om gewoon zonder gevaar deze groep te winnen! Het spel was niet altijd even vloeiend gedurende deze poule fase, maar er wordt zeer zakelijk gespeeld. En dat maakt mij als Nederlander en fan van het Nederlands voetbal trots. Vergeet niet dat je niet zomaar even deze lastige groep wint. Senegal is gewoon Afrikaans kampioen en heeft onder andere twee spelers van Chelsea in de gelederen. Ecuador is ook een zeer goede tegenstander, omdat ze zowel tegen het Argentinië van Lionel Messi als het Brazilië van o.a. Thiago Silva hebben gelijkgespeeld. Verder is Qatar ook een zeer lastige opponent , niet alleen omdat ze kampioen van Azië zijn maar ook omdat je niks van het team afweet. Daarom is het erg lastig om een tactiek te bepalen.

Genoten van Frenkie de Jong vandaag ‘de Iniesta van de lage landen’ wat een topspeler is dat zeg! Pasen, dribbelen en nu ook scoren. Deze man kan gewoon alles! Echt niet te geloven! Verder was de verdediging vandaag ook zeer solide. Ik denk ook dat we met Van Dijk, Ake en Timber de beste verdediging hebben vast kunnen stellen. Met daarachter de toren van Joure is de verdediging echt pot dicht!

Nu afwachten wat de uitslagen worden in groep B. Ik ben erg benieuwd wie we gaan treffen in de volgende ronde van dit wereldkampioenschap in Qatar. Persoonlijk hoop ik op de Verenigde Staten. Een zeer leuk team met zeer goede spelers, zoals o.a. Christian Pulisic en Weston Mckennie. Maar ik denk dat Nederland deze lastige horde ook kan passeren.

We worden wereldkampioen!

29 november 2022 om 17:57

Als je fan bent van NL voetbal maakt dit je alles behalve trots. Dit is beschamend man. Wisselbeleid. Opstelling. Het veldspel. Alles is zo belachelijk. Slechts een enkeling verdient een compliment en voldoende.

29 november 2022 om 18:00

En toch maak ik me ernstig zorgen over het aantal kansen dat Oranje heeft gecreëerd! Het is wachten op een bevlieging van Gakpo maar verder is het pover. Oranje laat de tegenstander zover komen. Elke betere tegenstander gaat je op deze manier kapot spelen!

29 november 2022 om 18:00

Tijdens de pot alvast een reactie typen om zo snel mogelijk duimpjes te pakken..

On: Zakelijk gespeeld van Nederland, eigenlijk win je hier 3-0 maar de scheids dacht er anders over. Jammer dat Frimpong en Xavi er niet in komen. Wel leuk voor Taylor nog.

29 november 2022 om 18:01

De wedstrijd was zo slecht dat jij tijdens de wedstrijd als Dijkshoorn zo even dit bericht uit je mauw tovert..copy paste en klaar, en Nico heeft trouwens ook geen verstand van voetbal😉

29 november 2022 om 18:02

Mag hopen dat je sarcastisch bent, want het spel was niet om aan te zien in alle wedstrijden, en in de eerste twee wedstrijden met geluk nog punten over de streep getrokken.

29 november 2022 om 18:02

Toch nog gelachen vandaag, dank.

29 november 2022 om 18:04

Je bent ons voor de gek aan het houden toch? Je hele stukje is één brok sarcasme, toch?
Anders moet je morgenochtend even langs de huisarts hoor!

29 november 2022 om 18:05

, ik probeer ook altijd alles positief in te zien, maar dat wordt me erg moeilijk gemaakt.

Ik vind het spel echt om te huilen en pleit voor 433 zodat we als we ten onder gaan in ieder geval niet onze Nederlandse identiteit te grabbel gooien. We moeten aanvallen gvd

29 november 2022 om 18:07

Hein zo kennen we je. Mooi stukje weer. Kampioen worden kan niet uitblijven nu matuurlijk.

29 november 2022 om 18:19

@Heinazijn. Lachwekkend dat je Frenkie vond uitblinken. Heeft buiten zijn goal niets laten zien. Frenkie met Iniesta vergelijken? Iniesta zou in deze wedstrijd 20+ mooie hoogtepuntjes hebben, Frenkie misschien maar 3. Door dit soort mensen word de lat zo laag gelegd

29 november 2022 om 18:23

Ik schaar mij volledig achter jouw woorden. Ook al spelen we elke wedstrijd als natte kranten, als wij eind van de rit met die cup omhoog staan hoor je mij nergens over. En tuurlijk proef ik je sarcasme in je commentaar

29 november 2022 om 19:09

Ofwel je bent een successupporter. Geeft geen reet om het spelletje. Er is geen trots. Geen ziel. Als je maar wint, maar hoe? Totaal geen liefde voor de sport (wat compleet uitblijft onder louis)

29 november 2022 om 19:59

Sarcasme is jou met de paplepel ingegoten 😂

Hopelijk loten we Engeland en krijgen we voetballes. Van Gaal overschatte coach die sinds 2014 niks meer gepresteerd heeft met z’n kut systeem. Blij als Koeman straks weer coach is, spelen we hopelijk tenminste weer 433. Spelers als Weghorst, Janssen en Taylor inbrengen zegt genoeg. Geen Frimpong (op dit moment 1 van de beste rechtsbacks van de wereld waar grote clubs interesse in hebben), Xavi (in vorm) en Malacia. Man man

29 november 2022 om 17:58

Koeman speelde ook gewoon 532 hoor, toen kwam Frank de Boer met 433 en was het hele land aan het janken dat hij dat deed

29 november 2022 om 18:21

Eh Koeman speelde gewoon 4-3-3 hoor. Het was De Boer die per sé 5-3-2 wou spelen.

29 november 2022 om 18:41

KokkieAFCA0341:Nee, heel het land was aan het janken dat Frank de Boer de bondscoach was.

29 november 2022 om 17:59

Zit het zo diep ? Wat laag

SCHANDALIG dat was het spel en Louis van Gaal!

Dramatisch. Meer woorden zijn er eigenlijk niet nodig ondanks een overwinning. Kan je nagaan dat je zelfs zo ontevreden kan zijn na een overwinning, dan moet je het wel heel bijzonder slecht hebben gedaan als team en staff.

Ik heb altijd veel respect voor Van Gaal gehad, maar dat is na dit WK eigenlijk wel een beetje verdwenen. Weghorst, Taylor en Jansen erin brengen maar geen Xavi Simons? Uitgerekend Simons die bepalend is bij PSV samen met Gakpo. Daarnaast zijn Jansen en Weghorst Bergwijn blijkbaar voorbij gestreefd in de pikorde, zelfs een Bergwijn uitvorm is nog een betere optie dan Weghorst. Ik heb het idee dat Van Gaal zijn koppigheid hem aardig in de weg zit. Dat kleine beetje hoop dat bij me aanwezig was op wereldkampioen is verdwenen. Niet eens zo zeer doordat we matige middenvelders en spitsen hebben, maar meer omdat Van Gaal graag vasthoudt aan spelers als Klaassen, Weghorst, Jansen, Blind etc. Ook een Frimpong laten invallen inplaats van Dumfries was niet mis geweest, puur om Dumfries alleen het gevoel te geven dat er concurrentie is. Tempo is ook veels te laag, niemand die opstaat vanuit de bank en roep om het tempo op te schroeven.

29 november 2022 om 18:10

Bergwijn was gewoon drama maar Dumphries, Memphis en Ake en de Roon ook. Het systeem werkt gewoon totaal niet. Van Gaal heeft gegokt en verloren denk ik tenzij dat ze nog flink gaan verrassen.

29 november 2022 om 18:01

Die had in elk geval nooit Vincent Janssen opgeroepen. Dit is echt de slechtste speler die ik ooit in Oranje heb zien spelen. Iedere aanname stuitert 3 meter van zijn voet, lopen kan hij niet, stijgende verbazing.

29 november 2022 om 18:04

Mee eens. Dit zeg ik ook al jaren over Janssen. Hij is ook niet voor niks geflopt in Mexico. Toen ik voor het toernooi zei dat ik Vincent Janssen de meest slechtste spits op het toernooi vond werd ik belachelijk gemaakt, maar ik heb nog steeds geen slechtere gezien op dit WK

29 november 2022 om 18:24

Door wie werd je belachelijk gemaakt dan? Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand positief keek naar zijn selectie. Het is in en in triest dat die man het Oranje shirt mag dragen op een WK voetbal.

29 november 2022 om 18:31

Waren er best veel hoor Consy. Van Gaal was een topcoach dus die wist meer van de grote kwaliteiten van Vincent Janssen af dan de meeste VZ bezoekers. Vincent Janssen werd zogenaamd enorm onderschat

29 november 2022 om 18:39

Naja het blijkt wel wat zijn niveau is en dan mag ik hopen dat de ogen nu toch echt zijn geopend na wederom een lachwekkende prestatie. Eigenlijk is het niet eens meer om te lachen, het is vrij verdrietig om naar te kijken. Ik denk echt dat je nog meer aan van Wolfswinkel hebt.

29 november 2022 om 18:46

Mee eens. Van Wolfswinkel is beter dan Janssen en Danjuma al helemaal

29 november 2022 om 19:38

Ja vreselijk he, mensen die hun mening niet willen bijstellen op basis van de feiten die iedereen kan zien. Daar heb ik zo'n hekel aan Japie. Wij zouden samen een pact moeten vormen tegen dit soort mensen.

Nou jongens, ik hoop dat we intens genoten hebben van ons oranje dit WK want de volgende wedstrijd is het afgelopen. Met die achterlijke wissels van Louis ook.

Als Frank de Boer dit team had gecoacht was Nederland te klein geweest. Wat een ongemotiveerd en fantasieloos elftal is dit zeg.

29 november 2022 om 18:22

Is iedereen nu positief dan?

29 november 2022 om 20:32

Hein wel!

Complete zaadpot van Nederland alweer maar je blijft kijken in de hoop dat een paar spelers zoals Simons, Frimpong, Lang en Malacia hun kans krijgen maar nee onze ouwe voetbalterrorist durft het niet aan.

Zodra je tegen een team speelt met ook maar iets meer intensiteit word je compleet ondersteboven gespeeld met het gebrek aan voetbal in dit team. Onze 2 wingbacks zijn zo ongelofelijk slecht.

Misschien maakt Gakpo ons nog wereldkampioen, geweldig voor die jongen, onze grote leider ipv FC Memphis.

Geen Xavi Simons, belachelijk. Hoop dat we er de volgende ronde uitliggen.

29 november 2022 om 18:06

Ohnee, Diego Armando Johan Simons is niet ingevallen. Het mannetje die door de back van AZ vernederd werd.

29 november 2022 om 18:10

Taylor speelde de sterren van de hemel he, wat een gedrocht van een voetballer is dat. Maargoed dat zal jij niet weten, aangezien je volgens mij net weet dat er lucht in een bal zit.

29 november 2022 om 18:11

Deze reactie is zo zielig dat ik er even om moest lachen…. 😄

29 november 2022 om 18:18

Hahahaha Taylor een gedrocht van een voetballer.

En dan nog boos worden omdat hij 7 minuten mag invallen.
Vies zwijn.

29 november 2022 om 19:13

Is Taylor je vriendje? Moet wel lastig typen zijn alstie zo diep achterin je keel zit.

29 november 2022 om 21:38

Bek houden, vies zwijn.

Wat een achterlijk wisselbeleid

Wat een belachelijk beleid voert Van Gaal betreft opstellingen en wissels. En ook nog een bizar slecht veldspel.

29 november 2022 om 17:57

Hoezo? Janssen, Koopmeijners en weghorst presteren uitstekend bij hun clubs.

29 november 2022 om 18:23

Burnley en FC Antwerp, nee daar kun je niet om heen.

29 november 2022 om 18:32

Burnley?

29 november 2022 om 19:53

Moet je nagaan, helemaal niet meer bij stilgestaan dat hij naar Besiktas is gegaan.

Werd jij dan niet droevig van het feit dat we de avond eindigen met Janssen en Weghorst in een 5-3-2 tegen Qatar?

29 november 2022 om 21:06

Heel droevig idd. Jammer dat we zo’n matige spitsen ter beschikking hebben.

Echt van Gaal wat verpest je dit wk toch, wat een lafaard ben je. Dan zie ik in de 86ste minuut nog een wissel staan, m’n laatste hoop op Frimpong of Xavi Simons. En wie brengt hij dames en heren? De gewldenaar, de verlosser: Kenneth Taylor. Natuurlijk een Ajacied, toevallig hè. Van Gaal is de schaamte oprecht voorbij. Wat een kut voetbal ook. Ik heb er geen zin meer in, ik ga de goat Lionel supporten. Fijne avond allemaal

29 november 2022 om 18:06

In 2014 zat zo'n beetje half Rotterdam in de selectie, toen hoorde je niemand huilen, nu mag een Ajacied invallen en het gejank is er weer.. We kunnen allemaal schreeuwen om Xavi enzo maar na 3 potjes is toch wel duidelijk geworden dat van Gaal voor degelijk gaat ipv leuk en mooi voetbal?

29 november 2022 om 21:43

Hahahahhaha geef morgen aan je psycholoog door dat je helemaal van slag bent vanwege een wissel in de 86e MINUUT.

m***tje

Leuk moment uit de wedstrijd was toch wel toen bij mij het kwartje viel dat de coach van Qatar erg veel weg had betreft uiterlijk met Vincent Janssen. Misschien dat ze in lengte veel verschillen, maar zulke dingen vallen niet direct op, op televisie. Verder was er ook een leuk shot van een stel Qatari dat bemerkte dat ze in beeld werden gebracht en heel amicaal naar de camera begonnen te zwaaien ondanks dat toen al 2-0 achterstand. Betreft de wedstrijd, dit WK is net een kopie van het vorige EK waar je ook drie wedstrijden hebt gezien maar er geen actieve herinneringen aan over houdt. Jammer, had met van Gaal toch wel op iets meer eind-toernooi magie gehoopt, laten we hopen dat de KO fase iets in die trend in petto voor ons heeft.

Absolute dieptepunt is overigens wederom het commentaar, zo suggestief, vorige wedstrijden constant dat gedram over de trommels van Senegal, nu constant over het naderende ontslag van de bondscoach van Qatar.

Volgende ronde lekker naar huis want in dit Nederlands elftal zit helemaal niks!

Ongekende wereldprestatie van het Nederlands elftal!

We worden denk ik wereldkampioen,want we zijn de nieuwe les bleus! Zo bleu spelen we. Allez!

Nee effe zonder dollen wat een ellende. Snap niks van die wissels van Louis. Een Xavi wil je toch zien? Ieder nadeel heb z'n voordeel dan maar, hij is nu nog topfit en kan spelen wanneer er echt nood aan de man is.

29 november 2022 om 19:46

Dan is hij wel een van de weinige die topfit is haha. Ik heb oprecht het gevoel dat de helft van de selectie speelt alsof ze reeds 50 wedstrijden hebben gespeeld alvorens hier te komen. Dumfries is niet vooruit te branden, Blind loopt op de helft van de ballen niet eens meer, Frenkie wandelt alleen maar, Timber is extreem laks, Van Dijk lijkt weinig energie te willen verspillen, Klaassen idem, Depay erg spaarzaam. Het lijkt haast alsof ze allemaal moe zijn, buiten Aké en Gakpo om.

Zwak, zwakker, Oranje, Qatar....

Enige reden dat we nog meedoen is omdat we in een bijzonder zwakke poule zaten. Triest dat we bij 2-0 totaal de rem erop gooien en niet eens meer willen scoren.

Kunnen we Koeman niet al aanstellen? Van Gaal kan echt niet meer met zijn rare opstelling en wissels

29 november 2022 om 23:52

Koeman pakt dadelijk weer de trein,of ontslag staat die bekent om...

Creativiteitsgebrek is denk ik het woord van deze wedstrijd. Totaal geen euforisch gevoel ook we zijn door en normaal juich ik dan even, maar het ging allemaal wel heel gezapig en alsnog gemakkelijk.

Louis waar ben je mee bezig Malacia geen minuut, Simons geen minuut de Vrij geen minuut.

Daar is alles mee gezegd...

Zie het al helemaal voor mij zaterdag. Sta je met 2-0 achter tegen de vs en dan breng je in de 70e minuut nog lekker Vincent Janssen voor Cody Gakpo om iets te forceren. Kijk hier nu al naar uit !

Oppermachtig. Heerlijke overwinning. Zaterdag Jansen en Weghorst basis. En Klaasen op 10 met daar achter Taylor. En we worden Wereldkampioen. Boem!!!!

En weer een zaadwedstrijd. Resultaat is goed in de groepswedstrijden maar niet om aan te gluren.

Ik verlang naar voetbal.

Op basis van wat krijgt een Taylor nou eerder minuten dan Simons? De wissels slaan werkelijk nergens op. Janssen? Weghorst? Waarom doe je in godsnaam dan zulke uitspraken Louis...

29 november 2022 om 18:09

Obv het design van het rood-witte tenue waarmee hij wekelijks speelt. Louis schijnt fan te zijn van een dikke rode baan door een wit tenue.

De fans van die club zullen wel ontkennen, maar voor mij een bevestiging dat spelers bij Van Gaal een een streepje of drie voor hebben als ze bij Ajax vandaan komen. En dat terwijl er op dit moment, behalve Berghuis, geen enkele Ajacied in de selectie hoort, laat staan in de basis

29 november 2022 om 23:33

En het vorige Wk met van Gaal was het nog een ander rood wit shirt wat de boventoon voerde.

30 november 2022 om 09:44

Yup, allemaal spelers die in vorm waren. Kongolo, Janmaat, De Vrij, Martins Indi en Clasie. En kijk eens hoe dat WK ging?

Of wil je beweren dat Blind, Klaassen, Timber, Pasveer en Bergwijn net zo in vorm zijn als de Feyenoorders in 2014?

Ik snap dat mensen aangeven om niet te zeiken en blij te zijn dat Nederland door is. Alleen de reden om te zeuren en kritiek te hebben in groepsfase, is omdat je nu nog het team kan veranderen. Van Gaal gaat geen Xavi er meer inbrengen, geen Frimpong of Malacia. Dat hoofdstuk is nu gesloten.

In mijn ogen speel je gewoon het minst aantrekkelijke voetbal van het WK. Misschien top 3.
Maar al het spelvreugde is weg.
Ik heb gewoon geen zin in zaterdag. Want waar heb ik 270+ min naar gekeken zeg?

Mooizo Qatar met lekker 0 punten eruit geknikkerd. Hoop dat ze nooit meer een WK krijgen, nu hopen dat Saudi-Arabië arabie er ook snel uit ligt samen met Marokko en dan ben ik weer blij. Nederland gaat trouwens met dit spel ook geen kampioen worden btw.

29 november 2022 om 18:11

En Iran, Tunesië en Ghana (deels)? Jammer dat Senegal wel door is…

Zielig ventje

Zou als ik Xavi was meteen bedanken voor het Nederlands elftal. Van Gaal is zo conservatief geworden, het is echt extreem vermoeiend om namen als Janssen en Weghorst ingebracht te zien worden. Jonge, frivole spelers? Nee echt een te groot risico tegen grootmacht Qatar.

29 november 2022 om 18:12

Gozer is 19 jaar man, heeft nog geen interland. Die gozer komt er wel en krijgt vast minuten. Idd jammer dat die geen minuten kreeg, maar goed is niet anders, komt wel.

Louis van Gaal maakt zich dit toernooi onsterfelijk belachelijk en toont aan al heel lang geen goede trainer meer te zijn. Het is dat we in een historisch zwakke poule zitten, maar hij moet zich echt kapot schamen. Kut systeem, kutopstelling, kutwissels, nul beleving of intensiteit. Ga met pensioen, kneus.

29 november 2022 om 18:01

Gewoon groepswinnaar. Terug naar al die minkukkels voor hem die zich niet plaatsen voor toernooien?

29 november 2022 om 18:07

Gewoon groepswinnaar…. Dat is wel het minste wat je hier mag verwachten…. Hopen dat het spel bedoeld is om de grote landen zand in de ogen te strooien. Het is namelijk belabberd

29 november 2022 om 18:10

Je bedoelt Van Gaal zelf in 2002 met een sterrenselectie? Grootste wanprestatie van Oranje in de laatste 40 jaar.

29 november 2022 om 18:18



Moet je wel even 20 jaar voor terug in de tijd. Is gewoon de beste Nederlandse coach die nog leeft althans.

29 november 2022 om 18:27

Nee joh, das onze Arne :D

29 november 2022 om 18:28

Ohja vergeten. In Arne we trust?

29 november 2022 om 18:08

Nah. Hij kijkt gewoon vooruit. Deze situatie is juist heel positief. Niet als Oranje fan, want het voetbal ziet er niet uit. Maar straks tegen sterke landen zal dit systeem er beter uitzien en de verwachtingen zullen lager zijn. Exact wat er nodig is ipv dat overdeven gedoe. Moet het beter? Absoluut. Maar straks hoef je niet te domineren. Onder FdBoer zagen we het, zogenaamd leuk voetbal en daarna eruit liggen tegen Tsjechie. Tja.

Louis ik snap er niets meer van? Ik dacht dat het om vorm ging? Om vervolgens middelmatige spelers hopeloos uit vorm als blind (zoontje assistent), Dumfries, Janssen, de Roon, Klaassen en Taylor minuten te geven die hopeloos uit vorm zijn. En spelers in vorm als Simons, Malacia, Frimpong en de jong op de bank te laten verpieteren. Ik weet niet wie van Gaal wakker moet schudden, wel weet ik dat Danny Blind (de slechtste bondscoach ooit) de lachende 3e is. Dit lijkt meer op zijn wisselbeleid. Ik ben bang voor de volgende ronde, als er niets verandert zullen we genadeloos ten onder gaan tegen de vs of Iran

Wat een schande van een wedstrijd. Ik dacht dat voetbal entertainment was voor de kijker. Een van de saaiste wedstrijden. Passieloze wedstrijd.

Speel gewoon 4-3-3. Al 3 wedstrijden zie je het ongemak bij de spelers! Noppert - Dumfries - De Ligt - Van Dijk - Malacia - Gakpo - De Jong - De Roon - Lang - Depay - Xavi. Dan heb je een balans tussen puur verdedigen (De Ligt, Van Dijk, Malacia, De Roon), verbinding (De Jong & Xavi) en snelheid/creativiteit in de aanval (Gakpo, Lang, Depay).

Probleemloos duel? Ja, als je er dan een positief tintje aan wil geven dan moet je dat de titel maken inderdaad. Ik vind het beleid wat van Gaal uitzet ronduit gênant. Nederland heeft altijd gestaan voor frivool, gewaagd en aanvallend voetbal, met ruimte voor nieuw talent. Nu zijn het ''gevestigde'' namen op basis van ''ervaring'', maar goed voetballen ho maar. In een systeem wat in 2014 goed werkte, maar nu niks waard is omdat de selectie er niet naar is. Ecuador gaat nu naar huis, maar verdiende het meer om door te gaan dan Oranje. Ontzettend zwakke vertoning, je gaat door maar dit Oranje gaat zelfs met een rode loper naar de finale helemaal niets klaarspelen.

Het is de grote Louis van Gaal show, in 2014 was dat ook voor Nederland, nu enkel voor hemzelf.

Nou ben maar Senegal gaan kijken. Lekker spannend. Dit was zuur. Tegen grote landen zal dit beter naar voren komen, zo'n systeem maar man nou kun je toch wel lekker frivool 433 spelen. Maar goed, je haalt resultaten zal ik maar zeggen.

Maar wtheck was dat met die afgekeurde goal. Gisteren Ayew maakt hands, Salisu scoort meteen. Goedgekeurd, wie snapt het nog!? 🤦

Hopelijk kiest Van Gaal voor voetbal de volgende ronde maar het zal wel niet. Eerste plek is in ieder geval binnen

Leefde al totaal niet maar toch knap dat ik misschien 1 minuut wat beleving heb gevoeld in de eerste 3 wedstrijden...

Zaadpotten, zaadwissels, met moeite afgekeken..

Wat een drama tot nu toe zeg, en dan ook xavi niet zijn debuut laten maken. Pfff

Als je bij het live mee praten kijken lijkt het wel of Nederland vroegtijdig uitgeschakeld is. Ja, het is niet best. Echter Kom op steun je land! Als we er dan vroegtijdig uitvliegen dan kunnen we altijd nog zeiken. In haast elk willekeurig land is 1e in de poule eindigen reden voor een feestje behalve hier. Echt joh Hollanders wat een stel rare figuren.

29 november 2022 om 18:02

Ik ben echt altijd positief over Oranje, maar dit neigt gewoon naar minachting. Je staat op een gegeven moment gewoon met Janssen én Weghorst te spelen en creëert nauwelijks kansen tegen met recht het allerslechtste team in de historie van het WK. We gaan er als we zo spelen zelfs tegen de VS kansloos af.

29 november 2022 om 18:19

Ja, het was ook echt heel matig kwa spel. Kwa resultaat is het echter top. Simeone zal vast genoten hebben van ons dit toernooi.

29 november 2022 om 19:55

Weet je wat anders net zo irritant is godenzonen? Elke vorm van kritiek wegwuiven "omdat we winnen". Even de overdreven kritiek (zoals: ik hoop dat we eruit vliegen) daargelaten, waarom denk je dat iedereen zo kritisch is? Omdat het vertrouwen door dit soort matige potten extreem laag is. Iedereen wil dat Oranje het goed doet. En wat is daar de enige graadmeter voor waar je als supporter op kan bouwen? Juist, het vertoonde spel. En het vertoonde spel is dramatisch slecht. Vind je het dan gek dat niemand vertrouwen heeft in een wedstrijd tegen een beter team? Is het gek dat weinig mensen vertrouwen hebben in de huidige keuzes van Van Gaal, als ze elke keer slecht uitpakken? Dat lijkt mij niet.

Persoonlijk vind ik het minstens zo irritant om elke vorm van inhoudelijke kritiek maar weg te wuiven met: "zeur niet zo, we winnen toch"...

29 november 2022 om 21:09

Je mag best kritisch zijn hoor Jackieboy. Alleen je hebt opbouwende kritiek en afzeiken om t afzeiken. Je kan toch blij zijn dat we winnen en kritisch zijn op t spel tegelijk?

Fuck van Gaal. Hij durft absoluut niet Malacia, Frimpong of Xavi Simons minuten te geven, en waarom zijn zelfs Weghorst en 'zoutpilaar' Janssen zelfs hoger in de ranglijst?

Als we er in de volgende ronde uitvliegen, is dat puur de fout van Van Gaal tenzij hij razendvlug eens veranderingen durft door te voeren.

29 november 2022 om 18:02

Inderdaad. Janssen laten invallen is triest. Zet verdomme Simons, Malacia en Frimpong erin.
Haal Klaassen eruit. Mocht USA of Engeland tweede worden in hun poule dan vliegt Oranje eruit.

29 november 2022 om 18:02

Ja maar dat gaat hij nooit doen. Dit was het laatste moment om wijzigingen door te voeren. Elke wijziging na deze fase gaat teveel risico zijn. Je hebt nu echt weinig keus vrees ik.

Ben ik blij als Ronald Koeman weer bondscoach is.... Wat een k#t voetbal

29 november 2022 om 23:56

Ik niet ontslag of de trein

Wat een enorme zaadpot….
Met deze spelers ga je nooit erg ver komen…. Enkel op basis van een gelukkige tegenstander kun je nog een ronde overleven. Maar wat een armoedig en statisch elftal staat hier toch… je had vandaag over Qatar heen moeten walsen! Maar ja, statische spelers, statisch spel.
En dan kun je wisselen, maar breng je enkel armoede in. Had een Frimpong en Simons eens wat minuten laten maken. Maar onze eigenwijze en betweterige bondscoach doet niet graag wat het publiek, het normale volk, graag ziet….

@quaresma1903 waar ben je nu? Ben je weer aan het huilen dat jou geboorteland(Qatar) eruit ligt? Heerlijkkkkkk

Saai, saai en nog een saai. Dit Oranje was wederom niet om aan te zien. Zo ontzettend traag. Nul creativiteit en de jongens die hiervoor kunnen zorgen laat je op de bank zitten. De wissels zijn onbegrijpelijk. Het spel is onbegrijpelijk. Het systeem is onbegrijpelijk. Dit oranje is onbegrijpelijk. Wat een armoede. Van Gaal die op het eind high fives uitdeelt met een smile. Irritatie van de oranje fans stijgt tot ongekend niveau heb ik het idee.

Ik zie geen beleving, geen passie, geen strijd. Waar ging het mis? Waarom zijn onze jongens niet tot op het bot gemotiveerd die WK beker vast te willen houden. Ik kan er met mijn hoofd niet bij.

29 november 2022 om 18:08

Zeker tegen een Qatar…. Dat had je moeten oprollen. Kun je ook meteen je statement maken….

Nou op zijn Nederlands gezegt, Kut wedstrijd.
Hoopte op een offensief Nederland, maar bijna alle creatieve spelers stonden aan de kant.

29 november 2022 om 18:02

Van Gaal is een ouwe seniele dementerende gek… hoeveel droefheid en saaiheid kun je in een elftal proppen terwijl je frisheid en jeugdigheid op de bank hebt…

Langs de lijn handje geven aan de spelers hahaha hij denkt van binnen wat een zielige spelers heb ik…

Zelden zo pislink voor de buis gezeten na die 5e wissel. Dan ga je Taylor brengen terwijl je Xavi de hemel in prijst. Hele elftal mist 70 minuten lang creativiteit en wat doet Lord Van Gaal, die dondert de hele oude garde het veld in. Janssen en Weghorst, Klaassen die weer start. Enige pluspuntje aan de wissels is dat Berghuis en Janssen de drive hadden om te voetballen. De rest leek weer op walking voetbal te zitten. Onbegrijpelijk waarom je Xavi dan passeert, het hele volk roept er om om hem eens te kunnen zien spelen. Volgende ronde word je eruit geknikkerd. Kiest Frimpong voor Ghana en Xavi haalt een paspoort voor Spanje. Thanks Louis!

Het is toch wel een en al armoede. Ja, je wint maar de manier waarop? Van Gaal heeft ze goed geleerd in het niet kunnen reflecteren

Zou er gewoon begrip voor hebben als Xavi Simons, Jeffery Frimpong en Tyrell Malacia morgen het vliegtuig pakken en met ze 3e op vakantie gaan

29 november 2022 om 18:14

Mooi. Zijn ze al weg?

Breng na de 2-0 toch Xavi en Lang, creëren echt niks. Blind elke bal terug, en hij zou spelen vanwege zn goede inspeelpass

Louis masterclass: doen alsof we ontzettend ruk zijn in de groepsfase (en toch winnen), om daarna in de knock-outfase de sterren van de hemel te spelen 😁

29 november 2022 om 18:34

Je gaat serieus bijna denken dat dit gaat gebeuren, want anders begrijp ik echt niet waar die het vandaan haalt dat we wereldkampioen kunnen worden.

Er straalt echt helemaal niks af van dit team. Door de loting overleef je misschien nog een ronde, maar dan is het wel klaar. En ik heb ook helemaal niks met dit team. Nauwelijks beleving of leuke karakters. Alleen Gakpo. En dan krijg je deze wedstrijd de kans om wat jonge gasten te brengen met wat frivoliteit en spelplezier en dan kom je aankakken met Janssen, Weghorst en Koopmeiners die al uitgebreid hebben aangetoond tekort te komen. Man man man. Waar zijn Xavi, Malacia, Frimpong, Lang etc? Ik voel gewoon niks bij deze ploeg en dit toernooi. Wat een droevenis hebben ze gemaakt van iets dat een voetbalfeest zou moeten zijn.

Wat een drol 💩 van wedstrijd

Nou, vrolijk pasen alvast allemaal.

Ik begin steeds meer te geloven dat niet van Gaal maar juist Danny Blind aan de touwtjes trekt.
Alleen al door dat overdreven gecoacht van Blind aan de zijlijn maar wat te denken van absurde wissels, pure Danny Blind wissels.

Waarom bijvoorbeeld mogen Simons en Lang geen kwartiertje meedoen in een wedstrijd die al lang en breed gespeeld was?

Verschrikkelijk voetbal met een dramatische coach. Nog nooit met zo veel chagrijn naar Oranje gekeken. Voetballers die al maanden geen knikker raken, staan in de basis. Bij hun eigen club reserve maar bij Louis gewoon basis. Het resultaat is een soort walking football.



Wat was deze scheidsrechter slecht zeg, ging voor elk duel fluiten, een hoekschop werdt ons ontnomen vanwege een zogenaamde overtreding van Dumfries en die derde goal onterecht afgekeurd. Wat ben ik blij dat Qatar is uitgeschakeld zeg, stelletje zielenpoten die voor elk contact gaan janken. En ja over ons spel tot nu toe, het was wel heel matig zeg. Dat 5-3-2 is niet echt om aan te zien. Gewoon switchen naar het traditionele 4-3-3 systeem. Ik wil meer dreiging vanuit de vleugels zien en betere aanvallende backs: Malacia en Frimpong dan zul je zien dat het spel velen malen beter zal verlopen.

Schrok wakker van deze pushmelding. Wat is dit ontzettend saai zeg.

Dumfries heel het toernooi echt dramatisch wat is er met hem aan de hand? Tijd om Frimpong de kans te geven. Heel laf van meneer Van Gaal ook om Simmons niet te brengen. “Heb hem gezegd dat die een stap kan maken” aldus van Gaal om hem daarna alleen maar te laten warmlopen.

Het lijkt wel of ik bijna 300 minuten naar het sprookje (schaam)Roodkapje en de 7 dwergneuzen heb zitten kijken .

Is van Gaal met anti voetbal alsnog het wk aan het boycotten?

Frimpong naar Ghana en Simons naar Spanje.
Van Gaal mag ook gewisseld worden. Hier wil ik het bij laten.

Het spel boet mij totaal niet, het ging er om de groep als 1e door te komen en daar ging het ons om! Oranje moet 's een keer wereldkampioen worden na 3 finales. En hoe dat moet gaan boeit me totaal niet, als we het maar worden! Frankrijk 4 jaar geleden was ook niet om aan te zien maar ze zijn het wel geworden, en dat is het enige dat telt.

Op naar de volgende ronde Louis & Co.

29 november 2022 om 18:12

Gewoon prima resultaat idd. Dit systeem is niet om het spel te domineren, veel balbezit te hebben. Tegen kleine landen is het minder spectaculair maar straks zal het beter tot z'n recht komen. Je zal minder hoeven te domineren, je krijgt meer ruimte om toe te slaan in de omschakeling e.d.

29 november 2022 om 18:49

Want het werkte zo goed tegen Senegal en Ecuador? We hebben ontzettend veel geluk gehad dat we die potten niet hebben verloren.

Nederland kan nooit spelen tegen goede landen wat lult Van der Vaart. Nederland komt er zelfs niet uit tegen deze landen. Alsof Frankrijk met 2 verdedigers speelt.

Belachelijk slecht voetbal en wisselbeleid. Jammer maar dit keer heb ik er echt geen vertrouwen in. Dit 5-3-2 werkt voor geen meter en het veldspel ziet er echt niet uit. Wat een matige spelers zeg. Janssen, Weghorst, Blind, Klaassen en de Roon wil ik nooit meer zien in Oranje. En maar Simons niet erin zetten. Sjonge jonge jonge. Op deze manier hoeft het niet voor mij.

Denk dat niemand meer moet roepen om Xavi. LvG is veels te eigenwijs, dan gaat hij met opzet niet doen.

De zoveelste zaadpot, hier mag kijkwijzer wel voor gaan waarschuwen. Voetbal is zo’n prachtige sport als je het spelletje wilt spelen. Oké, het is absoluut geen wonder elftal maar wat een gebrek aan beleving mis ik. Traag de bal rond passen, postbode voetbal en rondsjokken. Je start vandaag met De Roon en eindigt in de aanval met Janssen en Weghorst. We spelen gewoon 5-3-2 (of 3-4-1-2 als je populair wilt doen) tegen een tegenstander waarbij je afvraagt of de helft wel echt profvoetballer is.

Tactisch, technisch en qua intensiteit is het echt ontzettend droevig. We winnen deze groep omdat we matige tegenstanders hebben. Ik ben er niet heel droevig om als we gaan stranden.

Oh goed. Wat een zeik volk zijn we met ze alle

Daley Blind die als een verdwaalde tourist met een wcrol onder de arm wat dom om hem heen kijkend rondloopt op de camping. Als Malacia slim is schopt hij hem tijdens trainen de 3e ring in wat een lamlendige dweil.

Hoe defect moet je prefrontale cortex zijn als je je nu gaaf afreageren op een 20 jarige Taylor die 7 minuten mee mag doen.

Je kan deze wedstrijd makkelijk in een woord beschrijven: saai.

Zie ons niet winnen van de VS.
Daar zit veel meer beleving in

Hopelijk krijgen we de volgende rond leuk voetbal. Vaak piekt NL te vroeg, nog niet gepiekt, mag zaterdag wel zo zijn. Jammer dat Xavi niet speelde, hopelijk krijgt hij nog minuten. Op naar zaterdag en weer een overwinning!

Wat een armoe zeg. Nou we kunnen onze koffers alvast pakken want ik Amerika’s middenveld gaat ons helemaal overlopen

Schandalig gecoacht, laf, fantasieloos, zonder flair of tempo.
Het doel heiligt de middelen aan mijn r....
Kijken veel mensen naar, breng dan snelheid fantasie en spelplezier in.
Te gek voor woorden, zelfs als we wereld kampioen worden (not)

Ik heb als ik het me goed herriner Oranje nooit echt goed zien spelen tegen de ' kleine' voetballanden. Oranje liet vaak wat zien tegen de grotere landen. Hopelijk is dit nu weer het geval.
Belangrijkste is dat we 1ste in de poule zijn geworden. Voor de rest alles vergeten en op naar de volgende wedstrijd.

We waren in 2010 ook niet zo best in de groep, maar wonnen telkens degelijk met dank aan een bevlieging van één van de voorste drie. Het schema zit niet tegen vanaf nu dus wie weet wat er mogelijk is.

Het waren gewoon 3 hele matige wedstrijden van het NL elftal.

Het groeien in een toernooi heb ik nog niet meegemaakt. Het loopt stroperig en mist enorm veel flair.

Dankzij zwakkere tegenstanders ben je door, maar dit team gaat het absoluut niet redden

Stabiele overwinning. Echter heb ik me zeer geergerd aan het wisselbeleid. Ongelooflijk dat een slappe speler als Koopmeiners er weer in komt. Deze jongen verdient niets dan op de bank te zitten. Taylor die erin komt terwijl hij dramatisch speelt de laatste tijd. Louis heeft express Xavi er niet ingebracht omdat het volk erom vroeg. Zelfde met Frimpong die zelfs nog voor Engeland kan kiezen nu. Veilige laffe wissels. Louis is met de jaren angstiger geworden

Dit Nederland hoort, net zoals België, niet meer bij de outsiders. Ja, je speelt tegen de Afrikaans en Aziatisch kampioen maar laat ons eerlijk zijn: Die ploegen zijn gewoon slecht en Nederland is matig. Daardoor winnen ze ook die poule.

Benieuwd wat Nederland gaat doen tegen een echte tegenstander.

29 november 2022 om 18:40

Welke landen spelen wel goed. Brazilië ging ook niet erg lekker de 2de wedstrijd. En Spanje is achterin gewoon kwetsbaar. Zeker mer hoge ballen. Frankrijk is voor mij toch weer de favoriet. Kroatie speelt weer aardig. En vindt Argentinië ook tegen vallen.

In Oranje spelen Wout Weghorst en Vincent Jansen in de spits. Johan draait zich om in zijn graf. Daar is alles mee gezegd. Met een beetje geluk gaan we de volgende ronde door en daarna ja het biezen pakken.

29 november 2022 om 18:38

ja inderdaad snap niet waarom simons en frimpong helemaal geen minuten krijgen gaat helemaal nergens over

We zijn door. Welk team speeltnop dit moment wel fantastisch. Straks in de knock-out fase moet je presteren. Dat zijn ze na dit voetbal wel verplicht. Maar goed. Als we van Engeland en daarna Frankrijk winnen heeft niemand het er meer over.

Het is letterlijk schande voor Nederland, voor Nederlandse voetbal en voor Van Gaal. Zoveel haat en rasisme tegen Donkere mensen. GEEN Malacia GEEN Xavi GEEN Bergwijn GEEN Lang, Danjuma niet mee, Brobbey niet mee, Gravenberch niet mee. Wel Janssen, Weghorst, Koopmeiners en Klassen mee en die spelen ook gek genoeg. Het is dat ze zonder Gakpo, van Dijk, Aké en Dumfries helemaal NIETS kunnen anders waren zij ook niet mee gegaan. Alle donkere jongens moeten per direct vertrekken Oprotten met hun.S C H A N D E

29 november 2022 om 23:40

En dan een achterhoede met Timber, van dijk en Ake en voorin Memphis en n Gakpo. Je bent niet helemaal wijs.

Wel taylor, geen Simons. Stuur die maffe van Gaal gewoon weg. Die oude mafkees is echt de weg kwijt

Ik vind dit Nederland echt een saaie ploeg met teveel middelmaat en een coach met een negatieve spelopvatting en gare selectiekeuzes... Spelers als Blind, De Roon, Klaassen, Janssen en Weghorst komen gewoon te kort... Hopelijk komen de komende jaren veel echte toptalenten buiten en kunnen we eindelijk een 11 hebben met 11 goede spelers die wel thuishoren op dit niveau

We kunne wel zeuren en zeiken maar andere landen maken ook weinig indruk. Brazilie, Belgie, Duitsland en Argentinie ook bij lange na niet vlekkeloos

29 november 2022 om 18:52

Brazilië maakt geen goeie indruk?? Ben jij gek of ben ik gek? Nou ik weet zeker dat jij gek bent of niks van voetbal weet. Vriend Brazilië heeft van Servië gewonnen. Servië ging als eerst door boven Portugal geëindigd won van Portugal in Portugal 1-2. Brazilië won van Zwitserland. Zwitserland ging door boven Italië Geëindigd Europees kampioen uitgeschakeld door Zwitserland. Zwitserland heeft vorige EK Frankrijk uitgeschakeld. Vriend Dit zijn hele moeilijke ploegen om tegen te voetballen zijn hele stugge ploegen. En Brazilië heeft twee wedstrijden gespeeld nul schot op doel tegen gehad. Jij bent gek man.

29 november 2022 om 23:42

En alsnog speelde Brazilië niet best de laatste wedstrijd.

Kijk klaassen levert, dus ik snap dat ie speelt. Dumpfries heeft echt wel wat opgebouwd, dus logisch dat ie er niet na de eerste slechte wedstrijd uit word gehaald. Blind snap ik niet dat ie is opgeroepen, want ik zie het er niet (meer) in. Maar zal de zelfde reden hebben als dat dumpfries niet direct gewisseld wordt. Maar zulke jongens moet je toch in de rust wisselen.

Punt 1 het kan, je gaat toch niet van qatar verliezen.
Punt 2 zet ze is op scherp. als ze dit spel laten zien tegen amerika lig je er gewoon uit.
Punt 3 de mensen achter hun zijn zeker niet slechter, dus verdienen het om te spelen.

Zoals ik zei snap ik dat klaassen speelt, maar een berghuis moet toch gewoon spelen. Straalt zoveel meer klasse uit. Afgekeurde goal, bal op de kruising. Heeft meer laten zien dan dat klaassen doet.

Als laatste wil ik nog toevoegen dat ik oprecht hoop dat dit 1 van van gaals magische plannen is. Alle landen staan nu te juichen als ze tegen nederland moeten. Zal hij ze gewoon in slaap hebben gesukkelt, en dan pas als het echt spannend word met het goede team gaan spelen. Tegen amerika kan je het de eerste helft nog wel proberen zo, ff kijken of het wat word. En lijkt het niet goed te gaan bezem door het team. Hahahaha als dit zo is, zou ik het een fantastische stunt vinden, maar ik acht de kans klein.

Van Gaal de meester in vertrouwde patronen! Zal nooit afwijken van zijn straatje. En dromen van het wereldkampioenschap zal die altijd blijven doen, ga zo door Louis!

Het was niet best over 3 wedstrijden, maar we zijn door. Daarmee is alles gezegd over die potten.

Wel is het zo dat ik ze liever later beter zie spelen dan eerder. Vaak genoeg gepiekt in de poule en dan onterecht naar huis in de 8e finale.

Het zal een stuk beter moeten en sommige spelers horen niet in oranje. Maar goed we zijn door. Dus laten we daar maar blij mee zijn, want wij zijn wel een van de weinige landen die de groep winnen en zo negatief zijn...

De reacties hier zijn nogal verschillend. Dat heeft denk ik te maken met hoe we de wedstrijden van oranje beleven. Als het je om het resultaat gaat kun je met 2-0, 1-1 en nogmaals 2-0 wint doe je het goed, want je pakt er de eerste plaats in de poule mee waardoor je waarschijnlijk geen groot voetballand in de volgende ronde treft. Maar ik ben te veel voetballiefhebber om daar genoegen mee te nemen. Het is mij lang niet creatief genoeg en ik vind het steeds meer spelen van Depay een ergernis. Ik weet wel waarom het gebeurt, ik ken de redenering van van Gaal, maar ik ben het er niet eens mee. Ik zou zaterdag voorin aanvangen met een centrale spits, Gakpo en Berghuis op de flanken en Simons op 10. Maar goed, ik ga mij zaterdagmiddag vermaken bij Scheveningen - TEC op Houtrust. Daar heb ik meer vertrouwen in de keuzes van de coaches.

En daar is alles mee gezegd. Niet om aan te gluren en teveel spelers zijn uit vorm. Zaterdag laatste wedstrijd en dan roemloos naar huis met veel verlies van reputatie.

Verschrikkelijke wedstrijd. Dat je tegen dit elftal delen staat toe te kijken in balbezit zegt veel. Weghorst, Janssen, Koopmeinders brengen zegt alles. Geen beleving, geen spanning, geen flitsende aanvallen. Het ziet er niet uit en ik vrees voor de knock-outfase. Ja we hebben de groepsfase eenvoudig overleefd, maar het spelbeeld is om te huilen.

USA speelt heerlijk. Waarschijnlijk de volgende tegenstander. Die gaan ons helemaal overhoop spelen. Als Blind nu vast start met sprinten, is hij zaterdag misschien eerder bij de bal dan Weah.

Een hoop gezeur en dikke kans dat we bij de laatste 4 eindigen.

Het wisselbeleid is zo mogelijk nog slechter als het voetbal zelf. Wie verzint het om Weghorst, Janssen en Taylor eerder te brengen dan een Simons of misschien zelfs Luuk de Jong?

LVG begint zich echt belachelijk te maken. Niet lang geleden had de zelfbenoemde koning LVG nog de mond vol over spelers in vorm.
Weghorst of Jansen brengen ipv Luuk de Jong?
Taylor of Berghuis brengen ipv Xavi?
Lang of Frimpong brengen?? Wat ongeloofwaardig zeg

Met alle respect voor Qatar als je hier niet minimaal 5 goals tegen kunt maken heb je verder niks meer te zoeken op het WK.
Wie de volgende tegenstander ook wordt dit is meteen dan ook het eindstation.
Als het de VS wordt hoop ik oprecht dat de VS er een stuk of vier erin jaagt zodat dit 'slechtste' Nederlands Elftal wat ik ooit heb gezien op een WK snel naar huis kan om voor de tv te gaan kijken welk niveau je moet hebben om wel op een WK te mogen spelen.

Als je 532 speelt en je rechter wingback brengt niet wat hij normaal brengt en je linker wingback heeft de achterlijn vd tegenstander in 3 wedstrijden nog niet gezien. Waarom breng je dan in godsnaam jansen en weghorst die renderen op voorzetten en haal je ook nog een de enige speler die wel voorzetten kan geven (gakpo) eraf voor een controleur (koopmeiners).

Heb het gevoel dat v gaal zich te graag wil bewijzen en tegendraadse dingen doet omwille van het tegendraads zijn.

Gooi in min 70 simons, malacia en frimpong erin. Klaassen, Blind en Dumphries bakken er helemaal niets van en je staat al 2-0 voor.

Blind is naar mij mening ons grote probleem. Moet als wjngback een hele flank bestrijken maar staat constant 30meter te ver naar achter in de omschakeling waardoor de ruimtes op het midddenveld enorm klein blijven. Een 532 verdedigen met een wingback die niet mee opkomt is heel makkelijk. Malacia ? Weet ik niet. Gooi de ligt/de vrij er maar in en ake naar links. Ake heeft bij city laten zien een hele flank te kunnen bestrijken.

Daarnaast zou ik Simons zo graag eens in actie zien bij dit oranje. Misschien kan die het nog niet aan maar het zou echt onze missing link kunnen zijn.

Het is Qatar hé, wat doen ze alsof ze van Brazilië of Frankrijk ofzo gewonnen hebben joh hahaha 😂

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren