Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Familie van Nouri neemt Mohamed Ihattaren in huis: ‘Ik stel nooit meer teleur’

Laatste update:

Mohamed Ihattaren laat zich sinds kort begeleiden door Mo Nouri, de oudere broer van voormalig Ajacied Abdelhak Nouri. In gesprek met De Telegraaf laat het duo weten te zullen werken om Ihattaren weer aan de top te krijgen. “Ik zie hem als familie, een bonusbroer. Sinds ik een paar dagen per week bij hem woon en dankzij het geloof, heb ik mijn leven weer op de rit”, vertelt de twintigjarige Ajacied.

“We kennen elkaar eigenlijk al heel lang”, vertelt Nouri. “Mo kwam samen met zijn broer ook vaak bij Appie kijken. De laatste tijd kwamen we elkaar weer vaker tegen. En omdat ik ook uit de media vernam dat het qua voetbalcarrière niet goed met hem ging, wilde ik hem helpen. Niet geforceerd, maar op een natuurlijke manier, omdat onze familie - door de hartstilstand en de ernstige en blijvende hersenschade van Abdelhak - ook veel leed heeft gekend. Mo en ik hebben veel gemeen en omdat zijn lieve karakter overeenkomt met het onze, is hij als een zoon opgenomen in onze familie.”

Ihattaren is erg blij met de nieuwe kans en is vastbesloten om zijn carrière van een forse impuls te voorzien. “Ik zou willen dat ik eerder nauw contact had gekregen met Mo (Nouri, red.). In de Marokkaanse gemeenschap kun je puur uit respect niet alles tegen je moeder, broers en zussen zeggen. Ik wilde niet elke dag huilend bij mijn moeder binnenkomen als ik weer eens in de knoop zat met mezelf. Maar bij Mo en de rest van de familie Nouri voel ik me volkomen vrij om al mijn problemen te bespreken. En als je dat doet, kun je ze oplossen”, vertelt de Ajacied openhartig.

“Mensen die niet het beste met me voor hadden, vielen me lastig”, vervolgt Ihattaren. “Maar het verleden is iets dat ik ver achter me heb gelaten. Dat was ook een voorwaarde van Mo: volle kracht vooruit en alleen maar positivisme. Echte vrienden zeggen het wanneer het niet goed gaat en willen dat je volle bak gaat trainen in plaats van stappen. Mijn dagen bestaan nu alleen uit trainen, eten en naar de familie Nouri gaan. Natuurlijk hou ik ook enorm veel van mijn broers, zussen en mijn moeder. Maar ik miste de liefde én de duidelijkheid van mijn vader. En nu heb ik Mo.”

“Er is ook nog geen dag voorbijgegaan dat we elkaar niet hebben gezien. Bij hem, bij Appie en bij de rest van de familie is het altijd leuk. Er wordt ’s avonds met veel lieve mensen om ons heen gepraat, gekaart en gelachen. De tv staat vaak niet eens aan. Maar Mo zorgt ook voor structuur. Hij zit als een pitbull achter me aan, eist dat ik mijn afspraken nakom, twee keer per dag keihard train bij Veel Beter Fysio in Almere, op mijn voeding let en de banden doorsnijd met de mensen die niet het beste met me voor hebben. Op Kanaleneiland in Utrecht, waar ik ben opgegroeid, zag ik niet in dat de grens met criminaliteit heel dun is. Nu moet ik zorgen dat ik aan de top blijf. En dat gaat me lukken. Wie met mij in zee gaat, zal ik nooit meer teleurstellen”, besluit Ihattaren, die eveneens met Wesley Sneijder begonnen is aan een traject.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi dat mensen als Sneijder en deze Nouri familie zich over een groot voetbaltalent willen ontfermen. Eigenlijk zou dit vaker gedaan moeten worden. Zeker met jonge talenten die vroeg naar het buitenland gaan

8 november 2022 om 22:27

Volgens mij heeft hij al best wat hulp gehad, dus benieuwd of dit helpt. Ihatarran geeft op wanneer het goed gaat en hij naast z'n schoenen gaat lopen en de grote jongen gaat spelen

8 november 2022 om 22:45

Wat hij nodig heeft is een warm gezin die niets van hem verlangen. Teveel mensen om hem heen gehad die iets van hem wilde.

8 november 2022 om 22:52

Het gaat soms niet louter om de hulp, maar om het type hulp wat je krijgt. Dat zie je ook vaak in de jeugdopvang. Dan zetten ze mensen uit een welvarend milieu neer om iemand uit een achterstandswijk te begeleiden. Dat werkt dan vaak niet omdat er geen enkele connectie en geen enkel raakvlak tussen beide personen is en de boodschap niet overkomt. Nu zeg ik niet dat Ihattaren het nu wel op de rit krijgt, maar wie weet heeft dat meegespeeld. Gaat hij nu weer zo de mist in als bij Ajax waar Vanenburg hem wilde helpen, dan kan hij er beter mee stoppen

8 november 2022 om 22:53

Ja, nu gaat het echt helemaal goedkomen, absoluut. Volgend jaar de Ballon d'or.

8 november 2022 om 23:03

Wat hij vooral nodig heeft is een totaal andere omgeving, andere vrienden. Vele durven dit niet te zeggen maar het liefste ver van zijn cultuurgenoten. Zijn probleem ligt ook aan de mensen waar hij mee omgaat.

8 november 2022 om 23:05

Dat ben ik zeker met je eens. Hij moet weg uit die cirkel als hij stappen vooruit wil maken en niet langer wil stagneren

8 november 2022 om 23:25

De familie Nouri zit er tegenwoordig warmpjes bij inderdaad, nu maar hopen dat Slagerij Nouri niet te vaak Kebab voor Mo meeneemt. Warm volk, dat wel!

9 november 2022 om 00:19

Met alle respect maar het begint net een traject voor geestelijk gehandicapten te worden .Die wilt hem helpen die wilt m helpen zwaar overdreven allemaal ,deze jongen kan alleen zichzelf helpen.

9 november 2022 om 09:27

hij heeft zeker de kwaliteiten op eventueel terug te komen maar nooit meer bij een top team. Daar heeft hij echt veel te lang voor stil gestaan. De meeste spelers komen een blessure van een half jaar al nooit meer echt te boven laat staan in je belangrijkste ontwikkelingsjaren even 3 jaar stil staan. De voorsprong die je op je leeftijdsgenoten heb opgebouwd 18 jaar lang is volledig verdwenen. Als hij bij een duitse middenmoter of ooit nog bij psv of ajax komt te spelen mag je al van een mooie comeback spreken denk.

9 november 2022 om 10:28

Mee eens, maar al komt hij terecht bij een RKC dan zou ik nog blij voor hem zijn. Je ziet zo een jongen liever voetballen dan dat hij verder afglijd

8 november 2022 om 22:28

Zeker, geen twijfel over hun mooie gebaar. Maar vanuit de kant van Ihattaren komt het over als de zoveelste noodsprong, de zoveelste bijzondere stap om ergens motivatie vandaan te halen. Whats next? Bij de buddha's in India gaan wonen?

8 november 2022 om 22:34

Zoals eerst PSV en later Ajax zich over hem ontfermden? Hij het volop kansen en hulp gehad.

8 november 2022 om 22:43

Jansen. Jij weet toch ook dat PSV hem juist kapot heeft gemaakt?😉

8 november 2022 om 22:54

Bij PSV lag het imo aan meer factoren. Die opmerkingen van Schmidt dat Ihattaren geen Messi is na een goede wedstrijd en een topfitte Ihatteren na de zomer niet eens een invalbeurtje gunnen dat werkt natuurlijk ook niet mee om het vertrouwen als jonge speler in een dip weer terug te krijgen. Zeker niet na het grote persoonlijke verlies wat hij kort daarvoor had geleden. Bij Ajax is hij idd wel dom geweest, want daar heeft hij een eerlijke kans gekregen van een coach die het beste met hem voor had en die kans niet gepakt



8 november 2022 om 23:32

Japie, man nog steeds??? Ik denk dat het nu wel duidelijk is waar het probleem zit, dus om dan nog steeds Schmidt als zondebok te noemen is echt bizar. Wat dat betreft heb jij net zo'n grote plaat voor je kop als Ihattaren.

8 november 2022 om 23:41

Natuurlijk had Ihattaren ook schuld, maar dit zijn wel dingen die ook gewoon gebeurd zijn en die destijds ook anders aangepakt hadden kunnen worden. Of dat persbericht waarin allerlei vuile was over Ihattaren werd buiten gehangen. Zoiets communiceer je normaliter alleen intern, maar PSV kon de druk vanuit de media blijkbaar niet handlen

9 november 2022 om 00:04

Dat ihattaran fout zat betekent niet dat Schmidt niet fout zat

9 november 2022 om 06:45

Ihattaren zorgt al heel zijn voetballeven voor problemen, ook toen zijn vader nog leefde. Dit verhaal kan dus zo de prullenbak in. Leuk voor hem dat ie voor de 25ste keer het licht heeft gezien maar ik geloof er niet meer in bij hem.

9 november 2022 om 18:44

ik heb eerder het idee dat Schmidt en Ihattaren niet matchten vanwege het type voetbal dat Schmidt wilde spelen.
Dat hield o.a. veel achter de bal aan rennen als de tegenpartij de bal heeft.. druk zetten.
Ihattaren is niet het type daarvoor..
Als Schmidt hem dan toch een keer liet spelen, gebeurde het steeds weer opnieuw dat Ihattaren daar niet in meeging, die hing liever de stylist uit.
Dus vandaar dat Schmidt op een gegeven moment klaar was met het kansen geven.

8 november 2022 om 22:43

Jammer dat iedereen ihattaren als zijn project beschouwt en tegen beter weten in hem op de rit probeert te krijgen. Ik noem het ook wel aandachtsgeil zijn.

Broer nouri blijft ook maar in de aandacht komen. Vind het allemaal maar apart.

8 november 2022 om 23:18

Ik vind de familie Nouri echt extreem correct de laatste jaren. Ondanks het gedoe over een schadevergoeding hebben ze sportief en maatschappelijk de band met Ajax warm gehouden. Ieder zijn eigen blik op de zaken, maar ik kan echt niks negatiefs over ze ontdekken.

9 november 2022 om 00:06

Maar wat heeft sneijder hiermee te winnen dan? Voor aandacht hoeft hij het niet te doen, die is elke 5 minuten met z’n bakkes op tv

8 november 2022 om 22:48

Goh wat een verrassing dat jij als eerste hier reageert Japie... Geweldig dat er mensen zijn die zich over ontfermen. Maar is dat niet de zoveelste keer dat dit gebeurt? Is het mogelijk om een keer een artikel over Mo te plaatsten als een keer wel iets gelukt is? In plaats van al die cowboy verhalen van die barmhartige Samaritanen die "het beste" met hem voor hebben? Daar reken ik in dit geval de familie van Nouri niet onder, want dit lijkt me dan eindelijk een keer een familie die oprecht voelt wat er mis is bij Mo.

8 november 2022 om 22:52

Normaal gesproken heb je daar familie en een zaakwaarnemer voor, maar daar luisterde meneer Ihattaren niet naar. Maar gelukkig, de zoveelste gaat zich nu echt verbeteren dankzij de Islam.

9 november 2022 om 10:16

Nou ik denk niet dat Ihattaren zich gaat verbeteren, maar je weet maar nooit. Het geloof kan je zeker houvast geven. Hij kan zich gaan verbeteren, net als Joram van Klaveren bijvoorbeeld hahaha Groetjes uit Brabant

9 november 2022 om 10:04

Ergens hoop ik dat Ajax hem toch binnenhaalt en deze 2e kans geeft.. met megaboete clausules in zijn contract waardoor hij weinig verdient als die het verkloot.
Gewoon echt vol de kans geven, maar hij moet het wel zelf doen

Had beter Gertjan Verbeek kunnen vragen. Heeft ie al s eerder gedaan en denk dat t dan snel erop of eronder is.

8 november 2022 om 22:28

Pcies, zo een oud Hollandse baas die hem wat discipline bijbrengt kan hij wel gebruiken.

9 november 2022 om 09:23

Toen had ie geen gezin. Lijkt me verstandig dat verbeek nu lekker wegblijft voor ie de maffia in zn mooi verbouwde huis heeft staan

De artikelen over deze non-voetballer blijven maar gepost worden. Jammer dat zo’n kerel zoveel aandacht geniet. Zo goed is ie niet, vond ik al bij PSV, qua rendement was het heel mager en tactisch zwaar ondermaats. Kon wel leuk ballen hoor, maar geen topspeler. Ook niet in de toekomst.

8 november 2022 om 22:26

Zo goed is die niet?🤣🤣 qua talent 4x beter als gakpo bijvoorbeeld.

8 november 2022 om 22:31

Haha 4x Gakpo? Je bent niet goed. Hele talentvolle jongen maar overdrijf niet.

8 november 2022 om 22:47

De statistieken van Gakpo kan Ihattaren alleen maar van dromen

8 november 2022 om 22:50

Dus die griek van venlo was de beste speler van de eredivisie? Als je het zo bekijkt.... of Bjorn Vleimincks

8 november 2022 om 22:54

Leg jij dan eens uit wat talent is? Blijkbaar een heel duidelijke definitie

8 november 2022 om 22:57

@fcu98 Ihattaren speelde op zijn 17e in de basis van PSV en op zijn 18e deed hij dan af en toe mee. Wat waren Gakpo zijn statistieken op die leeftijd? Gakpo vind ik dan nog wel een goede speler, maar dat Ihattaren vele malen talentvoller was dan een Vertessen bv dat lijkt me duidelijk

8 november 2022 om 23:00

Een goede mentaliteit hebben is ook een talent hè, misschien wel de allerbelangrijkste. Als je het puur voetbaltechnisch benadert is Bakkali met afstand het grootste talent dat de afgelopen jaren op de Herdgang heeft rondgelopen; die liet dingen zien waar Memphis, Bergwijn, Gakpo en ook Mo niet eens bij in de buurt kwamen. En die voetbalt nu op zijn 26e bij RKC. Het zal mij verbazen als Mo op die leeftijd uberhaupt nog betaald voetbal speelt. Zo labiel zie je ze zelden

8 november 2022 om 23:26

@davilla_7,

Denk dat Ihatarren daar juist wel bij in de buurt kwam, denk eerlijk gezegd dat zijn techniek zelfs beter was en sowieso een betere spelmaker. Bakkali was natuurlijk wel sneller en explosiever. Dat Bakkali op zijn 26e bij RKC zit is natuurlijk doodzonde, hopelijk loopt het voor Ihatarren niet zo. Maar hij gooit er inderdaad gewoon 2 jaar met de pet naar. Ook zal veel afhangen van zijn volgende stap.

8 november 2022 om 23:51

Als je vindt dat Mo technisch beter was dan raad ik je echt even aan wat oude beelden van Bakkali terug te kijken om je geheugen weer op te frissen, die jongen had de bal letterlijk aan een touwtje. Jorrit Hendrix verwoordde het mooi in een afscheidsinterview op PSV TV voorafgaand aan PSV AZ; hij had Memphis, Mo, Bergwijn en al die andere talenten allemaal van heel dichtbij meegemaakt maar Bakkali was de allergrootste. Ik sluit me bij hem aan

9 november 2022 om 00:58

Hopelijk loopt het wel juist zo voor ihatarren, dan heeft ie tenminste het licht gezien. Als Bakkali zo doorgaat kan ie zijn talent echt nog wel een paar jaar benutten. Het moet wel allemaal op de juiste plek vallen en mensen moeten goed met die personen omgaan.

9 november 2022 om 01:20

"qua talent 4x beter als gakpo bijvoorbeeld."

Totale onzin. Waar baseer je dat in hemelsnaam op?

Ik vond Ihattaren al in zijn PSV-tijd overschat. Heus wel een talent, maar hij viel vooral op omdat hij fysiek eerder volwassen oogde dan zijn leeftijdsgenoten, en wel een aardige pass en dribbel in huis had. Veel meer dan dat was het eigenlijk niet. Zijn rendement is altijd best wel matig gebleven.

Gakpo staat dit seizoen op 9 goals en 12 assists in 13 eredivisiewedstrijden. Dat zijn krankzinnige cijfers, niemand kan dat ontkennen.

Intussen was Ihattaren's grootste prestatie dat hij vorige week eindelijk die zak chips opzij legde om toch maar eens een keertje te reageren op de appjes van Wesley Sneijder.

8 november 2022 om 22:44

Het feit dat hij zegt: “wie met mij in zee gaat, zal ik nooit meer teleurstellen” getuigt ervan dat Ihatarren nog steeds niet door heeft hoe het leven in elkaar zit.

Tuurlijk zal hij iemand teleur gaan stellen, inclusief hemzelf. That’s part of life. Niemand is perfect, en niemand geeft elke dag 110%. Het gaat er alleen om hoe je er mee omgaat. En Ihatarren lijkt het tot nu toe iedere keer op te geven zodra er ook maar een beetje tegenslag bij komt kijken.

8 november 2022 om 23:22

Ja dat viel mij ook op. Hij zegt elke keer dat hij deze keer het licht heeft gezien. Dat is nu weer zo. Ik hoop dat het waar is, maar vrees voor wat anders. En als het al klopt, dan moet hij toch weer naar Turijn. Daar woont de familie Nouri niet.

8 november 2022 om 23:01

Jammer? Ik vind het juist bijzonder. Hoe vaak komt zoiets nou voor?

Schijnbaar zien heel veel mensen het talent juist wel in hem anders willen ze hem niet zoveel kansen geven. Het zou toch wat zijn als het hem wel lukt.

Ik ben juist heel benieuwd of het hem gaat lukken. En vooral wat de doorslag gaat geven als het wel lukt. Er zijn natuurlijk veel gastgezinnen waar iemand in kan komen om een speler te helpen. Hopelijk is dit het juiste gastgezin.

Ik had echt gehoopt dat het bij Ajax zou lukken. Maar goed, als hij "topfit" wordt ben ik heel benieuwd wat Juventus met hem doet.

8 november 2022 om 23:10

In de toekomst ook niet? Doe die glazen bol eens aanslingeren voor de lotto nummers dan.. man, gewoon jaloezie dat hij niet terug wilde.

9 november 2022 om 00:08

Voetballen kan die zeker wel anders was ie geen prof.. alleen zijn mentaliteit en doorzettingsvermogen moeten beetje worden aangepast, als deze jongen dezelfde mentaliteit had en honger had als Messi of Ronaldo was het een goeie voetballer geweest nu, tijd is nog niet voorbij hij is nog jong en slordig buiten het voetbal moet nog veel leren en ervaring opdoen weet nog niet als een echte professional te gedragen.

9 november 2022 om 18:11

Jooooh wat een onzin, nu makkelijk praten.

Ik vind dit dus echt super mooi om te lezen. Hopelijk is 20x scheepsrecht zien we hem snel wekelijks doen wat hij goed kan, namelijk voetballen!

Had had dan ff eerder bedacht joh slappe lul. Man man man. En hij gaat nooit meer mensen teleurstellen he mensen!

Eerst zien, dan geloven. Dit verhaal hebben we al een stuk of 3-4 keer gehoord, zowel bij PSV als Ajax.

Hij lijkt tot dusver meer bezig te zijn met iedereen vertellen dat hij er vol voor gaat en er alles aan gaat doen om zijn laatste kans te pakken, dan het ook daadwerkelijk te doen.

Hey, de ja vu momentje. Dit heb ik eerder gehoord.

Ihatarren gaat t maken, hier zullen wel weer reacties opkomen met ‘dat werd er de vorige 4x ook gezegd’. Oké. Nu gaat hij z’n kans grijpen, proud of Mymen ❤️

8 november 2022 om 22:32

Dat werd er de vorige 4x ook gezegd..

Nee grapje, ik vindt het heel mooi dat zoveel personen zo veel om die jongen geven en hem de laatste kans aanbieden om nog een carierre te maken in de voetballerij

8 november 2022 om 22:32

Ja, de mensen op VZ zijn he-le-maal gek dat ze er na 4x totaal geen vertrouwen meer in hebben.

Hadden ze daar niet een half jaar eerder mee kunnen komen? Lastig bij de familie Nouri wonen en bij Juventus op de bank zitten lijkt mij

8 november 2022 om 22:50

Kan me toch niet voorstellen en mag toch hopen dat Juventus geen stuiver overmaakt aan deze rat.

8 november 2022 om 22:52

Het is bij de familie Nouri op de bank zitten

8 november 2022 om 23:02

Je merkt aan alles dat die gozer nog niet volwassen is en/of heel dom is.

Hopelijk gaat iemand hem wel vertellen dat die bijna naar Turijn moet, en dat het daar niet makkelijk gaat worden en dat die daar niet gaat trainen met het eerste bijvoorbeeld.
En als die dan weer niet op komt dagen dat zijn contract niet meer geldig is en dat er dan niks binnen gaat komen omdat je gewoon niet levert

Eerste discussie met de broer van Nouri en Ihattaren plaatst meteen een insta foto met een tekst dat niemand hem kapot kan krijgen

Ik hoopte al op zoiets. Die gozer heeft zoveel talent en hij is nog maar 20. Wellicht over 2 jaar terug bij Ajax.

Wat naar dat ie niet gewoon kan uithuilen bij z'n moeder. Lijkt me een nogal ongezonde situatie voor zo'n jonge gozer. Zeker gezien het verlies van z'n vader. Ik denk dat ie zich moet richten op een leven buiten het voetbal.

8 november 2022 om 22:31

En wat fijn dat hij die steun (en hopelijk de ermee gepaard gaande verwerking) nu wel ervaart.

8 november 2022 om 23:04

Ik vind het ook vreemd om te lezen dat je puur uit respect niet alles tegen je moeder, broers en zussen kunt zeggen terwijl ik van mening ben dat juist het tegenovergestelde waar is, althans zo ben ik opgevoed...

8 november 2022 om 23:24

Douwe, dat kunnen we toch niet beoordelen. Cultuur is anders, de individuen zijn anders. Hij heeft gewoon iemand nodig met wie het klikt.

8 november 2022 om 23:28

Is idd cultuur, maar ik denk dat een verstoorde emotionele band met je ouders voor geen enkel kind goed is. Welke cultuur dan ook. Daar is hij een vrij goed voorbeeld van.

8 november 2022 om 23:49

Cultuur van niks dan als je het mij vraagt.

8 november 2022 om 23:55

Klopt maar mijn ervaring met moeders (meervoud omdat, mijn moeder en relatie-moeders) is dat zij altijd aanvoelen dat het niet goed gaat en dan ben ik van mening dat het beter is om het te delen. Geloof mij, hier doet hij zijn moeder ook geen plezier mee, die maakt zich net zo naar.

Wat ben ik blij dat mijn moeder al dood is...🙏

9 november 2022 om 03:10

@ Douwe Dabbert

Mo kan niet alles tegen zijn moeder zeggen, omdat zij zich dan zorgen zou kunnen gaan maken.
Een moslim is dankbaarheid, vriendelijkheid, zorgzaamheid en een goed gezelschap verschuldigd aan zijn moeder, omdat zij degene is die haar kind heeft gedragen met de pijn en moeite die daarbij komen kijken.

Met zijn verblijf van enkele dagen per week bij de familie Nouri heeft hij nu een liefdevolle omgeving en kan hij wat afstand nemen van zijn foute vriendjes. Hij heeft bovendien respect voor Mo Nouri en Wesley Sneijder, waarbij Nouri de islamcultuur kent en Sneijder de Utrechtse volksmentaliteit. Dit zou best wel eens kunnen gaan werken.

Hoeveel aandacht moet hier nog aan besteed worden? Kunnen we gewoon eerst niet afwachten hoe alles loopt en als het, hoogstwaarschijnlijk weer, mislukt er dan misschien een artikel kan komen wat er mis is gegaan? Word wel een beetje Mo moe.

8 november 2022 om 23:25

Ach waarom zou vz het niet brengen, het is 1 extra regel op de site. En jij en ik hebben er toch weer op geklikt.

Klinkt (alweer) alsof hij het licht gezien heeft. Ik hoop het, maar wat mij steeds sceptisch maakt is dat het overkomt alsof hij denkt dat het nu al te boven is. Toegegeven, de problemen inzien is voorwaarde nummer 1 maar bij Ihattaren is het volhouden van de verbeteringen nou juist zijn zwakke punt. Het is steeds: ‘Nu snap ik waar het fout ging!’, en dan gaat het helaas weer fout. En daarnaast legt die eigenlijk altijd de schuld (en oplossing buiten zichzelf. ‘Foute vrienden’, ‘geen vader’, ‘Mo let nu op me’. Ik wens hem in ieder geval veel Succes.Edit: ook een terugkerend thema is zijn grote beloftes. ‘Duurste transfer’ bij PSV (sowieso rare prioriteit wat mij betreft. En nu ‘niemand meer teleurstellen’. Lijkt alsof hij denkt dat dit soort dingen zeggen ervoor zorgen dat het sowieso gaat lukken maar lijkt me eerder een last. Als simpele Hollander zou ik zeggen, mijd de (social) media, houd je mond en ga keihard werken en het zoeken bij jezelf.

Die gaat naar Fortuna

8 november 2022 om 23:26

Is helemaal niet zo’n gekke gedachte. Ik dacht meer aan antwerp maar Fortuna en Sneijder hebben ook iets lopen. Zou ik wel mooi vinden

Wel zonde dat hij dat niet wat eerder had in kunnen zien. Bij Ajax had hij zich perfect terug kunnen knokken,nu moet hij eerst nog een stap vooruit doen en kom je eerder bij het kaliber Utrecht uit, als die het al aandurven.
Mooi voor de familie Nouri dat ze elkaar hebben gevonden maar of dat nu echt de oplossing gaat zijn moet ik nog zien. Sommige mensen zijn ook niet gemaakt voor de topsport.

Ik gun hem het allerbeste en vind het super om te lezen. Hij toont zich kwetsbaar en dat is een vruchtbare bodem voor groei.

Hoop van harte dat het hem lukt. De geschiedenis wijst op een andere uitkomst. Maar zo'n talent gaat hopelijk niet verloren. Bij Juve gaat hij het niet maken. Maar misschien dat er ergens een leuke KKD team of middenmoot eredivisie hem wilt nemen. Zodat ie weer lekker kan spelen.

Het ligt niet aan Kanaleneiland of aan die mensen maar aan Mo Ihattaren zelf. Ik hoop dat hij echt volwassen word en er dit meer serieus wat van maakt. Telkens als hij extreem ver afzakt wil hij vol motivatie de draad oppakken om daarna weer alles te slopen. Stop met het hangen met gangsterrappertjes en golddigers en kweek wat hersencellen én spiermassa. Heel Kanaleneiland heeft ook gewoon het beste met hem voor en verklaard hem voor gek omdat hij niks uit al dat talent haalt. Er is geen plek in Utrecht waar men niet op een positieve manier op hem heeft ingepraat. Het is tijd dat Ihattaren niks anders doet dan in de spiegel kijken en zichzelf verbeterd.

8 november 2022 om 22:33

"Stop met hangen met gansterrappertjes en golddiggers", ja dan moet je dus juist weg uit Kanaleneiland. Je kan niet doen alsof dat geen problematisch deel van de stad is. Een van de weinige plekken in Nederland waar je je busje niet 5 minuten lang kan laten staan zonder dat je de gehele inboedel direct kwijt bent.

8 november 2022 om 22:51

Ja? En wat hebben rapper Ashafar, de zusje van rapper KA of tiktokster Yasmin met de wijk Kanaleneiland te maken dan? Onzin man. Ik kom er zelf ook vandaan en we moeten niet doen alsof het Philadelphia of Baltimore is.

Het lijkt een beetje een trend geworden om te laten lijken alsof mensen uit een zeer moeilijk milieu komen maar dat is niks anders dan rappersgepraat. Een Afellay komt uit Overvecht, is prima terecht gekomen en dat is qua cijfers een slechtere wijk als Kanaleneiland.

8 november 2022 om 23:05

Sterrenwijk hier! 3582!!

Weet niet waarom, maar iets zegt mij dat dit wel eens zou kunnen werken. Een liefdevolle familie Nouri die de helpende hand biedt zou wel eens de missing link kunnen zijn voor Mo om zijn persoonlijke struggles op te kunnen lossen. Geen idee, ik hoop het alleen. Die jongen heeft zo ontzettend veel talent, die gaat er over 15 jaar zo veel spijt van krijgen als ie er niks mee gedaan zou hebben.

Als Marokkaanse Nederlander hoop ik dat Mo gaat vlammen. Toch één van de weinige Marokkaanse Nederlanders die voor Oranje heeft gekozen de laatste jaren. Als ik de keuze had dan koos ik ook voor Oranje. Verbinding d.m.v. goed spelen voor Oranje zal ik toejuichen. Maar zo ver is het nog lang niet. Hopelijk pakt hij zijn kans en kan hij eindelijk met zijn voeten spreken

Ik geloof er niet meer in en heb medelijden met de mensen die hier nog tijd en energie aan besteden. Heb het hele verhaal net op de Telegraaf gelezen en meneer ziet het weer helemaal zitten.

De ongekende liefde, loyaliteit en steun vanuit de (voetbal-)gemeenschap voor deze jongen, is maar op 1 manier te beantwoorden: door ‘t niet weer te verpesten.

Overigens pijnlijk dat ie aangeeft thuis de liefde te missen. Je zal dat maar in de krant lezen over je zoon/broer.

8 november 2022 om 22:35

Hij stelt dat hij de liefde van zijn vader mist. Wat is daar pijnlijk aan om te lezen? Ik neem aan dat ze die liefde thuis allemaal missen.

8 november 2022 om 22:54

Pijnlijk, omdat hij door het missen van een vaderfiguur thuis niet de emotionele kwetsbaarheid kan tonen, waar hij zich bij familie Nouri wel comfortabel bij voelt. In de Marokkaanse cultuur heb je vaak andere emotionele verhoudingen tot je vader dan tot je moeder en zussen, dat is nu eenmaal zo.

Ik hoop echt dat Mo Ihattaren het besef gaat zien dat hij zo veel meer kan bereiken in het leven!! Nouri had het talent en heeft het helaas niet kunnen halen door alle gevolgen. Ihattaren mag blij zijn dat hij tot nu toe alles zelf nog in de hand nog heeft maar dan zal hij moeten strijden en arbeid leveren !! Baal er nog zo van dat hij to nu toe niet heeft doorgezet en dat Ajax niet zijn optie tot koop heeft ingediend!! Ik weet hoe het is om je vader te verliezen maar je moet door knokken om iets te bereiken. En als je hobby voetbal is en je kan er super geld mee bedienen dan wist ik het wel. Come on Mo laat het zien 🙏🏻

Ik hoop natuurlijk dat hij alsnog definitief doorbreekt maar hij is al meerdere keren bedekt met de mantel der liefde en uiteindelijk werd het niets. Mo lijkt me meer een persoon die iemand nodig heeft die hem 2 jaar lang achter z'n broek aan zit en hem geen moment laat verslappen.

Nouri komt uit een hecht en stabiel gezin met de zelfde culturele achtergrond en dan is het niet verkeerd dat hij daar opgevangen wordt. Ik hoop van harte dat Ihattaren daarmee voordeel uit haalt.

Vind hem gewoon zwakzinnig. Kan tegenslagen niet aan. Heeft veel talent maar gewoon geen mentaliteit om de top te behalen. Zie hem zeker niet de wereld top bereiken veelste te zwak mentaal.

Bericht van woensdag 9 november:

Ihattaren komt niet opdagen voor het avondeten.

8 november 2022 om 22:58

Leuke grap man. Hoe zou je reageren als t je broertje was

9 november 2022 om 01:14

Ik zou me kapot schamen als dit mijn broertje was.

Laten we dit maar zien als een kantelpunt, mensen begrijpen niet dat je pas je 23ste volkomen volwassen bent, biologisch gezien. 18 jaar is slechts officieel volwassen volgens de staat.

Er zijn nou eenmaal mensen die pas op een latere leeftijd wakker worden, kijk maar om je heen, sommige vrienden zijn op hun 17e al bloedserieus met hun leven bezig, en sommige van 26ste zijn nog zo kinderachtig als op hun 15e.

Iedereen is anders, Mo heeft klap na klap te verduren gehad, en de wijk waarin hij is opgegroeid heeft hem ook bepaald niet geholpen.

8 november 2022 om 22:57

Als je wijk je niet helpt zou je juist extra gebaat zijn bij andere hulp, is het niet? Hij laat dat nou niet echt blijken

In mijn ogen onbegrijpelijk dat zoveel mensen deze jongen nog aandacht geven en proberen te helpen. Voornamelijk voor de bühne als je het mij vraagt.

Tja ik wil hem wel geloven, maar nu is het opeens wel allemaal anders? Goed dat hij bij Mo Nouri en co kan logeren, begrijp best dat dat voor zo'n Marokkaanse jongen best heel goed past. Toch heb ik het nu wel een beetje gehad, ik hoor graag niks meer van hem totdat hij echt weer professionele wedstrijden gaat spelen. Ik zou gewoon vooral jezelf terug trekken, niet in de media gaan zitten, niet bezig zijn met vrouwen, met randzaken, met criminaliteit (sorry hoor maar wat een domme reactie vind ik dat, doen alsof je neus bloedt) en dan pas praten als je echt weer behoorlijk op niveau voetbalt. Laat je acties spreken niet je woorden, want dat zijn we wel gewend bij deze gozer.

Mmm mischien hopen op meer geld wat een farce

En heeft Juve zelf nog iets te zeggen over zijn speler?

Half PSV, half Ajax, Gerald Vanenburg, Wesley Sneijder en nu weer de familie Nouri. Het is een aaneenschakeling van mensen die Ihattaren overeind moeten helpen. En telkens lees je dan dat het nu echt gaat gebeuren. Ik ben benieuwd waar hij zelf denkt naar toe te werken. Bij Ajax zijn ze klaar met hem en ik kan mij niet voorstellen dat Juventus er nog tijd en geld in wil steken.

8 november 2022 om 23:21

20 jarige Ajaxied… heeft niets met Ajax te maken

Hmm ben benieuwd.. 3x scheepsrecht??

Op de valreep wordt Mo Ihattaren dan toch nog de charity case of the year. Hij heeft er niks voor gedaan, elke andere voetballer van 20 was allang afgeschreven, maar voor Mo wordt excuus na excuus gezocht. Maar ik ga mensen uit de droom helpen; een jonge voetballer die twee jaar lang niet op niveau speelt gaat ook nooit meer op dat niveau terecht komen! Deze jongen heeft hulp nodig bij de inrichting van z'n leven buiten voetbal, niet een omgeving die hem tevergeefs klaar wil stomen voor een profcarriere. Dat gaat hem niet lukken, en dan is hij straks 23 en heeft hij helemaal niks bereikt.

Lekkere gemeenschap dan,als je uit zogenaamd respect niet openlijk met je familie over dingen kunt praten en daardoor zelf maar in de shit moet zakken

Die gast moet je behandelen als een kind van 12 jaar . Geef hem zakgeld en laat iemand anders zijn geld beheren .

Nu ziet hij Nouri daar liggen en dat zal hem direct wakker schudden. Hij is gezond (tenminste hij kan topfit raken) en sommige willen zijn lichaam en gezondheid, maar liggen voor altijd aan de beademing of kunnen nooit meer zelfstandig leven. Ja Ihattaren zal nu denk wel op de juiste spoor komen. Nouri zijn broer weet alles ervan om iemand te motiveren. Helaas dat Nouri niet met hem kan praten, anders had je Ihattaren en Nouri in Oranje. Wat een selectie had je dan. Samen met Ziyech had je gewoon precies de spelers die Oranje nodig heeft. Een dodelijke afmakers en een zeer creatieve nummer 10. Middenveld met een Ziyech, Van de Beek, Frenkie en Gravenberch is wel een van de goeie waar je voor naar het stadion komt. Dan Ihattaren met Depay en Gakpo. Ja dan kan je wel enorm veel kansen voorbij zien komen. Oranje heeft goede aanvallers, alleen door hartaanval, mentaliteitsprobleem en amateuristisch handelen van de coach. Hebben wij ineens 3 potentieel toppers het (nog) niet zien halen. Erg jammer. Voor Ihattaren zou denk ik een AZ perfect voor hem zijn. Gast is eigenlijk op het veld veel te goed om naar een middenmoter te gaan. Alleen vanwege zijn mentaliteit en discipline is het een middenmoter, maar qua talent en skills is hij wereldtop. Hij kan makkelijk mee met het niveau, dat zag je in de voorbereiding, die was Unuvar allang voorbij. Ik denk zelfs dat hij Bergwijn en Berghuis makkelijk uit de basis had kunnen spelen. Ihattaren heeft iets wat je ziet in spelers als Robben, Van Persie, Sneijder. Soort van gif om te knokken. Vergeet niet dat hij al zoveel tegenslagen heeft gehad en (nog) maar 20 jaar is. Hij wordt pas in februari 21. En de meeste doen alsof hij volgend jaar als 24 jaar wordt.

Eindelijk heeft hij wat zelfkritiek nu. Dus er is nog klein beetje hoop dat het hem nu wel gaat lukken

Is Rode Kruis ook een optie? Het leger des Heils? Voedselbank? Iceman Wim Hof?

Ik word hier zo moe van. Ik wil dit liefst factureren. Wil je even dokken Mo?

Voorop gesteld; ik hoop echt dat hij het nog redt. Talent genoeg!
Maar ik val toch even over de volgende zin: "in de Marokkaanse gemeenschap kun je puur uit respect niet alles tegen je moeder, broers en zussen zeggen"
Dat is toch heel triest? Mag je niet jezelf zijn, mag je je niet kwetsbaar opstellen? Wat is dit voor onzin? Ik hoop dat ie het zelf zo ervaart, maar dat het niet bij iedereen zo gaat....

Dit word toch helemaal niks deze jongen heeft de wil niet om aan de top te komen

Hopelijk kan 'papa' Nouri als een soort van vaderfiguur fungeren, en durft die ook kritisch te zijn op Ihattaren.
Ik hoop dat er een club is waar Ihattaren weer volop kan schitteren. Bij voorkeur in Nederland, bij Groningen, Utrecht of Twente. Clubs met een trainer die hem voor mijn gevoel kunnen raken.
Hopelijk voelt Ihattaren zich niet te groot voor een club buiten de top 3.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren