Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax krijgt er ongenadig hard van langs: ‘Het lachertje van Europa’

Laatste update:

De ochtendkranten laten geen spaan heel van Ajax na de ontluisterende nederlaag in de Champions League tegen Napoli (1-6). De Amsterdammers werden bij vlagen van het kastje naar de muur gestuurd en moeten alle zeilen bijzetten om zicht te houden op overwintering in de Champions League. De ploeg van Alfred Schreuder wacht intussen vier wedstrijden op een overwinning. Zaterdag wacht met FC Volendam de volgende krachtmeting.

Willem Vissers spreekt in De Volkskrant van een 'nooit vertoonde afgang'. "Napoli speelde het voetbal waarvan ze dromen bij Ajax", aldus Vissers. "Na een schitterende demonstratie van modern spel vol lef en beweging bleven zielige hoopjes mens over van de Ajacieden. De crisis giert door de Arena, na de vierde wedstrijd op rij zonder zege. Nog geen grote wedstrijd is gewonnen dit seizoen. Iedere speler van Napoli was beter dan welke Ajacied ook, van wie Kenneth Taylor het tempo het langst volhield. Een helft ongeveer. Het geroezemoes op de tribunes sprak boekdelen: ongeloof over wat Ajax was overkomen."

Volgens Vissers zakten een aantal Ajacieden door de ondergrens. "Uitgerekend Blind en Tadic, die daarbij rood kreeg, oogden als oude mannen die het moderne voetbal aan zich voorbij zagen flitsen, zoals de stoomtrein die even op het rangeerterrein dient te wachten om de snelheidstrein voorbij te laten stuiven. Maar ook de veelgeprezen Jurriën Timber faalde, en Steven Berghuis, en Calvin Bassey, en een stel anderen. Overhoop gevoetbald. Zelfs doelman Remko Pasveer raakte met zijn pogingen tot zorgvuldige opbouw verstrikt in het netwerk dat Napoli voor zijn neus spande."

Volgens John Graat is Ajax 'zelden zo voor schut gezet'. "Ajax gaat prat op de cultuur dat verliezen nooit een optie is, maar het verloor drie van de laatste vier wedstrijden", schrijft Graat in Trouw. "Napoli was scherper in de duels, combineerde beter en was levensgevaarlijk. Na het laatste fluitsignaal begonnen de spelers van Ajax met gebogen hoofd nog wel aan een rondje om het publiek te bedanken. In de grotendeels al verlaten Arena kregen ze het laatste fluitconcert van een van de meest dramatische avonden in de clubgeschiedenis over zich heen."

Mike Verweij kopt in De Telegraaf dat Ajax 'het lachertje van Europa' is. "Het flitsende spel van Napoli in Amsterdam had Maradona zeker kunnen bekoren, terwijl Johan Cruijff zich ongetwijfeld mateloos zou hebben gestoord aan het optreden van Ajax, dat het lachertje van Europa was. In plaats van dat de openingstreffer Ajax vertrouwen gaf, zakte het spelpeil naar een Ajax-onwaardig niveau. Het armetierige spel biedt geen enkel aanknopingspunt naar betere tijden. De pijlen van de fans richtten zich logischerwijs op Schreuder als hoofdverantwoordelijke."

Volgens het Algemeen Dagblad wordt het een hels karwei om alsnog overwintering in de Champions League te bewerkstelligen voor Ajax. "De dynamiek waarmee Ajax de voorbije seizoenen door de koningsklasse en Eredivisie raasde, was tegen Liverpool, AZ en Go Ahead amper te bespeuren", schrijft Ajax-watcher Johan Inan. "De ambitieuze club stevent af op Europa League-voetbal en dan is de drukke maand pas net begonnen. Met nieuw averij werd rekening gehouden, maar dat Ajax zo hard door de ondergrens zou donderen en tegen de grootste afstraffing van het decennium aanliep, had waarschijnlijk ook weer niemand voorzien."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja, dit krijg je dus. En terecht. Trainer Alfred bakt er vrijwel niks van. De erfenis van Erik Ten Hag overnemen is zo gemakkelijk niet. De spelers moeten ook naar zichzelf kijken, maar trainer Alfred is eindverantwoordelijk voor zijn opstelling. Hij blijft maar teren op de senioren Daley en Dusan. Zelfs in Europese topwedstrijden, zoals gisteren. Dan is een 1-6 nog zacht uitgedrukt. Wordt wakker Alfred. Selecteer eens door man!

5 oktober 2022 om 10:01

Ik zie velen het over de opstelling hebben en spelers die naar zichzelf moeten kijken. Echter, gaat het in de basis al mis. Je ziet geen duidelijke patronen en manier van spelen. We missen de winnaars mentaltieit, driehoekjes, routines en vele bewegend spelers die vrij lopen zoals dat ook onder EtH kende. In de basis is de hierachie ook scheef, Tadic heeft gewoon teveel macht en Schreuder is daar een beetje bang voor lijkt het wel. Als de basis dingen al niet lopen, dan kan je wel naar spelers gaan wijzen maar dan gaat zelfs een Haaland niet Ajax redden.



5 oktober 2022 om 10:37

Je hebt volledig gelijk. T lijkt er net op alsof de spelers niet bereid zijn voor elkaar te lopen. Heel raar, want dat hebben ze de afgelopen jaren (met 2018/19 als uitschieter) juist wel gedaan. Zo'n Ziyech werd veel bekritiseerd, maar hij maakte meer vuile meters dan Bergwijn en Tadic dit jaar bij elkaar.

5 oktober 2022 om 10:39

@caribbean,

Er zijn inderdaad totaal geen vastigheden in de ploeg, en we blijven stug vast houden aan probeersels en probeersels. Waarom schakelen we niet (voorlopig) terug naar een beproefd systeem? Tadic op links was ook vorig jaar gewoon de MVP van Ajax, en nu op rechts is hij helemaal niets meer waard. Probeer eens te wisselen. Misschien komt Blind dan ook weer beter tot zijn recht, die twee hadden samen een connectie. Het is namelijk niet zo dat Bergwijn laat zien veel beter te zijn op links.

Kudus in de spits was 1 wedstrijd Rangers leuk, tegen Liverpool buiten zijn goal geen bal geraakt, en gisteren wederom niet. Loopt structureel verkeerd, is niet aanspeelbaar, wint geen duel, is niet kopsterk. Je kan niet op hem bouwen, er zijn taktieken in te slijpen met een zwervende speler.

Ook de opbouw van achteruit, we worden onder druk gezet en dat is moeilijk voetballen. Dus spelen we (terecht) de lange bal, er is alleen geen enkele speler boven de 1.73 om een kop duel te winnen. Dus zorg dat je daar Brobbey neer zet, probeer Ocampos en Lucca. Dan kan je onder de druk uit voetballen.

Schreuder heeft dit team eigenhandig vleugellam gemaakt, er is geen spoor van taktiek te bekennen.

5 oktober 2022 om 10:40

Schreuder is een apathische man die een team 4 wedstrijden lang op dezelfde manier laat falen omdat hij geen oplossing ziet.

Het feit dat hij niet wisselt geeft alleen maar aan dat zijn visie niet verder gaat dan je beste spelers de wei in sturen en dan verwachten dat ze winnen.

Ajax speelt ALTIJD met een plan. Het frustreert me.doorgaans hoe lamgeslagen tegenstanders raakten tegen Ajax. Het positiespel was zo ontzettend verzorgd...

Gisteren zag ik 11 spelers in een constante staat van paniek. En dat kwam door schreuder die geen inzicht heeft in hoe je tactisch de overhand kan krijgen.

Balen voor Ajax dat ten hag weg is. De jaarlijkse reeks spelers die minstens 50 miljoen waard zijn kan weleens opdrogen.

5 oktober 2022 om 10:54

@feye_88,

Je eerste zin is exact hetgeen wat de hele situatie beschrijft.

- Waarom laten we Tadic wedstrijd op wedstrijd rechts staan zonder presteren, terwijl hij net 4 seizoenen de MVP was op links?
- Waarom zien we niet dat Blind waardeloos is met Bergwijn voor zijn neus, terwijl dat vorige jaren met Tadic prima ging?
- Waarom zien we niet dat we onder druk staan, de lange bal spelen, maar geen kopsterke spits opstellen?
- Waarom zien we niet dat Kudus op zijn (gelukkige) goal na wederom geen pepernoot heeft geraakt en structureel uit positie loopt?
- Waarom zien we niet dat de bal vanaf de Keeper over 5 meter naar Bassey spelen, welke nergens heen kan, niet gaat werken?
- Waarom zien we niet dat we door de lucht altijd in de minderheid zijn bij elke standaard situatie?

Laten we terug gaan naar de basis die het afgelopen jaar stond. Een kopsterke spits, Tadic op links en proberen te voetballen.

Pasveer
Rensch
Timber
Bassey
Blind
Taylor
Alvarez
Berghuis
Bergwijn
Brobbey
Tadic
5 oktober 2022 om 11:36

@caribean
Inderdaad , als je dat vergelijkt met Napoli waar men elkaar blindelings kon vinden , is het verschil te groot. Sommige spelers van Napoli wisten voordat ze werden aangespeeld al waar ze de bal naar toe zouden spelen. Dat kwam deels door Ajax die veel ruimte aan Napoli liet, maar ook aan hun positiespel.
Bij Ajax was het constant zoeken naar de vrije man. Af en toe kwamen ze dicht bij het doel door snel combinatiespel , maar dat was het dan ook wel.

5 oktober 2022 om 10:01

Als je voor plm. 100 miljoen euro o.a bannkzitters ( Bergwijn, Brobbey ) koopt of huurt en je betaalt 25 miljoen voor houten klaas Bassey die nog slechter is dan Schuurs??? Had ook 1-10 kunnen zijn.

5 oktober 2022 om 10:06

@wouter overdrijven is ook een vaak, Schuurs slechter dan Bassey? Als Schuurs gisteren in de basis had gestaan hadden we waarschijnlijk nog 5 doelpunten om de oren gekregen. Bassey zat behoorlijk nog vaak tussen om te voorkomen dat Napoli meer doelpunten kon maken. Bassey is opbouwend niet heilig, dat was Martinez ook niet in het begin. Ik vind Bassey zo slecht nog niet, maar is een ruwe diamant.

5 oktober 2022 om 10:12

Brobbey, Bergwijn en Bassey zijn gewoon heel goede aankopen. Het probleem is dat zij de kwaliteitsspelers van afgelopen jaar moeten vervangen. Dat is een rol die je van alle 3 nog niet kunt verwachten na 4 maanden in een half nieuw elftal.

Gewoon even door de zure appel heenbijten en dan zullen we zien dat er gewoon een goed elftal staat. Zal alleen even een jaar duren voordat dit team op CL niveau is.

5 oktober 2022 om 10:13

Precies dat. Je kunt met dergelijke uitgaven niet aankomen met een “tussenjaar” of de nieuwe spelers (30 & 25 miljoen) hebben tijd nodig….
De aankoop van Bergwijn heb ik zelf nooit zo begrepen. Die jongen heeft het buiten NL nooit (langdurig) laten zien….

5 oktober 2022 om 10:20

Zo’n Bergwijn is bankzitter of zelfs tribuneklant bij een subtopper in Engeland. Waarom denk je dan opeens dat hij het top zou doen op hoog niveau?

Als je 100 miljoen + uitgeeft moet je echt niet aankomen met een tussenjaar. Dat is echt een zwaktebod.

5 oktober 2022 om 10:34

@caribbean; martinez zal ook ongetwijfeld opstarttijd hebben gehad, wat ik niet meer kan herinneren maar doet er niet toe, alleen Martinez is qua voetballer heel anders. Ik snap niet waarom Ajax maar blijft vastklampen aan dat ‘voetbalvermogende selectie’. Als Ajax zijnde moet je ook heel andere spelers hebben, die een rotschop uitdelen als het nodig is of die gewoon puur verdedigend bovengemiddeld zijn. Nee wat doet Ajax nu weer, allemaal lieve jongetjes van de klas kopen voor de basis. Daar red je het echt niet mee. Antony was een geweldenaar, maar ook een irritant rotkind met een geweldige ‘altijd maar doorgaan-mentaliteit’. Martinez en Nico hadden ook een mentaliteit, waardoor Ajax niet door een ondergrens ging zakken. Nu heb je gewoonweg geen bodem.

5 oktober 2022 om 10:41

@janter,

Martinez, Timber en Pasveer hadden vorig jaar een belangrijk voordeel wat dit jaar (door Schreuder zijn opstellingen) er niet is. Op het moment dat je tegen Liverpool/napoli verdedigend onder druk staat en het voetballend niet lukt speelt Ajax veelvuldig de lange bal. Terwijl Kudus niet kan koppen, en Bergwijn/tadic allebei 1.72 meter lang zijn.

Vorig jaar stond daar de positie vaste Haller, weliswaar voetballend misschien niet het beste, maar won de duels en hield de bal vast. Zo kon je aansluiten en ruimte creeeren achterin om te voetballen.

Nu is dat aanspeelpunt er niet, en elke lange bal is balverlies, waardoor je nooit onder de druk uit komt.

5 oktober 2022 om 11:08

Caribbean fijn dat je nog altijd op jou kunt rekenen, opportunistisch gelul Bassey is een inderdaad een ruwe diamant die de tijd verdiend.

5 oktober 2022 om 11:51

Ik vind Bassey anders ook een hele goede verdediger die ik maar wat graag bij PSV gezien had. Die gaat over een tijdje gewoon weg voor meer dan zijn aankoopbedrag, maar je kunt toch niet van zo'n jongen die duidelijk even moest wennen aan het Ajax-voetbal verwachten dat hij niet deelt in de malaise? Bassey was gisteren echt niet minder dan zijn teamgenoten hoor, bleef de enige verdediger van Ajax die één op één niet te kloppen was.

@janter. Helemaal eens, de grinta is er echt uit bij Ajax, terwijl ik dat juist bij United meer ben gaan zien dit jaar. Martinez en Antony, maar ook Ten Hag heeft dat absoluut gebracht bij zowel Ajax als United. Van Schreuder werd vaak gezegd dat het een people manager was, maar het is gewoon een people pleaser, dat is wat anders. Ik heb Ten Hag nog nooit over een tegenstander horen zeggen dat ze een maatje te groot waren. Dat hoeft dan niet altijd te kloppen, maar creëert wel een winnaarsmentaliteit. Maar dat is natuurlijk al jaren het probleem van Nederlandse ploegen en trainers geweest. Voor het Nederlandse voetbal in Europa moet er denk ik naar Slot gekeken worden (wat wel een fantastische trainer is die net zo ver gaat komen als Ten Hag), of PSV moet ineens weer weten wat ze doen als Luuk terug is, maar daar twijfel ik sterk aan met de tactische kwaliteiten van RvN.

5 oktober 2022 om 10:03

Laten we niet vergeten dat Liverpool er ook met 6-1 was afgegaan tegen Napoli als die toen iets nauwkeuriger voor de goal waren geweest. Ajax heeft momenteel gewoon geen selectie van CL niveau. De echte sterren ontbreken. Het zijn allemaal nuttige teamkrachten

5 oktober 2022 om 10:09

Als.

Japie, Ajax is gewoon hard afgestraft een grotere blamage dan dit? 1-6 thuis verliezen, het maakt niet uit wat het kwaliteitsverschil is.

Er is gewoon teveel betaald voor Bergwijn, voor meer dan 30 mln moet je toch wel een hele goede belangrijke speler worden in eredivisie. Ik snap ook niet waarom je een linksbuiten haalt terwijl je aanvoerder daar speelt. Vervolgens betaal je een vermogen voor een jeugdspeler en zet je hem weer op de bank?

Lange termijn visie is echt nodig.

5 oktober 2022 om 10:09

@japie, Laten we niet vergeten dat Ajax ook met 1-11 was afgegaan tegen Napoli als die iets nauwkeuriger voor de goal waren geweest..

5 oktober 2022 om 10:29

Klopt, maar alleen naar Schreuder wijzen is te makkelijk. Dat Hamstelaar duo heeft ook hopeloos gefaakd afgelopen zomer

5 oktober 2022 om 10:36

Dat valt wel mee. Het enige is dat ze teveel betaald hebben voor de spelers die zijn gehaald. Verder prima materiaal hoor.

5 oktober 2022 om 10:41

Prima materiaal voor de eredivisie maar ook voor CL niveau of hoger?

5 oktober 2022 om 10:46

@arsenal890,

Ajax kan geen kant en klare CL waardige spelers halen, die gaan voor 50+ miljoen naar de echte grote clubs. Ajax zal (in ieder geval voorlopig) jonge spelers tussen de 10 en 25 miljoen halen welke de potentie hebben en er dan van uit gaan dat deze door groeien. Dat is realistisch en eerlijk als Ajax zijnde.

Zo een Bassey gisteren heb je bijna medelijden mee, een Blind staat continu volledig uit positie en hij staat continue tegen over 2 man te verdedigen. Opbouwend krijgt hij de bal op 5 meter van de achterlijn, zonder afspeel mogelijkheden en niemand voor in die een lange bal kan ontvangen.

Is Bassey dan zo slecht? Of kan hij simpelweg gewoon nergens heen in die gevallen?

Hetzelfde geld eigenlijk voor Bergwijn, valt het niemand op dat sinds Kudus in de spits staat Bergwijn niet meer functioneert? Kudus loopt structureel uit positie waardoor Bergwijn nooit een combinatie op kan zetten. De combinatie met Blind is er ook niet omdat Blind overal (veel) te laat is, zowel aanvallend als verdedigend.
Kan je het hem echt kwalijk nemen dat er weinig vanaf zijn kant af komt?

Nee de basis staat gewoon verkeerd, er is geen taktiek, geen looplijnen, geen plan.

5 oktober 2022 om 10:47

@arsenal890 Idd, prima voor de Eredivisie maar te weinig voor de CL deze selectie. Niemand van dit Ajax zou bij Liverpool of Napoli in de basis staan

5 oktober 2022 om 10:55

Niet mee eens, een speler als Haller bijv kon je ook gewoon ophalen. Een bewezen doelpuntenmaker. Je kunt echt wel veel goede spelers halen hoor maar je moet gewoon of goed scouten of kijken naar spelers die zich weer willen bewijzen zoals Haller. Haller is in die zin ook meer bewezen door zijn prestaties bij Frankfurt. Bergwijn heeft buiten Nederland nooit iets gepresteerd.

Bassey is een goeie speler. Maar de vraag is of die past bij Ajax? Hij kan niet voetballen en dat is toch vaak van belang.

5 oktober 2022 om 11:05

@arsenal890,

Vele ajacieden hebben onderschat hoe belangrijk Haller was voor de ploeg van vorig jaar. Hoeveel mensen wel niet hebben geroepen dan Brobbey en Kudus dit gat wel op konden vangen omdat ze veel beter waren dan Haller. Ze zijn niet te tellen. Omtrent Bergwijn heb je gelijk, buiten NL niet gepresteerd, desondanks liet hij hte bij het NL elftal wel gewoon zien. Wat ook geen beroerd nivuea is.

Omtrent het scouten, zelf had ik nooit Brobbey gehaald. Zelf had ik voor Sasa Kalajdzic gegaan. Deze is voor slechts 18 miljoen vertrokken naar Wolverhampton. Bij stuttgart 60 wedstrijden met 24 goals en 12 assists. Met zowel links, rechts als het hoofd.

5 oktober 2022 om 11:13

Japie kom op. We verliezen thuis met 1-6 van Napoli en ik vind het een wonder dat het 'maar' 1-6 is gebleven. Met een beetje geluk aan de kant van Napoli maken ze er gewoon 10. En dan? De selectie is inderdaad waardeloos. Dit kunnen we Hamstra en Huntelaar verwijten. Bassey is in geen enkel opzicht een verdediger waar Aajx wat aan heeft. Wijndal krijgt de voorkeur niet boven Blind wat onbegrijpelijk is aangezien Blind de langzaamste speler uit heel Europa is én daarnaast vandaag elke bal heeft ingeleverd. Het middenveld wordt in de opbouw overgeslagen omdat elke bal van Pasveer lang gaat op Kudus. Bergwijn laat zien waarom hij niet is geslaagd is in Engeland. En Tadic, ja, daar ga ik niet meer over beginnen. Daar ga ik geen energie meer in steken. Het feit dat hij uberhaupt nog mag starten laat blijken waarom Megamind Schreuder in elk opzicht incompetent is om een club als Ajax te leiden.

5 oktober 2022 om 11:13

Dat was alleen naar Schmidt wijzen ook...

5 oktober 2022 om 11:15

@japie, ja dat wordt enorm onderbelicht vind ik. Het is een management failure van jewelste, maar dat krijg je als je van der Sar de leiding geeft. Die is gewoon te zwak om een sterke man naast hem te hebben dus laat hij de assistent met de stagiair het aan en verkoopbeleid doen. Van ach, zo lastig kan het niet zijn met een gevulde portemonnee. Ze hebben van alles gekocht, en voor veel te veel. Ik zat gisteren nog te denken, wissel die verdediging maar, maar er zat ook niemand die wat extra's zou kunnen brengen. Wijndal, Sanchez en Magallan, daar wordt niemand blij van.

5 oktober 2022 om 11:25

schreuder heeft hier ook schuld aan

5 oktober 2022 om 12:24

@G-schock Nee, want Schmidt had beter materiaal dan Feyenoord en presteerde toch minder in de Conference League

5 oktober 2022 om 12:25

@Piranha Dan zie je wel Kik Pierie over het hoofd 😉 Het is jammer, want Ajax was Europees lekker bezig de afgelopen jaren. Blijkbaar is het vertrek van Overmars niet adequaat opgevangen

5 oktober 2022 om 13:00

En beter in de competitie. Wat is je punt? Daar spelen ze allemaal tegen dezelfde tegenstanders in CL niet.

5 oktober 2022 om 13:27

@japie_krekel - Het is inderdaad een samenloop van omstandigheden. Dat je spelers als Bergwijn, Bassey en Brobbey haalt, dat kan ik me voorstellen. Echter wil je voor Bergwijn niet meer dan 18 miljoen euro betalen, terwijl je Brobbey net de helft waard is. 24 miljoen euro voor Bassey vind ik ook erg veel, al zit er wel potentie in. Voor 32,5, 24 en bijna 17 miljoen euro moet je gewoon hoger mikken.

Ook vond ik die hype rond Bergwijn nogal lachwekkend. In Oranje, bij PSV en bij Tottenham keer op keer aangetoond niets toe te voegen op CL niveau. Dan komt hij nog weg met z'n PSV-tijd, omdat hij toen ook nog een tiener was. Dan worden er wedstrijdjes tegen laagvliegers bij Oranje bijgehaald en 1 incidentele invalbeurt waarin hij twee keer scoort bij Tottenham. Bergwijn is in relatieve zin goed, maar gaat op CL niveau weinig toevoegen.

5 oktober 2022 om 16:27

En bijna een veel te dure keeper en een veel te dure speler van Valencia die ze nu gelukkig voor Ajax moeten huren.

5 oktober 2022 om 16:41

@Sirius Klopt, er is veel teveel voor betaald. Overmars had veel meer creativiteit in zijn aankoopbeleid. Die haalde een of andere speler uit Zuid Amerika voor niet al teveel geld die dan een paar jaar later opeens 4 of 5 keer zoveel waard zou zijn

5 oktober 2022 om 10:20

Wordt wakker Alfred? Hoop dat ie wakker wordt met het bericht dat hij is ontslagen. Jezus wat bizar was dit gister, dat interview ook na de wedstrijd. Ik denk dat de spelers die nog ondert Ten Hag hebben gespeeld echt zijn geschrokken van het niveau.

5 oktober 2022 om 16:28

Want met een andere trainer komt het wel goed? Het ging onder ten Hag al achteruit.

5 oktober 2022 om 11:15

Ik heb het de hele zomer gezegd en iedereen lachte me uit. Doorselecteren. Tadic en Blind kan domweg niet meer, die verdiende een respectvolle aftocht door de voordeur en nu worden ze steeds meer afgezeken. Zonde

De Rotterdamse krant is het milds van alle commenteren. Empathie uit Rotterdam.

5 oktober 2022 om 09:56

Ja, die hebben dit vaker gezien 🙄 nee zonder dollen, mag toch hopen dat Alfredje weer gaat solliciteren. Maar ik ben bang dat hij nog wel even blijft.

5 oktober 2022 om 10:03

Verwacht dat hij net voor de winterstop, na PSV eruit vliegt. Dan heb je nog 1 wedstrijd voor de winderstop (Emmen) en daarna kan je de selectie op balans zetten en rustig verder werken. Tot die tijd kan je een lijstje maken van opvolgerd want dat wordt ook nog een karwei. Er is amper iemand beschikbaar.

5 oktober 2022 om 10:14

In Rotterdam hopen ze oprecht dat Alfred nog even blijft zitten hoor! Hele hopen empathie komt allemaal jullie kant op!

5 oktober 2022 om 10:20

Klopt. Ik kan me nog steeds de onnozele artikelen herinneren toen Feyenoord werd afgedroogd door Ajax en Witsche de bal een aantal keer omhoog hield terwijl er geen Feyenoorder in de buurt was.

Met Volendam, Excelsior, RKC en Vitesse op het programma zal je in de eredivisie mijn inziens niet snel tegen averij oplopen. RKC is dan de lastigste wedstrijd. Tussendoor heb je dan wel Napoli en Liverpool.

Napoli uit moet je gewoon met 11 man voor de pot hangen en counteren en minimaal een punt pakken. Liverpool zal je vervolgens met 2 doelpunten verschil moeten zien te winnen. En zo niet, dan te hopen dat de vorm is teruggevonden als de EL op het programma staat.

5 oktober 2022 om 10:34



Dat vind ik een vrij gewaagde uitspraak als ze net thuis tegen Go Ahead ook heel matig gelijkspelen. Ik moet nog zien dat ze die wel even allemaal winnen, want ze zijn op dit moment echt aangeschoten wild.

de tweede plek in de CL kunnen ze echt wel vergeten trouwens, dat gaan ze nooit meer halen.

5 oktober 2022 om 13:29

La~decima - Dan moeten de omstandigheden wel zo blijven. Als Ajax een reeksje neerzet en bij wijze van spreken gelijkspeelt tegen Liverpool of Napoli, gaan ze hem echt niet ontslaan. Dan wordt het gewoon een probleem en dan krijg ik al medelijden met de supporters. Schreuder gaat de boel natuurlijk niet doen kantelen, maar de individuele kwaliteiten van spelers kunnen nog wel roet in het eten gooien. Er loopt immers wel kwaliteit rond.

'het lachtertje van Europa', wat een overdreven gedoe zeg man man. Tuurlijk was het slecht, maar Napoli was ook gewoon heel goed. Ik zie Napoli als een gevaarlijke outsider voor de CL als ze dit spel op de mat kunnen blijven leggen.

Wij hebben met het huidige spel niets te zoeken in de CL, kan gebeuren. Kijken of we een leuke run kunnen maken in de EL dit jaar.

5 oktober 2022 om 09:59

Zeker niet overdreven. En dit heeft ook alles met ajax en vooral schreuder te maken. Bijzonder ook dat ik een paar mensen inclusief schreuder hoor zeggen dat we gewoon een slechte dag hadden. Dit is dan al de 4e keer op rij dat we een slechte dag hebben. Het lijkt gewoon helemaal nergens op. Resultaten zijn nog tot daar aan toe, maar het is gewoon overduidelijk dat schreuder niet over de capiciteiten bezit om hoofdcoach van ajax te zijn. Dat was me na Liverpool al duidelijk en dat is in de wedsteijden daarna alleen masr duidelijker geworden. Dit is geen vormdip, een kwaliteitsgebrek of het vertrek van spelers. Dit is schreuder. Een tactisch zeer zwakke trainer die niet inspireert, motiveert en gewoon geen kijk op het spelletje heeft. Hij doet maar wat.

5 oktober 2022 om 10:09

Ik zeg alleen dat ik de uitspraak 'het lachertje van Europa' overdreven vind. Napoli wordt ontzettend onderschat door veel mensen. Ze hebben 4-1 gewonnen van Liverpool, dan kun je wel wat lijkt me.

Dat Schreuder een dramatische coach is ben ik het helemaal mee eens, ik beweer ook nergens het tegendeel en dat staat ook los van mijn punt over het overdreven gedoe.

5 oktober 2022 om 10:37



Tja. Als je eerst de hemel ingeprezen wordt na een ( inderdaad goede, maar je zag zelf de tegenstand in die pot) zege op Rangers, oud bestuurders gaan roepen dat Ajax nu in een adem wordt genoemd met Barcelona en Real Madrid en nu zo hard ( en het had nog veel harder gekund, mind you) afgaat, ben je misschien wel even het lachtertje van Europa.

Het is even niet anders. Als je de (terechte) complimenten kon dragen toen het goed ging, moet je dit ook kunnen hebben.

5 oktober 2022 om 10:39

Volgens mij valt dat met die onderschatting wel mee.
Voor mij ben je altijd een lachertje als je als ajax zijnde met 6-1 verliest tegen welke club dan ook. Je kan als ajax zijnde verliezen van clubs als liverpool en Napoli, maar de manier waarop is totaal niet nodig en dat neem ik maar 1 persoon kwalijk. Het staat gewoon voor geen meter, voetballend zeer slecht, er zit geen idee achter. Tactisch klopt het gewoon van geen kant in alle opzichten.

5 oktober 2022 om 10:57

hm, misschien heb je toch wel een punt wat betreft het lachertje van europa nav deze wedstrijd. Het is wellicht wat lastig voor mij om onder ogen te zien

5 oktober 2022 om 10:06

Als je zelf Europese top ambities hebt, of als je je top 10 vindt Of Europese subtop kun je natuurlijk niet met 1-6 verliezen. Dat is wel echt pijnlijk hoor. Dus zo gek is die uitspraak niet.

5 oktober 2022 om 10:07

1-6 in eigen huis, dan ben je gewoon het lachertje hoor.

Ajax heeft de afgelopen seizoenen een aardige reputatie (opnieuw) opgebouwd in Europa waardoor ploegen met een flinke dosis respect naar de Arena kwamen. Dat wordt op deze manier snel afgebroken.

5 oktober 2022 om 10:17

Och ja. Dat het pijnlijk is en ook heel slecht was, is wel duidelijk. Maar ieder seizoen heb je mooie clubs die er dik vanaf gespeeld worden. Dan ben je niet het lachertje, dan heb je een crisis.

Was ook bij Barça en recenter Dortmund. En meer voetbal kijkende mensen weten er vast nog een stel uit hun hoofd.

Nu die gekke coach eruit wippen en het vertrouwen weer krijgen. Dan kunnen we kampioen worden en volgend jaar weer kijken of overwinteren lukt.

5 oktober 2022 om 11:16

Overdreven?! We verliezen thuis verdomme met 1-6 en het had zomaar ook 1-10 kunnen zijn. 1-6 was de minimale schade. Waar hebben we het over jongens! Ik moet aanzien hoe de club waar ik sinds 2006 een seizoenskaart heb aan faliekant wordt vernederd in eigen huis. Ik schaam me kapot om Ajax supporter te zijn nu.

5 oktober 2022 om 11:17

Is ook overdreven, er zijn genoeg ploegen in de CL die er met grote uitslagen afgaan, maar je staat wel weer met beide benen op de grond en je weet dat je gewoon weer tot de kleintjes behoort in de CL, en daar eigenlijk niet thuishoort. de EL past Ajax nu beter. Helaas is er wel ingekocht voor CL en is het salarishuis een enorme last. Er is ook geen club meer die een speler voor veel weg gaat halen. Chelsea zal zo blij zijn dat ze Alvarez niet hebben gehaald voor 40, die is na gisteren 38 miljoen minder waard.

5 oktober 2022 om 13:34

Maar met alle respect: Wie gaat je naar de Europa League finale schieten dan? Tadic op leeftijd? Bergwijn? Bovendien kun je met een tactisch onbenul als Schreuder weinig uitrichten als de intensiteit een beetje hoog ligt. Hoe groot acht je de kans dan dat je consistent in de EL weet te presteren? Ajax heeft dit seizoen in ieder geval in Europa best een groot probleem. Hoe haal je het als Ajax zijnde ook in je hoofd om Schreuder aan te stellen als hoofdcoach?! Dan heb je echt een bord-op-schoot-scouting gedaan. Met 5 minuten huiswerk hadden ze tot de conclusie kunnen komen dat ze beter verder konden zoeken. Dat mag een club als Ajax niet gebeuren. Geen idee wie hem naar voren heeft geschoven bij Ajax, maar die heeft er niet echt kijk op.

5 oktober 2022 om 16:01

Helemaal niemand, maar je kunt in ieder geval een paar rondes overleven. Totaal met je eens dat het falen bij de directie ligt want onze Sar kan niet tegen sterke karakters naast 'em en laat daarom de assistent en de stagiair onze miljoen verdampen. Dat bord op schoot scouten is sowieso gebeurd bij Bassey, althans dat was meer transfermarkt scouting: LCV, lengte minimaal 185, niet ouder dan 25 en niet jonger dan 20, En voila, daar was Bassey. Bergwijn en Brobbey lagen nog op de plank van Overmars al had die er nooit zoveel voor betaald. Ocampos....
Geen keeper halen was een grote misser die Sar zich ook mag aanrekenen want die bepaald mee op dat vlak, de enige echte 'goede' aankopen spelen niet Wijndal en Conceicao. Niet dat die laatste moet spelen, maar voor dat geld heb je een hele talentvolle buitenspeler. Het zou erg fijn zijn als iemand Sars baan overneemt, iemand met visie en kunde, en er een echte TD bij komt. Zie graag Schip komen om weer wat JC gehalte in te brengen want het geld is zo op met al die enorme salarissen die onze mannen opstrijken en totaal niet waard zijn.

5 oktober 2022 om 12:05

Een 1-6 nederlaag in eigen huis van een club die sinds enkele jaren in Europa als een uitstekend voetballende subtopper bekend staat is nou niet zo best voor je reputatie.

Misschien een kleine troost dat andere grote clubs de afgelopen jaren ook tegen zo'n zeperd zijn aangelopen, maar Ajax zal herstelwerkzaamheden moeten doen.

Wat betreft Napoli, ja, die begint er steeds meer als gevaarlijke outsider uit te zien. Maar eens kijken hoe ze het uit tegen Liverpool doen, das een goede graadmeter.

Ik begrijp de kritiek op Tadic. Gisteren is echter gebleken dat heel veel spelers tekort komen: Timber , Rensch, Blind, Alvarez en Berghuis zijn finaal door het ijs gezakt en komen gewoon tekort voor dit niveau. Met alleen tadic op de bank zetten heb je het probleem nog verre van opgelost.

5 oktober 2022 om 09:58

Overdrijven is ook een vak apart hoor. Berghuis en zeker Alvarez afschrijven op basis van deze wedstrijd is zwaar onterecht.

5 oktober 2022 om 10:05

Voor europees voetbal is Alvarez gewoon te traag. Je zag dat hij niet in de duels kwam. Berghuis idem dito. Werd op alle.facetten afgetroefd door Lobotka. En van de nummer 10 van ajax verwacht ik wel meer. Hij is heel vaak onzichtbaar.

5 oktober 2022 om 12:01

Dat Alvarez dit seizoen niet presteert komt ook (en vooral)gewoon door de tactische keuzes van Schreuder. Iedereen kent de beperkingen van Alvarez, maar hij heeft ook absoluut zijn kwaliteiten en die worden totaal niet benut dit seizoen.

Je kunt niet met beide backs hoog staan en ook nog met je meest verdedigende middenvelder op dezelfde lijn als Taylor laten staan. Je kunt (zoals in Ten Hags eerste seizoen Ajax) met twee voetballende controleurs spelen, maar dan moet je één van de backs laten inschuiven naar het middenveld in balbezit. Toen Frenkie wegging ging hij met beide backs hoog spelen, maar stond Alvarez bijna tussen de cv's en speelde Ajax in balbezit in een verkapte 3-4-3.

Dit seizoen echter speelt Blind ontzettend hoog waardoor Bassey in balbezit altijd de man van Blind aan het verdedigen is, maar Alvarez vervolgens wel hoog op het middenveld blijft staan. Dan valt er constant een gat in het midden waar bijvoorbeeld een Napoli altijd langs kan voetballen.

5 oktober 2022 om 13:40

Bovendien deed Berghuis gisteren nog z'n best om iets te forceren. Verder kreeg ik medelijden met Bassey. Die moest zoveel dichtlopen.. Dat loopt geen speler ter wereld dicht. Tja, dan sta je weleens verkeerd. Alvarez is gewoon een goede verdedigende middenvelder. Niet meer, niet minder. Timber heeft een dipje, maar is gewoon een heel groot talent.

Rensch en Blind daarentegen kunnen echt niet. Blind vergat gisteren dat hij maar 10 kilometer per uur rent. Die stond telkens voorbij de eigen helft. Als dat nog niet erg genoeg was, had hij ook nog eens 1 van de meeste balverliezen van alle spelers. Dan ben je gewoon volledig nutteloos en verantwoordelijk voor sowieso 3 tegendoelpunten.

Rensch is zo'n back die eerst twee seizoenen in de subtop van de Eredivisie moet rijpen. Hij kan wel wat, maar is gewoon nog niet ver genoeg. Bovendien zal hij naar mijn mening nooit een geweldige back worden. Hooguit iemand die gewoon leuk mee hobbelt in de top van de Eredivisie. Da's nog steeds best prima overigens. Genoeg spelers die dat niet halen.

5 oktober 2022 om 17:08

Alvarez dit seizoen niet presteert? Volgens mij presteert hij juist sterk dit seizoen. Gisteren inderdaad niet maar dat geld voor alle spelers. Vond Taylor en vooral Berghuis echt dramatisch. Waren zelden aanspeelbaar en verloren elk duel.

5 oktober 2022 om 10:01

Gisteren speelde Timber volgens mij zijn eerste slechte wedstrijd ooit bij Ajax. Voor zover ik ze gezien heb althans. Hoezo zak je dan finaal door het ijs? Ik denk sowieso dat we de topspelers in de Eredivisie groter maken dan ze zijn hoor, maar om op basis van alleen gister te concluderen dat een Timber het niveau niet aan kan is vrij opportunistisch.

5 oktober 2022 om 10:36

Daar snap ik inderdaad niks van, als er al 1 speler bewezen heeft echt top te kunnen worden vanuit Ajax is het gewoon Timber. Zelfs Sergio Ramos en Chiellieni speelden wel eens slechte wedstrijden, ik denk zelfs dat ze dat met regelmaat deden op de leeftijd die Timber nu heeft.

5 oktober 2022 om 13:43

Het grote probleem voor de verdediging zijn vooral de backs. Met backs als Blind en Rensch moet het centrale duo zo vreselijk veel dichtlopen. Dat is niet te doen. Dan speel je als tegenstander het centrale duo uit elkaar. Dan helpt het ook niet dat Alvarez gisteren erg slecht speelde. Dan zie je als centraal duo continu 5 spelers van Napoli op je af komen. Worden de backs ook nog dol gecombineerd in de eigen 16 waardoor je als centrale verdediger een 50/50 momentje hebt. Dan gok je weleens verkeerd ook. Blind was zelfs niet eens in de eigen 16 bij vlagen.

5 oktober 2022 om 10:02

Wat een clown ben jij zeg, waan van de dag. Opeens kunnen Timber en Alvarez er ook al niks meer van. Man man..

5 oktober 2022 om 10:38

Omdat ik een andere mening hen ben ik een clown? Als jij gisteren had gekeken of voetbalverstand had gehad had je dit ook gezien. De enige clown hier ben jij.

5 oktober 2022 om 11:39

Wanneer jij dat op basis van 1 wedstrijd zegt, ben je inderdaad een clown. Een vrij grote zelfs.

5 oktober 2022 om 11:51

Als iemand 1 wedstrijd niks laat zien kan die er niks van? Dan ben je echt een grote clown, kom op zeg….

5 oktober 2022 om 10:03

Timber is een prima CV. Die had gewoon een keer een mindere dag. Mag het? als je zo in de steek wordt gelaten door de rest van je team. Dat kan gewoon gebeuren.

5 oktober 2022 om 10:42

Door het ijs gezakt? Iedere topspeler zou door het ijs gezakt zijn. Napoli was gewoon een stuk beter, scherper dan Ajax. Komen de spelers van Liverpool dan ook tekort voor niveau? Zij gingen er ook hard af tegen dit Napoli. Tuurlijk niet.

5 oktober 2022 om 11:10

Mickey. Jij hebt er verstand van. Na 1 wanvertoning de conclusie trekken dat Timber tekort komt voor dit niveau. Man man man wat heb je toch een hoop onnozelen op Vz.

Zelfs in de tijd van Boilesen, Hoesen, Poulsen en dat soort middelmaat gingen we er 10 jaar terug niet zo hard vanaf tegen grotere clubs als Real Madrid en Barcelona in hun prima jaren. En nu tegen - met alle respect - Napoli wat individueel echt niet zo veel sterker is dan ons. Verlies je 1-6.

Tactische onbenul Schreuder! Het is zo onderhand al 9 uur 51 en nog steeds geen bericht van ontslag. Hopelijk snel meer!

5 oktober 2022 om 09:55

Daar ligt al een groot deel van het probleem. Als je denkt dat Napoli individueel echt niet zoveel sterker is. Daarnaast het A'damse onvermogen om je tacktisch aan te passen. Er moet altijd op de Ajax manier gespeeld worden. Als je deze wedstrijd met een compacte defensie en middenveld gespeeld zou hebben, dan de uitslag heel anders geweest zijn.

5 oktober 2022 om 10:03

@wondersloff, nou precies dit dus! Hoe krijg je het je bek uit dat je vindt dat Napoli "echt niet zoveel beter is"... Dan heb je echt een enorme plaat voor je kop. Het is gewoon lachen om te zien hoe ze weigeren zich aan te passen aan een tegenstander, hun spelers steevast overwaarderen en dan keer op keer op hun bek gaan en dan maar als een stelletje kinderen gefrustreerd om zich heen beginnen te meppen. Er is niet 1 speler van Ajax die bij Napoli in de basis zou staan. Echt een lachwekkende en tenenkrommende opmerking die precies laat zien wat een arrogante mannetjes die club volgen..

5 oktober 2022 om 10:03

Napoli zal individueel echt wel beter zijn, en je mag er best van verliezen. Maar je gaat mij toch niet wijsmaken dat Napoli "1-6" beter is. Echt, van Messi, Xavi, Iniesta en Busquets kreeg je nog niet zo'n klop met een elftal van huidig FC Utrecht niveau. En dat was nog wel een niveautje of drie hoger dat dit Napoli!Je had best 2-2 mogen spelen of 1-2 verliezen. Maar dit is onacceptabel met dit materiaal.

5 oktober 2022 om 10:19

Timber speelt zich daar echt wel in de basis.

5 oktober 2022 om 10:20

Een mwah keeper, een leuk talentje achterin, een blinde Engelsman ernaast, een bejaarde linksback die niet kan verdedigen, een middenveld met een "talentje", een overschatte zuid-amerikaan en een verkapte winger, een rechtsbuiten van 33 die als een Oost-Europese dictator staat te schreeuwen maar zelf geen bal aan kan nemen, een linksbuiten die niet eens bij Tottenham uit kon blinken en een middenvelder in de spits. Hoe verwacht je dat je met zo'n team gelijk kunt spelen tegen 1 van de beste in vorm teams van Europa?

5 oktober 2022 om 11:13

Dit is allemaal wel heel kort door de bocht, maar na gisteravond ga ik je niet tegen spreken.

5 oktober 2022 om 11:18

Ja serieus, dat blijft echt een Amsterdams dingetje he. Op iedere positie heeft Napoli een betere speler. Sterker nog, zelfs een deel van de bankzitters van Napoli zijn beter dan de basisspelers van Ajax.

5 oktober 2022 om 12:37

Even wat nuance hier. Als je op papier speler voor speler van beide teams met elkaar vergelijkt is het verschil echt niet zo groot.

Maar Napoli is op dit moment een sterke, vrolijke machine. Leuk, aanvallend voetbal, maar ook tactisch erg sterk. Tja, en dan tref je een dolend Ajax.

5 oktober 2022 om 13:58

Dat Napoli op elke positie een betere speler heeft, kun je niet verder nuanceren. Zet de basiselftallen van gisteren maar even naast elkaar anders.

5 oktober 2022 om 09:58

Naja, individueel zijn ze wel degelijk een stuk sterker. Ik denk dat enkel Timber bij Napoli een basisplaats zou hebben.

5 oktober 2022 om 10:12

Lozano speelde niet beter dan de gemiddelde Ajacied.

5 oktober 2022 om 11:16

Dan heb je toch een andere wedstrijd gezien. Vrijwel iedere keer dat hij de bal had, was hij dreigend voor de verdediging van Ajax. Geen enkele Ajacied vormde een dreiging voor de verdediging van Napoli.
Wel voor de eigen verdediging overigens. Dus als je dat bedoelt...

5 oktober 2022 om 13:23

Alleen maar dreigend zijn is niet genoeg. Welke speler is niet dreigend met Blind als directe tegenstander? Welk vervolg gaf hij aan zijn dreiging? Noem eens een specifiek moment (eerlijk gezegd: ik heb niet alle 90 minuten gezien).

5 oktober 2022 om 09:59

Blijf jij lekker denken dat het op individueel niveau niet zoveel verschilt. Vooral doen

5 oktober 2022 om 10:00

Naja, dat kwam dankzij topkeepwerk van Steekie en later Vermeer. Dat ga ik nooit meer vergeten, die haalden toen de ene naar de andere bal er uit. Ik denk dat met dit team het toen ook wel 8 a 10 zou worden. Napoli is op dit moment hartstikke sterk en Ajax is gewoon compleet uit vorm. Er is een groot verschil tussen de ploegen. Vraag is wel, wie ga je er dan neer zetten als je Scheuder eruit gooit. Er is amper wat beschikbaar.

5 oktober 2022 om 10:07

Desnoods gooi je er een assistent neer, of weet ik het. Schreuder had deze positie nooit mogen bekleden. Ik was geen voorstander, heb het geprobeerd een kans te geven maar nu is de maat toch echt vol. Niet zozeer vanwege de laatste 4 wedstrijden tegen Liverpool, AZ, GA en nu Napoli. Daarvoor was het ook niet bijzonder. Rare keuzes met opstellingen, Kudus in de spits, in de 72e minuut wisselen. Dit is Ajax, geen FC Balophetdak waar je maar wat kan uitproberen. Ik ben fan van het bestuur maar zijn aanstelling is een blunder.

5 oktober 2022 om 10:32

Ja ik ben als neutrale eredivisievolger ook geen fan van de keuze geweest. Toen iedereen Ajax zat te bejubelen na Rangers zag ik al rare dingen. Veel gebrei, het ontzettend lage tempo en veel fouten. Toen zei ik al van dit moet er snel uit anders ga je snel op je plaat. Ook tegen Groningen vond ik het wel meevallen. We konden na de 1-1 en de 1-2 van Anthony rustig met jullie meevoetballen. Jammer, maar met een goede trainer kunnen jullie wel slagvaardig zijn in de EL. Het wordt in ieder geval weer een spannend eredivisie seizoen.

5 oktober 2022 om 10:00

Wie moet hem ontslaan dan? Dezelfde mensen die hem kort geleden hebben aangesteld? Begin eerst is met het vervangen van H2 door een sterke technische man en laat hem orde op zaken stellen. Voor je het weet stelt H2 een met Schreuder vergelijkbare trainer als bijvoorbeeld Frank de Boer aan als opvolger met alle negatieve gevolgen van dien.

5 oktober 2022 om 10:08

We hadden gewoon die Luis Campos moeten halen. Maar oh nee, dat is een buitenlander en dat mag niet in Amsterdam. PSG was zo slim hem wél te halen. Nee, die man zal er wel niks van kunnen dan...

5 oktober 2022 om 10:08

FdB is tenminste 4x kampioen geworden en een man van de club. Er is niets mis met H2.

5 oktober 2022 om 10:21

@rutgerrrr Vind je dat? Hamstra was bij Heerenveen al geen topper en kan niet in de schaduw staan van Overmars. Huntelaar komt net kijken en heeft de tijd nodig om het vak te leren maar Hamstra is verantwoordelijk voor de aanstelling van Schreuder en de vele aankopen (totaal meer dan 100 miljoen) die tot dusver nog niet hebben overtuigd. Frank de Boer aanstellen zou een groot (afbreuk) risicio zijn. De man heeft overal gefaald behalve in zijn periode bij Ajax toen het voetbal slaapverwekkend was en de druk (in vergelijking met nu) ook een stuk minder was.

5 oktober 2022 om 10:34

@Rutger ik denk dat FdB's opvattingen over hef voetbal te ouderwets zijn. De sport heeft zich sinds die tijd ontwikkeld, dit zag je terug in het Nederlands elftal. Ik zal voor een Interim gaan en komende zomer kijken die beschikbaar is (Bosz of Janssen, aangezien ik Slot niet haalbaar vind zonder dat je er één van de duurste trainers ter wereld van maakt qua afkoopsom).

5 oktober 2022 om 10:07

Hoe kun je nou zeggen dat dit Napoli op individueel niveau niet veel sterker is? Hebben wij dezelfde wedstrijd gekeken gisteren? Napoli speelde fenomenaal en overklaste Ajax op elk vlak, ook individuele kwaliteit.

Ik vind het helemaal niet erg dat we worden uitgelachen. Als dat ervoor moet zorgen dat Schreuder eruit wordt gezet prima. Dit kan gewoon niet langer zo. Hoeveel die dit al zagen aankomen vanaf Liverpool.
Schreuder moet gewoon per direct weg, er is geen enkele andere keuze daarvoor. De directie van Ajax moet dat ook toch gewoon zien.
Er is letterlijk niets meer over van het spel en inzet die Ten Hag heeft gebracht. We zijn al 4 maanden verder en er is geen enkele speelwijze of tactiek te bekennen. Er zit gewoon niets in Ajax op dit moment en dat is 100% de verdienste van Schreuder.
Als de directie van Ajax dit niet ziet en geen actie gaat ondernemen, dan vraag ik me wel af of ze dan wel geschikt genoeg zijn om daar te zitten.

Kom op zeg. Ajax heeft een paar jaar boven hun stand geleeft omdat ten Hag aan het roer zat. Dat is gewoon een geweldige trainer. Nu kruipt Ajax langzaam weer terug naar het niveau voor ten Hag, maar dat is toch helemaal niet gek?

5 oktober 2022 om 17:08

Je bedoeld ervoor toen we kampioen werden en halve finale el

Dat seizoen dat ze uitgeschakeld werden door de spurs was uitzonderlijk en hadden toen ook echt in de finale moeten komen maar laten we eerlijk zijn dat het daarna echt niet geweldig was.
Uitgeschakeld door atalanta, getafe, benfica zegt al genoeg denk ik.

5 oktober 2022 om 10:42

@koekoek73,
Gewonnen van Dortmund, Real, Juve.

Dus wat wil je precies zeggen?

5 oktober 2022 om 11:02

@j3ro3ntj33__ Hij geeft duidelijk aan dat hij de seizoenen daarna bedoelt....

5 oktober 2022 om 11:25

Dus?
Wat wil hij precies zeggen dan?
Gedeeld nummer 1 van Italie, Nummer 1 van Portugal, en een foutje tegen Getafe.

Getafe was je véél beter, maak je je kansen niet af en verlies je van een toneelclub.

Benfica krijgt letterlijk 1 kans, die scoren ze, verder heb je ze gewoon 90 minuten van kastje naar de muur gestuurd, maar vergeet je om er 3 á 4 te scoren.

Atalanta ging mooi gelijk tegen elkaar op, maar bij hun waren het de individuele krachten die iets meer konden geven.

Je kunt ook zeggen:

2019/2020 word je genaaid door een scheids die de regels niet kent, anders sta je 8ste finale Cl.
2020/2021 kwartfinale EL, verlies je van Roma, met 1 doelpunt verschil.
2021/2022, CL-groepfase 6 uit 6 winst, 20 voor, 5 tegen. Daarna domineer je Benfica. Dat je niet scoort is dan vervelend.

5 oktober 2022 om 21:41

Ajax heeft na dat seizoen 18/19 wel eens een leuke wedstrijd gespeeld maar op het moment van de waarheid lukte het ajax nooit dus ga mij niet zeggen dat dat toeval was.
Conclusie is dat het nog geen eens middelmaat is en het voorlopig ook zou blijft

De 'aanhang' van Ajax: de grootste verwende grap van Europa!

5 oktober 2022 om 10:03

Heb de wedstrijd zelf met moeite uitgezeten en vind het ook een schande dat zoveel supporters zo vroeg al vertrokken, maar dit gebeurt ook geregeld bij de grootste clubs. United onlangs ook nog tegen City bijvoorbeeld. Nu is de aandacht even op ons gericht en terecht, maar dit is niet uniek of iets dat lang gaat blijven hangen.

5 oktober 2022 om 10:15

Ik vind dat geen schande. Als er zo'n wanprestatie op de mat gelegd wordt, vind ik het heel normaal dat er mensen zijn die daar niet nog meer tijd aan willen verspillen.

5 oktober 2022 om 10:54

Je zegt het al zelf, dit gebeurd bij de grootste clubs. Die hebben een fanbase waarvan de verwachting extreem hoog is, wat ook tercht is als je kijkt naar de historie, het geld laatje en de competitie waarin deze grootste clubs uitkomen. Als je dan een 8-2 of 6-3 ontvangt druipen de fans met schaamrood op hun wangen af. Dit is slechts Ajax? Waarom zo overdreven weggaan, hoor je je club juist niet te steunen na alles wat zij de afgelopen jaren gegeven hebben aan de fans. Ondanks dat ze op papier nooit de gene zijn geweest die dat hoorden te presteren?

5 oktober 2022 om 10:11

Mooi dat je even je geluksmomentje hebt. Dit gebeurd inderdaad nergens anders in Europa, wanneer de club afgeslacht wordt. Los daarvan is het zeker wel een treurige zaak wanneer mensen vroegtijdig het stadion verlaten.

5 oktober 2022 om 10:30

Lekker man, ff na trappen, dat je hieruit je gram moet halen.

5 oktober 2022 om 10:30

27 jaar en gaan provoceren op internet.
Veel triester wordt het niet.
En dan andere mensen een grap noemen...

5 oktober 2022 om 10:35

Niet op reageren mensen. Hij is de hele ochtend al bezig om overal te provoceren. Geef hem ff z'n podium. Hij heeft flink wat jaartjes moeten wachten na alle relatief succesvolle Europese campagnes van Ajax om éindelijk eens lekker z'n commentjes te plaatsen over hoe leuk het is dat Ajax verliest. Laat gaan.

5 oktober 2022 om 11:32

Aadje, je overdrijft wel een beetje. Ajax heeft na het succesvolle CL seizoen van 4 jaar geleden nog maar 1x de groepsfase overleefd. En is er toen direct in de volgende ronde uit gegaan.

Wat betreft het publiek, heeft hij ook wel een beetje gelijk he. Het waren er niet een paar die weggingen, maar het hele stadion leek op een gegeven moment leeg. Als de supporters bij een paar slechte wedstrijden al weglopen, kunnen we wel van "successupporters" spreken, lijkt mij.

5 oktober 2022 om 11:24

Wat een enorm leuk populistisch statement zeg, helemaal zelf verzonnen?

5 oktober 2022 om 11:44

Er niet met 1-6 af willen gaan, heeft niets met verwendheid te maken maken hoor



Rensch blijven opstellen terwijl je Sanchez hebt... het is dat die jongen nu geblesseerd is, maar hiervoor krijgt hij ook weinig kans terwijl hij beter is dan Rensch.
Kudus en Brobbey niet samen opstellen, omdat je te laf bent en niet van eigen kracht uitgaat...
Blind linksback blijven zetten tegen grote tegenstanders en zelfs tegen de kleintjes nu door het ijs zakt. Hij kan het allemaal niet meer belopen.
Gelukkig is Wijndal weer fit, die heeft tenminste de snelheid om iets te kunnen repareren...

Taylor erin blijven zetten, vind ik persoonlijk een slechtere versie van Donny van de Beek. Die jongen heeft niets heel speciaals. Die ballen die hij geeft, kan een ander ook geven. Bovendien voelt hij niet goed aan waar de ruimtes liggen...

En dan Ajax dat geen keeper koopt, maar het nog denkt te redden met keepers van 40....

Voor Liverpool natuurlijk een prima resultaat. Moet wel gek lopen willen Napoli en Liverpool niet doorgaan naar de volgende ronde. Maar mijn hemel, wat was Napoli fenomenaal goed en wat was Ajax tenenkrommend slecht. Zo'n beetje alle negatieve records zijn gebroken en de uitslag was geenszins geflatteerd. En dan te bedenken dat Schreuder de ambitie heeft om de CL te winnen... Pijnlijk ook om te zien dat de ArenA na de 1-4 al (langzaam) leegstroomde en de clubnaam op de tribune al lang en breed voor het laatste fluitsignaal duidelijk zichtbaar was.

Op Anfield schrok ik al behoorlijk van het matige spel van Ajax, maar gisteravond was het spel wederom ondermaats én de verdediging ook nog eens zo lek als een mandje. Wellicht te maken met vetrouwen na de zeperds in Alkmaar en thuis tegen Eagles? Ik heb ook geen speler van Ajax zich in positieve zin zien onderscheiden.

Allereerst faalt Schreuder tactisch opzichtig. Hij speelt met een compleet uit vorm zijnde Tadic als rechtsbuiten, wat hij duidelijk niet is. Berghuis is een aanvaller, maar heeft een soort onverklaarbare vrije rol op het middenveld. En Kudus is de spits, terwijl wel duidelijk is dat dat niet zijn natuurlijke positie is.

Dan heb je achterin Rensch lopen, een modale Eredivisie-back die niets bijzonders doet of kan. Blind met een groot gebrek aan snelheid en duelkracht stond tegenover Lozano, een slechtere match-up is bijna niet te bedenken. Timber liet zich bij de 1-2 pijnlijk in de lucht aftroeven door de ook niet al te lange Di Lorenzo. Duidelijk ook dat Timber (nog) geen leider is die de defensie even neerzet, al mag je dat ook niet verwachten op zijn leeftijd. Stond gisteravond ook opvallend vaak lucht te dekken. Bassey heeft 23 miljoen gekost en bezorgt me geregeld Baumgartl-vibes. Zonder druk ziet het er best leuk uit en zijn fysiek is indrukwekkend, maar een beetje druk zetten en Bassey verandert in een soort Bambi op het ijs. Hij heeft soms geen idee. Tegenstanders spelen er handig op in door hem vrij te laten in de opbouw. Pasveer werd vorig jaar zo geroemd om zijn organiserend vermogen. Ik zie het niet terug en het doet me toch vermoeden dat Martinez eigenlijk beter was dan dat ik zelf dacht. Behoudens die paar ballen die Pasveer tegen zich aan kreeg geschoten heeft hij eigenlijk niets bijzonders gedaan in mijn ogen en dat mag je misschien ook niet verwachten van een betrouwbare, maar Europees gezien toch echt middelmatige keeper.

Taylor en Alvarez heb ik eigenlijk vrijwel niet gezien, aangezien het middenveld compleet werd weggetikt. Zeker van Alvarez mag je inmiddels een meer leidende rol verwachten, gezien zijn ervaring en leeftijd. En dan is Bergwijn nog niet benoemd. Bij hem zie je dat hij niet in staat is de kar te trekken, iets wat wel bij zijn kwaliteiten zou passen. Bij Tottenham was hij te grillig voor een vaste basisplaats en die grilligheid zie je nu ook weer terug. Hij heeft een goed functionerend team nodig om het verschil te maken, anders is hij vaak vrij onzichtbaar.

Al met al zie ik een gebrek aan leiderschap. Het lijkt alsof Tadic en Blind de kar niet meer (kunnen) trekken. Ik vraag me wel oprecht af of het niet ook gewoon te maken heeft met kwaliteit. Als de 20-jarigen Timber en Taylor de beste, meest constante spelers zijn moet je je toch achter de oren krabben.

Hoe nu verder? Wellicht biedt de schorsing van Tadic ruimte om het tactisch eens anders neer te zetten. Een voorhoede Bergwijn - Brobbey - Berghuis en daar dan achter Kudus/Klaassen - Taylor - Alvarez. Dat neemt natuurlijk het pijnlijke gebrek aan kwaliteit achterin niet weg en het zal me niets verbazen wanneer dat de rest van het seizoen een probleem blijft vormen. Vooral de backposities zijn (Europees gezien) erg zwak en de opbouw stokt zodra Bassey die moet gaan verzorgen. Ik heb Pasveer nog niet eerder zoveel lange ballen zien geven bij Ajax. De transfermarkt opgaan zal ook niet makkelijk zijn, wetende dat je Tadic en Blind binnen afzienbare tijd moet gaan vervangen. Ik verwacht dat Ajax misschien in de winterstop en anders in de zomer fors gaat investeren, maar de garantie op succes (zoals de aankopen van Blind en Tadic fantastisch hebben uitgepakt) heb je natuurlijk geenszins.

Voor die 1-0 zag je al dat Napoli veel beter was en te veel ruimte kreeg om te voetballen. Eerste kans meteen raak, maar had nooit het gevoel dat Napoli dat nou echt pijn deed. Volledig afgeslacht. Vind trouwens dat de ogen niet gericht moeten worden alleen Schreuder, maar ook Huntelaar en Hamstra. Alles bij elkaar hebben ze niet echt logisch ingekocht. Bergwijn als linksbuiten terwijl dat de enige positie is waar Tadic rendeert, Wijndal voor een flinke smak geld kopen terwijl Blind blijkbaar onbetwist is bij de trainer, Ocampos en Bassey die niet in het spelletje (lijken te) passen, maar geen degelijke vervanger voor Antony en zelfs Gravenberch. Taylor voldoet, maar de tweede keus op het middenveld is ook maar bagger met Klaassen en Grillitsch. De kwaliteiten van de spelers lijken niet echt bij elkaar te passen.

5 oktober 2022 om 10:19

Of de trainer kan er niets van maken dat kan natuurlijk ook. Taylor kan het wel zie je in Nederland maar in de Europese wedstrijden is hij nog geen kartrekker. Dat verhaal van Blind snap ik inderdaad ook niet want je haalt geen dure Wijndal als backup dat is echt zonde van het geld. Ik denk wel grotendeels dat er goed is ingekocht alleen dat de trainer ze niet goed gebruikt. Ik zou toch graag weer Tadic links willen zien en Bergwijn/Berghuis rechts. Brobbey in de spits en Kudus op het middenveld. Samen met Taylor en Alvarez heb je een goed middenveld en goede aanval. Verdedigend zou ik Rensch even wisselen voor die Mexicaan. Rensch is leuk in Nederland maar als het tempo echt omhoog gaat is hij de eerste die verzaakt.

5 oktober 2022 om 12:08

Je geeft 30 miljoen aan een speler uit om hem vervolgens niet op zn beste positie te zetten? Dat vind ik een beetje vreemd. Geef dan 30 miljoen uit aan een speler die wel graag rechtsbuiten speelt. Daarom is dit een vreemde transfer. Uiteindelijk zit je met 2 spelers die linksbuiten willen spelen omdat ze daar het beste tot hun recht komen, waardoor 1 dure en gewaardeerde kracht nooit in zijn kracht komt te spelen.

En terecht was echt ontluisterend dankzij een zwaar incapabele trainer. Mag hopen dat ajax het licht ziet en hem er vandaag nog uitgooit. Opstelling een lachertje Kudus moet uit de spits en misschien wel terug naar de bank samen met Tadic en Blind. Dan nog een coach die een team kan voorbereiden want hij doet echt maar wat. Krijg een beetje een welpen idee bij hem van ga maar het veld in en doe maar wat. Man man man wilde hem nog voordeel van de twijfel geven maar die is weg. Gaat met de week slechter.

''maar dat Ajax zo hard door de ondergrens zou donderen en tegen de grootste afstraffing van het decennium aanliep, had waarschijnlijk ook weer niemand voorzien." Kom op, met de wetenschap van afgelopen wedstrijden hadden velen een hardhoofd in tegen Napoli. Ik had eerlijk gezegd ook gerekend op een afstraffing. Alleen de eerste 5 minuten waren zo hoopgevend wat valse hoop bleek.

Gewoon realiteit, te beginnen met Schreuder want als je al je hoort hoe hij al praat na de wedstrijd, zo emotieloos.
Ik kon wel janken gisterenavond.
Hoop dat wij nog 3de worden en na dit seizoen afscheid nemen voor hun bewezen diensten van Tadic en Blind en nu afscheid nemen van Schreuder

5 oktober 2022 om 11:18



Tjeetje, wat een paniek-post zeg, moet erg lachen altijd om dit soort reacties na een fikse afstraffing.
"hopen dat je nog 3e word".....met zo'n selectie (basis bank) moet je fluitend kampioen van Nederland worden, met of zonder coach ook wel, dat hoef ik jou ook niet uit te leggen toch.
Ik begrijp dat je nog vol in de emotie zit, maar kom op hoor.
Ik ben het wel met je eens dat Tadic zijn tijd erop zit en Blind eigenlijk alleen maar tot zijn recht komt in een 5 mans verdediging of tegen de "kleintjes".
Maar goed, zoals jullie geliefde nummer 14 weleens gezegd heeft "ik heb nog nooit een zak geld zien scoren"...kan het wel zomaar natuurlijk.

Edit; wat ik overigens nog sneuer dan de uitslag vond is dat voor de 2e x op rij het stadion tegen het einde van de wedstrijd al meer dan half leeg was, terwijl er altijd zoveel kritiek komt op supporters in andere stadions.
Als het even niet loopt is dus ook de arena snel leeg.

@voetbalzone Doe a.u.b. iets aan de spellingen in jullie tekst. Stuitend!

"maar ook de veelgeprezen Jurriën Timber faalde, en Steven Berghuis, en Calvin Bassey, en een stel anderen."

5 oktober 2022 om 10:05

Zo staat het letterlijk in de tekst van de Volkskrant he. VZ kopieert dat gewoon. Vandaar de "citeertekens" Dan mogen ze journalistiek gezien daar geen aanpassingen in doen.

Ik ben benieuwd of de UEFA ook boetes uit gaat delen aan Ajax. Vanaf de 49ste minuut stonden er continu mensen op de trappen.

5 oktober 2022 om 10:04

Hahaha scherp! Creatief bedacht.

Terecht, het was ook gewoon niet om aan te zien. Het Ajax van ten Hag wat zoveel indruk maken in de afgelopen jaren tegen o.a. Bayern Munchen, Real Madrid, Juventus, Borussia Dortmund, etc. is gewoon niks meer van over. Natuurlijk een ander team dan destijds, maar het Ajax dat Bayern München, Real Madrid en Juventus wegspeelde was voor het grootste gedeelte ook een ander Ajax dat het Dortmund wegspeelde en dat geeft dus al aan wat de hand van ten Hag was.

Niet dat iedere wedstrijd onder ten Hag zo fantastisch waren, maar er zat veel meer idee in dan onder Schreuder. Tadic en Blind hebben Ajax veel gebracht de afgelopen jaren, maar het wordt nu gewoon tijd om door te selecteren. Beide raken bijna geen bal meer goed en zowel in de Eredivisie als Europees verband loopt het gewoon niet bij hun.

Als Schreuder ontslagen wordt, wat ik wel zie gebeuren als de resultaten blijven aanhouden in de aankomende ween, dan vrees ik eigenlijk dat Ajax dan Heitinga door zal schuiven. Hoop het niet, want zie nou niet echt een goede trainer in hem momenteel voor Ajax 1.

5 oktober 2022 om 10:14

@Rochester klopt het is einde tijdperk Blind en Tadic en ben ze dankbaar wat ze betekend hebben voor Ajax maar eens is het klaar.
Een andere trainer? Ik hoop niet dat ze gaan voor Bozs want die is mij te aanvallend waardoor het verdedigend een bende wordt.

5 oktober 2022 om 10:31

Misschien Urs Fischer (van Union Berlin) of Bo Svensson (van FSV Mainz 05)? Lijken mij beide haalbare en goede opties en eens een keer in een andere vijver vissen dan gewoon de standaard trainers die je voorbijziet komen zoals Heitinga of Reiziger (al zou ik die dit seizoen wel af laten maken als Schreuder daadwerkelijk ontslagen wordt) of namen van buitenaf zoals Bosz.

5 oktober 2022 om 10:42

Ik denk dat je niet anders terecht komt dan bij een buitenlandse trainer, wat opzich niet erg is.

en dan te bedenken dat je 80 miljoen had kunnen krijgen voor Kudus en Alvarez. Hadden ze natuurlijk gewoon moeten doen.

Met een trainer als Schreuder maakt het niets uit wat je selectie is.

5 oktober 2022 om 10:45

Je doet net alsof ze er geen zak van kunnen. Alvarez was toch top onder ten Hag? En Kudus deed het toch ook prima als spits dit seizoen?

5 oktober 2022 om 16:45

80 miljoen! Zonder die twee hadden we ook verloren van Liverpool en Napoli. Dus had je beter die 80 miljoen kunnen pakken.

Wat ik nu niet begrijp waarom de coach niet meteen na die 1-4 na rust ingrijpt. Waarschijnlijk zou je zeggen in de rust van focus en laten we starten zoals het eerste kwartier dan kunnen we er nog een gelijkspel uithalen. Als je dan meteen na rust 1-4 om je oren krijgt blijf je toch niet zo doorspelen en in die val lopen maar dan gooi je het toch dicht om erger te voorkomen. Als je dan continue hoort dat Schreuder het tactisch genie was onder ten Hag dan twijfel ik daar echt heel erg aan na het zien van de laatste duels. Die man straalt niets uit en zet alleen maar spelers verkeerd neer. Gewoon nu eruit schoppen en de schade beperkt houden en lekker met een nieuwe trainer doorgaan en hopen dat je in ieder geval nog kampioen kan worden en dan maar de schaamte van de CL van je af voetballen in de EL en daar weer erg ver komen.

We kunnen het natuurlijk hebben over hoe slecht Ajax was wat ook zo was. Alleen hier doen we Napoli echt flink tekort mee. Wat speelden zij goed zeg mijn hemel. Spalleti altijd al een goede coach gevonden maar wat hij met dit Napoli doet, petje af hoor. Lobotka, Anguissa, Raspadori en Kvarashelia wat speelden die 4 een heerlijke pot voetbal zeg. als Napoli dit vast kan houden, wat altijd wel een vraag is daar, ben ik heel benieuwd hoe ver zij in dit seizoen komen in de CL en de Serie A.

Mazraoui is beter dan Rensch
Martinez is beter dan Bassey
Gravenberch is beter dan Taylor
Anthony is beter dan Ocampos
Haller is beter dan Brobbey/kudus
Ten Hag is beter dan Schreuder.
Tadic en Blind een jaar ouder/trager.

Dan nog hoor je niet met 1-6 thuis te verliezen.
Als je weet dat Napoli hoog druk gaat zetten zoals Liverpool deed, dan kun je nog beter de waardeloze Lucca in de spits zetten, dan win je in ieder geval een aantal van de 200 luchtduels door de noodgedwongen trappen van Pasveer.

5 oktober 2022 om 10:31

Idd. H2 mag best wel eens in de spiegel kijken. Ajax heeft financieel dan wel stappen gemaakt, maar is qua team minder.

5 oktober 2022 om 11:03

Misschien het belangrijkste verlies wel vergeten...overmars.

Ik ga hier maar gewoon een reactie plaatsen een VZ lid die Twente aanhangt van rond de aanstelling van Schreuder:

"Schreuder is bij Twente destijds helemaal uitgekotst door het publiek wegens het stroperige en oersaaie spel met destijds prima spelers. Ik lees hele seizoen al dat ie bij Brugge ook weer een gooi doet naar Betonvoetbal zonder enig vermaak voor toeschouwers. daarnaast is het een enge vent want hij kan lekken naar de media.
Nou dan weet je het wel als ajax fan.. Hou hem buiten de poorten als je club koestert. Hij is net als drank, maakt meer kapot dan je lief is....."

Ik was het destijds al eens met bovenstaande maar wilde Schreuder toch het voordeel van de twijfel geven. Maar mij lijkt deze reactie van toentertijd nu wel op z’n plaats.

Hoor graag welke Twente fan dit was!

Het is wel pijnlijk dat Napoli die Koreaanse reus afgelopen zomer voor 18 miljoen ophaalde bij Fenerbahce die wel kan meevoetballen en ook verdedigend nooit fouten maakt. En Ajax betaalt 23 miljoen voor Bassey. Die toch heel vaak zeer matig is vooral voetballend.

5 oktober 2022 om 10:39

Die Kim is inderdaad krankzinnig goed zeg. Ik mag hopen dat Ajax het op z'n minst geprobeerd heeft bij hem maar dat hij net als Kvicha liever naar een grote competitie wilde. Anders wordt het wel even pijnlijk te beseffen dat Napoli die 2 gewoon voor de helft van het bedrag van Bassey en Bergwijn binnen gehaald heeft.

Er wordt (enigszins) terecht naar Schreuder gekeken, maar daarbij wordt wel vergeten dat Blind en Tadic weer een jaar dichter bij hun pensioen zijn, er veel spelers vertrokken zijn en dat de spelers die gehaald zijn toch echt minder zijn dan de spelers die er stonden. Daarbij worden op 2 posities deze ingevuld met de wissel van vorig jaar. Rensch en Taylor waren vorig jaar niet goed genoeg voor de basis en staan daar nu wel.
Dus ja, er mag best naar de trainer gekeken worden, maar kijk ook eens naar de prestaties van H2. Waarbij H2 al gered is met de huur ipv de koop van de rechtsbuiten.

Ik werd een maand of 2 geleden nog uitgelachen omdat ik Napoli hoger inschatte dan Ajax. Nu zie ik dat het grote Ajax met 1-6 verliest van Napoli.

Sinds de aanstelling van Schreuder heb ik er al weinig vertrouwen in gehad. Echter dacht ik na de wedstrijd tegen Glasgow Rangers dat ik ongelijk zou krijgen, want wat speelde Ajax daar goed. Achteraf heeft dit waarschijnlijk ook meer te maken met het spel dat Glasgow op de mat legde.

Di Lorenzo liet gisteren weer eens zien hoe makkelijk het is om Bergwijn af te stoppen. Altijd maar naar binnen trekken.. in de as is hij onvoorspelbaarder.

Verder overigens genoten van Napoli.. prachtig positiespel en met veel gif. Iets wat bij Ajax totaal ontbreekt. Heb weer veelal lange ballen gezien zoals tegen Liverpool. Onbegrijpelijk om alweer zo de wedstrijd in te gaan.. dit werkt gewoon niet en past überhaupt niet bij Ajax.

Ik heb ook naar Bayern tegen Pilsen gekeken die trouwens een zeer zwakke indruk maakte maar wat mij opviel was in tegenstelling met Ajax, de 2 cv kwamen zelden naar voren zodat verrassingen uitgesloten waren. Wat deden Bassey en Timber zover voorin en tactisch zag het er allemaal zeer belabberd uit. Ik ga geen spelers individueel bekritiseren want het was collectief falen en ben bang dat Schreuder niet de beste man op de juiste plek is en dat gevoel had ik al voordat het seizoen begon. Zijn 1e uitspraak was, ik ga het anders doen dan Ten Hag en geef spelers meer eigen verantwoording, juist dat is het laatste wat je moet doen als je coach bent bij een topclub met veel jonge spelers. Ik zou het knap vinden als hij de kerst nog haalt.

Wat een slechte wedstrijd.
Schreuder die gewoon geen plan heeft.
Blind mag van m bij voorsprong gewoon linksbuiten staan en Martinez als vaste spits.
Op een moment was ik echt de weg kwijt en had ik geen idee wie waar hoort te staan in de verdediging.
Dat is gewoon een schande en kunnen we gerust de coach op aan rekenen.
Nog niet eens gehad over de wissels.

Oke dus.. ik ben nooit echt van het wijzen naar de trainer aangezien de spelers het ook natuurlijk moeten laten zien. Bij EtH ging het ook stroef in het begin maar had ik zeker wel nog vertrouwen in hem en het team. Nu heb ik wel vertrouwen in het team maar niet in Schreuder. Hij gaat gewoon niet samen met het elftal. Het loopt allemaal niet lekker. Erik wisselde ook altijd laat maar nog wel met logica. Dat herpakte die uiteindelijk, gelukkig. Bij schreuder wisselt die helemaal niet en als die wisselt, zijn de wissels volkomen onlogisch! Ik zeg het niet graag en ook niet vaak maar… SCHREUDER ROT OP! 😅 het liefst vandaag, deze man brengt onrust. Alles wat de afgelopen jaren is opgebouwd brand als een kaarsje uit

Als van Gaal Blind nog meeneemt naar Quatar en nog op durf te stellen komen we niet door de voorronde heen. Einde tijdperk Blind en van Gaal.

Dat is inderdaad waar als je erop terug kijkt, Ajax heeft nog geen enkele grote, serieuze wedstrijd gewonnen dit seizoen
Ik heb gisteren voor het eerst eens Schreuder na de wedstrijd gehoord, maar die kerel staat daar een beetje ongemakkelijk te praten, is dit altijd zo bij hem of was dat puur gisteren.

5 oktober 2022 om 11:04

Als je zo’n instelling hebt van zij zijn een maatje te groot dan ga je dat soort wedstrijden ook nooit winnen. Schreuder moet eens leren van dat prachtige CL jaar. Je kan gewoon winnen als je die instelling ook hebt.

Lachertje? Ik denk dat A. Madrid er nog erger voor staat.

Gister te verdrietig om iets te reageren, nu pas bijgekomen en zal ook ik mijn plasje eroverheen doen. Van voor naar achter klopt er gewoon helemaal niets van. Alles waar EtH de afgelopen seizoenen aan heeft gewerkt is als een kaartenhuis ingestort. Álles is weg. Opbouw van achter, creativiteit, vechtlust, you name it. Er zit totaal geen tactisch plan achter. We lijken voor het eerst sinds jaren een bij elkaar geraapt zooitje uit de hoogte gevallen vedettes. De aankopen zijn allemaal waardeloos, onze trainer kan er al helemaal niets van.

Nu in detail. We kunnen niet opbouwen. Is ook helemaal niet gek als we de meest idiote opbouwvariant spelen. Bassey legt de bal op de hoek van de 5 meter en geeft een zacht tikje naar Pasveer. Vervolgens gaat de aanval van Napoli vol druk zetten op Pasveer die de bal alleen lang kan geven op Kudus die tegen 2 gasten stond die allebei 2 koppen groter waren dan hijzelf. Vervolgens moeten we naar het middenveld aansluiten met de verdediging maar dit kan niet aangezien Daley Blind langzamer is dan welke speler dan ook in de Eredivisie, laat staan de Champions League. Rensch bij wie het in geen enkel opzicht te zien is dat hij bij Ajax is opgeleid aangezien hij tactisch alles fout doet. Timber die gister door het ijs zakte, Bassey die de grootste miskoop ooit bij Ajax zal worden en dan inderdaad Blind...

Maar de absoluut meest waardeloze basisspeler die ik sinds Boilesen heb gezien is de op rechtsbuiten gepositioneerde Dusan Tadic uit 2022-2023. Er is geen enkel ding wat hij niet fout heeft gedaan. Ballen van zijn voet, lopen huilen op de grond, levert elke bal in, verliest elk duel, liep uiteindelijk elke 'veelbelovende' aanval bij iedereen in de weg en als kers op de taart nog die rode kaart. Als Schreuder hem niet wisselt, dan doet de scheidsrechter het wel. Ook hier was het cynisme bij de supporters te horen. Het feit dat hij niet in de rust is gewisseld laat blijken dat Schreuder in geen enkel opzicht geschikt is voor het leiden van een voetbalclub. Dit was de man achter het succes van Ajax in 2018-2019? My ass. Meest waardeloze persoon (trainer kan ik hem niet meer noemen) bij Ajax in tijden. Dit kan niet zo jongens, je maakt je als club die pretendeert de 'europese top' aan te vallen totaal ongeloofwaardig als je

Het is voor het eerst in mijn leven dat ik vroegtijdig het stadion uit ben gelopen. Na de 1-4 sloeg de sfeer om van boosheid en woede naar cynisme. En geloof mij, dat laatste is vele malen erger.

Nou ben benieuwd wat Valentijn te melden heeft. 2 dagen terug vond hij het absurd dat Malacia boven Blind werd geplaatst omdat hij door City werd weggespeeld dat gewoon de top is. En volgens hem Blind wel zijn mannetje zou staan ondanks zijn beperkingen. Dag later wordt diezelfde Blind zelf helemaal zoekgespeeld door met alle respect gewoon een subtopper.

5 oktober 2022 om 11:21

De tactiek klopte gewoon niet en iedereen bleef maar naar voren stormen. Je zag die Napoli spelers ook echt kijken van he? Loop ik nou helemaal vrij op de goal af? Het was gewoon suïcidaal gedrag wat er vertoont werd. Maarja, Napoli ook niet helemaal als kleine dreumes neerzetten, die hebben echt een heel goed team staan en winnen niet voor niets ook met 4-1 van Liverpool. Helaas hebben we weinig te zoeken in de CL dit jaar met of zonder Blind en Tadic. Slechts Taylor kon een heel klein beetje meekomen, de rest moet in de spiegel kijken en concluderen dat e hun salaris niet waard zijn en beter een andere baan kunnen zoeken.

Er staat in het artikel, de ambitieuze club stevent af op Europa league . Op deze manier stevenen ze af op plaats 4 en directe uitschakeling. Rangers dient 1 gelijkspel en 1 kleine overwinning te behalen tegen Ajax. En dat thuis. Ik zie dat eerder gebeuren dan dat Ajax zichzelf binnen een paar weken hervindt, daarvoor is het programma te kort op elkaar.

5 oktober 2022 om 13:11

Gelukkig is het voor Rangers vast erg makkelijk om een punt tegen Liverpool of Napoli te halen niet waar?

5 oktober 2022 om 13:29

Ik heb nergens geschreven makkelijk, maar Rangers thuis tegen een toch gemankeerd Liverpool en tegen een gemankeerd Ajax......

Je zag al vanaf de CL hymne dat de koppies er bij ons niet fris/ erg gespannen uit zagen. De aanval bij de 1-0 was prima, maar wat er daarna gebeurde... TOTALE wanorde, chaos, paniekvoetbal. Onderlinge afstanden veeel te groot. Opbouw die helemaal nergens op leek, mede door een zeer goed pressend Napoli. Bij de 1-1, waarom lieten Rensch, Alvarez en Timber de voorzet geven in alle vrijheid, waar was die pitbull mentaliteit? Vier spelers die in alle vrijheid door konden komen richting strafschopgebied.

Ik zie hier een team met totaal geen zelfvertrouwen, waarbij de afstelling tussen de linies op z'n minst waardeloos is te noemen, geen driehoekjes, geen positiespel, geen versnellingen, geen normale schoten op doel, afgezien van Taylor die het overigens erg aardig deed.

Ajax lange ballen snel thuis tegenover de voetbal machine genaamd Napoli. Wat een contrast met voorgaande jaren, ongelooflijk

Je zag al vanaf de CL hymne dat de koppies er bij ons niet fris/ erg gespannen uit zagen. De aanval bij de 1-0 was prima, maar wat er daarna gebeurde... TOTALE wanorde, chaos, paniekvoetbal. Onderlinge afstanden veeel te groot. Opbouw die helemaal nergens op leek, mede door een zeer goed pressend Napoli. Bij de 1-1, waarom lieten Rensch, Alvarez en Timber de voorzet geven in alle vrijheid, waar was die pitbull mentaliteit? Vier spelers van Napoli die in alle vrijheid door konden komen richting strafschopgebied.

Ik zie hier een team met totaal geen zelfvertrouwen, waarbij de afstelling tussen de linies op z'n minst waardeloos is te noemen, geen driehoekjes, geen positiespel, geen versnellingen, geen normale schoten op doel, afgezien van Taylor die het overigens erg aardig deed.

Ajax lange ballen snel thuis tegenover de voetbal machine genaamd Napoli. Wat een contrast met voorgaande jaren, ongelooflijk

Je zag al vanaf de CL hymne dat de koppies er bij ons niet fris/ erg gespannen uit zagen. De aanval bij de 1-0 was prima, maar wat er daarna gebeurde... TOTALE wanorde, chaos, paniekvoetbal. Onderlinge afstanden veeel te groot. Opbouw die helemaal nergens op leek, mede door een zeer goed pressend Napoli. Bij de 1-1, waarom lieten Rensch, Alvarez en Timber de voorzet geven in alle vrijheid, waar was die pitbull mentaliteit? Vier spelers van Napoli die in alle vrijheid door konden komen richting strafschopgebied.

Ik zie hier een team met totaal geen zelfvertrouwen, waarbij de afstelling tussen de linies op z'n minst waardeloos is te noemen, geen driehoekjes, geen positiespel, geen versnellingen, geen normale schoten op doel, afgezien van Taylor die het overigens erg aardig deed maar een erg kwalijke rol had bij de 1-5 met twee keer balverlies op rij.

Ajax lange ballen snel thuis tegenover de voetbal machine genaamd Napoli. Wat een contrast met voorgaande jaren, ongelooflijk

Je zag al vanaf de CL hymne dat de koppies er bij ons niet fris/ erg gespannen uit zagen. De aanval bij de 1-0 was prima, maar wat er daarna gebeurde... TOTALE wanorde, chaos, paniekvoetbal. Onderlinge afstanden veeel te groot. Opbouw die helemaal nergens op leek, mede door een zeer goed pressend Napoli. Bij de 1-1, waarom lieten Rensch, Alvarez en Timber de voorzet geven in alle vrijheid, waar was die pitbull mentaliteit? Vier spelers van Napoli die in alle vrijheid door konden komen richting strafschopgebied.

Ik zie hier een team met totaal geen zelfvertrouwen, waarbij de afstelling tussen de linies op z'n minst waardeloos is te noemen, geen driehoekjes, geen positiespel, geen versnellingen, geen normale schoten op doel, afgezien van Taylor die het overigens erg aardig deed maar een erg kwalijke rol had bij de 1-5 met twee keer balverlies op rij.

Ajax lange ballen snel thuis tegenover de voetbal machine genaamd Napoli. Wat een contrast met voorgaande jaren, ongelooflijk

Ajax snapt het belang van moderne backs niet. Blind is geen back. Als je dit roept heb je te weinig respect of iets dergelijks, maar hij is te langzaam en heeft geen longinhoud. Dan kan je in de Eredivisie leuk opbouwen, maar dan ben je geen back. Daarom is ie bij United ook nooit onbetwist geworden en steeds verschoven. Hij heeft een aantal goede eigenschappen die bij elkaar net niet goed genoeg zijn voor welke positie dan ook als je tegen de top speelt. Wat betreft Rensch, die is gewoon niet goed genoeg. Als je die nu nog meeneemt naar het WK kan je het best een dagretourje Qatar kopen.

Je zou eigenlijk hopen dat ze tegen Volendam gelijk spelen. Dan zijn we waarschijnlijk verlost van die waardeloze trainer.

Lachertje van Europa is ook weer overdreven. Het is niet zoals Real Madrid dat thuis van Sheriff Tiraspol verloor. Napoli is een gevaarlijke tegenstander en koploper in de Serie A die een flinke tik heeft uitgedeeld. Bovendien won Real Madrid dat seizoen alsnog de Champions League. Dus vandaag uithuilen en daarna er weer volle bak voor gaan!

PSV taferelen noem ik het ook wel. Alleen Ajax staat daadwerkelijk in de Champions League te schutteren. Je wist dat Napoli moeilijk zou worden.. maar 1 -6 in eigen huis.. wtf!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren