Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Huntelaar en Hamstra tonen geen enkele interesse meer in Ihattaren’

Laatste update:

Volgens Valentijn Driessen sorteert Ajax voor op een afscheid van Mohamed Ihattaren. De twintigjarige aanvallende middenvelder annex buitenspeler wordt momenteel gehuurd van Juventus, maar door dreiging en intimidatie uit het criminele milieu lijkt een langer verblijf in Amsterdam uitgesloten. Dat schrijft Driessen in zijn wekelijkse column voor De Telegraaf.

“De leiding van de club met de technisch verantwoordelijken Gerry Hamstra, Klaas-Jan Huntelaar en Alfred Schreuder keren zich steeds verder af van Ihattaren”, schrijft Driessen. “Hoewel hij door de politie nergens wordt gekenmerkt als verdachte zette Ajax Ihattaren toch tijdelijk uit de selectie vanwege intimidatie en dreiging rond hem.” Ajax heeft een koopoptie van twee miljoen euro bij Juventus bedongen. Driessen verwacht echter dat Ajax op 31 december, nu er opnieuw een speler bij justitie in beeld is gekomen, ‘zo goed als zeker’ afscheid gaat nemen van Ihattaren.

De Amsterdammers maakten vorige week via de officiële kanalen bekend dat Ihattaren geen vast rugnummer kreeg toegewezen. “Ondanks de ernst van de situatie getuigt het van buitenaf niet bepaald van goed en veilig werkgeverschap richting Ihattaren, die keer op keer wordt geconfronteerd met uitsluiten en buitensluiten door Ajax, waarmee zijn status als volwaardig selectielid sterk wordt ondermijnd”, aldus Driessen.

Ajax meldde daarnaast dat Ihattaren een individueel programma moest afwerken. Volgens Driessen doet hij dat niet op Sportcomplex De Toekomst, maar met een fysiektrainer onder de rook van Hilversum. De columnist schrijft dat Hamstra en Huntelaar nog geen moeite hebben genomen om contact met Ihattaren op te nemen. “Geen belletje, geen appje en geen bezoekje; het duo toonde geen enkele interesse over hoe het hun speler Ihattaren verging, hoe hij de week ervoer en hoe hij er mentaal en fysiek voor stond. Uit menselijk oogpunt onverteerbaar.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik begrijp niet waarom ze dan nu niet meteen er een streep onder zetten. Waarom terugkomen op 31 december, dan kunnen ze beter nu er een punt achter zetten dat zal voor Ihatarren ook beter zijn. Misschien kan hij ergens anders nog aan de bak komen.

8 augustus 2022 om 11:36

Die jongen heeft nog gewoon een contract, dat kun je niet zomaar even eenzijdig opzeggen.

8 augustus 2022 om 11:41

Ik was in de veronderstelling dat hij nog een seizoen bij Ajax zou blijven, maar dat is dus maar een half seizoen. Maar alsnog voor alle partijen is het toch beter om dit te beëindigen, als hij toch geen rol meer gaat spelen. Voor Juve ook beter als hij naar een andere club kan.

8 augustus 2022 om 12:03



@memphisdepay,

Persoonlijk geloof ik niet wat Valentijn Driessen allemaal schrijft, Ihatarren is gewoon welkom op de toekomst naar mijn weten. Hij krijgt begeleiding die door Ajax ingehuurd is, krijgt voedingschema's en trainings schema's. En dat mag hij allemaal gewoon op het complex uit voeren. Verder word hij niet geweerd van de selectie en dergelijke.

Het zou mij dan ook verbazen, dat ze de beste speler van de voorbereiding, na 1 akkefietje laten gaan. Terwijl hij de afgelopen 8 maanden alleen maar positief in het nieuws is geweest op dat akkefietje na.

Dat klinkt niet als Ajax, Hamstra en Huntelaar. Welke natuurlijk de afgelopen weken ook nog op en neer naar Mexico zijn gegaan, Italie geweest zijn. Bezig zijn geweest met het slijten van Klaiber, een mogelijk vertrek van Schuurs. En hun uiterste best doen om o.a. Magallan en Pierie nog kwijt te raken.



8 augustus 2022 om 12:13

D-BErgkamp

Ben met je eens. Heb ergens onder ook ongeveer zelfde gezegd over waar H&H druk mee bezig zijn.

Daarnaast toevoegend. driessen zeurde zelfs paar dagen geleden waarom Ajax geen rugnummer heeft gegeven. Dat het nergens op slaat want hebben nummers tot 90.

Als de problemen echt zijn, dan was driessen er echt wel van op de hoogte. Het zou niet shocking dan zijn waarom geen rugnummer gegeven is. Hij zou dan ook weten dat H&H al tijd geen contact hebben etc

8 augustus 2022 om 12:17

@D-Bergkamp,

Dat hij begeleiding krijgt vind ik niet gek. Als je dat niet meer krijgt dan heb je het wel heel erg verpest. Denk zelfs dat Ajax het contractueel verplicht is om hem dat aan te bieden.

Het zou mij niet zo verbazen. Het is natuurlijk niet zo maar een akkefietje en wij weten ook niet wat er allemaal is gebeurd. Ook is hij al een speler die weinig krediet heeft op basis van het verleden en zijn zeer slechte fysieke staat waar hij bij Ajax mee begon.

Huntelaar en Hamstra zullen het vast druk hebben maar een appje of belletje moet echt wel mogelijk zijn.

8 augustus 2022 om 12:31

Huurcontract kan je wel opzeggen hoor

8 augustus 2022 om 12:40

@memphisdepay,

Dat er een akkefietje heeft plaats gevonden, dat geloof ik zonder meer, gezien zijn verleden is dat zeker een realistische mogelijkheid. Alleen geloof ik ook dat Ajax daar rekening mee heeft gehouden. Die jongen begon 8 maanden geleden onder begeleiding van Vanenburg aan een traject waarvan iedereen wist dat het lang ging duren. En waarvan iedereen wist dat het met pieken en dalen zou gaan.

Zou het dan niet heel raar zijn als er bij een eerste "dal" of Akkefietje gelijk de handdoek in de ring gegooid word?

Ajax is misschien contractueel verplicht om begeleiding te geven, alleen zit daar wel een breed spectrum in hoe dat gaat en hoe je dat kan doen. Je kan een speler ene training+voedingschema sturen en vervolgens thuis laten en voor zichzelf trainen.

Of

Je laat een speler naar de club komen, behandelen door de fysio's, training met fysio's. Bied hem begeleiding aan bij therapeuten, werkt samen aan de trainingschema's en helpt met zijn voeding.

Het laatste is hetgeen, dat naar mijn weten gebeurt. Dat getuigt toch wel van betrokkenheid van de club bij Ihatarren. En als je inderdaad bedenkt dat de laatste twee weken enorm belangrijk zijn geweest voor Huntelaar, Hamstra en Schreuder. Dan moet het ook te accepteren zijn dat andere mensen binnen de club even de teugels omtrent Ihatarren nemen.

8 augustus 2022 om 14:11

D-Bergkamp,

Laten we hopen dat het nieuws van Valentijn onzin is, anders zou je een streep door Ihataren moeten zetten.

Zo zonde als het waar is, hopelijk kan hij afscheid nemen van deze ( vrienden) en zich 100 procent op voetbal richten.

Ben bang dat hoe dan ook, er iedere keer spreekkoren gaan komen bij iedere wedstrijd die hij eventueel gaat spelen bij Ajax.

Mo ik wens je het beste en hoop dat je sterk genoeg bent om hier mee te leven, wat zou ik je graag zien in het eerste van Ajax.

8 augustus 2022 om 14:34

Ik geloof ook het verhaal van Valentijn niet. Maar om het nu al af te doen als akkefietje???
Als je jouw auto uitleent aan de mocromafia?

Welke club gaat er nog investeren in een jongen die in aanraking is geweest met de criminele wereld. Ik ben bang dat zijn carrière wel over is. Wat erg jammer is.

8 augustus 2022 om 11:32

Het is niet alleen dit incident natuurlijk. Er zijn nu meerdere clubs die zijn handen er aan gebrand hebben toch?
Ik kan me niet voorstellen dat er nu jog een club komt die zeg kom maar mo wij gaan je salaris betalen en kijk naar wat je verder doet.

8 augustus 2022 om 11:34

Klopt wat je zegt. Er is geen 1 club die nog een salaris aan hem gaat betalen. Daarbij wil je ook niet dat de rest van de spelers in gevaar gebracht worden.

8 augustus 2022 om 11:35

Spartak Moskou misschien een optie?

8 augustus 2022 om 11:47

Haha ik denk dat dat oprecht niet zo'n gek idee is. Die Russen schrikken hier niet zo van, plus z'n criminele banden zijn hier in NL. Die lui zien vooral een goede speler

8 augustus 2022 om 11:40

In West-Europa zal hij inderdaad niet snel weer een club vinden. Maar wellicht ergens in Oost-Europa. Vloet en Promes konden daar immers ook nog gewoon aan de bak komen.

8 augustus 2022 om 11:43

Dat gaat helemaal mis iedereen heeft gezien hoe het ging met hem in Italië. Ik vraag me af of het echt zo erg is dat hij nergens in Nederland meer kan voetballen. Vloet en Promes hebben daadwerkelijk iets strafbaars gedaan als je de verhalen mag geloven, deze jongen lijkt gewoon foute vrienden te hebben.

8 augustus 2022 om 12:11

Ihattaren heeft zover kenbaar niks crimineels gedaan staat in de tekst. Alleen een crimineel in zijn auto laten rijden. Om hem met Promes (poging tot moord) en vloet (dronken een kind dood gereden) te vergelijken gaat wat ver. Voor de rest natuurlijk heel dom van hem.

8 augustus 2022 om 14:39

Zolang het erop lijkt dat hij connecties heeft met criminelen zou je als club niks met hem te maken moeten hebben. Je brengt het leven in gevaar van je spelers, medewerkers, familie en supporters.

8 augustus 2022 om 14:56

@zytto34:

Het was idd niet mijn bedoeling om Ihattaren in een rijtje te zetten met Vloet en Promes. "zelfs Vloet en Promes konden daar nog gewoon aan de bak komen" was wellcht een betere verwoording geweest.

8 augustus 2022 om 12:14

Ik denk dat er genoeg clubs zijn. Talent heeft hij genoeg, er lopen vast nog wel een paar trainers en Td's die denken dat het hun wel lukt en dat ze dan goedkoop een top speler kunnen halen.

8 augustus 2022 om 12:23

Denk dat er genoeg clubs zijn die hopen op een goedkope manier een potentiele topper te kunnen binnen halen. En er zijn ook genoeg trainers met een ego die denken dat ze die speler wel in het gareel kunnen houden.

8 augustus 2022 om 13:34

Misschien wat voor Heracles?

8 augustus 2022 om 15:45

Spartak Moskou....die nemen zulke spelers wel hoor.
Echte soldaat.

ALS dit waar is.....en zodra de naam Valentijn Driessen ergens aan verbonden wordt is het in mijn hoofd een enorme als...
Maar ALS dit waar is, vind ik het niet meer dan begrijpelijk. Die jongen is nog niet half binnen en het gaat alleen maar weer over randzaken en lastige dingetjes.
Het gaat bij deze jongen helaas bijna nooit over zijn talent...

Exit en on to the n ext lijkt mij voor Ajax een hele simpele en logische keuze.

8 augustus 2022 om 12:11

Driessen roept idd van alles. Als het waar is, is het heel ernstig. Ik geloof er eerlijk gezegd geen drol van dat ajax geen contact met hem opneemt. Misschien niet H2 of Schreuder, maar iemand van de staf, de arts, de psycholoog, whatever. Maar dat het voor Mo nu wel heel moeilijk wordt, lijkt me duidelijk.

Als het klopt wat er geschreven wordt moet je zo snel mogelijk afscheid nemen van hem. Dit kan je hele seizoen naar de klote helpen als dit gaat door etteren binnen je club.

Ja hehe, lekker terugsturen als hij niet eens bij de selectie zit komende maanden. Dan heeft hij geen pot in Ajax 1 gespeeld, de volle 90 minuten. Je gaat toch geen speler kopen die niet gespeeld heeft, dat lijkt me logisch. Hij heeft nog een paar maanden, maar ik heb er een hard hoofd in dat het gaat gebeuren. Ajax heeft helemaal geen zin in al die randzaken.

8 augustus 2022 om 11:34

Ik denk echt dat ajax zich zwaar vergist heeft die jongen te halen. Je haalt alleen maar negatief nieuws binnen.
Dit was bij psv zo en ook bij juve…
Als dit was gelukt dan haf je een goudhaantje natuurlijk maar de kans was zo klein.
Ajax had dit niet nodig denk ik.
Gegokt en verloren.

8 augustus 2022 om 11:35

Utrecht moet toch blij zijn dat hij uiteindelijk niet naar hun kwam.

8 augustus 2022 om 11:44

Je eerste zin staat dan ook een beetje haaks op je laatste. En zoals je laatste zin was het natuurlijk wel. Ajax nam een gok, een vrij goedkope gok ook. En die pakt verkeerd uit, helaas dat kan gebeuren. Maar er is dus bijna niks mee verloren gegaan, als ie wel goed uitgepakt was dan had je een topspeler gehad die je voor tientallen miljoenen winst door had kunnen verkopen.

8 augustus 2022 om 11:46

Voor een huurdeal met een optie van 2 miljoen was het het wel waard dat risico te nemen. Ik hoefde hem aanvankelijk ook niet erbij, maar voor zo'n deal? Zelfs als hij geen succes was moet je er toch wel 2 miljoen of meer voor terug kunnen krijgen, was mijn redenering.

8 augustus 2022 om 12:18

Ja eens Bliek, we hebben het geprobeerd maar dit gaat hem denk ik niet worden. Hebben ze bij PSV goed gezien, credits aan hen. Wij zijn er helaas nog ingetuind, al heeft het ons natuurlijk in principe niks gekost buiten de onrust. Helaas.

8 augustus 2022 om 12:20

bliek

Juve zou ik niet meerekenen. Die gast was totaal niet in staat om daar te presteren, mentaal absoluut niet klaar voor. Bij Ajax leek het goed te gaan, en er is een kansje denk ik dat het alsnog goed gaat. Maar die wordt wel steeds kleiner.

8 augustus 2022 om 14:43

Met de informatie van toen was het inderdaad een goede gok die veel kon opleveren. Met de informatie die nu opduikt zou je de banden zo snel mogelijk moeten verbreken.
Zeker niet meer bij een ander elftal laten voetballen. Straks komen er nog andere jeugdspelers van je bij de vriendenkring van Mo

8 augustus 2022 om 11:35

Toch blijft het doodzonde. Het huren van Ihattaren met optie tot koop van 2 miljoen werd toch wel gezien als een enorm goede deal van Ajax. Zag genoeg reacties voorbij komen dat Ajax hem wel weer even op het rechte spoor zou zetten en de volgende miljoenwinst was bij wijze van al geboekt. Zo makkelijk ligt het dus helaas allemaal niet. Dit lijkt vechten tegen de bierkaai, ook voor Ajax. Afscheid nemen en verder kijken lijkt inderdaad het beste.

8 augustus 2022 om 11:42

Zoals Fossen in een eerder topic al terecht aangeeft, was er idd veel misplaatste hoogmoed onder een deel van de fans hier. Maar dat is opzich geen vreemd verschijnsel

Het is natuurlijk ook raar om te denken dat die jongen overal waar hij gaat problemen veroorzaakt / met zich mee brengt, maar het in Amsterdam allemaal ineens helemaal anders zou zijn.

Ik snap van de club dat ze het willen proberen, dat hebben ze nu op een redelijk veilige / risicoloze manier kunnen doen. Niet gelukt? Dag Mo....veel plezier bij je volgende club.

8 augustus 2022 om 12:20

Helaas ja. Maargoed, er staat weer genoeg kapitaal en ook uit de jeugd met Taylor breekt er weer eentje door. Gegokt en verloren, al is er weinig verloren. Slechts wat tijd dat erin gestoken is. Zonde.

8 augustus 2022 om 12:22

bizzlad

Die reacties waren er zeker, maar ook een hoop scpetische hoor. "niet aan beginnen", "gaat alleen voor onrust zorgen", "heeft gewoon de mentaliteit niet" etc, kwam ook heel veel voorbij.

8 augustus 2022 om 13:33

Ja.....er zijn ook verstandige fans

8 augustus 2022 om 11:38

De transfersom is wel erg laag. 2 miljoen is gewoon helemaal niks voor zo'n speler, als je hem een beetje aan het voetballen krijgt levert hij veel meer op. Hij heeft het volgens mij al weer redelijk verpest ook bij Ajax, maar wat ik in de voorbereiding van hem zag was niet slecht. Als dat kwartje een keer valt kan hij nog steeds een leuke carrière krijgen.

8 augustus 2022 om 12:19

Voetballen kan hij uitstekend, is alleen jammer dat er elke keer dit soort ongein bijkomt. Zeker voor het NL elftal vind ik het jammer dat het voorbij lijkt, hij had de nieuwe creatieve middenvelder kunnen zijn die we missen. Zonde.

Talent is 1, maar alle randzaken moeten ook goed zitten wil je uitgroeien tot een topper. Altijd maar afvragen of het allemaal klopt wat hier staat (zeker als het van Valentijn komt), maar het is wederom schimmig rondom zijn persoon. Ihatarran had echt zo veel beter bij Utrecht kunnen blijven. Minder druk, minder aandacht, kleiner verwachtingspatroon. Ik zou hem als topclub ook lekker laten gaan

Is dit een voetbalwebsite of een online tabloid geworden? Genoeg over een jongen die nauwelijks speelt en nog volwassen moet worden. Schrijf maar weer een bericht wanneer hij vertrokken is bij Ajax of eindelijk weer een potje speelt.

8 augustus 2022 om 12:06

Als het goed gaat is bijna iedere ajax supporter blij met de aandacht en doet zowel ajax ahja hij het goed. Heel veel (psv) supporters hebben al gewaarschuwd voor de keerzijde van Mo. Ook bij psv koste hij uiteindelijk met een energie en frustratie dan dat hij plezier op leverde.

8 augustus 2022 om 12:23

Ik vind de aandacht sowieso terecht. Groot talent, veel problemen, gaat ie het wel of niet halen, dat is gewoon voetbalnieuws. Niet altijd leuk nieuws, maar wel relevant.

8 augustus 2022 om 12:34

Maar wat doet het er nog toe? Ajax heeft het met hem geprobeerd, getracht hem te helpen en zo zelf een goede aanvaller voor weinig geld te krijgen.

Maar als spelers hun auto beschikbaar gaan stellen aan verdachten van zware criminaliteit, om er nota bene mee naar de rechtbank te rijden, dan wordt het imago risico te groot en houdt het gewoon op.

Levert verder geen frustratie op, men schrijft de speler gewoon af en is er klaar mee.

8 augustus 2022 om 13:15

Wat denk je van de sponsoren? Die willen hier ook niet mee geassocieerd worden. Na het echec met Promes en het gedoe met Overmars zullen zij ook wel een keer zat zijn van al die negatieve publiciteit.

8 augustus 2022 om 14:46

Aan de vele reacties bij zijn artikelen te zien is de aandacht terecht. Voetbalzone zal niet als doel hebben om het voetbal journalistiek op een hoger niveau te krijgen. Gewoon zoveel mogelijk personen die de artikelen bekijken voor de reclame inkomsten. Dat lijkt goed te lukken

Zet er inderdaad maar een streep onder, dit gaat zo niet werken. Bovendien hebben we al een overvolle aanval. Mo zou dan in Jong Ajax terecht komen, denk niet dat dat zijn motivatie ten goede komt.

8 augustus 2022 om 14:48

En bij jong Ajax kan hij mooi nieuwe vrienden maken voor zijn leuke vriendengroep 😂

Zonde wat sommige spelers doen met hun talent.

Los van de persoonlijke problemen heb je meer dan genoeg opties op de posities waar Ihattaren kan spelen. Met de komst van die Portugees en het blijven van Antony ben je prima voorzien, en Berghuis kan daar ook nog prima spelen. Kan me ook wel voorstellen dat Ajax momenteel geen gezeik meer wil, na o.a. de problematiek rondom Promes en Labyad. Waar rook is, is vuur en rondom Ihattaren speelt altijd wel iets. Doodzonde, want elke blinde ziet zijn enorme potentie en talent. Maar zelfs als hij nu wegblijft van alle problemen, zie ik geen enkele mogelijkheid op speelminuten. Afscheid nemen lijkt me het beste en dan op persoonlijk niveau maar hopen dat Ihattaren nog wat weet te maken van zijn carrière.

Ik hoopte een jaartje geleden echt dat Feyenoord hem binnen zou halen, maar blijkbaar is het beter geweest dat dat niet gebeurd is! Alhoewel ik toch me afvraag of Slot hem kan helpen, blijft natuurlijk een goede voetballer, maar weet niet of je het nog moet willen proberen...

8 augustus 2022 om 11:39

Ik denk dat het andersom is. Wíl die jongen geholpen worden? En waarom zou heel voetballend Nederland op z'n kop moeten gaan staan om een aan zware criminaliteit gelinkte speler op de rails te krijgen. Laat Ajax zich richten op jongens die wel verantwoordelijkheid nemen voor zichzelf en hard werken en stuur Ihattaren zijn eigen leven leiden.

8 augustus 2022 om 12:24

Haha, er waren ajacieden die riepen dat ze hem bij ajax wel op het rechte spoor zouden krijgen, en nu zelfs een feyenoorder die zich afvraagt of het Slot wel gaat lukken. Wacht eerst ff af wat er van waar is, van dit nieuws. Maar als hij het nu weer verkloot, zou ik mijn vingers er niet meer aan branden.

8 augustus 2022 om 12:29

Denk dat het vrij duidelijk dat er een groot deel van het verhaal waar is. Anders had hij wel een rugnummer gekregen en kon hij gewoon doortrainen. Als het dus echt waar is van de auto uitlenen etc zal Ajax vrij snel het contract ontbinden lijkt mij.

8 augustus 2022 om 12:35

Gaat vanzelf, Ajax zal de optie niet gaan lichten dus is Mo vanaf de jaarwisseling weer een speler van Juve.

Niet dat de Nationale Azijnpisser me hiermee verrast, maar Ajax betichten van 'slecht werkgeverschap' is misplaatst van Driessen. Door de vermeende associatie met criminaliteit is Ajax na Promes, Labyad en (niet vergeten) Overmars, ontzettend voorzichtig geworden - geef ze ongelijk... Maar zelfs als dat niet het geval was: als jij met een controversieel arbeidsverleden een kans krijgt, je doet het twee weken in je proefperiode aardig waarna je -om wat voor reden dan ook- niet werkt en niet levert, denk je dat een bedrijf waar presteren voorop staat (sport) je meer gaat geven dan je tot op dat moment had? Ihattaren heeft nog steeds een handvol maanden om een goede beurt te maken, laat het maar zien.

8 augustus 2022 om 12:38

Niet alleen misplaatst. Schreuder is bij Itaharren thuis op bezoek gegaan. Waarom zou er een hele optocht van allerlei verschillende functies bij Mo langs moeten gaan?

Was Huntelaar ook op bezoek gegaan dan had Valentijn wel geklaagd dat de algemeen directeur niet langs geweest is. Het is gewoon spijkers in laag water zoeken.

Kan misschien beter aan de slag in België en hier zijn carrière herlanceren in alle rust.
Hij is verbrand in Nederland

8 augustus 2022 om 11:39

Club Brugge zoekt denk ik nog wel versterkingen na mislopen Ekkelenkamp voor de 10 en mogelijk vertrek Lang binnenkort.

Was natuurlijk te verwachten. Wel echt heel triest hoe deze jongen het voor zichzelf verpest heeft.

Het feit dat H2 hoogstwaarschijnlijk nog steeds bezig zijn om hun selectie te analyseren en willen versterken heeft hier natuurlijk helemaal niets mee te maken *sarcasme modus uit* Mocht het hele verhaal rond Ihataren kloppen dan kun je er gerust van uitgaan dat Ajax er wel een persoonlijke begeleider of 2 a 3 aan besteed heeft en die brengen weer verslag uit aan H2. De directeur van een normaal bedrijf zal ook niet iedere zieke werknemer dagelijks bellen hoe ze zich voelen. Overdreven manier van sensatie zoeken zoals we helaas ondertussen wel dagelijks gewend zijn van deze zichzelf benoemde voetbalkenner Driessen.

8 augustus 2022 om 11:59

Martin

idd! Ik kan het ook totaal mis hebben, maar volgens mij zijn H&H laatste tijd vooral erg druk bezig (waren) met oa ingaande transfers als Sanchez, Lucca en uitgaande transfers voor Schuurs, Klaiber en mogelijk contract ontbinding van oa Magallan

Natuurlijk was het voorspelbaar dat driessen ook zou komen. Paar geleden was het een schande dat Ajax geen rugnummer gaf aan Ihattaren. Was een zeer klein moeite. En nu opeens weet hij dat iedereen klaar is. Alsof driessen net op de hoogte zou zijn als de geruchten waar zijn.

8 augustus 2022 om 12:12

@krillin,

Waar Ajax 10 jaar geleden misschien nog een koude club was, heeft het ondertussen richting spelers, oud spelers en supporters bewezen een hele warme club te zijn geworden de afgelopen jaren. En ze zijn een bewust langdurig traject ingegaan met Ihatarren, waarvan ze wisten dat er tegen slagen zouden komen. Die komen er namelijk altijd!

Dus Mo krijgt tijdens drie weken niet aanwezig voeding schema's, training schema's. Komt nu ook gewoon op de toekomst, word behandeld door o.a. fysio's van Ajax voor en na training. Ook is Vanenburg nog steeds betrokken bij Mo. En nu zouden ze, na eigenlijk het 1st akkefietje in 8 maanden, gelijk de hand doek in de ring gooien?

Inderdaad tegelijkertijd is H2 bezig met Schuurs, Klaiber, Pierie, Magallan. Zijn ze heen en weer gevlogen naar Torino (schuurs), Toscane (lucca), Mexico (sanchez). En ook nog een eventuele vervanger voor Schuurs natuurlijk.

Ondertussen stond afgelopen zaterdag de seizoensstart voor de deur, werd het na de JC schaal duidelijk dat Schreuder nog genoeg werk te doen had. Goh, zou dat iets zijn waar Schreuder mee bezig was.

Het is inderdaad van de zotte dat mensen dit volledig afschrijven.

8 augustus 2022 om 12:16

D-Bergkamp

Inderdaad wel fijn dat Ajax een warmere club geworden is en spelers niet meer snel afserveert.

Pff ken de tijd nog dat kleedkamer 2 bestond..

Ben echt blij dat Ajax volwassener geworden is en bijv spelers met aflopende contract niet meer gaat verbannen van het team of rancuneus zijn en niet Brobbey terugkopen.

8 augustus 2022 om 12:28

D-Bergkamp. 1e akkefietje of tegen beter weten in doorgaan? Het is niet niks (mocht het waar zijn) wat die heeft gedaan natuurlijk. Even een paar gasten van een zwarte criminele organisatie (waar hij blijkbaar dus warme banden mee heeft) in een auto van de club laten rijden? Dat is niet niks natuurlijk. Straks wordt de auto gebruikt voor wapen/drugshandel? Sta je er al club lekker op. Of ziet deze groep kans om via ihattaren Ajax te infiltreren met criminele activiteiten. Ik zou het wel weten als club. Zo snel mogelijk afscheid nemen mocht die allemaal waar zijn. Stel ihattaren heeft echt warme banden met deze gasten en wilt met ze breken omdat Ajax dat eist, denk jij dat Ihattaren dan verder kan gaan met zijn leven bij Ajax? Dit is niet bepaald een jeugdbende. Die gaan hem gewoon opzoeken. Blijft natuurlijk een gozer die in potentie voor hun veel geld kan verdienen.

8 augustus 2022 om 12:31

Ajax is nog steeds best een koude club toch? Als je ziet hoe ze omgaan met de vrouwen bijv is dat toch niet echt best?

8 augustus 2022 om 12:45

@arsenal890,

Tja, ze hebben hun beste TD in de geschiedenis ontslagen. Ze hebben onafhankelijke onderzoek bureau's ingeschakeld. Ze hebben gesprekken gevoerd met alle vrouwelijke medewerkers.

Verassing, alle vrouwen werken er nog. Er zijn er zelfs vrij veel bijgekomen recentelijk.
Er is in de tussentijd geen enkele aanklacht ingediend bij de officier van Justitie.
Er is door de OVJ zelf ook geen reden gezien om een procedure op te starten.
Daarmee zijn er geen strafbare feiten gepleegd.

Hetgeen dat jij hiermee roept is pas niet best, een club veroordelen terwijl er volgens het rechtsysteem in Nederland geen strafbaar feit is gepleegd. Er is zelfs niet genoeg gebeurt om het te onderzoeken.

Dat maakt van jou iemand die aanklager, rechter en beul probeert te zijn. Die mensen zijn pas gevaarlijk voor de samenleving.

8 augustus 2022 om 12:49

@ducktaildo,

Ik zie het juist andersom, als bedrijf/club in nederland heb je buiten een financiele verplichting ook een morele verplichting aan je personeel. Als bedrijf zijnde iemand laten vallen die 1 mis stap begaat is enorm zwak. Zeker als je van te voren weet dat die persoon een verleden heeft, je samen een traject aan gaat en dat de kans op mis stappen tijdens dat traject heel groot aanwezig is.

Ik gun iedere 19/20 jarige jongen die zijn vader verliest de juiste begeleiding. Omdat bij het gebrek van begeleiding het bij heel veel jongeren mis zouden gaan. Het enige nadeel dat Ihatarren heeft is dat hij ook nog veel geld heeft en daarmee een doelwit kan zijn.

Als werkgever heb je de morele verplichting om zo een jongen bij te staan in mijn ogen. Gelukkig kan ik als werkgever voor mijzelf zeggen dat wij er wel zo in staan voor ons personeel. En dat levert loyaal gelukkig personeel op.

8 augustus 2022 om 12:55

D-Bergkamp. Ik vind dat een morele verplichting zijn grenzen kent. Vooral als je eigen bedrijfsvoering in gevaar komt. Nogmaals, hij laat zich in met de moccromaffia, dat zijn geen kinderachtige jongens. Zijn bereid om moorden te plegen voor hun gewin. Als bedrijf wil jij toch daar zover mogelijk van wegblijven? Of vind jij het een verantwoord risico om verder te gaan met een speler die zich inlaat met een criminele bende? Ajax heeft zijn nek uitgestoken voor hem, en in ruil daarvoor krijg je de moccromaffia in je organisatie. Ben toch wel benieuwd hoe jij zou handelen mocht opeens de moccromaffia op je bedrijven terrein staan omdat een werknemer van je had beloofd dat die wel een auto van de zaak kon regelen voor transport. Denk dat je dan toch wel even een goed gesprek aangaat, en dan neem ik nog niet in een ogenschouw dat Ajax een club is met een nationaal en internationaal imago en altijd onder een vergrootglas ligt. Als zoiets gebeurt bij het plaatselijke industrieterrein dan kraait er er geen haan naar. Ajax heeft als BVO toch wel een andere meetlat wat dat betreft. Maar zo kijk ik er naar. Mocht Ihattaren nu opeens een maandje niet komen opdagen omdat die een terugval had, dan snap ik je betoog. Maar gelinkt worden met 1 van de zwaarste criminele organisaties van Nederland die je niet zomaar loslaten (mocht hij dat willen), dat vind ik toch wel echt een brug te ver. Vind ik wel meer dan alleen een 'akkefietje'

8 augustus 2022 om 13:02



@D-Bergkamp Volgens mij zegt @arsenal890 nergens dat Overmars zich voor de rechter moet verantwoorden. Hij zegt dat het niet best is zoals Ajax (destijds mede vertegenwoordigd door directielid Overmars) is omgegaan met vrouwen. Hier zegt hij niks verkeerd mee. Sterker nog, hij drukt zich netjes uit want het is natuurlijk een grote schande dat een Technisch Directeur foto's van zijn kleine jongen stuurt naar ondergeschikte werknemers. Dat jij het allemaal probeert te bagatalliseren zegt meer over jou dan over @arsenal890.

8 augustus 2022 om 13:21

Hou op te bagatelliseren. Dit is geen akkefietje. Een akkefietje is een keer onenigheid op de training of te laat komen. Omgang met criminelen en die je in je club auto laten rijden is gewoon erg dom. Notabene betrokkenheid bij het Marengoproces de meest spraakmakende zaak sinds jaren. Waarbij de hoofdverdachte verdacht wordt van de moord op Peter r de Vries ook nog een groot Ajax supporter. Dit kun je geen akkefietje noemen en als Ihataren dat ook niet snapt is hij nog dommer dan ik dacht.

8 augustus 2022 om 13:30

@master 1,

Dus omdat 1 persoon binnen een bedrijf van 408 FTE zichzelf misdraagt is de hele club Ajax gelijk geen warme club meer? Arsenal890 scheert even de hele club Ajax over 1 kam op basis van de fouten van 1 personeels lid. En ik noem het bewust fouten, want tot dat er een rechter een uitspraak over heeft gedaan is men onschuldig tot men schuldig bewezen is.

De grote fout die Arsenal 890 en jijzelf maakt is doen alsof Overmars de hele club Ajax is. Overmars is één individu, niet de club.

Zie het andersom, als 1 van jou collega's zich aan een vrouw vergrijpt. Ben jij dan ook per direct geen warme persoonlijkheid meer?

8 augustus 2022 om 13:39

@ducktaildo,

En weten we wanneer alle dingen plaats gevonden hebben? Of wat de oorzaak van deze situatie is geweest? Misschien is dit een gevolg/afwikkeling van dingen die al maanden geleden gebeurt zijn geweest?

Een mogelijke situatie schets, Ihatarren is voor zijn periode bij Ajax al met de verkeerde personen in contact gekomen. En er staan nog rekeningen open die ze nu komen vereffenen. Moet Ajax dan nog steeds per direct de hand doek gooien?
Of was dit iets wat tijdens het traject naar voren kon komen?

Een andere situatie schets, familie en/of vrienden van Ihatarren zijn met de verkeerde mensen in problemen geraakt. En die verkeerde personen komen bij Ihatarren het geld ophalen omdat ze weten dat hij het geld heeft.
Moet Ajax dan nog steeds per direct de hand doek gooien?

Dit bedoel ik met een morele verplichting als werkgever naar werknemer, tot dat de feiten boven tafel zijn is er een morele verplichting naar je werknemer van vertrouwen. Je kan niet iemand zomaar 1.2.3 laten vallen als het ene keertje tegen zit.

Eerst uit zoeken wat er precies is gebeurt, waarom het is gebeurt, hoe het op te lossen is en hoe het te voorkomen is. Na een grondig onderzoek kan je pas beslissen of Ihatarren er echt bij betrokken is geraakt en of je actie moet ondernemen. Dat is je morele verplichting als werkgever naar je werknemer. Laten we voor op stellen, het artikel stelt ook duidelijk: De politie heeft Ihatarren in geen enkel opzicht als verdachte aangemerkt.

Moet jouw werkgever jou ook per direct laten vallen, als er mogelijk verhalen zijn over verkeerde dingen in je leven? Ook als de politie je niet als verdachte beschouwd? Of moet je werkgever luisteren naar jou kant van het verhaal en aan de hand daarvan passende actie ondernemen?

8 augustus 2022 om 15:23

Is Vanenburg sinds afgelopen weekend weer bij Mo betrokken? Vorige week zei Vanenburg namelijk al een hele tijd geen contact meer met Mo te hebben

8 augustus 2022 om 12:40

De trainer was al bij hem langsgegaan. Daarom wordt Schreuder niet genoemd door Valentijn maar begint hij over de TDs.

Ben benieuwd hoeveel haat er weer op deze post komt. Wie weet nu eigenlijk de details?? Misschien is hij wel onder dreiging met die gasten meegegaan.. Als je namelijk 1 x de verkeerde move maakt zit je vast aan die gasten en het maakt hun niks uit wie je bent, hoe bekender hoe beter, afpersing etc etc…. Mooi dat daar NIEMAND iets over schrijft…
Iedereen heeft maar zijn mening klaar!! Hoeveel voetballers komen van de straat waarbij 25% iets doet met zijn leven vanaf de straat en 75% gaat het zwarte pad op. Maar wel voor eeuwig vrienden blijven. Alsof het zo makkelijk is om afstand te doen van je broeders van de straat. Er komt hier zoveel meer bij kijken dan menig eff neerploft hier op VZ… meningen zonder enige gedachte wat er allemaal schuil gaat. Drama NL tegenwoordig met een ieder zijn mening en niemand behalve de kring rondom Mo weet hoe het zit….

8 augustus 2022 om 11:39

Dat is het hele idee van een discussieforum beste Sjakie. Van heel veel zaken hebben we toch niet alle informatie voorhanden? En je reactie 'Drama NL' is echt lachwekkend. Alsof dergelijke discussies/meningsvormingen in andere landen niet voorkomen.. maar nee, in Nederland is alles zo slecht, boehoe.

8 augustus 2022 om 11:46

Wat heb je aan een discussie zonder “echte” details?? Niks allemaal gebakken lucht…

8 augustus 2022 om 11:47

Kansarme jongen is het ook hoor. Erg triest wat er in zijn leven gebeurd is maar er zijn duizenden echte kansarme jongeren die er alles aan zouden doen om zijn mogelijkheden te hebben. Welkom in de grotenmensenwereld Sjakie, waar acties en daden consequenties hebben.

8 augustus 2022 om 11:48

" Mooi dat daar Niemand iets over schrijft"

Waarover moeten we precies schrijven volgens jou dan?
Er zijn indicaties vanuit serieuze journalistieke bronnen waarover we iets schrijven. Dat zie je liever niet.
Maar iets wat jij zo uit de lucht trekt zonder dat er ook maar enige indicatie voor is....daar moeten we ineens een mening over gaan vormen?

Er zijn meer dan genoeg mensen die van de straat komen en een uitstekende carriere voor zichzelf opbouwen. Makkelijk is het niet, maar onmogelijk zeker ook niet. Waarom zou je alle ellende die Mo met zich mee brengt maar gewoon moeten accepteren en begrijpen?

8 augustus 2022 om 12:17

"vanuit serieuze journalistieke bronnen"

LOL, wat? Telegraaf figuren serieuze journalistieke bronnen noemen is vrij lachwekkend hoor. Zowel Mick Wely als John staan bekend als wisselvallig qua betrouwbaarheid in de wereld van misdaad berichtgeving. Af en toe een vette scoop dankzij goede bronnen dicht op het vuur, maar ook heel vaak zitten ze er gigantisch naast en gooien het - typisch Telegraaf - gewoon de wereld in zonder enige zekerheid. Die van het NRC, AD, Parool, hebben meer geloofwaardigheid. Boevennieuws.pro en Misdaadjournalist zijn het best ingevoerd. (verbluffend goed zelfs)

8 augustus 2022 om 13:34

We kunnen van mening verschillen natuurlijk, maar John vd Heuvel is nou net een van de weinige journalisten die ik idd wel heel serieus neem.

8 augustus 2022 om 17:52

Ja, nou, ieder z'n ding natuurlijk, maar deze vent schuift vaak genoeg aan bij het grootste roddel programma denkbaar: RTL boulevard. Ik bedoel, die hebben toch niet echt een betrouwbare reputatie laten we maar zeggen

Voor Ajax was dit toch ook gewoon een goedkoop gokje, meer niet. De voetbalwereld is hard. Ajax is geen liefdadigheidsinstelling.

Dit is dan ook wel weer not done.
Zolang hij niks strafbaars doet is hij niet strafbaar.

Dat je hem tijdelijk uit de selectie zet wegens commotie of wat dan ook is te begrijpen.
Maar je kunt potverdikke toch wel contact met hem houden.

Hoe moeilijk is het om te bellen of te appen.

8 augustus 2022 om 11:51

Jij hebt Driessen gesproken begrijp en kent alle details? Ik niet namelijk, dus ik ga er ook niet over oordelen wat Ajax wel doet of zou moeten doen.

8 augustus 2022 om 21:01

Ik reageer enkel op wat ik lees...

Super jammer zou ik dit vinden. Ik zou hem zo graag in ons Ajax shirt zien schitteren, maar goed. De eindverantwoordelijk ligt uiteindelijk bij hem. Zo zonde, ik heb er een hard hoofd in dat hij nog voor Ajax uit zal komen maar ik hoop het van harte. Het blijft een kwaliteitsspeler met enorme potentie

Bij Ajax lijkt het mij allang klaar. Dat nieuwtje van vandaag is ook niks nieuws. Bij Ajax weten ze al weken dat dit eraan zat te komen. Die zullen echt wel door politie/recherche op de hoogte zijn gebracht van wat er gaande is rondom hem. Daarna hebben ze met Conceicao een extra speler gekocht voor op zijn plek. Ja, waar moet je dan heen als onschuldig, naïef, gevoelig en onderontwikkeld joch? Zal ik het maar zeggen? Royal Antwerp!

Als dit waar is met al die zaken rondom het criminele milieu dan is het klaar met hem. Ajax heeft hem alles gegeven om zijn voetbalcarrière op de rails te krijgen. Maar als je dit doet dan houdt het gewoon op.

Tjah wat moet je er nog over zeggen. Na die goede wedstrijd van hem in de voorbereiding had ik goede hoop dat het nog goed zou komen met Ihattaren. Gelukkig zijn met de nieuwe aankopen alle posities voorin zeker dubbel bezet (hoewel het natuurlijk afwachten is hoe goed Conceicao is/wordt). Maar ik ga er vanuit dat het afscheid nemen wordt, want het is elke keer wel weer wat met Mo. Bovendien heeft Ajax met Promes, Labyad, Onana en Overmars wel genoeg gezeik gehad de afgelopen jaren, dus iemand die dit om zich heen heeft hangen, kun je er beter niet bij hebben.

Vind dit eerlijk gezegd niet echt opvallend. Was al wel bekend dat Mo “vrienden” in Utrecht had die niet zuiver zijn.

Ik vind de column vooral een hersenspinsel van Driessen. Hij benoemt een aantal omstandigheden en trekt daar een conclusie uit. Nergens zie ik een onderbouwing van de feiten die hij noemt. Hoe weet Driessen dat er helemaal geen contact is geweest? Ik zie geen enkele verificatie. Is Huntelaar of Hamstra of Mo gevraagd naar de gang van zaken? Zo ja, vermeld dit. Zo nee, benoem het niet als feit. Trek geen conclusie, dat Ajax zo goed als zeker hem naar de uitgang aan het werken is. Geef aan dat het jouw mening is dat hij op weg is naar de uitgang.
Het is mooi opgeschreven. Maar daar is alles mee gezegd voor mij.

8 augustus 2022 om 12:13

Precies en daarom moeten mensen vooral niet oordelen. Al helemaal als je altijd Valentijn neerzet als iemand die z’n mond moet houden en dan nu wel alles gelooft wat er uit zijn hoofd komt.
Ajax en Mo. Die weten wat er echt speelt.
Zolang die niks zeggen ( wat ook niet hoeft) geen conclusies trekken.

Waar is gerald vanenburg in dit verhaal? Die was toch dag in dag uit met hem bezig? Of heeft hij ook zijn handen ervanaf getrokken?

8 augustus 2022 om 15:24

Die zei vorige week al een hele tijd geen contact meer te hebben

Volgens Valentijn Driessen. Heel voorzichtig hier mee zijn mensen. Heel voorzichtig….

Zolang Ajax en Mo zelf geen statement geven….niet oordelen.

8 augustus 2022 om 12:16

Belachelijk dat Ajax dit niet ontkracht!

Of ben ik dan aan het oordelen 😉

8 augustus 2022 om 12:23

Als Ajax alle 'ik heb een mening, maar breng het als feit' moet ontkrachten, dan kunnen ze beter een paar extra medewerkers inhuren. Ik denk dat het simpelweg negeren de beste actie is.

8 augustus 2022 om 12:26



Dat denken ze bij Ajax ook. En ik geef ze groot gelijk. Zelfs als het wel waar is, beter om niks te communiceren. Maar als beursgenoteerd bedrijf moet je wel een keer in actie komen denk ik.

8 augustus 2022 om 12:31

Heb wel vaker fantasierijke verhalen gehoord over mensen, dus dit zou niet de eerste keer zijn. Ik heb zoiets van: als het bewezen is geloof ik het. Het is dat John een bepaald platform heeft als RTL Boulevard geloof ik, maar ik kan ook wat eruit gooien of jij. Ik zie het wel of het waar is.

Daarbij kan ik me voorstellen dat Ajax geen statements maakt. Zij weten het toch misschien ook niet?

8 augustus 2022 om 12:36

Dan kan Ajax drie keer per dag met een statement komen. Heel begrijpelijk dat Ajax nog niks zegt, eerst feiten duidelijk hebben. Iedereen roept wat. Hoeveel verschillende verhalen zijn er al wel niet geschreven?

8 augustus 2022 om 12:43

@yoda: Waar ik me steevast over verbaas is dat Ajax tot de dag van vandaag een samenwerking heeft met de Telegraaf. Nota bene als beursgenoteerd bedrijf zou je je toch niet willen associeren met een "journalistiek" blad praktisch in hun verdienmodel hebben staan dat feiten en fantasie door elkaar mogen lopen.

Enige persoon die noch naar mijn weten voldoende betrouwbaar was, was Peter r de Vries. Althans, als hij over misdaad schreef.

8 augustus 2022 om 13:46

Regulator,
ik ben blijkbaar niet zo goed geïnformeerd, wat ik ook niet claim overigens.
Maar heeft telegraaf een samenwerking? Wat behelst die samenwerking dan?

Ik weet niet wat feit of fantasie is, maar helemaal eens met je dat het vreemd is dat je samenwerkt met een blad dat steeds onwaarheden ventileert.

Ik wil Ihattaren absoluut geen hand boven het hoofd houden, want als je gasten in je auto naar de rechtbank in de bunker in Amsterdam Osdorp laat rijden dan ben je ook niet helemaal verstandig bezig.

Maar Ihattaren zat toch op advies van de politie thuis vanwege intimidatie en bedreiging? En nu heeft Ajax hem om die reden zelfs uit de selectie gezet? Met elk bericht worden de verhalen gekker en is de vraag wat je er van moet geloven of niet.

John van de Heuvel vind ik wel geloofwaardig en betrouwbaar, maar als Valentijntje zich er mee gaat bemoeien dan haak ik al snel af. Die man zegt zoveel onzin waarvan er zo ontzettend veel achteraf toch net ff iets anders in elkaar bleek te steken...

Even los van wat die jongen wel of niet goed heeft gedaan. Valentijntje weet echt niet wie Huntelaar nou wel of geen app stuurt, het is weer een hoop speculaties en sensatiezoekerij. Het gaat hier over een jonge speler die.nog helemaal niet volwassen is. De media doet alles voor de clicks en de verkoop en als het moet ook iemand daarvoor kapot te schrijven. Het enige wat Ajax misschien anders had kunnen doen is toch langer wachten met hem bij het 1ste te betrekken, ik denk dat.nog een jaar in de luwte bij jong Ajax hem goed zou doen.

8 augustus 2022 om 12:23

Dat Mo vorig jaar tegen psv inviel sloeg helemaal nergens op, zeker als je ziet dat hij daarna niet gespeeld heeft. Daarbij kun je veel kritiek hebben op de media, maar toen het goed ging gingen de ajax supporters ook overal los over hem. Ook hier kun je dan wat over zeggen.

9 augustus 2022 om 18:58

Ik begrijp je punt niet helemaal, ik geef aan dat Ajax hem misschien te vroeg heeft gebracht. Wat Ajax supporters over hem roepen heb ik geen idee van want voor de rest volg ik Ajax niet.

Gegokt en verloren. Gelukkig heeft hij Ten Hag nog een binnenpretje opgeleverd toen hij kon invallen tegen PSV

Ajax en Mo gaan binnenkort uit elkaar

8 augustus 2022 om 12:32

Klopt, 31 december loopt het huurcontract af

Juve zit vanaf 31 december weer met deze jongen in de maag, wat moet je hier als club mee? Je kan hm niet weer verhuren aan een andere Italiaanse club

8 augustus 2022 om 12:46

SCIREA1897. Contract ontbinden en je verlies nemen lijkt mij de beste optie. Heeft gelukkig relatief gezien niet teveel gekost.

Volgens Valentijn Driessen. Hoe vaak is het omgekeerde wel niet gebeurd van wat hij riep? Laten we gewoon afwachten, al die verhalen en vooroordelen. Niemand weet hoe het zit behalve Ihatarren zelf en Ajax. Hopelijk krijgt Ajax hem aan de gang. De minuten die hij maakte zag het er heel goed uit, het is nu gewoon afwachten. Hopelijk pakt die snel de draad op en blijft de focus dan ook op voetbal.als je zo'n jonge haalt, dan weet je dat hij ook een terugslag kan krijgen, dat is simpel.

En nu zal ik wel reacties krijgen ja mocromafia dit en dat. Dat is de media en die roepen wel vaker wat. Gewoon rustig afwachten. Als hij echt over de scheef is gegaan zal Ajax zelf wel met een reactie komen.

8 augustus 2022 om 13:01

Maar als het écht zo is dan heeft Ajax natuurlijk een knaller van een probleem. Dat hij vrienden is betekent niet gelijk “is over de scheef gegaan” maar anderzijds, deze specifieke groep zijn echt extreem zware criminelen van de buitencategorie, zowel qua geweld/liquidaties/invloed als de astronomische opbrengsten uit de grootschalige internationale cokehandel. Met als gevolg dat Mo na een tijdje vrij weinig meer heeft te zeggen, en dat ze hem gaan misbruiken. En er wordt dan niks gevraagd, nee er word geëist. Familie onder druk zetten etc. Voornamelijk voor witwassen is Mo (of rijke voetballers) extreem interessant voor de georganiseerde misdaad. Miljoen contant aan Mo, die koopt een huis via zn goedgevulde rekening, staat op zijn naam: crimineel heeft 1 miljoen wit gewassen dmv vastgoed. Punt is: Ajax moet dit niet willen. Een jongen aan het lijntje van de - met afstand grootste/machtigste/gewelddadigste - criminele organisatie van ons land schiet gewoon niet op. Als ze eenmaal beginnen met druk uitoefenen is het afgelopen met z'n carrière, ze bezoeken hem desnoods op de training

Als dit waar zou zijn dan is het ontzettend dom van Mo. Dit was nog zijn enige kans om terug te keren. Gespreid bedje gekregen bij Ajax en als je het dan nog gaat vergooien dan is het klaar lijkt mij. Zonde van de potentie.

Zo bizar dat elke keer de club, de trainer, de zaakwaarnemer onder uit de zak krijgt bij Ihattaren, die zelf voortdurend als onbegrepen jongelingen die zijn vader heeft verloren en er allemaal ook niets aan kan doen door het leven mag. Vind dat Ajax groot gelijk heeft. Als je een mooie vrouw probeert te verleiden en ze hapt niet, ga je het toch ook niet tot in den treure nog eens proberen? Gewoon laten lopen, waarschijnlijk zit er iets mooiers in t vat. Ga lekker aan de slag met die Conceicao en geeft Ihattaren alle ruimte om zich met om het even hoeveel criminelen ook in te laten. Je bent een voetbalclub, een werkgever, geen opvoedingskliniek. Klaar ermee.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren