Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax ontvangt bod van 50 miljoen euro op Lisandro Martínez

Laatste update:

Ajax krijgt waar het om gevraagd heeft: een bod van vijftig miljoen euro op Lisandro Martínez. Dat is het bedrag dat Manchester United - weliswaar inclusief bonussen - op tafel wil leggen voor de 24-jarige Argentijn, zo meldt De Telegraaf. Volgens TyC Sports heeft Martínez ook een lichte voorkeur voor de club van Erik ten Hag, boven het eveneens zéér geïnteresseerde Arsenal.

De aanbieding voldoet niet exact aan de voorwaarden die Ajax stelt aan de verkoop van Martínez, omdat de Amsterdammers een vaste som van vijftig miljoen euro willen zien. Manchester United haalt dat bedrag volgens het Nederlandse dagblad dus alleen als de mogelijke bonussen erbij op worden geteld. Welk deel vast en welk deel variabel is, meldt Mike Verweij niet. Wel weet de journalist dat de bonussen 'goed haalbaar' zijn. Daarmee zal Ajax dus flink aan het denken gezet worden.

Ajax kan een gigantische transferwinst boeken, want Martínez kwam drie jaar geleden voor 'slechts' zeven miljoen euro over vanuit Argentinië, waar hij de clubkleuren van Defensa y Justicia verdedigde. De Telegraaf meldt dat Martínez zijn salaris in Manchester kan verdrievoudigen en vol inzet op een toptransfer. Arsenal, dat minstens twee keer een aanbieding deed, lijkt daarmee buitenspel gezet.

Voor Ajax is het aanbod van de club van Erik ten Hag bijna niet te weigeren. Verweij memoreert de gevoelige kwestie-David Neres uit 2019. In de winterstop van 2019 bood het Chinese Guangzhou Evergrande bijna vijftig miljoen euro voor de Braziliaanse vleugelspits. Marc Overmars wilde het elftal, dat toen aan de vooravond stond van een ongelooflijke Champions League-reeks, niet ontmantelen, en sloeg het aanbod af. Sportief gezien pakte dat niet verkeerd uit, want Neres scoorde kort daarna op memorabele avonden tegen zowel Juventus als Real Madrid, maar vertrok uiteindelijk drie jaar later voor 'slechts' vijftien miljoen euro naar Shakhtar Donetsk.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit is geen 50 miljoen vast bedrag. Ik zou het lekker hard spelen voor onze beste speler vorig seizoen. Hopelijk toont H2 ballen.

8 juli 2022 om 00:49

Wat?? Weet je hoeveel geld dat is voor Martinez? Meteen profiteren van deze dronken beslissing van United. Ik snap echt niet waar ze daar mee bezig zijn, maar ik zou Ajax adviseren smeedt het ijzer nu het heet is

8 juli 2022 om 00:52

Ja, voor een Alvarez ofzo inderdaad. Maar Martinez is daadwerkelijk een topper. Die kan je niet adequaat vervangen als Ajax zijnde. Wat ie bij Utd gaat presteren boeit me vrij weinig. Voor Ajax is dit een zwaar gemis, klaar.

8 juli 2022 om 00:53

Je doet net alsof Martinez een koekenbakker is. Je hebt zoveel spelers al verkocht. Gewoon lekker hoog in de boom zitten.

8 juli 2022 om 01:00

Als je 15 tot 20 miljoen van die 50 miljoen investeert kan je weer een nieuwe topper voor Ajax halen uit Zuid Amerika en dan heb je 30 miljoen winst. Ik zeg verder niet dat Martinez een koekenbakker is, maar ik vind hem verre van 50 miljoen waard. Ik zou het daarom onverantwoord vinden als Ajax hier nee tegen zegt

8 juli 2022 om 01:00

50 miljoen is toch hoog in de boom zitten? Het hangt een beetje van het voorstel van Man United af. Als ze 35 miljoen vast en 15 miljoen variabelen willen betalen zou ik het afwijzen. Maar 45 miljoen vast en 5 miljoen bonussen die goed haalbaar zijn? Lijkt me een uitstekende deal eerlijk gezegd.

8 juli 2022 om 01:01

@Japie drinken beslissing? Wow, United bied 50 en Arsenal was pas net begonnen en zat al op 42 en er was interesse vanuit Chelsea en PSG. Martinez is gewoon erg goed en dat ziet iedereen behalve Japie en zijn consorten. Daarbij zal het worst zijn want Ajax zit niet op die 50 te wachten als ze Martinez verliezen aangezien die bij Ajax enorm belangrijk is. Ajax ziet juist liever kwaliteit dan de euro’s nu. Dat blijft schijnbaar moeilijk te begrijpen.

8 juli 2022 om 01:02

Wat een onzin Japie. Ajax moet hier gewoon het maximale uithalen. Het is zo standaard om zo denigrerend over Ajaxsterren te praten en dan over een half jaar is het weer eens de verdedigende revelatie van de PL, dat hadden we niet verwacht. Nee, Martinez is nu al in Europa van zeer hoog niveau gebleken, heeft bijgetekend dus is gewoon de hoofdprijs. En toevallig krijgt Ajax de afgelopen jaren vrij vaak de hoofdprijs dus kunnen we hier vrij hard to get spelen. Andere clubs in Nederland moeten daar eens van leren.

8 juli 2022 om 01:04

@Aszevedo: je weet dat Ajax 3 jaar geleden al 85 miljoen ving voor een CV he? Dat is bijna 2x zoveel.

8 juli 2022 om 01:06

@myvision 50 miljoen is zelfs veel meer dan de hoofdprijs imo. Wat was de laatste revelatie van Ajax dan bij een grote Europese club? Luis Suarez denk ik

8 juli 2022 om 01:12

@Thamike Waar heb je dat gezien van die clubs en hun concrete interesse? In de wandelgangen zeker? Ik heb daar echt niks over gehoord

8 juli 2022 om 01:12

Frenkie de Jong en De Ligt. Heb je in de gaten hoe Barcelona en Juventus volharden om die bij de club te houden of wil je gewoon niet zien dat zij dragende krachten van hun clubs zijn?

8 juli 2022 om 01:13

@myvision, 75 ving Ajax, maar De Ligt was dan ook wel echt van een ander niveau (met veel meer groeipotentie) dan Martinez. Je vangt echt een enorm bedrag.

Martinez was echt een uitstekende CV, die gaan we echt missen. En in alle eerlijkheid : je verkoopt je centrale verdediger van 1.75 voor een topbedrag, terwijl heel veel buitenlandse topclubs puur op basis van zijn lengte al afhaken. Alleen clubs die ver van hun eigen 16 af spelen (of die intentie hebben) durven dat aan, zoveel zijn dat er niet.



8 juli 2022 om 01:18

Eriksen, Vertonghen, alderweireld

8 juli 2022 om 01:19

Volgens Japie zijn dat flops, ongeacht dat de mening in het buitenland is dat het absolute toppers zijn.

On: wel een goede deal, veel geld voor een eredivisieverdediger. Het lastige wordt alleen iemand terugkopen die vergelijkbare kwaliteiten heeft of kan krijgen. Mij schiet niets te binnen.

8 juli 2022 om 01:19

Eriksen, Alderweireld en Vertonghen zou ik ook allemaal revelaties noemen. Verder was Milik heel erg goed bij Napoli, zijn de Juventus fans positief over De Ligt en doet ook Botman het nu uitstekend. Misschien niet de "absolute top", maar Lille is laatst wel gewoon 1e geworden in de Ligue 1 en Napoli en Spurs doen ook altijd best aardig mee.

8 juli 2022 om 01:20

@myvision Dat zijn toch geen revelaties? Een speler van 86 miljoen en een speler van 75 miljoen. Los daarvan hebben ze nou niet echt het verschil gemaakt bij hun clubs terwijl er een astronomisch bedrag voor is betaald

8 juli 2022 om 01:24

@PeerBerwers in jouw lijstje kan ik me wel enigszins vinden omdat daar een paar namen van toepassing zijn op het woord revelatie. Eriksen, Alderweireld, Vertonghen en Botman waren idd een openbaring. Daar waren veel mensen best verbaasd over dat die het meteen zo goed deden bij hun nieuwe clubs

8 juli 2022 om 01:31

Ajax had Dolberg moeten verkopen voor 50 miljoen aan Monaco toen. Noa Lang had je moeten houden, dan had je nu denk zo 30 tot 40 miljoen gepakt. Met Frenkie, Donny, Ziyech en De Ligt hadden ze de grootste klapper gepakt. Gravenberch en Mazroui hadden beide minimaal 80 miljoen moeten opleveren, maar Ajax had slecht gehandeld. Ook met Bergwijn hadden ze veel eerder moeten kopen, dan hadden ze hem voor goedkoop binnen gehaald, Hetzelfde met Brobbey, gewoon direct laten tekenen of je laat hem banken 2 jaar voordat contract afloopt. Vanaf nu gewoon 4 jarige contracten geven, zodat je voldoende tijd hebt om de waarde omhoog te krikken en zelfs voor de hoofdprijs te verkopen. 2 jaar voor einde moeten ze verlengen of anders moeten ze per direct verkocht worden het seizoen daarna.

8 juli 2022 om 01:40

Je onderschat Martinez echt keihard Japie, hij is de real deal. De afgelopen paar seizoenen bij Ajax is hij echt dè speler geweest waarvan ik elke wedstrijd, CL, Eredivisie of beker dacht: die jongen is veel, veel te goed voor dit niveau. 50 miljoen is volledig terecht binnen deze markt en het wordt een hels karwei hem te vervangen met peppie en kokkie in het technisch management.

8 juli 2022 om 01:52

Voor Ajax vind ik het een prima verdediger, maar niet voor een club die terug wil naar de wereldtop

8 juli 2022 om 01:53

De ligt kan daar in tegen weer amper/ matig voetballen en martinez als een van de betere cv’s van europa momenteel. Kan ook gewoon op 6 spelen en dan niet eens als een slot ala alvarez op de deur maar ook gewoon voetballend, zoals hij dat een seizoen gedaan heeft. Daar vond ik hem misschien nog wel beter. Zijn maar weinig cv’s die dat kunnen, een marquinhos kan dat bijvoorbeeld maar die is ook maar 1,79 geloof ik. En laat united momenteel nou precies zo matig spelen omdat ze alleen maar houthakkers hebben vanuit achteruit die niet kunnen voetballen dus dit type nodig hebben en niet een ander type verdediger als de ligt. 50 vast is gewoon een goed bedrag en eigenlijk zou ik daar nou wel 5 miljoen bonus bij vragen voor als ze champions league behalen aankomend seizoen. Ajax heeft geen geld nodig. Noem mij maar die vervanger waar je het over hebt? Je ziet aan de te dure bergwijn en brobbey dat ajax ook gewoon hoofdprijzen moet betalen en ajax heeft ook genoeg miskopen gedaan afgelopen jaren dus de kans is groot dat je straks 15/20 miljoen betaald voor de volgende magalan pierie of oreguela of iets dergelijks. Als je nou weet dat je ze vervanger als hebt lopen in de jeugd of iets dergelijks begrijp ik het nog, dan loopt hij een talent in de weg.

8 juli 2022 om 02:11

we leven niet in een ideele wereld :P

8 juli 2022 om 02:15

80 voor maz ?? Wat heb jij gerookt

8 juli 2022 om 02:16

Japie hoe weet jij wat Martinez kan bij United?? De clubs komen idd vanuit de wandelgangen en berichten online zoals altijd en als er dan 2 PL teams met status concreet worden en hun bod verhogen dan mag je toch wel toegeven dat het niet zo belachelijk is als jij voor doet. Martinez heeft zich tijdens onze CL campagne comfortabel staande gehouden en is ook de reden van deze interesse.

8 juli 2022 om 02:19

Martinez is de nieuwe Mascherano. Wordt binnenkort basisspeler bij zijn land. Die het beste elftal van de wereld hebben. Je gaat hier nog wel op terugkomen. Liet Haaland totaal kansloos in onderlinge duels en ook Nunez hield hij kalm, met name in Lissabon. Ik ga later trots zijn dat zo'n topper zijn Europese reis bij Ajax is begonnen. Want dit is een echte.

8 juli 2022 om 02:20

@Thamike Hoe weet je wat een Karlsson zou kunnen bij Real Madrid bv? Dat weet je niet omdat hij daar nooit geeft gespeeld, maar ik vind Karlsson niet goed genoeg daarvoor. Dat is een mening en geen feit. Ik vind Martinez geen Europese topverdediger en ik zie hem dat ook niet worden en aangezien United terug wil naar de wereldtop, zou ik persoonlijk geen Martinez halen. Of dat ook zal kloppen of niet zal de tijd moeten uitwijzen

8 juli 2022 om 02:26

Lol als je denkt dat Martinez onvervangbaar is. Voor 40 miljoen haal je bijvoorbeeld een Tah die zeker niet minder is. Naast een Timber moet natuurlijk een verdediger komen met minimaal 1 88 als lengte anders zul je keer op keer geklopt worden op top niveau in de lucht zeker als je de lengte van de rest van de spelers ziet helemaal zonder Gravenbergh. Er lopen zat spelers van het kaliber Tah rond in de middenmoot Duitsland, Frankrijk, Italië of Portugal die prima naar Ajax willen CL spelen. Dat er zoveel geboden word op Martinez is meer vanwege zn veelzijdigheid die ideaal is voor Engelse clubs die moeten rouleren dan voor zn kwaliteiten als CV.

8 juli 2022 om 03:58

Dat hij onvervangbaar is lijkt me toch wel duidelijk. Ajax gaat namelijk nooit 40 miljoen uitgeven aan een verdediger. Dat wordt hooguit 15 miljoen en daar haal je gewoon geen speler voor met de kwaliteiten van Martinez.

Verder ben ik overigens van mening dat 50 miljoen een heleboel geld is voor Martinez, maar als ik Ajax was zou ik toch lekker 50 + 3 vragen. Manchester United is desperate en daar moet je gebruik van maken.

Bovendien vind niemand het hier erg als hij blijft, want wij zien het kapitaal nou eenmaal liever op het veld dan op de bank.

8 juli 2022 om 05:12

Myvision hahaha jouw zin "denigrerend" over Ajaxsterren te praten en dan over half jaar is het weer eens de verdedigende revelatie van de PL"...uh welke Ajacied buiten de Ligt is dat gelukt?🤣 allemaal belanden ze stuk voor stuk op een zijspoor (de Jong deels)..maar ja dat ligt natuuuurlijk nooit aan de spelers zelf he maar aan trainer, club etc die ze niet goed gebruikt. Dus Japie heeft gewoon een punt. Even over Martinez. Natuurlijk verkopen voor dit bedrag.
Toch prachtig bedrag maar hier lees ik ook weer dat ajax het hard moet spelen, prima natuurlijk maar zelf loopt iedere ajcied te mekkeren zodra een andere club het ook hard speelt zoals bij Bergwijn en brobbey..allemaal weer zo hypocriet als wat.

8 juli 2022 om 07:07

En toch moeten clubs minimaal hetzelfde aftikken voor die spelers. En behalve PSG , man city (oneindig geld) en Barcelona (geleend geld) en vooruit liverpool met 1 speler doet geen club dat na corona gen club dat. Oftewel zezijn niet geflopt.wel de verkeerde clubsa gekozen. Top voor Ajax want dan verdienen ze er weer aan..

8 juli 2022 om 07:10

Japie met zijn popie-jopie opmerkingen. Vasthouden aan 50 miljoen. We zitten hier niet op het strand in Blanes.

8 juli 2022 om 07:21

Als je het verschil niet ziet tussen hard spelen voor een dragende kracht (Martinez) en bankzitters met een uitzichtloze situatie (Bergwijn en Brobbey), dan wordt een discussie voeren wel heel lastig natuurlijk. Neemt overigens verder niet weg dat iedere club mag vragen voor zijn spelers wat ze willen.

OT: Gaf gisteren al aan dat Ajax met 45 miljoen ook akkoord moest gaan in mijn ogen, dus met dit bedrag helemaal. Wat het bedrag ook gaat worden, ik neem aan dat we wel kunnen zeggen dat Martinez helaas zal vertrekken. Het zal lastig worden om een vervanger te vinden, maar veel succes en bedankt Licha!

8 juli 2022 om 07:23

Ik ben gestopt met lezen toen je zei dat De Jong deels op een zijspoor in beland.

8 juli 2022 om 08:02

Ben het volkomen met je eens Japie. 50 miljoen is absurd hoog bedrag voor hem. Als ik Ajax was zou ik razendsnel die handtekening zetten voordat ze zich bedenken.

8 juli 2022 om 08:10

Frankie? De ligt?

8 juli 2022 om 08:10

@japie_krekel,

Kun je ook even die toppers noemen die je voor 15-20 miljoen kunt halen?

Zijn allemaal talenten, die moeten nog alles bewijzen, waar ook vaak flops tussen zitten, dus geen zekerheid.

8 juli 2022 om 08:18

@japie_krekel,

Toevallig is Ajax ook een club die terug wil naar de wereldtop, en toevallig is Ajax daarmee beter onderweg dan Man United.

Daarbij kan Martinez echt wel spelen in een team wat de wereldtop wil bereieken.

Behalve lengte, heeft hij alles. Snelheid, pit, goede tackles, goede opbouw.

8 juli 2022 om 08:35

Als cv in de Premier League gaat 'm echter niet worden. Is maar 1,75, dat is gewoon echt niet voldoende. Als cvm wel geweldig denk ik.

8 juli 2022 om 08:35

Boekhouden is niet echt jouw ding.
De winst is gebaseerd op netto verkoopwaarde minus huidige boekwaarde.
Martinez staat voor ongeveer 2,8 mln op de balans dat betekent dat de winst rond de 45 miljoen zal zijn (ik reken ongeveer 2 mln kosten).
De balanspost Martinez is 1,4 mln per jaar aan afschrijving. Als je een speler voor 20 mln haalt met een 5 jarig contract neemt de balanspost toe naar 4 mln en heb je dus een 2,6 mln hogere begroting nodig om hem dekkend te houden.
Je kunt die 45 mln winst in 5 jaar laten vrijvallen in de begroting en hebt dan 5 jaar lang een 9 miljoen grotere begroting maar dat is volgens mij niet toegestaan en in ieder geval niet toekomstbestendig omdat transferinkomsten eenmalig zijn.

Verder wel eens dat je hem zeker moet verkopen, 50 miljoen is een serieus bod en Martinez heeft 3 jaar bij Ajax gepresteerd wat ik beide prima voorwaarden vind om een transfer doorgang te laten vinden.

Mooie prijs en het is Martinez gegund

8 juli 2022 om 08:44

@myvision los van het feit dat jouw definitie van ‘revelatie’ en de mijne heel anders zijn, ben ik het voor het eerst met je eens. Denk dat vrijwel iedereen ziet dat Frenkie en de Ligt gewoon wereldtop kunnen worden, waarbij de Ligt er al heel dicht tegenaan zit voor een verdediger. Ook heb ik geen twijfels dat Martinez mee kan bij United, zeker als je ziet wat daar nu staat. Maar dat clubs niet blind dit soort bedragen neerleggen, snap ik zeker wel. Je noemt namelijk een rij met een paar voltreffers, maar vergeet daarbij dat bijvoorbeeld: Sanchez, van de Beek en Milik voor mega bedragen zijn vertrokken en dit verre van hebben ingelost (van de Beek zou nog kunnen, maar lijkt me sterk). Dan heb je ook nog een Bergwijn, Malen, Lozano die bij PSV voor soortgelijke bedragen zijn vertrokken en het ook niet hebben waargemaakt. Dus ja, je lijstje is enigszins indrukwekkend maar je laat de helft weg.

8 juli 2022 om 09:06

Mee eens. Wat mij betreft een door velen onderschatte speler, maar eigenlijk kun je dit niet weigeren. Ook naar de speler toe is het onverantwoord om dit te laten schieten.

Ik lees veel verhalen over ETH en dat Ajax fans niet zo blij met hem zijn, maar uiteindelijk gaan deze spelers toch vertrekken en een Engelse club biedt altijd meer dan clubs uit andere landen. Financieel gezien is het dus geweldig wat ETH doet, sportief gezien zou het wel eens een overgangsjaar kunnen worden voor Ajax.

8 juli 2022 om 10:13

@pirlotes,

waarschijnlijk hadden jij en japie ook zo'n grote bek over Veltman. Die bakte er niets van volgens velen. Wel gewoon basisspeler bij een Premier league club. Doen de meeste van die oh zo grote talentvolle verdedigers in de eredivisie hem niet na.

Japie heeft dus geen enkel punt. Veltman een aardige verdediger voor Ajaxbegrippen, speelt basis bij een PL club die afgelopen seizoen in de top 10 is geëindigd. Wat gaan een verdediger doen die voor Ajaxbegrippen onder top kan worden ingedeeld.

8 juli 2022 om 10:20

Psvlid,

Het niet waar maken kan allerlei oorzaken hebben, één paar daarvan zijn Tadic en Haller bijvoorbeeld.

Bijna iedereen kan zien dat Tadic een geweldige voetballer is, die bij Southampton te maken had met een aantal mindere voetballers en Haller die het uitstekend doet in Duitsland en bij Ajax maar niet in Engeland.

Het in de sterkte laten spelen van voetballers kunnen alleen trainers die dat zien, om die reden zal Martinez gewoon een tophit bij Manchester worden.

8 juli 2022 om 10:24

@PeetBerwetrs Waarom niet? Ajax heeft Martinez gekocht voor 7 miljoen geloof ik en Sanchez voor 5 miljoen

8 juli 2022 om 10:26

@j3ro3ntj33__ Ajax haalde Martinez voor 7 miljoen en Sanchez voor 5 miljoen. Met een goede scouting is het mogelijk

8 juli 2022 om 11:51

Klopt. Dat is goed gescout. Het punt is: je haalt niemand terug die direct van het niveau Martinez is. Want hoewel Martinez een topper is, heeft het hem ook anderhalf jaar gekost om een basisplek te veroveren en op topniveau te komen. En de Sanchez van 2017 is een klasse minder dan de huidige Martinez, dus zelfs als je zo een fysiek beest binnenhaalt die wel direct piekt, ga je er vermoedelijk ook op achteruit.

8 juli 2022 om 17:02

Idd HakimZiyach22. Je hebt helemaal gelijk. Je moet als Ajax zijnde ook eens voor de kwaliteit van een speler kiezen boven het geld Martinez is als hij een goed WK speelt en nog een goed seizoen bij Ajax minimaal 80 mlj waard. Dus mijn advies is niet verkopen deze kanjer Martinez.

8 juli 2022 om 17:11

Martinez is gewoon meer waard als 50 mlj Japie. Ajax kan bij deze kanjer best nog een jaartje wachten met verkopen. Beleggen op de beurs is een grotere gok als beleggen in Martinez. Zie mijn bericht hierboven.

8 juli 2022 om 00:59

Ajax werkt al jaren met bonusconstructies die goed haalbaar zijn. Als ze 45 miljoen vast en 5 miljoen variabel (maar wel realistische bonussen) eruit weten te halen is dat gewoon een absolute topdeal. Na De Jong en De Ligt gewoon de grootste uitgaande transfer ooit ... voor een uitstekende verdediger. Er zijn betere en belangrijkere voetballers voor minder vertrokken bij Ajax.

8 juli 2022 om 03:13

Ze mogen clubs best tegen elkaar laten opbieden maar martinez is zo ongeveer 1 vd enige spelers die ze zo'n stap best mogen gunnen itt een antony of timber. 50 miljoen is natuurlijk al een geweldig bedrag, maar de transferperiode is nog lang. Gewoon kijken wat er te halen valt

8 juli 2022 om 07:04

Meteen accepteren voordat ze in die lange transferperiode bij hun verstand komen. 50 is echt van de zotte. Ten Hag mag hierna wel een standbeeld krijgen bij Ajax

8 juli 2022 om 05:15

Hakimziyach22: net zoals hard als leipzig en tottenham het ook tegen ajax speelt? Of mag dat niet zeker gezien alle comments daar allemaal op..

8 juli 2022 om 06:26

Lekker domme vergelijking weer, zoals zovelen. Ten eerste mag iedereen vragen wat ze willen. Maar volgens mij is Martinez een basisspeler en een absolute sterkhouder die niet te vervangen is. Terwijl die twee die jij noemt nooit spelen. Maar dat zal je vast niet begrijpen.

8 juli 2022 om 07:13

Och op je teentjes getrapt jochie? Iedereen is te vervangen, ook een Martinez dus niet zo overdrijven. Dus als je nooit speelt mag je daar ook niet een vast bedrag voor vragen?

8 juli 2022 om 07:36

Nee hij vindt dat je er domme praat uitslaat. Vind ik ook. Je mag overigens ook voor een bankzitter hoog in de boom gaan zitten, maar de vraag is of het verstandig is. Bij een zeer gewilde speler weet je dat dat spel met een gerust hart kan spelen. De tijd is onze vriend in dit geval, want als het toch afketst hebben we met onze topper nog. Leipzig heeft dan haar bankzitter behouden, niet heel handig of wel? Jochie.

8 juli 2022 om 07:50

Van mij mag iedereen vragen wat ze willen. Ik hoop ook dat een club Daramy wil hebben voor 20 miljoen. Gelukkig weet ik dat jij dat standpunt nu zal verdedigen, jochie.

8 juli 2022 om 08:10

Zijn vergelijking gaat misschien niet helemaal op, maar Tottenham heeft het hard gespeeld en uiteindelijk 32,5M (minimaal) ontvangen voor Bergwijn. Dan kan jij wel betwijfelen of dat ‘verstandig’ is, maar als het zo uitpakt, hebben ze gewoon uitstekend gehandeld. Edit: Martinez is naar mijn mening 50MIO waard, of dat nou 45+ bonussen of 50 exact is, het is maar waar je je druk om maakt. Iedereen ziet hier de volgende topper in, maar toch zo druk maken om die variabelen. Raar.

8 juli 2022 om 08:37

Natuurlijk mag dat wel, maar ook de fans van United zullen nu zeggen "ze zijn helemaal gek daar".

Altijd zoveel mogelijk eruit proberen te halen en zo weinig mogelijk te betalen, zo werkt het wereldje.

En als een club te ver gaat, doorschakelen naar een andere speler.
Ik bedoel wij hoeven Martinez niet kwijt hoor, ook niet voor 50 miljoen. Ik heb liever dat hij 5 jaar blijft, dan 50 miljoen (behalve als ik dat geld op mijn eigen rekening krijg gestort).

8 juli 2022 om 15:10

En dan niet meer reageren typisch..

8 juli 2022 om 08:24

Als de variabelen idd makkelijk te halen zijn verkopen joh. Prima bedrag, wellicht Arsenal nog vragen of ze eroverheen gaan maar dit ga je toch niet weigeren.

8 juli 2022 om 09:20

50 miljoen (al dan niet met bonussen) is een enorm bedrag voor zo'n speler die echt wel te vervangen is. Wellicht betalen ze extra voor zijn acteerkunsten?
Gewoon doen als je Ajax bent. Denk dat Martinez ook in opstand komt als ze niet akkoord gaan met zo'n bedrag.

8 juli 2022 om 12:04

Wat een grap de bedragen die Ajax ontvangt voor de spelers. Maar mooi vragen natuurlijk Engelse club zijn wel zo gek. Ben zelf niet zo fan van deze jongen en raakt snel geïrriteerd maar rare trekjes. Ten hag kan wel een miljard uitgeven maar hoger eindigen dan de 3e plek zit daar echt niet in. Kaarten zijn allang geschut spelers van liverpool en city gaan de stap naar united nooit maken. We benieuwd wat Ajax en Feyenoord gaan doen met al dat geld. Wordt een belangrijk europees seizoen voor Nederland.

Moet dit echt een pushmelding zijn om 00:34? Geen nieuws.

8 juli 2022 om 00:45

Je kan de pushmeldingen ook uit zetten. Beste wat ik ooit heb gedaan haha. Kijk toch vaak op VZ dus geen pushmelding nodig.

Dat was snel, helaas moeten we dan wss afscheid nemen van deze held, mag toch hopen dat schreuder niet het hele jaar met blind op zijn plek wilt spelen, iemand suggesties voor eventuele vervangers?

8 juli 2022 om 00:36

Je hebt Magallan nog...

8 juli 2022 om 00:39

Kik Pierie

8 juli 2022 om 00:38

Joel veltman

8 juli 2022 om 06:30

Is helaas nog maar kort weg, maar dat is inderdaad wel een klasbak. Had in het CL succesjaar oa Ronaldo in zijn broekzak. We hadden geluk dat Mazraoui (altijd verantwoordelijk voor een domme tegengoal) geblesseerd was tegen real en juventus en Veltman net terug was van een blessure. Hij was een van de besten op het veld en had een grote bijdrage bij het verslaan van die teams.

8 juli 2022 om 07:36

Mazraoui stond in de basis in Bernabeu, en hield onder andere die bal aan de zijlijn heel knap binnen waar de 0-3 uit voortkwam weet je nog?

8 juli 2022 om 00:39

Wellicht proberen Davinson Sanchez terug te halen?

8 juli 2022 om 10:31

En dan nog een keer moeten onderhandelen met ome Levy?

8 juli 2022 om 00:40

Blind zou dat prima kunnen, men overdrijft wel heel erg als het om Blind gaat. Schuurs kan er spelen, wellicht het jaar van zijn echte doorbraak. Anders Beugelsdijk; niet bang om een kaartje te pakken wanneer het moet. Of inderdaad Magallan. Ajax zou vast wel een serieuze reservelijst hebben.

8 juli 2022 om 01:21

Joe Gomez (Liverpool)

8 juli 2022 om 01:31

Joe Gomez kost zeker twintig miljoen, verdient nu al 5 miljoen per jaar en kwakkelt permanent met blessures.

8 juli 2022 om 01:37

Joe Gomez is heel dit seizoen fit. Zit helaas alleen maar op de bank. Dit omdat Klopp kiest voor andere toppers. Ik zou niet inzien waarom je de helft van je inkomsten niet zou herinvesteren in een wat mij betreft versterking. Gomez staat er direct.

8 juli 2022 om 02:36

Waarom zou joe ( engels en speelt bij een topclub in de PL) nu in hemelsnaam naar Ajax gaan? Echt, hou het realistisch jongens en niet denken dat ajax iedereen kan halen ... Wie zit er nu te wachten op de mickey mouse league? Joe zal 100% een avontuur binnen de PL bijvoorbeeld verkiezen door de competitie, het land & salaris. Ik zag hier ook memphis gelinkt worden met Ajax??! Ex psver en gewild door veel (subtop)clubs in Europa & dit terwijl hij een mooie status heeft opgebouwd.. ik kan blijven doorgaan, maar het punt is dat we hier niet op career mode zijn & jammer genoeg niet heel de wereld naar Ajax gebracht kan worden.

8 juli 2022 om 03:02

Omdat Joe Gomez bij LFC geen kans meer krijgt, bij Ajax CL kan spelen (geen enkele andere CL team in Engeland is met Joe bezig) en hij vanaf Ajax weer een klapper kan maken om terug te komen op het hoogste niveau (in de basis) en zichzelf weer in het Engels team kan spelen. Ik weet niet hoe een Engelsman over de eredivisie denkt, maar Ajax die indruk maakt in de CL kan helpen. Hoe is J Gomez zijn situatie anders dan dat van Gotze? Die ging ook naar psv

8 juli 2022 om 03:09

Laat maar hij heeft vandaag bijgetekend tot 2027

8 juli 2022 om 02:31

Jonathan Tah, Nuhuen Perez, of bijv Koulybali een keer polsen kost wel veel salaris maar dan heb je ook wat. Gvardiol ook de navraag bij doen direct. Zybirni is een groot talent op FM manager. Bij Atalanta spelen ook serieuze cvs voor een redelijk salaris die evt wel naar Ajax willen.

8 juli 2022 om 02:39

Je bent aan het lachen hoop ik toch hè? Gvardiol en koulibaly naar ajax hahhahahah. Het is nog geen weekend vriend ! 🤣

8 juli 2022 om 02:42

Ik zou bellingham voor het middenveld halen btw . Ook eens polsen bij barca voor pedri. Voor de aanval zou ik eens horen of atleti felix wil lossen zodat hij zijn droom kan waarmaken. Wat denk je @hippestrijder?

8 juli 2022 om 07:07

Waarom zou dat niet kunnen is zeker makkelijk haalbaar

8 juli 2022 om 09:26

Goeie genade. Ik hou ervan als mensen hun mening geven, maar zulke onrealistische gedachten heb ik zelden gezien

8 juli 2022 om 11:42

Mensen zitten wel te grappen hier maar komen met geen enkel argument... sws kan navraag doen geen kwaad. En kom aub een met een inhoudelijk argument vraag ik en aan @mr significant en aan @ Pieter Verbeek

Geweldig bod, maar je krijgt als het tegen zit volgend seizoen misschien 10 mil minder. Mocht er een vervanger klaar staan moet je het natuurlijk altijd doen. Maar het vervelende is, er is niemand die je kan halen en intern is er ook geen goede vervanger. Niet weg doen dus.

8 juli 2022 om 00:47

Er zijn echt wel mensen die je kan halen, het scoutingsapparaat even open zetten en gij zult vinden

Het tandem martinez en maguire

8 juli 2022 om 00:36

Varane?

8 juli 2022 om 01:39

Linksbank

8 juli 2022 om 04:03

Varane kan er net als Maguire helemaal niks van. Hij heeft het geluk gehad dat hij al die jaren naast Ramos heeft mogen spelen. Zonder Ramos lijkt het helemaal nergens op.

Damn, 50 miljoen kan je 2 a 3x een Martinez voor halen. Is een leuke speler in de eredivisie, maar denk dat hij het lastig gaat hebben in de PL

8 juli 2022 om 00:37

Waar haal je die 2 a 3x weg dan? Dan kan Ajax gelijk doorpakken en die weer ophalen

8 juli 2022 om 01:11

Diallo (psg), Lukeba (lyon), Theate (bologna), Carmo (Porto) om maar een aantal linker centrale verdedigers op te noemen. Spelen vrijwel allemaal in een betere competitie en hebben imo meer potentie dan Martinez. Stuur jij het lijstje door naar Huntelaar?

8 juli 2022 om 01:40

Is Carmo niet net 2 dagen van Braga naar Porto?

8 juli 2022 om 10:41

Ajax had er al één op het oog, maar omdat Overmars op de hoogte is van het scouting lijstje bij Ajax heeft die hem al weggekaapt.

8 juli 2022 om 00:44

Noem eens 2 haalbare LCV’s van het kaliber Martinez dan haha. Ik ken ze niet.

8 juli 2022 om 00:50

Of 2 a 3x een Magallan 😉

8 juli 2022 om 07:35

@Hala010
Een transfersom voor een vervanger neerleggen zal niet een onoverkomelijk obstakel zijn voor Ajax maar om spelers te overtuigen om in de Eredivisie te gaan spelen, is wel de uitdaging.

50 mil! Zo....... Waarom niet?....

Prachtig bedrag voor deze krijger. Ik denk niet dat ajax zo snel een vervanger van zijn niveau zal vinden maar met 50 miljoen is wel veel mogelijk. Een nieuwe verdediger erbij en een saul niguez om gravenberch te vervangen.

50 miljoen ,😂 veels te veel man
35 miljoen max strik erom

8 juli 2022 om 00:42

Samen met timber de beste speler in de eredivisie afgelopen seizoen. Dus dat bedrag lijkt mij wel schappelijk. Daar kan ajax een cv voor halen, en gapko voor 18 miljoen.

8 juli 2022 om 00:48

Haha grapjas. Martinez en Timber waren beide erg sterk vorig seizoen maar je kan ook overdrijven natuurlijk.

8 juli 2022 om 01:07

Wie waren er beter dan? Verdedigend kan ik ze niet noemen.

8 juli 2022 om 01:14

Gakpo voor 18 miljoen, maak er maar 35 van

8 juli 2022 om 07:16

wtf is Gakpo?

8 juli 2022 om 01:06

Ik moet zeggen dat ik 35 miljoen euro voor Max wel heel erg veel vind na afgelopen seizoen. Dan lijkt me 50 miljoen voor Martinez een betere deal voor Man United

8 juli 2022 om 01:15

🤣🥸

Dragende kracht, naar mijn mening nog belangrijker dan de Goals van Haller en Antony. 50 miljoen is zeker een uistekende prijs. Denk dat voor Martinez de meeste kansen bij Arsenal liggen overigens

Jammer dat wij hem gaan kwijt raken. Ik verwacht dat ajax dit bod gaat accepteren mocht dit waar zijn. Beter kopen ze dan wel een verdediger bij. Wordt moeilijk om een waardige vervanger te vinden. Wordt toch nog vaak genoeg onderschat deze jongen.

Dan zou hij dus bijna 10x meer opleveren dan hij een aantal jaar terug gekost heeft. Van 7 miljoen naar 50 miljoen.. knap!

8 juli 2022 om 00:54

Ligt dan meer bij ietsjes meer dan 7x dan 10 x. Die 20 miljoen verschil is niet echt bijna te noemen.

Ik vrees dat hij niet meer te houden is voor Ajax. Speler wilt graag weg en brengt een mooi bedrag op (hoger zou niet realistisch zijn). Dit moet je hem ook wel gunnen.

Moet nu wel echt iemand bij achterin. Met alleen Timber, Blind en Schuurs ga je het niet redden. In de jeugd staat ook niet echt iemand nadrukkelijk aan het hek te rammelen.

Lekker door onderhandelen totdat er een vast bedrag van 50M klaar ligt en ondertussen zorgen dat er een vervanger word gescout, er is nog voldoende tijd en het seizoen ingaan met Blind of Schuurs als basisspelers kan echt niet.

8 juli 2022 om 00:57

Als je nu nog moet beginnen met scouten ben je wel wat laat. Er is altijd een schaduwlijst.

Het is natuurlijk een goede speler, maar voor 50 miljoen kun je je denk ik beter versterken dan enkel Lisandro Martinez. Krijg het gevoel dat Ten Hag met dit soort transfers te veel inspraak krijgt in United's recruitment.

Heel jammer dat deze koning vd defensie en dappere strijder gaat vertrekken, maar thats life dus we moeten verder... Dank voor alles.!

Bizar bedrag. Redelijk verdediger, maar niet iemand die United verder gaat helpen. Gelijk accepteren.

Lastige situatie. Een speler die je niet kan of wil missen. Zowel verdedigend als voetballend sterk. Qua mentaliteit zelfs absolute topniveau. Zulke spelers heb je nodig om de volgende stap te maken. Tegelijkertijd heeft hij met zijn professionaliteit en status een zekere gunfactor. Je kunt het ergens gewoon niet maken om hem te behouden als hij weg wil. Dit zijn de situaties dat je gelieve geen trainer of TD van een club wil zijn.

€50 miljoen is een bod die je niet kan weigeren. Ben alleen heel benieuwd wat voor sloper er voor hem in de plaats komt. Liefst een beer van minimaal 185cm

Ik zou het heel jammer vinden als hij weggaat. Maar denk dat het een niet te weigeren bedrag is

Tja voor dit soort bedragen is die gozer ook niet te houden. Wel zuur dat Ten Hag achter iedereen aan zit ook al is het niet geheel onlogisch, zo gaat dat altijd in het voetbal. Ik vraag mij af wie we als vervanger halen of Blind weer LCB word. Niet onlogisch, zeker niet met het WK zal hij daar voor pushen, maar ik mag hopen dat we een directe vervanger halen. Wel zuur hoor, zo is dit de 4de basisspeler die waarschinlijk dus weg gaat en dan is t ook heel moeilijk om Antony tegen de houden.
Toch weer prachtig beleid hoor, die gozer is voor 7 miljoen gehaald is elk dubbeltje waard geweest tot absolute sterkhouder uit gegroeid en gaat nu dus voor 7x zoveel weg.

8 juli 2022 om 00:48

Leuk die miljoenen, maar op veld doen we weer 2 stappen achteruit. Kut zooi

8 juli 2022 om 00:53

Prachtig beleid ik vind dat gewoon dom van de kopende clubs.
Ajax vraagt veel te veel vind het daarom ook goed dat Bergwijn hun meteen 32 mil gaat kosten. Ipv altijd eerste rang willen zitten voor een habbekrats

Ik vind Martinez een van de belangrijkste spelers, bijzonder dat hij zo graag weg wil. Zegt ook iets, gaat niet goed zo bij Ajax. Laat het dan maar een tussen jaar worden. Nu cashen en geen b spelers voor hoofdprijzen halen svp. Dan wordt je maar 2e, is ook CL

8 juli 2022 om 00:49

Tweede? Ajax koopt echt nog wel spelers voor tientallen miljoenen in. Zal lachwekkend zijn als Ajax met Wijndal, Bergwijn, Tadic, Blind etc. niet kampioen wordt.

8 juli 2022 om 00:53

Ajax heeft nooit tussenjaren man. Dat is kleine club mentaliteit. Maar de vervangers moeten wel stevig zijn.

Wie haalt Ajax als vervanger? Misschien Senesi proberen los te weken voor 20-25 miljoen? Ik vind dat wel een jongen die Ajax wat meer pit kan geven aanstaand seizoen. En anders misschien bij Saint Gilles kijken? Die hebben slechts 27 goals tegen gehad in de reguliere competitie. Zullen vast wat goede verdedigers tussen zitten.

8 juli 2022 om 00:59

Senesi? Hopelijk heeft Ajax géén -op-schoot scouting.

8 juli 2022 om 08:29

Senesi voor 20 25 miljoen hehe leuk idee maar dat gaat niemand voor hem betalen

Martinez gaat zich prima staande houden daar en als man u geen CL haalt of ten hag word bijv ontslagen dan gaat hij naar de top van Engeland of spanje. Hij is klein maar wel taai. Snap ten hag wel met deze hij denkt dan heb ik zekerheid en zeker één goeie verdediger. Hij mag maquire zijn fouten gaan lijmen.

Snap echt niet waar United en ten Hag mee bezig zijn. Vind alle namen, op Frenkie na, geen absolute versterkingen. Om over de bedragen nog maar te zwijgen.

Logisch dat Ronaldo geen zin heeft in een seizoen met ellende.
Leuke speler voor de Eredivisie maar is in een Europese top competitie nog nooit getest. Hopelijk haakt Arsenal af vind 40 mil al veel te veel voor een speler waarvoor je nou niet echt een seizoenskaart koopt. Gewoon een doorsnee voetballer waarvan nog gezien moet worden of die de Premier League aan kan.

Laat United hem maar lekker halen volgend seizoen kunnen we dan oordelen of we de plank misgeslagen hebben of dat United met het volgende stukje Deadwood opgescheept zit.

8 juli 2022 om 01:42

Ja, speelt niet de sterren van de hemel zoals een White die zich heeft bewezen internationaal en Europees.

8 juli 2022 om 07:24

Kleuter, wat een zure reactie.

8 juli 2022 om 08:48

Ik denk dat je pH indicator foutief is Samcro.

8 juli 2022 om 09:13

Het is altijd zo ontzettend kinderachtig als mensen met een zwaktebod komen door over de club van iemand te beginnen die reageert, dat verwacht je van accounts die hier net actief zijn onder de zoveelste naam of met een laag puntenaantal. Jou heb ik doorgaans hoger zitten dan je te verlagen tot dit soort dingen, jammer.

8 juli 2022 om 09:22

White was ook niet soeverijn afgelopen seizoen ik heb ook nergens gezegt dat White beter is. Maar White heeft in tegenstelling tot Martinez wel in de Premier League gespeeld. Ik vind dat Ajax gewoon te veel geld vraagt voor een speler die alleen in de Eredivisie zich staande heeft gehouden.
30 miljoen was het maximale geweest.voor hetzelfde geld wat Ajax voor Martinez vraagt hebben wij Gabriel Jesus van City.
Nou ik denk als Ajax de keuze kreeg 50 mil betalen voor Martinez of 50 mil voor Gabriel Jesus dat ik wel weet welke keus ze zouden maken.

8 juli 2022 om 08:46

Was voor Arsenal handig geweest omdat hij op 3 plekken zou kunnen spelen. Althans, zo werd het gezien. Als CV vind ik hem echter veel te klein voor de Premier League.
Arsenal schakelt denk ik gewoon door naar een echte linksback. Een extra cv is niet nodig. Met Gabriel heb je wel maar één linkspoot, maar dit was jaren terug ook geen probleem in het voetbal. Wordt altijd erg overdreven vind ik.

8 juli 2022 om 09:38

Ik ben realistisch is inderdaad handig als een speler op meerdere plekken uit de voeten kan maar is ook tegenlijkertijd een zwakte dat een speler geen specifieke kwaliteiten heeft om op een bepaalde plek de beste ter wereld te worden.
Dan hadden we ook Chambers kunnen houden want die kan ook CV spelen en op de Back posities.
Tavares is nog niet je van het maar was zijn 1ste jaar dus ik val hem nog niet af
Als die zich verbeterd komend seizoen heb je op links Tomiyasu, Cedric en rechts. heb je Tierney en Tavares. Centraal heb je White en Gabriel en Holding en Saliba back up aangevuld met eventueel wat jeugd voor mij hoeft daar voor 50 mil niet een bankspeler bij te komen

Daarbij we hebben toch ook die Torreira gehad
Ook klein mannetje een vechtertje en iedereen was vol lof over hem vanwege zijn passie en strijd maar ik heb niemand meer over hem horen praten dat we hem terug moeten halen. Is ook een speler die heeft niet echt een specifiek iets waarvoor je naar het stadion komt is gewoon een doorsnee voetballer die het moet hebben van zijn doorzettingsvermogen en strijdlust.

8 juli 2022 om 09:57

Nouja, ik denk dat Martinez als cvm wel echt geweldig goed kan zijn. Maar goed, als hij daar top zou zijn en een Tierney of Gabriel valt uit zet je dus je top cvm weer ergens anders neer. Schiet ook niet zo op.

Linksachter moet wel wat bij. Tavares moet verhuurd worden, want afgelopen seizoen was vaak echt om te huilen. Zie wel potentie, maar is nu gewoon nog niet goed genoeg. Zeker met de blessuregevoeligheid van Tierney is dat gewoon gevaarlijk. Verder hoeft er achterin idd niets bij. Je hebt 3 cv's van goede kwaliteit en Holding dan nog als 4e. Op rechts vind ik Cedric als back-up eigenlijk wel prima.

En tja, Torreira wil volgens mij zelf niet blijven. Heeft eigenlijk ook alles om te slagen, maar vraag me af in hoeverre dat gaat gebeuren.

Martinez 50 miljoen. Pfff ik denk dan manu onder invloed is van goed spul.

Waar kan ik de copa libertadores bekijken evenals de Colombiaanse competitie? Maatje van mij heeft sinds kort een app waar die alle zenders wereldwijd op zijn mobiel en tv kan ontvangen evenals Netflix Videoland hbo etc. Iemand enig idee hoe zo’n alles in 1 abbo werkt? Wel handig voor 100 euro per jaar

8 juli 2022 om 05:21

Ik zou zeggen vraag het aan je maatje xD

Begint er steeds meer op te lijken. Dit geld kan Ajax in Brobbey steken en Schuurs gaat Martinez vervangen.
Ga je kwalitatief achterin iets op achteruit, dat wel.
Dat van Neres is leuk achteraf praten.
Hij was toen hot en beetje de Antony van Ajax nu.
Daarnaast leverde Real en Juventus uitschakelen zoveel op.
Hij was toen nog basisspeler, want Antony was er nog niet.
Bijna de Champions League gewonnen.
Daarna was hij lang en vaak geblesseerd en nooit meer de oude geworden.
Maar verlies op hem is er niet gemaakt.
Heeft Ajax veel gegeven in zijn eerste jaren met zijn prestaties.
Bij Martinez is meer dat hij gewoon rijp is voor een mooie stap.
Neres kon naar China en Martinez kan in de top van Engeland onder Ten Hag spelen en met uitzicht op veel speeltijd.
50 miljoen is een mooi bedrag en 80 miljoen voor Antony.
Al zou ik het sportief gezien niet erg vinden als ze blijven.
Wel mag het niet ten koste gaan van hun focus.
Aan ontevreden spelers heb je niets.
Zagen we met Onana... Al was dat om andere redenen...

8 juli 2022 om 08:44

Schuurs Martinez vervangen en dan ga je er iets op achteruit? Schuurs heeft tot op heden nog niets laten zien. Af en toe een goede pot, heel vaak slappe hap. Verder heb je dan Blind en Pierie nog als 3e en 4e cv. Nee, dat is echt veel te matig. Er moet een nieuwe linksbenige cv komen.
Antony die gaat nergens naartoe, is veel te duur denk ik. Die moet zich ook nog maar eerst een seizoen goed laten zien voordat een topclub aan hem gaat trekken. In de Cl prima cijfers, maar in de Eredivisie matig.

Ondanks dat dit een heel hoog bedrag is, denk ik dat Ajax hem moet behouden. Waar tovert H2 een gelijkwaardige, of potentiële gelijkwaardige, vervanger vandaag? Alleen Timber, Blind, Rensch, Schuurs voor centraal is erg dun

Laten gaan en Joe Gomez van Liverpool ophalen heeft voor zijn blessure de pannen van het dak gespeeld onder de vleugels van Virgil v Dijk. Is daarna voorbij gestreefd in de pikorde bij de wat mij betreft beste club ter wereld Liverpool. Hij kan prima links in het centrum spelen, is 188 cm (dit helpt Timber). Zou voor Joe Gomez gaan.

Als hij voor dit bedrag weggaat gaat ajax echt wel herinversteren in een nieuwe centrale verdediger

Voor dit bedrag gaat Ajax uiteraard overstag. Kost een stuk meer dan Sven Botman 37, Diego Carlos 31, Nayef Aguerd 35 en zal waarschijnlijk de duurste verdediger worden van dit transferperiode als Kounde geen transfer maakt.

Wie zal er op de schaduwlijst staan voor Martinez. Ik zag Pascal Struijk voorbijkomen en dat ligt wel in de lijn van Ajax dit transferperiode. Ik heb hem niet veel zien spelen kan iemand er wat zinnigs over vertellen?

Kounde gaat naar Barca of Chelsea

Sommige mensen vinden dit een lekker bedrag. Ik vind het vooral jammer dat de beste speler van Ajax vertrekt. Meest constant, top mentaliteit, prachtige pass, goede techniek en erg goede verdediger...

Misschien gewoon proberen om het voor 35 miljoen te doen en henderson erbij als nieuwe keeper. Zit daar ook maar op de bank en is in mijn ogen in potentie de nieuwe 1ste doelman van engeland.

8 juli 2022 om 02:22

Henderson ja al verhuurd aan Nottingham

Ik zou hem voor dit bedrag wel verkopen. Dit is voor Ajax een niet te weigeren bedrag voor een speler van het niveau van Martinez. Zou niet weten wie Ajax dan zou moeten halen als vervanger want met Schuurs kom je er niet, die kost je punten in de competitie en vooral in Europa.

Des tijds deden ze dit ook bij Daley Blind. Werd een godsvermogen voor hem neergeteld. Ze doen het al jaren sinds die rare transfers zo slecht. Nu gaan ze gewoon weer dezelfde fout maken door in de Eredivisie te gaan shoppen.

Tevens is Alvarez toch echt geen 50 miljoen waard joh die zijn helemaal de weg kwijt haahha

8 juli 2022 om 05:30

Het gaat er om wat hij voor Ajax waard is sportief. Die willen bepaalde spelers niet kwijt dus als je ze dan wil hebben dan betaal je ook flink meer. Dat is heel simpel en logisch.

Als dit waar is , krijgen we straks witte rook vanuit Amsterdam.
50 miljoen , dat is erg veel geld .
Ook al zitten hier de extra's bij in .

Ik wil mijzelf graag als een reële voetbal supporter neerzetten al zal dat lang niet altijd goed zijn vanuit mijn kant. Maar Martinez is een goede verdediger die het bedrag waard is omdat hij het ook in de cl heeft laten zien. Het enige zwakke punt wat hij heeft is zijn snelheid, of zijn inzicht of misschien wel beide n hij laat zich heel makkelijk uit het centrum trekken door spitsen die graag in de bal komen en daarna diep gaan. Dit is hem tegen onder andere madueke en vertesse al een aantal keer gebeurd. Misschien dat hij de volgende stap kan maken op een hoger niveau. Voor Ajax zal het veel erger zijn als ze Timber zouden verliezen want dat is in mijn ogen echt potentiële wereldklasse! Heeft werkelijk alles wat je wilt en is ondanks zijn verdedigende positie na mijn idee met Sangare veruit de beste speler in de eredivisie.

Sorry voor het domme gelul maar na mijn idee is het een goed gevormd verhaal. Maar ik heb er wel een paar op.

Ze betalen uiteindelijk wel als ze hem echt wil hebben. En voor de mensen die nog steeds roepen dat hij dat niet waard is. Nee, maar geen enkel mens is een miljoen in geld waard. Het gaat er om wat hij sportief voor ajax betekent en hij is een van de meest belangrijke spelers. Dus als ze die eigenlijk niet kwijt willen dan ga je ook niet akkoord met 30 miljoen. Dat zou nogal dom zijn namelijk. Dan zeg je prima maar dan betaal je ook flink meer dan gebruikelijk. Heel goed van Ajax. En hopen dat ze dat met Antony ook gaan doen.

Een logische bedrag, een botman ging voor veertig.
Deze krijger is werkelijk in alles beter.

Zal Henk spaan nu ook zeggen dat Ajax hier minimaal 43 Mio aan over houd want als je iets roept over bergwijn die Ajax 70 (?) Mio heeft gekost omdat hij gratis de poort uit is gelopen in zijn jeugdopleiding dan moet je ook ballen hebben om dit ook te benoemen en zo kan ik meerdere gevallen aangeven die voor n prikkie gehaald zijn en nnmega bedrag hebben opgeleverd, frenkie, Mathijs enz maar ik denk dat t ego van Henk te groot is .

Als Ajax weigert Pau Torres halen en Brobbey hijacken.

Echt ern mooi bedrag hoor.
Maak mij alleen zorgen want nu gaat Blind centraal spelen met Timber en wie wordt onze rechtsback Rensch??
En Tadic moet je echt linksbuiten houden dus we missen gewoon 2 spitsen want Brobbey moeten wij maar vergeten want 25 is teveel.

Teveel. Goede verdediger. Ook niet werelds ofzo. Voor dat bedrag haal je zo een betere.

8 juli 2022 om 07:40

Noem er dan is 1 die van zijn club naar Ajax wil.

Dit is echt een absurd hoog bedrag voor een kleine cv. De absolute hoofdprijs. Snel verkopen.

Wat dat betreft is het ook wel lekker op Nederlandse trainers bij clubs te hebben zitten die kunnen investeren. Feyenoord krijgt een mooi bedrag voor Malacia, Ajax voor Martinez. In het verleden was dat met LvG ook zo bij United, die haalde Blind en Depay destijds.

Wat ik echt het meest interessante aan deze transfer vindt is hoe adequaat Ajax hiermee omgaat in de zin van de opvolging. Gaan ze Wijndal vaste linksback maken en Blind LCV? Want ik vind een back-up bestaande uit Schuurs/pirie/magallan echt 100x niks. Dus ik hoop dat Ajax alternatieven achter de hand heeft. Het liefst zie ik ze weer shoppen in Argentinie of Brazilie en goedkoop iemand binnen halen.

8 juli 2022 om 08:41

Ze hebben nog tijd genoeg. Ga ervan uit dat ze echt wel schakelen als Martinez weg is. Kan me niet voorstellen dat ze met zo'n treurige achterhoede het nieuwe seizoen ingaan.

8 juli 2022 om 09:10

Laten we het hopen. Tot nu toe vind ik H2 nogal traag met schakelen. Maar goed wellicht dat deals ineens als warme broodjes over de toonbank zullen vliegen. Schijnt dat Bergwijn vandaag officieel wordt. Ben vooral benieuwd of ze een concrete back-up hebben voor Brobbey. Want dat gaat een onnodig duur plaatje worden imo. Zirkzee is leuk, maar dan heb ik liever dat ze voor Pinamonti gaan.

8 juli 2022 om 09:49

Zirkzee zou idd een prima optie zijn. Voor 10 mln zeker de gok waard. Pinamonti ken ik verder alleen van FM, dus geen idee hoe hij in het echt is.

Lekker Tadic in de punt, Zirkzee/pinamonti als concurrent en dan is het prima voorin. Ga er niet vanuit dat Antony nog vertrekt namelijk. Achterin 1 top cv uit Zuid Amerika en we kunnen weer.

8 juli 2022 om 09:08

@Joga_Bonito10 Dat zeg ik steeds, je kan niet aan komen kakken met Rensch- Timber/Blind en Wijndal Europees.Rensch en Blind zijn op die positie een zwakke punt.Gewoon shoppen in Zuid-Amerika en uiteraard 2 spitsen maar geen Brobbey die is te duur

8 juli 2022 om 09:13

Yep, Brobbey vind ik voor 20m+ te duur. Hoe graag je hem ook wil, je moet een signaal geven naar volgende generaties: goed nadenken voor je zomaar verkast. Het zal voor Brobbey ook een wijze les zijn geweest. Zirkzee is leuk als die echt maar 10M kost, maar het liefst ga ik dan voor een Pinamonti of iemand scouten uit Zuid-Amerika. Deze strategie werpt al jarenlang zijn vruchten af, dus waarom zou je daar nu vanaf wijken?

8 juli 2022 om 10:05

Mee eens maar dan moeten ze snel wat ondernemen want iemand kopen is niet alleen dat.
Moet zich settelen, huis kopen, cultuur wennen enz enz

Dat gaat echt een aderlating zijn. Die vervang je niet zo snel. Maar voor dat geld kun je hem ook niet meer behouden. Hoop dat hij het waar kan maken en niet na een tijdje op de bank terecht komt. Speelt dit jaar in ieder geval geen CL en ik denk volgend jaar ook nog niet.

Die zijn we kwijt! Maar dit kan ajax helaas niet weigeren. Nu hopen dat de scouting zijn werk gedaan heeft en de volgende "martinez" of een Sanchez halen.



Verkopen die gast. Ik snap de frustraties wel, maar Ten Hag heeft niets meer met Ajax te maken en andere clubs. Hij is nu trainer van Manchester United. Waarom mag hij geen Ajaxspelers spelers kopen om zijn selectie te versterken. Zie het probleem niet zo. Ajax zet zelf ook de spelers in de etalage, dus mag iedereen ze toch kopen. Ten Hag is niet het probleem, maar Ajax zelf want als je spelers zoals Martinez voor geen prijs wilt verkopen blijft hij hier. Denk zelf dat Ajax financieel niet zo rooskleurig voor staat dat we allemaal doen denken, anders verkoop je toch niet alles als je ambities hebt. Je hart van je defensie verkopen zegt alles over Ajax op dit moment. Een schip zonder kapitein dat stuurloos is. Maar daar kunnen Feyenoorders niet om treuren.

50 miljoen is een goed bod voor Ajax. Ik zou dit wel accepteren. Dikke winst op Martinez en vervolgens kan je wel verder investeren.
Timber - Blind - Wijndal is gewoon een goed trio, rechtsback zal Rensch worden of Regeer, als er niks nieuws komt.

Verder kan je dan nog investeren in een centrale verdediger en/of rechtsback van dat geld.

Benieuwd wie Ajax nog wilt/gaat aantrekken. En hoe Martinez het in BPL gaat doen ook. Goede multi inzetbare spelert.

8 juli 2022 om 11:53

Stel dat Antony ook nog verkocht gaat worden gok ik dat het zoiets zal worden. Bergwijn is gewoon een basisspeler natuurlijk en iedereen heeft gezien dat Berghuis op 10 veel gevaarlijker is dan op rechts. Brobbey zal ongetwijfeld nog wel gehaald worden, of een andere spits. Een spits is hoe dan ook nodig lijkt me want ik kan me niet voorstellen dat Schreuder bijvoorbeeld 4-4-2 wilt gaan spelen met Tadic en Bergwijn voorin. Een backup CB lijkt me ook nodig, want Schuurs gaat het niet worden en Blind wordt natuurlijk wel een dagje ouder.

8 juli 2022 om 14:52

Brobbey ben ik benieuwd naar. Voor de genoemde bedragen zou ik het niet doen hoor.

Een verdediger moet er sowieso nog bij, buiten Wijndal. Of dat een CB is of een rechtsback, dat laat ik aan de geleerde over.

Die is dus niet langer houdbaar voor Ajax. Dat komt gewoon rond. En laten we nu niet doen alsof er met Martinez een soort Virgil van Dijk de deur uitloopt. Goede speler hoor maar je kunt niet verwachten dat deze jongen jaren bij Ajax wil blijven

Voor de boekhouders een mooi bedrag maar ik als voetballiefhebber vind het een flnke aderlating en ben er niet blij mee.

Kunnen Ajax supporters mij uitleggen waarom ze dit bedrag niet goed genoeg vinden?

Ik lees dat heel veel. 50 miljoen voor een verdediger uit de eredivisie is toch echt fantastisch?

Tuurlijk Ajax heeft zoveel geld dat je soms denkt van verkoop maar niet en hou onze beste spelers maar dat is toch niet realistisch al snap ik het wel.

Strik erom. Mooi bedrag voor Martinez, meer ga je er nooit voor krijgen.

Wat een belachelijk hoog bedrag. Strik erom en lekker laten gaan. Dit zijn bedragen die geen een speler in de Nederlandse competitie waard is. Ze bieden bedragen vanuit Engeland die nergens om gaan. De echte toppers gaan nu ook niet naar United omdat ze geen CL spelen.

Niet laten gaan. Door zijn meerjarig contract en het aanstaande ( soccesvol?) wk vangen ze dit straks minimaal ook.

Strikje erom en gauw verkopen. Zo'n bedrag ga je nooit meer krijgen! Dit is een prima speler voor de Eredivisie en Europese subtop maar in de top gaat hij het niet redden denk ik. Daarom is United een prima stap.

Martinez is een hele goede speler. En 50mln is een hele hoop geld voor Ajax. Toch zou ik voet bij stuk houden als Ajax zijnde. Pas als ze 50mln als vast bedrag bieden zou ik hem van de hand doen.

Nou, als Ajax zijnde: strik erom en op de fiets wegbrengen. Waar United dan weer mee bezig is gaat me de pet te boven. Veel te veel geld voor een veel te beperkte speler. Heb nog liever Jones centraal achterin dan deze jongen.

Wat een geld voor deze speler.

Nee gewoon niet verkopen. Er zijn al genoeg basisspelers weg en t geld hebben we ook niet nodig met de CL miljoenen onderweg.
Deze groep met evt Brobey en een goede keeper erbij bij elkaar houden voor dit seizoen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren