Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Einde aan soap Dembélé: ‘Hebben gezegd dat hij onmiddellijk moet vertrekken’

Laatste update:

Er lijkt een einde te zijn gekomen aan de soap rond Ousmane Dembélé. De aanvaller van Barcelona wil niet verder bij de Catalaanse grootmacht, onthult Fabrizio Romano donderdagochtend. Bovendien heeft Dembélé van de clubleiding van Barcelona te horen gekregen dat hij mag uitkijken naar een nieuwe club. "We hebben hem gezegd dat hij onmiddellijk moet vertrekken", aldus directeur Mateu Alemany. Xavi besloot de aanvaller niet op te nemen in de wedstrijdselectie voor de uitwedstrijd tegen Athletic Club.

Dembélé gaat het voorstel van Barcelona om zijn contract te verlengen niet accepteren, schrijft Romano. De vleugelaanvaller zou intern hebben aangegeven graag door te willen bij de Catalaanse grootmacht, maar daar ziet de club weinig van terug. Alemany heeft aangegeven dat hij Dembélé zo snel mogelijk wil verkopen. "Het is duidelijk dat Dembélé niet wil verlengen bij Barcelona. Hij wil niet langer deel uitmaken van dit project. We zijn in juli in gesprek gegaan met hem en zijn zaakwaarnemers. We hebben de afgelopen tijd veel gesproken en aanbiedingen gedaan, maar deze zijn voortdurend afgewezen."

Volgens Alemany heeft Barcelona er alles aan gedaan om tot een oplossing te komen voor de aanvaller. "Vandaag de dag, elf dagen voor het verstrijken van de laatste termijn van zijn contract, wordt ons duidelijk dat de speler niet door wil gaan bij Barcelona en geen onderdeel wil uitmaken van het toekomstige project van de club. We willen spelers die zich inzetten voor dat project en gaan dan ook uit van een transfer voor 31 januari. We willen geen spelers die geen onderdeel willen zijn van de club. De trainer heeft onze volledige steun, het is een consistente houding."

Ook Xavi liet zich woensdag uit over de situatie rond Dembélé. "Hij moet aan het team denken", aldus de Spaanse oefenmeester. "Ik ben heel duidelijk geweest. We bevinden ons met Dembélé in een complexe en lastige situatie. Of hij verlengt zijn contract, of hij vertrekt. Als we er niet uitkomen, moeten we kijken naar een oplossing." Dembélé, die voor honderd miljoen euro werd overgenomen van Borussia Dortmund, loerde op een transfervrij vertrek, maar Barcelona wil hem deze winter slijten. "De beslissing om door te pakken is door de club genomen. Vijf maanden lang is er gewerkt om zijn contract open te breken. Het is nu tijd om aan het clubbelang te denken", aldus Xavi.

Naast de afwezigheid van Dembélé behoort ook Memphis Depay niet tot de wedstrijdselectie voor het duel van donderdagavond. De aanvaller is geblesseerd en niet fit genoeg om mee af te reizen naar Bilbao. Depay ontbrak woensdag op de afsluitende training vanwege lichte klachten. Luuk de Jong, die nog een schorsing uitzit van afgelopen seizoen, behoort eveneens niet tot de selectie. Martin Braithwaite keert terug van een langdurige blessure en kan zijn eerste minuten maken sinds 29 augustus. De Deen zou bij zijn herstel met weinig zorgvuldigheid zijn behandeld door de medische staf van Barça.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kinderachtig altijd. Als Dembele niet zijn contract wil verlengen dat heeft hij het recht dat niet te doen. Erg kinderachtige reactie van Xavi . Bij Messi voerden ze dit beleid ook niet. En bij Umtiti is het juist andersom. Krom beleid!

20 januari 2022 om 08:59

Klopt, en Barca heeft het recht om dan te kiezen voor spelers die wel een toekomst willen bij de club. Dan kun je beter andere speler opstellen die kan groeien (zowel in waarde als in kwaliteit) dan iemand die gratis vertrekt.

20 januari 2022 om 11:56

Klopt! Waar barca dan geen recht op heeft is zeiken dat die weg wil gaan terwijl je net een speler haalt voor 55 miljoen en dan tegen de spelers zegt dat ze salaris moeten inleveren. Dembele laat zich niet als een hond behandelen en maar goed ook

20 januari 2022 om 12:13

Nou recht op zeiken heeft iedereen. Oftewel vrijheid van meningsuiting.

Beide hebben daar recht op overigens.

Of het ethisch helemaal klopt is een tweede

20 januari 2022 om 09:00

Precies. Had dat dan vorig jaar ook met Messi gedaan als je doet alsof het beleid is

20 januari 2022 om 09:03

@29er:

Verschil is dat Messi ook wilde verlengen, maar Barca het niet kon betalen door de Financial Fairplay, iets met appels en peren.

20 januari 2022 om 09:10

Daarnaast kan je messi en dembele toch niet vergelijken? Vind juist dat meer clubs dit zouden moeten doen. Dus petje af voor barca want denk dat ze dembele wel goed kunnen gebruiken. Wat dan weer nergens oo slaat is wat xavi zegt. Of hij verlengt of hij vertrekt. Dan vertrekt hij maar wel pas in de zomer en voor niks

20 januari 2022 om 10:11

@pango Volgens mij wilde Messi weg en werd er toen door Barca vast gehouden aan het bedrag van 700 miljoen. Toen is die soap begonnen . Daarna kon Barca hem niet meer betalen omdat hij uit zijn contract liep. Om Messi als nog te behouden moest Barca af van die dure aankopen waaronder Dembele. En mede daardoor lopen Depay en de Jong voorin bij Barca

20 januari 2022 om 10:20

Messi wilde helemaal niet verlengen. Hij is nog een hele strijd begonnen tegen Barça over of die wel of niet transfervrij mocht vertrekken middels een clausule in zijn contract een seizoen eerder.

20 januari 2022 om 10:27

Ja dat je Messi de beste vergelijkt met Dembele zegt al voldoende zeg lol. Dembele houdt Barca aan het lijntje. Moet ie zelf weten, maar evenals dat Barca zegt 'jo doei we kijken verder en je wordt niet geselecteerd'.

20 januari 2022 om 10:49

@bossie

Klopt niet helemaal. Na inderdaad veel gesteggel over contracten en met name de de visie van Bartomeu heerste er onvrede. Messi had inderdaad twijfels en wilde weg.

Daardoor zijn de contractonderhandelingen niet soepel verlopen maar waren ze nog wel in onderhandeling. Met wat veranderingen en gesprekken tussen coach, bestuur en Messi was er uiteindelijk wel een akkoord. Toen kwam echter de Financial Fair Play regels van La Liga om de hoek kijken en zijn contract was al verlopen en met kon niemand meer inschrijven ivm salarisplafond.

,,hoewel FC Barcelona en Lionel Messi een akkoord hebben bereikt en de duidelijke intentie van beide partijen was om een nieuw contract te tekenen, kan dit niet gebeuren vanwege financiële en structurele belemmeringen van La Liga."

Kortom Messi wilde weg, toen weer niet en toen kon het niet meer.
Een heel andere situatie dan Dembele. Met name omdat je Messi en Dembele als speler/status niet kunt vergelijken. En ook omdat uiteindelijk de Fair Play regels zorgden voor het vertrek, ze waren zelf wel akkoord over verlenging.

20 januari 2022 om 12:58

@pango,

Dembele wil ook wel verlengen, alleen wil Barcelona het niet betalen. Om tegelijkertijd 55 miljoen + 6 mil salaris voor Torres neer te leggen

20 januari 2022 om 14:07

@D-Bergkamp

Ik snap wel dat ie wil verlengen maar de eis is extreem hoog, naar verluidt vraagt hij 43 miljoen euro per jaar. (als voorbeeld even de nr vd wereld, Lewandowski verdient minder dan de helft bij Bayern en is toch uitgeroepen op FIFA-gala verkozen tot beste voetballer ter wereld). Dus de eis is extreem.

Momenteel verdient Dembele ongeveer 20 mln, de eis is dus verdubbeling.

Iedereen wil wel verlengen tegen zo'n salaris denk ik. Het is alleen niet marktconform en dat maakt het verschil.

De transfer van Torres staat hier buiten. Om hier ruimte voor te maken wil Barca zich ontdoen van spelers.
Sergio Agüero moest vanwege hartproblemen met voetbal stoppen en zijn resterende salaris zal nu voor het grootste deel voor rekening van de verzekering komen.
Ik adviseer je wat artikelen te lezen betreft de mogelijkheden. Het is ingewikkeld maar wel degelijk mogelijk.

Heel kort en zonder uitgebreide toelichting en regeltjes:
Afgelopen najaar sloot de club met Goldman Sachs een nieuwe lening van 595 miljoen euro af en deze maand gingen de Spaanse clubs (ondanks de tegenstem van Barça, Real Madrid en Athletic Bilbao, red.) akkoord met een overeenkomst met kapitaalfonds CVC, dat bijna 2 miljard euro in hen wil investeren.
De prijs die voor Ferran Torres moet worden betaald. Dat zal vermoedelijk in verschillende termijnen kunnen, en met de lening van Goldman Sachs heeft Barça ook wat meer financiële ruimte voor dergelijke operaties. En zoals gezegd is het salaris al vrijgemaakt door o.a. salaris van Aguero.

20 januari 2022 om 09:01

Het gaat erom dat hij niet aangeeft niet te verlengen

20 januari 2022 om 09:02

@Heinazijn Je weet hoe dat gaat en dan klagen ze wel over Umtiti als hij niet weg wil en ze willen van zijn contract af. Dan is er met Dembele een die zijn contract wil respecteren en dat kan dan ook weer niet

20 januari 2022 om 09:14

Japie, jij snapt het duidelijk ook niet en roept gewoon weer iets zonder te weten hoe of wat.
Volgens mij is het algemeen bekend dat Barcelona financieel (door eigen toedoen) niet zo lekker zit op het moment.
Dan is het logisch dat Barcelona contracten probeert open te breken en een lager bedrag wil opnemen in het contract. Het is het goed recht van de spelers dit te weigeren en Umtiti heeft dit -eerlijk als ie is- ook gewoon altijd eerlijk gezegd. Barcelona liet hem ook gewoon spelen, maar was op zoek naar een oplossing (welke inmiddels gevonden is).

Dembele is een heel ander verhaal, hij weigert iets te laten weten terwijl hij allang weet dat hij niet bijtekent en enkel de boot afhoudt en ze aan het lijntje houdt om zodoende binnenkort een mooi contract te tekenen ergens en hij gewoon nog minuten maakt.

Gelukkig betaalt Xavi hem nu terug met gelijke munt hoe hij bij Barcelona is gekomen.

Het is wel grappig, want toen hij op deze manier (niet komen trainen, niet spelen etc) bij Barcelona kwam, was Barcelona de boeman.
Nu doet ie hetzelfde riedeltje weer als bij Dortmund en wederom is Barcelona de boeman.

Objectiviteit is wel ver te zoeken bij mensen zoals jij.

20 januari 2022 om 09:22

Ik heb altijd gezegd dat ik vind dat spelers die hun contract willen uitdienen gewoon opgesteld moeten worden als ze tot de beste op hun positie horen. Dat zeg ik niet alleen over Barcelona

20 januari 2022 om 09:28

Ja en nee Japie. Tuurlijk wil je als club je beste spelers opstellen. Anderzijds kan het prima begrijpen als een club er voor kiest om nieuwe spelers alvast te gaan inpassen. Ik denk dat het vooral belangrijk is hoe je met elkaar omgaat. Dat de keuze van Dembele niet gewaardeerd wordt snap ik, maar hoe er vervolgens met die keuze omgegaan wordt snap ik niet.

20 januari 2022 om 09:32

Grappig, volgens mij heb ik jou er zeker op betrapt om juist omgekeerd te zeggen..
Anyway, in welk universum is Dembele de beste op zijn positie? Ferran Torres is vele malen beter en is nooit geblesseerd.

20 januari 2022 om 09:39

@Isco24 Nee zeker niet. Zelfs bij mijn eigen club Feyenoord had ik er kritiek op toen ze dat deden met Leerdam

20 januari 2022 om 09:42

Het begint weeral hoor. Nu is Ferran plots veel beter? Hij was echt slecht tegen real, en dan is het terecht om op te merken dat het zijn eerste pot was voor Barcelona maar tegen Bilbao is nog maar zijn tweede pot. Waarom zou dat dan plots veel beter gaan?

20 januari 2022 om 09:49

Het begint weeral? Wat bedoel je?
Ik heb altijd gezegd dat Ferran een upgrade is ten opzichte van Dembele en daar blijf ik bij. Zijn effectiviteit en dreiging ligt veel hoger dan bij Dembele. Dat hij amper wedstrijden voor Barcelona heeft gespeeld doet er toch niet toe? Ik kan ook zeggen dat Tadic beter is dan Ramselaar ondanks dat Tadic geen wedstrijden voor Utrecht heeft gespeeld.

20 januari 2022 om 09:59

Huh wat gek Japie, gister zei je nog dat Xavi daad bij woord moet doen en gewoon hem dan niet moet op stellen en niet alleen maar moest dreigen? Dit was jouw reactie gister: ''ik wordt ook een beetje moe van al die loze dreigementen van Xavi. Voeg dan een keer de daad bij het woord en zet die Dembele echt op de tribune neer'' Nou doet Xavi het want je van hem verwacht en is het nog steeds niet goed?

20 januari 2022 om 10:04

Nou dan heb je echt een kort termijn geheugen. Zoals Barcalover123 aangeeft heb je gisteren(!!!) zelfs nog gezegd dat Xavi hem er naast moet zetten..
Verder wens ik je een fijne dag, ben benieuwd hoe je pet morgen staat en of je dan weer iets heel anders zegt en dan bij hoog en laag beweert "nee zeker niet, dat zeg ik nooit!"

20 januari 2022 om 10:25

@barcalover123 Dat is niet gek hoor. Ik vind als je blaft dat je dan ook moet bijten en niet steeds met lize dreigementen moet komen van je speelt niet als je niet verlengd om vervolgens zo een speler weer gewoon op te stellen. Dat wil echter niet zeggen dat ik het er mee eens ben dat spelers die niet verlengen opeens op de bank of tribune worden gezet of dat daar uberhaupt mee wordt gedreid door clubs of coaches. Twee verschillende dingen dus

20 januari 2022 om 10:30

@Isco24 Dat zeg ik zeker nooit. Noem me maar 1 voorbeeld waar ik heb gezegd "Die speler moet op de bank want die wil zijn contract niet verlengen." Ik ben heel benieuwd want ik zeg namelijk al jaren dat ik het onzin vind dat spelers die hun contract niet verlengen opeens niet meer spelen. Je voorbeeld van Xavi snap ik ook niet helemaal. Ik heb gezegd als je blaft dan moet je ook bijten. Ik heb niet gezegd dat ik het er mee eens ben dat Xavi met dreigementen komt richting een speler omdat hij niet wil verlengen. Ik werd alleen een beetje moe van al die loze kreten van hem, dus dan zou ik die reactie nog eens goed terug lezen

20 januari 2022 om 10:34

@isco ik betrap Japie wel vaker op dit soort dingen. Zegt vandaag A en morgen B. Kan natuurlijk gebeuren maar als je hem er op aan spreekt dan draait ie er om heen en probeert ie het recht te praten. Het zou hem sieren als ie er gewoon op terug komt en keer gewoon keer het toegeeft. Zo kan je nooit een normale discussie met hem hebben.

20 januari 2022 om 10:39

@japie ''ik vind als je blaft dat je dan ook moet bijten en niet steeds met lize dreigementen moet komen van je speelt niet als je niet verlengd om vervolgens zo een speler weer gewoon op te stellen.'' Wanneer heb jij Xavi eerder horen blaffen dan? Hij was tot gister stil over de situatie van Dembele. Gister zei hij dit en de volgende dag skipt hij Dembele. Dan zijn het toch geen loze argumenten? Je had gister toch ook kunnen zeggen dat Xavi niet zo moet klagen en Dembele gewoon moet gebruiken? Gister zeg je nou dan zet je hem toch op de bank en dan gebeurd dat. En nu kom je met ja nee dat moet ie niet gaan doen. Snap je dat dat beetje tegenstrijdig is?

20 januari 2022 om 10:40

Ah het ouderwetse 'ik verdraai het lekker zodat ik mezelf niet heb vast gepraat..'. Het zou je ook sieren om een keer toe te geven dat je je vergist hebt, is ook wat waard.
Bovendien klopt je 'altijd met loze dreigementen' niet. Want Xavi heeft bijvoorbeeld aangegeven Luuk en Memphis te willen lozen als ze niet beter presteren. Dat is geen loos dreigement, ze moeten namelijk wel de tijd krijgen om zich te bewijzen of te verbeteren.
Luuk is daar druk mee bezig in ieder geval en Memphis lijkt op weg naar de uitgang, dus op zich geen loos dreigement.
Ook met Dembele heeft hij altijd gewoon openheid van zaken gegeven.

20 januari 2022 om 10:40

@Barcalover123 Je doet hier nu niks anders dan mij woorden in de mond leggen en dingen verdraaien. Ik heb gezegd ik wordt moe van al die loze dreigementen van Xavi en dat hij dan de daad bij het woord moet voegen ipv een beetje stoer doen in de media. Waar heb je me echter horen zeggeb dat ik het eens ben met Xavi dat hij Dembele bedreigt om niet meer op te stellen omdat hij zijn contract niet verlengd?

20 januari 2022 om 10:43

Barcalover123

Absoluut. En hij doet vervolgens heel verongelijkt als je hem erop aanspreekt en van repliek dient. Dan gaat ie zijn eigen woorden verdraaien om toch 'gelijk' te halen of in ieder geval niet zijn ongelijk te hoeven toe te geven.
Vind dat wel jammer, want wat je zegt. Je kan niet echt een normale discussie met hem hebben zo.

20 januari 2022 om 10:43

Ik zag een week of twee geleden anders ook al een artikel van Xavi voorbij komen waarin hij soortgelijke dingen zei. Toen zeiden mensen nog dat ze het vreemd vonden dat Xavi eerst zei dat Dembele in potentie de beste vleugelaanvaller ter wereld is om hem nu geen speelminuten meer te willen gunnen

20 januari 2022 om 10:46

@Isco24 waar verdraai ik iets dan? Jij zit dingen voor mij in te vullen die ik nooit heb gezegd. Kan je me anders het artikel laten zien waarin ik zeg dat ik het ermee eens ben dat Xavi en Barcelona Dembele geen speeltijd meer gunnen omdat hij niet verlengd? Ik ben heel benieuwd. Wat ik heb gezegd is als je blaft, moet je ook bijten want anders neemt niemand je loze dreigementen nog serieus

20 januari 2022 om 11:03

Hahaha nee Japie, je bent altijd even eerlijk en objectief en verdraait nooit je eigen woorden. Ik vind het helemaal prima. Ik ga die discussie niet eens met je aan, in de spiegel kijken zou een goed idee zijn maar voel je absoluut niet verplicht.

Je 'blaffende hond die niet bijt' is ook al meerdere malen weerlegd, maar je hebt ergens waarschijnlijk iets gehoord (niet eens zelf onderzocht) en roept dit dan en blijft daaraan vasthouden.
Nogmaals, een fijne dag gewenst.

20 januari 2022 om 11:07

Ik hoef niet in de spiegel te kijken voor dingen die ik nooit heb gezegd. Een fijne dag ook verder

20 januari 2022 om 11:07

@Isco, excuses die eerdere opinie heb ik gemist. Ik dacht dat het weer een gevalletje was “speler a vertrekt en die kan er plots niks meer van”.

Maar Torres was toch gewoon slecht tegen Real? Waarom zou dat opeens beter zijn tegen Bilbao?

20 januari 2022 om 11:09

Torres begint natuurlijk net bij Barca dus die kan zich nog verbeteren, al ben ik wel met je eens dat je daar geen garanties voor hebt. Dembele heeft al enorm veel kansen gehad maar het nooit waargemaakt. Extra schrijnend omdat hij nog steeds tot de beste aanvallers van Barca hoort ondanks zijn matige prestaties

20 januari 2022 om 11:18

@ Lierse Maar Torres was toch gewoon slecht tegen Real? Waarom zou dat opeens beter zijn tegen Bilbao? Toch genoeg voorbeelden van spelers die eerste paar wedstrijden even moeten wennen. Neymar speelde bij ons de eerste 2 maanden ook heel onwenning. Vini speelde onder Zidane en heel matig seizoen en nu draait ie lekker mee. Dat Torres tegen Real slecht was ben ik het mee eens maar door er meteen van uit te gaan dat het nooit meer beter wordt is wel makkelijk lijkt mij.

20 januari 2022 om 11:19

Ah nee, dat zal je mij niet horen zeggen. Mocht dat wel zo zijn, zou ik in ieder geval wel mijn woorden kunnen terugnemen of kritisch zijn op mezelf. In deze is dat echter niet nodig daar ik zeer tevreden ben met Ferran als aankoop in elk opzicht, hij is Spaans, hij is jong, international, kan goals maken, geeft assists en ik vind hem dus zoals gezegd beter dan Dembele. Maar echt vele malen beter.

Niet iedereen kan een goed debuut spelen tegen Real Madrid, het lijkt me niet dat dat de basis is voor de rest van je verblijf toch?
Waarom het nu beter zou zijn tegen Bilbao? Ja geen idee, elke wedstrijd is anders natuurlijk. Ik hoop dat we vanavond eenzelfde gesprek hebben en we dan kunnen zeggen "ferran was een verademing"..

20 januari 2022 om 12:22

@Japie_Krekel stop aub om je zelf steeds belachelijk te maken, barcalover en isco hebben gelijk gisteren zei je iets heel anders en nu probeer je het recht te zetten en je kan nooit toegeven dat je fout zit, het ontslag van koeman doet je nog zoveel pijn,

20 januari 2022 om 09:06

@heinazijn weet je wat kinderachtig is... Er een heel drama van maken als je coach je een keer wisselt, terwijl de wedstrijd al gewonnen is en er nog 10 ploeggenoten zijn die ook erg graag aan spelen toe willen komen.

20 januari 2022 om 09:10

Nee dat is juist het uiten van een mening. Dit is gewoon kinderachtig gedrag en het voeren van krom beleid.

20 januari 2022 om 09:19

hou toch aub op. Als je zoveel ervaring hebt dan weet je dat het groepsproces belangrijker is dan je eigen ikke. Anders moet je lekker op tennis gaan.
Prima als je later even bij de coach langs gaat en aangeeft waarom je graag wilt blijven staan (vorm, ritme, vertrouwen, eergevoel wat dan ook).
Maar je gaat er niet publiekelijk een heel drama van maken om te laten zien dat het om jou draait.
Alsof het publiek niet weet dat hij altijd 90 minuten wil blijven staan en altijd op zoek is naar meer goals. Soms maakt de trainer een andere keuze, die moet tenslotte rekening houden met de hele selectie en niet met 1 iemand die denkt dat het universum om hem draait.

20 januari 2022 om 09:28

Wat heeft dit in godsnaam te maken met Dembele?

Verder snap ik Barcelona wel, maar ik vind dit altijd lastige zaken. Als een club aangeeft het contract van een speler niet te willen verlengen, wordt-ie geacht gewoon te spelen. Als een speler niet wil verlengen, wordt een speler op de bank gezet. Natuurlijk ligt het allemaal wat genuanceerder, maar ik blijf dit moeilijke zaken vinden.

20 januari 2022 om 10:18

@robinde omdat hein niet objectief reageert, maar met club voorkeur.
Het ene duidelijk kinderachtige gedrag keurt hij goed, omdat hij een fanb*y is en van een andere club is een bepaalde benadering kinderachtig omdat hij die club niks vindt.

20 januari 2022 om 10:41

@nederland79, ah, vandaar. Ik heb die reacties niet gezien of gelezen, dus ik vroeg me al af waar dit over ging. Maar goed, clubvoorkeur of postervoorkeur heeft soms nogal wat invloed op reacties inderdaad.

20 januari 2022 om 09:08

Als het hem alleen om geld gaat doet hij dat toch lekker niet, maar dan moet hij wel op de blaren zitten. Hopelijk dan weer meer speelminuten voor andere spelers 😉

20 januari 2022 om 09:09

Heinazijn.
Dat recht heeft hij zeker, alleen heeft hij dat nooit aangegeven.. Al enige tijd is zijn contract opengebroken en heeft Barcelona verschillende aanbiedingen gedaan, Dembele en co hielden steeds de boot af door niet te weigeren, maar ook niet te accepteren.
De eisen kan Barcelona simpelweg niet aan voldoen, dan kan je toch gewoon eerlijk zijn en zeggen "nee, ik teken niet"

Dat heeft hij nooit gedaan en wil zich in de kijker spelen bij clubs zodat hij straks transfervrij kan vertrekken met een goed aanbod op zak.
Barcelona doet hier niks fout, misschien eens research doen voordat je weer als een stier op een rode lap reageert als het om Barcelona gaat.

20 januari 2022 om 09:12

Messi gaf toch ook heel laat aan dat hij niet ging verlengen? Of is dat nu ineens anders? Bij Messi hoorde je niemand klagen en werd hij wel opgesteld. Terwijl dit bij Dembele niet zo iets. Krom beleid dus

20 januari 2022 om 09:16

Messi heeft toen inderdaad ook gewoon op een vertrek aangestuurd en Barca aan het lijntje gehouden. Niet dat Dembele van datzelfde niveau is, maar het principe blijft hetzelfde

20 januari 2022 om 09:21

Messi was rond met Barcelona, maar mocht niet worden ingeschreven.

Daarnaast was er toen nog een andere voorzitter, dus dat je iets krom beleid noemt terwijl het 2 verschillende voorzitters en daarbij horend beleid zijn, lijkt me nogal logisch.

Maar jammer dat je niet inhoudelijk ingaat op het Dembele verhaal en eigenlijk gewoon wil toegeven dat het eerder schandalig is van Dembele dan andersom. Maar net als bij het Ronaldo topic lul je jezelf steeds vast en komt dan met andere voorbeelden om zodoende de aandacht van je eerdere post af te houden.

20 januari 2022 om 09:42

@Heinazijn Ik snap je punt, en ben t er eigk grotendeels mee eens, maar clubs zijn niet verplicht om consequent te zijn. Ik snap dus ook wel dat er verschil zit in benadering van een jongen die niet overloopt van inzet & steeds geblesseerd is enerzijds, en de beste voetballer ooit die praktisch elk clubrecord bezit anderzijds. T is inconsequent, maar niet onlogisch.

20 januari 2022 om 10:16

Japie moet je niet serieus nemen.

Laporta en alemany zijn al 5 maanden aan het onderhandelen met dembele en zijn zaakwaarnemer. Je moet eens het verhaal opzoeken van camavinga. Dembele zaakwaarnemer was paar jaar terug ook de zaakwaarnemer van camavinga. Hij wilt zelf geld pakken. Die denkt aan zich zelf.

Barcelona heeft zoveel geduld had voor dembele met al zijn blessures of te laat komen. Als je niet wilt bijtekenen dan ga weg. Verder met de spelers gaan die 100 procent geven voor Barcelona.

20 januari 2022 om 10:18

Messi wilde weg maar Barca hield vast aan die 700 miljoen die in zijn contract stond als transfersom. Messi was dat seizoen in het begin daardoor duidelijk niet volledig gemotiveerd om te voetballen voor Barca. Daarna liep hij uit zijn contract zodat Barca hem niet meer kon inschrijven. Om dit toch nog te proberen moesten verschillende dure spelers weg , waar onder Dembele. We weten allemaal hoe deze soap is verlopen . Messi zit in Parijs , Dembele nog steeds in Barca en Barca staat er financieel slecht op

20 januari 2022 om 10:23

Als Dembele hogere eisen stelt, staat dat toch gelijk aan 'nee, ik teken niet onder deze voorwaarden' ? Wat een kulargument dat Dembele dan niet eerlijk zou zijn.

20 januari 2022 om 10:52

Icnv, het is andersom. Barcelona geeft aan niet te kunnen voldoen aan zijn eisen en vraagt om lagere kosten.
Vervolgens zeggen ze steeds bij te gaan tekenen (tegen de lagere kosten) maar vervolgens is er nog niks getekend.
Het is overal online overigens te vinden hoor mbt deze soap.

20 januari 2022 om 09:17

Hein. Klopt wat jij zegt! Een contract mag je toch gewoon uitdienen. Investering van een club is daarbij totaal niet relevant. Wanneer de speler 100% gemotiveerd is, waar gaat het dan nog over. Wellicht een signaal aan clubs om eens normale bedragen neer te leggen voor spelers. Bitcoin is een bubbel zeggen ze dan, nou dat kunnen we hier ook van zeggen.

20 januari 2022 om 09:25

@heijnazijn. Ik zag je al in andere topics. Jongens volgens mij hebben we er een nieuw account bij dat constant azijn komt gooien op de barca topics..

On: dit is alles behalve kinderachtig natuurlijk. Dembele speelt een spelletje, vertelt Xavi al weken dat hij wil bijtekenen maar de zaakwaarnemer verteld constant een ander verhaal. Niemand is groter dan de club, dus wordt er nu gekozen voor de toekomst. Goede beslissing!

20 januari 2022 om 09:41

Slechte beslissing. In dit armoedig Barcelona is hij gewoonweg de beste speler. Barcelona zet hem in een nekklem logisch dat hij het sluw moet spelen. Geeft hij aan ik teken niet zit die ook op de bank. Nu heeft die nog een paar westrijden kunnen spelen. Uiteindelijk betalen ze nu nog steeds zijn salaris en speelt die niet ookal is het nog maar voor 6 maanden.

20 januari 2022 om 11:29

Hoi Henk. De contractbesprekingen duren nu al een dikke vijf maanden. Dembele zegt één ding tegen zijn coach, zijn zaakwaarnemers doen (namens hem) heel wat anders.

Als er al sprake is van een nekklem, is dat nu pas voor het eerst.

20 januari 2022 om 09:36

Xavi is juist heel respectvol in zijn woordkeuze, nu vetaald VZ ‘t wel goed. Het ding is dat Dembele tegen Xavi zegt dat hij wil blijven maar er niet naar handeld, en nu is de maat begrijpelijk vol. Dembele is een unieke voetballer maar van mij mag hij vertrekken.

20 januari 2022 om 09:50

Laat hem lekker verder zoeken er gaat echt geen een club €40 miljoen per jaar betalen plus € 40 miljoen commissie voor iemand die zo vaak geblesseerd is is voor de zotte

20 januari 2022 om 09:59

Je kan Dembele ook prima vanwege zijn prestaties buiten de selectie laten

20 januari 2022 om 10:36

Kan weg. Had een lapje tekst maar deze club is het helemaal niet waard om een discussie over te voeren.

20 januari 2022 om 10:41

Messi had de club al zoveel gegeven en Umtiti heeft water bij de wijn gedaan. Natuurlijk heeft Dembele het recht zijn contract niet te verlengen, maar als Barça zijnde is deze poging wel te begrijpen, omdat ze weinig geld hebben. Echter is dit natuurlijk niet het meest netjes wat je kunt doen.

20 januari 2022 om 11:43

Barcelona had dembele een jaar geleden al moeten lozen

20 januari 2022 om 11:48



Als je Dembele en Umtiti vergelijkt met Messi dan hoop ik dat jij nooit ergens beleid gaat voeren! Dembele is een enorme mispeer van het vorige bestuur, en voor mij de personificatie van de verziekte voetbalwereld. Overbetaald, underachieving, immer geblesseerd en vervolgens doodleuk 200miljoen bruto vragen voor een nieuw contract. Op Tiktok zouden ze zeggen: ' THE Audacity!"

En terecht ook vind ik.

Als het klopt dat ie 200 miljoen in totaal eist (met alle voorwaarden over de jaren) dan moet je dit niet doen.

Dan kun je nu ook beter doorpakken en spelers opstellen die wel een toekomst bij de club hebben. Dit seizoen is het toch een beetje een overgang.

20 januari 2022 om 09:17

Daar heb je gelijk in.

Het gaat erom wat de doelstellingen zijn die door het bestuur bepaald zijn en waar het beleid op wordt aangepast.

Ik neem hieruit aan dat ze een lange termijn doelstelling hebben bepaald. Dan wil je iets opbouwen. Daarbij behorende spelers die daar een rol in willen/kunnen spelen. Voor nu is Dembele zeker erg belangrijk, maar de speeltijd die je hem nu geeft kun je ook aan een andere speler geven die dan kan groeien. Het gaat altijd om het collectief, en misschien dat dat ook een rol speelt. Je weet niet hoe de selectie over de situatie denkt, ook geef je een signaal af naar buiten en naar de rest van de selectie.

Voor beide kanten valt wat te zeggen, ik ben van mening dat dit wel een goede zet is om Barca weer te herstellen en meer rust te creëren en het collectief te laten groeien.

Het is aan Xavi om plek 4 te halen en dat zal met en zonder Dembele een pittige taak zijn.

Leuk al die stoere signalen maar je verzwakt je team er gewoon mee in een belangrijke wedstrijd. Het zou toch wat zijn als elke club kinderachtig spelers uit de selectie gaat halen als die hun contract niet willen verlengen.

20 januari 2022 om 09:02

Dembele zegt dat hij wil verlengen, maar de bedragen dat hij wil verdienen kan geen enkele club betalen, behalve Newcastle en City. Dit is verre van kinderachtig. Geen speler is groter dan de club.

20 januari 2022 om 09:04

Dus? Dan moet je hem maar niet opstellen? Dat je hem dat geld niet wil geven is totaal te begrijpen. Dan echter hem niet meer laten spelen is gewoon kinderachtig en dom, want het is niet dat ze een betere rechtsbuiten hebben rondlopen momenteel.

20 januari 2022 om 09:10

Lijkt me toch logisch dat je liever spelers opstelt die wel waarde vertegenwoordigen, dan iemand die toch gaat vertrekken?

20 januari 2022 om 09:14

Het lijkt me logisch dat je de beste spelers opstelt als je aan het strijden bent voor de CL plekken.

20 januari 2022 om 09:14

Precies, Dembele is al jaren met andere dingen bezig aan zijn hoofd en denkt nooit aan het belang van zijn club, hij maakt er een zooitje van binnen de groep en is bijna iedere training te laat of geblesseerd.

20 januari 2022 om 09:22

@lierse vind je dembele een van de beste? Spijt me zeer maar is een man van glas en laat hem maar bewijzen dan weinig van zijn talent wat die bij dortmund liet zien gezien in barcalona gezien

20 januari 2022 om 09:35

En jij denkt dat je nog wat aan zo'n Dembele hebt? Qua gedrag is het sowieso al geen prof, laat staan dat hij nog z'n best gaat doen als hij een half jaar later vertrekt.

20 januari 2022 om 09:43

De laatste potten hadden ze wel wat aan hem ja.

20 januari 2022 om 10:51

Dembele is in sommigen van de laatste potten zeker nuttig geweest. Maar we hebben het ook weer niet over Messi. Hij heeft een keer gescoord tegen een Tweedeklasser na een blunder van de keeper. Ik had liever gehad dat ze er uit waren gekomen en dat hij zou blijven. Dembele zegt tegen de club telkens iets anders dat zijn agent zegt. Daar komt een einde aan. Met het oog op de toekomst kun je ook beter spelers laten spelen die er volgend jaar ook nog zijn.

20 januari 2022 om 10:54

@visca: dat je hem niet verlengt, dat kan ik begrijpen want hij is veel te duur voor wat hij sportief brengt. Maar hem niet daarom niet meer opstellen is toch dom van Barcelona, aangezien ze al niet overlopen van de (offensieve) kwaliteit?

Ik blijf het ook verwonderlijk vinden dat de Barca fans blijkbaar al hun hoop op Ferran Torres vestigen, dat is ineens een topspeler of wat? EEn jongen die nog alles te bewijzen heeft en, mark my words, Barcelona echt niet beter gaat maken.

Om daarvoor, in de huidige financiele toestand, 55 miljoen te betalen is echt wel een gok.

20 januari 2022 om 11:32

@thenry_228

Dit is een vorm van druk zetten om hem nog deze winter te slijten en te besparen op zowel loon en nog een (kleine' transfersom voor hem te vangen.

Dit zal maar van korte duur zijn denk ik hoor, als Dembele toch niet kan verkocht worden deze winter zal die denk ik toch misschien terug aan sluiten. Je bent namelijk toch salaris aan hem kwijt, kan je hem beter gebruiken.

20 januari 2022 om 11:36

Lierse, het is sowieso afwachten wanneer Dembele weer geblesseerd raakt, want is nooit fit als het erop aankomt. Barcelona heeft praktisch nooit op hem kunnen bouwen over de jaren, dan kunnen die laatste maanden er ook nog wel bij. Gewoon bouwen aan een nieuw elftal dat wel toekomst heeft, stoorzenders kun je beter links laten liggen

20 januari 2022 om 12:38

Barcelona heeft Ansu Fati, Ferran Torres, Memphis, Abde, Jutgla en Braithewaite. Er is wel keuze genoeg naast Dembele. Natuurlijk had ik liever gehad dat hij zou bijtekenen maar het is ook weer niet het einde van de wereld.

20 januari 2022 om 12:38

Zo is dat Toontjelager. Het is ook weer niet zo uitzonderlijk om hem op de tribune te zien.

20 januari 2022 om 09:20

@lierse snap niet helemaal waar je het team mee verzwakt in de tijd dat ie nu bij barca zit is die meer geblesd geweest als gespeeld en hij vind zich zelf elite spijt me zeer maar elite is die zeker niet. En als je zo graag wil verlengen en je weet dat je club financieel aan de grond zit misschien water bij de wijn doen? Vind het salaris wat die opstrijk naar mate wat die gepresteerd heeft sws veel te hoog. En hij zet het team belang niet op 1. Barca heeft hem volgens mij ook een prive kok en dergelijke aangeboden om zijn leefstijl aan te passen aan die van een top sport man en daar doet die ook weinig mee. Lekker op de tribune zetten en met het 2e mee laten trainen en van de zomer mooi afschijd van die gozer nemen

20 januari 2022 om 09:25

De enige betere aanvaller die ze hebben is Fati, en die is even vaak geblesseerd.

Kijk dat zijn acties die je moet waarderen, zo zou Ajax ook om moeten gaan met contractverlengweigeraars. Althans, dat moet voor het einde van een heel jaar daarvoor gebeuren natuurlijk, je wilt je trainer niet met zo'n situatie opzadelen. Die jongen heeft veel gekost maar je moet je trots maar even laten varen want dat wordt nooit meer wat. Als een relatie vertroebeld is als deze, kun je beter op zoek gaan naar wat wel goed is. Okay Fati is helaas ook te vaak geblesseerd maar misschien kun je Memphis ruilen tegen deze of gene bij een subtopper.

Als Dembele zijnde zou ik mij niet zo onderdruk laten zetten. Het is zijn goed recht om zijn contract uit te dienen. Barca heeft zelf zo veel geld over de balk gesmeten voor hem. Wat hij eist is absurd en Barca kan dan beslissen niet te verlengen, dat is ook hun goed recht. Maar om nu zo kinderachtig te doen... Barca heeft zichzelf in deze financieele puinhoop gebracht.

20 januari 2022 om 10:52

Barcelona betaalt hem toch ook door en laat hem ook trainen. Als hij geen onderdeel zijn van de toekomst van de club dan is het beter voor de toekomst van de club om nu te investeren in spelers die wel blijven.

20 januari 2022 om 11:48

Is hun goed recht, alleen dat dreigen is gewoon super sneu en dan vooral vanaf boven. In deze situatie hebben ze alleen zichzelf ermee, want Dembele is gewoon 1 van de betere spelers van de club. Dembele tekent gewoon straks bij een nieuwe club.

20 januari 2022 om 12:40

Het is toch geen dreigement meer. Ze hebben hem nu toch al niet meegenomen naar Bilbao. Hij mag als hij dat wil lekker 6 maanden Playstation gaan spelen op kosten van de baas. Hij is alleen geen onderdeel meer van de toekomst van de club.

Prima reactie van Xavi. Wat mij betreft mag hij vertrekken in de zomer want op fortnite en geblesseerd raken na heb je toch niks aan hem. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat zowel hij als zijn zaakwaarnemer geen begrip noch respect hebben voor Barca dat ze met eisen komen van een contract van 200m. Hoepel toch op man.

20 januari 2022 om 09:21

En terecht dat Dembele dit eist. Barca heeft destijds gevraagd om de salarissen te verlagen, maar ondertussen wel een speler kopen van meer dan 50 miljoen. Een nare club is Barcelona geworden.

20 januari 2022 om 09:47

Dit is gewoon oorzaak en gevolg omdraaien.

Barca heeft Torres aangekocht omdat Dembele niet wou bijtekenen. Xavi en Laporta zagen dit aankomen en hebben daar goed op geanticipeerd.

20 januari 2022 om 12:43

Inderdaad. Ze zijn al meer dan een halfjaar met hem in gesprek. Hij gaf altijd aan te willen blijven. Zijn agent ging daar alleen tegen in. Waarschijnlijk wilden ze gewoon tijd rekken hier. Ferran Torres kost bij lange na niet 200 miljoen in 5 jaar. Dat is de eis van Dembele. Ferran Torres kost minder dan de helft zelfs met zijn transfersom. Ferran Torres loopt 1 op 2 bij Spanje.

20 januari 2022 om 10:14

Hoezo heeft hij geen respect voor Barca? Omdat hij niet naar de pijpen van de club danst? Wat een onzin. Een werknemer wiens contract afloopt kan eisen wat hij wil en de werkgever kan zelf bepalen of hij hierin mee gaat. Zo werkt het nou eenmaal in het echte leven. Gewoon zwak van barca, maargoed 1 van je beste spelers buiten de selectie, denk dat andere clubs niet klagen.

Ik zou hem lekker laten gaan in de zomer en contractaanbod intrekken. Heeft een godsvermogen gekost, gigantisch salaris en meer geblesseerd geweest dan gespeeld. Als je dan ook nog eens Mbappe/Haaland salaris durft te vragen dan gaat er toch echt iets mis in het brein van Dembouz & zijn zaakwaarnemer.

Lekker laten gaan zou ik zeggen gaat toch een gigantisch salaris uit de boeken als hij vertrekt. De vervloekte drie hoek “Griezmann, Coutinho & Dembele”. Letterlijk 350 miljoen plus door de plee gespoeld.

20 januari 2022 om 09:34

Is toch logisch dat 'ie een Mbappe salaris wil, Laporta vind hem immers beter dan Kylian!

20 januari 2022 om 10:52

@el_guaje: Dembele speelde op heden, in 4,5 seizoenen bij Barca, 131 wedstrijden. Dat zijn 30 wedstrijden per seizoen... hij is dus niet meer geblesseerd dan dat hij gespeeld heeft;-)

Maar Barcelona moet deze jongen gewoon laten gaan. Al moeten ze hem natuurlijk niet op de tribune zetten omdat hij niet wil bijtekenen. Laat hem nog spelen waar mogelijk, je weet nooit wat hij nog kan bijdragen. Als Barca de CL haalt, is dat een pak extra inkomsten. Lijkt me wel dat je daarvoor een Dembele nog kan gebruiken.

20 januari 2022 om 12:44

Het scheelt niet heel veel als je beker en CL wedstrijden meeneemt. Bovendien speelde hij vaak maar een deel van de wedstrijd. Zeker na weer een blessure.

Zegt altijd al genoeg als een speler er zo lang doet om te verlengen. Dan wil hij weg, laat hem dan ook gaan.

Lol. Je gevaarlijkste aanvaller thuis laten om hem onder druk te zetten om een behoorlijk bedrag in te leveren terwijl je zelf dat bedrag aan hem hebt voorgeschoteld. Lekker negeren en genieten van een half jaar rust Dembele!

20 januari 2022 om 12:45

De gevaarlijkste aanvaller die 1 goal scoorde tegen een tweede klasser.

20 januari 2022 om 16:14

Luuk scoort er meer maar zie je die liever? Depay is je topscorer, zie je die liever?

Nou ja, vind ik jammer dat hij er niet bij is, want hij is naast Fati gewoon onze gevaarlijkste aanvaller. Alleen moet Dembélé begrijpen dat hij zich een beetje uit de groep speelt nu. Een bedrag eisen is één ding, het verdienen is een ander. Dat stukje zelfreflectie mis ik bij Dembele. Vind hij nu zelf dat hij dat bedrag waard is na 4.5 jaar nauwelijks iets te presteren?

Ik steun Xavi hier volledig in. De dynamiek is veranderd binnen de club en vanaf nu is het graag of niet. We zitten niet in de situatie waar we zoals in het verleden onder Bartomeu supercontracten uitdelen.

20 januari 2022 om 09:37

Xavi doet dit zeker goed. Het is schandalig dat zo'n Dembele dit eist, samen met z'n zaakwaarnemer. Ik had ze keihard uitgelachen en m'n kantoor uitgeschopt. Als je toch niet inziet dat je dit bedrag never nooit waard bent als je 'presteert' zoals hem.. Ongelooflijk zo'n figuren.

20 januari 2022 om 10:35

Nee inderdaad, je zit in een andere situatie: je smeert contracten uit over een langere periode = eindstand alles blijft hetzelfde.

20 januari 2022 om 11:28

@CMG-

Je hebt de situatie van Umtiti genomen om te doen alsof dit de gangbare zaak is. Umtiti is een zaak apart, je wint tijd en spreid de kosten van zijn contract over een langere periode met de kans dat hij nog verhuurd of verkocht wordt. Hij is niet duurder geworden, noch zijn er kosten bijgekomen. De kosten die je over 1.5 jaar had, spreid je nu over 4 jaren waardoor je minder aflost. Kans kan er inzitten dat hij verhuurd wordt(alleszins niet meer dit seizoen) en dat iemand zijn salaris overneemt. Bespaar je dan veel meer dan geoogd.

Dembélé wil niet verlengen, dan moet je schakelen en hem deze mercato nog proberen te verpatsen om er nog iets voor te vangen. Je bespaart zowel salaris en kan er misschien nog iets voor vangen. Dembele kan met het oog op het WK niet riskeren om een half jaar in de tribune te eindigen.

Tja, statement maken. Maar of het het slimste is, weet ik niet.
Dembele kan overal heen gok ik, maar denk niet dat hij zoveel salaris ergens anders gaat krijgen.

Hij vertrekt op de manier waarop hij is gekomen.

Vind persoonlijk niet dat dit de taak is van Xavi. Gebruik de beste spelers, Bale en Isco hebben ook een eindlopend contract en toch worden ze opgenomen in de selectie, doe gewoon niet kinderachtig.

Uiteindelijk is Barcelona de grote verliezer.

20 januari 2022 om 09:17

Voor beiden valt wat te zeggen inderdaad. Het is nou ook niet zo alsof de kwaliteit tegen de kades klotst bij Barcelona en ze kunnen hem uiteindelijk wel goed gebruiken.

20 januari 2022 om 09:30

Ja en nee. Het is ook niet zo alsof hij effectief is.

20 januari 2022 om 09:45

Niet altijd, klopt. Maar indien fit komt er wel telkens een bepaalde dreiging vanuit, heb hem er liever bij dan niet.

Ik snap dit wel. Je kan beter tijd investeren in iemand die graag blijft. Volgens Xavi heeft Dembélé vrijwel iedere minuut gespeeld waar mogelijk, nou heb ik niet de stopwatch ernaast gehouden o.i.d. maar hij speelde wel vaak als die fit was.

Uiteindelijk verliest Barcelona veel kapitaal, helaas.

Dat moet je toch Barcelona toch helemaal niet willen, 200 miljoen bruto, 20 miljoen commissie en dan ook nog een bedrag voor dat management. Mooi uit laten lopen dat contract, alleen op zijn salaris besparen ze al ik weet niet hoeveel.

dit was te verwachten
Dembele wilt zijn contract niet verlengen
dan kan je beter spelers selecteren die zich wel in willen zetten voor de club
en sommige vinden het misschien kinderachtig van Xavi
maar kan het me wel indenken
Dembele laten lopen en niet meer opstellen

Dembele - 87 wedstrijden in zijn periode bij Barca, 18 goals
Ansu Fati - 36 wedstrijden en 14 goals.....

en Dembele wil zoveel geld hebben? Ik denk dat Sissoko hem helemaal gek heeft gemaakt, kan niet krijgen wat beloofd is en nu aan het bluffen is. Kan niet anders. Anders had hij al ergens anders getekend. Op de tribune laten of verkopen voor het einde van de maand. Simpel. Het is zijn recht om zijn contract uit te dienen en niet bijtekenen. Tis Barca zijn recht om iemand op de positie te stellen die beter presteert. Zij hoeven hem niet op te stellen.

Nou, wat zal Dembele dit hard raken zeg. Die kijkt vanavond nog eens een keer naar zijn bankrekening en denkt er het zijne van. Hoe je het ook wendt of keert, een speler buitensluiten omdat die zijn contract niet wil verlengen is kinderachtig.

20 januari 2022 om 09:39

Hoezo kinderachtig? Als club wil je vooruit en dat gaat niet met Dembele is deze situatie.

Ik zou zeggen dit is karma voor Barcelona, puur door het feit hoe hij Dortmund heeft verlaten.

En uiteindelijk snijdt Barca zich in de vingers. Ondanks dat hij niet wil verlengen speelt hij goed. Meeste dreiging komt van Dembele. Hij heeft toch aangegeven wat die wilt? Verlengen maar wel tegen bepaalde voorwaardes. En als Barca hier niet aan kan voldoen weet je toch al genoeg? Waarom moet Dembele dan nog zeggen ik verleng niet. Uitendelijk zal Dembele de lachende 3e zijn. Of Barca komt over de brug, wat niet zal gebeuren denk ik. Of ze gaan hem toch weer opstellen. En aan het einde van het seizoen zal Dembele tekenen bij een club met een flinke bonus. Hier is Barca dan toch de grote verliezer in mijn ogen.

20 januari 2022 om 11:01

Tuurlijk was hij de speler met de meeste dreiging tegen Real. Maar je gaat toch niet koste wat het kost met die kerel verlengen. Barcelona zit zelf in de financiële problemen. Dan ga je echt niet akkoord met zo'n belachelijk voorstel.

Dembele heeft niets gepresteerd bij barca. Die gaat gewoon voor het meeste geld en het zou mooi zijn als niemand die man haalt . Altijd geblesseerd en houdt vooral de bank of massagestafel warm. Is geen aanwinst voor welke club dan ook. Hij vindt zichzelf blijkbaar wel heel goed , vergane glorie op deze leeftijd al . Doeiii dembele

En dan nog zeggen "hij moet aan het team denken". Ik neem aan dat ie wel gewoon traint toch? Alleen met de club lijkt ie er niet uit te komen. De slogan Mes que un club wordt steeds meer ongeloofwaardiger.

Dembele, Dembele, who the f.. is Dembele? Waarom verlangt hij Messi-achtige beloning bij een armzalige club?

"tot de elite van de voetballerij" hahahaha, op basis van wat dan?

Zijn professionele instelling? Zijn toewijding aan het topsportklimaat?

Hou toch op. Dembele kan echt wel goed voetballen, maar is vaak geblesseerd, vaak te laat, laks etc.
Tegen kleine clubs kan hij verschil maken, maar in grote wedstrijden geeft hij niet thuis. Ook omdat hij toch 9 vd 10 keer geblesseerd is.

Barcelona moest Messi laten gaan omdat ze simpelweg vanwege regelgeving hem niet meer konden betalen en deze koekebakker vraagt gewoon 200 miljoen + 40 miljoen.

Even voor alle duidelijkheid, dat is een kwart miljard....

Lekker thuis laten en door met spelers die wel willen.

Prima joh, neem je verlies als club en laat die jongen gaan. Ik blijf het zeggen, het vertrek van Dembele, Couthino, Griezman en Umtiti is broodnodig om als club verder te groeien. Tijd voor Ferran om het te laten zien en ben je in ieder geval dat heftige salaris kwijt voor iemand die altijd geblesseerd is.

Ben benieuwd welke club hem wil aantrekken deze maand wanneer ze hem in de zomer 'gratis' kunnen oppikken

20 januari 2022 om 11:41

Het zal ongetwijfeld gratis oppikken deze maand zijn. Vbarcelona zal van zijn salaris af willen.

Einde van Dembele dus. Tja in die 5 jaar heeft hij niks laten zien. Aardige dribbels en goals soms maar het was gewoon veel te mager. Ook enorm veel geblesseerd. En dan wil die zo'n salaris en ook enorm veel geld voor zijn entourage bij een club met financiã«le problemen. Tja dan ben je ook niet helemaal goed.

20 januari 2022 om 10:37

Precies, heeft echt wel zn goede momenten gehad en ik geloof ook dat het een meer dan uitstekende speler is, maar niet het geld waard wat hij verlangt, vooral niet gezien zn blessures. Hopelijk wilt een club hem deze maand nog overnemen maar dat lijkt me onrealistisch

Ook belachelijk wat hij eist. Amper fit geweest, veel gekregen, weinig gegeven. Dan krijg je een aardige contractverlenging en doe je zo.

Barca heeft momenteel in aanvallend opzicht voldoende spelers weer terug. Braithwaite weer terug. Geen wereldspeler, maar deed het niet eens onaardig voorin en werkt zich wel rot.
Fati terug. Ferran er weer wat langer bij. Alleen Depay en Luuk niet? Zijn die geblesseerd?

Zo zou ik het wel eens willen zien. De diepgang van Dembele vang je dan op met de diepgang van Fati.
Heb je met Abde, Braithwaite en Jutgla nog voldoende opties voorin.

Benieuwd of Dani Alves blijft spelen, of Dest weer gaat spelen als die fit is.

Verder zou Araujo - Piqué het vaste duo moeten zijn. Lenglet / Eric Garcia zijn echt geen niveau Barcelona.

Nico kan ook nog spelen, in plaats van Gavi of Pedri, maar ik zou zo starten. Ben minder gecharmeerd van Nico.

Ter Stegen
Alves/Dest
Araujo
Piqué
Alba
Pedri
Busquets
Frenkie
Gavi
Ferran
Fati



Mooi. Opgeruimd staat netjes. Verkopen nu er nog waarde aan zit. Goede voetballer, maar schijnbaar moeilijk in de omgang en altijd geblesseerd.

20 januari 2022 om 11:42

Verkopen? Hij gaat transfervrij vertrekken.

"we hebben hem gezegd dat hij onmiddellijk moet vertrekken" en “dembélé, die voor honderd miljoen euro werd overgenomen van Borussia Dortmund, loerde op een transfervrij vertrek, maar Barcelona wil hem deze winter slijten”

Leuk en aardig maar Barca kan alles wel willen maar ik denk dat Dembele zelf ook inspraak heeft in zijn eigen toekomst, die gaat natuurlijk lekker zelf bepalen of hij 1- direct en deze winter vertrekt of lekker gaat cashen met tekengeld in de zomer en 2- waar hij gaat spelen, want Barca kan hoog en laag springen maar Dembele bepaald.

20 januari 2022 om 11:30

@manufanforever

Die kan met het oog op het WK volgende winter niet veroorloven om 5 maanden in de tribune te zitten. Zeker niet met de selectie die Frankrijk heeft.

20 januari 2022 om 11:36

Dat hopen ze bij barca, misschien heeft Dembele wel een ander agenda..

20 januari 2022 om 11:44

Jawel hoor, hele voorbereiding in de zomer en dan een paar maand spelen is meer dan voldoende voor het WK. Barcelona staat met lege handen en is hulpeloos. Ze zullen zijn hele contract uit moeten betalen.

20 januari 2022 om 12:08

@speedyafc

Met zijn blessuregevoeligheid 5 maanden niet spelen en dan even knallen bij een nieuwe club? Dan zit die binnen de kortste keren weer in de lappenmand. Matchritme doet veel hoor... Het is nu niet dat Dembele onmisbaar is bij Frankrijk.

20 januari 2022 om 13:18

@fcblnsider, sorry maar je spreekt je in twee posts wel even tegen. Eerst zegt je "die kan met het oog op het WK volgende winter niet veroorloven om 5 maanden in de tribune te zitten" om daarna te zeggen "blessuregevoeligheid & Het is nu niet dat Dembele onmisbaar is bij Frankrijk."

Waarom zou (met het laatste) de Franse Bondscoach dan uberhaupt een risico nemen en Dembele meenemen? Als hij dan toch meegaat om erbij te hebben, dan hoeft Dembele zich toch helemaal geen zorgen te maken en kan ie lekker salaris pakken..

20 januari 2022 om 13:54

@manufanforver

Nee ik spreek mijn eigen niet tegen, ik ga gewoon even met je mee in het verhaal dat Dembele nog steeds het WK kan halen als hij van club veranderd in de zomer.
Op zich kan dat wel, voor elke andere speler buiten Dembélé.

Die heeft al zoveel spierscheuren gehad vanwege zijn explosiviteit dat die spieren niet te lang stil mogen zitten. Als hij de komende maanden niet aan spelen toekomt bij Barcelona en enkel traint, zal hij de intensiteit & matchritme missen bij zijn volgende club.

Je weet dan wat er zal gebeuren als hij dan gaat beginnen spelen.....

20 januari 2022 om 11:43

Als ze zijn salaris per direct volledig uitbetalen, dan zal hij wel transfervrij vertrekken. Al kan het zijn dat hij liever in de zomer zijn transfer maakt en nog een paar maandjes bij Barcelona wil blijven trainen.

20 januari 2022 om 13:01

Ja dat dus, men schijnt het niet helemaal helder te hebben hoe dat werkt. De grootspraak voor de fans en de buhne gaat er ook hier als koek in.

Prachtig nieuws! Ophoepelen, en wel nu meteen. Meer dan 5 jaar afgezien met deze bambi aan de bal.

20 januari 2022 om 12:57

Prachtig nieuws! Maar dan wel volle pond uitbetalen, en wel nu meteen. Er is toch geld zat aangezien Umtiti heeft ingeleverd...

20 januari 2022 om 15:30

Waarom betalen, dembele moet het zelf weten, half jaar op de bank, of zijn loon laten vallen en nu al gratis vertrekken.

20 januari 2022 om 16:40

En je gelooft dat hij nu zijn gedrag gaat veranderen en niet meer liever fortnite gaat spelen voor de miljoenen die hij tot nu toe op die manier heeft verdiend? Die gaat echt wel een half jaar op de bank zitten met zijn gameboy. Of op de tribune. En nee hij gaat ook nu niet op tijd zijn voor trainingen, etentjes, etc.

Terecht. Het is al vijf maanden gedoe rond zijn contract en hij houdt de club aan het lijntje. Maar goed, dat deed hij bij Dortmund ook al en kwam zelfs niet meer opdagen. Daarnaast was hij verder maar weer eens geblesseerd en liet hij daarbuiten niets zien. Hij is veel te onberekenbaar, zowel qua spel als qua blessures, weg ermee. Voor mij heeft hij geen dag zijn transferwaarde waargemaakt. Ben dan ook heel benieuwd wie er zo’n belachelijk bedrag voor deze man gaat neertellen.

Dat is goed nieuws voor Dembele, lijkt me. Dan zal Barcelona dus zijn resterende salaris uitbetalen én hem transfervrij laten vertrekken. Tenminste, dat is de enige mogelijkheid die Barcelona heeft, als ze van hem af willen. In alle andere scenario's zal Dembele moeten instemmen...

20 januari 2022 om 15:29

Het voorstel van Barca is nu in januari gratis vertrekken, en zijn resterende loon laten vallen.
Of gewoon blijven, niks spelen, en in de zomer gratis vertrekken, de keuze is aan Dembele.
Waarom zou Barca dat bedrag betalen om hem nu gratis te laten gaan, dan houden ze hem liever nog een half jaar op de bank als ze toch zijn loon moeten betalen

Dembele en zijn zaakwaarnemer zullen vast wel weten dat hij te veel vraagt, afgezet tegen zijn prestaties. Dat doet hij natuurlijk omdat hij erop rekent dat de club dit weigert (wat ze ook doen). Die jongen wil toch gewoon weg aan het eind van zijn contract? Hij heeft er nooit kunnen aarden, zijn motivatie is altijd nul geweest, althans dat is wat hij liet zien. Maar tot einde zomer wil hij gewoon cashen wat hij kan cashen, misschien wel in de wetenschap dat hij dit elders niet gaat vangen. En tot die tijd kun je schreeuwen dat hij meteen moet vertrekken wat je wilt, als hij zegt hij blijft zitten, dan blijft hij gewoon zitten tot de zomer. Wie weet is hij al lang rond met een Parijse club of iets dergelijks en als hij dat niet is komen die echt wel aankloppen, dat is immers een vergaarbak van net-niet of net-niet-meer geworden daar. Hernandez had het overigens gesierd als hij zich op de vlakte had gehouden en zich niet had gemengd in de dreigende taal. Dat moet je aan het bestuur overlaten, al zou het die sieren als ze dat ook niet deden. Die club heeft er immers geen baat bij als er steeds van die baggerverhalen de ether in worden geslingerd. Je kunt liever de statements tot een minimum beperken en zo neutraal mogelijk houden in plaats van te roepen Hij moet meteen weg! Hij moet dit! Hij moet dat! De onrust binnen de club is aanhoudend destructief en dat zie je ook op het veld steeds terug.

Allemaal door het slecht beleid, je kan dembele niet de schuld geven ondanks dat die voor 140 miljoen niks heeft waargemaakt. Barca moet gewoon weer op nul beginnen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren