Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax accepteert schikkingsvoorstel: schorsing voor Nicolás Tagliafico

Laatste update:

Ajax heeft een schikkingsvoorstel van de KNVB voor een schorsing van Nicolás Tagliafico geaccepteerd. De club gaat akkoord met een schorsing van drie wedstrijden, waarvan één voorwaardelijk. Daardoor mist Tagliafico de Eredivisie-wedstrijden tegen NEC (thuis) en FC Twente (uit). Op 29 augustus kan hij er thuis tegen Vitesse weer bij zijn.

De Argentijn ontving zijn rode kaart kort voor rust in het duel om de Johan Cruijff Schaal met PSV. Hij zette een tackle in op André Ramalho en werd door arbiter Björn Kuipers van het veld gestuurd. Tagliafico verloor op slag van rust eerst het duel om de bal van Philipp Mwene en kwam vervolgens uit frustratie met gestrekt been in op Ramalho, die hard op de enkel werd geraakt. Scheidsrechter Björn Kuipers wachtte met zijn beslissing en gaf na overleg met de VAR rood.

De overtreding van Tagliafico op Ramalho is te zien vanaf minuut 4:17.

Door analist Kenneth Perez van ESPN werden vraagtekens gezet bij de rode kaart. "Is die tackle echt zo erg gezien het wedstrijdbeeld?", vroeg hij zich af. "Is deze heel hoog, is het met de noppen eerst?" Perez benoemde vervolgens dat Tagliafico in het opstootje dat volgde na zijn tackel ook nog een soort kopstoot uitdeelde aan Marco van Ginkel. Toch leek de beslissing voor de rode kaart alleen genomen op basis van zijn charge op Ramalho.

Arnold Bruggink vond het wél rood. "Ik vind van wel. Je ziet Kuipers wachten. Deze beslissing heeft hij niet zelf genomen, maar echt op basis van de VAR", gaf hij aan in de pauze van de wedstrijd. Erik ten Hag baalde van de rode kaart van zijn pupil. "We voetbalden goed, daar kunnen we ook mee verder. Maar je moet met elf man blijven staan."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Raad de transfer! ????
Reacties

Terecht. Kwam schandalig invliegen. Hadden er van mij ook vier, waarvan één voorwaardelijk mogen zijn.

9 augustus 2021 om 15:23

Als vasthouden en het ontnemen van een 100% scoringskans 1 wedstrijd is dan is zo hard inkomen met 2 wedstrijden wel wat mager en logisch dat Thom dat ook vind. Zeker begin van het seizoen zou je als KNVB zijnde een statement moeten maken.

9 augustus 2021 om 15:28

Een statement maken kan natuurlijk niet. Als je Nico hier zwaarder voor straft moet je dat bij iedereen doen.

Wat mij betreft geeft Ajax hem er nog twee wedstrijden bovenop. Voor het in de steek laten van zijn team.

9 augustus 2021 om 15:31

Zullen we dan ook het rollen van Romalho bestraffen? Dat het rood is, absoluut, hij kwam veel te wild in. Maar hij raakte niemand hard. Ben dat kaarten aannaaien helemaal zat, sinds getafe. Dat geld dus ook voor de spelers die bij mijn club zitten, noem een Tadic. Heb het al heel vaak geroepen, de VAR mag hiervoor van mij ook ingrijpen. Want sinds de invoering van de VAR is de theatercursus ook weer ingevoerd.

9 augustus 2021 om 15:34

Haha, er komt iemand met 100 km per uur op je achillespees invliegen om daarna je standbeen mee te nemen. Clubvoorkeur is helemaal prima Calimero, we zijn allemaal wel ergens meer of minder fan van, maar hier ook maar een beetje wijzen naar Ramalho is volledig ridicuul. Overigens wel met je punt eens dat het hele theater weleens mag stoppen. Bloedirritant.

9 augustus 2021 om 15:36

Dat kan zeker. Er zit een marge in het aantal wedstrijden. Hoe het exact zit met in beroep gaan en dergelijke heb ik geen kaas van gegeten, wat ik wel weet is dat de bond aan de hand van de overtreding en verleden van een speler tot een bepaalde straf komt. Met het aantal kaarten van vorig seizoen is Tagliafico geen lieverdje en vind ik 2 een milde straf. Edit: irritant dat er ineens 4 enters staan zonder dat ik die zelf heb gegeven.

9 augustus 2021 om 15:39

100 km per uur nog wel. Was gewoon een neymar rolletje van Ramalho en aangezien hij na die rode kaart weer meteen kon sprinten zal het meevallen met de impact. Als Tadic dat doet is het een engnek haha.

9 augustus 2021 om 15:42

Maar dit seizoen is 1 wedstrijd oud en hij had helemaal geen voorwaardelijke straf staan. Bij het volgende incident zou je kunnen spreken van een zwaardere straf. En dat is geen statement maken maar gewoon volgen van de regels.

9 augustus 2021 om 15:12

Ach ja waarom geen 10 eisen. Is een prima straf zo. Veel Ajacieden vinden het teveel en anderen weer te weinig.

9 augustus 2021 om 15:31

Zullen er vast niet veel zijn die dit een te zware straf vinden. Gewoon dom inkomen en terechte kaart. Dan Is dit een logische straf.

9 augustus 2021 om 15:38

Drie wedstrijden waarvan één voorwaardelijk is niet te licht en niet te zwaar. Het is exact conform de richtlijn voor dit type overtreding. Dus de aanklager heeft gewoon gedaan wat hij volgens de richtlijnen moest doen.

Wat mij verbaasd is dat er, in zijn geval, kennelijk geen rekening is gehouden met recidive. Niet voor het eerst dat hij een rode kaart krijgt namelijk. Normaal wordt daar door de aanklager wel rekening mee gehouden namelijk.

9 augustus 2021 om 15:43

Volgens de statistieken van VZ zijn derde directe in 5 seizoenen, niet zo schokkend dat zoiets zou moeten meewegen lijkt me.

9 augustus 2021 om 15:45

" niet zo schokkend dat zoiets zou moeten meewegen lijkt me."

Kan ook zijn dat de proeftijden van eerdere straffen zijn verstreken. Maar op zich houdt de Knvb, terecht uiteraard, wel altijd ook rekening met recidive. Maar tenzij jij alle namen kunt noemen van alle spelers die ook minstens drie keer rood kregen in vijf seizoenen, vraag ik me serieus af of het echt 'wel meevalt' dat een speler drie rode kaarten krijgt in een paar seizoenen. Er zijn zat spelers die hun hele carriere nooit rood krijgen, zeg maar. Sterker, dat zijn verreweg de meesten.

9 augustus 2021 om 15:48

Waarvan eentje zelfs is kwijtgescholden geloof ik. Voor die kaart waar hij valt en de bal tegen z'n arm komt. Was echt een belachelijke rode kaart.

Kunnen dus hooguit twee rode kaarten zijn voor harde overtredingen in die 5 seizoenen.

9 augustus 2021 om 15:53

Op transfermarkt kan ik maar 3 rode kaarten vinden waarvan 1 2x geel, deze tegen psv en de laatste is die rode kaar van vorig seizoen tegen Sparta haar hij per ongeluk de bal op de hand krijgt...

9 augustus 2021 om 15:54

Je weet zelf ook dat hij vorig jaar gigantisch is weg gekomen, en zeker drie directe rode kaarten meer had moeten hebben tegen oa psv en as roma.

9 augustus 2021 om 15:59

Ik ben het totaal oneens met Kenneth Perez. Ik weet dat het een Ajaxied is maar hij zou wel eens neutraal naar de situatie moeten kijken. Dit was gewoon duidelijk rood. Geen discussie mogelijk. Perez maakt zichzelf ongeloofwaardig.

9 augustus 2021 om 16:00

Flamengo. Dat heeft helemaal niets met dit gesprek te maken natuurlijk. Gaat erom dat de aanklager geen reden heeft om hem zwaarder te straffen. Dit was zijn eerste directe rode kaart voor een harde overtreding.

9 augustus 2021 om 16:10

Ah, okay. Meestal kijken ze inderdaad ongeveer een jaar terug, als ze in verband met recidive een zwaardere straf opleggen. Dan zal dat wel verjaard zijn.

In dat geval herhaal ik nog maar een keer dat drie wedstrijdej, waarvan één voorwaardelijk gewoon exact conform de richtlijnen van de aanklager zijn. Niet te streng, niet te slap. Gewoon exact wat voor dit soort overtredingen staat. Waarbij zijn agressieve gedrag ná die tackle verder op geen enkele wijze is meegenomen.

9 augustus 2021 om 16:19

Was ook helemaal geen agressief gedrag om rekening mee te houden.

Ginkeltje kwam nog even stoken en had daar niets te zoeken. Wilt vervolgens door Nico heenlopen en die gaat natuurlijk niet aan de kant.

Meest opmerkelijke was dat van Ginkel in al zijn haast niets afscheurde.

9 augustus 2021 om 16:27

Deze straf is m.i. terecht qua duur. Niet meer, niet minder. Tuurlijk gaat hij wel vaker over het randje(stiekem ook wel fan van hem om die reden), maar dat zie ik altijd nog liever dan die jankballen die bij een zuchtje wind gaan liggen rollen en gillen. Dat zou wat mij betreft ook eens wat meer bestraft mogen worden. Spelbederf bovenste plank.

9 augustus 2021 om 16:39

Nee hoor Perez heeft gelijk. Gezien het wedstrijdbeeld gewoon niet. Dan had kuipers namelijk eerder al minimaal een gele kaart aan madueke moeten geven voor het daadwerkelijk fysiek hinderen van Tadic bij de vrije trap. Of daarvoor een pingel moeten geven voor het incorrect verdedigen in de 16. Maar dat wilde Kuipers afdoen als mannelijk voetbal. Goed als je dan lekker engels en mannelijk wil fluiten, dan wordt de overtreding van Tagliafico geel. Was immers nauwelijks verzorging nodig. Wil je op zijn Nederlands fluiten, dan is het rood, maar dan heb je een aantal andere zaken toch wel erg nadrukkelijk gemist. Dus wat Perez zegt klopt toch behoorlijk. Gezien het wedstrijdbeeld niet echt.

9 augustus 2021 om 17:04

"ginkeltje kwam nog even stoken en had daar niets te zoeken."

Tagliafico maakt een debiele tackle en Van Ginkel komt, terecht, verhaal halen en Tagliafico vragen of hij soms gek geworden is. Mij valt het wel heel erg op dat er opeens hier een heleboel mensen zitten die het prima kunnen billijken dat iemand compleet doormidden getrapt wordt, maar dan een groot probleem vinden dat iemand daar dan wat van zegt. En het zelfs nog een graadje erger vinden dat er iets van gezegd wordt.

Houdt het gewoon bij je eerste reactie: wat Tagliafico deed was debiel en kaart was terecht. Hier over Van Ginkel beginnen is totaal zot. Die haalde alleen maar verhaal, zou jij ook doen als het om jouw ploeggenoot gaat, niet? En om dan, terwijl je eerst zelf iemand doormidden trapt, ook nog eens enorm agressief te gaan doen zoals Tagliafico deed en als een soort straatvechter met je hoofd gaat lopen duwen (wel leuk gezicht, als onderdeurtje), dat zou jij ook moeten afkeuren! Of is dat inmiddel ook het niveau bij Ajax dus, in jouw ogen? Jij schaamt je niet voor dit soort wangedrag origineel? Wauw!

"meest opmerkelijke was dat van Ginkel in al zijn haast niets afscheurde."

Hele hatelijke opmerking dit.

9 augustus 2021 om 17:47

@origineel: dan kun je jouw redenering dat Van Ginkel daar niks had te zoeken heel gemakkelijk bij zo’n beetje iedere situatie toepassen op Tadic. Hij staat namelijk altijd vooraan om nog even om een kaart te vragen voor zijn tegenstander of om het vuurtje nog even op te stoken. Jij vind de tackel van Tagliafico een harde maar faire tackel? Heb je het linkerbeen gezien waarmee hij Ramalho snoeihard op zijn standbeen raakt? Dat zijn tackels waarmee je een carrière kunt beëindigen! Ik vind twee wedstrijden zeer, zeer mild.

9 augustus 2021 om 17:55

@constant kante
Dat klopt, het is inderdaad zijn tweede directe rode kaart in vijf seizoenen eredivisie voetbal. Vergelijkbaar met spelers als Malacia, Karsdorp en vele anderen. De aanklager kijkt niet zover terug, daarom staat een speler als Propper ook niet op scherp bij de aanklager.

9 augustus 2021 om 18:00

"de aanklager kijkt niet zover terug, daarom staat een speler als Propper ook niet op scherp bij de aanklager."

Propper? Die nog nooit een rode kaart kreeg bij PSV, die Propper bedoel je? Mag ik vragen waarom je die speler noemt eigenlijk, in het verband Tagliafico??

En inderdaad, drie rode kaarten, twee directe. Maar dat hij dus geen voorwaardelijke duels meer heeft uitstaan, daar was ik inmiddels al wel achter ja.

9 augustus 2021 om 18:01

er zijn ook videos vanaf de kant van de tribune beschikbaar en dan zie je gewoon dat hij de bal helemaal niet raakt pas nadat hij ramalho doormidden heeft gezaagd. dan kan je toch moeilijk spreken van een harde maar faire tackel. zulke soort tackles horen gewoon niet op het veld thuis en zou niet uit moeten maken wie hem maakt en moet daarvoor gewoon gestraft worden. als jij er als een malle invliegt maar nog enigsinds de bal eerst raakt dan kan ik je opmerking nog begrijpen maar hier raakt hij duidelijk eerst en alleen de speler

9 augustus 2021 om 18:02

Ik vind het een prima straf. Hij komt ontzettend dom invliegen, maar het is ook weer geen extreme tackel. Hij gaat voor de bal en krijgt hiervoor terecht rood, maar hij komt niet op kniehoogte invliegen ofzo. Wel ben ik voorstander voor voorwaardelijke straffen. Bijvoorbeeld zoals nu 2 wedstrijden gegarandeerd en dan 3 of 4 voorwaardelijk als hij weer direct rood krijgt voor een overtreding op de speler. Rode kaarten zoals toen tegen Sparta voor een perongeluke handsbal tellen daar dan niet voor mee, maar alleen als hij echt direct rood krijgt voor een fysieke overtreding.

9 augustus 2021 om 18:04

Waar slaan sommige van jouw reacties op @orgineel?? Van Ginkel gaat gewoon verhaal halen als aanvoerder zijnde, daar Nico als ongetemd beest meteen zijn voorhoofd tegen de borst van van Ginkel aandrukt laat alleen maar de frustratie zien die er dwars zit bij hem. Ik vind van Ginkel's hier beter bij passen dan dat er ineens 11 man tegen de scheids vloeken omdat die een foute beslissing maakt.
Daarnaast was Nico al vaker gewaarschuwd door de scheids dus het was gewoon te verwachten.

9 augustus 2021 om 18:41

@Flamengo Rode kaarten die niet gegeven zijn tellen niet mee. En rode kaarten in Europa tellen sws niet vior een schorsing op nationaal niveau. Dus beetje een zinloos comment.

9 augustus 2021 om 20:49

Propper die rood kreeg in 2018 in de PL league en die rood kreeg in de eredivisie voor zijn PSV tijd. Twee keer rood in competities. Maar als die straks zijn derde rode kaart pakt, dan verwacht je toch niet dat de aanklager daar rekening mee gaat houden?
Had ook een Malacia kunnen noemen. Of zoveel andere spelers die al een of meerdere keren rood hebben gehad.
Twee keer direct rood in zijn vijfde seizoen is op zich helemaal niet zo raar. Sangare met zijn 7 gele kaarten in een seizoen eredivisie vinden we toch ook normaal? Als die over vier jaar 2 rode kaarten heeft verzameld staan we toch niet verbaasd te kijken?

10 augustus 2021 om 18:12

"propper die rood kreeg in 2018 in de PL league en die rood kreeg in de eredivisie voor zijn PSV tijd. Twee keer rood in competities. Maar als die straks zijn derde rode kaart pakt, dan verwacht je toch niet dat de aanklager daar rekening mee gaat houden?"

Snap nog steeds niet dat je Propper noemt in, kennelijk, een vergelijk met Tagliafico. Staat Propper erom bekend dat hij scheermestackles, vliegende tackles en rare acties maakt? Tagliafico wel namelijk. Dus waarom dan over Propper beginnen? Heel merkwaardig.

9 augustus 2021 om 15:16

Dat had echt overdreven geweest. Pachonik van VVV kreeg begin van afgelopen seizoen voor een net iets ergere, vergelijkbare actie ook 2 wedstrijden + 1 voorwaardelijk. 2 wedstrijden is gewoon de juiste straf. Ik denk dat het misschien wel de laatste tackle van Nico in de Eredivisie is geweest. Na zijn eerste en tweede seizoen werd het steeds minder helaas. Wellicht nu mooi moment om nog een transfer te maken.

9 augustus 2021 om 15:20

Persoonlijk denk ik niet dat het de laatste tackle van Nico in de Eredivisie was

9 augustus 2021 om 15:41

Ik denk niet dat hij een mooie transfer gaat maken, niet bepaald ‘topclubwaardig’, al kan “mooie transfer” ook betekenen dat je een vet contract in Azië of het Midden-Oosten tekent. Of een middenmoter in een top 5 competitie in Europa.

9 augustus 2021 om 15:50

Fcg95

Dat zou zomaar kunnen inderdaad. Voor die 25 miljoen die Overmars wilde hebben is géén club gekomen. Ik snap dat wel. Het is uiteindelijk ook helemaal geen topspeler. Kijk anders even heel goed naar die 0-1 van Madueke. Wat Tagliafico daar doet, ik snap er nog steeds helemaal niks van. Hij loopt niet mee met het duel, hij glijdt mee met het duel? Wat doet hij daar??? Was hij zo dol gedraaid al dat hij compleet de weg kwijt was?

Hoe dan ook, ik zie echt niet zo snel dat er nu opeens een club komt die nog bereid is iets van 20 miljoen op tafel te leggen. Voor een flink stuk minder, misschien wel, maar die 30 miljoen die hij ooit waard zou zijn geweest dat gaat hem niet worden.

Dus inderdaad, dikke kans dat we Tagliafico zeker nog een seizoen in Amsterdam zullen zien spelen.

9 augustus 2021 om 16:11

Kakadu, zonder dat ik het goed wil praten, zullen dusdanige acties in Zuid Europa en Zuid-Amerika gezien worden als een daad met passie en daar genieten ze van. Pepe en Materazzi zijn voorbeelden nog wel een paar tandjes erger. Daarnaast is hij volwaardig lid van het nationaal elftal (dat recent een prijs heeft gepakt), is/was reserve aanvoerder achter Messi. Dat laatste zal zwaarder meewegen dan af en toe een domme/zware tackle.

9 augustus 2021 om 16:19

Lunny

"zullen dusdanige acties in Zuid Europa en Zuid-Amerika gezien worden als een daad met passie en daar genieten ze van. "
Ohja joh? Ze genieten daar wel van scheeermes tackles? Maar waarom is dan niet één van die enorm genietende clubs bij Ajax gekomen om Tagliafico daarheen te halenom daar lekker spelers doormidden te trappen?

"pepe en Materazzi zijn voorbeelden nog wel een paar tandjes erger."
Klopt op zich wel. Alleen zijn de genoemde spelers wel een paar tandjes beter dan Tagliafico.

"daarnaast is hij volwaardig lid van het nationaal elftal (dat recent een prijs heeft gepakt), is/was reserve aanvoerder achter Messi. "

Was ja. Heb je niet gezien dat Tagliafico in de wedstrijd die ertoe deed op de Copa America uit de basis verdween? En hij was exact één keer reserve aanvoerder. Tagliafico staat echt stuk lager in de pikorde in het Argentijnse team dan jij denkt.

Daarnaast, hij zit al tijdje bij het Argentijnse team. En schoppen kon hij ook altijd al. Dus waarom is hij dan al niet eerder door een club opgehaald bij Ajax, denk jij? Waarom hebben die clubs die hem, zeg jij, fantastisch vinden, hem niet allang opgehaald?

9 augustus 2021 om 16:26

@Constante, Tagliafico staat helemaal niet lager in de pikorde bij Argentinië en wordt zeer gewaardeerd voor z'n verdedigende kwaliteiten. Juist daarom speelt hij tegen teams die met (snelle) spelers op de zijkanten spelen. Wanneer Argentinië boven liggende partij is en de tegenstander zonder vleugels speelt, speelt Acūna vaker omdat hij meer aanvallende kracht brengt en een betere voorzet heeft. Nico is een zeer gewaardeerde kracht die altijd zeker is van selectie de komende tijd

9 augustus 2021 om 19:08

Constante, er moet je wel iets dwars zitten om met zo'n kinderlijk 'Oh ja joh toontje' mijn zogenaamde ongelijk te bewijzen. Vind je ook niet dat je ietwat overdrijft wat betreft het schoppen? Ja de stoppen slaan wel eens door, dat is niet oké en de kaart is dan ook terecht, maar hij is niet zoals Pepe is. Waarom hij nog bij Ajax zit weet ik niet, maar ik beweer dan ook nergens dat hij bij de absolute top hoort, dus ga niet voor mij in vullen. De clubs die hem kunnen betalen en waar Nico interesse in zal hebben komen niet, omdat ze al voorzien zijn vermoed ik. Te simpel om te zeggen dat hij tijdens de wedstrijden die ertoe doen gepasseerd wordt. Op de Copa van dit jaar heeft hij inderdaad wat minder gespeeld dan voorheen, maar tot dan was hij 'gewoon' basisspeler. Zowel op de vorige Copa, afgelopen WK en tijdens de kwalificaties. Als hij daadwerkelijk er niet toe doet had hij ook niet tijdens (met uitzondering van een) finales mee mogen doen tijdens de Copa van dit jaar. Ook al heeft hij de band niet vaak gedragen, doet dat niks af van het feit dat hij reserve aanvoerder is/was. Hij had 'pech' dat Messi altijd fit was en altijd wil en zal spelen. Die titel krijg je tenslotte niet uit liefdadigheid.

10 augustus 2021 om 18:22

Lunny

"constante, er moet je wel iets dwars zitten om met zo'n kinderlijk 'oh ja joh toontje' mijn zogenaamde ongelijk te bewijzen. Vind je ook niet dat je ietwat overdrijft wat betreft het schoppen?"

Kinderlijk? Maar werkt dat zo bij jou ja? Dat als jij ergens iets over zegt dat het jou direct 'dwars zit'? Waarom is motivatie voor jou zo belanrijk dat jij allemaal dingen gaat invullen voor mij? Want nee, ik vind het helemaal niet overdreven, Tagliafico komt als een debiel in en schopt iemand onderuit. Ik vind het schadalig dat hier net wordt gedaan alsof tagliafico hem nauwelijks raakte en dat Ramalho een schwalbe maakte. Dát vind ik. En ik mág dat vinden Lunny, of vind jij dat ik dat niet mag vinden (zonder door jou als een kind te worden weggezet).

"waarom hij nog bij Ajax zit weet ik niet, maar ik beweer dan ook nergens dat hij bij de absolute top hoort, dus ga niet voor mij in vullen."

Ik vul voor mijzelf in dat ik het geen topspeler vind. En mag ik dat vinden Lunny? Ja! Dat mág ik vinden.

"de clubs die hem kunnen betalen en waar Nico interesse in zal hebben komen niet, omdat ze al voorzien zijn vermoed ik. "

Vermoed jij dat? Okay! Mooi man! Ik vermoed iets anders. Namelijk datgene wat ik daarover al zei.

" Als hij daadwerkelijk er niet toe doet had hij ook niet tijdens (met uitzondering van een) finales mee mogen doen tijdens de Copa van dit jaar. "
Dat zou je kúnnen concluderen. Maar tegelijkertijd kun je ook concluderen dat hij, als hij ertoe deed, uiteraard in de finale ook gespeeld had. Of stelt de trainer in de finale de mindere spelers op, denk jij? Oftewel, prima dat jij wat anders vindt. Maar ik vind dat niet. En daar vind jij dan weer van alles van.

"ook al heeft hij de band niet vaak gedragen, doet dat niks af van het feit dat hij reserve aanvoerder is/was. "

Ja precies. Wás ja. En dan? En dus? Ik proef een beetje dat er een aantal ajaxsupporters hier zijn met wat lange teentjes die het niet kunnen hebben dat er mensen zijn die, anders dan zij zelf, wat minder onder de indruk zijn van sommige Ajaxspelers. wellicht tijd om te accepteren dat ik deze site ook mensen komen die geen supporter zijn van Ajax. En merk daarbij op dat dit opmerkelijk is. Aangezien deze site nou juist het (onterechte) stigma heeft om Ajaxzone te zijn omdat hier alleen Ajaxnieuws wordt gebracht of dat alles altijd over Ajax gaat. Nou, dan is jouw kritiek naar mij, als zijnde kinderachtig, echt mega ironisch. Dat dan weer wel.

9 augustus 2021 om 15:18

Had meer vanwege de reactie daarna meer mogen zijn.
Het agressief richting van Ginkel +1 wedstrijd
Vervolgens in discussie met de grensrechter en niet willen vertrekken + 2 wedstrijden.
Eindtelling 6 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk

9 augustus 2021 om 15:23

Haha, geef dan Van Ginkel ook meteen drie wedstrijden. Volgens jouw maatstaf sloeg deze namelijk Tagliafico een bloedlip. Nee, 2+1 is prima. Verder geen dingen zoeken die er niet zijn.

9 augustus 2021 om 15:43

"volgens jouw maatstaf sloeg deze namelijk Tagliafico een bloedlip."

Volgens zijn maatstaf?? Huh, wat? Nee, Daavy telt alle overtredingen en het door hem gepleegde geweld op een rijtje. Van Ginkel deed helemaal niets, anders dan vragen aan Tagliafico op hij compleet gestoord was met zijn actie. Daar staat geen maatstaf van drie wedstrijden op. Daarnaast, iedereen heeft op tv gezien dat Van Ginel niet sloeg, Tagliafico wel een slaande beweging met zijn hoofd maakte maar uiteindelijk zichzelf blesseerde en zijn eigen dunne huidje open haalde aan het shirt van Van Ginkel.

Dus nee, Van Ginkel krijgt niets. Tagliafico komt er gewoon uitstekend vanaf hier en Ajax gaat niet voor niets heel snel akkoord met deze straf. Dat zegt verder alles.

9 augustus 2021 om 15:50

Haha Kante toch. En hierboven zeg je nog dat het precies de juiste straf is. Je laat je toch weer makkelijk kennen.

9 augustus 2021 om 16:11

"je laat je toch weer makkelijk kennen.

Eh, sorry, ik snap je even niet. Hoe dan? Leg uit!

9 augustus 2021 om 16:30

Hij komt niet uitstekend weg, hij krijgt precies wat conform de regels de straf is, dat zijn immers jouw woorden. Uitstekend wegkomen zou zijn als hij onder de norm uit zou komen en minder hoefde te brommen, maar dit is precies volgens het boekje, jouw woorden.

9 augustus 2021 om 16:53

" Uitstekend wegkomen zou zijn als hij onder de norm uit zou komen en minder hoefde te brommen, maar dit is precies volgens het boekje, jouw woorden."

Ik wil het je best uitleggen hoe het zit hoor. Als je daar tenminste voor open staat.

Hij komt uitstekend weg omdat hij niet meer krijgt dan wat de richtlijn voorschrijft en hetgeen de strafeis is bij een transactievoorstel, zoals nu het geval is. Tagliafico en Ajax hoeven helemaal niet in te stemmen met dit voorstel namelijk. En het is normaal dat als een speler/club niet instemmen met het voorstel van de aanklager, wat nu wel het geval is, de aanklacht in de mondelinge behandeling van de zaak wordt verhoogd. Daarnaast, er is kennelijk door de aanklager verder geen rekening gehoduen met het absurde gedrag van Tagliafico na zijn overtreding.

Dus tel álles even bij elkaar op, onthoudt dat drie waarvan één voorwaardelijk de richtlijn is, en in dat kader hij dus gewoon precies de richtlijn krijgt voor die overtreding en niets meer, dan komt hij dus goed weg. Want het had ook gewoon vier wedstrijden onvoorwaardelijk kunnen worden, zoals je kunt lezen.

Met andere woorden, beste JK-Ajax, de wereld bestaat niet uit zwart of wit (ja jij zegt eerst 'conform richtijn' en later zeg je 'goed weggekomen', nou dat kán niet want het moet of zwart of wit zijn want anders snap ik het niet). maar gewoon uit die kleur waar 99% van de wereld zich bevindt, in het genuanceerde grijs. Daar waar iemand zowel de juiste richtlijn straf opgelegd kan krijgen maar daar bij ook nog goed wegkomt als je alle omstandighedne van het speicifieke geval meerekent. Maar kennelijk mag dat niet van jou en van origineel. Zodra er intellectueel wat meer wordt gevraagd, wordt het allemaal lastig en dan wordt het al snel vliegen proberen af te vangen, in plaats van gewoon inhoudelijk op de kern ingaan.
Dikke dikke.... zucht!

9 augustus 2021 om 17:03

Wat een aannames over wat de aanklager wel of niet meeneemt. Dan nog wat als praatjes om te maskeren dat je gewoon maar wat meewaait met wat je nu eigenlijk vindt. Hou het gewoon bij de feiten. Je zwakt uitstekend al weer af naar goed wegkomen, waarom verander je steeds in wat je zegt? Dikke dikke zucht zeg dat inconsequente.

9 augustus 2021 om 17:15

"wat een aannames over wat de aanklager wel of niet meeneemt. "

Wat jij hier 'aannames' doet, dat zijn gewoon de regels van de KNVB tuchtzaken. Sommige mensen hier kennen die regels, of hebben daar praktische ervaringen mee omdat ze bijvoorbeeld zelf tuchtzaken hebben gedaan in Zeist. Dus ik neem niets aan, aanklagers werken zoals ik beschreef. En vergeet niet, of Ajax nou PSV heeft weggespeeld of niet zaterdag avond, dát is een kwestie van smaak en meningen. De werkwijze van de aanklager staat gewoon vast JK Ajax. Dat leg ik je net uit. Dat zijn geen aanames, ongeacht wat jij denkt daarvan denkt te weten of te begrijpen

"je zwakt uitstekend al weer af naar goed wegkomen, waarom verander je steeds in wat je zegt?"

Jouw gebrek aan intellectuele leningheid en veerkracht om niet alles zwart-wit te zien is jouw uitdaging. Maak dat niet mijn probleem alsjeblieft. Het is heel simpel, als ik zeg dat iets 'niet wit' is, is dat niet hetzelfde als 'zwart'. Snap je? Nee? Okay, dan schiet mijn mogelijkheid om jou hele simpele dingen uit te leggen tekort en weet k het ook niet meer. Ik heb gewoon steeds hetzelfde gezegd, en als dat niet past binnen jouw stelsel van enge definities en zwart-wit denken, dan is dat verder jouw ding.

9 augustus 2021 om 18:15

@Constant zit met verbazing te lezen hoe jij van poffertjes pannenkoeken maakt en als iemand zegt dit is echt wat anders kom jij met zwart/wit aanzetten.

Je zegt letterlijke “dat geval herhaal ik nog maar een keer dat drie wedstrijdej, waarvan één voorwaardelijk gewoon exact conform de richtlijnen van de aanklager zijn. Niet te streng, niet te slap. Gewoon exact wat voor dit soort overtredingen staat.“

Dan kom je gewoon niet goed weg omdat de aanklager doet wat ie moet doen. Je komt goed weg als het ook een andere kant kan opvallen maar zo duidt jij dat in geen enkele vorm.

Je 1e post was juist spot on maar lijkt erop dat je beïnvloed werd door een nogal stupide opmerking over v Ginkel, die overigens wel verhaal mag halen maar dan handjes thuis. Nergens komt Nico goed weg, ook niet vanwege interpretatie of weglaten van externe factoren. Dus waarom moet je dat toch later toevoegen?

ON: Nico zal dat gefrustreerde gedrag niet afleren en ondanks zijn slechtere seizoen vorig jaar had ik gehoopt dat hij wat rust in zijn hoofd zou krijgen en dit niet meer voor zou komen maar ik zit ernaast. Dit kan nog wel eens zijn volgende stap in de weg zitten. Maar toch vind ik een jaar extra bij Ajax niet erg als hij weer op zijn oude niveau kan komen.

9 augustus 2021 om 19:14

"dan kom je gewoon niet goed weg omdat de aanklager doet wat ie moet doen. Je komt goed weg als het ook een andere kant kan opvallen maar zo duidt jij dat in geen enkele vorm."

In geen enkele vorm? Dan heb jij niet gelezen. Want ik duid dat juist wél.

"en het is normaal dat als een speler/club niet instemmen met het voorstel van de aanklager, wat nu wel het geval is, de aanklacht in de mondelinge behandeling van de zaak wordt verhoogd. Daarnaast, er is kennelijk door de aanklager verder geen rekening gehoduen met het absurde gedrag van Tagliafico na zijn overtreding."

"nergens komt Nico goed weg, ook niet vanwege interpretatie of weglaten van externe factoren. Dus waarom moet je dat toch later toevoegen?"

Omdat het kán! En omdat een reactie van mij op de ene reactie (van iemand die stelt dat 'met die richtlijn' Van Ginkel ook bestraft had moeten worden, wat nonsens is) toch niet maakt dat ik, dus, niet mag vinden dat Tagliafico 'gewoon goed weg komt' met alleen een straf voor die tackle (conform de richtlijn)? Ik heb toch nergens gezegd dat Tagliafico zes wedstrijden aan de broek had moeten hebben of wel soms? Net zoals origineel, die stelt dat ik had gezegd dat dit 'precies de juiste straf was'. Dat zég ik helemaal nergens! Kennelijk lezen origineel en jij dat erin, maar dat staat er niet. Ik zei: " Niet te streng, niet te slap. Gewoon exact wat voor dit soort overtredingen staat. Waarbij zijn agressieve gedrag ná die tackle verder op geen enkele wijze is meegenomen." Daar staat toch niet: dit is wat het moet zijn, hier ben ik het mee eens?? Beetje de nuances aanvoelen. Ja, het is conform richtlijn voor ernstig gemeen spel. Maar er gebeurde nog meer. Daar is hij, kennelijk niet voor bestraft. Dus, dan is de richtlijn conform richtlijn. En, dus, komt hij goed weg. Snap je?

En leuk, dat verhaal over poffertjes en pannekoeken, maar het waren eigenlijk vooral crépes, en jij had veel meer zin in poffertjes kennelijk. Maar die heb ik nooit gebakken. Laat staan pannekoeken. Dus beweer niet dat het pannekoeken en poffertjes waren. Het waren crepes! Tagliafico komt goed weg. En ik herhaal het nog maar een keer, waarom denk jij dat Ajax, die in het geval Alvarez nog de straf niet accepteerden, nu binnen een uur akkoord? Kennelijk zien ze in de directie van Ajax ook wat ik zie en zei.


"maar toch vind ik een jaar extra bij Ajax niet erg als hij weer op zijn oude niveau kan komen."

Ik hoop echt oprecht dat Ajax hem snel voor een goed bedrag kan slijten. Het CL seizoen was hij, net als zovelen, gewoon top. Hij was toen nog 35 miljoen waard ongeveer. Maar het is sindsdien toch alleen maar minder geworden? En ik heb die eerste goal van Madueke inmiddels een keer of 25 bekeken, maar wát is die Tagliafico daar precies aan het doen? Snap jij dat? Hele vreemde actie daar.

9 augustus 2021 om 19:37

@Constant, ik zou als ik Ajax was de straf ook accepteren omdat precies zoals je in je 1e bericht zei dat dit precies conform richtlijn is en totaal niets op af te dingen. Sterker, denk dat Ajax hem heeft gezegd hierin zelf op de blaren te zitten. Je mag als club ook best intern je ongenoegen laten weten.Wat Nico daar doet bij Madueke is mij een raadsel. Maar hij heeft wel vaker een actie die ik niet begrijp. Heb Bogarde wel eens horen roepen dat hij een speler niet kan laten gaan zonder gevoel te hebben er alle aan te hebben gedaan. Nou, hij mag wel eens een actie minder maken en gewoon terug lopen.Maar Nico heeft nog steeds de kwaliteiten voor een goed seizoen en daar hou ik me nog aan vast. Een Wijndal, Malacia of andere geruchten gaan mij minder tevreden stellen.

10 augustus 2021 om 11:26

@kaal of Kammen, misschien moet je de wedstrijd nog even terugkijken!?

9 augustus 2021 om 15:42

@thom sterker nog, hij nam 2 mensen mee joh, 2 mensen vanachter. ik had zelfs wel minimaal 4 aangehouden

9 augustus 2021 om 16:26

Onzin een beetje strijd hoort erbij dat is het verschil in opvatting bij Nederlanders en Balkan, Argentijnen, Grieken. Het is allemaal te soft hier sorry dat is mijn mening.

9 augustus 2021 om 19:58

Hier komt Tagliafico goed weg. Het is niet de eerste keer dat hij rood krijgt door er gevaarlijk in te komen. Daarbij komen nog de momenten dat hij geen gele of rode kaart kreeg.

Terecht goed gehandeld!!! Vindt hem een goede back. Maar soms draait hij door.

Terecht. Blind op linksback, Alvarez op 6. Laat Tagliafico maar even banken als hij terug is.

9 augustus 2021 om 15:13

Rensch viel ook niet onaardig in. En zeker tegen NEC moet hij zich wel staande houden en aanvallend wat kunnen brengen. Kan blind op het middenveld blijven.

9 augustus 2021 om 15:20

Heb gek genoeg liever Alvarez daar, misschien niet tegen NEC inderdaad, maar Alvarez loopt wel echt veel dicht in tegenstelling tot Blind. Voetballend is Blind uiteraard vele malen beter, dus tegen de wat kleinere clubs zou je Blind kunnen laten staan.

9 augustus 2021 om 15:27

Blind linksback. Die wordt aan alle kanten voorbij gelopen daar.

9 augustus 2021 om 15:42

Vond het hem tegen Leeds goed doen daar. Maar als hij tegen iemand speelt die écht snel is moet je het niet doen nee.

9 augustus 2021 om 15:48

Rensch kan toch ook LB spelen? Ik dacht zelfs dat hij officieel een LB was, of heb ik dit fout?

9 augustus 2021 om 15:55

Van nature centrale verdediger maar lijkt er op dat hij achterin overal wel kan spelen.

9 augustus 2021 om 17:44

De rest van Nederland ziet Blind ook heel graag op de LB, vooral als jullie uit moeten naar Twente. #nualzinin

Maar onze grote Ajax fan Kenneth vond het helemaal niks. Soms kan deze analyticus echt niet goed z'n ajax bril afzetten. 2 wedstrijden lijkt mij de meest logische straf. Jammer dat hij nu niet inzetbaar is....

9 augustus 2021 om 15:13

Dus je kunt als analyticus geen andere mening hebben dan de aanklager betaald voetballer? Laten we vooral als makke schapen achter elke beslissing die ons OM en openbaar aanklager voetbal neemt aanlopen, daar worden we als maatschappij vast beter van.

9 augustus 2021 om 15:30

Alles mag. Maar Perez was absoluut niet objectief in z'n commentaar, met name in de rust. Ik mag toch ook een andere mening hebben dat deze analyticus. Dat er nu een straf is uitgerold, die tevens is geaccepteerd door ajax toont aan dat Perez een vreemde kijk had.

9 augustus 2021 om 15:42

Dat mag zeker, maar om dan als eerste zinnetje Perez te bashen is wat flauw. Ik zap altijd weg in de rust, ben nooit zo geïnteresseerd in wat anderen vinden. Dus dat neem ik van je aan.

Mwa, waarom zou dat een vreemde kijk zijn? Kuipers vond het in eerste instantie ook gewoon een gele kaart dus zo vreemd vind ik het nou ook weer niet. Dat ik het rood vond is wat anders, maar Perez is vaak genoeg kritisch op van alles en nog wat. Die heb ik nog nooit op een gekleurde bril kunnen betrappen.

9 augustus 2021 om 16:12

@Drmario ben het met je eens wat betreft Perez. Alleen dat Kuipers eerst geel geeft gebaseerd op een live situatie is natuurlijk wel anders dan een Perez (en wij, Var etc.) die beelden herhaaldelijk terug zien.

9 augustus 2021 om 15:16

Over het algemeen spuwt Kenneth de laatste tijd wel meer onzin de wereld in, heeft niet zo zeer met een Ajax bril te maken. Begon goed als analist en kreeg veel complimenten. Toen is het een beetje naar zijn hoofd gestegen en lijkt hij zichzelf heel wat te vinden. Inmiddels een van de meest irritante analisten van de Nederlandse televisie imo.

9 augustus 2021 om 15:16

Kuipers zelf heeft ook aangegeven dat hij eerst geel wilde geven, dus zo gek is het nou ook weer niet

9 augustus 2021 om 15:31

Kuipers werd teruggeroepen door mensen die de beelden zagen. En was zo overtuigd dat hij zelf niet meer op het schermpje hoefde te kijken.

9 augustus 2021 om 17:11

Klopt, maar hij had ook aan dat na het zien van de beelden dat zijn assistenten het juist hadden met rits en dat geen niet de juiste kleur was.

9 augustus 2021 om 19:07

@genieterr

Hij werd teruggeroepen door zijn ASR, niet door de VAR. Daar is de Var namelijk niet voor.

9 augustus 2021 om 15:17

Ik beticht Perez niet direct van partijdigheid, maar zijn twijfels over de terechtheid van die kaart waren echt belachelijk! Maar ja, zulke streken had-ie zelf ook als speler natuurlijk.

9 augustus 2021 om 15:21

Ik vond het ook geen rood, zeker het argument van Perez vond ik heel belangrijk, gezien de intensiteit van de wedstrijd is dit geel. Tuurlijk volgens het boekje zal t rood zijn. Maar hij raakt m niet met zn noppen, maar klemt zn been eigenlijk. Ik ben echter niet objectief haha, dus zal wel rood zijn, maar er werd echt veel meer van gemaakt dan het was, ja het was een harde tackle, maar naar mijn mening niet onsportief

9 augustus 2021 om 15:35

Voor de overtreding die tagliafico maakt, kan je natuurlijk prima rood geven. Wat ik wel vreemd vind is de reactie in Nederland op zo'n tackel, iedereen spreekt schande, er komen minimaal 4 artikelen over, terwijl het allemaal reuze meevalt en dit in Spaanse, Italiaanse, Portugese, Argentijnse, Braziliaanse wedstrijden etc. Zo vaak voorkomt en iedereen dat gewoon ziet als onderdeel van het spel. Zelfde als gister met Simeone. Naar mijn mening is dat dan ook een van de grote redenen, waarom Nederland en Nederlandse clubs altijd ten onder gaan wanneer het fysiek wordt en de wedstrijd op details beslist worden. Nooit hard genoeg, niet gemeen genoeg, niet uitgekookt genoeg. En na afloop maar zeuren

Dat jaar dat Ajax de halve finale van de CL haalde was hij heel erg goed, maar daarna vind hem eigenlijk alleen opvallen als hij weer eens iemand half ongelukkig schopt.. Het is veelzeggend dat er geen grote clubs voor die man gekomen zijn, want hoe leuk hij het ook doet er bestaat altijd een vrij flinke kans dat hij een zwarte vlek voor de ogen krijgt en weer een rode kaart pakt. Ik ben overtuigd dat Ajax er goed aan zou doen om hem zsm te vervangen

9 augustus 2021 om 15:14

Het jaar dat Ajax de halve finale haalde was die ook zo hard en meedogenloos. In zijn eerste pot tegen Feyenoord vloog die er al meteen goed in. Het is alleen met de jaren meer een item geworden voor anderen.

9 augustus 2021 om 15:16

Inderdaad, maar je kan dan nog zeggen dat zijn idiote acties gecompenseerd worden door zijn hele goede spel! Dat is nu al een tijdje niet meer echt het geval. Zijn terugval is imo het grootst van al die Ajacieden die zo ver kwamen.

9 augustus 2021 om 15:22

Ik vind een groot verschil wel zijn mate van focus. Het is altijd een bikkelharde verdediger geweest maar toch was het in het begin wel altijd fair voor zover ik me kan herinneren. De afgelopen twee jaar is het toch wat meer een ordinaire houthakker geworden.

9 augustus 2021 om 15:24

Ik ben het helemaal met je een Yoeri (ook weleens fijn haha). Dat harde spel kan je nog accepteren (al past het niet helemaal bij Ajax) als je het team niet dupeert en je ook bijdraagt aan het goede voetbal dat Ajax dient te spelen. Die rotschop van afgelopen weekend had daar echt weinig mee te maken. Vriend Tagliafico stond lang te boek als een harde speler, die opvallend weinig rood kreeg omdat het meestal vrij fair was maar nu moet hij zijn terugslag niet gaan compenseren met onnodig hard spel. Dan gaan er nog benen gebroken worden namelijk.

9 augustus 2021 om 15:36

@myvision, ik geloof bijna niet wat ik lees haha! Nee maar op zich is hard spel natuurlijk helemaal niet erg. De beste en mooiste verdedigers zijn spijkerhard en spelen ook op het randje, dat betekent dat ze er af en toe ook wel eens overheen gaan en dat hoort er natuurlijk bij. Maar het probleem bij Tagliafico is in mijn ogen vooral dat het eigenlijk niet gebeurt als er een verdedigende actie plaats moet vinden, als hij de spits van scoren houdt of iets dergelijks, maar dat het gebeurt als hij een waas voor de ogen krijgt nadat hem "onrecht" aan gedaan is. Dat past niet bij Ajax, maar spijkerharde verdedigers horen in mijn ogen zeker bij Ajax want die horen gewoon bij een topclub!

9 augustus 2021 om 15:47

Ajax lijkt in tegenstelling tot in het verleden een juiste balans te hebben gevonden met bikkelhard de duels aangaan en doorgaans ook mooi voetbal. Dat is denk ik ook de reden waarom we de laatste jaren ook die Europese potjes soms over de streep weten te trekken. Dat is er wel veel meer door de komst van de Zuid-/ en Midden-Amerikanen. Sanchez in het verleden, Martinez, Alvarez en Tagliafico kleunen er in als het moet. Het is inderdaad dan wel belangrijk dat die spelers in hun hoofden ook lekker in balans zijn en die waas waar jij het over hebt (zo lang mogelijk) uit blijft. En daar waar Martinez en Alvarez steeds lekkerder mee gaat in het spel dat Ajax wil spelen, lijkt Tagliafico die aansluiting te verliezen. Hij moet echt weer een opleving krijgen anders gaat zijn vlam als een nachtkaars uit.

9 augustus 2021 om 15:22

Dit begint echt z'n eigen leven te leiden. Ja hij was begin vorig seizoen aanzienlijk minder, maar daarna heeft hij alsnog weer gewoon erg goed gespeeld. Zeker de tweede seizoenshelft was hij weer de oude Tagliafico.

9 augustus 2021 om 15:31

De oude Tagliafico die gewoon 1 van de beste linksbacks in de Champions League was op een gegeven moment heb ik niet meer gezien. Ja hij heeft de draad wel weer wat opgepakt en viel niet meer uit de toon, maar echt zijn oude niveau heb ik niet meer gezien. Hij doet het aardig en hij doet wat je van een LB verwacht bij Ajax, maar als ik heel eerlijk ben verwacht ik gewoon meer en denk ik dat Ajax beter kan krijgen. Zeker als hij zo nu en dan tegen een onnodige schorsing aanloopt denk ik dat je beter door kunt kijken.

9 augustus 2021 om 15:26

Ik vind zijn terugval wel redelijk meevallen. Hij begon vorig seizoen inderdaad erg matig, maar dat zal ook deels te maken hebben gehad met het uitblijven van een transfer. Rond de winterstop was hij gewoon weer op niveau.

Hij heeft inderdaad niet echt meer het niveau aangetikt van het goede CL seizoen, maar daar hebben wel meer spelers laat van gehad. Neres heb ik bijvoorbeeld ook niet meer zo goed zien spelen. Maar ik vind Tagliafico nog steeds van een goed niveau en onze beste linksback. Hij mag van mij dan nog best 2 of 3 jaar bij Ajax blijven, en lagen we eerlijk zijn, die kans zit er dik in vanwege het uitblijven van interesse.

9 augustus 2021 om 15:34

Denk je niet dat Ajax beter een jongere, in potentie betere, LB op kan stellen? Al is het alleen al omdat die spelers heel veel geld op leveren in de huidige markt. Voor Ajax is het natuurlijk enorm belangrijk om een relatief constante stroom geld de club in op gang te houden.

9 augustus 2021 om 16:15

Linksback is 1 van de moeilijkste plekken om jeugd voor te vinden.

9 augustus 2021 om 16:37

Op het moment hebben we niet echt een goede jeugdspeler die hem direct kan vervangen. Rensch kan er goed uit de voeten, maar ik vind hem beter op rechtsback en volgens mij is het plan om hem uiteindelijk centraal achterin neer te zetten omdat het zijn natuurlijk positie is.

Daarnaast heb je ook nog Braaf en Salah-Eddine, maar die zijn nog niet goed genoeg voor het eerste. Het zegt dan ook wel wat dat de laatste twee a drie jaar de positie vooral bezet werd door Tagliafico en Martinez met af en toe Mazraoui, Rensch en Blind als de nood hoog was. In die drie jaar is er geen natuurlijk linksback van Ajax doorgebroken.

Ook vind ik dat als Tagliafico goed genoeg is en de beste optie op links blijft, dat hij van mij gewoon mag blijven staan. Als een jonge linksback beter is dan zal die er toch wel in komen.

9 augustus 2021 om 16:15

Begin vorig seizoen een terugval. Zal wellicht te maken hebben met het niet doorgaan van een transfer i.c.m. corona waardoor je sneller geïrriteerd bent vermoed ik, maar na een periode was hij gewoon weer de oude. Waarom het niet opviel was omdat hij minder scoorde dan voorheen, maar daar mag je een verdediger niet op afrekenen.

Schandalige tackle, vervolgens kopstoot willen geven aan van Ginkel en daarna het veld niet afwillen. 2 duels schorsing is aan de magere kant wat mij betreft. Maar goed, op deze manier gaat ie die voorwaardelijke straf ook nog wel innen dit seizoen.

9 augustus 2021 om 15:19

Ja, de welbekende gekleurde bril. De straf is meer dan terecht, een kopstoot is er niet geweest. Wel een bemoeizuchte van Ginkel die door Tagliafico heen probeert te lopen. En die gaat uiteraard niet aan de kant.

9 augustus 2021 om 15:40

Ah, bemoeizuchtig. Je medespeler krijgt een charge op zijn enkel en hij moet staan klappen ofzo? Tagliafico kwam wel degelijk met zijn hoofd naar voren op hem af. Door z'n lengte komt hij slechts bij zijn borstkas, heeft hij geluk mee.

9 augustus 2021 om 16:00

rode kaart prima, maar er word ondertussen gedaan alsof het een aanslag van jewelste is geweest.. meerdere artikelen op voetbalzone, honderden reacties met o.a mensen die beweren dat hij naar een psycholoog moet..

vervolgens word er nog een mooie kopstoot bij verzonnen, en zou hij een grensrechter hebben afgeblaft..

Laten we elkaar vooral met fluwelen handschoentjes behandelen, in Engeland is het een overtreding verder niks..
in Spanje krijg je geel en in Bulgarije krijgt Ramalho geel voor een scwalbe

Het was een felle wedstrijd en Nico ging over de schreef, maar er word nu gedaan als of het een grote crimineel is..
Je kan je ook aanstellen.

9 augustus 2021 om 16:08

Nee Fossen, de scheidrechter was al terplekke, dan moet van Ginkel gewoon lekker afstand houden en de scheids het laten oplossen. Wat Van Ginkel deed was olie op het vuur gooien, moet ie gewoon niet doen.

9 augustus 2021 om 16:21

Hahaha ja, dat is inderdaad het grote probleem. Van Ginkel.

9 augustus 2021 om 16:23

kaal of kammen

"wel een bemoeizuchte van Ginkel die door Tagliafico heen probeert te lopen. En die gaat uiteraard niet aan de kant."

Wat jij 'bemoeizucht' noemt, is in feite natuurljik gewoon een aanvoerder die een tegenstander die een debiele actie uithaalt vraagt of hij misschien wel helemaal lekker is. En ik vind het op zich altijd wel opvallend te noemen dat mensen zich helemala niet zo druk maken om spelers die andere spelers op een debiele wijze afzagen, maar dan 'boos' worden om spelers die daarom, terecht, verhaal halen. Ik bedoel, vind jij het serieus erger dat Van Ginkel aan Tagliafico vraagt of hij compleet gek is geworden dan dat Tagliafico iemand compleet in tweeën trapt? Vind je dat echt een groter probleem dan een ordinaire schopper??

Zo ja, dan weet ik op zich wel voldoende. Dan hebben we echt het punt bereikt dat de idiotie het definitief heeft gewonnen van het gezonde verstand.

9 augustus 2021 om 16:24

@burwatti, dat heeft Tagliafico toch echt aan zichzelf te danken. Als pak 'm beet Blind deze overtreding had gemaakt had je er al veel minder mensen over gehoord. De manier waarop Tagliafico met regelmaat duels invliegt heeft totaal niks met passie of mentaliteit te maken. Die dooddoener dat het in Engeland met een vrije trap wordt afgedaan is zo'n onzin. Ook daar is dit rood. En hij is er al veel te vaak mee weggekomen.

9 augustus 2021 om 18:02

@butlrwatti, maar hoe komt hij dan een bloedend gezicht ? Niet door de duw van van Ginkel maar omdat hij zijn gezicht met kracht tegen van ginkel aan duwde. Je kunt dit ook een kopstoot vinden. Of begint nico spontaan te bloeden.

10 augustus 2021 om 06:29

Constant, ik zeg nergens dar dat erger is dan wat Tagliafico heeft gedaan. Leg mij alsjeblieft geen woorden in de mond joh, dat soort idioterie (jouw eigen woorden) moet je lekker bij jezelf houden. Wat Tagliafico deed was lomp en is terecht bestraft met een rode kaart. Dat hoort op geen enkele wijze op het veld thuis. En zoals ik al zeg: wat van Ginkel doet is olie op het vuur gooien. Ik snap het in HR theetst van de strijd, maar het is gewoon dom. Er werd niet even gevraagd" joh, ga je wel helemaal lekker?! "" Juist als aanvoerder had hij moeten de-escaleren. Dat heeft Van Ginkel dus niet begrepen.

10 augustus 2021 om 18:36

'" Leg mij alsjeblieft geen woorden in de mond joh, dat soort idioterie (jouw eigen woorden) moet je lekker bij jezelf houden. "

'mijn (eigen) woord' was idiotie en niet idoterie. idoterie is jouw woord! Los daarvan, jij bent je toch heel erg druk aan het maken om Van Ginkel? Why? D'r hoort maar één iemand in de spotlights te staan, en dat is Tagliafico. Door ook Van Ginkel erbij te betrekken laad jij zelf de verdenking op je.

"er werd niet even gevraagd" joh, ga je wel helemaal lekker?! "

Dat werd dus exact wél gevraagd. Maar daarop reageerde Tagliafico dus met zijn agressie en gebruikte hij zijn hoofd als wapen. Daardoor haalde hij namelijk ook zijn gezicht open. Sowieso ook opvallend dat je verder niks zegt over de agressie van Tagliafico zelf. Maar dan wel over Van Ginkel begint.

10 augustus 2021 om 19:12

Het feit dat ik her en der over Van Ginkel begin, is omdat er door notabene anderen moord en brand geschreeuwd wordt over een vermeende kopstoot naar Van Ginkel. Ik he het moment net nog een keer teruggekeken en wat ik zie (buiten die belachelijke overtreding om) is van Ginkel die tegen Tagliafico oploopt, daarbij duwt, waarna Tagliafico zijn hakken in het gras zet. Dat ziet er niet uit als een verbale vraag. Daarmee insinueer ik dus dat dat deel van de actie voorkomt uit de actie van Van Ginkel, zonder daarbij afbreuk te doen aan de overtreding van Tagliafico. Misschien kan je de moeite nemen even je gekleurde bril af te zetten het het moment opnieuw te bekijken zonder clubvoorkeur. Ik praat niets goed van de actie van Tagliafico, maar snap geroeptoeter vanuit clubvoorkeur niet zo goed. Verder ga ik er ook geen woorden meer aan vuil maken, straks lekker voetbal kijken en genieten van het (hopelijk) mooie spel van PSV. Ik kan namelijk wel objectief naar Nederlands voetbal kijken.

Domme overtreding, omdat je weet dat hier volgens de regeltjes rood op staat. Als liefhebber vind ik echter dat dit ook met geel afgedaan kan worden. Er mag bijna niets meer op het voetbalveld en dat vind ik best wel jammer. Harde tackles zijn wel verleden tijd, mede dankzij de Var.

9 augustus 2021 om 15:35

Ik vond dit meer onbesuisd dan dat het hard was. En juist daar zit het gevaar in. Wat dat betreft snap ik de rode kaart wel, en dan is 2+1 terecht.

9 augustus 2021 om 16:30

'buitensporige inzet' en echt wel meer dan onbesuisd. Dit was een gevaarlijke tackle, exact de reden dat Kuipers ook rood trok. Heeft het uitstekend gedaan. Even gewacht, en alsnog gewoon de juiste kleur: rood!

10 augustus 2021 om 08:48

En daar zijn we het absoluut over eens 😉 Kuipers heeft wat mij betreft ook echt prima gehandeld in deze casus.

Niet meer dan terecht was een blinde tackle hadden er ook 4,5 kunnen zijn

9 augustus 2021 om 15:14

Dus dan in de rust van de 5e wedstrijd weer mogen invallen? 😉

Terechte schorsing. Accepteren en doorgaan. Hopelijk houd Nico in het vervolg zijn koppie er bij. Kan 10 wedstrijden geweldig spelen om vervolgens zo'n wedstrijdn te hebben, is ook al veel te vaak enorm goed weggekomen. Of zou hij zaterdag gefrustreerd zijn geweest omdat er nog altijd geen club concreet is geworden voor hem?

Prima, nu mooi Devyne daar de kans geven. Ik denk dat je er dan niet veel minder van wordt. Tagliafico is al een goede tijd uit vorm.

9 augustus 2021 om 15:18

Wat zien mensen in Rensch? Vindt hem maar niks op de back positie. Aanvallend voegt die heel weinig toe. Heb liever Blind linksachter en Alvarez weer terug op het middenveld.

9 augustus 2021 om 15:36

Nee joh, goede reden om Blind daar neer te zetten. Op het middenveld kan hij het niet belopen, maar tegen mindere tegenstanders kan hij vanaf de backpositie wel wat toevoegen.

Wat een gekkie. Nog vaker ontsnapt aan een rode kaart dan Berghuis. Leuke eredivisie speler maar meer ook niet. Vaker kortsluiting dan Eneco

Ik sta er best van te kijken dat hij niet nog een voorwaardelijke straf had staan.

9 augustus 2021 om 15:17

Hij is veelal ermee weggekomen of rood door dubbelgeel. En voor hands, zoals vorig jaar tegen Sparta, krijg je volgens mij geen voorwaardelijke wedstrijden.

9 augustus 2021 om 16:01

Die rode kaart voor die handsbal was volgens mij zelfs geseponeerd.

Eén voorwaardelijk. Op voorwaarde dat...? Hij niet stiekem toch speelt in de andere twee wedstrijden?

9 augustus 2021 om 15:24

Bij een volgende schorsing wordt dat dan meestal omgezet in effectief als ik het goed heb.

9 augustus 2021 om 16:38

Ah zo, tnx.

Je zou ook wel gek zijn als je tegen deze opgelegde straf in beroep gaat.

Begrijp mij niet verkeerd, maar dit is een milde straf in mijn ogen, zeker gezien de reactie van Tagliafico na de overtreding t.o.v. van Ginkel en de arbitrage.

Straf had dus ook hoger kunnen uitvallen, maar de straf zelf laat wel zien, dat de actie van Tagliafico echt niet door de beugel kon, hij heeft een straf, en dan is de kous ook weer af.

Nu zul je straks wel weer mensen hebben die de straf niet goed vinden, maar op zich volstaat deze straf ook wel, alleen zeg ik dat gezien zijn reactie de straf ook zomaar hoger had kunnen uitvallen, wat ook een goede beslissing zou zijn geweest.

9 augustus 2021 om 15:21

reactie tegenover van ginkel, jong van ginkel komt aanrennen als een gek, logisch dat je een reactie terug krijgt, natuurlijk keur ik dat niet goed, maar komt van twee kanten en dat tegen de arbitrage, dat is zeker niet goed te spreken, maar frustratie bewerkstellig veel he.

9 augustus 2021 om 16:01

jolano

"reactie tegenover van ginkel, jong van ginkel komt aanrennen als een gek, logisch dat je een reactie terug krijgt,"

Wat? Jij maakt je nu druk om wat Van Ginkel deed? Die komt volgens jou als een gek aanrennen? En jij vindt dat raar of zo? Echt waar? Als een ploeggenoot van jou door midden snoeihard wordt afgezaagd door een idioot, hoe zou jij dan reageren eigenlijk? Jij zou gewoon rustig blijven en zeggen: 'ach, moet toch kunnen, mijn ploeggenoten ongelukkig trappen'??? Wat een onzin joh!

Van Ginkel heetf natuurlijk alle recht om Tagliafico aan te spreken over een totaal debiele actie van Tagliafico en het is volstrekt normaal dat Van Ginkel dan aan Taglifico vraagt of hij misschien compleet zijn verstand is verloren! Waarop Tagliafico nog slaande bewegingen met zijn hoofd maakt ook! En, ironisch genoeg, ook nog zijn eigen gezicht open haalt!

En het meest geestige is nog wel dat jij dan ook nog zegt 'logisch dat je een reactie terug krijgt'. Terwijl juist Taglifico degenen was die een debiele actie maakte, waardoor Van Ginkel met zijn reactie kwam. Dus, wat jij zegt is dat Tagliafico dus, na zijn achterlijke gedrag, een reactie terug krijgt, toch? Uiteindelijk begint én eindigt dit gewoon met een debiele actie van Tagliafico. En jij gaat hier over Van Ginkel beginnen? Heel erg raar, heel erg apart. Dit kwam van één kant. Tagliafico! En daarom twee wedstrijden schorsing. En Van Ginkel helemaal niets. En dat Tagliafico gefrustreert is, is dat dus volgens jou overal een excuus voor? Nee? Waarom benoem je dat dan eigenlijk??

9 augustus 2021 om 19:17

@Jolano

Tsja dat is ook zo, maar een aanklager zou dat evt mee kunnen nemen, in de zwaarte van de straf, en dan is het dom, om nog met je hoofd naar voren tegen de borstkas van Van Ginkel te lopen, wat als de VAR verkeerd wil, ook nog als kopstoot kan zien, en dan heb je een nog hogere straf. Het is namelijk wel van Boekel die er als VAR zat, en die geeft nog een pingel wanneer je tegen de tegenstander blaast….

Daarbij zijn reactie op de arbiter Kuipers, om nog te vragen waarom hij rood kreeg slaat natuurlijk ook nergens op, als je niet weet dat dit soort overtredingen rood zijn, kan je misschien beter op MMA gaan.

En de reactie op de ASR daarna vind ik ( na de overtreding) nog wel het ergste, net een klein kind wat zijn zin niet kreeg. Daar mogen ze wat mij betreft wel hogere straffen op gaan leggen. Wees een voorbeeld en loop dan gewoon naar binnen.

Maar de straf is mild, had hoger kunnen uitvallen, met de nadruk op had. Daarbij vind het wel zonde voor Kuipers om met rood af te moeten sluiten, helaas.

terechte straf, maar meer als sommige willen is belachelijk. Er zijn nog erge overtredingen en daar komt ook niet veel schorsingen uit. Wel realistisch blijven allemaal

De man was aan t strijden, en ja de heat of the moment. Het was hard, maar raakte de tegenstander niet vol in mijn optiek. Had een gele kaart mogen zijn. Maar goed gewoon accepteren, we hebben prima spelers. Komt wel goed... de mensen die nu iets negatiefs zeggen over Tagliafico hadden dat twee seizoenen geleden ook kunnen doen, maar toen waren jullie aan t juigen.... kom op man..

9 augustus 2021 om 18:04

Een keer kan het idd gebeuren. Bij nico komt het vaak voor.

9 augustus 2021 om 19:19

Dit geel, sorry hoor, maar dan heb je wel echt een hele grote gekleurde bril op, dit is gewoon 10001% rood, en niks minder.

Denk wel terecht, iets aan de zware kant. Misschien zit zijn gedrag erna hij inbegrepen.

Denk dat Ajax er voorlopig niet minder van word. Is al een tijd uit vorm. En compenseert dat met domme overtredingen

Terechte en te billijken straf. Hopenlijk telt Nicolas Tagliafico voortaan eerst tot 10 voordat hij als een ongeleid projectiel een duel in gaat. Het tellen mag ook in het Spaans.....

Verrassed... de KNVB laat deze kans om goedkoop te scoren bij het grote publiek natuurlijk niet aan zich voorbij gaan...

9 augustus 2021 om 19:20

Waar slaat deze reactie dan weer op, gewoon een hele terechte straf, zeker gezien zijn gedrag na ontvangst van de rode kaart.

Had al vaker rood moeten krijgen, maar telkens is hij ermee weggekomen, want zijn daden zijn vaak onbestraft gebleven, dat er geen speler een zware blessure aan over heeft gehouden verbaast mij, gezien hoe hij speelt . Het ergste nog is dat Kuipers hem geel wilde geven, is maar dat zijn assistente hem rode kaart influisterde, snap niet waarom ze hem weg laten komen door zijn roekeloos inkomen wat niks met voetbal te maken heeft. Compenseert zijn gebrek en beperkingen ermee, maar met alle respect dit hoort niet thuis op de voetbalvelden.....

In zijn eerste jaar, anderhalf jaar was Tagliafico echt een openbaring. Meedogenloos, onfeilbaar en zelfs als opkomende back belangrijk en doeltreffend voor Ajax. De laatste jaren raakt de glans er echter af. 40 gele en drie rode kaarten in 140 wedstrijden is echt teveel om je populair te maken bij Europese topclubs. Die zoeken spelers die wel meedogenloos zijn, maar ook zelfbeheersing kennen. Dat hij zaterdag de betonschaar inzette én een kopstoot naar Van Ginkel uitdeelde mag hem dan zelf veel voldoening hebben gegeven, maar voor de clubs en scouts die actief of passief uitkijken naar een nieuwe linksback is het voldoende reden om nog even verder te kijken. Bewijst hij zichzelf en Ajax geen goede dienst mee, en Ten Hag zal hem onderhand wel strontzat zijn met dit soort grillen.

9 augustus 2021 om 15:36

Je hebt echt een heel goed verhaal, ben het met alles eens maar ik kijk net even terug naar de wedstrijd van minuut 38 tot met 40, die kopstoot is echt nepnieuws. Van Ginkel komt direct verhaal halen bij Tagliafico die net opstaat. De gemoederen lopen op en beide heren staan tegen elkaar en als ze even groot zouden zijn borst tegen borst alleen is Van Ginkel een kop groter en gaat Tagliafico niet aan de kant. En dat snap ik wel. Er is echter geen enkele sprake van een kopstoot, vraag me echt af waarom er die behoefte is om die onzin de wereld in te brengen.

9 augustus 2021 om 15:39

Hm, ik kon me ook al geen kopstoot herinneren dus dat verklaart dan wel het een en ander.

9 augustus 2021 om 15:53

Er zijn genoeg beelden te vinden hoor. Tagliafico deelt duidelijk een kopstoot uit op 39:36.

9 augustus 2021 om 16:06

mysvison

Kopstoot is overdreven inderdaad, maar dat Tagliafico zijn hoofd als wapen gebruikt en daarmee zich agressief gedraagt tegenover Van Ginkel, dat kan iedereen gewoon zien op TV. En kennelijk vind jij het normaal en wel kunnen dat je op die manier je hoofd gebruikt, maar het is natuurlijk terecht dat deze jongen in zowel die debiele tackle als zijn agressieve gedrag met zijn hoofd volledig de weg kwijt was. Ook dat akkefietje door daar bij die grensrechter te gaan staan huilen zegt alles over zijn mentale gesteldheid op dit moment. Beter als jij je zorgen maakt om het stuitende gedrag van je linksback dan over mensen die terecht aangeven dat Tagliafico's gedrag met zijn hoofd niet door de beugel kon.

9 augustus 2021 om 16:20

Ben het normaal redelijk met je een Constant Kante, maar ik vind dat er behoorlijk overdreven word over die "kopstoot".
Jij zegt dat hij zijn hoofd als wapen gebruikt? dat is wel heel extreem.

Dat hij daarna de conversatie aangaat met de grensrechter dat moet hij inderdaad niet doen.

9 augustus 2021 om 16:29

Ik keur Tagliafico zijn gedrag helemaal nergens goed hoor Constant Kante. Ik vind het juist niet bij Ajax passen en zeg dat hier ook vrij veel de afgelopen dagen. Ik maak me niet zo heel snel zorgen, maar ik denk wel dat hij tot inkeer moet komen anders is hij zijn plekje bij Ajax vrij snel kwijt. Voetballend komt hij momenteel ook zwaar tekort. Ik kijk alleen wel sec naar het moment dat mensen hier een kopstoot noemen en die heb ik nog steeds niet weten te ontdekken.

9 augustus 2021 om 16:36

"ben het normaal redelijk met je een Constant Kante, maar ik vind dat er behoorlijk overdreven word over die "kopstoot".
Jij zegt dat hij zijn hoofd als wapen gebruikt? dat is wel heel extreem."

Het is geen 'kopstoot' in de traditionele zin van dat woord. Maar het is dat geval wat je wel vaker ziet bij agressieve mensen en mensen die moeite hebben met hun emotieregulatie: ze zetten ofwel hun hoofd tegen dat van jou aan of ze komen dreigend met hun hoofd naar voren (al dan niet dreigend om een kopstoot te geven, danwel in de hoop dat de ander dan een klap geeft oid want vaak gaan ze dan ineens ook heel snel liggen in de hoop een rode kaart aan te naaien).

En dat noem je inderdaad 'je hoofd als wapen gebruiken'. Ik heb het niet zelf verzonnen, zo noem je dat.

9 augustus 2021 om 18:07

Maar burwatti, hoe komt hij aan een bebloed gezicht ? Niet die van ginkel maar door zijn eigen inkomen richting van ginkel. Hoe duidelijk wil je het hebben ?

9 augustus 2021 om 18:59

Volgens mij heeft hij dat bebloede gezicht opgelopen bij zijn tackle..?

9 augustus 2021 om 19:24

Kopstoot is het niet echt, echter weet je het nooit met v. Boekel en had je dus beter je moeten beheersen en nooit met je hoofd naar voren tegen iemands borst moeten lopen, want ja er zijn arbiters die dat kunnen interpreteren als een kopstoot.

En dat gedrag tegen de ASR is gewoon beschamend!

9 augustus 2021 om 15:43

Nou er zijn vast en zeker wel meer spelers van nu of het in het verleden die af en toe een betonschaartje uitdelen en die in top spelen/speelden. Hoort er ook een beetje bij. En of TH hem strontzat wordt betwijfel ik. Liever zo'n eentje dan iemand die te lief is.

40 gele en 3 rode kaarten lees ik. Dat zijn dan minimaal 12 rode kaarten te weinig voor hem. Serieus, als hij bij een andere club had gespeeld in de eredivisie had hij echt minimaal 15 rode kaarten gehad.

9 augustus 2021 om 16:23

20 gele kaarten en 3 rode kaarten, waarvan 1 rode kaart later is geseponeerd..

Dit is overigens gewoon terug te vinden hier op de site van voetbalzone..

Als Ajax verstandig is dan doen ze er zelf nog een wedstrijd bij. Je wilt immers een gedragsverandering en ik denk dat hij gevoeliger is voor een correctie vanuit de club dan vanuit de Knvb. Maar misschien krijgt hij wel een boete ofzo?

Heeft ten Hag weer geluk, hoeft hij minder keuzes te maken. Blind op linksback zetten en middenveld van vorig jaar weer gebruiken.

Gewoon terecht. Dom, dom, dom. Daarnaast, met van Boekel aan de knoppen trekt Ajax meestal aan het kortste eind. Want hij zag een geheide pingel - overtreding op Tadic binnen de zestien - gewoon over het hoofd.

9 augustus 2021 om 19:26

Was geen pingel, Tadic zet bewust het been tussen de benen van de verdediger, had Kuipers gelijk beoordeeld waardoor de VAR niet meer kan ingrijpen, omdat het gezien was en geen 100% fout is.

9 augustus 2021 om 22:02

Nee hoor. Gewoon 100% strafschop....

10 augustus 2021 om 06:36

Ach gelukkig floot Kuipers al iets meer wedstrijden en grotere wedstrijden, dus die zal het denk ik wel beter weten, net zoals van Boekel.

Dit is prima lijkt me. Zo erg was die tackle nou ook weer niet.

9 augustus 2021 om 15:37

Klopt, het was wel een rode kaart wat mij betreft maar die Ramalho draaide er ook net op zo'n manier in dat het erger leek dan het was. En hij rolde natuurlijk nog een keer of 12 door, maar dat is Brazilianen eigen natuurlijk

9 augustus 2021 om 15:54

Tja, dat soort gedrag is de normaalste zaak van de wereld voor Tadic, ik ben als PSV-er iig wel blij dat we ook een keer een soort Tadic hebben in Ramalho, echte winnaarsmentaliteit met veel ervaring. Dumfries was natuurlijk ook ongeveer zo'n type alleen die speelde het spelletje niet slim, Tadic was hem altijd te slim af haha. Ramalho weet op z'n Braziliaans wel hoe hij dat soort spelletjes moet spelen. Tadic en Ramalho komen natuurlijk beide niet in de buurt van Toivonen, dat was een echte hahaha.

Valt me op dat velen hem nu afschrijven en willen vervangen.

Oke, het was een harde sliding, rood terecht wel, schorsing ook goed nu.

Tagliafico is en blijft een erg sterke linksback, en denk dat hij van grote waarde voor Ajax kan zijn, een sterke vervanger hebben ze niet. Ook Europees is het gewoon een sterke back, die heeft bewezen op niveau te kunnen voetballen.

Voor de wedstrijd waren de meningen anders dan na deze rode kaart, en wordt ineens alles erbij gehaald en wordt ie ondergewaardeerd. Scorebord journalistiek was mooie uitspraak van Co in 2013, dit valt ook onder scorebordargumenten of scorebordmeningen...

9 augustus 2021 om 18:08

Waar was nico bij de 0-1 en de 0-2 ? Zijn directe tegenstander was er wel en scoorde. Zo is nico de afgelopen jaren wel vaker te laat.

10 augustus 2021 om 11:28

Hij had geen beste wedstrijd klopt.

Was ook zijn eerste na een drukke zomer met de Copa. Geen excuus maar wel een verklaring. Het moet beter, maar Nico heeft bewezen niveau te hebben, ook internationaal.

Een Nico die scherp is (niet te scherp) is veruit de beste linksback van de Eredivisie.

Terecht dit lijkt me wel. Tagliafico komt vaker heel goed weg met toch wel discutabele overtredingen waar je ook rood voor kunt geven, snap niet zo goed wat Ajax hier nog mee moet, gaat te vaak net over het randje waardoor je je team benadeeld. Hij zou meer van Martinez moeten leren, die is ook keihard maar gedraagd zich niet als een idioot. Vraag me af of Ten Hag die jongen nog in de basis durft te zetten in een CL wedstrijd, blijft een risico.

Ramos van NL, staat op 40+ gele kaarten. 1 maal als hij heet begint te worden dan kan hij z’n hoofd er niet meer bijhouden. Hij moet daar grote stappen zetten wil hij dat er een leuke club voorbij komt anders komen straks alleen clubs die vecht voetbal spelen zou zonde zijn.

9 augustus 2021 om 16:26

Misschien dat ik door mijn Ajax bril ook mijn gevoel voor wiskunde kwijt geraakt ben, maar volgens mij heeft Tagliafico in 93 eredivisie wedstrijden 20x geel gehad en 3x rood..
Waarvan 1x rood geseponeerd is..

Dat is de helft van de cijfers die jij op rakelt..

9 augustus 2021 om 16:41

Bij Ajax heeft Tagliafico inmiddels bijna 40 gele kaarten gekregen (38 om precies te zijn). En drie rode kaarten.

Maakt niet uit dit was toch zijn laatste wedstrijd hoop ik. Is al anderhalf jaar een opgewonden standje. Ik begin me mateloos te irriteren aan hem eerlijk gezegd.

Had ook donker geel mogen wezen, voetbal is geen wijfensport ofzo. Echte mannen knokken letterlijk voor elke bal..

9 augustus 2021 om 16:28

Mee eens, dacht eerst persoonlijk geel.
Vervolgens zag ik de herhaling en begrijp ik de rode kaart zeker.. echter word er nu gedaan als of hij een absolute moordaanslag heeft gepleegt.. beetje overdreven als je het mij vraagt.

Als je in Engeland zo een tackle maakt dan lachen ze er om als er rood gegeven word.
Mocht Tagliafico vertrekken dan hoop ik echt dat hij naar Engeland gaat, daar kunnen ze zo een speler wat meer waarderen dan in zaalvoetbal Nederland.

9 augustus 2021 om 19:31

In Engeland is dit ook gewoon rood.

Hij maakt puur uit frustratie een harde tackle zonder oog voor de bal, met de noppen naar voren richting de enkel van Ramalho, is gewoon een zuivere rode kaart, en had nooit geel mogen en kunnen zijn. Als hier geel gegeven was had de VAR zeker ingegrepen.

1001% Roord

En in Engeland denk ik niet dat hij het gedrag hoeft te vertonen wat hij hier tegen de ASR deed, want dan zit je geen 2 wedstrijden maar 4 wedstrijden op de bank in Engeland, en dan houd je coach je er meestal ook nog uit.

Tsja, slechte actie natuurlijk. Al kan ik hem zelf niet al te hard veroordelen, aangezien ik dit in mijn tijd als voetballer bij de plaatstelijke club ook vaak genoeg had. Voor je het weet is het gebeurd en ben je de spreekwoordelijke lul.

Hele milde straf voor deze recidivist. Zal ongetwijfeld niet zijn laatste rode kaart zijn dit seizoen.

9 augustus 2021 om 16:48

Verklaar recidivist?

In de eredivisie 1 direct rode kaart in 93 wedstrijden..
In zijn carriere 3 directe rode kaarten in 334 wedstrijden.

Denk dat je het woord recidivist even moet opzoeken. Haha

9 augustus 2021 om 16:52

Inderdaad een beetje overdreven verwoord.. Maar ik ben het er wel mee eens dat Nico af moet van die gekke blinde acties van hem. Hij heeft namelijk ook al meerdere keren geluk gehad omdat hij natrapte. Daarbij gebeuren deze dingen vaak als het niet loopt. Extra energie brengen is dan wel goed, maar bij hem gaat het dan next level, waarmee hij het team zwaar tekort doet. Ondanks dat PSV twee goede goals maakte, had ik namelijk nog niet het gevoel dat Ajax kansloos was. Dat is na zo'n actie natuurlijk wel direct het geval.

9 augustus 2021 om 17:08

Klopt ook, hij komt vaak iets te hard invliegen en heeft rare acties. Maar denk dat we nu in de emotie van zondag ook aan het overdrijven zijn.

Eerst werd het nog geprezen als felheid en temperament, en nu na een domme, verkeerde rode kaart draaien er velen ineens.

We zullen nooit weten hoe de wedstrijd verder was verlopen, en dit was een game changer, maar het was al 0-2..

Zijn kwaliteiten zijn nog steeds van hoog niveau, heeft hij bewezen in CL en bij Argentijns team.

9 augustus 2021 om 17:41

En het aantal gele kaarten wat eigenlijk rood had moeten zijn? Tagliafico is naar mijn mening wel degelijk een recidivist. Het geluk dat hij bij een topclub speelt, anders was het aantal gele lager maar het aantal rode een stukje hoger.

10 augustus 2021 om 08:41

Qua gele kaarten valt het ook best mee, elke 373 minuten 1. Dus valt allemaal wel mee, men overdrijft weer gigantisch.

Maargoed ben ik wel gewend van Voetbalzone bezoekers.

Prima beslissing waar je als Ajax zijnde uiteraard ook gewoon direct mee in kunt stemmen. Overigens vind ik het hele 'kopstoot' verhaal wel overtrokken. Van Ginkel kwam (terecht) verhaal halen, maar deed dat ook op een zeer aggresieve manier. Als Nico groter was geweest hadden ze met de koppen tegen elkaar gestaan (nu was het meer hoofd tegen borst). Dat was gewoon van twee kanten als je het mij vraagt.

Natuurlijk accepteren ze dat want hadden er 5 moeten zijn met zo’n tackel en dan ook nog een kopstoot.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren