Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Hooijdonk noemt alternatieve Nederlandse bondscoach voor Oranje

Laatste update:

Nu potentiële kandidaten als Erik ten Hag, Alfred Schreuder en Henk ten Cate hebben aangegeven niet beschikbaar te zijn, concludeerde presentator Henry Schut zaterdag bij de NOS dat er nog één Nederlandse kandidaat is om bondscoach van Oranje te worden: Louis van Gaal. Tafelgast Pierre van Hooijdonk was het daar niet volledig mee eens en schoof ook Henk Fraser naar voren als kandidaat. Nordin Amrabat vindt dat de KNVB desnoods ook buiten de landsgrenzen moet kijken en liet de naam van Arsène Wenger vallen.

Fraser is sinds de zomer van 2018 hoofdtrainer van Sparta Rotterdam. Hij promoveerde in zijn eerste seizoen naar de Eredivisie via de play-offs, waarna Sparta als elfde eindigde in het voortijdig gestopte seizoen 2019/20; vorig seizoen werd Sparta achtste en bleek Feyenoord te sterk in de eerste ronde van de play-offs om Europees voetbal. "Ik zou Henk Fraser ook een kandidaat vinden. Je hoeft niet altijd in de top getraind te hebben om succesvol te zijn", benadrukte Van Hooijdonk. "Op het niveau waar Henk heeft getraind, ADO Den Haag, Vitesse en Sparta, heeft hij het hartstikke goed gedaan."

Van Gaal sneerde zaterdag nog naar het Nederlands elftal. Hij was 's middags aanwezig op het complex van de KNVB tijdens de uitzwaaitraining van de Oranje Leeuwinnen, die naar de Olympische Spelen gaan, en noemde de mannenploeg een ''veredeld stelletje sterren''. Hij trok de vergelijking met de Oranje Leeuwinnen, die in zijn ogen wel voor elkaar door het vuur gaan. "Ik ben het niet helemaal met hem eens, maar ik ben het er wel mee eens dat je voor elkaar door het vuur moet gaan", reageerde Amrabat tijdens de voorbeschouwing op de EK-kwartfinale tussen Tsjechië en Denemarken.

Van Hooijdonk beaamde dat Van Gaal 'de beste trainer' is van de genoemde kandidaten. "Maar ik krijg ook een beetje het idee dat veel mensen deze selectie een soort van willen straffen door Louis naar voren te schuiven. Iedereen weet dat ze even aangepakt moeten worden", zei de oud-spits met een glimlach. "Ik ben ook voor een Nederlandse trainer, maar uiteindelijk is de kwaliteit leidend", vulde Amrabat aan. "Als er niemand beschikbaar is, moet je om je heen gaan kijken. Wat is Europa tegenwoordig nog? Bijna iedereen is wereldburger. Als er een goede trainer beschikbaar is in het buitenland, zou dat ook een optie zijn."

Amrabat heeft nog weinig nagedacht over eventuele kandidaten uit het buitenland, gaf hij toe. "Maar als ik nu iemand moet opnoemen: misschien Arsène Wenger. Die is een beetje in de leeftijdscategorie van Van Gaal (71 om 69 jaar, red.) en houdt van puur voetbal, van Nederlands voetbal. Maar hij heeft qua prijzen ook niet heel veel gewonnen. Nederland wil nu eindelijk eens iets winnen. Dus misschien moet je eens gaan kijken naar een trainer die puur resultaatvoetbal speelt." Wenger werd vorig jaar augustus al aan Oranje gelinkt. "Ik zou mezelf hebben aangeboden, maar ik ben niet beschikbaar. Ik werk keihard voor de FIFA en heb met niemand gesproken. Ik weet niet waar dat vandaan komt", zei hij toen. Wenger is bij de FIFA werkzaam als hoofd van de afdeling mondiale voetbalontwikkeling.

Zie jij in Henk Fraser een goede bondscoach voor Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind Fraser best een mooie optie. Na Van Gaal misschien wel de beste Nederlandse optie. Nuchtere man ook met een zeer (vind ik) goede kijk op bepaalde zaken, die ook bij deze groep goed zou kunnen passen. Zie in Fraser sowieso een goede trainer in de toekomst. Geen trainer van de slachtofferrol en onder hem is er weinig tot geen ruimte om de vedette uit te hangen, hoe goed je ook mag zijn.

3 juli 2021 om 17:59

Zijn topclubs dan gek? Waarom meld zich geen Nederlandse topclub of buitenlandse subtopper voor hem? Ik wil Fraser wel eens aan het werk zien bij bijv Feyenoord of PSV

3 juli 2021 om 18:08

Interesse is/was er zeker door bv Feijenoord. Na Advocaat stond hij op een shortlist en uiteindelijk is het Slot geworden. Het is geen ramp om gepasseerd te worden, soms moet het je ook gegund worden. Een ding waar ik zeker van ben is dat Fraser sowieso nog een kans gaat krijgen bij de top van NL en of subtop van Europa.

3 juli 2021 om 18:53

@scirea1897 de Nederlandse topclubs denken tegenwoordig dat je heel ingewikkeld en professorisch over voetbal moet praten in allerlei zweverig wiskundig trainersjargon om een topcoach te zijn. dan ben je zogenaamd tactisch sterk want het klinkt allemaal zo interresant en complex. een nuchtere trainer als Fraser snappen ze niet want voetbal moet overkomen alsof het iets is wat alleen weggelegd is voor hogere raketgeleerden en de opstelling moet het liefst gebaseerd zijn op de stelling van Pytagoras

3 juli 2021 om 18:57

Nouja Japie, enerzijds eens met wat je zegt dat makkelijke dingen vaak moeilijk worden gemaakt, maar Fraser past mijn inziens vooral bij Feyenoord en misschien AZ of PSV, maar zie in hem geen Ajax-trainer. Wel vind ik hem heel goed bij dit Oranje passen gezien de type spelers/mensen die daarin zitten.

3 juli 2021 om 19:00

Ja, topclubs zijn sowieso de afgelopen jaren gek geweest. Zonder enige blijk van ervaring of kunde hebben ze zomaar namen voor de groep gezet die niets met kwaliteit te maken hadden. Marco van Basten was een flop bij Ajax, dat wel een uitzondering kende met Frank de Boer. Maar met de aanstellingen van groentjes zonder veel bagages -Van Bronckhorst, Stam, Cocu en Van Bommel - maakten Feyenoord en PSV een dikke middelvinger naar trainers die zorgvuldig hun carriere binnen de Eredivisie aan het opbouwen waren. Daar zijn ze gelukkig van bekomen, maar feit blijft dat Henk Fraeser zich nog steeds niet op topniveau heeft kunnen bewijzen.

En eerlijk gezegd vind ik dat wel een vereiste. Ontbreekt die bewijstlast, dan moet de bond maar op de blaren zitten en wat meer betalen om een internationale topcoach binnen te halen.

3 juli 2021 om 19:01

De KNVB kiest altijd een specifiek type coach,dus Fraser valt sowieso af. KNVB gaat dit soort uitstapjes nooit maken. Of het wordt een oud international of een degelijk oudje. Zoals altijd.

3 juli 2021 om 19:06

@gomes1psv dat is net zoiets als je nu van school komt en je moet eerst 5 jaar werkervaring hebben overal om aan de bak te kunnen komen. dan wordt het een moeilijk verhaal. als je de kans nooit krijgt op dat niveau kan je je ook nooit bewijzen. 8e worden met deze selectie van Sparta vind ik persoonlijk een knappere prestatie dan kampioen worden van de Eredivisie met de huidige selecties van Ajax of PSV

3 juli 2021 om 19:10

@vangaaltje daar kan ik me wel in vinden. Ajax speelt een specifiek soort voetbal waar Fraser denk ik idd niet bij past. bovendien is hij niet kaal, ook een vereiste daar. Ten Hag is ook prima op zijn plek bij Ajax, die doet het daar uitstekend. bij de andere teams die je noemt vind ik Fraser wel prima passen

3 juli 2021 om 20:17

Fraser is goed, maar te eigenwijs en dominant voor topclubs en de KNVB. Type Verbeek. Ik zou hem wel graag willen zien

3 juli 2021 om 20:19

Kan je zo een specifieke coach misschien omschrijven?

4 juli 2021 om 07:16

Nederland kan wel wat karate gebruiken.

Misschien ben ik de enige, maar ik zou Fraser eigenlijk een hele goede kandidaat vinden. Oud speler, kan heel goed relativeren met de jongere generatie, maar is ook hard en streng wanneer het moet. Ook zal Humberto Tan en co dat fijn vinden. Wenger, tja dat zou mooi zijn maar die gaat dat niet doen denk ik.

3 juli 2021 om 18:14

Ik vind fraser een goede trainer. Echter ben ik van mening dat hij nog te weinig ervaring heeft op een hoog niveau (clubs waar ook een bepaalde druk bij komt kijken).

3 juli 2021 om 19:03

Waarom moet je minimaal 60 zijn om bondscoach te kunnen worden. Als je aantoonbaar bij clubs al
Zij het de kleinere clubs goed presteert is het net als met jeugd spelers goede genoeg is oud genoeg.

3 juli 2021 om 18:53

Nee hoor Binny, niet echt over na gedacht. Maar ik ben het met je eens hoor, persoonlijk geloof ik wel in Fraser en het is een vent die hard kan zijn! Ik zou hem wel toejuichen ja, ondanks hij niet veel ervaring heeft. Mag hij de kans krijgen van mij.

3 juli 2021 om 21:08

oala in een ander tioic al gemeld; Hebj Frase samen met de zwaar onderschatre Reiziger. Dat zou zomaar eens een heke giede combinatie kunnen zijn

4 juli 2021 om 03:42

Misschien heel goed bedoeld, maar het is de commissie Mijnals...niet Humberto en Co...wil niet de gevoelige minderheid uithangen hoor, echt niet!.....hoop dat jullie dat begrijpen.

4 juli 2021 om 13:03

Ik zou Fraser ook niet zo'n slechte keus vinden, alleen ik heb persoonlijk het gevoel dat de jongens die nu hun eigen plan trekken, Fraser ook gaan benaderen met een houding van wat heb jij nou eigenlijk gepresteerd? Fraser is eigenlijk iets teveel een nobody om al die primadonnas op de plek te zetten, hoewel hij me daar misschien wel eens in kan gaan verrassen.

Henk Fraser is wel iemand die statuur heeft en niet bang is de waarheid te vertellen! Of die als dominant team tactisch de ploeg neer kan zetten betwijfel ik wel. Heeft voornamelijk degradatievoetbal gespeeld. (Of Jupiler League)

3 juli 2021 om 18:45

Inderdaad. Vitesse is wel een club die altijd onderin de Eredivisie speelt. Scherp opgemerkt!

3 juli 2021 om 18:50

Die speelden onder hem wel slecht voetbal.

3 juli 2021 om 19:29

Toch won hij daar toch wel de beker? Heeft ie toch een prijs gewonnen met Vitesse, doen ze daar niet vaak.

4 juli 2021 om 07:07

Hij zegt dan ook voornamelijk, scherp opgemerkt!

Ik denk dat Fraser echt een prima trainer is, maar laat hem eerst maar eens een paar jaar bij een topclub werken voordat je hem overweegt als bondscoach.

Mits je echt per se een Nederlandse bondscoach wil, dan vind ik dat Van Bronckhorst en Cocu momenteel de enige serieuze opties zijn. Beiden zijn ze net zo'n grote gok als De Boer destijds was, maar ja...

3 juli 2021 om 17:58

Fraser is in alles een betere en meer bewezen trainer dan Cocu en Gio, hoezeer ik het beide heren ook gun. Fraser doet het met veel minder kwaliteit uitstekelbaars.

3 juli 2021 om 18:29

Cocu is drie keer landskampioen geworden als trainer. Hoe heeft Fraser zich dan meer bewezen?

3 juli 2021 om 19:17

het is ook lastig kampioen worden met clubs als Ado, Vitesse en Sparta. ik ben een Cocu fan en ik wil zijn prestaties als coach zeker niet bagatalisseren want hij heeft het echt uitstekend gedaan bij PSV maar 8e worden met deze selectie van Sparta is natuurlijk ook uitermate knap

3 juli 2021 om 21:05

Fraser heeft prima gepresteerd als trainer en ik zie hem best nog eens coach van PSV of Feyenoord worden. Maar het lijkt me voor een bondscoach wel een serieus nadeel als je én niet op topniveau trainer bent geweest, én als speler een minder imposante carriere hebt gehad dan het merendeel van je spelers. Ik denk dat je toch een beetje status mist.

Wat moet een jongen als Depay nou nog aan gaan nemen van een voormalige verdediger van Feyenoord die slechts zes interlandjes gespeeld heeft en alleen in de middenmoot van de eredivisie trainer is geweest?

3 juli 2021 om 22:24

Daar heb je zeker een punt. Ik hoop dat Fraser een kans gaat krijgen bij een topclub want ik denk wel dat er een topcoach in hem schuilt maar nu komt het bondscoachschap idd misschien nog te vroeg

4 juli 2021 om 07:08

Ruud Brood werd 8e met RKC, nog knapper? Die maar aanstellen dan.

4 juli 2021 om 09:02

@japie Cocu was als speler 1 van mijn idolen, maar als trainer ben ik geen fan van hem. Altijd verdedigend en te laat wisselen en dan de deksel op de neus krijgen. Ik zou er niet aan beginnen.

4 juli 2021 om 10:49

De Boer is 4x landskampioen geworden met Ajax. Rest my case

4 juli 2021 om 12:07

@Pieterpost ik weet ook niet of Cocu echt een bondscoach is maar wat hij voor PSV heeft betekend als coach vond ik wel prima. Hij overwinteren als eerste Nederlandse club sinds jaren toen de CL poule en in zijn laatste seizoen werd hij met een enorm povere selectie kampioen

4 juli 2021 om 18:52

@FR-RKC als de kans zich voordoet om Ruud Brood binnen te hengelen als bondscoach moet je die kans natuurlijk nooit laten liggen

5 juli 2021 om 08:08

Dat is waar Japie, maar ja voetbal en ontwikkeling gaat ook door en ik betwijfel of Cocu mee kan in die ontwikkeling als coach. Als clubtrainer heeft hij inderdaad wel een mooie prestatie neergezet bij Psv, maar in het buitenland gast het stukken minder tot nu toe.

3 juli 2021 om 18:08

Wetende dat ervaring met werken bij een topclub niks hoeft te zeggen over de kans op succes als bondscoach zou ik echt niet weten waarom Henk eerst bij een topclub moet werken. Ben van hem als trainer meer onder de indruk dan van de Boer, Cocu en Gio bij elkaar de laatste jaren. Cocu heeft letterlijk al bewezen net zo slecht te zijn als Frank met titels in Nederland, om daarna compleet te floppen in het buitenland en symbool te staan voor geestdodend zaadvoetbal. Nog een keer dat voetbal bij Oranje hoef ik niet te zien. Gio heeft die miskleunen in het buitenland niet, maar dat is dan ook het enige, want ook bij hem was er veel kritiek op de uitvoering in het veld.

3 juli 2021 om 18:33

"wetende dat ervaring met werken bij een topclub niks hoeft te zeggen over de kans op succes als bondscoach"

Weet ik niet. Ik denk dat je toch een bepaalde status moet hebben om bondscoach te kunnen worden. Ik vrees dat als Fraser spelers als Depay, De Jong en Wijnaldum de les gaat lezen, dat die jongens vooral denken, "het zal wel, Sparta-trainertje".

3 juli 2021 om 18:47

We hebben gezien hoe de bepaalde status van Frank de Boer heeft uitgepakt. Geen enkele garantie op succes. Voordeel van Gio is dat hij wel kan praten. Nadeel is dat hij wat meer teruggetrokken is.

3 juli 2021 om 21:11

Natuurlijk is die status geen garantie voor succes. Maar ik denk dat het wel een extra handicap is als je die status niet hebt.

Bijna alle bondscoaches die Nederland in moderne tijden gehad heeft, hadden met elkaar gemeen dat ze óf al op topniveau succesvol geweest waren als trainer, óf dat ze een indrukwekkende staat van dienst hadden als speler, of beiden. Fraser mist dat allemaal.

Ik zal echt niet zeggen dat hij niet de capaciteiten heeft om ooit nog eens bondscoach te worden, want ik denk dat Fraser een prima trainer is. Maar ik heb liever dat hij dat eerst eens gaat laten zien bij een topclub. Want ADO Den Haag - Vitesse - Sparta - Nederlands Elftal zou voor een trainer alles behalve een logisch rijtje zijn.

3 juli 2021 om 18:51

Ideaal zou in mijn ogen Van Gaal zijn, met als assistenten Gio en Cocu. Die kunnen dan na het WK de boel overnemen als duo.

3 juli 2021 om 21:19

Totaal niet met je eens.

Ik vind ten eerste dat we echt eens moeten stoppen met Van Gaal. Die man had de opa kunnen zijn van de huidige internationals en is al vijf jaar met pensioen. Dat boek moet maar eens dicht.

Ten tweede zou het een belediging zijn voor Cocu en Van Bronckhorst om hen te vragen als assistenten. Die hebben landstitels gewonnen als hoofdtrainers van PSV en Feyenoord. Die zijn echt te groot om nu weer assistent-trainer te worden bij Oranje. Sterker nog, dat was Cocu al toen hij in 2008 begon als trainer, dus dat zou wel heel erg terug naar af zijn.

Ten derde lijkt het me ook geen goed idee als Cocu en Van Bronckhorst het daarna samen zouden gaan doen. Bondscoach zijn geen duobaan, er moet er altijd één zijn die de baas is, die uiteindelijk de knopen doorhakt. Waardoor de ander dus automatisch min of meer wederom assistent zou worden.

Hahaha de Nederlandse treurnis en onkunde samengevat: We zijn inmiddels bij types als Fraser aangekomen als het gaat om 'suggesties' voor de nieuwe bondscoach. wat een armoede..

3 juli 2021 om 18:00

Ik denk dat de jongens snel klaar zijn bij Oranje als ze Fraser treurig zouden noemen. Heerlijke no nonsense man en trainer met een naar mijn mening goede kijk op het leven. Daarnaast als trainer ook meer dan kundig en mondeling dik in orde. Eigenlijk heeft hij alles mee, zeker voor deze groep. Het enige wat mist is één van de 4 topclubs achter z'n naam, maar wat mij betreft slaat hij dat over.

3 juli 2021 om 18:16

Alsof de bondscoaches van Denemarken en Tsjechië in de absolute top gewerkt hebben. Ik sta er nog niet eens heel negatief tegenover.

3 juli 2021 om 18:17

Types als. Je hebt zelfs geen types meer zoals een Van Gaal of uberhaupt een Nederlandse coach op een hoog niveau (beschikbaar en realistisch, Bosz/ten Hag/... moeten allemaal voor hun geld en carriere kiezen, Oranje is nog niet het moment).

Je doet alsof er keuze zat is, dat is er niet.

Wat gek dat niemand, niemand Bert van Marwijk noemt. Heeft toch WK ervaring, nota bene de finale gehaald. Misschien wil hij nog wat goed maken na het EK van 2012 ook.

4 juli 2021 om 07:05

Is die niet weer trainer in een of andere dictatuur?

Fraser prima trainer, maar verwacht geen aamvallend voetbal in ieder geval dan.

Fräser, wat gun ik deze man een topcarriere. Natuurlijk, ik geef toe dat het niet altijd mooi is maar hij boekt wel resultaat met zijn teams. Denk ook dat Fraser een veel betere trainer dan Frank de Boer is. Als je Fraser bondscoach maakt en je zet er een goede velttrainer bij dan kan dat wel succesvol worden. Een ding wat Fräser zeker heeft is dat hij de baas is, dat straalt hij uit en dat laat hij duidelijk weten ook, iets wat bij de Boer veel minder was.

Fraaier heeft 0 internationale ervaring. Dan liever Jonk ism paar anderen evt

3 juli 2021 om 18:13

Ach, Dick Advocaat is ooit ook bondscoach geworden na een aantal jaren coach te zijn geweest bij Haarlem en Dordrecht. Frank Rijkaard en Marco van Basten hadden helemaal geen enkele coach ervaring voordat ze de job kregen. Fraser weet al jaren goed werk te leveren bij verschillende clubs en past qua persoon wel in het profiel wat er tot nu toe is geschetst.

3 juli 2021 om 18:55

Dick werd bondscoach omdat hij daarvoor al assistent was, daarnaast was zijn eerste periode absoluut geen onverdeeld succes. Ik denk niet dat dat het juiste voorbeeld is.

4 juli 2021 om 01:06

Ja. Want Jonk heeft zich nog niet eens in de eredivisie bewezen en is bovendien veel korter actief als trainer. Bij gebrek aan een grotere naam vindt ik Fraser zeker niet gek. Zelf zou ik nog eerder van Bronckhorst kiezen en dan Advocaat als zijn assistent

Nog even Van Hooijdonk
Dan schuiven we ruud brood naar voren
Alfred schreuder is een goede veld trainer

Nou als we pierre wat tijd geven,dan komt ie met nog meer onzin
En ikmaar denken dat alleen derksen en co idioten zijn merk ik dat bij de nos er ook niet zou nauw naar klasse wordt gekeken

Ik denk dat de enige Nederlandse trainer die nu nog overblijft Ruud Gullit is. Niet dat ik daar heel warm van word. Maar iets anders Nederlands kan ik me niet meer voorstellen.

Fraser heb ik niks mee. Weinig bijzonders in kunnen ontdekken. Dan zou ik liever Jonk hebben.. Die speelt aanvallend voetbal.

4 juli 2021 om 01:07

Bij Volendam hè

4 juli 2021 om 12:09

Dan neem je toch Fraser in combinatie met Jonk. Ook nog een optie

Die Fräser moet veel geheimpjes kennen van al die "kenners". Feyenoord moet volgens hen al jaren Henk nemen bij iedere gelegenheid, nu weer gepushed bij Oranje. Het is blijkbaar een topper. Van mij weet ie niets dus ik zeg dat ie compleet ongeschikt is.

wordt gewoon Aad de Mos. Ervaring in de top van NL en België en een tactisch meesterbrein. We worden wereldkampioen!

4 juli 2021 om 10:58

Adam zelf zou het waarschijnlijk wel fantastisch vinden. Hier zichzelf graag praten en heeft z'n kapitaal bij elkaar gesprokkeld met ontslagpremies. Kan oranje dus ook nog wel bij

Ik roep al een week de naam Fraser, en als assistenten Bergkamp en van Persie. Wenger als liefhebber van de Hollandse school, en de assisteten zijn ook liefhebber van diezelfde school.

3 juli 2021 om 19:30

Ik zie Bergkamp liever niet in de staf terug, kan mij nog herinneren dat hij ook niet lekker ging met Peter Bosz in zijn tijd bij Ajax. Van Persie heeft simpelweg te weinig ervaring. Wenger is natuurlijk wel een droom.

3 juli 2021 om 20:15

Volgens mij had Bergkamp alleen andere ideeën dan Bosz wat botste, maar dat wil nog niet zeggen dat hij niet deugd als assistent. En samen met een van Persie als assistent, wie wil dat niet. Het zijn 2 oogappels van Wenger, kunnen het onderling ook goed vinden. Misschien Sneijder erbij voor het gif in de groep. Lijkt me alleen maar eem win-win situatie voor Oranje.

3 juli 2021 om 22:12

Qua filosofie ben ik het volledig met je eens. Bergkamp is wel assistent geweest onder Keizer wat een fiasco is geworden, en lag sowieso niet heel lekker bij de rest van het technisch hart. Ik vraag me oprecht af of hij überhaupt onder Fraser wil werken als hij tegen Bosz zegt dat hij 'op niveau moet hebben gespeeld' om succesvol als coach te kunnen zijn. Wellicht als spitsen trainer een optie? Ik zou toch voor Van Gaal gaan zo vlak voor een WK, kun je daarna rustig een doorbouwen met evt. een nieuwe lichting trainers.

Wel grappig wat amrabat zegt. Miss op resultaat gaan spelen.
We hebben niks anders gedaan haha

Helemaal niet aan Henk gedacht, maar dit is DE ideale coach voor het huidige Nederlands elftal. Deze man heeft zich toch bij elke club wel bewezen, en heeft altijd goede keuzes gemaakt qua clubs. Ik hoop dat het Nederlands elftal het aandurft en Henk Fraser aanstelt!

Niemand noemt Seedorf hè?
Zeg t maar even

4 juli 2021 om 08:30

Waarom zouden ze hem moeten noemen? Heeft als trainer nergens gepresteerd. F. de Boer iig met Ajax en redelijk tot goed met Atlanta.

4 juli 2021 om 11:49

Hij deed het imo prima bij milan, zeker ook qua spelopvatting, helaas werd hij gezien als erg eigenwijs en de spelers waren er uiteindelijk klaar mee. People management is toch wel belangrijk op een tournooi dus ik zie ook liever een alternatief.

Ik heb hdt idee dat van Hooijdonk op VZ zit en mijn reacties leest…
Henk Fraser heb ik nl al enkele keren geopperd…🙈😌

Fraser is een goede trainer gebleken, streng maar ook rechtvaardig.
Duidelijk in communicatie, recht door zee, goed in omgang, tactisch sterk etc.

Van Gaal is eerste keuze maar Fraser een goede tweede. Ik zou het zeker serieus overwegen.

4 juli 2021 om 11:07

Tactisch sterk? Als Fraser 1 ding niet is, dan is dat het wel. Vreemde opstellingen, rare wissels. Zo ging het bij Vitesse althans.

Streng , altijd dat woord weer. Laten ze gewoon voor een bondscoach gaan die duidelijk is en aan geeft waar de grenzen liggen. En die weet hoe hij met jonge gasten om moet gaan en de wat oudere gasten een verantwoording laat pakken.
Ik denk dat je als bondcoach goed moet aanvoelen wat er in de groep leeft. Je hoeft ze in feiten niks bij te leren, misschien alleen advieseren hoe ze het moeten aanpakken als ze het systeem niet gewend zijn. Naast de coach is het ook van belang dat er assistenten bij lopen die de coach aanvullen.

Wat een irritante discussie! Als Knvb van Gaal wil hebben moeten ze er snel werk van maken en het aankondigen. En als Louis zelf geen interesse heeft mag hij dat best zelf even aangeven, zoals Ten Cate heeft gedaan.

Overigens geloof ik er niets van dat de Knvb Louis gaat bellen, en ook al deden ze dat, waarom zou Louis hieraan beginnen? Op dit moment is hij een held in de ogen van vele Nederlanders door WK 2014. Als dat misgaat in 2022 is die status weg. Betwijfel dat hij dat risico wil nemen. Hij geniet lekker van zijn pensioen. Bovendien de spelers willen hem niet, en hij zelf vindt die spelers een stelletje veredelde sterren die het niet kunnen. Daarnaast is het best beledigend als de Knvb liever kiest voor Frank de Boer ipv Louis van Gaal. Ze hebben hem de vorige keer niet eens gebeld, als ik de media mag geloven.

Ja, het idee van weer Louis is leuk. Zelfs al komen we niet uit de groepsfase, hij zelf maakt het wel leuk/interessant voor ons. Er zal een heel andere sfeer komen dan onder Frank en zelfs Koeman.

Maar ik zie dit niet gebeuren. Ik zet mijn geld op Gio of een verrassing Bielsa ofzo, iets dat we niet verwachten, die Knvb Hoogma of hoe die dan ook heet, gaf zelf aan wel naar het buitenland te gaan kijken.

Eindelijk eens een zinnig woord uit de mond van van Hooijdock, ik had nooit verwacht dit ooit nog eens mee te zullen maken. Ik zeg al sinds de voorganger van de Boer weg is gegaan dat Henk Fraser een goede opvolger zou zijn. Het zou fijn zijn als hij naast bondscoach ook trainer van Sparta zou kunnen blijven want ik zou het zonde vinden voor Sparta als hij weg zou gaan.

Vind Fraser een goede trainer maar de enige reden of de voornaamste reden dat hij genoemd wordt is z’n huidskleur. En ik gun hem de baan van bondscoach omdat hij die op basis van z’n kwaliteiten verdiend. In mijn optiek zou hij een prima bondscoach zijn maar net als Ten Cate en in mindere mate Gio, wordt hij genoemd omdat hij blank is. En dat is belachelijk, op alle mogelijke manieren. En als iemand me op basis van dit een racist wil noemen, lees het nog eens..

Louis van Gaal zie ik als een uitstekende optie voor de korte termijn.
Tot en met het WK 2022, er van uitgaande dat Oranje zich kwalificeert.
Dan zijn we inmiddels twee seizoenen verder, en wellicht zit er ondertussen progressie in de trainers ontwikkeling, en of beschikbaarheid.
van Gaal of misschien Advocaat,een van beiden als tussen oplossing, is weinig risicovol lijkt mij.

Tja, Henk Fraser. Inmiddels hebben we alle mogelijke Nederlandse trainers wel voorbij horen komen en zijn we aanbeland bij de c-categorie trainers. Ik heb Fraser, in tegenstelling tot veel anderen hier schijnbaar, nooit echt een goede trainer gevonden. Bij Vitesse was het vooral veel ergeren door onbegrijpelijke opstellingen, rare tactische keuzes en enorm defensief voetbal. Maargoed, hij heeft in 2017 de beker gewonnen, en daarom staat hij er bij veel mensen nog wel goed op. Ik denk zelf dat de meeste supporters weinig wedstrijden van ado, Vitesse of Sparta onder leiding van Fraser hebben gezien. In de media komt hij natuurlijk over als een zeer kundige en verstandige man, want praten kan hij als de beste. Maar er zal best een reden zijn dat na zijn vertrek bij Vitesse er geen betere club langskwam dan Sparta.

De combinatie Gio, Jantje Wouters en Ruud Gullit zie ik wel zitten. Of Huub Stevens en Philips Cocu

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren