Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kranten enthousiast over Oranje: ‘Hij snoerde veel critici de mond met zijn rol’

Laatste update:

Oranje begon het EK zondagavond met een 3-2 overwinning op Oekraïne. De ploeg van bondscoach Frank de Boer kwam op een 2-0 voorsprong, gaf die uit handen en won uiteindelijk tóch door een doelpunt van Denzel Dumfries. De Nederlandse kranten zijn enthousiast over het optreden van Oranje tegen Oekraïne.

‘Droomavond Dumfries’, kopt De Telegraaf. “Tegen de defensieve Oekraïners leek het aanvallend en dominante Oranje zich met de benaming 1-3-5-2 echter nóg tekort te doen. Denzel Dumfries en Van Aanholt waren in balbezit een veredelde rechts- en linksbuiten. Het rechtvaardigde de vraag of De Boer daar niet andere spelers (lees: gewoon aanvallers) had moeten neerzetten. Het antwoord zou in de tweede helft door Dumfries zelf worden gegeven: nee”, schrijft de krant.

“Het leeuwendeel van de zestienduizend supporters vierde zijn feestje. De deur naar de knock-outfase stond wagenwijd open. Maar na de dubbele wissel van De Boer, die Daley Blind en Van Aanholt verving door Nathan Aké en Wijndal, leek het alsnog faliekant fout te gaan”, wijst De Telegraaf op de uit handen gegeven voorsprong. “De Boer had – op zijn Amsterdams gezegd – eindelijk eens geen pech, maar geluk aan zijn kont hangen.”

Het Algemeen Dagblad concludeert dat de twijfels weg zijn na de zege op Oekraïne. “Het Nederlands elftal dat zo lang met scepsis werd bekeken, vierde de overwinning in de openingswedstrijd dol van geluk, pal voor de feestende tribunes. Plots is het chagrijn verdreven. Opeens moppert er niemand in Nederland meer over 5-3-2 of over de keuzes van Frank de Boer. Er valt nog genoeg op dit Oranje aan te merken, maar de weg naar de groepswinst ligt voorlopig open”, zo luidt de conclusie. “Het resultaat rechtvaardigt vertrouwen bij De Boer & co en de Oranjegekte geeft ongetwijfeld een impuls in de komende dagen. Voetbal blijkt, zeker met publiek, nog altijd een katalysator van collectieve vrolijkheid.”

De Volkskrant noemt de overwinning een ‘eerbetoon aan Frank de Boer’. “Denzel Dumfries en Wout Weghorst, arbeiders met kolengruis aan de voeten. Werkers. Rouwdouwers. Nederland - Oekraïne eindigde in 3-2, na een dramatische slotfase: 2-0 voor, 2-2, en dan de winnende kopbal van Dumfries, die dol van vreugde ter aarde zeeg en de 16 duizend, onder wie een een blije koning en koningin, liet klinken als 100 duizend”, zag de krant. Dumfries was eveneens betrokken bij de treffer van Wout Weghorst.

“Voetballers die jarenlang gedoemd leken tot een eerzaam leven in de rangen der amateurs, maar die van geen wijken wilden weten. Ze aten en dronken voetbal, en ze vinden zichzelf nu terug op een EK, in een winnend elftal, met een hoofdrol. Vannacht knijpen ze in hun arm en zeggen ze tegen zichzelf dat het echt is gebeurd”, aldus de Volkskrant. Dumfries was volgens de krant de gevaarlijkste man bij Oranje. “Hij heeft alleen niet doorgeleerd voor rechtsbuiten. Het is alsof je tegen een volleerde timmerman zegt dat hij de elektriciteit mag aanleggen, terwijl de gediplomeerde elektriciens werkeloos aan de kant staan.”

“Maar goed, Frank de Boer heeft gekozen, hij is de bondscoach, en het gebeurt zoals hij het wil, en dus kon het gebeuren dat de volleerde timmerman Dumfries opeens zag hoe hij de elektriciteitsdraad moest leggen bij 1-0, al leverde dat dan nog een schokje op voordat de weinig precieze bal tot doelpunt was gepromoveerd, met dank aan doelman Buschan”, vervolgt het verslag. “Zo werd de overwinning ergens het eerbetoon aan Frank de Boer, aan Dumfries, aan Weghorst.”

De slechtste man van Oranje krijgt een 4 na thriller tegen Oekraïne

Voetbalzone deelde rapportcijfers uit aan de basisspelers van het Nederlands elftal.Lees artikel

NRC heeft lof voor ‘reus’ Wout Weghorst, die volgens de krant de aandacht trok. “Een voor Nederlandse begrippen atypische spits: Wout Weghorst. Hij hangt en sleurt, maakt meters, is zijn driftige gelaatstrekken niet altijd de baas en verdedigde ook tegen Oekraïne als een bezetene mee, terwijl hij intussen om de bal vraagt en zijn harde werken in de tweede helft beloond zag worden toen hij het tweede doelpunt voor zijn rekening nam, de 2-0, na de eerste treffer van Georginio Wijnaldum.”

“In Duitsland konden ze niet begrijpen dat de topschutter van VfL Wolfsburg lang een twijfelgeval was voor de EK-selectie. Was de Tukker maar iets verder oostwaarts geboren – dan hadden de Duitsers het wel geweten, met dat instinct voor goals”, vervolgt NRC. Weghorst wordt een van de belangrijkste troeven van De Boer voor een succesvol EK genoemd. “Wat ondanks deze eerste wedstrijd niet makkelijk wordt. Bij vlagen oogde Oranje kwetsbaar, vooral defensief. Geen Virgil van Dijk, en inmiddels ook geen Matthijs de Ligt. Maar de jonge Jurriën Timber stond zondag knap zijn mannetje als vervanger van De Ligt. Alsof hij niet pas 19 maar 29 jaar is.”

Trouw zag Oranje bewijzen dat het ook in een 5-3-2-systeem dominant kan spelen. “Met veel meer positiewisselingen, beweging en variatie dan in de oefenduels en door sneller druk zetten op de tegenstander had Oranje in de eerste helft al een doelpunt verdiend. Frenkie de Jong vervulde zijn rol als de beoogde creatieve draaischijf op het middenveld, Georginio Wijnaldum zorgde voor veel dynamiek en Marten de Roon snoerde veel critici de mond met zijn rol als betrouwbare cipier van het middenveld.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prima wedstrijd inderdaad, maar ook weer niet de polonaise gaan lopen. Er ging verdedigend nog een hoop mis.

14 juni 2021 om 08:01

Vooral op het moment dat Oekraine 1x en Oranje 2x wisselde op hetzelfde moment. Alsof de teams even aan elkaar moesten wennen weer, en Oekraine hiervan profiteerde. Maar die eerste goal was gewoon een prima trap. Kan een keer gebeuren. Die tweede goal kwam uit een standaardsituatie. Niet handig, maar is toch meer een individuele dekkingsfout als je het mij vraagt.

14 juni 2021 om 08:05

Maar ook in de eerste helft waren er best wel momenten dat Oekraïne er doorheen kwam en kansrijk werd. Als je dat soort ruimte laat tegen de toplanden, dan ga je d'r af.

14 juni 2021 om 08:15

Als telt niet. Tegen toplanden is het gewoon een andere wedstrijd, die spelen ook met een andere speelstijl. En De Ligt is dan ook weer terug als het goed is. Dat is ook een speler die net als De Vrij gewoon een topverdediger is.

14 juni 2021 om 08:54

Probleem is dat ik in de linkerkant van het Nl elftal verdedigend nog niet sterk vind. Daar kwam al het gevaar gisteren van de Oekrainers vandaan. De Ligt komt hier niet te spelen want die was daar ook niet echt goed. Dus ik denk dat dat wel een probleem gaat blijven, ongeacht wie je tegenstander is. En na gisteren zie ik Ake hierin ook niet echt als de oplossing. Die maakte toch een grote fout bij de 2-1 met Wijndal.

14 juni 2021 om 09:07

@ Davy de Pauw "en De Ligt is dan ook weer terug als het goed is" Als telt niet ,
Zo verdedigen tegen de sterkere landen is vragen om problemen je gaat er gewoon af, er werd veel te veel ruimte gelaten

14 juni 2021 om 09:54

@ronald
Ik ben met je eens dat er kansrijke momenten waren voor Oekraïne, maar wat mij meer zorgen baarde was de afrondende fase van oranje zelf. Je kunt binnen 10 minuten 2 keer scoren en voor rust had Dumfries met die kopkans zelfs moeten scoren.
Je krijgt een doelpunt tegen dat een zondagsschot was en vervolgens een dekkingsfout van Weghorst bij een dood spelmoment.
Qua kansenverhoudingen had het 6-2 kunnen worden.
Maar zeker geen reden tot polonaise.

14 juni 2021 om 12:51

@wie? .

Eens, met een betere afronding had je jezelf sneller kunnen veilig spelen, hoewel je daarbij de keeper ook zijn credits mag geven, want die reddingen in de eerste helft waren wel goed.

Gelukkig hield hij dat niet de hele wedstrijd vol .

14 juni 2021 om 08:24

Er zat gelukkig gif in. Maar er zijn toch best nog wel wat klanttekeningen hoor.
Verdedigend ging er best nog wel wat mis.
Voor de 2 goals van de Oekraïne hadden ze ook al aardig wat kansen gehad.
Onze Backs zijn gewoon buitenspelers en zijn vaak te laat terug. Als je cvm dan ook te diep staat heb je wel een probleem.
Ik vond het jammer dat Timber eruit ging dat was wel de man die de aansluiting van achteruit verzorgde.

Blij dat ze gewonnen hebben en een winnend coach heeft in principe altijd gelijk. Toch zie ik liever een 433.

14 juni 2021 om 11:24

@bliek, misschien wordt het tijd om de wedstrijden van de wk kwalificatie terug te kijken; toen speelden we 4-3-3. Het land lijdt wat dat betreft aan collectief geheugenverlies, want wat was dat slecht! Waar ik zelf heel blij om ben, is dat we al jaren horen hoe goed de Vrij het doet in Italie, maar dat we dat bij Oranje nooit terugzagen. Ik kijk geen italiaans voetbal, ik hou daar niet van, dus ik zie hem sporardisch spelen. Gisteren was het de eerste keer dat hij mij overtuigd heeft als een medogeloze Italiaanse verdediger. Hij deed voor het eerst wat hij doen moet, namelijk zijn companen Blind en Timber bijstaan. Overigens had de Vrij ook en klein schoonheidsfoutje. Bij die 2e tegengoal had hij de verdediging moeten leiden, zorgen dat die op lijn bleef en bijtijds stapte. Hoe dat ging was echt amateuristisch. Maar gelukkig gebeurt dit nu in een gewonnen wedstrijd, dus er kan op getraind worden. Die eerste goal doe je weinig aan, dat was een wonderschone goal die er 1 op 12 ingaat. gewoon een beetje pech. Om terug te komen op 4-3-3; onze buitenspelers zijn gewoon niet goed genoeg voor dit niveau, eigenlijk geldt dat voor al onze aanvallers(zelfs voor Depay omdat hij altijd de moeilijkste weg kiest en zijn medespelers niet ziet staan) als je die vergelijkt met Lukaku, Kane, Benzema etc, en bij 4-3-3 staan de backs vaak ook diep.

14 juni 2021 om 12:44

Doncoxx

532 werkt niet tegen landen die geen aanvalsdrang hebben.
Op papier speelde Oekraïne met 3 spitsen ik heb ze niet vaak gezien. Dit kwam mede door de druk die Nederland naar voren had.
Ik vind nog steeds dat er in de verdediging veel onduidelijkheid is wat welke speler doet.
Ook onder elkaar zie je soms dat ze met 2 op 1 man afgaan.
Als je niet met buitenspelers wil spelen pak dan een 442. Ik weet zeker dat er weinig onduidelijkheid achterin is.

En je moet je opstelling gewoon maken aan de hand van de tegenstander. Met alle respect de volgende 2 wedstrijden kan je prima 433 spelen.
Berghuis kan dit niveau echt wel aan. Ik heb Malen nu zien invallen ook prima.
Je kan zelfs depay op lb zetten en dan heb je ook meer aan Weghorst.

haha soms zijn kranten wel heel opzichtig op zoek naar mooie woorden. ot wat speelde de Roon goed zeg, nooit verwacht.

14 juni 2021 om 07:37

Fijn toch, voor een keer. Vaak doen kranten ook hun best om spelers neer te sabelen. Ik vind het wel fijn dat de positiviteit een beetje overheerst

14 juni 2021 om 07:48

Was De Roon echt goed of speelde hij niet slecht? Ik denk namelijk het laatste.

14 juni 2021 om 07:56

Gewoon goed. Voerde zijn taak uit en daardoor kon oranje dominant voetballen, want Oekraïne kwam hierdoor het middenveld niet over.

14 juni 2021 om 07:57

@messibazoer, met je eens hoor, snap het ophemelen van de Roon na gister ook niet helemaal, net als Dumfries, ja hij maakt de winnende maar hij komt veel te veel aan de bal in dit systeem en daar ligt zijn kracht niet.. Tegen Oekraïne en Noord Macedonië kom je er mee weg maar tegen sterkere landen lijkt het me geen oplossing dat de backs van NL de belangrijkste pionnen zijn

14 juni 2021 om 07:57

Alleen mensen die Gravenbergh graag in de basis willen zien zullen zeggen dat hij ‘niet slecht’ was. Maar helaas voor die mensen was De Roon gewoon ‘echt goed’.

14 juni 2021 om 08:02

Dan hebben wij een andere kijk op voetbal denk ik, net als dat ik mensen hoor over een geweldige wedstrijd.. Het was een redelijk pot, niet meer dan dat.. Je speelt tegen Oekraïne, als dit het niveau is tegen een betere tegenstander ben je snel klaar.. Maar wel typisch NL dat het helemaal geweldig is na een overwinning op een B land

14 juni 2021 om 08:14

Ik ben niet negatief maar realistisch, ik vond het gisteren redelijk maar ook weer niet zo geweldig als ze ons willen laten geloven.. 2e helft was goed, 1ste helft was gewoon heel, heel matig.. Dan kom je aan het einde van de streep op een redelijke pot uit tegen een niet zo heel sterk land

14 juni 2021 om 08:23

De eerste helft matig? Je speelt hartstikke dominant voetbal en komt er net niet doorheen. We slaan in Nederland wel iets te ver door hoor

14 juni 2021 om 08:54

Ik vond de 1ste helft matig ja, en dat vind jij misschien doorslaan, dat mag.. Ik hoor al weken dat Nederland slecht is en Frank de Boer moet oprotten en weet ik veel wat en dan zou je na 1 potje tegen een hele matige ploeg ineens de polonaise moeten lopen? Het is dat Oekraïne het vaak heel matig uitspeelt maar tegen een goede tegenstander ga je er gewoon aan, daar ben ik van overtuigd.. Of denk jij dat Dumfries en van Aanholt straks tegen de topploegen de spelmakers gaan worden, wat ze wel horen te zijn in dit systeem

14 juni 2021 om 09:13

@kokkie een B land? ze staan gewoon 24e op de fifa ranking, nederland iets van 16e dat ontloopt elkaar dus helemaal niet zoveel.

14 juni 2021 om 09:23

Deze kerel denkt dat Nederland het niveau heeft van een Portugal, Spanje, Frankrijk, Italië. Maar de realiteit is dat die landen gewoon vele malen beter zijn. Een wedstrijd winnen met 3-0/4-0 zal je niet zomaar zien op een EK. Als je zoiets verwachtte zal ik je teleur moeten stellen. Wellicht tegen een Noord Macedonie dat je met 3-0/4-0 zal kunnen winnen, maar tegen alle andere landen niet.

14 juni 2021 om 09:37

@toivonen, volgens mij had Nedeand gister makkelijk met 3, 4-0 kunnen winnen, ik vond Oekraïne namelijk helemaal niks.. En nee we zijn geen topland maar in deze poule ga je gewoon 9 punten halen, ik denk namelijk dat NL gewoon de kwart finale minimaal haalt tenzij je in de volgende ronde de nr3 uit de poule van Frankrijk loot.. @asjemenou, de 1ste 10 minuten waren goed, daarna zakte het naar mijn mening ver terug, en we hoeven het niet eens te zijn, ik vond het een redelijke pot, niet meer dan dat.. Donderdag tegen Oostenrijk en maandag tegen Macedonië pakken we gewoon de volle buit omdat Nederland gewoonweg beter hoort te zijn da dit soort landen

14 juni 2021 om 09:58

@Kokkie, helemaal eens. Uiteindelijk zijn we zelfs nog goed weggekomen ook. Hoe makkelijk een 2-0 word weggegeven kan toch niet, tegen met alle respect Oekraine.

14 juni 2021 om 10:02

Heerlijk die ‘stiekeme’ afgunst nog steeds op dumfries. Wees gewoon blij voor die jongen ipv gelijk alles naar beneden praten. Best sneu, heel het Nederlands elftal is gewoon minder sterk vergeleken met een paar jaar terug, waarin weinig spelers echt uitblinken, toch is het dan interessant om de negatieve punten van dumfries te benoemen (nota bene man of the match gisteren). Als Daley blind de winnende had gemaakt werd er vast ook aangehaald dat hij belangrijk was, ga je dat dan ook naar beneden praten @kokkie?

14 juni 2021 om 10:24

Is geen afgunst op Dumfries, is gewoon realisme.. Iedereen weet dat Dumfries voetballend gewoon tekort komt als het echt moeilijk gaat worden.. Dat is niks nieuws, gister was hij meer dan prima maar dat maakt hem niet ineens een verfijnde voetballer

14 juni 2021 om 11:00

Dumfries, Blind, Van Aanholt, Steek. Ja. Dit zijn matige spelers. Maar wel spelers die kunnen meedraaien. De Vrij, De Ligt, Gini, Frenkie en Depay is gewoon een hele sterke as. De rest eromheen ook prima. En gisteren kwam het er prima uit. Met een erg sterke De Roon, De Vrij, Dumfries en vooral Gini!

14 juni 2021 om 12:21

Laten we dat moment van die goal maar even vergeten dan, waar hij wijst naar een vrije speler die door niemand word opgepakt en hij zelf laat lopen, waar vervolgens die goal uit komt. “Echt goed” speel je als je geen fouten maakt, de Roon speelde zeker niet foutloos en in balbezit is het alsnog gewoon alles breed

14 juni 2021 om 12:56

Hij staat er niet voor ‘in balbezit’, hij staat er om in balbezit te komen. Je beoordeelt hem dus op de verkeerde dingen. Maar misschien verwacht jij teveel van een controlerende (dus niet aanvallende of verdedigende) middenvelder? Ik heb Frenkie ook een paar keer de bal zien verliezen. Speelde die dan ook een matig potje?

14 juni 2021 om 13:06

Hij moet de ballen toch ook gewoon inleveren bij Frenkie en Gini? Een speler in zijn rol zal niet heel snel de uitblinker in een elftal zijn, maar hij voerde zijn rol wel goed uit. Ik zou hem een 7 geven. Ik denk wel dat je de Roon tegen Oostenrijk en Noord-Macedonië niet nodig hebt en zou graag een keer Gravenberch en Frenkie op 1 middenveld willen zien. Helaas lijkt het er op dat zij voor dezelfde positie strijden

Leuke wedstrijd gezien en gelukkig heeft Oranje nog op tijd weten te scoren. Enkele spelers hebben zeer verdienstelijk gespeeld. Echter, we mogen wel concluderen dat buiten 2 of 3 spelers geen enkele speler van Oekraã¯ne de selectie van Oranje zou halen. Als je op iedere plek een betere speler hebt dan vind ik 5-3-2 een armoedig systeem. De goals hingen van geluk aan elkaar (waren overigens wel terecht) en waren ook te danken aan het matige verdedigen van Oekraine. Marten de Roon krijgt veel kritiek maar hij speelde naar zijn mogelijkheden. Helaas hebben we een bondscoach die het nodig acht Gravenberch op de bank te houden, echt heel treurig. Frenkie de Jong en Wijnaldum zijn gewoon van topkwaliteit en ook achterin hebben we goed materiaal. Depay deed weinig goed maar had wel constant dreiging. Weghorst werkt hard en deed weinig verkeerd, wel is het verlangen groot naar een spits van wereldklasse. Dat Frank de Boer het lef heeft om Veltman te brengen en tevens de Jong eerder dan Donyel Malen (van wie we het de komende jaren moeten hebben) brengt is volstrekt kansloos. Ik ben blij met de drie punten en vooral met de uiterst armzalige poule (waar Oostenrijk waarschijnlijk het sterkste is). Als de volgende wedstrijd wordt gewonnen kan Oranje met de tweede keus tegen Macedonie spelen en fit in de achtste finale verschijnen wat een enorm voordeel kan zijn. Al met al een onsamenhangend geheel met spelers die individueel stuk voor stuk beter zijn dan hun tegenstander en een terechte overwinning. Optimisme en ambities zijn nogal misplaatst als je het mij vraagt.

14 juni 2021 om 07:39

Timber wisselen was toch prima? Het is een jonge speler die voor zijn doen al een intensieve tweede seizoenshelft volle bak heeft meegedraaid. Die dan nu wat meer sparen is alleen maar goed, wat is echt het probleem?

14 juni 2021 om 07:47

Het probleem is Joel Veltman. Die jongen verdient het niet om in het Oranje-shirt te spelen.

14 juni 2021 om 08:05

Ah dus het is iets persoonlijks voor jou, dat vermoeden had ik al. Veltman heeft een uitstekend seizoen achter de rug bij Brighton en is terecht mee. Dit maakt jouw stukje hierboven nog een groter huil verhaal.

14 juni 2021 om 08:14

Ik mag dat toch gewoon vinden? Ik vind het een armoedige speler die een geweldige carriere heeft opgebouwd. Dat goede seizoen bij Brighton valt ook allemaal wel mee overigens. Er is hier een artikel verschenen waar dat in stond maar het valt allemaal wel mee hoor. De gemiddelde voetbalfan in Engeland zal hem niet als hoogvlieger zien kan ik je melden.

14 juni 2021 om 08:18

Goed dat jij weet wat de gemiddelde voetbalfan in Engeland van hem vindt, geloof je meteen! De best mogelijke optie voor Oranje is nu eenmaal Veltman.

14 juni 2021 om 08:27

Dat vind jij en Frank de Boer helaas ook. Ik denk dat hij zeer goed in de groep ligt en ook wel zijn taken uitvoert. Maar laat ik het zo stellen; de transfersom van Veltman was uitermate laag en een club van het niveau Brighton heeft slechts toegehapt. Dit terwijl Ajax-spelers toch wel goed in de markt liggen..

14 juni 2021 om 08:44

We hebben het over een wissel speler die als de Ligt weer fit is derde keus is maar die volgens jou wel zijn taken uitvoert. Dat klinkt mij als prima in de oren, jij vindt het extreem slecht zo te horen.

14 juni 2021 om 08:48

Ik baal er gewoon van omdat ik denk dat we ten eerste betere alternatieven hebben en ten tweede ik Veltman vreselijk vind om naar te kijken als liefhebber. Niets ten nadele van die jongen want ik heb ontzettend veel respect voor wat hij heeft bereikt.

14 juni 2021 om 09:23

JK-Ajax. Zelfs mijn Ajax vriend schrok enorm bij het inbrengen van Veltman. Gelukkig kijkt niet elke supporter naar zijn club

14 juni 2021 om 07:45

Wat een zure analyse. En dat Frank de Boer het "lef heeft"...?? 🤣 Zover ik me herinner issie de bondscoach, dus dat soort beslissingen worden juist van hem verwacht. Ik vond Oranje niet top, maar om nu zo zuur te reageren op de overwinning en de keuzes van De Boer, lijkt me nogal misplaatst.

14 juni 2021 om 07:49

Nou ik was zelf zeker geen voorstander van 5-3-2, ook ben ik benieuwd wat 4-3-3 (met Gravenberch) had gebracht. Maar credit where credit's due: FdB zijn elftal heeft een leuke wedstrijd op de mat gelegd met bij vlagen erg goed voetbal!

14 juni 2021 om 09:26

433 met Gravenberch waren we er flink hard afgegaan, dan hadden we 3 middenvelders gehad die niets zonder de bal kunnen en we dus compleet overlopen zouden worden. De keiharde waarheid is dat een spelers als de Roon nou eenmaal van belang is bij het Nederlands Elftal, en bij alle andere landen ook.

14 juni 2021 om 07:48

Wat was er mis met veltman? En ben je het ek van 2008 vergeten? Met de tweede keus spelen kan ook tegen je werken. Eerder een enkeling rust geven die het nodig heeft

14 juni 2021 om 07:51

Het EK van 2008 hebben we niet verloren omdat we met een tweede keus speelden in de laatste poule-wedstrijd. We wonnen toen ruim van de Roemenen voor zover ik weet. En er is ontzettend veel mis met Veltman. Die heeft nog nooit iets toegevoegd aan Oranje en zal dat ook nooit gaan doen. Gun dan die jongere jongens een aantal minuten of laat Timber gewoon staan.

14 juni 2021 om 07:55

Ja, maar t deed het ritme van de basis wellicht geen goed. Iets wat speculeren blijft maar t leek nergens op in de 2e ronde

14 juni 2021 om 08:00

Denk zelf dat het meer lag aan het Rusland onder leiding van Hiddink die natuurlijk precies weet hoe NL speelt en aan het overlijden van het kindje van Bouhlarouz net voor die wedstrijd, daar ga je als team ook niet zomaar langs heen

14 juni 2021 om 14:11

@aad Resultaat: "en er is ontzettend veel mis met Veltman. Die heeft nog nooit iets toegevoegd aan Oranje en zal dat ook nooit gaan doen"

Blijkbaar hebben alle voorgaande bondscoaches geen enkel verstand van voetbal : van Gaal, Blind, Hiddink, Advocaat en Koeman en nu ook weer de Boer hebben hem sinds 2013 (behalve in 2018, toen was Veltman geblesseerd) geselecteerd. Het is geen wereldverdediger, maar een prima stand-in, zeker voor een jongen als Timber, die op zijn tandvlees liep gisteren,

14 juni 2021 om 08:24

Ditzelfde Oekraïne hield wel Portugal achter zich in de kwalificatie.

Maar ik ben het eens over de tactische keuzes van de bondscoach. Na de 2-0 weet je dat Oekraïne moet komen, dan wissel je Weghorts voor een snelle aanvaller. Evt. wissel je 10 minuten later ook Memphis die eigenlijk een matige wedstrijd speelde. Dat je Blind wisselt bij 2-0, die terugkomt van een blessure is niet meer dan logisch. Maar 2 verdedigers tegelijk is organisatorisch not done. Nu loopt het gelukkig nog goed af.

Had Krul gekeept, dan zou hij alle bagger over zich heen hebben gekregen. Maar de 2-1 was gewoon een beauty. Over de 2-2 kan je discussiëren over dat Steek niet uit had moeten komen. Aan de andere kant wel heel slecht verdedigd. Onder andere gevolg van 2 verdedigers aan dezelfde kant van het veld tegelijk wisselen.

14 juni 2021 om 08:34

En dat is uitermate knap van Oekraïne. Echter, beide wedstrijden was Portugal de betere ploeg met de betere mogelijkheden. Ik vind dat nogal een vertekend beeld geven.

14 juni 2021 om 08:53

Ik had wel meer verwacht van Oekraïne. Voetballend was het leuk maar defensief was het echt gatenkaas. Alle drie de goals waren ook echt matig verdedigd.

Het is mooi dat de mensen een feestje kunnen vieren maar deze poule is gewoon een cadeau. Nederland heeft meer kwaliteit dan de overige landen in de poule en ook nog eens het thuisvoordeel. Lekker van genieten zolang je mee doet want ik geloof niet dat ze zich kunnen wapenen tegen sterkere tegenstanders.

14 juni 2021 om 07:49

Kijk naar de meeste poules, weinig sterke poules. Krijg je gewoon met 32 teams. Alleen de poule van Frankrijk is totaal doorgeslagen de andere kant op

14 juni 2021 om 07:57

24 teams, waardoor je weer een raar systeem krijgt dat er 4 beste nummers 3 ook doorgaan. De groepsfase voelt meer aan als een extra kwalificatieronde. Echt zonde voor zo'n mooi toernooi.

14 juni 2021 om 08:27

Raar systeem of niet. Dat de nr.3 zich nog kan plaatsen zorgt voor nog wat aantrekkelijke wedstrijden in de laatste poulefase.

14 juni 2021 om 08:42

De nummer 2 is vaak ook nog niet veilig voor de laatste wedstrijd, die zijn nu weer eerder veilig dus dat schuift alleen maar op.

14 juni 2021 om 12:23

Het voordeel tegen grotere landen is wel de ruimte. Landen als Oekraine gaven hun verdedigers duidelijk de opdracht mee om Memphis vooral niet de ruimte te geven. Ook Weghorst werd continu wel opgejaagd. Daardoor lag er een zee van ruimte op de flanken en kon een Dumfries eindelijk eens goed spelen. De grote landen zetten gewoon continu druk en schakelen van daaruit snel naar aanval. Dat zag je bij Engeland ook. Dan ontstaat er wat ruimte tussen de linies en dan zijn Memphis en Wijnaldum vaak sterk. Het is een beetje als-als. Maar goed, kwalitatief (en dan vooral qua balans en de breedte) hoeven we geen finale te verwachten. Daarvoor gaat er de laatste tijd gewoon te veel mis. Ik snap ook nog steeds het nut van die 5-3-2 niet. Verdedigend ziet het er nog geen moment beter uit.

Dumfries kwam deze wedstrijd beter tot zijn recht, niet altijd aanvallend even goed maar door zijn drive wel een plaag voor de tegenstander. Als hij zo blijft spelen snap ik goed dat Frank kiest voor hem als nummer 1 rechtsback van Nederland.

14 juni 2021 om 07:47

Beter tot zijn recht? Dumfries was de beste man van de wedstrijd. Top gespeeld, hier kan je niet meer om heen.

14 juni 2021 om 07:51

@toss na de eerste helft dacht ik nog: hoe gaat psv hem ooit verkopen. Na de wedstrijd las ik bedragen van 20 miljoen. Zo best was het niet, maar dankzij zn drive en onverzettelijkheid had hij uiteindelijk een geweldige impact

14 juni 2021 om 08:20

Hij is met zijn goal van onschatbare waarde dus daar kan je inderdaad niets van zeggen. Top vind ik niet, wel goed gespeeld.

14 juni 2021 om 08:36

Ja daar kan ik ook mee leven
Het was inderdaad goed van zijn kant uit. Hopelijk houdt hij dit vast.

14 juni 2021 om 11:47

@toss Ik merk duidelijk 2 kampen wanneer het om Dumfries gaat. Persoonlijk vond ik hem niet goed spelen ondanks zijn goal. Mist 2 verschrikkelijk grote kansen in de eerste helft, zijn voorzet land precies tussen Weghorst en Depay in waardoor de keeper eraan zit en bij de andere goal liep die zichzelf vast waarbij die geluk heeft dat die verdediger naar de grond gaat. Ja hij heeft een enorme drive, maar ook gisteren bleek dat zijn voorzetten enorm matig zijn, dat hij vaak de verkeerde keuze maakt en dat hij flink wat kansen om zeep hielp. Ik ben verre van overtuigd, maar uiteraard blij dat hij de 3-2 maakt. Daarmee wordt zijn slechte spel natuurlijk makkelijker verbloemd.

14 juni 2021 om 12:25

We moeten het ook niet overdrijven. Eerste helft was hij niet meer dan gematigd redelijk. In de tweede helft was hij inderdaad goed. Ik gun het 'm overigens wel. Aan inzet geen gebrek in ieder geval.

14 juni 2021 om 12:55

Ik vind het wel een gevalletje scorebordjournalistiek. Bij de 1-0 was de voorzet van Dumfries te scherp, gelukkig bokst de keeper hem niet opzij maar rechtdoor. Bij de 2-0 had Dumfries idealiter na zijn aanname direct de bal voor moeten leggen, maar in de kluts komt hij alsnog bij Weghorst terecht. Bij de 3-0 kopt hij hem er gewoon goed in. Kanttekening dat hij hem de eerste helft ook tussen de palen had moeten koppen.

in het verdere spel kreeg Dumfries veel ruimte, ook omdat de verdedigers van Oekraïne veel bezig waren met Weghorst en Gini die daar ook opdoken. Wat Dumfries doet met die ruimte is in grote lijnen prima, maar als je wat spelmomenten erbij pakt is het toch wel aardig houterig en heeft hij grote moeite om een voorzet te produceren.

Voor mij was Dumfries niet de grote uitblinker. Wat ik opvallend vind is dat Frenkie weinig wordt genoemd. Wat mij betreft zo ongeveer de Motm, want de versnelling die hij continu in zijn spel legde zorgde voor een opening en dreiging voorin. Zonder deze acties van Frenkie moest Oranje steeds puzzelen om door de defensie te komen. Gini had hier trouwens ook een groot aandeel in dankzij zijn loopacties zonder bal en zijn aanspeelbaarheid.

14 juni 2021 om 07:48

Toch heb ik het gevoel dat een speler met iets meer technische bagage op die positie er nog meer uit had gehaald dan Dumfries. Tuurlijk, voorzet en goal. Maar ik heb ook (te) veel voorzetten en (levensgrote) kansen zien mis gaan bij hem...

14 juni 2021 om 07:53

Ben ik volkomen met je eens. Tuurlijk, hartstikke leuk dat hij scoort maar hij had in verdedigend opzicht niks te vrezen in de diepte. Met een rechtsbuiten was het nog veel effectiever geweest.

14 juni 2021 om 08:08

Dit is echt (zwak) gepraat (gelul) achteraf.Dumfries was gister de man van de match, nee maar anderen zouden het beter kunnen. Hij had 3/4 goede voorzetten waar uit gescoord kon worden. Zucht. Dit ruikt naar azijn, dit ruikt nasr standaard deze speler kritiek geven.Je kan na gister Dumfries ebkel dankbaar zijn en ik denk niet dat een ander het beter had gekund.

14 juni 2021 om 08:13

Ik mag dat toch gewoon vinden lijkt me?

Frank de Boer heeft uiteraard gelijk als winnende coach maar ik mag toch mijn vraagtekens wel stellen bij deze angsthazentactiek?

Dumfries speelde geweldig naar zijn kunnen maar ik ben van mening dat als er 4-3-3 wordt gespeeld dat dan in plaats van Dumfries een speler met meer vaardigheid het spel kan voortzetten. Dat is voor het oog toch iets prettiger.

14 juni 2021 om 08:19

Toss, je mag toch wel verwachten van een aanvallend ingestelde speler dat hij die 2 reuze kansen in de 1ste helft had gemaakt? Of in elk geval de kopbal op goal had gekregen? Dumfries is een verdienstelijke back met drang naar voren, maar als rechtsbuiten heb je toch echt betere opties in de selectie. Neemt idd niet weg dat hij gisteren met zn goal een hoop goed maakt uiteindelijk. Heeft niets met azijn te maken...

14 juni 2021 om 09:09

Dumfries had 1 echt goede voorzet op Wijnaldum die hem over knalde. Verder voorzetten die niet aankwamen, zoals we van hem gewend zijn. Uit zo'n voorzet kwam wel de openingstreffer.

Die eerste kans had erin gemogen, maar was goed gekeept. Die gemiste kopbal was lachwekkend, zeker als je ziet hoe mooi hij die 3-2 erin kopte. Die was veel en veel moeilijker.

Al bij al een aardige wedstrijd van Dumfries, maar we moeten het ook niet overdrijven.

14 juni 2021 om 08:30

Maar Frank wist dat hij 5-3-2 (3-5-2) ging spelen. Dan is het toch onbegrijpelijk dat Karsdorp niet is geselecteerd. Wie in de selectie kan Dumfries vervangen, zonder dat je er verdedigend op achteruit gaat maar aanvallend een mannetje extra heb?

14 juni 2021 om 09:40

Timber beste optie als vervanger denk dan

14 juni 2021 om 10:24

Ik zie Timber niet langs de zijkanten rennen. Ook Veltman niet. En met Promes of Berghuis ben je in verdedigend opzicht de Sjaak.

En terecht, het was niet perfect en verdedigend niet al te best blij vlagen. Maar ik was positief verrast, door door vooral het spectaculaire begin en vele kansen. Was ook goed te zijn dat de tendens hier ook wat positiever.

14 juni 2021 om 08:16

Hou je er ook rekening mee dat Oekraïne zo ontzettend zwak was, zeker in de eerste helft? Die gasten konden niet eens 2x de bal overspelen… Oververdiende overwinning van Oranje maar wel in de juiste context te zien.

14 juni 2021 om 08:55

Ik heb ze met momenten nochtans mooi combinatievoetbal zien spelen.

14 juni 2021 om 09:49

Klopt, maar dat kwam ook door De Roon. Hij speelde zijn beste wedstrijd.

Ik hoor niemand over de rol van Timber maar die speelde toch opmerkelijk makkelijk en sterk...3e interland en in zijn 1e seizoen als prof (op eredivisie niveau). Eigenlijk ongekend.

14 juni 2021 om 10:57

Timber speelde erg sterk, had wel gehoopt dat hij iets vaker zijn dribbels zou inzetten maar was over het geheel genomen prima bezig!

14 juni 2021 om 12:28

Omdat niemand op 'm let. Timber speelde redelijk onzichtbaar en was er ook niet bij toen de tegendoelpunten vielen. Echter kijken mensen dan naar de ervaren jongens. Nu vind ik Timber overigens leuk spelen hoor. Hij zakt niet door het ijs en dat is knap met zo weinig ervaring, op die leeftijd en op dat podium. Echter moeten we ook niet gaan doen alsof hij fenomenaal speelt of iets dergelijks, want dat is absoluut niet het geval. Dat neemt overigens niet weg dat die jongen het knap doet.

14 juni 2021 om 14:02

Verdedigend was hij niet echt nodig maar hij dribbelde een aantal keer lekker in ja.

Ppfff 5 verdedigers en toch nog 2 goals tegen,zou er nog eentje bijzetten 😂deze keer een beetje mazzel met de winst...⚽⚽

14 juni 2021 om 09:10

Er waren geen 5 verdediger, maar 3. Dumfries en Van Aanholt hebben 90 minuten hangend als buitenspeler gestaan.

14 juni 2021 om 10:12

Hebben amper kansen weggegeven, eerste goal was een wereld goal en de tweede lag Woetroe te slapen. Kun je de verdediging niet op afrekenen

14 juni 2021 om 11:55

Oekraine had een beetje mazzel dat men slechts 3 tegendoelpunten heeft moeten incasseren.

Waarom hebben de analisten het nauwelijks over de tegengoals. Ik snap dat we euforisch zijn omdat we toch nog hebben gewonnen. Maar...
Bij de eerste goal doet Stekelenburg tijdens het schot 2 passen naar voren waardoor die bal over hem heen vliegt.
Bij de tweede goal is Weghorst te laat die 10 minuten eerder al op zijn tandvlees liep. Die had toch allang gewisseld moeten worden.

14 juni 2021 om 08:37

Die eerste goal ligt toch niet aan Steek ? Wijndal en Ake staan daar te slapen. Die man heeft een geweldig linkerbeen en is de hele wedstrijd geen 1 x buiten om gegaan. Dan scherm je toch de binnenkant af. Nu laten ze hem lekker schieten. Idem met Malinkovski. Dat zijn gewoon 2 spelers die je naar hun zwakke been moet sturen.

14 juni 2021 om 09:11

Eerste goal is gewoon prachtig ingeschoten. Als je die pakt als keeper is het een wereldredding.

14 juni 2021 om 09:28

Inderdaad dan had hij een soortgelijke redding als tegen Brazilië wk '10 maar dan in de tegenovergestelde hoek.

14 juni 2021 om 13:06

Dat lag toch niet aan Stekelenburg. Sowieso is een stap naar voren niet het probleem bij dat soor schoten, de bal daalt immers niet dus maak je als keeper je goal kleiner.
Ik heb de wedstrijd hier in England op ITV gezien, de goal werd hier het mooiste doelpunt op dit EK tot nu toe gemoemd, het ging over de druk op de bal die er niet voldoende was maar de keeper was kansloos.

Gaan we nu echt doen alsof Oranje een prestatie van formaat gerealiseerd heeft? Verdiend gewonnen, dat wel maar met die kanttekening dat Oekraïne on-ge-lo-fe-lijk zwak was. Het was een prestatie als 2x de bal goed konden overspelen. Maar goed, de polonaise is alweer vertrokken blijkbaar…

14 juni 2021 om 11:05

Ongelooflijk zwak vond ik Oekraïne zeker niet. 1e helft zat er ook zeker dreiging van hun kant. Wel had ik het idee dat de wisselwerking tussen verdediging en middenveld van Oranje beter kon, vooral 2e helft. De Roon zat er enkele keren goed tussen maar ben nog steeds niet kapot van hem. Hij kwam een aantal keer in balbezit op plekken waar die liefst niet aan de bal hoorde te komen. Linkerkant van Oranje kwam te weinig dreiging vanaf, dat is ook een punt van aandacht, Blind probeerde het wel goed die 1e helft met zijn passes maar er werd niet altijd even goed op geanticipeerd met diepte acties en Oekraïne stond gewoon ook goed compact opgesteld.

14 juni 2021 om 12:34

We moeten het natuurlijk wel in perspectief zetten. Nee, het was geen prestatie van formaat, maar er zat dan ook wel meer in in deze wedstrijd. Dat zondagsschot van Yarmolenko gaat er 9 van de 10 keer niet in net als dat Oranje doorgaans wel wat scherper is voor de goal. Een 4-1 was dan ook een logischere uitslag dan de daadwerkelijke 3-2. Oekraine was inderdaad vreselijk zwak en het is eigenlijk een wonder dat ze twee keer tot scoren kwamen. Daar zat ook wel wat geluk bij. Maar goed, na al die negativiteit is wat positiviteit ook wel even leuk. Europees kampioen gaan we vast niet worden. We zien wel waar het schip strandt.

14 juni 2021 om 13:15

We moeten inderdaad niet allemaal nu in de polonaise mee gaan lopen. Maar gezien het sentiment vooraf speelde Nederland prima.
Hier in England waren ze best onder de indruk van Nederland, ze hadden bij rust dik voor moeten staan en op 10 minuten in de 2 helft na waarin ze het bijna weg gaven hebben ze de hele wedstrijd leuk aanvallend voetbal gespeeld tegen best een aardige tegenstander (in de kwalificatie hun groep, met o.a. portugal gewonnen zonder een wedstrijd te verliezen, staan rond de 20ste plaats op de fifa ranking, naturlijk geen top land, maar we hoeven het ook niet te bagetalliseren),

We hebben gewonnen! De rest boeit dan niet zo erg meer? Wij Nederlanders kunnen goed zeuren zeg..

Ik neem de media niet meer serieus. Dat fans opportunistisch zijn is te begrijpen, maar de media overdreef ook de laatste dagen met hun negativiteit. Dat de oefenpotjes tegen Schotland en Georgië moeilijk verliepen was een feit maar journalisten hadden de Boer iets meer krediet mogen geven. Nu overdrijven we weer naar de andere kant. Gelukkig zal de bondscoach ook het lege glas zien. In het algemeen hebben we goede maar ook meer negatieve dingen gezien. Oranje gaat het EK niet winnen, maar met wat meer vertrouwen kunnen we misschien wat verder komen dan landen met meer kwaliteit.

Bij de reacties voor en na de wedstrijd krijg ik toch een beetje de indruk dat men Oekraïne niet zo veel vindt voorstellen. Ze waren wel eerste in de groep met Portugal, hielden aan de onderlinge confrontatie met Portugal 4 punten over en versloegen onderweg ook nog even Servië met 5-0. Dat je als Nederland tegen zo'n ploeg 75% van de wedstrijd de betere bent, en terecht wint, is gewoon een prima prestatie.

14 juni 2021 om 08:45

Maar Leeuwerik. Jij kijkt toch ook gewoon met je ogen open deze wedstrijd? Dit was gewoon een heel matig elftal dat zowel aanvallend als verdedigend heel erg matig was. Die wedstrijd tegen Portugal hebben ze gewonnen maar als je die pot overspeelt dan wint Portugal 9 van de 10 keer. Dat mag toch best wel gezegd worden?

14 juni 2021 om 09:12

Kan ook deels aan Nederland liggen dat Oekraine er niet goed uit zag.

14 juni 2021 om 09:13

Ik vond ze inderdaad minder goed spelen als ik had verwacht, maar misschien kwam dat wel door Nederland.

14 juni 2021 om 13:19

@aad Resultaat 9 vd 10 keer sowieso niet aangezien ze in de kwalificatie van thuis van portugal wonnen en uit gelijk speelden.
Natuurlijk is het geen wereld elftal als je het gaat afzetten tegen de top landen, maar ze staan niet voor niets rond de 20ste plek op de fifa ranking, daar kom je echt niet met een incidenteel leuk resultaat.

Laten we de tegenstander niet vergeten.. Oekraïne viel niet te onderschatten, dat wist ik wel, maar het is eigenlijk best een leuk team! Ze konden ontzettend compact staan, met 10 man rondom de eigen 16 de tegenstander frustreren, maar ook met druk vooruit. Ze maken een wereldgoal en scoren uit een standaard moment. Die moeten haast wel tweede worden in de poule en gaan in de volgende ronde echt geen walk-over tegemoet.

14 juni 2021 om 09:15

Ik vond dat Oranje de voetballende kwaliteiten van Ukraine goed onder controle heeft gehad door ze hoog af te jagen en veel omschakelmomenten eruit te halen. Vond wel dat ze er soms iets te makkelijk doorheen kwamen zeker in de eerste helft toen het soms op en neer ging. Maar geen gigantische kansen weggegeven.

Wedstrijd met 2 gezichten : oranje speelde als team veel beter dan in de voorbereiding. Maar als je dieper inzoomt dan speelden alleen FdJ, Wijnaldum en de Vrij goed. Timber en Blind waren oke. Dumfries opvallend, maar af en toe ook onhandig. Weghorst werkte hard en pikte ook nog een goaltje mee. Rest was grijze
middenmoot. Dat Oekraïne uit 2 kansen simpel wist te scoren zegt eigenlijk genoeg. Bij elke aanval van Oekraïne was het billen knijpen. Als het verdedigend niet op orde komt dan wordt het einde oefening na de poulefase.

Ik begrijp de jubelstemming niet zo, verdedigend was het een ramp en met iets minder fortuin had je hier gewoon verloren.
Met 4-3-3 had je met meer overtuiging gewonnen, daar ben ik van overtuigd.

Veel hierboven geven aan: Maar Depay, Weghorst, Dumfries Van Aanholt etc speelden toch niet goed? Dat klopt enigszins. Maar als team was het wel echt goed. We zetten Ukraine onder druk, veroverden vaak snel de bal, lieten die bal goed rondgaan, etc. Er zat inzet en focus in de wedstrijd. Die was alleen minder na de 2-0 toen je het team echt zonder idee zag spelen. Maar na de 2-2 werd dat weer omgedraaid. Daar zit wat mij betreft de grootste winst: dat het team functioneerde. Dan heb je daarbinnen uitblinkers (frenkie, Wijnaldum, De Vrij, Blind), een opvallende Motm die ook veel fout deed (dumfries) en wat spelers die gewoon niet goed speelden (weghorst Depay), maar als geheel speelden we een leuke, aantrekkelijke en gefocuste wedstrijd. En dat had ik persoonlijk niet zien aankomen!

Ik denk oprecht dat het 532 van de Boer nog weleens kan gaan werken, echter zal dan (in mijn ogen) Weghorst geen basisspeler moeten zijn maar Malen. En zodra een van Dijk en de Ligt terug (na het EK is van Dijk pas terug natuurlijk) dan heb je een enorm blok achterin met 3 geweldige verdedigers. De Roon erin houden als hij blijft doen wat hij moet doen (ballen veroveren en inleveren bij F.de Jong of Wijnaldum. Dan zie ik oprecht kansen.

14 juni 2021 om 09:29

Ik zou De Ligt of Van Dijk opstellen, naast Blind en De Vrij. Die laatste vond ik sterk spelen en opbouwend beter dan De Ligt.

De lijn tussen kritiek en lof is heel dun zeg. Stel je voor dat Dumfries die 3-2 niet maakt, dan was De Boer verguisd om zijn wissels, deugde het systeem niet en konden we maar beter inpakken. Ik zag positieve aanknopingspunten, maar het moet nog veel beter. Het verbaasde me vooral dat er zo kinderlijk eenvoudig twee tegendoelpunten vielen, terwijl dit systeem is bedoeld om defensief gezien stabiel te zijn.

14 juni 2021 om 11:15

Die lijn is dun, maar ook bij een 2-2 uitslag denk ik dat de pakweg 70-80 minuten goed aanvalsspel niet direct vergeten was. Natuurlijk was het chagrijn dan groter geweest. Maar de 3-2 viel wel, en dat is ook een verdienste. Ze hadden ook hun kop kunnen laten hangen en dat deden ze niet.

Eerste wedstrijd gewonnen is altijd goed begonnen. Alleen slik je wel 2 tegendoelpunten uit het niets een beetje, dus daar zal wel twijfel inkruipen denk ik. Gelukkig konden ze nog 3-2 maken want dan hadden de kranten er heel anders uitgezien.

Het belangrijkste zijn de 3 punten maar wel 2 goels tegen gekregen en dat met een verdedigend systeem dus wat dat betreft kan het veel beter nog!

Oekraïne was onthutsend zwak voor een EK opponent. Omdat wij in ons 5-3-2 systeem speelde misten we ook echte creativiteit voorin en sowieso komen we dan 1 á 2 man te kort voor de bal. Dat Dumfries de gevaarlijkste man was gisteravond zegt ook boekdelen.
Met dit systeem hebben we het al moeilijk om Oekraïne bij de strot te grijpen en daar overheen te walsen. Want ze komen best makkelijk terug op 2-2 terwijl ons systeem juist die extra zekerheid moet inbouwen. Daarbij vond ik Depay niet echt lekker in de wedstrijd en dan komt alles aan op Weghorst die wel een prima wedstrijd speelde maar daardoor na 70min helemaal op was.
Frenkie had ook wel gewisseld mogen worden, zat op het laatst continue aan zijn hamstrings te grijpen en de kramp te verbijten; breng dan voor het laatste kwartier een Klaassen erin of Gravenbergh want op het middenveld verloren we de grip op het spel waardoor alles in elkaar storte.vond het jammer dat Frank verkeerde wissels doorvoerde. Wijndal en Veltman waren echt onnodig in mijn ogen en voegde ook weinig toe.

14 juni 2021 om 11:12

Is altijd discussie of wij nou goed waren, of zij slecht. Ik vond wel dat Oranje Oekraiene lang goed onder druk zette. Dat was echt ook onze verdienste, er werd goed gejaagd en samen druk gezet. Dat kost energie en dat zag je onder meer aan Frenkie.

De wissels vond ik ook minder, maar het team stond er wel. Oekraiene liet zien dat ze best wel wat konden als ze heel even ruimte kregen. Die gaan echt wel winnen van Oostenrijk en Macedonie.

Ik snap buiten de winst niets van de enthousiasme. Dumfries werd bewust vrijgelaten door Oekraïne en mist grote kansen. Depay denkt dat hij het alleen moet doen. Weinig cross ballen van de Jong en blind. Weghorst die verkeerd loopt. Ik snap de euforie niet zo, al hoop ik dat Oranje ver komt.

14 juni 2021 om 11:10

Veel meer druk naar voren dan in de oefenwedstrijden, veel kansen, veel spelers die hun niveau wel goed haalden, kortom, veel beter dan in de oefenwedstrijden. Het spel was aanvallend 80 minuten prima. De verdediging was minder, maar De Ligt komt nog terug. Kortom, veel om blij over de zijn. Er zijn ook minpunten, zeker, maar die wegens echt minder zwaar dan de pluspunten.

14 juni 2021 om 13:25

Een beetje enthousiasme mag best na deze wedstrijd. Hier in England vonden ze Nederland goed spelen, aanvallend met veel druk op de bal tot de Oekraine eigenlijk uit het niets scoorde.
In de rust was de enige kanttekening die ze hier bij Nederland hadden dat ze al dik voor hadden moeten staan en na afloop dat er niets aan de hand was tot de 2-1 en dat ze de oekraine nooit terug in de wedstrijd hadden mogen laten komen.
Het was misschien niet perfect, maar wel gewoon goed, zeker als je het sentiment in Nederland vooraf in ogenschouw neemt

14 juni 2021 om 14:06

"dumfries werd bewust vrijgelaten"

Dat was dan niet zo slim van Oekraïne he, want hij was betrokken bij alle 3 de goals...

Volgende ronde is uitgang voor dit elftal en spelen gewoon slecht en gaan voor eigen succes en geen kampioen met dit elftal

14 juni 2021 om 11:13

Zo, lekker uit de onderbuik. De eerste wedstrijd tegen de sterkste tegenstander is gewoon gewonnen en het spel was lang goed. Als we de groep gewoon winnen, waarvoor we op koers liggen, dan krijgen we een nummer 3 uit een andere poule. Voorlopig staan we er dus uitstekend voor.

Kan iemand me ff iets uitleggen: de winnaar van groep C ( dat nu dus wss Owranje wordt) moet tegen de nr 3 van groep D, E of F.
Hoe wordt er precies bepaald welke nr 3 dat zal worden dan? Want de nr 3 van de groep F bc is potentiele EK favoriet. Terwijl die andere groepen een veel zwakkere nr 3 zullen hebben. Dus hoe wordt dan dan bepaald welke nr 3 tegen Oranje zal moeten.

14 juni 2021 om 11:08

Er is ergens een tabel waarin staat welke nummer 3 in welke groep terecht komt, en het hangt af uit welke 4 poules ze komen. Dus als de beste 4 nummers 3 uit poule A, B, D en F komen, dan komen die nummers 3 heel ergens anders terecht dan als de beste 4 nummers 3 uit C, D, E en F komen. Als je het googelt moet het wel te vinden zijn.

16 juni 2021 om 21:46

Tnx, tis dus echt afwachten tot t laatste moment pff

Ik persoonlijk vond Dumfries absoluut niet de man van de wedstrijd.
Hij was aanvallend aanwezig en maakt een goal. Maar verdedigend (en hij is volgens mij een verdediger), heb ik hem letterlijk niks zien doen. Ik heb Weghorst meer zien verdedigen dan Dumfries.
Als je dan vervolgens 2 dikke kansen krijgt, allebei mist, en daarna toevallig de winnende maakt, ben je bij mij geen Motm. Vond Wijnaldum veel belangrijker, net zoals, de Vrij, Blind, Timber, de Jong en Wouter Weghorst.

14 juni 2021 om 11:12

Ben ik eigenlijk wel met je eens. De Vrij werd er gisteren niet echt uitgepikt maar die heeft echt laten zien waarom hij bij Inter de leider van de verdediging is.

14 juni 2021 om 14:04

Je kunt ook gewoon naar de resultaten kijken. Dumfries bij alle 3 de goals belangrijk terwijl Wijndal/van Aanholt geen enkele keer gevaarlijk werden. En al het gevaar van oekraïne kwam voor 90% juist van hun rechterkant af.

14 juni 2021 om 15:46

@asroma,

Ik kijk niet zo naar de cijfers, kijk meer naar de wedstrijd. 1-0 valt uit een voorzet van hem, die hij extreem slecht gaf. die had gewoon bij de eerste paal moeten komen, maar gelukkig maakte de keeper een blunder waardoor het een goal werd.
Verkloot 2 vette kansen, de 2e goal kun je net zo goed op de Jong aanrekenen, die speelt de bal perfect door de verdediging. Het enige wat Dumfries daar doet is de bal Compleet verkeerd aannemen waardoor de kans voorbij is, maar omdat de verdedigers elkaar daar in de weg zitten en de bal slecht wegwerken valt hij voor Weghorst zijn voeten. Ik zie het meer als 2x iets verpesten (4x aangezien je de kansen die hij krijgt ook meer moet rekenen), maar heeel veel geluk hebben met de onkunde van de tegenstander.

Hoe komt je aan 90% via de rechterkant van oekraine ? goal 1 komt van de linkerkant, goal 2 van de rechterkant en verder niet veel kansen gezien.

De drie punten zijn binnen,resultaat vind ik altijd het belangrijkst.
Stel voor Nederland verliest de eerste groepswedstrijd.
Dan wordt het weer een inhaalslag,die nagenoeg foutloos moet verlopen.
Met 3-2 winnen de eerste wedstrijd geeft mij een comfortabel gevoel.

Het spel van Oranje is tot nu toe hoopvol. Maar Italië, Engeland en België ( zonder Witsel, De Bruyne en Hazard) waren in hun eerste wedstrijd beter. Dus laten we niet te vroeg juichen. Vanavond gaan we zien hoe Spanje ervoor staat. En morgen wordt het helemaal smullen Met Frankrijk Duitsland en Portugal die ik ook alledrie hoger inschat.

14 juni 2021 om 11:06

We zijn ook zeker niet ineens favoriet. Wat voor ons pleit: er zit duidelijk een stijgende lijn in, de fouten van gisteren zijn relatief makkelijk op te lossen, De Ligt komt nog terug, en, niet onbelangrijk, als we de poule winnen, dan hebben we 75% kans op een relatief makkelijke "nummer 3" uit de andere poules. Het schema zit dus niet tegen.

Ik ben vooral blij dat de wedstrijd van gisteren zo ontzettend veel beter was dan de oefenwedstrijden. Veel meer druk, veel meer honger. Aanvallend was het echt 80 minuten lang prima.

14 juni 2021 om 11:14

Engeland was ook alleen in het eerste kwartier goed, verder viel het niveau allemaal wel mee.

Wat een rare cijfers. Ik ben Ajacied maar vond Blind niet goed spelen, in elk geval verdedigend niet. Liep de hele tijd achteruit en gaf zijn man veel ruimte.

En dan een 7.4 voor Malen en een 5.9 voor Luuk? Huh? Die hebben allebei een paar minuten gespeeld.

Lage cijfer voor Memphis wel terecht.

Ik merk dat ik niet zo enthousiast ben als veel anderen, maar ligt misschien aan mij Ondanks meer balbezit en meer doelpogingen kwamen de doelpunten van Oranje wel erg gelukkig tot stand. Beide keren gaf Dumfries volgens mij geen hele gelukkige bal en kwam er toch een doelpunt uit. En als je dan ziet hoe makkelijk de doelpunten weer worden weggeven, verbloemt deze zege wel wat. De Roon speelde wel iets beter dan eerdere wedstrijden maar als ik dan zijn statistieken bekijken qua duels en onderscheppingen, stelt het niet zoveel voor. Frenkie de Jong is geen fysieke kast maar als je ziet hoeveel duels hij wint in combinatie met zijn passing blijf ik erbij dat je beter met de Jong op 6 kunt spelen en bijvoorbeeld Gravenberch op het middenveld voor de Roon.

Ik ben ook zeker enthousiast!
In een 5-3-2 opstelling toch een bepaalde mate van dominantie opleggen is mooi om te zien.

Als de doorbraak van Depay direct al beloond werd was het een monsterscore geworden was mijn gedachten.
Je ziet alleen dat onze wingbacks veel moeite hebben met voorzetten op maat te geven.
Dumfries compenseert veel door ook de achterlijn te halen, maar van Aanholt geeft voorzetten op de cornervlag.
Hierin was Wijndal ook sterker

De tegendoelpunt was gewoon een bal die prachtig in de kruising zat. Dit soort momenten kun je een keer tegen hebben. Daarna moment van zwakte waarin je direct de 2-2 krijgt.

Gelukkig goede herpakking!

Woutje is gewoon lekker enthousiast en werkt hard, maar in deze wedstrijd had je weinig aan hem. Hij werd goed klemgezet en kreeg weinig bewegingsmogelijkheid. Hierin heb je meer aan Malen.
Helemaal omdat Wout geen voorzet op maat kreeg.

De Roon speelde goed, maar zou echt liever een Gravenberg zien die veel dominanter is in de omschakeling.
Of zet een Blind op het midden en vervang De Roon voor een aanvallende speler als een Gakpo, Berghuis ..

Bij balverlies schakel je zo weer om naar 5-3-2

Ukraine is wel beter dan nu word gezegd,won b.v van Portugal met 2-1 thuis,uit 1-1. Won van Spanje 1-0, en speelde gelijk 1-1 bij Frankrijk,allemaal top landen!

Punt is dat dit gewoon een thuiswedstrijd was voor Nederland. Je kunt er nog geen pijl op trekken. De poule komen ze in elk geval door maar daarna is het afwachten.

Het scorebord logica viert weer hoogtij. Nederland heeft gewonnen dus FdB heeft het gelijk aan zijn zijde. De spelers hebben keihard gewerkt en daar hebben ze ook die overwinning te danken maar niet aan het vertoonde spel. Als je back de meest belangrijke speler is dan is er nog een hoop mis.

Op de verdediging na was het een geweldige wedstrijd. Blind is nog niet op zijn niveau en timber komt nog tekort voor dit niveau. Wie haalt het nu in zijn hoofd om timber boven ake te verkiezen die door jaren kant goed te presteren in de pl een top transfer heeft afgedwongen totaal onbegrijpelijk. Blimd laten staan en de volgende wedstrijd de ligt voor timber dan komt het wel goed.

14 juni 2021 om 11:59

Wat heeft Timber in de afgelopen wedstrijden precies verkeerd gegaan dan? Ake is bovendien een linkspoot, dat werkt niet lekker als je die op rechts zet in een driemansverdediging. En toen die geweldige PL speler Ake er in kwam voor Blind ging het niet bepaald beter.

Wat ook gezegd mag worden is dat we heel erg blij moeten zijn met Weghorst. Mensen willen graag een spits van het niveau Van Persie zien maar die is er niet. Wat we wel hebben hebben is een spits die altijd scoort, dat hij daarnaast niet heel veel doet maakt geen reet uit en mensen moeten stoppen dat aan te halen. Wat is belangrijk voor een spits? Goals maken. Wat doet Wout? Goals maken.

Nou, dat 'meeverdedigen als een bezetene' van Weghorst hebben we gezien bij de 2-2.
Verder de drie punten koesteren en hopen dat ze tegen Oostenrijk minder weggeven want achterin is het niet veel vind ik.

14 juni 2021 om 15:03

Ik zag een 5 mans verdediging die elkaar al in de weg liepen + nog eens 2 verdedigend ingestelde middenvelders en als weghorst dan ook nog mee moet verdedigen, dat is wel heel erg van het goede. Deze jongens hebben keihard gewerkt voor deze overwinning daar niet van, maar qua veldspel was het soms niet om aan te gluren waardoor er door deze overwinning een hoop verbloemd werd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren