Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer doet wenkbrauwen fronsen: ‘Queensy Menig zou dat kunnen’

Laatste update:

Bondscoach Frank de Boer heeft zich woensdagavond op de persconferentie na afloop van de wedstrijd tussen Nederland en Schotland knullig versproken. Op de vraag van een journalist wie hij in het 5-3-2-systeem op de rechterflank kwijt zou kunnen als ‘echtere rechtsbuiten’ dan Denzel Dumfries, noemde De Boer de naam van Queensy Menig, die niet bij de EK-selectie zit en nog nooit een interland speelde. De trainer leek te doelen op Spartak Moskou-aanvaller Quincy Promes.

“Dumfries zocht de diepte en kwam bijna als een soort rechtsbuiten te staan. Heb je overwogen om daar een echtere rechtsbuiten neer te zetten?”, vroeg de journalist na afloop van het 2-2 gelijkspel aan De Boer. Het antwoord van de bondscoach deed de wenkbrauwen fronsen: “Quincy Menig zou daar eventueel kunnen natuurlijk.” De Boer leek te doelen op Promes, die dezelfde voornaam heeft als de Twente-aanvaller.

Op Twitter wordt De Boer bekritiseerd vanwege zijn verspreking, daar het niet de eerste misser is die hij maakt. De bondscoach wordt gewezen op andere missers die hij maakte rondom het Nederlands elftal. Hij liet Anwar El Ghazi met een appje weten dat hij niet werd opgenomen in de EK-selectie, terwijl Jeremiah St. Juste niet eens op de hoogte werd gebracht over het feit dat hij de voorselectie niet had overleefd. Op een eerdere persconferentie zei De Boer dat hij het opvallend vond hoeveel speelminuten Donny van de Beek afgelopen seizoen had gemaakt. De trainer dacht aan meer dan vierduizend minuten, maar dat bleken er slechts ruim veertienhonderd te zijn.

Woensdagavond ontstond er ook al verwarring over wie het doel zou verdedigen tegen Schotland. De KNVB bracht via social media naar buiten dat Maarten Stekelenburg speelde, om vervolgens een kwartier later te melden dat Tim Krul plaatsnam onder de lat. “Ik denk dat iemand op een verkeerd knopje gedrukt”, zei De Boer tijdens de voorbeschouwing van de NOS op het oefenduel. “Wat het zegt dat Krul keept? Niks. Ik heb gezegd dat ze allebei een wedstrijd gaan keepen. Het ligt heel dicht bij elkaar, uiteindelijk moet ik een beslissing nemen. Ook op het gevoel, natuurlijk. Het is lastig, ze zijn aan elkaar gewaagd”, aldus De Boer.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik hoop dat dit allemaal een act is van Frankie. Anders heeft hij toch een probleem

3 juni 2021 om 10:55

Ik begin me steeds meer af te vragen of Edwin Evers niet met een act bezig is voor de TV-kantine.

3 juni 2021 om 11:21

Misschien moet zijn gezondheid eens gecheckt worden. Hij lijkt niet scherp, dementie, bloedarmoede, what the ** is er met hem aan de hand

Pfff, had iemand dat gedacht, dat er nog een slechtere bondscoach zou zijn dan Danny Blind? Dit is toch heel slordig.

3 juni 2021 om 11:13

De Boer is sowieso slordig geweest, mss is het wel de druk maar Blind heeft bewezen een slechte bondscoach te zijn, bij De Boer moeten we afwachten hoe de EK afloopt al zijn de voortekenen niet bijster goed.

3 juni 2021 om 11:28

Absoluut, ik laat mij graag positief verrassen! Het voordeel is wel dat Oranje, gezien de poule in het toernooi kan gaan groeien.

3 juni 2021 om 11:14

haha nou ja, als hij gewoon alles zou winnen, dan mag hij zo veel versprekingen maken als ie wil, helaas zit dat winnen er ook niet in.

3 juni 2021 om 11:44

Nee, omdat ik nooit had verwacht dat ze zo'n droeftoeter als FdB zouden aanstellen als Bondscoach

3 juni 2021 om 11:49

Vergeet Lodeweges niet. De man die Wijnaldum doodleuk rechtsbuiten zet moet Frank tactisch ondersteunen.

Het blijft allemaal wel heel moeilijk zeg. Als dit gebeurd en het voetbal en de resultaten zijn goed denk je oké. Maar het is een combinatie van beide. Hoe knullig kan je zijn?

3 juni 2021 om 11:06

Het aanstellen van de Boer is gewoon de zoveelste mega fout geweest van de Knvb, kan hij zelf niet eens zoveel aan doen, maar hij is gewoon incapabel om bondscoach van zo'n groot voetballand te zijn.

3 juni 2021 om 11:11

Helemaal gelijk heb je. Net zoals met Blind enkele jaren geleden. De boer zal ook vooral zijn gekozen bij gebrek aan beter want van zijn trainers carrière hoeft hij het niet te hebben.

3 juni 2021 om 11:27

Helemaal mee eens. Betrap me er zelf op af en toe medelijden met hem te krijgen na al die negativiteit. Hij kan gewoon niet beter en dat was van tevoren bekend. Als Barcelona morgen Beugelsdijk haalt en opstelt is het ook niet Tom zijn schuld..

3 juni 2021 om 11:32

Hahaha mooie vergelijking. Het is een beetje Jonathan Woodgate bij Real Madrid met een eigen goal en een rode kaart bij zijn debuut

3 juni 2021 om 17:48

Dat is wel makkelijk gezegd, de boer kon toch ook de druk bij ajax aan met een niet heel sterke selectie. Is oranje dan zoveel groter qua druk?

3 juni 2021 om 11:17

Sterker nog, als het een keer gebeurd kun je ook nog zeggen dat hij zich simpelweg verspreekt. Doen we allemaal wel eens, maar dit soort slordigheden gebeuren structureel. Die schoonheidsfoutjes stapelen zich op. Dit soort fouten gebeuren uit desinteresse of stress. Ik geloof niet dat het desinteresse is, want hij gaat helemaal op in het spelletje, De Boer heeft geen goede staat van dienst bij zijn vorige 3 clubs, ook nu loopt het niet en wellicht is hij bang dat het zijn carrière kan kosten. Ben altijd groot fan van de Boer geweest, maar ik moet helaas concluderen dat hij niet geschikt is als hoofdcoach. Wellicht een prima veldtrainer, net als ten Cate.

3 juni 2021 om 11:28

Zou hij zich echt zorgen maken over zijn carriere?

Ik kan mij inbeelden dat hij graag wilt coachen maar als dit het niet is, probeer dan iets anders binnen een club?

Je zou juist denken dat hij na zo'n toch wel succesvolle voetbalcarriere, financieel binnen als speler, financieel binnen als coach, paar keer kampioen met Ajax, ... dat er een bepaalde druk niet aanwezig is. Wat bv. bij andere coaches wel is die nog elke dag echt moeten werken voor hun geld.

En toch maakt hij al deze fouten?

3 juni 2021 om 15:26

Ik ken zijn financiële status niet, al verwacht ik niet dat hij a la Bogarde alles vergokt heeft. Hij zal op het droge liggen, maar sportief maakt hij de ene na de andere klap mee. Wat zou zijn volgens klus zijn na weer een mislukking!?

3 juni 2021 om 13:41

De grootste prutser van het Nederlandse trainersgilde bondscoach maken. Sinds die Heracles jongens het voor het zeggen hebben bij de Knvb is Oranje net als hun oude club middelmaat. Kan geen toeval zijn.

3 juni 2021 om 10:56

Hopen dat we voorlopig nog geen topland treffen. Dat wordt een schiettent voor de tegenstander

3 juni 2021 om 11:28

@japie: Ik denk dat we het dan juist beter doen dan tegen tegenstanders die we eigenlijk makkelijk moeten winnen.

3 juni 2021 om 10:58

Maar wat als we met mazzel de kwartfinale halen? Dan mag die mafklapper gewoon blijven zitten ook nog

3 juni 2021 om 11:07

Gaan we nu al hopen dat we er snel uitvliegen puur omdat er dan misschien een andere bondscoach zal komen? Wat als de volgende je ook niet aanstaat? WK 2022 ook overslaan? We hebben nu eenmaal De Boer en we gaan na 7 jaar eindelijk weer naar een eindtoernooi, we moeten er gewoon voor gaan met zijn allen.

3 juni 2021 om 11:14

Je hebt gelijk, sorry dat mijn wanhopigheid het even overnam. Maar ik zou wel graag hebben dat het niet bij 1 eindtoernooi bleef, en dat gaat met De Boer wel gebeuren

3 juni 2021 om 11:37

Dat de Boer van begin af aan fouten maakt klopt maar dat de Boer een verspreking van een naam heeft vindt ik niet zo gênant, Boskamp doet niet anders.

Wat ik wel gênant vindt Beautifulgame7 is dat je woorden toevoegt aan iemands reactie, die persoon dan neerzet als een chauvinist en vervolgens niets meer van je laten horen wanneer je op je gedrag en leugens aangesproken wordt.

Ik heb de tekst bewaard dus schroom niet om er op terug te komen.

3 juni 2021 om 12:50

Nick140, Dadelijk wint ie t toernooi nog, zitten we nog langer opgescheept met m! Ik mag t toch niet hopen 😂 zullen we gewoon kijken wat t wordt. En misschien onze eigen gemoedstoestand niet zo laten afhangen van prestaties van Oranje. Dat helpt ook. Ik zal jou er niet op aankijken als we er in de groepsfase al uit vliegen. Afgesproken.

Ben ik de enige die het allemaal een beetje zielig vind worden?

3 juni 2021 om 10:57

Niet de enige. Het begint inderdaad een treurige hetze te worden richting de Boer. Ik was zelf ook geen fan van hem als bondscoach maar nu wordt er zells van een simpele verspreking een issue gemaakt. Deze man ervaart op dit moment vast de grootste stress en druk uit zijn hele trainerscarrière en dan kan je je wel verspreken. Laten we gewoon normaal doen en Frank en het Nederlands elftal supporter in plaats van deze onzin.

3 juni 2021 om 11:01

Een simpele verspreking kan zeker. Maar de hoeveelste is dit al? Er zijn inmiddels al 5 (?) knullige momenten geweest waardoor je gewoonweg knullig en amateuristisch overkomt.

3 juni 2021 om 11:04

Helemaal met je eens. Je kan het natuurlijk niet eens zijn met dingen die de Boer doet of zegt, of welke spelers hij selecteert. Maar uiteindelijk probeert de Boer ook gewoon te doen wat hem op dat moment het beste lijkt om het Nederlands elftal verder te helpen. Dat dat niet altijd goed uitpakt, oké. Maar hij zit daar echt met de allerbeste intenties en niet om er een bende van te maken

3 juni 2021 om 11:12

Nu is het op zich toch voor elk EK of WK dat er veel discussies zijn en er veel vraag tekens gezet worden bij bepaalde keuzes van de bondscoach. Dat is niet alleen bij de Boer. Alle dingetjes worden groter gemaakt voor een toernooi. Hij maakt het vooral zichzelf moeilijk door te liegen en met onjuistheden te komen.

3 juni 2021 om 11:45

Aan alles merk je dat hij onzeker is! Dat zie je ook terug bij de spelers, die gisteren indirect het systeem afkraakten. Nog enkele weken/maanden geleden gaf de Boer aan niet meer veel te willen roeren in de selectie en het systeem. Toen werd de druk hem te hoog en ging hij Weghorst, Gakpo en nog andere erbij roepen, om tegen Schotland af te gaan. Er is nog niks aan de hand maar als je gelijk speelt tegen schotland moet je ook waken voor Noord Macedonië.

3 juni 2021 om 11:48

Elke coach ter wereld doet zijn best in zijn functie maar dan zou je nooit meer kritiek mogen hebben als een coach ondermaats presteert

3 juni 2021 om 12:16

Hij staat inderdaad door de hetze onder extreme druk. Beetje triest allemaal. Bij Ajax heb ik hem dit nooit zien doen dus ik denk dat we allemaal eens normaal moeten doen IPV mensen compleet af te fokken

3 juni 2021 om 12:53

Volgens mij bedoelt Belle niet dat het een hetze tegen de Boer is, maar dat de Boer het zelf zo schrijnend maakt dat je gewoon medelijden met hem krijgt.

3 juni 2021 om 11:41

Je bent zeker niet de enige. Op dit moment kan hij helemaal niets goeds doen. Ik hoop dat het (mentaal) goed met hem gaat

3 juni 2021 om 11:51

Als coach op dit niveau moet je natuurlijk wel kunnen omgaan met kritiek en druk anders ben je ongeschikt. Wat denk je dat zo een Koeman bv nu allemaal mee maakt bij Barca? Dat is allaal onderdeel van je vak

3 juni 2021 om 12:15

Ik vind toch wel dat de nuance een beetje weg is. Tuurlijk mag iemand kritisch zijn, maar heb vandaag al gelezen dat iemand moest walgen van Frank de Boer, dat deze man misschien dementeert en dat hij nog voor het EK ontslagen moet worden. Dat vind ik allemaal wel redelijk ver gaan voor een bondscoach die ondermaats presteert terwijl zijn eerste eindtoernooi nog moet beginnen.

3 juni 2021 om 12:22

Heb je gelijk in, de prestaties op het veld zijn gewoon ondermaats en daar is terecht kritiek op. Alleen mensen gaan hem nu ook afvallen op dit soort kleine dingen en tuurlijk heeft Frank de schijn al flink tegen omdat het natuurlijk de afgelopen weken communicatief allemaal niet lekker liep maar laten we hem gewoon beoordelen op de prestaties op het veld en niet op dit soort onzinnige randzaken.

3 juni 2021 om 14:08

@ Japie Krekel. Ik vind dat wel een beetje makkelijk. Tuurlijk, als je een publieke functie beoefent, dan is het onderdeel van je vak dat je leert omgaan met publieke kritiek van duizenden, wellicht miljoenen mensen. Maar publieke figuren zijn ook mensen en ze zullen niet allemaal bestand zijn tegen zulke immense druk en haat. Ik hoop echt voor hem dat hij mentaal er niet aan onder door gaat. Men gaat echt los op hem alsof er geen bloed door zijn aderen stroomt. Alsof hij een object is waar je je aller smerigste gal op kan spuwen. Hij is er nou eenmaal, dus ik steun hem. Ik ben absoluut geen fan van hem (nooit geweest), maar mijn liefde voor Oranje is veel groter dan mijn ongenoegen met hem.

3 juni 2021 om 12:21

Denk het niet. Ik zit met plaatsvervangende schaamte te kijken en te luisteren. Wordt een leuke vakantie om dit allemaal uit te gaan leggen als je vragen krijgt van familie of mensen op het strand.

Het wordt wel met de dag gekker... Hoe zouden dit soort uitspraken nou leven binnen zo'n spelersgroep?

3 juni 2021 om 11:05

In het bijzonder bij Promes. Die wordt nu heel het toernooi door zijn medespelers Menig genoemd waarschijnlijk 😆

3 juni 2021 om 11:17

Het zijn professionals die bakken met geld verdienen en hun land vertegenwoordigen in een internationale competitie. Ik zou hopen dat ze hier boven staan en voetballen in het landsbelang anders word het wel heel treurig allemaal.

3 juni 2021 om 11:48

Maar is er ook niemand die nu opstaat en zegt, nou dat 532 gaan we even niet doen. Volgensmij vinden de spelers het wel allemaal prima, lekker lang leven de lol. Eigen belang op 1 om je in de kijker te spelen en een transfer pakken. Van Gaal en Koeman zaten veel dichter op de selectie, er moest gewerkt worden in het belang van het team en anders opzouten.

Als bondscoach zijnde heb je een bepaalde uitstraling nodig. Daar voldoet hij absoluut niet aan. Communicatief is hij erg zwak, hij verspreekt zich geregeld en volgens mij verliest hij steeds meer het vertrouwen van de spelers. Dit kon nog wel eens een rampzalige ek worden. Terwijl we spelers hebben waarmee de halve finale toch mogelijk kan zijn.

3 juni 2021 om 10:58

Een halve finale lijkt me niet realistisch. Zo bijzonder is onze selectie nou ook weer niet maar dat er veel meer uit te halen valt als onder De Boer lijkt me duidelijk. Dat heeft Koeman al aangetoond

3 juni 2021 om 11:37

Japie Krekel met een goede comment? Ik droom! Maar gelijk heb je! Nederland is nu subtop met hier en daar wat uitstekers (V Dijk, De Ligt, De Vrij, Wijnaldum en Frenkie). Daarvan gaat eerstgenoemde helaas niet mee. Depay & Weghorst zijn echt van het niveau subtop. De rest is een toptalent of meer een nuttige waterdrager. Helaas hebben we een beetje te veel waterdragers. Wellicht mis ik iemand, maar jullie snappen mijn punt

3 juni 2021 om 12:04

Japie, als je het speelschema erbij pakt is een halve finale helemaal niet zo onrealistisch hoor. Wanneer we eerste worden in de groep zitten we echt aan de makkelijkste kant van het schema. Tuurlijk kun je wat lastige tegenstanders tegenkomen zoals Tsjechië, Zweden of Polen in de achtste finale en Turkije, Zwitserland of Denemarken/Rusland in de kwartfinale maar dat zijn niet de absolute top landen.

3 juni 2021 om 17:53

Koeman had van dijk erbij dat scheelt wel. Verder begon koeman ook continu in 532 en kwam hij elke wedstrijd achter. Daarbij was de kwalificatie verre van sterk tot de mazzelgoal van luuk tegen nota bene noord Ierland in de laatste minuut. Wat heeft koeman volgens jou aangetoond?

3 juni 2021 om 20:41

@hazardinho ben je nou echt serieus? onder Koeman wonnen we overtuigend van o.a. Duitsland, Engeland en Frankrijken speelden we gelijk tegen Belgie. allemaal landen die veel beter zijn dan ons. dat is wat anders als weg gespeeld worden tegen Turkije en met alle moeite van de wereld een nederlaag tegen Schotland voorkomen. als je dan wil gaan beweren dat Koeman niet veel meer heeft aangetoond dan FdB dan ben je niet echt objectief aan het oordelen want de resultaten spreken voor zich

Hahah geweldig dit. Überhaupt dat hij aangesteld is door de bobo’s van de knvb is al een fout. Iemand die bij de vorige clubs binnen no time weggestuurd word vervolgens de mooiste baan van het voetbal geven in Nederland, haha geweldig.

Ja alles gaat fout, van versprekingen tot tactiek en uitstraling. Nee mensen dit gaat hem niet worden. Helaas want ik heb enorm veel zin in het EK maar mijn vertrouwen dat nl er wat van gaat bakken is tot het nul punt gezakt.

3 juni 2021 om 10:57

Gewoon lekker gaan genieten van andere ploegen. Frankrijk gaat leuk spelen, Portugal, Spanje ook. Wordt een leuk EK, maar niet voor mensen die alleen maar van het Nederlands elftal houden.

3 juni 2021 om 11:01

Ga ook maar gewoon weer inzetten op wedstrijden, zodat ik wel voor een bepaald land kan gaan juichen. Oranje gaat het namelijk niet worden.

3 juni 2021 om 11:01

Ja daar ga ik ook van genieten. Van Nederland is het haast onmogelijk. Ik laat me graag verrassen.

3 juni 2021 om 11:16

Portugal heeft nog nooit 'leuk' gespeeld in de historie van het voetbal. Maar in de kern van je betoog heb je gelijk

3 juni 2021 om 11:00

Niet dat ik eerst vertrouwen had, maar ik had wel het idee dat we hem eerst even de tijd moesten geven. Nu is het qua voetbal al erg matig, maar dit soort dingen vind ik nog erger. Hoe kun je zoveel dikke blunders/leugens en weet ik wat begaan? Het is toch ongelooflijk?

3 juni 2021 om 11:32

Snap ook niet dat alle kritiek richting De Boer gaat ipv de Knvb. Iedereen had dit zien aankomen, toch? Ik bedoel, als ik mijn debiele neefje van 5 in mijn auto laat autorijden en hij veroorzaakt een ongeluk, word ik toch ook bestraft?

Vraag me af of de groep hem überhaupt nog serieus neemt, ik begin te vrezen voor het groepsgevoel, zo 1 week voor het toernooi, met alle blunders die zich opstapelen.

Haha! Het moet nu haast wel zo zijn dat Frankie gewoon expres met de pers aan het spelen is, zoveel fouten maakt ie. De opstapelling begint nu wel pijnlijk te worden, maar ik vind ook wel dat er erg de nadruk nu op wordt gelegd.

3 juni 2021 om 11:29

Klopt, maar ik ga dan wel wat verder en hoe wordt er gecommuniceerd binnen in de groep. Dat kan nog wel eens een dingetje gaan worden. Maar goed we gaan het zien volgende week, zolang we maar stoppen met de 5-3-2 opstelling ben ik al tevreden.

Humor heeft die De Boer wel, onbedoeld zelfs!
Mensen, het was een oefenpotje he, gisteren? Waar maken we ons met z'n allen druk om. De laatste keer dat ik een vermakelijke pot van Oranje heb gezien in een oefencampagne kan ik me al niet meer herrineren.

Het lijkt alsof dit een gevalletje bezwijken onder druk is. Het lijkt wel alsof hij het niet aan kan en hierdoor knullige versprekingen en twijfelachtige beslissingen maakt.

De man bezwijkt onder de druk. Ik voel spanning in mijn lijf wanneer hij aan het woord is. Een combinatie van vervangende schaamte en medelijden.
Niet perse het gevoel dat je wil hebben bij een bondscoach net voor het EK.

3 juni 2021 om 14:50

Die man bezwijkt al jaren onder de druk: Inter, Atalanta, Crystal Palace. Gewoon een hele slechte manager.

Zou die vent in een permanente staat van beroerte zijn? Als Belg is het wel geinig. Mijn vrienden en ik volgen gretig alles boertje gerelateerd, comedyshow haast. Ik kan me haast niet inbeelden hoe hard je je voor je kop slaat als dit je bondscoach is. Ik heb oprecht te doen met de oranje fans.

3 juni 2021 om 11:05

En weet je wat, ik gun je je pleziertje ook nog. Maar voor ons is het een tragikomedie om de haren van uit je hoofd te trekken. Met deze KNVB was het gewoon zo erg 'de dag die je wist dat zou komen', toen Koeman vertrok.. Echt alles aan dit verhaal is van een rampzalige onontkoombaarheid en onontkoombare rampzaligheid

3 juni 2021 om 11:06

Het is erg aan het worden he? Ik word liever gehaat dan zielig gevonden. Ik heb hem zo lang het voordeel van de twijfel gegeven. En 5-3-2 proberen leek me goed. Strootman en Babel thuis laten, ook prima. Maar het zo'n grote pipo. Communicatie is je belangrijkste instrument als manager. En dat is helaas zijn minste kwaliteit.

3 juni 2021 om 11:38

Ik hoop wel gewoon dat Oranje het ver schopt. Dat gun ik jullie na de mindere periode de voorbije 10 jaar. Bovendien, hoe langer Oranje blijft gaan hoe langer ik deze man op televisie te zien krijge

3 juni 2021 om 11:49

Ik vind een goede selectie, opstelling maken toch veel belangrijker en de tactische keuze voor Promes op RB in 5-3-2 vind ik een goede gedachte. Communicatie extern is inderdaad waardeloos, intern kan ik het niet zeggen.

Vind het overigens niet het belangrijkste middel, vooral de tactiek, training en selectie vind ik belangrijk.

3 juni 2021 om 11:55

Tactiek, training en selectie moet je toch uitleggen? Tactiek, training en selectie maken is zijn werk. Zijn belangrijkste instrument om dit tot uitvoering te brengen is communicatie. Ik kan mij zo langzamerhand niet voorstellen dat dit goed verloopt. Ook niet intern. Daar ben ik niet bij. Maar dit gevoel wordt steeds sterker laatste tijd. Tot een paar weken geleden stond ik achter de Boer, maar merk aan mezelf dat ik hem intussen niet meer serieus kan nemen.

3 juni 2021 om 13:32

Snap dat je het geinig vindt. Martinez is ook geen tactisch meesterbrein en je zal hem het komende toernooi ook vast en zeker nog wel vervloeken vanwege sommige keuzes. Toch komt die man wel veel beter over dan onze "Frankie". Een eeuwige legende als speler, een blunderaar als coach.

3 juni 2021 om 13:45

Absoluut, Martinez is ook niet het van het tactisch maar heeft gelukkig wel een bepaalde uitstraling. Daarnaast ben je na Wilmots al snel tevreden als fan denk ik Hij lijkt ook wel gewoon te weten hoe zijn spelers heten en hoeveel ze gespeeld hebben dit seizoen itt tot Meme Machine frankie. Dat scheelt al qua humorfactor.

Versprekingkje kan gebeuren natuurlijk.
Maar dit komt wel bovenop al die eerdere zaken die letterlijk kant nog wal raken.
Zoals de beslissing omtrent Cilissen, het niet afbellen van spelers (zoals hij wel zei te hebben gedaan)
tactische keuzes die matig zijn en geen hout snijden met de selectie van bepaalde spelers.

Al met al een zeeeeer zwakke beurt als bondscoach.

Knullig verspreken, dat is toch wel hetgeen dat hij het beste kan. We winnen niet van oekraine en zeker niet van oostenrijk, macedonie wordt ook gewoon lastig, let op mijn woorden. GOAT PANDEV

Wij kunnen er om lachen. Wat moet je anders? Maar de selectie moet hem serieus nemen. Dat gaat toch haast niet meer? Die gasten liggen óf helemaal dubbel óf ergeren zich dood aan hem. Gapko op links. Menig op rechts. Gelukkig heeft El Ghazi zijn appje gelezen, anders stond hij per ongeluk nog in de spits.

3 juni 2021 om 11:09

Haha Gapko en Menig dodelijk duo. Daarachter Donny, die verdient dat vanwege zijn 4000 speelminuten

Hmm dit geeft toch te denken:

Verkeerde info(afvallers) ,verkeerde kolom, verkeerde knopje en nu verkeerde naam

Zo noemde hij ook Gakpo ook Gapko.

ik steun Nl altijd maar is deze man wel bij de les?

3 juni 2021 om 11:08

Zullen we dan ook maar gelijk Johan Boskamp in een instituut gooien? Hij verspreekt zich ook constant. Kom op jongens, het is maar een klein foutje

3 juni 2021 om 11:16

Klein foutje inderdaad. Wat te denken aan zijn andere fouten? Ook allemaal klein?

3 juni 2021 om 11:17

Boskamp is geen trainer van Nl.

buiten dat als jij bij je baas in 1 week tijd zoveel 'kleine 'foutjes maak zal die ookniet blij zijn.

1 x kan
2 x is toeval
3 x pech
4 x consequent

nogmaals ik steun NL ookal met de boer die mij tot heden niet overtuigd heeft, maar dit geeft toch totaal geen chemie voor de groep als je de namen van je eigen spelers steeds door elkaar haalt? of je mensen verkeerd beoordeeld door verkeerd tekijken en de sla's van je collega's op jou meet?

Ik hoop op het beste maar ga uit van het ergste.

3 juni 2021 om 11:19

Er zit een groot verschil tussen een spreekfoutje en bijvoorbeeld 5-3-2 spelen, St.juste niet bellen of Promes meenemen. Dit is maar een mug vergeleken met de olifanten die hij maakt. Laten we het gewoon hebben over zijn (al dan slechte) keuzes en spel

3 juni 2021 om 11:24

Dus als je bondcoach ben mag je geen spreekfouten maken? Of als je een werknemer bent? Spreekfouten zijn menselijk.... Dit is gewoon zeuren om het zeuren

3 juni 2021 om 11:28

Niet met je eens nr.11. Spreekfouten zijn menselijk maar hoeveel wil je er maken? Daarbij komt dat het niet alleen spreekfouten zijn zoals met promes en de speelminuten van vd beek. Je hebt de ''leugens'' over het niet bellen van de spelers. Dan heb je nog de verschillende keuzes die zich heel erg tegenspreken. ''de Roon speelt omdat hij heel erg goed het systeem kent wat belangrijk is''. En Karsdorp en Van Aanholt dan? Daarnaast de situatie met Cillessen wat ook belachelijk is. Weer zegt hij dingen die niet waar zijn. Dit allemaal samen zijn echt geen kleine foutjes. Het is gewoon onwijs knullig. Laat meteen zien hoe ongeschikt hij is.

3 juni 2021 om 11:31

Feit is dat hij behoorlijk wat communicative problemen heeft gemaakt/ cq niet gecorrigeerd.

Een ander feit is ook dat we moeten roeien met de riemen die we hebben.

It aint over till the fat lady sings, we beoordelen hem dus na zijn prestatie's na dit Ek

We blijven hopen,,griekenland werd ook totaal onverwacht Ek.

Kom op Oranje!

(ondanks de ergenis en moedeloosheid die ik persoonlijk nu heb)

3 juni 2021 om 11:53

Dat heeft helemaal niets met elkaar te maken, arsenal890. Opzettelijk (een leugen) zeggen dat hij St. Juste heeft gebeld, ja daar kunnen hem op aanrekenen. Maar een spreekfout, spelfout, een verkeerde naam uitspreken, dat kan de beste overkomen.
Hij heeft inderdaad communicatieve fouten gemaakt. Maar daar zit ook nuance in.
@rado55 dat is tenminste wel de goede instelling, Rado

3 juni 2021 om 11:59

Leuk dat je dan ook op de rest reageert hè! Qua communicatie is het belachelijk. Dit is al de zoveelste fout.

3 juni 2021 om 12:23

Ik moet werken aan mijn communicatie. Misschien kan ik les krijgen van Frankie. Het had weinig nut om op de rest te reageren. Je weet mijn standpunt. Ik vind dat Frank veel fouten maken. Maar zo'n knullig spreekfoutje is niet erg

man man man, is er niemand binnen de technische staf die hem met dingen helpt? Fouten maken is menselijk, maar wat er nu allemaal gebeurd kan toch niet? Het lijkt totaal geen team te zijn. Hopelijk gooien ze de schouders eronder en zetten ze wat neer op het EK, maar ik zie het erg somber in.

3 juni 2021 om 11:06

Misschien kan Advocaat Frankie weer in het zadel helpen, net zoals bij van Bronckhorst destijds

Het is maar een klein spreek foutje jongens... (straks gaan ze nog zeggen dat Frank een racist is omdat ze beide zwart zijn). Laten we het gewoon hebben over zijn (al dan slechte) keuzes en spel

Zo jammer hè, je wilt echt van deze incapable coach af, maar tergelijkertijd hoop ik vurig op succes voor NL.

3 juni 2021 om 11:13

Weet je... we moeten gewoon hopen dat hij blijft. We hebben nu elke persconferentie een gratis cabaret optreden van een van de beste komieken van Nederland: Frank de Boer! Er gewoon lekker voor gaan zitten en lachen met zijn allen. En daarnaast hopen dat de voetballers zich niet laten afleiden door gekke Frankie en ons de titel bezorgen. Win win!

3 juni 2021 om 11:40

Ik vind het nog altijd een prima keuze, ik val niet zo over deze verkeerde woordkeuzes, in basis gaat het om de tactische gedachte om Promes op RB te zetten in een 5-3-2 en dat kan mij bekoren.

Ik vind dat hij een uitstekende selectie heeft samengesteld en eveneens goed dat hij 4-3-3 niet eigenwijs heilig verklaart. Kijkt naar het benutten van de kwaliteit van zijn spelers.

Communicatief is het waardeloos, maar voor mij van ondergeschikt belang.

Ruim 17 miljoen bondscoaches die hier natuurlijk weer over vallen, maar er is maar 1 echte bondscoach en dat is Ronald de Boer. Ga maar eens in zijn schoenen staan voordat je weer gaat klagen!

3 juni 2021 om 11:21

Eens! Er is maar 1 echte bondscoach en dat is Ronald de Boer! Of was het Frank de Boer?

3 juni 2021 om 11:31

Ach verdorie, ik had de verkeerde naam. @knvb waar kan ik solliciteren als bondscoach? Ik pas duidelijk in het profiel.

3 juni 2021 om 12:28

Nog even wachten. Denk dat er binnenkort wel een plekje vrij komt

3 juni 2021 om 11:31

Wie weet zit Ronald er idd wel af en toe IPV van Frank bij zo een persconferentie. Mensen zien het verschil toch niet

3 juni 2021 om 11:52

Ik krijg het idee dat Frank en Ronald bij hun geboorte samen maar 1 portie hersencellen hebben gekregen en deze maar hebben gedeeld. Ze maken zichzelf behoorlijk belachelijk de laatste tijd..

3 juni 2021 om 13:35

Gewoon naar het voorhoofd kijken en je weet wel wie wie is.

Die Frank de Boer kan je toch helemaal niet serieus nemen, die wordt overal ontslagen. Heeft een leuke periode bij Ajax gehad, o.a. te maken dat er geen weerstand was in de competitie. Buiten dat is ie overal gefaald, flut coach. Er is helemaal geen sfeer in het team en ben bang dat Oranje slecht zal presteren op het EK, ondanks dat ze in een makkelijke poule zitten!

Enige die dit soort fouten kan maken is Willem van Hanegem. Dat hoort bij hem. Bij Frank de Boer denk ik eerder aan een aneurysme in de schedel. Serieus, die heeft echt geen people skills. In de USA is hij figuurlijk uitgekotst

Prachtig staaltje acteerwerk van De Boer dit. Wat is de beste manier om alle aandacht op de groep weg te halen, door zelf de ene na de andere flater te maken. We worden Europees kampioen en naderhand onthult De Boer dat het allemaal 1 grote act was, zelfs de 5-3-2 waarin we gaan spelen is een truc!

Na het EK nieuw programma 'Boer zoekt baan'. Benieuwd of er nog animo is na al dit amateuristisch gestuntel... Tuurlijk het moet nog beginnen, maar geloof bij de meesten is toch al tot nulpunt gedaald.

We zijn in een fase beland dat we op alles gaan letten wat Frank de Boer, dus zelfs menselijke besprekingen worden dan dagelijkse headliners. Los van of je voorstander of tegenstander bent vind ik het nogal sneu dat dit soort dingen issues zijn en breed moet worden uitgemolken.

3 juni 2021 om 11:30

Ik snap wat je zegt en nam het altijd voor hem op de afgelopen jaren maar dit is fout na fout na fout. Dit kan niet meer. Hij is niet langer te handhaven. Zo vlak voor een EK, natuurlijk zijn dit headlines.

3 juni 2021 om 11:40

Werk gerelateerd etc. begrijp ik dat zeker. Zoals laatst met de minuten van Donny van de Beek, snap ik zeker. Qua versprekingen denk ik, kom op zeg waar hebben het over. Straks krijgen we nog het bericht dat Frank op het EK in hotel per ongeluk op de dames wc een kleine boodschap heeft gedaan. Beoordeel hem op het trainersgedeelte en daar komt hij inderdaad in alles te kort.

3 juni 2021 om 12:09

Het punt is natuurlijk niet zo zeer alleen zijn versprekingen. Het is natuurlijk ook vanwege de dubieuze keuzes die hij maakt op selectie beleid en tactieken. Plus dat zijn uitstraling ook al niet heel erg mee werkt. Nou dan neem de versprekingen en de miscommunicatie mee en je hebt een probleem. Al die dingen zorgen natuurlijk dat alles er uit word gepikt en met koeien letters op de voorpagina’s komt te staan.
Als F De boer een goede uitstraling zou hebben en het Nederlands elftal de pannen van de dak liet spelen dan had niemand geklaagd over zijn versprekingen.

3 juni 2021 om 12:15

@dirk_borst.

Maar dit heeft toch ook zijn weerga op de spelers in kwestie/de selectie. Als hij zoveel fouten maakt in persconferenties, hoe zeker kunnen wij er dan van zijn dat hij zijn boodschap goed weet over te brengen aan de spelers?

Versprekingen kunnen zeker een keertje gebeuren. Maar het is ondertussen geen 'keertje' meer he.. Dat is het vooral bij velen. Een keer verspreken kan gebeuren, twee keer ook nog wel, maar nog meer? Je kent je selectie toch.

Je hebt gelijk dat het niet de hoofdpunten zijn waarop je hem kunt beoordelen, maar het zijn wel extra minpunten bovenop die hoofdpunten. De situatie Cillessen, het niet afbellen van St. Juste, hoe hij het met El Ghazi afhandelde, de fout in de opstelling van gisteren, de minuten van Donny van de Beek.. Ik kan nog wel even doorgaan eigenlijk.

Bepaalde dingen lijken dan gewoon echt met stress te maken te hebben, want ik kan mij niet voorstellen dat het desinteresse is bijvoorbeeld. Bijvoorbeeld de minuten van Donny van de Beek. Ik neem toch aan dat Frank de Boer zijn spelers bekijkt buiten de interlandperiodes om. Dan zou je toch moeten weten hoe het zit, zelfs al heb je scheef gekeken in een tabelletje.

Je hebt helemaal gelijk Frank. Queensy Menig zou dat kunnen. Bij deze een miljoentje erbij op, haha

Misschien een idee dat de Boer de eer aan zichzelf houdt en nu opstapt? Dan hebben we nog heel even om wel een kundige bondscoach aan te stellen.

Het wordt steeds gekker. Doet me beetje denken aan Westerhof bij ons, die wist ook niet wie er eigenlijk allemaal in het team zaten. On a more serious note: is er niet serieus wat mis met De Boer? Ik wil niet direct catastroferen, maar er zijn zat dingen die kunnen spelen waardoor je warrig gedrag gaat vertonen..

De grote schuldige is de KNVB. Hoe kom je tot het besluit om een coach aan te stellen die al jaren faalt waar hij werkt??!

Heb het eerder gezegd, ik heb het vaak voor hem opgenomen maar dat is geen optie meer. Deze man is niet te houden. De KNVB moet met hem breken. Hij is simpelweg niet meer te handhaven. Fout na fout en dit is toch wel echt een dieptepunt. Sorry Frank (niet dat je dit leest) maar ik zeg m’n vertrouwen in je op en heb je rug niet meer. Neem een hele lange pauze en probeer het dan opnieuw, dan zal ik je steunen maar voor nu, voor nu houdt het op.

Zou het kunnen zijn dat Edwin Evers stiekem de bondscoach is geworden? Dit begint nu toch wel heel genant te worden haha

Bijzonder wel. Ik kan me niet herinneren dat De Boer in zijn ajax tijd zo'n warhoofd was. Kan natuurlijk gebeuren, maar je gaat toch denken dat De Boer misschien gewoon niet de snuggerste is...

Ongelofelijk die de boer en dat is nu onze bondscoach. Van de beek had ook zo veel gespeeld. Sinds de boer er is word het met de week minder

Promes in een 5-3-2 op de RB positie zou ik een hele slimme zet/optie vinden van de Boer. In een meer aanvallende variant, dit kent hij vanuit Sevilla ook, onze RB positie is de meest zwak bezette positie en Promes zie ik daar nog we verrassen.

In zo'n systeem heb je natuurlijk ook nog een de Vrij of de Ligt erachter staan die kan ondersteunen in verdedigend opzicht.

Deze man is totaal ongeschikt...

Ten eerste al die blunders in de persconferenties (selectie bekendmaken, Cillissen, Krul ipv Stekelenburg, Menig verwarring Promes).

Ten tweede een week voor het toernooi begint nog eens een andere opstelling formatie proberen en dan ook nog ontkennen dat het een catastrofe is.. Zelf de spelers voelen zich er niet prettig bij maar durfden die niet letterlijk in de interviews aan te geven...

Heb weinig vertrouwen in een goed toernooi met deze labiele trainer.

Frank is echt de weg kwijt

Ik heb het wel met hem te doen, hij is met 0% (zelf-)vertrouwen begonnen aan een baan waar 16 miljoen mensen een mening over hebben en dat na een “goede” periode. Je ziet gewoon dat hij een mindere trainer is geworden na zijn avonturen in het buitenland. Ik hoop aan de ene kant dat hij het goed doet maar aan de andere kant kijk ik naar zijn rare acties en denk ik dat het voetbal hem niet zal missen als trainer zijnde.

Ik heb het wel met hem te doen, hij is met 0% (zelf-)vertrouwen begonnen aan een baan waar 16 miljoen mensen een mening over hebben en dat na een “goede” periode. Je ziet gewoon dat hij een mindere trainer is geworden na zijn avonturen in het buitenland. Ik hoop aan de ene kant dat hij het goed doet maar aan de andere kant kijk ik naar zijn rare acties en denk ik dat het voetbal hem niet zal missen als trainer zijnde.

3 juni 2021 om 12:14

Klopt! Hij is in alles zo onzeker dat je je moet afvragen of het niet beter is te stoppen

Misschien bedoelt hij wel echt Menig. Alles kan bij deze bondscoach. Misschien gaat hij tegen Georgië wel experimenteren met Blind als Doelman. Dan hebben we in ieder geval een voetballende keeper.

Dit bedoel ik absoluut niet grappig, maar ik begin als ik al deze voorvallen zo lees echt te vrezen dat De Boer aan een vorm van dementie begint te lijden die vaker voorkomt onder oud-voetballers. To be continued...

Hij begint langzamerhand op Lesly Nielsen te lijken in de “the naked gun series”
Zo onbeholpen komt hij over, straalt niets uit. Heb helaas weinig geloof in.
We hebben snel iemand nodig met meer gezag. En met een beter kijk op het spelletje.
Zo moeilijk moet dat toch niet zijn.

Ik denk dat de beste man echt overspannen is!

Moet wel zeggen dat Patrick Gerritsen en Steven El Sharaawy goed invielen gisteren trouwens. Davy Pröpper viel wel bijzonder tegen met zijn invalbeurt.

Als ik Queensy Menig was had ik nu op het vliegtuig naar portugal gestapt
Wel lekker bezig frank. misschien iets eerder naar bed, en niet te veel pretsigaretjes gebruiken

Het wordt steeds moeilijker om iets positiefs te zeggen over FdB. Het is echt ongekend hoe hij de fouten op elkaar stapelt. Die gaan van zijn knullige onbegrijpelijke opstellingen tot zijn communicatie met zijn afvallers en nu de verspreking die doet vermoeden dat hij niet weet wie er in zijn elftal spelen.Hij slaagt er overigens wèl in om iedere speler ónder zijn kunnen te laten spelen. Met de Ligt als lichtend voorbeeld. Van de ijzersterke, betrouwbare centrale verdediger bij Ajax en Juve is hij nu een weifelende , onzekere (linker!) Verdediger geworden.Goed gedaan Frank!

Hij bedoelde waarschijnlijk Quincy Promes, (mag ik hopen) ipv Quincy Meenig. Straks gaat ie nog iets roepen om Danny Hoesen in de spits.

Hij moet gewoon stoppen en de eer aan zichzelf houden, hij heeft het gewoon niet meer

Hoewel ik niet perse een fan van Frank de Boer ben, en het heel makkelijk is om hem nu belachelijk te maken, begint dit wel sneu en zorgwekkend te worden. Het lijkt wel alsof hij totaal niet weet waar hij mee bezig is en/of hij hoe z'n zaakjes moet aanvliegen. Denkend aan het totaalplaatje hoop ik wel alsnog dat Nederland een degelijk EK gaat draaien.

Tsja wat moet je nu met zo'n zielig figuur, waarom in hemelsnaam hebben ze die aangesteld als bondscoach,de druk is te groot voor hem dat ie helemaal de weg kwijt is..🤔

Zou hij misschien een ziektebeeld hebben zonder het zelf te weten?

Had Karsdorp maar geselecteerd die is gewend om voorzetten te geven vanaf de zijkant, iets wat Dumfries wat minder goed kan..

''hij staat onder druk.'' Die man staat als jaren onder druk. Dat is het leven van een voetballer/coach. Alsof er geen druk was als speler van Ajax, Barca of Rangers. Alsof er geen druk was bij Ajax als coach of als coach van Atalanta, Crystal Palace en Inter. Het is gewoon een hele matige coach. Het zijn van een oud speler en kampioenschappen winnen met Ajax terwijl Psv, Feyenoord en AZ in de problemen zaten is geen prestatie. Bij alle andere teams heeft hij gewoon consequent bewezen dat hij er niets van kan. Het slecht behandelen van El Hamdaoui was geen incident. Zijn slechte man management is overal aan het licht gekomen. De selecties van al zijn teams waren gauw op hem uitgekeken. In Nederland kon het nog wel omdat hij de grote Frank de Boer was die een team van jonkies coachte. Ineens kreeg hij met grotere persoonlijkheden in het buitenland te maken en dat kon hij niet aan. Net zoals hoe hij zijn topscoorder bij Ajax liet banken en daarna liet verbannen naar Jong Ajax omdat hij ontevreden was na gebankt te worden na prachtgoals gemaakt te hebben en topscoorder te zijn. Stel je voor dat hij hetzelfde had uitgehaald met Salah, Kane, Son, Mane of Neymar. Je komt bij een club en zonder uitleg laat je een topscoorder banken en daarna doe je verongelijkt wanneer die topscoorder boos wordt. Vind het nog altijd heel erg wat er met El Hamdaoui is gebeurd en hoe mensen die gekke keuze van De Boer nog altijd verdedigen. Je ziet gewoon dat hij nog altijd dezelfde rare keuzes maakt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren