Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cillessen maakt indruk: ‘Laat de discussie nu maar eens stoppen!’

Laatste update:

Frenkie de Jong (8,5) en Jasper Cillessen (8) krijgen de hoogste cijfers van Marciano Vink, die de Oranje-internationals tegen Italië beoordeelde namens De Telegraaf. De oud-international zag Cillessen een sterke wedstrijd spelen in Bergamo en vindt dat het afgelopen moet zijn met de discussie rondom zijn positie in het Nederlands elftal. Bondscoach Frank de Boer is door Vink eveneens beoordeeld met een acht: “Mooi voor Frank dat hij met zijn Nederlands elftal, want dit elftal was zijn keuze, onder zo’n enorme druk van de pers en de publieke opinie zo presteerde tegen een groot voetballand als Italië”, aldus Vink.

Oranje speelde woensdagavond met 1-1 gelijk tegen de Italiaanse ploeg. Nederland kwam na iets meer dan een kwartier spelen op achterstand door een doelpunt van Lorenzo Pellegrini. Met name Hans Hateboer ging hier opzichtig in de fout, zo zag Vink. “Hans was debet aan de goal van Italië doordat hij niet goed de binnenkant hield”, aldus de rapporteur, die de Atalanta-back een 4,5 uitdeelt. “Bij een tweede cruciaal moment kwam hij goed weg omdat zijn te korte terugspeelbal niet tot een doelpunt leidde en daardoor de ploeg niet fataal werd. Ik had aanvallend veel meer inbreng van hem verwacht.”

De man van de wedstrijd was niet Stefan de Vrij of Frenkie de Jong

Voetbalzone deelde rapportcijfers uit aan de spelers van Oranje. Lees artikel

Meer is Vink te spreken over Cillessen, die Oranje met een aantal reddingen op de been hield. “Laat de discussie rond zijn positie en het niet spelen bij zijn club nu maar eens stoppen! Hij bewijst keer op keer dat hij en niemand anders in het Nederlands elftal onder de lat hoort”, zo klinkt het. Van alle verdedigers krijgt Nathan Aké met een zeven het hoogste cijfer. “Nathan speelde een puike eerste helft. Hij was enorm scherp en bleek ook aan de bal prima. In de tweede helft had hij iets meer moeite met Moise Kean, maar na verloop van tijd kreeg hij ook op hem beter grip.”

De Jong werd in de Italiaanse media al bewierookt en ook Vink is onder de indruk van het spel van de Barcelona-middenvelder. “Veruit de man van de wedstrijd. Er is maar één echte baas op het veld, die het tempo bepaalt, met zijn prachtige versnellingen en het temporiseren van het spel. Regelmatig gaf hij in woord en gebaar aan waar de verdedigers konden inschuiven. Als hij zo voetbalt is het echt een genot om naar hem te kijken.” Memphis Depay moet genoegen nemen met een zes. “Ik denk dat Memphis zelf ook weet dat sommige voorzetten en acties slordig waren en beter konden. Hij werkte hard, maar vooral in de eindfase bleef hij enorm ongelukkig. Hij had in zekere zin een aandeel in de goal van Donny en hij had een prachtig schot dat Donnarumma fraai keerde.”

De cijfers van Vink: Cillessen 8; Hateboer 4,5, De Vrij 6,5, Van Dijk 6, Aké 7, Blind 6,5; Wijnaldum 6,5, Van de Beek 7, F. De Jong 8,5; Depay 6, L. De Jong 6,5.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Op dit moment is hij ook verreweg de beste keeper van Nederland. Fantastich vind im hem niet, maar de rest is gewoon erg matig. Alleen Bijlow zie ik hem nog wel voorbijstreven.

15 oktober 2020 om 13:54

Klopt, de absolute nummer 1. Er mag best wat meer respect zijn voor de vierde duurste keeper aller tijden!

15 oktober 2020 om 14:12

Dat hij zo duur is komt ook alleen maar door die schunnige deal met Valencia hoor.

15 oktober 2020 om 14:20

Ik vind krul,bijlow,vermeer enz... anders betere keepers dan cillessen,zoals anderen ook al aangeven cillessen doet gewoon wat een keeper moet doen of wat er van een keeper verwacht wordt

15 oktober 2020 om 14:23

@vdsf1, haha, zo kan je elk goed keepersoptreden bagatelliseren... Feit is dat Cillessen erg goed keepte.

15 oktober 2020 om 14:24

Maar wat doen Krul, Bijlow en Vermeer dan? Dingen die niet van een keeper verwacht wordt? Vermeer en Krul zijn betere lijnkeepers, op andere punten scoren ze minder dan Cillessen. Dat Bijlow de toekomstige nummer 1 gaat worden als er niks tegen zit (blessure’s etc) is voor iedereen wel duidelijk denk ik.

15 oktober 2020 om 14:31

@MessiBazoer, laten we ook niet overdrijven met Bijlow. Hij doet het goed, laat zien talent te hebben en maakt stappen. Het gaat zeker de goede kant op en op termijn zou hij ook wellicht Cillessen voorbij kunnen gaan, maar om al vast te stellen dat hij de toekomstige nummer 1 wordt? Zo overtuigd ben ik ook echt nog niet van Bijow.... Als er andere talenten opstaan de komende jaren kan Bijlow ook zo nog worden ingehaald. Hij oogt nog niet zo dominant als een Van der Sar/Stekelenburg in hun goede periodes en zolang een keeper dat niet heeft zal zijn positie nooit buiten enige discussie blijven.

15 oktober 2020 om 14:37

klopt, Cillessen houdt ballen tegen, want dat is zijn werk. Anderen doen dat minder goed, dus zijn minder goede keepers....het enige waar ik hem zwak in vind is ballen van de zijkant. Verder is hij een stuk beter dan de anderen die jij noemt.

15 oktober 2020 om 14:40

@de toekomst. Bijlow is 22. Toen Stekelenburg 22 was, was hij nog geen basisspeler bij Ajax. van Der Sar maakte pas zijn debuut op zijn 22e. Het is logisch dat Bijlow nog niet zo dominant is geweest. los ervan dat er nog een heel continent zit tussen van der sar in topvorm en stekelenburg in topvorm..

15 oktober 2020 om 14:45

@gloryUnited, ik zeg ook niet dat het gek is dat Bijlow die uitstraling nog niet heeft of dat het niet kan komen. Ik geef aan dat hij nog niet die dominante indruk maakt op dit moment en, zolang hij dat niet doet, ook hij altijd ter discussie zal staan. Verder vond ik de Stekelenburg in Zuid-Afrika absolute wereldtop en zeker niet minder dan Van der Sar in zijn hoogtijdagen. Het enige verschil is dat Stekelenburg dat niveau gedurende zijn loopbaan veel minder lang heeft gehaald.

15 oktober 2020 om 14:50

Als van der Sar? Van der Sar stond er juist om bekend een twijfelaar te zijn. Pas na zijn stap maakte van der Sar een zekere indruk. Van der Sar dominant, haha! Jij kent van der Sar zeker vanaf zijn Fulham periode.

15 oktober 2020 om 14:53

@ De Toekomst. Vind je? Ja Stekelenburg keepte in Zuid-Afrika erg goed maar heeft alleen op dat toernooi dat niveau gehaald. Van Der Sar was de baas in de Bpl. Een van de krachten van United, toen het beste team ter wereld, was van Der Sar.

15 oktober 2020 om 14:55

Niet waar wat je zegt. Van der Sar stond er al snel om bekend een ijskonijn te zijn en alles behalve een twijfelaar. Vanaf 1994 is Van der Sar top geweest en werd daarna alleen maar beter. Alleen Juve was achteraf niet de beste stap voor hem. Manchester had (ook achteraf) hem beter direct als opvolger van Schmeichel kunnen halen ipv clowns Bosnich en Barthez

15 oktober 2020 om 15:00

@100% Meijer, grappig dat je dat noemt als minder punt. Ik weet verder niet zo uit mijn hoofd hoe hij dat aspect in eerdere wedstrijden, maar gisteren had hij juist een heel belangrijke bal te pakken die van de zijkant kwam. Hoewel ik vaak heb lopen klagen op Cillessen, is hij nu inderdaad gewoon de beste keeper die het NL elftal heeft en dus staat hij volledig terecht in de basis. Tenzij er een keeper komt die over langere periode kan aantonen beduidend beter te zijn dan Cillessen hoeft hij van mij ook niet gewisseld te worden.

15 oktober 2020 om 15:37

@DNeres, ja klopt, maar daarvoor was hij ook al onbetwiste basisspeler bij een Ajax dat de Champions League won...

15 oktober 2020 om 16:29

Hij was basisspeler idd en won de CL, maakt dat hem dan een hele sterke uitstraling hebben? Ik zeg niet dat hij niet kon keepen, maar wat jij over van der Sar zegt klopt niet. Hij won ook de wereldbeker ben je dat niet vergeten erbij te melden?

15 oktober 2020 om 17:00

Ja klopt, wat n keeper moet doen, ballen tegenhouden

15 oktober 2020 om 17:48

Mar vd Sar is pas op latere leeftijd gegroeid tot een weteldkeeper met MU als hoogtepunt.

15 oktober 2020 om 21:20

Schoten tegenhouden,cillessen kan absoluut geen harde ballen tegenhouden,bij een beetje een hard schot is ie al kansloos in tegenstelling tot krul,bijlow en vermeer,meevoetballend en op de 1 op 1 duels(zoals met uitkomen) is cillessen echter wel beter

15 oktober 2020 om 14:18

Ik zou hem eerder bestempelen als de minst slechtste, want hij laat het anders nergens zien. Overal waar hij heen is gegaan beland hij op de bank. En niet zomaar..

15 oktober 2020 om 14:27

@maurootje, beetje een zure reactie. Alsof Cillessen na Ajax veel clubs versleten heeft en overal is gefaald... Dat is complete onzin. Bij Barcelona was hij gehaald als tweede keeper en die rol vervulde hij uitstekend. Ze waren daar heel erg tevreden over zijn optredens en daarmee heeft hij een transfer naar Valencia verdient. Pas daar ging het iets minder dan verwacht en afgelopen jaar is hij voor het eerst zijn basisplaats kwijtgeraakt door mindere prestaties, maar daarvoor heeft hij altijd en overal naar tevredenheid gepresteerd.

15 oktober 2020 om 14:29

Ter Stegen keep je er ook niet zomaar uit natuurlijk. En bij Valencia werd hij ook mede geslachtofferd door de slechte prestaties van heel het team.bij Barcelona was hij erg populair, doordat hij in de beker duels altijd erg goed stond te keepen. Veel mensen zeggen dan misschien dat dat niet moeilijk is, maar de druk staat dan ook vol aan als je juist in dat handjevol wedstrijden alles moet laten zien. Jasper is echt geen wereldtopper, en zit ook niet bij de top 25 van Europa ofzo, maar wel degelijk de beste keeper die we in NL nu hebben.

15 oktober 2020 om 16:24

@Silverfront: het ligt dus aan alles en iedereen behalve aan Jasper zelf want bij Barca had hij Ter Stegen voor zich en bij Valencia presteerde het ganse team slecht. Tja...feit is dat Cilissen, at best, een degelijke subtop keeper is zonder specifieke kwaliteiten. Mark my Words: zijn volgende transfer is terug naar de Eredivisie, naar Ajax. En het zegt eigenlijk al voldoende dat er bij Oranje een doelman in staat die meer niet speelt dan wel ( in clubverband).

15 oktober 2020 om 14:32

''verreweg''... Als het niveau ooit dicht bij elkaar heeft gezeten onder de keepers, dan is het nu. Allemaal middelmaat met Jasper die net wat beter is.

15 oktober 2020 om 15:37

Aaah de publieke opinie is weer helemaal verschoven dankzij een wedstrijd.
Cillessen staat nog terecht op goal hoor. Maar hij speelt niet en dat is een probleem. Niet gek dat er naar alternatieven gekeken wordt toch? En bijlow, bizot en krul zitten allen in de buurt van het niveau van Cillessen.

15 oktober 2020 om 16:27

Bijlow speelt ook niet, is geblesseerd. Zoals hij dat elk jaar is. Heeft nog geen vol seizoen onder de lat gestaan bij Feyenoord en heeft geen serieuze internationale ervaring. Cillessen staat er altijd, ook al speelt hij weinig. Vandaar dat elke bondscoach hem weer op doel zet.

15 oktober 2020 om 16:36

Heb je informatie dat hij gebleseerd is? Zag hem gisteren gewoon volop meetrainen. Ik zat al op je te wachten. Je angst komt met de week alleen maar uit. Voelt vervelend he dat er een keepers talent niet uit Amsterdam komt. Eerst was het van der Sar, toen Stekelenburg en nu Cillessen. Jouw grootste angst is gewoon dat er een Feyenoorder daar komt te staan. De dag dat Bijlow in oranje komt is denk ik de dag dat jij je tv uit het raam gaat gooien. Als je een mooie tv hebt moet je even zeggen waar je woont. Maar wel voor Gravenberch pleiten die al zoveel internationale ervaring heeft. Haha! Alleen al om jou hoop ik op Bijlow in oranje wat gewoon gaat gebeuren.

15 oktober 2020 om 16:50

Helemaal mee eens. Na 1 goede wedstrijd is het einde discussie? Wat als hij straks weer een mindere wedstrijd heeft? Uiteraard laait de discussie direct weer op.
Neemt niet weg dat Jasper of Krul op dit moment de beste keuzes zijn.

15 oktober 2020 om 17:50

Wat nog veel belangrijker is op Europees niveau nog helemaal niets laten zien en pas daar komen de beoordelingen.

15 oktober 2020 om 18:06

@dneres, hij heeft zich geblesseerd afgemeld bij Oranje, dus dan lijkt het me een goeie graadmeter dat hij geblesseerd is. Of hij faket een blessure omdat hij liever bij Feyenoord wil zijn.

15 oktober 2020 om 20:32

Zoals tete en de ligt?

Wat is het toch mooi om te zien hoe iedereen op zijn manier de wedstrijd beleeft. Bij de een heeft bijvoorbeeld de Vrij een 8 en bij de ander een 6. En zo zijn er nog meer spelers die overal anders beoordeeld worden. Feit is dat Cillessen er overal goed af komt en in mijn optiek terecht dit maal.

15 oktober 2020 om 13:53

Zo heel veel heeft hij ook niet hoeven doen. Kwam goed uit op een cruciaal moment, pakte een goede voorzet over de grond, maar verder? Deed gewoon reddingen die een keeper hoort te pakken.

15 oktober 2020 om 14:34

Pakte de 1 op 1 met Immobile, onderschepte een strakke voorzet, pakte een poeier van afstand in de eerste helft, kwam goed uit met die lange bal naar Kean (die van Dijk al kwijt was). En dan mis ik er nog een paar. Maar dat waren echt niet állemaal vanzelfsprekendheden. Credit where credits due. Is het dan zo moeilijk om toe te geven dat hij gewoon een goede pot gekeept heeft? Of moeten we alles weer bagatalliseren omdat het máár Jasper Cillessen is?

15 oktober 2020 om 14:54

Je noemt dus punten op die ik al heb opgenoemd. Ik zeg niet dat hij slecht heeft gespeeld, maar doen alsof hij uitstekend heeft gespeeld is gewoon overerven. Poeier van afstand wat amper als een doelkans werd gezien. Die 1 op 1 werd recht tegen hem aangeschoten, nou phoe phoe! Een strakke voorzet pakken als keeper is gewoon wat een keeper moet doen. Kom dan met een cruciaal voorbeeld van een redding. We roepen toch ook niet hoe fantastisch Ake heeft gespeeld omdat die paar keer goede verdedigende acties had...

15 oktober 2020 om 15:10

'Deed gewoon reddingen die een keeper hoort te pakken'...Hoort die spits/tegenstander dan niet tw scoren? Want zo blijven we aan de gang... Wat hij moest doen deed hij gewoon meer dan prima.

15 oktober 2020 om 16:39

Volgens mij vond iedereen het ook slecht ingeschoten van Imobbile inplaats van een goede actie van de keeper... kom op zeg, gaan wr series elke schot op doel uitvergroten alsof het is geweldigs is? Dan speelt elke keeper een fantastische wedstrijd!

15 oktober 2020 om 13:57

Grappig inderdaad! Alleen over Frenkie en Cillessen lijken de meesten het wel eens gisteren. Verder zie ik hele verschillende beoordelingen inderdaad. De vrij vond ik zelf niet erg opvallend, dus stond al te kijken van het cijfer wat VZ gisteren uitdeelde. Hierboven sta ik dan weer vooral te kijken van de cijfers van Wijnaldum, Depay, L. De Jong, en Blind. Ik vond Wijnaldum en L. de Jong gewoon ronduit slecht, absoluut geen voldoende waard, Depay eigenlijk ook ( maar die weet dan af en toe toch weer zo'n flits te hebben) . Blind was , vooral de eerste helft, enorm belangrijk in balbezit . Speelde mijn inziens dan weer gewoon echt goed.

15 oktober 2020 om 14:42

Ik begrijp totaal niet hoe het mogelijk is dat Wijnaldum even hoog scoort als Blind. Die laatste speelde echt goed, gaf prima passes, terwijl bij Gini bijna elke bal van zijn voet sprong.

15 oktober 2020 om 14:46

Vooral een kwestie van hoe je met name verdedigers bekijkt. Ramos of De Ligt valt bv meer op omdat hij spectaculaire tackles inzet, maar de vrij is meer een type Godin die fantastisch positie kiest en bijna nooit naar de grond gaat (hoeft). Daarnaast zie je in het stadion goed hoe hij bij een lange bal tegenstander, van tevoren al een duwtje geeft en daardoor op tijd in de duels komt en wint. Dit soort slimmigheden maken hem een topverdediger, maar die zie je niet op tv omdat die op dat moment nog op de bal gefocust zijn.

15 oktober 2020 om 15:50

Wij overdrijven met z'n allen want hij een goede pot gespeeld, maar een kinderhand is blijkbaar snel gevuld. Dat schot in de korte hoek had een beetje keeper klem gehad waar Cillessen vooral is van het tegen houden..dan immobile die tegen hem op schiet en waar hij zelf weinig weet van heeft. Nogmaals hij had een prima wedstrijd, maar om nou te stellen dat hij basis van deze onomstreden is gaat mij echt te ver.. Ja hij is nummer 1, maar nog altijd met gebrek aan beter al is er op dit moment simpel weg geen betere keus. Het is wachten op een nieuwe vd Sar die zich hopelijk in de toekomst meldt.

15 oktober 2020 om 16:27

Inderdaad, ze schieten een bal recht tegen hem aan en dat wordt als schitterende redding gecatalogeerd. Beetje zoals Cilissen die bij penalty’s die worden over/ naast geschoten staat het mannetje te zijn alsof hij de bal zelf heeft tegen gehouden😂

een 6 voor Depay? Die heeft werkelijk niets goed gedaan. Liep constant op de verkeerde plek, wilde sommige dingen weer veel te mooi doen (die dan mislukten)etc. Een 4 is echt het maximale. Cilissen bewijst al jaren een betrouwbare keeper te zijn met enkele uitschieters naar boven. Dat over hem überhaupt een discussie is slaat nergens op. Dat zijn altijd mensen van psv en feyenoord. Dezelfde die vanaf de aanstelling van Frank de Boer hem helemaal afmaakten (wat meer over hunzelf zegt dan over Frank de Boer). Geef mensen eerst gewoon even een kans. Kritiek mag altijd maar iemand belachelijk maken of afmaken op basis van je eigen persoonlijke voorkeur is sneu.

15 oktober 2020 om 13:54

wat dacht je van de 6,5 voor Wijnaldum.minstens zo slecht als Depay.de enige reden voor discussie omtrent Cillissen is denk ik dat hij bij zijn club niet speelt.

15 oktober 2020 om 13:57

Depay verdient een 1 voor al zijn 5 laatste optredens in Oranje. Die jongen lijdt zo belachelijk veel balverlies. Acties mislukken, kaatsen komen niet aan, hij wil in zijn aanname wegdraaien en verliest hem daardoor, ballen over 5 meter komen niet aan, hij passt tegen voeten van tegenstanders aan. En al deze voorbeelden komen gewoon allen minstens 3 keer per wedstrijd voor. Deze zelfbenoemde sterspeler van Oranje kijkt de hele dag in de spiegel, maar niet om op zichzelf te reflecteren. Ohja, ik ben zijn belabberde corners vergeten. We moeten echt kappen met deze gast, wat een clown.

15 oktober 2020 om 19:10

@ajaxaddict Met wat voor bril kijk jij naar depay? Acties mislukken kaatsen komen niet aan? Heb gewoon goede combinaties van hem gezien met frenkie plus hij was betrokken bij de goal .. Luuk de jong vond je zeker geweldig ?

15 oktober 2020 om 13:59

Ach ja, Memphis is een momenten speler. Het moment bij de 1-1 was wel een goede actie van hem, net zoals de actie in de 2e helft waar hij naar binnen sneed en waae donnaruma zeer goed redde. Ik ga niet zeggen dat Memphis geweldig speelt, maar bij hem is het altijd of een 4 of een 8 terwijl het enige verschil in zijn daadwerkelijke spel het net wel of net niet maken van een doelpunt of assist is.

15 oktober 2020 om 14:05

Maar dan klopt het toch precies? Hij speelt dus bijna altijd een zwakke wedstrijd. Als hij er iedere wedstrijd 2 in schiet hoor je mij niet klagen hoor, zeker niet op een EK. Maar als hij dit al 5 wedstrijden niet doet frustreert het verschrikkelijk, mede door dat verongelijkte superster houdinkje.

15 oktober 2020 om 15:45

"dat zijn altijd mensen van psv en feyenoord. Dezelfde die vanaf de aanstelling van Frank de Boer hem helemaal afmaakten". Ik had juist ook het idee dat een zeer groot deel van de Ajax supps zijn bedenkingen had bij de aanstelling van Fdb. Beetje flauwe opmerking dit.

15 oktober 2020 om 15:48

Depay heeft gisteren een assist gegeven. Dat was 1 van zijn 4 keypasses. Daarnaast gewoon 82% passnauwkeurigheid. Dat is prima.
Depay was de enige aanvaller die de verdediging bezighield.
Hij legt risico in zijn spel. En dat is belangrijk ook. En dan gaat het weleens fout. Maar hij heeft niet schokkend vaak balverlies geleden. Maar 2 keer.
Ik zie t probleem niet zo. Zeker voor een speler die ons echt heel veel gegeven heeft. Beetje steun mag best.

15 oktober 2020 om 20:49

Als je dat schot tegen de hak van Donny een assist of 'keypass' wil noemen, dan is dat wel erg eufemistisch. Uiteindelijk is het een mislukt schot, niets meer, maar het pakt goed uit. Laten we eerlijk zijn, Depay is inderdaad nog wel dreigend, maar lang niet meer zo waardevol omdat het allemaal tot niets leidt (behalve dat mislukte schot dus) de laatste wedstrijden. Hij eiste nagenoeg iedere corner en vrije trap op, waarvan er geen enkele echt goed aankwam. Maar even OT: Cillessen keepte deze wedstrijd zeer verdienstelijk en er is op dit moment geen keeper die beter presteert, zelfs met inachtneming van het feit dat Cillessen bij zijn club nu niet speelt. Ja ik zie ook de potentie van Bijlow, maar die is er nog niet klaar voor om in Oranje te keepen. Bizot steekt niet in een al te beste vorm en heeft relatief weinig internationale ervaring. Krul vond ik matig deze interlandperiode. Ik kan de keuze van FdB voor Cillessen prima volgen.

15 oktober 2020 om 18:33

En de mensen die hem goed vinden zijn altijd mensen van Ajax. Wie heeft er gelijk? Hij is een redelijke keeper, maar geen topkeeper. Een 7 of 7,5 was meer dan genoeg geweest voor zijn optreden. Nu lijkt het net of hij het team er doorheen heeft gesleept. Ik zeg niet dat we een betere hebben, maar hem ophemelen gaat mij echt te ver.

Op dit moment de nummer 1. Bijlow heeft zeker de potentie om op termijn de nummer 1 te worden, maar laat die jongen nou maar eerst een tijd stabiel zijn bij Feyenoord.

15 oktober 2020 om 13:59

Hij is al een tijd stabiel, Bijlow kan prima mee als 2e of 3e doelman. Laat Cillessen maar een concurrent hebben die op de deur klopt.

15 oktober 2020 om 14:05

Als 3e keeper vind ik het prima om hem mee te nemen, Krul 2e en Cilessen 1e. Als Bijlow dit jaar zo door gaat qua ontwikkeling (inclusief in Europa) gaat hij vanzelf op de deur kloppen.

Ik vond het toch steeds billenknijpen met Cillessen zijn uittrappen. Hij neemt daar behoorlijk de tijd voor en ze zijn niet altijd even best. Ik vond hem verder niet erg opvallen behalve dat hij de ballen op zich kreeg afgeschoten..

15 oktober 2020 om 13:54

Is positionering niet onderdeel van het keepen? En die 1op1 met Immobile, deed hij werkelijk waar fantastisch. Immobile legt hem iets naar rechts, waardoor je als keeper meestal meebeweegt naar links. Hij schiet daarna direct kruislings halfhoog in. Dat is 9 van de 10 keer een doelpunt. Keeper beweegt en valt naar de kant waar die net mee naartoe liep. Cillessen bleef staan en daardoor kon die een ogenschijnlijk eenvoudige redding maken. Kijk maar eens naar de meeste 1op1 doelpunten. Speler gaat een kant op, keeper beweegt mee, speler schiet tegendraads en keeper kan niet meer reageren. Voor niet keepers lijkt dit slecht ingeschoten, maar dat was die zeker niet!

15 oktober 2020 om 15:20

Hij deed het ook gewoon prima gister hoor. Maar indruk maken? Nee niet echt, weinig hoeven doen. Die bal waar die uitkwam en wegschoot vond ik de beste actie. Het schot van Immobile had volgens mij 9 van de 10 keepers gehad. Ik heb de afgelopen 2 jaar het gevoel dat er geen vent meer in de goal staat. Hetgeen wat hij daarvoor wel meer uitstraalde. Ik vind zijn hele lichaamshouding onzeker maar dat kan aan mij liggen. Er is op dit moment ook zeker geen betere.

15 oktober 2020 om 16:30

Cilissen heeft toch altijd al een onzekere uitstraling gehad? Dewelke hij vaak nog versterkt door zo opzichtig het mannetje te willen spelen. Degelijke keeper, met een schitterend CV aan clubs maar verre van een hoogvlieger en tekenend voor de armoede bij Oranje tussen de palen.

Tsja, de transfer naar Barcelona was financieel voor zowel Ajax als Jasper fantastisch. Sportief was het voor Cillessen een once in a lifetime, maar het heeft niet bijgedragen aan zijn eigen ontwikkeling. Ajax was genoodzaakt snel door te schakelen naar eigen jeugd en zie daar, ze hebben ineens een van de beste keepers van Europa onder de lat staan. Cillessen kan nog met gemak twee tot drie eindtoernooien mee, maar ik denk dan wel dat hij na zijn buitenlandse avontuur eventueel moet terugkeren bij Ajax als Onana vertrekt.

15 oktober 2020 om 14:06

Onana eigen jeugd? Zo lust ik er nog wel een paar. Zijn Scherpen en Pierie dan ook eigen jeugd?

15 oktober 2020 om 14:16

@ Mason38zucht.....onana is volgens regels van Uefa idd eigen jeugd van Ajax.niet iets wat myvision verzint omdat t leuk in zn straatje past....

15 oktober 2020 om 14:21

Volgens de regels heeft Onana nooit in de jeugd van Ajax gespeeld, alleen Jong Ajax wat niet word bestempeld als jeugd team.het is dus wel een verzinsel wat altijd gebruikt word omdat het leuk in het straatje past....

15 oktober 2020 om 14:21

Eigen jeugd, aangekochte jeugd, maakt niet zoveel uit. Feit is dat Ajax een gewaagde zet deed door een niet al te zeker ogende gozer vanuit Jong Ajax door te schuiven in plaats van (een deel van) die 13 miljoen van Cillessen te spenderen aan een bewezen/ervaren keeper en dat pakte in het geval van Onana heel goed uit.

15 oktober 2020 om 14:51

Ohjoh, ik wist niet dat mensen zo snel struikelden over terminologie. Het is inderdaad aangekochte jeugd, Ajax was genoodzaakt Onana uit Jong Ajax (ik denk dat het niet voor niets zo heet ) te halen om het vertrek op te vangen. Onana pakte vervolgens zijn kans.

15 oktober 2020 om 14:56

Kom op man, je weet zelf ook wel de context van een eigen jeugd, maar prima als je zo sneu moet zijn om op die manier aan je “eigen” jeugd te komen dan moet je het maar claimen.

15 oktober 2020 om 14:17

@myvision Onana heeft 1 seizoen in jong Ajax gespeeld ( verbeter me als ik het verkeerd heb ) Dan kan je het niet echt eigen jeugd noemen toch?

15 oktober 2020 om 14:45

Nee, je hebt gelijk, aangekochte jeugd. Ik bedoelde meer te zeggen dat Ajax moest doorschakelen van een solide ervaren keeper van 27 naar een speler van 19 uit dus Jong Ajax.

15 oktober 2020 om 14:43

Ging Ajax niet vol voor Krul en pas toen die niet leverder werd er naar Onana doorgeschakeld. Dus het is wat overdreven door te stellen dat Ajax gedwongen werd op de jeugd te gokken door het vertrek van cillessen. Eerder door het falen van Krul

15 oktober 2020 om 14:48

Het is een beetje een kip of ei verhaal. Ten eerste werd Krul gehuurd, dus dat was een korte termijn/noodoplossing. Daarbij was hij niet direct inzetbaar omdat hij nog herstelde van zijn blessure. Nadat Krul fit raakte, lukte het hem niet meer om Andrã© Onana uit het doel te verdrijven. Ik wil maar benadrukken dat wanneer een sterkhouder vertrekt bij een club als Ajax (maar ook Feyenoord, PSV en AZ) er vaak dan wel weer een jongeling opstaat.

15 oktober 2020 om 15:01

Ah oke. het heeft in ieder geval goed uitgepakt. hopelijk hebben ze weer iemand klaar staan als Onana vertrekt

15 oktober 2020 om 16:34

@myvision: Onana is zeker een doelman met potentieel maar hem nu al een van de betere doelmannen van Europa noemen vind ik wat ver gaan, tenzij je een lijst van 25 doelmannen hanteert. Het is niets voor niets dat Onana nog steeds bij Ajax zit, en clubs als Chelsea liever voor een 27 jarige doelman van Rennes gaan dan ipv Onana.

Wil wel even zeggen dat ik het allemaal erg overdreven vind, het was echt een prima pot. We hebben heel goed gespeeld, en ik wil dit graag vaker zien zo. Maar hadden we niet gewoon moeten winnen? Italie heeft een super ploeg, maar speelt ook 1-1 tegen Bosniã«, speelt gelijk tegen Polen en winnen dan met een karige 1-0 van ons thuis, terwijl we die wedstrijd echt super beroerd waren. Er ging heel veel goed, maar ook regelmatig vaak wat fout, zoals de 1-0 en vervolgens Immobile die super makkelijk wegdraait van Hateboer.en dan nog niet te spreken over de wissels die niet gemaakt werden.

Jammer voor Hateboer want ik gun het hem echt. Hij heeft echter al kapitale blunders gemaakt in de afgelopen wedstrijden. Tijd om dumfries een kans te geven

15 oktober 2020 om 14:01

Op basis waarvan verdient Dumfries een kans dan? Ja hij brengt energie en power mee, door 100 keer naar voren te rennen. Maar als dat een kwaliteit van je is, is het wel handig dat als je dan voorin bent je ook iets kunt met een bal. En dat kan hij zowel qua passing, voorzet en actie niet. Op de een of andere manier trapt hij bovenop de bal, zijn passes zijn helemaal niet strak maar stuiten en hebben geen snelheid. Vast een prima jongen, maar waarom mensen voetballend zo'n hoge pet van hem op hebben begrijp ik oprecht niet. En voor degenen die denken dat ik dit als Ajacied zeg, voor Dest geldt qua aanvallende bijdrage hetzelfde: slechte voortzetting en belabberde voorzet. Heeft wel meer techniek dan Dumfries.

15 oktober 2020 om 14:11

Heb liever Dumfries wie verdedigend eigenlijk nooit geen fouten maakt en altijd scherp is maar aanvallend ongelukkig is dan Hateboer wie er verdedigend in Oranje simpelweg helemaal niks van kan. Laten we nou niet doen alsof Hateboer zo top is aanvallend want alle voorzetten die hij gaf gisteren, kwamen niet eens in de 16. Dan is de keuze snel gemaakt lijkt me.de ideale linksback vind ik Zeefuik. Erg onderschat, heeft een goeie techniek, is snel en is verdedigend echt wel goed. Kan uitgroeien tot een verbeterde Dumfries. Heeft natuurlijk nog even tijd nodig. Vind hem in Jong Oranje altijd wel uitblinken, vooral aanvallend is hij een beest.

15 oktober 2020 om 17:37

Het is allebei niet best, maar als Hateboer dergelijke fouten blijft maken, is Dumfries inderdaad de betere optie.

Cillessen is inderdaad duidelijk de nummer een, jammer dat hij bij een club speelt waar machtspelletjes belangrijker zijn dan voetbal zelf. Haal Bijlow er volgende keer bij nu Jong Oranje toch al is geplaatst en met Paes en Scherpen nog twee prima keepers voor dat niveau hebben.

15 oktober 2020 om 17:35

Bijlow moet je erbij halen tijdens oefenduels of als er geen prijzen meer te verdelen zijn in de Nations League. Dan kun je 'm opstellen en 'm aan het werk zien onder de lat. Hem erbij halen als derde doelman gaat 'm ook niet heel erg helpen.

15 oktober 2020 om 18:36

Je vergeet Drommel, is op dit moment niets minder dan Paes en Scherpen. Heeft ook een betere ontwikkeling doorgemaakt dan die 2 het laatste jaar.

16 oktober 2020 om 11:28

Is Drommel niet te oud voor Jong Oranje?

Frenkie was erg sterk. Zodra hij het gevoel krijgt spelers van topniveau voorbij te dribbelen dan is hij niet te stoppen. Vandaag zag ik dat na Real Madrid uit met Ajax voor het eerst weer. Doe het gwn.

Cillessen sterk met anticiperen en reddingen maar heb me ook aan hem geërgerd. Hij durft Frenkie gwn niet in te spelen tussen de linies. Je hoorde de bondscoach dat ook een keer schreeuwen. Elke keer een lange bal. Zelfde met de Vrij. Verdedigend stabiel maar een bal kort naar de middenvelders met een beetje druk is niet aan hem besteedt. Enkel een crossbal of naar de andere centrale. Snap niet wrm ze hem een goede opbouwer noemen. Was verder wel goed. Het is een schande dat Hateboer in Oranje staat. Elke wedstrijd word hij voorbij gelopen, dekt niet goed en maakt van die motorisch domme fouten aan de bal waardoor er altijd grote kansen ontstaan. Tete er gwn weer bij halen want deze speler is niet goed genoeg

15 oktober 2020 om 13:59

Ps: Luuk de Jong was vooral in de eerste uitstekend in de kaats en meevoetballen. Je ziet echt dat hij weer op hoger niveau speelt en bij een club waar positiespel zeer goed verzorgd is

Waarom moet de discussie stoppen? De beste man staat meer naast het veld dan op het veld bij zijn club. Meer reden heb je niet om te blijven evalueren.

15 oktober 2020 om 14:07

Kan je nagaan hoe slecht de rest dan is als hij alsnog onbetwist nummer 1 is.

15 oktober 2020 om 15:51

Maar dat is niet waar. Bijlow is een uitstekende keeper. Laat ze lekker concurreren zonder dat de discussie moet stoppen. Iedereen moet vechten voor zn plekje.

15 oktober 2020 om 17:03

Concurrentie moet natuurlijk altijd blijven doorgaan. Reageerde alleen op de boute uitspraak van Derede. Iedereen moet blijven vechten uiteraard en Bijlow is goed bezig. Als Bijlow dit seizoen blijft ontwikkelen en het in Europa ook gaat laten zien, zal hij het Cilessen moeilijk moeten gaan maken.

15 oktober 2020 om 17:33

@feye88 - Bijlow komt net kijken en is ook zeker (nog) niet 'foutloos'. Absoluut de grootste kanshebber om op termijn eerste doelman van Oranje te worden, maar laten we eerst maar even afwachten in hoeverre hij zich ontwikkelt.

17 oktober 2020 om 16:56

Welke boute uitspraak?

Niemand maakt zich druk om het wel/niet spelen bij de club of whatever, maar alléén om of Cillessen wel of niet goed speelt in Oranje. Gister was het goed, andere keren minder. Tja, dan is er dus regelmatig discussie.

Ik ben blij voor Cillessen en voor ons supporters dat hij een goeie wedstrijd keept. Op deze manier kan de discussie (voorlopig) inderdaad stoppen. Cillessen is geen wereldkeeper a la Neuer, Oblak en Allisson, maar wel de beste keeper die wij hebben. Ik als Feyenoorder ben blij met de ontwikkeling van Bijlow, maar hij moet toch nog wel wat groeien, met name constanter zijn, wil hij Cillessen uit de goal verdrijven. Een (voor)selectie de volgende keer zie ik wel gebeuren als Bijlow de komende maand fit en in vorm is. Frenkie was inderdaad wederom een genot om naar te kijken. Man, man, man wat is het heerlijk om te zien hoe hij zo aan de bal blijft, terwijl zijn directe tegenstander op dat moment het gewoon maar niet lukt om hem de bal afhandig te maken. Het gedeelte daarna, de beslissende pass en/of schot, is wel voor verbetering vatbaar. Het lukt hem vaak om tot de 16 te komen, maar een goed schot a la Gerrard/lampard/sneijder heeft hij niet.

15 oktober 2020 om 14:47

Ik denk dat het een goed idee is om Bijlow mee te nemen als derde keeper. Hij zal dan niet spelen, maar het is een beloning voor zijn ontwikkeling.

Na Padt is Cillessen de beste keeper van Nederland. Wel gek dat in een land als Nederland waar we toch best lang zijn geen goede keeper kunnen voortbrengen.

15 oktober 2020 om 14:47

Na Padt? Serieus?

15 oktober 2020 om 17:32

Padt? Kom op zeg, hij is 30 jaar en keept met alle respect bij FC Groningen. Padt is niet eens vierde keuze.

15 oktober 2020 om 18:06

Padt? Houd toch op man! Dan kan je beter nog Bijlow meenemen.

Keepte gister goed. Maar het is echt lood om oud ijzer wie er in doel staat bij het Nederlands elftal. Krul, Cilissen, Bizot, Bijlow, Paes en Drommel zitten niet zo ver van elkaar af. Als je dan toch een keuze moet maken zou ik de keuze baseren op: 1. Speelt de keeper bij zijn club en 2. Ervaring. Dus ik zou Krul op dit moment opstellen.

15 oktober 2020 om 15:53

3. Niveau. Krul is een prima back-up. Maar zodra bijlow cillessen voorbij streeft moet dat t gaan worden. Of drommel. Die twee zijn de toekomst

Het zijn slechts de leken die twijfelen, de laatste bondscoaches kiezen stuk voor stuk voor de degelijkheid die Cilissen met zich meebrengt. Ookal zit hij bij Valencia op de bank (dat legt ze overigens geen windeieren) is hij nog steeds een topkeeper. Ik ben ervan overtuigd dat hij naar Ajax zou komen indien Onana vertrok, dat blijft een raadsel waarom niemand hem oppikte. Ik zie het in de winter alsnog gebeuren voor Onana en Clissen.

15 oktober 2020 om 17:30

Nou ja, een top keeper is hij niet. Hij is simpelweg de meest stabiele doelman die we hebben en tevens de doelman met de meest relevante ervaring.

Het is ook een grote onzin, er is nooit een discussie geweest. Zelfs wanneer Cillessen tijdenlang op de bank zit is hij beter dan de andere keepers die we hebben. Het is geen wereldkeeper, maar gewoon een prima doelman. Ik zie Bijlow het wel op termijn over nemen, die heeft tenminste echte potentie. Daarbij vind ik Cillessen toch best vaak gewoon hartstikke goed keepen bij Nederland, maar dat zal wel aan mij liggen

Wat een onzin. Wie is Vink om dat ook even te bepalen. Cillissen is gewoon een hele matige doelman

15 oktober 2020 om 17:04

Gelukkig hebben we jou, en heb jij er meer verstand van, ook dan 3 bondscoaches die alle 3 Jasper als 1ste doelman opstelden. Ik weet ook niet wie jij beter vind, maar voorlopig zie ik niemand die beter is. Een wereldkeeper, nee, maar gewoon degelijk en doet wat ie moet doen.

Ik zou me toch eerder druk maken om onze aanval. Cillessen is geen wereldkeeper, maar wel degelijk en gewoon prima aan de bal. Hij maakt weinig fouten, maar plukt er ook zelden een onmogelijk bal uit. We hebben momenteel geen betere opties Krul, Bizot en Bijlow zijn nog niet beter, en die eerste twee zie ik dat ook niet meer worden. Bijlow zie ik wel binnen enkele jaren de vaste keeper van Oranje worden.

Wat betreft Cilissen is het vrij simpel: hij houdt de ballen tegen die hij tegen moet houden en laat de ballen gaan die niet houdbaar zijn. Dat klinkt heel logisch maar écht goede keepers onderscheiden zich nog wel eens door onhoudbare ballen toch te keren, dit uit zich in zijn onvermogen om penalty’s te stoppen. Niets mis mee overigens; gewoon niet de echte top maar we hebben momenteel niet beter.

15 oktober 2020 om 17:28

Onhoudbare ballen zijn onhoudbaar voor elke doelman, maar ik snap wat je bedoelt. De top keepers pakken ook regelmatig ballen met een ontzettend hoge moeilijkheidsgraad, terwijl Cillessen dat niet zo vaak doet.

Ik ben het volledig eens met Vink. Dit zuden mijn cijfers kunnen zijn geweest.blind en van Dijk waren niet slecht, maar een zesje meer was het niet. Wijnaldum kwam laat op dreef.maar Frenkie speelde zoals hij nog nooit had gespeeld

Cillessen is ook gewoon een prima keeper, maar hij moet maar eens ergens eerste keeper worden. Bij Valencia ook wel pech gehad door zijn blessure, een goed presterende vervanger en financiële problemen bij de club. Op voorhand leek me het een goede move.

Tja, wat voor discussie? Z'n concurrenten zijn een doelman die na twee mislukte avonturen in de Eredivisie nu in de Championship keept en een doelman die nog nooit hoger heeft gekeept dan de subtop van de Eredivisie qua druk. Daarmee ga je natuurlijk niet experimenteren zolang Cillessen gewoon stabiel is. Dat neemt niet weg dat Cillessen ook het onderspit delft zodra er een talentvolle doelman opstaat die het op meerdere fronten kan laten zien.

Dit is weer typisch Cillessen, na één goede wedstrijd meteen weer praatjes. Laat het maar eens een paar wedstrijden achter elkaar zien praten we dan verder...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren