Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV heeft geluk met afgekeurde wereldgoal maar verspeelt toch punten

Laatste update:

De lijdensweg van PSV-trainer Mark van Bommel duurt voort. De Eindhovenaren slaagden er op bezoek bij FC Emmen niet in om een overwinning te boeken: 1-1. Glenn Bijl speelde een absolute hoofdrol in het duel. In de eerste helft zag de middenvelder een fantastisch doelpunt vanaf de middellijn afgekeurd worden, na rust leverde hij een fraaie assist bij de gelijkmaker. PSV staat na zondagavond dertien punten achter op koploper Ajax.

PSV begon enigszins onzeker aan de wedstrijd en zag Emmen-spits Marko Kolar in de vijfde minuut gevaarlijk doorkomen, maar dankte doelman Lars Unnerstall voor zijn goede redding. Na een kwartier was het aan de andere kant raak. Daniel Schwaab werd vrijgelaten bij een hoekschop en kon van heel dichtbij de bal binnen tikken: 0-1.

Drie minuten daarna vond het opmerkelijkste moment van de wedstrijd plaats: Bijl dacht op ongelofelijke manier gelijk te maken, door vanaf de middellijn de te ver voor zijn doel staande Unnerstall te verrassen. Arbiter Dennis Higler besloot het doelpunt echter af te keuren na het bekijken van de beelden, omdat aan de treffer een vermeende overtreding op Steven Bergwijn, die licht werd vastgehouden, voorafging.

Scheidsrechter Dennis Higler beoordeelt het moment dat voorafging aan de wereldgoal van Glenn Bijl.

Na de afgekeurde goal van Emmen kwam PSV steeds beter in de wedstrijd. De Eindhovenaren creëerden goede kansen, maar verzuimden om de voorsprong te vergroten. Ritsu Doan zag zijn poging in de 38ste minuut van dichtbij worden geblokt door Lorenzo Burnet, terwijl Mohamed Ihattaren even later na een vlotlopende aanval in kansrijke positie naast mikte.

Na rust draaiden de rollen om: Emmen werd steeds sterker en kwam in de 52ste minuut op gelijke hoogte. Bijl kon een crosspass over meer dan veertig meter aannemen omdat PSV-linksback Michal Sadílek de situatie volledig verkeerd inschatte, waarna Bijl zijn spits Kolar fraai bediende: 1-1. Enkele minuten later kwam PSV goed weg, toen Michael de Leeuw een halve omhaal net over zag vliegen.

Beide ploegen gingen in de slotfase op zoek naar de overwinning. PSV-invallers Cody Gakpo en Kostas Mitroglou misten allebei een grote kans, terwijl Jafar Arias aan de andere kant in kansrijke positie op het laatste moment werd gestuit door de defensie. In de blessuretijd kopte Mitroglou raak, maar de Griekse spits stond duidelijk een meter buitenspel en werd teruggefloten. Bijl pakte in de absolute slotfase zijn tweede gele kaart door Bergwijn onderuit te halen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

PSV nu ?? Ajax 2018/2019 ??
Reacties

Ik had Glen Bijl nog meer een verlies gegund dan ons een overwinning. Helaas. Wat een genante vertoning weer. 1 van de laatste 9(!) wedstrijden gewonnen. Ik heb nog nooit voor het ontslag van een trainer geopperd, en ik ga het nou ook niet doen, maar eigenlijk kan het niet meer zo.

1 december 2019 om 22:08

Zou het behoorlijk egoistisch vinden als Mark nu niet zelf ontslag neemt. Dit kan je een ander toch niet aan doen.

2 december 2019 om 01:54

De gifbeker is nog lang niet leeg, pas als de achterstand op AZ onoverbrugbaar is, zal van Bommel ontslagen worden. Kost je volgend jaar CL voetbal.

1 december 2019 om 21:58

Dit sloeg vanavond natuurlijk weer helemaal nergens op he, snel Mark ontslaan voordat hij de ontwikkeling van toptalent in de weg gaat zitten.

1 december 2019 om 21:59

Al het gevaar over onze linker kant met de goal als hoogtepunt voor Sadilekje... haha zag hem onder de bal doorgaan als een f pupil.

1 december 2019 om 22:00

Gaat PSV Mark ontslaan of stapt hij zelf op? Wat dieptriest dit. Even naast dat PSV echt heel slecht (weer) gespeeld heeft is natrappen toch AL-TIJD rood?

Wat begin ik Brenet te missen zeg..

1 december 2019 om 22:14

V Bommel zal nooit zelf opstappen. Hij ziet gewoon echt niet dat hij het slecht doet. Hij zal vandaag ook wel weer dominant voetbal gezien hebben en vinden dat ze een overwinning verdienden.

1 december 2019 om 22:16

ja al vond ik het geen natrappen hij gaaf hem nog een extra tikje om er 100 procent zeker van te zijn dat hij zou omvallen dat is iets anders dan achteraf natrappen

1 december 2019 om 22:00

Waarom ga je het nu niet doen? Je benoemt het al zelf 1/9 gewonnen (ook nog eens moeizaam en met 1 doelpunt verschil). Geen idee in het spel, KKD spelers krijgen het volste vertrouwen en creatieve spelers worden kapot gemaakt door van Bommel. Het is los zand en Mark heeft duidelijk de groep niet meer onder controle.

1 december 2019 om 22:43

Hoewel je niet kunt ontkennen dat De Jong evenzeer verantwoordelijk is en dus net zo goed op de schopstoel zou moeten zitten, is het duidelijk dat Van Bommel niet is opgewassen om met deze matige selectie het tij te keren. Los van de vraag hoe geloofwaardig je als topclub bent als je je trainer met één zege in negen wedstrijden nog steeds in het zadel houdt, vraag ik me af bij hoeveel zeperds het Toon wél genoeg is. Wanneer gaan er bij PSV echt koppen rollen? Niet dat ik daar op uit ben of iets tegen Van Bommel of De Jong persoonlijk heb. Maar als je zo ijdel bent om zonder ervaring eindverantwoordelijkheid te willen nemen, mag je het ook voelen als je het klaarblijkelijk niet aankunt. Laat Van Bommel lekker een club als Willem II of Fortuna Sittard leiden, terwijl De Jong beter zijn netwerk kan opbouwen bij pakweg Den Haag of Heerenveen. In ieder geval is een topclub niet bedoeld als leerschool. In deze samenstelling doorgaan verkwanselt de topclub die PSV is en schaadt bovendien het Nederlands voetbal; als De Jong nog een dozijn miskopen in huis haalt en de spaarzame rotcenten van PSV erdoor draait gaat PSV Feyenoord achterna!

1 december 2019 om 22:01

Gefeliciteerd Mark! Echt knap een punt bij Emmen. En dit jaar zonder Luuk. Een wereldprestatie! Waarschijnlijk wordt volgende week je contract opgebroken en met 3 jaar extra verlengd!

1 december 2019 om 22:02

Ik vraag me dan af wie het zou over moeten nemen. Ik kan niet zo snel een Nederlandse coach bedenken. Kom je toch al gauw uit bij een buitenlander denk ik.

1 december 2019 om 22:04

Guus Hiddink!

1 december 2019 om 22:04

Op dit moment ben ik zelfs blij met maaskant

1 december 2019 om 22:10

Slutsky behouden voor de eredivisie!

1 december 2019 om 22:18

Jaap Stam

1 december 2019 om 22:39

En voor de langere termijn? Ik vind ook dat van Bommel eruit moet maar zie buiten Hiddink (die hooguit het seizoen wil afmaken) niet echt een geschikte kandidaat. Misschien Cocu terughalen? Zie hem na dit seizoen nog wel ontslagen worden bij Derby gaan ook niet zo heel goed

2 december 2019 om 09:27

Van Gaal. Hiddink. Misschien dat Emery wel zin heeft in een uitdaging :P

1 december 2019 om 22:06

Ik heb de wedstrijd niet gezien en kan het uit de tekst niet opmaken, maar wat heeft Glen Bijl dan precies gedaan om hem zo extra het verlies te "gunnen"?

1 december 2019 om 22:11

Gaf een tikkie na, weinig bijzonders

1 december 2019 om 22:08

Hij moet er gewoon uit. Ik ben normaal ook van het vertrouwen maar je kan als topploeg niet met een blok van 2 spelen. Je kan zo geen druk zetten en het de tegenstander moeilijk maken op eigen helft. Als je dan spelers hebt met de kwaliteiten voorin tik je dat zo weg. Maar MVB snapt dat kennelijk niet.

1 december 2019 om 22:33

Echt onzin dat je als topploeg niet met een blok van 2 kan spelen. Kijk maar naar Ajax. Het enige verschil is dat Ajax een capabele coach heeft en PSV niet.

1 december 2019 om 22:35

Nee het verschil is dat Ajax spelers 3 miljoen per jaar kan geven en PSV niet.

1 december 2019 om 22:44

Je springt van de hak op de tak.. Eerst zeg je "je kan niet met een blok van 2 spelen", dat kan zeer zeker wel, Ajax stond er vorig jaar zelfs bijna mee in de CL finale.. Dan geeft iemand een weerwoord en kom je ineens weer met spelers 3 miljoen geven. Ten eerste betaalde PSV tot pas geleden nog hogere salarissen dan Ajax (maar dat terzijde). PSV verliest punten tegen Emmen, Lask Linz, Willem 2 en Sparta en dan begin jij over salarissen van Ajax spelers. PSV moet gewoon van die ploegen winnen, met of zonder miljoenensalarissen..

1 december 2019 om 22:50

Vorig jaar speelde ajax ook op deze manier en toen waren er maar 2 spelers die aanzienlijk meer verdienden. Waarvan Blind ook nog uit eigen jeugd komt. PSV moet dit ook gewoon kunnen. We moeten niet doen alsof jullie een team hebben met alleen koekenbakkers. Er moet gewoon een frisse wind komen, want op dit moment is van Bommel niet het antwoord.

1 december 2019 om 23:14

Oke ik heb niet helemaal goed verwoord maar je moet Ajax niet vergelijken met PSV. Opstellingen zijn compleet anders, Ajax speelde ook geen 4-3-3. En waarom ik salarissen erbij haal is dat spelers die meer verdienen ook wat meer kundig zijn.

2 december 2019 om 00:57

Maar de middenvelders van PSV verdienen meer dan die van AZ...

1 december 2019 om 22:12

Dan doe ik het wel voor je. Van Bommel wegwezen. Liever gisteren dan nu!!
Ik kan een heel verhaal houden waarom, maar dan kan ik beter een boek gaan schrijven. Slechtste PSV-coach die ik heb gezien. En ik kijk al sinds jaren '80 , dus dat zijn er al heel wat geweest.

1 december 2019 om 22:25

Toivonen ga ik toch niet snel meer vergeten indd, zelden zo'n walgelijke slang op de NL velden gezien. Maar wel een speler die PSV nu wel heel erg goed zou kunnen gebruiken.

1 december 2019 om 22:42

Wat is dat toch met jou, dat je altijd iets negatiefs over een andere club moet zeggen. Die jongen had direct rood moeten krijgen idd, maar speelde verder erg goed. Het is toch schandalig hoe psv hier de 2e helft voor de dag komt. Nauwelijks over de middenlijn geweest, niet in staat om 3x naar elkaar te passen. Psv heeft een aantal grote problemen als deze situatie niet snel omgedraaid wordt. 1 geld van de aankopen baumgartl, Doan en Bruma verdampt, 2 geen CL voorrondes, 3 topspelers zullen willen vertrekken, 4 waarde van deze spelers zal enorm kelderen, 5 trouwe publiek zal zich steeds meer tegen het elftal, of trainer, gaan keren...er moet een trainer komen die niet vanuit defensive organisatie denkt, maar van een aanvallende organisatie. In dat elftal is geen plaats voor sadilek, Rosario, schwaab, Hendriks

2 december 2019 om 00:08

Waarvoor moest hij direct rood krijgen? Counter onderbreken is gewoon geel?

1 december 2019 om 23:33

Wat deed Bijl dan verkeerd? Gewoon één van de beste op het veld...

De eerste helft gaf mij weer wat hoop. PSV speelde aardig en ging terecht met 1-0 de rust in. De tweede helft begon en tot m'n verbazing stond Rosario er nog steeds in. Daarna heb ik een PSV gezien waar je alleen maar om kan huilen, zoals bijna heel het seizoen.mark je bent voor mij echt een PSV legende maar je krijgt de ploeg gewoon niet op de rails. Aub, trek deze conclusie zelf ook en stap op.. hou de eer aan jezelf.er zit gewoon geen enkele lijn in het spel, al die spelers op het veld doen maar wat. 0 idee.

1 december 2019 om 21:59

Van Bommel en John de Jong hoeven van mij niet meer in de bus terug te stappen. Het is echt PSV onwaardig en er staat een team dat geen constant niveau kan halen en niet in balans is. In de winter een nieuwe trainer die het aankomend half jaar europees voetbal kan veilig stellen en een TD die dan aankomende zomer weer aan de bak mag.

Wel een leuke pot voor de neutrale toeschouwer, vond Emmen zeker een leuke wedstrijd spelen. PSV moet zich schamen en van Bommel zal wel met excuses komen. Denk dat hij de rode kaart zal benoemen.

1 december 2019 om 22:02

Daar heeft hij dan terecht een punt, maar psv heeft ook gemazzeld bij de onterecht afgekeurde goal. Probleem ligt bij psv dieper dan de arbitrale beslissingen (terecht of niet), ik zie Van Bommel niet in staat dit proces om te draaien en begrijp zijn opstellingen niet.

1 december 2019 om 22:06

Hij heeft gelijk, maar wat mij betreft geen punt. PSV zou niet afhankelijk moeten zijn van een rode kaart in de 75e minuut, als het 1-1 staat in Emmen. De scheids had rood moeten geven, daarover ben ik het zeker eens, maar het is geen verklaring voor het puntverlies.

1 december 2019 om 22:09

Ik vond de (overigens schitterende) goal niet onterecht afgekeurd hoor. Zeker bij t andere beeld zie je duidelijk dat de speler Bergwijn (geloof ik) opzij en naar de grond trekt. Desalniettemin, ik ben volledig klaar met het huidige Psv. Er moet iets veranderen en ik heb echt heel erg sterk t gevoel dat vbommel niet meer de juiste man is.

1 december 2019 om 22:13

Het was gewoon een terecht afgekeurde goal. Ligt waarschijnlijk aan het feit dat je voor Ajax bent en die goal afgekeurd wilt zien.
On topic: PSV speelt een belabberde 2e helft en dit doet je de das om. Hoop dat dit het einde van MVB betekent want die vent is te eigenwijs om een trainer te zijn. Zitten nu weliswaar in een fase waar een hoop tegenzit. Maar hoe kan je in godsnaam zo'n serie bij PSV neerzetten. Bruma en Doan zijn in mijn optiek geen slechte spelers maar wanneer je ze gebruikt als MVB komen ze niet tot hun recht.

1 december 2019 om 22:13

Ik vond de goal net zo onterecht afgekeurd als dat de goal van psv onterecht goed gekeurd wordt. In de herhaling zie je duidelijk dat de keeper opzettelijk geblokt wordt in de 5.

1 december 2019 om 22:15

Ja klopt. In de beelden op normale snelheid leek het alsof Bergwijn zich gewoon makkelijk van de bal liet zetten, maar in de herhalingen zie je duidelijk dat hij echt wel flink wordt vastgehouden en naar de grond getrokken. Is gewoon een overtreding.

Daarnaast, ik denk dat de meeste spelers van PSV ook wel ff klaar zijn met het huidige PSV. Van Bommel moet gewoon plaatsmaken, het is gewoon niet te verdedigen wat er allemaal gebeurt. Sadilek, Rosario maar op blijven stellen bijvoorbeeld. Maar daarnaast denk ik ook dat hij gewoon geen grip heeft op deze groep en zij ook geen vertrouwen in hem...

1 december 2019 om 22:17

Onterecht afgekeurde goal? Kom op dit was toch gewoon een overtreding en ik had PSV liever zien verliezen. Weet nog dat jullie allemaal vooraan stonden om te benoemen dat er een overtreding op Veltman werd gemaakt bij die afgekeurde goal van Heerenveen. Dat was een vergelijkbare situatie. PSV verdiende hier niet meer dan 1 punt, rode kaart of niet..

1 december 2019 om 22:46

@PSVeruit030: zie nu de beelden terug, en je hebt gelijk moet ik zeggen. Bergwijn gaat wel makkelijk liggen, maar je ziet duidelijk dat hij aan het shirtje trekt.

1 december 2019 om 22:02

Vergis je niet hoor, Bommel is buiten het veld creatief genoeg om andere randzaken als excuus te gebruiken. Als zijn elftal binnen de lijnen zo creatief was als Bommel erbuiten hadden ze nu boven Ajax gestaan. On: Twee fantastische doelpunten helaas afgekeurd, Allebei terecht uiteraard. Vooral zonde voor die back van Emmen die nooit van zijn leven nog zo'n mooie goal maakt. Ben benieuwd of Bommel nog mag aanblijven maar gezien de afgelopen weken zou het me niets verbazen als het rustig blijft in Eindhoven.

Geluk met afgekeurde goal? Emmen had natuurlijk ook rood moeten krijgen. Desalniettemin, vermakelijke pot. Twee ploegen die er alles aan deden maar niet beter kunnen, het had veel weg van een degradatiekraker!

1 december 2019 om 22:05

Het is idd niet te geloven dat Bijl niet direct rood kreeg. Dit is gewoon natrappen. Zelfs de var wil helpen, maar zelfs met deze hulp deed hij niets. Daarbij was 3 minuten blessure tijd belachelijk weinig.

Gerbrands moet zich doodschamen als hij nu Van Bommel niet ontslaat. Als topclub maar 1x winnen in 9 westrijden kun je niet meer verkopen. Emmen was gewoon de bovenliggende partij de tweede helft, slechter kan het gewoon niet meer. Het kan best dat deze selectie matig is, maar van ploegen als Lask Linz, Willem II, Sparta, Emmen en nog zoveel meer niet winnen is onaanvaardbaar. Van Bommel is volledig gefaald

1 december 2019 om 22:00

Eens, je kan nu niet anders en als je dat wel doet dan geef je gewoon aan dat je PSV niet als topclub ziet als Gerbrands zijnde.

1 december 2019 om 22:15

In het topsportklimaat van Gerbrands mag je kennelijk in november al helemaal klaar zijn. Daar mag je kennelijk 1x winnen van de negen wedstrijden. Nu al zeven punten achter op AZ..... hoe bedenk je het.

Meteen ontslaan Van Bommel. Dit kan zo niet langer door. Zit totaal geen idee achter en wat zijn er ook veel matige spelers in dit elftal.maar de spelers verpesten het vandaag ook voor hun zelf. Moeten in de eerste helft al de 2e en misschien zelfs 3e maken. Doen ze niet. Slechte 2e helft en het wordt 1-1. Scheids, als de VAR je naar het scherm stuurt omdat hij het dus rood vindt en je geeft Geen rood voor wat Bijl doet, zelfs na het herzien van de beelden. Dan kan je beter stoppen met fluiten. 1000% rood is dat.

Mark van Bommel, ik heb enorm veel respect voor je op basis van je prestaties als speler van Psv. Maar als trainer... Rot alsjeblief vandaag nog op. En dan hoop ik dat je heel snel een nieuwe club vindt waar je je talentloze boezemvriendjes Rosario en Sadilek mee naartoe kunt nemen.

1 december 2019 om 22:14

Die speler op het middenveld van Emmen(Chacon dacht ik) is gewoon in alles een veel betere speler dan Rosario. Ik vind het dan verbijsterend dat van Bommel Rosario blijft opstellen terwijl hij elk duel er achter aan loopt te sjokken. Had nog liever Dante Rigo daar zien staan.

1 december 2019 om 22:18

Ach... Vorig jaar stond Rosario nog in het Nederlands elftal, zou van Bommel naar Bayern gaan en was het #tenhagout omdat Ajax heel slecht uit de winterstop kan een 7 punten achter stond op PSV. Het kan snel verkeren in het voetbal. Ik snap je frustratie maar weet niet of het ontslaan van van Bommel nou echt iets gaat oplossen...

1 december 2019 om 22:23

Snel verkeren wil ik het niet noemen. Volgens mij is dit bij PSV eigenlijk al aan de gang sinds de winterstop van vorig seizoen. Toen hadden ze af en toe nog het geluk dat Luuk er een in kopte. Nu zit alles wat tegen en win je maar 1 van de laatste 9 wedstrijden. Volgens mij zit er geen andere optie meer op.

1 december 2019 om 22:33

Ik verlang van een PSV-trainer momenteel maar vier dingen: 1. Strijdkracht terugbrengen in je ploeg na al die tegenslagen. 2. Nooit meer Sadilek als linksback. 3. Geen basisplek meer voor Rosario. 4. Geef Guti eens wat serieus vertrouwen. Dat gaat onder Van Bommel allemaal nooit meer gebeuren. Dan maar een andere trainer.

Precies waar ik op hoopte. De positie van Mark is eindelijk onhoudbaar geworden. Ik zit morgen met een fles champagne klaar.

1 december 2019 om 22:02

Als je hoopt op puntverlies van je club, om wat voor reden dan ook, dan ben je geen echte supporter!

1 december 2019 om 22:05

Dat is natuurlijk niet waar. Eenmalig puntverlies zou in dit geval wel eens op de lange termijn meer kunnen opleveren.

1 december 2019 om 22:06

Als supporter hoop je op hetgeen het beste is voor de club. Nu punten verliezen in Emmen, een andere trainer aanstellen en een nieuwe weg inslaan is op lange termijn beter dan maar aan blijven kloten met Van Bommel, wat een verschrikkelijke trainer is dat zeg. Hij zou een voorbeeld moeten nemen aan Slutsky die de eer gewoon aan zichzelf houdt

1 december 2019 om 22:09

Tuurlijk wel. Gewoon vooruit kijken. Een verlies vergroot de kans op een ontslag van van Bommel. Maar als jij wekelijks naar deze rotzooi wil kijken en je club blijft steunen omdat dat zo hoort, dan mag dat. Ik kan het in ieder geval al weken niet meer aan zien.

1 december 2019 om 22:10

Vanaf jongs af aan al in het stadion te vinden met mijn vader en tegenwoordig als ik niet hoef te werken ook in het stadion, mijn longen uit het lijf schreeuwende. Ik hoef me door jou niet te laten vertellen dat ik geen echte supporter ben. Mijn PSV hart huilt, 1 uit de 9 wedstrijden gewonnen en de onderliggende partij tegen FC Emmen. Geen idee in het spel, los zand, uit Europa, tweede plek al bijna uit zicht, in december al uitgeschakeld voor de titel en aankopen die niet renderen. Er moet verandering komen.

1 december 2019 om 22:13

Ik ben al ruim 30 jaar PSV-supporter. Ik zat in 1988 voor de eerste keer in het stadion en heb de afgelopen jaren maar een handjevol thuiswedstrijden gemist (en dan reken ik de beker- en Europese wedstrijden mee). Ik heb al genoeg crisissituaties meegemaakt. Maar ik heb nog nooit gehoopt op puntverlies. Uiteindelijk zijn trainers die komen en gaan maar bijzaken. Het enige wat echt telt zijn de punten.

1 december 2019 om 22:23

De punten tellen inderdaad en die gaan we zeker onder van Bommel niet meer halen. Er zit geen lijn in het spel, alles maar ook echt werkelijk alles moet van Malen, Bergwijn of Ihattaren komen. Rosario en Sadilek spelen als amateurs en staan week in week uit basis. De situatie met de keepers was amateuristisch gedaan door Mark en er is echt geen indicatie dat PSV opeens volgende week wel goed zal gaan spelen. In 2019 nog geen goede wedstrijd gezien van PSV.

1 december 2019 om 22:03

Wie moet er dan komen? Wie is er beschikbaar? Zou Fred Grim niets zijn met zijn aanvallend voetbal?

1 december 2019 om 22:06

Zet maar weer terug in koelkast, wanneer ontslaat PSV trainers tijdens het seizoen? Kan me niet veel herinneren.

1 december 2019 om 22:11

In 2013/2014 stond PSV na 16 speelronde op 20 punten en op de 10de plaats, men bleef vertrouwen houden in Cocu. Als de directie toen rustig bleef, bestaat er dan niet een goede kans dat het precies hetzelfde gaat nu? Ook toen was het seizoen verloren in december. Men hield de rust en klom na de winterstop langzaam uit het dal.

1 december 2019 om 22:13

Verschil is dat Cocu toen net begon als trainer en werkte met een piepjonge selectie waar geen tientallen miljoenen in waren geinvesteerd. Het verwachtingspatroon lag destijds (terecht) vele malen lager dan nu. Wat verder ook nog meespeelde is dat Cocu wel gewoon logische opstellingen maakte, goed kon opschieten met de verschillende culturen binnen de selectie, zichzelf op fatsoenlijke wijze in de media presenteerde en niet te beroerd was om in de spiegel te kijken.

1 december 2019 om 22:34

Wat betreft mindere selectie onder Cocu heb je zeker een punt. Maar goed, PSV heeft dan ook meer puntengehaald en heeft een betere uitgangspositie als destijds. Wat betreft de mislukte investeringen, daar moet je denk ik toch vooral John de Jong op aanspreken en niet de trainer? Ik vond dat Van Bommel vandaag een logische opstelling heeft gedaan, begrijpelijke wissels bracht en uiteindelijk vooral de dupe is van het feit dat hij in zijn hele selectie geen enkele fatsoenlijke linksback kan opstellen en dat ze voorin de eerste helft hun kansen hebben gemist. Ik vraag me af of het bijzonder veel uitmaakt of je Van Bommel eruit gooit, je mist nog steeds leiders in het veld en bent erg afhankelijk van countervoetballers voorin, terwijl achterin gewoon niet zoveel verdedigende kwaliteit aanwezig is. Tel daarbij de factor vorm op en je hebt een geweldig recept voor dit soort uitslagen.

1 december 2019 om 22:19

Mark blijft gewoon zitten. Toon heeft niet de ballen en de topsport mentaliteit (ondanks hij dit zelf wel predikt) om het te doen en van Bommel is te koppig om zelf op te stappen.

Sadilek kinderlijk eenvoudig onder de bal door en een slechte tweede helft zorgen ervoor dat je echt nog blij moet zijn als je AZ van de tweede plek kunt krijgen met zo'n achterstand. Vreselijk voetbalweekend weer

Grootste verliezer van deze weekend is utrecht als je gwn ging winnen van rkc stond je 2 punten van plek 3 nu 5 punten en ben je ingehaald door willem 2 heerenveen en Heracles

Eerste helft prima. Moet je 0-3 voor staan. Helaas weer veel kansen missen en daardoor deksel op de neus en 1-1. Wel een leuke pot. Had alles.

Hoezo geluk? Het was gewoon een duidelijke overtreding. Als Higler meteen floot was er niks aan de hand

Eerste helft prima. Moet je 0-3 voor staan. Helaas weer veel kansen missen en daardoor deksel op de neus en 1-1. Wel een leuke pot. Had alles.

Altijd moeilijk FC Emmen uit.

Wat een afgang weer voor PSV om van Bommel aan het roer te laten, wissels en opstellingen kunnen niet.

Wat nou geluk met afkeuren van die goal? Gewoon overduidelijke overtreding die deze waardeloze scheids weer eens niet zag. Wat een kut prestatie van PSV weer ook. Helemaal klaar mee.

Schaam je diep PSV, uiteindelijk mag je in je handjes knijpen met een punt. Onterecht gelijk spelen Emmen uit is ook knap. Eerste helft was nog redelijk. Tweede helft was wederom om te janken, hoe kan je zo veel verschil hebben tussen 2 helften (alweer). Wat een slappe hap is dit zeg. Bah bah. Emmen had uiteindelijk meer verdiend.

Dit was echt gewoon te verwachten. Dit zijn die zaadpotjes waarbij het veel te moeilijk is ik de motivatie te vinden blijkbaar. Neemt niet weg dat ze zich kapot mogen schamen

1 december 2019 om 22:06

Tja die motivatie kunnen ze enkel midweeks in de Champions Lea.... oh wacht, daar spelen we niet eens.... Ze mogen potverdikkie wel eens beseffen waar ze staan en wat er van een PSV verwacht wordt!!!!

Poeh, einde verhaal v Bommel? Zijn trainers voor minder ontslagen. Knap overigens van Emmen, speelden zoals het hoort in elke pot die je kunt spelen, met durf, passie, alles geven. Ik zie zo vaak dat clubs maar half hun best doen, zeker tegen topclubs. Complimenten aan Emmen en Psv; stel een kaal/kalende trainer aan!

Oh oh wat was het weer slecht. Als Bommel nu niet weg gaat dan weet ik het ook niet meer. Dit is beschamend dat je al in december bent uitgeschakeld in europa en voor het kampioenschap. Pff echt erg dit.

1 december 2019 om 22:02

Weet je waar ik van schrok? Van Dumfries die net zei dat ze "met opgeheven hoofd weg kunnen gaan". Hoezo met opgeheven hoofd?

1 december 2019 om 22:11

Hij zij volgens mij met opgeheven hoofd verder gaan. En ja die uitspraak kun je raar oppakken, maar het was vrij duidelijk wat hij bedoelde. Dumfries is wel de laatste speler bij wie ik twijfel over zijn mentaliteit.

1 december 2019 om 22:31

Ik twijfel niet aan zijn mentaliteit, maar je kan als topploeg niet met opgeheven hoofd weggaan uit Emmen als je daar niet wint.

1 december 2019 om 22:37

Ja het is echt verschrikkelijk. Hoe kan je als Psv zo voor de dag komen. Bij Emmen notabene. Heb er geen woorden voor. En dan zo.n uitspraak is natuurlijk ongelukkig maar dan moet je dat soort uitspraken uit de weg gaan.

1e helft speelde PSV geen eens zo slecht, zelfs Thomas en Rosario haalde een voldoende. Maar dan alsnog, op die drie van voren zit er zo weinig voetbalvernuft in, letterlijk alles moet bij hun beginnen en eindigen. Geen andere speler splijt iets open of speelt eens een speler (dmv een pass) uit. Als dan de drie cowboys niet thuisgeven, die waren alle drie dramatisch, dan is PSV ook tegen Emmen kansloos.

1 december 2019 om 22:02

Het ia vooral dat er helemaal geen druk wordr gezet. Sporadisch door 1 a 2 man en niemand doet mee.... de helft loopt naar voren de helft naar achter. Twee passes en je bent hele middenveld over.

Wat een ploeg dat Emmen, dat niveau dat ze tikte ik de tweede helft was hoog! Van Bommel is nog meer onder druk nu, zullen ze hem toch ontslaan? Blijft jammer als clubicoon zijnde, maar dat zijn de wetten van het voetbal.

Tsja, hoelang ga je van Bommel nog handhaven. Hij blijft zijn vriendjes zoals Sadilek opstellen en wie laat hem hier weer vallen? Precies Sadilek. Schandalig verval tussen de eerste en de tweede helft. Malen en Bergwijn zijn terug en er is niks veranderd aan hoe breekbaar deze ploeg is. Dit ligt aan de trainer die er geen lijn in krijgt. Je speelt tegen FC Emmen en je wordt na rust weggetikt.

Schandalig dat PSV moet leunen op jonkies als Malen, Gakpo, Bergwijn en Ihattaren. Wat een ongelooflijk matig aankoopbeleid. Een inconsistente winger van Groningen, een onervaren centrumverdediger uit de 2e divisie van Duitsland, en nóg een winger (waar je er zelf al 4 van hebt) die overal mislukt is. Schandalig.

1 december 2019 om 22:02

Bizar he. Bergwijn moet een key player zijn maar als de enige twee spelers die ook kunnen voetballen twee broekies zijn kom je nergens. Laat staan dat de beperkte verdediging en middenveld de aanval überhaupt bereiken.

1 december 2019 om 22:04

Ja en je laat ervaren krachten als Guti en Pereiro, die voor hun landenteams uitkomen, lekker op de bank zitten....

Psv heeft geluk dat de 1-0 telde was duidelijk overtreding. Keeper heeft een beschermde status in de 5 meter als hij gehinderd wordt bij het maken van een redding is het altijd een overtreding. Behalve vandaag. Maar goed niet de enige fout van de arbiter vandaag ongelofelijk dat bijl geen rood kreeg, die van malen was ook op het randje..

Leuke pot en een terecht gelijkspel, de eerste helft was voor PSV en de tweede helft voor Emmen. Beide ploegen zullen vooral balen van de 2 verliespunten, hoewel Emmen momenteel meer heeft aan een punt dan Psv.

Psv heeft geluk dat de 1-0 telde was duidelijk overtreding. Keeper heeft een beschermde status in de 5 meter als hij gehinderd wordt bij het maken van een redding is het altijd een overtreding. Behalve vandaag. Maar goed niet de enige fout van de arbiter vandaag ongelofelijk dat bijl geen rood kreeg, die van malen was ook op het randje..

Echt bizar wat er met mijn club aan de hand is, heb er geen woorden voor. Van Bommel is altijd mijn jeugdheld geweest maar dit gaat zo echt niet langer. Het probleem zit echter dieper dan alleen de trainer. Overigens; laat die Higler aub nooit meer fluiten. Dan heb je een VAR en dan nog geef je geen rood. Is totaal geen excuus voor het resultaat van vandaag maar als je dit niet ziet ben je volstrekt incapabel.

Kan aan mij liggen maar vonden jullie ook dat er een groot gebrek aan inzet was bij PSV? Iedereen, van de aanval tot aan de verdediging was lekker rond aan het sjokken in de tweede helft. Laat nou eens zien waar je vandaan komt man! Je bent PSV!..

1 december 2019 om 22:04

Jij hebt het over sjokken, Dumfries heeft het over een opgeheven hoofd. Ik wist niet wat ik hoorde.

Van bommel per direct ontslaan hij had een aandeel in de slechte aankopen het slechte spel en hij kan de spelers niet meer motiveren/beter maken. dus hij moet ruimte maken voor een nieuwe trainer

Was natuurlijk gewoon rood voor natrappen en dan had ik PSV wel zien winnen. Maar eerlijk is eerlijk, de tweede helft was Emmen gewoon beter. Ongelooflijk dat dat mogelijk is. VBommel nu toch echt weg?? Of heeft ie nog een paar smoesjes klaarliggen?

1 december 2019 om 22:02

Ja, maar dat je een rode kaart nodig hebt om van Emmen te winnen? Laat ze voorlopig maar lekker aanmodderen, dan worden er wellicht eens acties ondernomen.

2 december 2019 om 09:26

Dat is wel een realistische reactie. Want inderdaad zo wil je ook niet winnen van Emmen. Tenzij je andere wedstrijden wel goed speelt en meedoet om de top. Nu denk je eerder, ja je verdient het geluk ook niet zo. Weet niet of er actie ondernomen gaat worden btw, denk dat van bommel blijft zitten want die heeft al een aantal weken de kans om weg te gaan.

Ach, mijn emotie is allang stabiel wanneer het om resultaten van PSV gaat. We mogen nog alle energie steken om de derde plaats vast te houden. Ik snap echt niet meer wat er van dit PSV de bedoeling is... Met Guti en Pereiro heb je 2 sterk creatieve middenvelders, maar die mogen enkel de bank verwarmen. De goal van Emmen valt wederom doordat een back die geen back is, weer eens lucht staat te dekken. Worden we er radeloos van? Ja dat zeker!

Ik vind het wonderbaarlijk hoeveel ruimte PSV weggeeft en op welke afstand men verdedigt; je ontsnapt nog aan de 2-1. Maar goed, dat heeft natuurlijk mede te maken met de huidige vormcrisis. Benieuwd met welke excuses van Bommel dit keer komt. Als Ajacied zijnde vind ik dit natuurlijk helemaal goed, maar voor de spanning is het toch beter als MvB gauw weg is daar, want hij krijgt dit echt niet meer aan de praat. Talent genoeg bij onze Eindhovense vrienden.

Geluk? Was overduidelijk een overtreding. Emmen heeft geluk dat ze de 90 minuten met 11 man op het veld mochten staan.

1 december 2019 om 22:06

Het is toch triest dat je een rode kaart nodig zou hebben om te kunnen winnen van Emmen? Los van het feit of het al dan niet rood was.

1 december 2019 om 22:10

Daar heb je ook helemaal gelijk in. Vindt de titel gewoon raar aangezien een terecht afgekeurde goal geen geluk is, en dat Emmen wel goed wegkomt met een niet gegeven rode kaart. Los van dat lag het ook aan PSV en was de 2de helft echt om te janken.

2 december 2019 om 00:54

Tja je kunt bij de doelpunt van PSV ook een vraagteken zetten, dus dat strepen we maar tegen elkaar weg. Je kunt wel andere conclusies trekken, dit weekend lwas niet het weekend van teams waar meer van verwacht werd. Ajax won dan wel, maar stond in de rust achter, Utrecht verloor van RKC (de nummer laatst)) AZ won nipt van VVV net als Feyenoord van Pec. Kortom clubs waarvan de verwachtingspatroon hoog is lieten niet veel zien. En dat Emmen geen CL team is dat hoef je hun zelf ook niet te vertellen maar staan wel weer (verdiend ) hoger dan een Rkc, VVV of Pec.

Pffff... PSV mag ook nog van geluk spreken, want Emmen was over het geheel echt de betere. Wat een armoede zeg! Schwaab, Viergever, Sadilek, Thomas, Rosario... het houdt allemaal niet over. Stuk voor stuk spelers die bij pakweg FC Groningen, PEC Zwolle of Willem II echt niet zouden opvallen, laat staan zich onderscheiden voor promotie richting topniveau. Intussen speelt Armando Obispo moeiteloos mee met Vitesse, blinkt Mauro Junior uit bij Heracles en laat Niklas Laursen bij Emmen vanavond nog zien waarom hij niet onder doet voor Doan... Onverklaarbaar hoe De Jong zijn technische keuzes heeft gemaakt, en er ook nog mee wegkomt. Ik zeg niet dat Van Bommel vrijuit gaat in de malaise - verre van zelfs - maar dat John de Jong hem niet helpt bij het opzetten van een veelbelovende trainerscarriere lijkt me duidelijk. Is nog zacht uitgedrukt trouwens, want ik vrees dat Van Bommel het einde van het seizoen niet gaat halen. Als het volgende week tegen Fortuna Sittard ook misgaat - en waarom niet? - wil het Philips Stadion koppen zien rollen en is Van Bommel als eerste aan de beurt. Hopelijk is Gerbrands dan ook een vent en geeft hij De Jong ook een hand.

Tsja ik heb dit zo uit het hoofd 3x eerder meegemaakt. Onder Rutten, Cocu, en nu van Bommel. Alle keren zat PSV in een overgangsfase en werd er teveel gegokt op de jeugd. Zie hier ook een karakterloos elftal zonder leiders. Bij de minste tegenslag in totale paniek. Dit gaat zich echt niet oplossen met een andere coach, er móét ervaring ingekocht worden. Overigens had ik hier een gelijkspelletje ingecalculeerd dus ik vind het niet eens meer een schande. Dit elftal in deze fase heeft alle geluk van de wereld nodig om tegen een stug en georganiseerd Emmen in de kou te winnen. Dat is de realiteit van het huidige PSV. Dramatisch, ja. Onbegrijpelijk, nee.

Alleen de tweede helft gezien en Emmen was een klasse beter. Verbijsterend om te zien hoe PSV makkelijk ruimte weggeeft. Het is totaal geen team.

Dat we in zon abominabel seizoen maar 4 punten van plek 3 staan is te zot voor woorden. Dat psv met zon voorhoede zo weinig voor elkaar krijgt, vind ik wel knap.

Van Bommel kan beter de eer aan zichzelf houden en wegwezen. Waar hij vorig jaar nog de toptrainer en het tactische meesterbrein acteerde, is hij dit jaar toch echt door de mand gevallen. Wat een drama, PSV is overgeleverd aan invallen van de drie jongens voorin.

Bommel wegwezen , slapjanus
Twee seizoenen verkloot door jou.
Toon dit is wat je noemt topsport klimaat!??

Waarom laat hij Pereiro niet invallen ? Was van Bommel bang dat hij weer zijn ongelijk zou bewijzen en weer zou scoren ? Er is totaal geen peil te trekken op het wisselbeleid van van Bommel.

1 december 2019 om 22:20

Pereiro hoort net als Guti gewoon basis te spelen! Die spelers hoor je niet als wissel in te brengen, je moet ermee starten!

Wat mij vandaag opviel is dat de jongens die moeten opstaan voor PSV helemaal niets maar dan ook niets klaar gespeeld hebben. Malen die letterlijk de hele wedstrijd zit te malen en zeiken op van alles en nog wat. Bergwijn heeft zo nu en dan een bevlieging maar als dit zo doorgaat dan is er echt geen topclub die hem gaat halen. Het is 1 van de 4 wedstrijden goed. Dat is simpelweg te weinig. Wat me ook opviel dat van Bommel het echt niet meer weet en voelt dat de spelers niet meer voor hem willen vechten. Ook al speelt van Bommel nog zo mooi toneel dat het allemaal wel goed komt maar het zit er niet meer in.....

Wat een aanfluiting weer van Psv, er is helemaal niks meer over van het Psv... denk dat het zeker te maken heeft met het aankoopbeleid van dit seizoen .. geen 1 speler wie gekomen is een versterking...

1 december 2019 om 22:22

Ach dat valt nog te bezien. Stel Pereiro en Guti op en je kunt er een Doan prima bij zetten.
Ik heb al vaker aangegeven dat het middenveld te weinig creatieve ondersteuning aan de aanval geeft en dat zie je terug in kansen en goals. Pereiro en Guti kunnen gewoon geweldige pasjes geven, maar die zijn qua vertrouwen helemaal vernacheld.

De arrogantie van van Bommel is afgestraft. Met Sadilek op zijn verkeerde positie en Thomas op het middenveld vraag je gewoon om problemen. Daarnaast vind ik dat Unnerstall ook wat beter kan presteren, maar misschien heeft hij nog niet genoeg wedstrijdtempo opgebouwd.hij heeft 2 klasse linksbacks meestal op de bank zitten, Toni Lato en Olivier Boscagli (nu geblesseerd). In Bruma en Baumgartl is er enorm veel geld gespendeerd net zoals andere aankopen, maar die presteren niet goed genoeg. Ik denk niet dat het ligt aan de aanpassingstempo, maar meer de manier waarop Van Bommel wilt dat PSV speelt. Zijn tactieken zijn niet veranderd/verbeterd en daardoor liet Emmen zich tonen. Het is toch belachelijk dat jongens zoals Malen die het een tijdje geleden heel goed deed, opeens matig presteert.ik zou zeggen, een nieuwe linksback erin, Zoet terug, Guti op het middenveld en Mark van Bommel Out!

Zoals Albert Einstein zei: “Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results.”
Vasthouden aan spelers die het niet brengen, terwijl je een paar fantastische spelers op de bank laat? Gaat echt helemaal nergens meer over...

1 december 2019 om 22:22

Lato en Guti zijn geen slechte spelers om eerlijk te zijn. Misschien kunnen zij het proberen

1 december 2019 om 22:23

En Pereiro niet te vergeten...

Een topclub in verval nu punten laten liggen bij Emmen uit altijd lastig.

Spelers en elftal bij PSV lijken per week slechter te worden. Je kunt als directeur je kop in het zand steken en maar hopen dat op enig moment de knop zal worden omgedraaid, maar je kunt ook te lang doorgaan op de verkeerde weg. Vanwege alle opmerkingen die er na een paar wedstrijden zonder winst werden gemaakt - men ging er van uit dat de zwakke periode snel zou eindigen - is het nu o zo moeilijk om schuldigen aan te wijzen, en daarop actie te ondernemen. Het zou in tegenspraak zijn met wat eerder door Gerbrands werd gezegd, om nu opeens de Jong en/of van Bommel opzij te schuiven. Maar er is een gezegde dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken. Dus blijf maar hopen en bidden in Eindhoven. Na een regenbui zie je soms zo maar de zon;-)).

Zelfs met dit materiaal kun je toch een betere basis neerzetten; Unnerstall - Dumfries, Schwaab, Baumgartl, Viergever - Guti, Ihatarren, Pereiro - Bruma, Malen, Bergwijn.

Wat een k*t seizoen.

Wat is er aan de hand met PSV joh? Verliezen ze zo ook van GVVV? Hoelang moet dit nog doorgaan?

Dan sta je in de sterkste opstelling met dit resultaat??? Van Bommel is echt het spoor bijster. Waarom niet Pereiro er in. Ben benieuwd wat de directie nu gaat doen.

Ik hoop dat Arnesen heeft opgelet, ik zeg het niet snel van een speler die bij een kleine club in de Eredivisie speelt maar die Pena is echt een heerlijke speler die zou ik graag bij Feyenoord zien, prachtige techniek en creatief en laten we dat nou net missen.

Ik heb de oplossing: ze hoeven maar 1 transfer te doen in de winter: Arias terughalen voor de diepgang. Hendrix, Rosario , Bruma laten banken. GK: Unnerstall LA: Viergever CV: Schwaab CV: Baumgartl RA: Arias CM: Dumfries CM: Afellay LAM: Malen CAM: Ihataren RAM: Bergwijn SP: Lammers. Dumfries als breker en dekker en de rug van Afellay vrij houden centraal midden. Arias en Viergever op de flanken met diepgang. Schwaab z’n inspeelpass. Afellay en Mo de creas en Bergwijn en Malen de snelle technische flanken. Lammers als alleskunner!

1 december 2019 om 23:08

Viergever met diepgang? Nee, dat valt echt wel mee. Dumfries op het middenveld? Sorry, maar waarom zou je dat ooit willen. Is misschien wel de meest onrustige voetballer die ik ooit gezien heb. Die moet je echt niet op zo'n belangrijke positie willen hebben staan.

Wat heeft die Higler zijn naam weer waargemaakt. De overtreding van Glen Bijl op bergwijn, waarna hij zelf scoorde kon Higler zelf toch zien. Hij stond op 2 meter afstand! Hij vindt het niks, om vervolgens met de VAR het toch af te keuren. Denkt hij zelf niet, ik stond net op 2 meter afstand, hoe kan ik dit niet zien?dan de andere overtreding van Glen Bijl, dit keer op Malen. Als je dit niet ziet als scheidsrechter. man man man... Bijl kijkt niet eens naar de bal en haalt vol het laatste been onderuit. Tot slot mocht Emmen wel erg veel overtredingen maken zonder kaart, Higler heeft juist in andere wedstrijden gefloten waar hij al eerder een kaart trok voor dezelfde overtredingen. Als hij op dezelfde manier floot stond er niemand meer op het veld. Niets zo irritant voor een voetballer als je niet weet waar de grens ligt.wat mij betreft mag hij zich volgende week melden in de Kkd.

Die Bijl speelt al twee seizoenen boven het niveau van Emmen. Het enige nadeel is dat hij te veel kaarten pakt... Hij zou zeker niet misstaan bij een Heerenveen, Utrecht, Groningen etc...

Weet iemand of die Glenn Bijl een zoon is van Pieter Bijl? Die kwam ook uit het hoge noorden en heeft enkele jaren bij Fc Utrecht gespeeld.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren