Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Matthijs de Ligt laat trainingskamp Ajax schieten na akkoord

Laatste update:

De transfer van Matthijs de Ligt naar Juventus lijkt steeds dichterbij te komen. De Telegraaf meldt vrijdag dat de centrale verdediger van Ajax niet meegaat op trainingskamp richting Oostenrijk. De Ligt, die al enige tijd in verband wordt gebracht met de Italiaanse kampioen, mag thuisblijven om de miljoenentransfer af te ronden.

De Telegraaf meldt tevens dat beide clubs akkoord zijn over de vaste transfersom, die rond de zeventig miljoen euro zou liggen. Momenteel wordt het papierwerk omtrent de overgang afgerond. De Ligt tekent een vijfjarig contract in Turijn, met een jaarsalaris van twaalf miljoen euro. Het eerste bod dat de Italiaanse grootmacht neerlegde in Amsterdam bedroeg naar verluidt vijftig miljoen.

Juventus belegt op korte termijn een trainingskamp in Azië en wil De Ligt hoe dan ook meenemen. Bij la Vecchia Signora leefde de hoop dat de Ajacied aankomend weekeinde zou kunnen worden gepresenteerd, wat nu ook lijkt te lukken, daar de transfer in een stroomversnelling is geraakt. De international van Oranje meldde zich maandag nog gewoon bij Ajax voor de voorbereiding op het nieuwe seizoen, maar een langer verblijf in Amsterdam is dus uitgesloten.

De Ligt beschikte bij de regerend landskampioen nog over een contract tot medio 2021. De kopsterke verdediger werd in de afgelopen periode ook meermaals gelinkt aan Barcelona, waar Frenkie de Jong zijn loopbaan vervolgt, en Paris Saint-Germain. Zaakwaarnemer Mino Raiola sprak met beide grootmachten, maar tot een deal leidde dat niet. Juventus lag al enige tijd in poleposition en lijkt er nu definitief in geslaagd om De Ligt aan de club te binden.

Vind jij Juventus een goede club voor Matthijs de Ligt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eindelijk een keer iets dat concreet ergens op gaat lijken, ipv de oneindige geruchtengang van de laatste tijd.

12 juli 2019 om 16:24

Nu is het eindelijk voorbij. Elke dag 3 artikelen lezen over de ligt maar langzamerhand gaat er een nieuwe transfersoap komen in de vorm van neymar.

12 juli 2019 om 16:26

En zo zal er elke keer weer een nieuwe soap zijn, hoort erbij.. Hierna zal het misschien gaan over Bergwijn, Ziyech, Lozano, Berghuis..

12 juli 2019 om 16:28

Die paar centen meer maken niks uit. Bedrag is toch al absurd te veel. En die jongen kiest uiteindelijk toch voor zijn portemonnee. En die van de zaakwaarnemer. De rest zal ze worst zijn.

12 juli 2019 om 16:30

Ziyech is eigenlijk de meest voor de hand liggende maar als hij sevilla al afwijst vanwege het niveau dan gaat hij waarschijnlijk blijven.

12 juli 2019 om 16:49

Als die echt voor zijn portemonnee had gekozen, dan was die denk ik niet naar juventus gegaan hoor. Dit is sportief (naast manchester city misschien), de beste keuze die die kan maken. Maar types zoals jij zijn graag populistisch en roepen maar wat in de ruimte. Had die van jou naar Barcelona gemoeten, om daar misschien de bank warm te gaan houden? Of naar PSG spelen in een matige competitie als Frankrijk en als je naar een andere club wilt, dat zij je alleen laten gaan bij een onmogelijk bedrag?

12 juli 2019 om 17:08

Absurd te veel??

12 juli 2019 om 17:18

Kiest voor zijn portemonnee? Welke club had hij volgens jou naar toe moeten gaan dan?

12 juli 2019 om 17:32

Welke club had dan meer dan 12 miljoen per jaar betaald?

12 juli 2019 om 17:48

@kleinegeneraa7

"als die echt voor zijn portemonnee had gekozen, dan was die denk ik niet naar juventus gegaan hoor. "

Natuurlijk heeft hij voor zijn portemonnee gekozen. Dat is de enige reden om iemand als Raiola in te huren. Maar het is natuurlijk zijn goed recht om voor zijn portemonnee te kiezen. Het is zijn talent, dus mag hij ook zelf kiezen onder welke voorwaarden en aan welke club hij dat talent verkoopt.

12 juli 2019 om 17:52

Ik denk dat er meerdere clubs hetzelfde of meer hadden betaald als ze niet ook nog eens 20% richting Raiola hadden moeten betalen. Die heeft regie naar deze transfer wel precies zo gedaan zoals hij het wilde.

12 juli 2019 om 18:27

Dat heeft toch niks te maken met zijn uiteindelijke clubkeuze? Als ik de keuze had tussen zaakwaarnemer die voor mij betere primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden kan regelen, dan zou ik dat ook meteen doen. Of ga jij liever bij dezelfde club voetballen met slechtere voorwaarden? Er wordt al snel geroepen 'ja hij kiest voor zijn portemonnee', maar in zo'n contract staan echt wel meer dingen dan alleen het salaris hoor. Een voorbeeld: als je de geruchten moet geloven (wat ik dom vind, aangezien het alleen maar geruchten zijn), dan heeft die nu een afkoopsom van 150 miljoen. Stel het zou echt zo zijn, dan zou ik dat als speler ook liever hebben, dan een afkoopsom met een astronomisch bedrag. Zo zijn er nog meer dingen die in contracten worden behandeld en dat heeft Raiola dus goed voor hem geregeld. Dan heb ik liever een Raiola die stevig in zijn schoenen staat ipv een lichtgewicht waardoor je minder verdient (bij dezelfde club) en je vast zit aan een onbetaalbare afkoopsom.

12 juli 2019 om 16:27

Dom dom dom van Overmars dit!

Volgens De Telegraaf is Ajax akkoord gegaan met het bod van Juventus 75 miljoen inclusief bonussen. Dus 70 miljoen vast en 5 miljoen bonussen.
Overmars heeft zich laten piepelen door Raiola en Juventus!
Hij had minimaal 75 miljoen vast moeten eisen plus meer bonussen (minimaal 10 miljoen) en een doorverkooppercentage (minimaal 10%).
Ik ben best wel teleurgesteld in Overmars met deze deal!

Nu dan maar gauw Edson Alvarez, Lyanco of Fosu Mensah halen als de vervanger van De Ligt.

12 juli 2019 om 16:35

Als dit inderdaad klopt dan ben ik ook zeer teleurgesteld in overmars. Ja het is veel geld, maar hij is meer waard.

12 juli 2019 om 16:37

Je moet niet zo zielig doen. Overmars had schijnbaar vorig jaar nog beloofd dat ie voor 50 mil weg mocht. Dat ze er nu alsnog 75 voor krijgen is alleen maar mooi. Nog steeds een mega bedrag! Bepaalde Ajax supporters zijn echt enorme geldwolven geworden, zien overal dollartekens, wat er zou zijn afgesproken of wat het beste is voor Mathijs interesseert geen hond dan ineens. Warm gevoel zal een jongen van de club daar aan over houden met dat soort supporters. Triest hoor.

12 juli 2019 om 16:43

Dat is gewoon onzin geweest van Raiola om de transfersom lager te krijgen.
Maar ik weet zeker dat 75 miljoen gewoon een koopje is voor het grootste verdedigende talent ter wereld in zijn leeftijdscatgorie. Bovendien Golden Boy en op 19 jarige leeftijd al halve finale CL bereikt en finale nations league met Oranje. En de dubbel gepakt met Ajax. 75 miljoen is gewoon te weinig in de huidige transfermarkt voor zo'n uitzonderlijk toptalent. Hier had Ajax zeker meer voor moeten krijgen.
Na twee seizoenen is hij alweer minimaal 150 miljoen waard.

12 juli 2019 om 16:45

Dat van die 50 miljoen is naar buiten gebracht door Raiola, niet de meest betrouwbare bron in mijn boekje...

12 juli 2019 om 16:47

@Panerai, grappig hoe je dit nieuws van De Telegraaf wel als waar aanneemt, terwijl je ander nieuws (zoals over Bergwijn) als onwaar beschouwde. Overmars heeft nooit bevestigd dat die afspraak was gemaakt. Alleen De Telegraaf meldde dat.

12 juli 2019 om 16:48

Bergwijn mag niet weg voor onder de 40 miljoen volgens jou, en dan zijn Ajax supporters geldwolven? Bergwijn heeft internationaal nog helemaal niks gepresteerd. De Ligt is het talent in zijn leeftijdscategorie. 75 miljoen vast is gewoon een bodemprijs.

12 juli 2019 om 16:53

Ik denk niet dat hij zich bezig houd met meningen van supporters. Hij volgt lekker zijn eigen weg. Want de media vond het ook maar niks dat hij niet voor Barca gekozen heeft. De Ligt doet lekker wat hij wil. Maar inderdaad sommigen zijn een beetje doorgeslagen hier. Al kan ik er wel om lachen net zoals ik hard moet lachen om mensen die zich daar weer aan storen zoals jij 😗

12 juli 2019 om 17:01

Een bodemprijs? Really? Hij komt maar uit de Eredivisie he. Ja, hij heeft CL ervaring en is international, maar hij is en blijft een verdediger; die vertegenwoordigen minder waarde. Zolang je je als verdediger niet op constant niveau in de PL, Bundesliga, Liga Santander, etc. bewezen hebt, ga je echt niet veel meer opleveren dan dit. Toen Van Dijk naar Liverpool ging was de transfermarkt ook al aardig opgeblazen en die ging voor 10 miljoen meer, is nog steeds een dikke klasse beter imo en De Ligt moet eerst maar eens gaan bewijzen dat ie dat niveau ooit gaat aantikken; iets wat niet kan bij Ajax. Dacht je echt dat Overmars hem zou laten gaan voor 75 als ie weet dat ie er minstens 100 miljoen uit kan halen?

12 juli 2019 om 17:03

Oeee die enkele miljoenen meer maken echt verschil zeg. Alsof je wat van dat geld zal krijgen. Nu snel alvarez halen inderdaad.

12 juli 2019 om 17:15

Ja, really. Lucas gaat naar Bayern voor 80 miljoen. Is Lucas net zo goed als van Dijk? Die jongen van Benfica gaat voor 126 mil naar Atletico. Is weliswaar een aanvaller, maar heeft pas een half jaartje iets gepresteerd. De Ligt heeft in mijn ogen een marktwwaarde van +- 90 miljoen. Bovendien is de Ligt pas 19, en kan hij nog 12 jaar mee op topniveau.

12 juli 2019 om 17:18

Enkele miljoenen meer? Had wel zo'n 25 miljoen meer kunnen zijn. Een aardig bedrag dat Ajax niet had moeten laten schieten.

12 juli 2019 om 17:22

Teleurgesteld in Overmars. Hou op hoor.

VVD is met 84,5 miljoen de duurste verdediger, wat ook nog eens een binnenlandse transfer in de PL was. Matthijs speelt in de Eredivisie en de enige die aan zijn persoonlijke eisen wou voldoen was Juve. Dus er waren geen andere partijen, waardoor Ajax in een mindere sterke onderhandelingspositie zat.

En dan verwachten sommigen dat Overmars er een deal uithaalt van 90 miljoen of meer. Alsjeblieft zeg.

12 juli 2019 om 17:25

@panerai, wat triest is, is dat jij die dikke pizzabakker op zijn blauwe ogen gelooft. Als er namelijk een een geldwolf is, is dat die pizzabakker. Dat kan je destilleren uit de verhalen die er uitlekten in deze transfersoap. Hij heeft zulke achterlijk hoge eisen voor zichzelf(11 miljoen bonussen en doorverkooppercentage) en de Ligt(12 miljoen per jaar) gesteld, dat clubs als Psg, die bereid waren veel meer dan 70 miljoen te betalen, zijn afgehaakt.

Het is zo transparant waarom je dit doet, ook het afzeiken van supporters. Zielig dit! De Ligt is namelijk een uitzonderlijk talent waar er maar een van is, en waar een absolute topclub zijn hele voetballeven plezier van kan hebben, In dit geval dus voor dus een habbekrats in deze op holgeslagen transfermarkt. Ajax heeft de Ligt en FdJ voor bijna net zoveel verkocht als Benfica Joao Felix. Te absurd voor woorden en echt veel te weinig. De Ligt en FdJ hebben zich vorig seizoen bewezen in de CL; dat moet die Felix nog doen.

12 juli 2019 om 17:32

Zeer slecht onderhandeld. grootste talent, leider etc. Ajax heeft het geld niet nodig etc. etc. Ze konden makkelijk de deal rekken zodat Juve zenuwachtig zou worden. Iedereen prijst Overmars, maar lijkt wel of hij het helemaal verleerd is het onderhandelingsspel!

12 juli 2019 om 17:34

Hoezo dom? Misschien overschatten veel mensen hier de markt en was dit het uiterste. Haakte Juventus af dan zou de Ligt blijven en volgend jaar minder opbrengen met een eenjarig contract.

12 juli 2019 om 17:36

Hebben Overmars, Hulshoff en de vader van de Ligt het wel tegengesproken?

12 juli 2019 om 17:41

Supernico31 Wat een grap. Het werkt toch echt zo dat Ajax een bod accepteert van een club. Daarna mag die club met de speler er uit proberen te komen. Denk je nu echt dat De Ligt niet naar Barca zou gaan als Overmars zijn poot stijf zou houden. als je 10 mln bij Barca kan krijgen en 12 mln bij Juve. En je loopt het risico dat je met je 1 mln salaris nog een jaar bij Ajax moet blijven. Dan ga je Barca echt niet meer afwijzen, aangezien je dat verschil van 2 mln tussen beide salarissen niet zomaar overbrugt door het volgende jaar alsnog die 12 mln te kunnen krijgen. Lijkt wel of alle goede deals die Overmars heeft gemaakt gewoon in zijn schoot zijn geworpen. Want hij heeft vaak zat belachelijke deals laten schieten die gewoon gemaakt konden en eigenlijk moesten worden. Denk bijv. aan een Richarlison waar Overmars met een mln meer en wat meer daadkracht zo kon binnenhalen.

12 juli 2019 om 17:44

@Kohaku, ik denk niet dat veel mensen de markt overschatten aangezien eerder bekend werd dat PSG en Barca wel 75 miljoen wilden betalen.

12 juli 2019 om 17:45

Maar Barca wil geen 10 miljoen per jaar betalen dus het is niet aan de orde.

12 juli 2019 om 17:50

Jij neemt dus ook klakkeloos over wat er in de media geroepen wordt.

12 juli 2019 om 17:52

Het is maar een verdediger, Ajax verkocht spelers voor de helft van die prijs afgelopen jaren. Overdrijven is ook een vak

12 juli 2019 om 17:57

Allemaal leuk en aardig met je voorbeeld van Barca, maar Barca wou niet aan de persoonlijke eisen van De Ligt voldoen. Dus wat wil je nou eigenlijk vertellen? Uiteindelijk haken ze zelf af, dus hoe wil je een transfer naar Barca dan als middel gebruiken om jezelf in een betere onderhandelingspositie te zetten?

12 juli 2019 om 18:05

@dominiquethiem

"enkele miljoenen meer? Had wel zo'n 25 miljoen meer kunnen zijn. Een aardig bedrag dat Ajax niet had moeten laten schieten."

Jij kan lekker anoniem vanachter je toetsenbord onzin verkondigen, terwijl Overmars beslissingen moet nemen en voordelen en nadelen tegen elkaar moet afwegen. Het probleem is dat je niet gehinderd wordt door enige kennis van zaken als het over transferpolitiek gaat en daarom dingen roept die kant noch wal raken. Je zou je bijvoorbeeld eens kunnen verdiepen in het Webster-arrest. De Ligt heeft nog maar een tweejarig contract en als hij nog 1 jaar van dat contract uitdient zou hij in theorie van het Webster-arrest gebruik kunnen maken om zijn contract af te kopen. En dan krijgt Ajax als compensatie een bedrag dat gelijk is aan het salaris dat De Ligt gedurende dat jaar nog zou kunnen verdienen en dat is waarschijnlijk niet meer dan 2 miljoen Euro. Ajax ontvangt nu in totaal 75 miljoen, houden ze De Ligt aan zijn contract, dan zou hij in theorie volgend jaar 73 miljoen minder waard kunnen zijn. Jij kan het je veroorloven om Overmars verwijten te maken terwijl je zelf niet gehinderd wordt door enige kennis, Overmars zal zich moeten afvragen of hij het 73 miljoen waard vind om een speler een jaar langer binnenboord te houden. En of de RvC het daarmee eens zal zijn.

12 juli 2019 om 18:16

Zeer teleurgesteld zelfs. Ik zou een klacht indienen.
Dit is gewoon een mooi bedrag en ja, het had hoger gekund...... Misschien.....
Bedenk even het bedrag voor Van Dijk en besef dan dat hij nog maar 19 is en op 2 seizoenen als basisspeler bij Ajax, een handvol wedstrijden in Oranje en een goed Europees seizoen hij nog maar net om de hoek komt kijken.
Mocht Ajax nog meer krenten uit de pap willen dan denk ik dat Raiola zijn kunstjes weer gaat vertonen en dat Ajax nog wel eens spijt kan krijgen.
Overmars verdiend eerder een standbeeld voor het economisch beleid waar hij een dikke vette vinger in de pap heeft.

12 juli 2019 om 18:46

Als je een afspraak maakt met een speler, dan hou je je daar aan. Wat jij schrijft verondersteld dat er geen afspraak was. Maar die was er dus wel. Dus er is niks dom aan. Als hij deze afspraak niet had gemaakt dan was De Ligt vorig jaar al weggeweest. Slimme zet dus, van Overmars.

12 juli 2019 om 19:04

Hoeveel voetballers hebben al gebruik gemaakt van het Webster-arrest?
Ook zullen de rest van de clubs hier niet happig op zijn, aangezien zij er ook niet blij mee zullen zijn als dit de maatstaf zou worden in de voetballerij.
Bovendien weet de betreffende speler dan ook dat hij de meest gehate persoon onder de aanhangers van de club zal zijn. Ik denk niet dat de Ligt zich hier aan zou wagen.

12 juli 2019 om 19:46

@sportweek86

"hoeveel voetballers hebben al gebruik gemaakt van het Webster-arrest?
Ook zullen de rest van de clubs hier niet happig op zijn, aangezien zij er ook niet blij mee zullen zijn als dit de maatstaf zou worden in de voetballerij.
Bovendien weet de betreffende speler dan ook dat hij de meest gehate persoon onder de aanhangers van de club zal zijn. Ik denk niet dat de Ligt zich hier aan zou wagen. "

Ik denk persoonlijk ook niet dat hij dat zou doen, maar wij kunnen zo redeneren omdat het ons niets kost als hij wel zou doen. Ajax kost het echter 73 miljoen als hij het toch zou doen en dan moet je dus als onderhandelaar gaan afwegen of je dat risico wil lopen voor een paar miljoen extra. In Belgie heb je de Wet van 78, vergelijkbare wetgeving inzake het ontslagrecht. Daar hoeft een zaakwaarnemer alleen maar met die wet te dreigen als de club van zijn client te hoog in de boom gaat zitten, waardoor die client niet weg kan komen. Als hij dat heeft gedaan, binden die clubs direct in omdat ze niet het risico van een miljoenenverlies willen lopen. Het gevolg is dat de duurste uitgaande transfer in Belgie, die van Youri Thielemans, "maar" 25 miljoen heeft opgeleverd terwijl onze zuiderburen de laatste jaren de ene na de andere topspeler hebben afgeleverd.

Het Nederlandse ontslagrecht is in 2015 aangepast naar het Belgische model. Dus ook in Nederland kan een speler zijn contract laten ontbinden volgens dezelfde voorwaarden als die voor het Webster-arrest en de Wet van 78 gelden. Voor het voetbal is echter in de wet een uitzonderingspositie opgenomen waardoor de Knvb een speler die zijn contract opzegt, nog een aanvullende schadevergoeding kan opleggen. Die schadevergoeding zal echter maar beperkt zijn, waardoor een speler die van de Wwz gebruikt maakt om onder zijn contract uit te komen, maar een fractie van het bedrag zal opbrengen van het bedrag dat hij op de transfermarkt waard is. Onderhandelaars moeten rekening houden met dit soort omstandigheden, daarom kunnen ze niet zo hoog in de boom gaan zitten dat een speler niet weg dreigt te kunnen komen en wel genoodzaakt is om naar de rechter te stappen. Dat risico wil geen enkele club lopen omdat de schadepost enorm zal zijn als dat zou gebeuren. Daarom snap ik heel goed dat Overmars de zaak niet op de spits heeft gedreven, ook al had ik stiekem gehoopt en eigenlijk ook verwacht dat hij zijn poot stijf wat langer stijf zou houden.

Maar dat is iets anders dan dat ik hem kapittel omdat hij dat niet heeft gedaan omdat ik heel goed begrijp welke risicos dat met zich meebrengt. En 70 miljoen 5 variabel is ook een mooi bedrag. Niet genoeg naar mijn mening, maar desondanks een mooi bedrag. Een andere reden om de zaak niet op de spits te drijven, kan ook zijn dat Ajax ieder jaar met spelers om de tafel moet plaatsnemen om nieuwe contracten af te sluiten of bestaande te verlengen. Als Ajax De Ligt niet had laten gaan, dreigt natuurlijk het gevaar dat andere spelers dat probleem voor willen blijven en niet meer bereid zijn om langdurige contracten met Ajax af te sluiten of een gereduceerde afkoopsom in dat contract eisen. En dan houd je misschien wel een beetje meer geld aan de transfer van De Ligt over, maar moet je bij andere onderhandelingen een veelvoud daarvan inleveren. Ik snap heel goed met welke dilemmas Overmars tijdens de onderhandelingen te maken krijgt en dat hij daarom af en toe keuzes moet maken zoals hij die vandaag heeft gemaakt en dus met minder genoegen neemt. Ik denk overigens dat we De Ligt de eerste twaalf dertien jaar niet terug zien in NL. Ik denk dan ook niet dat hij er wakker van zou liggen als de meest gehate persoon onder de aanhangers van de club zou zijn. Uiteindelijk wordt de soep nooit zo heet gegeten als hij wordt opgediebnd, ook Frank en Ronald de Boer hebben tegen Ajax geprocedeerd en ook zij zijn na verloop van tijd weer door de meeste supporters in de armen g

12 juli 2019 om 20:22

@ panerai normaal ga je nooit in dit soort dingen mee. Lozano zijn percentage doorverkoop percentage bijvoorbeeld! Omdat dit niet officieel bevestigd word! Nu is die 50 mio wel in eens officieel? Klinkt in mijn ogen behoorlijk hypocriet! Zou het wat te maken hebben met club voor keur?

13 juli 2019 om 09:14

Panerai je schrijft een reactie waar de afgunst van afspat. Ongenuanceerd, totaal niet onderbouwd en het grappige is dat je eigen verhaal Mbt Bergwijn en interesse ajax totaal onderuit haalt.
Het zou fijn zijn als je kan zien op voetbalzone wie er duimpjes gegeven hebben op een reactie, want het lijkt mij nu dat een bepaalde jaloerse groep supporters van een andere club dit een mooie reactie vonden, want inhoudelijk is dit vooral een duim omlaag reactie.
On topic: uiteindelijk een resultaat waar lang over onderhandeld is, en waar een voor iedereen acceptabel resultaat uitgekomen is.

12 juli 2019 om 16:55

Feitelijk is t nog niets concreet. In de zin van n handtekening of akkoord. Maar t zal nu wel snel gaan...

12 juli 2019 om 17:08

De laatste tijd? Het laatste jaar! Mateloos irritant hoe de berichtgeving rondom Mathijs de Ligt, maar ook Frenkie de Jong trouwens, de newsfeed heeft vervuild. Blij dat er eindelijk een einde komt aan deze soap.

12 juli 2019 om 17:16

Ach gosh . Is er trouwens nog nieuws over Lozano en Bergwijn? Zijn daar nog Top Clubs ( behalve Ajax voor Bergwijn , als dat nog doorgaat want Neres blijft waarschijnlijk nog een jaar) in geinteresseerd???

12 juli 2019 om 17:41

Vind dit toch zo'n intense onzin @gomes1psv. Blijkbaar scoort het, anders zou het niet keer op keer verschijnen. Er is dus gewoon vraag naar. Meestal kan je vanaf 1,5 kilometer afstand wel ruiken over wie het bericht gaat, ook als het niet in de titel staat. Dus raad eens wat je dan zou kunnen doen? Juist! Niet op klikken als het je niet interesseert.

12 juli 2019 om 17:53

Geniet er maar van en juich niet te vroeg want er zal zo weer een nieuwe soap zijn: pogba, neymar, ziyech, donny misschien.

Het wordt ook wel heel erg saai zonder transfersoaps maar de laatste tijd lijkt het wel alsof ze steeds langer duren

Hak die knoop nou door!!!!

12 juli 2019 om 16:25

Waarom? Ajax heeft totaal geen haast, De Ligt is er al uit.. Het is alleen Juve dat over de brug moet komen met voldoende geld.

12 juli 2019 om 16:29

Transfer is rond, 70 miljoen ex bonussen. Bron ; De Telegraaf.

12 juli 2019 om 16:31

Ajax is nu ook akkoord volgens De Telegraaf. Het gaat om 75 miljoen inclusief bonussen.

12 juli 2019 om 16:49

Hoewel het nu wel erg sterk lijkt alsof het rond is wil ik de telegraaf toch niet als betrouwbare bron aanmerken. 'Frenkie de Jong is rond met Psg' 'Matthijs de Ligt is rond met Psg' al dat soort geruchten

12 juli 2019 om 17:10

Matig bedrag. Vind De Ligt voor zijn positie wel iets unieker dan Frenkie de Jong op de zijne. Bovendien heeft De Ligt meer ervaring en is hij aanvoerder van Ajax. Vreemd dat Ajax hiermee akkoord is gegaan.

12 juli 2019 om 17:16

Nou ja.. Je wilt ook niet dat de beoogde opvolger al door een ander is weggekaapt zodra De Ligt eindelijk vertrekt. Of dat deze opvolger niet al is ingespeeld op het moment dat de allesbepalende CL voorrondes beginnen.

12 juli 2019 om 17:19

Vind Frenkie de Jong meer specifieke dingen hebben zoals zijn spelinzicht

12 juli 2019 om 17:49

@ De Toekomst

Enige haast is natuurlijk wel geboden, des te sneller de ploeg compleet bij elkaar is des te beter, ik hoop ook dat Ajax nu ook snel die Mexicaan presenteert; de Ligt vertrekt toch wel maar ik moet er niet aan denken dat Ajax die Mexicaanse verdediger misloopt.

Niet ik hem goed ken (alleen van naam) maar zowel in binnen als buitenland is men ontzettend lovend over gozer en velen in hem een waardige opvolger zien. Nadat er twee keer eerder een potentiele Mexicaanse transfer in het water liep hoop ik dat 3x nu scheepsrecht is. Ondanks dat ik het met niets kan staven, maar ik heb het gevoel dat Ajax geen alternatief heeft voor die Mexicaan. Dus wat dat betreft hoop ik dat alles nu snel en slagvaardig afrond, het zal mijn gemoedsrust ten goede komen.

Dat bod van juve moet dan nog wel een stuk hoger

12 juli 2019 om 17:02

Gaat dus niet gebeuren. Het is blijkbaar 70 miljoen met 5 miljoen bonus. Ik vind het te weinig en denk dat Overmars zich toch onder druk heeft laten zetten. Maar goed, het is nu eindelijk rond. Nu doorpakken en die Mexicaan halen.

12 juli 2019 om 17:46

In De Telegraaf staat er "volgens onbevestigde bronnen". Dat klinkt niet zeker.

Ik kan niet wachten tot er een officieel bericht is zodat dit dagelijkse circus over waar hij heengaat kan stoppen.

12 juli 2019 om 16:42

Dan komt de volgende soap, waar van beek heen gaat en hoeveel die niet waard is. Daarna zal Ziyech, neres wel aan de beurt zijn. Voorlopig zijn we nog niet verlost van alle soaps

12 juli 2019 om 16:48

Van Beek of Van de Beek?

12 juli 2019 om 17:00

Van de beek, excuus. Van beek zal ook wel aardig wat opbrengen als die verkocht word. Scoort een hoop hoor.... welk doel hebben we t maar niet over

Tja. Blijf het een rare move vinden met een hoog Raiola-gehalte.

12 juli 2019 om 16:25

Zal ongetwijfeld iets van Raiola bij zitten maar in hoeverre maakt het in die categorie clubs nog uit waar je gaat spelen als je persoonlijk geen bijzondere affiniteit met een club hebt? Uiteindelijk speel je de laatste jaren met Juve wel tot de laatste rondes mee in de CL. Ja, de Italiaanse competitie is een grap, maar die spanning is bij PSG of Bayern ook ver te zoeken. Die jongen is nog steeds 19(?) dus nog zat tijd om als hij over drie jaar 22 is weer om zich heen te gaan kijken.

12 juli 2019 om 16:37

Lees het hier wel vaker, maar zo gek vind ik het niet. Sterker: Juventus is toch ook een prachtige club? In het land waar verdedigers zo’n beetje aanbeden worden, mag hij de fijne kneepjes gaan leren van o.a. Chiellini en Bonucci (en wordt de Ligt dalijk dé leider in het centrum), kan hij meegroeien in die enorme winnaarsmentaliteit van de club, kan hij met eigen ogen zien hoe Ronaldo zo ongelooflijk voor de sport leeft en heeft de club een ultieme ambitiie om de Champions League te winnen. Bovendien is Italië een prachtig land (persoonlijke mening), speelt hij nog genoeg topduels en over 5 jaar is hij nog jong genoeg om eventueel naar een andere club te gaan.

12 juli 2019 om 16:49

Ik zie er sportief gezien weinig uitdaging in als je in februari al kampioen bent. Daarnaast staan de supporters daar bekend om hun racisme. Dus hoezo een fijn land om te voetballen?

12 juli 2019 om 16:59

Kyle

Hmm staan de supporters daar bekend als racisten ja? Zelf al eens daar geweest? Net als in andere landen zoals Belgie en NL zitten er racisten tussen ja, maar die heb je overal, het merendeel van de nieuwe lichting Italianen is allesbehalve racistisch, kortzichtigheid allom, gestaafd op makkelijke stereotypering.

12 juli 2019 om 17:21

'dus hoezo een fijn land om te voetballen?'

Italië vind ik een prachtig land an sich (lijkt me er wel uit op te maken?) en focus ik me volgens mij ook met name op de rol/ervaring die Ligt hier opdoet. En ondanks dat Juve inderdaad de gedoodverfde kampioen is, speelt hij nog wel veel topduels en wordt hij ook belangrijk onderdeel van de ultieme doelstelling om de Champions League te winnen. Barca is de laatste jaren ook enorm dominant in eigen competitie en PSG hoeven we niet over te beginnen.

Dat er in Italië nog altijd racisme heerst, hoef ik niet te ontkennen. Maar in de Eredivisie zijn de apengeluiden of racistische verwensingen ook nog lang niet verdwenen.

12 juli 2019 om 17:29

@Alex, hmm, de schoonouders van mijn broer wonen er en hij is er gemiddeld 4 keer per jaar. Denk dus dat hij er wel iets over kan zeggen met zijn huidskleur.

@MGMV, in de Eredivisie zijn er lang niet zoveel racistische geluiden te horen op de tribunes. Dat weet jij ook. En topduels spelen zou De Ligt in elke andere competitie ook doen. Alleen zou hij er niet in februari al kampioen zijn. Uiteraard met uitzondering van PSG.

Edit: In Spanje is de strijd niet elk jaar in februari gestreden. Datzelfde geldt voor Engeland. Wil je zeggen dat hij daar geen topwedstrijden zou hebben gespeeld?

12 juli 2019 om 17:31

Waarom hebben mijn vrienden er dan geen last van ginds? Jij gaat blind voort op één kant van de medaille om een hele natie over één kam te scheren, schaam u, generalisatie is trouwens ook een vorm van discriminatie.

12 juli 2019 om 17:48

Ach, weet je, jij hebt vast gelijk. Al die berichten over racistische geluiden op de tribunes zijn vast verzonnen door de media. Dat de maffia op de vluchtelingen staat te wachten en ze als slaven gebruikt (sommigen werken alleen maar voor eten) is ook een verzinsel. Italië is het mooiste land om te wonen en elk mens dat dat niet inziet is niet goed wijs.

12 juli 2019 om 17:50

@alex jij doet dus precies hetzelfde door te zeggen dat de nieuwe lichting Italianen niet zo zijn..
Ken jij alle Italianen dat je zo een uitspraak kan doen? Nee dus laat kyle66 in zijn waarde met zijn perspectief op dit punt en andersom zal kyle66 hetzelfde moeten doen.
Al zou ik zelf ook nooit in Italië willen spelen c.q wonen om de mate van racisme te vermijden.

12 juli 2019 om 18:19

Kyle

Elk land heeft zijn schandes en sterktes, ik zeg nergens dat Italië perfect is, jij doet het af als een per definitie racistisch land, wat gewoon zever is.

12 juli 2019 om 18:21

RassAjax

Lees: het meerendeel, jongere generaties zijn over het algemeen opener, neigen niet zo snel naar racisme en kortzichtigheid. Nergens zeg ik dat Italië perfect is, dat is geen enkel land.

12 juli 2019 om 16:55

Waarom? Juve is een gigantische club, veel groter dan PSG en historisch gezien van eenzelfde alluur als Barcelona, je verdient er goed, prachtig land, veel kans op grote prijzen, ook op de CL. Ben hier enorm blij mee, het bewijs na Ronaldo dat Juve een gigant is die altijd te vrezen is op de transfermarkt.

12 juli 2019 om 16:59

Ik vind het een machtig mooie transfer. De nieuwe meester die leert van de oude meesters

12 juli 2019 om 17:07

Juventus is ook zeker wel een topclub hoor. Alleen vind ik hun Europese conduitestaat voor een club met de meeste Italiaanse titels wat mager. Daarnaast ben ik opgegroeid met het beeld van een vrij leeg Dellle Alpi, de schemer van Heizel, de kennelijk omstreden winst tegen Ajax, omkoopschandalen, Moggi, Paolo Rossi, verhalen over FIAT en het toch wat belegen Turijn in verhouding met Rome, Florence, Napels en Milaan... ik chargeer expres iets, maar begrijp best dat je iets met die club hebt hoor. ;-)

12 juli 2019 om 17:11

Wat verwacht jij AlexDelPiero10?

Met Demiral, Rugani, Romero, Chiellini, Bonucci en De Ligt wordt het wel erg druk achterin.

Romero zal denk wel gelijk weer verhuurd worden aan Genoa maar dan heb je nog 5 CV’s waarvaan Chiellini, Bonucci en De Ligt vaak basis willen staan

12 juli 2019 om 17:15

Falcao

Snap ik best, Europees moet er dringend gewonnen worden, 2CL's, eigenlijk maar 1 en 1 Europacup 1 is veel te mager voor zo'n club, jammer dat we van de laatste 5 finales er maar 1 wisten te winnen.

12 juli 2019 om 17:16

De Ligt, Chiellini en Bonucci in een 3-mans defensie, veel beter krijg je het niet!

12 juli 2019 om 17:17

5 cv's vind ik geen overbodige luxe, al zie ik Bonucci best nog vertrekken deze zomer na de komst van De Ligt, denk dat Juve Bonucci gaat lozen en een vervanger haalt die niet zeurt bij wat minder speeltijd. Demiral moet alle kansen krijgen vind ik, groot talent.

12 juli 2019 om 17:27

Sanderk91

Juve gaat niet veel 3-5-2 meer spelen maar veelal 4-3-3 onder Sarri. Bovendien zijn onze Backs te goed om zonder te spelen en hebben we veel te veel flankaanvallers tevreden te houden om met een 3-5-2 te spelen.

12 juli 2019 om 17:51

Ik zou het mooi vinden als Koulibaly ook nog gehaald gaat worden. Met Koulibaly en De Ligt in het centrum sta je zo machtig sterk. De backs Sandro en Cancelo zijn ook wereldtop imo. Alleen nog Chiesa halen en je hebt een absoluut topteam.

Mooi voor m dat het rond lijkt te komen. Hoop overigens niet dat Ajax zich laat afschepen door juve met minder dan 75 miljoen

12 juli 2019 om 16:31

Om en nabij de 70 las ik

12 juli 2019 om 17:50

Wel dus......

Klinkt gewoon logisch als hij dit weekend de transfer word afgerond. De serie a gaat aankomend seizoen de beste competitie worden. Mark my worda.

12 juli 2019 om 16:27

Hangt er vanaf wat je meest succesvol vindt. Bedoel je dat Italiaanse clubs ver gaan komen in de CL? Of het meest attractief om naar te kijken? Competitie met de meeste onderlinge tegenstand?

12 juli 2019 om 16:28

Mag ik vragen waar jij dat op baseerd dat de serie a de beste competitie gaat worden?
Ik schat Laliga en de PL en zelfs de Bundesliga nog altijd hoger in dan de Serie A.

Of bedoel je te zeggen dat de Italiaanse ploegen uit de serie A het ver gaan schoppen in de CL en EL?

12 juli 2019 om 16:34

Heb jij die 3mans achterhoede van inter gezien? Napoli heeft ook goed geïnvesteerd in manolas om samen de achterhoede te vormen met k2. Chiesa en icardi gaan ook waarschijnlijk naar juve en atalanta kan ook weer gaan verrassen maar eigenlijk bedoelde ik inplaats de beste "spannendste".

12 juli 2019 om 18:05

Bundesliga schat ik hoger in op bepaalde gebieden, maar niet op kwaliteit, In Europa zijn ze ook al ingehaald door de Serie A. Daarbij is Inter hard op weg om de aansluiting bij de Italiaanse top weer te vinden. Voor het tweede jaar op rij is CL voetbal gehaald en hebben ze nu met Conte ook een goed vooruitzicht op de toekomst. Daarbij hebben ze door de komst van Godin nu een ongelooflijke verdediging met Skriniar en de Vrij ernaast en daarachter nog Handanovic.
Napoli lijkt ook een fantastische markt te gaan hebben. Naast Koulibaly hebben ze nu Manolas gehaald en lijkt James te komen. Daarbij weten ze waarschijnlijk hun toppers te behouden.

Mooi voor start van het trainingskamp nog afgerond. Zal uiteindelijk wel rond de genoemde 75 miljoen uitkomen wat een topbedrag is natuurlijk. Graag snel doorschakelen en Alvarez binnen halen zodat de definitieve keuze in het centrum ruim voor de voorrondes CL gemaakt kan worden. Toch een mooie +/- 250 miljoen al over gehouden aan afgelopen seizoen.

Hopelijk heeft Overmarsgod 80 millie gefixt.

12 juli 2019 om 17:55

Heb je de tekst wel gelezen ?

12 juli 2019 om 20:22

Natuurlijk maar vaker wel dan niet is er een correctie.

13 juli 2019 om 02:33

Wat zei ik je?

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=355204

Daar is dan het moment! Nu gaat het snel

Was wel te verwachten dat de transfer van de Ligt naar Juventus alsnog rond zou komen, ondanks dat Juventus behoorlijk ver van de vraagprijs van Ajax zat.

Ik hoop dat Ajax sowieso minimaal 75 miljoen aan de Ligt over houdt en dan bedoel ik niet dat er dan nog bonussen en weet ik veel wat allemaal bijzitten waardoor het bedrag op 75 miljoen uitkomt, maar dat Ajax exclusief bonussen al 75 miljoen binnenkrijgt.

Nu moet Ajax direct doorschakelen naar Álvarez, al gingen er ook geruchten dat Ajax Álvarez sowieso al binnen wilde halen voordat de Ligt zou vertrekken. Nu het gaspedaal nog maar iets verder intrappen en hem binnenhalen.

Kan de ligt gelijk juve bellen en zeggen dat ze nou wel even vaart mogen maken met die laatste 8 miljoen. Ik zou zwaar teleurgesteld zijn in overmars als hij met de genoemde 67 akkoord gaat. Niet buigen voor juve, betalen en anders pech.

12 juli 2019 om 16:33

Het kan zo zijn dat Juventus, bijvoorbeeld vanwege Financial Fair play, die laatste 8 miljoen pas volgend jaar wilt overmaken en dat ze dat dus via een haast zekere variabele er in zetten. 'als Juventus bij de eerste 4 eindigt', zoiets.

Laat die jongen gaan dat hij meen naar Azië ken met de rest van de groep van juvé. De Ligt moet naar Juvé en de Italianen kwamen met een mooi bedrag.

Jammer Juve met die gare competitie..... was nou naar barca, city of liverpool gegaan. Jammer dit.

12 juli 2019 om 16:27

In Spanje is de spanning in de competitie nou ook niet echt bijster hoog te noemen toch? Als je het voor de competitie doet had ie inderdaad beter naar Engeland kunnen gaan. Zoals ik eerder al schreef is het een beetje lood om oud ijzer qua keuzes in dat selectie groepje clubs waar hij in beeld was.

12 juli 2019 om 16:28

In Spanje heb je naast Barca ook Real Madrid en Atletico Madrid. In Italië alleen maar Juventus, misschien dat je een korte periode uit moet kijken voor Napoli maar meer ook niet

12 juli 2019 om 17:15

Beetje meer veldonderzoek, masterapie. In Spanje heb je tenminste altijd Real tegen Barca, dat is er al een meer dan in Italie. Daarnaast doet Atletico ook nog altijd lang mee en kruipt Valencia stiekem ook weer uit de financiele problemen.
In Italié kunnen ze alvast weer 'juventus' in de Scudetto gaan graveren, want dat staat natuurlijk allang vast.

12 juli 2019 om 18:06

Deels met je eens, maar als je Valencia gaat noemen, kan je in Italë ook zeker Napoli noemen en Inter dat weer omhoog kan kijken met 2 jaar achter elkaar CL voetbal en de komst van Godin en Conte.

Slappe competitie, enige goede hieraan lijkt me dat hij persoonlijke begeleiding kan krijgen van Chiellini en Bonucci. Samen met Ronaldo spelen maakt je ook niet slechter natuurlijk. Denk dat we al kunnen raden wie er kampioen wordt in Italië?

Overmars verricht goed werk, maar De Ligt voor 75 mln incl bonussen laten gaan is echt matig. De hele wereld heeft afgelopen seizoen gezien dat deze jongen het grootste verdedigende talent ter wereld is die nog minimaal 15 jaar meekan. Dit had minimaal hetzelfde moeten opleveren als Frenkie de Jong.

12 juli 2019 om 16:31

Als er een kern van waarheid zit in de mondelingen afspraak die ze met De Ligt hebben gemaakt, dan is dit bedrag prima.

12 juli 2019 om 16:33

Inderdaad. Echt bagger geregeld dit door Overmars. Ik ben best boos en teleurgesteld hierover. Er was zeker meer uit te slepen.

12 juli 2019 om 17:18

@patroo

" Overmars verricht goed werk, maar De Ligt voor 75 mln incl bonussen laten gaan is echt matig. De hele wereld heeft afgelopen seizoen gezien dat deze jongen het grootste verdedigende talent ter wereld is die nog minimaal 15 jaar meekan. Dit had minimaal hetzelfde moeten opleveren als Frenkie de Jong."

In principe ben ik het met je eens, maar Raiola is een uitermate sluwe vos en heeft het natuurlijk slim gespeeld door zichzelf en De Ligt bij andere clubs onmogelijk te maken door absurd hoge eisen op tafel te leggen, waardoor Ajax feitelijk nog maar 2 opties had, of De Ligt aan zijn contract te houden of hem aan Juventus te verkopen. Kennelijk heeft men dus nu voor dat laatste gekozen. Ik had gehoopt dat en verwacht dat Overmars het nog wat langer zou rekken, net zo lang tot Juve over de brug zou komen. Dat was in mijn optiek uiteindelijk ook gelukt omdat Ajax niets te verliezen en Juve alles te winnen had. Daar hebben Ajax en Overmars dus uiteindelijk niet voor gekozen, waarschijnlijk om De Ligt als kind van de club tegemoet te komen. Wat ook kan meespelen, is dat Raiola meer spelers van Ajax onder contract heeft en dat er volgend jaar bijv. ook over contractverlenging van Gravenberg onderhandeld moet worden. Al sluit ik ook niet uit dat hij ook die naar Juve zal brengen voor Ajax echt plezier van hem heeft gehad..

Als de transfer is afgerond, zal Juve ongetwijfeld naar buiten brengen dat het een koopje is geweest. En dat is ook feitelijk zo. Maar daar moet De Ligt een hoge prijs voor betalen. Raiola heeft er voor gezorgd dat hij een enorme reputatieschade heeft opgelopen door zijn waanzinnige salariseisen en als de Italiaanse competitie hem niet bevalt, kon het wel eens erg lastig worden om weg te komen bij Juve. Naar verluid heeft Raiola een vaste afkoopsom voor hem afgedwongen van 150 miljoen, maar als de grote clubs bij een afkoopsom van 75 miljoen al niet aan zijn eisen en die van zijn zaakwaarnemer willen voldoen, ligt het niet voor de hand dat ze dat bij het dubbele bedrag wel in overweging zullen nemen.

Volgens telegraaf is het helemaal rond.. 70 miljoen

12 juli 2019 om 16:34

Plus 5 miljoen aan bonussen.

12 juli 2019 om 17:04

Een of andere manier geloof ik de telegraaf tegenwoordig niet meer...;-)

Ik geloof helemaal niets van deze transfersom. Ik vind Marc een hele goede onderhandelaar, die echt wel weet dat er voor de Ligt een veel hoger bedrag op tafel moet komen.
We wachten de officiële berichtgevingen wel af.

12 juli 2019 om 16:36

Is 70 vast volgens Verweij, en zo nabij 5 miljoen aan bonussen

Benieuwd naar de doorverkoop percentage en de bonussen..

Oké het is rond volgens de Telegraaf. Ik vind 70 miljoen niet voldoende, maar uiteraard is het een prachtig bedrag

12 juli 2019 om 16:43

Vergeet niet dat er nog een lading aan bonussen bij zal komen. 70 miljoen is slechts het váste bedrag.

12 juli 2019 om 16:59

5 miljoen bonussen.

12 juli 2019 om 18:02

@ Sjonnyvdbeek

Een lading nog wel, vijf miljoen vind ik nou niet bepaald een lading aan bonussen. Als dit het daadwerkelijk is dan vind ik er niets moois aan en vind ik dat Overmars het ontiegelijk slecht gedaan heeft. Waarbij er vergif op kunt innemen dat dit vaker gebeurd wanneer Ajax zichzelf schappelijk wilt opstellen als bedankje voor de inzet van een sterktehouder.

70 miljoen en een vast bedrag.. als ajax dit seizoen een minder seizoen draait (in de cl niet ondenkbaar) ga je er nooit meer zo'n bedrag voor vangen.

Ga hem missen, bij corners levens gevaarlijk. Bedankt voor alles

Maar wat is het een geldwolf dat hij zoveel vroeg in Parijs. Blijkt hij toch ineens minder te gaan verdienen dan Mbappe. Die wilde gewoon naar Juve.

12 juli 2019 om 17:27

De ligt stelt geen eisen he die vertrouwt gewoon op zn zaakwaarnemer. Denk je nou echt dat dat 19 jarig jochie verstand van financiën heeft en lekker eisen gaat stellen. Die jongen was van zn vakantie aan het genieten.

12 juli 2019 om 18:00

Dat is pas naief.

Hij zal op (bijna) dagelijkse basis zijn bijgepraat door Raiola.

Zeg maar waar het door komt, hier heeft Ajax niet het maximale uitgehaald. Alsnog een fantastisch bedrag, maar hier had gevoelsmatig nog wel meer ingezeten.

Wel heerlijk baantje voor Overmars. Dit had ik er ook nog wel uit kunnen halen denk ik (hij verricht goed werk verder!)

12 juli 2019 om 16:53

Vanaf het begin is er gezegd dat De Ligt mag praten met clubs die 75M voor hem over hebben. Dat is ook het bedrag wat volgens media al was overeengekomen met Barca & PSG.

12 juli 2019 om 16:55

Ja klopt, maar daarmee is het dus nooit tot een biedingsoorlog gekomen. Al met al scheelt het gewoon dat hij geen aanvaller is.

Eindelijk is het rond, dat werd tijd.. Volgens Italiaans gerelateerde bronnen gaat om over 70 miljoen vast + 5 miljoen aan bonussen.. Mooie deal voor Juve die nu een mooi centraal duo heeft in Chiello en De Ligt.

Blij dat dit eindelijk rond is. Nu doorschakelen naar Alvarez en de selectie begint aardig op orde te geraken.

Na deze move ben ik wel de Ligt-fan af. Ik was altijd van hem, maar na de overgang na Juventus kan hij rekenen op nul sympatie. Ik heb sowieso een aversie tegen Juventus en met zijn keuzes en zijn zaakwaarnemer boeit het mij niet meer als hij zijn carriere verneukt.

Door pakken en nu die Alvarez binnen halen

Het is een goeie move. Die gozer is 19 jaar. Over vijf jaar kan hij alsnog een overstap maken naar een andere grootmacht. Dat deed C Ronaldo, dat deed Pogba, dus kan gewoon.

Italië staat erom bekend dat de 0 houden heiliger is dan de Paus. Als De Ligt nog bijgeschaafd kan worden op het gebied van verdedigen, is het daar wel. Alles winnen wat er te winnen valt is voor Juve een uitstekend doel.

Dat geouwehoer van de zwaarte van de Serie A is achterhaald. Als De Ligt naar Barcelona zou gaan, is het de vraag of Barca of Real kampioen wordt en wanneer. Lekker leuk en spannend. Geldt ook voor Bayern in Duitsland en geldt ook voor PSG in Frankrijk. Spelen tegen Inter, AC Milan, Napoli, AS Roma, Fiorentina, Atalanta houdt je ook scherp genoeg.

Ik hoop alleen dat ie fit blijft, zodat hij voor de komende jaren een absolute topper wordt, waaraan Oranje nog veel plezier aan zal beleven.

12 juli 2019 om 17:02

Verademende reactie tussen alle negatieviteit hier👍

Yes!!!! Enorme transfer dit!! Forza Juve, welkom Matthijs!!

Ik vermoed dat Ajax een doorverkooppercentage heeft bedongen van meer dan 10% waardoor het over een aantal jaar nog oploopt.

12 juli 2019 om 17:24

@necraos

"ik vermoed dat Ajax een doorverkooppercentage heeft bedongen van meer dan 10% waardoor het over een aantal jaar nog oploopt. "

Dan ben ik benieuwd wat Ajax daar volgens jou aan zou hebben omdat de andere topclubs bij een transfersom van 75 miljoen al niet aan de eisen van De Ligt en Raiola wensen te voldoen en het niet voor de hand ligt dat ze daartoe bij een transfersom die twee keer zo hoog is, wel toe genegen zouden zijn. De Ligt kon vanaf heden wel eens onverkoopbaar blijken te zijn en dan is de vraag wat je dan aan een doorverkooppercentage hebt.

Als deze berichtgeving klopt dan word je daar bepaald niet vrolijk van, maar goed er is al zoveel de revue gepasseerd dat ik wel afwacht totdat Ajax officieel iets bekend maakt. Overmars heeft de laatste twee jaar echt mijn respect verdient, dus ik wil hem nog niet falend handelen in de schoenen schuiven.

Dag jongen. Veel plezier bij Juventus en dat jij en je zaakwaarnemer maar lang verwijderd mogen blijven uit het transfercircus. Je kunt er natuurlijk vergif op innemen dat het nog een keer wrikken geblazen wordt met Raiola als zaakwaarnemer. Binnen een paar jaar is de Ligt daar vast weer uitgekeken en moet er weer een zak tekengeld op tafel komen.

Het mag allemaal gewiekst en slim en het onderste uit de kan zijn, ik vind het hem absoluut niet sieren. Heb van zowel de Ligt als dit transfercircus de buik vol en ben blij dat er eindelijk een einde aan dit geneuzel komt.

12 juli 2019 om 17:23

Voor de zoveelste keer..... de ligt was gewoon op vakantie toen die bull shit verhalen de ronde deden. Jij gelooft alles wat je leest? Het is raiola die het onderste uit de kan probeert te halen en de ligt vertrouwd er gewoon op dat alles goed komt. Die hangt echt niet aan de telefoon met financiële eisen hoor.

12 juli 2019 om 17:35

Ik ben een groot fan van De Ligt, maar Raiola deed en doet natuurlijk niets zonder zijn toestemming.

12 juli 2019 om 17:36

Soccerfan_1 laat die azijn zeikers toch.
Het is ook nooit goed.

12 juli 2019 om 18:19

Hahaha. Azijnzeiker? Kijk nou eens hoe deze transfer is gegaan qua berichtgeving. Alles stond in de media. Heeft Hazard deze transferperiode zoiets gedaan? Griezmann? Nota bene Frenkie de Jong? Nee. Je kan mij een azijnzeiker noemen, maar dit is doelbewust tot soap gemaakt. Verder soccerfan, is het eerder naief om te geloven dat de Ligt hier helemaal geen vinger in de pap heeft. Het is zijn carrière.

12 juli 2019 om 18:51

Ajax heeft toch een goed financieel jaar gehad en nog is het niet goed en komt bij dat meerdere mensen langer blijven.
Onana, Neres en tadic dan doet Overmars het toch goed maar nee er blijven mensen klagen

12 juli 2019 om 17:46

@fcb_catalunya

het is wel die jongen zijn carriere he. hij tekent misschien 4 of 5 jaar bij zo een club, dan mag je best wel even rustig overwegen waar je het liefst voor kiest

12 juli 2019 om 18:17

Snap ik ja, dat het zijn carriere is. Maar ‘rustig overwegen’ gaat wat mij betreft niet gepaard met de bombarie die rondom deze transfer is gecreeerd. Evenmin doen de verhalen van afgehaakte clubs mij geloven dat het puur op rustig nadenken kwam. 5 jaar lijkt me wel erg lang, dan heeft Mino natuurlijk allang weer geld nodig en voor die tijd moet de Ligt allang verkassen!

12 juli 2019 om 18:58

@fcb_catalunya

de tijd nemen om rustig te beslissen dan. hij heeft misschien gekeken wie het meeste salaris bied en als hij geld heel belangrijk vind is dat ook zijn goedrecht

Hopelijk heeft Ajax er nog iets van een doorverkooppercentage of iets bijgekregen, want 70 miljoen vast en 5 miljoen bonus lijkt me toch net iets te weinig voor een speler met de kwaliteiten en potentie van De Ligt. Desondanks gun ik hem deze transfer en heeft Ajax toch wel echt flink wat geld binnengehaald met de verkopen van Frenkie, Mattijs en de 90 miljoen inkomsten van de CL. Alles bij elkaar is dit toch zo'n 250 miljoen aan inkomsten geweest.

Leuk voor ‘m. Had hem vele malen liever bij Barca gezien. Maar dat is slechts de mening van een voetbalzonegebruiker. Joejoe!

12 juli 2019 om 17:53

Al heb ik niks met Barça, het was voor Nederland toch heel leuk geweest als de twee vrienden Matthijs en Frenkie samen Barça konden gaan dragen. Zou toch weer een nieuwe dimensie geven aan de Nederland - Barcelona connectie.

12 juli 2019 om 21:02

Nieuwe dimensie of juist meer barcabrilletjes... Nee doe maar niet.

En toch blijf ik het gevoel houden dat dit een koopje is voor Juventus. Die lachen zich weer kapot, zoals altijd. Natuurlijk weer in 80 termijnen zoals we van Italianen gewend zijn.
Nu hopen dat ajax snel met een nieuwe verdediger op de proppen komt.

Zonde... Italiaanse competitie ligt al jaren op z'n reet, corruptie en racisme ontsieren deze competitie. Stiekem altijd gehoopt op Barça, maar helaas.

Wat zijn sommige azijn zeikers zeg.
Het is ook nooit goed he.
100 miljoen in de CL opbrengst.
86 miljoen Frenky.
70 miljoen De Ligt plus 5 miljoen bonussen
Dit is toch prachtig voor Ajax
Ja de Ligt had 80 kunnen zijn ja Had.
Overmars heeft gewoon goed werk verricht .
Komt bij Neres, Tadic behouden wat wil je nog meer misschien Ziyech nog
Klasse Overmars

12 juli 2019 om 17:24

Vergeet onana niet. Ook een hele belangrijke schakel die behouden wordt

12 juli 2019 om 18:55

@ almere67

Of jij hebt een te groot ego om te denken dat iedereen jouw maatstaf maar als de zijne moet aannemen; en anders maar azijnzijkers zijn omdat we de mening van zijne koninklijke hoogheid Alrere67 niet delen. Wanneer je minimaal 75 miljoen vast vraagt, wat een al meer dan schappelijke prijs was omdat je een sterktehouder wilt bedanken voor bewezen diensten; vind ik 70 miljoen met vijf miljoen aan bonussen een slechte deal.

Daarnaast ben ik persoonlijk ook van mening dat Ajax altijd hoog in de boom moet zitten voor onze sterktehouders, het is al frustrerend genoeg dat we sterktehouders over het algemeen niet kunnen vasthouden. Sterktehouders voor aalmoezen laten gaan vind ik daarom principieel verwerpelijk, maar ook omdat wij internationaal gezien financieel maar een dwerg zijn. Ook ben ik van mening dat Ajax onder geen beding voor zichzelf maar genoegen moet nemen met minder, zodat het voor Juventus mogelijk is om aan de commissie van Raiola en het salaris van de Ligt te kunnen voldoen.

Eerlijk gezegd vind ik dat ronduit een belediging. Ook al laat ik bovenstaande buiten beschouwing; waarom zou Ajax genoegen nemen met minder wanneer andere clubs wel bereid zijn om aan de minimale verlangde vraagprijs te voldoen. En al helemaal als het klopte dat Ajax alleen maar toestemming gaf aan geïnteresseerde clubs om met de Ligt te praten als zij bereid waren om te voldoen aan de minimale verkoopprijs van 75 miljoen. Dan laat ik nog maar even achterwege dat Juventus in het begin hoopte dat de Ligt zou gaan muiten. Wanneer je hier aan toegeeft weet je dat het slechts een kwestie van tijd is voordat er weer een soort gelijk scenario zich zal gaan afspelen; wanneer een gehaaide zaakwaarnemer misbruikt probeert te maken wanneer Ajax niet het onderste uit de kan wilt halen om een sterktehouder te bedanken voor bewezen diensten.

12 juli 2019 om 19:54

F-18/TACP reageer eerst is als een volwassen persoon ipv kinderlijke argumenten.
Ik zeg mijn mening dat mensen is tevreden moeten zijn ipv alles de grond in te boren ja ik had ook liever 85 voor de Ligt gehad maar het zij zo en we hebben een perfect jaar gehad met de CL en verkoop Frenky dus mekker niet zo

12 juli 2019 om 22:17

@ almere67

"wat zijn sommige azijn zeikers zeg. Het is ook nooit goed he.

Deze zin van jouw laat toch weinig ruimte over voor wat betreft de interpretatie; deze zin valt in dezelfde categorie van mensen die altijd maar roepen dat mensen "haters" wanneer ze iets of iemand bekritiseren. Overigens omschreef ik ook heel duidelijk waarom ik er anders over denk dan jou; ik weet niet hoe inhoudelijker jij het nog wilt hebben. Overigens ga jij daar gemakshalve daar totaal niet op in.

Jij bent zo te zien kennelijk het type persoon die er geen problemen mee heeft om mensen in een bepaalde hoek te zetten, maar vervolgens zwaar beledigd raakt wanneer daar iemand dan op reageert. Om het vervolgens dan maar op de onvolwassenheid van de ander gooien, ga alstublieft een eindje fietsen met die selectieve verontwaardiging van jouw. Dat jij het een goed aanbod vind moet jij voor jezelf weten, maar jij hoort mij niet zeggen dat mensen die het een goede deal vinden sukkels zijn ofzo.

Wanneer ik het laatste gedeelte van jouw reactie bekijk zie ik dat het compleet nutteloos is om met jou de dialoog aan te gaan. Ik wens je nog een fijne avond toe.

12 juli 2019 om 22:29





F-18/TACP
F-18/TACP Jij bent zo te zien kennelijk het type persoon die er geen problemen mee heeft om mensen in een bepaalde hoek te zetten, maar vervolgens zwaar beledigd raakt wanneer daar iemand dan op reageert.

Ga mij niet zeggen wat ik wel en niet mag, een ieder heeft een eigen mening, zo ook ik en jij spreekt wartaal .
Niet dat het mij dit uitmaakt hoor maar iemand in een hoek zetten is zeker je sterkste punt h
Fijne avond

Dag Matthijs,
Ik kan wel zeuren over de prijs etc... maar toch, we hebben weer dik gecasht, er komt gewoon
bijna 300 miljoen binnen dit seizoen met de CL en verkoop van jongens als Wober, Sinkgraven, Frenkie en De Ligt.
Waar iedereen hem hier een geldwolf noemt en hem opeens niet meer kan uitstaan ben ik een klein beetje emotioneel. De Ligt is een ras Ajacied en heeft alles waarvoor Ajax en Amsterdam staat. Zijn lijst van dienst op deze leeftijd is bizar gewoon en ik zal hem altijd dankbaar zijn, wat een grote speler en nog zo jong en toch al zo'n leider.
Eens een Ajacied, altijd een Ajacied.

Nou over 2 jaar dus weer een soap met de Ligt, Raiola kennende wil hij zijn spelers vaak transferen.

Lees net 5 jarig contract het is rond zeggen ze

12 juli 2019 om 18:31

Top nieuws, ook Inter heeft zich beestig versterkt en jullie zijn nog niet klaar. Conte gaat van Inter weer een titelkandidaat maken.

12 juli 2019 om 19:13

Portugezen zijn gewoon beter in verkopen en onderhandelen. Nederlanders laten zich graag de kaas van hun brood eten.

12 juli 2019 om 21:23

Jorge Mendes is niet voor niets ook een Portugees. Raiola is een Nederlander maar zijn hart klopt voor moederland Italië. Daarom vertrouw ik hem in dit soort dossiers met Italiaanse clubs ook nooit. Zijn loyaliteit ligt in elk geval niet bij Ajax, dat zich niet of nauwelijks steekpenningen kan permitteren in tegenstelling tot clubs uit de laars.

Oh wat heb ik toch een bloedhekel aan dat kut Juventus!
Nu hebben ze Ajax alweer genaaid! Ik ben 1996 nog niet vergeten.
Schoften.

12 juli 2019 om 18:07

Dat gevoel blijft je inderdaad wel beklijven, hoewel ik de fans die opgegroeid zijn met Juve en hier een speciaal gevoel bij hebben ook wel begrijp hoor. 5 verloren finales en het Heizel-drama er nog bij is ook niet niks. Net als Benfica met al die verloren finales.

12 juli 2019 om 18:30

Tja je bent voor of tegen Juve, er is amper een middenweg, Juve is een grote familie en zal voor altijd mijn tweede famiglia blijven, enkel mede Juventini snappen dat.

12 juli 2019 om 18:24

Jullie hebben ons dit seizoen toch ook terecht uitgeschakeld? Bovendien gaat Ajax hier vrijwillig akkoord, Juve houd geen pistool tegen de kop van Overmars.

12 juli 2019 om 19:14

Overmars gunt de Ligt gewoon de transfer.

Ja eindelijk hier ben ik blij mee! Ik ben toch wel geschrokken de afgelopen weken van alle haat en negativiteit jegens Juve en de Italiaanse competitie. Al die haat over die dopingfinale wat nooit bewezen is en waarvan geen enkele speler meer speelt bij Juve. Je wilt toch dat de Ligt naar een land gaat waar het verdedigen is uitgevonden. Hij kan alleen maar leren bij Juve en Juve gaat echt wel aanvallender spelen dit jaar, dus dit hoeft niet ten koste te gaan van de Ligt’s opbouwende/aanvallende kwaliteiten. Trainen met Ronaldo, Buffon en Chielllini. Onderdeel zijn van een team dat alles er aan doet om de CL te winnen de komende jaren. Daarnaast is Juve een echte familieclub en hebben zich dit jaar weer versterkt. Een transfer naar een andere club kan nog altijd, de Ligt is nog zo jong. Voor mijn gevoel zit de serie A juist weer in de lift. 2jr geleden versloeg As Roma nog Barca en vorig jaar ging Liverpool bijna ten koste van Napoli eruit (jeweetwel de uiteindelijke winnaar) het is dat Napoli gelijk speelde tegen rode ster toen en kostbare punten liet liggen. De strijd om de cl tickets waren tot het einde van het seizoen enorm spannend in de Serie A. Atalanta is al jaren omhoog aan het klimmen is en mag nu meedoen in CL. Inter en Napoli hebben zich goed versterkt. Milan heeft zich ook iets versterkt alleen As Roma vind ik wat verzwakt. Dan heb je nog Torino, Lazio, Sampdoria en Fiorentina die het elke club lastig kunnen maken. Daarnaast komen Lecce en Brescia erbij twee historische clubs met trouwe fans. Brescia met het toptalent Tonali. Ik verwacht daarom ook dit seizoen veel meer spannende potjes zowel in de serie A als Europees.

12 juli 2019 om 18:27

Ik ook, de haat is groot, snap ik ook ergens wel maar toen Juve net terug kwam kijken in Europa en weer de Serie A wist te winnen was er toch meer positieviteit te vinden hier, nu is de afgunst enorm, niet bepaald aangenaam om hier nog een Juve fan te zijn.

12 juli 2019 om 19:16

Ze haten jouw als fan niet hé . Ik heb ook niets met de oude dame. De geschiedenis heeft helaas vele zwarte bladzijdes.

12 juli 2019 om 19:17

Futures

Welke club heeft die niet? Ook Ajax heeft zulke zwarte bladzijdes.

12 juli 2019 om 19:22

@ Lucazzurri

Niet dat ik persoonlijk iets tegen Juventus supporters heb (1 van mijn beste vrienden is een Juventini is), maar na 1996, Raiola met en zonder Juventus in het verleden Ajax al eens eerder geprobeerd hebben Ajax een pootje te lichten, plus alle corruptie schandalen van de club; zal ik als Ajacied eerlijk bekennen dat ik echt een behoorlijke aversie heb tegen de club Juventus. Ik weet het; het is wellicht niet helemaal rationeel maar voetbal emotie is natuurlijk vaak alles behalve rationeel.

Dat de Ligt naar Italiã«/juventus wilt moet hij weten, daar heb ik geen enkel probleem mee. Alleen waar ik wel een probleem mee heb; is wanneer Juventus denkt dat Ajax wel even genoegen zal nemen met minder, omdat ze anders vinden dat de transfer in zijn geheel teveel kost vanwege de bizar hoge commissie van Raiola en het salaris van de Ligt. Dat lijkt toch een rol te spelen, ook had ik de indruk dat Juventus hoopte dat de Ligt wellicht Ajax wel onder druk zou willen zetten. De "damage control" die daarna heel snel volgde van Raiola bevestigde dat naar mijn gevoel, velen hebben door het verleden een kort lontje overgehouden wanneer het de club Juventus betreft. Natuurlijk zijn er nog vele Nederlanders (niet alleen Ajacieden) zijn die zo ie zo een aversie hebben richting de Serie A, vanwege voetbal(stijl) stereotypen, al speelt dat voor mij persoonlijk geen enkele rol.

Oh ja, dan verga ik nog even dat velen Nederlanders ook minder met het Italiaanse voetbal hebben, omdat Nederlandse ploegen vaak tegen Italiaanse ploegen in de "dying seconds" de boot in gingen. Door zich te laten provoceren of in de luren lieten leggen. Dit laatste kun je natuurlijk "an sich" het Italiaanse voetbal niet kwalijk nemen, maar op een of andere manier weet ik dat het bij velen wel een rol speelt.

Einde aan de soap..;-) Hoop dat het hem goed vergaat daar!

Verhaal wat eerder werd verteld over PSG klopt dus wel! 12 miljoen per jaar voor zo’n jonkie is echt krankzinnig.

YES! Super blij mee. Welkom Matthijs!

Mooie deal, mooie club. Het ga je goed!! 👍

12 juli 2019 om 19:56

Zijn vervanger stapt in Mexico net in het vliegtuig. 😊

13 juli 2019 om 08:34

Ik vrees dat er niemand is die Matthijs kan vervangen.
Hij was ook de enige bij Ajax die kopsterk was, nu is er niemand meer over. Allemaal ventjes van onder 1.80

14 juli 2019 om 11:45

Natuurlijk wel. Mathijs is vanwege zijn leeftijd (19) heel bijzonder. Hij zal een flink gemis zijn voor Ajax maar wel oplosbaar.

Veel negatieve reacties hier over het bedrag, maar men vergeet voor het gemak dat de Ligt na van Dijk de duurste verdediger ooit gaat worden. Buitenom dat heeft Ajax naar het schijnt een jaar langer van de Ligt mogen genieten met als ruil een lagere afkoopsom. En dat heeft zicht immers wel uitbetaald.

Verder zal de Ligt de duurste verkochte eigen jeugd speler ooit zijn waar ajax en had opleiding trots op mag zijn.

En verder 70 miljoen, tsja je weet niet wat er is afgesproken, doorverkooppercentage? Opleidingspercentage bij verkoop Juve?, clausules zoals 2 miljoen naar Ajax winst CL? X aantal duels?

Uitgaan van 70 miljoen zou echt zomaar nog 80 kunnen worden met alles erop en eraan.

Veel negatieve reacties hier over het bedrag, maar men vergeet voor het gemak dat de Ligt na van Dijk de duurste verdediger ooit gaat worden. Buitenom dat heeft Ajax naar het schijnt een jaar langer van de Ligt mogen genieten met als ruil een lagere afkoopsom. En dat heeft zicht immers wel uitbetaald.

Verder zal de Ligt de duurste verkochte eigen jeugd speler ooit zijn waar ajax en haar opleiding trots op mag zijn.

En verder 70 miljoen, tsja je weet niet wat er is afgesproken, doorverkooppercentage? Opleidingspercentage bij verkoop Juve?, clausules zoals 2 miljoen naar Ajax winst CL? X aantal duels?

Uitgaan van 70 miljoen zou echt zomaar nog 80 kunnen worden met alles erop en eraan.

Goede keuze, mooie club!
Het Ajax van Italië.
Komende jaren niet te stoppen en wint daar veel prijzen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren