Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Razvan Marin ontkent akkoord met Ajax: ‘Ik weet van niets’

Laatste update:

Ajax heeft zijn eerste aankoop voor komend seizoen zo goed als binnen, zo meldt De Telegraaf maandagavond. De Amsterdamse club heeft volgens bronnen rondom Standard Luik overeenstemming bereikt met de club over de transfersom van Razvan Marin, die in Amsterdam de opvolger moet worden van Frenkie de Jong. Naar verluidt betaalt Ajax twaalf miljoen voor Marin.

Voor de 22-jarige Marin, die dinsdag met Roemenië tegen de Faeröer Eilanden speelt in het kader van de EK-kwalificatie, ligt in de Johan Cruijff ArenA een contract voor vijf seizoenen klaar. 'De Roemeens Voetballer van het Jaar wordt in België omschreven als een dynamische speler en een echte winnaar met een geweldig rechterbeen', zo schrijft de krant.

De Jong verkast na dit seizoen voor maximaal 86 miljoen euro naar Barcelona, waardoor Ajax met een volle portemonnee op zoek ging naar een vervanger van de Oranje-international. Naar verluidt is de keuze van Ajax dus gevallen op Marin, die nog tot medio 2023 vastligt bij Standard Luik. In januari 2017 betaalde de Belgische club 2,4 miljoen euro aan Viitorul om de middenvelder in te lijven.

Marin maakt bij Standard Luik een goede indruk, waardoor de interesse van Ajax werd gewekt. De twaalfvoudig Roemeens international heeft tot op heden 94 wedstrijden gespeeld voor de Belgische club, met 13 doelpunten en 19 assists tot gevolg. In het shirt van Roemenie staat de teller voor Marin na twaalf interlands op een doelpunt.

Update 26 maart 8.48 uur - Razvan Marin ontkent akkoord met Ajax: ‘Ik weet van niets’
Razvan Marin zou op weg zijn naar Ajax, maar de Roemeense middenvelder van Standard Luik houdt de boot af. “Ik weet van niets", laat hij weten aan Digisport."Of ik bij Ajax zou willen spelen? Ik weet het niet. We gaan het zien. Ik denk alleen maar aan de wedstrijd tegen de Faeröer Eilanden." Volgens De Telegraaf moet Marin alleen nog medisch gekeurd worden en zou er een mondeling akkoord zijn over een vijfjarig contract. Ajax betaalt volgens de krant circa twaalf miljoen euro aan Standard Luik.

Een goede aankoop voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
25 maart 2019 om 20:45

Erg veel geld inderdaad voor een onbekende speler.
Als ze 12 miljoen hadden neergelegd voor Carcela had ik dat nog wel kunnen begrijpen maar dit lijkt me fors overbetaald voor een onbekende speler.
Dit zou zomaar weer een eerste foutieve aankoop kunnen worden van Overmars. In zijn aankoopbeleid heb ik geen vertrouwen.
Waarom niet Mount of Shabani halen als vervanger van Frenkie De Jong? Waardeloos!

25 maart 2019 om 20:49

Onbekende speler? Dat jij hem niet kent zegt meer over je kennis van het Belgische voetbal, of het gebrek daaraan. En onderbouw je reactie met feiten in plaats van te provoceren.


Veel geld maar ik denk wel marktconform gezien de prijzen die men momenteel betaald. Persoonlijk vind ik dit wel een goede aankoop al speelt hij bij Luik meer vooruitgeschoven dan de jong dat bij Ajax doet. Legt redelijk wat meters af, heeft een goede inspeelpass en een goede lange pass in de benen. Draait redelijk soepel weg bij zijn tegenstanders en viel mij, goed op tegen Ajax in de onderlinge wedstrijden. Al met al een goede aankoop van Ajax. Is ook nog maar 22 meen ik en kan zijn volgende stap met winst verkocht worden.

En carcela halen als vervanger voor de Jong? Lijkt je dat verstandig?

Wel de leeftijdscategorie waar Ajax in zou moeten scouten. Deze jongen is redelijk constant en gaat soms wel over het randje om te winnen. Prima om erbij te hebben. Al gaat Ajax er hoe dan ook op achteruit.

Je geeft overigens aan de speler niet te kennen maar bestempeld hem wel als miskoop. Ik vind dat je reactie wel verwijdert mag worden. Eenieder heeft recht op een mening maar die mening is pas zinvol als je je hebt ingelezen. Dat Heb jij hier duidelijk niet gedaan dus dan ben je maar wat aan het roepen om reacties uit te lokken. Provoceren heet dat.

25 maart 2019 om 21:00

Hij viel mij positief op vs Ajax... Verder ken ik de speler niet. 12 miljoen is niks tegenwoordig dus zo schokkend vind ik het niet.? Carcela is sowieso aanvallend ingesteld

25 maart 2019 om 21:01

Pfff Jonkmans alsjeblieft zeg. Dagelijks zie ik je met lijstjes op de proppen komen met een stuk of 30 spelers die je ze toevallig kent via je fifa carriere en roep je dat Overmars die spelers moet halen. Haalt hij niet 1 van die spelers dan is het gelijk een "foutieve aankoop". Hou op hoor. Net of jij Milik, Sanchez, Dolberg, Onana en Frenkie kende toen Overmars ze haalde. Tot nu toe zijn er geen aankopen van 10+ miljoen mislukt van Overmars. Kijk maar naar Ziyech, Tadic, Blind en Neres.

25 maart 2019 om 21:09

Ik heb alle reden om wantrouwig te zijn op het aankoopbeleid van Overmars. Het lijkt er namelijk op dat Ajax voor het 5e jaar op rij geen kampioen gaat worden. Mede door zijn aankoopbeleid dat niet goed genoeg is. Dus dat ik sceptisch ben op een nieuwe aankoop van Overmars is niet voor niks. Je moet er toch niet aan denken dat we zelfs 6 jaar op rij geen kampioen gaan worden omdat Overmars zijn aankoopbeleid keer op keer faalt?

25 maart 2019 om 21:14

Mount is razend populair in Engeland, die is niet te betalen en kan bij 10 Engelse ploegen terecht. Compleet onrealistisch.

Shabani heeft 34 minuten profvoetbal gespeeld in z'n leven, die heeft nog nooit bewezen beter te zijn dan deze jongen.

25 maart 2019 om 21:18

Wat een onzin Jonkmans, je volgt het Belgisch voetbal duidelijk niet en baseert je duidelijk op die 2 onderlinge confrontaties tussen Standard en Ajax in augustus. Geen probleem dat je het Belgisch voetbal niet volgt, ik volg de Eredivisie ook niet, maar ga dan niet de expert spelen.

Dit is een veel completere en gewoon betere speler dan Carcela. Aan de bal is Carcela natuurlijk een lust voor het oog maar ja Adam Maher heeft intrinsiek ook meer balgevoel en techniek dan Virgil van Dijk, maakt dat hem dan ook een betere speler? Neen.

Marin is een goede speler die al veel interesse uit de Serie A heeft gelokt (oa AS Roma zou interesse hebben getoond) en een goede opvolger voor Frenkie. Marin is een complete middenvelder die zowel defensief als offensief vrij goed is. Op zijn best als centrale middenvelder. Goede pass en goed afstandsschot in de benen, goed spelinzicht, aan de bal wellicht wat minder geniaal dan Frenkie maar hij is wel feller en dynamischer dan Frenkie (in de wedstrijden die ik van Ajax zag).

25 maart 2019 om 21:18

@jonkmans, Hoewel ik me had voorgenomen om niet meer op jouw posts te reageren omdat die vaak elke vorm van realiteitszin ontberen, hier toch maar een reactie. Op dit moment is de trackrecord van Overmars op het gebied van aan- en verkopen zeer positief. Dus stop eens met dat gezeik dat hij zo slecht in zijn werk is. Het ligt niet aan Overmars dat Ajax nu vier jaar op rij geen kampioen is geworden. Hij heeft voor de spelers gezorgd. Als jij denkt het hem toch kwalijk te nemen, dan is het ook dankzij hem dat Ajax in de EL-finale stond en nu in de kwartfinale van de CL met vaak prachtig voetbal.

25 maart 2019 om 21:22

Ik denk niet dat er ook maar een Ajacied wakker van ligt als je, zoals overmars nu bewijst structureel mee kunt doen in Europa. Ja ik zeg structureel want sinds hij de vrije hand heeft van de raad van commissarissen (3 jaar gelden) heeft hij twee keer Europees leuk meegedaan. Dat heeft voor de neutrale kijker toch wat meer waarde dan een landskampioenschap.

Kampioenschappen zijn voor de korte termijn. Je zou moeten kijken naar het grotere plaatje en wat er in de toekomst in het verschiet ligt. Ik denk dat iedere PSV’er wel met Ajax zou willen ruilen. Madrid ongenadig hard Europa uitkegelen of 5 punten los in Nederland. Die keuze lijkt mij niet zo moeilijk. Het is maar hoe je het bekijkt. Wellicht kan overmars geen kanpioensploeg op de been brengen maar wel een ploeg die wereldwijd ontzettend veel lof zaait. En nee ik ben geen Ajacied maar in ben wel objectief genoeg om te zien dat er in de toekomst helaas alleen maar Ajax zal zijn. Die kloof word steeds groter. En zeg nu zelf? Weet jij uit je hoofd wie er in 2000 landskampioen werd? Knap als je het weet, uit je hoofd. Maar iedereen weet wie er in 2002 de UEFA cup won. Dat blijft wel hangen bij het publiek.

25 maart 2019 om 21:22

Uuuuuuh, Overmars zet een selectie neer waarmee je de kwartfinale kan halen van de Champions League en eerder nog een selectie voor de Europa League-finale. Daarmee moet je ook landskampioen kunnen worden in de Eredivisie. Hij kan er niets aan doen dat Ajax punten laat liggen tegen de kleintjes. Veel spelers die hij haalt kan hij voor het veelvoudige verkopen (kortom, dat zijn succesvolle transfers). Ik ben wel benieuwd welke kansen hij volgens jou heeft laten liggen.

25 maart 2019 om 21:25

Mijn punt is je kraakt deze jongen af en zegt dat Ajax Shabani moet halen.... Ik geloof niet dat jij dagelijks Bayern 2 zit te kijken voor deze jongen oftewel je basseert je mening gewoon op het feit dat je Shabani van naam kent via Fifa/FM en Marin dus niet. Waarom is Shabani met 34 profminuten zoveel beter dan Marin die jij nooit hebt zien spelen?

25 maart 2019 om 21:31

Mag onbekend zijn voor de 'voetbalkenners' die alleen spelers uit de top-5 landen en de eredivisie kennen. Maar Marin is al jaren een uitblinker op het middenveld in Luik en daarvoor in Roemenie.

Deze jongen is echt verschrikkelijk technisch en is de eerste vervanger voor De Jong waar ik een goed gevoel bij zou hebben.

25 maart 2019 om 21:36

Er is nog geen Engelse club concreet voor Mount dus je kan nu een poging wagen. Shabani was Ajax laatst geinterresseerd in en speelt bij een betere club dan Standard. Dan moet je best aardig kunnen voetballen als je bij zo'n grote club mag spelen lijkt mij. En hopelijk is hij dan goed gescout. Maar goed blijft ook een gok natuurlijk. Maar het beste gevoel heb ik bij Mount. Zou graag zien dat Ajax een bod op hem doet. Mount kennen we wat beter wat zijn kwaliteiten zijn.

25 maart 2019 om 21:38

@tegengif o.a. Door Wober te kopen en Magallan ervoor terug te halen. Door geen goede reservekeeper achter de hand te hebben. Door miskopen te halen zoals bijvoorbeeld Kristensen, Sinkgraven, Cassierra, enzovoorts.

25 maart 2019 om 21:43

@kyle66 Zijn aankopen zeer positief? Het is weliswaar niet slecht maar naar mijn mening niet goed genoeg. Gemiddeld haalt hij iets van 6 miskopen per jaar sinds zijn aanstelling als TD. Ik vind dat best gortig. Gemiddeld gezien haalt hij dus meer miskopen dan geslaagde aankopen per seizoen.

25 maart 2019 om 21:46

Jonkman. Als Ajax geïnteresseerd was in Shabani en je denkt dat hij goed gescout is, zal dat nu niet zo zijn?
Echt hou maar op met je zogenaamde kennis.

25 maart 2019 om 21:55

Ik dacht dat jij zo sceptisch was over het aankoopbeleid van Ajax. En nu zeg je dat je je baseert op.dat zelfde beleid , dat ze Shabani moeten halen omdat Ajax dat je hebt gelezen dat Ajax hem heeft gescout. Deze jongen van Luik is ook door Ajax gescout namelijk ...Of komt het door de naam Bayern...?

25 maart 2019 om 22:01

Komt door de naam Bayern inderdaad. Dan hoop je dat hij voldoende kwaliteit heeft om mee te kunnen bij een Europese topclub als Bayern. Maar nogmaals het liefste zag ik dat Ajax een bod op Mount deed. Die kennen we wat beter.

25 maart 2019 om 22:10

Dan zal je wel een fan van Van Geel zijn..

25 maart 2019 om 22:10

Het begrip miskoop is erg groot. Ik persoonlijk vind Kristensen geen miskoop. Veltman was geblesseerd, dan heb je tkch een back-up nodig of niet?

25 maart 2019 om 22:13

Hij is toch niet als backup gehaald? Bovendien doet hij het als backup ook matig. Verdedigend, technisch gezien en voetballend is hij dramatisch.

25 maart 2019 om 22:25

Ik word liever kampioen dan een goede partij tegen Real Madrid. Heb er ook van genoten maar veel Ajacieden hier doen net alsof het seizoen gered is nou ze aardig presteren in Europa. Het is toch schandalig dat Ajax al jaren geen kampioen meer is geworden?

25 maart 2019 om 22:31

Jonkmans

Komt door de naam?

Zoals Sanogo die bij het grote Arsenal vandaan kwam? Of zoals Krkic die bij het grote barca speelde? Of zoals Cuenca die bij datzelfde barca speelde? Waarom beoordeel je niet gewoon een speler op de kwaliteiten die je zelf hebt waargenomen? Koop jij ook een auto omdat de verkoper zij dat “ie lekker reed” zonder dat Jij het zelf hebt waargenomen?

Ik vind het best leuk om hier met mensen in discussie te gaan maar ik vind dan wel dat je je reacties met feiten moet onderbouwen. Met termen als “ gemiddeld haalt hij iets van zes miskopen per jaar sinds hij is aangesteld als TD” kun je helemaal niets. Noem dan man en paard en stel een lijstje op om je argumenten kracht bij te zetten.

25 maart 2019 om 22:38

Owww is dat het argument. Nou labyad en Sinkgraven speelde bij een betere club dan schone. Toch is degene van de mindere club sinds jaar en dag vaste waarde. Traore speelde bij een betere club dan Tadic, toch is Tadic veel waardevoller voor Ajax dan Traore omdat die wel de doelpunten en assists geeft, terwijl hij meerdere spelers bezig houdt. En troare speelde toch echt meer in het eerste van Chelsea dan shabani bij Bayern. Sterker nog op basis van club status is elke rechtsback die we gekocht hebben beter dan Mazraoui. Die komen namelijk allemaal van clubs uit de hoogste divisie van het land. Bij welke club je onder contract staat zegt bar weinig over het al dan niet slagen bij Ajax. Met die gedachtegang hebben we ooit luque, Urzaiz, zeker 3 huurlingen van Barca, Roger, Mido en Atouba gehaald. Nou nou wat een lol was dat zeg. Op diezelfde manier werd een pantalic afgeserveerd voordat hij begonnen was en dat was dus wel een aanwinst. Je zou echt beter moeten weten....

25 maart 2019 om 22:38

Fouder maak je niet druk ajax zal nog vaak genoeg kampioen worden zijn altijd dichtbij en het muntje zal nog wel een keer de juiste kant op vallen.
Maar europa league finale of kwartfinale CL hoe vaak gebeurt dat bij een NL club.

25 maart 2019 om 22:40

Fouder,

Ieder zijn mening. Ikzelf zou niet eens weten hoe het voelt om kampioen te worden (wellicht van de Jupiler league, Spartaan hè 😅) maar om nu te stellen dat het seizoen van Ajax niet gered is? Het is tot nog toe gewoon een prachtig seizoen voor Ajax wat enkel nog maar mooier kan worden, al is die kans klein met Juventus in het verschiet. Als ik het seizoen van PSV bekijk is dat relatief gezien een stuk stabieler als dat van Ajax, zonder uitschieters of bijzonderheden. Het lijkt mij dat je als fan, juist geniet van die pieken die je club mee maakt. Een kampioenschap voor PSV is niets bijzonders, (just one in a row) lijkt mij. Zou jij dat niet willen opgeven voor een succesvolle campagne in de Europa league of de champions league? Als je er later op terugkijkt zijn die pieken toch bijzonderder lijkt mij, zoals die keer dat PSV bijna atletico uitschakelde. Of die halve finale championsleague waar ze op een haartje na de finale mistten met al die kanonnen als Alex, Gomes, Vogel, van Bommel, Cocu en Park enzo? Winnen van het grote Milan met Seedorfs, maldini, cafu, kaka, gatusso, stam en ambrossini?

25 maart 2019 om 22:50

Tuurlijk maar dat soort dingen gebeurt maar eens in de zoveel jaar. Het kan ook beiden. Pieken zijn idd het mooiste maar diepe dalen word ik niet echt gelukkig van. PSV is idd wat vlakker. Ik wil ook wel weer eens een uitschieter naar boven zien maar als dat niet gebeurd pak dan de punten. Dat spelletje beheerst PSV vooralsnog beter dan Ajax

25 maart 2019 om 23:00

In dat laatste heb je zeker gelijk. PSV is degerlijker in het over de streep trekken van de punten als je de competitie bekijkt. Maar de pieken van Ajax zijn de afgelopen jaren Europees gezien vaker voorgekomen dan bij PSV. Die trekken de punten kn Europa vaker over de streep. Best een vreemde gewaarwording als je hèt zo bekijkt. Ik denk dat je als Nederlandse ploeg toch zou moeten kiezen omdat de selecties nu eenmaal niet zo groot zijn dat je echt op drie Fronten succesvol kunt meestrijden. In het jaar dat Feyenoord kampioen werd zat Ajax ook zeer dichtbij maar verloor het telkens punten als het Europees had gespeeld. Het is dus een heel dun lijntje tussen wel en geen kampioen worden. Wellicht dat het ene jaar kampioen worden en hèt jaar erna succes in Europa de oplossing is😆

25 maart 2019 om 23:18

Dat zou een mooie compromis zijn. De Johan Cruijf Schaal en Beker kunnen me gestolen worden. Ben de afgelopen 36 jaar te verwend met de kampioenschappen dat ik die twee prijzen niet zo belangrijk vind. Al overdreef van Bommel het natuurlijk wel een beetje met dat C elftal. Heb overigens een prima PSV gezien in Europa, helaas zonder resultaat. Wellicht volgend jaar wat meer geluk

25 maart 2019 om 23:27

Ja, er zat Europees gezien zeer zeker meer in maar je krijgt niet altijd wat je verdient. Poultje was ook niet mis dit jaar, halleluja. Wellicht die JC schaal en de Beker dan naar Sparta komend seizoen? Als het jullie toch niet interesseert😂

25 maart 2019 om 23:28

Het is inderdaad niet altijd zo. Maar meestal kun je ervan uitgaan dat een gemiddelde speler van Bayern beter zou moeten zijn dan een gemiddelde speler van Standard.

26 maart 2019 om 00:16

Die selectie die er nu staat zou oo de sloffen kampioen moeten worden in NL. Die selectie staat er mede dankzij Overmars. Oftewel je onderbouwing klopt niet. Ajax faalt collectief op het veld om voor mij onbekende redenen. PSV zal waarschijnlijk kampioen worden en dat mede dankzij het falen van Ajax. Die lijken geen kampioen te willen worden want als PSV punten verloor en ze er overheen konden dan lieten ze dat na. Heeft niks met het aankoopbeleid van Overmars te maken. Ajax heeft de betere selectie van de twee topclubs in NL.

26 maart 2019 om 00:29

Tuurlijk wil ik kampioen worden, maar doe mij maar een Europa league finale of CL succes. Daar geniet ik veel meer van, San kampioen worden in de Mickey Mouse league.

26 maart 2019 om 01:12

@fouder

Liever een Knvb beker en kwart finale CL dan kampioen maar wel vroeg uit de beker en een Europese afgang.

Net zoals twee jaar geleden, op een puntje na geen kampioen maar wel de finale EL. Plus prachtig voetbal. Dat zie ik inderdaad liever dan saai voetbal, in de laatste minuutjes scoren en op het nippertje kampioen worden terwijl je verder en verder afglijdt op de internationale ranglijst.

26 maart 2019 om 04:03

Maar Marin is geen gemiddelde speler van Standard en Shabani geen gemiddelde speler van Bayern. Dus jij vindt bijv een Jesus Vallejo van Real Madrid een betere verdediger dan de Ligt? Immers, individueel blijft is een gemiddelde speler van Real beter dan een gemiddelde speler van Ajax. Dus als jij het transferbeleid bij Barcelona of Juventus voert dan zou jij altijd Vallejo halen ipv de Ligt?

26 maart 2019 om 06:16

Het lijkt er in ieder geval op dat jij hem wel hebt zien spelen, dank voor je duidelijke uitleg.

26 maart 2019 om 07:56

Misschien kunnen we overwegen Ivan Rakitic te halen, dat is ook wel een aardige speler! Heeft zich ook wel bewezen in Spanje.

Je bent echt onvoorstelbaar eigenwijs, iedereen hier wijst op je kort door de bocht argumentatie en nog steeds kijk je niet naar redenen waarom het logisch is wat mensen zeggen. Los daarvan is de situatie dat Marin waarschijnlijk wordt gehaald.
Heeft een goede indruk op mij gemaakt in die twee wedstrijden tegen Ajax. Ik heb vertrouwen in het scoutingsapparaat van Ajax, naast deze speler hoop ik dat ze weer een nieuwe Milik, Sanchez of zelfs Younes uit de hoge hoed toveren, iemand voor weinig geld die positief gaat verrassen.

26 maart 2019 om 08:08

Maar het betreft geen gemiddelde speler; het is 1 van de beste 3 van Standard Luik vs een jeugdspeler van Bayern 2

26 maart 2019 om 09:22

(kyle66)
Ik reageer al tijden niet op die (jonkmans) die want die weet niets van aan en verkoop volgens mij zijn het de scouts die Overmars tippen over een aankoop en als die dan niet voldoet is het zijn schuld , dus niet serieus nemen deze gast want hij weet waarschijnlijk niet eens dat Overmars er voor heeft gezorgd dat Ajax er nu zo voorstaat dus laat lekker hakken en besteed er geen aandacht aan .

26 maart 2019 om 10:09

Voor Mount mag je 5x zoveel neerleggen minimal, plus dat die naar veel grotere clubs kan als Ajax.
Overigens moeten Ajacieden niet onderschatten hoeveel weet Ten Hag heeft van de jeugd van Bayern, dus die Shabani kan nog wel is verassen.

Off: Wie denk nog meer dat Jonkmans wyzijnkampioen is?!

26 maart 2019 om 10:26

Kan jij 1 club noemen die nooit miskopen heeft gedaan? Elke topclub, maakt niet uit waar, heeft miskopen gemaakt. Wil niet zeggen dat het beleid slecht is...

26 maart 2019 om 04:52

Ik kende hem niet, volg het voetbal uit België niet. Van youtube wordt ik ook niet echt veel warmer. Zie geen speciale looplijnen of steekpasses. Misschien is het wel een meesterzet van Marc en is hij de sleutel, ik hoop alleen dat we hem echt hebben bekeken en niet alleen op tape. Beste voetballer van het jaar in zijn land is een mooie prestatie maar eerlijk is eerlijk ik de ken laatste 5 beste voetballers uit Roemenië echt niet.... ik heb mn vooroordelen en scepcis maar ik heb wel een goed gevoel bij zijn karakter. Slopertje in het veld erbuiten heel warm en eerlijk.

26 maart 2019 om 10:14

Heb het even gegoogled en volgens Wikipedia:
2018 George Tuducean (cluj)
2017 Contstantin Budescu (Al Shabab)
2016: Denis Alibec (steau Bucarest)
2015: Ciprian Tatsuranu (nantes)
2014: Lucian Sanmartean (utrecht)

Ken eigenlijk alleen Sanmartean en alleen omdat die voor Utrecht speelde.
Zegt natuurlijk niks over deze speler.

Ben benieuwd ken hem niet...

Weet iemand iets meer over deze speler?

25 maart 2019 om 20:52

Naar wat ik van 'm heb gezien is het een redelijk felle speler met een hele goede trap in zijn rechter. Denk dat hij wel wat minder controlerend is dan de Jong. Moet nog maar gaan blijken hoe die het gaat doen.

25 maart 2019 om 21:07

Heb Standaard dit seizoen helaas een aantal keer zien spelen en deze speler vond ik niet bepaald wonder op het veld. Fysiek sterk en een goeie trap maar daar is alle mee gezegd.

25 maart 2019 om 21:33

Zie hem een beetje als de Frenkie van Roemenie.
Is al wat meer ervaren. Het nationale elftal van Roemenie wordt langzaam aan echt om hem heen gebouwd. Redelijk tweebenig en enorm aggressief in de duels.
Dit zou voor mij echt een ideale opvolger zijn voor De Jong. Zou als Psv'er echt balen als Ajax hem haalt...

25 maart 2019 om 22:10

Inderdaad een bizar goede voetballer die voor “relatief” weinig geld is op te halen. Pal onder onze neus. Een type speler die Ajax naar mijn weten nog niet in de gelederen heeft.

Hoop voor het Nederlands voetbal dat Ajax op tijd de selectie rond kan krijgen voor eventuele voorrondes in Europa. Ik denk wel dat overmars van afgelopen keer geleerd heeft als ik dit nu lees. We hebben het in Nederland keihard nodig.

28 maart 2019 om 20:23

Was dit de speler die in het tweeluik met Ajax zo goed was?
Is alweer even geleden maar daar liep op het middenveld een Ajax achtige speler rond.

29 maart 2019 om 12:24

Ja dat was inderdaad Marin! Een van de weinige die bij Luik er toen echt bovenuit stak inderdaad!

Iemand wat meer info over deze jongen?

25 maart 2019 om 20:49

Zijn waarde op transfermarkt is 9 miljoen, dus 12 miljoen klinkt als een redelijke prijs. Hij speelt centraal op het middenveld, maar wordt ook af en toe als centraal aanvallende middenvelder of rechtsbuiten gebruikt.

Ik ben benieuwd!
Ajax had in eerste instantie toch die Shabani van Bayern op het oog?
Weer een verassing uit de hoed van Overmars.
Blijf vooral door toveren!

#WZAWZDB

12 miljoen aan de nummer 5 (op basis van de laatste 5 jaar) van België? Behoorlijk veel geld, ben benieuwd wat die jongen kan.

25 maart 2019 om 20:52

Gewoon marktconform dus als je het met andere recente transfersommen vergelijkt.

25 maart 2019 om 21:05

Ooit hebben we ook 11 miljoen betaald aan de nummer 12 van Nederland voor ene nummer 10 genaamd Hakim Ziyech of die 12 miljoen voor die ene rechtsbuiten uit het 2de van Sao Paolo genaamd Neres. Oftewel het zegt precies niks dat hij bij een subtopper in België speelt. Voor die stengs zou ik ook zo 15 miljoen betalen ook al speelt hij bij de nummer 4 van Nederland.

25 maart 2019 om 21:23

Nou lees ik in 2 reacties van je dat Ziyech een topaankoop is van Overmars maar dat valt ook wel mee. Overmars wilde hem eerst helemaal niet kopen. Onder druk van publieke opinie en een slechte start van Ajax werd hij alsnog gekocht. Was het schoolvoorbeeld van een paniekaankoop. Vind ik niet echt de verdienste van Overmars.

Neres daarentegen is wel een aankoop waar Overmars de credits voor mag krijgen die zeker goed is uitgepakt.

25 maart 2019 om 21:50

Dan is het toch alsnog een topaankoop ondanks dat hij als paniekaankoop gekocht is? Ik snap niet waarom dat steeds vermeld moet worden.

25 maart 2019 om 21:52

Tja hoe men denkt over de redenen van Ziyech is en niet helder en doet er weinig toe aangezien Overmars hem wel gehaald heeft. Daarnaast ook Sanchez, Neres, Onana, de Jong, Nico en Tadic

26 maart 2019 om 14:48

Denk dat Overmars misschien laat maar toch juist gehandeld heeft. Als hij te halen was voor 11 miljoen, dan hadden PSV, een hele rij buitenlandse middenmotors en suvtoppers en zelfs feyenoord daar financieel ruimte voor moeten maken. Die had natuurlijk bij al die clubs fluitend in de basis gestaan en waarde toegevoegd. Dus wie heeft zitten slapen? Overmars deed misschien een dutje maar werd tenminste op tijd wakker.

Iemand die me meer kan vertellen over Marin. Misschien iemand die het Belgische voetbal volgt?

Als vervanger van Frenkie? Dit lijkt me eerder een Vd Beek/Schone vervanger als je punt naar achteren gaat spelen. Zijn loopvermogen en tackles is wel iets dat momenteel ontbreekt maar is in mijn ogen niet de speler die gat van Frenkie 1 op 1 op kan vullen. Zou hem graag in op middenveld met punt naar achteren als B2B zien met een creatieve speler naast hem. Betwijfel of Schone die man kan zijn.

25 maart 2019 om 20:47

Je slaat de plank vollédig mis. Het is meer een nummer 10 en dus vervanger van Ziyech

25 maart 2019 om 20:54

Volgens mij is het meer een cm toch?

25 maart 2019 om 20:56

De vervanger van Ziyech die rechtsbuiten staat? Ik zie hem juist als B2B speler als we terug gaan naar punt naar achteren. Verwacht dat Vd Beek (vertrek?) of Schone dan het slachtoffer gaat zijn. Zie wel liever een extreem creatieve speler naast hem en een speler voor de opbouw (Schone/Eiting?) erachter. Want die laatstgenoemde zie ik eerder als vervanger van Frenkie dan.

25 maart 2019 om 20:58

Iemand corrigeren dat 'ie de plank volledig misslaat, om vervolgens zelf meerdere keren de mist in te gaan.
Ziyech speelt op rechtsbuiten bij Ajax, dat zou je moeten weten. Marin speelt veel vaker centraal op het middenveld (101 duels) dan op 10 (18 duels).

25 maart 2019 om 22:28

Als hij de vervanger is van Schone ga je er op vooruit. Van de Beek, Ziyech en de jong zijn vooralsnog betere spelers. Al kan je dat gif van die jongen wel gebruiken in Amsterdam

25 maart 2019 om 21:59

Ik las net ook dat die hillen van az waarschijnlijk naar Ajax komt. Overmars is lekker bezig.

25 maart 2019 om 22:34

Jep, die zou vandaag (spelers kregen te horen wat plan voor volgend seizoen is) aan AZ bekend hebben gemaakt te gaan vertrekken naar Ajax. Mijn ideale vervanger voor Aksit die naar Besiktas gaat, officieel is het nog niet maar de geluiden rond Hillen naar Ajax laten het op een formaliteit lijken.

25 maart 2019 om 22:54

Zou inderdaad mooi zijn. Ik ben benieuwd of ze het ook nog lukt om fitz-jim weg te halen. Dan heb je straks wel echt een bizar sterke '03 generatie als jongens als Unuvar en Hoogewerf bij Ajax tekenen.

26 maart 2019 om 00:45

Rasmussen, Hoogewerf en Ünüvar voorin, zou zomaar kunnen. Bonnah, Rensch en Hillen achterin is ook zeer netjes. Zou mooi zijn als een Amsterdammer als Fitz-Jim bij Ajax speelt, vind dat altijd wat extra's hebben als een speler voor een ploeg uit zijn stad speelt. Maar Fitz-Jim (net als Hillen trouwens) heeft echt veel opties qua teams, is in trek. Ben benieuwd wat zijn keuze gaat zijn, we gaan het meemaken deze zomer lijkt me. Blijft hij net als Barasi of gaat hij verder kijken dan AZ. Zou het echt niet weten.

Er gaan heus nog meer aankopen komen dus hier is weinig over te zeggen. Ik ga hier niet veel over zeggen, positief of negatief.

Gaat Ajax nou ineens allemaal spelers kopen omdat ze geld hebben? Ik zie liever dat het gewoon geïnvesteerd wordt in de opleiding en dat die talenten een kans krijgen
Magallan is wat mij betreft ook al weggegooid geld geweest..

25 maart 2019 om 20:52

En dan 11 jeugdspelers er in ? Je moet toch ook echt spelers aantrekken om je selectie sterk te houden.

25 maart 2019 om 20:52

Weggegooid geld ? Vanwege het feit dat hij een paar maanden bij Ajax 1 zit en net 2 wedstrijden gespeeld heeft? Heerlijk die rare reacties van sommige hier die echt alleen maar uit emotie wat roepen.

25 maart 2019 om 20:54

Hoe bedoel je 'ineens'? Mag een club geen spelers kopen om verkochte spelers te vervangen? Wat wil je precies investeren in de opleiding? Talenten krijgen gewoon een kans als ze goed genoeg zijn, zie Gravenberch, Lang als recente voorbeelden. Het feit dat jij Magallan al weggegooid geld vindt na 1(!!!!) wedstrijd zegt me al genoeg eigenlijk.

25 maart 2019 om 20:56

"Gaat Ajax nou ineens allemaal speler kopen omdat ze geld hebben?" Wie is de rest van die 'allemaal' dan? Volgens mij is dit de eerste aankoop voor volgend seizoen. Met het aanstaande vertrek van De Jong en waarschijnlijk ook De Ligt, Ziyech en Onana heeft Ajax gewoon kwaliteit nodig voor volgend jaar. Cerny, Gravenberch, Botman en El Maach kunnen het vertrek van die spelers nog lang niet (/nooit) opvangen. Als je volgend seizoen weer in Augustus play-offs moet spelen voor de CL (ongeacht je 1ste of 2de wordt) moet er gewoon een goed team staan.

25 maart 2019 om 21:05

Ja, en als straks blijkt dat de jeugd niet het gewenste niveau is sta je weer vooraan om te schreeuwen dat het onverstandig was geweest om de jeugd voor de leeuwen te gooien en dat er gerichte aankopen gedaan had moeten worden.

25 maart 2019 om 21:24

Het is niet zo dat als Ajax nu miljoenen in de jeugdopleiding pompt, de jongens van Jong Ajax volgend seizoen ineens allemaal goed genoeg zijn om jongens als De Ligt en De Jong op te volgen. Investeringen in de jeugdopleiding hebben tijd nodig om rendement op te leveren, tijd die Ajax niet heeft. Ajax wil structureel in Europa mee kunnen doen en dat kan niet als je na een goed jaar wordt leeg gekocht en enkel onervaren jeugd ervoor terug krijgt als trainer.

Veelzijdige speler, goede techniek en fijne trap. Al jaren bekend om zijn talent.

En 12 miljoen is tegenwoordig niet veel geld meer...

Ik had verwacht dat dit ging over Merthan Shabani, maar ja toch niet

Marin is een versterking in mijn ogen. Vind hem als nummer 10 zeer geschikt. Goede passing, rechterbeen en creativiteit. Daarnaast beschikt hij over gif wat ik momenteel mis in sommige wedstrijden bij Ajax. Goede aankoop naar mijn mening.

Ben benieuwd wat deze speler gaat doen! Nog nooit iets over hem gehoord, maargoed ik sta hedendaags wat verder van voetbal af.

Als Ajax maximaal 5 basisspelers weg laat gaan, hiervoor 3 basisspelers koopt en 2 uit de jeugd door laten stromen... vind ik het helemaal goed mits ze allemaal basiswaardig zijn.

Lijkt mij geen speler voor de positie van Frenkie de Jong, daarvoor mist ie toch wel heel veel. Zou hem eerder op een andere plek zetten op het middenveld. 12 miljoen vind ik ook erg prijzig. Was er echt niks beters in beeld?

25 maart 2019 om 21:15

Vast wel maar Overmars kan niet goed genoeg inkopen. Elk jaar moet hij een paar miskopen binnenhalen.

25 maart 2019 om 22:25

Jonkmans kun jij mij voorbeelden geven van iemand in Overmars zijn functie die geen enkele miskoop heeft gehaald.. zijndie er uberhaubt wel..

25 maart 2019 om 22:29

Er zijn wel TD's die minder miskopen halen per seizoen. Zo'n TD zou Ajax moeten hebben.

25 maart 2019 om 23:05

Hahahaha, toen Overmars begon was het financieel echt niet zo rooskleurig voor Ajax. Nu kan Ajax een bod van minstens 43 miljoen op Neres weigeren.

25 maart 2019 om 23:33

Ik heb het idee dat jonkmans ooit eens met knikkeren heeft verloren van Overmars. Bij zoveel mogelijk topics geeft hij af op het aankoopbeleid van Overmars en geeft hij een lijstje van aankopen die Overmars zou moeten doen. Pas als hij al die aankopen van jonkmans haalt, krijgt hij van die een stempel adequaat. LOL.

26 maart 2019 om 08:13

Wat zijn de miskopen van Overmars dan in de seizoen
'14/15
'15/16
'16/17
'17/18
'18/19

Ik ben echt reuze benieuwd

26 maart 2019 om 10:59

Ik waag een poging.

'14/15 - Zivkovic en als huurling Zimling
'15/16 - Sanogo / Heitinga en ook Gudelj.
'16/17 - Cassierra / Westermann & Krul
'17/18 - Siem de Jong, Johnsen & Orejuela
'18/19 - Labyad is goed op weg om een miskoop te worden.

Het zijn soms huurlingen en soms aankopen maar het zijn allemaal miskopen te noemen, ook een huurling kost je geld.
Geen wereldbedragen maar het is toch weggegooid geld.

Ik ken hem niet maar hij lijkt meer een type speler die Ziyech gaat vervangen als ik de omschrijving lees.

In elk geval dezelfde smaak wat schoenen betreft zo te zien

Het gaat er helemaal niet om of dit de opvolger is van de Jong en of hij beter of slechter is. Hey gaat er om of hij in het team past met zijn kwaliteiten en het team daarmee verder helpt

25 maart 2019 om 22:16

Dat is bij elke aankoop.

25 maart 2019 om 22:34

Ik bedoel er mee te zeggen , dat je een speler scout op de kwaliteiten die het team nodig heeft . Dat hoeft niet meteen te zeggen dat je een topper moet kopen , je kan best eens een soort waterdager kopen waardoor je team beter wordt

Ik ken hem en vind hem helemaal niet zo bijzonder. Sander Berge van Genk zou een perfecte opvolger zijn, Marin wisselt goede wedstrijden met pure bagger veel af. 13 in een dozijn hij, misschien goed om de pionnen te zetten maar meer ook niet.

25 maart 2019 om 23:22

Dat geeft dus maar weer dat ik goed zat met mijn gevoel dat Overmars een betere vervanger voor Frenkie had kunnen halen. Bedankt voor je reactie als kenner van het Belgische voetbal.

Ja wel leuk en aardig, maar wat doen ze met de andere 63 miljoen voor frenkie de jong, je had toch wel wat meer geld kunnen geven voor een vervanger. Ik weet dat ong 10 miljoen van die 63 naar rkc en willem 2 gaan.

26 maart 2019 om 08:14

Begroting vs liquiditeit.

De begroting voer je lichtelijk op, je liquide positie gebruiken (die 63mln) kan je niet zomaar doen, dat betekent de jaren daarna grote verliezen in verband met meer afschrijving op spelers en aan het eind van de rit als je niet succesvol verkoopt dat je geld weg is.

Waarschijnlijk gaat Ajax gewoon langzaam de begroting opvoeren met 3-5 miljoen per jaar

Vond hem goed spelen bij Roemenië, ben benieuwd. Niet duur in deze markt.

Frenkie vervangen tja hebje een kapitaal moetje dan nu al meteen 12 miljioen uitgeven aan een twijfel gevalletje? Lees hier ook dat het meer een nummer 10 is waarom niet wachten en beter scouten? Gaat toch weer over een aantal jaar dat zo jongen blijft dus ik zou nog ff verder rondkijken en sinkgraven op de plek van frenkie zetten aangezien het van Nature bij Heerenveen op het middenveld speelde hoop dat hij een tijdje fit blijft die jongen kan ook echt goed voetballen

26 maart 2019 om 02:37

Na alle aankopen die Overmars heeft gedaan zou ik toch maar wat vertrouwen in hem hebben.

26 maart 2019 om 09:45

Wat een reactie..

"waarom niet wachten en beter scouten?" Wie zegt dat ze niet goed gescout hebben?

26 maart 2019 om 10:24

En als ze de week voor de CL voorrondes beginnen en uitgeschakeld worden roept iedereen waarom ze niet in maart al begonnen zijn om spelers te halen.

Iedereen hier praat over de opvolger van Frenkie... Nu ken ik de speler niet maar als ik het zo lees en zijn kwaliteiten hoor.

Wie zegt dan dat hij de opvolger van Frenkie is en niet bijv van Schöne??

'Ik weet van 'niets'. Het bericht die je wist dat zou komen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren