Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Man United stunt en schakelt PSG uit in zenuwslopende thriller

Laatste update:

Manchester United is er woensdagavond op spectaculaire wijze in geslaagd zich te plaatsen voor de kwartfinales van de Champions League ten koste van Paris Saint-Germain. De Franse topclub, die de heenwedstrijd met 0-2 had gewonnen, keek in het Parc des Princes in de rust tegen een 1-2 achterstand aan. In de absolute slotfase kregen de bezoekers een strafschop mee en die werd benut door Marcus Rashford, waardoor United alsnog doorgaat in het miljardenbal: 1-3.

De Engelsen moesten de 0-2 nederlaag zien weg te werken die in februari werd geleden op Old Trafford. Na bijna twee minuten zorgde Romelu Lukaku voor een enorme boost voor the Red Devils, aangezien de spits kon profiteren van een fout van Thilo Kehrer. De onder druk gezette verdediger produceerde een slechte terugspeelbal waarvan Lukaku profiteerde. De Belg anticipeerde knap, dribbelde richting het vijandelijke doel en kapte Gianluigi Buffon uit: 0-1.

Lang konden de bezoekers niet genieten van de voorsprong, want tien minuten later stond het alweer 1-1. Dani Alves had een mooie steekpass in huis die belandde bij Kylian Mbappé. Het toptalent zette meteen voor, waarna Juan Bernat van dichtbij binnen kon tikken. PSG bleef vervolgens domineren, maar het was United dat via Lukaku na een halfuur weer toesloeg. Buffon kon een afstandsschot van Rashford niet goed verwerken, tot vreugde van Lukaku, die alert reageerde: 1-2.

In het restant van de eerste helft was PSG de dominante partij, maar was het vooral United dat echt gevaarlijk werd. Het bleef echter bij 1-2, ondanks een goede mogelijkheid van Rashford. Na de onderbreking vielen er minder grote kansen te noteren, maar bleef de spanning wel voelbaar in het Parc des Princes. Angel Di Maria leek zijn ploeg tien minuten na rust de bevrijdende 2-2 te gunnen, maar de Argentijnse aanvaller bevond zich in buitenspelpositie.

United bleef zoeken naar de 1-3 en manager Ole Gunnar Solskjaer probeerde met het inbrengen van onder anderen Tahith Chong iets teweeg te brengen. De Nederlander mocht tien minuten voor tijd invallen in plaats van Andreas Pereira. Het was echter PSG dat de beste kansen had op meer doelpunten, maar Mbappé en Bernat faalden om de 2-2 te maken. United kreeg in de slotfase echter nog een discutabele strafschop van arbiter Damir Skomina vanwege een handsbal van Presnel Kimpembe. Rashford faalde vervolgens niet en schoot zijn ploeg naar de volgende ronde: 1-3.

Een terechte uitslag?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat heeft united toch een stel verschrikkelijk voetballers, werkelijk van het niveau van Venlo. Dalot, Fred, McTominay, Fred, Perreira, Lukaku- verschrikkelijk om naar te kijken. Lukaku heeft nog geluk dat die schot 99 heeft maar nondeju wat een trampoline heeft die aan zijn voeten. 80% balverlies en 15% slagingspercentage in zijn aanname.

Utd speelt nog steeds als een schijtploeg, maar nu mag opeens wel! Nu Hopelijk ajax loten en ajax door naar de halve finale!

6 maart 2019 om 22:58

Haha en die Alves de bal al een beetje hooghouden in de 1e helft.
Karma!

Niet verdiend maar daarom des te mooier!

6 maart 2019 om 23:11

Karma, tsja. Dit is toch gewoon erg jammer voor de neutrale voetballiefhebber? Velen zullen wel lachen met Neymar en de sjeik (niet onterecht natuurlijk) maar PSG brengt tenminste verzorgd, aanvallend, hoogstand voetbal. Of probeert op z'n minst verzorgd en aanvallend te voetballen. En als Cavani en Neymar terug zijn kunnen ze het iedereen moeilijk maken en is spektakel verzekerd.

United daarentegen bakt er helemaal niks van (oke ze hebben wel veel blessures) en heeft nul komma nul aanvallende intenties. Ze hadden geluk dat PSG 2 ongelofelijke individuele fouten heeft gemaakt, een boel kansen miste, en een 50/50 penalty tegen kreeg. Ongelofelijk, als je deze wedstrijd 50 x speelt, gebeurt dit 1 of 2 x.

Maar nu zitten we dus nog minimaal een ronde met United opgescheept. Leek wel alsof Mourinho er nog zat, zelfs bij een 1-2 stand op het eind hadden ze nog geen aanvallende intenties, het is dat ze ontiegelijk veel geluk hadden met die penalty en alsnog door gingen. Geef hen maar Atletico, dan krijgen ze een koekje van eigen deeg.

Een droge 3-0 was karma geweest voor mij, afschuwelijk voetballen en alsnog doorgaan... pfff. Gisteren werden we verwend door de voetbalgoden, maar mijn 2 uren van deze avond wil ik graag terug.

6 maart 2019 om 23:17

Hey Bon Jovi

Bon jovi

6 maart 2019 om 20:18

Snap niet dat ze dit uitzenden, de andere wedstrijd kan tenminste nog spannend worden. Oke hier doen meer 'sterren' mee maar dit wordt alweer een makkelijke overwinning voor Psg.

Totaal niet vervelend bedoeld naar jou hoor haha, maar zag hem voor de wedstrijd staan en moest hem toch even terughalen haha. Heerlijke sport toch dat voetbal .

6 maart 2019 om 23:24

Eens met Bon Jovi. United zette zelfs geen druk in minuut 85. Ongelofelijk onverdiend. Zonde dat we naar deze ploeg moeten gaan kijken volgende ronde.

6 maart 2019 om 23:24

Je kan ernaar kijken zoals jij Bon Jovi maar met de groep spelers kan je moeilijk beter. Het heeft ook wel weer wat. Bijna 11 spelers die door de wereld vooraf worden uitgelachen die hier stunten door, dat moet je wel zeggen, goed te verdedigen zonder dat dit elftal ooit heeft samengespeeld zowat. Ik vind het mooi

6 maart 2019 om 23:34

Mufc-Pogba

Tsja, heb me inderdaad dik vergist. Kan gebeuren he. Dan had Timmy Simons het inderdaad beter voorspeld met zijn 1-3 . Maar ja, normaal wordt dit ook gewoon 2-0 of 3-0. PSG had bijna constant controle, maar miste de kansen, en blunderde achterin.

Ja dat voetbal toch, blijft mijn favoriete sport maar in andere sporten wint de beste gelukkig wel. Je wil toch Federer-Djokovic in de volgende ronde zien en niet Cilic-Raonic die door veel geluk en een VAR moment door gaan? Maar goed, toch gefeliciteerd, want dat zal jou worst wezen.

6 maart 2019 om 23:38

@bon Jovi

Natuurlijk kan ik alleen voor mijzelf spreken dus dat ga ik even doen. sport is interessant vanwege de verhalen. Naar 22 mannen kijken die goed een bal kunnen verplaatsen met hun voeten vind ik maar matig interessant. De 1-4 van gisteren blijft hangen vanwege de context. Heerenveen tegen Ajax in 2015 werd ook 1-4, maar dat spreekt niet tot de verbeelding. Hoe groter het podium, hoe groter de context wordt. Champions League of WK onthoud je eerder.

Nu dan, als het een reguliere 3-1 voor PSG was geweest, dan was het een saaie avond die je je volgende maand alweer lastig voor de geest haalt. Nu is het echter de context die het bijzonder maakt. Want als 10 jaar geleden United had gewonnen tegen PSG was dat een reguliere uitslag.

Het verhaal is nu mooier en ondanks dat ik geen gevoel heb bij United is het ontegenzeggelijk dat de heroïek een stuk groter is waardoor ik blij ben dat er nu bij velen een mooie herinnering is. Dat is ook de reden dat een topclub supporten naar mijn mening saai is. Geen heroïek, winnen is normaal.

De intensiteit die een Leicester supporter voelde bij hun kampioenschap kan een supporter van Real Madrid naar mijn inzicht niet voelen bij een enkel kampioenschap. Dat is de reden waarom de underdog sympathie wekt. En helemaal tegen poenclubs zoals Psg, City, Chelsea, Real, Barcelona en ja, ook United.

Als laatste, er lijkt een soort alwetende waarheid door te sijpelen in jouw reactie. Alsof een stijl voetbal beter is dan het andere. Dit is totaal subjectief, net zoals mijn relaas overigens, maar ik hou bijvoorbeeld van spijkerharde verdedigers en arrogante aanvallers. Gekke creatieve middenvelders waarbij de stoppen soms doorslaan.. Geen watjes als Neymar of saaie werkers. Echte persoonlijkheden, daar kijk ik graag naar. Hoe ze voetballen maakt dan niet zoveel meer uit, het verhaal wordt er namelijk vaak een stuk beter van.

6 maart 2019 om 23:43

Die vergelijking met Federer en Djokovic begrijp ik alleen niet helemaal, aangezien United een stuk of 7 basisspelers mistte vandaag. In de kwartfinale staat er een heel ander United dat uitstekend kan voetballen.

Stel je voor dat bij Arsenal Ozil, Lacazette, Auba, Ramsey, Torreira en Guendouzi geblesseerd zijn en je speelt tegen Psg.

Dit elftal van United heeft het maximale eruit gehaald.

6 maart 2019 om 23:51

Jome

Beter? Ik vraag niet om beter, maar om aanvallender te spelen. Een groot verschil. Achteraf kan je wel zeggen dat de ''tactiek' heeft gewerkt, maar dat komt alleen maar door die gelukkige penalty. In de heenwedstrijd gingen ze met dezelfde tactiek 0-2 de boot in en zonder onbeschrijflijk veel geluk was het vanavond weer 2-0 geworden.

Op het eind hadden ze nog niks van aanvallende intenties, kom op zeg. Als je op 1-2 staat in minuut 80 (!!!) en zelfs de laatste 10 minuten nog niet gaat aanvallen, weet ik het ook niet meer.

Het leek alsof hij wel tevreden was met 1-2 en uitschakeling. Want zonder die penalty kon United nog een week verder voetballen zonder te scoren. Uiteindelijk pakte het goed uit, maar op zo'n moment kan je niet gokken. Dat is makkelijke praat achteraf.

Maar goed, ik ben geen psg fan en zal er mijn slaap niet om laten. Slaapwel allemaal.

6 maart 2019 om 23:55

Is wel jammer . Ik had liever gezien dat Ajax de volgende ronden tegen PSG zou moeten . En vandaag hebben we gezien waarom ....Jammer

7 maart 2019 om 07:45

Maar vind dat je wel snel oordeelt op basis van 1 wedstrijd dat utd een schijtclub is terwijl ze sinds ole er zit toch leuk voetbal PROBEREN te spelen, dat die ze deuren niet wagenwijd open zet voor psg kan k heel goed begrijpen

6 maart 2019 om 22:59

Wat vind je eigenlijk van Fred?

En wauw. Verschrikkelijk onterecht, maar o wat heerlijk dat United door is!

6 maart 2019 om 22:59

Wat me opvalt bij de Lukaku is dat hij het postuur van een beest heeft maar dat hij toch 99% van zijn duels verliest en geen bal kan vasthouden. Dat moet toch beter kunnen.

6 maart 2019 om 23:21

Kopduels verliest die wel vaak ja, maar echt persoonlijke duels wint die vrijwel altijd.

6 maart 2019 om 23:22

Ik vind dat Lukaku echt te weinig respect krijgt. Ziet er mss niet altijd vlot uit, maar hij heeft sinds de komst van Solskaer eind dec al 12x gescoord! En is zeker de laatste 3 matchen super belangrijk voor de ploeg. Spitsen worden meestal net op hunresultaten beoordeeld... Qua goals én ook assists doet hij het gewoon goed

6 maart 2019 om 23:42

Ook gwn balcontrole doet hij het beter dan lewandowski, suarez, aguero en benzema. Mja mensen kijken wellicht nooit naar de statistieken.

6 maart 2019 om 22:59

United heeft 10 geblesseerde spelers en jij loopt te klagen dat ze spelen als een schijt ploeg...

6 maart 2019 om 23:01

Echt he, sommige mensen zijn zo dom

6 maart 2019 om 22:59

Wat een bizarre wedstrijd. Zo totaal onverdiend na twee wedstrijden. Maar wel leuk voor die jonkies, speelden er veel vandaag.

6 maart 2019 om 23:00

Pogba, Lingard, Martial en Mata allemaal geblesseerd of geschorst. United heeft met een matige selectie dit PSG uitgeschakeld, weliswaar een PSG zonder Neymar en Cavani maar alsnog. Als Ajax United loot zijn ze daar zeker nog niet klaar mee. United is in mijn ogen dan zelfs favoriet.

6 maart 2019 om 23:04

Ik denk dat er ook niemand is die denkt dat ajax utd wel even wegspeeld(mochten ze elkaar loten). We hebben het over de kwartfinales.
Verder super prestatie van utd. Heb eerlijk gezegd niet veel met PSG

6 maart 2019 om 23:10

Denk ook niet dat iemand dat zegt idd, Man U zijn allemaal beren. Gaan ze straks tegen Ajax weer de lange bal hanteren. 90% winst in de kopduels voor Man U. Maar wat een matige twee wedstrijden heeft Man U op de mat gelegd. Deze wedstrijd geen kans gecreeerd. Desalniettemin liever Man U dan Psg.

6 maart 2019 om 23:11

PSVchelseaboy - En voeg daar even Valencia, Matic, Herrera, A.Sanchez, Darmian en Jones aan toe.

6 maart 2019 om 23:33

Winnen is winnen punt. Daarnaat heb jij precies veel wedstrijden gemist van man u. De laatsste 2 maand hebben ze de meeste punten opgepakt in de competitie als alle andere. Ze spelen aanvallend en creëeren veel kansen. Vandaag was dit minder maar wat verwacht je met zoveel blessures.

6 maart 2019 om 23:00

11 geblesseerden.

6 maart 2019 om 23:16

Neymar, Cavani, Draxler, het was soort B tegen B.

6 maart 2019 om 23:40

Draxler speelde 60 minuten...

6 maart 2019 om 23:00

Gast ze spelen met bijna een volledig B team?

6 maart 2019 om 23:00

Haha ja joh. United speelde vanavond met een half jeugdelftal. Ze hebben perfect gespeeld voor de mogelijkheden die ze hadden vandaag.

6 maart 2019 om 23:02

Iets van azijn gedronken? Ze spelen al een hele tijd prima voetbal. Psg heeft dit gewoon aan zichzelf te danken. United vergelijken met venlo man man man.

6 maart 2019 om 23:02

Waahahaha PSG heeft niet geleerd van de verlies tegen Barca 2 jaar geleden. Hoe kan je zo arrogant spelen?!! Alsof je er bent! Het is geen Ligue 1. Ga verdomme voetballen. Tis Cl!! Je kan niet 75 voetballen tegen Man Utd. Ze hebben het zelf over hun heen geroepen vind ik

6 maart 2019 om 23:04

Jij hebt echt geen voetbalkennis. Het is toch juist prachtig dat spelers als Mctominay en Lukaku op slimheid en geluk winnen. Moet PSG maar niet zo slordig spelen. Gunstig voor Ajax dit!

6 maart 2019 om 23:05

Fred en Dalot deden het anders aardig. En ik denk dat je Lukaku na zn twee goals ook moeilijk slecht kan noemen. Dat je het onterecht vindt dat we door zijn oke, maar zo slecht zijn ze niet.

6 maart 2019 om 23:05

United was effectiever en dus verdiend door. Mpappe of hoe die vent ook heet was slecht.

6 maart 2019 om 23:12

Wat een zure reactie zeg, Dalot; Goede speler met veel talent. Fred speelde een hele goed pot vandaag, straalde veel rust uit. Lukaku scoort 2 keer vandaag en is in bloedvorm.
Jammer dat je de wedstrijd niet gewoon normaal kan bekijken, pleit voor je waarschijnlijk.

United op volle oorlogssterkte is een klasse beter dan Ajax dat is. Stel dat ze elkaar loten zullen we dat wel zien.

6 maart 2019 om 23:39

Zou toch heerlijk zijn als Ajax ManU treft. Een klasse beter dan Ajax? 😂. Denk dat Tadic wel raadt weet met verdedigers als Bailly.

6 maart 2019 om 23:39

Zou toch heerlijk zijn als Ajax ManU treft. Een klasse beter dan Ajax? 😂. Denk dat Tadic wel raadt weet met verdedigers als Bailly.

6 maart 2019 om 23:45

Rustaaagh en voetjes op de grond. Dat je real uitschakeld wilt niet zeggen dat je de cl wint. United in vorm is een klasse beter als ajax net zoals real madrid.
Neemt niet weg dat het fijn is dat we van ajax kunnen genieten.

7 maart 2019 om 00:53

Tadic is rustig aan een van de meest overschatte spelers aan het worden. Ik denk dat jij even tadic zijn verleden bij Southampton moet gaan checken

6 maart 2019 om 23:14

Ligt natuurlijk aan PSG zelf, ze verliezen van een subtopper uit Engeland waarvan de helft van het team uit houten klazen bestaat. Zelfoverschatting is ze fataal geworden.

6 maart 2019 om 23:43

Ja echt. Zo naïef. Maar dat komt dus doordat ze in de competitie nulkommanul tegenstand hebben. Die tegenstanders maken nooit 3 goals in Parijs. Waardeloze competitie..... Deksel op de arrogante neus....

6 maart 2019 om 23:57

Sub-topper met wel de meeste titels.

6 maart 2019 om 23:40

Haters gonna hate. Kijk een keer op whoscored en je ziet dat lukaku minder vaak een slechte balcontrole heeft dan spitsen als lewandowski, aguero, suarez en benzema. Toch niet de minste spitsen. Daarentegen heeft lukaku wel weer een lager passingspercentage, maar een lukaku in vorm is gwn een topspits.

6 maart 2019 om 23:40

Haha zelfs 2x Fred. Zo slecht speelde united toch helemaal nog niet. Met de middelen die ze hadden speelden ze eigenlijk nog best een prima pot. En ja daar komt zeker hier en daar wat geluk bij kijken maarja geluk hoort er nou eenmaal bij. Psg heeft het op zich zelf aangedwongen en wilde pas scoren toen die penal dr in ging. Tja dan ben je vaak te laat als die penal dr in de 94e min invliegt. United supporters, proficiat!

6 maart 2019 om 23:56

Inderdaad.. Lukaku, wat een verschrikkelijke voetballer toch.. Scoort amper, doet er bijna nooit toe, eigenlijk is het een magazijnmedewerker in het dagelijks leven... Alles ok met jou? Beetje verdiend voor Manutd, Psg was niet overtuigend genoeg. Na Barca dit.. 2de trauma..

Immense blijdschap hier! Heerlijk om die koppies van die arrogante mannetjes van Psg te zien. Ole de beste trainer ooit hahaha. 10 geblesseerden en met invallers Chong en Greenwood de sterren van PSG uitschakelen! Briljante avond!!

Nu met Matic, Herrera, Pogba, Martial, Lingard aantreden in de kwartfinale met een sterk United.

De prestatie van Ajax gisteren was groots, maar wat dit B-elftal van United geflikt heeft is ook bizar. Wat een competitie toch die Champions League!

6 maart 2019 om 22:59

Hahaha geweldig! Dat arrogante groepje engerds uit Parijs onder aanvoering van die duikelaars Neymar en Dani Alves grijpt er weer naast! Gefeliciteerd wat gun ik United dit zeg, ik hoop dat jullie je Di Matteo gevonden hebben!

6 maart 2019 om 23:11

Die Neymar heeft in al zijn tijd bij PSG nog niet eens de halve finale van de CL bereikt haha, weer geen gouden bal voor hem

6 maart 2019 om 22:59

Ik gun je de blijdschap want het is zo onterecht net als de winst in de poule tegen Juventus maar ook dat is voetbal.

6 maart 2019 om 22:59

Als je zo onterecht doorgaat dan is het eerder geluk natuurlijk. PSG heeft het zelf verpest, zelfs voor die discutabele penalty. Naast dat ik nu zuur ben omdat de voetballende ploeg niet gewonnen heeft, gefeliciteerd!

6 maart 2019 om 23:16

Inderdaad, de vergelijking met Ajax slaat nergens op. Ajax was verdiend, dit was gestolen.

7 maart 2019 om 00:49

Net als Barca - PSG gestolen was? Ja, dit is gewoon voetbal en dit gebeurd vaker. Verdiend of onverdiend, United heeft gedaan wat het moest doen met een elftal van wisselspelers en jonkies, dat is wel een prestatie!

Die kansen moet je ook gewoon afmaken, die eerste goal was nog best lastig hoor, er zijn wel vaker spelers geweest die zo'n kans miste. Die 2e tja, een blunder maarja dat had Karius ook en shit happens, alert zijn en afstraffen en ook dat is goed gedaan. De derde? Terechte penalty dus niks op aan te merken, heerlijk ingeschoten.

Ik hou wel van al die comebacks en dramatische uitschakelingen, volgende week hopen op meer drama!

6 maart 2019 om 23:00

Man als United niet doorgaat met ole dan weet ik t ook niet meer.
Wat heeft hij het omgedraaid.
Als er nu nog mensen zijn die zeggen dat trainers geen verschil kunnen. Maken dan weet ik t ook niet meer.
Heerlijke champions League ronde.
Man man ik ben niet eens voor United en ik zat op de puntje van m'n stoel (bij wijze van dpreken) tijdens de extra tijd

6 maart 2019 om 23:23

@voetballi.
Ik kan veel recht praten maar dat deze overwinning komt door ole is echt onzin. Speel je deze wedstrijd 100x op deze manier verlies je deze 99x. ze hebben drie momenten gehad waar PSG ongelukkig was door individuele fouten maar daar heeft ole 0,0 invloed op kunnen hebben. Uiteraard heeft ole het in de competitie wel goed op de rit gekregen

6 maart 2019 om 23:00

Gefeliciteerd! Knappe prestatie met zo'n gehavende ploeg tegen toch wel een van de favorieten.

6 maart 2019 om 23:00

Echt zo ja. Beetje hooghouden in zowel de eerste als de tweede wedstrijd. Totaal respectloos en hier komt dan karma om de hoek kijken. Qua spelbeeld absoluut niet verdiend natuurlijk maar dat doet er nu even niet toe. Fantastisch resultaat!

6 maart 2019 om 23:00

Heeft Ole ze uitgeschakeld of de scheids? Daarover valt te discussiëren

6 maart 2019 om 23:02

Veel plezier morgenavond👍🏻

6 maart 2019 om 23:07

@aze/che, Kimpembe nam onnodig risico door zo in te vliegen wat mij betreft. Hij steekt zijn arm niet uit maar neemt bewust het risico om het schot met de arm te blokken. Is interpretatie scheids, maar je als je het zo beargumenteerd kun je hem geven.

6 maart 2019 om 23:13

Sunright

Dank je wel, al valt er tegenwoordig weinig plezier te beleven met Chelsea.

Mt87

Als je opspringt gaan je armen nou eenmaal met je mee. Heb niet de indruk dat hij bewust de bal met zijn arm blokkeert. Als je springt kan je je arm moeilijk langs het lichaam houden. Je hebt gelijk dat het ook een beetje aan de interpretatie van de scheids ligt, maar vindt deze wel erg makkelijk gegeven.

6 maart 2019 om 23:15

Mt87

De scheids kan hem geven, is een 50/50 fase, maar de VAR niet. Want geen clear error. Daar gaat het om, ik vind dit een schande.

6 maart 2019 om 23:19

Aze/che, zeker makkelijk gegeven! Ligt ook aan de VAR denk ik, op volle snelheid zou je hem never nooit geven. Maar na 10 keer kijken, met slo-mo, en eventueel mijn bovengenoemde interpretatie op je ingepraat door de VAR kan dit gebeuren. Heel lullig voor Kimpembe.

6 maart 2019 om 23:30

@bon Jovi, de VAR vond het kennelijk wel een clear error. Eerlijk gezegd overkwam mij net hetzelfde. Tijdens de wedstrijd zag ik er Live niets in. Toen de scheids ging kijken en je de herhaling tien keer in slow motion ziet, begon ik ineens te denken: Tja, hij neemt bewust het risico door zo te blokken; hij hoeft niet zo te springen. En als ie anders blokt of niet ervoor springt is er niets aan de hand. Hij haalt er sowieso voordeel uit... dus penal. En net zag ik hem bij de nabeschouwing nog eens op volle snelheid en dan zie ik er weer helemaal niets in. Denk dat dit echt een typische VAR penalty is dus. Zullen we nog wel vaker meemaken.

6 maart 2019 om 23:00

Arrogante mannetjes? Zuur om zo'n sneer uit te delen. Die mannetjes van jou waren minstens net zo arrogant onder Mourinho.

Any way, ik ben geen PSG fan, geen United fan, maar zeer onverdiend. Absoluut geen pingel.

Ik hoop dat Ajax en United elkaar loten. Niet dat Ajax dan wint, maar ik denk wel dat er een kans is.

6 maart 2019 om 23:03

Hoe is dit geen pingel? Zijn arm zit ruim van zijn lichaam af en blockt letter een bal op goal. Ik hoopte Neymar nog te zien schitteren deze CL, maar helaas.

6 maart 2019 om 23:12

Als die goal op de tweede ring staat is het inderdaad een schot op goal..

6 maart 2019 om 23:14

Je hebt het steeds over ‘geen pingel’ maar je gaat volgens mij voorbij aan het feit dat de regels nou eenmaa zo zijn. Dat jij het geen pingel vindt, oké. Maar ja kan bijvoorbeeld ook vinden dat die lijnen van het veld niet wit waren.

6 maart 2019 om 23:20

Oke Isco24. Ik ben enorm benieuwd wat de regels dan 'precies' zijn? Kan je me die versturen inclusief link?

6 maart 2019 om 23:40

Je weet dat ik geen linkjes mag plaatsen, maar het volgende kn je zelf ook terugvinden. Dit staat in de officiële reglementen van de UEFA en is gekopieerd door de KNVB: “Het ontnemen van een scoringskans —
Een speler de tegenpartij een doelpunt of een duidelijke scoringskans ontneemt door opzettelijk hands te maken, dan wordt de speler van het speelveld verwijderd, ongeacht de plaats van de overtreding.
Een speler een overtreding begaat ten opzichte van een tegenstander binnen zijn eigen strafschopgebied en daarmee de tegenstander een duidelijke scoringskans ontneemt en de scheidsrechter dit bestraft met een strafschop, dan ontvangt de overtredende speler een waarschuwing als de overtreding gebeurde in een poging de bal te spelen; in alle andere gevallen (bijv. vasthouden, trekken, duwen, geen mogelijkheid om de bal te spelen etc.) moet de overtredende speler van het speelveld worden gezonden.” Aangezien dit niet opzettelijk was, want dat beweert ook niemand, kan hier enkel een direct vrije schop, zonder verwijdering van de speler, gegeven worden. Dat dit toevallig in het strafschopgebied gebeurde, maakt het dat het een penalty is. Regels zijn regels. Niet ineens de regels willen buigen of onzekerheid proberen te zaaien om je mening een feit te laten worden. N.B. Excuses voor het feit dat er geen logische alinea’s zitten, maar dat kan niet op de app..

6 maart 2019 om 23:01

Ik viel 2e helft in slaap, net voor de penalty wakker.. gekkenhuis! Hoe speelde Greenwood?

6 maart 2019 om 23:03

Greenwood is volgens mij niet eens aan de bal geweest. Dus je kan hem totaal niet beoordelen op deze invalbeurt.

6 maart 2019 om 23:19

Hahahaha gefeliciteerd AjaxCunian. Er zijn wel eens mindere CL weken voor jou geweest denk ik .

6 maart 2019 om 23:24

Die talenten van united greenwood en chong waren echt zwak in die paar minuten.
Vooral chong alleen maar balverlies.
Hoop dat hij wat rustiger is next time.

6 maart 2019 om 23:27

Mwah tot de 1-3 waren ze wel prima. Laatste 5 minuten werden ze zenuwachtig en de andere spelers van United wilde de bal ook niet meer. Kun je ze niet kwalijk nemen.

6 maart 2019 om 23:01

Van harte, geweldig dit om zo de mannen van psg gedesillusioneerd achter te laten!

6 maart 2019 om 23:02

Nou ja, Manchester United heeft niet veel gedaan. PSG heeft zichzelf min of meer uitgeschakeld. Overigens gun ik het ze wel en krijgt Qatar het maar niet voor elkaar om die CL binnen te halen.

6 maart 2019 om 23:07

Hoeveel echte kansen heeft PSG nou gecreëerd? Dit zwaar gehavende elftal van United heeft het maximale eruit gehaald vandaag zonder al te veel echte kansen weg te geven. Deze 14 spelers vandaag verdienen alle credits.

6 maart 2019 om 23:14

Ik wil Man U best de credits geven en zeker gezien de jonge spelers, maar Man U heeft echt (bijna) niets gecreeerd vandaag. En PSG echt wel wat. En de vorige wedstrijd ook. Maar liever Man U dan PSG hoor, no worries. Maar wel echt totaal onverdiend. Desalniettemin gefeliciteerd.

6 maart 2019 om 23:20

Meen je dit? Helemaal niks laten zien, en blunder van Bufffon en VAR tegen een team zonder 2 van de 3 grote sterren. Tsja.....anti voetbal comes home.

6 maart 2019 om 23:23

Noem ze eens op. Ik kom niet verder dan een schot van Bernat, de kans van Mbappe 1 op 1 en verder nog wat halve momenten. Heel veel kansen waren het niet. Het was vooral heel veel balbezit, maar ze hadden United veel meer pijn kunnen doen. Je kan het hebben over onverdiend of wat dan ook, maar PSG heeft hier zwaar gefaald. Je mag van dit PSG toch wel meer verwachten tegen dit B-elftal van United.

7 maart 2019 om 19:07

@Mufc-Pogba

Maar dat ontkent ook niemand en dat geeft men ook aan. PSG heeft zichzelf in de voet geschoten en enorm gefaald. Niets ten nadele van Manchester United, maar los van het feit dat ze (psg) niet extreem veel gecreeerd hebben, hadden ze er sowieso 2-3 moeten maken, terwijl die eerste twee van Manchester United bijna volledig te wijten zijn aan Kehrer (snap totaal niet wat hij bij PSG moet) en Buffon. Die laatste is lastig in te schatten, maar dat is een kwestie van extreem veel pech.

Verder geeft het ook aan hoe opportunistisch supporters zijn. Je kunt het ze niet kwalijk nemen, maar het leek alsof ik een wedstrijd van Manchester United onder Mourinho aan het kijken was. Zo zie je maar dat men dit spel onacceptabel vind, totdat het voordelen oplevert.

6 maart 2019 om 23:03

Maar eerlijk, hoezeer ik het Chong ook gun.. hij heeft niet veel goed gedaan. Stond een paar keer met balverlies bijna aan de basis van een tegengoal en liet Shaw geel pakken door een rukpass. Meer geluk dan wijsheid, United profiteert van de VAR. Het feit dat niemand van United zelfs maar een claim op een penal maakte en klaar ging staan voor een corner zegt genoeg. Maar toch gefeliciteerd, goed voor de pl.

6 maart 2019 om 23:44

Dalot appelleerde gewoon direct hoor. Ging direct naar de scheids.

6 maart 2019 om 23:06

Ben het helemaal eens met iedereen die het PSG niet gunt, kan ze niet uitstaan maar hahahahaha dit was zo onverdiend. Wat een slechte scheids samen met zijn assistenten, die Skomina. Bij Ajax thuis ook al! Maar ik vind het een dikke prima en ga stuk. Kijk die Neymar helemaal uit z'n plaat gaan, heerlijk lmao. Embarassing blunders door PSG de hele wedstrijd en ze zitten maar een beetje lui zonder echte drive heen en weer te waggelen terwijl ze wel gewoon de bovenliggende partij zijn. Verwend en nog eens verwend. Net zoals Real Madrid. Gefeliciteerd Manu EN Ajax! Helaas Pindakaas voor Asensio en Mbappuh

6 maart 2019 om 23:09

@Mufc-Pogba: Man U is alleen maar door omdat de scheidsrechter fraudeert. Geen enkele simpele ziel zou hier een penal voor geven. Een regelrechte schande is het.

7 maart 2019 om 12:22

Volgens de regels is dit gewooon een penalty, want hij heeft ze arm niet langs ze lichaam. Daarintegen, mag die hem eigenlijk nooit geven, maar doet die het niet, valt iedereen over hem heen dat die zelfs met de VAR het niet goed ziet,
Dit is meer het gevolg van een (falende) VAR dan een scheidsrechter die fraudeerd.

6 maart 2019 om 23:12

Pfff echt ongekend. Het was niet best, Psg was duidelijk de betere maar dat was logisch met al die geblesseerden ook. Maar om dan toch gewoon met 1-3 te winnen en door te gaan naar de kwartfinale is wel echt een beast prestatie. Zo netjes en wat zullen de fans nu Ole wel op handen dragen haha. Gekkenhuis en wat een CL editie is dit aan het worden zeg. Gefeliciteerd man.

6 maart 2019 om 23:17

Mufc-Pogba,

Sorry hoor, maar Ajax met Man U vergelijken? Ajax zeer terecht door met geweldig voetbal, en Man U met een onterechte penalty, en 2 cadeau's dan kan je niet zeggen dat dit terecht is.

Dat je blij bent dan ik goed voorstellen, en natuurlijk is Man u minder, maar als het over 2 potten gaat mag je heel hard in de handen knijpen.

Dat die pingel op zo een moment valt is te gek voor woorden, als je dat niet ziet weet ik het ook niet meer. Mij persoonlijk maakte het niet uit wie doorging, maar ik kan niet goed tegen onrecht.

6 maart 2019 om 23:18

Dat van Ajax was nog wel wat grootser omdat ze geweldig voetbalden in Madrid en geen cadeau's nodig hadden. Niet als een sneer bedoeld, maar dit was puur geluk maar dat mag PSG zichzelf aanrekenen. Ze rekenende zich al rijk.

6 maart 2019 om 23:22

Verschil is natuurlijk wel dat man utd helemaal niks heeft laten zien en Ajax indruk heeft gemaakt. Maar goed, mooi is het wel

6 maart 2019 om 23:22

Ajax speelt Real 180 min van de mat en gaat door. United worst 180 min weggespeeld door PSG en gaat door. Als je het zo stelt wel bizar.

Wat zou Mourinho nu denken?

6 maart 2019 om 23:26

@migi,

United speelde tegen een beter team met een B-elftal. Dat zijn gigantische factoren die meespelen.

7 maart 2019 om 00:38

PSG had ook B spelers in de eerste wedstrijd, speelde notabene met een verdediger op het middenveld en hun rechtsback als rechtsbuiten.

7 maart 2019 om 00:49

United is kwalitatief al minder en had niet een of twee geblesseerden maar welgeteld 11. Niet allemaal basisspelers weliswaar, maar toch wel een stuk of 6 die normaal gewoon spelen.

7 maart 2019 om 19:13

Echter is er natuurlijk wel 1 groot verschil. Cavani en Neymar zijn kwalitatief aanzienlijk beter dan de spelers die Manchester United moest missen. Zelfs Pogba heeft niet dermate veel impact dan die twee spelers.

Maar goed, het is wel duidelijk dat Manchester United echt meer kwaliteit nodig heeft, want zelfs op volle oorlogssterkte is het best pover en in de breedte is er niet heel veel kwaliteit beschikbaar. Ik hoop voor Solskjaer dat Manchester United deze zomer z'n geld deze zomer eindelijk eens goed uitgeeft.

6 maart 2019 om 23:25

Nu zie je ajaxcunian opeens niet meer zeiken he. Man man je hebt kans dat die nu weer aan het zeiken is bij iemand anders omdat die nu niks kan zeggen tegen Ole 😂. Man wat hoop ik dat ze hem gaan vastleggen.

6 maart 2019 om 23:26

Nu heeft PSG alles behalve mijn sympathie, maar de penalty was natuurlijk schandalig. Wel fijn dat ik Neymar even van mijn beeld verdwijnt.
ManU heeft ongelooflijk gezwijnt vanavond. Voor Ajax te hopen dat dat de tegenstander wordt. Geef ze dan een goede kans op de halve finale.

7 maart 2019 om 01:46

Wat hebben we hier geluk gehad, vooral na al dat gepruts van mbappe (3 kansen die normaal voor hem 3 goals waren geweest). Maar het lekkerste is nog wel dat wij als United fans de laatste 6 jaar zoveel shit over ons heen hebben gehad ( en terecht ook) maar dat we eindelijk gewoon weer de goede weg op zijn. Ik had het met alle blessures niet verwacht vanavond maar de fles is hier ondertussen wel leeg, en terecht. We're back! 🙌

7 maart 2019 om 06:28

Zegt iemand met de naam Pogba? Man Utd is een vrij arrogante club juist. Ik zou iets nederiger zijn, als je zojuist volledig onterecht hebt gewonnen..

6 maart 2019 om 23:10

De hold up van de eeuw: 0 kansen, 3 cadeaus, 3 goals. Die derde gingen ze nooit zelf maken, al speelden ze nog drie uur, maar die kwam met een grote strik er rond. Wat gebeurt er allemaal deze week? Volgende week CR7 naar huis en dan ligt de boulevard open voor Barcelona. Nog eens de triple pakken!

6 maart 2019 om 23:19

Ajax stunt, United stunt misschien zijn Ronaldo en Juve wel de volgende die stunten?

7 maart 2019 om 09:42

Nee, de favorieten vliegen eruit. Juve vliegt er dus ook uit, houden we City, Barca en Bayern over.

7 maart 2019 om 12:33

Lyon wint in Barcelona en Schalke wint van City

Haha ik lijk de enige te zijn die dit wel een terechte penal vond? Kimpembe springt met zijn rug richting de bal zonder zijn arm parallel aan zijn lichaam te houden. Dan aanvaard je toch de kans om de bal tegen je hand aan te krijgen?

Wat was deze wedstrijd slechts. Zowel United als PSG verdienden het eigenlijk niet om naar de kwartfinale te gaan. Wat zullen Kehrer, Buffon, Mbappe en Kimpembe slecht slapen.

6 maart 2019 om 23:00

Alleen in slow-motion, anders is het niet eens 50/50.

Daarnaast moet VAR ingrijpen als het 100% verkeerd is, wat hier dus duidelijk niet het geval is.

6 maart 2019 om 23:02

Ik riep het hier gelijk, dus zo onduidelijk zal het niet geweest zijn.

6 maart 2019 om 23:05

Ze hebben er erg veel ongeluk mee gehad, maar volgens de regel was die juist wel 100% verkeerd (en de VAR dus juist). Hij houdt zijn arm niet tegen zijn lichaam en de bal botst erop... dan is het gewoon penalty.

6 maart 2019 om 23:03

Hij kan m er wel op leggen ja. Psg verdiende het natuurlijk wel meer, als je in 45 minuten 0 schoten hebt.. tja lol, als mou voor de ploeg had gestaan was er wel ander commentaar geweest. Maar Ole heeft de gun factor dus dan zie je dat toch minder. Overigens wel prachtig om die ontlading te zien ( en wat zal de voorzitter van psg kwaad zijn van de onkunde ) xD.

6 maart 2019 om 23:03

Maar wat een rare stappen hebben veel spelers achteraf gemaakt. Buffon wilde met PSG winnen, Ronaldo met Juve er bijna uit....

6 maart 2019 om 23:05

Gewoon een penalty. Had zijn arm niet langs het lichaam. Het zou zomaar ietwat bewust geweest kunnen zijn dat die arm sneaky uitsteekt.

Wel zielig voor buffon. Had het hem gegund

6 maart 2019 om 23:14

Oh kijk toch genoeg mensen die er hetzelfde over denken. Maar wat maken die mensen bij Veronica zich nu dan belachelijk? Van die twee gekkies van VI verwacht je niet veel beter, maar dat Dick Advocaat er ook al niks tegenin brengt. Erg vreemd.

6 maart 2019 om 23:22

Kom op zeg, dit is echt geen penalty. Hij krijgt hem vanaf 2 meter keihard tegen zich aangeschoten. Hoe is hier sprake van opzet dan? Daar moet nu nog volgens de reglementen sprake van zijn: opzet. Aldaniet impliciete opzet door je bijvoorbeeld extra breed te maken. Is hier echt totaal geen sprake van. Echt een lachwekkende beslissing dit.

6 maart 2019 om 23:28

Opzet inderdaad. Correct me if I'm wrong (is al een tijdje geleden dat ik strafrecht heb gehad) maar het voorwaardelijk opzet is in Europese landen geloof ik nog altijd de onderdrempel. Nu gelden tijdens het voetbal natuurlijk geen strafrechtelijke regels, maar dit zou je toch wel naar analogie kunnen interpreteren lijkt mij. En voorwaardelijk opzet is 'bewust de aanmerkelijke kans aanvaarden dat..'. Dat is toch in feite wat Kimpembe hier doet door, zoals ik stelde, zich blind met zijn rug naar voren richting de bal te gooien zonder zijn hand parallel langs zijn lichaam te houden.

6 maart 2019 om 23:32

Niemand heeft zijn hand toch parallel langs zijn lichaam tijdens een sprong? Er staat ook nergens beschreven dat dit zal moeten. Bekijk het fragment maar eens op volle snelheid, de vertragende beelden zijn misschien wat misleidend. Hij krijgt hem echt keihard tegen zich aan geschoten terwijl zijn arm gewoon op een natuurlijke plek zit tijdens een sprong. En springen is echt niet verboden. Ik Kane er met de beste wil van de wereld echt geen voorwaardelijke opzet inzien.

6 maart 2019 om 23:37

Vind ik een makkelijke aanname van je. Ik ken genoeg mogelijkheden om te springen met mijn arm parallel langs mijn lichaam. En als je denkt wat voor gevolgen dit kan hebben, dan zal elke verdediger zo in kunnen springen, zodat zijn elleboog die bal weg kan tikken vanuit die positie.

Maar agree to disagree haha. Ik snap de discussie ergens wel, maar dat de commentatoren van Veronica doen alsof de Var helemaal gek is vind ik uiterst merkwaardig.

6 maart 2019 om 23:18

Ik vind het ook een kwalijke zaak dat al die commentatoren zo heilig overtuigd zijn dat het geen penal was. Blijkbaar mag je dus in je sprong gewoon een schot blokkeren met je arm "als je er niks aan kunt doen".

6 maart 2019 om 23:21

Nee hoor. Helemaal met je eens. Terechte penalty

6 maart 2019 om 23:24

Awkward Turtle,

Ben ik niet met je eens. Kan die speler niets aan doen, probeer eens te springen met je handen naast je lichaam...succes om 50cm te halen...laat staan 1 meter.

De VAR deed express enkel vertraagd beeld, dan lijkt het net alsof hij dit bewust deed. Doe het nu op gewone snelheid, en kijk waar de bal naartoe zou gaan, en je ziet dat het helemaal niks was.

Heerlijk! Heerlijk! Niet omdat PSG zo’n koopclub is want dat is United ook. Maar ik heb echt een hekel aan trainers die verdedigend gaan spelen en dit doet Tuchel echt altijd wanneer die voorstaat. Maar omdat Tuchel opeens heel verdedigend ging spelen is hij heel mooi afgestraft heerlijk.

Gefeliciteerd alle Manchester United fans!!!!

6 maart 2019 om 23:04

Koopclubs zijn het beide inderdaad, maar United heeft bij mij dan nog wel een streepje voor omdat ze altijd met jeugdspelers spelen (al iets van 4000 wedstrijden altijd met ten minste één academy speler).

6 maart 2019 om 23:12

@ckitsch

zijn Kimpembe en Rabiot van PSG ook geen jeugdspelers? een club als Manchester City bv heeft er volgens mij letterlijk geen enkele jeugdspeler in staan

6 maart 2019 om 23:57

Klopt, PSG speelt wel vaker met jeugdspelers, die trouwens van een zeer goed niveau zijn zoals: Areola, Dagba, Kimpembe, Nsoki, Nkunku Rabiot en Diaby. Toch wel spelers die wel eens wat minuten maken.

6 maart 2019 om 23:04

Mond spoelen! united heeft een prachtige historie voordat ze grof uit begonnen te geven de laatste jaren. United heeft haar status zelf opgebouwd. Psg is wel een koopclub. Die hebben het niet op eigen kracht gedaan!

6 maart 2019 om 23:05

Wat heb jij gerookt ? United heeft verdedigd, sterker nog ze hebben niet aangevallen in de 2e helft. Psg heeft gewoon aangevallen en beter gespeeld. Jij bent echt.. impossible ;-)

6 maart 2019 om 23:25

Wat een onzin altijd om dat als argument te gebruiken. Welke club is er tegenwoordig geen koopclub? Iedereen strooit met grote bedragen aan transfersommen & salarissen.

Belachelijk dat ze die riante voorsprong zo weggeven. Echt ongelofelijk die gaan gewoon nooit de champions league winnen. Ze geven het elk jaar weg. Ik hoop dat ajx man u loot om ze terug te pakken voor de europa league finale.

6 maart 2019 om 23:01

Liever in de finale revanche nemen

6 maart 2019 om 23:36

Zij geven het niet weg, de scheidsrechter geeft het weg! PSG was de betere ploeg.

Ik ben niet voor United maar dit zijn wel de momenten die het voetbal mooi maken. Tweede verassing in twee dagen tijd. Of de penal terecht is kan je over discussiëren maar dat is aan de scheids. Tot nu toe een leuk CL seizoen.

6 maart 2019 om 23:24

Heerlijk inderdaad! Lekker als het niet altijd maar the usual suspects zijn. Hoewel ik Barcelona een leuke club vind, hoop ik puur voor het verrassingselement dat Lyon morgen wint.

6 maart 2019 om 23:32

Volgend seizoen is dit altijd een pingel

Zuivere strafschop! Een trap richting doel vol op de arm van Kimpembe. Hij klaagde ook niet, maar zat met zijn hoofd in de grond, beseffend dat het ongeluk hem trof. Het is knullig maar wel een penalty.

Ouwe tijden van Sir Alex Ferguson herleven helemaal onder zijn erfgenaam Ole Gunnar Solskjaer! De comeback kings. En PSG ondergaat weer een Remontada. Heeeeeeerlijk!!!! Hahahah

Ongelooflijk hoe onverdiend. Al de zoveelste keer dit seizoen voor United, dat is wel echt een kwaliteit. Zo zuur voor Buffon. Dit was denk ik wel zijn laatste kans op zijn zuurverdiende CL.

6 maart 2019 om 23:04

PSG geeft het al 4 jaar op rij geloof ik weg in de return. Mentaal is dit blijkbaar lastig voor ze, dus zo onverdiend is het misschien niet.

6 maart 2019 om 23:11

@dante: als de scheids normaal had gedaan, was PSG gewoon door hoor. Man U verdient het totaal niet als je door zo'n scheidsrechterlijke dwaling door mag.

6 maart 2019 om 23:15

Ik vond het gewoon een penalty. Maar net zoals 1 of 2 seizoenen tegen barca kun je over details twisten. Feit is dat PSG een verschrikkelijk goede uitgangspositie weggeeft en het aan laat komen op een var beslissing. Dan hoef je niet te zeuren.

6 maart 2019 om 23:19

Eens dat PSG het zelf moest afmaken, maar zo onterecht eruit gaan is gewoon een blamage voor het scheidsrechterscorps. Zelfs commentatoren in Engeland vonden het geen penal. Waar moet hij zijn armen laten dan? Zitten nog steeds langs zijn lichaam, probeer jij maar eens te springen met je armen recht langs je lichaam. Dat lukt je niet...

6 maart 2019 om 23:28

4ever4ajax,

Inderdaad, dat post ik hier ook al. Ze doen die VAR enkel in slomo, anders zie je gelijk al dat het niks is, want op snelheid zie je dat die speler snel wegdraait en degene die schiet pal voor hem staat.

Probeer idd maar eens te springen met je armen in je zij...echt sommige mensen snappen niks van dit spel.

Dit was niets meer dan een schandelijke penalty! Neemt niet weg dat PSG het vooral aan zichzelf heeft te danken, maar dan nog mag dit niet gebeuren zo met een Var!

7 maart 2019 om 06:52

Is het onmogelijk om te springen met je arm achter je rug, of voor je?

Alle goals werden vanavond in de schoot van Manchester United geworpen. De eerste twee door PSG zelf. De laatste door de VAR en Skomina.

Absoluut geen penalty in mijn ogen. PSG is hier gewoon bestolen. Ik ben absoluut pro-VAR, maar kap nou met ingrijpen bij dit soort ultra dubieuze handsballen wil je ooit volledige acceptatie van de VAR krijgen. Dit is voer voor iedereen die sceptisch is over de Var, en die mensen kan ik steeds moeilijker ongelijk blijven geven.

Gefeliciteerd met de kwartfinale, Manchester United fans.

6 maart 2019 om 23:00

Ik vind wel wat voor de penalty te zeggen. Arm is naar mijn idee op een plek waar het niet hoort. Je kunt hem geven en hij durft het aan.

6 maart 2019 om 23:36

JK-Ajax...probeer eens op te springen met je handen in je zij...snapt iemand dan ook maar iets van het lichaam?

6 maart 2019 om 23:49

Ik kan prima momentum genereren door mijn arm te gebruiken zonder hem wijd langs maar lichaam te laten hangen hoor. Raar dat sommigen doen alsof je alleen op deze manier kan springen.

7 maart 2019 om 00:35

@sammerens
Dit is absoluut niet bedoeld om vervelend te klinken, maar voetbal jezelf? Als je in volle beweging bent en je probeert met je rug naar de bal te draaien doe je dit om jezelf te beschermen en is dit gewoon een natuurlijke beweging, sterker nog hij heeft zijn arm zelfs nog behoorlijk dicht langs zijn lichaam. Ik ben ook benieuwd wat de beelden zijn die de scheidsrechter te zien krijgt want als je 3 a 4 minuten lang naar beelden in slow motion kijkt is ieder moment dubbel zo intens.

7 maart 2019 om 09:41

myajaxforever,

Waarom meteen op zo'n nare manier reageren alsof jij de absolute waarheid in pacht hebt? Hij neemt het risico om met zijn rug naar de bal te springen waarbij dus ook het risico neemt dat zijn armen niet op zijn rug of langs zijn lichaam kunnen. Een stomme verdedigende fout dus. Je kan dus prima springen met je handen langs of achter je lichaam.
.
Zijn arm is overigens volledig los van zijn lijf, dat is niet meer je arm langs je lichaam maar hands en dus een penalty.

6 maart 2019 om 23:01

Je hoeft volgens mij niet per se je arm zo te houden als je zo een schot probeert te blokkeren.

6 maart 2019 om 23:02

Het is hands en zijn arm is niet langs het lichaam. Hij kan er niet veel aan doen maar er is zeker wat te zeggen voor de penal.

6 maart 2019 om 23:25

Zijn arm hoeft ook helemaal kaarsrecht naast zijn lichaam te zijn. Is helemaal geen regel?

6 maart 2019 om 23:09

Ze moeten de regel gewoon veranderen. Dit blijf je houden, VAR of geen VAR.

OLE OLE OLE OLEEEEE!

Die man moet echt blijven. Lang durfde ik het niet te zeggen maar wat een genie!!

6 maart 2019 om 23:00

Vind je deze overwinning de verdiensten van Ole dan? 3 persoonlijke fouten van PSG die doelpunten opleveren. Verder heeft United niks gecreeerd.

6 maart 2019 om 23:05

Ole heeft met erg beperkte middelen het beste eruit gehaald. Met deze gehavende selectie heeft ole de juiste tactiek bedacht. Ze gaven namelijk ook bijna niks weg en opende counter dwongen ze het af

6 maart 2019 om 23:05

Het is wel niet normaal hoe erg het United meezit met Ole aan het roer. Alles valt precies goed telkens weer. Ole zal wel een of andere dusitere rituelen uitvoeren ofzo.

6 maart 2019 om 23:07

Anderzijds heeft de tactiek wel gewerkt. Gelukkig met de goals, maar na het eerste half uur heeft PSG ook niet echt veel laten zien. Mbappe was nergens vandaag en ik vind dat er ook wel wat credits mogen zijn voor het geduld.

Velen in het live meepraten zaten al vroeg te roepen om offensiver te spelen, maar de keus om niet alles open te gooien achterin heeft effect gehad.

6 maart 2019 om 23:11

Nou, ik vind dat men ook wel een beetje kritisch mag zijn op Ole. Hij heeft beperkte middelen dus de verwachtingen zijn laag, dat begrijp ik. Maar United was helemaal nergens vandaag. Mbappe was nergens? Hij speelde heel erg slecht vandaag, maar stond wel mooi 1-op-1. Eind van de dag krijg je 3 cadeautjes van PSG en nog een extra cadeautje van Mbappe door die kans te missen.

6 maart 2019 om 23:14

@ Sammerens

Ik begrijp dat je blij bent, maar wat tactiek? Manu U heeft geen bal geraakt en 3 goals cadeau gehad. Met hun tactiek gingen ze in geen 200 jaar scoren. Werden volledig onder de voet gelopen van begin tot eind.

Mbappe wel gezien en in goede doen had hij er drie ingelegd, maar gleed telkens uit.

6 maart 2019 om 23:22

Tactiek?

Ik zag geen tactiek. Daar gaat het net om. Normaal wordt het hier 3-0 maar alles zat mee voor United. Ik vind dat Solskjaer tweemaal een slechte beurt heeft gemaakt door veel te afwachtend te spelen, maar de voetbalgoden waren hem vanavond gunstig gezind. Ik vind het te makkelijk om dan pluimen op zijn hoed te steken.

Alsof een lottowinnaar anderen idioten noemt omdat ze hun geld investeren en niet op de lotto spelen.

6 maart 2019 om 23:26

Het is niet alleen deze overwinning. Sinds hij er is lijken we weer op het oude United van 7 jaar terug. Spelers die afgeschreven waren doen het geweldig, creatief zijn mag weer en het is dan heerlijk als we doorgaan in de CL.

6 maart 2019 om 23:58

Met hun tactiek waarmee ze in geen 200 jaar zouden scoren hebben ze er toch 3 in gelegd.

Nergens zeg ik dat ze het af hebben gedwongen, maar met dit b team leggen ze een droomstart aangereikt en hebben ze zich niet gek laten maken en zijn ze beschuldig blijven loeren op een counter.

Dat heeft gewerkt want buiten massa's balbezit heeft PSG weinig uitgespeelde kansen gehad. Op de belangrijke momenten zat er constant iemand tussen. De tweede goal scoren ze dankzij een schot van Rashford. Die maakte het Buffon blijkbaar lastig genoeg. Als hij hem er direct in had geschoten zou het wel goed zijn geweest?

Ook daarna is United geduldig gebleven en dat vind ik best knap. Het was gokken op een momentje en fortuinlijk genoeg kwam die ook. Hadden ze eerder vol op de aanval gegokt dan had PSG daar van geprofiteerd.

Natuurlijk heeft United geluk gehad, maar met een andere speelwijze met dit team was de kans op een slachtpartij naar mijn mening gigantisch.

6 maart 2019 om 23:04

Op zijn Ferguson gewonnen hahah. De 'mindere' zijn in de wedstrijd maar op karakter en een vleugje geluk die winst stelen. Heb echt genoten!

6 maart 2019 om 23:05

Een genie? Solskjaer doet het inderdaad goed, maar dit heeft weinig met Manchester United te maken. Dit heeft PSG helemaal aan zichzelf te danken, want Manchester United was vandaag een slechtere versie van het United van Mourinho. Vaak dwing je geluk af, maar in dit geval was het wel echt geluk ook al gun ik het United meer dan Psg.

6 maart 2019 om 23:10

OGS had de ballen om kindjes te laten invallen. Een halve jeugdploeg heeft hier gewoon de sterren van PSG verslagen. Daar verdient hij gewoon de credits voor. Een Mourinho zou bijvoorbeeld geen spelers laten invallen, hoogstens een voetballer.

6 maart 2019 om 23:12

Ik spreek denk ik niet alleen voor mezelf, maar als fan van United hebben we onder Mourinho geleden en van alles aan moeten horen. Sinds Ole er is, is alles weer positief. Een genie is het, niet alleen om deze wedstrijd maar sinds hij er is lijken we weer op het oude United.

6 maart 2019 om 23:14

@jjunited: Enige man die je mag danken is de scheids. Met een goede scheids was Man U terecht uitgeschakeld (en op basis van het voetbal zou dat ook meer dan terecht zijn).

6 maart 2019 om 23:18

@4ever4ajax in De 1e wedstrijd werd de eerste goal gescoord door iemand die al 4 gele kaarten had moeten hebben. Die dingen gebeuren. Bovendien was dit gewoon een penalty.

6 maart 2019 om 23:20

Over dat laatste kunnen we discussieren, maar dat we alle geluk van de wereld hebben gehad ben ik het helemaal met je eens. Heb het tijdens live meepraten al gezegd maar PSG is weer genaaid door de scheids. Je kán hem geven, maar de meesten durfen het niet aan dus wat dat betreft geef ik je gelijk.

6 maart 2019 om 23:21

@dante: totaal geen penal. Je kan anders namelijk niet springen. Hij houdt zijn armen langs zijn lichaam en steekt z'n armen niet uit. In de Veronica-studio was men het eens, en zelfs Engelse commentatoren vonden het geen penal. Zo duidelijk was het.

6 maart 2019 om 23:24

@jjunited: Gestolen overwinningen met geldige doelpunten heb ik geen probleem mee hoor. Maar onterechte beslissingen door de scheids (die ook nog eens herhalingen kon zien, anders kan een fout gebeuren natuurlijk) is wel heel erg wrang voor Psg. Heb zelf niets met PSG trouwens, sterker nog, vind het niet erg dat ze eruit zijn. Maar ik vind het wel erg dat een scheids met beelden nog steeds zo'n bizarre beslissing kan nemen echt erg. Skomina heeft ons (ajax, thuis tegen Real) in de thuiswedstrijd ook al zo dwars gezeten. Bizar dat deze man eigenlijk nog mag fluiten op dit podium.

6 maart 2019 om 23:30

Ben het met je eens, die Skomina is een grote grap, maar ik ben er niet minder blij om dat we door zijn. Verder weet ik niet of ik nog objectief kan antwoorden maar het is zuur voor Kimpembe en Buffon..

Letterlijk 1.5 kans voor man utd 3 goals

Ik ben voor geen van deze clubs, maar ben wel tegen onrecht. Ongekend dit. Absoluut geen pingel.

6 maart 2019 om 23:00

Inderdaad. De hele tweede helft gehoopt op een goal van United. Maar niet op deze manier. Nog meer hoopte ik dat de penalty gestopt werd. Helaas.

Ik houd van spectaculaire ontknopingen, maar deze wat oerlelijk.

6 maart 2019 om 23:07

Is toch gewoon een duidelijke pingel of niet dan? Arm niet langs het lichaam in een onnatuurlijke beweging, zuur is het wel voor psg, maar die pingel was gewoon terecht

6 maart 2019 om 23:10

@alexutd, niet mee eens. Dit was juist een hele natuurlijke beweging. Je draait en probeert je arm naast je lichaam te houden. Tuurlijk gaat die iets wijder door je draai. Totaal belachelijke penalty in mijn ogen.

6 maart 2019 om 23:16

@alex.utd: Waar moet hij z'n arm houden dan? Wat een onzin man, hij deed niets mis. Complete blamage en het voetbal wint niet. Man U mag alleen de scheids danken, op basis van hun spel is het zo onverdiend.

6 maart 2019 om 23:20

Moet hij maar niet zo springen, als je zo wil springen om de bal te blokkeren, dan neem je het risico dat je ook hands maakt. Niemand forceert hem daartoe. Zijn arm hangt gewoon in de lucht, terechte strafschop. Ga eens naar bed met het voetbal wint, als PSG zo geweldig voetbalt dan sturen ze dit gehavende United naar huis.

6 maart 2019 om 23:23

Nou nou, niet te fel. Je kan hem geven, hoeft niet. Skomina kan je van zeggen wat je wilt, maar hij durft wel beslissingen te nemen. Eerst bij Ajax-Real, nu hier. En beide zijn twijfelgevallen en hij geeft het voordeel aan de uit-ploeg. Best dapper natuurlijk.

6 maart 2019 om 23:34

Precies wat Ajaxcunian zegt, hij neemt de beslissing om op een ongecontroleerde wijze op te springen waarbij hij zijn hand niet naast het lichaam heeft. Daarmee neemt hij een risico dat er hands komt en als dat gebeurt dan is het een pingel. Dan had hij maar niet op deze manier moeten springen.

6 maart 2019 om 23:34

@ajaxcunian: en waarom zijn alle analisten/commentatoren het dan met mij eens (ook in Engeland)? Prima dat je terecht blij bent, maar ga niet van die onzin verkopen zeg. Geniet van de gestolen overwinning.

6 maart 2019 om 23:35

Simpatico wil dat Kimpembe onbegrensd kan springen met zijn arm in de lucht. Wordt mooi verdedigen zo. Kansloos.

6 maart 2019 om 23:51

Ik snap dat ook niet, hoezo is het geen penalty mensen? Omdat het op een discutabele moment gebeurd waarbij PSG mogelijk eruit kan gaan? Kom nou, en ja het was ongelukkig maar wat dan nog. Als zijn arm langs zijn lichaam zit zou het anders zijn, maar Kimpembe is daar zelf debet aan omdat hij zijn lichaam draait, daardoor kwam zijn arm los te zwaaien weg van zijn lichaam en toen raakte de bal zijn arm, anders was de bal erdoor gekomen, los van het feit of de bal nou op doel was of niet. Dus gewoon een terechte penalty, simpel.

Snap niet echt waarom men dit onterecht vind, het lijkt wel of ze Man U het niet gunnen omdat ze zo slecht waren en over het algement onterecht door zijn, maar dat is wat anders. En ja ook dit is voetbal, had Psg het maar gewoon moeten afstraffen met hun nonchalante voetbal.

6 maart 2019 om 23:07

Tuurlijk was dit wel penalty, het is pech hebben, maar je moet je arm tegen het lichaam houden in zo'n geval.

6 maart 2019 om 23:17

@buffalo: probeer jij dan maar eens te springen vriend, dat lukt je niet. Dit was een natuurlijke beweging (en heel dichtbij zijn lichaam), 100% geen penalty. Zelfs commentatoren in Engeland vonden het geen penal, dat zegt genoeg.

6 maart 2019 om 23:23

Jah ik ga elk weekend in zo'n duels maar dankje voor de tip, zoals ik al zei, het is pech hebben maar zijn arm was voor hij sprong al niet tegen zijn lichaam en ging er alleen nog maar verder af tijdens zijn sprong. Het kan iedereen overkomen, maar in de regel is de het penalty als de arm niet tegen het lichaam is. Het is niet eerlijk tegenover Psg, maar is wel degelijk volgens de regels.

6 maart 2019 om 23:37

4ever4ajax wil zijn eigen scheidsrechterboekje schrijven, en het liefst gebaseerd op niets dan gunfactor of gevoel. 100% strafschop.

6 maart 2019 om 23:44

Kijk het weer terug, dit is zo een duidelijke penalty. Zijn arm is constant in een onnatuurlijke en risicovolle positie. Wat wil je nog meer.

6 maart 2019 om 23:53

Ik weet niet of je door hebt gekeken maar een Scheids met wie ze spraken vond het wel duidelijk een penalty.

Sowieso geen penalty maar goed door naar kwart finale!

6 maart 2019 om 23:09

Kimpembe blokte de bal naar mijn inziens niet met opzet. Daarnaast was zijn arm redelijk dicht langs zijn lichaam. Heel zwaar bestraft al hoor je mij verder niet klagen.

Hier geniet ik nou van. Het oliegeld krijgt weer geen echte hoofdprijs. Geweldig !!

6 maart 2019 om 23:27

Juvenus en daarna Liverpool/bayern

6 maart 2019 om 23:36

ik hoop het, maakt het toch allemaal anders. hou van al die verassingen!!

7 maart 2019 om 00:41

Juventus gaat niet door.

Edit: Niet goed gelezen, je hebt gelijk Silvacity.

Wat een Extreem goedkope penalty. Heb weinig met PSG maar de manier waarop ze er nu uitgaan is wel heel erg zuur voor ze. Door de VAR worden penalties wel een stuk makkelijker gegeven. Zonde zonde zonde

Ik heb niets met PSG en dus prima zo. Maar die penalty, die had in mijn ogen nooit gegeven moeten worden. Je beschermt jezelf en je arm komt iets van je lichaam af. Veels te zwaar gestraft. Man U heeft echt enorm geluk hier.

6 maart 2019 om 23:09

Wat beschermde hij aan zichzelf door die arm daar te laten hangen?

6 maart 2019 om 23:12

Hij draait zijn rug naar de bal. Dat doe je om de bal niet vol in je gezicht of geslachtsdeel te krijgen.

7 maart 2019 om 00:02

En dan kan je jezelf ook beschermen door je armen voor je te houden. Hij wil zich echter zo groot mogelijk houden en neemt de keuze zijn arm in een gevaarlijke positie te laten hangen. Dat levert hem voordeel op met betrekking tot het afblokken van een groter gedeelte van het doel en dat is hem duur komen te staan.

Kan iemand even die uitdoelpunten opnieuw uitleggen. Na al die jaren ben ik serieus te dom om dit te begrijpen. Ik zie agg 3-3 staan dus dan denk ik verlenging.

6 maart 2019 om 23:00

Bij gelijk aantal doelpunten na twee wedstrijden gaat het team door met meer uitdoelpunten. PSG had 2 uitdoelpunten United 3, dus is United door.

edit: de regel is bedacht om te voorkomen dat clubs uit alleen maar gaan verdedigen.

6 maart 2019 om 23:00

United heeft 3 uitdoelpunten, PSG 2. United door daardoor.

6 maart 2019 om 23:01

Ja helemaal eens Frtorres. Ik schrijf het net hierboven ook. Ik vind PSG geen leuke club, maar ze worden hier echt zwaar benadeeld. Ik snap werkelijk niet dat de VAR hier een seintje geeft en dat de scheids erin meegaat. PSG heeft alle reden om boos te zijn en verdiende veel meer dan ze nu krijgen.

6 maart 2019 om 23:08

@frtorres
Dit soort momenten maakt juist duidelijk dat de VAR niet werkt, die scheids gaat net zo lang de beelden kijken totdat hij gelooft dat een witte ronde bal een blauwe vierkante bal wordt. Die scheidsrechters zijn ook maar mensen, die lopen onder grote druk naar zo’n scherm te kijken en gaan ineens gekke dingen doen,

6 maart 2019 om 23:36

En volgend seizoen is elke handbal een overtreding

6 maart 2019 om 23:58

@peter1984
Dat zou niet eens gek zijn, het maakt het spel niet mooier maar wel eerlijker want nu komt het aan op interpretatie wat in principe altijd voor iemand oneerlijk is.

Waanzinning dat United door is,totaal onverdiend ook, maar goed. Gefelciteerd desondanks aan de United fans.

Voetbal blijft een onbegrijpelijk spel haha prachtig!

Geweldige knock-out fase hebben we toch tot nu toe. Niet zo spectaculair als gister Ajax tegen Real, maar toch héél verrassend. Mooi ManU door, wat gun ik het de nieuwe coach toch!

Knotsgekke wedstrijd! 2 goals weggegeven aan United en dan ook nog eens die penalty in de laatste minuten, sowieso zeer discutabel.

Wat is voetbal toch een gelogen sport. Hoe kan je in een cl uitwedstrijd drie goals maken terwijl je belachelijk slecht speelt 😂. Weet niet wat die solksjaer heeft maar ze mogen hem meteen vastleggen. Dit is toch het maximale wat je eruit kan halen met zoveel afwezigen. Psg is denk ik het meest ongelukkige team in de cl want ze worden weer uitgeschakeld terwijl het leek dat ze zeker waren van de volgende ronde. Ole Ole Ole!

6 maart 2019 om 23:25

Sterker nog, 3 goals maken zonder ook maar zelf 1 kans te creeren.

Wat een CL ronde wow!
Dit is wel zuur voor die sjeik man man man.

Heerlijk die Var, dit is voetbal! Mbappé mag nu wel naar Real.

7 maart 2019 om 00:02

Mag? Wat een arrogantie toch, moeilijk om het af te leren zeker? En waarom zou hij willen, bij PSG wint hij op zijn minst nog de dubbel..

7 maart 2019 om 00:06

Jongen wat ben jij zuur zeg, ik heb die reactie blind getypt zonder erover na te denken. Hoe haal je daar arrogantie vandaan?

Jezus nare mensen hier, kan niet eens blij zijn.

7 maart 2019 om 00:11

Is niet moeilijk met zo'n flut competitie. Lol had hij eerder gekomen dan had hij de Cl al gewonnen. Maar bon hij is nog jong dus we zelfs als hij pas over 2 jaren zou komen is dat alsnog goed.

7 maart 2019 om 00:18

Het kwam inderdaad arrogant over, ook omdat ik eerder vandaag dezelfde berichten las over De Ligt en Hazard, alsof spelers alles meteen laten vallen wanneer het grote Real aan de deur klopt en dat een niet te weigeren kans is.
Maar goed, misschien heb ik me deze keer vergist en was het niet zo bedoeld, sorry voor mijn reactie.

7 maart 2019 om 00:27

Ik heb vandaag een bericht geplaatst over De Ligt inderdaad maar ook met een knipoog, tuurlijk is hij welkom en dat is puur omdat Real in een vervelende situatie zit.

Als een club als Real komt ga je als speler wel even nadenken. Het is namelijk 1 van de beste clubs ter wereld, zo ook bij Bayern, Barca, United, Juventus...

Haha dit is echt de meest gestolen overwinning ooit. Voetballers van United leken wel een stel amateurs, werden he-le-maal weggespeeld. PSG weer veel te laks en nonchalant. En dat was in mijn ogen absoluut geen penalty.

Man United totaal tegen de verhoudingen in, door naar de volgende ronde.

Enigzins hoop ik dat Ajax ze loot voor revanche, anderzijds....

Ps. Kan iemand me vertellen wat die Chong bij United doet, en hoe die daar terecht is gekomen?

Dit is echt een van slechtste invalbeurten die ik ooit gezien heb, man man man...

6 maart 2019 om 23:03

Chong is een geweldig talent, hij wou zich iets te graag bewijzen en daarmee maakte hij domme keuzes. Hou hem maar eens goed in de gaten, die jongen komt er wel.

6 maart 2019 om 23:04

Zal allemaal wel onverdiend zijn maar ik ben blij dat die nep club er uit ligt en ik zal zeker de enige niet zijn , en MU had eigenlijk een half elftal met al die geblesseerden des te mooier dat ze er door zijn .

6 maart 2019 om 23:13

Oow maar ik heb ook nooit gezegd dat ik het erg vind dat psg eruit ligt hé.
Nee geef mij maar de traditieclubs die ver komen.
Al was t vandaag gewoon echt tegen alle verhoudingen in.

6 maart 2019 om 23:17

Tahith Chong, Nederlander, voormalig Feyenoorder. Speelt nu al 2 of 3 jaar voor United. Dit is als ik me niet vergis, zijn 3e officiele wedstrijd. Na een debuut in de beker en paar minuten afgelopen weekend.
Schijnt 1 van de grotere talenten van zijn generatie te zijn, van wat ik allemaal hoor en lees. Bij Feyenoord waren ze heel lovend over hem en bij United wordt er ook groot gesproken.
Ik moet zeggen dat het hele spel van United vanavond poep was, dus dat een talent slecht invalt viel wel zeg maar in lijn van verwachting.

Geweldig dit. Zo hoort voetbal te zijn, alle theorieën ten spijt. PSG die met hun arrogante houding opnieuw faalt, net als Mourinho.

Ik keek met engels commentaar en hun zeiden dat het geen pingel was. Volgens mij was het wel een pingel, van zo heel dichtbij was het niet aangeschoten, de bal ging wel hard, maar de bal ging wel richting doel en de bal werd met de onderarm geblokt, Terechte penalty in mijn ogen.

Volgende week nog Juve en enkel City blijft over van de topfavorieten

6 maart 2019 om 23:03

Barça en Bayern horen toch ook ieder jaar bij de topfavorieten

6 maart 2019 om 23:03

City is met die verdediging absoluut geen topfavoriet. Atletico of Barca

6 maart 2019 om 23:04

bayern barca

6 maart 2019 om 23:11

Ik zie Barça echt geen Cl winnen. Eerder een Atletico.

6 maart 2019 om 23:43

Barcelona is er ook nog. En Bayern.

Gisteren real thuis eruit, vandaag psg, volgende week barca

6 maart 2019 om 23:03

Barca niet, finale tegen Ajax

Ongelooflijk, menig Eredivisieclub acht ik in staat dit United aan het wankelen te brengen. Ajax maakt finaal gehakt van die gasten

6 maart 2019 om 23:02

Een beetje nuchter blijven he (vooral de spelers zelf, scherp blijven)

Yesss!!! PSG out )) ook al speelde United waardeloos, ze zijn wonderbaarlijk door!

Wat een matchfixing zeg. Hoe kan de scheids hier een penal voor geven?? Wat een aanfluiting die Skomina zeg... blijkbaar wilden de heren van de uefa dat Man U door zou gaan. Het voetbal heeft in ieder geval niet gewonnen.

6 maart 2019 om 23:25

Arm niet langs het lichaam, rug naar de bal. Lees de regels nog eens door

6 maart 2019 om 23:26

Arm genoeg langs het lichaam, anders kan je fysiek gezien niet springen vriend. Misschien even je bril afzetten. Zelfs Engelse commentatoren vonden het geen penal (en in de Veronica studio net zo). Misschien eerst even nadenken voordat je denigrerend reageert op mij.

6 maart 2019 om 23:29

Staat er in die regels dat arm langs het lichaam betekent dat je arm letterlijk tegen je lichaam aan moet kleven? Dat is namelijk niet wat 'langs' betekent.

6 maart 2019 om 23:32

Dan spring je niet, kijk als je met de rug naar de bal toe springt neem je gewoonweg het risico om de bal tegen je arm te krijgen. Je zag Kimpembe zelf ook niet klagen, hij wist wel dat strict volgens de regels gezien het een penal is. Aangezien er niks staat in de zin van; springende spelers hoeven hun armen niet tegen hun lichaam aan te hebben. Kijk, zelf had ik hem niet gegeven en vind het ook zwaar gestraft, maar je kan hem geven en Skomina deed dat. Nu schreeuwt iedereen moord en brand en claimen dat ik denigrerend reageer terwijl jij de Uefa beticht van match-fixing. Komt je geloofwaardigheid niet ten goede.

6 maart 2019 om 23:34

Er staat overigens in de de regels: Als een speler opspringt en zich met zijn armen breed maakt, is het dus wel degelijk hands als daar vervolgens tegenaan geschoten wordt

6 maart 2019 om 23:37

@ibramanutd: Misschien ook even luisteren naar analisten en commentatoren (ook in Engeland), die zijn het namelijk allemaal niet eens met jou. Geniet gewoon van je gestolen overwinning, maar ga niet zo zielig doen.

6 maart 2019 om 23:51

Bein sports is het wel eens, wat nu?

7 maart 2019 om 00:05

In Nederland zijn ze het ook eens, hier bij Ziggo. Laten we het gaan tellen, zoveel mogelijk analisten turven.

7 maart 2019 om 01:53

En rio ferdinand (manchester united legende) en de Engelse analisten van Bt sports vinden het geen penalty. Wat nu?

Wat voor belachelijke reacties heb jij vandaag wel niet gemaakt.

7 maart 2019 om 06:55

Dat is juist mijn punt, je gaat niet op basis van analisten zeggen of iets wel een penalty of niet is. De ene vindt het wel, de ander niet. Dat is dan gewoon selectieve onzuiverheid, aan wie je de autoriteit gaat toekennen / ''wie het wel snapt''.

Lekker hoor, onverdiend maar ik gun het die coach enorm. Hoop dat Ajax dit Manu loot.

Hopen dat ze Barca loten en dat Barca ze een afslachting geeft of Barca - ajax dat ze ajax een afslachting geven

6 maart 2019 om 23:03

Lyon gaat hetzelfde doen als United en Ajax. Winnen als underdog buitenshuis.

6 maart 2019 om 23:11

Ik hoop het voor Lyon. Gun het ze veel meer dan PSG.

6 maart 2019 om 23:23

Besef je wel dat ze tegen Barcelona moeten?

6 maart 2019 om 23:25

Had je besef dat man united met een 0-2 thuisnederlaag naar parijs uit moest?

6 maart 2019 om 23:51

Ik duim met je mee

6 maart 2019 om 23:07

Laat Barcelona maar eerst langs Lyon komen voordat de arrogantie weer begint. We zijn er zelf nog lang niet hoor.

Jaaaaa GGMU. Wat voelt dit lekker zeg als United fan. Al onze belangrijke spelers zijn geblesseerd maar Olé flikt het alweer haha.
Op het eind maakt Greenwood ook nog even zijn debuut. Mijn avond kan niet meer stuk.

Kimbembe word door lukaku gesteund. Super te zien. Ik denk dat ie heeft gezegd jonge het is niet jou schuld t was niet express hands. Het ligt niet aan jou dat jullie er uut liggen. Denk ik. Leuk wel voor united dat ze door zijn

Wat is voetbal toch een briljant mooie sport gefeliciteerd met de kwartfinale United fans!

En als ik eerlijk ben ben ik ook wel heel blij want Ajax - United is toch een stuk kansrijker dan Ajax - PSG

De VAR is failliet, als dit een penalty is dan kunnen we stoppen met het spelletje. We hebben de remontada een keer mogen meemaken en nu deze grap. Ben niet specifiek voor 1 van beiden maar als dit Man Utd was overkomen was dit net zo’n grote schande geweest.

6 maart 2019 om 23:07

Tja, die arm hing toch wel zodanig dat hij zich daarmee extra breed maakt, en hij blokt daarmee het schot. Dus ik snap wel waarom er een penalty wordt gegeven.

6 maart 2019 om 23:11

Ik snap persoonlijk niet waarom best veel mensen zo zeker zijn dat het zogenaamd geen penalty is. Dit was toch gewoon hands hoor. Behoorlijk opzichtig ook nog. En die verdediger die wist het ook vandaar zijn reactie na de var. Hij protesteerde niet eens

6 maart 2019 om 23:13

Hij maakt zich helemaal niet breed want hij springt omhoog en draait zich om enprobeert weg te draaien, misschien nog maar een paar keer kijken.

6 maart 2019 om 23:19

Maar hij is toch gewoon te laat met het wegtrekken van zijn arm? Die arm hangt nog te ver van het lichaam waardoor hij breder is.

6 maart 2019 om 23:28

Mensen zijn nu ook wel geblurred door het feit dat United volledig onterecht door is. Puur naar de regels gekeken is het een penalty althans je kunt hem geven want de regels geven daar ingang voor. Je blokt een schot op doel met een onreglementair lichaamsdeel, de arm. Het is zuur maar zo

6 maart 2019 om 23:32

Als je de beelden niet in ultra slow motion kijkt maar in real time zie je hoe hard die bal geschoten wordt. Als je midden in je sprong (waarin je ook nog eens draait) je arm zo snel weg kan trekken als jij zou willen dan ben je bijna niet menselijk meer.

Het voetbal heeft verloren vandaag. Ik heb niks met beide clubs, maar wat kon ik genieten van dat tikki takka voetbal van PSG. United heeft verschrikkelijk veel geluk gehad.

Wat een héérlijk resultaat zeg. Met zoveel geblesseerden en met die jonkies hier winnen. Buffon die juve gedag zegt om met psg de CL te winnen vandaag blundert. Nu hopen dat Juve het dinsdag recht zet. Adieu psg

6 maart 2019 om 23:04

Wat een engnek ben jij. Een Juventus legende min of meer zitten uitlachen om een blunder die hem de kop kost.

6 maart 2019 om 23:10

Ik lach hem niet uit maar hij is wel schuldig aan de uitschakeling.

7 maart 2019 om 00:46

Niet zo netjes om je clublegende uit te lachen. Heel zuur voor hem en hij is zeker één van de verantwoordelijken. Maar ik had het hem echt van harte gegund, want buffon heeft juventus niet achtergelaten, als juve geen vervanger had, was buffon nooit weg geweest. Ik gun deze man echt alles waar hij dan ook speelt.

Wat een cruciale beslissing om de penalty te geven. Ik heb het nu ongeveer 20 keer gezien, ene camerastandpunt lijkt het een juiste beslissing, ander standpunt lijkt het niet. PSG had dit echter nooit mogen weggeven.

De mensen die dit een terechte penalty vonden, dat zijn dezelfde soort types als mensen die vonden dat de goal van Ajax tegen Real thuis terecht was afgekeurd. In mijn ogen volslagen idioten.

Wat een schande! Dat vind ik echt geen terechte strafschop die de scheidsrechter geeft. VAR stelt nogmaals teleur in mijn ogen. Het zegt ook veel dat de scheidsrechter onmiddelijk het veld verliet.

Desondanks heeft mbappe de wedstrijd laten liggen. Hij had genoeg kansen om de wedstrijd af te maken.

Ik dacht na Ajax gezien te hebben niet een ergere pot te verwachten waar echt alles mee zit, maar United bewijst het tegendeel. Laat Ajax ALSJEBLIEFT tegen United loten.

wow, wat een wedstrijd, Man u echt gestreden. mbappe heeft echt slecht gespeeld, kon de wedstrijd op slot zetten en dan de penalty super mooi erin geschoten haha.
off: hopelijk kan real nu z’n slag slaan en neymar of mbappe binnen halen.
Man u fans gefeliciteerd

wow, wat een wedstrijd, Man u echt gestreden. mbappe heeft echt slecht gespeeld, kon de wedstrijd op slot zetten en dan de penalty super mooi erin geschoten haha.
off: hopelijk kan real nu z’n slag slaan en neymar of mbappe binnen halen.
Man u fans gefeliciteerd

6 maart 2019 om 23:25

mag weg

Ik dacht na Ajax gezien te hebben niet een ergere pot te verwachten waar echt alles mee zit, maar United bewijst het tegendeel. Laat Ajax ALSJEBLIEFT tegen United loten.

De meeste dromen zijn bedrog maar een CL finale Ajax - Man United zou toch fantastisch wezen. Ajax dat in de finale tegen United revanche neemt voor de verloren EL finale 2 jaar geleden. Prachtig toch.

Afijn, voor Ajax gunstig dat PSG eruit ligt. Tegen United liggen veel meer kansen voor Ajax dan tegen Psg. Ik kijk al uit naar de loting volgende week.

Mooi zo United is natuurlijk een veel mooiere ploeg dan dat Psg, het boeit even niet *hoe* maar *dat* is belangrijker.

Wat een heerlijke seizoen van de CL lmao. De underdogs verrassen tot nu en toe iedereen!! Real en Psg, 2 van de favorieten nu al eruit. Volgende week mogelijk Juventus en Barcelona ook uitgeschakeld als ze niet uitkijken lol.

Het was een discutabele penalty, maar je kan hem geven, ook vooral omdat de keeper al de andere hoek leek te kiezen. PSG heeft wederom pech met de Var. Dat is al 2 of 3 seizoenen op rij dat ze hem in zo een pittige fase van de CL tegen krijgen.

Veel mensen kraken dit United af, maar vergeten hoeveel blessures ze hebben. Met beperkte kwaliteit 3-1 van PSG in Frankrijk winnen is een grote kunst! Of het verdiend is doet er aan eind van seizoen toch niet meer aan toe.

PSG wordt zo wel een beetje een big game choker, elk jaar vroegtijdig in de knock-out fase eruit liggen. Wel jammer dat Mbappe daardoor niet meer te bewonderen is in de CL dit jaar. Aan de andere kant vond ik die verbaasde blik van Neymar langs de kant wel geweldig om te zien.

What the hell is vanavond nou weer gebeurd?! Hands zeker, penalty waardig? In mijn ogen nee maar dit staat ook niet echt duidelijk vast gelegd in de regels.. Iedereen interpreteert het ook anders. Sneu voor Kimpembe, hij kon er vrij weinig aan doen.

Gefeliciteerd Manu fans dat jullie een ronde verder zijn, al zie ik Manu nog geen kanshebben zijn maar wie weet wordt dit de CL van de underdogs! Door deze uitschakeling hoop ik toch stiekem dat Mbappe beseft dat er niks te halen valt voor PSG en Europees niveau en de stap gaat maken richten het Koninklijke wit.

Kimpembe springt, draait zijn bovenlichaam EN arm richting de bal. Bekijk het op normale snelheid, is gewoon een 100% handsbal.

Die Solskjaer flikt het weer. Geweldig voor die man, en ik gun het United ook zo erg na al die dramatische jaren. Vergeet ook niet dat ze dit hebben geflikt zonder Pogba, Lingard, Herrera, Matic en noem al die geblesseerde spelers maar op. Zeer knap.

Moet wel gezegd worden dat dit meest gestolen overwinning ooit is. Ik bedoel, je krijgt twee gratis doelpunten van Psg, en die penalty op het eind was wel zeer twijfelachtig.

Auw zeg, wat moet dit weer pijn doen in Psg. Dan speel je 180 minuten fantastisch tegen United, eigenlijk speel je ze helemaal weg. En toch wordt je uitgeschakeld. Voetbal kan soms oneerlijk zijn.

Heel knap van Man United, want op Old Trafford had ik zelf het idee dat dit meer niet mis kon gaan voor PSG en dat ze met Tuchel de juiste zet hadden gedaan om mee te doen voor de CL, maar vanavond totaal door de mand gevallen en daar heeft United heel goed gebruik van gemaakt.

Wat een slotfase zeg. Nooit verwacht dat Man United door zou gaan na die vrij kansloze 0-2 op Old Trafford. Maar zo zie je maar weer dat het in het voetbal alle kanten op kan gaan. Ik lees veel minachting richting PSG,maar ik vind het persoonlijk wel jammer dat ze er op deze manier eruit gaan. Hebben de laatste jaren echt zoveel pech in Europa. Felitcaties aan de United fans hier. Eindelijk de kwartfinale van de CL bereikt na zoveel jaar vroeg stranden of in de Europa League spelen.

Ik vind de penalty overigens heel zwaar. Natuurlijk raakt hij de hand maar hij ging toch niet met z’n arm naar de bal toe? Dan is het nooit opzettelijk hands. Mbappe vond ik overigens ook tegenvallen. Maar van mij mag hij nog steeds naar Real komen. Zit heel veel talent in.

Gisteren Real Madrid en vandaag PSG. Hahaha, dit kan toch haast niet beter. Nu nog Man City die eruit vliegt en we hebben een droomjaar in Europa. 'ik heb nooit een zak geld zien sforen'.

Velen zullen het onverdiend vinden, maar PSG heeft dit volledig aan zichzelf te wijten. Dan kun je wel meer balbezit hebben en de wedstrijd “domineren”, wanneer je je overwicht zelf niet omzet in resultaat dan is het ook terecht dat je niet wint. En dan ook niet gaan verschuilen achter de beslissing van de VAR en scheids, was gewoon een terechte strafschop. Uiteindelijk profiteert United prachtig van de ontstane situatie, gewoon een heerlijke ontsnappings act!

Penalty of niet, heerlijk dat United PSG er zo heeft uitgegooid. Lekker arrogant de wedstrijd ingaan van we zijn er al en je zag gewoon de laksheid en de concentratie die ze misten. Die fouten bij de tegengoals...mbappe die die ballen er normaal met z'n ogen dicht in schiet...hoopte al op die late goal voor United zodat PSG er niks meer aan kon doen. Top einde.

Lekker hoor, dat vieze geld wint weer niet.
Neymar zijn best jaren verspit hij bij Psg.
Gaat niets winnen daar buiten de simple gekochte kampioenschappen.
Ik vind dat PSG zo een nep club.....

"Ik heb nooit een zak geld zien scoren".

Niet alleen mijn dag, maar ook mijn voetbalseizoen kan niet meer stuk. Gisteren het grote Real Madrid uitgekegeld door het voetballende Ajax en hun geloofwaardigheid van de grootste club ter wereld helemaal verloren. Vandaag het rijke Psg eruit door een Manchester United uit vorm.. Heerlijk! Het voetbal zegeviert.

Het was niet echt een 100% penalty.te zwaar beoordeeld van de scheids.dit psg is gewoon een choke ploeg.dit ploeg kan niet tegen de druk.hoe kun je in godsnaam verliezen tegen dit armoedige united.dit united is toch niet de ploeg waar je tegen verliest.

Nou weer geen Cl voor neymar.veel succes jongen in die farmers league waar je na 10 wedstrijden al kampioen bent.

Wel interrasant om te zien dat twee top ploegen die hun uitwedstrijd wonnen en al bijna in de volgende ronde waren,allebei uitgeschakeld zijn.

Als je zo veel blunders maakt als PSG vandaag, dan verdien je het niet om door te gaan. Heerlijk voor die jochies van United overigens, niemand gaf ze een kans! Heer-lijk ook om die verwaande kwasten van PSG af te zien gaan als een gieter. Hetzelfde als gisteren, de sterren dachten al even dat ze er al waren, niet dus!

Verder bekruipt me wel een naar geval nu al een tweede reus is uitgeschakeld, hopelijk houdt Barca volgende week de koppies erbij en maken ze het thuis gewoon af tegen Lyon, zo'n 0-0 met dubbele uitdoelpunten zint me maar niks...

Om nou te zeggen dat het een blunder was van Buffon is wat overdreven maar zag er niet lekker uit nee. Wel lekker opportunistisch geschoten van Rashford en ook goed kil gebleven vanaf de stip, daarom vindt ik rashford motm.

Strikt volgens de regeltjes was het wellicht een penalty. Gevoelsmatig is dit wel erg zuur. Wat kan die verdediger er nou aan doen dat die bal op zijn arm komt? Draait zich ter bescherming om, springt een meter de lucht in en heeft zijn arm toch redelijk langs het lichaam. Moet die arm dan strak tegen zijn lijf zitten ofzo? Dan kan je toch ook niet fatsoenlijk springen. Of moet hij maar niet proberen dat schot te blokken want je kan hem zo maar tegen je arm krijgen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Ik snap niks meer van hands.
United krijgt deze wedstrijd echt kado, zelden zoiets gezien. Psg kan zichzelf ook een hoop verwijten natuurlijk. Die eerste 2 tegengoals kunnen echt niet op dit niveau. Psg is zo veel beter, dat moeten ze afmaken gewoon.

6 maart 2019 om 23:17

yup, dat is exact wat de regels zeggen. Die armen moet aan het lichaam plakken zowaar. Kan je idd niet op een natuurlijke manier springen.

Het is dus zeker geen cadeau, je kan enkel zeggen dat ze die regel beter veranderen.

Nou voetbalkenners hier. volgens de voetbalregels mag je je lichaam niet groter maken met je armen en moeten die armen aan je lichaam plakken.

Volgens de regels dus 100% penalty. Enkel snap ik totaal niet hoe je als speler kan springen en in balans zijn zonder dat je je armen ietwat opzij zet.

De regels zijn gewoon achterlijk, desondanks is het dus wel een terechte pingel. Zonde.

Hier wordt de franse arrogantie net zoals 2 jaar geleden KEIHARD gestraft!! PSG was heer en meester op het veld, maar ze speelde niet met een mentaliteit om te winnen. Na de 1-1 liepen ze lekker arrogant hakballetjes aan elkaar te geven. Het is ongelofelijk slecht dit! Ik houd van Mbappe en hij is zeker een grote ster in wording, maar wat was hij vandaag slecht zeg! Pfoeeee...PSG dat hier even makkelijk overheen te gaan maar nee dit is de CL je moet altijd de volle 100% geven en dat voor 95 minuten lang. Maarja PSG heeft dat niet gedaan. Eigen schuld dikke bult.

Hier wordt de franse arrogantie net zoals 2 jaar geleden KEIHARD gestraft!! PSG was heer en meester op het veld, maar ze speelde niet met een mentaliteit om te winnen. Na de 1-1 liepen ze lekker arrogant hakballetjes aan elkaar te geven. Het is ongelofelijk slecht dit! Ik houd van Mbappe en hij is zeker een grote ster in wording, maar wat was hij vandaag slecht zeg! Pfoeeee...PSG dat hier even makkelijk overheen te gaan maar nee dit is de CL je moet altijd de volle 100% geven en dat voor 95 minuten lang. Maarja PSG heeft dat niet gedaan. Eigen schuld dikke bult.

Onbegrijpelijk dat mensen dit geen penalty vinden. "Hij kan er toch niks aan doen dat die hand daar zit?" wordt er dan gezegd. Natuurlijk wel: niet springen. Heel moedig dat de scheids hem gewoon geeft.

6 maart 2019 om 23:25

Sorry maar waarom vindt jij het moedig dat de scheids m geeft? Ik vind het normaal dat de scheids m geeft en ik zou het schandalig vinden als de scheids de penal niet zou geven, maar hij kon op de var rustig bekijken dat de bal op de arm ging dus hij zou m sowiezo wel geven

6 maart 2019 om 23:29

Ja maar hij springt om dat schot te blokken. Hoe moet hij dat doen dan? Maar niet meer proberen en maar aan de kant springen? Op de grond gaan liggen ofzo? Laat hem maar schieten want dalijk krijg ik de bal nog op m'n arm? Dat lijkt me niet de bedoeling toch? Hier kon die verdediger echt totaal niks aan doen. Dat is het zure vind ik. Snap de regel wel en ook dat hij de penalty geeft maar dit is toch extreem onrechtvaardig. Handsregel moet echt nagezien worden, zeker nu de Var er is.

Die Chong viel wel matig in overigens. Leverde alles in.

Pfoeeee...PSG dat hier even makkelijk overheen te gaan maar nee dit is de CL je moet altijd de volle 100% geven en dat voor 95 minuten lang. Maarja PSG heeft dat niet gedaan. Eigen schuld dikke bult

Pfoeeee...PSG dat hier even makkelijk overheen te gaan maar nee dit is de CL je moet altijd de volle 100% geven en dat voor 95 minuten lang. Maarja PSG heeft dat niet gedaan. Eigen schuld dikke bult

Tja een aantal roepen van onverdiend, maar is het niet zo dat PSG vanavond het gewoon aan zichzelf te danken heeft? Ik bedoel, Man U speelde noodgedwongen met belachelijk veel reserve spelers, als je daar niet van kunt winnen, verdien je het ook niet.

Vooropgesteld met de huidige regels mbt hands is dit geen penalty. Ik pleit inmiddels wel voor dat we hands net zo gaan beoordelen als het hockey mbt op de voet spelen. De handsregel is op dit moment te interpretabel en geeft alleen discussie. Door gewoon te zeggen hands is hands, ookal kan je er niks aandoen. Is het ten alle tijden strafbaar.

Zo krijg je duidelijkheid bij, Scheidsrechters, VAR, toeschouwers en TV kijkers.

Schandalig. Moet je als verdediger tegenwoordig preventief je armen laten amputeren? Wat een corruptie bij de Uefa. Regel voor CL-scheidsrechter nummer 1) bij gerezen twijfel (in dit geval door de achterbakse Var) altijd de grotere club het voordeel geven. Komt lekker de kijkcijfers en commercie ten goede. En het is ieder jaar weer hetzelfde verhaal, met als dieptepunt die wedstrijd Chelsea-Barcelona onder leiding van Ovrebo

6 maart 2019 om 23:26

Hij geeft hier natuurlijk nu wel ook twee keer de uitploeg het voordeel. Best dapper. Zo kan je het ook bekijken natuurlijk.

De penalty was gewoon terecht, zo stom om op die manier op te springen en je breed te maken. Hoewel niet heel eenvoudig, had hij ook met zijn rug kunnen springen of met zijn hoofd kunnen koppen (met hoofdpijn cadeau).

Denk dat die bal wel over was gegaan, maar je houdt zo wel bewust die bal tegen.

Overigens viel het voetbal aan beide kanten flink tegen, beide waren niet zuiver in acties. En Utd mag toch wel echt Real bedanken dat ze voor Courtois zijn gegaan en niet De Gea, wat een keeper is dat!

Dubbel, kunnen jullie niet de app eens fixen?

Whahahahaha united wordt 2x weg getikt, in deze wedstrijd geeneens een kans zelf afgedwongen (2 fouten en 1 penalty) maar toch doorbekeren met een team met zoveel blessures. Ik geloof ook wel dat er een ander United zal staan in de volgende ronde als de ziekenboeg leegloopt.

Niet normaal hoe blij ik ben. Heerlijkk dit! Wel onterecht, maarja maakt niet uit.

6 maart 2019 om 23:35

Onterecht maar met een zwaar gehavend elftal. Als United fan moet je hier echt geen ene reet om geven. Vergeet niet dat Psg in de thuiswedstrijd lang met 10 man had moeten spelen.

6 maart 2019 om 23:55

Ja het boeit me ook echt helemaal niks haha. Volgende ronde weer hopelijk met een fit elftal knallen en zien hoe ver we komen! Kwartfinale is toch wel weer even lekker na al die matige jaren.

Man utd lijkt wel Chelsea van een paar jaar terug, ze kunnen zomaar de CL winnen.
Niemand verwacht het, maar het is een moeilijk te kloppen ploeg

Pfoeeee...PSG dat hier even makkelijk overheen te gaan maar nee dit is de CL je moet altijd de volle 100% geven en dat voor 95 minuten lang. Maarja PSG heeft dat niet gedaan. Eigen schuld dikke bult

Die var mogen ze afschaffen, verneukt het bij roma en psg echt schandalig. Penaltys die nooit iets zijn is nu een penalty.

7 maart 2019 om 00:00

Het is nieuw dus kinderziektes zijn er zeker, dit heeft eigenlijk niet heel veel met de VAR te maken, maar meer de mensen die ermee werken. Beide penalties zwaar gestraft. Maar waarom trekken aan het shirtje daar als je weet dat er gekeken kan worden en de speler de bal nooit meer kan halen. Bal op de arm is discutabel, maar je kan hem geven hoe zuur het ook is want Kimpembe kon er niet heel veel aan doen. Als de bal op de arm komt loop je altijd het risico dat er een penalty wordt gegeven

Goede overwinning. Het kan niet altijd mooi, soms moet je wat geluk hebben en je erdoorheen boksen. Dat hebben ze vandaag goed gedaan! Denk aan die finale van ‘99, was toen ook niet mooi gewonnen maar dat hoor je niemand zeggen omdat ze de comeback kings zijn!

Ik snap dat hier gehaat wordt op United en dat PSG verdiend had om door te gaan, daar sluit ik me als United fan helemaal bij aan absoluut. Maar ook PSG heeft het laten afweten, op die eerste goal na en die misser van Mbappe waren er echt geen 100% kansen voor Psg. Dat united weg getikt werd vond ik erg meevallen, ze speelden zwaar verdedigend wat zeer begrijpelijk is met deze selectie maar op balbezit waren ze niet onaardig, op sommige momenten kwamen ze er voetballend veel beter uit dan dat ze dat deden onder Mourinho. Ik vindt het heerlijk dat het grote geld van die sjeiks het moet afleggen maar vind het jammer dat een selectie met Mbappe, Di Maria en Neymar niet te zien zijn in volgende ronde.

Mensen reageren zo zuur. Kom op, PSG verpest het zelf. Een Man United met alle spelers fit speelt prima voetbal sinds Ole er is. Tuurlijk is dit een hele lucky onverdiende overwinning, maar dat Man United minder vermakelijk is dan PSG vind ik niet helemaal eerlijk. Zij kunnen ook niks eraan doen dat ze zoveel blessures hebben. Daarnaast is Man United een veel mooiere club dan PSG.

Psg heeft het hier echt zelf weggegeven. Hadden meerdere malen kunnen scoren vandaag, maar mbappe had duidelijk zn dag niet. Vind het heel zuur voor buffon. Misschien wel de keeper met de minste blunders, en dan toch hier blunderen. Maar nog steeds is het niet helemaal zijn schuld, psg had toen nog 60 minuten om de voorsprong te vergroten, maar ze speelden nog steeds om met minimaal verschil door te gaan. Man united weer alle geluk van de wereld natuurlijk. Mr jah door is door, ze staan nu in de kwartfinales.

Hoe kunnen mensen dit onterecht noemen?

Man Utd lag er bij voorbaat er al uit, met al die blessuregevallen. Met een interim-coach. Met een verlieswedstrijd thuis 2-0. Was het echt aan PSG om dit nog uit handen te geven.

En dat is er ook exact gebeurd. Als je als team je kansen niet afmaakt krijg je dit.

De mensen die dit schijtvoetbal noemen. Wat had je verwacht. Solskjaer die chong basis laat beginnen en greenwoof. Tegen een Alves, buffon. Die meer minuten op internationale podium hebben doorgebreacht dan deze jongens uberhaupt leven.

Solskjaer heeft exact gedaan wat hij kon met deze team. Achterin dicht gooien en hopen op lukaku of rashford en hopen op foutjes. En die zijn zeker gebeurd en united stond precies klaar om die af te straffen.

Psg een team die al jaren goed bezig ks en manchester die eindelijk na jaren aan het klimmen zijn. Nee dit is heerlijk. Voetbal heeft gewonnen. Je moet er geloof in hebben.

Wat een verschrikkelijke wedstrijd was dit om te kijken. Bailly was zo ontzettend slecht in de minuten die hij in het veld stond. Heel veel respect hoe hard United vandaag heeft gevochten. Vond Lindelof en Shaw erg sterk spelen. Verder werd United natuurlijk van het kastje naar de muur gestuurd, maar ik ben zo blij dat mijn cluppie door is. Ik zie Ole oprecht de CL pakken dit jaar. Niet op basis van voetballende kwaliteiten, maar op basis van de spirit en het geluk dat deze ploeg afdwingt onder leidng van deze topper. 17 gespeeld, 14 gewonnen, 2 gelijk, 1 verloren. Wat een stats.

Al heeel vaak gezien zulke beslissingen vd var.
Natuurlijk zit er wel eens een terechte bij maargoed.
Als je t mij vraagt had de var weg moeten blijven alleen doellijntechnologie,vind nml dat voetbal een natuurlijk spelletje moet blijven
Ik vind dat de var t spel verkracht sinds invoering

Al heeel vaak gezien zulke beslissingen vd var.
Natuurlijk zit er wel eens een terechte bij maargoed.
Als je t mij vraagt had de var weg moeten blijven alleen doellijntechnologie,vind nml dat voetbal een natuurlijk spelletje moet blijven
Ik vind dat de var t spel verkracht sinds invoering

7 maart 2019 om 00:45

Echt waar?
Scheidsrechters zullen altijd wel af en toe foute beslissingen maken.
Met de VAR wordt dit gewoon duidelijker in beeld, zo dat er minder
foute beslissingen zijn. Compleet weg blijven kan niet, tenzij ze de regels
zoals nu gaat gebeuren worden aangepast.

Hoop ook op 90 minuten zuivere speeltijd als regel.
Klok stil tot dat de bal weer in spel is. Straf voor tijdrekken
in een hoekje.

7 maart 2019 om 08:48

Snap je
Maar dadelijk ligt t spel meer stil dan dat het blijft rollen.
Als de scheids t geel vind en de var rood?
Wat doe je dan als scheids.
Blijft altijd een meningsverschil van menselijke opvattingen

Dit is wel een gigantische stunt, maar United is niet om aan te zien.
Er is totaal geen sprake van voetbal bij United. Mooi dat de Engelsen weer
verder komen, maar had toch liever wat meer van het voetbal van PSG gezien.

Waarom je overal maar leest over "discutabele" strafschop, is mij een raadsel.
Hij springt, maakt zich breed, blokt het schot met de arm, bedoeld of onbedoeld
maakt niet uit. Het is hands.

mooi! 2 jaar later terugpakken in finale cl voor finale el 2017

Hahaha tja natuurlijk zwaar onterecht want PSG was beter en gunt United gewoon een paar goals, maar ze maken ze toch en dat is best knap.

Halve finales: Spurs of United tegen City en aan de andere kant Atletico - Barcelona! Zou geweldig zijn

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren