Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Veelzeggend is de moeite die De Jong nu heeft om dominant te zijn’

Laatste update:

Daags na de sensationele comeback van het Nederlands elftal tegen Duitsland zijn de ochtendkranten niet onverdeeld positief. De veerkracht van Oranje wordt alom geprezen, maar bij het spel worden kritische noten geplaatst. Oranje was immers tachtig minuten lang de onderliggende partij en richtte zich pas vlak voor tijd op. De 2-2 remise leverde het team van Ronald Koeman een ticket op voor het finaletoernooi van de Nations League.

Volgens het Algemeen Dagblad is Oranje in 2018 veranderd van 'paria in Europa tot een ploeg waar de toplanden weer tegen opkijken'. De krant erkent dat de gelijkmaker 'uit het niets' viel en dat Oranje lange tijd werd afgetroefd door de Duitsers. "Veelzeggend is de moeite die Frenkie de Jong nu heeft om dominant te zijn in het spel van Nederland, scherp onder druk gezet door afwisselend Toni Kroos, Serge Gnabry of Joshua Kimmich, en vaak gedwongen de bal tussen zijn eigen verdedigers op te halen. Ook typerend: de acties van Memphis Depay, die deze keer vaker mislukken dan slagen, waardoor zijn spel vanzelf iets lankmoedigs krijgt."

"Epke, Sven, Ranomi, Tom en Max. Iedere sportliefhebber in Nederland kent hun namen, maar ook Mien uit Assen die weinig met sport heeft. Frenkie, Memphis en Matthijs kunnen nu ook in dat rijtje, als spelers van Oranje aan wie de gunfactor kleeft", vervolgt het dagblad. Men voegt eraan toe dat Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt er evenwel 'niet bepaald als Cruijff en Beckenbauer' bij liepen. "Frenkie de Jong wordt soms met Johan Cruijff vergeleken, maar laten we dat nu gewoon niet doen. Middenvelders als Xavi, Iniesta en Busquets in zijn middenveldrol bij Barcelona, in die richting kan hij zich hopelijk wel ontwikkelen."

Ook De Volkskrant probeert nuance aan te brengen in de euforie rond de twee talenten van Ajax. Men noemt de verhalen over bedragen van zeventig à tachtig miljoen euro overdreven. "Althans, de markt is zo doorgedraaid dat die sommen best op tafel zullen komen, maar dat wil niet zeggen dat de spelers al voortdurend goed zijn. De Jong had moeite om het spel te versnellen en moest zijn meerdere erkennen in routinier Kroos, waar het om het maken van het spel ging. Memphis speelde weinig klaar tegen de Duitse reuzen Hummels, Rüdiger en Süle, al bleef hij strijden. De Ligt was twee keer niet op zijn best bij de doelpunten."

Het was Duitsland dat ervoor zorgde dat Oranje er nauwelijks aan te pas kwam, benadrukt Trouw. "In sport is er ook een tegenstander. Die wilde dat gisteren niet toelaten, en zo speelde Oranje herhaaldelijk het besluiteloze voetbal waarvoor zijn recente voorgangers volop waren beschimpt", luidt de analyse. "Het is meer een constatering dan een diskwalificatie. Dit gebeurt in een ploeg in opbouw, die nog niet zo ver kan zijn als her en der toch alweer was verondersteld." Volgens de krant speelde Duitsland 'per saldo' misschien wel het beste van de drie ploegen in de poule. Maar: "Verdiend telt niet in voetbal."

De Telegraaf is het meest positief van de kranten. Oranje 'is terug aan de top van het internationale voetbal', aldus de grootste krant van Nederland. Virgil van Dijk is een 'prima aanvoerder', Georginio Wijnaldum groeit 'naar zijn beste vorm toe', Ryan Babel is 'aan zijn tweede jeugd bezig', Daley Blind is 'het oliemannetje' en Memphis Depay kan met zijn vrije rol het verschil maken 'op ieder niveau, tegen iedere tegenstander'. "Intussen geniet Koeman steeds meer van de eenheid van zijn team en heeft hij de zaak tactisch voor elkaar sinds hij in de tweede helft tegen Peru in augustus de ideale formatie voor zijn internationals vond: 4-3-3."

In Duitsland heerst teleurstelling na het puntenverlies. Oranje was 'onherkenbaar', aldus Der Spiegel. "De extreem zwakke tegenstander speelde in de eerste helft geen enkele rol van betekenis en kreeg doelpunten van Timo Werner en Leroy Sané om de oren. In de slotfase ging het toch nog mis voor Duitsland." BILD, dat eerder opriep tot het ontslag van bondscoach Joachim Löw, spreekt evenwel van een 'goede wedstrijd' van Die Mannschaft. "Veel aanvallende power, fantasierijk en verdedigend sterk. Het was, voor rust, de beste interland van het jaar."

Wie was maandag de beste basisspeler van Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Was ook niet zo gek dat Frenkie niets kon uitrichten. Als die de bal kreeg op ongeveer 10 voor middenlijn zaten er 2 hongerige hyena's om zijn nek. Tel daarbij op dat het middenveld niet heel bewegelijk was en de bal aan tete geven, gelijk stond aan balverlies en promes idemdito, dan wordt het gewoon lastig. Het is juist een compliment dat de Duitsers zo gefixeerd waren op Frenkie. De Duitsers hadden gewoon een goed plan, wat ook moet worden gezien als compliment. We hebben dan wel onverdiend gewonnen, maar ik geef daar helemaal niks om. Het kan alleen nog maar beter gaan en het EK is pas over 1,5 jaar (als we ons plaatsen).

20 november 2018 om 08:42

Spelers als Xavi, Iniesta en Busquets hebben nou júist de technische baggage om onder de dubbele dekking uit te voetballen, dat maakt ze zo geweldig goed. Het betekent alleen voor Frenkie dat hij duidelijk nog wat stappen moet zetten, maar wat doet hij het de afgelopen tijd goed!

20 november 2018 om 08:45

nee hoor het verschil zit hem in het feit dat er een middenveld is van Busquets, Xavi en Iniesta. Als alleen Xavi werd gedekt in dit Nederlands elftal zou hem hetzelfde zijn gebeurt als de Jong maar doordat iedereen zulke goede spel verleggers was in Barcelona had dubbele dekking op een speler geen zin.

20 november 2018 om 08:46

Je vergeet erbij de zeggen dat die ook wel met wat betere voetballers om zich heen spelen, dan is dat sowieso een stuk makkelijker. Dan speelt Frenkie zich uit onder de dubbele dekking, naar wie kan dan de bal? Natuurlijk is Frenkie niet van hun niveau en weet je ook niet of hij dat ooit gaat halen, maar spelen in een beter voetballend team, maakt je ook automatisch een stuk zekerder. Ik had te doen met Frenkie deze wedstrijd.

20 november 2018 om 08:52

Een van die spelers zou ook niet onder die druk uitkomen als er niemand vrij staat of spelers zoals Tete erin staan die alleen maar terug spelen.

20 november 2018 om 08:53

Frenkie oogt, ik kan het mis hebben,een beetje als een fragiele Jong-Ajax speler.
denk dat ie er over 4 jaar iets anders uitziet,en zeker als ie bij City of Barca trouw zijn eiwitshakes drinkt,want die jongelingen zijn daar na 2 jaar een paar kilo zwaarder aan spiermassa.

20 november 2018 om 09:12

Ja en Nee. Dat ligt ook aan het feit wat de rest doet. De Jong voetbalde zich er een paar keer knap uit, maar zag vervolgens hoe het vervolg verkloot werd. Promes die een bal verkeerd aanneemt, Tete die de bal mist, De Roon die staat te slapen en net een meter verder had moeten staan. Je kunt als speler nog zo goed zijn, maar als je teamgenoten het spel niet óók snappen, komt het er een stuk minder uit. Xavi Iniesta en Busquets samen op 1 middenveld kunnen elkaar met een blinddoek vinden. Zijn naast het feit dat ze mét bal geniaal zijn, dat ook zónder de bal en dat is in dit soort wedstrijden nog veel belangrijker.

20 november 2018 om 09:28

De Roon was tegen Duitsland de beste middenvelder , stond vaak in de juiste positie om de Duitse counters er uit te halen. En aan de bal wist hij vaak wel mede spelers te vinden. Natuurlijk ben je afhankelijk van medespelers om onder druk uit te voetballen. Maar in de 1 op 1 duels , omschakeling en positionering had De Jong het heel moeilijk.

20 november 2018 om 09:41

@whytho

Je schrijft: "spelers als Xavi, Iniesta en Busquets hebben nou jãºist de technische baggage om onder de dubbele dekking uit te voetballen, dat maakt ze zo geweldig goed. Het betekent alleen voor Frenkie dat hij duidelijk nog wat stappen moet zetten, maar wat doet hij het de afgelopen tijd goed!"

Spelers als Xavi, Iniesta en Busquets waren ook nog niet zover toen ze nog zo jong waren als Frenkie de Jong en zo weinig vlieguren hadden gemaakt. Het heeft ze duizenden trainingsuren gekst om uiteindelijk zo goed te worden als in hun hoogtijdagen.talenten vergelijken met gearriveerde spelers is niets anders dan appels met peren vergelijken. Frenkie de Jong is niet meer dan een talent en zal de komende jaren goede met minder goede wedstrijden en dat zelfde geldt voor De Ligt. De verwachting dat ze al op zo jonge leeftijd in staat zijn om tientallen wedstrijden achter elkaar af te werken zonder dat daar niveauverschil in zit, is gezien hun leeftijd en gebrek aan ervaring volstrekt onrealistisch. Dat ze door zovelen bewierookt worden komt juist omdat ze al zo goed zijn op zo een jonge leeftijd. Dat zie je niet zo vaak.

20 november 2018 om 09:44

Is dat zo???? Ken je de discussie omtrent messi? waarom zo goed bij Barca en zo ontzettend matig bij Argentinië??

Frenkie kan nog 200.000 stappen zetten, maar als Nederland zo speelt als gisteren, maakt dan echt helemaal niets uit. Frenkie had welgeteld drie opties. Van Dijk, Tete en de Ligt. Meer afspeel mogelijkheden waren er gewoon niet.

Frenkie kreeg lekker de bal en vervolgens staat de rest eromheen te kijken wat hij dit keer met de bal gaat doen. Exact hetzelfde als wat bij Argentinië gebeurd met Mess. Weg afsluiten naar de spits, twee tot drie man om hem heen die er boven op duiken en de rest blijft doodleuk in de dekking staan. Als ze nou nog bewegen, waardoor er vanzelf mensen vrij komen dan is die dubbele tot drie dubbele dekking op de jong zinloos, maar man man man. Het was zo dramatisch dat Depay maar de bal in het middenveld kwam ophalen.

Er ging genoeg fout, daar niet van en Frenkie in absolute topvorm had net zo als een Messi toch wel 3 steekpasses weten te geven op Depay, maar dit was echt hopeloos. Verdediging dekte niet door, middenveld speelde verstoppertje, Voorhoede liep zich of vast of was zelfs te schijterig om überhaupt een aktie te maken (zeker Promes, die speelde echt alles net zo makkelijk weer terug).

Maar nee, het Nederlands elftal liep niet, omdat Frenkie niet de akties maakte die hij normaal hoort te maken en in dubbele dekking stond en daar zogenaamd moeite mee had.

Het meest typerende vond ik die aktie van de Ligt aan de rechterkant, op de helft van de tegenstander. Verdomme een centrum verdediger die een man uit speelt. Het is toch echt de bedoeling dat andere dat doen. Bergwijn speelt ook minder flamboyant, maar hij doet alle basisdingen toch echt meer dan uitstekend en zijn passes gaan minimaal voor 60% vooruit als het niet meer is.

20 november 2018 om 09:45

Xavi en Iniesta waren niet zover op de leeftijd van Frenkie? Ga heel gauw een boek lezen.

20 november 2018 om 09:52

@lw88b: bedoel je De Roon, de beste speler aan Oranje zijde gisteren? Beetje raar om het aan hem te wijten. En verder komt gewoon naar voren dat Frenkie nog stappen maken moet. Niets geks of nieuws dus. Dat lijkt mij zelfs logisch...

20 november 2018 om 09:54

@Scepticus88 zo te zien heb je Barcelona niet gevolgd. Busquets , Iniesta en Xavi waren op 21e jarige leeftijd al basis spelers bij Barcelona.

20 november 2018 om 10:28

Xavi en iniesta waren vanaf de luiers goed man, echter vergelijkt men Frenkie met een in vorm Xavi of iniesta. Die heren hebben ook niet altijd de kar getrokken hoor. Alsof ze nooit slecht spelen. Frenkie was zeer slecht gisteren. Tsja geldt ook voor de Liverpool ster gini, maar daar hoor je niemand over. Geniet nou maar van de plaatsing i.p.v. zeiken zeg.

20 november 2018 om 12:49

Vergelijk je frenkie nou met Messi?
De die jaarlijks
50 doelpunten maakt en 30
Assist met iemand die 1 goals en 1 assist per jaar geeft.

20 november 2018 om 08:49

We hebben niet gewonnen, maar gelijk gespeeld. Maar hoe de media na Frankrijk de boel omhoog schreef zijn ze er nu als de kippen bij om de boel weer naar beneden te schrijven.
Punt is dat als niet iedereen 100% inzet toont het moeilijk wordt.
Tegen Duitsland waren veel spelers ondermaats, en dan is het makkelijk om te zeggen dat Frenkie niet dominant kan zijn, maar hij moet de bal ook wel kwijt kunnen.
Gisteren was Memphis het grootste gedeelte van de wedstrijd niet balvast Promes scoort dan wel maar dat was ook het enige goede wat hij heeft gedaan. Wijnaldum deed hij mee?? Daardoor kwam er veel druk op het middenveld en verdediging te liggen.

Conclusie we zijn goed op weg maar nog niet constant genoeg, iedereen moet bij de les zijn en 100% geven anders krijgen we het tegen elke tegenstander moeilijk.

20 november 2018 om 09:27

@ajax33*

zoals het hoort. speel je goed krijg je de veren in je reet, speel je minder is er kritiek. dat lijkt me volkomen logisch

al met al hebben we wel een wereldprestatie geleverd in deze poule en heeft Oranje gisteren laten zien dat we mentaal zo sterk zijn dat we ons ook kunnen terug knokken tegen een sterke tegenstander als we totaal niet in de wedstrijd zitten en dat is wel een hele belangrijke kwaliteit en het grootste winstpunt van gisteren

20 november 2018 om 10:26

'zoals het hoort. speel je goed krijg je de veren in je reet, speel je minder is er kritiek. dat lijkt me volkomen logisch'

Er is een verschil in veren in je reet en de boel omhoog schrijven, gelukkig zijn ze bij het NL elftal realistisch genoeg. Kritiek is ok maar wel juist onderbouwen, Frenkie kon gisteren niet zo dominant zijn omdat het team faalde, veel mensen gaan er maar vanuit dan hij het in z'n eentje kan, maar dat kan niemand zelfs Messi niet kijk maar naar Argentinië.

Ben het met je eens dat de veerkracht van gisteren de winst is.

20 november 2018 om 11:28

Waar spelers als ineasta ook in een slechte wedstrijd zo plotseling een bal voor de doel kan zetten.


Frenkie speelde ook niet heel goed tegen frankrijk hij speelde 40 ballen terug naar achter. En daar bewoog wel iedereen dus jah.

20 november 2018 om 12:16

Waar spelers meervoud masr dan alleen ineasta noemen. Gelukkig ook niet de eerste de beste. Stop toch eens met vergelijkingen maken. Dus omdat Ineasta het wel kon is Frenkie overrated. Ook Ineasta heeft wel eens mindere wedstrijden gespeeld. Geef Frenkie de tijd, ik zeg niet dat hij ff een nieuwe Ineasta gaat worden. Maar dat hik veel talent heeft lijkt me duidelijk. Dat ze dat im het buitenland ook vinden is ook wel duidelijk want anders zet Low niet 2 spelers op hem.

20 november 2018 om 08:50

Helemaal eens met wat je zegt! Kleine kanttekening, we hebben gisteren gelijk gespeeld en niet gewonnen
Overigens vind ik zelf niet dat we onverdiend eerste in de poule zijn geworden.

20 november 2018 om 08:55

Het voelde wel als een overwinning, maar zat even met de 3-0 in m'n hoofd.

20 november 2018 om 09:22

@kleinegeneraa7

als hij straks in de top speelt krijgt Frenkie daar elke week mee te maken dus hij moet zich daar wel in ontwikkelen want anders red je het niet op dat niveau. het is echt een supergroot talent maar waar eerst alles vrijblijvend was kent nu heel de wereld de kwaliteiten van De Jong en dan word het allemaal een stuk lastiger. nu moet hij dus in zijn ontwikkeling weer een extra stap vooruit gaan maken omdat de tegenstand voor hem nu zwaarder gaat worden

in de eerste wedstrijd van Oranje tegen Duitsland draaide Duitsland voor geen meter en liet een supertalent als Sane zijn ploeggenoten wel even zien hoe je in zo een wedstrijd hoort te spelen. dat miste ik gisteren bij Frenkie. hij deelde in de malaise en liet niet zien zich te kunnen onderscheiden en de boel op sleeptouw te nemen als zijn team een mindere dag heeft

20 november 2018 om 09:35

In de top speel je ook met andere medespelers en een ander soort voetbal. Vind het totaal niet met elkaar te vergelijken. Kijk bijvoorbeeld naar een Wijnaldum, die kan ook maar sporadisch in het Nederlands elftal laten zien, wat die bij liverpool wekelijks laat zien. Nogmaals zeg ik niet dat Frenkie al op topniveau zit, maar hem afrekenen op deze wedstrijd gaat mij ook te ver.

20 november 2018 om 09:41

Deels mee eens, maar deels ook oneens.

Als hij straks in de 'top' speelt krijgt hij hier inderdaad wekelijks mee te maken.

De enige kanttekening is dat zijn teamgenoten dan ook (wereld)top zullen zijn en dat maakt voetballen een stuk makkelijker.

Als je naar gister kijkt (en ik ga echt niet Frenkies spel goed praten, want het was gister ondermaats) dan zie je wel dat er zeker op rechts met promes en tete totaal geen aanspeelmogelijkheden waren, en waren die er wel verloren zij de bal wel..

Heb je daar een Mahrez en Walker wordt dit een ander verhaal.

Over je tweede deel:
'sane laat zijn ploeggenoten wel even zien hoe je in zoon wedstrijd hoort te spelen'

Hierin kan je beter de vergelijking met Depay maken, is natuurlijk onzin om een buitenspeler met een verdedigende middenvelder te vergelijken om te laten zien hoe het moet. Sane kan de acties maken, en ook die mislukte een aantal keer. Doet de Jong dat op die positie zijn natuurlijk de rapen gaar als het 3x niet lukt.

Al met al, de Jong een 5,5 tot 6,0 gister. Maar wat je hierboven allemaal zegt vindt ik te makkelijk afgeven.

20 november 2018 om 09:46

@kleinegeneraa7

Wijnaldum is een dienende speler en niet een bepalende speler in een elftal. hij staat er om te ondersteunen, niet om het verschil te maken. daar is Frenkie weer de man voor en gisteren deed hij dat niet. dat wil niet zeggen dat hij is afgeschreven of iets want hij gaat er zeker komen maar dat hij gisteren geen beste wedstrijd speelde, net als veel van zijn teamgenoten lijkt me duidelijk.

als het hele team goed draait is het allemaal wat makkelijker. de echte groten onderscheiden zich door er ook te staan in de wedstrijden dat het niet draait en dat moet de volgende stap worden in zijn ontwikkeling

20 november 2018 om 09:49

@royajax5

ik geeft niet af want Frenkie is misschien wel mijn favoriete speler in dit Oranje maar gisteren vond ik hem niet goed spelen. ik snap dat hij net als Sane geen aanvaller is maar Vilhena is dat ook niet maar die maakte gisteren wel het verschil toen hij erin kwam.

dat hoop ik van Frenkie ook steeds vaker te gaan zien. dat hij ook het verschil maakt als het team een keer niet lekker draait.

20 november 2018 om 10:18

Is ook wat makkelijker als buitenspeler die balverlies mag hebben en veel meer risico kan nemen dan als verbindingsspeler vlak voor de verdediging

20 november 2018 om 10:37

kleinegeneraa7

"was ook niet zo gek dat Frenkie niets kon uitrichten. Als die de bal kreeg op ongeveer 10 voor middenlijn zaten er 2 hongerige hyena's om zijn nek."

Ja, heel naar van die Duitsers dat ze niet op 70 speelden, zoals die Fransen deden tegen Nederland! Boeh, laffe Duitsers, een beetje Frenkie opjagen, hoe durven ze? Ze hadden hem net als die Fransen zeker lekker Frank en Frij moeten laten voetballen?!

Ja Generaal, misschien is het zo dat je je kunt voorhouden dat hij in de eredvisie makkelijk met de bal aan de voet drie tegenstanders voorbij loopt maar tegen Frankrijk en Duitsland is hem dat eigenlijk niet éã©n keer gelukt. Frenkie moet gewoon nog een stapje hoger niveau gaan spelen in dit soort wedstrijden. Want hem ophemelen als het goed gaat maar de schuld aan anderen geven als hij slechter speelt slaat nergens op. Frenkie was gewoon matig gisteren, net zoals de rest. Is geen schande. Die jongen heeft kwaliteit zat en is dé reden dat oranje weer terug is en weer serieus genomen moet worden. Maar als hij matig speelt, dan speelt hij gewoon matig. Niet gezien hoe vaak hij (onnodig) balverlies leed? Dat overkomt hem in de eredivisie echt nooit.

20 november 2018 om 10:56

Keur ik het gedrag van de Duitsers af dan? Ik geef gewoon een verklaring waarom Frenkie niet goed tot zijn recht kwam. Dat jij denk dat ik het niet vond kunnen dat de Duitsers dit deden, zegt meer over jou dan over mij. En de Fransen speelden weer eens op 70%? Blij dat jij daar zelf in geloofd. Altijd dat gelul dat teams op 70% spelen komt mij onder hand ook wel m'n keel uit. Mooi dat jij mijn verklaring in twijfel trekt, maar zelf met een verklaring komt dit totaal niet meetbaar is. Of heb jij nog even contact gehad met de Franse spelers? Weet je wanneer die balverlies leedt? Dat leeft die als die met de bal naar voren stond, weet je waarom? Omdat er gewoon echt geen afspeelpunt was. Nogmaals ik zeg niet dat hij een topspeler is of ooit zal worden, maar deze wedstrijd is geen goede graadmeter. Wat moest die dan? Telkens 3 Duitsers passeren en een een briljante steekbal geven? Dat is echt aan weinig spelers op deze wereld gelegd die de bal krijgen op 5 meter van de middenlijn.

20 november 2018 om 11:36

@enig
Precies. Net zoals dat ook over de Ligt gezegd mag worden. Veel mannen met een Oranje shirt speelden onder hun gemiddelde niveau.
Frenkie speelde verre van goed (gewoon slecht), maar daarbij moet gezegd dat hij ook niet goed werd bediend (vind ik). Met name Blind en Tete "durfden" de bal niet op hem in te spelen, terwijl hij in een aantal situaties wél vrij stond (en makkelijk kon) en gaven het risicoloze balletje terug op van Dijk of de Ligt. De Ligt spande de kroon door hem juist wel aan te spelen wanneer je dat niet moest doen. Wat Frenkie vervolgens deed, was uiteraard niet goed. Maar hem zo inspelen, is vragen om problemen.
Maar goed, net zoals met Depay mag je niet verwachten dat die jongens iedere wedstrijd top zijn.
Maar hoe mooi is het om waardeloos te spelen, maar toch met 2-2 van het veld te stappen. Een beetje zoals Portugal toen thuis wegkwam met 2-2 tegen Oranje onder leiding van Lvg. Van de mat gespeeld, maar toch een punt pakken.

20 november 2018 om 11:42

@kleinegeneraa7
Volgens mij bedoelt Constant alleen te zeggen dat het ook gezegd mag worden wanneer Frenkie niet goed speelt en dan geen excuses zoeken bij anderen. De mensen om hem heen waren niet goed en hij was niet goed. Was toch zo. Het was mede de verdienste van de Duitsers, want die lieten hem niet voetballen.

20 november 2018 om 15:07

Constant kante,

Frenkie is er nog lang niet, maar wel op de goede weg.( scepticus beschreef het redelijk)

Je hebt het er over dat de Duitsers niet op 70 procent speelden, klopt de Fransen waren te veel aan het rekenen.

Overigens had ik ook het idee dat Oranje in dit geval op 70 procent speelden, mogelijk had de door fysieke problemen van Dumfries en Bergwijn gedwongen wissels Promes en Tete er mee te maken.

Door het zwakke optreden van Tete werd de Jong gedwongen om tussen de 2 Cv's te spelen, dit ter ondersteuning omdat deze Tete moesten helpen.

Gelukkig bakte Muller er ook niets van en na de 2 - 1 was het alles of niets.

Als Ajacied is het al te laat om te hopen dat de Jong nog een aantal wedstrijden zwak zal spelen, grote clubs zijn niet achterlijk en staan al in de rij te wachten om op hem te gaan bieden.

Jammer dat de Ligt en Frenkie ons gaan verlaten, maar Ajax blijft een opleidingsclub die daar ook aan moet verdienen.

20 november 2018 om 10:52

De jong mag de schoenen nog niet poetsen van iniesta, xavi en busquets

20 november 2018 om 13:00

Vindt ik ook. Daar is hij namelijk veel te goed voor. Dat in tegenstelling tot jou. Jij mag dat namelijk wel, als jij tenminste genoeg kunt/wilt betalen om hun schoenen te mogen poetsen!

20 november 2018 om 10:57

Juist, de Duitsers gaven Frenkie niet de ruimte om te voetballen. Doe je dit tegen Barcelona dan zijn er nog 2 andere middenvelders die net zo goed kunnen voetballen en dan zal die driedubbele dekking niet werken. Helaas benutten Wijnaldum en de Roon niet de ruimte die zij zouden moeten hebben gekregen wanneer men zo dicht op Frenkie zit. Desalnietemin geen beste pot van Frenkie, met af en toe gevaarlijk balverlies.

20 november 2018 om 11:25

2 hongerige hyena.s welkom op wereld niveau jongen. Leuk en aardig voetballen tegen pec zwolle.

Maar laat het zien tegen dit soort teams. Waar arthur melo bijvoorbeeld real madrid kapot speelt. Asensio die barcelona weer kapot speelt. Dat zijn wereld talenten.

Frenkie wordt gewoon heel erg gehypd door de media. Ik zie staan ineasta en xavi waren niet zover op die leeftijd hahahah. Wat is dat voor onzin toen ineasta 21 was strooide hij al met passen waar frenkie van mag dromen.

20 november 2018 om 12:46

En dit is dus de rede dat talenten zoals Frenkie zo snel mogelijk naar een betere competitie moeten iedere week op 110% van je kunnen moeten presteren.

Dit zou ook zijn gebeurd met Modric of Kroos in een wedstrijd. Er werd constant druk gezet door 3 personen en tot vilhena werd gewisseld kreeg de Jong ook geen ondersteuning en kon hij ook niks anders doen.

20 november 2018 om 10:39

Precies. Je zag zo vaak de Jong indribbelen en zoeken naar de beweging voorin zodat hij een pass kon geven. Maar het was een statische bende, hij kon de bal niet snel kwijt en dat gaf Kroos de tijd om hem in zn nek te zitten.

De media.. ik snap dat het niet zo sprankelend was als tegen Frankrijk. Maar om nou bij elke wedstrijd die niet soepel loopt individuen af te kraken. De spaanse media noemt Xavi ook niet de ene week een held, en de week erop (als het wat minder loopt) de slechtste speler ter wereld. Dat wordt hier niet gezegd, maar die contrasten die wij Nederlanders om de 4 dagen gebruiken. Ja het loopt een keer niet, gek he? Ontwikeling loopt niet lineair, dat gaat met vallen en opstaan. Accepteren en weer doorgaan. Ik prijs het nederlands elftal voor hun geloof, en het feit dat ze het flikken in die laatste minuten. Hoe ze dat doen? I dont care..

20 november 2018 om 09:11

De sportmedia zijn net zo veranderlijk als het weer. Hun berichtgeving is als het weer van dag. De ene dag schijnt het zomerse zonnetje opophoudelijk, de volgende dag zit men midden in regendepressie en de derde dag onweert, bliksemt en stormt het volop. Gelukkig kunnen wij als lezer daar onze kleding op aanpassen en een parapluutje opsteken.

20 november 2018 om 09:29

@buitenspelval

dus de media mag alleen positief zijn als we goed spelen maar niet kritisch zijn als we slecht spelen? je beoordeeld toch gewoon een wedstrijd op wat je op dat moment ziet? ze kunnen moeilijk zeggen dat Oranje gisteren de pannen van het dak speelde.

het enige wat ze wel moeten toegeven is dat dit Oranje gisteren heeft laten zien mentaal heel sterk te zijn. totaal niet in de wedstrijd zitten en je nog terug knokken van een 2-0 achterstand is wel een grote kwaliteit imo

20 november 2018 om 11:52

@Japie_Krekel

Daar gaan we weer met dat repeterende ‘ge-dus’ van je. Mijn reactie is puur als op MatthijsEde, over de specifieke werking van de sportmedia in het algemeen.

Waar haal je uit, dat ik vind dat de media alleen maar positief mag zijn? Wat ik met mijn beeldspraak wil zeggen, is dat de media vooral moet schrijven wat ze willen en zelf toch de insteek bepalen, maar wij als lezer gelukkig zelf kunnen bepalen wat we er al dan niet mee willen doen.

Ja hoor, men mag en moet zelfs als media kritisch beoordelen; als het slecht hoeft er niets met de mantel der liefde bedekt worden of het mooier voor te stellen dan het is. Zeg of beweer ik dat dan hierboven? Als ik dat zou vinden, dan zou ik het ook gewoon bij naam noemen.

Ik geef in mijn post enkel mijn kijk op de veranderlijkheid in opinie van sportmedia in z’n algemeenheid. Dat jij daar andere conclusies uit wilt trekken met je ‘dus’ of je iets anders leest, is prima hoor, maar dat laat ik aan jou en moet je zelf weten.

Maar goed, intussen zit ik me weer te verdedigen om iets wat jij me in de mond wil leggen. Geen idee waarom ik weer zoveel moeite in je steek.

Fijne dag nog.

20 november 2018 om 13:56

@buitenspelval

sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen. ik weet niet precies wat je bedoeld met veranderlijk als het weer. de media is hier om het voetbal te beoordelen op basis van de actualiteit dus het moment. dan ligt het eraan wat voor wedstrijd ze gezien hebben of het goed of slecht was dus of de kritiek positief of negatief is en dat kan dan per week verschillen

20 november 2018 om 15:29

Oké, dan is die onduidelijkheid gelukkig ook de wereld uit geholpen. Ik ben het verder ook gewoon inhoudelijk met je eens wat betreft actualiteit beoordelen, zoals het is. Ik reageerde vooral geïrriteerd op het feit, dat je een verkeerde, negatieve conclusie trok uit mijn comment en op zo’n manier reageerde, Even goede vrienden verder wat mij betreft

Nu weten we dat er veel over Frenkie wordt verteld, maar om het dan gek te vinden dat hij zn meerdere moet erkennen in Kroos? Kroos is al jaren een vd beste ter wereld, daar kan een Frenkie echt nog lang niet aan tippen.

20 november 2018 om 09:46

Inderdaad. We moeten niet vergeten dat frenkie nog jong is. Dit is ook een mooi leerproces. Kan hij meenemen voor komende wedstrijden.

Het was gisteren een zware wedstrijd voor De Jong maar heb toch ook goede dingen gezien. Ik heb natuurlijk ook gezien dat De Jong steeds werd omsingeld door 3 Duitsers, en ik lees hier vaak dat het normaal is dat je daar niet tegenop gewassen bent, deze mening deel ik met jullie. Maar als Frenkie bij een topclub terecht komt weten die tegenstanders ook om hem zo te stoppen en dan kan het buitenlandse avontuur niet goed aflopen gok ik.

20 november 2018 om 08:52

Net zoals hierboven al genoemd, bij een topclub zal je dat niet gauw zien, dubbele dekking betekent dat er ergens iemand vrij staat en dat is meestal ook geen koekebakker. Probleem bij oranje is dat we geen 2 "frenkies" hebben, misschien als je met Prã¶pper en Frenkie speelt kom je in de buurt, maar ben je wel kwetsbaarder.zeker met Tete in je elftal. Was altijd wel beetje fan van hem, maar viel zwaar tegen. Eerst maar weer bij club aan het voetballen komen, dan misschien weer oranje.

20 november 2018 om 09:41

Vergeet Rosario niet. Die krijgt nu geen minuten, maar is wel in vorm bij PSV!

20 november 2018 om 10:51

je kan er op wachten tot het weer over Rosario gaat!, Rosario is niet (nog) goed genoeg voor oranje, ben blij dat hij erbij is

20 november 2018 om 10:53

Is jouw mening. Rosario doet niets onder voor een de roon oid. De jong wad gisteren nergens. Niet erg, maar blijf eens reëel.

20 november 2018 om 09:01

Sorry maar dat ben ik totaal niet met je eens. In dit Nederlands elftal is er 1 speler die het spel echt kan maken en dat is frenkie de jong, door die vast te zetten haal je de angel uit het spel en leg je Nederland lam. De eerste helft was bedroevend, want zijn mede middenvelders wisten zich niet zo vrij te spelen dat ze van die ruimte gebruik konden maken.

tegen een Barcelona als je daar bijvoorbeeld 2 man continu op een speler laat focussen heb je nog andere middenvelders die in de ontstane gaten kan duiken en zo gebruik kan maken van de focus op 1 speler.

Stel Xavi of een Iniesta had daar op de plek van frenkie gestaan, die hadden het ook lastig gehad. Maar bij een team als Barcelona en je zet zo druk als Duitsland gisteren op bijvoorbeeld een Xavi, dan wordt die misschien aan banden gelegd, maar duikt Iniesta het gat in en krijgt die alle ruimte en dan hebben we de aanvallers van een topclub als Barca nog niet genoemd. Door de topspelers kun je je niet blind staren op 1 speler, dus frenkie kan bij een absolute topclub makkelijker ergens onder uit voetballen, alleen de algehele tegenstand is sterker (daar weten we nog niet goed van of hij dat aankan, die intensiteit). Nederland heeft buiten om Frenkie geen spelmakers of mensen die echt een kans kunnen creã«ren.

20 november 2018 om 10:21

Als Frenkie bij Barcelona constant twee of drie man op zijn nek krijgt dan betekent dit dat Rakitic, Coutinho of Messi 1 tegen 1 staat of zelfs vrij kan lopen. Natuurlijk zullen ploegen weten dat ze Frenkie kunnen afstoppen door met een paar man vol te drukken. Maar die keer dat hij er wel doorheen voetbalt, wat gisteren op sommige momenten ook al mogelijk was, is het dodelijk.

Ach ja, 1 goede wedstrijd en ze zijn goed genoeg voor Barca. 1 mindere wedstrijden en ze kunnen net mee met FC Emmen. Zo gaat dat hier in Nederland.

Laat die jongens zich gewoon in eigen tempo ontwikkelen. Dat gaat met vallen en opstaan. Super talenten als Mbappã© (die 4 dagen terug nog in de achterzak zat van De Ligt) spelen soms ook een mindere wedstrijd. Maar hier wordt het altijd zo gedramatiseerd als onze talenten een mindere dag hebben.

Dat ophemel gedrag slaat trouwens ook nergens op. Hoe haal je het in je hoofd om een De Jong met Cruijff te vergelijken ? Dan zit er echt iets los tussen je oren.

20 november 2018 om 09:30

Ik vergelijk de Jong wel eens met Cruijff. Maar zoals iedereen dat kan zien gaat dat niet om het niveau van Cruijff maar alleen om de manier waarop hij beweegt en zijn lichaam gebruikt.
Nee, de Jong is bij lange na geen Cruijff en dat heb ik nog nooit iemand horen zeggen of zien schrijven.

Echt weer waan van...

Ze zijn nog jong for crying out loud. Alsof xavi en iniesta op die leeftijd altijd bepalend waren. Alsof messi NU altijd t verschil maakt(al doet hij dat wel vaak, maar ook hij is soms onzichtbaar) Echt ongelooflijk. Tis gewoon zichtbaar dat deze toptalenten zijn. Hoeveel ze waard zijn? Gezien hun potentie is 75 echt niet raar.

20 november 2018 om 09:09

Messi en Iniesta waren op deze leeftijd gewoon al basis spelers bij Barca. En ja het is allemaal waan van de dag ook de overdreven positiviteit , laat die jongens op een normale manier ontwikkelen. Dat de media De Jong vergelijkt met Cruijff slaat helemaal nergens op. Net als extreme bedragen als 75 miljoen te gaan benoemen.

20 november 2018 om 11:06

Xavi is pas basisspeler geworden toen hij 22 23 was. En in deze markt voor zn talent is 75 is idd niet raar

20 november 2018 om 13:35

Ik heb Xavi niet eens benoemd op jouw reactie maar best goed dat je erover begint. In het jaar dat Xavi 21/22 jaar was speelde hij 96 wedstrijden voor het eerste van Barca. Een hele prestatie die totaal niet te vergelijken is met De Jong. Iniesta en Messi is natuurlijk een lachwekkende vergelijking die speelde 2x in de week op het allerhoogste niveau in de beste competitie ter wereld en maakte daar al regelmatig het verschil. Iets waar De Jong helemaal niet aan toekomt en er ook niet gezegd kan worden dat hij daadwerkelijk kan. Je hebt volgens geen idee hoeveel 75 miljoen is, nog nooit is er zo een bedrag betaalt aan een speler op die positie wat daar in de buurt komt. En ook niet aan een speler die actief is in een mickymouse competitie. Laat de Jong eerst maar eens 2x in de week spelen in een top competitie.

20 november 2018 om 11:10

Sterker nog, Iniesta won op zijn 21e de landstitel en het jaar daarop de dubbel, dus klopt niet helemaal wat je nu zegt. Neemt niet weg dat FdJ een hele goede voetballer is en bij een topclub terecht gaat komen als hij zo doorgaat.

20 november 2018 om 12:43

Ok als t gaat om iniesta heb je deels gelijk. Maar op zn 20e was hij nog geen basis speler. Jaar daarop wel, maar hij was zeer zeker nog niet de bepalendste speler. Hij speelde toen nog genoeg onzichtbare wedstrijden, waar hij nog vaak van de bank binnen de lijnen kwam. Daar ging t om deze discussie.

De Jong was praktisch op zich alleen aangewezen als het om de opbouw gaat. Blind op links ging nog wel maar Tete op rechts is een belediging voor het Nederlands voetbal. Die kan er helemaal niks van. Puur verdedigen gaat nog wel maar als hij de bal krijgt weet hij zich geen raad. Doet gewoon pijn aan je ogen. De RB van elke amateurclub op hoofdklasse niveau heeft meer voetballend vermogen.
Iemand als Pröpper erbij en je hebt 2 spelers die de opbouw kunnen verzorgen. Net zoals bij Ajax met Schöne. Heb je ook nog een dynamische RB als Dumphries zijn er genoeg mogelijkheden.

20 november 2018 om 08:55

Lol, schrijf net bijna dezelfde reactie, zal het wel waar zijn :-)

20 november 2018 om 09:06

Ja het is Pröpper of Wijnaldum in dit systeem en de keuze van Koeman is duidelijk.

In mijn ogen zou je Babel eruit kunnen halen ten favoere van Pröpper en dan Depay samen met Bergwijn voorin. Maar dan stappen we af van onze heilige 4-3-3
Het zou wel voor meer voetballend- en loop vermogen zorgen op het middenveld zodat je meer controle op de wedstrijd krijgt en Depay & Bergwijn kunnen vanuit een vrije rol het voorin uitzoeken op de counter.

20 november 2018 om 09:34

Uuh het is Pröpper of de Roon en Pröpper is geblesseerd dus de keuze is helemaal nog niet duidelijk

20 november 2018 om 09:39

Ik zie het toch anders:

Pröpper is toch geen bal-afpakker die hem vervolgens inlevert bij Frenkie? Hij is juist één van de beste voetballende middenvelders die we hebben die ook nog van box-to-box kan voetballen.

De Roon is bijna specialist in het onderscheppen van steekpasses en het opvangen van counters. In mijn ogen een totaal verschillende type voetballer.

Als we tegen een voetbaldwerg als San Marino moeten spelen dan kan Koeman ervoor kiezen om extra aanvalskracht op het middenveld neer te zetten omdat die tegenstanders zich toch gaan ingraven en de bal vrijwel direct inleveren.

20 november 2018 om 09:55

nee, dat is ook het 'probleem' je levert een bal afpakker in, als je met Wijnaldum wilt blijven spelen naast de Jong en Pröpper, dus ben je extra kwetsbaar.
ben je van het niveau Xavi, Iniesta en Busquets, dan kan het wel, maar bij NL hebben we die luxe (nog?) niet.

20 november 2018 om 10:05

Klopt, dan is de balans weg (zoals ze dat mooi zeggen) of de spelers moeten tegen hun natuur in extra verdedigend/aanvallend gaan spelen maar dat is nooit wijs om te doen.
Gelukkig is Freshzone geen bondscoach in dit geval

20 november 2018 om 09:18

"Puur verdedigend gaat het nog wel"

Was het maar waar. Zelfs daar maakte hij een potje van. Tegenstanders uit de rug laten lopen, op 20 meter dekking geven enz...

Daarbij heeft hij totaal geen dreiging vooruit. Met Dumfries heb je dat meer. Daarmee ontlast je je verdediging ook. Nu kreeg je alles over je heen gestormd omdat Tete alleen maar terugloopt / passt.

Laten we vooropstellen dat zowel de Jong als de Ligt een matige pot speelden. Bij de Jong wel de kanttekening dat als hij vrij stond, hij niet of te laat/te traag aangespeeld werd. Blind en Tete waren zeer matig met het bedienen van de Jong. De Ligt daarentegen speelde de Jong veel te vaak in, ook in situaties waar een andere keuze meer voor de hand lag.
Van Dijk toonde zich een ware leider door én wel goed te spelen én de gelijkmaker binnen te knallen. Ook petje af voor de omzetting (van Dijk naast L. de Jong). Dat is in het verleden wel eens anders geweest.

Ik vind dat er te veel gedaan wordt alsof Duitsland zo goed speelde. Nederland was slecht, maar ook Duitsland, dat speelde voor eigen publiek, wilde toch alleen maar verdedigen en counteren. Dat is wel veel makkelijker dan het spel proberen te maken. Op basis daarvan verdienden ook zij de winst niet.

Alle vergrootglazen richten zich op F. de Jong maar persoonlijk vind ik Maarten de Roon heel goed spelen. Wat een verademing t.o.v. Strootman! (die hoef ik voorlopig echt niet terug te zien).

Hoevaak De Roon wel niet een potentiële counter eruit haalt en vervolgens keurig de bal inlevert bij een andere oranje shirt; zo wil ik het graag zien en denk jullie allemaal ook.

Tegen de Fransen speelde iedereen goed en stegen er een paar boven zichzelf uit.
Tegen de Duitsers speelde iedereen slecht en haalden maar een paar de ondergrens van hun niveau.
verder nog een kritische noot dat Blind toch ook een zwakke plek begint te worden in het elftal; Weinig sprintvermogen en handelingssnelheid. Dan zie ik liever een Aké of Van Aanholt daar staan die meer snelheid en diepte in hun spel leggen.

Dilrosun gaat wel goedkomen als hij maar de kans blijft krijgen. Babel kan nu nog mooi een toernooi meemaken en daarna maakt ie plaats voor de nieuwe lichting die nu al zijn minuten maakt, erg goed van Dhr. Koeman. Zo blij dat hij nu bondscoach is, je ziet dat Oranje stukje bij beetje weer de weg omhoog ingeslagen is.

Ik denk dat na deze wedstrijd, de waarde van de Jong sterk gedaald is. Jammer dat hij minder dominant kon zijn. Hij kon zich niet onder de Duitse druk uit spelen. De toekomstige koper(s) hebben dat natuurlijk ook gezien.

20 november 2018 om 09:07

Gelukkig kijken de toekomstige kopers meer dan 1 westrijd 😉

Veelzeggend is hoe de beste jongen nu weer hele andere woorden krijgt toegediend. Tuurlijk was t niet goed. Maar hey.. je speelt tegen wereldtop, daar waar die jongen nog stappen zal moeten maken om ooit daar te komen. We hebben geboeg momenten gezien waar hij toonde dat te kunnen. En ook momenten waar je ziet dat hij nog niet zover is. Niet erg.. zo veel mogelijk dit soort westrijden (mogen) spelen en hij zal in een rap tempo groeien. Tot waar? Dat zullen we zien.

Feit is we dat Nederland een puike prestatie geleverd heeft. Hier en daar wat mazzel. Maar die heb je nodig af en toe. Heeft de wereldtop ook. Deze jongens hebben zichzelf beloond door hard te werken met bij vlagen mooi voetbal. Dit 'succesje' is nodig voor de groei. De mindere punten uitlichten..op werken en weer door!

De media is ook zo opportunistisch als de pest. Eerst moet de Telegraaf zo nodig de Jong schetsen als een nieuwe Cruijff en nu komt het AD met een overdreven negatieve reactie. De niet officiële kranten van Ajax en Feyenoord zijn meer uit op sensatie dan deze jongen te beschermen. Het hele Nederlands elftal had het gisteren moeilijk. En dat is misschien geen wonder want we speelde tegen Duitsland. En nog uit ook. De spelers zelf waren na afloop van de wedstrijd heel duidelijk en reëel. Jammer dat de media dat dan weer niet kan en is uit op sensatie. Ik vind het gewoon kinderachtig en hoop dat de spelers al die journalisten links laten liggen.

Wat een nietzeggend artikel. Diezelfde kranten schrijven ze wekelijks de hemel in. Gaat t een keer wat minder komen ze met zoiets op de proppen. Wat een opportunistische pers hebben wij toch ook.

Toch vond ik dat er genoeg moment waren waarop hij in balbezit kwam en er gerust wat mogelijk was, zeker met zijn kwaliteiten, maar ook dan draaide hij in slakkentempo een beetje heen en weer om uiteindelijk terug te passen.

Hij speelde de eerste helft echt zonder enig risico, en dan vind ik het niet heel bijzonder. Als hij geen dwingende rol aanneemt is het gewoon een speler die op balbezit speelt en meer niet.

Z'n dribbels door het midden heb ik bijvoorbeeld helemaal niet gezien, en als hij dat niet doet blijft er weinig over.

20 november 2018 om 09:31

Als een vd opties tete was, was de uitkomst hetzelfde gebleven.

Veelzeggend is het opportunisme in Nederland. Of je bent de nieuwe Cruijff of je valt vies tegen en je bent eigenlijk helemaal niet zo goed.

Het was een mindere wedstrijd tegen een redelijk Duitsland. Oranje was helaas te statisch en wellicht heeft de interland tegen Frankrijk teveel gekost. Niet erg, aangezien we een elftal in opbouw hebben. Wel opvallend dat dit de beste wedstrijd van Duitsland was dit jaar, terwijl ze niet eens zo goed waren.

20 november 2018 om 09:42

Vond een bepaald moment in de eerste helft echt tekenend. Duitsland zette druk en Oranje kwam niet eens van de eigen helft af. In een soort wandeltempo ging het breed van de een naar de ander, soms terug naar de vorige, soms iets verder breed naar de volgende. En uiteraard ook nog even terug naar Cillissen. Voordat je iets kunt betekenen moet je de bal wel eerst op de helft van de tegenstander kunnen krijgen.

20 november 2018 om 09:58

Er was te weinig beweging en er zat gewoon te weinig energie in. Uiteindelijk toch knap dat ze het laatste kwartier Duitsland konden terugdringen door opportunistisch te gaan spelen. We mogen blij zijn dat Oranje ook in een slechte wedstrijd een resultaat haalt.

Wel grappig om te lezen hoe hoog Frenkie word geplaatst. Je kan van hem niet altijd verwachten dat hij geen stappen meer moet maken in zijn ontwikkeling. Het Duitse middenveld heeft zo'n beetje alles gewonnen, is geen vergelijking met elkaar. Maar je kan wel zien Frenkie is de Oranje Xavi qua spel. Mooi om te zien al was het echt niet best tegen de duitsers

Duitsland heeft het 85 minuten gewoon heel slim gedaan, De Jong zodra hij over de middenlijn komt met 2 man aanvallen en 3 topverdedigers op Depay laten letten. Dan heb je de angel er wel redelijk uit bij dit Oranje. Nu is het hopen dat spelers als Bergwijn, Dumfries en noem ze maar op nog net iets beter worden. Die krijgen nu dus meer ruimte omdat er veel aandacht uitgaat naar De Jong en Depay. Als die zo goed worden dat ze toplanden daar op kapot kunnen spelen zie ik Nederland ver komende komende eindrondes. Anders zijn we nu nog net iets te makkelijk af te stoppen. Het is positief dat ook toplanden zich nu al op ons aan gaan passen dus die winst hebben we al behaalt. Nu is de volgende stap om daarmee om te gaan.

Nu was Duitsland per saldo de best spelende ploeg? Sorry hoor, maar wat een onzin. Als je zo goed balt verzamel je meer dan 2 schamele punten in 4 wedstrijden. Dit was de enige wedstrijd waar ze meer hadden verdiend.

Tja er heerst zoals Adriaanse al zei scorebordjournalistiek in NL. Bijna niemand bracht nuance aan na Frankrijk alleen Koeman zei dat Duitsland een veel moeilijke tegenstander zou zijn. Wel raar dat Koeman schijnbaar niet de juiste tactiek kon vinden om Die Mannschaft af te stoppen. Of is Nederland niet zo goed zoals we graag zouden willen geloven. Terug aan de wereldtop zijn we echt nog niet al doet de Telegraaf ons dat geloven. Eerste worden in deze poule is wel een wereldprestatie, het spel tegen Frankrijk heerlijk en dus nu gewoon genieten van deze prestatie. Dus kritisch blijven en dat kunnen we wel aan Koeman overlaten. Nu hopen dat er zich nog een echte spits zoals Werner zich aan gaat dienen.

20 november 2018 om 10:07

@fanclubbarca

natuurlijk is Nederland nog niet terug aan de wereldtop. dan zullen eerst veel van onze spelers ook moeten voetballen bij Europese topclubs. dat kan zeker nog gaan komen maar op dit moment zijn we nog een team in opbouw. des te knapper hoe goed de resultaten nu al zijn tegen grote landen als Duitsland, Belgie en Frankrijk

Het was een grote fout van Koeman door Tete op te stellen in plaats van Dumfries, dus geldt weer de oude voetbalwet: Never Change A Winning Team, unless you must (omdat Bergwijn geblesseerd is). Ik begrijp nu in ieder geval waarom Tete bij Lyon altijd op de bank zit... Verder is er een oud Chinees spreekwoord: je kunt beter 1 gram geluk hebben dan een kilo kunde...

20 november 2018 om 10:09

@coolcat Ehv

je kan spelers uit een winnend team wel vervangen als de vervangers beter of minimaal gelijkwaardig zijn maar Tete is helaas een pak minder dan Dumfries op dit moment.

verder kunnen we ook niet ontkennen dat Cillisen en De Ligt er ook niet best uitzagen bij die 2 tegengoals, het was natuurlijk niet alleen Tete die achterin liep te prutsen

20 november 2018 om 10:37

Cillisen kan je toch niets verwijten? Bij die eerste kon hij nooit bij die is gewoon goed ingeschoten door Werner precies in de hoek? En de tweede wordt nog van richting veranderd door Tete op zo'n 8 meter van de goal? Je ziet hem eerst anticiperen op het schot en dan moet je ineens tegendraad, hij had hem nog bijna..
De Ligt zat er langs bij de 2-0 en van Dijk was veel te laat toen hij instapte bij de 1-0. Ook stond Tete bij de 2-0 te slapen of zo, want die was niet bij Sane te vinden.. Verder vond ik Tete niet sterk, maar denk zoals Koeman ook denkt, dat als hij in vorm is, hij de beste rechtsback hebben als we moeten verdedigen. Denk dat je in de kwalificatie dadelijk veel meer aan Dumfries gaat hebben. Ook had ik deze wedstrijd juist zonder Frenkie gespeeld, toch geblesseerd geweest en nu weer 180 minuten moeten spelen.. Ik denk dat dat ook meespeelde in deze wedstrijd, toch wat vermoeider zijn dan normaal.

20 november 2018 om 12:39

Cillissen iets verwijten..? Neem nou de 2de...meeste keepers vallen verkeerde kant op en dan zeggen we...ja onhoudbaar want van richting veranderd. Nu Cillissen reageert als een kat en er nog dichtbij komt zeggen sommige...fout....ongelofelijk hoe sommige structureel deze wereldkeeper afkraken.als ik hem wegzet tegen Neuer......3klassen beter.

De Ligt was niet gelukkig soms maar lag aan totale spel van Oranje. Het een heeft met het andere te maken namelijk.

Enige; Tete...die moet er echt uit tbv Dumfries.

Gelukkig snappen de meeste mensen wel dat geen enkele sporter (De Jong niet, Max niet, Dafne niet en zeker ook Cruijff of De Kromme niet) elke wedstrijd het allerbeste laten zien. Dat realisme ontbreekt nog wel eens bij journalisten. De ene dag prijzen ze je de hemel in, de andere dag prijzen ze je het graf in.

Nee, het was niet goed gisterenavond. Maar dat kwam ook omdat Duitsland gewoon goed speelde. Ze hebben gewoon een sterk elftal. Dat ze in een minder goede reeks qua resultaten zitten, doet daar niets aan af. Laten we nou niet doen alsof het Duitse elftal er niets van kan.

Nou, je gaf geen cent uit gisteren aan oranje, maar wat hebben ze het goed gedaan om zich terug te vechten naar 2-2. frenkie werd constant met 2 a 3 spelers belaagd. De ligt was niet alleen fout aan de goals, duitsland was gewoon scherper en wat een speler is die shanee zeg, wat een snelheid.
We moeten gewoon trots zijn op ze, ik ben dat zeker.
Frenkie was niet dominant, nu wordt net gedaan of dat altijd zo is, maar het was een wedstrijd nu, waar het zo erg was.
Memphis had inderdaad veel foutjes erin, maar kreeg ook veel te verduren enz.

Je zal mij niet horen roepen dat Frenkie de nieuwe Cruyff is maar dat hij in zijn houding, spelinzicht en techniek erg op hem lijkt is wel zeker. Het feit dat het er gisteren niet goed uitkwam is simpel omdat de Duitsers heel goed in de gaten hadden dat wanneer je Frenkie uit de wedstrijd haalt er geen spelmaker meer is. Sterker nog de Duitsers waren zo bang voor hem dat ze niet alleen 3 dubbele druk op hem gaven maar daarmee indirect ook zijn eventuele afspeelmogelijkheden afschermden. Zo werd de weg naar Wijnaldum en Depay constant afgeschermd. Neem daarbij de onbeweeglijkheid van de meeste spelers (min of meer gedwongen door het fantastische verdedigende positiespel van de Duitsers) en je komt niet meer aan het voetballen. In mijn ogen valt het niet Frenkie te verwijten maar komt het meer door de ontwikkeling die met name de andere spelers zoals Tete, Promes nog door moeten maken. Nu kwam er vanaf rechts helemaal geen gevaar in tegenstelling tot de wedstrijd tegen Frankrijk waardoor de Duitsers zich makkelijk staande hielden. Wat voor mij vooral duidelijk werd was dat Frenkie zo verschrikkelijk gevaarlijk is dat landen als Duitsland en Frankrijk (wat volgens mij de beste voetballanden ter wereld zijn) een broek vol stront hebben van hem. Waarmee ik denk dat ook na gisteren zijn prijs weer omhoog gaat. Je moet je eens voorstellen dat hij in een wereldelftal op het middenveld loopt. Ik ben trouwens wel erg blij dat het onooglijke 5-3-2 niet meer de standaard is. Zoals de geschiedenis keer op keer bewijst spelen we het beste voetbal vanuit een 4-3-3 systeem simpel omdat (met Cruyff te spreken) gewoon de beste veldbezetting geeft. Het is niet voor niks dat de beste elftallen ter wereld met 3, 4 of zelfs 5 aanvallers spelen Barca, P.s.g en Bayern.

Geen goede wedstrijd en toch 2-2 tegen de Duitsers. Voetballend niet goed maar wel strijden voor elkaar en voor je land tot de allerlaatste minuut. Dat heb ik in tijden niet gezien. Niet trots op het spel maar wel trots op het team; trots op mijn land. Ik juichte na de 2-2. Bedankt mannen, laat ze maar janken.

Mensen laat Frenkie ook gewoon nog 21 zijn. Laat die gast fouten maken en er van leren. Xavi, Iniesta en Busquets zijn allemaal spelers die ouder zij meer ervaring hebben en langer op een hoger niveau hebben getraind. Johan Cruijff wordt zelfs genoemd die man was actief toen Frenkie nog helemaal niet was geboren. Allemaal mensen die ooit ook 21 zijn geweest en zich vervolgens hebben door ontwikkeld door op hoger niveaus te trainen/ met betere mensen om zich heen / hoger niveau wedstrijd hebben gespeeld enz. Frenkie heeft de jeugd van Willem II door lopen keer is in gevallen in een eredivisie wedstrijd, in 2015 naar Ajax gegaan toen ie 18 was daar 2 seizoenen bij jong Ajax heeft getraind en wedstrijden in de JL (kkd) heeft gespeeld en af en toe in het eerste van Ajax. En inmiddels daar een basisplaats heeft bemachtigd en nu ook in Oranje een basis plaats met een handje vol interlands op z’n naam. Ga hem niet vergelijken met spelers die al vedettes zijn bij Barcelona of een legende van het Nederlands voetbal. Daar kan die jongen komen maar het lijkt me toch wel logisch dat die dat niveau nog niet heeft…toch? Laat hem ook een keer een fout maken waar hij dan weer van kan leren.

Zo veelzeggend is dat toch niet? Best een talent met een goeie techniek maar op dit moment nog niet meer dan dat.

Wat goed zichtbaar was, is dat Frenkie de Jong door steeds 3 man werd bewaakt. Dat betekent dat elders ruimte komt op het veld die amper werden gebruikt. Dat ligt dan in mijn opinie meer aan de spelers om hem heen dan aan Frenkie.

Over in perspectief plaatsen gesproken. Ook Kroos is ooit uit de wedstrijd gespeeld door iemand... so what! Frenkie leert hiervan en sowieso hebben de Duitsers zich aangepast aan Frenkie door de pass naar voren af te schermen en heel kort op hem te zitten. Aan hem om in de toekomst te anticiperen. Als men je kent gaan ze op je spelen zo simpel is dat. Soms denk ik dat de pers maar wat schrijft zonder ooit een bal op niveau te hebben geraakt.

We moeten niet ineens doen of we wereldtop zijn. Koeman haalt gewoon het meeste uit een redelijke spelersgroep met wat talenten die eventueel verder kunnen groeien. Cilissen, van Dijk en Wijnaldum zijn subtoppers. De Jong, De Ligt, Memphis en Vilhena zijn talenten die kunnen uitgroeien tot Europese subtop of top. De rest is gewoon middelmaat. Maar zolang zij dat maar weten en Koeman ze niet naast hun schoenen laat lopen, blijven we een land om rekening mee te houden.

20 november 2018 om 10:54

Van Dijk vind ik zeker wel wereldtop. Er zijn niet veel betere verdedigers dan hij.

En wat betreft talenten, je vergeet Bergwijn compleet. Prachtig talent die het heel ver kan gaan schoppen. Wat een drive. Wat een snelheid. Heerlijke speler vind ik dit ook.

Dan heb je daar omheen nog een Pröpper, Promes, Blind, Aké, Van Aanholt, Dilrosun, Groeneveld, L. De Jong (stormram), De Vrij, De Roon en Vilhena. Natuurlijk allemaal geen wereldtop, maar op Frankrijk na heeft geen 1 land ter wereld 11 toppers staan. Maar deze namen zijn ook zeker geen koekenbakkers. We hebben een heel leuk elftal momenteel, met een coach die bijzonder realistisch speelt.

Ik vind het erg makkelijk om te zeggen dat Frenkie geen goeie wedstrijd speelde. Volgens mij had hij nog steeds weinig balverlies. Het verschil met andere wedstrijden is echter dat hij nu niet de mogelijkheid had om vooruit te spelen. De aanvallers bewogen te weinig en als ze een keer vrij liepen namen ze de bal niet goed aan. Het was echter niet zijn beste wedstrijd, maar dat is niet zo geen na al die top wedstrijden die hij de laatste tijd gespeeld heeft. Nu maar hoop dat hij zich kan opladen voor NAC zaterdag.

Die gast is helemaal niet zo goed. Ook toen hij door 1 man werd opgejaagd veloor hij knullig een paar keer de bal. Hij komt handelingssnelheid tekort. Hij kan leuk bewegen en daardoor lijkt hij bijzonder. Deze jongen komt echt niet bij een Europese topclub in de basis. Mist agressie in zijn spel. En dat heb je echt wel nodig op zijn positie. Je ziet aan alles dat hij ook iets bijzonders mist om echt een wereldtopper te worden.

Het is toch niet zo vreemd dat Nederland met jonge spelers wisselvallig presteerd en tegen Duitsland de mindere was.
Duitsland is en blijft een top land! Ze hebben een mindere fase maar het zou zo maar kunnen dat ze over 2 jaar het EK winnen.
En dan vind ik het wel heel knap dat Nederland kan terugkomen.

Deze wedstrijd heeft voor mij een veel hogere waarde dan die tegen Franrijk. Juist als je de onderliggende partij bent, met een schijnbaar onoverkomelijke achterstand, komt het aan op mentaliteit en team. Iets waar de Duitsers altijd patent op hebben. Wat dat betreft een prima prestatie. Laten we niet vergeten dat dit elftal pas over 4 jaar op zijn top zal zijn. We worden alleen maar beter.

20 november 2018 om 11:40

Het resultaat is niet behaald door mentaliteit maar omdat Werner slecht was in de afronding. Het is niet zo dat ze niets meer hebben wegegeven en er nooit kans op de 3-0 en 4-0 is geweest. Dit team word behoorlijk overshat op dit momemt.

20 november 2018 om 12:44

Als Nederland gewoon een dag extra rust had gekregen dan was het 0-2 geworden. Nederland was op en dat is niet gek na Frankrijk. Bovendien is de druk opeens nieuw en is dit een mooie beloning voor Koeman die gewoon van een hoopje prut in korte tijd iets moois heeft gemaakt en ja dat gaat met vallen en opstaan maar gisteren bleek dat als je het voetballend niet voor elkaar krijgt dat er nog een plan B is....lange tijd niet gezien..maar jij mag voor de FC Zuurpruim bokaal naar de volgende ronde.

20 november 2018 om 12:55

0-2 dat denk ik totaal niet. Zouden er dan opeens kansen gecreerd worden? Dit is nog steeds een middelmatig elftal met 2 spelers bij Liverpool als grootste club. Daar kan je nooit een EK mee winnen.

Er klopte in verdedigend opzicht gwn helemaal geen kut van, het rechtse blok met tete en de ligt stonden echt hopeloos op t veld. En het is heel jammer dat cillissen niet gwn die 2 baplen pakt want hij had ze zeker allebei mogen/moeten hebben

20 november 2018 om 12:37

haha...beide moeten houden....sorry maar hoe dan? Neem nou de 2de...meeste keepers vallen verkeerde kant op en dan zeggen we...ja onhoudbaar want van richting veranderd. Nu Cillissen reageert als een kat en er nog dichtbij komt zeggen sommige...fout....ongelofelijk hoe sommige structureel deze wereldkeeper afkraken.als ik hem wegzet tegen Neuer......3klassen beter.

Het verschil tussende wedstrijd tegen Duitsland en Franrijk was het klasse verschil tussen de duo's Tete, Promes en Dumpries, Bergwijn .

20 november 2018 om 12:19

Het verschil is ook tussen Frankrijk dat er niet zo heel veel aan deed en het jonge gretige team van Duitsland dat heel graag iets wilde bewijzen.

20 november 2018 om 12:19

Het eerste koppel bood zich stilstaand aan en de anderen bewegend dat was veel moeilijker te verdedigen. Nu konden de Duitsers makkelijk het midden verdedigen omdat de buiten kant niets bracht. Ook het vooruit verdedigen can Bergwijn miste je. Volgende keer liefst het koppel Bergwijn,Dumpfries en nooit samen Tete, Promes. Wel snapte ik dat deze 2 gespaard werden voor de werdstrijd PSV Heerenveen a.k. weekend.

Vind zelf de de Jong hype wat overdreven. Echter als PSV en oranjefan moet ik zeggen dat Frenkie de enige was die de bal wilde hebben de eerste 60 minuten, ook al had die constant 2 man om zich heen. Dus.. Ja hij had het zwaar, maar verstopte zich zeker niet.

Volgens mij is nu wel duidelijk dat je Dumfries altijd moet opstellen. Die brengt zoveel energie in het spel. Die energieke houding sleept ook andere mee....tete is een prima back maar Dumfries gewoon veel beter.

Zo slecht vond ik de eerste helft niet qua spelopvatting en positiespel. Duitsland schiet twee keer op doel en het staat prompt 2-0. Mooie goals maar wel puur vanuit de reactie. Dan is de toon gezet en loop je tegen een op zich prima team als Duitsland achter de feiten aan.

Wauwwww je zou toch zeggen dat er goede voetbalkenners moeten zitten bij de kranten maar deze kritiek op Frenkie is wel erg schrijnend.
Frenkie kon doen wat hij wilde maar als de rest zo apatisch speelt kan ook hij niet het verschil maken. Voetballen doe je nog steeds met een team. Ook Frenkie is mede afhankelijk van de vorm van zijn medespelers.

20 november 2018 om 13:45

Oja als Frenkie niet goed speelt dan ligt het altijd aan de ander he

20 november 2018 om 15:02

Voor het merendeel wel ja gisteren.

Toen het niet liep hadden de ervaren spelers als Van Dijk, Blind, Wijnaldum, Promes, Depay eigenlijk moeten opstaan maar dit deden ze ook niet of te weinig.

Wat een onzin. Frenkie is een linie gezakt omdat het tactisch niet klopte tegenover de aanval van Duitsland. Zou vreemd zijn als hij als extra verdediger de bal niet tussen de 2 andere centrale verdedigers zou ophalen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren