Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Mijn vader zegt dat ik beter bij Ajax kan blijven, maar hij steunt mij’

Laatste update:

Het rommelt de laatste weken tussen Ajax en Justin Kluivert en de kans dat de jonge aanvaller deze zomer uit Amsterdam vertrekt lijkt met de dag groter te worden. Volgens de club is Mino Raiola een van oorzaken van de bekoelde relatie en algemeen directeur Edwin van der Sar liet onlangs al een keer optekenen dat de zaakwaarnemer Kluivert ‘richting de uitgang duwt’. De negentienjarige vleugelspits koos er echter bewust voor om zijn belangen door de Nederlandse Italiaan te laten behartigen.

“Ik wilde iemand van buiten de situatie met mijn ouders”, legt Kluivert, die zijn zaken eerst door zijn gescheiden ouders Angela en, oud-spits, Patrick liet doen, uit. “Familiezaken moest ik buiten mijn relatie met Ajax houden. Soms neem ik adviezen van mijn ouders aan, soms niet. Mijn vader zegt dat ik beter nog kan blijven, maar hij zei ook dat hij honderd procent achter mijn keuze staat”, maakt hij duidelijk in gesprek met de Volkskrant.

Kluivert geeft aan dat het oorspronkelijk zijn plan was om bij Ajax te blijven, maar dat er de afgelopen tijd ‘veel gebeurd’ is. Een van de dingen die hij aanhaalt zijn de trainerswisselingen van het afgelopen jaar in de Johan Cruijff ArenA. Na het vertrek van Peter Bosz afgelopen zomer werd ook Marcel Keizer na een half seizoen ontslagen en inmiddels heeft Erik ten Hag een half seizoen de touwtjes in handen: “Ajax wisselt makkelijk van trainers. Ze krijgen niet echt een kans. Je merkt aan onze trainer dat hij zich niet echt op zijn gemak voelt. Dat zag je ook bij Marcel Keizer. Dat voelen jongens.”

De aanvaller geeft aan dat de veranderingen van trainer hun effect hebben gehad op de sfeer binnen de selectie. Het eerste van Ajax zou niet echt meer een team zijn en er zouden regelmatig meningsverschillen over de gehanteerde speelwijze naar boven komen: “We hebben dit seizoen eigenlijk nooit geweten wat we wilden met zijn allen. In het begin van het seizoen was het team heel hecht. Dat is niet meer zo. De overtuiging is weg, terwijl jongens mooie aanbiedingen krijgen van andere clubs.”

Vind jij dat Justin Kluivert al toe is aan een stap naar het buitenland?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind Kluivert junior een vervelend mannetje, op en van het veld, maar hij zegt hier gewoon behoorlijk zinnige dingen. Zo zie je dat het bestuur van een club een duidelijke invloed op de prestaties op het veld heeft, concludeer ik dan maar kort door de bocht.

18 mei 2018 om 11:20

Haha wat hij hier zegt is gewoon onzin. Hoe denk je dat het gaat met de trainingswisselingen in Engeland? Kluivert is gewoon een ondankbaar verwend nest. Hij heeft jarenlang van een van de beste opleidingen van de wereld kunnen genieten en nu hij 5 ballen raak heeft getrapt verlaat hij Ajax. Wanneer meneer een beetje respect had gehad had hij tenminste zijn contract verlengd (zoals De Ligt heeft gedaan). Dan had Ajax nog wat aan hem kunnen verdienen. Vreemd ook dat hij het gek vind dat Ajax geld wil verdienen aan zijn langdurige opleiding, dat is nu eenmaal wat Ajax doet. Waarschijnlijk wordt hij na 1 mislukt jaar in Engeland of Italiã« als wisselgeld ingezet. Ik ben benieuwd wat hij daarvan vind. Kluivert het gaat je goed maar ik hoef je nooit meer bij Ajax te zien.

18 mei 2018 om 11:30

Als Ajax hem van de zomer verkoopt levert hij toch nog steeds geld op. Zoals je zelf zegt, hij heeft paar doelpunten gemaakt. Verder geen hele bijzondere dingen gedaan. Laat hem lekker weg gaan. verkoop hem deze zomer en hij levert je geld op.

Ja minder dan dat Ajax natuurlijk zou willen maar ja...... Het gaat niet altijd zoals Ajax wil en zoals de supporters willen. Ik moet er echter wel bij zeggen dat hij in mijn ogen absoluut niet klaar is voor een stap naar een grotere club. Hij krijgt het in Nederland niet eens voor elkaar om constant te zijn en wekelijks uit te blinken....

18 mei 2018 om 11:36

Wat denk je dat deze berichten met de prijs doet? Dat kan hij zelfs niet een beetje discreet blijven zodat zijn " geliefde Ajax" nog wat krijgt voor een 1-jarig contract. Nee meneer kiest er zelfs voor om Ajax zwart te maken om zo maar een transfer te realiseren. Verder ben ik het met je eens. Kluivert is een leuke voetballer met zeker wat talent maar komt niet in de buurt van zijn Vader.

18 mei 2018 om 11:40

Waarom is het"ondankbaar" als hij weg wil? Hij heeft toch gewoon een contract dat ten einde komt? Wat ik ondankbaar is, is de manier waarop hij deze hele zaak laat gaan. Maar hij heeft gewoon het recht om te vertrekken wanneer hij wil. Daar is een contract voor.

18 mei 2018 om 11:46

@cruijffstadion Ik vind het altijd moeilijk te bepalen welke artikelen nou daadwerkelijk quoten en welke niet, maar heb toch het gevoel dat ik Ajax eerder piubliek over de situatie heb horen spreken dan Kluivert. Bijvoorbeeld "algemeen directeur Edwin van der Sar liet onlangs al een keer optekenen dat de zaakwaarnemer Kluivert ‘richting de uitgang duwt’." en ook dat geldwolven verhaal. Maar kan zijn dat ik het mis heb hoor en dat dat helemaal geen echte quotes zijn.

18 mei 2018 om 11:48

@cruijffstadion En als ze hem deze zomer verkopen pakken ze 10-20m. Dat is heel wat meer dan ze in hem geinvesteerd hebben. Alleen geldwolven zullen mopperen dat ze meer willen xD

18 mei 2018 om 11:49

Zo werkt het toch aan beide kanten. Ene keer moet een speler weg omdat hij niet goed genoeg bevonden wordt, of omdat er wordt door geselecteerd. Daarbij hebben ze buitensporig verdient aan Sanchez en Milik, dus zo wordt dat ook gecompenseerd.

18 mei 2018 om 12:17

@ Dante, Ajax wil liever dat hij 4/5 jaar bij Ajax zal voetballen en ''maar'' 10 miljoen aan hem verdienen dan nu verkopen voor 15 a 20 miljoen.

18 mei 2018 om 12:18

Ja het gaat ook erg goed met de trainerswissels in Engeland...

18 mei 2018 om 13:22

@finalvoetbal Misschien is dat waar. Dat is echter niet de indruk die ik vaak krijg bij het trannsferbeleid van Ajax. Heb het gevoel dat zowel de club als de supporters altijd erg gelukkig zijn als spelers voor veel geld weg gaan. Denk alleen dat "ze" 10-20m minder vinden dan gehoopt. Denk oprecht dat dat de grootste reden voor de commotie is.
Bovendien is het niet alleen belangrijk wat Ajax wil. Er zijn hier 2 partijen. Maar supporters doen alsof er maar 1 partij, en dus mening, is die telt.

18 mei 2018 om 13:23

@dante: 20 miljoen zou een mooi bedrag zijn maar er is waarschijnlijk geen club die dit gaat betalen voor een speler die openlijk aangeeft te willen vertrekken met een 1-jarig contract. Daarom vind ik dat hij tenminste zijn contract had kunnen verlengen en zijn mond dicht kan houden over dit soort situaties zodat er nog iets aan verdiend kan worden. Ik vind dit totaal respectloos tegenover de club waar je zoveel aan te danken hebt. Het liefste had ik natuurlijk gezien dat hij in een Ajax shirt was uitgegroeid tot een absolute ster en door zijn goede spel en goals prijzen met Ajax had gepakt. Om daarna een stap te maken als gearriveerde speler van Ajax naar een mooie club door de voordeur als Ajax publiekslieveling. Dit is helaas te laat.

18 mei 2018 om 13:23

Iig is het argument "ondankbaarheid" niet gepast als de opleidingskosten plus een dikke winst binnen komen.

18 mei 2018 om 14:06

Ajax mag juist justin bedanken dat die met zijn talent naar de club komt. Het is een bedrijf he niets meer niets minder. Je doet net alsot het een liefdesrelatie is ofso

18 mei 2018 om 14:10

20 miljoen is echt ondenkbaar. Clubs lezen ook dat Justin het beste voor heeft met Justin. Als iemand hem ophaalt bij Ajax doen ze hem zo te zien een plezier als ik het bovenstaande verhaal mag geloven. Kortom: Ze gaan echt niet de hoofdprijs betalen, niet aan Ajax en niet aan Kluivert. Wat dat betreft heeft Ajax nog de beste onderhandelingspositie, maar 20 miljoen is echt veel te veel.

18 mei 2018 om 14:40

Dit alles heeft te maken met afgelopen gebeurtenissen.
Spelers merken dat Ajax spelers degelijk als product ziet en niet meer als onderdeel of een familie.
Ajax doet de laatste tijd zichzelf te kort door zich heel arrogant naar zijn spelers toe.

Hoeveel spelers kan je wel niet opnoemen die met Ajax in conflict zijn geraakt en zodoende vertrokken zijn tegen laag prijs.

Ajax moet zijn houding gaan veranderen en laat zien dat ze de spelers enorm waarderen.

Ze zijn niet echt opgekomen voor ziyech na de incidenten of de situatie rond appie.
Keizer van de hand afgedaan als een kansloze, uitstralingloos, mannetje.

18 mei 2018 om 14:40

@cruijffstadion Net zoals Ajax geen liefdadigheidsinstelling is, is Justin dat ook niet. Als hij nu bijtekent levert hij indirect geld in om de clubkas van Ajax extra te spekken. Waarom iedereen dit redelijk vindt snap ik echt niet. En zoals gezegd, iedereen valt erover als Justin publiek iets zegt. Maar dat Ajax dat doet, en misschien zelfs wel als eerste, is geen probleem. Sterker nog, je negeert het hier in mijn post ook gewoon weer.
10 miljoen is trouwens een extreme winst op gemaakte kosten.

18 mei 2018 om 15:10

Ja Dante ik val over de uitspraken van Kluivert, zoals ik dat bij vele spelers ervaar. omdat ze gewoon de waarheid niet vertellen en met allerlei drogredenen komen. Nu weer over het feit dat Ajax van trainer wisselt. Als oa luivert beter had gepresteerd dan had Keizer niet vervangen hoeven te worden

Prima dat ie zegt, ik kan een stap maken en doe het want ik 5x verdienen. Maar dat is hetzelfde als die spelers, die op hun 15e gaan en het dan over 'een gebrek aan vertrouwen hebben'

Ik geloof Kluivert gewoon niet want hij is echt niet zo naief om te denken dat bij de gemiddelde Engelse club het teamgevoel hoog is en of daar de trainer niet wordt ontslagen als de prestaties tegenvallen. En dat over "wat er de laatste weken is gebeurd" is natuurlijk de grootste onzin want Ajax is al meer dan een jaar met hem in gesprek. Hij heeft echt niet de laatste weken dit besloten.

Het is simpel hij wil X en Ajax wil Y bieden. Als beiden niet tot elkaar willen komen dan is dat het probleem. Al dat zwarte pieten begrijp ik niet.

18 mei 2018 om 19:01

Je hebt helemaal gelijk Rolo. Dante is druk met reageren op dr Kluivert situatie, maar ik heb hem nog niet kunnen betrappen op een zinnig commentaar.

Ajax steekt jarenlang energie in deze blaag en zodra hij in de buurt komt van dit uitbetalen wil hij vertrekken. Uitbetalen in sportieve zin, want hij heeft niet eens 1 seizoen echt wat bijgedragen. En uitbetalen in financiële zin. Verleng je contract met 2 jaar en ga volgend seizoen gewoon voor een mooi prijsje weg. Iedereen blij. Nee, in plaats daarvan komt Kluivertje met allerlei smoesjes (onder druk gezet, teveel trainerswisseling, Ajax wil alleen geld, weet ik het allemaal). En dan moet aan Dante worden uitgelegd waarom hij ondankbaar is. Tsjaa, als je dat niet begrijpt...

18 mei 2018 om 19:01

Dante waarom zouden wij gelukkig zijn wanneer we wéér een belangrijke speler voor veel geld zien vertrekken?
Het is elk jaar drama, elk jaar beginnen we weer van voor af aan.
Enige wat er is, is een gevoel van trotsheid dat een speler van Ajax zo veel oplevert. Verder is het voor 99% frustratie dat we wéér een belangrijke pion kwijt zijn.

Ik vind het overigens prima dat Kluivert weg wilt, moet hij weten. Waar ik echter niet tegen kan is dat hij zichzelf afgelopen 2 jaar als een echte Ajacied heeft neergezet, terwijl hij nu keihard Ajax en ons de supporters laat vallen. Ajacied my ass.

18 mei 2018 om 20:37

Ik vind hetgeen Kluivert laat zien veel beter dan wat Younes liet zien. Kluivert heeft zo'n goede techniek. Justin kan je nirt vergelijken met Patrick. Of zou je Justin Kluivert ook vergelijken met Jaap Stam? Totale andere spelers. Ik vind Justin Kluivert veel meer techniek hebbend an Patrick Kluivert

18 mei 2018 om 20:44

@Dante objectief redeneren heeft hier geen zin een klein aantal snapt het en de rest spuwt alleen maar onderbuikgevoelens die enkel gebaseerd zijn vanuit de club en niet vanuit JK. Bespaar jezelf de moeite . In mijn vorige JK post insinueerde ik ook al dat er veeeel meer speelt dan wij weten. En dat JK tussen de regels signalen geeft wat er bij Ajax en dan vooral het team leeft.


Het is daar een zooitje los zand, ieder voor zich en als de club zijn zin niet krijgt je naam bevuild. Vd Sar hoor of zag je nooit en ineens komt ie aan kakken met flinke teksten. Ajax kijkt of beter gezegd leert nooit van zelfgemaakte fouten. Het geklungel in de top, en de beleving in het team dragen niet bij waardoor men snel(ler) verkassen wil. Niet onlogisch toch? Iedereen hier roept in koor Kluivert geldwolf maar kijkt en denkt niet verder dan dat ze door 1 kant van het verhaal (de club) wordt voorgeschoteld. Mino en JK zijn niets aan Ajax verplicht, Ajax speelt ooknvieze spelletjes en je merkt gewoon dat spelers dat niet op prijs stellen, zeker als er betere clubs langskomen.


Hand in eigen boezem steken dat is wat Ajax doen moet, daarom zie je steeds artikelen van ex spelers dat de club zo kil is. Die Dekker nu ook weer en dat het is een topclub is een kul argument want PSV is dat ook en daar hoor je juist het tegenovergestelde waardoor er een gunfactor ontstaat. Zie Memphis verlengen voor vertrek, zie Willems verlengen voor vertrek. Vertrekken waarin open kaart werd gespeeld en geen sneaky zij dealtjes gemaakt werden zonder het medeweten van betreffende speler.

19 mei 2018 om 02:34

@champ86 Je hebt me "nog niet kunnen betrappen op een zinnig commentaar"?

Kluivert is ondankbaar omdat hij geen miljoenen in zijn onderhandelingspositie opgeeft, zodat Ajax geen 10 maar 30 miljoen aan hem kan verdienen. Maar mijn commentaar is onzinnig

19 mei 2018 om 02:38

@jordyb Het zal idd vast niet voor iedereen gelden. Maar de trend is dat bij ieder artikel over iemand die weggaat of ieder vermoeden daarover, er voornamelijk wordt gesproken over de hoogte van de vergoeding. Iets van "oh geef ons 50 miljoen en dan is het prima".

En hij laat niemand vallen. Hij lijkt zijn eigen financiele toekomst belangrijker te vinden dan die van stinkendrijk beursgenoteerd bedrijf, dat ruimschoots gecompenseerd wordt voor bewezen diensten. Hoe durft ie?

19 mei 2018 om 02:42

@savano Sommige mensen lijken idd wat eenzijdig naar dit verhaal te kijken. En dan druk ik me zachtjes uit. En zijn natuurlijk ook wat verwend de afgelopen jaren met enorme transferinkomsten. Dan lijkt 10m ineens een fooi, maar is natuurlijk nog altijd een vermogen. En dat is hoe het succes van de club tegenwoordig bepaald wordt, waarschijnlijk door uitblijven van sportief succes.

18 mei 2018 om 11:24

Mee eens. Ajax had veruit de beste selectie van de Eredivisie dit seizoen (huntelaar, Dolberg, Neres, Kluivert zelf, Ziyech, vd Beek, Frenkie, De Ligt, Onana en in de tweede helft Tagliafico - Toch best prima namen), maar het leek zelden op een team en je merkte vaak dat Ajax of heel matig speelde (en dan punten verloor) of vrij gemakkelijk won, waar het er vaak op leek dat Ajax wedstrijden op basis van bevliegingen van individuele kwaliteiten moest winnen en niet als team wedstrijden over de streep kon trekken, iets waar PSV met een mindere selectie kampioen mee is geworden.

En ja, Bosz eruit werken na zo'n imposant (europees) seizoen, je jeugdtrainer doorschuiven, erachter komen dat hij te onervaren is (verrassing!), hem op het meest ongelukkige moment eruit knikkeren (na een verloren bekerwedstrijd, terwijl de beker als Ajax zijnde toch op de tweede prioriteitenplek komt na de titelrace, waarin ze zojuist PSV met 3-0 hadden gesloopt) om vervolgens een coach aan te stellen die totaal niet bij Ajax past.

Zelfs De Ligt zie je nu al langzaam door laten schemeren dat ook hij twijfelt over een langer verblijf, en De Ligt is het schoolvoorbeeld van een verstandige jongen die mentaal zijn leeftijd ver vooruit is. Het zijn dus niet alleen de ''haantjes'' die hun twijfels hebben. Zegt genoeg.

18 mei 2018 om 11:28

"Bosz eruit werken." Bosz was net zo'n scheinheilig type als Kluivert nu. Bosz na de EL finale: "Ik verheug me nu al op volgend seizoen. Ik wil de selectie intact houden en dan gaan er mooie dingen gebeuren." Daarna ging iedereen op vakantie, 1 of 2 weken later kwam Dortmund, en opeens kwam Bosz met allemaal jank verhalen naar buiten (omdat hij ergens 4 keer zoveel kon verdienen) waardoor hij net als Kluivert een vertrek foceerde.

18 mei 2018 om 11:29

Buitenspelgoal, ongetwijfeld zal er veel spelen binnen Ajax. Maar het zegt me ook genoeg dat precies de 2 die weg willen (De Ligt en Kluivert) onder Raiola vallen. Ja, Ziyech en Onana willen ook weg, maar die hadden dat plan vorig seizoen al.

18 mei 2018 om 11:36

De Ligt heeft Raiola pas in de hand venomen toen hij al had besloten om weg te willen. Is trouwens ook niet zijn zaakwaarnemer maar alleen ingehuurd om te bemiddelen.

18 mei 2018 om 11:41

Wat @zytto34 zegt. Kijk dat interview na de finale nog maar terug. Daarna sprong Dagobert Bosz in de badkuip met geld die Dortmund verschafte. Dat interview maakt duidelijk wie er liegt in de Bosz vs Ajax situatie.

Raiola maakt misbruik van de nog niet ontwikkelde hersenen van Kluivert en de Ligt en de slechte prestaties van Ajax de de daardoor onstaande onrust, met name door de onzekere trainer. De Ligt lijkt een verstandige jongen, maar ook hij heeft nog kinderhersenen. Ik heb een neefje van 12 die ook heel wijs klinkt. Als je niet beter weet denk je ook dat hij heel vroeg wijs is, maar hij praat gewoon zijn vader na. Hij is ook maar een kind waarvan de frontaalkwab nog moet groeien. Die jongens hebben nog nooit zoiets meegemaakt en denken dat de wereld vergaat, zoals tieners eigen is, en daarom zijn ze makkelijk beinvloedbaar.

18 mei 2018 om 11:46

Steef71, in maart al: De Ligt hard op weg naar Raiola. 3 mei: De Ligt schudt handen met Raiola. 9 mei: 'De Ligt wil vertrekken' is de headline bij alle media (nu.nl, Telegraaf, At5). En wat maakt het uit dat hij 'alleen' is ingehuurd. Dan valt ie toch onder Raiola? Niet ineens alsof Raiola dan niet meer op hem in kan praten

18 mei 2018 om 11:25

Het is gewoon een typisch Raiola spelletje om een vertrek te foceren. Dat de trainerswissels en de mindere prestaties de sfeer in zo'n seizoen verpestte kan ik begrijpen, maar zeg dan niet het hele seizoen dat je "het naar je zin hebt bij Ajax" en zodra je geld ruikt opeens "alles kut is". Zo ging dat ook bij Zlatan destijds die Van der Vaart neer trapte, Donnarumma die zei dat hij de komende 20 jaar een "Milan legende" wilde worden en 3 maanden later opeens niet wilde verlengen tegen 4 miljoen per jaar en nu dus Kluivert die "zoveel van de club hield" tot dat ze hem met een meerjarig contract wilde verlengen, want oh oh oh "wat een geldwolven".

18 mei 2018 om 11:30

Hoe iemand met omstandigheden omgaat, heeft met zijn persoonlijkheid te maken. Om om te kunnen gaan met de druk om altijd te moeten winnen moet in je zitten. Daarom zie je ook dat spelers en trainers die van buitenaf komen, moeite hebben om bij Ajax hun niveau te halen.

Kluivert draait hier de zaken om. Die onrust wordt gecreerd door de onzekerheid van de genoemde trainers; de trainers waren tot nu toe niet zichzelf door de immense druk. Dat is ook waarom Keizer ontslagen is en waarom Ten Hag zich heel snel moet herpakken.

Hoe dan ook, Kluivert grijpt hier van alles aan om zo snel mogelijk te kunnen cashen. Hij heeft van de Raoila cool-aid gedronken; hij had die nonsens dat juist Ajax uit was op geld ook al herhaalt...

18 mei 2018 om 11:32

Ik heb zelden iemand zo krampachtig naar een alibi zien zoeken als dit verwende kereltje.
Nog geen 3 fatsoenlijke wedstrijden gespeeld, maar praatjes voor tien.
Hij is echt de schaamte voorbij, heeft veel -zo niet alles- aan de club te danken, en komt dan met zulke kutsmoesjes. Pffffft, 19 jaar oud en denken dat je dan wat te vertellen mag hebben over de trainerswisselingen etc. etc.
Zeg gewoon dat het je om de knaken te doen is, man!!!! Daar valt tenminste nog enig respect voor op te brengen..

Wegwezen, nooit meer terugkomen. Je bent ons rood & wit absoluut onwaardig.

18 mei 2018 om 11:46

Ajax heeft toch nooit zo snel een trainers wisseling. Dit valt wel mee maar als hij weg wilt prima. Halen we iemand die wel gemotiveerd is om voor Ajax te spelen.

18 mei 2018 om 12:00

Ben het hier niet mee eens. Als ik alleen de letterlijke woorden hier lees van Kluivert zelf beschrijft hij precies de sfeer op dit moment binnen de club. Iets waar ik achter sta. Alles is gespannen, binnen een jaar 3 trainers. Daardoor wordt geen vertrouwenssfeer gekweekt. Het lijkt allemaal simpel, maar bij een club waar altijd de winst wordt gevraagd is een vertouwd gevoel de basis. Schijnbaar mist hij dat en terecht.

18 mei 2018 om 15:15

Er is altijd spanning bij Ajax en al helemaal als een club als ajax, 4 jaar geen kampioen wordt.

Bosz is uiteindelijk gewoon zelf weggegaan naar een grotere club. Keizer was een fout. Maar als je de fout inziet dan moet je die herstellen en niet maar aanmodderen.

18 mei 2018 om 12:07

Kluivert zegt alles wat Raoila hem heeft ingefluisterd. Hij is zelf te dom om dit allemaal te bedenken. Die jongen ziet ook dollar tekens voor zijn ogen. En achja, geef hem eens ongelijk. Wordt gezien als een groot talent op de Europese velden en zou best kunnen uitgroeien tot een Europese topper hoor. Snelheid, actie en scorend vermogen. Dit zijn toch de dingen waar het vaak om gaat. Vaak zie je bij dit soort spelers dat ze overzicht missen en niet kunnen schieten maar dat kan deze kleine Kluivert allemaal wel. Ik hoop voor hem dat hij naar de juiste club gaat. Maar Raiola kennende zal het vast een Italiaanse club worden.

18 mei 2018 om 12:18

Ik begrijp Kluivert zijn argumentatie hier ook. Als die echt stoer was geweest had die gezegd, ik blijf maar we gaan er met zijn allen een team van maken. Dan toon je echt leiderschap en laat je zien dat je een hoger niveau waard bent (naast de voetballende kwaliteiten).

Ik snap Kluivert iets beter en als die wil gaan moet die gaan. Qua voetballende kwaliteiten heeft hij nog veel te leren en is het beter om te blijven, nu is er echter te veel gebeurd en is zijn positie binnen Ajax niet meer houdbaar.

Veel succes in het vervolg van je carrier en alsjeblieft ga weg bij Raiola..!

18 mei 2018 om 12:25

Kluivert laat in zijn woorden elke keer blijken dat het niet om het geld gaat, terwijl zijn acties daarentegen wel laat blijken.

Beetjes proberen goed te praten, maarja geen woorden maar daden Kluivertje

18 mei 2018 om 12:46

Als hij naar Roma gaat kan ik me echt niet voorstellen dat hij voor het dikste contract gaat want met zijn status moeten er grotere clubs komen.

18 mei 2018 om 15:17

Welke grotere clubs? Hij blinkt niet eens wekelijks uit bij Ajax.

Jouw naamgenoot heeft laten zien dat een grote speler in NL misschien mee kan met een subtopclub als Lyon. Wat denk je dat er dan gebeurd met een talentvolle, instabiele speler in NL?

18 mei 2018 om 13:13

Ik vind juist dat hij nu achteraf de zwarte piet naar Ajax toespeelt. Hij geeft aan dat zijn oorspronkelijke plan was om bij Ajax te blijven, maar dat er de laatste tijd teveel gebeurd is.

Tja aan wie ligt dat dan? Waarom spreek je niet uit dat het je intentie is te blijven? Waarom komen er eisen van "bestbetaalde speler van de selectie" en onredelijke eisen van 40% van de toekomstige transfersom. Dat is m.i. een breuk forceren ipv proberen eruit te komen met elkaar.

Hij moet lekker doen wat hij zelf wil, maar kijk niet raar op dat je de publieke opinie tegen je hebt. Heeft hij zelf veroorzaakt.

18 mei 2018 om 13:15

Boeit mij allemaal niet, iedereen denkt het er het zijne van zonder de ins and outs te weten. Feit is dat hij is gegaan van 3 maanden geleden in een interview met Elf nog over Ajax en Amsterdam en zijn liefde voor de club sprak, dankbaar voor de kansen en over een paar jaar wil ik weg voor 160 miljoen want Ajax mag lekker aan me verdienen naar dat Ajax hem dwingt en hem voor veel geld wil verkopen is gegaan...

Verder is het een hoop bla, uit het laatje van Mino, want wie 3 interviews zoals die met Elf heeft gezien van hem weet dat hij dit never zo kan verwoorden..

Trainerswissels? Haha komt Kluivert nu uit zichzelf mee of Raiola om de relatie te breken?

de Ligt kan misschien ook wel vertrekken maar heeft gewoon zijn contract verlengd mocht de droomkans er komen vangt ajax het geld en hij zijn transfer en dat is normaal net als kluivert het zo mag spelen het is zijn goedrecht het is alleen wel super smerig en ondankbaar.. EN let op volgende week tekent hij gewoon bij..

18 mei 2018 om 13:23

Bijtekenen?
Dan ben je wel heeeeeeeel optimistisch.

18 mei 2018 om 13:34

Haha achja het is bijna net zo optimistisch als hoe negatief nu letterlijk alles rondom Ajax word gebracht.. wens is de vader van de gedachte.. en media en NL zien Ajax graag ploeteren..

Blijven is ook beter Kluivert! Bij Ajax heb je gegarandeerd een basisplaats, terwijl je bij een club in het buitenland gewoon op de bank of tribune zit. Zeker op jouw leeftijd moet je spelen. Dan wordt je als voetballer steeds beter en kun je daarna een stap maken naar het buitenland. Nu is die stap veel te vroeg en help je je eigen carriã¨re om zeep, omdat je straks simpelweg op de tribune zit. Niet slim lijkt me i.i.g.

18 mei 2018 om 11:23

Inderdaad en dan hebben we het nog niet eens over Oranje. Bijtekenen en nog een of twee seizoenen bij Ajax in de basis spelen en een vaste plek in Oranje pakken. Dan zou je moeten vertrekken. Als je nu in het buitenland op de bank terecht komt verlies je wellicht ook je plek in Oranje want daar heb je nog niets kunnen bewijzen. Risicovolle beslissing die hem wellicht wel snel geld oplevert maar een mooie carriere in de weg kan staan.
Kan uiteraard ook goed uitpakken.

18 mei 2018 om 11:29

@zermatt_person dat kan je wel vinden maar wat als Ten Hag straks zijn lievelingetje Labyad op links neerzet ipv Kluivert of de voorkeur geeft aan Bande? dan is Kluivert zijn hype weg en kan hij het grote geld voorlopig vergeten

18 mei 2018 om 11:41

Precies dat Japie. Kluivert heeft echt wel door dat Ten Hag perse Labyad wou hebben. Was in de winterstop al bekend. Kluivert wou afwachten hoe het na Bosz uit zou pakken voor hij bij zou tekenen. Tot dusver weet hij een jaar later nog steeds niet of hij veel gaat spelen.

18 mei 2018 om 11:48

Labyad is gehaald als vervanger van Ziyech. Speelt bij Utrecht ook vanaf het middenveld. Daarnaast moet je als Profvoetballer tegen concurrentie kunnen. Wanneer ,je zoals hij zelf aangeeft, de beste van de wereld wilt worden moet dat geen problemen opleveren.

On: Snel verkopen die jongen, heb je niks aan.

18 mei 2018 om 11:50

Labyad speelde onder Ten Hag toch echt ook regelmatig vanaf links en wie zegt dat Ten Hag straks niet meer gecharmeerd is van Bande als van Kluivert? en dat terugvechten verhaal is leuk maar als ik moest kiezen tussen bij Ajax op de bank zitten voor een leuk salaris of in het buitenland op de bank zitten voor een topsalaris had ik het wel geweten

of Kluivert ooit de beste ter wereld zal worden dat betwijfel ik sterk maar de beste van de wereld kan je ook in het buitenland worden. kijk maar naar Messi die nog nooit een wedstrijd in Argentinie had gespeeld en bij Barca doorbrak

18 mei 2018 om 12:27

Als Kluivert zo goed is als hij denkt dat hij is, hoeft hij niet bang te zijn voor concurrentie.

18 mei 2018 om 12:45

Messi zal al bij een topclub.
Daarnaast had Messi ook te maken met concurrentie.

Verschil met Kluivert is dat Messi wel wou vechten voor zijn plek.

18 mei 2018 om 12:58

Ik heb het even nagekeken. Labyad heeft geen enkele wedstrijd op linksbuiten gevoetbald dit jaar. (in een 3 spitsen systeem) Enkel als centrale spits, middenvelder en nummer 10.

18 mei 2018 om 13:07

@nlmodric op papier misschien maar in het veld had hij toch echt redelijk vaak een vrije rol vanaf links

18 mei 2018 om 13:31

Nou dan is Kluivert ook niet zo goed als hij zelf denkt wel al lijkt te zijn.. Als hij het niet kan winnen van Labyad de middenvelder en Bande de nieuweling...

18 mei 2018 om 13:32

dat is utrecht zoals ziyech bij twente een vrije rol had maar ajax is even een ander verhaal..

18 mei 2018 om 13:59

Ik snap het niet zo. Iedereen roept blijven gegarandeerd een basisplek, tegelijkertijd roepen we Kluivert is nog te veel wedstrijden afwezig en nog niet ver genoeg. Ik weet het niet hoor, maar in Bande is een nieuwe speler voor linksbuiten gehaald. Dat was voor de definitieve doorbraak van Kluivert, maar Ajax wilde in de winterstop nog extra lappen om hem binnen te krijgen. Zijn eisenpakket lijken heel erg op garanties. Hoogste salaris. Hoog percentage bij verkoop. Klinkt als wat extra krediet voor speeltijd. Je duurste speler bank je niet so snel. Hij moet veel spelen wil hij Ajax geld opleveren. Nu gaat Ajax daar niet in mee en komen er allemaal redenen waarom hij liever weg wilt. Maar is niet de voornaamste reden concurrentie. Ja die bande was niet geweldig de laatste maanden in België en ook niet in zijn eerste oefenwedstrijd voor Ajax, maar zoveel zegt dat niet. Kan zomaar eens een nieuwe Neres zijn, die met wat begeleiding zo kan aanhaken bij Ajax. En weten wij veel wat die op de trainingen heeft laten zien. Dan is ook nog Labyad aangetrokken die op die positie uit de voeten kan.

In ieder geval nog iemand die verstandige dingen zegt rondom deze GTST-soap...

Altijd jammer als na een besluit er ook altijd een stukje beerput open gaat.
Denk overigens dat hij niet ongelijk heeft met wat trainers betreft, maar het is toch bovenal betreurenswaardig dat een speler van zijn leeftijd al zulke allures heeft terwijl er amper wat gepresteerd is.
Ajax doet er ook goed aan om hem te laten voor wat het is......en nu maar zien wat er van hem terecht komt.

Ik ben altijd wel Kluivert fan geweest, maar hoe hij dit speelt vind ik echt walgelijk. Tussen Januari-April kun je letterlijk 10 artikelen terug vinden waar hij zegt: "Ik teken 100% bij bij Ajax. Ik heb het hier naar mijn zin en wil de club wat terug geven." Nu is het seizoen ten einde en is het: "Het zijn geldwolven, ik wil weg en ik voel me hier kut."

18 mei 2018 om 11:39

Kluivert gaf al meerdere keren aan dat hij eigenlijk ook bij Ajax wou blijven. Maar er zijn teveel negatieve dingen gebeurd dat hij heeft besloten om weg te gaan. Dus mede door Ajax z’n schuld!

18 mei 2018 om 11:58

Ja dat is het Raiola spelletje. Bij Donnarumma gebeurde precies hetzelfde.

18 mei 2018 om 12:28

die negatieve dingen zijn gebeurd (bijv ontslag keizer) en daarna heeft hij die positieve dingen gezegd. En sinds dat hij die positieve uitlatingen is er niks veranderd hij speelde alles onder ten Hag dus tsja I call bullcrap van deze snotneus van een Kluivert.

uiteindelijk moet je als speler je eigen keuzes maken zodat je niet naar anderen hoeft te wijzen als het de verkeerde keuze blijkt te zijn, of het nou je vader is of niet. als Kluivert ergens lekker wil cashen en hij heeft daar een goed gevoel bij moet hij dat lekker doen.

voor hetzelfde geld blijf je hier, flop je uiteindelijk bij Ajax omdat je talent toch niet zo heel groot bleek te zijn en speel je straks bij Heerenveen voor een hongerloontje. nu Kluivert een hype heeft kan hij nog financieel onafhankelijk worden met een transfer naar een grote buitenlandse club

ik snap dus zijn keuze wel. ik zie er niet echt een talent in van de buitencategorie die uiteindelijk de Europese top gaat halen dus nu zal hij moeten profiteren van zijn hype. slaagt hij dan niet in het buitenland kan hij altijd nog een stap terug doen naar de Eredivisie

Jammer dat er niemand in zijn omgeving is die hem met beide benen op de grond weet te houden.

18 mei 2018 om 11:18

Lees even het artikel, hij geeft nota bene zelf aan dat er mensen om hem heen hem adviseren

18 mei 2018 om 11:20

Inderdaad, en dat is Raiola. Kun je ook bedenkingen bij hebben.

18 mei 2018 om 11:32

Patrick adviseert hem om te blijven. Die weet er zelf alles van. Die vertrok toen hij 21 was na 2 CL finales, 30 belangrijke doelpunten voor Ajax 1 en een EK. Dat bleek ook te vroeg te zijn, want hij was ook 2de spits bij AC Milan. Justin die denkt dat hij al klaar is na 1 interland en een handvol doelpunten tegen clubs die strijden tegen degradatie.

De verdenking is sterk dat de uitspraken van Kluivert worden ingefluisterd door Raiola, hiermee kan de vraagprijs lekker naar beneden gedrukt worden. Hij heeft gelijk dat 3 trainers in 1 jaar niet optimaal is, maar vind de sneren die hij hiermee uitdeelt naar het bestuur en Ten Hag niet chique. Het is helaas niet anders, maar het is beter dat Kluivert weggaat.

18 mei 2018 om 11:29

Uit dit verhaal zou ik eerder concluderen dat hij Ten Hag meer tijd gunt, maar dat kan ook mijn fout zijn. Ik weet niet wat hij de afgelopen maanden over de trainer heeft laten doorschemeren.

18 mei 2018 om 11:49

Kluivert reageerd op de aanhoudende artikelen die door dit bestuur in de media worden gebracht waarin hij wordt gedemoniseerd. Over niet chique gesproken. Zo aan de reacties hier te zien van de Ajaxlovers is het bestuur in die opzet in ieder geval geslaagd. Vies spelletje!

Had je maar naar papa Kluivert geluisterd, maar deze jongen is niet voor enige rede vatbaar. Zo gemakkelijk te beã¯nvloeden en zo hoog in zijn bol helaas.

Perfect voorbeeld van iemand die in korte tijd gehersenspoeld is door z'n omgeving (zaakwaarnemer).
Ik geloof best dat de trainerswissels niet ideaal waren. Zeker niet als 't ook nog van die koekenbakkers zijn, maar een half jaar geleden was hij nog zo trots en blijk dat hij in 't 1e stond.
Hij is van een dankbaar leuk sympathiek ventje in het begin in 1 jaar tijd omgeslagen naar een jong verwend pisventje die de realiteit alweer helemaal kwijt is. En bovendien z'n assertieve houding dus ook liever niet gebruikt voor iets goeds zoals Ajax belonen voor al hun inzet z'n hele voetballeven en juist het voortouw te nemen om er wel weer wat van te maken. Zou toch makkelijk moeten zijn voor zo'n ventje die 't allemaal beter weet? Hij komt anders bijzonder dom over. Zeker als je je zo hebt laten leiden door je zaakwaarnemer, die niet het beste met je voor heeft, behalve cashen. En ging 't nou precies niet om het geld Justin?

Persoonlijk ben ik dit soort mannetjes liever kwijt dan rijk. Je hebt er niks aan. Presteert niet bijzonder en dan toch al zo'n grote bek hebben. Is het ook niet waard denk ik, want het publiek zal dit niet snel vergeten en wekt weinig sympathie op voor Ajax, maar eigenlijk dus ook het NL voetbal. Zeker met die steken die hij om zich heen uitdeelt over zaken die helemaal niet zo relevant zijn Nu ligt het ineens weer aan allemaal anderen dat hij niet kan blijven. Onzin, jouw keuze Justin. Niemand heeft je gedwongen.

'Werd ook Keizer ontslagen'? Volgens mij ging Bosz toch echt zelf weg? 'Ajax wisselt makkelijk van trainers'? Nu doet ie net alsof Ajax een soort van Milan of Inter is. De Boer zat er 6 jaar en was zelf toe aan iets nieuws. Bosz kwam en die wilde ook zelf weg. Alleen Keizer werd door Ajax ontslagen. Dat is 1 ontslag in zo'n 8 jaar tijd.

18 mei 2018 om 11:26

Kluivert zat toen 'gewoon' in de jeugd dus je kan me niet wijsmaken dat hij het 1e niet heeft gevolgd. En als je dan wel zo wil redeneren vind ik niet dat je als speler zijnde mag oordelen dat een coach geen kans krijgt, als je pas een jaar bij het 1e zit. De Boer kreeg de kans, Bosz kreeg de kans, Keizer kreeg de kans en hetzelfde geld nu voor Ten Hag. Zoals ik net al zei kan je vooralsnog alleen je vraagtekens zetten bij Keizer

18 mei 2018 om 12:34

Ik vind niet dat jij als supporter voor een prof voetballen mag bepalen of hij blijft of weg mag. Tis zijn carrier Verdomme waar bemoeien jullie je allemaal mee joh.

18 mei 2018 om 12:06

Bosz is dan officieel niet ontslagen, maar er waren ook genoeg mensen die hem niet het vetrouwen gaven binnen ajax. Het is niet voor niks dat daarna een Bergkamp is opgestapt. En het is dan geen trainer maar dat daarvoor een Jonk ook weg moest geeft de onrust binnen Ajax toch wel duidelijk aan.

18 mei 2018 om 12:34

Bergkamp was niet opgestapt, die werd ironisch genoeg wél ontslagen. En dat van Wim Jonk is alweer ruim 2 jaar terug.
Bovendien was Jonk juist de grote bron van onrust binnen Ajax, dus ik ben blij dat hij weg is. Ging niet meer naar vergaderingen en stelde zich heel moeilijk op

Iedereen roept maar dat hij moet blijven. Waarom? Het rommelt aan alle kanten bij Ajax. Er zit een coach die niet past bij Ajax. Het team is geen team. Je kan dan makkelijk roepen dat het een arrogante vervelende gast is, maar niemand kent hem persoonlijk. Gezien de situatie is het juist beter voor hem dat hij weg gaat. Er zijn zat clubs in het buitenland waar hij kan groeien. Was de situatie anders (goede sfeer) dan kon hij beter blijven in een vertrouwde omgeving.

18 mei 2018 om 11:21

Omdat hij ondanks genoeg matige wedstrijden een vaste basisplaats heeft. Doet ie een stap omhoog is het uberhaupt maar de vraag of ie een eerlijke kans gaat krijgen, laat staan een vaste basisplaats. Hij kan wellicht een stap opzij zetten als hij zo graag naar een nieuwe omgeving wil, maar het lijkt me sterk dat hij zoiets ambieert

18 mei 2018 om 12:10

Younes dacht afgelopen zomer waarschijnlijk ook dat hij dit seizoen gewoon een basisplaats zou hebben. Die is er ook opeens uitgespeeld. Als het niet loopt en Kluivert krijgt een dip(dat krijgen jonge spelers, elk jaar is er bij ajax wel een speler die het jaar ervoor de sterren van de hemel speelde en dan opeens inkakt, zoals Dolberg dit seizoen) staat Kluivert ook zo maar weer reserve.
Bij ajax zal hij net zo moeten blijven presteren als dat hij dat bij een nieuwe club moet gaan doen. Dan kun je misschien beter in het buitenland zitten waar zwaarder getraind wordt en je tegen betere verdedigers traint dan dat je bij ajax op de reserver bank zit.

18 mei 2018 om 12:28

Dat kan heel goed ja. Echter moet je je wel afvragen of het makkelijker vechten voor je plek is bij Ajax of bij een club in het buitenland. Een Dolberg doet toch weer zn minuten op, ondanks de slepende blessure (en wisselde daarvoor basisplekken af met Hunt). Ik weet niet wie er allemaal in Kluivert zijn geinteresseerd, maar zie eens een Janssen bij Spurs...

18 mei 2018 om 12:33

Rubje, als hij echt zo goed is als hij denkt, hoeft hij toch niet bang te zijn dat hij a) een dip krijgt of b) op de bank komt?

18 mei 2018 om 12:39

Janssen? Haha die gozer kan total niet voetballen man. Slechteste spits ooit in oranje. Waar hebben we het over. Daarnaast als kluivert flopt in het buiten land is het jammer voor hem natuurlijk. Maar stel nou dat hij slaagt en de champions league wint ineens? Dat gaat met ajax nooit gebeuren.

18 mei 2018 om 14:03

Stel dat... ja zo kan je een honderdtal aan scenarios opschrijven.

Kluivert boeit me echt weinig. Die is al weg in mijn hoofd. Alleen als je de laatste alinea leest dan vind ik dat behoorlijk zorgwekkend.

18 mei 2018 om 13:38

Dat gevoel kreeg ik dus ook meteen. Dit heb ik niet veel vaker gehoord, maar het komt nu natuurlijk wel van een speler af die graag weg wil en een verhaal heeft altijd twee kanten. Misschien dat het ook deels te maken had met het niet kwalificeren van de Europa League? Daar hoor je als Nederlandse topclub toch gewoon elk jaar deel van uit te maken.

Ziyech gaf dat gisteren ook al aan, ik heb het even opgezocht;

“ik had het gevoel dat ik het hier wel gezien had. Ik speelde mindere wedstrijden, maar dat heeft iedere speler.”

“bij veel wedstrijden had ik echt een prikkel nodig. Na sommige wedstrijden was ik echt helemaal gesloopt. Vorig jaar bijvoorbeeld tijdens de Europa League. Dit jaar had ik soms het gevoel dat ik een goede wedstrijd had gespeeld, terwijl ik weinig had gedaan”

Ik kan me eigenlijk wel in Kluivert zijn mening vinden.
1. Werk en familie moet je gescheiden houden.

2. Laten we niet doen alsof Ajax de perfect plek is voor jonge spelers. Er zit daar elk half jaar een andere trainer en op bestuursniveau is er altijd onrust. Die factoren maken Ajax eigenlijk gewoon de meest amateuristisch bestuurde prof club van Europa.

3. Het voetbal lijkt ook nergens op. Als ik Young Kluvu was zou ik me lekker in de luwte gaan ontwikkelen in het buitenland.

Ben een Ajacied in hart en nieren. Maar wat kluivert nu zegt klopt 100. En trouwens Bande gehaald links buiten Labyad lieveling is echter op ze best vanaf links. Het gaat je goed jongen! Ik hoop dat je vlamt en iedereen die niet in je geloofde je reet laat zien!

Ik vind het wel een beetje lachwekkend worden.
“ajax wisselt makkelijk van trainers. Ze krijgen niet echt een kans. Je merkt aan onze trainer dat hij zich niet echt op zijn gemak voelt. Dat zag je ook bij Marcel Keizer. Dat voelen jongens.”
Denk je dat dit in het buitenland beter is? Bij topclubs worden trainers vaker buitengezet dan dat ik m'n vuilnis buiten zet. Het is een onrustige periode geweest, maar dit is nog niks met de onrust die er bij internationale topclubs kan zijn.
“We hebben dit seizoen eigenlijk nooit geweten wat we wilden met zijn allen. In het begin van het seizoen was het team heel hecht. Dat is niet meer zo. De overtuiging is weg, terwijl jongens mooie aanbiedingen krijgen van andere clubs.”
Ofwel, je hoofd wordt op hol gebracht door Raiola. Zeg dan gewoon dat je voor het geld weg gaat en kom niet met deze lariekoek aan.

Geen probleem dat ie weggaat voor de centen. Ik vind het zelfs behoorlijk logisch als je aanbiedingen krijgt van clubs waar je misschien 2 tot 3 miljoen kunt verdienen terwijl je bij Ajax maximaal 1 miljoen kunt verdienen. Maar kom niet als een slachtoffer aan dat de sfeer niet goed is omdat de trainers weg gaan. Daarnaast doet ie net alsof hij een slachtoffer is van de transfer carrousel. Ajax wil geld verdienen aan een transfer van hem? Joh echt waar? Het zou verboden moeten worden!

Junior is een voetballertje puur voor geld. Neem een voorbeeld aan De Ligt en wordt eens professioneel.

Momenteel zorgt je naam meer voor je carriã©re dan je kwaliteiten. Wees blij dat je een kans hebt gekregen bij Ajax en zulke goede opleidingsfaciliteiten heb mogen gebruiken.

Verwend nest.

18 mei 2018 om 11:36

De Ligt wil ook weg of er zijn in ieder geval geruchten dat ook hij een stap hogerop wil maken. Daarnaast is er met zijn kwaliteiten niks mis want hij staat gewoon terecht bij Ajax in de basis, het is niet zo dat Ajax een betere op de bank heeft zitten.

18 mei 2018 om 11:57

Verschil met de Ligt is dan wel dat hij al wel een bepalende speler is binnen het team (aanvoerder zelfs) en niet met een aflopend contract loopt dat hij niet wilt verlengen. Ajax heeft deze jongens opgeleid en de kans geboden op zeer jonge leeftijd al te debuteren. Daar gaan zij uiteindelijk van profiteren. En terecht.
Het is ieders recht om een contract niet te verlengen (van beide zijden), maar er bestaat ook iets als het teruggeven aan de club. Kluivert is nog niet bepalend geweest en lijkt enkel naar zijn eigen belang te kijken zoals ook Younes al deed. Ziyech en de Ligt gaan Ajax terugbetalen voor het geloof dat zij in de spelers hadden en de kansen die ze hen gaven. Teken gewoon voor drie jaar bij, speel nog een jaar in de basis en vertrek op een mooie manier naar een mooie club.

18 mei 2018 om 12:44

De club krijgt een transfersom, meer kan je niet teruggeven als speler.laat die jongen eens met rust man. Bij De ligt kan iedereen het zogenaamd begrijpen maar kluivert is eens ander verhaal. Komt dat misschien door zijn huidskleur dat iedereen zo negatief is over hem. Bij ziyech ook al het hele jaar gezeik.

18 mei 2018 om 11:42

@spijkenisser De Ligt is een talent van de buitencategorie, Kluivert is dat niet. die jongen wil het ijzer smeden nu het heet is en de hype hem beter heeft laten lijken als hij daadwerkelijk is. ik kan dat wel prima begrijpen

Dit is gewoon het werk van Raiola. Een tijdje geleden las ik ook al een interview waarin Patrick Kluivert aangaf dat hij liever had dat Justin zou blijven bij Ajax, maar dat hij vrijwel niet luistert naar de adviezen van zijn vader en dat hij vooral adviezen van de ex van Patrick aanneemt en natuurlijk Raiola.

Raiola is ook een zaakwaarnemer die alleen aan zijn eigen zakken denkt. Hij zegt zelf van niet en dat hij in het belang van zijn cliënt denkt, maar hij denkt eerder aan zichzelf dan aan de speler en het is niet raar dat zoiets als wat er momenteel met Kluivert gebeurd, zo nu en dan weleens voorkomt.

Maar het probleem bij spelers die Raiola als zaakwaarnemer hebben, is dat het vrijwel altijd voorkomt. Spelers als Pogba, Balotelli, Lukaku, Verratti en Zlatan zijn ook cliënten van hem, maar die kunnen hem nog wel 'rustig' houden, om het zo maar even te noemen, maar nu bij Kluivert zijn er problemen rondom zijn contract, vorig jaar bij Donnarumma was dat zo, volgens mij was Raiola ook degene die voor problemen rondom het contract van Vilhena bij Feyenoord zorgde een paar jaar terug, met Bouy en Kishna heeft hij destijds hetzelfde gedaan en zo kan ik nog wel even verdergaan.

Ook de Ligt is kortgeleden schijnbaar toegevoegd en de 'stal' van Raiola en mocht de Ligt aankomende transferperiode of volgend jaar zomer (als de Ligt bij Ajax blijft, verwacht ik dat hij nog maximaal 1 seizoen bij Ajax zal spelen) vertrekken bij Ajax, dan verwacht ik ook problemen aangezien bijvoorbeeld Raiola dan weer rare eisen en weet ik veel wat allemaal zal stellen.

Z'n biologische vader zegt lekker blijven. Dat hij zelf "gratis " is weg gelopen na einde contract zegt denk ik genoeg en is toch wel beetje hypocreet. Wat heeft zoonlief nou tot op heden klaargemaakt in Amsterdam ? Z'n voetbalvader de bekende pizaboer zag direct de dollartekens en maakt zoals zoveel keren zo'n speler helemaal kapot. Straks na het WK loopt deze egotripper weer met de echte sterren te pronken en kunnen de kleinere mannetjes ala Kluivert de pot op.binnen 2 jaar de tribune of verhuurd worden aan een nietszeggende club uit de onderste regionen. Kies je ervoor prima. Ajax dan ook niet opdraaien voor he commissie geld van JOU zaakwaarnemer Betaal dat lekker zelf. Oh ja voor die paar telefoontjes vraagt hij maar 4 miljoen. Maar dat zal je straks zeker kunnen betalen. Of vraag het aan vader Patrick of zou die het ook niet geven. Succes

Is er al een koper voor 17 miljoen die onze logokusser weet te verlossen. Jammer dat hij niet naar het advies van zijn vader luistert. Prima geen aandacht meer aan besteden. Op zoek naar een echte linksbuiten zodat Dolberg ook beter gaat renderen. Misschien is die Spielmann een goede en betaalbare optie...

18 mei 2018 om 11:46

Jk is een baas...en weet alnop 19 jarige leeftijd dat hij niet gepimpt word. Hij is niemand uitleg nog verklaring schuldig. En we weten sinds de jaren negentig dat Ajax als club het zelf niet netjes houd.
Do u JK!

18 mei 2018 om 12:07

Ajax heeft met Bande en Labyad al twee opties voor links. Ik zou Jahanbaksh halen dan hebben we ook twee opties voor rechts.

18 mei 2018 om 12:35

Je gaat toch geen Jahanbaksh halen als Neres ook al speelt op rechtsbuiten? Het is gaaf als je deze twee spelers ter beschikking hebt, maar Neres kostte Ajax als 13 miljoen en Jahanbaksh zal rond de 15 a 20 miljoen kostte. Dat is wel een zeer dure prijs om een positie dubbel bezet te krijgen.

Dan zie ik liever een talent aangetrokken worden.

18 mei 2018 om 12:36

En dan Neres of Jahanbaskh op de bank zetten? Jahanbaksh zal een flink bedrag kosten minimaal 15 miljoen een beetje te veel voor een wisselspeler. Ajax kan beter voor een goedkopere optie/jonger talent gaan die Neres op kan volgen.

18 mei 2018 om 13:35

In Labyad zie ik geen linksbuiten in ieder geval, daarvoor mist hij snelheid en diepgang. Ik vond de aankoop van Labyad sowieso al een beetje overbodig.

Bandé zou linksbuiten kunnen spelen, alleen dat is ook een speler die veelal binnendoor komt en de laatste maanden heel weinig indruk heeft gemaakt. Als dat maar geen ééndagsvlieg wordt...

Blijft over dat ik een echte linksbuiten mis. Met Dekker en Mees de Wit hadden 2 talentvolle spelers, alleen die zijn onlangs afgevallen... #jammer

Ik vind blijven bij Ajax ook niet zaligmakend, zoals sommigen hierboven. Natuurlijk is minf of meer gegarandeerde speeltijd een grote plus, maar verder rommelt het continu bij Ajax.

Je hebt een trainer die niemand serieus neemt, de sfeer in de groep is zo te horen niet goed, je ligt continu onder een vergrootglas in de media, je wint al jaren geen prijzen meer. Je speelt de helft van je wedstrijden tegen matige ploegen en/of op kunstgras, is dit nou echt zo ideaal allemaal?

Natuurlijk nog altijd beter dan wegkwijnen op de bank in het Buitenland, maar als hij kiest voor een club waar hij kansen krijgt en traint met grote spelers, kan dat wel degelijk een slimme move zijn carriere technisch.

Ik geef Kluivert groot gelijk. Ik snap niet waarom mensen zoveel moeite hebben met hem. De meeste zie ik roepen dat hij toch niet goed genoeg is, dan wat boeit het dat hij nu wilt gaan en Ajax geld gaat opleveren. Ajax wilde van hem af toen hij niet wegwilde, nu zijn de rollen enigszins omgedraait, deal with it. Kluivert heeft meer talent dan menig vzer gaat willen toegeven, dus doen ze hem maar af als de volgende mislukkeling.

18 mei 2018 om 11:49

Ajax wilde van hem af? Waar haal je dat vandaan? Mag toch hopen niet dat artikel over The Spurs (wat Overmars al lang heeft ontkent)?

18 mei 2018 om 13:00

@arsenal dus als Overmars ontkend dan is dat ook automatisch de waarheid? die man verdedigd ook puur zijn eigen belang in deze kwestie dus als hij dat zegt is dat geen garantie dat het ook echt zo is

18 mei 2018 om 14:02

Ik zeg toch nergens dat het 100 procent de waarheid is? Alleen dat je niet zomaar je gal kan spuwen adhv zo'n artikel wat vooralsnog alleen een gerucht is.. Bovendien geloof ik 10 keer eerder Overmars op gebied van een transfer dan Kluivert die er niet eens bij was.

18 mei 2018 om 12:35

Hoe kom je erbij dat Ajax van hem af wilde? Verzin je dat ter plekke?

Het zou mij niet verbazen dat het verhaal over de "spurs" wat naar mijn idee zwaar uitvergroot is, uit de koker van de kamp Kluivert komt om de boel extra te forceren. Elke euro dat Justin goedkoper wordt gaat dan naar de zakken van Raiola.

Ik zie hier grote paralellen met de kwestie Labyad-PSV van jaren geleden. Ook een (zogenaamd) toptalent dat na een aantal wedstrijden in de eredivisie op zeer jonge leeftijd al koos vcor een buitenlands avontuur na een hele soap met zijn club. En laat dat nu net de speler zijn die ajax gekocht heeft. Een ezel stoot zich ......

Ach joh, dan ga je toch lekker weg. Ajax vangt vast wel een 15 - 20 mil. Dan kunnen ze een andere buitenspeler voor halen, die wel bij Ajax wil spelen. Daarnaast is Kluivert echt geen gemis, aantal leuke wedstrijden gespeeld met echt niet de dragende kracht of topspeler van Ajax. Voor jou nog 5 andere die wel willen ontwikkelen bij Ajax. Ik wens hem veel plezier en succes bij zijn volgende club. Vaarwel

Verschrikkelijk naar mannetje. Snel weg dit verwende tutje van 19. Beetje respect voor de club die zijn carriere allemaal mogelijk heeft gemaakt is kennelijk teveel gevraagd. Met zijn kopie teksten van Raiola. Willen verlengen met een jeugdspeler betekend nu een geld focus. Over omdraaien gesproken. Gozer is niet goed bij zijn hoofd.

Tja, dit was wel te verwachten. Jonge spelers die al zo vol van zichzelf zijn, tekenen nooit bij. Dit is zeker een bovengemiddeld talent, maar ik betwijfel ten zeerste of dit een potentiele topspeler is. Hij is veel te wisselvallig en bovendien helemaal niet zo heel ver. Hij was zeker geen bepalende speler voor Ajax en zijn rendement bestaat toch vooral uit een paar goede wedstrijden. Te veel wedstrijden was hij volledig onzichtbaar. Ook zal hij in het buitenland veel sneller moeten handelen en in combinatie met het verschil in tempo vraag ik me af of hij dat uberhaupt aan kan.

Vooral niet luisteren en je carriã¨re kapot laten maken door Raiola, alle jonge spelers die hij vroeg naar het buitenland brengt zijn mislukt dus is het heel erg verstandig om naar hem te luisteren

18 mei 2018 om 13:25

Ja, die mislukkelingen rentenieren inderdaad op hun 23e ergens in de zon, wat een stelletje koekebakkers zijn dat!

Ik snap dat Ajax liever geen geld misloopt, maar een principezaak is hier best op zijn plaats. Een jongen uit eigen jeugd die het clublogo kust en beweert voor 160 miljoen weg te willen over een paar jaar, moet drie maanden later niet gaan draaien en bovendien 'zijn' Ajax zwart gaan maken met nota bene het verwijt dat Ajax hem voor veel geld wil verkopen. Dat hij eens ter sprake is gekomen tijdens onderhandelingsgesprekken met Tottenham is totaal geen argument om uberhaupt boos te worden en een vertrekwens te hebben.

Ajax kan twee dingen doen: een belachelijk hoge prijs hanteren en hem veel te duur in de markt zetten, met een kans dat een gefrustreerde Kluivert een heel jaar kan gaan banken bij de beloften tot hij volgend jaar gratis de deur uitloopt. Of hem juist voor een spotprijsje wegzetten, bij juist geen absolute topclub. Het eerste maakt een krachtig statement waarin duidelijk wordt dat Ajax zich niet laat chanteren. Met het tweede geeft de club te kennen dat presteren loont, dwarsliggen het tegendeel. Liever zie ik een snotjong als Kluivert volgend jaar ploeteren bij Huddersfield Town of Stade Rennes dan banken bij Manchester City of Liverpool.

19 mei 2018 om 10:03

Wat een misgunst joh. Als hij dan toch gaat, wat maakt het jou nou uit bij welke club hij terechtkomt en op de bank komt te zitten. Hopen dat iemand mislukt bij zijn volgende club, zielig als je het mij vraagt.

21 mei 2018 om 21:40

ik kan je inderdaad zeggen dat ik verwaande portretten als Kluivert, die na alles wat ze aan hun club te danken hebben, die vereniging te kakken zetten. Zeker als je met zo'n vertrekwens ook nog in de slachtofferrol kruipt. Als je zo disrespectvol en zo weinig loyaliteit hebt, hoop ik inderdaad dat zo'n jongen een voorbeeld van hoe het niet moet of zal lukken voor de talenten na hem. Bij Labyad en Bakkali had ik hetzelfde, ronduit schandalig hoe die zich hebben opgesteld naar in hun geval Psv. En die kregen het terecht op hun bord.

snap het probleem niet verkoop deze jongen gewoon voor die 40 miljoen die 8 mil die raiola wil ontvangen moet kluivert hem maar betalen denk dat ajax verder niks met deze man te maken heeft zoniet dan gewoon contrakt uit zitten en bij niet mee werken lekker op de bank zoals bij alle andere spelers gebeurd. vraag me trouwens af wat een contrakt nog voor zin heeft.begint meer op mensen handel te lijken.maar eens kijken of bestuur van ajax ballen heeft en hun poot stijf houd contrakt is contrakt

Jongens, laten we ons niet zo druk maken. Volgens mij kan iedereen toch wel zien dat dit helemaal niet zo een groot talent is? Het hoogst haalbare wat hij heeft gedaan is een hattrick tegen Roda JC. Ge-wel-dig zeg. Ik heb liever Labyad dan Kluivert in mijn team.

Die jongens zien geld en dat is hun goed recht. Maar neem nou eens een voorbeeld aan Eriksen en Suarez: geleidelijk naar de top. Je ziet dat dat toch op termijn het meeste oplevert (financieel en sportief)

als die slim is kijk ie naar Memphis hoe dat is gegaan. van Psv naar Manu (topclub) speelt nu bij Lyon. Speelt niet onaardig daar. Blijf aub bij Ajax de komende 2jaar, wordt daar 2x kampioen en kijk dan verder. zo help je jezelf en Ajax naar de Top! en anders laat hem lekker gaan, zodat hij de bank warm houd bij een Topclub

Wat een verhalen weer. Ik vind het heel leuk om te lezen wat een speler als Kluivert allemaal te zeggen heeft aangezien dit niet een getrainde reactie is, maar ik vind zijn keuzes toch echt belabberd. Ik hoef niet uit te leggen aan iedereen dat Kluivert maar een handjevol goede wedstrijden heeft gespeeld, maar toch denkt Justin dat hij al recht heeft op het hoogste salaris van Ajax (en wellicht de Eredivisie).

Dat hij het zich kwalijk neemt dat Ajax tijdens de onderhandelingen van Sanchez met Tottenham ook heeft gepraat over een eventuele transfer van hemzelf, dat kan ik opzich nog wel begrijpen. Uiteindelijk is er niet gebeurt en moet je gewoon doorgaan.

Zijn argument dat Ajax alleen wilt verlengen met Kluivert voor het geld vind ik ook een rare. Is dit raar dan, Justin? Voetbalclubs hebben geld nodig om te overleven, en om zoveel mogelijk geld binnen te halen voor zijn spelers heeft een club het liefst lange contracten. Dit betekent niet dat zij alleen aan geld denken, maar zo verzilveren ze ook jouw services voor de komende jaren.

Dan zegt hij zelf dat hij alleen aan voetbal denkt, maar tegelijkertijd wordt er wel een monster salaris gevraagd. Ik kan er mee leven dat jij weg wilt Justin, ik kan het ook accepteren en waarderen dat spelers een hoger salaris willen en veel geld willen verdienen. Maar kom niet met onzin aanzetten dat jij alleen aan voetbal denkt.

Ik vind het wel goed dat Kluivert de pot even open trekt bij Ajax. Tuurlijk, het beste voor hem is dat hij blijft. Maar je merkt aan alles dat Ajax echt een business is. Er moet geld in het laatje komen. Geld boven sportieve prestaties. Voorrondes Europa League lijkt voor de club meer dan voldoende, plekkie 2 ook, als we maar 30/40/50 miljoen op de bank kunnen schrijven en middelmatige Eredivisie spelers er voor terug kunnen halen.

Irritant, bijdehand, noem alles maar op en ik ben het er ook mee eens, maar ik vind het vooral jammer dat hij vertrekt. De linkerkant werd met de week beter, had er wel vertrouwen in dat het in het komende seizoen nog beter en totaal niet meer saai zou worden.

Kluivert en Raiola willen meer salaris en dat is hun goed recht om daarover te kunnen onderhandelen en een beslissing te nemen. Ajax wilt bij verkoop van kluivert het maximale transfersom dat te winnen valt (40 a 50)mil denk ik en wil verlengen met kluivert om zijn transferwaarde omhoog te gooien. Hoezo mag kluivert dan niet vragen om een royaal verbeterde salaris zeker tov de transfersom die in het vooruitzicht ligt van Ajax. Ajax houdt te veel vast aan het principe dat een eigen jeugdspeler geen groot salaris kan verdienen.Ookal is kluivert een nog piepjonge jeugdproduct en heeft hij daar swerelds beste opleiding genoten. De KNVB heeft een bedrag aan opleidingskosten van een bvo vastgesteld op 12.000eu per jaar. Nou laten we zeggen dat het bij elite opleiding van Ajax het dubbele is. Reken maar uit wat voor winst Ajax alsnog heeft. Kluivert kiest voor zichzelf en das hem goed recht!!

Haha alles is zo negatief en de media smult ervan en de rest van NL ook want stiekem is iedereen bang dat ze een keer verstandig zijn in amsterdam. Dit soort zaken hoort erbij, ajax en kluivert hebben hun zichzelf op de 1e plek.. Maar kluivert moet hier niet gaan lopen zwetsen met zijn minotje in ze ass.. 3 maanden geleden wilde die nog weg pas over een paar jaar voor 160 miljoen bla bla bla.. Nu mino je voed met allerlei troep verander je van dag naar nacht..

Ajax moet hier juist gebruik van maken, boeman zijn ze sowieso altijd, spijkers met koppen slaan.. wie weg wil tot ziens.. ajax en de supporters hebben kluivert niet nodig, elke speler, trainer, directeuren in welke functie dan ook zijn passanten alsof de supporters om geld geven meneer Kluivertje? Nee die betalen belachelijke prijzen voor 1 leuke actie van jou.. Van mij had je alles over de club mogen zeggen, maar dat ene stukje over de supporters en dat je het wel goed had... nee nee nee.. of super goedkoop verkopen naar een kutclub of superduur naar een manc maar niet meer dwarszitten, niet verlengen niks mocht er niks komen lekker naar op de tribune..

zijn pa is nog steeds mijn favo ajax speler aller tijden.. helaas zal ik justin zijn shirtje niet naast die van ze pa kunnen hangen, ja zonder betekenis en niet met een succesje want je hebt nog niks bereikt man. Luister gewoon naar je pa, die scoorde de winnende op zijn 18e in de CL finale jij kan ajax niet eens helpen tegen Psv..

Als je hart voor een bepaalde club hebt, dan ga je proberen de kar te trekken! Wat een onzin dat je pas wil presteren als alle randzaken zijn zoals meneer dat wil hebben.
Clubliefde is dat het je aan het hart gaat als de boel niet loopt en alles weer op de rails wil hebben en niet voor de foto's het logo gaat kussen... Zo slap

En dan brengt raiola je na inter of Everton .omdat de trainer je wilt.maar daar wisselen ze om de 3 maanden van trainer en word je verhuurd aan genoa of swansea

Tsja, drie trainers in een jaar tijd, allen met steeds een andere visie, dus steeds opnieuw beginnen. Keizer ontslaan die het drama met de groep heeft doorgemaakt, zo een band met ze heeft ontwikkeld, en dan ontslaan als het eindelijk wat begint te lopen. En dan weer een nieuwe trainer die niet lekker in de groep ligt.

Gewoon puur visieloos wanbeleid, paniekvoetbal, machtsspelletjes, ego en eigenbelang, en vriendjespolitiek. Ajax is weer helemaal terug bij af.

Spelers zien dat wanbeleid en dat achterbakse handelen van Ajax ook, krijgen minder binding met de club, en zien minder sportief perspectief. Als zelfs Van de Beek niet meer enthousiast is om te blijven en eventueel al zou willen vertrekken, dan zegt dat veel.

Best logisch om je vaders advies te volgen. Een persoon wiens enige interesse her beste voor Justin is ipv geld met Raiola. Wat is het een rat!

Ik geef Justin groot gelijk. Kijk errst maar eens wat er gaat gebeuren. Laat Ajax kluibert maar overtuigen van hun ambities. Kluivert heeft zelf toch gezegd dat hij hoopt voor 70mil verkocht te worden; dan ga je echt wel verlengen, hij wil alleen wel zien dat Ajax CL gaat halen. Daar zal veel aan liggen. Ook is hij brnieuwd of Ajax niet weer al zijn sterkhouders gaat verkopen. Hij hoeft niet perse weg denk ik

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren