Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Zoeken een spits, maar gaan niet kopen om het kopen’

Laatste update:

Door het vertrek van Richairo Zivkovic en Kolbeinn Sigthórsson heeft trainer Frank de Boer van Ajax nog maar één echte spits: Arek Milik. De oefenmeester geeft via de officiële kanalen van de Amsterdammers te kennen dat er mogelijk nog een nieuwe spits komt. “Maar we gaan niet kopen om het kopen”, waarschuwt De Boer.

/

“Maar we zijn wel op zoek naar een spits. Het is alleen niet makkelijk. Stel dat Milik wegvalt, dan mis je een échte spits. Anwar El Ghazi kan er spelen, Davy Klaassen kan dat, maar het is niet ideaal. Als er een speler is die echt een toegevoegde waarde heeft, dan gaan we hem halen. Anders gaan we het met deze groep doen”, klinkt het.

De Boer wil voor komend seizoen zien dat er vaker spelers in het strafschopgebied komen. Het mag niet meer gebeuren dat een buitenspeler een voorzet geeft, maar dat er niemand voor de goal staat. “ Daarnaast willen we natuurlijk de beker winnen en kampioen worden. Het allerbelangrijkste is nu echter het halen van de Champions League. Dat gaat nog een hels karwei worden.”

Ajax heeft nog een spits nodig

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Verstandig, in het verleden al genoeg middelmaat gezien op die positie.

3 juli 2015 om 12:22

Denk dat de boer dit alleen maar zegt, om geen gezeik van media en supporters te krijgen. Er komt echt geen spits. Waarom ga je zivkovic verhuren, om vervolgens een anderer spits als backup te kopen.

3 juli 2015 om 12:44

zivkovic gaat na zijn periode bij willem 2 zijn laatste kans krijgen (waarschijnlijk wel met een andere trainer en dat zal eerder positief zijn)

fisher kan ook in de spits alleen die kan niet koppen, ik zou zelf gewoon een ervaren pinchhitter halen zoals bijvoorbeeld pizzaro..iemand die geen problemen heeft om regelmatig te banken maar er zeker zal staan wanneer het nodig is

3 juli 2015 om 12:47

Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat er nog een nieuwe spits komt. En over Zivkovic, die moet minuten gaan maken. Sporadisch spelend als tweede spits of elke week in de Jupiler zal zijn ontwikkeling in de weg staan.

3 juli 2015 om 13:03

Haha. Pizarro als back-up. Die gast is 3 x beter dan Millik.

3 juli 2015 om 13:10

Denk inderdaad niet dat er iets gekocht gaat worden. Spits huren lijkt me een uitstekende optie. Laat volgend jaar Milik en Zivkovic het maar uitvechten

3 juli 2015 om 12:22

Verstandig? Ik vind het compleet belachelijk! Ajax heeft op dit moment gewoon Geen tweede spits. Stel dat er wat met Milik gebeurt of dat hij uit vorm raakt, dan ben je aangewezen op een gelegenheidspits.

Dit kan toch niet bij een club als Ajax.. Sorry hoor, dan ben je echt onbekwaam.

3 juli 2015 om 12:51

Ja, maar het punt dat gemaakt wordt is dat er geen middelmaat gehaald gaat worden. Alleen een directe versterking. Dus geen Sigthorssons, Bulykins of Hoesens meer aantrekken. Op dat punt ben ik het met de Boer eens dat het beter is om het dan te doen met de selectie die je nu hebt.

3 juli 2015 om 12:56

wat maak je je druk? het is net Juli....die spits komt echt wel

3 juli 2015 om 12:56

type klose moeten ze hebben, oude spits rond de 32/33 die niet erg vind op de bank te zitten en genoegen neemt met 10minute

3 juli 2015 om 13:00

Klopt. Ze hebben ook naar Janko gekeken.

3 juli 2015 om 13:02

Ja, dat zou ideaal zijn voor komend jaar. Maar welke topper heeft interesse om bij Ajax te komen (banken), daar waar hij waarschijnlijk ergens anders het dubbele kan verdienen.

3 juli 2015 om 13:02

Een directe versterking? Waar haal je dat vandaan?

De Boer geeft aan dat het om een toegevoegde waarde moet gaan. En een toegevoegde waarde van een echte tweede spits ten opzichte van geen echte tweede spits is altijd een toegevoegde waarde. Al is het maar dat je het spelsysteem minimaal aan hoeft te passen wanneer Milik geblesseerd raakt..

Daarbij, wat is er mis met nog een spits als Bulykin? Ik zou tekenen voor een spits die hetzelfde brengt als Bulykin toen deed. Hij legde ze vaak zat in het mandje wanneer het nodig was. Zo'n back up erbij hebben, zou erg fijn zijn.

3 juli 2015 om 18:41

Malki

3 juli 2015 om 12:25

Klopt het moet niet kopen om het kopen zijn.

Maar ze wisten vorig seizoen al dat Sigthorsson niet de toekomstige spits van Ajax zou zijn. Dan mag je toch aannemen dat de scouts aan het werk gezet zijn om een spits te halen.
Als je midden in de voorbereiding nog moet beginnen met je wensenlijstje, dan komt dat heel onprofessioneel over.

Zeker als het uiterst matige vorige seizoen vergeten moet worden. Dan heb je normaliter je huiswerk tijdig gedaan !

Tot die tijd Vd Hoorn de backup-spits wellicht ??

3 juli 2015 om 12:35

Hahahaha!!!

Dat was een grap, toch?

3 juli 2015 om 13:00

Daar maak je een punt. Maar ik denk dat ze ervoor kiezen om het zeker tot de winterstop met deze selectie te bekijken. Volgend seizoen zal Zivkovic zeer waarschijnlijk bij de selectie worden gevoegd dus dan is het zonde om nu veel geld neer te tellen voor een nieuwe spits. En middelmaat hoort niet bij Ajax. Dan liever Klaassen als back-up spits, heeft al vaker in de punt gespeeld dus dat zou ik een aardige tweede spits vinden. Voordeel daarvan zou kunnen zijn dat Bazoer en Sinkgraven ook samen op het middenveld spelen.

3 juli 2015 om 13:07

Overmars had misschien wel zijn lijstje klaarliggen, maar als de RvC en nieuwe commissie (inclusief Ling) eerst Sigi verkocht willen hebben en dat (helaas) nu pas gebeurt is... Dan is dit niet heel gek.. Daarbij waren die opties wellicht Van der Vaart en Babel (babel is verzonnen, maar oké..), maar die zijn nu naar andere clubs...

Het is onprofessioneel wanneer Ajax enkele dagen voor het sluiten van de transferdeadline of na (uitschakeling in) de voorronde Champions League ineens met een (goede of minder goede) spits op de proppen komt die nu ook al haalbaar was..

3 juli 2015 om 14:19

Voormalig topscorer Bjorn Vlemincxs geen optie? Legt ze er toch makkelijk in in Nederland. Hoeft niet te wennen aan het ajax spelletje en staat er direct!

3 juli 2015 om 18:11

Er komt niemand. Duidelijk weer. Overmars haalt alleen maar middelmaat. Niet alleen op die positie.
Heel stoer hoor ik overmars nog zeggen na het afzeggen van VD Vaart dat er een plan B en Plan C was. Wat een leugens weer. De man is compleet inkapabel.

"als er een speler is die echt een toegevoegde waarde heeft, dan gaan we hem halen. Anders gaan we het met deze groep doen”, klinkt het. "
Je kan toch niet het seizoen in gaan met 1 spits? Hoop toch wel dat ze zo slim zijn er nog 1 bij te halen..

3 juli 2015 om 11:55

Fisher en El Ghazi zullen als back-up spits gebruikt worden. Zie het Klaassen ook nog doen eventueel.

3 juli 2015 om 12:39

Klaassen is niet echt de ideale spits. Fischer zie ik eigenlijk het liefst in de spits, is nog beter dan Milik. Met een aanval van El Ghazi, Fischer en Kishna heb je een levensgevaarlijke jonge aanval.

3 juli 2015 om 13:06

Mee eens en als je dan Milik als wissel heb, kan je een zeer leuke aanval opstellen.

3 juli 2015 om 15:08

Dat is inderdaad een levensgevaarlijk jonge aanval. Ik meen dat er juist gezocht wordt naar ervaring voorin..

'als er een speler is die echt een toegevoegde waarde heeft, dan gaan we hem halen'.
Ben benieuwd. Er zijn genoeg spelers die wat kunnen toevoegen aan dit Ajax. Ze moeten enkel de scouting eens aan het werk zetten.

3 juli 2015 om 11:58

Fischer, el ghazi en klaassen kunnen ook nog in de spits spelen, zelfs schone zou nog kunnen

3 juli 2015 om 12:05

Dan heb je niet opgelet afgelopen seizoen, Schone in de spits was nou juist geen succes!

Fischer lijkt me de meest aangewezen man om die plek op te vullen, die speelde daar einde van afgelopen seizoen ook prima en El Ghazi zou een goede tweede zijn, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar een aankoop!

3 juli 2015 om 12:19

Maar dat moet je als Ajax zijnde toch ook helemaal niet willen... Een PEC zou zich dat kunnen veroorloven maar Ajax moet toch gewoon een supertalent zien te halen (of een gevestigde naam in de eredivisie) die een killersinstinct heeft en die dan 25 doelpunten kan maken. Kom je veel verder mee! Als ze zeggen dat zoiets niet haalbaar is en ze uiteindelijk toch zo van start gaan in de eredivisie zou ik me als scout zijnde diep en diep schamen!

3 juli 2015 om 12:20

Daarom zeg ik ook 'zou nog kunnen', als 5e optie achter de daarvoor 3 genoemden en Milik. Ik ben het met je eens dat het geen succes was, maar de kans dat het nodig is, is erg klein.

3 juli 2015 om 12:25

@voetbal Schoen
Jij hebt ook niet opgelet. Hij zegt namelijk nergens dat het een succes was. Hij zegt alleen dat Schöne ook een optie is.

Het lijkt me duidelijk dat er een spits bij moet komen, aangezien de huidige backup spelers voor die positie het al druk genoeg hebben om zich te manifesteren en te groeien op hun natuurlijke positie.
Hopelijk komen Frank en Marc niet met een statische spits, want dat is nou juist wat we niet nodig hebben..

3 juli 2015 om 12:40

@apyrog
Echt totale onzin, ze hebben het met Schone geprobeerd en dat werkte niet, dus hij is ook geen optie meer voor die plek!

3 juli 2015 om 13:09

@ Apyrog

Een bonkige spits zoals Bulykin zou ik anders graag weer erbij hebben. Hij maakte in zijn periode bij Ajax ook belangrijke doelpunten. Zo'n oude, gelouterde spits kan in de Eredivisie voor Ajax zeker een meerwaarde zijn.

3 juli 2015 om 13:30

@apyroG

Hij had ook diederik boer kunnen noemen. Dus het maakt niet uit of je wel of niet opgelet hebt. Het is geen optie.

3 juli 2015 om 15:04

@de toekomst
Daarom zie ik graag Cardozo komen, een man met internationale ervaring die in zijn tijd bij Benfica heeft aangetoond een killer te zijn, ook op het aller hoogste niveau!

3 juli 2015 om 11:59

Het is toch ook logisch om niet een spits te gaan kopen die minder is dan Klaassen, Fisscher of El Ghazi in de spits. Hij moet in ieder geval beter zijn op die positie dan deze jongens.
Als je die speler niet kan vinden, dan heb je met Menig, Kishna, Fischer, El Ghazi, Klaassen, Muric, Schone en El Azzouzi genoeg spelers die het dan maar op moeten pakken voorin.

3 juli 2015 om 12:07

Daarom zegt hij alleen alsvhet toegevoegde waarde aan het team heeft.

3 juli 2015 om 12:10

Bedankt voor je bevestiging, dat zeg ik toch ook.

Logisch en zeker met zo n druk seizoen.
Ben zeer benieuwd hoe Milik het nu ga doen.
Hij heeft geen concurrentie Heeft ook een jaar eredivisie ervaring dus mag wel wat van verwacht worden.

Ben ook wat voor type er gezocht word.

3 juli 2015 om 13:12

Ze hebben het over een echte spits, dus het zal wel niet gaan om een spits die over het veld zwerft of zo maar iemand die bijna altijd in de spits te vinden is loerend op een goaltje. Als ze de spitspostie anders ingevuld wilde hebben, hadden ze wel een van de genoemde spelers omgeschoold..

3 juli 2015 om 13:37

Ik snap niet zo goed waar het probleem zit.
Wil ajax de volgende stap maken moeten ze investeren.
Geef eens wat meer uit aan een goede spits . Waarvan je bijna zeker weet dat die er meer dan 20 inschiet.waarom al die miljoenen op de bank houden.

Ik snap wel dat je niet 6 dure spelers wil kopen maar wil je de volgende stap maken zal je toch een keer moeten.

3 juli 2015 om 13:51

Daar ben ik het mee eens. Ajax moet een keer investeren om een stap vooruit te zetten en nu lijkt een goed moment, omdat er nauwelijks spelers lijken te vertrekken en de selectie zelf al redelijk vol zit met talentvolle spelers. Ik ben het dus zeker met je eens.

Ik vraag mij alleen af of Overmars een spits gaat halen die jij wil zien komen. Ik heb het gevoel dat Milik gezien wordt als de spits die jij omschrijft en ze op zoek zijn naar een reservespits zoals Bulykin (ervaren, makkelijk scorend).

Overmars wil de knip wel trekken, maar wordt tegengewerkt. Ik las dat hij via zijn netwerk een spits wou kopen van rond de 10 miljoen, echter mocht hij hooguit 6 miljoen uitgeven en alleen als Sigthorsson verkocht zou worden. Dit laatste is inmiddels het geval, dus ben benieuwd.

3 juli 2015 om 12:02

Overmars wil de knip trekken? Bron?

3 juli 2015 om 12:11

Mentalist.

"frank de Boer en Marc Overmars hopen de selectie van Ajax snel rond te hebben en waar nodig te versterken, dit met het oog op de voorrondes van de Champions League. Het tweetal wordt echter teruggefloten door de Raad van Commissarissen.

Marc Overmars zou Ajax graag een gelouterde spits bezorgen, zo schrijft Simon Zwartkruis in de Voetbal International. Overmars hoopte tien miljoen euro te kunnen besteden aan een nieuwe spits, maar moet van de raad van commissarissen in een goedkoper segment zoeken.

Daarnaast moet Overmars eerst Kolbeinn Sigthorsson verkopen voordat hij een nieuwe spits mag aantrekken. De RvC vindt na de recente aankopen van Daley Sinkgraven (7,5 miljoen) en Nemanja Gudelj (6 miljoen) een nog duurdere spits geen optie. Dus is Overmars beperkt in zijn spitsenjacht, zo schrijft Zwartkruis."

3 juli 2015 om 12:13

Stond in de vi.

3 juli 2015 om 12:19

Overmars heeft dus zijn eigen glazen ingegooid met goedkoop is duurkoop spelers in het verleden, en wil nu op een spending spree. Dat had ik ook niet gepikt als RVC. Terecht dat hij wordt teruggefloten.

3 juli 2015 om 12:33

Mentalist. Hmmm.. hij wordt in zoverre tetuggefloten dat hij een goedkopere optie mag gaan halen als spits. En dan kom je weer op het punt goedkoop is duurkoop uit, dus in principe werkt de RvC daar nu aan mee

3 juli 2015 om 12:41

Tja, maar hij krijgt hier veel commentaar dat hij de knip eens moet trekken, maar dat hij niet alleen deze beslissing maakt. Dat punt wou ik even duidelijk maken.

3 juli 2015 om 13:02

Goedkoop is niet duurkoop als je fatsoenlijke scouts hebt en dus niet afhankelijk bent van bord op schoot-scouten en makelaars die van alles aanbieden. Een tweede soort Milik scouten moet je dan.

3 juli 2015 om 13:04

Nouja dat valt goed te begrijpen vind ik. Overmars wil op voorhand al de garantie voor 10 miljoen. In mijn beleving kom je eerst met namen, ga je de prijs peilen en vraag je de RVC dan om geld. Dan heb je ook gelijk argumenten. Je zoekt een spits die bij het elftal past, en niet voor 10 miljoen. Het is allemaal context. 10 miljoen kan een prima prijs zijn maar ook verspild geld. Kan heel goed begrijpen dat de RVC niet zonder meer toestemming geeft om zulke bedragen uit te geven.

3 juli 2015 om 13:21

Voor 10 miljoen zit je in de categorie spelers als Oulare (club Brugge), Cardozo, Dzyuba, Bendtner... Het is lulllig, maar ik verwacht er geen een uit deze categorie... Ik verwacht eerder een soort van Bulykin.. En als de spits net zo presteert als Bulykin deed, kan ik daar nog best mee leven.

3 juli 2015 om 14:03

Wie legt er nou 10 miljoen neer voor bendtner of oulare? Cardozo is transfervrij. Voor 10 miljoen zit je eerder in de categorie Mitrovic, Drmic, Ghilas etc.

3 juli 2015 om 16:28

Dat zou een domme tijdsinvestering zijn. Lukraak spelers gaan scouten zonder dat je je budget weet slaat natuurlijk nergens op. Het is compleet logisch dat je eerst kijkt wat er uitgegeven kan/mag worden om vervolgens op zoek te gaan naar een speler die in de categorie past.

4 juli 2015 om 18:38

Oneens polop. Je hebt toch eerst een lijstje met spelers? Waar is die 10 miljoen van overmars op gebaseerd? Zoals ik zei heb je spelers die voor 10 miljoen een topaankoop zijn maar ook andersom. Jij vind het nutteloos tijdverdrijf, ik vind het de taak van een TD. Eerst je lijst klaar en dan geld vragen.

6 juli 2015 om 12:44

Waarom het een zinloze tijdsinvestering lijkt me logisch. Zomaar een lijstje maken bestaat niet. Daar gaat, als het goed is, een hoop scouting, etc aan vooraf. Inden daarna blijkt dat zo'n speler helemaal niet haalbaar is vanwege het vrijgestelde budget dan zijn de tijd en kosten die daar ingestoken voor niets geweest. Er is, buiten de happy few waarvoor geld geen belemmering is, geen enkele club die zo werkt. Dat is simpelweg qua geld en tijd helemaal niet mogelijk. Een belangrijk punt voor elke technisch directeur bij het samenstellen van een lijst is juist uiteraard de geraamde kosten (transfer+salaris) voor het aantrekken van die spelers.

3 juli 2015 om 12:08

Waarom zou Overmars 10 miljoen aan een spits willen uitgeven als hij met Milik afgelopen jaar een prima eerste spits heeft gehaald voor 2,3 miljoen?

En waar jij op doelt is het feit dat Overmars de opdracht heeft gekregen om eerst spelers te verkopen/verhuren, omdat de RvC van mening is dat er teveel contractspelers zijn, een heel logische opmerking als je het mij vraagt!

Dat Overmars eindelijk bereidt is om te investeren zou ook eens tijd worden zeg, Duarte, van der Hoorn, Viergever en Zimling hebben Ajax geen van allen beter gemaakt en bij de meeste aankopen riepen veel fans al dat Ajax het niet moest doen!

Met Sinkgraven en Gudelj is er echter al geinvesteerd, Heitinga is transfervrij opgepikt en Dijks heeft niet superveel gekost, dus nu is er toch echt geen reden om ineens 10 miljoen aan een spits uit te geven!

3 juli 2015 om 12:11

RVC vond dat er teveel dure spelers onder contract stonden. Ajax is juist het aantal contractspelers aan het uitbreiden om gevalletjes Mink Peeters tegen te gaan. Voor het eerst in weet ik het hoelang worden er ook aan 16 jarige al contracten gegeven, om er voor te zorgen dat ze niet gratis de deur uitlopen.

3 juli 2015 om 12:42

Met Milik heb je 1 spits, en hij heeft mij tot dusverre nog niet kunnen overtuigen dat ik denk 'ja, dit is de spits die er 25 in gaat schoppen'. Verder is het niet verkeerd als je de posities dubbel bezet hebt. Blessures, schorsingen, vermoeidheid, allemaal dingen die ervoor kunnen zorgen dat je krap in je spelers komt te zitten en dat kan punten kosten.

3 juli 2015 om 15:08

Milik heeft in 21 eredivisie wedstrijden gespeeld, niet allemaal als basis speler en is ook wel eens voortijdig naar de kant gehaald! Toch heeft hij 11 goals gemaakt, dat is niet slecht!

Verder heeft hij in totaal 34 wedstrijden voor Ajax gespeeld en 23 goals gemaakt, daar zit ook die ene beker wedstrijd bij waarin hij 6x scoorde, maar dan nog, dat zijn absoluut geen slechte cijfers voor iemand die niet eens alles heeft gespeeld en nog moest knokken voor het vertrouwen van de trainer.

In mijn ogen is Milik absoluut wel een speler die 25 goals kan gaan maken en door een ervaren man als Cardozo erbij te halen denk ik dat hij alleen maar een betere spits kan worden die net de fijne kneepjes van Cardozo kan leren!

Wel opvallend dat er nu niet meer wordt gesproken over het profiel van de spits. Eerst moest en zou er een ervaren man in de voorhoede bijkomen en was vd Vaart in beeld. Nu is Heitinga aangetrokken en rept niemand meer over een ervaren spits. Toch zou het naar mijn mening niet verkeerd zijn om een ervaren kerel aan te trekken die al het nodige mee heeft gemaakt in Europa. Maar dan moet hij wel een meerwaarde en topfit zijn; geen Urzaiz bijvoorbeeld liever een Pantelic.

Als je op zoekt bent, koop je toch sowieso niet om te kopen of ben ik nu gek?

3 juli 2015 om 11:59

Mwoah, als je op zoek bent en je ziet dat Kramer bijvoorbeeld te koop is en je besluit hem op de laatste dag maar te halen, omdat je graag een spits wil hebben, dan koop je inderdaad om te kopen. Het gaat er om dat de spits wat moet toevoegen aan Ajax, en niet dat er lukraak een speler wordt gekocht die toevallig in de punt van de aanval speelt.

Lekker beleid daar in Amsterdam, je verhuurt de meest talentvolle spits van Nederland, om vervolgens op zoek te gaan naar een spits. Ergens ontgaat mij de logica.

3 juli 2015 om 11:59

Grunniger. Tsja, het was vooral niet handig om zivko vorig jaar een heel jaar in jong Ajax te laten spelen. Maar om zo'n jongen als bankzitter te hebben, terwijl hij veel moet spelen dit seizoen, dat is ook niet handig.

3 juli 2015 om 13:25

Niet handig? Zivkovic heeft daar echt wel voordeel van gehad.. Hij had nog nooit een heel seizoen in de benen. Dat hij dat nu al wel heeft, terwijl hij nog steeds ontzettend jong is, is een groot voordeel. Hij gaat komend seizoen waarschijnlijk een heel seizoen spelen op een hoger niveau, weer een vooruitgang dus..

Ik begrijp niet dat mensen zeggen dat Zivkovic zelf of Ajax met Zivkovic verkeerd bezig is, want die jongen loopt ontzettend veel voor op zijn leeftijdsgenoten...

3 juli 2015 om 14:44

Nog nooit een heel seizoen in de benen voor vorig seizoen? In zijn seizoen bij Groningen had hij meer minuten gemaakt dan vorig jaar bij Ajax. Grootste onzin dus.

3 juli 2015 om 17:22

DeToekomst. Dat is onzin natuurlijk. Een jaar terug verhuren bij Groningen zou waarschijnlijk een heel jaar basis op eredivisie niveau geweest zijn vorig jaar. En dat zou toch echt meer opgeleverd hebben dan een heel jaar in het 2e bij Ajax spelen. Ik vond het in eerste instantie ook verstandig, omdat ik had verwacht dat ze zivkovic in de tweede seizoenshelft veel meer bij het eerste zouden gaan betrekken. Dat is helaas niet gebeurd (zelfs niet toen schone spits ging spelen) en dus is het niet echt handig geweest om hem een jaar in het tweede te laten spelen inderdaad.

3 juli 2015 om 12:00

Een talentvolle spits die niet als eerste spits wordt gebruikt, kan je beter ergens plaatsen waar die dat wel is. Bij Willem 2 zal hij eerste spits worden en hopen dat hij maar bewijst dat het fout was hem te verhuren/

3 juli 2015 om 12:04

Dus zoeken ze een spits die op dit moment beter is dan Zivkovic. Niet zo vreemd dus. Als Zivkovic er klaar voor was geweest hadden ze hem ook niet verhuurd. Nu mag hij 35 wedstrijden spelen bij Willem 2 (grotendeels 90min) anders had hij 20 bij Ajax gespeeld met max een half uur als invaller. Dus volkomen logisch wat Ajax hier doet.

3 juli 2015 om 12:29

Je hebt gelijk wat betreft Zivkovic denk ik, maar ik denk juist niet dat ze een spits zoeken die beter is dan Zivkovic, maar een meer ervaren spits die als back up kan fungeren. Zivkovic had misschien nu back-up kunnen zijn van Milik, maar je wilt zo'n jongen met talent niet de bank laten verwarmen en je zoekt ervaring, dus kun je beter iemand anders zoeken.

3 juli 2015 om 12:58

Ja precies. Ik bedoel met beter zijn dat die spits er nu al staat en belangrijk kan zijn. Zivkovic is nu niet goed genoeg als back up, daarnaast moet hij nu minuten maken en kan hij volgend seizoen vaste basisspeler worden.

3 juli 2015 om 13:28

Volgend jaar vaste basisspeler?? Dat is zeer ambitieus... Ik houd daar geen rekening mee. Kijk hoe jong Zivkovic nog is.. Hij heeft het talent om geregeld minuten te kunnen maken volgend seizoen, maar wellicht is een volgende verhuurperiode aan bijvoorbeeld een AZ of Twente wel een beter idee. Zeker als Milik zich komend seizoen ontpopt tot de absolute eerste keus op die positie..

3 juli 2015 om 13:35

@De Toekomst

Ja met oog op Milik zal het lastig worden om vaste basisspeler te zijn, want ik denk dat Milik ook de potentie heeft om een topper te worden. Wie weet hoe goed hij zich dit seizoen ontwikkelt bij Willem II. Maar zo'n jongen hoort nu inderdaad wekelijks te spelen en als hij volgend seizoen nog niet klaar is voor de basis bij Ajax dan inderdaad naar en subtopper in de Eredivisie verhuren.

Mag toch hopen dat er nog wel een echte centrumspits bij komt. Met Milik alleen red je het niet een heel seizoen en El Ghazi + Klaassen moet je gewoon lekker op hun eigen positie houden.

Ik zou niet zomaar een spits kunnen opnoemen die perfect bij ajax past... Gaat hij voor een jonge spits of iemand met wat meer bagage??

Hopenlijk halen ze cl. Is goed voor het nederlands voetbal. Helaas krijgt mijn clubje dan iets minder. Maar het Nederlandse voetbal staat altijd op 1.

dit bevestigd eigenlijk mijn idee over ajax. Hun scouting is waardeloos. Als topclub zijnde moet je toch minimaal 6 scoutingsrapporten hebben klaar liggen per positie. Je wist afgelopen winter al dat je een nieuwe spits nodig had ?. Opleiding is top niveau maar wat een verschil in scouting tussen psv en ajax zeg. Vind dat ajax maar eens goed dat scoutingbeleid moet reorganiseren.

3 juli 2015 om 12:07

Groot gelijk! Scouting is idd niet wat het zijn moet, helaas! Jammer ook dat er verdedigend niets meer bij komt maar goed, het is niet anders. Veel te mooi weer ook om me druk te maken :D

3 juli 2015 om 12:09

Talentvolle jeugdspelers scouten lukt ze wel alleen directe versterkingen scouten lukt blijkbaar niet meer terwijl dat in het verleden nog pareltjes opleverden (trabelsi, Maxwell, Chivu, Zlatan)

3 juli 2015 om 12:19

Ook bijvoorbeeld Zlatan en Chivu waren niet meteen pareltjes (als in directe versterkingen).

3 juli 2015 om 12:26

Heb je gelijk in! maar laat ik het zo zeggen dat zijn uiteindelijk geslaagde eerste elftal aankopen geweest. Tegenwoordig kunnen ze helaas alleen nog maar talentvolle jeugdspelers scouten

3 juli 2015 om 13:35

Slecht voorbeeld. Het eerste seizoen van Zlatan was echt een heel stuk minder dan dat van Milik. Chivu werd in heel Nederland uitgelachen vanwege de opstapeling van rode kaarten. Directe versterkingen ware de afgelopen jaren voornamelijk Huntelaar en Suarez. Die waren vanaf de eerste minuut bepalend.

3 juli 2015 om 14:06

Nou ik zou god op mn knieen danken als ze nu weer een paar van zulke spelers zouden scouten...

3 juli 2015 om 12:17

Die hadden ze ook toen, dat was Zivkovic, maar dat die minder ontwikkelde dan verwacht op gehoopt, dan wist je toen nog niet. En ze zijn wel bezig met spelers, maar die moeten wel haalbaar zijn. En scouting waardeloos noemen is ook niet heel realistisch, als je kijkt wat er wel gehaald is de afgelopen jaren wat het gewoon erg goed doet of inmiddels is doorverkocht, dat lijstje is toch aanzienlijk.

Daarnaast vind ik dat PSV scouting misschien wat veel wordt opgehemeld. Maher heeft eerst een but seizoen gehad, Schaars is nooit goed geweest, Park was matig, Tyton, Hiljemark, Van Bommel, Marcelo, Bouma, Vukovic.. Zijn echt meer dan voldoende spelers die bij lange na niet hebben gebracht wat je van ze hoopte. Elke club heeft goede en slechte aankopen, zowel psv als ajax. En liever dat ze er iets langer over doen en zeker zijn van hun zaak, dan dat ze snel handelen met een gok.

3 juli 2015 om 12:37

Vind alleen van je lijstje vukovic matig. Tyton was pech na zijn blessure. Rest was geen slechte keuze op dat moment. Schaars was gewoon een koopje... iedereen wist vorig seizoen al dat zivkovic vorig seizoen geen kans zou krijgen. Maar als je in het einde/begin van het seizoen zegt dat je een nieuwe spirs wilt met ervaring dan ga ik er tenminste vanuit dat je ook spelers scout waarvan je in ieder geval verwacht dat je die kan halen. ??????

3 juli 2015 om 12:53

Tyton was de beste keeper uit de Eredivisie toen hij naar PSV vertrok, dus zo onlogisch was dat helemaal niet.

3 juli 2015 om 13:08

Zivkovic wist zelf ook dat hij afgelopen seizoen geen kans zou krijgen, alleen zou dat dit seizoen moeten gebeuren. Nu wordt er verwacht dat hij beter minuten kan maken, dan verhuur je hem dus.
Bouma, Van Bommel en Park waren opvulling, maar geen echte toevoeging naar mijn mening, zelfde geldt eigenlijk voor al deze spelers. De beste keuze misschien op dat moment, maar niet dat je kan zeggen dat de scouting daar zo fantastisch was en bij Ajax slecht. Kijk even naar de spelers die nu spelen en dragend zijn, kijk naar de spelers die nu in buitenland spelen. Ajax had alleen Vermeer toen Steek wegging, ze kochten Cillessen en dat is nu (een van de betere) een van de beste keepers van Nederland. Gudelj is gekocht, Bazoer is een voltreffer gebleken, Serero heeft bewezen goed te kunnen spelen, Sinkgraven komt er volgens mij echt nog wel, Fischer, Kishna en El Ghazi hebben alle drie klasse en Milik is gewoon een goede spits. Deze zijn allemaal gehaald in de afgelopen 5 a 6 jaar volgens mij. Dat is toch niet vervelend scoutingswerk.

Nogmaals, elke club heeft zijn miskopen. Zowel Ajax als Psv. Dus liever alleen iets kopen als je zeker bent van meerwaarde, dan een speler kopen omdat je anders een positie niet dubbel bezet hebt. Zeker niet met El Ghazi, Klaassen en Menig achter de hand. PSV is nu heel goed bezig, maar het is niet alsof Ajax dat dramatisch doet of heeft gedaan de laatste jaren. tuurlijk zie ik graag een Cardozo komen, maar niet ten koste van alles.

Finnbogason zou fantastisch zijn .

3 juli 2015 om 12:04

Finnbogason is nog slechter dan sigthorsson. Dus ajb niet zeg.

3 juli 2015 om 12:04

Dat zou dramatisch zijn ja. Die man kan misschien nog wel minder goed meevoetballen dan sigthorsson en we weten hoe dat is uit gepakt.

3 juli 2015 om 12:07

Eerder het tegenovergestelde van fantastisch. Kost waarschijnlijk een vermogen, vraagt veel salaris, is een type sigthorsson die we net weg hebben gedaan en heeft totaal niet overtuigd in Spanje. Kan geen enkele reden noemen om hem te halen.

3 juli 2015 om 12:10

Daarnaast hield de trainer van ijsland niet voor niets vast aan sigthorsson toen finnbogason er hier tegen de 30 inlegde.

3 juli 2015 om 12:34

Dat is wel te begrijpen, Finnbogason is prima in de 16 als killer maar voegt verder echt niets toe aan een elftal. Echt geen Ajax-materiaal.

3 juli 2015 om 12:41

Zegt ook genoeg over onze competitie dat figuren zoals Afonso en Finboga er op los scoorden.

3 juli 2015 om 12:46

Vergeet Bjorn Vlemminckx en Mads Junker niet hé, haha.

3 juli 2015 om 14:19

Haha en wat denk je van Malki

nou frank,lekker bericht,weer zo,n kut seizoen zonder spits,lekker aanvallend,tikkie takkie voetbal,niet bij het doel komen.

3 juli 2015 om 12:18

Je kan ook bij Feyenoord gaan kijken of Psv.. AZ misschien, ligt nog wat meer in de buurt.
Nog geen bal geraakt en nu al klagen, onbegrijpelijk.

3 juli 2015 om 13:08

Dat is een teletekstpagina van elkaar verwijderd; geen probleem voor bovenstaande "supporter".

Waarom gaan ze alsnog niet voor Helenius dan? Als ze een paar jaar geleden nog interesse hadden kan het nu toch niet zo zijn dat hij zijn kwaliteiten verleerd is.
Bovendien is hij transfervrij las ik in een vorig artikel. Hij is bovendien goed te gebruiken als stormram omdat hij vrij lang is (verbeter me als ik fout zit), en dan heb je met Milik en hem twee type spitsen binnen je selectie.

Zie persoonlijk graag een meer ervaren persoon komen binnen de groep, Babel had ideaal geweest denk ik.

3 juli 2015 om 12:06

Helenius is ook weer een net niet speler. Leuk in denemarken maar gaat Ajax niet aan de hand nemen.

3 juli 2015 om 12:09

Bovendien heeft hij al getekend voor 2 seizoenen in Denemarken. Zie het alweer voor me dat Ajax overal te laat mee is, en het weer een heel jaar met een gelegenheidsspits moet doen als Milik weg valt. Aan de andere kant, durf dan maar El Azzouzi of Sam Hendriks door te schuiven als echte nr.9..

3 juli 2015 om 12:11

Nouja er moet wel echt wat bijkomen natuurlijk. De verwachtingen zullen na het dramaseizoen veel hoger zijn.

3 juli 2015 om 12:33

Helenius is te licht voor Ajax, dat is duidelijk. Niveau subtop, had hem wel bij ons willen zien.

Loopt er nog wat bij het tweede rond?
Overmars zal z'n hand wel weer op de knip houden.

3 juli 2015 om 12:10

Sam Hendricks en Zakaria El Azouzzi lopen in het 2 rond, maar zijn nog niet klaar voor het grote werk.

3 juli 2015 om 12:21

Wat is dit voor domme opmerking? Overmars heeft 14 miljoen uitgegeven aan 2 middenvelders. Houdt hij dan z'n hand op de knip?
Het gaat erom dat hij slim en creatief is, daar moeten we het bij Ajax van hebben. Geld uitgeven kan iedereen wel.

3 juli 2015 om 13:06

Precies. 14 miljoen in (dacht ik) een half jaar? Het is goed als een club investeert in een goede selectie, maar op dat tempo houd je het niet lang vol.

Ik zou er helemaal geen probleem mee hebben om Klaassen in de spits te zien. We hebben genoeg goede middenvelders, en een spits die een beetje inzicht heeft en kan mee voetballen lijkt me niet verkeerd. El Ghazi is ook een goede afmaker, kopsterk, en op rechtsbuiten hebben we ook alternatieven (schone bijvoorbeeld). En dan hebben we nog de jeugd natuurlijk. Geen paniekaankopen nodig dus.

Een ervaren spits lijkt me het meest wenselijk, een die op hoog niveau gespeeld heeft en in de herfst van z'n carriere het nog leuk vind om onderdeel uit te maken van een mooi project in plaats van met een vervroegd pensioen te gaan in de zandbak waar je 4x zoveel kan verdienen.

Persoonlijk zou ik Cardozo nog steeds de meest ideale man vinden, die heeft zich op topniveau bij Benfica jarenlang bewezen en is een echte goalgetter.

3 juli 2015 om 12:08

Helemaal met je eens. Cardozo is wat mij betreft ook de droomspits. Ervaring, lang, kiezelhard schot, imponerend, een positieve klootzak en er komt echt wat het veld op. Met cardozo haal je de titel binnen denk ik.

3 juli 2015 om 13:09

Toch hoop ik van niet. De geruchten gingen dat zijn salaris alleen al 2,5 miljoen per jaar was. Ik dacht ook dat hij voor een aardig bedrag naar Trabzonspor vertrok, dus gratis zal hij (tenzij transfervrij) ook niet zijn. Bovendien zal hij wel veel speeltijd gaan eisen en dat kan Milik niet echt gebruiken. En ik zie in Milik wel een toekomstige goede spits.

3 juli 2015 om 12:13

Drogba lijkt me ook wel wat!

Gewoon volop voor John GUIDETTIE gaan waarom niet een prima centrumspits ! Killer in de 16 hebben ze wel nodig bij Ajac

3 juli 2015 om 12:08

Alsjeblieft niet zeg, die over het paard getilde gozer hoef ik niet bij Ajax te hebben!

Lekker gierig daar of niet. Ze kunnen niet eens een spits halen is dat nou zo moeilijk. Je hebt 150 mil op de bank en kunt geen 10 miljoen kwijt voor een spits? We hebben het hier over Ajax. Gaat hem niet worden heb er geen vertrouwen in

3 juli 2015 om 12:07

Wie zegt dat het niet kan. Voor Sinkgraven en Gudelj is ook de knip getrokken. Een topaanvaller zou meer moeten kosten en als hij dat echt waard is zal Ajax dat betalen. Aan de andere kant welke topvoetballer van boven de 10 miljoen wil in de eredivisie spelen?

3 juli 2015 om 12:40

Het kan, maar ik heb er geen vertrouwen. Ik vind dat Ajax te veel in Nederland koopt terwijl er in het buitenland betere spelers rondlopen, kost misschien meer, maar dan heb je tenminste wat.

3 juli 2015 om 12:49

De RvC van Ajax. Dat heb je met een beurs genoteerd bedrijf. Je kunt niet zomaar investeren. En na de aankopen van Gudelj en Sinkgraven, vinden ze 10 miljoen voor een spits teveel. Maar gezien de laatste 17 competitie wedstrijden, in totaal 26 goals(incl.3 eigen goals) zijn gemaakt, lijkt me iets meer doelpunten niet overbodig.

Danny Hoesen misschien weer terug..die deed t in t systeem best aardig.

Met Alle respect maar welke spits wilt er nou naar Ajax.
de Boer staat erom bekend dat hij niet kan werken met spitsen of dat spitsen gedomed zijn om te mislukken. El Hamdoui, Zivkovic, Sigthorsson zijn wat voorbeelden.
Daarbij is het spel van Ajax niet toegepast op het spelen met een spits daarom denk ik ook dat vele spitsen wel 2x bij zichzelf te raden zullen gaan of zij dit nou moeten doen.
Wel uniek wederom moet er weer worden gehaald had dan Zivkovic gewoon gehouden want dan zit je volgend seizoen met hem als 3de spits?
Ajax moet gewoon ergens een balans vinden. Ik denk dat de huidige selectie sterk en groot genoeg is.

3 juli 2015 om 13:11

Helaas niet onder de Boer. Maar het kan niet alleen aan hem liggen, als het al aan hem ligt. Onder een Jol had ik siggy ook niet zien slagen. En een suarez bij de Boer wel.

3 juli 2015 om 13:33

Daar wordt aan gewerkt, zoals je in de tekst kan lezen.. Nu nog een goede spits die ze erin legt en klaar is kees. Milik kan het, maar eentje erbij zou lekker zijn. Daarbij was Sigi, statistisch gezien, niet zo'n grote flop als men doet voorkomen en deed Bulykin het ook goed. Babel en Hoesen deden het ook niet veel minder dan we van hun konden verwachten, gezien hun moeite met scoren.. Eigenlijk valt het best mee. Het probleem is alleen dat het stuk voor stuk geen topspitsen zijn die er zoveel inleggen als een Huntelaar bijvoorbeeld deed... Het verschil zit hem deels in de speelstijl, maar ook zeker in de spelers zelf.

''we gaan niet kopen om het kopen.'' Haha, De Boer zegt ook ieder jaar hetzelfde. Maar goed, nu Zivkovic is vertrokken, moet er zeker een nog een nieuwe centrumspits gehaald worden. Ben benieuwd wat Overmars gaat doen.

Tsja. Laat Milik gewoon een heel seizoen staan zou ik zeggen.. Als back-up kan je altijd nog Fischer of El Ghazi er neer zetten. Ik zou binnen Nederland geen goede, haalbare spits weten om eerlijk te zijn.

Misschien een jaar Van Molswinkel halen?!

3 juli 2015 om 12:10

Michael Molswinkel?

3 juli 2015 om 12:57

Wolf van Michaelswinkel, goeie penaltynemer is dat. Zou bij Ajax wel meekunnen als backup.

Tja, met Milik hebben ze de eerste positie in principe bezet. Het handigste is dat er een soort Pantelic-back up komt, iemand met wat ervaring en die bijv transfervrij is. Een aanspeelpunt, iets als Almeida ofzo. Cardozo is ook al vaak genoemd, ook een goede.
Een speler huren kan natuurlijk ook, van de broederclub Barca bijv, maar dan krijg je wel een talentje.

3 juli 2015 om 12:17

Aan jonge talenten hebben we niks. Dan hadden we net zo goed Zivkovic kunnen houden. Een tweede spits moet een speler zijn die al het nodige heeft meegemaakt en er gewoon staat als dat moet. Het liefst dus een spits die bij zijn ploeg niet aan de bak komt en bij Ajax met Milik wil vechten voor een basisplek. Berbatov is transfervrij?

3 juli 2015 om 12:23

Berbatov zou ik lekker eerste spits maken. Die vraagt vast een salaris waar je u tegen zegt.

3 juli 2015 om 12:25

IK ga er vanuit dat Milik gewoon eerste spits is, waarom zou je anders in hem investeren? Berbatov zou wel een mooie zijn, 34 en transfervrij. Kan geweldig voetballen en past erg goed in het Ajax-systeem.
Claudio Pizarro is misschien ook wel een oplossing voor een seizoen, alleen mikt hij op een Bundesliga-club.

3 juli 2015 om 12:29

Milik zou uiteraard eerste spits zijn. Maar Milik is blessure gevoelig, nog jong en grillig. Er zou een volwaardige tweede spits bij moeten. Die speelt (ook als Milik eerste keus is) makkelijk 20 wedstrijden komend seizoen.

3 juli 2015 om 12:33

Klopt, maar als je dan ziet dat Cardozo en Berbatov genoemd worden, oude gasten die hier een meerjarig contract willen voor een monstersalaris dan vraag ik me af of dat wel slim is. Goede spelers hoor, dat zonder meer.

3 juli 2015 om 12:34

@ afacvosje

Is Milik wel zo blessuregevoelig? Was toch alleein eind van het seizoen geblesseerd? En was hij dat ook in Duitsland dan?

@andrevdd :
Ik ben het helaas helemaal met je eens.
Woorden als we gaan geen spits kopen om het kopen klinken mij als ..

help .. we zijn door ons lijstje met mogelijke spitsen heen.

Je hebt gelijk, je moet wel 6 mogelijke spitsen in je lijstje hebben staan. Inderdaad erg jaloers op de scouting van Groningen en Psv. Slaan vaak ook de plank mis, maar weten ook echte brilliantjes te vinden zoals suarez en nu bij PSV mogelijk die urugyaan. Een goede spits van 8 a 10 miljoen, die goed gescout is gaatr vanzelf in een elftal dat hoog eindigt in de champions league gaat vanzelf 15 miljoen opbrengen. Milik is goed, maar er moet iemand naast staan van hetzelfde niveau.

Had dan Zivkovic gehouden. En vervolgens El Ghazi en Klaassen noemen als spelers die eventueel ook in de spits kunnen spelen, dat hebben we vorig jaar gezien Frankie, met Schöne als spits.

3 juli 2015 om 12:22

.. vervolgens El Ghazi en Klaassen noemen als spelers die ook in de spits, dat hebben we gezien met Schone?
Vreemde vergelijking. Schone was afgelopen seizoen ruk, in mijn optiek de minste van allemaal. Maar El Ghazi in de spits zetten zou gewoon een goede zet zijn, ben ik van overtuigd. El Ghazi, Fischer en Kishna, ga je niks op achteruit hoor. Persoonlijk zie ik zelfs liever hem dan Milik op die plek. En Klaassen kan het prima, die kan je ook centraal achterin zetten volgens mij. Maar deze twee spelers lijken in geen enkel opzicht op Schone.

3 juli 2015 om 12:28

El Ghazi kan best prima in de spits uit de voeten dus als tweede optie niet gek. Alleen krijg je met een volle kalender vast te maken met de nodige blessures en dan krijg je weer dat geschuif met gasten als Schöne en heb je uiteindelijk hetzelfde gekloot als afgelopen seizoen.

3 juli 2015 om 12:50

Ik vergelijk niemand. Misschien formuleerde ik het wat onduidelijk. De Boer maakt op mij wat dit betreft een inconsistente indruk, Schöne zag hij vorig jaar als vervangende spits (best vaak ook), terwijl El Ghazi en Klaassen (en de andere 'normale' spitsen) er toen ook gewoon rondliepen. Nu noemt hij Schöne niet eens meer. Ik zou El Ghazi ook best in de spits willen zien, daar geloof ik best in.

3 juli 2015 om 13:16

"Had dan zivkovic gehouden"? Want? Hij wilde speeltijd. Milik zal de nummer 1 spits blijven (tenzij er een spits van wereldklasse komt) dus dan krijgt hij nog geen speeltijd. Hij wil niet in de JL spelen, maar krijgt ook geen plaats bij ajax in de ED. Dus dan stel ik de vraag opnieuw: Waarom konden ze beter zivkovic behouden?

3 juli 2015 om 14:00

Zivkovic heeft niet zoveel te willen op het moment dat Ajax besluit dat hij moet blijven om te concurreren met Milik. Milik is de eerste spits totdat Zivkovic het tegendeel bewijst. Dat is het hele idee bij een topclub, de besten blijven over. Nu is er niet eens concurrentie op die positie.

3 juli 2015 om 14:39

Dat is het idee bij een topclub ja en zo hoort het te gaan. Maar als 17 jarige (vorig seizoen) kan je moeilijk een plek veroveren in Ajax 1. En als je al zijn gedrag ziet als hij wel degelijk speelt, alleen dan een niveau lager, wil ik niet weten wat hij uithaalt als hij een jaar lang op de bank zit.

3 juli 2015 om 15:30

Ik denk dat Ricardo twee keer nadenkt voordat hij dat soort fratsen uithaalt met figuren als Heitinga en (hopelijk in een soortgelijke rol) Gudelj in z'n team Daarnaast is hij nu een jaartje verder, ik had het graag willen zien. Ik begrijp best vanuit zijn perspectief dat hij verhuurd is overigens, alleen vind ik het vanuit het oogpunt van Ajax niet slim.

3 juli 2015 om 15:38

Ik hoop het ook en verder heb je zeker gelijk.

Ze zullen toch echt de beurs moeten gaan trekken om het geen te bereiken wat ze willen.
Geen van de andere ED clubs kan straks nog de strijdt aan gaan met PSV die wel degelijk goed bezig op de transfermarkt.
Gaan er een aantal uit daar maar ze zorgen er wel weer voor dat er wat binnenkomt en vrezen niet om knaken neer te leggen daarvoor.
Geld staat garant voor succes, ben je het niet met me eens?
Kijk naar Chelski.

Ajax verdient een goede spits plus nog het een en ander.
Daarvoor zullen ze moeten dokken, geen speler gaat meer naar Ajax omdat het Ajax is.
Ze zullen het misschien nog wel denken maar de realiteit zegt anders, dit geld alleen nog voor de middenmoot en onderste regionen uit de ED en de juup.

3 juli 2015 om 12:29

PSV is ook weer eens een keer kampioen geworden. Verkoopt zijn beste spelers. Hoewel ze de beurs trekken moet dat ook wel om de selectie weer op peil te hebben. Het is zeker geen zekerheid dat het bij PSV allemaal weer op zijn plek valt en dat ze weer naar een titel cruisen, ook niet als Ajax niemand meer haalt. Denk dat beide teams nog steeds redelijk bij elkaar zitten en met afstand gaan domineren in de competitie.

3 juli 2015 om 12:30

De strijd aan gaan met PSV zal wel lukken gok ik, die verliezen hun beste spelers en de vervangers zullen altijd minder zijn. Die moeten aan het team wennen en dat kost altijd punten.

domenic oduro is lekker snel, koop die maar

Heb nu al weer spijt, dat ik mijn seizoenkaarten heb verlengd.
Bij Ajax heerst totaal geen TOP sport klimaat.
Een groot verschil met Psv, alhoewel ik het een vreselijke club vind

3 juli 2015 om 12:24

Bied hem aan op marktplaats, zijn vast nog wel supporters van Ajax die het van je over willen nemen. Scheelt weer een fluit in het wekelijks concert.

3 juli 2015 om 12:36

Waarop baseer je nou weer dat er geen topsportklimaat is? Is echt volledig ongegrond. Volgens jou zou je pas een topsportklimaat hebben als je zonder na te denken, kost wat het kost, een spits gaat halen voor een paar miljoen, zonder dat deze van toegevoegde waarde is?

Ik zou eens informeren bij Berbatov en bij Rosicky. Gewoon een ervaren spits halen, die kan dan plaatsmaken voor een talent zoals Richairo, over een paar jaar.

3 juli 2015 om 12:51

Zou de Lord ook iets van zijn Goddelijke salaris in willen leveren denk je? Hij zit nu op 3 miljoen per jaar.

3 juli 2015 om 13:04

Enige probleem is dat de Lord voorbestemd is om in Jerusalem te spelen, Beitar schijnt een optie te hebben.

3 juli 2015 om 13:17

Lord hoeft Ajax helemaal niet te kopen. Zijn koninkrijk is groot genoeg

Menig was toch wel een aardig talent of komt die zwaar tekort?

Er moet gewoon een spits bij. Milik is te weinig. Natuurlijk kunnen Schone en El Ghazi daar eventueel nog spelen, maar dat is ook niet echt hun positie.

Ajax moet rond gaan kijken in Zuid Amerika. Loopt enorm veel rond.

klaas jan huntelaar!!!!!!!!!

Henk Veerman is de naam!

Genoeg ervaren spitsen op te halen die nog van waarde kunnen zijn. Probeer het bijvoorbeeld eens bij Osvaldo, Pazzini, Berbatov of Cardozo.

3 juli 2015 om 12:44

Dan moet Ajax wel eerst eens af van die hatelijke 1 miljoen bruto. Ze kunnen toch wel voor 2 spelers in de selectie een uitzondering maken. Anders kun je beter meteen stoppen of je slaafs opstellen als opleidingsclub.

3 juli 2015 om 17:21

Voor de buitencategorie is Ajax bereid om hier over heen te gaan. Dat werd vorig jaar ook al aangegeven bij Eto'o. Of je het dan over 1,5 of 3 miljoen hebt zou ik niet weten.

Ik word hier dus niet vrolijk van. Iedere positie moet dubbel bezet zijn en Milik is blessuregevoelig gebleken het eerste seizoen. Daarnaast is hij nog niet constant, hij had een vormdip met ik geloof 9 wedstrijden waarin hij niet scoorde. Daarbovenop is nog steeds niet eens cker of hij wel in het Ajax spelletje past. Dus moet je altijd een spits achter de hand hebben ! Daar gaan we weer, ieder jaar hetzelfde gezeik rond de spits positie. Vorig jaar ook, eerst heel hard roepen dat Sigi weg moet, dan opeens roepen dat hij mag/moet blijven. Nu is het verhaal eerst Sigi verkopen dan een nieuwe spits, nu is hij verkocht en dan gaan ze opeens beweren dat ze mss geen spits kopen ... Kijk naar Psv, die hebben Locadia en De Jong, wij hebben alleen Milik.

Begin erg moe te worden van De Boer & Co. Waarom begrijpen ze niet dat je paar ervaren toppers in je team nodig hebt om te slagen in Europa. Met hun geld en naam kan Ajax makkelijk spelers als Eto Nani Cardozo enz halen.

3 juli 2015 om 12:38

Wie zegt dat ze niet bezig zijn met ervaren goede spelers? Maar je moet ze nog wel kunnen halen. Dat je makkelijk Eto'o en Nani enz kan halen is echt grote onzin. Ondanks alle berichten vorig jaar over Eto'o is Ajax natuurlijk nooit echt een optie geweest voor hem. Als je dan namelijk toch al in een mindere competitie wilt spelen, dan kiest iedere maar dan ook iedere speler voor het geld als ze de mogelijkheid hebben, vandaar dat dat soort spelers bijvoorbeeld naar Turkije gaan.

3 juli 2015 om 12:47

Precies, als je je meldt bij zo'n Drogba of Berbatov dan zullen deze eerst alle opties in Turkije, China en het Midden Oosten bekijken en het salaris dat ze daar verdienen bij Ajax neerleggen.

Die 10 miljoen zal wel voor Cardozo gereserveerd zijn geweest, die hadden ze toen oo het oog.
Hadden ze dat maar gedaan, want dat is misschien wel dé ervaren spits die je zo graag wilt hebben.

3 juli 2015 om 12:30

Wel snel geld door de drain. Cardozo is inmiddels 32, wordt dan voor heel veel geld gehaald als eerste spits. Milik gaat de komende twee seizoenen alleen spelen als Cardozo er niet is. Is dat nou zo slim dan?

Ze hadden zivkovic meer vertrouwen moeten geven vorig jaar en hem in de basis moeten zetten toen milik en sigtorson geblesseerd waren.

Klinkt gek maar ik vind Bendtner wel bij ajax passen.. qua voetbal dan, het is misschien iemand die ze niet allemaal op een rijtje heeft maar kan er zo 20 maken in Nederland.

3 juli 2015 om 12:39

Alleen zal Bendter niet in Nederland willen voetballen als tweede spits, want Milik zal toch echt eerste spits worden.

3 juli 2015 om 12:43

Wie zegt dat Milik 1e spits wordt? Als Bendtner de ene na de andere erin legt..

3 juli 2015 om 12:47

Dat geeft Ajax aan doordat ze hem gekocht hebben en hij heeft het absoluut niet slecht gedaan vorig jaar. Je denkt toch niet dat ajax nog 10 mln voor een spits gaat neerleggen als ze Milik al hebben.

Wat een idioten zijn Overmars en de Boer. Gaan ze straks met 1 spits het seizoen beginnen als ze niks kunnen vinden. El ghazi en fischer kunnen er ook spelen maar dat is meer noodverband dan verstandig beleid voeren. Er moet nog een tweede spits bij.

je kunt als leiding milik geen 40 wedstrijden laten voetballen en niet een reserve spits halen
helaas geen Europees voetbal. zou heel triest zijn na 4 keer kampioen
ze weten nu toch wel welk niveau je nodig hebt voor europa

Op zoek? Mag toch hopen dat ze die allang gevonden hebben maar alleen nog maar hoeven te benaderen. Er moet een goede spits bijkomen die er meteen staat.
Bij Milik heb ik nog steeds me twijfels, hij is jong dus er zit nog veel rek in. Maar vind hem nu sommige wedstrijden onzichtbaar en ook niet sterk als aanspeelpunt. Wat in het Ajax systeem erg belangrijk is.
Kijk naar Pantelic die was een fantastich aanspeelpunt en zorgde ervoor dat andere beter speelde en het hele team beter draaide. Dat mis ik nog bij Milik. Iets wat de Jong bij PSV wel goed doet.

Als ze weer met een matige B aankoop komen voor de spitspositie of een jonge talentvolle speler zie ik het somber in voor de aanval van Ajax komend seizoen.

Snap ook niet waarom mensen steeds om zivkovic roepen, die jongen is nog veels te jong om nummer 1 spits te zijn bij Ajax en als 2e spits zou die veel te weinig spelen om zichzelf te ontwikkelen. Sowieso heeft die me ook nog niet overtuigd in de wedstrijden dat die met Ajax 1 mee deed. Je ziet dat die nog te jong is om de aanvalsleider van Ajax te zijn.

3 juli 2015 om 12:44

Pantelic werd hier in het begin ook afgerekend omdat hij zo weinig goals maakte..

Wat een eigenwijze vent is die De Boer toch. Begin die man een beetje zat te worden. Ten eerste had hij al een klassespits met Zivkovic. Ten tweede; je kan toch niet een seizoen ingaan met maar 1 spits? Vooral niet als je Champions League wil gaan spelen.

3 juli 2015 om 12:43

Zivkovic is een groot talent, maar heeft het blijkbaar niet genoeg laten zien aan de technische staf om gelijkwaardig met Milik te strijden om de plek als eerste spits. Daar kunnen we allemaal van alles van vinden, maar uiteindelijk zal die technische staf toch echt meer verstand ervan hebben dan wij bij elkaar. Als Zivkovic niet ging concurreren met Milik, want Milik wordt dus echt eerste spits, dan zou hij op de bank komen zitten. Dat is overduidelijk voor zijn ontwikkeling niet goed. Dan kan hij beter minuten maken in een ander team, om te laten zien dat de Boer volgend jaar, ondanks zijn leeftijd, niet meer om hem heen kan. Ajax zoekt dan ook een ervaren back-up voor Milik en geen jong talent dat wat minuutjes mag meepakken.

3 juli 2015 om 12:59

Als hij nu niet goed genoeg is was hij dat vorig seizoen ook niet , wat was dan het punt om hem bij Jong Ajax te stallen en niet direct aan een eredivisie club wat veel beter was geweest voor zijn ontwikkeling.

Ajax heeft een verkeerde inschatting gemaakt die ze nog hadden kunnen herstellen in de winterstop maar ook dat niet hebben gedaan. Wanbeleid geen ander woord is hier meer van toepassing alles met de mantel der liefde bedekken zal de realiteit niet veranderden.

Zivkovic heeft puntje bij paaltje een jaar lang stil gestaan en een stempel van lastige jongen opgedrukt gekregen dat is de oogst van het stappenplan dat Ajax in gedachten had.

3 juli 2015 om 13:12

Je weet wel dat hij pas 18 is he? En vorig seizoen een groot gedeelte pas 17? De meeste spelers hebben dan nog niet eens mogen ruiken aan het eerste, maar hij heeft in de Jupiler league bijna hele seizoen gespeeld, hoezo is dat stilstaan? Noem nog eens een paar 18 jarigen die een heel seizoen in de jupiler league hebben gespeeld en veel gescoord hebben.

3 juli 2015 om 14:56

Zivkovic was bij Groningen een volwaardig eerste selectiespeler en hard op zijn weg om een basisplaats te veroveren en zich dus verder te ontwikkelen.

Hij heeft nu een jaar lang op zijn tong gebeten bij Jong Ajax om te belanden waar hij bij Groningen al was; volwaardig selectie speler bij een eredivisieclub met uitzicht op een basisplaats. Alleen draagt hij nu de stempel van lastige jongen met zich mee.

Een speler moet de hoogste weerstand krijgen die hij aankan en niet een gebaseerd op zijn leeftijd.

3 juli 2015 om 15:24

Bij Groningen deed hij het voornamelijk met invalbeurten, en hij scoorde toch 11x. Het is over het algemeen bekend dat De Boer niet kan werken met jongens die net wat extra gif hebben in hun spel. Die wil alleen schooljongetjes die de bal eindeloos rondtikken. Spelers als Kishna, El Hamdoui, nu Zivkovic en Serero die hij helemaal verkracht heeft.

Mensen durven geen commentaar op hem te geven omdat hij 4x op rij kampioen is geworden, maar de waarheid is dat we kampioen zijn geworden van de armoede. Nu PSV eindelijk eens naar behoren presteert worden ze 3 rondes voor het einde kampioen, terwijl Ajax met hetzelfde puntenaantal eindigt als vorig jaar.

3 juli 2015 om 15:50

@ willy cicci

Ja, dat was bij Groningen. Ik zeg niet dat het belangrijkst was dat hij aan het Ajax spelletje moest wennen, maar laatst zei Zivkovic in een interview in de Volkskrant dat hij bij Groningen een hele andere rol had en heel veel een beetje op de automatische piloot deed, teveel op z'n talent leunde. De overstap naar ajax was toch wel een grote, hij was opeens niet meer het grote talent want die lopen daar veel meer. Bovendien, en dat is helemaal belangrijk, hij heeft niet op zijn tong gebeten want hij wist dondersgoed van tevoren dat hij bij Jong Ajax zou spelen, dit was gewoon de afspraak. Hij zou eventueel een handvol wedstrijden in het eerste krijgen als het goed ging, maar kreeg geen garanties. Dit heeft hij zelf allemaal erkend. Het is sowieso allemaal lekker praten voor ons, en uberhaupt achteraf. Je weet niet hoe hij het gedaan zou hebben als hij het hele jaar bij het eerste zat. Dan zou hij net zo goed balen omdat hij waarschijnlijk nooit eerste spits zou zijn, behalve als iedereen geblesseerd was. Wat denk je nou dat meer weerstand is, bankzitten bij het eerste of basis 30 wedstrijden in de JL, precies, het laatste.

3 juli 2015 om 15:57

@ Jjunited

Er is ondertussen genoeg commentaar gekomen op de Boer, zeker vorig seizoen, dus dat niemand commentaar durft te geven is onzin. Bovendien kun je je wel eens afvragen waar dat hele 'niet kunnen omgaan met moeilijke spelers' vandaan komt bij de Boer. El Hamdaoui, daarbij weet niemand wat er precies gebeurt is, maar duidelijk is dat die twee niet door 1 deur konden en dat de Boer de professionaliteit van Hamdaoui in twijfel trok. Wat doet de Boer dan verkeerd? Bij Kishna heeft de Boer ingegrepen en later heeft Kishna ook toegegeven dat hij zelf fout zat. Hoezo is als coach aangeven dat iets niet door de beugel kan 'niet kunnen werken met'? En wat is er met Zivkovic gebeurd dan? Er zijn geen enkele berichten naar buiten gekomen over dat de Boer niet met Zivkovic kan opschieten. Dat Zivkovic soms een beetje een lakse jongen is met een eigen mening, is bekend, uit meerdere bronnen, maar hoezo zou de Boer niet met hem kunnen werken? Dat over serero vind ik zo bizar, waar haal je da vandaan? en hoezo heeft hij hem verkracht?

Er wordt zo snel geroepen dat de Boer niet met moeilijke persoonlijkheden overweg kan, maar niemand heeft daar bewijs voor. Veel mensen zeggen dat en dat zijn moeilijke jongens, en die slagen niet bij ajax dus dan zal de Boer er wel niet mee kunnen werken, maar dat hoeft natuurlijk absoluut niet de enige oorzaak te zijn.

Ik zeg het nog een keer: haal die Guillaume Hoarau van Young Boys. Zou echt heel goed bij Ajax passen. Hij heeft lengte, kracht, techniek, ervaring en is niet te duur.

3 juli 2015 om 12:44

Hoarau zou perfect passen maar heeft nog een dik doorlopend contract, neem niet aan dat Young Boys staat te springen om hem weg te doen.

3 juli 2015 om 12:46

Aan de andere kant kan hij nu nog verkocht worden voor een redelijke prijs, over een paar jaar heeft hij geen restwaarde meer.

Had je Zivkovic ook niet uit hoeven lenen

Een 2e spits heeft Ajax wel nodig, Milik is niet constant genoeg om een heel seizoen 1e spits te maken. Dat kan je met Luuk de Jong wel doen, die presteert, is constant en is vrijwel niet geblesseerd.

Al zie ik de Boer er ook nog wel voor aan om met Sinkgraven, Bazoer & Gudelj te gaan spelen en dan Klaassen in de punt.

Krijgen we straks weer Schone zeker in de spits. Wat een wanbeleid.

Het feit dat ze nog op zoek zijn, terwijl het al ver van tevoren duidelijk was dat Zivkovic(tijdelijk)en Kolbein(permanent) zouden vertrekken is in mijn optiek een bevestiging dat er sprake is van een chronisch falende transferbeleid.

Of ze nou wel of niet een juiste spits vinden, ik verwacht van een professionele beursgenoteerde instelling als Ajax veel meer. Het lijkt mij toch een van de voornaamste taken van een technisch directeur en zijn staf om te anticiperen op eventueel vertrekkende spelers -je lijntjes uit gooien om ze op het juiste moment binnen te halen.-

Helaas ben ik ook het oneens met blijkbaar de opvatting van de technische staf dat een tweede spits achter Milik niet noodzakelijk is. Ja we hebben spelers die ook op die positie uit de voeten zouden kunnen maar dat is toch geen ideale situatie voor Ajax die veel wedstrijden voor de boeg heeft en vaker de mist in is gegaan met spelers op een verkeerde plek neerzetten.

Dit is nu achteraf maar hou in het achterhoofd dat dit ook afgelopen seizoen veelvuldig werd aangehaald,met Milik en Kolbein in de selectie had Zivkovic verhuurd moeten worden zodat hij Kolbein had kunnen opvolgen in het daaropvolgende seizoen. Nu gebeurt er exact het omgekeerde.

3 juli 2015 om 13:39

Misschien had Overmars wel een lijstje, maar zijn enkele spelers van dat lijstje al naar andere clubs gegaan omdat Overmars niemand mocht halen tot Sigi verkocht was.. Je weet het niet...

En de ontwikkeling van Zivkovic staat hier los van. Zivkovic is, volgens Ajax, nog niet klaar voor het eerste elftal of moet hij meer minuten maken komend seizoen dan hij bij Ajax kan doen als tweede spits. Daarbij past hij niet echt in het profiel van een ervaren spits die zeker een toegevoegde waarde heeft, dus als Ajax van plan is zo'n spits te halen is een verhuur van Zivkovic heel logisch.

Ajax werd in verband gebracht met Cardozo, Van der Vaart, Babel, Oulare, Brendtner, El Haddadi, Dembele, Diaz, Sisto... De kans dat Overmars zijn ''lijntjes'' uitgegooid heeft, is zeer groot.. De vraag is alleen of hij te laat was of dat spelers, om andere redenen, onhaalbaar bleken te zijn.

3 juli 2015 om 14:26

Kom op zeg. Hoeveel kans heb je dat een speler die echt zou komen van dat lijstje ? 2 misschien. Je kan toch beter scouten op spelers die je echt kan halen ?

3 juli 2015 om 15:29

De enige speler op jou lijstje waarvan daadwerkelijk bevestigd is door Ajax dat er mee gesproken is, is Van Der Vaart en die is geen spits. Daarnaast verschillen de andere spelers zoveel van mekaar dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat ze aan dezelfde criteria voldoen om de vacante positie van tweede spits te komen invullen.

Bij het maken van een lijstje eventuele aankopen word er volgens mij ook gekeken naar de haalbaarheid van spelers, mocht er geen een haalbaar zijn dan heb je simpelweg een heel slecht lijstje. Uiteraard komen er tal van andere aspecten bij kijken maar aan het eind van de dag komt het daarop neer.

Ik trek de conclusie dat er geen lijst met gegadigden is omdat De Boer duidelijk zegt we zijn op zoek ,niet we hebben een spits of meerdere op het oog ,nee we zijn opzoek.

Vervolgens zegt hij "als er een speler is met toegevoegde waarde gaan we kopen" is dat niet de bedoeling van een lijst om het kaf van het koren te scheiden en een duidelijk overzicht van spelers te hebben die een toegevoegde waarde kunnen hebben, haalbaar zijn en aan alle criteria voldoen. Als je nu nog op zoek moet naar die spelers neem ik aan dat er of geen lijst is geweest of een heel slecht lijstje.

3 juli 2015 om 15:59

@ Willy cicci

Maar die conclusie trek jij omdat de Boer het zo formuleert. Dit is gewoon semantiek. Elke club heeft uiteraard lijstjes klaar liggen, maar met op zoek gaan bedoelt hij waarschijnlijk echt concreet worden.

Dat zei Frank de Boer vorig jaar ook al dat ze alleen maar echte versterkingen zouden halen om vervolgens met Zimling en Viergever aan te komen zetten.
De tactiek om met middenvelders en vleugelaanvallers als centrale spits te spelen, slaat nergens op.
Je zou denken dat Frank de Boer van zijn fouten leert om het spel sneller te maken en de opbouw veel sneller te laten verlopen. Dan is hetgeen wat je juist niet nodig hebt een spits die nooit in de spits staat en zich constant uit de spits laat zakken zodat De Boer achteraf weer kan zeggen dat ze domineerden.

3 juli 2015 om 13:41

Waaruit trek jij de conclusie dat Frank niet leert van zijn fouten? Volgens mij staat er in de tekst dat er altijd minimaal 1 speler in de 16 meter moet staan, wanneer er een voorzet gegeven wordt. Dit komt niet overeen met jouw ''zwervende/terugzakkende'' spits...

3 juli 2015 om 16:58

@ de toekomst

Dat staat er inderdaad in de tekst en daarom zeg ik ook dat hij niet leert van zijn fouten.
Het probleem is namelijk helemaal niet dat er geen mensen in de 16 staan dat is slechts het gevolg van het trage spel en de trage opbouw van achteruit waardoor iedereen in de bal komt. Daar heb ik hem nog nooit over horen klagen.
Hoe wil je mensen in de 16 hebben wanneer iedereen statisch plaatsgebonden speelt met een trage balcirculatie???

Ze graven hun eigen graf maar hoor. Als Milik geblesseerd raakt dan wat? Is het de Boer, Overmars, Ling, de RVC of Cruijff zelf die deze onzin uitkraamt, vroeger of later kan je de fans niet voor de gek houden. Kan me nu even niet schelen wie de verantwoordelijke is, maar als Ajax zo een lang seizoen wilt beginnen dan is het wachten op problemen. Kan een club als Ajax het seizoen niet met twee spitsen beginnen? weet niet of ik moet lachen of huilen.

3 juli 2015 om 13:43

Ze graven hun eigen graf maar? Voorlopig willen, kunnen en zijn ze nog bezig om een extra spits aan te trekken... Jij lijkt te gelezen te hebben dat Ajax sowieso geen tweede spits meer gaat halen..

4 juli 2015 om 07:42

De toekomst, eerst werd er verteld dat Sigi verkocht moest worden voor dat we een nieuwe spits konden aantrekken. De ijslander is weg dus waar is onze spits achter Milik? Nergens te bekennen want ineens komen ze met weer een bericht: "er moet nog een speler verkocht worden..." De Boer zegt dat hij nu ook een vleugelaanvaller wil. De trainer zelf lijkt ook niet echt te weten wat hij zelf wil. Misschien is Schone weer onze tweede spits...?

Ik heb het gevoel dat men Overmars en de Boer er uit wil werken, en dat doen de vriendjes van Cruijff door de boel te saboteren. Ik denk dat na enkele rustige jaren de chaos weer is teruggekeerd. Maak me hier veel zorgen om.

5 juli 2015 om 18:39

Overdreven reacties...

Jullie denken in complotten, problemen en rampscenario's. Het klopt dat er telkens iets verandert, zoals nu Boilesen verkocht moet worden voordat er een spits kan komen, maar in principe is dat niet erg. Er zijn nu twee groepen die elkaar aanvullen en scherp houden. De discussie die tussen die twee groepen ontstaat, zal alleen het beste voor Ajax naar boven brengen. Het moet alleen even in balans komen.

Ajax hoeft in principe ook geen tweede spits of extra buitenspeler. Het is wel zeer wenselijk dat er een extra, liefst gelouterde, spits komt, maar met jongens als Fischer, El Ghazi, Milik moet Ajax ook een eind komen.

Ik begrijp dit van Ajax niet..als je pretendeert dat je een topclub bent dan heb je voor iedere positie minimaal 1 alternatief. Het misbruiken van spelers door ze op een andere positie neer te zetten is een zwaktebod. Ze kunnen nog zo goed voetballen, maar een middenvelder is een middenvelder, geen spits..je laat toch ook geen renpaard aan dressuur doen??

Het zou eigenlijk makkelijk moeten zijn voor Overmars om een spits te moeten vinden die wat kan toevoegen aan Ajax. Want zijn standaard is pure middelmaat spelers binnen halen. Hoesen dan maar weer terughalen Marc.

Soldado?! Die man verdient revanche, moet haalbaar zijn & heeft veel ervaring en zich al in Spanje bewezen. Kan goed mee voetballen, maar moet zijn vertrouwen terugvinden en dat kan nou net mooi in de Eredivisie!

6 juli 2015 om 18:59

Verschil is dat soldado haalbaar is (13m aankoop van ons) en falcao wordt verhuurd voor 24m per jaar..

3 juli 2015 om 13:47

Jongen... Overmars had misschien zijn broodschappenlijstje klaarliggen, maar moest van de huisbaas (ling etc.) wachten tot de eigen voorraad weggewerkt was (sigi verkocht) voordat hij nieuwe boodschappen mocht doen. Toen Overmars eenmaal bij de supermarkt kwam, bleken alle boodschappen (lees: spelers) die op het lijstje stonden al uitverkocht te zijn. Als Overmars eerder mocht handelen, had hij wellicht wel op tijd een geschikte spits binnengehaald voor Ajax. Je weet helemaal niet hoe het gegaan is, maar lijkt wel conclusies te trekken.....

Denk dat Klaassen prima in de spits kan. Komt er op het middenveld een plek vrij zodat Sinkgraven/Andersen kunnen blijven spelen. Middenveld Gudelj-Bazoer-Sinkgraven kan prima. Andere optie is om Andersen/Sinkgraven in de spits te proberen. Kan met 2 goede vleugelspitsen die veel scoren (El Ghazi/Fischer) goed uitpakken doordat de spits dan een soort extra spelverdeler is.

Zelfs twente heeft een lijstje klaar staan voor potentiële opvolgers. En de club met meer dan honderd miljoen op de bank ziet zelfs met 1 spits het seizoen in gaan als een reëele optie. Om je dood aan te ergeren als supporter. De boer en overmars maken ajax ten schande op deze manier. Zo snel mogelijk ontslaan deze twee.

Zlatan Zlatan Zlatan, now everybody!

El ghazi is ook een prima spits en schone op Rechts klaar

Er loopt er een bij Willem 11 sukkel

F*ck de buitenspelers!

"het mag niet meer gebeuren dat een buitenspeler een voorzet geeft"

Melvin Platje is transfervrij volgens mij.

Raar dat ze moeten gaan zoeken. Je zou van een topclub toch wel verwachten dat ze al wat spelers op een lijstje hebben staan. Wat een beleid.

als ze geen spits kopen dan snijden ze hun zichzelf in de vingers gewoon achterlijk dit hoor sorry je heb alleen milik lol als die man gebles uit valt wie ga je daar zetten dan ? el ghazi hahahah klaassen ..... doe ff normaal ofzo dat kan toch niet koop die kadlec of weet ik het doe iets op deze manier zeggen van anders doen we het met deze groep we kopen alleen iemand die nu wat meer kan brengen he he ja lijkt me wel duidelijk he als je iemand koopt dat je hem koopt omdat ie wat meer kan brengen koop hem niet om de bank warm te houden of schoenen te poetsen jezus hey gwn kopen anders moeten ze aan het einde van het jaar niet meer zeuren van ja het lag nu weer aan die jongens hoor blablabla nee zet milik even 34 wed achter elkaar in de spits tuurlijk frank dat werkt hoor

@ hueytje

el ghazi een spits ? schone rechtsbuiten ? schone rechtsbuiten werkt ook niet hoor wil je weer 2de wrden of lager prima optie dan kampioen word je er zeker niet mee dan nog liever el ghazi rechtsbuiten en moesten ze zivkovic gwn lekker behouden en die in de spits gooien maarja nu is ie een seizoen pleite en zivkovic begint al aardig warm te lopen voor willem 2 op deze manier mag je nog blij wezen als je 2de word weer

sorry hoor om sommige comments hier ga ik helemaal stuk gwn zoals die pf10 die heeft duidelijk te lang in de zon gezeten en een zware zonnesteek opgelopen

Wat een gezwets man. 2 spitsen weg, nog 1 over. En als die geblesseerd raakt of slecht presteert dan zetten we maar een middenvelder in de spits? De boer gaat hier alweer in de fout. Denken dat t wel goed komt en presteren met t minimale... Haal gewoon een top spits erbij joh. Milik heeft concurrentie nodig om beter te worden!

Nu 2 maanden na de competitie hebben we nog steeds geen 2e / allround spits. De laatste jaren heeft bewezen, hoe belangrijk het is om vroeg compleet te zin. Met noodvervanden als Schone., Klaassen, Fischer, vd Hoorn kun je eigenlijk niet aankomen. Het is een schande en een brevet van onvermogen dat de scouting en de technische staf geen spits kunnen noemen die haalbaar is... Best wel onprofessioneel !!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren