Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ze kunnen zeggen: ‘We verkopen Neres en we gaan Lozano halen’’

Laatste update:

Marc Overmars vertelde voor de bekerwedstrijd tegen Go Ahead Eagles (3-0) dat er ten minste drie spelers na dit seizoen weggaan bij Ajax. “Zij hebben zo'n hoog niveau dat we ze straks niet meer kunnen behouden”, zei de directeur tegen FOX Sports. Hij doelde vermoedelijk op Matthijs de Ligt, Frenkie de Jong en Hakim Ziyech. Ook André Onana wordt echter gelinkt aan een transfer.

Peter Bosz is benieuwd naar de uitgaande transfers bij Ajax en vraagt zich ook af wat de Amsterdammers met het geld gaan doen. “Er gaat dus minimaal tweehonderd miljoen euro bij Ajax binnenkomen. En dan? Gaan ze met dat geld spelers voor twintig of dertig miljoen aantrekken? Als ze dat doen, zal het salaris nog meer omhoog moeten, want dat heeft daar toch mee te maken”, vertelt Bosz in een interview met Voetbal International.

Volgens Bosz zou Ajax voor ‘de aanpak’ van Bayern München kunnen kiezen: “Wat ze wél kunnen doen, is bijvoorbeeld zeggen: 'We verkopen Neres en we gaan Lozano halen' (..) De volgende stap is de beste spelers bij PSV en Feyenoord weg te halen. Als je dat doet, word je er niet alleen zelf sterker van, je verzwakt ook je concurrent. Dan heb je de monopoliepositie in Nederland”, aldus de coach die met Ajax de Europa League-finale bereikte.

Overmars benadrukte begin november overigens ook dat hij niet van plan is om belangrijke spelers in de winterstop te laten gaan. “Het is bekend dat er in de winterstop niemand weggaat, dat is kansloos. Wat er ook op tafel komt.” Onder anderen De Ligt en Ziyech hebben zelf ook reeds aangegeven dat zij het seizoen sowieso afmaken in de Johan Cruijff ArenA.

Denk jij dat een speler als Hirving Lozano haalbaar is voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou erg dom zijn om de concurrentie te verzwakken. Het ultieme doel is verder komen in europa. Dat lukt niet zonder weerstand in de eredivisie lijkt mij. Als je dan tegen een subtopper uit engeland aantreedt, krijg je smerig op je klote omdat je geen ritme hebt

14 november 2018 om 07:35

Bayern kocht / koopt ook de beste spelers op bij bv Dortmund en deed het toch goed in Europa.

14 november 2018 om 09:46

Precies. Alles is te koop op deze wereld. Ook Lozano voor Ajax. Het verschil is echter wel dat Ajax met een veel hoger bedrag zal moeten aankloppen bij PSV dan een buitenlandse club. Als Bayern Munchen eigen spelers wil kopen van de concurrenten, geld het precies hetzelfde. Het verschil bij Bayern is alleen dat zij op een handige manier wachten tot die spelers met 1 jaar contract heeft of aflopende contract. Bij Lozano zal dat niet gebeuren. Hij zal inmiddels al verkocht zijn voor 2022.

14 november 2018 om 09:58

De vraag is of Lozano naar Ajax wil als ie ook naar Liverpool oid kan.

14 november 2018 om 10:39

@blackpool:
Ja maar de Bundes niveau ligt veel hoger dan hier.

Plus ik zie Ajax niet inkopen bij Psv, daar hebben ze nog te weinig geld voor. (voor de toppers van PSV dan)

Ajax kan en gaat niet 40 miljoen of meer betalen voor een Lozano en Bergwijn. Dat is ook voor Ajax nog een te groot risico en het verschil Bayern - Dortmund is veel groter dan Ajax - Psv. Bosz vergeet even dood leuk dat juist PSV de meeste succes heeft de laatste tijd.

Bij Feyenoord is dit helaas al eens gebeurd natuurlijk. Toen ze in de crisis zaten werden al Wijnaldum en Fer aan concurrenten verkocht. Nu zie ik niet snel dragende spelers van Feyenoord naar Ajax gaan door het sentiment. Maar het zou in principe wel gewoon kunnen al inderdaad.

14 november 2018 om 11:06

@capis: je hebt niet goed gelezen. Bosz stelt hier dat wanneer De Ligt, de Jong en Ziyech en wellicht nog wat andere spelers deze zomer vertrekken, Ajax 200 miljoen gaat vangen en daarmee de middelen heeft om de toppers bij PSV weg te halen. En dat is zeer waarschijnlijk waar, al zie ik Ajax dat niet doen.

14 november 2018 om 11:25

Haha, Het is en blijft allemaal theoretisch natuurlijk. Denk je werkelijk dat Ajax zoveel groter is dan PSV in Nederland? Dus dat PSV een soort Dortmund is en Ajax Bayern? Nou, De verschillen tussen Ajax en PSV zijn vele malen kleiner dan de verschillen tussen Dortmund en Bayern. Het zal dan ook nooit gaan gebeuren dat Ajax de beste spelers van PSV weg koopt.
Ik vind dit hele stuk sowieso een beetje pro Ajax overkomen en niet echt iets voor een openbaar voetbal platform. Dit vind ik meer iets voor op een fan site van Ajax. Totaal geen nieuwswaarde, puur en alleen om supporters van Ajax te strelen en eigenlijk meteen dus ook PSV te kleineren.

14 november 2018 om 11:38

@doncoxxx:
Jawel had het gelezen.

Maar dan nog is het voor Ajax te gevaarlijk om spelers van 40 miljoen te gaan halen! je verdient er bijna niks meer op dan in de toekomst en zit met mega salarissen ook nog eens!

Ik zie het nooit snel gebeuren maar oke.

14 november 2018 om 15:27

Net alsof Ajax Lozano zou willen hebben. Neres is iemand die in een hele kleine ruimte iets kan. Lozano is juist iemand die veel ruimte nodig heeft om zijn snelheid als belangrijkste wapen te gebruiken. Twee toch wel verschillende spelers, denk ook niet dat Ajax zich op die manier gaat aanpassen. Neres inruilen voor Lozano is niet echt een versterking

14 november 2018 om 07:40

Het lijkt tegenwoordig hot om het over de weerstand te hebben. Alsof Ajax vroeger in zijn top zoveel weerstand had?

Het is juist erg voordelig! Je kan een beetje flierefluiten en uitrusten in de competitie en kan af en toe wat experimenteren. De uitdaging kan je ook zoeken door te proberen iedere keer de nul te houden en met zo groot mogelijke uitslag te winnen.

En Europees kan je met een geheel fitte basis alles geven in Europese wedstrijden. Dat lukte vroeger anders best aardig.

Johan C. : Elk nadeel heeft zijn voordeel!

14 november 2018 om 07:50

Je hoorde De Ligt dit weekend. Die gaf eerlijk toe (hulde!, geen praatjes die men wil horen) dat de concentratie tegen Excelsior een stuk lager was dan eerder die week.

Vrij vertaald ... Op halve kracht naar 1-7, niks uitdaging

14 november 2018 om 08:03

@nj

Gelukkig was ik het daar totaal ook niet mee eens. De Ligt heeft de wijsheid niet in pacht.

Het leek wel dat hij een excuus zocht voor zijn foutje tegen Excelsior. En hij gooide het op gebrek aan concentratie. Wat een gelul.

Zelfs in het buitenland moeten clubs wel eens tegen veel mindere tegenstanders. Maar echte toppers proberen altijd het maximale te halen tegen welke tegenstander dan ook. Dat is het verschil tussen de echte top en de top misschien in wording.

Als Ronaldo 1 doelpunt scoort wilt hij een tweede etc. Snap dat de Ligt geen spits is maar moet de uitdaging zoeken in zijn rol. Dus nul keer je laten wegzetten en als team minimaal de nul te houden.

De Ligt heeft qua mentaliteit nog wel wat te leren. Hij zou naar andere toppers moeten kijken.

Er zijn wel meer goede voetballers. Maar de echte toppers hebben ook een bepaalde mentaliteit wat hun tot echte winnaars maakt in het veld.

14 november 2018 om 09:17

Dat heeft toch elke club in elke competitie, behalve Engeland, of niet?
Als die naar Barcelona gaat krijgt die precies hetzelfde.

14 november 2018 om 10:17

Ik denk dat het praatjes zijn.. de vorige keren waren de uitslag minder en toen kregen ze kritiek over het doelsaldo en dan opeens lukt het ze op halve kracht 1-7 te winnen. Geloof wat je wilt geloven, maar Ajax speelde echt niet op halve kracht. Als Ajax echt zo goed is dat ze op halve kracht zulke uitslagen kunnen neerzetten waar zijn dan die andere grote uitslagen die ze wel op volle kracht speelde.

14 november 2018 om 10:50

@njfromvol, was ook te zien in Mathijs' duel met Omarsson; Mathijs die 2 keer groter is werd kinderlijk opzij gezet na nota bene een schouderduw die Mathijs zelf inzette. Dat leidde tot de tegengoal. Zolang Mathijs nog te vaak dit soort duels verliest, wat regelmatig gebeurt, is hij helemaal nog niet klaar voor de volgende stap.

Hij zal eerst soeverijn moeten zijn als Jan vertonghen in zijn laatste half jaar alvorens hij de stap naar de top kan maken. Tot een half jaar voor zijn vertrek maakte jan die fouten ook regelmatig. Het is namelijk zo dat Mathijs bij een topclub na een blunder op de bank beland en na twee op de tribune.

Je merkt aan Mathijs dat hij de media en de mensen om hem heen napraat; het klinkt heel verstandig en wijs, maar dat is het in mijn ogen helemaal niet.

Maar goed, ik snap wel dat Mathijs onhoudbaar wordt als de absolute top zich komende zomer komt melden en dat Mathijs niet de wijsheid heeft om zijn transfer een jaartje uit te stellen.

14 november 2018 om 13:41

@don

Ik denk dat er hier op VZ het niveauverschil tussen ED en 'de absolute top' nogal eens onderschat wordt. Een tussenstap naar een Europese middenmoter zou het meest logisch zijn voor de meeste partijen; dan kan je aan die zaken werken op een hoger niveau en zien of je inderdaad die absolute top aankan. Een beetje wellicht a la Suarez.

De vraag is -net als jij hem stelt- of dat scenario gaat voordoen, omdat die hij wellicht al te duur / groot investeringtsrisico is voor die subtoppers.

14 november 2018 om 07:50

Toen in de jaren tachtig bij een grote multinational in het zuiden des lands tegen de plinten klotste (o.a. Door het patent op cd’s) kocht psv Feyenoord (gullit), Ajax (vanenburg, Koeman, Kieft, Bosman) leeg en won ook nog eens de ec1 in 1988.

Heel knap dat Ajax met de inpassing van veel jeugdspelers in 87 de ec2 won en in 88 de finale haalde, maar ik snap heel goed wat Bosz bedoeld. Alleen is het buitenland nu een veel logischer stap dan dit in het verleden was. Voor een Lozano zal het verschil tussen psv en Ajax niet dusdanig zijn dat het deze stap gaat maken.

14 november 2018 om 08:42

Helemaal mee eens. Ik zie niet in waarom een topspeler als bijv lozano naar een andere club in Nederland zou gaan. Als die weggaat gaat hij naar het buitenland. Er is daar veel meer geld en sportieve vooruitgang te boeken. Deze spelers willen ook voor hun land spelen en zullen dus op hoog niveau moeten spelen. Ajax met bayern vergelijken is ook helemaal niet van toepassing. Bayern werd elk jaar kampioen dan kan je als speler van de tegenstander die altijd tweede wordt misschien wel eens denken ok ik ga daarheen om kampioen te worden. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat er spelers die 30 miljoen waard zijn in Nederland willen voetballen. Nog steeds kunstgras, geen topwedstrijden, geen topsalaris in vergelijking met middelmaat Engeland bijv. En zo zijn er nog wel wat dingen die het voor goede voetballers niet aantrekkelijk maakt om hierheen te komen.

14 november 2018 om 10:06

Omdat Ajax momenteel salarissen betaald van 3,5 miljoen per jaar. Ik weet niet precies wat ze bij Psv betalen, maar ik schat dat dit wat lager ligt. Al lijkt me de transfer niet realistisch aangezien Psv ook mikt op een hoog transferbedrag. Maar waarom zou een Berghuis bijvoorbeeld niet die stap willen maken ?

14 november 2018 om 11:32

soccersupp

"toen in de jaren tachtig bij een grote multinational in het zuiden des lands tegen de plinten klotste (o.a. Door het patent op cd’s) kocht psv Feyenoord (gullit), Ajax (vanenburg, Koeman, Kieft, Bosman) leeg en won ook nog eens de ec1 in 1988."

Mooi om die periode nog even terug te halen inderdaad. Alleen snap ik niet zo goed wat dit te maken heeft met het 'bayern van de ererdivisie'-verhaal.

Want jij noemt wel het werkwoord 'leegkopen', maar je moet daar in dit geval wel bij vertellen dat PSV helemaal niet de Lozano van Ajax van die tijd (van Basten) wegkocht bij Ajax, maar dat het puur ging om spelers die bij Ajax door Cruijff overbodig werden geacht. Koeman en Vanenburg werden door Cruijff gepasseerd en mochten vertrekken. Alle andere Ajacieden, in die periode, die voor PSV speelden zijn niet rechtstreeks van Ajax naar PSV gehaald, maar later pas, via andere clubs, zoals Lerby (monaco), Kieft (torino), Arnesen (anderlecht), Jonk (inter), Vink (genoa) etc.

Punt is, Bayern koopt de beste spelers van de concurrenten. Dat heeft PSV dus nooit gedaan. Althans, ze hebben nooit Van Basten, Bergkamp, Kluivert of Zlatan van Ajax overgenomen. Met Rijkaard kwam PSV ooit wel in de buurt, maar dankzij Cruijff leverde dat uiteindeljik een hele nare soap en PSV het destijds forse bedrag van ruim drie miljoen gulden op. En Rijkaard vertrok vernederd naar Spanje.

En exact zo gaat het niet gebeuren dat Ajax alle beste spelers van ons land gaat opkopen. Daar is Ajax niet groot genoeg voor.

14 november 2018 om 15:24

Helaas haal je feiten en sentimenten door elkaar. PSV kon destijds bedragen betalen die geen enkele club in NL kon betalen. Vandaar Gullit, Vanenburg, Koeman (dat ze wel eens wissel stonden maakt niet uit. Cruijff rouleerde veel). En andere via een omweg omdat psv als enige de salarissen van buitenlandse clubs kon evenaren. En ja dus een goede vergelijking met Bayern, psv versterkte zich en maakte Ajax en Feyenoord zwakker.

14 november 2018 om 07:53

Als PSV heel veel geld verdient aan die transfers dan kunnen zij zichzelf toch wederom versterken? Er zal altijd een nieuwe Lozano of Lewandowski komen.

14 november 2018 om 09:36

@Aadmaat:

Precies, hier dacht ik ook aan. Daarnaast kun je er van uit gaan dat PSV de prijs nog eens extra gaat opschroeven omdat het de concurrent Ajax is, als ze hem überhaupt al aan Ajax verkopen. Vind dit niet zo’n slimme opmerking van Bosz!

14 november 2018 om 11:11

Je weet nooit hoe het loopt. Je kan i.p.v. de nieuwe Lozano ook zomaar de nieuwe Robert, de nieuwe Vampeta of de nieuwe Leandro binnenhalen. En dergelijke spelers kosten je tegenwoordig ook al snel 10-20 miljoen en voor je het weet zit je met een te dure huishouding met spelers die je alleen aan Girona kan slijten voor 1 miljoen.

Ik heb bv die Maxi Romero nog nooit in actie gezien en die zit al bijna een jaar bij Psv.

14 november 2018 om 11:22

"ik heb bv die Maxi Romero nog nooit in actie gezien en die zit al bijna een jaar bij Psv."

Oh, dat is niet zo vreemd hoor. Die volgt gewoon het normale pad dat ze bij PSV gewend zijn. Eerst een jaartje Jong PSV om het enorm moeilijke en super ingewikkelde speciale PSV spelletje te leren kennen en lekker te wennen en daarna kunnen ze langzaam doorschuiven naar het eerste. Je kent het vast wel, Johnsen, Cassiera, Kristensen, Schuurs, Orajuela, allemaal volgen ze een dergelijk traject.


14 november 2018 om 14:30

@constant kante,

Lozano en Romero hebben samen meer gekost dan die "koopjes" van Ajax die jij opnoemt. Stel dat die spelers allemaal 10-20 miljoen hadden gekost, dan had je een goede sneer naar Ajax uit kunnen delen, want dan had jij mijn punt bevestigd, maar vooralsnog is het een dikke fail, want Ajax' 10 miljoen aankopen zijn allemaal geslaagd. Overigens kan je uit dat rijtje alleen die Orejuela permanent afschrijven; die kan aan een club uit de onderste regionen van La Liga verkocht worden voor 1 miljoen en daar verliest Ajax dan 2,5 miljoen op. De rest heeft potentie, zeker Schuurs en Kristensen.

Ik bedoel alleen maar dat Zuid Amerikaanse spelers die niet of nauwelijks op het hoogste niveau gespeeld hebben duurder
en duurder worden(10 mil), waardoor de gok steeds groter wordt voor Eredivisieclubs.

Hoe dan ook, je mist helaas mijn punt. Jammer.

14 november 2018 om 07:55

Onzin. Men is gewoon bang dat het o ver gaat komen en komen dan met zulke onzin verhalen. In het buitenland is het niet anders. Dan zorgen ze maar voor meer weerstand door ver te komen Europees of wat vaker deel te nemen aan een toernooi.

14 november 2018 om 07:57

In seizoen 94-95 werd Ajax ongeslagen kampioen. Wonnen ze toen ook niet een bekertje Europees? 😜

14 november 2018 om 14:06

@FR-Aproxis

Je schrijft: "zou erg dom zijn om de concurrentie te verzwakken. Het ultieme doel is verder komen in europa. Dat lukt niet zonder weerstand in de eredivisie lijkt mij. Als je dan tegen een subtopper uit engeland aantreedt, krijg je smerig op je klote omdat je geen ritme hebt".

Dat is ook helemaal geen doel op zich. Sommige mensen hebben de klok horen luiden, maar ze weten duidelijk niet waar de klepel hangt. Overmars heeft in een interview wel gezegd dat Ajax het Bayern van NL wilde worden, maar dat was in een totaal andere context. Hij heeft het feitelijk niet eens zelf gezegd, maar het beaamd toen er naar werd gevraagd. Maar daarmee doelde hij niet op het feit dat Bayern in Duitsland de concurrentie verzwakt door de beste spelers weg te kopen, maar op het feit dat Bayern de toonaangevende club in Duitsland is en Ajax die status in NL wil verwerven. Dat kan natuurlijk ook heel goed zonder de concurrentie te verzwakken en dat is bovendien nog veel goedkoper en ook publicitair veel aantrekkelijker.

Bovendien is Ajax ondanks dat de club er van alle Nederlandse clubs financieel veruit het best voor staat, nu al niet in staat om een jongen van 21 jaar die amper 60 wedstrijden op het hoogste niveau heeft gespeeld, te behouden. Dat geldt zelfs niet voor een jongen die nog twee jaar jonger is. Natuurlijk zien ook de topspelers van PSV de Eredivisie niet als eindstation, maar hooguit als een opstapje naar een van de grote competities. En dan ligt het volgens mij ook niet voor de hand om een overstap te maken naar Ajax en al helemaal niet voor een zo hoog bedrag dat ze genoodzaakt zijn om opnieuw een langdurig contract te tekenen, waardoor het alleen maar nog moeilijker wordt om de stap naar het buitenland te maken. Bayern speelt in de Bundesliga, dat is een van de grote competities en geldt derhalve als bestemming ipv het vertrekpunt die de Nederlandse competitie is. Voor Bayern geldt derhalve een totaal andere situatie, die onvergelijkbaar is met de situatie waarin Ajax verkeert. Ajax vergelijken met Bayern is dan ook vrij onzinnig omdat er tussen die clubs meer verschillen dan overeenkomsten zijn.

Oei!! Met die opmerking maak je geen vrienden. Moet wel zeggen dat Bosz wel ballen heeft. Hij durft zichzelf te zijn en geeft ook gewoon zijn eerlijke mening. Ook al zal dat niet goed vallen bij sommige.

Maar hij heeft wel gelijk. Overmars moet gewoon inderdaad de beste spelers weg halen bij de concurrent wilt hij zonder zorgen ieder jaar de titel winnen. Lozano is wel een aardige speler

14 november 2018 om 07:33

Hij heeft helemaal niet gelijk. PSV zou hier nooit aan meewerken.

14 november 2018 om 07:36

Of pas tegen bedragen die Ajax niet moet willen betalen.

14 november 2018 om 07:46

@benzema

Dat snap ik ook wel dat PSV daar niet op zit te wachten. Ajax is op dit moment niet financieel daadkrachtig genoeg om bedragen te bieden die PSV niet kan weigeren.

Maar je weet natuurlijk nooit hoe de verhoudingen in de toekomt is. Ajax gaat financieel wel hard maar kan over een paar jaar ook zo weer ander zijn.

Ik vind het idee wel grappig!

14 november 2018 om 07:49

Ajax wilde ook niet meerwerken aan een transfer van Vermeer naar Feyenoord. Door slim handelen is het er toch van gekomen. Waar een wil is, is een weg. Maar ook Lozano zal in mijn ogen niet voor minder dan 30 miljoen vertrekken, wat Ajax vast niet bereid is te gaan betalen.

14 november 2018 om 07:56

Slim handelen? Kenneth maakt op een verschrikkelijk nare manier misbruik van de geste van Ajax om hem voor 1 miljoen euro te laten gaan, en vervolgens naar Feyenoord te stappen. Maar gelukkig heeft het hem niks opgeleverd want hij zit daar ook vrijwel permanent op de bank.

14 november 2018 om 07:58

Er zit natuurlijk een verschil tussen Vermeer en Lozano. Vermeer was op dat moment de reserve keeper van Ajax terwijl Lozano nu de sterspeler van PSV is.

Maar ik zie het ook niet snel gebeuren. PSV zal Lozano met aardig wat winst willen verkopen en ik denk dat een bedrag van 30 miljoen of hoger inderdaad zijn prijskaartje wordt.

Dat moet Ajax niet willen betalen. Ik zou blijven mikken op grote talenten en daarnaast het team aanvullen met ervaring zoals Tagliafico, Tadic, Blind, etc.

14 november 2018 om 07:59

@André, Vermeer is niet helemaal hetzelfde. Het is een Nederlander die op een zijspoor kwam bij Ajax en dan een stap opzij (schuin omlaag) naar Feyenoord kon maken. Het genoemde voorbeeld van Lozano is totaal anders. Buiten dat het geen Nederlander is en daardoor minder binding met het NL voetbal zal hebben, wil hij ook echt een stap vooruit maken en in een topcompetitie terecht komen. PSV is voor hem een tussenstap om ervaring op te doen in Europa en zichzelf in de kijker te spelen. Daarnaast denk ik niet dat Ajax 40-60 mln gaat betalen voor een speler uit de Nederlandse competitie.

14 november 2018 om 08:37

Schuin omlaag? Heeft sinds hij in 2014/2015 bij Feyenoord terecht kwam meer prijzen gewonnen dan Ajax sinds die tijd haha

14 november 2018 om 08:59

Andrenijmeijer

30 miljoen voor Lozano? Maak er maar Minimaal 55 miljoen van.

14 november 2018 om 10:11

Daarom zet hij het ook tussen haakjes Wesley. Ajax is als club in alles groter (op de sfeer in de kuip na) , daar doen 1 landstitel en wat landelijke bekers niks aan af. Wanneer de concurrenten het zelfs niet erg vinden wanneer Feyenoord weer een landstitel wint, dan zegt dat denk ik wel genoeg. (ps. ook dit moet je niet als negatief beschouwen, want ik zou ook willen dat Feyenorod weer wat naar Psv en Ajax toe kan kruipen - zowel financieel als sportief).

14 november 2018 om 10:51

Ook als Ajax financieel wel daadkrachtig genoeg is gaat dit niet gebeuren. Voor de topspelers van PSV is ook altijd wel interesse van buitenlandse clubs, die in tegenstelling tot Ajax, wel een sportieve stap vooruit zijn.

14 november 2018 om 11:28

Niet alleen financieel. Waarom zou je als speler weg gaan bij de kampioen, om vervolgens bij een club in hetzelfde land te gaan spelen die al jaren geen prijsje meer gepakt hebben?
De hoogmoed van sommige Ajacieden begint weer op te spelen. Waar dat op gebasseerd is? Nou, op zulke non informatieve stukjes tekst zoals deze. Puur en alleen om Ajacieden te strelen en hoort dus niet op een openbaar voetbal platform maar op een Ajax fansite.

14 november 2018 om 07:36

Is ajax bereidt om 50 mil af te tikken voor een eredivisie speler?

14 november 2018 om 08:59

Nee, flauwekul.

14 november 2018 om 09:41

Precies dat denk ik dus ook, maar het wordt wel interessant wat Overmars met die pegels gaat doen. En daarbij dit Ajax is een perfecte mix van jongens uit de opleiding met een paar geweldige aankopen. Er staan helaas niet elk jaar nieuwe Frenkie's en de Ligten klaar. En ook zal je niet elk jaar een speler vinden zoals Tadic die voor dat geld naar Ajax wil komen.

14 november 2018 om 08:24

Hij zegt helemaal niet dat Ajax dat moet doen, alleen dat het een volgende stap zou kunnen zijn. Vraag me wel af of het realistisch is. Voor een Lozano is het niet zo interessant om naar Ajax te gaan, die gaat naar het buitenland. En de salarissen zullen echt fors moeten stijgen. Zie het niet gebeuren.

14 november 2018 om 09:51

Steven West

Peter Bosz heeft geen ballen en heeft ook totaal geen gelijk. Dat hele 'ajax moet Bayern kopiëren'-verhaal is een luchtkasteel gebaseerd op hoop, een heleboel natte dromen en totaal niet op realisme en feitenkennis.

Ajax heeft een omzet die nog maar nauwelijks hoger is dan die van Psv. De rek aan de inkomstenzijde, als het gaat om structurele (sponsor)inkomsten is er al een paar jaar uit. Ajax peurt een boel centjes uit de nationale markt, maar die markt is uitgemolken. Er kan enkel nog aan inkomstenstijging worden gedaan door buitenlandse projecten, zoals in China en met die activiteiten die nu in de VS van start gaan. Maar denk nou niet dat deze initiatieven bedragen van 50 miljoen per jaar gaan opleveren. En dat is wel de orde van grootte waar je aan moet denken als Ajax het 'bayern van Nederland' wil gaan worden. Want met een omzet van 100-120 miljoen en een begroting van rond de 90-100 miljoen ga je dat dus gewoon niet trekken. In geen 100 jaar! En maak niet de fout te denken dat je door transferbeleid wél structureel voor een inkomstenverhoging kunt zorgen. Dat heet casinobeleid. Transferinkomsten zijn net als inkomsten uit Champions League voetbal niet structureel, dus daar kun je geen bedrijfsvoering op baseren.

Sowieso, neem even dit concrete voorbeeld van Bosz. Dat Ajax nu Lozano zou gaan halen. Sorry, maar dan is het echt heel simpel. Ik zou als ik PSV was daar absoluut zeker aan meewerken. PSV kan vragen wat het wil, dus ik zou gewoon met 50 mijoen beginnen. Denk jij dat Overnars dan voor 55-60 miljoen de kas gaat spekken van Psv, zodat die een speler kunnen halen die veel beter is dan Lozano? Of bestaat er soms het waanidee dat Overmars met 25 miljoen langskomt en dat PSV hem dan voor dat bedrag laat gaan?? Nonsens.

Overigens, Wat zou een Lozano bezielen om op dit moment van een club die drie keer kampioen werd in vier jaar over te stappen naar een club die al vier jaar helemaal niets won? Uiteraard kan en zal Ajax hem meer salaris bieden, maar volgens mij kan Lozano in het buitenland nog veel méér verdienen. En de carriere planning van Lozano is natuurlijk zodanig dat een stap zijwaarts (ik zal het maar geen stap achteruit noemen, maar een stap vooruit is het op dit moment uiteraard niet ) niet de bedoeling is. Hij wil een stap vooruit maken, dus nar een grote competitie. Waarom zou hij dan in vredesnaam bij Ajax gaan ballen? Ondenkbaar.

Maar, uiteraard gaat het in deze niet zozeer om het concrete voorbeeld Lozano, het gaat om het algemene plaatje dat Ajax dus de club wordt die alle grote spelers in het land opkoopt. Nogmaals, dat plaatje klopt gewoon niet, omdat Ajax daarvoor gewoon niet de structurele financiële kracht heeft die daarvoor noodzakelijk is. Begin eerst maar eens met het verdubbelen van je omzet. Dan praten we verder.

14 november 2018 om 10:05

@Constant:

Je slaat de spijker op de kop en de plank niet mis(wat heel
knap is als je er een beetje over nadenkt)!

Had het niet beter kunnen verwoorden; Amen!

14 november 2018 om 11:29

Amen!

Het Bayern model ... Killing voor de competitie die nu al niet leuk is, omdat de uitkomsten van de wedstrijden van Ajax en PSV te voorspelbaar zijn.
Ik hoop dat dat in Nederland niet gaat gebeuren, maar het zou zo maar werkelijkheid kunnen worden.

14 november 2018 om 07:50

inderdaad, eredivisie 2018-2019 is hard op weg de meest saaie editie ooit te worden.
PSV en Ajax staan hierbij voor Micky en de rest voor Mouse.

14 november 2018 om 08:01

Vergeet ook niet dat feyenoord in niemandsland zit, veel beter dan de plek 4, en aardig minder goed dan ajax en psv

14 november 2018 om 09:03

Die spelen inderdaad echt helemaal nergens om.

14 november 2018 om 07:59

Ajax zal nooit in de positie van Bayern komen. Bayern is voor duitsers het hoogste wat er is, aangezien ze qua salaris en prestaties concurreren met de absolute top.

Ajax zal zeker qua salaris nooit mee kunnen met de top. Daardoor kan PSV prima hun beste spelers aan het buitenland verkopen.

14 november 2018 om 08:26

Sterker nog Ajax is de afgelopen jaren niet eens de club van Nederland. Iedereen weet dat ze nu het beste spelersmateriaal en het meeste geld hebben maar we moeten niet gaan doen of ze meer dan PSV zijn de afgelopen jaren. Sterker nog PSV heeft momenteel de beste papieren om kampioen te worden.

14 november 2018 om 09:00

Precies dit, Ajax wordt telkens het Bayern van Nederland genoemd maar qua prestaties de afgelopen jaren is dat eerder Psv. Overigens staat Bayern 5e op het moment dus mag Ajax van mij best Bayern achterna gaan.

14 november 2018 om 08:09

Zou het eerder willen vergelijken met Celtic... een saaiere competitie als in Schotland bestaat er niet

14 november 2018 om 09:34

het Bayern model ....alleen het verschil is dat in de laatste jaren PSV vaker kampioen is geweest dan ajax en spelers willen toch eenmaal kampioen worden dus ajax is nu verplicht om dit jaar kampioen te worden anders falen ze andermaal weer en is er weer geen kampioenschap in amsterdam.

14 november 2018 om 14:48

Ajax had al lang het Bayern van Nederland kunnen zijn. Gelukkig is het nog niet zover gekomen mede door iedere keer weer interne strubbelingen. Hopelijk wordt het ook nooit zo, zoals je zegt is het nu al voorspelbaar. Ik vind dit de saaiste competitie die ik ooit in 38....nou vooruit 30 jaar he

Dat laten PSV en Feyenoord toch niet gebeuren. Daarnaast heb ik ook niet het idee dat spelers van deze clubs de stap naar Ajax zouden willen maken. Niet alles is te koop.

14 november 2018 om 07:33

Feyenoord heeft in die zin niks te willen als er een zak met 30 miljoen op tafel gelegd wordt.

14 november 2018 om 07:34

Maar de spelers zelf wel en die zitten niet te wachten op een club als Ajax.

14 november 2018 om 07:38

Denk dat alleen de Rotterdamse jongens er nog zo over denken. Bij veel spelers speelt dat sentiment niet meer.

14 november 2018 om 07:44

Ajax betaald Tadic nu al 3.5 x zo veel als de best betaalde spelers bij Feyenoord... maar zo als jij zegt: gaan de Feyenoord spelers niet willen want geld speelt geen rol in het voetbal. Nu zie ik niet een speler bij Feyenoord die ook maar iets zou toevoegen aan het toekomstige Ajax

14 november 2018 om 08:00

@S-070

Er zijn volgens mij nog maar weinig spelers die het echt uitmaken waar zij spelen. Als Ajax twee keer zoveel salaris biedt, dan wordt het al moeilijk voor een speler als Berghuis om nee te zeggen.

Ik snap dat echte Feyenoorder a la Vilhena of Van Beek hoogstwaarschijnlijk niet vertrekken naar Ajax.

14 november 2018 om 08:52

Ik heb toch niet het idee dat Botteghin, Berghuis of Jorgensen de stap naar Ajax zou maken. En dit zijn toch geen Rotterdamse jongens. Al zijn dit sws geen versterkingen voor Ajax hoor.

14 november 2018 om 09:58

JK-Ajax

Een zak met 30 miljoen zeg jij? Mmmmmmmh, eens zien.

Overmars staat met 30 miljoen aan de poorten van het Philips stadion. Wordt ontvangen voor Gerbands. 'eens kijken wat ik voor je kan doen Marc', zegt Toon. Hij bladert door wat papieren. Na tien seconden kijkt Toon op van zijn papier en kijkt Marc strak aan. 'tja, Marc, ik wil je natuurlijk graag helpen en ik weet ook wel dat ik niks te willen heb natuurlijk, maar het enige dat ik voor je kan doen voor dat geld zijn: Bart Ramselaar, Dante Rigo of Cody Gakpo. Maar, ik al je matsen, als je een van die drie neemt, voor 30 miljoen, dan geef ik je daar Eloy Room gratis en voor niets bij!'

14 november 2018 om 15:40

Constant. Ik zeg toch Feyenoord? Wat een onzinnig relaas. Beetje populair gedrag van je, spijtig.

@s070
Voor het juiste bedrag aan salaris is er veel mogelijk denk ik, op de Rotterdamse jongens na.

15 november 2018 om 03:27

je weet toch wel dat ajax dat via een constructie doet? een deel van de transfersom van tadic wat eigenlijk naar Southampton zou gaan word nu gebruikt om het salaris van tadic te betalen. hij kostte eigenlijk 17 miljoen maar de prijs is verlaagd naar 11 miljoen met de reden dat ajax het salaris van tadic zou betalen. had iets te doen met rechten.(weet niet zeker of ik dit correct heb samengevat) volgens mij is ziyech de enige die ergens in de buurt van tadic verdient, maar die is weg na dit jaar. het salaris van tadic is echt geen norm hoor.

14 november 2018 om 07:37

Spelers als Lozano kunnen ook naar Engeland en Spanje. Daar zijn clubs bij die elk jaar dat budget hebben en hem minimaal hetzelfde salaris kunnen bieden.
Die gaat dan echt niet naar Ajax, zelfs als die het salarislafond flink optrekken.

14 november 2018 om 07:45

Van mij mag Vilhena wel naar Amsterdam voor 30 miljoen hoor.

Dat gaat niet gebeuren. De beste spelers van PSV gaan voor een stap omhoog en dat is niet alleen qua club (is Ajax op dit / dat moment wel?) maar ook een stap omhoog qua competitie en salaris. Ik zie het niet gebeuren.

14 november 2018 om 07:35

Als Ajax een hoger salaris biedt dan gaan ze gewoon hoor. Het gaat vaak alleen om geld.

14 november 2018 om 08:04

Haha, dan gaan ze gewoon ja? Het verschil met PSV is minimaal (eigenlijk niet zelfs) qua niveau. Daar gaat wat extra salaris niet heel veel aan veranderen. Wat moet een Lozano nog bij Ajax als hij bij PSV al heeft laten zien te goed te zijn voor de Eredivisie?

Daarnaast kunnen clubs uit Engeland, Spanje en Italie ook gewoon gelijkwaardige en zelf hogere salarissen bieden dan Ajax. Ik zie Ajax nog wel in staat om de beste spelers van Feyenoord over te nemen. Dit gaat heel arrogant klinken, maar Ajax en PSV zijn een niveau hoger dan Feyenoord. Voor deze spelers is een stap naar Ajax of PSV ook daadwerkelijk een stap omhoog.

14 november 2018 om 08:13

Iedere talentvolle speler die bij PSV zit speelt niet voor het geld maar voor zijn ontwikkeling. Jongens als Bergwijn, Pereiro, Romero, Angelino, etc. Hadden allrmaal ergens anders meer kunnen verdienen. PSV gaat natuurlijk nooit een speler aan Ajax verkopen of de speler moet toevallig een contract hebben voor 1 jaar. Als Ajax een miljoen of 40 af wil tikken voor een speler van PSV zal die er in het buitenland ook wel zijn. Daarnaast heeft Ajax nog lang niet bewezen beter te zijn dan PSV sterker nog de afgelopen jaren is PSV kampioen geworden en ook dit seizoen hebben ze momenteel de beste papieren.

14 november 2018 om 08:37

En wat als die spelers zich dan bij Ajax zouden kunnen ontwikkelen in plaats van PSV met daarbij het dubbele salaris...

14 november 2018 om 08:46

Wanneer Ajax en PSV voor dezelfde speler gaan dan kan Ajax inderdaad misschien iets verder gaan. Maar dat ze een speler van PSV aan kunnen trekken lijkt mij onzin omdat het geen stap omhoog is en PSV za de prijs fors verhogen wanneer Ajax komt. Alleen een clausule/1jarig contract zou Ajax kunnen helpen maar dan nog is iedere speler naar PSV gegaan om een stap te maken naar een topcompetitie!

14 november 2018 om 10:06

Xyzz

Tja, maar wat als ze zich bij PSV ontwikkelen?

Daarbij, hoe groot denk jij dat het salarisgebouw bij Ajax momenteel al is? Ajax betaalt op dit moment, en dat is dus nog zonder de recente salarisverhogingen waarbij Ziyech een forse salarisverhoging heeft gekregen, 66% van de begroting aan salarissen. Jij wilde dat naar 80% optrekken ongeveer? Als je dacht dat je dan een gezonde financiële huishouding had, dan heb je dat echt mis.

Tuurlijk kan en moet je spelers die je nationaal haalt ook een worst voor houden, maar aangezien PSV naast Ajax de grootste betaler is, is het vrij lastig om dan naast Tadic, Blind, Ziyech, Huntelaar ook Lozano een salaris van 3-4 miljoen te geven, en daarnaast ook Frenkie de Jong, De Ligt, Schone, Veltman en Vdbeek (allemaal meer dan een miljoen per seizoen) en daarnaast nog Bergwijn (2 miljoen) en Guttierez (1,5 miljoen) daarbij te nemen.

Uiteraard zullen er altijd spelers zijn die, puur voor het geld, bij een concurrent willen spelen. Voorbeelden zat, en PSV heeft in de jaren '80 exact hetzelfde gedaan. Maar de salarissen zijn sinds die tijd zo enorm gegroeid dat het tegenwoordig een wat andere zaak is. Daarbij konden spelers vroeger als alternatief niet zo eenvoudig naar het buitenland, door alle regels, terwijl spelers tegenwoordig voor 2,5 miljoen ook gewoon onderaan in de PL kunnen spelen. Dankzij die concurrentie is wat jij voorstelt voor Ajax echt onbetaalbaar.

14 november 2018 om 15:32

iedere talentvolle speler bij Ajax, PSV of welke andere club spelen uiteindelijk voor het geld

14 november 2018 om 09:41

Precies dit. Bayern is wereldtop en dus kunnen er sportief en financieel maar een paar ploegen concurreren. Ajax is dat niet en heeft dus veel meer concurrentie. Als Ajax voor Lozano concurreert met ploegen als Arsenal/Sevilla/Roma. Waar denk je dan dat de voorkeur van PSV en Lozano ligt? En Ajax kan ook echt niet meer bieden dan dat soort ploegen. Sterker nog, dat zijn ploegen die bij Ajax kunnen shoppen. Daar heeft Bayern nauwelijks last van.

Wat een boefje.. Gaat psv iig nooit mee akkoord

14 november 2018 om 08:39

Nou ja, als dat gebeurt krijgt PSV iig wat mooie transfer inkomsten. Dat schrot er nog wel eens aan in vergelijking met Ajax.

14 november 2018 om 11:33

Bij PSV hoort het geld op het veld te staan ipv op de bank.

16 november 2018 om 06:44

Als je geld ook nog op de bank hebt zitten, dan ben je in de breedte in potentie sterker

Ziyech verdient een transfer, De Jong en De Ligt behouden is bijna onmogelijk. Verder hoop ik dat ze de rest bij elkaar houden. Het wordt al flink bouwen na het vertrek van 3 basisspelers. Als dat er 5 zijn, is er eigenlijk geen beginnen aan.

14 november 2018 om 09:18

Het standpunt over de mogelijke vertrekkers is de lucht in gebracht door Overmars (en die gaat er natuurlijk over), maar naast degene die jij noemt zullen ook Onana, vd Beek, Neres een stapje willen maken en wellicht ook Tagliafico en Dolberg (?).

Ajax heeft zijn zaakjes nu aardig voor elkaar, maar om dit niveau te houden zal -ook met een zak geld- een aardige uitdaging blijken.

14 november 2018 om 09:52

Ik denk dat aanstaande zomer de volgende namen zullen vertrekken:

- De Ligt; 65 miljoen euro
- Frenkie de Jong: 60 miljoen euro
- Ziyech: 35 miljoen euro
- Onana: 25 miljoen euro

Dit verlies kan Ajax in mijn ogen prima opvangen met de volgende namen:

- Schuurs/magallán
- Blind naar het middenveld schuiven. Schuurs, Magallan en Wober dat Blind's plekje overnemem
- Tadic is al de vervanger van Ziyech. Bande en Cerny heeft Ajax om de flanken te dekken. Uiteraard zal Neres ook nog moeten blijven
- Nieuwe keeper weet ik niet zo 1.2.3. Maar in principe is een keeper niet de meest moeilijke positie om te vervangen.

Dan denk ik dus dat dit het elftal van Ajax wordt volgend seizoen. Hiermee zie ik Ajax gewoon kampioen worden.

Aankoop
Mazraoui
Magallan
Wober
Tagliafico
Donny v Beek
Blind
Neres
Tadic
Bande
Dolberg
14 november 2018 om 10:58

Met het team van nu staan ze zelfs 5 punten achter op Psv.
Apart dat je ze zonder de toppers gewoon kampioen ziet worden.
Beetje hoogmoed hé.

14 november 2018 om 11:36

Haha, echt prachtig om te lezen hoe sommige Ajax fans na het lezen van zo'n pro Ajax stukje tekst ineens ook werkelijk denken dat ze zo goed zijn. Staan gewoon nog steeds 5 punten achter op PSV, Maar toch praten ze alsof ze dik boven aan staan. Zelfs al verkopen ze al hun toppers, dan worden ze nog kampioen. Hahaha, snap je nu een beetje waarom fans van andere clubs zeggen dat Ajax supporters soms arrogant zijn? Dit is toch niet meer te geloven dit! Ik kan hier zo van genieten, heerlijk!

Ajax is in staat om spelers als Jorgenson, Lozano, Bergwijn te kopen qua financiën. Een Lozano of Jorgenson zie ik echter altijd voor het buitenland kiezen. Bergwijn kan nog wel een optie zijn.

14 november 2018 om 07:38

Bergwijn die kort geleden nog aangaf blij te zijn geweest dat hij wegging bij Ajax en naar PSV was gegaan. Bergwijn is, als ik zo zijn reacties even terug voor de geest haal, geen optie.

14 november 2018 om 08:23

Bergwijn zijn contract is lang genoeg en is dus onbetaalbaar voor Ajax. Daarnaast waarom zou hij naar Ajax gaan want dat is eerder een stap omlaag gebaseerd op de afgelopen jaren het is in ieder geval geen stap omhoog maar hoogstens een gelijkwaardige club.

14 november 2018 om 08:38

Misschien om Europees een beetje positief in de picture te staan.

14 november 2018 om 09:06

Misschien heeft PSV volgend seizoen weer een makkelijkere loting.

14 november 2018 om 09:25

Hahaha door van AEK te winnen? Dat kijkt geen hond.

14 november 2018 om 09:21

Hahaha. Hij gaat er ook nog even heel serieus op reageren.
Denk je nou echt dat PSV Bergwijn naar Ajax laat gaan?
Haal dat blok beton voor je hoofd weg.

14 november 2018 om 10:55

Psv is in staat om spelers als Ziyech, Neres en Onana te halen naar Eindhoven als ze in de zomer Lozano verkopen.

14 november 2018 om 11:24

En toen ging de wekker. Lozano gaat geen 60 miljoen opleveren. Als dat wel het geval is dan moet het ook nog een behoorlijke bedrag afstaan door het doorverkoop percentage. Lozano zal daarnaast weer zijn oude vorm moeten hervinden, want het is de laatste wedstrijden niet al te best wat hij laat zien.

14 november 2018 om 17:48

Net zoals dat de Ligt en De Jong geen 60/70 miljoen gaan opleveren. Want laten we eerlijk zijn: hoeveel prijzen hebben ze met Ajax nou gewonnen? Helemaal niets. Laat ze maar eerst kampioen worden met Ajax wat ik trouwens dit seizoen niet verwacht.

15 november 2018 om 03:30

mee eens. maar het is allemaal een beetje de waan van de dag. die jongens willen weg en ze dwarszitten met onrealistische prijzen is ook niet de manier. ook een slecht teken voor talentvolle spelers die naar ajax zouden willen komen.

14 november 2018 om 11:39

Waarom zou Bergwijn van de kampioen, naar een club die al jaren niks meer wint in dezelfde competitie gaan? Hahahahaha, sommige Ajax fans laten zichzelf weer helemaal gaan na zo'n pro Ajax stukje tekst. Prachtig!

Zo ver zijn we nog niet. PSV kan, net als Ajax, veel geld vragen voor hun sterspelers. Ajax heeft nog niet genoeg op de bankrekening om Lozano en Bergwijn even weg te prikken. Verder zullen PSV spelers het ook nog eerst als een stap omhoog naar de Europese top moeten zien, anders tekenen ze niet.

Dit zie ik toch niet zo snel gebeuren. Spelers van PSV zullen eerder naar het buitenland gaan dan naar Ajax. Bayern krijgt dit wel voor elkaar omdat zij structureel mee strijden ok de champions laegue winst. Anders zouden spelers als lewandowski en hummels wel naar Engeland en Spanje gegaan zijn. Zolang Ajax er in de Nederlandse competitie niet met kop en schouders bovenuit steekt en Europees geen hoofdprijzen wint zal dit niet gebeuren. Dit verhaal is leuk bedacht door Bosz, maar niet erg reeel.

Ik heb een beetje het idee dat de woorden van Bosz zijn verdraaid, aangezien hij ook Lozano noemt en hij me daarnaast iemand lijkt die een vrij nuchtere kijk op de zaken heeft; PSV en Ajax gaan inderdaad richting het Bayern/PSG model. Moord voor de competitie, goed voor de twee respectievelijke clubs. Ik ben het met Bosz eens dat dit jammer genoeg het toekomstperspectief is.

Bosz heeft makkelijk praten, ik denk niet dat veel spelers van Feyenoord of PSV naar Ajax willen gaan die denken al aan het buitenland. Ajax zou meer moeten gebruik maken van de opleiding want daar lopen genoeg spelers rond.

Ondanks dat het de titelkansen voor Ajax vergroot lijkt me dat verschrikkelijk. Een doodsteek voor de competitiviteit in de ED. Dan heb ik liever dat Ajax voor die miljoenen die Lozano moet kosten gewoon weer een nieuwe, misschien nog iets betere, Neres is het buitenland oppikt.

Lozano gaat echt niet naar Ajax. Dat is voor hem geen vooruitgang. Als je van Dortmund naar Bayern gaat is dat wel een enorme vooruitgang. Bayern is namelijk Europese top. En dat kun je niet zeggen van Ajax.

14 november 2018 om 07:40

Dortmund niet wil je zeggen?

14 november 2018 om 08:08

Nee, en dat vinden de spelers ook, anders zouden ze niet zo vaak de overstap maken. Ajax zal dat niveau nooit bereiken, daar is de ED te klein voor

PSV zal toch Lozano moeten verkopen (ooit). Als dit aan Ajax is kan Ajax er sterker van worden, maar de opmerking dat PSV dan achter zou blijven in Europa slaat nergens op, zij krijgen toch geld binnen en Ajax kan toch meer puntjes sprokkelen Europees?

Die hele titel van het pushbericht is uit zn verband getrokken.. Anyways, als we (ja ik ben ajacied) dat doen, kunnen we de competitie wel opdoeken. Gewoon lekker PSV, AZ, Feyenoord hun ding laten doen. Wij kunnen toch potverdikke op eigen kracht ziek goed scouten inmiddels? Van der Beek, Nouri, de Wit, de Ligt, Eiting, Klaassen.. Allemaal vroeg gescout voor de opleiding en met Tadic, Neres, Onana, Dolberg, Sanchez, Tagliafico enz gewoon prima versterkingen gescout. Laat PSV en Feyenoord toch lekker man.

14 november 2018 om 09:54

@Endou: als je dit als waarheid aanneemt heb je een flinke plaat voor je kop. Ajax die spelers als Bergwijn en Lozano weghaalt? Zijn ze gelijk door al hun centen heen, anders laat PSV ze toch niet gaan. Gevolg is dat PSV alle centen heeft, herinvesteerd en waarschijnlijk weer op hetzelfde niveau zit.

“Anyways, als we dat gaan doen, kunnen we de comp wel opdoeken.” Haha, Ajacieden en (misplaatste) arrogantie, het is om je rot te lachen zoals Jaimy87 hier gisteren al zei.

Ajax kan op Lozano bieden wat ze willen, PSV zal hun sterspelers nooit aan een directe concurrent verkopen. Wat Bayern bij Dortmund deed kun je niet goed vergelijken want Dortmund werkte met geclausudeerde transfersommen waardoor Bayern nooit direct hoefde te onderhandelen met Dortmund.

Zie het bij feyenoord wel gebeuren als ze niet snel wat gaan doen. Psv echter zal nooit akkoord gaan. Psv kan net zo goed lozano voor een miljoen of 50-60 kwijt aan buitenlandse clubs. Verder zal bergwijn als die zich zo blijft ontwikkelen ook ongeveer 40 miljoen kunnen opleveren. Ajax heeft dan wel meer spelers die veel waard zijn maar het is niet zo dat psv geen waardevolle spelers in de selectie heeft zoals feyenoord. Bij feyenoord zie ik echt niemand vertrekken voor boven de 15 mil

Ik verwacht wel dat Ajax flink gaat investeren in de selectie als deze bepalende spelers weg gaan. Er zal een hele bak geld naar verwachting binnen gaan komen.

Toch zie ik het niet gebeuren dat ze de concurrentie gaan verzwakken. Ik zou op dit moment niet weten welke Feyenoorder dit Ajax beter zou maken behalve v persie. PSV heeft wel goede spelers maar ik zie het nog niet zo snel gebeuren.

14 november 2018 om 11:28

Een Berghuis, Ayoub, Haps, St Juste en Vermeer mogen van mij allemaal aansluiten.

Bayern koopt toch niet voor belachelijk veel geld spelers weg bij concurrenten, dus dit heeft niet zoveel met de financiele positie te maken maar meer met de status. Gotze wilde per se naar Bayern toe. Hummels idem, Lewandowksi ging zelfs voor niets daarheen. Bayern staat eigenlijk mijlenver boven de rest en is de grootste club om voor te spelen in Duitsland. Spelers willen echt daarheen, terwijl er weinig spelers van PSV echt naar Ajax zouden willen.

Wat een flauwekul zeg. Tot nu toe is PSV dit millennium met afstand de beste Nederlandse club, dus waarom zouden de sterspelers van PSV sportief gezien een stap terug zetten? Bayern is zowel op sportief als financieel gebied met afstand de grootste in Duitsland. Ajax heeft wellicht de financiën, maar het gat met PSV is niet zo groot.

Ik zou maar oppassen in Amsterdam dat PSV niet Ziyech of De Ligt overneemt deze wintertop ;-)

14 november 2018 om 07:57

@dagdromer

Daar heb je helemaal gelijk in. PSV is inderdaad de afgelopen jaren de beste van NL. Alleen Ajax is en blijft natuurlijk wel de grootste club van NL.

Bedoel het niet provocerend overigens. Maar zelfs Feyenoord is qua achterban een stuk groter dan Psv. Alleen sportief heb je helemaal gelijk!

14 november 2018 om 08:10

En juist voetballers zijn alleen bezig met het sportieve en financiële uiteraard. Die boeit het niks of een club een achterban heeft van 25000 man of 5 miljoen.

14 november 2018 om 08:24

@atl

Helemaal mee eens. Vooral financieel heeft de meeste aantrekkingskracht voor de meeste.

En daarom is Ajax straks als zij financieel zo doorgaan een stuk interessanter dan Psv. Geleidelijk werkt Ajax hier wel naar toe. Ik geloof daar wel in.

14 november 2018 om 09:48

Daarom wil ik alleen maar aangeven dat een vergelijking tussen Ajax en Bayern München complete onzin is.

Op dit moment staat Ajax gewoon tweede en heeft het al 4 jaar geen prijs meer gewonnen. Ik snap dat zelfbeeld van sommige van die (oud-)Ajacieden nooit.

Ik denk dat die optie nu nog niet reeel is. Ajax steekt ver boven Feyenoord uit maar zou eerst 4/5keer op rij kampioen moeten worden en structureel overwinteren in de CL. Denk dat op dit moment een Berghuis (op het moment de enige die het Ajax niveau aankan) niet naar Ajax vertrekt omdat de verhoudingen door de afgelopen jaren nog wat genuanceerder liggen.

Ik hoop dat Ajax het extra geld gaat gebruiken om de jeugdopleiding te blijven verbeteren en daarnaast er voor gaat zorgen dat Ajax op een meer natuurlijke manier hogere inkomsten kan boeken. Hoge transfersommen zijn heel mooi, maar je kan er niet op bouwen aangezien je het ene jaar misschien 100 miljoen binnen haalt en het jaar er op 20 miljoen.

Daarnaast kijk ik persoonlijk (als Ajax supporter) helemaal niet uit naar totale dominatie van de Eredivisie a la Bayern Munchen. Elk jaar kampioen worden omdat je het meeste geld hebt en de beste spelers van concurrenten kan kopen lijkt mij verschrikkelijk saai. Het liefst zie ik de Eredivisie in zijn algemeen beter worden. Of een Beneliga.

Volstrekt onrealistisch en appels met peren vergelijken. Bayern heeft een begroting die twee keer zo hoog is als die van Dortmund en geeft ieder jaar minder uit dan er binnen komt. Het verschil in begroting van Ajax met PSv is amper 15 miljoen en bovendien heeft Ajax een begroting die in het gunstigste geval hooguit kostendekkend is. De winst moet uit CL deelname en uitgaande transfers komen. PSV gaat natuurlijk ook niet zomaar haar beste speler aan de directe concurrent verkopen en zal een bedrag eisen dat Ajax niet eens kan betalen, zelfs als men dat zou willen. En waarom zou Lozano van PSV naar Ajax willen overstappen, dat is zowel in sportief als financieel opzicht nauwelijks een verbetering. Peter Bosz heeft wel verstand van voetbal, maar duidelijk niet van financiele zaken. Als hij dat wel had gehad, zou hij dergelijke uitspraken waarschijnlijk niet hebben gedaan omdat hij dan geweten zou hebben dat iedere investering fiscaal wordt afgeschreven en dat Ajax bij een uitgavenpatroon als dat van Bayern binnen de kortste keren een afschrijfpost zou hebben die alleen al net zo hoog is als nu de gehele begroting. En dat zou gelijk staan aan financiele zelfmoord. PSV heeft jarenlang grote successen gehad met een beleid dat vooral gericht was op de transfermarkt. Daar is men natuurlijk niet zomaar van afgestapt, maar omdat de prijzen op de transfermarkt de pan uit rezen en een afschrijfpost opleverden die zo hoog was, dat die het beleid niet langer houdbaar maakte. Heel veel voetbalmensen, sportjournalisten en supporters zijn nog altijd in de veronderstelling dat een TD alleen maar naar de voetbal supermarkt hoeft te gaan, wat spelers in zijn winkelwagentje te gooien en die bij de kassa af te rekenen. En dat het dan klaar is. En dat is natuurlijk helemaal niet zo. Een investering heeft ook op de langere termijn financiele consequenties in de vorm van salaris en afschrijvingskosten en als je daar geen rekening mee houdt, reken je je dus rijker dan je in werkelijkheid bent. En dat geldt dus ook voor Peter Bosz.

1. Zou PSV ooit meewerken aan een transfer van z'n sterspeler naar de grootste directe concurrent? Nee.
2. Zou Ajax er trek in hebben om 50+ miljoen over te maken aan de grootste directe concurrent? Nee.
3. Zou Lozano interesse hebben in een stap opzij in Nederland in plaats van een stap omhoog in het buitenland? Nee.

Totale onzin dus.

Als Ajax wederom onder PSV eindigt waarom zou Ajax dan een optie zijn?
Puur geld? Bij PSV verdienen de toppers royaal hoor....
Vanuit Feyenoord natuurlijk wel veel interessanter, opeens naar een titelkandidaat met serieus hogere lonen gaat wel werken maar wie dan? En waarom zou Ajax Feyenoord willen verzwakken?

14 november 2018 om 08:10

Wie van Feyenoord zou een versterking zijn voor ajax? Misschien Bijlow als keeper voor de toekomst of Berghuis maar verder niet denk ik.

Zie Ajax geen 70 tot 80 miljoen betalen voor Lozano. Want PSV zal hem natuurlijk nooit naar de concurrent laten gaan. Alleen een niet te weigeren bedrag dat ze niet van een buitenlandse ploeg kunnen ontvangen kan eventueel een verschil maken.

Denk niet dat dit kan op dit moment. PSV spelers gaan naar PSV als laatste tussenstap om daarna naar een topcompetitie te gaan. Waarom zou je dan eerst nog naar Ajax gaan?

Het verschil financieel tussen Ajax en Psv is niet zo groot dat Ajax zoveel meer kan bieden als Psv. Dus dat Ajax spelers weg gaat kopen bij Psv is niet van toepassing. Of het moet zijn dat het geen basisspeler betreft en Psv graag medewerking wil verlenen.
Als Ajax nu komt in de zomer en Overmars belt met Psv om te vragen wat de prijs voor Lozano is dat ze in Eindhoven een week lang niet bijkomen van het lachen. Die gaan (op het moment) echt nooit zo'n speler aan Ajax verkopen. Als Ajax komt voor Ramselaar is het een ander verhaal.

Spelers willen alleen hogerop naar de clubs die prijzen winnen, Ajax zal eerst eens kampioen moeten worden willen spelers van PSV en Feyenoord überhaupt nadenken over een stap.

Denk dat Lozano dit jaar wel weggekocht wordt door een buitenlandse club waarom zou Ajax een waarschijnlijk te hoog bedrag voor Lozano gaan betalen. Maar het is wel een strategie. Maar vindt het toch wel leuk dat Dordmund nu eerste staat.

Moet Ajax niet willen, lekker doorgaan met opleiden/scouten en het halen van toppers uit Zuid Amerika.

Misschien een sateliet club in de KK competitie waar je de nodige spelers kan verhuren..

Ja, want Ajax gaat even 60 miljoen overmaken naar PSV om Lozano te kopen. Ajax zal nooit het Bayern van Nederland worden, ze zijn simpelweg niet in staat continue de beste spelers van bijvoorbeeld PSV en Feyenoord te kopen.

Het is ze echt te hoog in de bol gestegen. Ze staan niet eens boven aan in de competitie en het is al lang geleden dat ze daar zijn geëindigd.

Niet interessant. Lozano is te duur als investering, scouten levert meer op. Dan maar een miskoop riskeren en desnoods 2 halen. Feyenoord spelers zijn niet interessant, wellicht ex Feyenoorders als Chong nog maar dan ben je wel klaar. In NL geen enkele speler die iets wezenlijks toevoegt aan Ajax (iemand als Doan zou wellicht na een jaar aanpassing kans maken op een plaatsje)
Zegt mi teveel over de opleiding id rest van NL: chaos en gokken op een natuurtalentje

Toen Ajax 4 keer op rij kampioen werd met relatief weinig punten werd het de kampioen van de armoede genoemd en konden ze met hun gammele elftal van elk provincieclubje verliezen. Nu Ajax en PSV mijlenver voorstaan op de rest is het ook weer niet goed, tja wat willen we nou.

Het is natuurlijk volslagen onzin om 'nee' te antwoorden op de poll. We weten allemaal dat Ajax meer dan voldoende geld heeft om Lozano te halen en ook qua salaris is hij makkelijk te handlen. Ik begrijp ook wel dat het niet gaat gebeuren natuurlijk.

14 november 2018 om 12:40

PSV heeft ook genoeg geld om Ziyech te halen als bijv een Lozano verkopen voor 50 miljoen euro maar dat gaat ook niet gebeuren.

En als je Luuk de Jong weghaalt en misschien nog een andere sterkhouder, dat is tegen een acceptabele prijs nog wel te doen

PSV zou aan Ajax veel meer gele vragen dan aan een andere buitenlandse club waarmee je psv alleen maar sterker maakt

Allemaal leuk en aardig, maar ik zou niet weten welke speler van psv op dit moment een versterking voor Ajax zou zijn. Heel mss Lozano, maar als die volgend jaar ook verkocht is, is geen enkele speler een aanwinst voor Ajax.

14 november 2018 om 09:30

Als je ze alle 11 had geruild had je nu bovenaan gestaan.

14 november 2018 om 10:33

In jouw theorie kunnen we ze dan dus beter ruilen tegen de 11 van Rkc?

14 november 2018 om 11:48

Dat waren 11 anderen toch?

14 november 2018 om 12:42

Andersom net zo goed. Ik zou bij Ajax alleen de Jong en de Ligt willen.

15 november 2018 om 03:37

ziyech ook denk ik, en misshien onana.

Dit gaat nooit gebeuren. Elke speler die bij PSV voetbalt en goed genoeg is om hogerop te gaan, ziet Ajax niet als een stap omhoog. Ze kijken allemaal naar het buitenland en dat is ook de enige optie voor hen.

14 november 2018 om 09:43

Laat die ajaxieden maar opscheppen.2 aatdige wedstrijden en ze denken dat ze weer de beste van de wereld zijn en denken psv ff leeg te kopen haha lozano wil naar een grotere competitie en dat kan ajax niet bieden dus droom maar verder in amsterdam

Hahaha het is ze in Amsterdam weer eens volledig naar hun bol gestegen. Gewoon voor het Bayern model gaan? Serieus? Bayern had die mogelijkheid, omdat ze op financieel gebied én sportief gebied ver boven de rest van de Bundesliga stonden. Ajax heeft dan wel veel geld, maar PSV doet het financieel ook zeker niet slecht en daarnaast staat Ajax volgens mij gewoon 5 punten achter op PSV en zijn ze in de eerste ontmoeting van het seizoen kansloos onderuit gegaan bij PSV.

Alleen in de CL doen ze het beter, maar zoals ik eerder al in een ander topic aan heb gegeven zou PSV er in de poule van Ajax niet veel slechter voorstaan dan Ajax en Ajax zou er in de poule van PSV niet beter voor staan dan PSV.

14 november 2018 om 10:03

Ik ben verre van Ajax supporter maar slechter dan PSV had Ajax er niet voor kunnen staan in jullie poule.

14 november 2018 om 10:17

@arsenal_ftw

Je schrijft: "hahaha het is ze in Amsterdam weer eens volledig naar hun bol gestegen".

Probeer je eens gewoon aan de feiten te houden. Dit is een uitspraak van een coach die 1 jaar onder contract heeft gestaan bij Ajax, maar verder niets met de club te maken heeft. Bij Ajax zal men dit soort uitspraken nooit doen en dergelijk beleid nooit hanteren omdat Nederland geen topvoetballand is als Duitsland en Ajax een sterk PSV (en Feyenoord) nodig heeft om zichzelf te kunnen ontplooien. Door Feyenoord en PSV zwakker te maken, schiet Ajax alleen maar zichzelf in de voet. Wat Bosz voorstelt, is daarom hetzelfde als dat je op een eiland terecht komt waar kokosnoten de enige voedselbron vormen en je vervolgens de palmbomen om gaat hakken om het hout te verkopen. Ajax kan dergelijke spelers dan ook beter scouten als ze nog bij hun oorspronkelijke club onder contract staan, dat is niet alleen goedkoper, maar voorkomt ook dat je de concurrent en dus ook de nationale competitie onnodig verzwakt.

14 november 2018 om 11:16

Scepticus38

"probeer je eens gewoon aan de feiten te houden. Dit is een uitspraak van een coach die 1 jaar onder contract heeft gestaan bij Ajax, maar verder niets met de club te maken heeft. Bij Ajax zal men dit soort uitspraken nooit doen."

Prima dat je, in dit geval, terecht aanstipt dat deze uitspraak niet van een Ajax directielid komt maar van een voormalig trainer. Maar je oproep aan arsenal om zich 'bij de feiten' te houden is best geestig, omdat jij je waarschijnlijk ook zelf beter aan de feiten kunt houden. Want in juli heeft Marc Overmars namelijk wel degelijk exact datgene gezegd wat Bosz zegt: Ajax wil het Bayern van Nederland worden!

Lees maar even:

"bayern als voorbeeld

Overmars beaamt de woorden van de trainer. "eigen jeugd blijft het allerbelangrijkste. Zelfopgeleide spelers moeten kansen krijgen, dat staat op één. Maar de komst van ervaren spelers is prettig, daar vragen onze jonge jongens ook om", aldus Overmars. Met het nieuwe beleid wil Ajax concurrenten PSV en Feyenoord op achterstand zetten. Sterker, Ajax wil volgens Overmars "het Bayern München van de eredivisie worden". Bayern is zowel sportief als financieel alle andere Duitse clubs de baas en domineert de Bundesliga al jaren."

Ik heb de link er niet bij gezet, maar de bron* is Nos.nl.

Dus ja, bij Ajax worden dit soort uitspraken zeker gedaan ja.

Dan zie ik ze liever Bergwijn terug halen.. Die heeft meer dan Lozano die het echt moet hebben van ruimte en rennen, dat zie je in de CL ook wel vind ik.

europees kan dit misschien wel gunstig uitpakken. Maar ik denk dat de competitie dan nog saaier wordt en Ajax elk jaar kampioen word. Ik zeg niet doen dus.. het is en blijft entertainment en dat moet wel nog boeiend blijven..

Ik moet er wel om lachen...we doen net of Ajax en PSV de NL competitie ontstijgen. Binnen 4 jaar is gewoon een andere ploeg anders dan PSV of Ajax weer kampioen. Het draait niet alleen om geld. Het gaat om de competitie; Lozano gaat niet naar Ajax, die wil straks naar Engeland of Spanje. En wat moet Ajax? Spelers kopen die heel kosten maar ook niet willen komen vanwege de competitie. Dusdan moet je spelers van Vitesse of AZ gaan kopen maar die vragen straks ook gewoon minimaal 25 miljoen voor hun spelers....vervolgens komt het dus weer neer op jeugd, en dan heb je zoals overal soms een goede lichting en soms niks.

Ik denk dat er niemand van PSv-1 naar Ajax-1 zal gaan.

Als Ajax dit al van plan is, dan zal het eerder om de toptalenten uit de opleiding gaan. Die kun je eerder verleiden met een goed verhaal en een vet salaris !

Ik ben wel benieuwd wat Ajax gaat halen als ze bijv. 150 miljoen gaan ontvangen voor De Ligt- De Jong - Ziyech. Ik ga ervan uit dat er jonge talentvolle spelers uit Brazilie, Argentinië gehaald gaan worden, die dan door de ervaren Blind - Tadic - Tagliafico bij de hand genomen gaan worden.

Sommige reacties zijn lachwekkend. PSV gaat natuurlijk lozano verkopen voor 50 - 60 miljoen en als Ajax hem wil, zal het vast en zeker naar de 80 - 100 gaan En dat gaat Ajax niet betalen.het zou letterlijk kapitaalvernietifi ng zijn. Verder zal dit voor lozano juist een stap zijwaarts en misschien zelfs omlaag zijn,aangezien PSV meer wint op dit moment. Over Feyenoord leeglopen had ik ook gehoord, maar waarom zou je dat willen?, iedereen is daar zo matig.

Lijkt me lastig. Een zeer dominante financiã«le positie moeten kunnen, zeker tov van Feyenoord zonder nieuw stadion, maar echt goede spelers overkopen gaat niet lukken vanwege de schaal van de competitie. In Duitsland kan je 5-7 jaar spelen en in de Europese top meedoen. In Nederland kan dat niet. Lozano zal dus sportief niet naar Ajax willen. Dat is sportief horizontaal stappen. Bovendien zal zo'n speler te duur zijn, 40 miljoen voor Lozano is niet verdedigbaar op een begroting van 80, 90 miljoen euro. Als ie door zn knie zakt, dat risico is te groot.

Je kunt wel het verschil gaan maken door buitenlanders van 20 miljoen te kopen, Brazilianen etc. En direct Ritsu Doan, in de winterstop.

Bergwijn en lozank zijn allebei klaar voor een stap hogerop dit seizoen waarom zouden ze dan naar ajax gaan, en ajax gaat echt niet hetzelfde bieden wat de buitenlandse clubs kunnen

Ajax zou een lozano helemaal niet willen hebben, en is de laatste paar wedstrijden helemaal niet zo goed, gewoon goede spelers halen verder opleiden met eigen jeugd en dan weer goed verkopen dat is Ajax zijn kracht

Alsof Lozano daarheen wil... PSV presteert stukken beter en wint tenminste prijzen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren