Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Rhijn: ‘Ik snap dat de supporters het zat zijn’

Laatste update:

Vorig jaar had Ajax na 31 wedstrijden in de Eredivisie 68 punten en was het op weg naar de vierde landstitel in successie. De Amsterdammers hebben nu na 31 wedstrijden slechts een punt minder, maar kampioen worden is niet meer mogelijk. De supporters vinden dat jammer, maar zijn vooral teleurgesteld in het spel van Ajax dit seizoen. Ricardo van Rhijn kan daar wel inkomen, zegt hij.

/

Ajax krijgt geen complimenten voor zijn spel van de laatste weken en zelfs de grootste fans zullen moeite hebben, de spectaculaire wedstrijden eruit te pikken dit seizoen. Het ontbrak bovendien opnieuw aan een goalgetter: topscorer tot nu toe is Arek Milik met slechts elf goals. Zondag was de rentree van Viktor Fischer, na langdurig blessureleed, een lichtpuntje in de verder troosteloze wedstrijd tegen NAC Breda (0-0).

“Het publiek verwacht van ons de frisheid die Viktor Fischer laat zien. Als we dat alle elf opbrengen, kan het goed worden. Zo niet, dan hebben we het tegen iedereen lastig”, zegt Van Rhijn in gesprek met Ajax Life. Hij verschuilt zich niet voor de kritiek die doorklinkt op zijn club. “Ik snap dat de supporters het zat zijn. De fans hebben reden tot klagen en dat is uiteindelijk onze schuld, omdat wij verantwoordelijk zijn.”

De rechtsback weet dat Ajax afstevent op plaats twee: die geeft recht op instroming in de derde voorronde van de Champions League. Van Rhijn vraagt zich echter af of Ajax in zijn huidige vorm iets te zoeken heeft in Europa. “Als we blijven voetballen zoals we nu doen, gaan we de Champions League of zelfs Europa League niet halen. Zelfs dat we twee keer zijn geplaatst, maakt niets uit. We hebben het nu tegen veel ploegen lastig.”

Denk jij dat Ajax volgend seizoen beter zal spelen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is echt een vreselijk slecht seizoen geweest ja. Niet zozeer omdat je geen kampioen wordt maar meer omdat het aantal écht goede wedstrijden letterlijk op één hand te tellen zijn. Dat is gewoon dieptriest. Zelfs als er gewonnen werd was het vaak met slecht voetbal. Dit kan zo echt niet langer meer. Er zit veel talent in de selectie maar er moeten gewoon 2 a 3 gevestigde namen bij die consistent presteren. Gudelje zou een mooie eerste naam zijn. Een fatsoenlijke linksback is ook heel welkom en eventueel een extra speler voor op de fllank, zeker als Kishna weggaat.

20 april 2015 om 11:56

Precies, een keer geen kampioen zijn is geen ramp. PSV is duidelijk de beste dus die verdienen het ook. Het vertoonde spel is echter wel iets waar ik me zorgen om maak. En sommige beslissingen van De Boer begrijp ik totaal niet, waarom blijft een Sigthorsson bijvoorbeeld kansen krijgen? Of een Van Rhijn, Boilesen etc.

Neemt niet weg dat ik er vertrouwen in heb dat het volgend seizoen beter wordt en we weer een gooi naar het kampioenschap kunnen doen MET De Boer natuurlijk. Voor mij staat zijn positie niet ter discussie.

20 april 2015 om 12:00

De Boer moet ook eens hard zijn voor sommige spelers en doorselecteren. Exit: Sigi, Moisander, Viergever, Duarte, Zimling. Twijfel: Boilsesen, v Rhijn, vd Hoorn, Kishna, Andersen.
Wat mij betreft hoeft de Boer zich niet te bewijzen volgend seizoen, de enige man die zich bij Ajax mag gaan bewijzen deze zomer is Overmars. Qua verkopen uitstekend, qua inkopen dramatisch. Voor Overmars wordt het wat mij betreft erop of eronder deze zomer, die hoeft wat mij betreft niet naar de prijs te kijken van sommige spelers maar wel naar de kwaliteit. Ik heb liever een aankoop van 10 miljoen die echt iets toevoegt dan weer een Zimling voor een paar ton.

20 april 2015 om 12:02

ja het is jammer dat ajax zon slecht voetbal speelde maar de selectie is toch niet zo slecht? waarom speelt die zivkovic eigenlijk nooit volgens mijn doet die het goed bij jong ajax toch?

20 april 2015 om 12:11

Zivkovic is nog niet goed genoeg, keren dat hij mee mag doen overtuigd hij ook nog niet. Scoort wel veel in de JL maar zijn spel vind ik niet geweldig.

20 april 2015 om 12:11

De Boer vind dat zivkovic er nog niet klaar voor is

20 april 2015 om 12:16

Nee, vind ik ook, zo slecht is da selectie niet. Die is talentvol en (te) jong dit seizoen. Er wordt teveel van geëist en verwacht door de supporters, waardoor het vertrouwen minder en minder werd.
Er zat gewoon even niet meer in, volgend jaar weer een frisse nieuw start met hiervan daar een (ervaren) versterking. Laat het nieuwe seizoen maar komen.

20 april 2015 om 12:29

Zivkovic is er nog steeds niet klaar voor met zij spel, loopt constant verkeerd en maakt de verkeerde beslissingen met vrijlopen en afspelen bij Jong Ajax. Hij werd ook terecht gewisseld tegen Emmen.
Alleen op de goede plek staan voor de afronding volstaat niet, hij moet ook zelf leren kansen creëeren en meer oog voor zijn medespelers krijgen. Hij mist nog dat stukje voetbalgogme.

20 april 2015 om 12:35

De Boer hoeft voor mij niet ter discussie te staan maar er is maar een iemand die verantwoordelijk is voor de speelwijze en dat is wel de Boer , we spelen beton voetbal op balbezit en de nul houden Ajax onwaardig en daar is hij WEL verantwoordelijk voor , en het maar blijven opstellen van Sigthorsson en Boilessen gelukkig was hij er gisteren niet bij maar ook toen was het niet best .

20 april 2015 om 12:46

Sigi speelt nu alleen omdat die van de zomer verkocht moet worden. Hy wordt nu in de etalage gezet door fdb

20 april 2015 om 12:53

" Overmars doet het qua verkopen fantastisch" ik vraag me af hoeveel invloed Overmars heeft op verkopen. Er komt een club en die club wil een betaald bedrag betalen ja of nee. Ik
Bedoel bij iets verkopen hangt zoveel af van de kopende partij, daar heb je als verkoper weinig invloed op. Zijn inkopen zijn grotendeels dramatisch en hij heeft al meer dan 10 miljoen laten verdampen met verkeerde transfers.

De Boer staat niet ter discussie maar Overmars functioneert voor mij niet naar behoren.

20 april 2015 om 13:44

In de huidige vorm lijkt het mij niet dat Sigthorsson in de etalage staat als hij speelt. Iedere pot die hij nu balt doet andere clubs eerder twijfelen dan dat het ze zal overtuigen.

20 april 2015 om 12:20

Ben het volledig met je eens. er moet gewoon ervaring en power bij. Voetbal zit er genoeg in deze selectie maar als er gebikkeld moet worden dan leggen ze het af. Bazoer kan dat wel maar van die jongen kun je nu nog niet verwachten dat hij een team op sleeptouw neemt. Gudelj zou daarom een prima eerste aankoop zijn. Ik hoop ook dat dit snel rond is zodat hij na zijn vakantie meteen naar de Arena kan rijden. Er mag nog wel een ervaren Cv bij. Ik las ergens dat Bristos van Napoli transfervrij weg mag? Wellicht dat die nog wel te porren valt voor een overstap?

Deze selectie is te jong en te wisselvallig. Het is nog een godswonder dat we door het falen van Feyenoord en Vitesse 2e gaan worden. Dan mag je eigenlijk je zegeningen nog tellen want door de geplaatste status is er een grotere kans op CL voetbal. Maar dan moet er wel geïnvesteerd worden in de selectie. We hebben te veel "technische" voetballers die "goed" kunnen voetballen maar samen op het veld lijkt het af en toe wel kindervakantiewerk.

Cillessen
Tete
Bristos
Veltman
Riedewald
Klaassen
Gudelj
Bazoer
El Ghazi
Milik
Fischer
20 april 2015 om 13:01

Ik kan me prima vinden in je opstelling. Aanval is de meest logische, op het middenveld heb je enkel Sinkvragen nog die eigenlijk ook basis hoort. Achterin vraag ik me af of Tete het gevraagde niveau heeft, is die zoveel beter of minder dan v Rhijn? Een Bristos zou kunnen, moet je een beetje geluk hebben zoals Guardado bij Psv. Zou anders voor de breedte geen verkeerde zijn.

20 april 2015 om 13:17

van Rhijn is na de winterstop idioot ver terug gevallen. De meest simpele dingen gaan fout! bal aannemen, medespelers over 3 meter nog niet goed aanspelen. Hij begon het seizoen veelbelovend maar is ver terug gevallen, dat was vorig seizoen ook het geval. En wat betreft Sinkgraven. Die zal gaan rouleren met Bazoer denk ik, dus die komt wel aan spelen toe.

20 april 2015 om 13:30

Ik snap dat v Rhijn niet best is na de winterstop, maar ik vraag me af of Tete wel zoveel beter is. Ajax is de afgelopen jaren kampioen geworden doordat ook de bank kwalitatief sterk was. Die zal voor volgend seizoen ook sterk genoeg zijn. Lijkt me ook noodzakelijk om iedereen scherp te houden en bij eventuele blessures en schorsingen niet ver terug te vallen in kwalitatief opzicht.

20 april 2015 om 13:39

Dat was dit jaar inderdaad ver te zoeken, op de bank spelers die eigenlijk veel minder zijn dan de basisspelers. Bij een club als Ajax hoort concurrentie. Als je naar Ajax gaat moet je daar op voorbereid zijn, de beste spelen. Ik hoop echt dat er door geselecteerd word en dat de selectie volgend jaar ook in de breedte kwalitatief genoeg is.

20 april 2015 om 16:09

Kan me eerlijk gezegd niet zo vinden in je opstelling. Dit seizoen heeft bewezen dat een aantal jongens gewoon niet het niveau heeft wat er van een topclub wordt verlangt. Ik zou eens goed gaan doorselecteren. Spelers die ik volgend seizoen als echte basisspelers beschouw zijn: Cillessen, Bazoer, Riedewald, Klaassen, Sinkgraven, Gudelj en El Ghazi. Deze jongens hebben potentie om uiteindelijk hoog te kunnen eindigen binnen de voetballerij. Van Rhijn en Boilesen zal ik er ook bij houden, omdat Van Rhijn dit seizoen de minst slecht presterende verdediger is en Boilesen zware jaren achter de rug heeft en eigenlijk heel erg goed kan voetballen.

Waar ik al langer voor opteer zijn Jeffrey Gouweleeuw en Joost van Aken. Jeffrey Gouweleeuw is veel beter dan Veltman en past ook goed bij Ajax. Joost van Aken is een linkspoot die goed kan opbouwen en het verdedigende aspect steeds beter begint te beheersen. Snap echt niet dat Ajax die jongen destijds heeft weggedaan.

Tot slot zal ik Colin Kazim Richards een contract aanbieden als hij niet bij Feyenoord gaat blijven. Zullen vele Ajacieden het niet mee eens zijn, maar beschikt over bepaalde kwaliteiten die geen enkele speler van Ajax bezit. Zou een goede stormram kunnen zijn en zweept de boel vaak goed op. Ook zal ik nog voor wat ervaring kiezen voor op het middenveld.

Cillessen
van Rhijn
Bazoer
Riedewald
Boilesen
Klaassen
Gudelj
Sinkgraven
El Ghazi
AANKOOP
AANKOOP
20 april 2015 om 12:23

Ik ben dan wel heel benieuw over welke 'écht goede wedstrijden' je het hebt, ik zit al een tijdje na te denken en ik kom op nog geen eens 1 goede wedstrijd uit dit seizoen.

20 april 2015 om 12:58

Ik kan er ook niet meteen op komen moet ik zeggen. De overwinning op Psv was natuurlijk best knap, al speelde Ajax verre van geweldig.

20 april 2015 om 13:00

Heerenveen uit? Maar dat had ook de andere kant op kunnen vallen als het 2-2 was geworden. Ik heb in ieder geval in de Arena weinig vermakelijks gezien dit seizoen.

20 april 2015 om 12:23

Tristan

Er zit inderdaad genoeg talent in het elftal, maar er zijn op het moment ook genoeg net-niet voetballers die doorgeselecteerd moeten worden. Boilesen (is het helemaal kwijt), Serero, Andersen, Moisander, Kishna, en wat mij betreft ook deze v. Rhijn, moet op worden doorgeselecteerd. V. Rhijn is veel te wisselvallig, ik vond hem het voor de winter nog aardig doen, maar vervolgens zakt hij na de winter alwéér keer op keer door het ijs met een totaal gebrek aan concentratie continu. Dat gebeurd hem elk seizoen wel een periode lang. Dan ben je waarschijnlijk zelf ook gewoon niet goed genoeg.

Mits Gudelj komt dan staat het middenveld wel voor komend seizoen, met: Gudelj, Klaassen, Bazoer, en Sinkgraven die voor 3 posities moeten gaan strijden en dan eventueel Andersen nog als Back-up.

Op de linksback zie ik Simon Poulsen (vraag me nog steeds af waarom zie die anderhalfjaar geleden? niet transfervrij hebben overgenomen) graag komen en voor de rechtsback zie ik ook graag iemand komen. Links centraal zie ik Riedewald wel doorstoten (moet veel meer de kans krijgen daar), met Viergever als backup, dat is opzich nog prima.

Voorin staan wat mij betreft El Ghazi en Milik volgend seizoen gewoon basis en wordt het links voorin afwachten wat Kishna gaat doen en hoe goed Fischer is. Als Kishna vertrekt kan er inderdaad nog wel een linksbuiten bij komen. Ben Kishna met dat gezeur en luie gedrag overigens liever kwijt dan rijk, dus zo erg is dat ook weer niet.

20 april 2015 om 13:27

Met je eens, maar Simon Poulsen snap ik niet. Tot nog toe zijn de spelers die van AZ over zijn gekomen alles behalve een groot succes gebleken. Viergever, Moisander en Siggy laten toch duidelijk zien het niveau niet aan te kunnen. Gudelj zou wat kunnen toevoegen, maar Poulsen vind ik persoonlijk een vrij simpele back.

20 april 2015 om 14:03

Daarmee doe je moisander te kort. Was in de voorgaande jaren toch heel erg stabiel en goed. De verdediging staat wel. Aan de bal is het gewoon puur drama.

Ik krijg het idee dat De Boer bepaalde spelers nog even in de etalage wil zetten, anders kan ik het volstrekt niet bevatten dat hij vertrouwen blijft geven aan bijvoorbeeld Van Rhijn.

20 april 2015 om 11:59

Meerdere spelers zijn dit seizoen finaal door het ijs gezakt en van Rhijn is daar 1 van. Ajax heeft niet veel beter rondlopen voor de rechtsback positie. Klaassen is de enige die een poging doet om het team op sleeptouw te nemen. Voor de rest is het los zand en doen ze maar wat. Mensen komen van heinde en ver om Ajax te zien voetballen en dan krijg je voor de zoveelste keer dit seizoen zo'n futloze pot te zien.

Allemaal wel leuk en aardig dat Ajax met eigen jeugd wilt werken maar de jeugd maakt nog veel te veel fouten. Zet er een ervaren speler naast en de spelers pikken dingen veel sneller op en ontwikkelen zich sneller en beter.

20 april 2015 om 12:02

Kenny Tete lijkt me toch een redelijk alternatief? De Boer zal het ongetwijfeld beter kunnen beoordelen, echter als ik Van Rhijn wekelijks zie stuntelen...

Jeugdfouten blijft natuurlijk geen argument op het moment dat ervaring dezelfde fouten en erger wekelijks maakt.

20 april 2015 om 12:13

Zivkovic schiet er bij Groningen al meer in dan Milik nu. Laat hem eens lang staan en hij wordt topscorer van de Eredivisie. Verder is een CV een must, moet Boilesen weg en moeten ze een type Guardado/El Ahmadi halen. Misschien is Demy de Zeeuw wel een optie. Maar dit kan natuurlijk niet zo.

20 april 2015 om 12:23

Ik ken Tete niet, maar wat mij erg bevalt meteen als ik hem zie is zijn fysiek. Als je dat mee hebt dan ben je al een flinke stap verder. Groot en breed, erg belangrijk.

Feit is dat, als Van Rhijn zo doorgaat de Boer serieus aan een alternatief moet denken.

Misschien is het wel slim om daarmee te experimenteren, nu we de 2e plek veilig hebben ''gespeeld''.

20 april 2015 om 12:38

Er is alleen een probleem, tete zijn zaakwaarnemer is Raiola.. En volgens mij doen ze alweer moeilijk bij t eventueel verlengen van zijn contract.

20 april 2015 om 12:13

Heb het idee als ik dit zo lees dat van Rhjin er zelf ook niet echt veel vertrouwen in heeft

Om even op de poll terug te komen; Volgend seizoen gaat Ajax zeker beter spelen, om de simpele reden dat het niet slechter en saaier kan dan de laatste weken/maanden. Met wat gerichte aankopen in de verdediging, aanval en middenveld (middenveld wordt Gudelj) dan zie ik het ook wel goed komen. Of het genoeg is voor het kampioenschap moet dan blijken.

Het zegt wel wat over de rest van de Eredivisie, als Ajax zo makkelijk tweede wordt met dit vertoonde spel, vind ik...

20 april 2015 om 11:57

Dat het niet slechter en saaier kan hoor ik mensen nu al 3 seizoenen op rij zeggen. Kan me van vorig seizoen nog voldoende wedstrijden herinneren waarin het er ook niet uitzag...

En zowaar, elk seizoen wordt het minder en minder qua spel met dit seizoen als absoluut dieptepunt.

20 april 2015 om 14:29

@ lazylen

Precies, Ajax weet per seizoen letterlijk een handvol wedstrijden degelijk tot goed te spelen. Dat aantal werd elke jaar alleen maar kleiner. Elke keer wanneer je denkt dat ze niet lager kunnen zakken weten ze zichzelf toch elke keer weer te overtreffen. Buiten het gebrek aan kwaliteit is het ook gewoon een mentaal/motivatie probleem, al 2,5 jaar word er weet ik niet hoe vaak gezegd dat het baltempo echt hoger moet, alleen op een of andere manier vertikken ze het gewoon.

Zo zijn er nog wel een aantal andere zaken die puur te maken hebben met een lakse instelling, nu was dit voor de revolutie ook al een probleem maar het loopt nu echt de spuigaten uit. Er gaat nog teveel fout zowel in als buiten veld, ik hoop daarom ook dat Cruijff de touwtjes stevig weet aan te trekken, dat het allemaal volwassen mensen zijn die er onderling uit zouden moeten komen is leuk; alleen in de praktijk werkt dat vaak toch anders, iets wat we nu alweer een paar jaar zien.

20 april 2015 om 15:41

Verklaar dit eens voor mij: Wat ik dus totaal niet begrijp is dat De Boer (en ook Bergkamp) de meest simpele tactische fouten niet kunnen oplossen. Ze willen dat Ajax dominant speelt en van achteruit opbouwt, prima, dat ligt in de cultuur van Ajax. Maar in de praktijk komt dit er op neer dat 50% van de wedstrijd de achterste vier de bal naar elkaar aan het overtikken zijn. Zodra een CV opkomt, komen Serero / Bazoer / Klaassen direct inzakken om de bal over te nemen. Ondertussen staat de spits altijd in de 16 te wachten, staan de buitenspelers totaal gedekt op de zijlijn en is de nummer 10 nergens te bekennen. Dat laatste vind ik nog wel het bizarst, ik heb het gevoel dat we het hele seizoen al zonder nummer 10 spelen.

Gevolg: Er ligt in de opbouw altijd een gat van zo'n 40 meter waar geen enkele Ajacied zich bevindt. Het is niet voor niets dat Boilesen en Van Rhijn de volle laag krijgen, zij lijken de schuldigen door hun vele balverlies. Ik beschouw dat als onterecht, ik zie juist een totaal verkeerde spelopvatting bij de middenvelders en aanvallers. Als je een voorbeeld neemt aan Barcelona (ook dominant spel): Daar komen Iniesta, Neymar, Messi en Suarez allen het middenveld ingelopen om aanspeelbaar te zijn, om vervolgens via combinatiespel kansen te creëren. Dat gaat je niet lukken als de voorste 4 spelers doodleuk voorin blijven staan en de overgebleven twee middenvelders zover terugzakken dat ze nauwelijks over de middenlijn komen.

20 april 2015 om 17:48

Hele goede post, goed onderbouwd. Dit zien we te weinig hier op voetbalzone!
Onbegrijpelijk dat niemand hier verder op inhaakt.
Ik ben het voor 95% met je eens. De reden dat je geen nr. 10 ziet is dat we niet met een nr 10 spelen (of was dit een sarcastische opmerking?). We spelen met een linker middenvelder en rechtermiddenvelder, die vaak ook nog eens aan de zijkant te vinden zijn (waarom? geen idee). Het zou het proberen waard zijn om opnieuw met een 10 te spelen, zodat de spit minder op een eiland staat.

20 april 2015 om 18:01

@gunnero, je hebt helemaal gelijk. En wat die 10 betreft, daar spelen ze al 4 jaar niet mee :P Ajax speelt met de punt naar achteren op het middenveld, waardoor je 2 buitenste middenvelders hebt die moeten lopen (eigenlijk om de beurt bij moeten sluiten bij de spits). Ajax speelt echter zo traag, dat er geen enkele mogelijkheid tot diepgang is.

Naast fouten bij balbezit is het ook bij balverlies niet goed. Het spel van Ajax kan renderen als men de tegenstander bij de keel grijpt en bij elk balverlies de druk op de ketel houdt en zo de tegenstander in een fout dwingen. Zag je vorig seizoen welgeteld 1x (tegen Barcelona), dit seizoen is dat er totaal niet. Men sjokt over het veld en is daardoor vaak te laat en geven ze onnodig veel ruimte weg.

Mooi voorbeeld daarvan was tegen NAC gisteren. Speler van Ajax ligt geblesseerd, NAC speelt door. Daardoor krijgen ze uiteindelijk die mega kans van Seuntjes. De enige reden dat ze die kans krijgen is omdat 5 man gewoon niet staat op te letten en met een drafje terugloopt.

20 april 2015 om 12:06

Mooi, die insteek van "always look at the bright side"

Maar dat horen we onder De Boer al veel te lang. Hij is geen avontuurlijke trainer. Hij heeft dit compacte spel bedacht, waarbij vooral geen balverlies mag worden geleden.
Je zou haast denken, dat hij geen Ajax-verleden heeft. Want aanvallend, snel, attractief voetbal zit in de DNA van de club.

Nee, de 4 titels zijn leuk. Maar De Boer gaat jullie echt niet verder helpen. Kijk eens naar het aantal doelpogingen... Zelfs Dordrecht onderneemt nog meer...

Respect voor de supporters die nog elke thuiswedstrijd gaan kijken.

20 april 2015 om 12:28

Voor een spel waarbij geen balverlies geleden mag worden verliezen ze wel erg vaak de bal vind ik. De enige die ik af en toe nog een steekballetje in de diepte zie geven is klaassen en soms sinkgraven, voor de rest is het allemaal pasjes in de voet en dan kom je niet door een 9 mans verdediging heen.

Ricardo van Rhijn is 1 van de ergste voorbeelden van middelmaat.
Gozer begon prima aan het seizoen en na de goal tegen feyenoord dacht ik, misscien laat ie nog iets extras zelfs zien dit seizoen. Maar zodra het elftal moeizamer ging draaien deelde Ricardo volop mee in de malaise. En dat terwijl ie 1 van de ervaren krachten moet zijn. IK zalt gister weer eens naar m te kijken, hoe die werekelijk waar genant gedold werd door Tighadouini en toen was jhet ook duidelijk voor me. van Rhijn is gewoon echte middelmaat en zal nooit veel beter worden. Heeft gewoon geen karakter om topper te worden. Ik zou m voor een paar miljoen verkopen en Kenny Tete en Owusu het laten uitvechten.

20 april 2015 om 12:00

Hoe hij die corner weggaf in de tweede helft, dat was helemaal geniaal.

20 april 2015 om 12:30

Clarkkent, helemaal mee eens! Vrhijn zal het nooit redden!

20 april 2015 om 15:41

Is dat nou niet het hele punt? Met 23 jaar wordt je tegenwoordig blijkbaar geacht ervaren te zijn en in staat om een ploeg op sleeptouw te nemen! Lijkt me meer een klus voor een speler van een jaar of 28 of nog wat ouder, niet van een 23 jarige.. We slaan soms helemaal door hier in nl.

Het zou al enorm schelen als deze clown zou vertrekken en een fatsoenlijke rechtsback wordt aangetrokken. Begin met de verdediging te versterken want dat is elk jaar de zwakste linie.

20 april 2015 om 11:57

Deze verdediging heeft wel de minste tegendoelpunten van alle clubs in de Eredivisie... Ik geloof het zelf ook niet eigenlijk, maar toch is het zo.

20 april 2015 om 12:13

Dat komt ook door het lage niveau van de rest vd eredivisie en eerlijk, het gekeep van Cillessen. Want Moisander, Boilesen, Veltman en van Rhijn spelen allen absoluut geen goed seizoen...

20 april 2015 om 12:17

Moet je nagaan hoe goed Cilessen heeft gekeept dit seizoen.

20 april 2015 om 12:46

En nog een reden is dat Ajax per wedstrijd de bal 70 minuten aan het teruguit spelen is waardoor tegenstanders nog maar 20 minuten hebben om een goal te scoren.

20 april 2015 om 14:29

Hahaha geniaal!

'het ontbrak bovendien opnieuw aan een goalgetter: topscorer tot nu toe is Arek Milik met slechts elf goals'

Statistisch gezien is Milik de meest efficiënte spits van de Eredivisie.

Dus ontbreken is een groot woord. Hij is er wel, alleen heeft hij nog niet genoeg gespeeld. Komt elke 110 minuten tot scoren, wat minder is dan de volledige top 5 van de topscorerslijst.

Ik vraag me af waar het nu echt aan ligt. Er zijn zoveel zaken aan te wijzen maar toch wint Ajax toch nog vrij veel van zijn wedstrijden. Dit seizoen zijn er ook weinig doelpunten tegen waardoor ze in Italië zouden stellen dat ze het zo slecht nog niet doen. Neemt niet weg dat wij in Nederland erg verwend zijn, internationaal gezien telt enkel het resultaat. Wanneer je echter van de PL na een wedstrijd Man Utd - Man City overschakelt naar de Eredivisie dan springen de tranen in je ogen. Niet normaal hoe groot dat verschil is in tempo, beleving en kwaliteit. Het is niet alleen Ajax wat achteruit holt, het is het hele Nederlands voetbal. Dat Ajax met dit dramaspel nog zo makkelijk tweede wordt is toch iets wat meerdere ploegen zich mogen aanrekenen.

20 april 2015 om 14:35

@ arjan4ajax

"er zijn zoveel zaken aan te wijzen"

Dit is nou precies de kern van het probleem, alleen duurt het zo verschrikkelijk lang voordat Ajax problemen erkend. Als Ajax nu eens begint om het afgesproken beleid nu eens echt punt voor punt uit te voeren en er niet zoals vorige besturen steeds er van af te wijken. Het is mij nog steeds een raadsel hoe Ajax maar ook de supporters(verenigingen) zolang volhielden dat Ajax het beleid uitvoerde zoals besproken in het rapport Coronel en de revolutie.

Ik hoop dat Ajax volgend jaar een goede back weet te strikken of dat tete klaar is voor t eerste, dan zouden Veltman en van Rhijn een goed centrum kunnen vormen. Van Rhijn met de snelheid en kracht en Veltman voor de opbouw. Ik vind wel dat Veltman zich daar in flink zou moeten verbeteren, maar misschien dat hij met van Rhijn achter zich hij zich beter zou kunnen profileren als opbouwer.

Het is niet realistisch om te denken dat een club 5 seizoenen achter elkaar kampioen wordt, ik heb ook niet het gevoel dat dat leeft onder de Ajax supporters. Maar de manier waarop Ajax 2e is geworden toont wel aan dat er absoluut wat moet gebeuren in de selectie, want het voetbal is slecht geweest. Aankopen van buitenaf zijn nodig om ook de doorstromende jeugd naar een hoger niveau te tillen, momenteel zit er gewoon teveel middelmaat in de selectie waardoor de talenten van sommige spelers absoluut niet tot uiting komen.

20 april 2015 om 13:53

De 4 landstitels hebben de supports van ajax helemaal gehersenspoeld. Vorig jaar lag ajax met het aantal punten wat ze nu hebben prima op koers voor het kampioenschap. Het spel heeft er onder FDB nooit goed uit gezien, maar omdat ajax telkens kampoen werd vond de achterban het niet erg, die lopen natuurlijk veel liever als gekken 'wij zijn ajax wij zijn de beste' te gillen. Maar ga maar na welke wedstrijden de afgelopen 4 jaar zijn blijven hangen qua goed spel. Ik kom niet verder dan de CL wedstrijden tegen City en Barcelona. Verder is Milik dit jaar de topscorer van ajax met 'slechts' 11 goals. Maar de afgelopen jaren was dat niet anders na suarez is er nooit meer een speler geweest die er meer dan 15 in heeft gelegd. Maar dit jaar is het opeens met 'slechts' 11 goals waar het vorig jaar zo geweldig was dat er geen echte topscorer was en dat was zogenaamd de klasse van het team. Dat is het contrast tussen kampioen worden en 2 worden

Wat is deze man slecht zeg. Hij kan niet eens een bal aannemen.

20 april 2015 om 14:46

Ja die is dit seizoen in de tweede seizoenshelft echt heel slecht gaan spelen. Was nooit een van de beste, maar haalde begin van het seizoen nog wel een krappe voldoende in tegenstelling tot Moisander en Boilesen. Nu is het ook bij Van Rhijn helemaal niks meer. Die aanname gisteren bij de achterlijn... haha het was gewoon grappig. Ik weet niet of Tete of Ligeon nou zoveel beter zijn, maar het zou helpen als Van Rhijn concurrentie zou hebben.

Dat gestuntel van Ajax zijn de supporters zat. Ik zie die van Rhijn spelen vraag ik mezelf af wat is er met die gozer. Niet hij alleen hoor maar heel Ajax. Allemaal slappe hap.

20 april 2015 om 12:24

Er zijn wel meer spelers die volledig door de ondergrens zijn gezakt en van rhijn loopt voorop in deze haast eindeloze lijst. Misschien is de boer ook niet meer de man die de fluwelen revolutie door moet zetten of op z'n minst z'n fluwelen handschoenen uitdoen om dit verwende zootje voetballers weer in het gareel te krijgen...

Het is absoluut rampzalig, we creeren minder kansen dan FC Dordrecht, grijp in Overmars !

Wat een matige speler is dit zeg, snel weg ermee. Je kan wel zeggen dat hij uit vorm is, maar dat is hij gewoon 9 van de 10 keer. Hij komt gewoon zwaar tekort. Een nieuwe rechtsback halen lijkt me het beste, want Ligeon wordt hem sowieso niet. Tete en Owusu, waar veel ajacieden zo lovend over zijn, daar heb ik gewoon mijn vraagtekens bij. Ik denk dat ze niet veel beter dan van Rhijn zullen worden. Goeie verdedigers uit de eigen opleiding heeft de laatste paar jaar al amper wat opgeleverd.

Volgens mij boeit het de boer helemaal niet dat spelers slecht spelen want hij blijft ze toch opstellen omdat ze krediet hebben opgebouwd vanwege hun leeftijd en dat ze veel wedstrijden hebben gespeeld waar het merendeel slecht van was. Die hebben gewoon een streepje voor op nieuwe talenten bij de boer.

Beetje off topic:
De scouting van Ajax mag zich ook echt de ogen uit hun kop schamen, zo slecht. Kijk naar een Heerenveen en Groningen, die jonge talenten uit Scandinavië vissen, zoals Thern, Larsson en Tibbling. Twente met Corona en Tapia. Ajax komt aan met óf spelers die zwaar te kort komen (siggy, Viergever, Zimling, Duarte, v.d. Hoorn) óf spelers die ze hebben laten schieten en waar nu een hoog prijskaartje aanhangt (sinkgraven, Gudelj?) Waarom investeren ze nu niet eens in de scouts dan, want die bakken er niks van.

20 april 2015 om 13:02

De scouting en TD zijn een combinatie en daar lijkt toch wel wat onenigheid te zitten. Ajax richt zich voornamelijk op jong talent en verder wat spelers uit de Eredivisie waar de scouting in het buitenland heus wel anderen op de radar heeft.
Maar ja, een keertje geen kampioen is verder nog geen drama, mits Ajax gericht gaat kijken naar goede versterkingen. Met het aanwezige talent doe je dan volgend jaar weer volop mee natuurlijk. Ajax en PSV steken er gewoon bovenuit.

20 april 2015 om 16:49

Daarentegen zijn Cerny, Bazoer en El Ghazi prima gescout.. Ook Eriksen en Fischer kun je niet misgescout noemen. Het is echt niet alleen maar kommer en kwel hoor.. FdB opteerde voor de Sa ipv Moses Daddy, tja, maar die was wel gewoon aangedragen door de scouting.. Ik denk dat er vooral gekeken moet worden waarom de scouting met regelmaat niet serieus genomen wordt. Ik denk dat dát probleem groter is dan het scoutingsapparaat op zichzelf.. Die doen hun werk, maar zij nemen niet de beslissing om een speler wel of niet te halen..

Ik vind het ook vrij oneerlijk van je om de gelukte spelers van andere clubs te vergelijken met de mislukkingen bij Ajax. Vergelijk ze eens met een Castagnos of een Miyachi ofzo, dát is namelijk eerlijk!

De beste spelers die gehaald zijn, zijn spelers die gehaald zijn voor de jeugd, niet direct voor het 1e.. Ik neem aan dat Jonk daar de beslissende stem heeft en niet Fdb, ligt dáár dan niet het verschil misschien?

Het is niet dat ze geen kampioen zijn geworden of omdat ze een aantal keren slecht hebben gespeeld maar omdat het nu 4 jaar lang bergafwaarts gaat.

20 april 2015 om 12:45

Dat kunnen we ook van het niveau in de eredivisie zeggen. We zijn op een glijdende schaal beland richting de kleine voetballanden. Want we innoveren niet, we blijven maar heilig in het 4-3-3 systeem geloven. Misschien wordt het eens tijd om af te stappen van dat heilig verklaarde systeem van cruijff.
Het is werkelijk triest dat ajax geen plan b of c heeft en van een splijtende counter hebben ze helemaal geen kaas van gegeten.

Echt zelfkritisch is van Rhijn ook niet. Heeft het altijd over het niveau van Ajax maar gisteren tegen NAC was van Rhijn verreweg de slechtste speler! Wat een draak om te zien voetballen. Heeft echt alleen maar loopvermogen!

20 april 2015 om 13:05

Hij zei zelfs dat hij zich heeft laten meeslepen in het slechte niveau bij ajax. Terwijl hij juist 1 van de hoofdoorzaken is van het slechte niveau bij ajax.

Een topscorer met elf goals is niet al te best. Er wordt dan wel veel gerouleerd maar dat heeft ook nadelen. De Boer heeft veel te lang gezocht naar zijn ideale elf en heeft het volgens mij nog steeds niet gevonden.

V Rhijn is zelf al weken een van de de zwakste schakels in dit elftal. Heeft sinds het vertrek van Vd Wiel geen een keer het niveau van zijn debuut gehaald. Heeft geen voorzet, staat altijd meters van zijn directe tegenstander te dekken en als je zag hoe hij gisteren weer zoek gespeeld werd door Tighadouini. Genant gewoon. Ik word een beetje moe van al die verhalen. Na elke wedstrijd weer hetzelfde gelul, "ja we snappen de supporters, deze wedstrijd snel vergeten.." bla bla. Doe er wat aan in plaats van elke week hetzelfde excuus.

Wees eerlijk en kijk in de spiegel. Velen waaronder jij zijn gewoon nog niet goed genoeg. Heeft niks te maken met vorm. Het is al maanden slecht. Geen idee waarom velen over een paar weken praten. Verschrikkelijk het niveau.

20 april 2015 om 14:52

Dit hele jaar 3,4,5 goede wedstrijden? Moisander (1.5), Boilesen (2), Sigtorsson (2.5) voor mij de absolute dieptepunten. Daarna Schone (3.5), Andersen (3.5), Van Rhijn (4). Maar ook Veltman (5) en Serero (5) waren niet best. Dramatisch niveau inderdaad! De enigen die een oke seizoen hebben gespeeld zijn Cillessen (8.5), Bazoer (7.5), Klaassen (7), El Ghazi (6.5), en Milik (6). Althans, zo zou ik ze beoordelen.

20 april 2015 om 17:20

Mooie beoordeling Leidsehood.

Schone was echter eerste helft van het seizoen wel sterk. Daarna niets meer uitgekomen. Voor de rest ben ik het met je beoordelingen volledig eens

20 april 2015 om 19:14

Dan geven we die een 4.5

Ik denk wel dat Ajax beter gaat spelen volgend seizoen. Met name omdat het niet slechter kan.

Ja 4 van 5 titels pakken lijkt me echt kut indd. Feyenoordsupporters hebben het vast makkelijker. Misschien moeten de Ajaxsupporters ff meer om zich heen kijken

20 april 2015 om 13:45

Ajaxsupporters zijn nu eenmaal meer veeleisender. 1 titel in 20 jaar zou bij ajax ondenkbaar zijn.

20 april 2015 om 18:50

Ajax speelde vorig seizoen niks beter, alleen PSV speelde slechter. Waar waren alle klachten toen??

20 april 2015 om 14:53

Nou, het gaat niet om die titels he. Meer om het spel en de beleving op het veld. Dat wordt bij Feyenoord net zo goed gevraagd als bij Ajax.

Ja natuurlijk zijn het zat meneer van Rhijn. Dit is seizoen is echt geen visitekaartje naar alle buitenlandse clubs. Ajax wedstrijden gaan de hele wereld over en wat ze dan zien is gewoon om te janken zo slecht. Geen CL of EL tegenstander zal ons meer overschatten of benauwd worden als men tegen ons loot. Ajax is het gewoon een lachertje geworden in Europa. En clubs als Salzburg, Steaua, Legia of Dnipro zijn om de baas op veld. Alleen Legia hebben wel gewonnen maar ik was daar toen de eerste wedstrijd in de Arena en dat was echt net om aan te gluren en het nog ijskoud ook met dat dak open. En dan zit je daar vrijwillig naar bagger voetbal te kijken wat je nog €77 heeft gekost voor 2 personen. Volgend seizoen moeten we gewonnen betere matriaal hebben haal denoods zo'n grote negeroïde verdediger uit de Liguee 1 die staan als een blok beton in je verdediging. En zulke verdedigers met je hebben met het postuur van een Alex of Samba van die angstaanjagende verdedigers die Messi of Ronaldo kunnen stoppen bijvoorbeeld. En geen van der Hoorn, Veltman, Viergever of Boilesen. Het moet weer fris en fruitig zijn in de Arena. Dat je zegt van kom we gaan naar Ajax kijken met opengevallen mond. Ik zal even een boodschappenlijstje maken voor Overmars. Denayer (man. City), Agger (brondby) of Alex (AC Milan), Maxwell (psg) of Emanuelson (AS Roma), Gudelj (az), Vejinovic (vitesse), Douglas Coutinho (atl. Parananense), Refaelov (club Brugge), Van Aken (heerenveen)

Cillessen
Van Rhijn
Denayer
Agger/Alex
Maxwell/Urby
Gudelj
Vejinovic
Klaassen
Schøne (C)
Douglas C.
Refaelov
20 april 2015 om 14:27

Haha het heeft echt geen zin om met een scoutings lijstje te komen voor ajax. Ze scouten toch alleen maar in de eredivisie en in Denemarken. De club lijkt wel chronisch ziek.

Hele verdediging vervangen en één van de slechtste, van Rhijn, laten staan...?
Daarnaast denk ik niet dat spelers als Maxwell, Denayer en Douglas Coutinho nog zitten te wachten op ajax.

20 april 2015 om 18:09

Ja kon ff niet zo gauw een redelijke rechtback bedenken voor ons. Ja Meunier van Club Brugge. Maar als je kan kiezen tussen Dortmund in de Bundesliga en Ajax in de Eredivisie dan weet je het antwoord zelf wel. Wij zouden voor Ajax kiezen omdat we een rood wit hart hebben. Maar Meunir heeft dat niet. Maar weet jij een goeie rechtsback voor Ajax? Of kan Veltman niet rechtback spelen? Veltman, Denayer, Agger, Maxwell. En ben je het verder wel een beetje met me eens dat die een kampioenselftal is?

20 april 2015 om 19:08

Rechtsback is inderdaad lastige keuze. Tete en Owusu zijn er nog niet klaar voor en Ligeon komt net als v. Rhijn gewoon te kort. v.d. Wiel wil toch (nog) niet terug en Braafheid halen van Lazio lijkt ook onmogelijk, ook omdat hij het daar volgens mij helemaal niet onaardig doet. Is Paul Verhaegh dan niet iets voor Ajax? Verdedigend staat hij in tegenstelling tot veel Ajacieden wel zijn mannetje en hij brengt enorm veel ervaring met zich mee. Ik weet niet of hij aanvallend ook sterk is en veel mee opkomt. Verder een aardige opstelling, maar ik mis toch echt Bazoer, El Ghazi en Milik.

21 april 2015 om 11:46

Ik ken deze rechtsback niet hoor, nog nooit zien spelen maar ik ken deze speler van Fifa 15 en ik heb hem gekocht als rechtback bij Ajax en heeft een goede rating 76 voor Ajax. Zijn naam is Allan-Roméo Nyom 26 jaar 1,86 en speelt in het echte leven voor Granada en het nationale elftal van Kameroen misschien kunnen ze hem proberen. Maar Paul Verhaegh zou ook een keuze kunnen zijn. Ik zou het liefste Montoya van Barça zien komen maar die is te duur en zit waarschijnlijk niet op Ajax zitten. Of zou Schöne een soort Kuyt rol kunnen spelen. Dat Schöne de nieuwe rechtsback wordt. Of is dat niks? Ja, Ik heb Bazoer, El Ghazi en Milik expres uit de basis gelaten omdat Bazoer, El Ghazi en Milik goeie invallers zijn die de wedstrijd weer open kunnen gooien later in de wedstrijd. Net als Sinkgraven. En Bazoer, El Ghazi en ook Sinkgraven zijn nog piepjong he... En Milik begint ook een beetje tegen te vallen de laatste tijd. Dus vandaar dat ik er nieuwe spits in heb gezet. Maar jij zeg dat Ligeon iets te kort komt voor Ajax maar dat is ook wel zo maar ik vind nog altijd wel beter dan Van Rhijn. Dus ik zou deze jongen niet definitief verkopen. Want die fout hebben ze al gemaakt met Mitchell Dijks die nu bijna iedere een goeie wedstrijd speelt voor Willem II. Dijks had nu ook Boilesen uit de basis kunnen verdrijven dit seizoen.

Ik ben jou zat meneer van rhijn je hebt de kwaliteiten om in de hoofdklasse te voetballen maar hoe jij voetbalt dan denk ik dat iedereen wel rechtsback kan lopen want het lijkt nergens op.

Persoonlijk moet ik altijd zo lachen om de grootste luiwammes van Ajax, van Rhijn weet het elke keer leuk te vertellen maar het is schokkend dat hij al jaren zijn pure laksheid tentoon mag spreiden. Hij staat al jaren te slapen of te dagdromen in het veld waardoor hij vaak niet of veel te laat reageert. Regelmatig brengt hij zo zijn medespelers ernstig in de problemen, laat structureel tegenstanders lopen, gaat duels uit de weg etc etc. Het word eens hoog tijd dat Ajax gaat door selecteren, alleen blijft Ajax tot in den treuren vertrouwen houden in spelers die al zo vaak hebben laten zien niet goed genoeg te zijn.

20 april 2015 om 15:04

Klopt, alleen met de boer zie ik dat niet snel veranderen. Of hij moet eens flink op zijn donder krijgen van cruijff. Want niemand anders durft de boer te corrigeren.

20 april 2015 om 15:16

@ difference09

Daar hoop ik dus ook op, het is echt zo hard nodig dat Cruijff de touwtjes stevig aantrekt. Persoonlijk ben ik het ook niet eens met mensen die zeggen "het zijn volwassen mannen, dus moeten ze eruit kunnen komen", alleen de geschiedenis en het heden laten zien dat dit vrijwel onmogelijk is.

Nu weet ik niet hoe jij erover denkt, maar persoonlijk was ik blij om Fischer weer binnen de lijnen te zien. Dat is de enige veldspeler die altijd het tempo erin probeert te houden, niet vies is om mee te verdedigen en speelt het liefst ook altijd vooruit. Het gif wat bij de meeste ontbreekt bezit hij in mijn ogen wel, wat dat betreft zie ik in hem wel een toekomstig aanvoerder.

20 april 2015 om 15:23

Ja fischer was een verademing gisteren. Ik zei gisteren ook al dat ajax voortaan spelers ook op de juiste mentaliteit moet scouten. Spelers zoals cilessen, klaassen, bazoer, fischer die altijd voorop in de strijd gaan wil ik graag zien.
Het zou al zoveel schelen als er logische en verstandige keuzes worden gemaakt bij ajax.

20 april 2015 om 18:26

Inderdaad, en types als Kishna lozen die ongeinterreseerd rondlopen.

Beseft van Rhijn zelf wel dat hij niet goed genoeg is voor Ajax? En met hem kunnen we Moisander, Boilesen, Viergever, van der Hoorn in hetzelfde rijtje plaatsen. Dus eerst maar eens een goed fundament bouwen: de defensie. Middenvelders genoeg, mag een stuurman bij, maar geen Gudelj, goed genoeg voor AZ, niet voor de pretenties van Ajax. Daarnaast een goede (top)spits aantrekken, dan kunnen Milik en Zivkovic rijpen. En een linksbuiten. Die Larsson van Heerenveen, is 10 klassen beter dan Kishna. Laat die maar vertrekken met zijn zaakwaarnemer. Tot slot Frank de Boer, architect van het stroopvoetbal, het tegenovergestelde waar Ajax voor staat. Kan Mourinho opvolgen bij Chelsea. Daar houden ze van verdedigen. Dan krijgen ze onder de Boer het nog een graadje erger....maar, beste Ajax supporters, volgens FdB staat het Ajax van 2015/2016 nu al voor 90/95 op/naast het veld. Ik heb medelijden met jullie....

Ajax moet sneijder terughalen, en dan een middenveld hanteren met sneijder en klaasen als aanvallende midddenvelders en sinkgraven als controleur. Sneijder een uitzonderlijke jaarsalaris geven van 4 mil en dan kan je eindelijk overwinteren in de cl

20 april 2015 om 17:08

Sinkgraven als controleur? Mist daar het fysiek en de verdedigende kwaliteiten voor ben ik bang. Gewoon Bazoer op cvm!

On poll: tja, slechter dan de laatste weken kan toch haast niet?

Ik heb het al vaker gezegd, maar op Cillissen, Bazoer en Klaassen na, stelt de hele selectie geen ruk voor.
Te beginnen met Veltman, Kishna, Sinkgraven, Milik en El Gahzi, is dit nou werkelijk Ajaxmateriaal?
Zouden deze spelers een basisplaats hebben gehad onder het Ajax van bijvoorbeeld Ronald Koeman?
In dat team speelde onder andere: Maxwell, Trabelsi, Grygera, Chivu, Sneijder, Van der Vaart, De jong, Pienaar, Van der Meijde en Zlatan, als we toch eerlijk zijn waren deze spelers toch van een hele andere orde!
Het Ajax van Van Gaal bestond uit spelers als Rijkaard, De Boertjes, Seedorf, Davids, Overmars, Kluivert, Kanu, Litmanen en Finidi, de 5 zogenaamde talenten die ik opnoem, zouden in dat elftal van toen niet eens in de selectie hebben gezeten!!
Ook het Ajax wat de Boer van Jol overnam, had nog veel meer kwaliteit, Verthongen, Alderweireld, Anita, Siem de Jong, Eriksen, Suarez, was ook van een stuk hoger niveau, dan die 5 huidige Ajaxspelers die ik opnoem.

Als het gaat om Boilisen, van Rhijn!, Moisander, Viergever, Serero, Van der Hoorn, Duarte, Zimling, Sana, Schone en Sigthorsson, mag men rustig concluderen dat deze spelers van geen enkele Ajaxselectie van de afgelopen 50 jaar, deel hadden uitgemaakt, zelfs de Ajaxteams van Wouters, Blind, Ten Cate en Van Basten bestonden uit betere voetballers dan dit armetierige rijtje spelers.

Dat is allemaal al beschamend genoeg, met al dat geld op de bank, maar dit jaar heeft Ajax ook nog eens met een trainer te maken die alles fout doet wat hij maar fout kan doen.
De Boer hanteert al het hele jaar een onlogisch warrig selectiebeleid, hij maakt de verkeerde spelers belangrijk, hij zet de betere spelers op de verkeerde plek neer, hij propt zijn spelers vol met allerlei tactische opdrachten waardoor deze over het algemeen toch al beperkte spelers, al hun onbevangenheid, creativiteit, spelvreugde en zelfvertrouwen zijn verloren, maar het ergste is nog dat deze middelmatige spelersgroep altijd maar weer dat vreselijk trage, achterhaalde positiespel van deze trainer moet blijven spelen ( dat kunnen deze spelers dus niet Frank, wordt wakker! ).

Van Gaal wist wel hoe het moest, afgelopen zomer met Oranje. Ook het Nederlands elftal heeft veel betere generaties gekend in het verleden, dus besefte hij dat die spelers nooit ver zouden komen met de typische Hollandse school, dus hij gooide dat concept overboord en liet Oranje naar zijn mogelijkheden spelen, in een systeem dat daar het best bij paste, resultaat: 3e van de wereld!!!
In dat kader kan de Boer nog het een en ander leren van zijn leermeester dacht ik zo!!!!

Hoop dat Overmars nu een keer inziet dat Ajax een ervaren speler nodig heeft. Jonge, talentvolle spelers zat, maar we missen nog steeds een ervaren vent die om kan gaan met druk en het team op sleeptouw kan nemen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren