Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Van Persie met Fenerbahçe akkoord over contract'

Laatste update:
/

Robin van Persie lijkt, in tegenstelling tot eerdere berichtgeving, wel degelijk op weg naar Turkije. Volgens The Guardian heeft de spits van Manchester United zelfs al een principeakkoord bereikt met Fenerbahçe en is het nu wachten op de twee clubs. Zaakwaarnemer Kees Vos zou namelijk al een deal hebben beklonken voor zijn cliënt, die nog tot medio 2016 onder contract staat in Engeland.

Van Persie zou op het punt staan een vierjarig contract te tekenen bij de grootmacht uit Istanbul. Daarmee lijken ook de laatste twijfels bij zijn familie te zijn verdwenen. Eerder werd nog gesuggereerd dat zijn vrouw tegen de ingrijpende verhuizing van Engeland naar Turkije was, met name met het oog op hun jonge kinderen. Mede dankzij de inmenging van vriend Dirk Kuyt is dat obstakel uit de weg geruimd.

Met het aanstaande vertrek uit Manchester komt er een einde aan de periode van elf jaar waarin Van Persie actief was in de Premier League. Hij stapte in de zomer van 2004 over van Feyenoord naar Arsenal, waar hij uitgroeide tot een spits van wereldklasse. In 2012 telde United ruim dertig miljoen euro neer voor de Rotterdammer, die meteen in zijn eerste jaar op Old Trafford kampioen werd. Het afgelopen seizoen lag hij vanwege mindere prestaties onder vuur.

The Guardian meldt dat Van Persie mogelijk tegelijkertijd met United-ploeggenoot Nani zijn handtekening zal zetten onder een verbintenis in de Turkse metropool. De Portugese vleugelspeler is overbodig bij the Red Devils en speelde vorig seizoen al op huurbasis voor Sporting Portugal. Eerder versterkte Fenerbahçe zich al met onder anderen Simon Kjaer, Fernandão en Sener Özbayrakli.

Fenerbahçe is een goede volgende stap voor Robin van Persie

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou het erg zonde vinden om hem daar actief te zien. Hij kan beter naar Italy zou veel beter bij hem passen.

4 juli 2015 om 16:43

Wat een achteruitgang-vernedering voor Van Persie. Duidelijk dat hij op zijn retour is. Ik hoef hem ook niet meer te zien in Oranje. Tijd voor een nieuwe generatie in de spits!

4 juli 2015 om 16:47

Hahaha Remy Goudsteen, you made my day! Bedankt voor deze eerlijke, nuchtere en niet jaloerse reactie.

4 juli 2015 om 16:47

Wie? Als je zegt nieuwe generatie, dan sluit je Huntelaar ook al uit. Dost en de Jong, vind ik toch een behoorlijke achteruitgang op deze 2.

4 juli 2015 om 16:49

Maar wie? Op Huntelaar is niemand zeker van een plek of goed genoeg. Dost is nog redelijk onzeker op lange termijn en wisselvallig. En Luuk de Jong niet goed genoeg. Dan hou je weinig over.

4 juli 2015 om 16:52

@remy

Ga ergens anders haten man. Zolang zulke spelers in europa zijn dan zijn het sterspelers. En zodra ze in Turkije komen zijn ze opeens op hun retour. Er beginnen nu zelfs jongere sterspelers naar Turkije te komen en nog komen types als jij aanzetten dat ook die op hun retour zijn. Het is ook nooit goed he.

4 juli 2015 om 16:59

Klopt, af en toe zijn de reacties nogal hypocriet. Komt een ervaren speler naar de Eredivisie, dan is het een goede toevoeging voor de selectie. Kan de jonge jongens goed motiveren, kent de klappen van de zweep, kan de kar trekken wanneer het minder gaat etc.

Maar wanneer een oudere speler naar Turkije vertrekt, dan is het een geldwolf, een speler die geen sportieve ambities meer heeft, een speler die naar Turkije gaat om af te bouwen etc.

4 juli 2015 om 17:01

Zou je ook zo reageren als ie weer naar NL kwam ? ( Feyenoord bijv.)
Ik vind Fenerbache en de Turkse competitie, nog altijd beter om af te bouwen dan in de Nederlandse competitie. Mooi weer, goed eten, prachtige cultuur, machtige historie en nog tal van oude vedettes die niet perse arriveren wanneer ze al op zijn.

4 juli 2015 om 17:03

Nou ik vind het een wat overdreven reactie dar ben ik het met je eens,maar als je van een top club in engenland gaat naar een top club in turkije is dat wel een achteruitgang natuurlijk. er zijn in de engelse,spaanse,france,duitse competitie een hoop clubs die ik hoger in schat. en italie en rusland denk ik ook nog wel.

4 juli 2015 om 17:04

Money, money, money. Dat zal zijn reden wel zijn, en het goede weer.

Ach ja hij is op retour, en dan kiezen de meeste voor geld en leuke temperatuur.

4 juli 2015 om 17:05

Oh dus voor Dirk Kuyt was het een vernedering om in Turkije te spelen om over Sneijder maar te zwijgen, kom op man ga ergens anders je onzin verkopen of provoceren

4 juli 2015 om 17:09

Hij gaat minstens 4x minder verdienen dan wat hij bij M.utd verdiend? Raar van jullie. Altijd zeuren van spelers die naar Turkije gaan cashen, terwijl er bij BPL gemiddelde jaar salaris meer dan 3? miljoen is? En in Turkije ongeveer 500 tm 700k?

4 juli 2015 om 17:11

Hoefde m al langer niet meer in Oranje te zien daarmee heeft de overstap naar mooiste club van Turkije (persoonlijke voorkeur) niks mee te maken

4 juli 2015 om 17:13

Het kan in Istanbul behoorlijk sneeuwen en koud zijn dus het klimaat zal niet zo'n rol spelen

4 juli 2015 om 17:18

zegt meneer die zelf in de spits cardozo hebben, die ook evenoud als rvp is.

anyway..van mij moet hy niet komen, te hoge looneise bla bla whatever, en hy is traag, maar wel dodelijk efficient..
ongeveer zelfde type zoals cardozo, he efsane? alleen cardozo heeft pace rond 40 ofzo op fifa terwijl rvp wat hogere pace heeft

4 juli 2015 om 17:21

Luuk de Jong komt nog veel te kort voor Oranje. Ik denk dat Huntelaar voorlopig 1e spits mag zijn met (mits fit) daarachter Dost en Siem de Jong. En wat van Persie betreft. Hij wordt volgende maand ook alweer 32. Dan is een club als Fenerbahce toch een prima club om je carriere af te bouwen. Hij zal daar ook geen misselijk salaris krijgen. Sneijder ging destijds naar mijn mening op veels te jonge leeftijd naar Turkije wat toch een 2e rangs competitie heeft. Maar misschien was het voor Sneijder toch de beste richting want hij begint wel weer op de oude Sneijder te lijken.

Daarnaast zijn Turkse supporters totaal niet objectief. Dat weet iedereen.

4 juli 2015 om 17:22

@ soww7

Knul, ik weet niet hoe oud je bent, maar het sarcasme droop van mijn reactie af. Remy was namelijk best zielig bezig en er serieus op ingaan heeft dan ook geen zin bij zulke types. Wil je weten wat ik denk over deze transfer, moet je even verder lezen in dit topic...

4 juli 2015 om 17:26

Haha! Wat voor vernedering is het dan voor de Nederlandse competitie als bijv. Kuyt Fenerbahçe vóór een terugkeer naar Feyenoord verkoos?

4 juli 2015 om 17:47

Jij bent dus overduidelijk van Turkse afkomst. Nou noem mij 1 groot talent die vanuit Turkije het waar gaat maken? Bruma? Is er nog lange niet, en is geen zekerheid. Wees toch realistisch man. Turkije is een stap achteruit vanuit Engeland, Italië, Frankrijk, Portugal, Duitsland en Spanje. Spelers gaan daar heen om te cashen en niet om prijzen te winnen. Het is een kleine stap vooruit als je vanuit Nederland naar Besiktas, Fenerbace of Galatasary gaat. Maar ze weten dan ook al dat ze er nooit meer weg komen.

4 juli 2015 om 17:58

Die zijn inderdaad een stuk minder.

4 juli 2015 om 18:05

Ervaren spelers komen ook pas naar de Eredivisie als ze gaan afbouwen, Voor Denerbache en de turske competitie is het een goede aankoop maar voor van Persie zelf niet. Hij zou nog makkelijk een of twee niveautjes hoger aankunnen

4 juli 2015 om 18:13

Bruma is Portugees?

4 juli 2015 om 18:18

Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die in Huntelaar nog steeds een topspits zien.

hij heeft bij diverse topclubs gefaald en speelt nu bij een duitse middenmoter waar hij er gemiddeld 12 per seizoen maakt tegen clubs uit t rechterrijtje.

4 juli 2015 om 18:20

Je hebt een Nederlandse Bruma, Jeffrey Bruma. Die waardeloze verdediger van PSV. En je hebt een Portugese Bruma, die speelt bij Galatasaray en wordt gezien als een talent.

4 juli 2015 om 18:24

@ meliloko

İk weet niet wat jij allemaal onzin lult, maar Turkije betaalt ook 5x minder belasting dan England?

4 juli 2015 om 18:29

Er staan ook zo veel talentvolle spitsen te wachten? Na van Persie heb je Huntelaar op niveau. Wat daar onder allemaal komt mag je blij wezen wanneer je 2e in een poule wordt!

4 juli 2015 om 18:30

Aan jouw avatar te zien lijk je beledigd. Je moet dit soort teksten niet te persoonlijk nemen

4 juli 2015 om 19:31

Duitse wat? Schalke doet elk seizoen mee om CL voetbal.

4 juli 2015 om 19:57

Remy, ieder zijn mening maar wanneer hij het daar goed gaat doen wordt hij op handen gedragen en verdient elke week meer dan jij waarschijnlijk in een jaar.
Als jij dat vernederend vind, ben ik benieuwd wat je van jou eigen leven vind.

4 juli 2015 om 20:08

Hoezo money kan niet geloven dag die Turken meer dan 300k per week gaan betalen

4 juli 2015 om 20:48

De enige vernedering hier is jouw zielige reactie..Vertel mij waarom het een vernedering is geef mij één reden je bent een lachertje..

4 juli 2015 om 21:45

Want Kuyt was niet van waarde op het WK? Hij speelde destijds bij Fenerbahce, jullie Wesley Sneijder de man van het elftal nu speelt ook in Turkije. Achteruitgang? Je gaat waarschijnlijk champions league spelen in een team met Diego, Nani, Stoch. Van Persie gaat er gewoon vlammen en dan horen we de Nederlanders wel weer ooh van Persie is zo goed.

4 juli 2015 om 22:53

Wat gaan jullie doen als huntelaar ook na turkije gaat , want gs wilt hem heel graag hebben

5 juli 2015 om 00:40

haha ok sorry broeder, wist het niet of je grapte of niet, iedereen schrijft maar wat, en ik denk dat ik ouder ben maar anyway

trouwens ik ben tegen de komst van rvp, ze moeten een aanvaller van de hand doen eerst, emenike is nog steeds bij de club.

5 juli 2015 om 05:17

Mooi reactie

4 juli 2015 om 17:00

Er is toch niets mis met deze stap? De top 3 van Turkijke is beter dan onze top 3. Ook valt er genoeg te verdienen daar. Kuyt en Sneijder hebben het ook goed gedaan en blijven gewoon in NL elftal. Denk dat Robin best wel kan opbloeien daar, gewoon 3 jaartjes helemaal los gaan en mits nog fit mag hij daarna na Feyenoord komen Ik denk dat ik volgens seizoen voor het eerst de Turkse competitie eens ga volgen.

4 juli 2015 om 17:39

Turkse competitie is echt niet zo bijzonder omdat van Persie daar ineens gaat spelen. Gewoon een teken dat van Persie niet meet mee kan op het hoogste niveau.

4 juli 2015 om 19:11

Weetje dat wel zeker? kijk eens even naar de spelers die in Turkije spelen..

Sneijder
Van Persie (straks)
Nani
Podolski
Cardoza
Constant
Eto'o
Ronaldinho
Bosingwa
Diego Ribas
Cicinho
Felipe Melo
Muslera
Sow
Kjaer
Bruno Alves
Raul Meireles
Bruma
Sosa
Sébastien Frey
Emenike

Nog vast een hoop leuke namen vergeten.. stuk voor stuk zijn het leuke spelers om naar te kijken. competitie is gewoon aantrekkelijker dan naar een 17 jaar Jan of Bert te kijken eerlijk gezegd.

4 juli 2015 om 19:42

Niks ten nadele van de turkse competitie of iets dan ook maar met de meeste namen die je opnoemt bewijs je wel het punt dat hierboven wordt gemaakt. Spelers die op hun retour zijn en gaan afbouwen in de Turkse competitie (uitzonderingen daargelaten). Ik zeg ook niet dat dat erg is, maar ik snap de haatreacties hierboven gewoon niet zo. Van Persie is niet goed genoeg meer voor de Engelse top en gaat lekker in Turkijke afbouwen, niks mis mee. En als hij dat in Nederland zou gaan doen dan was hij lekker in Nederland gaan afbouwen.

4 juli 2015 om 20:50

Afbouwen? Dat geld voor sommige. Meer de oudere spelers. Er lopen ook veel jonge buitenlandse spelers in de Super Lig. En Wesley is sws een heel apart geval, die gozer heeft meer bij gala gescoord en assist gegeven zowel in de CL als Superlig dan zijn vorige clubs. (behalve Ajax :D)

4 juli 2015 om 21:43

@ arumabro Je lijstje is echt zo typeren voor het Turkse voetbal. Ik heb namelijk even de leeftijden er achter gezet. 90 zijn voetballers die overal overbodig zijn en die sportieve ambities ondergeschikt maken aan ordinair geldscheppen. Het is uitermate typerend voor het Turkse voetbal waar men liever geld spendeert aan uitgekakte ex-toppers dan dat er eindelijk eens geld gespendeerd word aan het opzetten van een goed jeugdbeleid. Het Turkse nationale team is al meerdere keren afwezig geweest op grote toernooien ondanks het grote geld gooien. Turkse talenten zijn doodsbenauwd (m.u.v. Arda) om de confrontatie in de echte top aan te gaan. Het ontbreekt aan visie en structuur en clubs worden geleid door opgeblazen kikkertjes die zichzelf graag in de schijnwerpers zetten met overjarige voetballers dan echt iets te betekenen voor het Turkse voetbal. Zo is het al jaren en zo zal het nog lang blijven wanneer het roer niet radicaal omgaat. Het in vergelijking met Turkije nietige Nederland stond tijdens de afgelopen 2 WK s op het podium waar was het kapitaal krachtiger en vele malen grotere Turkije tijdens die toernooien ?.

Sneijder (31)
Van Persie (straks) (31)
Nani (28)
Podolski (30)
Cardoza (32)
Constant (28)
Eto'o (34)
Ronaldinho (35)
Bosingwa (33)
Diego Ribas (30)
Cicinho (29)
Felipe Melo (32)
Muslera (29)
Kjaer (26)
Bruno Alves (33)
Raul Meireles (32)
Bruma (20) is vertrokken
Sosa (29)
Sébastien Frey (35)
Emenike (28)

4 juli 2015 om 21:58

@korenaar

heel leuk en aardig maar je moet wel kijken naar de leeftijden van wanneer deze spelers zijn gehaald!

zoals sneijder dat 28 was toen hij naar Gala ging
Melo 28 was toen hij naar gala ging
Muslera 25(?) toen hij naar gala ging
(bruma is verhuurd btw)

ook andere spelers hoor. natuurlijk zijn de spelers wat ouder. maar je kan niet beter verwachten.. je gaat toch niet denken dat van persie 26 jaar helemaal top naar fener zou gaan?
Maaar wat maakt dat uit? een van persie van 31 jaar is nog steeds top en heel erg leuk om naar te kijken.

jij kijkt naar huidige leeftijden, maar de meeste spelen al jaren daar in Turkije. het is gewoon zo dat het aantrekkelijker is om naar een Sneijder van 28-31 te kijken dan naar Jan die net zijn kont kan afvegen..

voor de rest geef ik je groot gelijk trouwens!

5 juli 2015 om 00:53

dan is er ook nog stooooochhh, die ook nog jong is (25)

josue van bursaspor (24) daniel opare van besiktas (25)
kerim frei zullen jullie misschien ook nog wel kennen van zijn fulham periode (22)

en eum...jean-jacques van genclerbrligi

4 juli 2015 om 17:56

Ik weet niet wat hij nog te kiezen heeft.
Perie is wel op zijn retour en het is niet meer de topper van weleer.
Hoe pakt dit uit in Turkije.

4 juli 2015 om 19:34

Maar hij kijk ook naar zijn familie he

4 juli 2015 om 20:20

@gunnerRm

Ik geef je groot gelijk, van ManU naar Fener, is een groot achteruitgang. Maar je beseft echt niet wat voor een goed team Fener dit jaar heeft als Nani en RVP ook komen.


Volkan

Gonul. B Alves. Kjaer. Caner.

Topal. Meireles.

Stoch. Diego Ribas. Nani

RVP

Mits dit doorgaat, dan is Fener echt goed bezig. Begint me zo langzamerhand echt angst in te boezemen! Voor het eerst sinds 2010-2011 dat ik weer zin krijg om voetbal te kijken in de Turkse competitie met al deze versterkingen. Alhoewel, ik bekijk deze transfer nog wel met argusogen aan.

4 juli 2015 om 17:21

ja de turkse competitie lijkt zich echt goed te versterken. je ziet de laatste dagen echt veel transfernieuws over de turkse topclubs.

4 juli 2015 om 17:34

Ja precies, die mening ben ik ook toegedaan.

4 juli 2015 om 17:29

Zo langzamerhand zou het niet meer mis moeten gaan voor Fener zou je denken...de beste transfers en een goede trainer erbij, belooft wat.

4 juli 2015 om 17:34

Inderdaad, nu wij nog...
Maar wat IHO allemaal aan het uitspoken is, is mij niet duidelijk!

4 juli 2015 om 17:37

Tot nu toe alleen Mbia, maar als ik dan zie dat we met spelers als Jelavic in verband worden gebracht word ik niet heel blij...

4 juli 2015 om 17:43

Inderdaad, Jelavic of Méxes... Om van te janken gewoon.
Ik blijf gespannen afwachten, want we hebben nu potentie genoeg rondlopen. Jongens die elkaar ook al wat beter kennen door afgelopen seizoen. Het is nu of weer een aantal seizoenen wachten.

Een paar gerichte transfers voor de back posities, één CV, de spits en eventueel nog een mooie nummer '10'. Vier à vijf spelers dus, het moet kunnen.

4 juli 2015 om 17:53

Ja, Douglas voor CV zou ideaal zijn en zeker een spits erbij sinds Cardozo er nu langere tijd uit ligt, tenzij Waris en Yatabare ineens beginnen te vlammen onder Shota.

4 juli 2015 om 17:58

Douglas is BJK nu mee bezig en volgens de laatste berichten is het bijna afgerond.

4 juli 2015 om 18:00

Dat zou echt verrot zijn @clutch. Hij stond ook al een tijd in de belangstelling van ons. We hebben hem alleen niet kunnen overtuigen.

@rupertpupkin

Van Waris heb ik nog steeds hoop, maar Yatabare is verloren zaak!

4 juli 2015 om 18:01

Broer, jullie hebben al Mbia gehaald. Gun ons Douglas.

4 juli 2015 om 18:08

Haha! Clutch, ik zou jullie graag gunnen maar onze verdediging...

Efsane, Waris heb ik ook nog hoop in, Shota wil ze eerst bekijken op kamp, ben benieuwd wat zijn beslissing wordt.

4 juli 2015 om 20:39

Jullie hebben Aykut 'commando' Demir toch al?

5 juli 2015 om 08:59

Hoe doet hij het trouwens? Kende hem toen hij in Nederland(Bergen op Zoom) woonde en ben 2x naar een wedstrijd van hem bij Genclerbirligi geweest (was hij immens populair). Na Trb transfer nauwelijks gesproken, volg de competitie ook niet echt meer. Maar speelde al wel interlands toch?

4 juli 2015 om 18:15

Ja goede aankopen hebben ze gedaan, alleen Van Persie is niet goed genoeg meer zie je bij United en Oranje ook al. Fener kan vast betere opties halen.

Goed voor hem. Knap dat hij voor elkaar krijgt zoveel te verdienen. Zwaar gehypte speler! Fener had het geld beter in een jongere speler kunnen steken die wat meer honger heeft naar succes.

5 juli 2015 om 07:42

Spalato, RvP gehyped? Serieus?

5 juli 2015 om 11:00

Ja vind ik wel hoor. Sommigen noemen hem een wereldspits dat is hij in ieder geval nu niet meer. Vind het een trage oude man geworden. Ik dacht dat hij door zijn techniek ook op latere leeftijd wel mee kon doen a la Del Piero bijvoorbeeld maar dat kan hij niet. Het is een goede speler geweest maar vind het geen wereldklasse spits.

5 juli 2015 om 14:42

Spalato, ik begrijp je punt, maar gehyped heeft toch een heel andere betekenis lijkt me?
RvP is niet meer wat hij was, maar hij was de laatste twee jaren bij Arsenal en de eerste bij Utd toch echt wel wereldklasse.

5 juli 2015 om 15:05

Je hebt gelijk geen goed woordgebruik van mij. Hij is over de hil dat is beter gezegd.

5 juli 2015 om 15:13

Daar ben ik het volledig mee eens, de top van zijn hill was het kampioenschap in Engeland. Sindsdien lijkt hij het allemaal welletjes te vinden. Ik geef hem geen ongelijk, als ik elke week 300k verdien zou ik ook zo langzamerhand een beetje gaan genieten en minder focus hebben.

Triest dat onze beste speelrs van de afgelopen jaren al op hun begin 30e zo een keuze maken om naar een mstige competitie te gaan. Straks speelt de halve oranje selectie in Turkije gewoon niet meer selecteren die gasten.

4 juli 2015 om 16:46

Wat een nonsens. De Turkse topclubs zijn gewoon van een hoger niveau dan de Nederlandse. En qua salarissen is het daar helemaal een stuk beter. En zullen we voor het Nederlands elftal gewoon de beste spelers selecteren? Ongeacht voor welke club ze spelen?

4 juli 2015 om 16:52

Vind dat eerlijk gezegd nog wel mee vallen. Op Gala na misschien. Want die presteren soms nog wel in de CL. Maar denk dat als je het in competitie verband zou spelen Ajax en PSV zeker wel makkelijk mee doen.

4 juli 2015 om 16:57

Hou op man, ze hebben hier een daar een oude rot zoals kuyt en van persie omdat ze waarschijnlijk belachelijke bedragen aan die spelers geven. Gala en fener zijn misschien net wat beter dan ajax en psv, maar ik zie de nederlanders makkelijk met 3-0 van bijv fener winnen.


Ik hoop dat ajax in de voorronde van de cl tegen fener mag.

4 juli 2015 om 17:07

Je hebt 3 clubs in Turkije die beter zijn dan Ajax en Psv. Dan zouden ze voor de 4e en 5e plek meedoen.

4 juli 2015 om 17:11

Gala en fener zijn net wat beter maar je ziet toch wel een eredivisieclub 3-0 winnen van fener als ik het goed begrijp?

Lijkt me sterk.

4 juli 2015 om 17:31

Besiktas - Feyenoord anyone? Ik denk dat dat al een goed inzicht was in de verschillen tussen beide competities.

4 juli 2015 om 17:41

@ rupert ... Feyenoord - Sevilla ?

4 juli 2015 om 17:48

Tuurlijk goed vergelijkingspunt Feyenoord was net hun halve topselectie kwijt. En als Ajax en PSV in die competitie zou spelen kan je niet nu vergelijken dan zouden die teams hele andere financiële middelen hebben. Het enige wat je kan zien is het verschil in geld en ik denk dat de Nederlandse clubs gewoon beter met het geringe geld omgaan dan wat de Turkse clubs doen met het geld wat zij beschikbaar hebben.

4 juli 2015 om 17:54

Besiktas Arsenal? Liverpool?

4 juli 2015 om 17:56

Ja daar ben ik het mee eens, Turkse clubs gaan minder goed met hun geld om, maar neemt niet weg dat Fener, Gala, en BJK boven de top 3 van NL zouden eindigen in dezelfde competitie.

4 juli 2015 om 16:46

Want als ze naar de Eredivisie zouden gaan, waren het toppers geweest, of niet soms?

Afschuwelijk dat er zo neerbuigend gekeken wordt naar de Turkse competitie. Volgens mij worden spelers geselecteerd op basis van hun prestaties en niet op basis van de clubvoorkeuren van een speler. Van Persie is een wisselspeler en wordt alsnog geselecteerd, en dit zal niet veranderen als hij wekelijks bij Fenerbahce speelt.

4 juli 2015 om 16:47

''straks speelt de halve oranje selectie in Turkije gewoon niet meer selecteren die gasten.''

Ahh, er is namelijk geen beter vermaak dan leedvermaak. Wees juiist blij, dankzij ons beginnen die gasten weer in topvorm te raken voor aankomende wk's, ek's, dat is toch goed of...ah nee, jij hebt liever dat zij wegrotten bij clubs waar ze niet mmeer gewenst zijn.

4 juli 2015 om 17:59

Turkije is en beetje een land voor 2e rangs spul.
Daar lopen de afbouwers en de kneuzen die toch nog even de zakken willen vullen.

4 juli 2015 om 20:55

En Nederland voor 4e rangs opa s he..

4 juli 2015 om 20:56

Lekker kaasoufflees eten en in de regen rondlopen op de dam gezellig haha en vooral om de sfeer in de stadions hahaha

4 juli 2015 om 21:56

Welke regen?

4 juli 2015 om 23:06

Dit seizoen gaan we het zien in de CL wat 2e rangs is !

4 juli 2015 om 16:49

Zijn lichaam is op. Hij heeft zo enorm hard getraind. Reken maar dat je dat merkt.

4 juli 2015 om 17:05

Hoezo moeten de Oranje spelers die mogelijk in Turkije zullen spelen niet meer geselecteerd worden? Wat is dit dan voor nonsens? Wil je zeggen dat de Eredivisiespelers zoveel beter zijn dan? De Turkse competitie doet niets onder voor de Nederlandse. Sterker nog, ik ben van mening dat die beter is dan de Eredivisie.

Als Van Persie de keuze had gemaakt om weer voor Feyenoord uit te komen, dan was het zeker een prima keuze geweest. Dan was het een speler die nog nieuw leven wilde inblazen in zijn carrière door terug te keren naar de Eredivisie. Gaat ie naar Turkije dan is het opeens ''triest''.

4 juli 2015 om 17:48

Die eredivisie speelrs hebben wel derde op het wk geworden dat moeten die "sterren" van de turkse competitie nog allemaal presteren. Verder hebben de meeste vzn die gasten nog potentienok door de groeien bij rvp gaat het alleen maar minder worden dus hebben we hem niet meer nodig.
En waar heb ik gezegd dat als hij naar feyenoord kwam het een goede keus was voor zijn carrière. Het zou wel een logischer zijn dat hij naar feyenoord kwam aangezien hij een Rotterdammer is en een jongen van de club what the F heeft hij met fener? Niks behalve dst hij veel geld kan verdienen en lekker in de zon kan liggen.

4 juli 2015 om 18:06

Niet meer selecteren die gasten ... Dat meen je toch niet. Je mag Sneijder en Kuyt op je blote knieen bedanken dat ze mee naar Brazilie zijn gegaan

4 juli 2015 om 18:55

ben ik het helemaal mee eens.

Waarschijnlijk een goede zet van Manchester United. Ik vind wel dat er een spits moet bijkomen, ook al heb je Rooney (blijf erbij, maakt niet zeer veel doelpunten, komt ook omdat hij weinig in de spits is gezet, maar ben benieuwd of hij in de spits weer veel doelpunten zal maken) en de jonge Wilson. Dat wordt Cavani, Lacazette, andere optie? Eventueel heb je dan de mogelijkheid om met twee spitsen te spelen.

4 juli 2015 om 16:46

Goede. Zou een mooie speler zijn voor Manchester United en wordt de rivaal ook nog eens zwakker .

Nu vraag ik mij toch af wat Manchester United van plan is met de spits positie.

4 juli 2015 om 17:23

rooney 1e, chicharite 2e, wilson 3e spits. of chicharito weg en halen ze kane misschien.

We zijn lekker bezig op de transfermarkt afgelopen dagen. Josef de Souza is ook al bijna zeker. Nani komt morgen. Van Persie erbij

4 juli 2015 om 16:43

Moeten nog de derde kwalificatie ronde spelen (ajax kan geloot worden), daarna play-off.

4 juli 2015 om 16:44

Ze spelen voorronde.

4 juli 2015 om 16:46

Ze gaan van de 3de voorronde beginnen en daarna nog play offs

5 juli 2015 om 15:09

Zie Fenerbahçe niet de groepsfase overleven

Succes v Persie, gelukkig is hij niet zoals de oude anders zou ik bang zijn, hij is nu minder effectief dus geen zorgen voor ons

4 juli 2015 om 16:47

Weekje geleden toen er topic was over van Persie en Fener zat je ons in die topic uit te lachen dat hij nooit naar Fener zou komen. En nu het bijna zeker is ga je weer ommekeer maken en van Persie afkraken. Het is ook nooit met jou he. Alles wat wij kopen zoek jij wel iets achter. Of moeten wij Messi kopen zodat jij een beetje jaloers wordt? Man man man misgunner. Jullie podolski is nog wel even effectief als vroeger.

4 juli 2015 om 16:51

Toen hij werd gelinkt aan ons heb ik nog gezegd dat hij dramatisch is en toen hij werd gelinkt aan besiktas ook dus wat praat je nou? Als spits voor united maar 10 keer scoren waarvan er 3 penaltys waren on 30 wedstrijden, dan ben je zeker wel effectief, je kan er gewoon niet tegen dat hij niks meer is.

4 juli 2015 om 17:06

Ga je nou ontkennen ofzo? Ik weet nog heel zeker jij in een andere Fener topic zei: Richt jullie maar op spelers als Fernandao en van Persie komt nooit naar Fener.

4 juli 2015 om 17:10

Ahahahah hij heeft toch heel wat wedstrijden gemist. Nog best netjes die 10 die hij heeft gemaakt. Je hebt meer aan V persie dan aan Podolski.

4 juli 2015 om 17:17

@shevanr7

Hier heb het even voor je teruggekeken

Shevanr7 6 juni 2015 om 19:56
Ja man Pato en van Persie staan al te springen om een contract van Fenerbahce te krijgen grapjurk, spelers als Pato en van Persie zullen nooit voor fener spelen, richt je maar op spelers als Fernandao.

4 juli 2015 om 17:21

Dat zei hij tegen mij ja.. Hahaha hoe mooi is het dat alles wat hij wenst in opposit gewoon uitkomt.

4 juli 2015 om 17:22

Scoorde maar 1 penalty hoor.

4 juli 2015 om 20:23

Kan je mijn andere posts over van Persie ook even terugkijken grapjas, dat was puur om je knikkermaatje Bjelica te irriteren, heb vaker gereageerd over van Persie en mijn echte mening gegeven maar daarover zie ik je niks zeggen.

4 juli 2015 om 20:24

Briljant? Van Persie heeft zijn beste tijd gehad man hij gaat niet voor niets naar Fener, wil je mij vertellen dat hij sportieve ambities heeft bij Fener?

4 juli 2015 om 20:41

Je andere posts mag je zelf opzoeken het gaat mij om deze en gezien je reactie is het gewoon een serieuze post. ipv toegeven ga zelfs dat nu proberen goed te praten door te zeggen dat je Bjelica wou irriteren. Je klinkt een beetje als een paar jaloerse Nederlanders hier die alle transfers naar Turkije proberen af te kraken. Het verschil is dat jij alleen die van Fener probeert af te kraken.

Wat vind je eigenlijk van Podolski dan?

4 juli 2015 om 22:28

Ik probeer Fener niet af te kraken ik vind juist dat ze een betere spits kunnen halen, v Persie is een arrogante speler die FB niet beter laat voetballen hoor.

Hmmm Podolski, ik weet het echt niet, heeft geen potten kunnen breken bij vele clubs hoop bij GS wel, misschien is onze competitie de juiste weg voor hem.

Had ie beter bij Arsenal moeten blijven des tijds. Dan strijd je de komende jaren nog voor de prijzen ipv 1 jaar strijden voor de prijzen. Achteraf is het makkelijker praten. Maar hij had meer uit zijn carrière kunnen halen als ie niet zo blessuregevoelig was. In 2008 waren we erg dichtbij geweest om de titel te winnen maar hij was het gehele tweede seizoenshelft geblesseerd.

4 juli 2015 om 16:47

De reden dat hij nu misschien een transfer maakt is toch ook vanwege blessures? Dus waarom zou hij bij Arsenal gebleven moeten zijn? Modderen ze daar langer door met een vaak geblesseerde speler bedoel je? Want hij heeft nu wel de Premier League gewonnen in 2012/2013 met Man Utd.

4 juli 2015 om 16:56

Was een leuke voetballer in zijn tijden bij Arsenal, maar ik denk dat het des tijds een juiste keuzen was van beide kanten om uit elkaar te gaan. En idd zijn blessure gevoeligheid brak hem zeker op gedurende zijn carrière. Hij heeft daardoor ook heel wat explosiviteit verloren.
Met vooral flair en arrogantie was hij bij Arsenal een topper geworden. Langzamer hand omgetoverd tot een centrumspits omdat hem snelheid en handelingssnelheid op het middenveld ontbrak.
Denk dat hij in Turkije nog flink kan cashen, en ook nog op een redelijk niveau kan spelen. Aangezien Fener nog mee doet om CL voorrondes zal ik als Ajax hopen dat ze hun niet loten.

4 juli 2015 om 17:40

Leuke voetballer ? Manman hij was de enige speler van wereldklasse en werd ook topscorer..

4 juli 2015 om 17:02

Wat zitten jullie nou nogsteeds te huilen dat van Persie weg gegaan is, t is nou al 3 jaar geleden. Move on!

4 juli 2015 om 19:23

Elk jaar meestrijden om prijzen vind ik zo'n onzin, vooral als het over Arsenal gaat.. Stoke City strijdt ook mee om de prijzen, alleen ze grijpen er net als Arsenal gewoon naast (titel welteverstaan). Een FA Cup is wel leuk, maar het gaat natuurlijk om die Premier league titel en die heeft Van Persie dus wel

4 juli 2015 om 20:06

Tsjah als je Stoke City vergelijkt met Arsenal dan heeft een discussie weinig zin denk ik. Ik laat het hierbij.

Niet zo lang geleden was Robin van Persie nog wereldtop. Hij is nog maar 31. Kan hij echt niet meer mee op het hoogste niveau? Als dat zo is dan kan hij best naar Fenerbahce hoor. Maar volgens mij gelooft hij zelf dat hij weer op niveau kan komen. Dan zie ik hem liever naar Real Madrid komen als backup voor Benzema.

4 juli 2015 om 17:21

Ja daar twijfel ik dus ook over. Denk persoonlijk dat Feberbahce een te grote stap terug is. Maar de tijd zal het leren, misschien pakt het voor beide partijen geweldig uit.

4 juli 2015 om 18:57

shock move?😈

4 juli 2015 om 21:15

Niet zo lang geleden. Dat is toch al 2 a 3 jaar geleden nu ! dat waren veruit RVP zijn beste seizoenen uit zijn carrière. Zijn scherpte voor de goal was toen fenomenaal. Daar werd hij in het rijtje wereld top geplaatst. Door vooral blessure leed is hij nooit meer op dat niveau gekomen.
Zelfde heeft Radamel Falcao, die niet meer op zijn oude niveau kan komen. Het verschil is dat Mourinho nog hijl in hem ziet in een top competitie. Van Persie op de bank bij Real zal zorgen voor heel wat onrust. en aangezien Real een club is die graag spelers biinnenhaalt die in topvorm zijn in hun carrière zie ik dat nooit gebeuren

Is er überhaupt iemand op de wereld die dit zag aankomen?

4 juli 2015 om 16:48

Hij stond al een tijdje in het vizier van de traditionele top 3 uit Istanbul, dus verbaasd ben ik niet nee. Van Hooijdonk en Sneijder hebben ook wonderen verricht.

Tja, enorm zonde dat hij daar gaat spelen. Je moet het maar willen met al die incidenten daar. Ikzelf zou toch liever in een ander land willen voetballen.

Wel goed nieuws voor United, want zij zijn van een flink salaris verlost met het vertrek van Falcao en Van Persie. Snel Lacazette halen.

Het schijnt dat Lacazette van Lyon in beeld is om Van Persie te vervangen in de spits bij United

4 juli 2015 om 16:59

Lacazette is een topper ! als ze hem weten te strikken als vervanger doen ze goede zaken. Maar ik zie het niet snel gebeuren dat Lyon hem voor een spot prijsje van de hand doet. Als Man U hem wil zullen ze de hoofdprijs moet betalen

Raar dat er blijkbaar geen Italiaanse clubs interesse tonen.

4 juli 2015 om 16:57

Italiaanse clubs kunnen hem of niet betalen of willen hem niet betalen.

4 juli 2015 om 17:23

Had je RvP graag bij Juve gezien? Of wellicht bij een andere Italiaanse voetbalclub?

4 juli 2015 om 19:26

Neen 2 seizoenen terug wou ik hem absoluut bij Juve zien maar nu niet meer, ik denk wel dat hij voor alles onder Juve zeker nog van meerwaarde kon zijn.

4 juli 2015 om 22:16

Inter en Lazio zouden mooie clubs zijn

Wat hij daar nou moet, ik weet het niet. Carrière is aan het afzakken en dat zo jong al.

"eerder werd nog gesuggereerd dat zijn vrouw tegen de ingrijpende verhuizing van Engeland naar Turkije was, met name met het oog op hun jonge kinderen. Mede dankzij de inmenging van vriend Dirk Kuyt is dat obstakel uit de weg geruimd."

Haha.. Oke Dirk wat heb je met het vrouwke en de kinderen gedaan

we zullen zo wel een toelichting op de zaak krijgen van @scrabble die meld dat ie Robin goed kent en dat hij zeker nog 1 van de beste spelers van de wereld is.

Gewoon puur uit nieuwsgierigheid jongens, vooral de mensen die reageren dat van Persie beter kon en dat dit zonde is:
Dit soort verhalen wij als Turkse voetbalsupporters al jaren op VZ. Was het niet bij de transfers van Roberto Carlos, Pierre van Hooijdonk, Bruma of Stoch om zomaar wat willekeurige namen te noemen dan was het wel bij de transfers van M'bia, Sow of nu met van Persie.
Zonder een poging te doen om te provoceren, wanneer zal nou erkend worden dat Turkije steeds meer potentie tot zijn beschikking heeft als competitie en een stap in de goede richting heeft gezet? Want als zelfs een promovendus bezig is met Eto'o en Ronaldinho en deze window M'bia, Podolski en nu ook waarschijnlijk Nani en van Persie kiezen, mag je de competitie op een gegeven moment toch wel iets meer krediet geven dan een zandbak? Wat denken jullie?

4 juli 2015 om 16:55

Jongens ik ben spelers als Sneijder en Drogba niet vergeten voor de duidelijkheid. Kwam gewoon even met wat namen op de proppen, jong en oud, vedettes en talenten, spelers die de laatste paar seizoenen steeds meer voor Turkije kiezen (kan niet editten op de telefoon dus maar even zo).

4 juli 2015 om 17:00

Je zou de vraag ook anders kunnen stellen hoeveel spelers gaan er van de Turkse competitie naar de absolute top??? Het zijn allemaal mooie namen maar wat hebben die spelers bereikt dst we de Turkse competite krediet moeten zijn geven??? En nee de Turkse competitie is geen "zandbak" maar de turkse teams die ik zie spelen zijn wel vaak loszand...

4 juli 2015 om 17:07

Hoezo is dat dan zo belangrijk? Vind je het niet een stuk mooier als je beste spelers voor je eigen club behouden blijven? Dat is wat de Turkse en Russische competitie vaker doen terwijl een Nederlandse club hun beste spelers direct verkopen.

4 juli 2015 om 17:11

Arda Turan die in de belangstelling staat van Barcelona en Chelsea...

4 juli 2015 om 17:20

Als clubs als real, barca, chelsea, city een speler willen dan is er geen houden meer aan ook niet voor turkse clubs. Dus dat er amper tot nooit een speler van de Turkse competitie naar de topclubs gaan zegt wat mij betreft voldoende. Er is amper interesse in die spelers dus wat maakt die competitie dan fantastisch? ??

4 juli 2015 om 17:39

Uit jouw reactie kan ik opmaken dat jullie voor altijd een opleidingsland willen blijven. Turkse, Russische en zelfs clubs uit Oekraïne hebben ambities, willen winnen en zijn eenmaal gedreven. Laat ik het zo zeggen. Qua opleiden zijn jullie briljant, maar qua aansluiting bij de top liggen jullie achter. En zoals ik het zie, denk ik dat het niet zal veranderen.

4 juli 2015 om 17:41

Deze transferwindow nog is Enes Ünal verkocht aan Manchester City (van Bursaspor) en eeder zijn zat spelers vertrokken vanuit Turkije. Nog een recent voorbeeld (ondanks zijn hoge leeftijd) is Drogba die naar Chelsea vertrok. Daarvoor hebben we tussen 2000-2010 zat spelers gehad, waarbij te denken valt aan Ümit Davala, Hasan Sas, Emre Belözoglu, Rüstü Reçber, Stepanov Arda Turan, Tuncay Sanli en de lijst gaat zo door.
Spelers die naar clubs als Barcelona, AC Milan en Inter (in hun prime), Porto of Atlético gingen.

Daarbuiten hebben we nu buitenlanders die met clubs als Juventus in verband worden gebracht (sneijder) of aan Arsenal zijn verkocht (andré Santos).

Kortom, je hoeft helemaal niet meer met een vergrootglas de spelers te zoeken die de top hebben opgezocht. De Turkse competitie versterkt zich met steeds sterkere spelers en steeds meer talenten.

Daarbij valt ook te denken aan de jongens die ik eerder noemde (stoch, Bruma) maar ook aan jongens als Oguzhan Özyakup of nu Necid bijvoorbeeld. Jongens met potentie en jongens die in de toekomst verkocht kunnen worden aan de grotere clubs.

Daarbuiten zegt Koni020 ook iets heel nuttigs. Waarom moeten we verkopen. De reacties zijn in mijn ogen dan ook zeer voorbarig en zitten met vooroordelen.

4 juli 2015 om 17:48

Je vergeet Nihat, de belangrijkste vind ik destijds haha.. Deed nog mee om de Spaanse landstitel en verrichtte wonderen in de Champions League destijds.

4 juli 2015 om 17:51

Enes Ünal is verkocht aan City, Batuhan Altintas aan Hsv, Atinc Nukan is naar Red Bull Leipzig en Ogulcan Caglayan wordt gevolgd door Aston Villa. Nederland heeft een verleden en een naam als opleidingsland en is tegelijkertijd een van de grootste voetballanden ter wereld, en dat al decennia lang. Daarom zullen topclubs eerder kiezen voor een Nederlandse talent.

Turkije daarentegen speelt pas de laatste 15-20 jaar een rol als voetballand. Daarvoor waren we niks minder dan landen als San Marino, Malta, enz.

4 juli 2015 om 17:53

Yalnizkurt, ik vergeet legio aan namen. Maar dat is ook lastig, omdat er telkens weer een tijd overheen gaat en ik anders veel moet opzoeken.

Jullie kunnen me dus zeker aanvullen.

Die namen die Clutch noemt bijvoorbeeld, ik heb ze expliciet niet genoemd, omdat het per definitie geen topclubs zijn. Maar als je het zo bekijkt, het zijn wel de PL en de Bundesliga waar die spelers heen gaan. Dus als ik had gewild, had ik daar ook nog mee kunnen komen. Het versterkt het verhaal alleen maar meer.
Bedankt Clutch ook.

4 juli 2015 om 20:48

Kromme vergelijking als je salarishuis hebt met gezonde bedrijfsvoering of met veel schulder/externe geldschieters werkt. Appels met peren vergelijken. Ja lekker klimaat grote trotse club met een paar mooie derby. Daarnaast gewoon basis lijkt me. De rest van de competitie kun je over discuseren maar zo zijn er meer landen.iedereen doet alsof hij de wereld aan keuzs heeft maar dat is blijkbaar gewoon niet meer zo. Ik vind het een mooie speler war ik veel van genoten heb helaas wel blessure ggevoelig maar vaak in eigen land te kort gedaan.altijd maar die verlosser Hunetelaar met het in Nl sympathieke speler gezien Heerenveen/ajax altijd bij de idiale schoonzoon media altijd een streepje voor heeft en dan ook nog vogelspotten wat een liefde. Ja dan het rotterdamse strast schoffie met een straat accent. Iedereen lult over elk toernooi slecht over Robin maar menig toernooi kon zijn vervanger nog niet eens een dul winnen maar daar werd nit over gesproken. Al had ik ze toen ze beide in vorm waren allebij opgesteld! Maar ja wens hem succes als hij gaat!

4 juli 2015 om 21:55

@koni20 Kan genieten van je clubexpers maar ben het vandaag volledig met je oneens. Vraag jezelf eens af waarom mega grote landen as Rusland en Turkije geen enkele rol meer spelen op grote toernooien met landenploegen. Het antwoord is heel simpel. De beste spelers meten hun krachten niet in de echte topcompetities. I Rusland worden nog jongere buitenlanders aangetrokken maar hierboven heb ik een lijstje met spelers die in Turkije spelen gepubliceerd en die bijna allemaal boven de 30.

5 juli 2015 om 03:10

@ Korenaar

Wordt je niet moe van jezelf?
Dat lijstje is al lang en breed ontkracht, omdat je daarbij kijkt naar de leeftijd op dit moment, waarentegen je moet kijken naar de leeftijd waarop ze kwamen. Je moet daarbij in rekening nemen dat de piek van de meeste spelers tussen de 27 en 30 zit. En ineens is je verhaaltje gedegradeerd tot kul. Wat dat betreft heeft de kwaliteit van de Turkse competitie per definitie nog niets te maken met het nationale elftal. Zie dat ook bij Engeland of Nederland bijvoorbeeld. Dus waarom je dat aandraagt is mij een raadsel!

5 juli 2015 om 06:07

@efsane61 Turkse spelers blijven in het Turkse voetbal hangen en kiezen liever voor een makkelijk leven in Turkije dan de uitdaging aan te gaan met de echte top. Daardoor bereiken ze nooit hun maximale potentieel met als gevolg dat het Turkse nationale team een rol in de marge speelt.

En nee ik word niet moe van mijzelf. Maar ik word wel moe van Turken die de realiteit ontkennen. Ik heb 2 vragen voor je. Waarom kan een land met zoveel inwoners geen fatsoenlijk nationaal team op e been brengen terwijl het nietige Nederland op ieder eindtoernooi aanwezig is. Ik zal je ook mijn antwoord geven. Gebrek aan visie, structuur, en een deugdelijke jeugdopleiding. Verder ontbreekt het aan de mentaliteit om het maximale er uit te halen zoals ik hierboven al heb aangegeven.het piepkleine Nederland brengt toppers voort die in grote competities belangrijke spelers zijn (of geweest zijn) zoals Robben, van Persie, Sneijder en Huntelaar. Zelfs nu we een uitermate slechte periode hebben leveren we nog steeds spelers als Depay, Blind en de Vrij af aan clubs die in de grote competities een belangrijke rol spelen. Nu daag ik je uit. Kom eens met een gelijkwaardig lijstje van Turkse toppers die in grote competities bij clubs spelen die de CL ingaan. Ik kom niet verder als Arda maar misschien vergeet ik er eentje. En dat voor een land wat zoveel groter is dan Nederland. Ik ben benieuwd naar het ijstje want ik heb deze vraag al meermaals gesteld maar nog nooit een antwoord gekregen. Geld genoeg maar gebrek aan visie.

5 juli 2015 om 20:26

@ Korenaar

Je wordt moe van de verkeerde mensen. En daarom dat wij continu dit soort discussies voeren.
Ik zal namelijk de eerste zijn die zal toegeven dat Turkije een gebrek aan visie, structuur en deugdelijke jeugdopleiding heeft. Laat ik het zelfs anders stellen: ik heb al eerder twee clubexperts geschreven, over de eerste vraag die je stelt. En mijn conclusie was zeer vergelijkbaar met die van jou.

Ben je benieuwd naar hoe de Turken er tegenover staan (en dan heb ik het niet over de internet gangsters die hier even stoer komen doen), dan kun je dit beter als graadmeter nemen:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=198667
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=200168

Het gros van de Turken (in Nederland vooral dan), denkt er namelijk het zelfde over. Dat merk je op de site, maar dat merk ik ook in mijn directe omgeving.

Ik beweer ook nergens dat Turkije verder is dan Nederland qua nationale elftallen. In tegendeel, ik beweer juist dat Nederland, ondanks dat we hier een wat mindere competitie hebben een enorm sterk nationaal elftal heeft. En daarentegen heeft Engeland een sterke competitie, maar een zwak nationaal elftal (of in ieder geval een die niet presteert).
Daarbij geef ik aan: Turkije is zich aan het ontwikkelen naar een competitie als die van de Engelse. Wat betekent dat? Sterke landelijke competitie (en dus waarschijnlijk ook in Europa), maar zwak als nationaal elftal. Dat gaat zeker nog jaren duren, maar op deze voet, zie ik in ieder geval nog toekomstperspectief.

Maar wat wel geldt: mits de competitie zich ontwikkeld, zouden de Turkse spelers en clubs zich ook kunnen doorontwikkelen, waardoor we wellicht betere generaties gaan krijgen. Tel daarbij op dat bijvoorbeeld Turkije het wel goed doet met internationale schooltoernooien, zoals met dit recent voorbeeld is te zien:
http://www.aa.com.tr/en/sports/496869--trabzon-tea... En we kunnen wellicht concluderen dat mits er geïnvesteerd wordt in de jeugd, de jongeren dus wel kunnen presteren. De jongens die kampioen zijn geworden zijn trouwens allemaal (!) jeugdspelers voor de onder -17 en -19 elftallen van mijn club, Trabzonspor.

Dat Turkse spelers vaker voor een rol in de Turkse top kiezen is een feit. Daar klagen wij als Turkse voetbalsupporters vaker over dan jij! Want waar wij ons aan storen, buiten dat ze blijven hangen in Turkije, is dat ze zich ook niet meer doorontwikkelen bij de top. Ze teren op hun roem, succes, faam en geld.
Maar geef ze eens ongelijk: ze hebben een luxe leventje, met alles wat hun hartje begeert in een stad als Istanbul. Alles aan hun voeten, familie dichtbij, omstandigheden als het weer, eten en cultuur zit ze op dat moment ook mee. Daarbij kun je optellen dat de supporters ze op handen dragen. Hoeveel mensen zouden dan de stap maken? Ik zeg niet dat ik er blij mee ben of dat ik dit ook zo wens te zien, maar ik snap de gedachtegang van veel van die spelers wel.

Waarom ik desondanks een lijstje moet samenstellen is mij niet duidelijk, aangezien ik hierboven dus ook al aangeef deze gebreken al eerder benoemd te hebben. Waarbij ik ook aangeef dat ik het Turkse nationale elftal niet met de Turkse competitie wil vergelijken.
Toch ga ik een lijstje maken:
Arda Turan - Atlético
Ömer Toprak - Bayer Leverkussen 04
Hakan Çalhanoglu - Bayer Leverkussen 04
Nuri Sahin - Borussia Dortmund
Salih Uçan - AS Roma
Enes Ünal - Manchester City
Hasan Özkan - AA Gent

Jij noemt drie jongens bij Manchester United en Lazio. Ik noem zeven jongens bij vijf verschillende topclubs en de Belgische kampioen, zonder daarbij Turkse topclubs die CL gaan spelen mee te rekenen. Toegegeven, hoeveel minuten de laatste twee zullen maken is nog de vraag, maar de eerder genoemde vijf zijn of onbetwiste basisspelers bij hun clubs, of jongens die zeker minuten gaan maken. Blijkbaar is het toch niet zo dramatisch gesteld met de Turkse spelers in de Europese competities.

4 juli 2015 om 17:02

Ik denk dat de turkse clubs beter kunnen investeren in jeugdopleidingen dan in over de top spelers die in de herfst van hun Carrière zitten en enkel komen voor het grote geld te scheppen.

4 juli 2015 om 17:07

België

Turken komen niet naar het stadium om een paar 18 - jarige te zien spelen. Onze clubs zijn echt afhankelijk van de supporters, mede door het feit dat iedereen in Turkije voor de grote 3 is. In België bv. zijn Lierenaren dan voor Lierse, in Turkije niet.

Wij hebben ook andere takken waar mij in moeten investeren, niet alleen voetbal. Daarom kunnen wij grote leningen verrichten, de bank weet dat wij veel inkomsten krijgen en zorgt ervoor dat onze kas altijd gevuld is, zo krijg je een oneindige loop waar de bank tegelijk geld verleent aan ons, maar wij ook inkomsten genereren.

4 juli 2015 om 17:51

Wat is over de top?
Is Sneijder op zijn 28e over zijn top? Of Sow op zijn 25e? Of is een M'bia op zijn 29e over zijn top? Of... (dit lijstje gaat zo door, zoek ze zelf maar op, als je me niet gelooft).

Natuurlijk zit er niet veel rek in en zijn er namen gekomen die echt uigeblust waren. Je kunt dan denken aan het segment Guti's, Drogba en Carlos.
Maar zelfs die gasten brachten veel mee voor de Turkse competitie. Want door die spelers, hebben we als competitie kunnen door ontwikkelen naar jongens als Cardozó, Kjaer, Podolski, maar ook wat talenten zoals de eerder genoemde (stoch, Bruma) maar ook aan jongens als Oguzhan Özyakup of nu Necid bijvoorbeeld.
Zij hebben gezorgd dat de Turkse competitie bekender werd, aantrekkelijker werd, dat spelers makkelijker durfden te kiezen voor Turkije, of dat de Turkse tv gelden bijna tien keer zo hoog liggen als in Nederland.

Daarbuiten hebben we nog een legio aan namen zoals Majeed Waris, Kerim Frei, Tolgay Arslan die veel toekomstperspectief werd toegedicht en die de Turkse toppers hebben kunnen strikken.

Kortom het is een ontwikkeling, wellicht langzaamaan en niet zoals iedere Europeaan dat het liefst ziet. Maar ik zie het steeds positiever worden. Het wachten wordt op resultaten in Europa!

4 juli 2015 om 17:04

Aan dat verhaal wil ik toch nog even de Russische League benoemd hebben. Daar worden precies dezelfde reacties gegeven bij transfers van onder andere Hulk, Witsel, Valbuena, Kuranyi, Rondon, Willian etc. Dat soort competities zullen altijd gehaat worden omdat de gemiddelde mensen die zich voetballiefhebber noemen niet de moeite willen nemen om die competities te volgen en dan maar blind oordelen zonder zich erin te verdiepen.

4 juli 2015 om 17:35

Klopt. Ik volg af en toe wel wat wedstrijden uit bijvoorbeeld de Russische competitie en dat zijn gewoon prima wedstrijden om te kijken. In ieder geval zijn de meeste wedstrijden daar van een hoger niveau dan de de wedstrijden in de Nederlandse competitie. Maar ook ik vind de Russische competitie, net zoals de Turkse competitie, niet heel interessant, omdat het clubs zijn die veel geld besteden aan top-spelers die beginnen aan het afbouwen van hun carrière.

4 juli 2015 om 17:56

Precies, het verhaal gaat ook voor Rusland op. Ik ben hier even over Turkije ingetreden, omdat het om de Turkse competitie ging, maar met dat probleem hebben jullie ook te kampen.

Het zijn gewoonweg vooroordelen en mensen die niet willen inzien dat er een positieve trend bezig is in die competities. Zijn we er al? Nee nog lang niet!
Maar zonder die transfers en spelers gaan we er anders ook nooit komen. Dat moet men gewoon beseffen.

@ !arsenal!

Ieder zijn ding, ik hoop wel dat op een dag die omslag komt en dat wij ons ook kunnen meten met de echte top.

4 juli 2015 om 17:05

Ik denk dat je gelijk hebt, als Turkije dit combineert met eigen talent kan Turkije weer komen meespelen in de CL en echt wat betekenen, het potentieel is er. Ik vond die tijden met spelers als Emre, Yıldıray Baştürk, Hakan Şükür, Hasan Şaş
etc etc echt geweldig, ik hoop dat Turkije wederom zulke Turkse toppers kan voortbrengen in de toekomst, zodat ze weer een goed nationaal elftal hebben en de clubs de goeie Turkse spelers kunnen combineren met goeie ervaren buitenlanders. En over die ouderdom van vele gehaalde spelers moet men niet zo overdrijven vind ik, maar ik heb altijd veel ontzag gehad voor oudere spelers, bij ons worden die nog wel op waarde geschat en gewaardeerd, net als in Turkije.

4 juli 2015 om 17:59

Bedankt voor je reactie, ben het er mee eens dus kan niet zo veel toevoegen.
Het stoort me dus alleen dat men wel positief reageert als een speler naar pak 'm beet Juventus vertrekt, maar bij ons ineens negatief en met veel argwaan reageert.
Ik snap dat Juventus verder staat dan de Turkse clubs en de Italiaanse competitie dan de Turkse. Maar het feit dat men nooit zegt, kijk nou eens eindelijk is de Turkse competitie nu ook sterker geworden. Wellicht dat ze zich over enkele jaren kunnen meten met Frankrijk of Italië. Dat gebeurd zelden tot niet.

Dat probeerde ik zo een beetje aan de kaak te stellen. Niet iedereen hoeft de Turkse competitie leuk te vinden, maar die ban van vooroordelen mag wel eens gebroken worden.

4 juli 2015 om 17:45

Probleem is dat iedere transfer bekritiseerd wordt. Als we achter een oude vedette als Eto'o of Ronaldinho aangaan, is er kritiek. Als we achter sterren die aan het afbouwen zijn aangaan, zoals Van Persie, is er kritiek en roepen ze dat we alleen overbetaalde ex-vedettes halen en niks minder zijn dan de zandbak. Als we achter jonge getalenteerde spelers aangaan, wordt er geroepen dat die spelers niet voor Turkije moeten kiezen omdat dat nadelig is voor hun ontwikkeling. Als we achter spelers van rond de 25-26 aanzitten, roepen ze dat die spelers geldwolven zijn. Er is altijd wel wat, het is nooit goed.

Volgens mij zijn sommigen hier pas tevreden als alle Turkse clubs 11 spelers uit de eigen jeugd in de basis hebben. Ik vind ook dat we de jeugd meer aandacht moeten geven en dat er meer jonge buitenlandse spelers moeten worden gehaald, maar je moet niet gaan overdrijven.

4 juli 2015 om 17:54

Dat dus en dat heb ik op deze manier weer aan het licht proberen te brengen. Kijken hoeveel mensen er het 'licht' gaan zien..

4 juli 2015 om 20:19

Ik denk dat er ook een snufje jaloezie in de reacties zit. Dit soort aankopen zijn goed voor de competitie en ook als de clubs mee willen doen in Europa. Alleen vraag ik me af of dit wel goed is voor de Milli takim. Gala, Fener en Basiktas zijn toch wel de clubs die de spelers moeten leveren. Als de bondscoach elke keer bankzitters van die clubs moet oproepen of spelers die in de subtop/middenmoot spelen zal Turkije geen eindtoernooi halen helaas. Ik vond de competitie leuker toen spelers als Arda Turan, Servet Cetin, Volkan, Ugur Boral de betere spelers waren en elke club een paar buitenalnders had die echt geweldig waren, zoals Alex, Kewell, Nobre, Bobo

Na zijn blessure niet goed meer gevoetbald. Daar is United ook weer van af.

Tuurlijk is hij ruim over zijn top, maar is en blijft iemand die een wedstrijd kan afmaken mits hij goede aanvoer krijgt.
Goed dat hij nu wekelijks kan spelen, beetje vertrouwen krijgen en in misschien wel in goeie vorm aankomen bij NL voor het eventuele EK.

Pff we krijgen een dream team voor Turkse begrippen.... Hopelijk gaat dit door. Nederlanders slagen bij ons dus RVP kom kom kom !!

Ja alles draait om geld. Niemand is zo gek om hem met die leeftijd en conditie een vierjarig contract te geven...en toen kwam Fenerbahce. Succes daar. Ik zou zeggen: nu Huntelaar nog naar Besiktas.

Wat zou dat zonde zijn, een speler als Robin van Persie in de Turkse competitie.

4 juli 2015 om 17:02

Dat zeiden jullie over Sneijder ook. De rest is geschiedenis...

4 juli 2015 om 17:26

Dat zeg ik nog steeds. Wat is je punt?

4 juli 2015 om 19:17

Veel succes met Kuyt

4 juli 2015 om 17:51

Maar als Van Persie terug zou keren naar Feyenoord, zou het niet zonde zijn he? Houd is een keer op met het onderschatten van competities, zoals Turkije, Rusland, Griekenland. Ik vind deze competities toch echt van een hoger niveau dan de Nederlandse.

4 juli 2015 om 18:18

Ik hou ook van Feyenoord, maar ik vind dat jij lekker in een hoekje mag huilen. Wat nou? Moest hij op zo een leeftijd terug gaan naar Feyenoord?

van Persie vs Sneijder & Podolski!

4 juli 2015 om 17:02

Je vergeet NANI vriend

4 juli 2015 om 17:04

Zozo, is een van hun een verdediger?

Als ik een aanval mocht kiezen tussen GS en FB , dan zou ik voor FB gaan.
Meer creativiteit, technisch, snelle en echte flanken. En daarop ook nog is een targetmen.

Maar we gaan wel is zien hoe de opstelling van Fener word en hoe ze gaan spelen.

4 juli 2015 om 18:39

Jouw mening is echt zo objectief. Als ik een aanval mocht kiezen tussen GS en FB, dan zou ik gaan voor GS. Totaal niet subjectief hoor

Ik denk dat hij bij Fenerbahce zal opbloeien aangezien hij daar het volste vertrouwen zal krijgen van zijn club. Het team zal dan ook zeker om hem heen gebouwd worden waardoor zijn kwaliteiten nog meer tot uiting zullen komen.

Al met al een uitstekende speler voor Fenerbahce mocht hij die kant op verkassen! Hoop alleen voor de supporters daar dat hij fit blijft.

Heerlijke opstelling, op papier dan tenminste.

Heb een gevoel dat RvP gaat falen bij Fenerbahce, hoop het natuurlijk niet. Althans, als hij daadwerkelijk naar Fener komt

Fener doet goede zaken op de transfermarkt tot nu toe.

Fabiano
Gokhan
Kjaer
Alves
Caner
Souza
Topal
Nani
Diego
Stoch
V.Persie

Wat zonde zeg van zo'n talent. toch eigenlijk maar drie jaar van genoten in engeland. Italie is em op zn lijf geschreven nu. Luisteren naar de vrouw robin of blijf en word supersub

4 juli 2015 om 17:07

Hij wordt volgende maand alweer 32 he. Ik denk dat hij de absolute top niet meer aan kan. Ik had denk ik hetzelfde gedaan.

4 juli 2015 om 17:48

Hoezo zonde? Het is niet dat ie van de radars verdwijnt...

Kijk ff naar al deze namen:

Van Persie
Nani
Kjaer
Alves
Caner Erkin
Moussa Sow
Stoch
Fernandao
Diego
Topal
De Souza
Emenike

Wat hebben wij toch in 2 maanden tijd een vooruitgang geboekt.

Vitor Perreira als Coach, iemand met discipline.

Ik denk dat Fenerbahce echt gaat knallen dit jaar, want kwaliteit is er zeker, een goeie coach ook.

En voor de haters, jullie zouden heel anders piepen als Van Persie voor Ajax zou kiezen of voor PSV of Feyenoord , kom op iedereen zou hem wel willen. Ik snap de jaloezie )

4 juli 2015 om 17:09

Het niveauverschil tussen de Eredivisie en Turkse league is helemaal niet zo groot hoor. Het enige verschil zijn oude vedette die voor een topsalaris hun carrière financieel veilig willen spelen.

4 juli 2015 om 17:26

Het niveau van de Turkse top 3 is zwaar hoger dan dat van NL, dat hebben we kunnen zien met Besiktas, die de mindere is van de top 3, Feyenoord heeft weggespeeld.

En wat hoop ik dat Fener straks Ajax loot, kunnen we vooraltijd van dit gezeik afzijn.

4 juli 2015 om 18:26

Middenmootjes van beide competities spelen ook vaak tegen elkaar voordat de seizoen begint. Wat mij opvalt is dat de turkse vaak winnen. NL ( voetbal) is niet meer wat het geweest is. Sommige kunnen dat nog steeds niet begrijpen.

Het is ook wel tekenend voor zijn vorm dat alleen de Turkse competitie een optie is. Door zijn slechte fysiek en vele blessures durven wss weinig teams het aan om hem voor een megasalaris te contracteren. Hopelijk wordt die ook langzaam uit Oranje gewerkt is namelijk altijd een stoorfactor geweest samen met Affelay.

4 juli 2015 om 17:05

Ach, je zag hoe belangrijk Sneijder en Kuyt voor jullie waren. En raad is? Ze spelen in de Turkse compettite! Kuyt niet meer..

4 juli 2015 om 17:17

Sneijder is inderdaad helemaal opgebloeid bij Galatasaray. Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat ondanks al dat geld het niveauverschil minder is dan je zou verwachten. Komt naar mijn mening ook doordat Nederlandse coaches tactisch veel beter zijn.

4 juli 2015 om 17:09

Sneijder is na robben de beste van nederlands elftal raad is waar hij speelt?

Ik denk dat een stap lager wel gewoon goed is voor van Persie. Ik had m alleen wel eerder zien spelen in een subtopper van de Spaanse competitie oid. Maar goed er zijn ergere landen om je carriere af te bouwen. Hij wordt volgende maand ook alweer 32. Ik vind dit overigens een ander verhaal dan Sneijder. Die ging echt te vroeg naar een mindere competitie.

Voor de mensen die zeggen dat hij voor het geld gaat klopt het toch niet lijkt me.. Bij man u kon die 350.000 per week verdienen en bij Fener hooguit 80.000?? Of zit ik ernaast??

Doodzonde voor ons misgelopen EK. Gaat onze topspits naar een competitie waar Babel uitblonk...

4 juli 2015 om 17:53

Moest hij dan naar een competitie waar Björn Vleminckx de topscorer werd?

4 juli 2015 om 18:46

Hahahahah boemmmm, lekker clutch. en nu jij weer stefano. koekoek...

Van persie is nog steeds een goede spits en kan drie jaar mee. Ik hoop dat de transfersom niet al te veel is.

Wagelijk persoon, vies mannetje.
Judas 1ste klas.
Wenger en Arsenal lachen het hardst, nadat hij zo leuk zij dat wij zogenaamd geen ambitie hadden....
3 jaar verder 3 misschien 4 prijzen en 3 absolute top spelers.

4 juli 2015 om 17:21

Duurde toch wel weer 3 jaar, en nog steeds geen PL?

4 juli 2015 om 17:27

hoezo nou weer een judas. hij ging naar united om prijzen te pakken en dat is hem ook gelukt en hij had ook meer kans op de CL bij united dan bij arsenal.

4 juli 2015 om 17:44

Ga nou niet denken dat je ook maar iets weet over de gang van zaken omtrent het vertrek van Judas.
En het is enkelvoud 'Prijs' ;-)

4 juli 2015 om 17:51

Hij heeft er gewoon 2 gewonnen waaronder de premier league de prijs die arsenal al jaren niet meer won en als je die andere niet als hoofdprijs ziet heeft arsenal ook al jaren geen prijs meer gewonnen. Ik zou eerder kiezen voor 1 PL dan 2 fa cups. Kortom ik vind het een prima beslissing om naar united te gaan.

4 juli 2015 om 18:05

Wat zei ik nou
Een Première League. Dat had hij bij ons ook kunnen winnen.
Lol weet nog dat hij zei dat hij 'velen prijzen' wil winnen bij United.
Wij hebben 3 misschien 4 prijzen.
Hij 1 pl en een community Shield.
I rest my case!

4 juli 2015 om 18:28

Bij Arsenal een Premier League winnen? Nou, sorry, maar dat komt echt niet vaak voor. Het vertrek van RvP destijds is volledig begrijpelijk vanuit het standpunt gezien van een ambitieuze wereldtopper.
Dat je als fan er van alles bij haalt om hem maar judas te noemen snap ik, maar zijn stap is gewoon een goede geweest.

4 juli 2015 om 18:40

Ik denk niet dat arsenal de afgelopen jaren de PL zou winnen.

4 juli 2015 om 17:49

Hoeveel PL titels heeft Arsenal sinds zijn vetrek ook alweer gewonnen? ?

4 juli 2015 om 17:58

Daar gaat het niet om.
Zoals ik al zei beweerde hij dat wij geen ambitie hadden. 3 jaar verder weliswaar geen pl gewonnen
maar wel 3 prijzen en een geweldig nieuw team opgebouwd.
Van persie had een legende kunnen worden en de pl met ons kunnen winnen. Maar de Judas liet Wenger, en de fans stikken en ging keihard naar een club dat enorm gehaat word in het rode gedeelte van Noord Londen.
Wij Arsenal lachen nu het hardst.

4 juli 2015 om 18:10

Jullie lachen het hardst?? Van Persie ging naar Manu om kampioen te worden en dat het hem gelukt. Het enigste wat je RvP misschien kwalijk kan nemen is dat hij die stap niet eerder had gemaakt, dan had hij waarschijnlijk nog veel meer prijzen kunnen winnen. Het is harstikke mooi dat Arsenal 3 prijzen pakt maar dat deden ze ook al met Van Persie. Alleen de PL ontbrak en die zal Arsenal ook komende jaren niet winnen. Volgens mij heeft RvP dus nog steeds het gelijk aan zijn zijde.

4 juli 2015 om 18:20

Niet meteen reageren. Lees mijn bericht is grondig, ik weet dat het warm is ;-)
Maar goed ik mats je:
Wij lachen het hardst om het feit dat hij drie jaar geleden beweerde dat wij geen ambitie hadden, so drie jaar verder met 3 prijzen en drie toppers!
En ook nog is dat Van persie zei toen hij bij United tekende dat hij velen jaren bij de club wou blijven een meerdere prijzen wou winnen.

4 juli 2015 om 18:23

Het feit dat hij niet eerder ging is omdat hij bijna elk seizoen geblesseerd was. Alleen de twee helft van 2011, en seizoen 11/12 was hij fit.
Het is gewoon een judas!

4 juli 2015 om 18:33

Wat ik hierboven al schrijf die prijzen heeft RvP met Arsenal ook allemaal gewonnen. RvP wilde hoger op en had de ambitie om de PL te winnen daar kan jij hard om lachen maar RvP heeft tot dusver gewoon gelijk. Hij werd kampioen terwijl Arsenal nog steeds voor plek 3 speelt.

4 juli 2015 om 18:55

Zucht...
Heb je net opgezocht zeker ;-) Anyway
dat is het verleden..
Zijn persconferentie bij United in 2012 was duidelijk. Ik wil hier vele jaren spelen prijzen winnen.
Naast dat wij het hardst lachen dat wij prijzen winnen. (2x achtereen Fa cup winnen is geweldige pestratie)
Lachen wij ook om het feit dat hij sukkelde met blessures en dat Fergussen na een jaar vertrok.


4 juli 2015 om 18:58

Ik zie nu wel dat jij iemand bent dat de pl alleen maar kijkt voor nederlanders....
En ontkennen geeft het alleen maar meer toe ;-)

4 juli 2015 om 20:08

Het is ziekelijk gedachte om te lachen om een speler die te maken heeft met blessure's , daaruit kan je ook maar 1 ding concluderen namelijk Jaloezie!! Zo jaloers zijn op een speler die meer bereikt dan je eigen club is best vermakelijk. 2 x een FA cup winnen is best knap maar haalt het echt niet bij het winnen van de PL.

4 juli 2015 om 20:47

Het is inderdaad grappig om te zien hoe ver zo'n Arsenal-fanatic zijn blik vertroebeld is door clubliefde. Ik bedoel, dat je RvP een judas noemt snap ik omdat de overstap gewoon gevoelig ligt. Maar om hem lachen omdat Arsenal 3 prijzen en 3 toppers heeft? Ik volg de PL niet eens intensief en ik wist dat Arsenal de PL niet zou gaan winnen. Niet de laatste jaren maar ook niet eens de komende jaren.
Dan kun je wel gaan lopen juichen met je FA-cup, voorlopig is dat (helaas voor de Arsenal-fans) het enige haalbare.

Is dat de trend van Nederlandse topspelers in de herfst van hun carrière naar Turkije gaan?
Kuyt, Sneijder, en nu v. Persie.
Straks zien we over 2 jaar Robben ook nog daar spelen.

Geld zal wel voor 80 meespelen, maar zie ze liever nog in een sterke competitie, anders wel terug in NL.

4 juli 2015 om 17:30

Herfst of niet, deze spelers kunnen overal in de wereld nog van meerwaarde zijn, al heb ik mijn twijfels bij Kuyt, maar die compenseert de gehele boel met zijn paarden longen.

4 juli 2015 om 18:18

Dat bedoel ik, dan ga je met alle respect niet naar Turkije.
Maar de drijfveer is het geld en dat is verleidelijk, maar dat kunnen ze in West-Europa ook verdienen. Wellicht iets minder, maar waar praten we over. Miljoenen.

Het zou me niet eens verbazen wanneer Huntelaar ook nog naar Turkije gaat.

4 juli 2015 om 17:51

Huntelaar zit prima bij Schalke , heeft denk ik weinig redenen om daar nu te vertrekken.

4 juli 2015 om 18:02

Ik bedoel ook niet nu, maar in de nabije toekomst.

een 4 jarig contract?? dat lijkt me we erg lang voor een best oude speler die ook erg vaak geblesseerd is. hopelijk gaat hij na die vier jaar nog even naar excelsior, dat lijkt me wel leuk maar zie dat niet gebeuren.

@remy

Gelukkig dat Luuk de Jong wel geslaagd is in het buitenland. Man man man

Hmm weet niet of ik blij moet zijn met Van Persie. Beste man is zeer blessure gevoelig en het gemene spel in Turkije kan hem nog kapot maken. Had liever een KJH gezien maar we wachten het af .

Aller eerste gerucht was Nani maar tussendoor zijn er al 4-5-6 spelers gekocht.. Laat Nani nou maar de eerstvolgende zijn zodat ik een glimlach kan opzetten. Daarna mogen de Van Persies, de Huntelaars of wie dan ook komen. I want Nani ^^!

4 juli 2015 om 17:33

Juist. Jouw eerste regel is de reden van mijn twijfel ook. Blessuregevoelig. Maar als alles goed uitpakt, dan kan deze man in zijn eentje de competitie beslissen.

4 juli 2015 om 17:35

Ik moet je dan even uit je natte droom halen, bro. Maar nu met Nani en waarschijnlijk Van Persie(?) zijn wij wel verplicht om Huntelaar te halen.

Er bestaat zoiets als rivaliteit. Momenteeel speelt er zich een situatie van evenwicht voor = Als de een sterker wordt gaat de andere zich aanpassen en sollideren. Zo krijg je een vicieuze cirkel, wij zullen altijd ongeveer even sterk zijn, zo is het menselijk instinct gewoon...

Van Persie naar Fener. Ik had het liever niet, maar het blijft een wereldster. Als hij zijn vorm behoudt, dan is het een type die in zijn eentje Fenerbahce kampioen kan maken. Let's hope so.

4 juli 2015 om 18:03

Liever niet ? Eindelijk krijgen jullie een intelligente, technische spits in plaats van die Afrikaanse krijgers zonder brain voorin.

4 juli 2015 om 18:59

Helaas wel extreem blessuregevoelig. Als je dan zoveel geld uitgeeft, waren er ook genoeg andere opties lijkt me. Maar ik mag eigenlijk niet klagen.

4 juli 2015 om 21:00

Realistische reactie. Hij is niet meer top en wordt in mijn ogen snel oud (zoals Vdv). Ik zou als Fener zijnde eerder gaan voor iemand als Di Santo, iemand waarop je kan bouwen.

Hij kan toch wel op een hoger niveau voetballen? Een aanfluiting als hij daarheen gaat. Het zal wel om het geld gaan. Anders kan hij beter terug komen naar Nederland. Turkse en Nederlandse competitie zijn naar mijn mening gelijkwaardig.

4 juli 2015 om 17:42

Hij zal daar nooit zoveel verdienen als dat hij bij United doet dus voor het geld zal die het zeker niet doen, ik denk dat ALS hij er heen gaat dat hij het echt doet om meer speelminuten te krijgen. De laatste paar wedstrijden bij United afgelopen seizoen was hij fit maar zat gewoon op de bank.

4 juli 2015 om 17:42

Natuurlijk gaat hij voor het geld! Heb gelezen dat je overal anders namelijk gratis speelt. Torenhoge ambities, een prachtig land dat aansluit op de culturele achtergrond van zijn vrouw, voetbalzotte mensen en een rivaliteit waar je U tegen zegt, dat soort factoren spelen geen rol!

Als Gs fan feliciteer ik fener fans over toch weer een grote ster te halen naar tr !! En dat nog wel de beste trio van NL Robben,Sneijder en Van Persie dus. Alleen Robben nog naar Turkije !! Denk zelf dat het gaat gebeuren lol

4 juli 2015 om 17:43

Zal wat zijn als Robben naar Turkije gaat haha

4 juli 2015 om 17:43

Ja en Robben gunnen we wel aan Besiktas. Heb je gelijk de beste Nederlander ook in huis.

4 juli 2015 om 17:56

Turkse competitie word zo echt aantrekkelijk natuurlijk voor de nog grotere spelers bijv Ibracadabra,Robben,Ribery terug keer naar Gala en misschien latere jaren Cr7 en Messi Hehehehe gruwelijk !! Dan wil ik reactie wel zien van de mensen die niet kunnen hebben dat Turkije groeit en aantrekkelijk is !!

4 juli 2015 om 18:21

Enigste wat aantrekkelijk is het geld.
Dat is ook de enigste reden om naar Turkije te vertrekken, zie nu ook maar weer Eto'o en Ronaldinho.
Het breekt de competitie vanzelf een keer op.

Gelukkig hebben wij in NL fatsoenlijke regels en betalen we niet meer dan 1 miljoen salaris voor de echte top. Zo blijven we dan zonder extra olie investeerders financieel redelijk gezond.

4 juli 2015 om 18:40

Want Turkije heeft olie investeerders Peskens ?

4 juli 2015 om 19:00

Olie investeerders? Moet ik jou nog serieus nemen na zo een onwetende uitspraak? Je roept maar dingen zonder maar ook kennis van zaken te hebben.

4 juli 2015 om 20:22

'gelukkig hebben wij in NL fatsoenlijke regels en betalen we niet meer dan 1 miljoen salaris voor de echte top. '

Ook niet huilen dan dat jullie er elke keer uitvliegen in de poulefase van de CL.

4 juli 2015 om 20:46

Dat is heel mooi Peskens, dat jullie redelijk gezond blijven. Maar volgens mij is het voornaamste doel van een voetbalclub om prijzen te pakken, succesvol te zijn.

4 juli 2015 om 23:38

Succes is niet te koop. PSV is kampioen geworden, zonder veel uit te geven.
En dat Ajax er elke keer uitvliegt in de CL is een feit, maar dat gaat niet met PSV gebeuren.

En waar zeg ik dat Turkije olie investeerders heeft? Niet in mijn stuk tekst hoor,
In mijn 2e alinea komt dat voor, maar er staat nergens bij dat dit naar Turkije wijst, maar in het algemeen, met al die sjeiks enz..
Dus wanneer mijn 1e alinea is beëindigt, nemen jullie maar aan dat het 2e stuk ook over Turkije gaat, is dus niet zo.

5 juli 2015 om 03:28

Nee, maar in een competitie waar niemand veel uitgeeft en waar mensen schrikken als ze horen dat een speler een salaris van 1 miljoen heeft, hoef je ook niet veel uit te geven om kampioen te worden.

Zonde om naar turkije te gaan, hij had ook in duitsland spanje kunnen gaan. Snap niet dat iemand die competitie leuk vind, denk dat de eredivisie nog beter en leuker is om te zien. Zal wel om het geld gaan anders kan ik me geen andere reden bedenken. Maar succes daar !

4 juli 2015 om 18:02

Zo begint deze competitie toch aardig leuk te worden of niet ?

Mooie club voor van Persie. Altijd spelen voor de titel, cl, goed salaris, mooi land.

Geeft wel stof tot nadenken, onze beste spelers spelen in 2 micky Mouse competities. Onze beleidsmakers zijn nog erger als bij ons op de Lane. Arm Nederlands elftal Rip.

4 juli 2015 om 17:59

Ik denk eerder dat de eredivisie een mickey mouse competitie is.

4 juli 2015 om 18:04

nee je hebt Gelijk die Turkse competitie is van wereld niveau zonder corruptie en zeer aantrekkelijk.

4 juli 2015 om 18:22

Nou nou, de Turkse competitie is wel 5 maten groter dan Eredivisie.

4 juli 2015 om 18:58

praat je nu over voetbal of corruptie?

4 juli 2015 om 19:21

Ik denk dat ie beide bedoelt man. Hoe noem jij corruptie en/of fixing in de ED of de PL dan? Vormfouten zeker...?

4 juli 2015 om 23:41

Corruptie? Heb je gisteren nog gelezen over de matchfixing in de Nederlandse competitie? Blijkbaar zijn jullie ook niet zo schoon.. Helaas

4 juli 2015 om 23:54

Corruptie staat niet gelijk aan matchfixing hoor.
Matchfixing heb je als club niet in de hand en dat zijn spelers die met een 3e partij wedstrijden beïnvloeden.

Corruptie is dat binnen in de club niet helemaal eerlijk beleid gevoerd wordt.

De Turkse competitie is alleen aantrekkelijk voor het geld.
Als de Turkse Liga precies hetzelfde transferbudget en salarisbudget had als de NL. Eredivisie, dan zouden spelers eerder naar Nederland komen.

5 juli 2015 om 00:04

Peskens is aardig jaloers.. alle leuke spelers naar Turkije en zij alleen maar naar snotneuzen kijken Hahahaha

dat zat er aan te komen....van Persie weg bij U.
NU hoop ik wel dat hij nog een beetje in vorm is in Turkije.
Toch en onverwachts einde.
Van Gal tevreden??

Kijk, dit zou dus wel een dodelijke transfer zijn. Van Persie is een klasbak en productief.

Leuk dat Fenerbahce op deze manier de concurrentie spannender maakt.

4 juli 2015 om 19:04

De twee aanvoerders van Oranje in Turkije. Duitse stormram bij jullie en een Portugese heupenbreker a la Quaresma bij ons. Een beer op het middenveld bij Trabzonspor en straks ook twee legendes bij Antalyaspor. En dan nog afwachten wie Besiktas weet te strikken. Passolig of niet, we krijgen weer volle stadions.

4 juli 2015 om 23:47

Robben is nog altijd de 2e aanvoerder van Oranje. Daarna pas komt Sneijder. Dus je constatering is onjuist.

Het is allemaal wel leuk en aardig en de Turken kijken wel.
Maar denk dat er in Europa niet veel animo is voor de Turkse competitie.

Het komt voornamelijk door de invloed van het grote geld.
Als de Turkse Liga precies hetzelfde transferbudget en salarisbudget had als de NL. Eredivisie, dan zouden speler eerder naar Nederland komen.
En deze reactie is geen jaloezie hoor, eerder een teleurstelling dat ik deze goede spelers niet meer gaat zien, tenzij het een Europese wedstrijd is.

5 juli 2015 om 03:32

Je zegt het zelf al, als we hetzelfde budget hadden als de Nederlandse clubs, zouden ze niet voor ons kiezen. We moeten dus wel met geld komen om spelers te overtuigen. Wat is het probleem dan? Elke keer dat gelul over geld, geld, geld. Zelfs als we minder bekende spelers willen halen, zullen we met minimaal een miljoen jaarsalaris moeten komen. Dat is nou eenmaal zo.

En toen had het Nederlands Elftal voor het eerst sinds ooit geen spits bij een Europese topclub meer...

Alleen al het feit dat je een flink aantal wedstrijden op kunstgras gaat spelen in Nederland is al een reden opzich om voor Turkije te gaan spelen. Denk je dat topspelers nou echt zitten te wachten om lekker in nederland op kunstgras te spelen in een piepklein stadion..

Geld te over in de Superlig, op zich snap ik de stap wel. RvP is geen top meer en dan is Fenerbahce eigenlijk best een hele goede optie. Mooie stad, prima klimaat en fanatieke achterban.

Deze zag ik toch niet aankomen

Als Van Persie definitief naar Fenerbache gaat, wie zal United dan gaan halen? Aangezien dan Van Persie en Falcao er niet meer zijn en met Rooney/wilson red je het niet.

4 juli 2015 om 23:47

Wellicht gaan ze voor Kane of Benzema.

5 juli 2015 om 00:11

Kane zou kunnen alleen zou United daar wel de hoofdprijs voor moeten betalen aangezien hij een Engelsman is. Van Benzema heb ik geen idee of hij het nog ziet zitten om bij Real te blijven.

Iemand anders kan ik eerlijk gezegd ook niet bedenken. Mischien Higuain? Al weet ik niet of hij van het niveau is wat United wil

5 juli 2015 om 01:12

Lacazette van Lyon.

Ook ik krijg er opeens zin in turkse league na 2010/2011. Aziz yildirim en demiroren hadden mij misselijk gemaakt. Maar met zulke sterren en prachtige nieuwe stadions krijg ik er weer zin in. Hopelijk ook geen corruptie meer

Denk dat Van Persie vorig seizoen zo vaak geblesseerd was door Van Gaal. Het is algemeen bekend dat Van Gaal standaard zwaar traint en dat gaat ten koste van de oudere spelers. Als er bij Fenerbahce zorgvuldig met hem wordt omgegaan dan heb je denk ik nog steeds een wereldtopper.

4 juli 2015 om 19:01

De huidige trainer Vitor Pereira schijnt ook zwaar te trainen. Dit is ook waarom ik hem liever niet zie komen. Straks ligt ie er maanden uit en dan zit je met dat salaris...

4 juli 2015 om 19:15

Ja dan heb je een probleem, ook nog eens een 4-jarig contract.

Heerlijke aankoop van Fener!
Vergeleken met Podolski hebben ze een echte topper binnengehaald. Jammer dat Robin niet naar mijn clubbie kan komen.
Wens hem veel succes bij Fener, vooral in Europa 😉 Nu wij nog een paar goede aankopen, zodat we samen met Fener en Besiktas kunnen strijden op alle fronten.

RvP naar Fener

Ik heb hier werkelijk een gevoel bij dat ik denk, Wtf. Hoe kan een speler met zijn status bij zo'n club eindigen? Ja zijn blessures zijn niet te zuinig geweest, zijn rendement wel de afgelopen tijd, maar dit is een spits van wereldklasse. Als dit het voorbeeld moet worden, voor meer dan zeg ik bye bye NL.

Robben zal deze stap nooit zetten... De turkse xompetitie, het zal wel, maar dat is toch niks? Of gaan we nu zeggen dat t een top competitie is? Staat daar bol van de corruptie, nu nog en waarbkan je t nu echt goed volgen?

Waardeloos dit, er komen nu dus echt jaren aan dat er geen Nler bij een topclub in een top competitie zal spelen... Bah, wat een vooruitzicht, jaren na 90 zijn nu aanstaande 😨

Het is te hopen dat we RvP-WS-AR nog gaan zien op het EK en dat ze t kunnen opbrengen, zodat we een mooi toernooi krijgen... Maar jezus het kan dat we ze nooit meer op een eindtoernooi zullen zien

4 juli 2015 om 20:44

Ik snap niet wat je haat precies is tegenover Turkije? Als hij naar een Italiaanse topclub was gegaan was jij zeker blij terwijl juist daar veel meer corruptie is dan in ieder ander land. In Turkije is er 1x iets over corruptie naar buiten gekomen waarvan we nog altijd geen bewijzen hebben gezien ga je meteen hele competitie als corrupt beschrijven. Dan is Nederland net zo corrupt met al het gedoe rondom Willem II. Je praat alleen maar bull shit en je enige doel is Turkije zwart maken man.

Ik zou het jammer vinden, niet vanwege Turkije, maar vanwege het feit dat ik deze jongen liever in Italië zie voetballen. Dit is een behoorlijke stap achteruit als je het mij vraagt.

4 juli 2015 om 19:57

Tuurlijk is het een stap lager als je het vergelijkt met Man U.. Maar voor ons is het gewoon een goede aanwinst.

4 juli 2015 om 20:47

Het is toch ook beter voor Nederland dat hij nu bij Fenerbahce waarschijnlijk gewoon basis zal spelen ipv op de bank bij Man Utd? Wie weet zal hij weer zijn oude vorm herpakken en dan hebben jullie er ook wat aan bij het Nederlands elftal.

4 juli 2015 om 23:50

Voor NL was het nog beter geweest dat hij naar een andere Europese (sub)top club ging, dan naar Turkije.

Er zijn genoeg clubs waar hij basisspeler zou zijn hoor. En in de betere competities heb je nog meer tegengas.

Fener is goed bezig, die bouwen een goed elftal voor volgend seizoen, met Kjaer, van Persie en Nani. ...

Weet iemand of ze Europees gaan spelen?

4 juli 2015 om 20:48

Ze moeten 2 rondes overleven om in de groepsfase CL te komen net zoals Ajax dus. Ze kunnen direct al Ajax loten

4 juli 2015 om 21:01

Dat is niet te hopen, want dan is Ajax het haasje

4 juli 2015 om 23:48

Vind ik altijd mooi, die zelfverzekerdheid van jullie. Wacht maar af.

als hij dan toch gaat afbouwen had hij gewoon naar feyenoord moeten gaan samen met kuyt lekker een keer kampioen worden nog voor het geld hoeft hij het niet meer te doen lijkt mij dat krijg je nooit meer op

Geweldige aankoop voor Fenerbahce ben benieuwd hoeveel hij jaarlijks gaat verdienen omdat Galatasaray gestopt was met onderhandelen nadat het bekend was geworden hoeveel hij minimaal per jaar wou verdienen. Geen twijfel dat hij superveel gaat toevoegen aan de scoringsvermogen van het team maar hij is laatste tijd wel erg blessuregevoelig.

Word een debacle.. van persie kan kuijt niet doen vergeten die een cult status heeft in turkije.. denk niet dat ze in turkije zitten te wachten op een spits die duidelijk niet meer de drang heett zich te laten gelden.. denk dat hij in zijn eerste paar wedstrijden een redelijke indruk zal maken.. maar daarna alleen op de training. .. maw. Word daar binnenkort verjaagd

Daar gaat zijn loyaltybonus van 15 miljoen netto.

Gaat die dan Van Hooijdonk volgen om naar Fenerbahce te gaan? Het zou een goede club voor hem zijn, maar denk eerlijk gezegd dat die wel een betere club aankan zoals Internazionale Lazio noem het maar op. Denk dat geld een grote rol hierin gaat spelen, maar zeker ook mooi land om te gaan wonen en Champions League voetbal. Alleen de competitie is zwak.

Ik had wel verwacht dat RvP naar Turkije zou gaan. Maar ik verwachte dan naar Galatasaray en niet naar Fenerbahce. Omdat Wesley Sneijder bij Gala speelt dacht ik nou dan gaat hij daar wel heen. Maar hij gaat dus Dirk Kuyt vervangen in Istanbul.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren