Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Gaal wijzigt defensie en middenveld voor duel met Turkije

Laatste update:

Louis van Gaal lijkt steeds dichter bij zijn WK-opstelling te komen. De aanval van het Nederlands elftal staat zo goed als vast, de backposities lijken te zijn ingevuld en Kevin Strootman is zeker van een basisplaats op het middenveld. Het centrale verdedigingsduo zorgt nog voor de meeste vraagtekens en dinsdag zal Van Gaal tegen Turkije weer een wijziging doorvoeren.

/

Volgens De Telegraaf verdwijnt Jeffrey Bruma uit de basiself en moet hij plaats maken voor Bruno Martins Indi, die naast Ron Vlaar zal gaan starten. Omdat Stefan de Vrij niet in vorm is en Bruma nog stappen moet maken, lijken Martins Indi en Vlaar op het moment de beste papieren te hebben om ook volgend jaar in Brazilië een duo te vormen.

Michel Vorm blijft tegen Turkije op doel staan, met Daryl Janmaat en Daley Blind op de vleugels. Voorin zal er, als Robin van Persie in ieder geval niet geblesseerd afhaakt, ook niets veranderen: Arjen Robben en Jeremain Lens zullen naast hem staan. Op het middenveld zal Strootman zoals gezegd spelen, maar volgens De Telegraaf krijgt hij wel twee nieuwe spelers naast zich. Jordy Clasie zou de geschorste Nigel de Jong vervangen en Wesley Sneijder speelt in plaats van Rafael van der Vaart.

Vermoedelijke opstelling Oranje: Vorm; Janmaat, Vlaar, Martins Indi, Blind; Strootman, Clasie, Sneijder; Robben, Van Persie, Lens.

Ron Vlaar-Bruno Martins Indi is op dit moment het beste centrale verdedigingsduo

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kan iemand me uitleggen waarom Clasie erin staat?! Kan je beter Strootman op die positie zetten en dan liever v/d Vaart i.p.v. Clasie.
Zou ook liever Bruma zien i.p.v. Bmi, ben niet helemaal onder de indruk van hem.

14 oktober 2013 om 07:21

Dan zou je VDV en Sneijder met Strootman op het middenveld hebben. Veel te aanvalend.

14 oktober 2013 om 13:33

Kan best denk ik. Sneijder moet je controlerend opstellen zodat hij de passing verzorgt, hij speelde bij Ajax ook altijd zo. Later bij Inter werd hij pas op tien gezet en moest het hele team in dienst van hem spelen. Zie hem als een soort Xavi, die staat ook niet zo hoog opgesteld.

Als Sneijder op tien speelt staat de spits op een eiland en moet het team in dienst van hem spelen. Van der Vaart en Siem de Jong zijn spelers die wel de zestien in komen en ruimte maken voor de spelers achter hen.

14 oktober 2013 om 07:23

Van Gaal heeft aangegeven dat onder hem Van der Vaart en Sneijder nooit samen zullen spelen. Ik denk dat, bij afwezigheid van De Jong, Clasie idd de beste optie is.

14 oktober 2013 om 07:30

We hebben ook nog Anita voor de positie van Clasie. Die is minstens drie keer beter

14 oktober 2013 om 07:41

Haha Anita.... Hoe kom je erop. Ach ik begrijp het al, je bent voor Ajax.

14 oktober 2013 om 07:50

Anita moet eerst maar eens proberen een basisplaats te veroveren bij Newcastle United. Nee, die kan niet geselecteerd worden omdat hij nooit speelt.

14 oktober 2013 om 08:26

Hij is z'n basisplaats net kwijt..

14 oktober 2013 om 08:49

Ja, maar weet je waarom hij niet speelt? Pardew speelt altijd met Cabaye, Cisokko, etc., met fysiek dus. Maar Anita is een bijtertje die mijn inziens veel en veel meer kan brengen dan, met alle respect, Jordy Clasie die een kop kleiner is dan de al kleine Anita.

14 oktober 2013 om 09:12

anita beter? dat is nou wat je zegt een matige middenvelder.
maar je zal wel voor ajax zijn

14 oktober 2013 om 09:19

Ik zie liever Fer, dan hou je een iets meer hetzelfde type als De Jong erin..clasie is toch een andersoortige voetballer

14 oktober 2013 om 09:25

De Guzman speelde toch altijd op de plaats van Nigel voordat hij terugkwam, waarom die daar niet gewoon terugzetten? Ik ben een week weggeweest, dus weet niet of hij geblesseerd is.

14 oktober 2013 om 09:25

Anita: 1.67
Clasie: 1.69

Hmmm ja dan is dat lenge van je toch wel een sterk argument! Anita speelt ook Nooit en bregt voetballend minder dan Clasie1

14 oktober 2013 om 09:29

Precies, we kunnen het wel hebben over Clasie en Anita maar ze zijn op dit moment allebei niet goed genoeg.

Ik vraag me echter af waarom vgaal nu weer zoveel wisselt. Wordt het niet eens tijd om naar een vast team toe te werken? Dan lijkt mij de wedstrijd van afgelopen week een mooi uitgangspunt.

14 oktober 2013 om 09:34

@rubentje13:

Die heeft een blsue en is daarom afgehaakt. Darom is Fer er later nog bij gekomen.

14 oktober 2013 om 10:01

Ik ben bang dat Clasie in die Turkse hekselketel met alle respect hoor, helemaal overlopen zal worden. Een Anita die verder is en fysiek sterker zou wel zijnannetje staan, maar ik zou kiezen voor Fer een powerhouse met lenge en kracht precies wat je nodig hebt! Nee in die Clasie zie ik het totaal niet zitten, en nee niet omdat ik Ajacied ben. Ik ben een objectieve voetballiefhebber..

14 oktober 2013 om 10:13

Sja, meer smaken heb je volgens mij niet in deze selectie. Van Gaal ziet Fer niet als verdedigende middenvelder omdat hij niet gewend is met ruimte in zijn rug te spelen. Fer is een box-to-box speler, handig voor de laatste 20 minuten om een man meer te creëren op het middenveld.
Wat een optie zou kunnen zijn is Blind op die positie neerzetten en Willems als linksback opstellen, verder zie ik met de huidige selectie geen mogelijkheden.

14 oktober 2013 om 10:26

Op den duur hoop ik hier van Ginkel te zien, weet alleen niet hoe lang het duurt voordat die terug is. Daarom is Clasie/anita zo gek nog niet. Als het puur om ballen afpakken en storen gaat prefereer ik Anita boven Clasie. Als je meer voetbal wilt dan heb je misschien wat meer aan Clasie, al vind ik hem dit seizoen nou niet echt uitblinken.

14 oktober 2013 om 11:03

Plopgeit zet jou even je ajax brilletje af gozer

14 oktober 2013 om 12:11

Clasie is 20 keer beter dan Anita man en die gaat zich nog doorontwikkeling. Verder is clasie ook erg handig en snel in de kleine ruimte en dat kan je goed gebruiken op een eindtoernooi.

14 oktober 2013 om 13:29

Waarom hij niet speelt doet er niet toe, hij speelt niet....

14 oktober 2013 om 13:50

Kun je uitleggen waarom Clasie niet in een heksenketel zou kunnen presteren??? Ik vind het namelijk nogal een onzin redenering ,clasie speelt om de week in een heksenketel en ook in uitwedstrijden in andere heksenketels houdt hij zich over het algemeen makkelijk staande ,anita is om te beginnen al kleiner , en wat nog veeeel belangrijker voor van Gaal is ...anita zit bij z'n club op de Bank....

14 oktober 2013 om 15:14

Anita drie klasses beter dan Clasie? Dat denk ik niet, Clasie is in potentie gewoon een veel betere middenvelder, alleen nu met een terugval. Over een paar jaar is mijn ideale middenveld voor het Nederlands elftal Strootman, Clasie en Maher.

14 oktober 2013 om 23:34

Toen Anita bij Ajax zijn laatste seizoen speelde was het onbegrijpelijk dat hij nooit werd opgeroepen. Hij was duidelijk de dragende kracht van dat kampioenselftal.. Nu hij bij Newcastle zit laat hij geloof ik vrij weinig zien en heeft hij gewoon geen recht meer op een selectie in Oranje..

14 oktober 2013 om 07:23

Omdat Nigel de jong geschorst is daarom staat Clasie erin

14 oktober 2013 om 08:26

ik snap al niet waarom Clasie bij de selectie zit !!!

14 oktober 2013 om 09:17

Gezien zijn huidige vorm zou ik inderdaad ook niet voor Clasie kiezen maar eerder voor Fer en nee dat heeft niets te maken met voorkeur voor club o.i.d.

14 oktober 2013 om 08:30

Misschien iets met het 020 in je naam te maken????

De Jong, de Guzman en van Ginkel zijn of geschorst of hebben een blesure. Daar komt bij dat Clasie de laatste weken weer een goed niveau weet te halen! En is net als de Jong een vechtertje en afjager.

BMI is op dit moment gewoon veel sterker dan Bruma. Die jonge word erg overschat hier. Zag je ook vrijdag, er is 3x een aanval geweest en 3x gaat bruma gewoon de fout in!

Vlaar had al veel eerder een vaste basis plek moeten hebben!

14 oktober 2013 om 08:58

Dan nog zou ik Fer er eerder in zetten. Clasie is een te modale voetballer om in Oranje te spelen vind ik. Fer speelt lekker mee in de PL, waar Clasie de laatste weken tegen mindere clubs heeft gespeeld (behalve Vitesse).

14 oktober 2013 om 09:01

Clasie is een zelde type speler als de Jong en brnegt meer voetbal in het team.

Fer is een box to box xpeler neta ls Strootman. En zal ook al vervanging van Strootman komen indien nodig.

Op deze manier hoef je het systeem verder niet aan te passen en kan je het zelfde blijven spelen. Clasie haalt ook eindelijk weer zijn niveau van een jaar geleden toen hij echt top was.

14 oktober 2013 om 12:18

Clasie is helemaal geen modale voetballer. Hij is super goed, behendig en snel in de kleine ruimte en dat is wat je nodig hebt op het hoogste niveau. Daarbij beschikt hij over de juiste mentaliteit en heeft ie een goede pas. Let maar op die speelt over een enkel jaar bij een Europese (sub) topper.

14 oktober 2013 om 12:29

En hoe vaak heeft Bruma Vlaar wel niet geholpen? Heb jij naar de wedstrijd zitten kijken met een pen en papier in de hand? om te kunnen turven hoe vaak Bruma een fout maakte. In eerdere reacties van jou maaktie ie trouwens nog maar twee fouten. Wat mij betreft kun je er één van de twee of drie (jij zal dat vast wel beter weten) wegstrepen. Op een bepaald moment maakt Vorm een fout en laat met een stel Hongaren in de buurt de bal los. Op dat moment zorgt Bruma er voor dat de fout van Vorm niet wordt afgestraft.

14 oktober 2013 om 08:31

Nee bruma is denderend, bmi vind ik ook niet bijzonder maar bruma heeft bar weinig bewezen en we doen alsof het een topper is, nou nee er zitten echt veel sukkelige momenten in zijn spel.

14 oktober 2013 om 08:46

Ze zijn allebei gewoon van een bitter laag niveau. Zet dan liever Heitinga erin, die staat altijd zijn mannetje wel ook al is het niveau niet heel hoog.

14 oktober 2013 om 09:03

Waar staat Heiting zimannetje? Op de tribune steunt hij zijn ploeg daar goed?

Kom op nu weet ik datje voor Ajax bent. Maar laten we eens ophouden over Heitinga! Hij speelt nooit en is van een nog minder niveu dan al die jonge jongens!

14 oktober 2013 om 09:11

Hahaha heitinga? Wil jij wel dat we de groepsfase overleven?

14 oktober 2013 om 09:14

hou jij het voetbal wel in de gaten?
heitinga was ooit een goede verdediger, maar dat is die al lang niet meer, daarentegen zou rekik een iets beter optie zijn. en dat geld voor alle verdedigers die er nu staan

14 oktober 2013 om 08:55

Of we wachten gewoon even af tot na de wedstrijd,dan mag je zeuren als hij er niets van gebakken heeft! Ik denk echter dat Clasie gemakkelijk meedraait, steekt in redelijk goede vorm de laatste weken en draait makkelijk mee in een goed voetballend elftal.

14 oktober 2013 om 09:59

Kijk jij wel eens Feyenoord 020mang? Als je niet onder de indruk bent van BMI vraag ik me af waarom dan niet? Daarnaast is Clasie weer terug in vorm en speelt hij bijzonder sterk. Verdedigend erg sterk, tegenover vd vaart die dat niet is. 2 controlerende middenvelders lijkt mij dan ook slim tegen Turkije.

14 oktober 2013 om 10:11

Precies, Clasie is een pannenkoek van de bovenste plank. Leuk hoor, dat spelverdelen en dat felle gedrag, maar met zijn 1 meter 13 en verder weinig specifieke uitstekende kwaliteiten heeft hij niet veel om het tot de top te schoppen.

14 oktober 2013 om 13:36

Clasie is een toppertje ...dat hij slechts 1meter 69 ,en geen 1.13 doet op zich weinig van z'n spel af .jordy is fel snel en weet de oplossing ver voordat hij de bal heeft ...niet zo negatief doen .

Alweer? Opzich niet slecht, Turkijke is best sterk, maar er moeten wel zo langzamerhand automatismen in het spel komen.. Dat lukt gewoon niet als de opstelling telkens gewijzigd wordt.

Nou ja, hopen op een overwinning, groepshoofd worden is belangrijk!

14 oktober 2013 om 09:41

Ik denk dat door de schorsing van Nigel een bepaald speelsysteem vervalt. Van Gaal heeft zijn opstelling al min of meer vast wat betreft het middenvels en de aanval. Alleen de backs waren nog niet ideaal tegen Hongarije. Ik verwacht dat van der Wiel Janmaat nog gaat vervangen en dat Rekikerbij komt.

14 oktober 2013 om 13:20

Ik denk wel dat Van der Wiel erbij komt, maar hij gaat Janmaat niet uit de basis spelen. Janmaat en Blind speelden beide juist een puike partij, waarbij Janmaat de beste Hongaarse voetballer (dszudszak) goed in bedwang hield en aanvallend goed meeging. De wisselwerking met Robben zou in mijn ogen nog wel beter kunnen, maar liep al zeer goed.
Verder heb je wel gelijk, met Nigel de Jong op die positie kun je een bepaald speltype hanteren waarbij je altijd een man meer hebt op het middenveld, dat zou met Clasie wel anders zijn. Ik hoop wel dat ze de zelfde spelfilosofie hanteren: snel inspelen van de middenvelders. Dit heeft tot gevolg dat aanvallers van de tegenstander moeten verdedigen (want anders zijn de ruimte te groot en laat je NL voetballen), maar juist daardoor zou je weer gebruik kunnen maken van je vleugelspelers. Van Gaal ziet dat wel aardig goed. Met Lens op Links en Robben op Rechts maak je ook ruimte voor de opkomende backs... ben benieuwd hoe dit zich doorzet tegen Turkije.

14 oktober 2013 om 07:40

Nigel is met zijn indrukwekkende lengte echt een enorm goede kopper namelijk.

14 oktober 2013 om 07:46

@michy

Hij is wel een stuk langer dan clasie en daarbij komt dat hij ook nog fysiek sterker is dus ik denk dat de jong wel degelijk beter in de lucht is dan clasie

14 oktober 2013 om 07:52

De Jong kan echt prima koppen.
Timing is perfect, springt erg hoog en hij heeft zijn kracht mee.

14 oktober 2013 om 08:02

Je moet eens voetbal gaan kijken jij! !
De Jong wint in de lucht bijna alles in verdedigend opzicht, ondanks zijn lengte! !

14 oktober 2013 om 08:35

Als jullie dan ook eens gaan kijken dan is dit bij Clasie net zo het geval!

Dus blijft de reden van Codec nog steeds onzin. Want Clasie en de jong zijn het zelfde type speler.

Fel en goed in het afjagen. En bij Blesures van de Guzman en van Ginkel moeten we wel!

14 oktober 2013 om 09:37

maar het verschil is dat clasie dat in de eredivisie flikt en de jong het in de serie A en CL

14 oktober 2013 om 09:56

@baxman:

JA dus? Zeg ik erens dat Clasie de voorkeur moet krijgen nee toch?
de Jong is geschorst anders is hij toch ook de eerste optie?!?!?!

Bruma speelde ijzersterk naast die handsbal waar hij weinig aan kon doen, dat rouleren moet eens even stoppen. Bruma moet inderdaad stappen maken, maar Bmi nog meer.

14 oktober 2013 om 07:33

Bruma was de zwakste bij oranje. Werd 2x geholpen door Vlaar door uitstekende rugdekking en dat tegen de zwakke Hongaren. BMI is verdedigend gewoon sterker dus een logische keus.

14 oktober 2013 om 08:24

Nou de zwakste bij Oranje was duidelijk Dirk Kuijt hoor.

OT: ik weet neit of het een goede keuze is om in eerste instantie met twee brekers in de verdediging te gaan spelen. Ben zelf meer liefhebber van een echte stopper en een voetballer ernaast. Clasie snap ik helemaal niet. Leroy Fer lijkt me dan een betere optie. Van Clasie verbaasd het mij overigens zelfs dat hij erbij zit, want zo n goed seizoen heeft hij tot nu toe nog niet.

14 oktober 2013 om 08:37

Bruma ijzersterk?????

Z hebben 3x een aanval gehad en 3x had Bruma het na kijken! Indi is gewoon verdedigend verder dan Bruma.

14 oktober 2013 om 09:21

Indi en Bruma maken beide nog teveel fouten dus ik begrijp wel dat Van Gaal nog steeds aan het zoeken is. Waar ik me meer over verbaas is dat Blind nog steeds in de basis staat met zn balletjes breed en tikkies terug. Waarom niet eindelijk eens emanuelson een keer een kans geven?

14 oktober 2013 om 10:02

Ik roep het hier al heel lang dat Emanuelson een kans verdient.

Is echt nog steeds beter dan een Blind of Willems. oke hij speelt nieta ltijd, maar er is daar ook wat meer concurentie!

14 oktober 2013 om 10:18

Inderdaad en aangezien de komende wedstrijden toch nergens meer over gaan, waarom dan niet gewoon eens een keer selecteren? Je komt er namelijk maar op één manier achter of hij goed genoeg is of niet.

14 oktober 2013 om 11:00

Waarom geklaag over Blind?? Op de positie LB is Daley de beste optie op dit moment. Urby speelt te weinig om echt in aanmerking te komen, elke week 15 a 20 min is lekker veel ritme tegenover elke week minimaal 70 a 80 min. Wie moet er dan in volgens jou naast urby?? Willems? Dan speel je met 2 linker vleugel spitsen. Lens en willems. Verdedigend is willems niks, komt veels en veels te kort.

14 oktober 2013 om 12:32

Als je Emanuelson oproept, kun je net zo goed Heitinga en Bhoularous meenemen. Als hij inderdaad zo goed was zou hij toch veel meer spelen.

14 oktober 2013 om 13:34

Emanuelson heeft een Italiaans international voor zich! Is wat anders dan Heitinga en Booula, die gewoon betere spelers voor zich hebben!

Is dus een wereld van verschil!

Waarom niet strookman op cdm en fer en snijder voor hem🙈 en bmi is linker beenig dus daarom t denk ik

14 oktober 2013 om 07:32

Ja precies, gewoon Fer erin. Was laatst nog Player of the Month bij Norwich. Die acht Van Gaal dus minder geschikt dan Clasie?

Clasie? Het is sowieso schandalig dat hij is opgeroepen... Leroy Fer is momenteel 4 klassen beter dan Clasie. Gaat weer lekker Louis!

Martins Indi is zeker beter dan Bruma, maar nog liever zie ik op het WK Virgil Van Dijk spelen met daarnaast Rekik, Indi of Vlaar.

14 oktober 2013 om 07:34

Van Dijk naast Vlaar lijkt me de beste optie. Virgil gaat erg lekker bij Celtic en Martins Indi gaat niet erg lekker bij Feyenoord. Ik zou het wel weten.

14 oktober 2013 om 07:53

Ja want Van Dijk heeft veel laten zien??? Hij heeft nu twee wedstrijden in de CL gespeeld, dat is alle Europese ervaring die hij heeft. En als je de wedstrijd tegen Barca hebt gezien heb je ook gezien hoe vaak hij (te) makkelijk nog de fout in gaat.
Begrijp me niet verkeerd, Van Dijk heeft zeer veel potentieel, maar om nu zo om hem te schreeuwen raakt imo kant nog wal. Je moet het gewoon doen met de verdedigers die tot nu toe opgeroepen zijn. Ze kennen de groep, ze weten wat er van ze verwacht wordt etc. Om nu nog nieuwe jongens erbij te gaan halen lijkt me gewoon te laat.
Van Dijk moet zich lekker richten op het EK en het WK daarna.

14 oktober 2013 om 08:26

Haha kom op man, Virgil van Dijk deed het geweldig tegen Barcelona en hij is volgens mij al enkele keren uitgeroepen tot Man of the match in Schotland. Dat je hem niet meeneemt naar het WK omdat het al over een jaar is is onzin, als hij beter is dan de verdedigers die nu geselecteerd worden.

14 oktober 2013 om 08:41

@ AFCLucas

Het klopt dat Van Dijk maar twee wedstrijden in de Champions League heeft gespeeld en dat dat zijn totale Europese ervaring is, maar dat zijn wel twee wedstrijden meer dan De Vrij en Martins Indi samen! Lul niet uit je nek!

14 oktober 2013 om 09:33

Ja man of the match tegen clubs als Hearts en Ross County. Zegt echt helemaal niets dit, bovendien kijkt niemand de schotse competitie dus trekt iedereen de conclusie dat Van Dijk het goed doet op basis van die ene wedstrijd tegen Barcelona. Beetje voorbarig niet?

Ah bah, ik hoopte dat Leroy Fer zou spelen. Clasie heeft nog niet fatsoenlijk gepresteerd dit seizoen bij Feyenoord, terwijl Fer het geweldig doet.

14 oktober 2013 om 07:52

Clasie is de laatste wedstrijden altijd één van de betere hoor?

14 oktober 2013 om 08:03

Dat valt wel mee. Leroy Fer is ook al enkele keren de beste bij Norwich City. Blijkbaar is presteren in de Eredivisie belangrijker voor Van Gaal dan in de Premier League.

14 oktober 2013 om 08:44

Dat ligt puur aan Van Gaal: hij overschat de Eredivisie en onderschat hoe zwaar de Premier League is.

14 oktober 2013 om 09:38

Clasie haalt juist als ongeveer de enige Feyenoorder dit seizoen (met Pelle, toegegeven) in vrijwel iedere wedstrijd zijn niveau (op Zwolle-uit na).

Van gaal jongen... Clasie hahaha het moet een keer afgelopen zijn met die feyenoord voortrekkerij

Ik zie liever Vlaar en Virgil van Dijk...

14 oktober 2013 om 07:54

Hoezo van Dijk, als die bij Celtic blijft spelen zie ik geen kans voor hem in het Nl-elftal.

14 oktober 2013 om 08:01

Celtic is altijd nog beter dan het Feyenoord van BMI. In tegenstelling tot BMI speelt Van Dijk ook nog in de Champions League, en hij doet het nog goed ook.

14 oktober 2013 om 08:07

@ fergie: helemaal juist! Maar jongens als Frgiooo kijken niet verder dan hun neus lang is, dat lijkt me duidelijk.....

14 oktober 2013 om 08:23

Van Dijk heeft nog niks laten zien, alleen twee CL wedstrijden gespeeld. van Gaal neemt de schotse competitie echt niet serieus hoor..

14 oktober 2013 om 08:42

Hoe weet je dat? Een goede bondscoach neemt de Schotse competitie weldegelijk serieus. Waarom Virgil van Dijk niet selecteren terwijl hij kwalitatief beter is dan BMI. Beetje slap argument hoor.

14 oktober 2013 om 09:44

Hahaha kom op mensen bmi vergelijken met van dijk overduidelijk is van dijk beter al bij gronigen was hij beter en iedereen roept wat heeft hij gepresteerd nou een mooie transfer naar een club die cl speelt wat heeft bmi gepresteerd ?? Het 1ste van feyenoord gehaald bij gebrek aan beter doe normaal joh louis ze beleid over het selecteren van spelers hij roept toch ook die gozer van augsburg op ofso die duitse laagvlieger en wat betreft clasie is ook schande fer erin is beter

Ik denk dat Bruma op dot moment in een betere vorm verkeert dan Bmi. Ook heeft Clasie niet de vorm te pakken die hij de vorige seizoenen had, hoewel het de laatste wedstrijden wel beter gaat. Bij een Clasie in vorm is het volkomen logisch dat bij een schorsin van De Jong zijn plaats overneemt. Op dit moment denk ik dat er nog wel betere alternatieven zijn.

Waarom elke week een andere opstelling. Waarom niet gewoon met de zelfde basis beginnen. Maar ja.

14 oktober 2013 om 07:54

Zoveel verandert er niet. Sneijder en Van der Vaart strijden nog voor hen plek. De verdediging blijft natuurlijk een twijfelgeval dus ik begrijp het wel dat hij nog wat uitprobeert. Nigel de Jong is geschorst, dus daarom speelt Clasie er, al had ik gehoopt op Leroy Fer.

Ja.... Je hoopt op een gegeven moment toch wel een vast centraal duo. Al is t niet de beste , maar zodoende wel gewoon elkaar door en door kennen en weten van elkaar wat je doet bij bepaalde situaties. Van daaruit dan kijken wie er dan t beste in vorm is ... (Al zal dat wel t probleem zijn)

Clasie hoort naar mijn mning niet eens thuis in de selecte. Hij heeft vorig jaar een hele goede periode gekend, maar is verre van een topper. We hebben veel sterke centrale middenvelders. In dit geval zou ik veel liever Fer zien spelen, die ook nog eens in topvorm is.

Als dit de opstelling zal zijn, dan zou ik als ik Sneijder was wel weten wat ik moet doen. Niet beslissend zijn, anders is hij echt niet meer welkom bij Gala.

denswil moet gwn spelen

14 oktober 2013 om 08:40

Ja idd, en Patrick Kluivert moet ook weer in de basis

14 oktober 2013 om 09:31

En Vd Hoorn in de spits en Vermeer op rechtsback.

he" he" eindelijk vorm krijgt eindelijk gewoon het vertrouwen en niemand hier kraait ernaar mooi dat zegt genoeg finally erkinning voor die jongen !!!!

14 oktober 2013 om 10:11

Nou ik ben geen Vorm van, vind hem te klein en slapjes. Doe mij maar een fysiek grote en lange keeper, maar zowel Stekelenburg en Krul zijn niet in beste doen. Dus Vorm id terecht op dit moment..

Ik zou op het wk met de vrij als die ze vorm weer heeft en rekik centraal spelen , een opbouw / slimme verdediger en een bikkel/mandekker

Ik zou op het wk met de vrij als die ze vorm weer heeft en rekik centraal spelen , een opbouw / slimme verdediger en een bikkel/mandekker t

Ik zou op het wk met de vrij als die ze vorm weer heeft en rekik centraal spelen , een opbouw / slimme verdediger en een bikkel/mandekker

Sorry hij poste me zelfde bericht opeens 3 keer achter elkaar

Jammer. Ik hoopte dat de opstelling bijna hetzelfde er uit zou zien als de vorige keer, met 1 of 2 wisselingen. Als je nu veel nieuwe mensen er in hebt, gaan ze meer zichzelf bewijzen, dan dat ze aan het team denken. Maar goed.. we zullen zien!

Had liever fer gezien ipv Clasie en voor op het wk van dijk/bmi naast vlaar/rekik.

Waarom zoveel wisselingen, ga een naar een vast elftal. je wint verdomme 8-1 en tuurlijk is Turkije andere koek, maar geen Brazielie. Nigel de Jong is geschorst, zet daar iemand anders neer en de rest laten staan, deden het toch goed.

14 oktober 2013 om 09:14

Ten tijde van het wk is Denswil al vaste kracht bij nl elftal. Clasie is en blijft een lachertje. Fer zou moeten spelen. Veel beter en sterker.

14 oktober 2013 om 09:40

Ten tijden van het WK is Denswil al genomineerd voor de gouden bal joh, niet zo bescheiden.

14 oktober 2013 om 09:56

Waan van de dag..

De jong is geblesseerd, dus een logische stap dat er iemand anders in komt. Alleen vind ik de keuze van Clasie wel heel apart. Snijder speelt omdat hij het hem gunt denk ik. In Turkije spelen. Dan betekend het ook dat vd Vaart niet speelt. Van Gaal heeft aangegeven dat hun samen niet onder hem zullen samen spelen.

Van Gaal is bezig met het zoeken van zijn basis voor 2014. Maar ik vind dat het akelig lang duurt.

14 oktober 2013 om 10:55

De Jong is geschorst maar waarom is het zo apart? Fer is geen controleur en dat zou dus betekenen dat Strootman als controleur moet spelen. Dat kan ie wel maar ik vind Strootman op zijn eigen positie zoals tegen Hongarije veel beter. Ik vind het daardoor slim dat Van Gaal Clasie opstelt omdat er dan weinig verandert.

Clasie is wat armoedig, maar BMI mag van mij zijn kans pakken. Vlaar deed het ook prima. Fijn om te zien dat we met Bruma, Rekik en De Vrij voldoende achter de hand hebben.

Het zijn allemaal geen wereldtoppers, maar in 2010 hadden we die ook niet centraal achterin.

Jammer dat dat centrale verdedigingsduo weer uit elkaar getrokken wordt. Vlaar en Bruma zijn tenminste rustig in de verdediging, of stralen dat in ieder geval uit.

Vind die hele martinsindi maar een ongelovelijke stresskip in de defensie.
Als die aan de bal is zit je nooit rustig te kijken.

En de vrij moet ook niet meer in de basis, die maakt ook vaak rare fratsen op momenten dat je dat niet verwacht.

Why change what works?

14 oktober 2013 om 10:53

'why change what works'. Die vind ik goed bedacht :P

Clasie dit, Bruma dat, BMI zus, Fer zo.
Iedereen weet het beter dan een Bondscoach die al 20 jaar prof trainer is en zoveel prijzen heeft gewonnen.
Dus ik zou zeggen allemaal solliciteren voor de functie Bondscoach der Nederlanden

Logisch, op eentje na: zucht, Sneijder niet erin als RVP er staat man! Dat van Gaal dat nog steeds niet inziet, bij van Marwijk werkte dat al niet en onder hem ook niet. Die speelstijlen passen niet bij elkaar.

Ik vind de optie Fer inplaats van Classie ook veel beter. Die heeft veel meer drang naar voren.

Zou ook gewoon van der Wiel opstellen( of is die geblesseerd?).

Overigens is dit de wedstrijd voor Sneijder om een te laten zien dat hij het nog kan. Hoop dat hij niet te "eager" zal zijn.

Ben benieuwd. Van Gaal kan wel lullen dat het geen zak uitmaakt maar lijkt mij wel vrij lekker als NL als je als groepshoofd naar het Wk kan. Alles om de kans te vergroten de tweede ronde te behalen!

Ik zou centraal achterin sowieso altijd voor Vlaar kiezen. Is fysiek het sterkst, is het meest ervaren en constant, en is gewend om tegen topspitsen te spelen.
De 2de optie kun je dan kiezen tussen Bmi, De Vrij, Bruma en Rekik, waar ik momenteel voor BMI zou kiezen.
Blind op links staat ook redelijk vast, bij gebrek aan beter.
Janmaat of Van der Wiel lijkt dan nog een keuze te worden. Janmaat doet het goed, maar als Van der Wiel een jaar lang goed weet te presteren, zie ik dat nog wel veranderen. Ik hoop het uiteraard niet

Strootman, De Jong en Sneijder of van der Vaart op het middenveld, waar ik momenteel voor Van der Vaart zou kiezen.

Voorin staat inderdaad gewoon vast, en terecht.

Wat een matige opstelling. Feyenoord mag misschien wel blij zijn dat ze zoveel internationals hebben maar ze brengen dit team echt geen niveau hoger.

Van der Wiel ipv Janmaat
Rekik (wanneer hij fit is) ipv Vlaar
Strootman/nigel/de Guzman/vdvaart/... ipv Clasie (en de mensen die het voetbal niet volgen, ja Anita is en blijft beter dan Clasie ook speelt hij niet al te vaak bij Newcastle. Anita was al beter toen hij bij Ajax vertrok en ondertussen heeft Clasie amper stappen gemaakt).

De enige speler die iets voorstelt is BMI maar die speelt ook niet zo geweldig jammer gennoeg.

14 oktober 2013 om 10:54

Vind het juist jammer dat Bruma niet speelt. Ik had Bruma wel eens willen zien tegen Turkije want ik denk dat ie het (ook) moeilijk zou hebben. Als Martins Indi dinsdag dus één of meerdere foutjes maakt dan komen de mensen weer met de Bruma hype.

14 oktober 2013 om 13:45

Bruma en Martens Indi spelen toch niet op dezelfde positie?

14 oktober 2013 om 13:54

Vlaar kan op beide posities spelen.

Vlaar lijkt zijn plek te hebben veroverd, en terecht...bruma en BMI zullen moeten strijden om de andere plek, ik denk dat ze niet veel voor elkaar onder doen. Voor Clasie had ik liever gezien dat Fer eens een kans had gekregen...doet het toch goed in de PL.

Bmi kan het nooit minder doen dan Bruma die toch altijd weer een dom dingetje doet.
Clasie hoeft van mij ook niet echt zou toch echt Sneider weer eens zien.

Had liever Fer gezien in plaats van Clasie, puur omdat ik denk dat hij veel meer kan brengen en veel meer potentie heeft, Clasie zit in mijn ogen al aan zijn top.

Van Gaal is aan het zoeken naar zijn centrale duo dat is duidelijk en dit is een probeersel, vond Bruma niet beter overkomen dan Indi in Oranje.

Ben toch zeer benieuwd wie daar gaan spelen, zal mij ook niks verbazen als hij uiteindelijk terugpakt op een ervaren man zoals Heitinga als die weer gaat spelen bij Everton, puur voor de ervaring achterin.

14 oktober 2013 om 11:07

Ja wellicht, Heitinga zal wel echt minuten moeten gaan maken. Vlaar is wat mij betreft een zekerheidje. Aanvoerder van Villa, speelt wekelijks prima wedstrijden in de PL en is wekelijks belangrijk. Daar kun je gewoon niet om heen op een WK.
Bruma speelt nog te kort wekelijks in de basis, op Eredivisie niveau nota bene, om daar echt iets zinnigs over te zeggen. Mijn mening is op dit moment echter dat hij nog wat te kort komt, aangezien hij bij Psv nog regelmatig een kinderlijke fout maakt. Indi heeft toch al veel meer speelminuten gemaakt, deinst nooit terug in de duels, ook niet tegen internationale tegenstanders en heeft pas zijn mindere periode gehad waar hij langzaam uit begint te kruipen.
Mocht Heitinga weer veel minuten gaan pakken en dat goed doen op PL niveau, tja dan zet je Heitinga naast Vlaar. Zo niet, dan speelt Indi naast Vlaar in mijn optiek.

14 oktober 2013 om 11:42

Daarnaast vind ik het bij Bruma ook wel zwaar meewegen nog steeds dat hij op een hoger niveau (bundesliga) totaal door de mand gezakt is, nu hij het aardig doet bij PSV is het gelijk een potentiele basisklant voor Oranje, gaat mij wat ver.

Misschien heeft het ook wel te maken met Rekik naast hem, misschien is hij juist de reden waarom Bruma nu wel presteert en is hij gewoon een enorm talent en trekt Bruma zich aan hem op.

14 oktober 2013 om 12:44

Precies, dat is iets wat we (nog) niet kunnen beoordelen. Maar zoals je al aangeeft; als ze bij Chelsea zeggen; mwua nee dit wordt hem niet en vervolgens ook bij HSV zeggen; mwua nee, doe toch maar niet, hoe zou hij dan een jaar later ineens basisklant in Oranje moeten zijn? Dat gaat mij dus ook te ver en bovendien heeft Indi het in Oranje tot nog toe altijd laten zien. Zelfs tegen een top land als Portugal speelde Indi een zeer sterke pot.

14 oktober 2013 om 15:21

Gek, ik zie juist in Clasie een speler met veel potentie. Weet niet of hij meer potentie heeft dan Fer, vind dat moeilijk vergelijken omdat het andere type spelers zijn. Wat mij betreft is het Strootman OF Fer, niet allebei. Dan kies je toch duidelijk voor Strootman met Clasie ernaast. Ik denk niet dat een middenveld met Strootman en Fer gaat werken, ookal ziet het er qua kracht en fysiek natuurlijk prima uit bij die 2.

Liever bruma samen met martins indie. Vlaar is aan de zware kant en ook al op leeftijd. De vrij op de bank.

14 oktober 2013 om 11:01

Liever Bruma met Rekik straks op het WK. Die zijn op elkaar ingespeeld. Martins Indi is een beetje een vrachtwagen. Over een lange afstand is 'ie misschien wel redelijk snel, maar hij kan maar moeilijk op snelheid komen. Bij een duel of een sliding is 'ie soms net te laat en maakt 'ie een lompe overtreding.

14 oktober 2013 om 11:18

Vlaar te oud en te zwaar? Als je voordat je 30 bent al te oud bent gaat er echt iets mis hoor. Hij is ervaren en fysiek sterk, dat vind ik veel 'zwaarder' tellen.

14 oktober 2013 om 14:02

Een jongere speler als de vrij of rekik hebben meer souplesse. Vlaar is wel stevig dat wel, maar tegen technische spelers is hij bij een misstap weg.
Voor- en nadelen. Maar naar mijn mening is Vlaar niet de centrum-verdediger die oranje moet hebben op het WK tegen topspitsen uit de rest van de wereld.
Ik vraag me trouwens hardop af of Virgil van dijk niet DE centrumverdediger zou kunnen worden waar oranje behoefte aan heeft?

Zie discussie clasie vs Anita.
Clasie vind ik meer inzicht en rust hebben. Anita is een bijter, maar staat vaak net verkeerd, wat hij dan met inzet probeert goed te maken.
En het argument fysiek gaat niet op, anders zet je de jong of fer neer.

Wat is er eigenlijk met Stefan de Vrij aan de hand? Geblesseerd?

14 oktober 2013 om 16:46

Stefan De Vrij kampt met een vormdip, daarom speelt hij nu niet bij oranje, bij Feyenoord is hij zijn aanvoerdersband kwijt zodat hij zich weer 100% kan focussen op zijn defensieve taken (ik geloof nooit dat die extra training die die volgde de complete reden was)

ik denk dat Koeman/gio en Van gaal wel besproken hebben dat het voor stefan nu even wat beter is om gewoon weer op een rustige manier in vorm te komen in plaats van hem elke keer weer voor de leeuwen te laten gooien en dan elk miezerige foutje 1000x te herhalen en uit te zenden op TV

14 oktober 2013 om 21:21

Ah, duidelijk, thnx! Jammer, ik vond het een veelbelovend talent (is hij nog steeds natuurlijk). Zou mooi zijn voor Oranje als hij zich snel weer herpakt, we hebben niet veel goede Nederlandse verdedigers.

Vlaar en Indi zou ook mijn keuze zijn momenteel. Zijn toch allebei twee bonken die fysiek weinig zullen verliezen en hard kunnen zijn in de duels op een faire manier. Beide (nog) geen top verdedigers, maar wel goed genoeg voor dit moment. Ze mogen het in de heksenketel laten zien!

ik hoop dat Turkije wint we zijn aan nederland gewaagt
wij hebben topspelers zoals burak arda selcuk etc
en nederland ook oa robben robin strootman enz

wordt een mooie wedstrijd gok op een 2-1 voor Turkije

1x burak 1x umut en 1x robin 2-1

uhm ik hoop toch niet dat we echt met Janmaat op de vleugels gaan spelen straks.. Greg is dan toch wel een betere optie hoor ga ik even vanuit. Verder natuurlijk liever met de Jong, Strootman en Vd Vaart op het midddenveld maar ik denk dat Van Gaal dat ook wel van plan is eigenlijk op het eindtoernooi. Wie er dan centraal achter moet ben ik eerlijk gezegd nog niet helemaal uit.

Turkije gaan we denk ik toch wel van winnen maar misschien dat Nederland dan weer inzakt na het goede spel van afgelopen vrijdag.. Hopelijk kan onze Van Gaal het allemaal scherp houden.

14 oktober 2013 om 14:05

Janmaat verzaakt minder in verdedigende opzichten dan Vd wiel. En hij komt minstens zoveel op waarbij zijn voorzetten beter zijn.
Mijn voorkeur gaat echt naar Janmaat

wat een onzin, bruma moet nog stappen maken.... Tuurlijk hij is pas 21, maar hij is al zijn hele carrière 5 stappen voor op De Vrij

14 oktober 2013 om 23:19

Fout! Bruma ligt ongeveer 3 jaar achter op de Vrij. DIe speelt nu nog zo onbevangen als Stefan en Bruno op hun 18e speelden. Die krijgt zijn terugval nog wel als de druk wat groter wordt.
Bruma is eigenlijk ook maar een matige verdediger. Bruno, Rekik en de Vrij zijn veel beter. Ook van Dijk schat ik hoger in. En dan komt Denswil er ook nog aan.

Tegen bijvoorbeeld Spanje is een speler als Vlaar te weinig wendbaar. Handelingssnelheid in het centrum moet omhoog.

Zit Schaars niet bij de selectie? Vind hem degelijk spelen bij Psv, bij Clasie heb ik zeker mijn twijfels, maar wel interessant om hem te zien spelen.

Ook vind ik het jammer dat Sneijder erin staat, zie veel liever VD Vaart maar Louis wil waarschijnlijk beide aan het werk zien.

Zelfs met Clasie moeten we kunnen winnen in Turkije, is toch meer het niveau Oostenrijk, Schotland, Griekenland. Arda en Selcuk zijn nog wel aardige spelers trouwens. Ik gok op een 1-3.

Hoop dat het Nederlands elftal net zoals tegen Hongarije goed druk naar voren kan zetten. Clasie samen met Strootman, leuk koppel om dit qua organisatie neer te zetten. Beiden spelers die voetballend zeer goed zijn en een oogje op de organisatie houden. Met oog op de toekomst denk ik dat het goed is om Clasie een keer het vertrouwen te geven, heeft vorig seizoen een aantal zeer goeie potten op de mat gezet. Ook al is het nu wat minder, ik denk dat Clasie een hoger niveau aan kan.

Hoop dat het eruit komt morgenavond; het is een echte test of de 'honger' om te winnen ook na de 8-1 nog steeds aanwezig is. Ben benieuwd!

Ach turkije lekker laten winnen, zodat beide landen naar het WK kunnen, zou helemaal top zijn!

14 oktober 2013 om 16:53

Hahaha Nee

als we verliezen kun je die geplaatste status al helemaal gedag zeggen, daarnaast, moeten wij medelijden hebben met de turken omdat ze het zonder salon nederlaag niet zouden halen ? hadden ze maar beter moeten spelen want de kwaliteit hebben ze! ze hebben het deze kwalificatie gewoon zelf verkloot

Er is hier duidelijk te zien wie Feyenoord wel en wie Feyenoord niet volgt.
De niet volgers zijn blijkbaar nog niet helemaal bijgepraat ;-) Clasie speelt namelijk de laatste wedstrijden weer erg goed.
Terecht bij de selectie, in potentie ééntje voor de basis maar de concurrentie voor die positie is natuurlijk groot.

14 oktober 2013 om 23:17

Ze volgen Feyenoord allemaal wel maar ze zijn bij voorbaat negatief.
Feyenoord wordt weer gehaat en dat is een goed teken.
Clasie, De Vrij, Bmi, Janmaat en Boetius gaan allemaal mee naar het WK let maar op.

Logische keuzes van Louis. Clasie is in vorm de laatste weken. Eindelijk zien we de oude Clasie terug.
Naast Vlaar moet een linksbenige verdediger en dan is BMI de beste. Die had hij sowieso niet uit de basis moeten halen.

Scf_zuid volgens mij ben je nog niet wakker. Je weet dat De vrij pas ging spelen toen Bruma naar Chelsea vertrok. Maar goed ga niet met je discussiëren. Dit seizoen zal uitwijzen wie de betere speler is

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren