Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Real Madrid bevestigt akkoord met Bayern over Alonso

Laatste update:
/

Xabi Alonso zal spoedig worden gepresenteerd als nieuwste aanwinst van Bayern München. Het nieuws werd woensdagavond wereldkundig gemaakt door het Spaanse La Sexta en nauwelijks twaalf uur later blijkt de transfer al zo goed als rond. Donderdag ondergaat de routinier van Real Madrid een medische keuring in Duitsland.

Wanneer zich daarbij geen problemen voordoen, zal de 32-jarige middenvelder zijn handtekening zetten onder een contract in de Allianz Arena. "Het klopt dat we met Real en Xabi Alonso in gesprek zijn. Met de speler hebben we al een akkoord, hij zal vandaag op het vliegtuig stappen", zegt Jan-Christian Dreesen, hoofdverantwoordelijk voor het financiële beleid bij der Rekordmeister.

Sportief directeur Matthias Sammer voegt toe: "Dit is een puur sportieve beslissing, om de kwaliteit van de selectie direct op peil te brengen", verklaart hij, daarbij impliciet refererend aan het wegvallen van Javi Martínez, die onlangs zwaar geblesseerd raakte. "We geloven dat het noodzakelijk is om aan de wensen van onze fans, en die van de staf, te voldoen." De transfer zal waarschijnlijk nog voor het weekeinde worden afgerond.

Update 29 augustus 09.26 uur - Real Madrid bevestigt akkoord met Bayern over Alonso
Jan-Christian Dreesen, hoofdverantwoordelijk voor het financiële beleid bij Bayern München, zei donderdag al dat zijn club bezig was Xabi Alonso binnen te halen. Vrijdag heeft Real Madrid het nieuws ook bevestigd: het maakt bekend dat de 32-jarige middenvelder naar Duitsland verkast en daarmee Real Madrid na vijf seizoenen verlaat. Voor 11.00 uur heeft de Spaanse topclub een persconferentie belegd voor meer tekst en uitleg. Daarbij zal ook Alonso zelf aanwezig zijn.

Denk jij dat Xabi Alonso een basisplaats zal veroveren bij Bayern?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goeie aankoop! Vond hem op afgelopen seizoen na, minstens net zo belangrijk als alle aanvallers. Motor op het middenveld, 1 van de meest intelligente spelers.

28 augustus 2014 om 12:05

Omdat hij niet zo opvalt denken mensen dat hij niet nodig is bij real. Maar door zijn coaching en ervaring speelt real veel beter dan bijvoorbeeld met khedira of illa. Jammer maar ik gun hem deze transfer wel.

28 augustus 2014 om 12:16

Hij is een zeer goede middevelder , maar maakte vorig jaar onnodige fouten redelijk vaak en khedira is jonger en nu beter voor real

28 augustus 2014 om 13:14

Ik weet niet of Khalifa beter is voor Madrid aangezien hij zijn contract niet wil verlengen.

28 augustus 2014 om 13:14

Ik bedoel natuurlijk Khedira.

28 augustus 2014 om 13:26

Waarom doet iedereen blij met Khedira nu. Khedira heeft een 1 jarig contract en wilt niet verlengen.
Volgend jaar moet real weer een VM gaan kopen want je raakt 2 kwijt.

En ik ben niet onder de indruk van illara.

28 augustus 2014 om 13:58

Xabi Alonso wil zelf graag vertrekken en omdat hij Real jarenlang van dienst is geweest gunt Real hem deze beslissing. Iedereen gaat hem missen, nu moeten andere spelers opstaan.

28 augustus 2014 om 14:56

Waneer hij meer gaat spelen volgend seizoem zal hij volgens jou no matter what niet bij tekenen?

28 augustus 2014 om 21:15

Bij real willen altijd de spelers weg. Het is nooit de club zelf die ze ertoe zet volgens veel real fans. Ook al spreken de spelers dat achteraf vaak tegen(2 laatste bijv. di maria en ozil)

29 augustus 2014 om 09:41

@RealMadrid1234

Hoe moet het middenveld van real er volgens jou nu gaan uitzien? Zou Kroos en Modric verdedigend sterk genoeg zijn want dan kun je khedira gewoon op de bank laten.

29 augustus 2014 om 11:07

Bij Real willen spelers aaaaltijd weg! En hij noemt er 2 op... kun je er nog 2 opnoemen?

28 augustus 2014 om 12:49

Maar om er voor 2 seizoenen 10 mil voor te geven aan real.
En 10 mil per swizoen salaris.
Dus totaal 30 mil voor 2 seizosnen terwijl je javi martinez thiago en schweinsteiger hebt.
Ja die latwn een tijdje op zich wachten maar vind het echt te veel en dan kroos voor 25 verkopen lekkere deal hah.

28 augustus 2014 om 13:18

10 miljoen per seizoen salaris? waar haal je dat vandaan?

goede speler die echt alles gewonnen heeft en op het middenveld van bayern heel belangrijk wordt

28 augustus 2014 om 15:04

Bron nos

28 augustus 2014 om 13:18

Bayern druk bezig hun bank van kwaliteit te voorzien, hoezo geld verspillen.

Dit doet pijn!!!!! Hala Madrid

28 augustus 2014 om 11:28

Helemaal gestoord dat real madrid. Hebben ze eindelijk echt een geweldig team, gaan ze weer de moter verkopen (eerder makelele). Doodzonde verkoop dan die khedira.

28 augustus 2014 om 11:59

Met spelers als Modric en Kroos nu op het middenveld is het misschien wel begrijpelijk. Desalniettemin was hij nog van waarde geweest voor Real Madrid.

29 augustus 2014 om 11:51

als real fan vind ik het ook jammer... maarja hij is 32.. en hij is sowiezo al niet de snelste dus wel begrijpelijk....opzich.. maarja had hem graag nog 1 seizoen erbij gehad.. haha bayern heeft het dom gedaan.. kroos verkopen Alonso kopen...die niet lang meer mee kan

28 augustus 2014 om 11:44

Totaal onbegrijpelijk dit. Vooral tegen Dortmund toonde Alonso aan ongelooflijk belangrijk te zijn voor Madrid. Deze man is op zijn leeftijd nog altijd een baas in het veld. Heeft ongelooflijk veel rust en controle in balbezit, en was meermaals de reddende engel achterin wanneer de verdediging uitgespeeld was.

Hij is juist zo ontzettend belangrijk voor Madrid, omdat hij de gave heeft bij bralverovering altijd rust te hebben en de bal bij een medespeler in te leveren. Juist voor het counterspel wat Madrid speelt is dit van cruciaal belang.

Ik hoop dat Kroos dit gat op kan vullen, en dan bedoel ik vooral verdedigend en in de omschakeling. Bedankt Xabi!

Hala Madrid!

28 augustus 2014 om 12:43

Ik ga huilen denk ik😭😭

1 speler geblesseerd en even Xabi Alonso en Benatia halen als vervangers. Met geld is een hoop mogelijk

28 augustus 2014 om 11:26

Thiago. Martinez en Schweini...

28 augustus 2014 om 11:45

Lahm...

28 augustus 2014 om 12:38

PSV-ADO.

Clay heeft een punt, Xabi is idioot Benetia was een goede zet. Maar de spelers die jij noemt zijn alle 3 geblesseerd.

29 augustus 2014 om 15:48

Dat probeert hij toch ook te zeggen? Dat er niet 1 maar 3 spelers geblesseerd zijn.

28 augustus 2014 om 11:41

Wenger kan leren van Guardiola...

28 augustus 2014 om 12:43

Alsof Guardiola de aankopen doet

28 augustus 2014 om 14:44

Waarschijnlijk vraagt hij erom.

29 augustus 2014 om 22:24

Bayern is niet zo'n club die alleen naar de trainer luistert. Die bestuurders hebben een eigen wil en door de successen zal daar niet snel van afgeweken worden. Ze kopen geen speler die de trainer niet wil, maar Guardiola mag ze ook niet allemaal uitzoeken.

28 augustus 2014 om 11:43

Het is wel hun "eigen vermogen en geld" iets wat weinig andere clubs kunnen zeggen die in de top spelen

28 augustus 2014 om 12:02

Dat kan elke club zeggen. Of je geld komt van een geldschieter of van gigantische sponsorcontracten en televisieinkomsten, het is nooit gegenereerd op een gelijkwaardig niveau. Je hoeft heus niet meer respect te hebben voor een club omdat die het voordeel heeft gehad van een gigantische achterban en gunstige locatie.

28 augustus 2014 om 12:25

Wat Renaldino bedoelt is dat het om eigen vermogen gaat en niet om vreemd vermogen, wat het geval is bij die Spaanse clubs. Daarin zit toch wel een verschilletje vind ik.

29 augustus 2014 om 11:37

Ik heb toch ook een hypotheek met vreemd vermogen gekocht. Maar het is toch echt mijn huis.

29 augustus 2014 om 18:51

En toch moet je maandelijks iets betalen om je hypotheek af te lossen lijkt me.
Dus in zekere zin is je huis niet van jouw tot je de gehele hypotheek heb afbetaald.

29 augustus 2014 om 20:40

En dat zie je verkeerd dus. Omdat ik mijn maandelijkse verplichting kan voldoen heeft de bank mijn geld geleend ( hypotheek) en met dat geld heb ik een huis gekocht. Met vreemd vermogen. Dus hou op met dat geneuzel over of je het in nou in 1x betaald of niet. Want daar gaat het om.

Verrassende aankoop bij Bayern. Het is natuurlijk een geweldige aanwinst, een rasechte voetballer die voorop in de strijd gaat en een uitstekende pass heeft. Ik weet niet wat Real bezielt, het lijkt er wel op dat ze steeds meer draaien voor het geld en niet voor de sport. Het halen van namen hoort wel bij die club en ik begrijp ook wel dat je bij de Koninklijke de beste spelers wil hebben, maar dit jaar lijkt het meer op wisselgeld waarbij de nieuwe namen weer wat extra geld opleveren in de shirtverkoop....
Di Maria en Alonso horen bij Real, maar goed dat ze dan nu twee andere fantastische clubs hebben gevonden...

29 augustus 2014 om 11:54

als real fan vind ik het verkopen van di maria absoluut onbegrijpelijk.. daarintegen vind ik die van Alonso nog iets logischer.. oke.. hij had nog best 1 seizoen meegekunt misschien.. maar hij wordt al ouder.. en hij is niet de snelste en dat dan tegen Barcelona bijvoorbeeld.. je kunt hem nog wel gebruiken maar ik vind dit geen hele rare verkoop.. wel onverwacht en jammer want hij heeft wel nog steeds die prachtige passen..

29 augustus 2014 om 15:16

Dit is 100 procent de keuze van Alonso zelf. Heeft hij ook zelf aangegeven in zijn persconferentie. Als dank voor zijn bewezen diensten heeft Real Madrid geen probleem gemaakt van zijn vertrekwens. Hij wilde gewoon nog een nieuwe uitdaging ga het winnen van La Decima. Hadden we die niet gewonnen, was hij denk ik wel gebleven.

Jammer dat hij vertrekt bij Real, zo'n speler heb je eigenlijk toch wel altijd nodig maar het werd te druk op het middenveld.

Hoe speelt Bayern eigenlijk, heeft hij daar ook een basisplaats?

28 augustus 2014 om 10:57

De kans is groot dat hij een basisplaats krijgt, omdat Javi Martinez lang geblesseerd is... Daarom hebben ze hem ook gehaald.

28 augustus 2014 om 11:39

Javi had basisplaats omdat o.a. Schweinsteiger geblesserd was en Thiago..... ik weet niet hoe lang die geblesseerd zijn

Xabi Alonso naar Bayern. Wat een team zeg... Geef die schaal maar meteen aan Bayern. Dortmund en de rest zijn nu echt nergens meer.

28 augustus 2014 om 11:37

Vind je het gek met zon selectie. Op Real na zie iik geen enkele ploeg dit Bayern afstoppen in de CL hoor. Of ze moeten een off day krijgen.

28 augustus 2014 om 11:39

En weet je wat ik nog aparter vind aan Bayern. Alle sterkhouders stoppen met het uitkomen voor hun land...
Eerst Lahm, toen Ribery en nu Xabi Alonso (maakte het nieuws wel al bekend voor zijn overstap maar was op dat moment natuurlijk wel al in gesprek met Bayern)...
Zou Bayern hier op aandringen (misschien in de vorm van een bonus, oid)???

28 augustus 2014 om 11:45

Mwa ... Villa en xavi zijn toch ook gestopt?
Ben wel benieuwd of Ribery hier op terug komt als het Ek begint in eigen land.

28 augustus 2014 om 12:56

Dat denk ik niet. alle duitsers die gestopt zijn, zijn gestopt op hun hoogtepunt. het Wk.
als Bayern er op aan zou dringen zou bijv schweinsteiger ook wel gestopt zijn en anders robben denk ik ook wel.

28 augustus 2014 om 12:17

Vind Bayern niet perse sterker dan Dortmund. Dortmund speelt op een manier waarmee Bayern altijd moeite heeft. De breedte van Dortmund nekt ze.

als khedira toch nog naar arsennal gaat dan verliest real hun enige twee echte cvm's en illaremendi maakt het nog niet waar en mag ook weg! Ik snap ancelotti niet

28 augustus 2014 om 11:19

Khedira gaat niet naar arsenal, die blijft bij real

28 augustus 2014 om 15:05

oke maar khedira was niet voor niks een wissel bij real, ik hoop dat hij xabi alonso's rol kan vervullen!

29 augustus 2014 om 11:56

ik snap ancelotti wel.. maar perez niet hij is degene die erover gaat en je kan wel zeggen heb ballen ancelotti want hij had ook liever di maria gehouden.. maar dan zou ie misschien wel ontslagen worden.. xabi Alonso kan je een logische verkoop noemen al had ik hem nog liever 1 seizoen bij real gezien maar hij wordt ouder.. is nu 32.. en hij wordt alsmaar trager.. en ik zou khedira zeker niet verkopen

Flinke aderlating voor Real maar misschien ook wel beter zo. Neemt afscheid op zn hoogtepunt met het winnen van de CL.

Sammer gaat al een beetje op afstand. "we moeten voldoen aan de wensen van de staf en de fans."

Nou, de echte Bayern supporters, vrienden van mij, zijn met deze transfer niet gediend. Zij willen liever dat de talenten meer speeltijd krijgen.

Het interesseert mij eigenlijk heel weinig wie Bayern nog gaat kopen. Zoals bekend ben ik geen vriend van de Bayerse business praktijken. Maar tot nu toe waren ze wel herkenbaar als een Duitse club. Deze identificatie beginnen ze nu door hun trainer te verliezen.

Als ze blijven winnen maakt het niet zo veel uit. Hun volgelingen zijn toch meestal succes supporters. De echte Bayern supporters weten het niet meer, zij willen eigenlijk meer "eigen spelers" zien. Nou ja, misschien hoort het verlies van de lokale identiteit bij het proces om de grote Spaanse en Engelse clubs te evenaarden



28 augustus 2014 om 11:05

Ach Bayer is toch ook gewoon net als alle topploegen een koopclub het hele voetbal wordt verziekt daar maar een handvol rijke clubs en de rest kan gewoon niet mee , 8/10 ploegen regeren het voetbal nou leuk is anders .

28 augustus 2014 om 11:26

Als je het nu bekijkt hadden ze Can nog goed kunnen gebruiken...

28 augustus 2014 om 11:38

Die is niet echt beter dan een Rode hoor die waarschijnlijk ook weinig gaat spelen dit seizoen.

28 augustus 2014 om 11:49

Bayern is totaal gek aan het worden, evenals Real. Real koopt, maar verkoopt de moters van hun elftal (Di Maria, Alonso(!) ). Bayern begint ook steeds meer te kopen, jammer de club was mooier vroeger.

Bayern zal niet veel meer nodig hebben, er staat nu al een wereldelftal. Veel succes richting de coach gewenst om dit te laten draaien.

Eigen talenten krijgen helaas totaal geen speeltijd meer bij de grote clubs. Als grote voorbeeld Real en Chelsea, jammer dat Bayern hier achteraan moet. Succes supporters zitten btw overal.

29 augustus 2014 om 11:57

.. Alonso is nogwel begrijpelijk al had ik hem liever nog 1 seizoen gehad.. hij is 32 wordt trager.. speelt trager.. al heeft ie nogwel geweldige passes.. maar di maria is onbegrijpelijk ja

28 augustus 2014 om 11:55

Bestuur gedraagd zich als een verliefde tiener die alles eraan wilt doen om het meisje (in dit geval Guardiola) tevreden te houden. Belachelijke transfer is het, vooral met dat bedrag, jaarlijks 10m. En Hojbjerg kan het uitzoeken, te laat hem goed te verhuren dus kan hij net als Rode (die fantastisch inviel tegen Wolfsburg). Enkele keyplayers van dit team waren jonge talenten die de kans kregen, Gerland noemde Hojbjerg de next big thing (wat hij eerder ook over Hummels, Badstuber, Mueller en Alaba), en dan kan hij eindelijk de kans krijgen en dan halen ze dit.

28 augustus 2014 om 12:37

Ben hier pisnijdig over, wat moet Xabi in hemels naam bij ons. We hebben Gaudino en Hojbjerg die kunnen uitgroeien tot beste middenvelders ter wereld. Ik ben hier echt ziek van. En de bedragen dan, te idioot voor woorden.

28 augustus 2014 om 14:10

Dit is de keerzijde van de financieel gezondste club ter wereld. Dan kan je bedragen neerleggen en salarissen betalen zonder een centje pijn, zonder dat ze schulden maken. Aan de ene kant een mooi voorbeeld van hoe het moet qua huishoudboekje, maar dus ook een nadelige keerzijde die je hier ziet gebeuren.

Eigenlijk een ruildeal Kroos-Alonso..

Ik denk dat Real hier het meest op vooruit gaat aangezien Alonso wel een beetje op zijn retour is.

Martinez is veel verdedigender ingesteld dan Alonso dus totaal niet vergelijkbaar.

Vindt hem steeds minder voetballer en steeds meer schopper. Wel een brok ervaring. Verwacht dat RM geen middenvelders meer laat gaan.

Wauw, als dit waar is dan heeft Bayern de beste selectie ter wereld denk ik.. Zoveel kwaliteit.. Dan kan Lahm weer als back gebruikt worden of rechts-half aangezien ze nu 3-4-3 spelen. Bayern is straks niet meer te stoppen.

28 augustus 2014 om 11:05

@shar,

Bayern heeft niet de beste selectie, dat heeft Real.
De komst van Alonso verandert daar niets aan. Verdedigend vind ik hem niet heel sterk en onder druk maakt hij heel grote fouten. Hij heeft wel een heel goede crosspass in huis en kan daarmee het spel van Bayern iets versnellen.

Al met al vind ik het niet echt erg dat hij vertrokken is. Khedira kan in het team van Real van grotere waarde zijn.

28 augustus 2014 om 11:15

@ Fr4evah,

Real heeft niet de beste selectie, dat heeft Bayern.

28 augustus 2014 om 11:25

Ik vind absoluut dat Bayern een enorm sterk team heeft. Maar ik vind Real ook sterker.

Als ik de posities 1op1 gaat vergelijken zal het allemaal wel ongeveer even goed zijn. Bij de een springt ronaldo eruit ten opzichte van ribery. En misschien heeft robben dat ten opzichte van bale.

Uiteindelijk zal het best gelijkwaardig zijn maar uiteraard gaat mijn voorkeur dan naar real.

28 augustus 2014 om 11:30

@lucianofcg,

In mijn ogen heeft Real een beter middenveld (zeker met de komst van Bayern's beste middenvelder) en een betere aanval. Qua defensie gaat het gelijk op en enkel de keeper vind ik bij Bayern (veel) beter op dit moment.

Het klopt wel dat Bayern nu een grotere selectie heeft, met meer mogelijkheden op de bank, al heeft Real ook geen misselijke bank.
Maakt dat de selectie van Bayern beter? Nee, maar wel breder.

28 augustus 2014 om 11:42

@fr4evah

Oke Real won vorig jaar dik verdient, mede omdat Pep zo dom was om vanaf de middenlijn te gaan spelen met spelers als Dante in de verdediging. Real is de beste counterclub ter wereld en profiteerde daar natuurlijk vol van. Maar dit jaar heeft Bayern er wel gewoon Lewandowski, Benatia en Alonso bij gekregen. Een echte wereldspits en cv dus. Beide missten ze. Tja en Real laat met met Di Maria hun 2de beste speleer gaan vind ik. Ik vind die James lang niet van hetzelfde niveau. En als je puur op elke positie gaat vergelijken vind ik Bayern meer kwaliteit hebben dan Real.

Neuer is beter dan Casillas, lijkt mij weinig uitleg nodig..
Evenals dat Lahm er bij Real ook in zal staan i.p.v. Carjeval
Boateng is minder dan Ramos
Benatia daar en tegen vind ik beter dan die dorpsidioot van een Pepe
Alaba vind ik beter en completer dan Coentrao of Marcelo
Alonso tegen Kroos, zal normal gesproken kroos winnen
Schweini vind ik dan toch net wat ervarener en slimmer dan Modric
Ronaldo tegen Ribery is geen discussie nodig lijkt mij
James goeie speler, maar ik vind Muller pers beter en verder
Bale geweldige speler, maar Robben is toch echt wat beter
En Lewandowski is natuurlijk beter dan Benzema

Op Ronaldo, Kroos en Ramos na zal niemand basis staan bij dit Bayern hoor.

28 augustus 2014 om 11:48

@fr4evah Realistisch blijven, de verdediging van Bayern is gewoon sterker en denk ik de beste van de wereld met Alaba Boateng Benatia Lahm. Dat zijn stuk voor stuk monsters. Ook hebben ze een betere keeper inderdaad.

De selecties van Bayern en Real zijn echt ongelofelijk maar de verdediging van Bayern is op papier denk ik sterker. Daartegenin is de aanval van Real op papier misschien sterker. Toch denk ik dat Robben beter is dan Bale, en Lewandowski is beter dan Benzema. Over het middenveld van beide teams kan je urenlang discussiëren wie de betere heeft. Je kan niet 1,2,3 zo zeggen wie een beter middenveld heeft.

De selectie, de sterren en de namen bij Real zijn echt ongelofelijk maar als je realistisch kijkt loopt er misschien (raar maar waar) nog een betere selectie rond op deze wereld: Bayern Munchen.

28 augustus 2014 om 12:05

Elphenomeno

Op basis van wat is Benatia beter? Je kan Pepe wel een gek noemen maar die man deed het laatst iets op het WK tegen die matennaaier Muller.

Pepe is al jaren een van de beste ter wereld terwijl Benatia net komt kijken en hij is al 27..

Alaba beter dan Coentrao en Marcelo? Haha schei toch uit man, Alaba kreeg bakken kritiek vorig seizoen.

En die hele verdediging is helemaal niks waard van Bayern want Pep Guardiola speelt altijd met verdedigers tot aan de middenlijn.

En als Bayern toch zo goed is waarom vorig seizoen zo vies verloren?

28 augustus 2014 om 13:09

Je kan best niet reageren op hem. Het is steeds hetzelfde. Hij vindt bepaalde spelers beter en gaat dit dan steeds verkondigen. Hij laat steeds zijn voorkeur voor de Duitste competitie merken. Zijn goed recht, maar dan zegt hij dat Dortmund even groot is dan Real Madrid

29 augustus 2014 om 12:02

benetia beter dan pepe? haha hij mag dan wat brutaal zijn maar is wel een wereldverdediger..... schweini... beter dan modric ervarender.. oke.. maar slimmer?... haha.......

29 augustus 2014 om 15:53

Dan nog is Alaba beter dan Coentrao en Marcelo, die clowns kunnen alleen maar harde overtredingen maken.

29 augustus 2014 om 17:51

nou... ik vind die wel even goed...tis maar waar je de voorkeur voor hebt.

29 augustus 2014 om 18:07

goed vergeleken man aplaus maar moet even wat zeggen

je speelt met 11 tegen 11 en ik denk dat de 11 van real gewoon beter is dan bayern real is met hun counter en balbezit vermoorden niet alleen bayern maar heel europa kijk de cl finale maar en tegen bayern en het waren geen eens sneller counters gewoon babezit counters is niet een op snelheid gedaan maar oke met dit opstelling is real helemaal niet te stoppen als ze even op ritme zijn

casillas
carvajal
pepe
ramos
marcelo
modric
kroos
bale
james
ronaldo
benzema

Volgens verschillende bronnen gaat Real nu werk maken van de komst van Luiz Gustavo.
Jammer dat Alonso weggaat, maar het beste is er wel af nu. Khedira zal nu zeker blijven en waarschijnlijk basiskracht worden, wat dus zeer goed nieuws is.

Bedankt voor alles, Alonso! Ik heb echt genoten van zijn spel. Ik zal nooit meer die pass op Arbeloa tegen Atlético vergeten. Absolute wereldklasse!

28 augustus 2014 om 12:01

Kan je net zo goed Casemiro behouden.. Wat heb je aan Luiz Gustavo. Gewoon een aanvaller halen.

Met Illaramendi en Khedira heb je genoeg voetballers als Cvm.

28 augustus 2014 om 12:32

Of zou Real nu voor Vidal moeten gaan? Of De Rossi?

28 augustus 2014 om 12:43

Nee geen middenvelders meer.. Vidal zou mooi zijn maar Illaramendi moet meer spelen en dat is goed nieuws voor hem nu Alonso vertrekt kan hij meer spelen.

Ik wil Falcao en misschien nog een speler op de positie van Bale. Want die heeft ook niemand als vervanger als hij eruit ligt.

Reus word vaak genoemd de laatste weken misschien komt die ook dit seizoen.

28 augustus 2014 om 12:56

Kroos - Modric is defensief te zwak vind ik. Khedira kan je er neerzetten maar die ruilen we toch graag in voor De Rossi?

Falcao zou geweldig zijn, Reus is geen puntspeler dus die ik absoluut niet nodig. Ronaldo kan ook vanaf rechts komen, zelfde geldt voor Benzema, Jese en James vast ook. In nood Carvajal.

Kan het niveau/tempo van Real niet meet aan en word dan gehaald Door Bayern? Logisch

28 augustus 2014 om 12:33

Daar ben ik het niet mee eens, en blijkbaar bij Bayern ook niet. Want hij is nog steeds absolute wereldklasse.

Zou het echt jammer vinden als hij uit Madrid vertrekt!!!! Is de man om het middenveld daar. Had een geweldig duo met Kroos kunnen vormen!!!!

Weet iemand welk bedrag hiermee gemoeid is? Dit is toch wel een positief teken naar Illara en Khedira toe. Alonso is natuurlijk nog wel beter, maar je moet ook denken aan de toekomst.

Xabi bedankt voor La Decima, en voor je geweldige jaren in Madrid. Vanaf 2009 tot en met 2013 de absolute motor van Real. Hij bepaalde het tempo als geen ander. Het ga je goed!

28 augustus 2014 om 11:13

Ik las ergens 10 miljoen..

28 augustus 2014 om 12:49

ja op AS en Marca geven ze ook 10 miljoen aan.

Jammer voor Real, maar nu zullen ze Khedira waarschijnlijk bij de club houden. Daarnaast is er ook nog Illarra die als vervangen van Alonso geldt.

28 augustus 2014 om 11:26

Khedira moet nu eigenlijk wel blijven. Vind Illarra (nog) tekort komen.

Xabi was het afgelopen seizoen al wel wat minder aan het worden. Hij had wss ook geen basisplaats gehad uiteindelijk.

28 augustus 2014 om 11:32

Ik denk dat Illarra er wel gaat komen. Hij moet meer spelen in het team en dan vind hij van zelf wel z'n plaats in het team. Nu zie ik gewoon te vaak dat hij een riskante opening ziet, maar de bal niet geeft omdat hij bang is hem kwijt te raken. Maar hij is jong, en de meeste CM's worden meestal altijd steeds beter gedurende de jaren en ervaring die ze opdoen.

Het wordt mij allemaal veel te Spaans bij Bayern! Ik had als persoon liever Khedira gezien...

28 augustus 2014 om 12:34

Racist?

28 augustus 2014 om 14:04

Zegt iemand met de naam Geert

28 augustus 2014 om 14:24

Dat slaat al helemaal nergens op.

Wat heb ik met Wilders te maken?

28 augustus 2014 om 15:36

Je moet ook tegen een grapje kunnen Geert. Daarnaast is Baars ook niet racistisch (neem vooralsnog aan) maar wilt hij gewoon graag Duitse spelers bij zijn Duitse club zien. Ik heb datzelfde gevoel met Spaanse spelers voor mijn Spaanse club, Real Madrid.

28 augustus 2014 om 16:18

Ja oke je hebt gelijk. Er is niets mis met een beetje nationalisme.

Ik ben wel tegen regels die stellen dat je minstens x spelers uit eigen land (of opleiding) in de basis/selectie moet hebben trouwens.

29 augustus 2014 om 15:54

Waarom ben je daar tegen dan? Zo blijft een Spaanse competitie Spaans, een Duitse competitie Duits.. als je bijvoorbeeld naar Engeland kijkt, daar spelen alleen maar buitenlanders.

29 augustus 2014 om 16:51

Clubs moeten niet beperkt worden in hun ambities.

De Premier League is de beste competitie ter wereld omdat er zoveel buitenlanders in zitten. Of denk je dat de Engelsen goed genoeg zijn om hun plaats in te nemen? Natuurlijk niet.

En waarom moet bijvoorbeeld de Spaanse competitie Spaans blijven?

Hoewel Xabi naar mijn mening nog steeds van waarde kan zijn voor Real, heeft Real uiteraard zijn vervanger al in huis gehaald in de vorm van Kroos. Speelt bij Real in principe op de positie die Xabi ook invult.
Daarnaast speelt Modric en als backup Illaramendi. Ik verwacht niet dat Real nu Khedira zal laten gaan.

Wat moet Bayern hiermee?

Zij hebben voor die positie meer dan genoeg goede opties en Xabi Alonso is de jongste niet meer. Natuurlijk is hij nog steeds een goede speler, maar ik begrijp niet waarom Bayern met de selectie die ze hebben hem aantrekt.

Heel logische transfer. Prima gehandeld door Bayern.

Martinez ligt er voorlopig uit, het zelfde geldt voor Thiago. Schweinsteiger kwakkelt ook, dan hou je weinig over voor die positie.

Een ervaren jongen die gewend is aan topniveau, niet te duur en past perfect in het spel van Guardiola.

Neuer
Lahm
Boateng
Dante
Alaba
Alonso
Muller
Schweini
Robben
Lewandowski
Gotze
28 augustus 2014 om 11:24

Waar laat je Benatia?

28 augustus 2014 om 11:54

Tja.. zolang Schweinsteiger niet fit is zal Lahm op het middenveld spelen, Boateng rechtsback en Benatia naast Dante.

Daarna.. geen idee, dan zul je keuzes moeten maken. Wie zou jij op de bank zetten als je Boateng, Benatia en Dante hebt?

28 augustus 2014 om 12:21

Ik denk dat Rafinha dan rechtsback word..
Ik kies altijd voor Benatia en Boateng. Ik vind hun sterker als Dante.
Ook qua lengte zijn ze groter als Dante, die ik ook opbouwend niet sterk vind dus liever Benatia en Boateng. Maar het allerliefst nog Benatia - Badstuber.

De passes waarmee deze man kan strooien moet hij wel een basis plaatsen veroveren.
Wat een baas is hij toch!

Logische en mooie aankoop.. met Martinez geblesseerd en Kroos weg, Thiago volgens mij ook nog geblesseerd, blijft er weinig over voor de positie van controlerende middenvelder, alleen Schweinsteiger (die niet heel vaak z'n oude niveau meer haalt) en Lahm, die ik toch echt liever als rechtsback zie..

Benieuwd of real hier een vervanger voor gaat halen of het intern opgelost gaat worden. Real heeft op deze manier financieel een erg goed seizoen. Morata, Di Maria, Casemiro en Xabi kwijt en voor jet zelfde bedrag Kroos en James binnen gehaald.

28 augustus 2014 om 11:37

@fcda,

Klopt, maar het heeft de selectie op dit moment wel dunner gemaakt.
Er is nog maar één spits en daar moet Real absoluut op inspelen, tenzij het geen behoefte heeft aan nog een CL. Ik maak me er wel zorgen om.

Ik vind Benzema voor de goal al geen geweldenaar, maar als hij niet in vorm is, is hij echt heel slecht. Bovendien kan het gebrek aan concurrentie ook heel gevaarlijk zijn.
Ik hoop dat Real alsnog voor Falcao gaat. Elke Europese topclub heeft veel opties voor de aanval, maar Real niet.

Overigens wordt Gustavo als opvolger van Xabi genoemd. Raar dat VZ daar geen melding van maakt.

28 augustus 2014 om 13:06

Ik hoop inderdaad ook dat Falcao gaat komen. Ze hebben nog 3 dagen de tijd om een opvolger voor Xabi te vinden en Falcao te halen. Zou toch wel heel erg mooi zijn als dat beide lukt. Geld is er in ieder geval na de transfer van Di Maria. Real kan nog zo'n 80 miljoen uitgeven + wat er binnen komt voor Xabi.

Manman, wat een geweldige aankopen van Bayern. Ik zie ze dit jaar echt weer veel prijzen pakken en ver komen in de C.l.

Dit lijkt mij dan het sterkte basisteam. Badstuber staat erin op basis van wat Pep in de voorbereiding zei over hem dat hij hem de allerbeste vond die hij ooit getraind heeft.

Dan heb je nog Dante, Boateng, Rafinha en Bernat als verdedigers achter de hand.
Op het middenveld mensen als Thiago (als hij weer fit is zal hij spelen voor Xabi denk ik) Rode, javi martinez, hojlberg.

Voorin natuurlijk de 3 beste spelers in de basis, met als back-up : Götze, Pizarro en Shaqiri en Julian Green.

Wat een geweldige selectie.

Neuer
Lahm
benatia
Badstuber
Alaba
Bastian
Xabi
Muller
Robben
Lewandowski
Ribery

Mooie reacties gelezen. Xabi is zeker op zijn retour, en is daarom een ideale vervanger voor de geblesseerde spelers bij Bayern. Real heeft zijn opvolgers al, en had daar dus ook geen zekerheid. Mooie jaren gehad bij Real, en hoopt het nog met prijzen af te sluiten in Duitsland. Denk dat niet alleen speelminuten een keuze is geweest, maar ook een andere omgeving etc etc.

Xabi, succes!

Heel verassend. Dacht dat ze met Benatia wel uitgekocht waren.
Maar prachtige aankoop van Bayern, heerlijke midenvelder met heerlijk goed overzihct met zijn fantastische passes.

Jammer dat Real hem laat gaan, Verassend.

Topaankoop van Bayern. Met ht wegvallen van Martinez en het feit dat Schweinsteiger steeds weer met blessures kwakkelt is dit samen met Benatia een perfecte oplossing.

Met deze selectie is en blijft Bayern de absolute titelfavoriet met als de grootste uitdager Leverkusen.

Van de ene kant vind ik het een verstandige aankoop omdat Xabi erg sterk defensief is maar van de ene kant heb ik ook zoiets we hebben hem eigenlijk niet nodig.

Goede aankoop en aanvulling . Neuer , Lahm , Boateng , Benatia , Alaba , Xabi Alonso , Schweinsteiger , Robben , Ribéry , Gotze , Lewandowski . Toch een heel ziek team alleen Kroos is en blijft een groot gemis .

Geweldige aankoop verheug me nu al op de geweldige lange bal van Alonso op Robben, het spel van Bayern krijgt hierdoor nog een extra optie.

begin steeds grotere hekel te krijgen aan die koopclubs als bayern, chelsea, city, real , barca etc. Ze kunnen zo ongeveer allemaal 3 elftallen op de been brengen. je weet van te voren al wel weer dat 1 van deze 5 de CL wint...en dat 3 van de 5 weer kampieon wordt in eigen land. Lekker spannend....not

28 augustus 2014 om 11:50

Haha het is ook de bedoeling dat ze zo een 2 elftallen kunnen opstellen (brede selectie noemen ze dat)
.. zulke clubs spelen namelijk meer wedstrijden dan de gemiddelde club het is meer dan logisch.
En ik zou zeggen speel de toto!

ON:

Goede aankoop van Bayern en ook niet verkeerd gedaan door Real.
Ik ga Xabi (en zijn absurd mooie crosspasses) echt missen
Maar hij is wel op zijn retour, en gaf daarom logischerwijs ook al aan te stoppen bij t nationaal elftal.
Bayern zal vast mooie momenten met hem meemaken. Succes Alonso!!

28 augustus 2014 om 12:31

een beetje erg brede selectie als je t mij vraagt. snap die spelers ook niet. denken dat ze allemaal in de basis staan...? ach.... topclub, lekker cashen, makkelijkste weg zeg maar. Getuigt van weinig ambitie, vind ik . En toto...? Nou odds van 1.10-1.20 niet echt aantrekkelijk...-)

28 augustus 2014 om 12:48

Hhaha lol om de toto .. das waar.. goeie.
Maar de bal blijft rol bedoelde ik natuurlijk te zeggen, maar ik snap je wel hoor maar zeker is het niet. Kijk bijv atletico afgelopen seizoen..heeft zich prima weten te scharen naast de 2 grote clubs.

Enfin dat over basis etc ze weten dat allemaal en das ook het mooie want het gaat om het geheel team/club en ja ze spelen toch wel mooi bij zowat de grootste club ter wereld dus ik kan ze best begrijpen.
Verder hanteren ze een heel mooi rouleer systeem en daarin krijgt iedereen zijn rust/minuten.
Ik zie het probleem niet om een brede selectie te wensen als je bedenkt dat er zoveel potjes gespeeld moeten worden.
Dat red je nooit met 14 man ofzo.

Het kan snel gaan. Velen serveerden hem af na het wk. Nu vertrekt hij naar Bayern. Ik heb altijd geweten dat Xabi niet versleten was. Heeft het echt goed gedaan bij Real. Al vind ik dit wel een rare transfer

28 augustus 2014 om 11:43

Want? Hoezo is dit een rare transfer dan?

28 augustus 2014 om 11:47

Vind jij dit dan geen opmerkelijke transfer.

28 augustus 2014 om 11:49

Nee vind Real en Bayern gelijkwaardig aan elkaar. Met Alonso erbij vind ik Bayern zelfs iets sterker dan Real. Het verbaast me niks meer dat Bayern toppers van andere grote teams weghaalt, want dat lukt ze inmiddels toch al wat jaartjes. Daarnaast hebben ze al aardig wat Spaanse topper sinmiddels gehaald he: Thiago, Martinez, Bernat, Reina en nu dus Alonso.

28 augustus 2014 om 11:57

Wat? Waarom is Bayern opeens beter nu Alonso erbij is?

28 augustus 2014 om 12:00

Ik vind Bayern een beter elftal hebben hoor. Lees reactie 55 maar eventjes door. Op Ronaldo, Ramos en Kroos zie ik geen spelers van Real er bij Bayern in staan.

28 augustus 2014 om 12:14

@ Elphenomeno

Heb ik iets gezegd wie beter is? Ik vind het apart omdat Alonso zo kort voor einde van transfermarkt vertrekt.

Je geeft vermoeiende reacties (steeds subjectief,voor de zoveelste keer).

Alonso benatia lewandowski bayern mucnhen heeft goed ingekocht

Wat mij nu trouwens opvalt is dat Real nog maar 20 spelers in de selectie heeft.

Zowel een flankpositie als de spitspositie is niet dubbel bezet. Dat is toch vrij karig voor een club als Real.. wat zullen ze nog doen in komende 3 dagen?

Casilas / Navas
Carvajal / Arbeloa
Pepe / Varane
Ramos / Nacho
Marcelo / Coentrao
Kroos / Khedira
Modric / Illarra
Bale / ?
James / Isco
Ronaldo / Jese
Benzema / ?

28 augustus 2014 om 13:01

@sander078

Je hebt gelijk dat de spitspositie niet bezet is, hetgeen het meeste opvalt. Je moet natuurlijk ook schuiven binnen bepaalde posities. Zo kunnen Jese en James in principe op beide flanken spelen om maar een voorbeeld te geven.

Een spits acht ik echt wel noodzakelijk. Als Benzema uitvalt heb je niks, en in een valse 9 geloof ik niet

28 augustus 2014 om 13:06

Inderdaad, met Isco en Jese heb je spelers die op meerdere posities inzetbaar zijn, een spits is wel gewoon noodzaak ja.

Een club als Real kan niet maar 2 reservespelers hebben voor 4 aanvallende posities.

29 augustus 2014 om 15:56

Misschien dat ze daarom achter Falcao aan zitten?

Simpel, Alonso heeft aan Ancelotti gevraagd hoe zijn toekomst eruit ziet bij Real Madrid. Ancelotti heeft hem beantwoord met : Kroos zal je positie overnemen.

Guardiola is dit te weten gekomen en heeft hij contact gezocht met Alonso als vervanger voor Javi Martinez. Ik denk dat Alonso daar een seizoen zal blijven en dan zal stoppen of terug naar Spanje zal gaan (sociedad)

We wouden hem allemaal niet meer in de basis zien bij Real Madrid omdat we een middenveld Kroos-Modric wouden maar nu hij weggaat hebben we allemaal een raar gevoel en willen we hem stiekem niet kwijt.

Tijd toch om nog aankopen te doen vind ik.. Nog een spits en een vervanger van Alonso.

28 augustus 2014 om 12:12

Kroos-Modric kan je zeker niet in elke wedstrijd gebruiken. Alonso verzette bergen van verdedigend werk. Nu toch Khedira?

28 augustus 2014 om 12:19

Ik denk dat Ancelotti weet wat hij doet en Kroos zal omtoveren tot een echte Cvm. Khedira kan daar ook maar zo lever je enorm voetbal in en dan heb ik liever Illaramendi.

Nu nog een spits halen en de elftal is gewoon compleet.

28 augustus 2014 om 12:26

Spits halen is een noodzaak. IK blijf het jammer vinden van Di Maria maar het is nu zo. Verassende transfer van Xabi is het wel. Zeker zo laat op transfermarkt

Geweldige middenvelder, zo intelligent. Geeft altijd alles voor het team. Die gaan ze nog missen bij Real Madrid. Voor Bayern dus een uitstekende aankoop

Zonde, Real Madrid had hem zeker nog een jaar goed kunnen gebruiken, zeker als je de CL weer wilt winnen zal je altijd de sterkste selectie nodig hebben kijk maar tegen Atletico. Mocht Khedira nu ook nog vertrekken heeft Real net zo een zwakke selectie als barca vorig jaar topspelers in het veld en maar 2 of 3 op de bank. Wie blijven er over als alonso en Khedira weggaan? Llorente kroos Modric. Isco en James zijn allebei cam dus misschien gaat ancelotti dan met 2 aanvallende middenvelders spelen. We zien het wel.

Goede aankoop van FC Bayerm, Xabi is echt een beest. Vond hem vorig jaar voor Real Madrid echt prima spepen.

Lahm zal vast wel weer rechtsback blijven spelen dan.

Ze hadden bij Bayern toch nog geen middenvelders... Al is alonso natuurlijk altijd een verbetering!

Gadver. Waarom? Daar waar ze de afgelopen dagen kredits kregen verspelen ze die gewoon. Wat een idiote transfer zeg. Je hebt Rode, Gaudino en Hojbjerg. Laatste twee zijn gigantiasche talenten. Ik ben hier echt pisnijdig om. We hebben zo te zien niet alleen de coach van Barcelona overgenomen maar ook de fratsen van het bestuur. Bah Bah Bah.

28 augustus 2014 om 12:40

Sinds Guardiola daar is loopt het bestuur van Bayern niet zo vlotjes.

Hoeness die een celstraf krijgt, Bayern die Kroos laten gaan en vervolgens Alonso halen.

28 augustus 2014 om 12:45

Ik hoop niet dat je de komst van Pep relateerd aan de celstraf van Hoeness

Bovendien zijn er al 30 artikels over Pep en dat hij Kroos perse wilde behouden maar dat het bestuur financieel het bod niet kon weigeren.

Dat van Alonso reken ik pep ook op af. Ik mag hopen op een topseizoen. Want Bayern heeft alles gehaald wat hij wilde.

28 augustus 2014 om 12:51

Nee natuurlijk niet haha maar die Catalaan brengt duidelijk geen "geluk" mee.

Word Alonso gehaald voor in de basis of puur voor in de breedte?

28 augustus 2014 om 12:56

Hehe ja ik begrijp nu de ondertoon.

Met het aantal geblesseerde middenvelders van dit moment zal hij wel spelen, helaas ten koste van onze grootste talenten Hojbjerg en Gaudino. Als iedereen fit is zal hij denk ik op de bank zitten.

28 augustus 2014 om 13:54

Deze transfer komt ook zomaar uit het niets idd.

Maar als dom zou ik deze transfer nu nog niet bestempelen.. Ik denk dat ze deze aankoop ook ergens uit voorzorg maken. Bayern staat er ook bekend om, om na een WK zwaar af te gaan... Na het WK van 2010 werd men (als ik het goed heb 3e) en 2006 eindigden ze al 4e.

Schweinsteiger had vorige seizoen ook altijd ergens last van, begon al licht geblesseerd aan het WK en komt geblesseerd terug. Thiago die weer net voor zijn comeback terug wordt gegooid. Nu Martinez.. Tegen de tijd dat hun terug zijn zit weer iemand anders in de lappenmand.

En dan heb je jongens die het goed doen.. Maar hoever kom je met een 17 jarige Gaudino en een 19 jarige Hojbjerg? Ze kunnen het wel tegen de meeste clubs in de Bundesliga. Maar straks speel je in de CL tegen zware tegenstanders. Daar kun je dan ook niet zomaar zeggen van ok we proberen het met de jochies en als we af gaan dan is het goed zo. Dan regent het ook weer bakken met kritiek en niemand zal zeggen "oh, wat goed dat ze bij Bayern de, jeugd de kans geven om zich in de CL te bewijzen".

Maar goed, we zullen wel zien.. Natuurlijk is het een opmerkelijke transfer maar, het kan straks net zo goed zijn dat Alonso ook degene is die op de bank zit. Je weet het maar nooit.

28 augustus 2014 om 16:20

Acolinho.

Dat klopt ook wel. Hij kan zeker ala Pirlo een opleving beleven, daar niet van. Maar het salaris van 10 miljoen dat Alonso krijgt is van de zotte, voor iets meer kon je Kroos behouden, daar zit ik meer mee. En zoals je zegt, hij zal op de bank zitten. We betalen dan een bankzitter 10 miljoen, maar Kroos een van de beste middenvelders ter wereld en eigen jeugd en nog eens basisspeler willen we geen 12 miljoen geven. Bizar.

Daarnaast, dat zou je in eerste instantie ook wel zeggen van Gaudino en Hojbjerg. Aan de andere kant. Alaba, Muller en Badstuber werden meteen voor de leeuwen gegooid, ook in de CL en daar zijn grote spelers uit voort gekomen. En gezien het talent van Gaudino en Hojbjerg moet dat ook makkelijk kunnen.

Nee ik heb niks tegen Alonso, we worden er zeker niet zwakker op, maar ik vind dit tegen alle principes in.

28 augustus 2014 om 16:53

@ Gnst

Het salaris moet 8mil (bruto) zijn (als we de laatste geruchten mogen geloven). Dat is wel aanzienlijk minder dan dat wat Kroos wou. En daarnaast gaat het om een contract van 2 jaar en dan kijken ze wel verder maar ik denk niet dat zijn salaris er hoger op wordt als hij weer verlengd met 1 jaar ofzo.

Kroos wou nu al 12mil. en als ze over 4 jaar weer zouden verlengen? Waar zou het dan eindigen?

Het klopt dat andere spelers ook gelijk voor de leeuwen werden gegooid. Maar goed, dat hoef ook niet altijd goed te gaan. Een jonge van 17 heeft tijd en kan ook best wel wat leren van een Alonso en voor Hojbjerg geldt hetzelfde. Met de tijd zullen die jongens wel komen.

Ze zullen zeker ook in de CL hun minuten maken en ik denk niet dat de komst van Alonso hun ontwikkeling zal tegenhouden.

28 augustus 2014 om 18:17

@ acolinho

Dus deze Xabi Alonso is qua salaris meer waard als bijvoorbeeld Müller, Robben, Martinez? (stand: 12.02.2014).

Als ze op deze manier "managen" snap ik het Kroos verhaal nog beter.

28 augustus 2014 om 15:07

Ik denk dat het nog niet de tijd is voor Rode en Gaudino. Xabi zal ook maar een jaartje of 2 mee gaan. Zodra hij zijn carrière stopt dan is het een leeftijd waar ook andere spelers een punt achter hun carrière zetten of in ieder geval niet meer altijd zullen spelen. Perfect om dan de talenten door te laten breken. Voor nu hoeft dat nog niet perse en vind ik Xabi wel een goede aankoop gezien het blessureleed van Thiago en Martinez. Die zijn gewoon erg blessure gevoelig dus waarom niet een ervaren speler halen die ook weet hoe je prijzen moet winnen? Die mentaliteit kan Bayern soms wel gebruiken als ze weer eens half liggen te slapen zoals de laatste weken van vorig seizoen.

Onbegrijpelijk wat Bayern doet, had Kroos gewoon een salaris gegeven wat bij een voetballer als Kroos hoort en je had de komende 5 jaar een van de beste middenvelders te wereld gehad.

Zonde dat Liverpool weer zo zit te slapen. Had hem graag daar terug zien komen. een speler van zijn kaliber kan iedere club wel gebruiken ongeacht hoe oud hij is. Gun het Alonso wel al had ik verwacht dat hij terug zou gaan naar Real Sociedad om daar zijn laatste jaren uit te dienen.

Het is niet bevestigd (misschien pas later door de Duitse "onthullingspers". Maar als het klopt dat Xabi 10 m € gaat verdienen, en, Bayern Kroos deze bedrag een paar weken geleden nog weigerde, Tja, dan...

28 augustus 2014 om 12:57

Dat bedrag van 10 miljoen klopt inderdaad. Te bizar voor woorden. Voor 12 miljoen kon je Kroos houden. Idiote actie.

28 augustus 2014 om 12:58

10m gaat verdienen?? 10m is zijn transferprijs niet zijn salaris?

28 augustus 2014 om 15:38

Beide.

Goeie aankoop.
Xabi Alonso past wel bij Bayern München.

Haha Arsenal had hem goed kunnen gebruiken voor 10 miljoen euro!

Een goede aankoop. Al zal dit de talenten wellicht knellen denk ik dat Xabi in zijn laatste jaartjes bij Bayern toch wel een hoop kan brengen. Bij Bayern zijn Thiago, Martinez en Schweinsteiger enorm blessure gevoelig dus om er zo'n topper bij te hebben kan geen kwaad. Stom van Real dat ze hem laten gaan net zoals Bayern Kroos moest laten gaan. Xabi is toch wat Bayern nodig heeft op het middenveld nu Martinez en Schweinsteiger zo vaak eruit liggen. Alle transfers die nodig waren zijn nu gebeurd.

Benatia nummer 3 en Alonso nummer 5 neem ik aan?

Als Real fan ben ik hier absoluut niet blij mee. Succes Xabi!!

Ik als Madridista vind het ontzettend jammer dat onze "dirigent" weg is. Hij is éen van die spelers die niet zozeer opvalt, maar wel degelijk belangrijk is voor de selectie. Maar Real heeft daar wel al op ingespeeld door het aantrekken van Kroos. Je ziet nu al dat hij die rol probleemloos overneemt, met Illarra als goede back-up. Heel veel mensen onderschatten de kwaliteiten van Illarra, aangezien hij vorig seizoen bijna nooit op sterkste positie stond. Vaak stond hij naast Xabi en twee van dezelfde type spelerd werkte toen niet.

Wat ik niet begrijp, is waarom Bayern München?! Oke bij Bayern zijn er een aantal niet fit, maar wat als iedereen weer inzetbaar is? Ik heb veel kennissen in München en die begrepen het eigenlijk ook niet, ondanks dat zij Xabi een goede voetballer vinden. Maar goed, iedereen zal er wel goed over nagedacht hebben.

In ieder geval wil ik Xabi Alonso bedanken voor alles, hij was en blijft éen van mijn idolen bij Real Madrid en wens hem ontzettend veel succes in München!!! Hala Madrid

Wat een domme verkoop van Real. Om meerdere redenen.

Al die Spaanse WK en EK helden komen sowieso met veel meer overtredingen weg. Dat mis je nu.
Je mist zijn geniale crosspass en zijn spelintelligentie, met name verdedigend want controlerend in balbezit doen Modric en Kroos niet onder, hoewel die wel veel meer neiging naar voren hebben.
Xabi was sowieso een zeer belangrijke pion in het vlijmscherpe countervoetbal van Real.

Khedira is lang niet zo goed. Ik ben benieuwd of ze nog iemand gaan halen als vervanger.

Ik moet eerlijk zeggen, Di maria, Ozil en nu Xabi....dat vindt ik dood zonde. prachtige spelers allen en hun vervangers zijn types die: minder gepresteerd hebben, meer salaris krijgen. Ach ja dood en dood zonde dit!

Mooi zo. Xabi kon het gewenste niveau niet meer aan. Khedira volgend jaar weg doen en dan Pogba kopen. Hopelijk halen ze Pato nog als backup voor benzema.

Real heeft nu te weinig spelers om echt om alle prijzen mee te doen. Xabi en Di Maria waren beide zeer belangrijk in het veroveren van de 10e cup, dus die zullen we absoluut gaan missen. Om de selectie compleet te maken moet er nog een spits bij. Een spits als Negredo of Gomez zou fantastisch zijn, maar met een Hernandez ben ik ook blij. Als het maar geen superster wordt ala Falcao..

29 augustus 2014 om 16:10

Ik vind Falcao geen superster hoor. Heeft mij totaal niet overtuigd bij Monaco.

Raar deze transfer je verkoop kroos om dat je hem geen salaris verhoging wil geven en vervolgens hal je Alonso we zullen hem wel misen we krijgen nu Modric kroos ?
zelf ben ik niet heel erg te spreken over khedira

Nja vond hem toch afgelopen jaren wat trager geworden, wat niet meer past in 't snelle counter spel van real madrid

Ben blij dat die alonso weg is. Is al een paar jaar op z'n retour en zo sloom als een tak. Hij is een motor en heeft een goede pas en techniek, maar zie meer potentie in kroos en khedira, toch wat fysieker en sterker in de duels.

Xabi was 5 jaar lang de moter van Real madrid. Heeft echt fantastische dingen laten zien daar. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat hij weg ging. Ten eerste omdat hij motor van Real was, en een middenveld met Modric en Kroos gewoon veelste aanvallend is. Ten tweede omdat hij eigenlijk de enige defensieve kracht is op het middenveld die het aan kan. Illara komt gewoon te kort en Casemiro tja. Dat hij ervoor heeft gekozen om onder Guardiola te gaan spelen had ik al helemaal niet verwacht.

Ik zou zo spelen en dan Miss nog kijken of gotze nog inplaats van alonso

Neuer
Lahm
Boateng
Benatia
Alaba
Sweinie
Alonso
Robben
Müller
Ribéry
Lewa

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren