Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: ‘Juventus accepteert bod van 120 miljoen euro voor Pogba’

Laatste update:

Het is al weken onrustig rond Paul Pogba en volgens diverse Engelse media heeft Manchester United de hoogste versnelling nu echt ingeschakeld. Volgens the Guardian is een bod van omgerekend liefst 119 miljoen euro geweigerd door Juventus.

/

Manchester United is ter voorbereiding op het nieuwe seizoen naar China, maar vicevoorzitter Ed Woodward bleef in Engeland achter om de onderhandelingen met Juventus in goede banen te leiden. Volgens de kwaliteitskrant sorteert het werk van Woodward dus nog weinig effect.

Het bod van Manchester United is een vast bedrag van circa 104 miljoen euro plus 15 miljoen euro aan bonussen. Juventus eist een vast bedrag van 119 miljoen euro met daarnaast nog 9 miljoen euro aan bonussen, waardoor het totaalbedrag op 128 miljoen euro kan komen. Overigens kreeg Manchester United ook ‘goed’ nieuws, omdat zaakwaarnemer Mino Raiola liet weten dat Pogba zijn zinnen heeft gezet op een transfer naar Old Trafford.

Update 20 juli 20.42 uur - ‘Juventus gaat akkoord met bod van 120 miljoen voor Pogba’
Paul Pogba mag zich bijna speler van Manchester United noemen. L’Équipe meldt dat de clubs een akkoord hebben bereikt over een transfersom van 120 miljoen euro exclusief variabelen en dat Mino Raiola een fee van 24 miljoen ontvangt. Een eerder bod van 101 miljoen werd door Juventus nog afgeslagen, al sprak the Guardian van een voorstel van 104 miljoen exclusief vijftien miljoen aan bonussen.

Denk je dat Paul Pogba vertrekt bij Juventus?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dan lekker laten gaan, elke euro boven de 70 miljoen is al veels te veel en dan vind ik 70 al een behoorlijk bedrag voor deze speler. Voor dit bedrag heb je een Reus en nog een topper, heb je veel meer aan.

20 juli 2016 om 10:11

Pogba is 30/40 mil waard. Meer niet.

20 juli 2016 om 11:57

Pogba is zeker 80 miljoen waard, Pogba is een geweldige voetballer hij is voor elke cent waard. Hij gaat het maken bij united eerste seizoen wordt mou kampioen met Pogba naast Zlatan en mhkiiiii

20 juli 2016 om 20:54

Dit beslis jij niet

21 juli 2016 om 07:49

Geen enkel persoon op de wereld is dit soort bedragen waard als er mensen in de wereld honger hebben.

21 juli 2016 om 10:26

@stelleman: jij hebt neem ik aan dan ook geen dure telefoon, computer, auto of huis, want er leven mensen in armoede. Ga jij ook nooit uit eten, op vakantie of een dagje naar een pretpark, want er leven mensen in armoede. Jij doneert natuurlijk ook een groot deel van je geld aan goede doelen en leeft van een minimumloon. Kom op man verwacht jij dat man utd al hun geld maar weg moet geven aan arme landen (waar al jaren miljarden heen gaat en niks veranderd). Het is een belachelijk bedrag maar deze reacties van mensen als jij zijn net zo irritant.

21 juli 2016 om 10:41

Wat een onzin Lacazette; Alles wat jij aangeeft is in schril contrast met 120 miljoen. Maar ik denk dat hier veel jeugdige lezers zijn en niet bevatten wat een geld dat is...

21 juli 2016 om 17:09

@Sjapie76: het gaat niet om de hoeveelheid geld, maar om het principe. Als je gaat zeuren dat united niet zoveel geld mag uitgeven aan spelers omdat er zoveel armoede is, zou hij ook maar al het geld wat hij extra heeft moeten doneren. Dat is namelijk wat hij eist van man utd. Als hij namelijk een dure auto rijd en lekker elke zomer op vakantie gaat is het erg hypocriet wat hij schrijft.

20 juli 2016 om 10:13

Dit is echt zo'n idioot bedrag. Ik zou als United zijnde tikkend met een vinger tegen m'n voorhoofd de zaal uitlopen. Als je zo'n bedrag weigert ben je toch gewoon idioot?

Pogba is een goede speler hoor, maar ten eerste is het een middenvelder die niet elke wedstrijd beslissend is en ten tweede heeft hij dit EK aangetoond dat er nog wel wat rek op zit. Dat ze voor Ronaldo 100 miljoen betaalden kon ik volledig begrijpen, Bale ook nog wel gezien die 2x speler van het jaar in PL was en over unieke kwaliteiten beschikt maar voor Pogba absoluut niet.

20 juli 2016 om 10:49

Al die bedragen zijn tegenwoordig sowieso al absurd. Als ze alle transferbedragen van de 10 grootste clubs de afgelopen jaren hadden uitgegeven aan de ontwikkeling van de mensheid... Dan hadden we nu al Mars gekolonialiseerd, hadden we een middel tegen k***, hadden we wereldvrede en dan hadden onze Nederlandse cluppies misschien ook een kansje.

Beetje overdreven misschien. Maar die bedragen gaan wel beetje te ver tegenwoordig.

Groeten.

20 juli 2016 om 10:16

Raiola zegt dat pogba wel wil.... Hahaha. 10procent voor raiola denk

20 juli 2016 om 10:19

Uit de merchandise halen ze dat geld wel uit. Bale had zijn 93 miljoen al terug verdiend voor hij op het veld liep

20 juli 2016 om 10:38

De inkomsten uit merchandise zijn vaak erg overdreven, heb ik begrepen. Vaak is het eerder binnen een club dat een nieuwe speler meer shirtjes gaat verkopen, maar over het algemeen stijgt de absolute verkoop helemaal niet veel. Er zijn vast uitzonderingen - Cristiano Ronaldo heeft denk ik een appeal buiten de club waar hij voor speelt - maar of dat met Gareth Bale het geval is vraag ik me af.

20 juli 2016 om 14:36

Nou vaak ook niet. Bij de transfer van Bale schoot de shirtverkoop wel degelijk de hoogte in omdat Real opeens de Britse markt aansprak. Waar ze eerder bijna niets verkochten in Engeland, Schotland, Wales etc sinds Owen. Daarnaast mag je ook niet vergeten dat de meeste topspelers maar voor een deel hun eigen portretrechten bezitten en een deel van de opbrengsten naar de club gaat. Bij spelers als Bale en Neymar en Pogba tikt dat aardig aan. Daarnaast zijn er nog andere bronnen van inkomsten die met deze transfers te maken hebben. Zo verdient Real jaarlijks bijna 50 miljoen aan tours en vriendschappelijke wedstrijden alleen, dat enorme bedrag is enkel mogelijk omdat Real grote namen aantrekt. Ik ken de cijfers van andere clubs niet maar ik neem aan dat United op een heleboel gebieden geld kan verdienen aan de transfer van Pogba. Misschien niet de volledige 120 miljoen maar als ze de helft kunnen terugverdienen hebben ze eigenlijk maar 60 miljoen betaald voor het sportieve aspect. Dat geeft natuurlijk al een heel ander beeld

20 juli 2016 om 10:19

Reus wil alleen niet weg bij Dortmund.

20 juli 2016 om 13:41

Reus gaat echt nieg weg bij Dortmunt, en nu al helemaal niet omdat hij Captain van Dortmunt is geworden

20 juli 2016 om 10:31

En wat het nog lachwekkender maakt is dat als het doorgaat er dus een voetballer in de Europa leaugue rondloopt waar ze dit bedrag voor betaald hebben.

Ze maken het voetbal kapot met deze bedragen ipv dat ze met dat geld derde wereldlanden helpen, echt te idioot voor woorden.

20 juli 2016 om 09:51

Hebben ze daar ook goeie voetballers dan?

20 juli 2016 om 09:56

Zlatan65, hoezo bijdehand? Als jij 130 miljoen euro steekt in een voetbalplan in zo een derde wereldland, dan heb je na 10 jaar minstens 10 Pogba's.

20 juli 2016 om 10:03

Euhm zo makkelijk gaat dat niet hoor...

20 juli 2016 om 10:06

Dan overschat je die landen of onderschat je Pogba. Sowieso beetje moe van dat moralistische gel*l over geld van transfers of voetbalzaken dat aan een goed doel besteed moeten worden.

20 juli 2016 om 10:07

Ik betwijfel ten zeerste dat je 10 Pogba's kweekt met 130 miljoen in 10 jaar tijd. Afgezien daarvan telt in de huidige voetbalwereld alleen de korte termijn, er wordt om direct resultaat gevraagd en dat is iets waarvoor man veel (veelste veel) geld voor over heeft.

20 juli 2016 om 10:19

Ga een keer naar Afrikaans land (het liefst ten zuiden van de Sahara) en ga bij een paar voetbalclubs kijken. Daar loopt meer gedisciplineerd talent rond dan in Nederland dat leeft voor het voetbal. Er loopt daar genoeg talent rond dat nog niet de maximale kansen krijgt om zich te kunnen ontplooien. 10 Pogba's zal je er niet vinden, meer dan 10 andere unieke spelers wel.

20 juli 2016 om 10:25

@bkorkmaz3 Veel grote clubs hebben daar voetbalscholen waar ze veel geld insteken en er komen tot nu toe verdomd weinig pogba's uit.

20 juli 2016 om 10:34

pogba is er een van ..

20 juli 2016 om 09:53

Elk bedrijf moet al zijn miljoenen maar weggeven aan 3e wereldlanden?

20 juli 2016 om 10:23

Een gelijkmatigere en dus eerlijkere verdeling van de winsten onder de eigen werknemers zou al een stap in de goede richting zijn. En ja, een bedrijf als onze nationale olieboer zou de winsten eerlijker moeten verdelen onder de bevolkingen van de landen waar ze hun olie winnen. Dat gebeurt niet omdat ze zelf corrupte beleidsbepalers op bepalende posities financieren. Grote maatschappelijke verantwoordelijkheid bestaat niet zodra het om kapitaal gaat. En ook in de westerse wereld veranderd het begrip leven in overleven. Dus om antwoord te geven op jouw opmerking; Ja, diegenen die verantwoordelijk zijn voor de armoede in de wereld, zouden er voor moeten zorgen dat armoede zou verdwijnen en dat het woord armoede niets meer zou zijn dan een vervaagd en vergeten woord...

20 juli 2016 om 11:54

Wel heel makkelijk om de armoede in de wereld af te schuiven op de multinationals. Het begint met een deugdelijk en integere regering. Als dat fundament staat kun je pas investeren. Niet andersom, dan blijft het geld aan de strijkstok.

20 juli 2016 om 16:53

@Blondknowledge, een verantwoordelijke regering is in onze westerse ogen een regering die op de eerste plaats onze westerse belangen behartigd. Is dat niet het geval dan wordt het bestempeld als een dictatuur en zijn de leiders corrupte dictators in plaats van leiders die staan voor het volk. Ik kan je tientallen voorbeelden geven over de laatste 50 jaar maar zal er maar 1 geven. Nelson Mandela werd gevangengenomen en opgesloten met goedkeuring van de VS omdat hij linkse ideeën had. Men prefereerde liever apartheid dan een linkse regering. Pas tientallen jaren later en door een meer dan terechte wereldwijde afkeuring ten opzichte van de apartheid kwam daar verandering in. Dit zijn feiten die bewijzen dat alles draait om geld, macht en belangen. Zo ook het voetbal, jammergenoeg.

21 juli 2016 om 05:25

Hij heeft geen flauw idee hoe die multinationals opereren en hoe westerse landen handelsverdragen maken met '3e wereldlanden' en ze zo leegzuigen.

20 juli 2016 om 09:53

En wij betalen er vrolijk aan mee, te idioot voor woorden

20 juli 2016 om 10:11

Waarom naar derde wereld landen???
Daar is al miljarden ingegaan komt niets uit, kan je het nog beter in een meer gooien.

On: Deze speler is bij lange na geen 128 miljoen waard.
Begrijp me niet verkeerd een zeer goede speler maar net 50 miljoen betaal je een mooi marktconform bedrag.
Door de Hype rond deze speler is die zo duur geworden niet door elke week uit te blinken. ( Verre van zelfs )

20 juli 2016 om 10:46

Hoeveel betaal jij voor deze transfer dan?

20 juli 2016 om 10:11

moet je hier niet zeggen hoor, krijg je allemaal figuren over je heen die vinden dat dit normaal is omdat er nu eenmaal veel geld in omgaat, maar die kunnen geen stap naar achter zetten en inzien hoe krankzinnig het eigenlijk is dat er mensen doodgaan van de honger en iemand die een balletje kan schoppen tientallen miljoenen binnenharkt per jaar.

20 juli 2016 om 10:22

Het ene heeft gewoon echt helemaal niets met het andere te maken.

20 juli 2016 om 10:46

Er wordt betaald voor voetbal, dat geld gaat dus naar het voetbal. Er wordt niet betaald voor voetbal om het naar ontwikkelingslanden te sturen. Ook weet je niet of mensen meer geld zouden geven aan ontwikkelingslanden als de prijzen in het voetbal omlaag gingen. Het zijn 2 hele andere dingen en kan je niet zo simpel met elkaar gaan vergelijken.

20 juli 2016 om 10:59

Mensen kunnen inzien dat het belachelijke bedragen zijn, maar om dat elke keer weer over te beginnen is gewoon onzin. Apple verdient ook miljoenen, moeten we gewoon dat bedrijf liquideren en dat naar landen sturen waar ze hulp nodig hebben?
De enige die verantwoordelijk moet zijn voor deze landen, zijn de bedrijven die daar ongeloofelijk oneerlijk profiteren van cheap labor en geen infrasturctuur neerzetten.. daar hebben voetbal clubs weinig mee te maken denk ik

21 juli 2016 om 05:29

Wauw, really....

20 juli 2016 om 10:52

@clitz22 zeur toch niet zo.
Dat geld wat ze uitgeven, is jouw en mijn geld.

Als jij wilt dat dat naar derde wereldlanden gaat, dan moet jij elke maand een bedrag storten ipv dat je het uitgeeft aan voetbal.

En de tijd dat jij voetbal kijkt voor de tv (want dat levert ze ook bakken met geld op), moet je besteden om je in te zetten voor ontwikkelingshulp.

Die voetbalclubs kunnen dat geld niet aan derde wereldlanden geven, want dan komt er op den duur niks meer binnen. Ze moeten het investeren in voetbal zodat jij en ik blijven kijken.

Als je t daar niet mee eens bent, ligt de oplossing bij jezelf.

Haha, als Manchester United echt zo diep in de buidel gaat tasten. Dan zijn ze nog dommer dan dat ze waren. 128 miljoen voor een voetballer? Gewoon doen joh! Wat maakt het ook uit.

20 juli 2016 om 10:17

Ach ja, als je van jaarlijks tientallen miljoenen krijgt alleen al aan sponsorinkomsten dan kan je het net zo goed laten rollen toch?
Moeten ze het dan lekker op de bank laten staan?

Die sponsoren betalen jaarlijks gigantische bedragen om in verband met een groot United gebracht te mogen worden. United is op dit moment minder groot dan zou moeten en ze denken dat ze Pogba nodig hebben om weer de club te worden waar de sponsoren voor betalen.

Niet meer dan logisch dat ze het geld dan ook gebruiken. Uiteindelijk zorgen dit soort transfers er voor dat United een club is en blijft waar grote bedrijven riant voor blijven betalen.

Mooi, gewoon doorvragen en anders blijft ie. Laat die PL clubs maar betalen, dan haalt Juve net als destijds met het Zidane geld 3 toppers terug in de plaats en worden ze nog sterker.

20 juli 2016 om 09:57

Iedere club weet dat Juve dan ook geld heeft. Zij moeten dan ook de hoofdprijs betalen

20 juli 2016 om 10:00

Juve heeft nu ook geld, en ze zijn slim genoeg om niet de volle pot of meer te betalen voor een speler, Juventus betaalt altijd naar of onder de waarde van een speler anders doen ze het niet (sinds Marotta-Paratici-Nedved-Agnelli er zitten). Moesten ze nu toch eens gek gaan doen en 90 miljoen voor Higuain betalen, sta ik mooi voor schut

20 juli 2016 om 10:06

Pogba is een hype, goede voetballer, talentvol en dus ongeveer 50 miljoen, als je echt naar zijn kwaliteit kijkt. Dat juventus dit niet accepteert is absurd, maar nog erger is dat United wss terug komt.. waar is mijn mooie Man Utd gebleven, die wel geld uitgaf, maar talenten kansen gaven en nooit een " koopclub" is geweest.

20 juli 2016 om 10:29

Fosu-Mensah, Borthwick-Jackson, Lingard, Rashford, Tuanzebe. Als je niet ziet dat talenten nog steeds de kans krijgen dan heb je jouw ogen toch aardig gesloten denk ik.

Alle clubs zijn koopclubs. United ook, en momenteel wellicht net iets meer wegens de inhaalslag die ze moeten maken.

Wat maakt je nou een koopclub en vroeger niet? Omdat ze nu meer geld hebben en dus meer uitgegeven? Het lijkt me dat je het meet op basis van het aantal spelers dat je aantrekt en daarin is United niets anders dan andere clubs.

20 juli 2016 om 10:31

Pogba is inderdaad een hype en er is niemand met gezond verstand die van mening is dat Pogba 120 mil is. Ik zeg meteen verkopen en met dat geld Verratti en Donnarumma halen.

20 juli 2016 om 23:08

Iedereen is zo lovend over pogba gebaseerd op wat? Op het EK vond ik hem 1 van de minste franse spelers. En op CL Zie ik hem ook niet schitteren. Ik snap het niet. Jullie wel?

20 juli 2016 om 23:08

Iedereen is zo lovend over pogba gebaseerd op wat? Op het EK vond ik hem 1 van de minste franse spelers. En op CL Zie ik hem ook niet schitteren. Ik snap het niet. Jullie wel?

20 juli 2016 om 10:00

Het is denk ik niet zo makkelijk als je zegt. Drie toppers voor 120 miljoen zoiezo al moeilijk deze tijd. Plus iedereen ziet hoe Juve zich nu opstelt en dat ze veel geld hebben dus ze zullen niet zomaar spelers voor weinig laten gaan. En terecht natuurlijk.

20 juli 2016 om 10:04

Pjanic 38 miljoen (zelf maar 30 dacht ik door een bepaalde constructie in zijn contract) Pogba gratis, Tevez 8 miljoen, Vidal 12 miljoen, Pirlo gratis, Barzagli 800.000, Dybala 39 miljoen, Mandzukic 18 miljoen, Evra 2 miljoen, Alex Sandro 20 -25 miljoen en ga zo maar door. Juve heeft al langer bewezen toppers te kunnen halen voor schappelijke tot zelfs lachwekkend lage bedragen. Het gaat er gewoon om om kwaliteit te halen door spelers te halen die clausules hebben die redelijk zijn, goed te onderhandelen, en buitenkansjes zoals Pogba, Tevez, Pirlo etc etc te herkennen. Spelers die vaak al afgeschreven (pogba niet) werden maar waar duidelijk nog veel kruit in zat.

20 juli 2016 om 10:08

Welke namen zie je graag komen van dat geld dan. Een directe vervanger van Pogba neem ik aan, een spits en nog een middenvelder?

20 juli 2016 om 10:42

Hangt er ook vanaf welke spelers er nog vertrekken, Zaza en Pereyra worden fel genoemd bij een verkoop, dus momenteel is allemaal moeilijk in te schatten. Maar sowieso als spits zie ik graag Dzeko, Bacca, of Higuain (niet aan de volle pot) komen ipv Morata. Als extra middenvelder word nu ook Biglia genoemd al lijkt me dat met Marchisio en Khedira onwaarschijnlijk, Juve zou nog bezig zijn met Matic en Andre Gomes maar daar word ik niet warm van, beide niet wat ik wil zien, maar ik zou als Juve zijnde Mandragora als middenvelder bv meteen bij het eerste halen, dat is een enorm Italiaans talent type Verratti/motta. Zelf hoop ik nog dat Verratti komt en Donnarumma met een clausule dat Milan hem nog twee jaar ofzo mag houden tot wanneer Buffon stopt bij Juve. Al twijfel ik aan beide heren hun haalbaarheid.

Buffon
Alves/Licht
Bonucci/Barz
Chiello/Bena
Sandro/Evra
March/Khedir
Pjaca/
Pjanic/Pjaca
Lemi/Stur
Dybala/Zaza
Mand/Dzek
20 juli 2016 om 10:42

Denk je dat Juventus van dat geld Higuain zal halen?
Aan de ene kant natuurlijk een geweldige spits die een top duo kan vormen met Dybala. Aan de andere kant zijn er misschien betere mogelijkheden om het geld van Pogba te besteden, mocht hij vertrekken.

20 juli 2016 om 10:48

Ik denk het wel maar hoop van niet. Inderdaad, droomscenario zou zijn dat Juventus met het geld Verratti haalt indien dat mogeljk is, ik denk het zelf niet maar goed, en vervolgens Dzeko haalt. Ook Pavoletti zie iik graag komen als Zaza verkast, en wie weet kan Juve Milan nog overtuigen om Donnarumma te verkopen waarbij hij eerst nog 2 seizoenen bij Milan blijft, maar ook dat lijkt niet haalbaar. Andere namen die genoemd worden zijn Biglia, Gomes, Matic maar daar word ik niet gelukkig van.

20 juli 2016 om 11:06

Dzeko en Dybala in spits

20 juli 2016 om 12:56

Wat denk je als Juve Gabriel Barbosa haalt van Santos.
En ze hebben in principe Pjanic op de positie van Pogba.
Als je nog een goede middenvelder kun je idd Andre Gomes halen of Lucas Romero

Koekoeekkk!!!

slaat helemaal nergens op. 129miljoen en dan nog min. 12miljoen per jaar, zit je op een kleine 200miljoen, als je ervan uitgaat dat die een 5jarig contract gaat tekenen.
Absurde bedragen!

Die enorme hoeveelheden TV geld uit Engeland zijn vrij belachelijk, dus op zich niet verkeerd dat dat geld een beetje buiten hun grenzen gaat rouleren.

20 juli 2016 om 09:49

Dit ook dus, echter als dit zo doorgaat staat daar ook tegenover dat andere aantrekkelijke liga's hun beste spelers structureel verliezen, want alles wat top is en niet bij Real, Barcelona of Atleti speelt speelt tegen dan immers in de PL. Nu weet Juve met hun beleid daar wel raad mee, maar de meeste clubs hebben niet zo'n goed beleid en zullen op termijn de grote verliezen qua spelersmateriaal niet langer kunnen opvangen.

20 juli 2016 om 09:56

Je vergeet Bayern, speelt ook al jaren mee in de top en is daarnaast ook nog is financieel het best op orde.

20 juli 2016 om 10:05

Klopt Bayern zit daar ook bij.

Je kan zeggen dat Man united gek is om zo'n super groot bod uit te brengen maar ik vind Juve nog gekker om het te weigeren? Pogba is een goeie speler, maar waarschijnlijk de helft waard! Met dat geld kunnen ze higuain en nog evt een vervangende middenvelder zoeken! Ik snap Juventus echt niet...

20 juli 2016 om 09:48

Dat heet onderhandelen. En dit is ook gewoon een beetje blufpoker. En geen één club gaat voor zo'n speler het eerste bod accepteren. Hier valt altijd meer uit te halen. En ik geef ze groot gelijk.

20 juli 2016 om 09:53

Een markt waarin een binnenlandse transfer in de PL, van middenmoot naar subtop, al 30 miljoen kost, kan Juventus zelfs 150 miljoen vragen voor Pogba. Te ziekelijk. Dat Manchester ook nog eens mee gaat. De grap is.... Pogba is amper een onomstreden superster in algemene begrippen.

20 juli 2016 om 10:13

Spel. Proberen er nog wat miljoentjes uit te slepen.

Miljoentje klinkt wat denigrerend maar het is ongeveer het bedrag dat 20 Vz'ers per jaar verdienen. :-)

Ik kan Juventus helemaal begrijpen trouwens. Wat de gek er voor geeft.

Maar toch heb ik moeite dat het transferrecord verbroken gaat worden voor een speler die mij nog niet direct heeft kunnen overtuigen. Er zal veel groeipotentie in zitten maar ik vraag mij af of dat er ook echt daadwerkelijk uit gaan komen.

Maar goed dit is win-win voor Juve. Gaat hij niet weg hebben ze een goede speler die de club een mooie uitstraling geeft. Gaat hij weg kunnen ze verder en kunnen ze 3-4 echt goede spelers halen.

En dan te bedenken dst ze deze speler vroeger al in huis hadden, sjongejonge

20 juli 2016 om 09:54

Degene die destijds besloten heeft om Pogba te laten gaan, zullen ze wel kielhalen daar!

20 juli 2016 om 10:01

Dat was indirect Sir Alex. Denk dat ze die niet zo snel zullen kielhalen.

Afgezien het feit dat het belachelijk veel geld is, lijkt me die 9 (of 15, hoe je het bekijkt) miljoen extra dan ook geen probleem meer toch? Als het verschil nou 30-40 miljoen was geweest dan snap ik dat je er over na moet denken.

Ongelooflijk, Paul Pogba voor dit geld. Het is een geweldige speler, daar niet van, maar het is (nog) echt geen speler die in z'n eentje de club weer even naar de landstitel of europees succes helpt.

120+ miljoen uitgeven voor Pogba en dan nog steeds een lachwekkende defensie hebben. Top staaltje bestuur hoor!

€119.000.000, mijn god wat een bedrag. Misschien wel het dubbele van wat hij echt waard is (misschien iets meer). Maar we moeten zoals gezegd gewoon laten bieden, als ze hem zó graag willen, betalen ze wel. En stel hij wordt verkocht voor €125 mln, dan ben ik er zeker van dat Marotta er iets moois van maakt.

We hebben het steeds over de transfersom van Pogba, maar wil het eigenlijk ook eens over het sportieve aspect hebben. Natuurlijk staat Juventus als club er op dit moment beter voor dan United, dus in principe zou er geen sportieve reden zijn om over te stappen. Uiteraard zijn er wel financiële redenen, maar laten we die nu eens buiten beschouwing laten. Waar zou Pogba moeten gaan spelen bij United? José Mourinho speelt altijd in een 4-2-3-1 en heeft geen plaats meer bij de voorste drie aangezien hij daar beschikt over Martial, Ibrahimovic, Rooney, Mhkitaryan, Rashford, Depay, Lingard, etc. Moet Pogba dan één van de twee controleurs worden? We hebben gezien bij de Franse nationale ploeg dat dat juist geen geschikte rol voor hem is aangezien hij dan beperkt wordt in zijn aanvallende kwaliteiten. Denk dat Juventus op dit moment de juiste club voor hem is, maar als er zulke bedragen genoemd worden lijkt het me verstandig om hem te verkopen. Voor zulke bedragen haal je drie (of misschien wel vier) topspelers. Wordt je alleen maar beter van.

20 juli 2016 om 10:06

Leuk om eens een reactie te zien die niet over geld gaat.

Hij kan op 8 en op 10. Bij frankrijk speelde hij op 6, wat dus niet werkt.

Aangezien Mourinho al heeft aangegeven Rooney niet op 8 te willen, dus waarschijnlijk op 10, verwacht ik dat hij de 8, dus box to box, bij United wordt, als hij daadwerkelijk komt.

20 juli 2016 om 10:17

Leuk, maar dan moet je systeem dat wel toelaten. Heeft United op dit moment de beschikking over een typische 6? Hooguit Morgan Schneiderlin. Michael Carrick heeft zijn contract verlengd, maar is natuurlijk geen typische defensieve middenvelder. Daarnaast denk ik niet dat Mourinho het toelaat om zijn defensieve middenvelder als box-to-box te laten fungeren, dat is te aanvallend. Ben benieuwd, als je zo'n transfersom uitgeeft zou je toch moeten verwachten dat zijn kwaliteiten maximaal benut zullen worden.

20 juli 2016 om 10:30

Ik denk inderdaad dat Schneiderlin de vaste 6 wordt. En volgens mij speelde hij bij chelsea ook zo met Matic en Cesc.

20 juli 2016 om 10:34

Mourinho kan schneiderlin omturnen naar cvm net als bij aziliqueta, mikel (Chelsea). Of als fosu mensah kan daar spelen, alleen is hij nog niet klaar om een grote werk te doen.

20 juli 2016 om 10:37

Oké, dat zou het één en ander verklaren. Ben benieuwd of Pogba daadwerkelijk voor het Europa League-voetbal van United gaat kiezen!

20 juli 2016 om 10:43

Ik denk dat het nog wel eens kan verrassen.

Met Smalling en Bailly heeft United nu 2 Cvms die ontzettend snel zijn. Het zou me niet verbazen als Mourinho daadwerkelijk maar met 1 defensief ingestelde CVM gaat spelen. Pogba staat dan op papier wel naast hem maar zal in de praktijk iets doorschuiven.

Je hebt Rooney er voor staan die ook vaak wat zwerft, veel werk opknapt en de meters terug wel maakt.

Ik zie die 2 wel een mooie wisselwerking kunnen hebben waarbij ze elkaars taken af en toe overnemen en samen met hun fysiek dat middenveld de baas zijn. Er voor dan de kapstok Zlatan en met Martial en Mkhitaryan 2 bewegelijke, behendige en snelle spelers die de boel open kunnen trekken met hun acties en voorzetten.

20 juli 2016 om 10:47

Ach ik neem aan dat hij en de club ervan uitgaan dat het niet jaarlijks EL gaat worden, dus voor iemand van 23 is het geen ramp een jaartje CL over te slaan. Bovendien is dat ook een beetje inherent aan in een zwaar competitieve competitie spelen. Ik denk dat er in Engeland in de komende jaren vaker topclubs net naast gaan grijpen.

Ik denk best dat hij liever CL zou gaan spelen met Real of Barca, maar die zijn gewoon de markt uitgeprijsd door United.

In mijn ogen de meest overschatte voetballer van het moment, snap Juve goed in Engeland zijn ze compleet gestoord qua transfer bedragen. Zou gewoon maximale eruit halen.

Ja we komen zo wat om in het geld, maar 128 miljoen voor een speler die je voor niks hebt laten gaan? Misselijkmakend eigenlijk..

20 juli 2016 om 10:48

Daar kan je over blijven bomen, maar we leven niet in het verleden. Dat is nu eenmaal gebeurt en je kan er nu eenmaal weinig meer aan doen dat de speler op 18-jarige leeftijd meer wilde dan de toenmalige manager kon of wilde leveren.

Als de verantwoordelijken bij United denken dat Pogba de aankoop is die nodig is, nu en voor de komende pakweg 10 jaar, op zowel sportief als commercieel vlak dan is dat zo. Zoals je zegt komen we om in het geld, andere clubs weten dat en dan moet je het ook gewoon laten rollen.

Eindeloos bomen over de hoogte van het bedrag schiet niet op. Is het nu niet voor Pogba, dan betalen we over enkele weken wel voor een andere speler 1,5x het bedrag wat hij zo'n beetje waard zou moeten zijn. Dan is nu eenmaal het huidige lot van een steenrijke club waarvan bekend is dat ze direct kwaliteit nodig hebben.

20 juli 2016 om 11:46

Als Man U. toch besluit te betalen, dan vraag ik mij af of Adidas dan niet een (grote) rol heeft gespeeld; althans qua financiën. Pogba is immers één van de grootste gezichten van die merk op dit moment.

20 juli 2016 om 19:18

Bij Pogba zag je al dat het talent eraf spatte, al in de eerste wedstrijd dat ik hem zag spelen (scholes testamonial). We waren toen op zoek naar de perfecte vervanger van Scholes, en dat was Pogba. Uiteindelijk hoor je verschillende verhalen, waaronder die van jou over hoe het is gelopen met hem, maar om hem dan terug te kopen voor een recordbedrag vind ik gewoon jammer als United supporter.

beter 1miljard vragen waar slaat dit op voor deze overhypte speler dit soort bedragen eisen

Dit geloof je toch niet. The Guardian een kwaliteitskrant? Deze geruchten zijn nergens op gebaseerd. Dit wordt gewoon weer zo een verhaal als Sergio Ramos toen die een nieuw contract wou. Dat is wat Pogba wilt, een nieuw contract.
wacht maar af

20 juli 2016 om 10:34

Er is een verschil Juve kan en wil hem geen 15 miljoen per jaar betalen want die hebben een salaris plafond van 6 miljoen en terecht overigens dat vind ik al heel veel geld , maar dat betaalt MU moeiteloos en als het moet nog meer dus dat hij weggaat is wel zeker er is geen ploeg die hem meer kan betalen dan MU of M City .

20 juli 2016 om 11:19

Geld hoeft niet zijn drijfveer te zijn. Misschien vindt hij 6 miljoen genoeg.

De afgelopen jaren heeft elke United supporter van iedereen moeten aanhoren dat het laten gaan van de inmiddels superster Pogba de grootste fout van United ooit was. Sir Alex dit en Sir Alex dat. Nu gaan ze hem terugkopen, en is Pogba ineens niks bijzonders en zwaar overschat.

20 juli 2016 om 10:49

Daar heb je wel een punt ja. Maar goed, jij weet denk ik net zo goed als ik hoe opportunistisch de voetbalwereld is, laat staan de bezoekers op een open voetbalmedium als Voetbalzone.

20 juli 2016 om 10:59

Ja ik weet het. Maar toch blijft het me soms verbazen .. Het voordeel daarvan is wel dat als hij 2 goeie potjes speelt iedereen weer 180 graden omdraait. Maar voor nu is Sissoko het toverwoord lol

20 juli 2016 om 11:48

Een grotere fout zou zijn hem terughalen voor dit duizelingwekkende bedrag. Pogba is natuurlijk al een hele goede voetballer en zal beter worden; United heeft geld zat dus hoeft het daarom niet te laten en bij United zal hij een enorme aanwinst zijn, maar dan nog zou United Pogba lekker moeten laten voor wat het is en de pijlen ergens anders op moeten richten.

Het is al bekend dat United geld zat heeft en clubs weten dit, maar Pogba voor meer dan honderd miljoen halen, zal United op de lange termijn alleen maar meer tegenwerken. Tenminste dat verwacht ik. Staat natuurlijk buiten kijf dat hij een fantastische aanwinst voor United zal zijn.

20 juli 2016 om 12:10

Het enige dat United op de lange termijn echt kan tegenwerken is niet terugkeren in de top van het engelse en europese voetbal. Geld is zoals je zelf ook aangeeft geen issue. Bovendien wordt United toch al flink uitgewrongen elke keer dat ze een aankoop willen doen.

Het enige dat telt zijn zijn kwaliteiten en zijn imago. United denkt hem goed te kunnen gebruiken de komende jaren, dus proberen ze hem te kopen. Simpel.

United geeft deze zomer 180-190 miljoen uit aan nieuwe spelers en dus een serieuze kwaliteitsinjectie (imo althans). Misschien halen ze nog zo'n 50 miljoen of zo binnen door uitgaande transfers, al weet ik niet wie er weg gaan of blijven. Dus dan blijft er misschien zo'n 140-150 miljoen over. Dit zijn in de premier league geen schokkende bedragen, en zeker niet voor United.

20 juli 2016 om 12:40

Ik kan mij vinden in je gehele verhaal en alle argumenten.

Ik ben echter wel van mening dat United door aan dit bedrag toe te geven juist het uitwringen van de club tot een abnormaal niveau brengt in een zeer korte tijd. Het is al bekend dat clubs meer en meer vragen in het algemeen en United in het bijzonder, maar door van het halen van Pogba af te zien zal United een statement maken dat men daar ook grenzen heeft.

20 juli 2016 om 12:59

Ja, daar heb je gelijk in. Ik denk echter dat dat op het moment niet de prioriteit van United is. Hun prioriteit is weer voor de titel gaan. En het zou me niks verbazen als ze dat met de aankopen van deze zomer nog voor mekaar krijgen ook.

Bovendien heeft het ene niet per se iets met het andere te maken. Ook al betalen ze nu 100 of 120 miljoen voor pogba, kunnen ze bij een andere transfer gewoon alsnog nee zeggen als ze het gevoel hebben dat ze opgelicht worden. Ik geloof niet dat het afwijzen van deze transfer zal betekenen dat andere clubs ineens schappelijke bedragen gaan vragen als United aanklopt.

20 juli 2016 om 13:07

"ja, daar heb je gelijk in. Ik denk echter dat dat op het moment niet de prioriteit van United is. Hun prioriteit is weer voor de titel gaan. En het zou me niks verbazen als ze dat met de aankopen van deze zomer nog voor mekaar krijgen ook."

Inderdaad. Enige waarover we in mening verschillen wat betreft deze transfer en United is de gevolgen voor de lange termijn. We zullen zien. Mocht hij daadwerkelijk komen, heeft United in ieder geval een fantastische speler erbij.

20 juli 2016 om 13:32

Ja, we zullen het zien. Ik denk eigenlijk dat andere clubs er nog eerder last van zullen hebben dan United zelf, aangezien het geld bij United zo'n beetje eindeloos lijkt te zijn.

Als juve dit bedrag niet accepteert moet je maar stoppen met bieden. Pogba is goed maar nog geen absolute top,laat staan wereldtop, en daarmee is her niet waard om het transferrecord te verbreken. Dan kan manu beter een jaartje wachten en hopen dat pogba aamzet op een transfer. Misschien wordt hij dan wel betaalbaar (max 70 miljoen), maar nu kan je voor dat geld beter proberen om naingolan (ook geen wereldtop maar een prima speler t.o.v wat nu bij manU is) en arda voor de bank/basis.

20 juli 2016 om 10:23

In de huidige markt vind ik inderdaad maximaal € 70 miljoen enigszins reëel.

En dan straks geen werkvergunning krijgen i.v.m. de Brexit. Nou dan kan je mij echt opvegen!

Ik snap er helemaal niks van dat Pogba zo belachelijk duur moet zijn. Hij is commercieel erg interessant en absoluut een goede voetballer, maar hij is niet een wereldklasse speler die een ploeg kampioen maakt. Hij is geen Ronaldo of Messi en ook geen Neymar, Suarez of Bale. Niet dat alleen doelpuntenmakers een hoge transfersom waard zijn, zelfs geweldenaren als Busquets, Kroos en Modric (die ik allen hoger inschat) komen niet in de buurt van deze marktwaarde.

De markt was al gestoord en deze transfer gaat er nog een schepje bovenop doen.

United verliest echt al haar charme op deze manier, ze doen maar wat en smijten met geld. Probeer gewoon net als een Bayern gerichte aankopen te doen en de extreem gehypete transferkanonnen te laten voor wat ze zijn, zeker wanneer je deze al eens in je selectie hebt gehad en hebt laten gaan.

Dit is daarnaast toch ook een klap in het gezicht van Ferguson, of niet?

En dan over vijf jaar nogmaals transfervrij vertrekken lol. Maar ff serieus, deze speler is veel beter dan Falliani. Ik denk dat er straks een erg sterk elftal staat met Martial, Zlatan en Pogba. Nu nog een snelle dribbelaar en je beng aanvallend ijzersterk. En verdedigend zat het al goed.

20 juli 2016 om 10:52

Snelle dribbelaar is reeds aangetrokken. Mkhitaryan is overgekomen van Borussia Dortmund.

Zo bijzonder vind ik Pogba niet. Ik zou hard lachen als hij bij Man. United net als de vorige x weer niet uit de verf komt....maar met dit soort "belachelijke" aankopen is de gunfactor bij mij helemaal weg. Hoop dat ze naast alle prijzen grijpen dit jaar, en zich wederom niet kwalificeren voor de CL. Zet is een x een visie neer, en ga daar naar handelen, ipv domweg gaan voor korte termijn succes(jes).

Ik zou dan voor Sissoko gaan. Speelde een geweldige finale.

20 juli 2016 om 10:55

Omdat hij een finale goed heeft gespeeld moet hij naar man u gaan?
Misschien past hij bij jou club. Hij niks laten zien bij Newcastle en je moet niet beoordelen op basis van ek.

Lekker bij Juventus laten. Dit soort bedragen zijn echt ziek.

Hoewel ik dit bedrag ook een beetje teveel van het goede vind, geloof ik toch dat Man U. een gigant binnenhaalt. De meeste mensen die hier roepen dat hij niet bepalend is of dat het een miskoop zou zijn, die baseren dat op zijn prestaties op het EK. Ik vond hem niet eens slecht spelen, maar na een seizoen met zoveel wedstrijden kan ik daar nog begrip voor opbrengen. Degenen die hem hebben gevolgd in de Serie A en de CL begrijpen wel waarom er zo'n hype is rondom Pogba.

Pogba overhyped, speelt alleen goed met goede spelers om zich heen en in belangrijke weds zie je hem niet.

21 juli 2016 om 03:13

En in de CL finale of tegen Bayern dan?

Pogba schijnt in zijn contract een clausule te hebben dat 20% van de transfersom voor hem is . Begrijpelijk dus dat Juve zoveel mogelijk voor hem wil vangen . Van een eventuele 125 miljoen zou Juve dus 'maar' 100 miljoen zelf overhouden . Jammer dat Pogba toch voor het grote geld kiest maar begrijpelijk

Haha ze zijn gek, ik had m gelijk met een strik erom verkocht ben benieuwd hoeveel extra ze nog bij United kunnen losweken voor ze door hebben wat een idioot bedrag ze eigenlijk neer willen leggen.

21 juli 2016 om 03:12

Succes met mane voor 40mil haha. Dan is pogba dit bedrag ook waard!

Volgens La Gazzetta dello Sport vraagt Juventus nu 125 miljoen euro

Waar gaat dit naar toe

L’equipe zegt dat het rond is!

Wat wordt ik moe van United fans die gaan huilen om het bedrag zeg! Eindelijk investeren The Glazers nu in de club i.p.v. dat ze het in hun eigen zak steken en dan is het nog niet goed. 2 euro of 125 miljoen, het maakt niks uit. United heeft het geld en heeft Pogba zeer hard nodig. Geweldige transfer!

Welkom Pogba!!!

20 juli 2016 om 21:05

Proficiat man, geweldige speler waar jullie veel genot van gaan hebben. Ik wens Pogba het allerbeste toe bij United!

20 juli 2016 om 21:45

Bedankt!

2 winnaars bij deze transfer lijkt me. Juve heeft al de perfecte vervanger gehaald met de komst van Pjanic en heeft nu een hele boel centen om zich nog meer te gaan versterken. En United heeft haar gewenste droom middenvelder binnen.

20 juli 2016 om 21:49

Dat lijkt mij ook, Juve krijgt een goed deel van die zoete koek die United elk jaar binnenrijft, heeft in principe al Pjanic als vervanger, (al worden er zelfs nu al meerdere middenvelders met Juve in verband gebracht) en United zit goed de komende 10 jaar met Pogba. Alleen jammer dat Raiola zo'n vette bonus krijgt. Ik ga hem wel missen, maar Juve kan hier sterker van worden.

21 juli 2016 om 02:24

United is echt een lachtertje.

Die worden keihard uitgelachen door de topclubs.

125 miljoen voor Pogba...

Bedrag maakt ook niks uit nee. Behalve dan dat de markt nog verder wordt opgeblazen.

21 juli 2016 om 10:25

De topclubs kijken eerder met jaloezie naar de gigantische sponsordeals die United af heeft weten te sluiten.

Daardoor kan United gewoon zonder blozen zo'n bedrag op tafel gooien indien ze een speler willen. Dat anderen dat bedrag te hoog vinden zal United niet wakker van liggen. Ze kunnen het makkelijk betalen en halen dan dus wat ze willen.

Juve hoeft niet te verkopen en profiteert logischerwijs van het duidelijke feit dat Pogba de top priority van United is. Allemaal vrij logisch in mijn ogen.

Men moet het bedrag ook gewoon niet zien als een realistische schatting van zijn tranferwaarde.

Zie het alsof een rijke stinkerd jouw limited edition auto heeft zien staan en op slag verliefd is geraakt. Jij wil jouw auto eigenlijk niet kwijt. De rijke mijnheer doet een bod, waarna jij vriendelijk weigert. Als de rijke mijnheer zijn bot blijft verhogen, dan kom je op een gegeven moment op een punt dat je niet kan weigeren, omdat je er zelf beter van gaat worden.

Het verkoopbedrag wordt bepaald door de wens van de rijke mijnheer om specifiek jouw limited edition auto te kopen, ongeacht de kosten. Dat wil zeker niet zeggen dat de auto dat bedrag waard is, maar blijkbaar is er geen vergelijkbaar model verkrijgbaar die koper net zo veel kan bekoren.

Hetzelfde geldt voor Pogba. Het is een unieke speler waarvan er in zijn leeftijd blijkbaar niet meer verkrijgbaar zijn. United heeft bepaald dat precies dit unieke exemplaar goed in hun collectie zou passen en dat mag ze wat kosten, aangezien hun portemonnee toch uitpuilt.

21 juli 2016 om 13:23

Ik snap heus wel hoe het werkt.

Blijft veel te veel geld voor zo'n speler.

Hoort niet eens bij de 10 beste middenvelders.

Maar United wil mee gaan met de hype. Prima.

Oooooh wauw, zou ie het waar gaan maken denken jullie?

20 juli 2016 om 22:27

Ja maar niet zo goed als Ronaldo. 120 Miljoen kan je bijna niet waar maken.

Wat een bedrag zeg voor Raiola! Die loopt wel binnen deze zomer. Hopelijk gaat hij snel van zijn pensioen genieten.

20 juli 2016 om 21:12

Dat doet hij haast iedere zomer....hij beweegt veel van zijn spelers ook richting transfers. Kijk maar eens hoe vaak Ibra getransfereerd is. En als Mino daar iedere keer een paar procent van pakt...

Jammer dat die gaat kante en draxler waren leuke vervangers geweest nu ben ik benieuwd wie er gaat komen naar juve. Goed misschien

Ik vind Paul Pogba echt een geweldige speler, maar dit bedrag is echt bizar hoog. Maar desondanks het bedrag, ben ik als Manchester United-fan erg blij met de (waarschijnlijke) terugkeer van Pogba. De laatste tijd lees ik ook veel reacties hier op Voetbalzone, dat Pogba geen goede speler is omdat hij het niet echt goed deed bij Frankrijk op het EK en tuurlijk, ook ik had meer verwacht van Pogba tijdens het EK, maar kom op, sinds het EK voorbij is, zie ik hier reacties voorbijkomen alsof hij er niets van kan en hij al die tijd gehypt is en dan moet ik wel toegeven dat het deels waar is dat hij gehypt is, maar hij is ook gewoon een geweldige speler die nog erg jong is en nog 'n hele lange carrière voor zich heeft.

Ik ben benieuwd wie Juventus met dat geld dan allemaal binnen zal halen. Ik denk dat ze (een groot gedeelte) dat gaan herinvesteren in een spits, waarschijnlijk Gonzalo Higuain. En ik sluit niet uit dat er dan nog een extra middenvelder erbij komt, aangezien Claudio Marchisio er nog wel een tijdje uit ligt met een blessure.

Mits iedereen fit is, verwacht ik dan deze opstelling bij Juventus (zie opstelling).

Buffon
Benatia
Chiellini
Bonucci
Dani Alves
Marchisio
Khedira
Alex Sandro
Pjanic
Dybala
Higuain

Godsamme wat een bedrag.. Daar koop je de eerste elf van PSV of Ajax van op. Die gast is het niet eens waard, ik vind hem bijzonder goed maar beslist geen wedstrijden.

Wel wordt Man Utd bizar sterk met Ibra, Pogba, Mourinho en de talenten die eraan zitten te komen zoals Rashford, Martial, Fosu Mensah. Het is even afwachten, maar ik kan echt niet wachten totdat de Premier League begint.

20 juli 2016 om 21:08

Met de eerste elf van Ajax gooi je dan ook geen hoge ogen in de Premier League.

20 juli 2016 om 21:18

Ik denk dat dit ajax toch voor plek 11 zou spelen. Niet slecht in de PL.

20 juli 2016 om 21:30

Dan leg ik dat bedrag liever neer voor Pogba om voor het kampioenschap mee te strijden.

Te belachelijk voor woorden. Fans van Manchester United hoeven niet meer te zeuren op City dat het een koopclub is.

20 juli 2016 om 21:47

Als je als United fan nog ontkent dat United een koopclub is dan ben je niet serieus te nemen. Alle topclubs zijn namelijk koopclubs, anders kan je gewoon niet meer mee.

20 juli 2016 om 22:13

Dan ben ik ook geen United fan maar gewoon fan van Van Nistelrooy....

United is na deze koop de grootste koopclub van de wereld naar mijn menig.

21 juli 2016 om 10:32

De term koopclub is sowieso de meest achterlijke term zoals het nu ten pas en onpas gebruikt wordt.

Zoals je al zegt koopt iedere club spelers, en topclubs bovenal omdat het in het huidige voetbal onmogelijk is om met zelf opgeleide spelers aan de top te blijven.

Men is momenteel bijvoorbeeld relatief dol op Bayern, terwijl Bayern de afgelopen jaren ook heel wat spelers aan heeft getrokken. Qua mutaties deden ze niet of nauwelijks onder voor United, terwijl United een renovatie aan het ondergaan was. Nu kopen ze bijvoorbeeld ook Sanchez, waarvan de som tot 80 miljoen op kan lopen. Clubs zijn wat dat betreft grotendeels allemaal hetzelfde. Het verschil zit hem vooral in de hoeveelheid geld ze te besteden hebben.

De kritiek en term koopclub werden voor Chelsea en City gebruikt omdat ze dat geld in het handje gestopt kregen van een suikeroom. Daarnaast werd het ook niet echt met gejuich ontvangen dat City op een gegeven moment gewoon weer een topspits kocht terwijl ze er al 2-3 in de gelederen hadden en slechts met 1 spits speelden.

Te idioot voor woorden dit soort bedragen voor een voetballer om nog maar te zwijgen over de "fee "van 24 miljoen voor Raiola. Hier gaat echt het betaalde voetbal aan kapot. Straks nog maar 1 competitie en die stopt dan ook. Gestoord in 1 woord en dan zijn er ook nog mensen die dit gaan verdedigen. Voor mij onbegrijpelijk.

Veel geld, misschien wel te veel, maar ik kan er niet zo meezitten. Pogba is nog jong en zou zomaar uit kunnen groeien tot de beste middenvelder ter wereld. Waar ik wel een probleem mee heb is dat Raiola 24 miljoen zou krijgen, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Waarom zou je zo'n bedrag betalen aan een zaakwaarnemer? Het is toch de zaakwaarnemer van Pogba? Laat die hem dan betalen. Dit was nooit gebeurt toen Sir Alex het nog voor het zeggen had.

Lekker bezig die Raiola. Een commissie bedingen van 20% van de transferprijs. Belachelijk dat hier geen paal en perk aan wordt gesteld. Een zaakwaarnemer zijn / haar taak is de belangen van de cliënt zo goed mogelijk te behartigen. Met zulke commissies zal objectiviteit bij de zaakwaarnemer ver te zoeken zijn. Dit kan zowel sportief als financieel nadelig zijn voor de speler.

Echt een bizar bedrag. Om en nabij 120 miljoen.... Maargoed, aangezien het toch een lange termijn investering is en United het geld toch wel terugverdiend door verkopen van andere spelers of hun omzet, etc., is het wel een hele goede speler om erbij te hebben. Kan in de Premier League gaan heersen op het middenveld en United heeft de komende jaren een sterke kern.

En die Raiola heeft het helemaal lekker voor elkaar bij United, haha. Eerst Mhikitaryan, Zlatan en nu ook nog Pogba (plus die immense 24 miljoen). Die heeft Jorge Mendes lekker aan de kant geschoven lijkt het.

Die raiola krijgt echt alles voor mekaar en heeft alleen maar supertalenten onder hem. Ik vind dit bedrag echt schandalig maar goed. Ik heb ook nooit gedacht dat man united er vandoor zou gaan met pogba, dacht echt real Madrid. United laat iemand transfervrij de deur uitgaan en nu dokken ze gewoon 120 Miljoen ongelofelijk.

20 juli 2016 om 23:43

Haha wat dat betreft toch goed gehandeld

21 juli 2016 om 00:07

Juventus vind ik echt een prachtige club, veel clubs moeten daar een voorbeeld van nemen. Ze handelen heel erg goed zelfs en er zullen nog meer van zulke transfers volgen komende jaren, kijk maar straks naar dybala.

joh laat ze toch met geld smijten heeft er iemand plezier van anders staat toch alleen maar op de bank .juventus en fiscus lachen het hardst

Juventus-directeur Marotta zegt tegen Sportitalia dat er geen contact is met Manchester United. Real Madrid is nog altijd in de race, melden diverse Italiaanse media.

Zwaar overrated voetballer die is niet eens 50 mil waard ze kunnen van dat geld 3 topaankopen doen

Hij zou bij real echt goed passen en hij heeft ze maat benzema

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren