Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Teleurstellend Ajax heeft aan bevlieging van Steven Bergwijn genoeg

Laatste update:

Ajax is ook na drie speelronden nog altijd foutloos in de Eredivisie. De ploeg van trainer Alfred Schreuder overtuigde op bezoek bij Sparta Rotterdam allerminst, maar had aan een bevlieging van Steven Bergwijn voldoende om met de volle buit huiswaarts te keren: 0-1. Het was voor de buitenspeler zijn vierde treffer van het seizoen, nadat hij vorige week een hattrick noteerde tegen FC Groningen. De Amsterdammers gaan door de zege alleen aan kop met een doelsaldo van plus zeven. Achtervolgers PSV, AZ, Excelsior en FC Twente, die eveneens nog foutloos zijn, speelden wel een wedstrijd minder.

Bij Ajax ging het in aanloop naar het duel met Sparta enkel en alleen over Antony. De buitenspeler probeert een transfer naar Manchester United te forceren en schitterde vrijdag en zaterdag in afwezigheid door niet op te training te verschijnen. De Braziliaan is van mening dat Ajax moet luisteren naar het aanbod van de Engelse grootmacht. Een bod van tachtig miljoen euro werd al afgewezen. Antony werd vanwege de perikelen buiten de selectie gelaten tegen Sparta en zag zijn plek worden ingenomen door Steven Berghuis. Ook voor Calvin Bassey was er een basisplaats. Hij stond centraal met Jurriën Timber, Owen Wijndal belandde daarvoor op de reservebank.

In een wedstrijd die van beide kanten zeer pover was, nam Ajax het eerste gevaar voor zijn rekening. Na zeven minuten kwam een ingestudeerde hoekschop voor de voeten van Bergwijn. De aanvaller haalde ineens uit, maar mikte over. Aan de andere kant leidde een miscommunicatie tussen Remko Pasveer en Daley Blind voor een hachelijke situatie voor het Amsterdamse doel. Shurandy Sambo profiteerde, maar zag Bassey net op tijd ingrijpen. Sparta en Ajax wisten in de eerste helft beiden geen vuist te maken, waardoor het duel zich voornamelijk rond de middellijn afspeelde. De keren dat Ajax er gevaarlijk uitkwam, was het ongelukkig in de afronding.

Zo schoot Devyne Rensch na een klein half uur op de paal en mikte Dusan Tadic een vrije trap over de muur én over het doel. Bergwijn had het vizier wel op scherp staan. De buitenspeler dribbelde vanaf de linkerkant naar binnen, slalomde tussen een aantal Spartanen door en schoot raak met een droge schuiver: 0-1. De enige keer dat Sparta zelf tot een voetballende kans kwam, mikte Tobias Lauritsen een kopbal rakelings over. Ook in het tweede bedrijf was het uitermate pover wat beide elftallen op de mat legden. Een schot van Brian Brobbey op de lat zorgde nog wel voor enige opwinding, maar daarna nam de amusementswaarde steeds verder af.

Schreuder bracht daarop Davy Klaassen binnen de lijnen voor Berghuis, maar zag de thuisploeg niet veel later een dubbele kans noteren. Schoten van Younes Namli en Jason Lokilo dwongen Pasveer tot een uiterste krachtsinspanning. Sparta rook dat er iets te halen viel, bracht Mario Engels binnen de lijnen voor Lokilo, maar zag Ajax in de slotfase de beste kansen noteren om het duel in het slot te gooien. De ingevallen Mohammed Kudus volleerde rakelings naast op aangeven van Kenneth Taylor en ook Klaassen had het vizier niet op scherp.

Nr.TeamMWGV+/-Pnt
1PSV3127318684
2Feyenoord3123625675
3FC Twente3119662863
4AZ3117772758
5Ajax3113108749
6NEC31121181247
7FC Utrecht3112109246
8Sparta Rotterdam3112712343
9Go Ahead Eagles3111911342
10sc Heerenveen3110615-1436
11PEC Zwolle319814-1635
12Fortuna Sittard319814-1935
13Almere City FC3171212-2033
14Heracles Almelo319517-2432
15Excelsior3151115-2026
16RKC Waalwijk316718-2125
17FC Volendam314720-4519
18Vitesse315521-452

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lekker hoor, tijdrekken tegen Sparta
Het is dat Sparta echt niet beter kan, maar dit lijken me niet de potjes waar je als Ajax supporter vrolijk van gaat zijn.

21 augustus 2022 om 16:32

Tijdrekken? Sparta aan de bal was zelf aan het tijdrekken, amper gevaarlijk geweest. Je kan het ook overdrijven.

21 augustus 2022 om 16:34

Myvision. Het is nou eenmaal een lang seizoen. Soms heb je wedstrijden ertussen zitten waarin het gewoon minder gaat. Het is dan ook niet erg om toe te geven dat Ajax tijd gingen rekken

21 augustus 2022 om 16:36

Dit is al de tweede wanvertoning (eerste helft Fortuna-uit ook). Wat een verrekkeling die Schreuder met z’n veteranenshit. Berghuis was gedoemd te mislukken, Tadic was een gigantische flop vandaag maar bleef er weer in. Snap ook niet dat je je eigen graf zo zou willen graven. Kudus was weer werelds, als die weggaat lever ik mijn seizoenskaart in. Hoe kun je een onkundige passant zo’n functie geven. Verbijsterend.

21 augustus 2022 om 16:36

@myvision
Ajax was gewoon ordinair aan het tijdrekken. Je hoeft niet alles goed te praten.

21 augustus 2022 om 16:37

Ik vind het wel prima. Ajacied of niet. Inpakken, punten meenemen en de bus in. Dat we dan moeten tijdrekken om de punten binnen te halen, so be it. Ik heb liever de punten dan voetballen en tegen een sepert aanlopen. Snap niet zo goed dat dat een vies woord in Nederland is.

21 augustus 2022 om 16:40

@mario
Tijdrekken, Schwalbes, mekkeren en blessures simuleren is alleen ergerlijk als Getafe het doet.

21 augustus 2022 om 16:40

Als je honderd miljoen uitgeeft aan transfers dan mag je toch hopen dat je tegen een sparta wel iets wat meer spel kan maken dan bij de cornervlag wachten in de hoek. Dat gezegd hebbende, deze wedstrijden horen er ook bij en die moet je over de streep trekken. Dat hebben ze goed gedaan.

21 augustus 2022 om 16:42

@NJfromVOL, Je kan ook overdrijven zeg.

21 augustus 2022 om 16:43

Gaat het goed met je? Echt elke club doet dit. En ja, als supporter zie je liever een goed draaiend elftal die de pannen van het dak speelt. Alleen kun je zulke wedstrijden niet 34x op de mat leggen.

21 augustus 2022 om 16:43

Waar overdrijf ik, vriend?

21 augustus 2022 om 16:45

Tadic is wel echt toe aan vervanging. Antony maar niet verkopen.

21 augustus 2022 om 16:46

Tijdrekken mekkeren schwalbes en winnen. Veel werk aan de winkel, transferwindow moet dicht en dan moet er vastigheid komen. Intussen punten blijven pakken is het belangrijkst.

21 augustus 2022 om 16:47

@NJfromVOL, Laat maar excuus. Dacht dat je schreef dat Ajax vandaag aan tijdrekken, schwalbes, mekkeren en blessures simuleren deed. Las het verkeerd.

21 augustus 2022 om 16:50

Je overdrijft overal. Tijdrekken in blessuretijd. Nog nooit vertoond. Je verwacht zeker kamervragen. En niets zeggen over hoe lang elke uittrap van Sparta duurde in de eerste helft.

21 augustus 2022 om 16:51

Dat deed Ajax toch ook wel? Bal op de paal, bal op de lat. Shirtje trekken in de zestien niet bestraft wegens onterecht buitenspel. Als Ajax er meer gescoord had dan eentje was het echt niet raar geweest.

Soms heb je van die dagen en dan is het goed dat je drie punten over de streep rekt.

21 augustus 2022 om 16:51

NJ

Goh, wat laat jij je kennen zeg. Destijds werd er ook gezegd dat dit juist erg slim was en van een winnaarsmentaliteit getuigd. Het werkt van 2 kanten.

Zelf ben ik voorstander van zuivere speeltijd.

21 augustus 2022 om 16:58

MD, ik erger me alleen aan het goedpraten

21 augustus 2022 om 17:23

Erg kinderachtig NJFromVOL. Je ziet blijkbaar niet het verschil tussen Getafe, en 10 minuten tijdrekken in de laatste fase van de wedstrijd?

Als je dat hetzelfde vind, dan snap je er weinig van... Maar dat zal ik waarschijnlijk ook wel goedpraten.

21 augustus 2022 om 17:44

Tadic is niet aan vervanging toe. Alleen de trainer moet hem gewoon zijn plek laten spelen waar hij het goed doet en niet op tien zetten. Simpel op te lossen door Tadic op links te zetten en Bergwijn op rechts. Deze trainer krijgt het hopelijk door en Taylor moet hij gewoon eruit halen die komt alles te kort voor Ajax.

21 augustus 2022 om 17:46

@NJ, kom nou. Dit komt niet eens in de buurt van Getafe. Kijk die pot nog eens terug.

21 augustus 2022 om 17:51

En als ze blijven voetballen en de deksel op de neus krijgen zijn ze dom omdat ze het niet slim uitspelen.

21 augustus 2022 om 18:02

Dat je of steeds over Getafe begint, typeert de gemiddelde bewoner van omgeving Rotterdam. Mocht Feyenoord nog met veel geluk scoren tegen RKC, die toch echt wel minder zijn dan Sparta, gaan we zien hoe er tijd gerekt moet worden

21 augustus 2022 om 18:28

Gaan we het nog hebben over de wissels van Schreuder? Waarom Tadic bleef staan is mij een raadsel. Zijn slechtste wedstrijd die ik hem heb zien spelen.

21 augustus 2022 om 18:34

Och daar krijgen we het stokpaardje uit Rotterdam weer. Ja dit leek idd op de wedstrijd van Getafe.

Ajax was bar slecht vandaag. Je schiet 2 x op paal/lat en je hebt geen makkelijke wedstrijd meer. Dit gaan we helaas vaker zien zoals elk seizoen maar we hebben gelukkig de 3 pnt. En dan te bedenken dat Sparta ook erg slecht was.

Bergwijn laat gelukkig zien wat een toegevoegde waarde hij is. Rensch was goed maar ook niet lastig tegen dit Sparta. Maar dit moet snel weer naar niveau van volgende week.

21 augustus 2022 om 19:47

Tadic niet aan vervanging toe? Die man speelt al tijden slecht, heeft een hele goeie mentaliteit maar ze voeten doen noet meer de dingen die hij eerder deed.. Blind en Tadic mogen beide omgeruild worden van mij.. en dan zeggen dat Taylor eruit moet omdat die alles te kort komt 🤣😅 je bent egt totaal niet serieus te nemen..

22 augustus 2022 om 00:06

Blind en Tadic waren echt slecht idd. Als blind voetballen ook nog is fouten gaat maken, wat h
Voegt hij dan nog toe?

22 augustus 2022 om 00:36

Hij was voetballend echt gewoon weer prima. Betrokken bij bijna alle aanvallen. Gaf de bal op Brobbey. Tadic was wel slecht. Kon geen ver I ding zijn tussen middenveld en aanval. 2e helft verwacht je dat hij alles gaat corrigeren maar echt 0 vandaag. Maar dat mag hij ook eens.

21 augustus 2022 om 16:32

Zolang ze binnengehaald worden met drie punten zie ik geen probleem. Mindere potjes zitten er wel eens tussen, die moet je juist winnen

21 augustus 2022 om 16:32

Lijkt me ook niet, toch zie je dit van te voren aankomen. Zonder Antony mis je gewoon dat stukje snelheid en dat dynamische voorin wat je nodig hebt tegen een tegenstander als Sparta. Kudus heel sterk in de kleine ruimtes, snap nog steeds niet waarom hij zo weinig minuten maakt. Viel sterk in

21 augustus 2022 om 16:33

Ach, dat begon pas na de 87ste minuut, dat viel me eigenlijk nog mee. De tijdrek fase was namelijk niet eens de slechtste fase van de wedstrijd van Ajax kant 😳

21 augustus 2022 om 16:33

Nope, en weer voorspelbare wissels met Berghuis en Brobbey. Berghuis terecht gewisseld. Maar Tadic mag weer 90 minuten lang als een krant voetballen en blijven staan.

21 augustus 2022 om 16:34

Brobbey kan nog geen 90 minuten toch?

21 augustus 2022 om 16:35

Als je telkens gewisseld wordt zullen we het nooit weten 😂

21 augustus 2022 om 16:37

Dat ben ik met je eens! Elke week 5 minuten langer zou werken zou je toch zeggen.

21 augustus 2022 om 17:29

Heb niet kunnen kijken vandaag hoe deed Bassie t vandaag?

21 augustus 2022 om 17:40

Redelijk, moet aan de bal en positioneel nog wel flink wat stappen zetten. Fysiek is het wel een beest, en met zijn snelheid zit het ook wel goed.

21 augustus 2022 om 17:40

Verdedigend sterk, opbouwend vind ik het matig.

21 augustus 2022 om 17:44

Thanks sportweek en suavamente. Opbouwend minder of meer dan bv Alvarez?

21 augustus 2022 om 17:44

Ik vind Bassey samen met Bergwijn de enigen die een voldoende haalden. Blind en Tadic met stip op de slechtste prestatie, ongelooflijk dat zij niet na een uur werden gewisseld.

21 augustus 2022 om 17:47

Vergelijkbaar met alvarez toen hij bij ajax begon.

21 augustus 2022 om 18:08

Ahh thanks ga vanavond nog es de samenvatting bekijken

21 augustus 2022 om 17:55

Sparta was zelfs na de 80ste minuut zelf nog aan het tijdrekken. Moet je als Ajax dan haast maken, houdt toch op zeg.

Sparta was vandaag echt een ambitieloze rotclub die het zelfs de laatste 10 minuten vertikte proberen een punt te stelen, en tevreden wad met de 1-0 nederlaag. Tja, als Ajax supporter werd ik inderdaad niet vrolijk van dat soort antivoetbal van de kant van Sparta.

21 augustus 2022 om 19:12

Wat verwachten jullie precies van de kleine clubs met nog niet vijf procent van jullie begroting? Proberen te voetballen? Vraag even aan Cambuur hoe dat afloopt. Jullie zijn twaalf klassen beter dan wij. Tuurlijk moet je in die laatste tien minuten wat proberen, maar volgens mij konden ze gewoon niet meer.

Wat de kleine clubs proberen is terugzakken, zuigen, treiteren en hopen op een counter en hopen dat Ajax of PSV eens pech heeft.

Dat supporters van de grote clubs dat veroordelen laat wel zien hoe weinig zicht ze hebben op het kwaliteitsverschil. Als wij proberen te voetballen tegen Ajax, zijn we brandhout. In het geval van Groningen, die niet eens probeerden te voetballen, waren het er al zes. Had ons liever agressiever gezien vorige week.

21 augustus 2022 om 19:52

Ik snap je punt hoor, maar wat doet dit alles de eredivisie ten goede? Je ziet steeds meer alles en iedereen zich ingraven tegen Ajax terwijl je ook nog een beetje kan proberen te voetballen.. tuurlijk Cambuur heeft ervaren wat er gebeurd! Maar de eredivisie word er wel steeds saaier van als supporter van Ajax, want sommige clubs zie je zich helemal ingraven tegen Ajax maar vervolgens tegen die uit Eindhoven wel meer voetballen.. ik denk dat als Sparta vandaag wat meer had aangevallen ze 1-1 100% hadden kunnen maken gezien de treurige prestatie van Schreuder..

21 augustus 2022 om 20:26

Ja, maar de kleine clubs zijn er niet om te supporters van Ajax te plezieren. En volgens mij is het tegen PSV niet anders. De kleine clubs zoeken naar de grootste kans -die altijd klein is - om Ajax of PSV te weerstaan.

Het is toch aan in dit geval Ajax omdat kapot te spelen. Wat Ajax nu één keer treffend lukte bij die aanval die eindigde met bal op de lat van Brobey.

Ik vind het beetje sneu als supporters van de allerbeste club van Nederland gaan zeuren over antivoetbal. Ajax zou goed genoeg moeten zijn om dat kapot te spelen.

22 augustus 2022 om 00:06

Je zou als kleinere club toch kunnen proberen bij een achterstand het laatste half uur, laat staan de laatste 10 minute - nog proberen een beetje te voetballen. Met een 1-0 achterstand tot het laatste fluitsignaal blijven tegenhouden en tijdrekken vind ik wel heel armoedig, omdat je dat al als een resultaat ziet.

Ze hoeven echt geen open huis te spelen. Maar minimaal zou ik ze bij een 1-0 achterstand toch wel graag nog voor een punt zien gaan...

3 punten in de pocket= inpakken en wegwezen!

Verder was het een verschrikkelijke wedstrijd. Vooral tweede helft.
Zeer matig: Blind, Tadic, Berghuis en Manschot

Positief: Bassey, Bergwijn en Pasveer. Kudus ook prima ingevallen.

21 augustus 2022 om 16:32

Ik vond Blind niet zo slecht, wat deed hij niet goed? Gaf toch weer de passjes, aanvallend zeer prima?

21 augustus 2022 om 16:35

Er wordt gezegd dat blind aanvallend veel toevoegt, ik merk het niet meer. 1 mooie lange bal van rechts naar links en z'n pass op brobbey. Klaar. Passing over de grond zeer slecht. Traag. Geen dribbel. Verdedigend doet hij niks. Ongelofelijk dat hij gegarandeerd volgende week opnieuw start.

21 augustus 2022 om 16:37

Sow myvision, heb jij de wedstrijd wel gezien, blind en tadic verruit de slechtste vandaag. Schreuder onvoldoende, wanneer die twee slecht spelen moeten ze gewoon worden gewisseld.

21 augustus 2022 om 16:39

Schonk wel die niet te missen kans aan Brobbey dat was goed gezien.

21 augustus 2022 om 16:41

@myvision

Als Blind meedoet dan verwacht ik van hem dat hij de opbouw en passing goed verzorgt. En natuurlijk als ervaren speler de organisatie goed neerzet. Dat was vandaag niet te zien helaas. Ik heb betere wedstrijden van hem gezien.

Schreuder moet laten zien dat hij de baas is en spelers zoals Tadic, Blind wisselen wanneer zij niet goed spelen.

21 augustus 2022 om 16:43

@Marc433, Helemaal eens met je reacties. Leuk je hier weer te zien, je schrijft louter dingen waar ik het mee eens ben.

21 augustus 2022 om 16:47

@ Messibazoer

Bedankt voor je positieve feedback. Dat vind ik ook van jou

Ik was lekker lang op vakantie. Nu weer terug

21 augustus 2022 om 16:56

Ik weet dat je groot Blindfan bent Myvision, maar kom op, hij is zo traag en zonder bal zo extreem nutteloos.

21 augustus 2022 om 17:02

Goed onderbouwd Marc. Het was overall gewoon matig maar ik vond Blind niet minder dan de rest. Die man moet zich altijd 2x meer bewijzen op de één of andere manier dan de rest. Tempo lag gewoon te laag, weinig creativiteit. Zou daarom een Unuvar eens uitproberen. De wissel van Kudus pakte ook meer dan prima uit.

21 augustus 2022 om 17:07

@frees je vraagt nu kritisch te kijken aan een Ajax fan die bekend staat het moeilijk te vinden om objectief te zijn. Lol. Ja Blind en Tadic waren zeer matig en vooral Tadic wordt het tijd dat hij uit het basiself verdwijnt, maarja, is de captain, moeilijk. De rest was prima tot goed. Alleen nog blind en Tadic eruit halen en hebben ze een sterk elftal staan. Behalve Rensch in mijn ogen. Maar daar is geen betere optie voor

21 augustus 2022 om 17:17

@myvision

Klopt inderdaad, wedstrijd was niet goed. Wat dat betreft is het zeker collectief falen inclusief Schreuder. Het moet echt beter.

Vwb Blind; ik ben een liefhebber hoor en zie hem echt als een held. En wanneer Daley goed speelt, zeg ik het ook. Maar wij zijn supporters van Ajax en moeten ook kritisch zijn.

Verder met je eens. Tadic op 10 werkt niet. Berghuis als rechtsbuiten ook niet. Wordt tijd dat Kudus meer tijd gaat krijgen. En inderdaad wellicht Unuvar uitproberen.

21 augustus 2022 om 17:46

@myvision: Blind heeft echt heel veel ballen ingeleverd. Dat hij defensief minder is, is helemaal prima. Maar als hij dan aanvallend enorme steken laat vallen, dan houd je niets over. Tadic en Blind zijn voor mij de slechtsten met afstand deze wedstrijd.

21 augustus 2022 om 16:32

Rensch speelde daarnaast ook eindelijk weer een goede wedstrijd. Mag ook gezegd worden

21 augustus 2022 om 16:44

Eens met jou Appel1004. Rensch speelde ook goed zowel verdedigend als aanvallend.
Hij begint langzamerhand richting zijn niveau van vorig jaar te groeien. Ben ik blij om.

21 augustus 2022 om 16:50

Zeker blij mee. Wel jammer dat dat gelijk de kansen van Sanchez verkleint. Ben vrij benieuwd naar hem namelijk

21 augustus 2022 om 18:59

Rensch speelde Fortuna en Groningen ook gewoon prima.

21 augustus 2022 om 21:09

Ja prima inderdaad, niet goed.
Doel ook vooral op de situatie van vorig seizoen

21 augustus 2022 om 16:33

Bassey MOTM. Deed niks verkeerd, verdediging stond stukken beter zo.

kanttekening: we werden niet echt getest door Sparta, maar dat terzijde.

21 augustus 2022 om 18:02

Ik zat in het stadion (was op uitnodiging) en heb Bassey nu 90 minuten live aan het werk gezien. Wat een tank is die man zeg, echt een imponerend overkomen. Spartanen werden een beetje radeloos na duels met hem.

21 augustus 2022 om 16:33

Opnieuw een hele zware uitwedstrijd tegen een laagvlieger voor de galacticos van Ajax. Ze overtuigen mij voor geen meter. PSV kan zo maar eens kampioen worden. Groeten Klaas.

21 augustus 2022 om 16:35

Bedankt Klaas... goed punt..
Zowel Ajax als PSV spelen in een seizoen weleens mindere wedstrijden, zolang je de 3 punten maar pakt.
Beetje denigrerend vind je niet galacticos? Gewoon Ajacieden is prima

21 augustus 2022 om 16:37

Overtuigd PSV je wel?

21 augustus 2022 om 16:43

Winnen is winnen. En als je genoeg wint word je kampioen.
En geen enkele club heeft de afgelopen
jaren zoveel gewonnen als Ajax.
Groeten Jetro.

21 augustus 2022 om 16:51

Niet zeiken. Met die bedragen die we uitgeven is de vergelijking met de galacticos gewoon logisch, met spelers als Bergwijn Bassey Brobbey ben je voor eredivisiebegrippen met geld aan het smijten, terwijl er op dit moment weinig goed voetbal tegenover heeft gestaan. Klaas heeft gelijk en Ajax was absoluut niet overtuigend. Lange tenen zeg bij mijn medeajacieden. Jullie vonden het vandaag wel goed? Dan is de lat wel erg laag gelegd.

21 augustus 2022 om 16:52

Ik zie het juist omgekeerd. als je op die dagen dat het allemaal wat moeizamer loopt toch de drie punten binnenhaalt, juist dan wordt je kampioen.

PSV strijd elk jaar om de de titel dus ja, die kunnen kampioen worden. is elk seizoen zo. maar vooralsnog staat Ajax op de eerste plaats.

21 augustus 2022 om 18:11

Dat klopt Speedy, maar dan is het toch niet 'overtuigend'. Met dit materiaal moet het helemaal niet moeizaam zijn. Sparta deed het vandaag erg goed, maar aan de bal waren Tadic Blind Berghuis Brobbey en co enorm matig. Met zulk voetbal ga je vroeg of laat punten verspelen. We zijn geen PSV dat die kwaliteit een tijd heeft gehad. We zijn ook geen PSV fans. We hebben ook teveel geld uitgegeven om dit soort voetbal te spelen. Het moet gewoon beter, behalve bij Bergwijn voorin, die was aan het knallen.

21 augustus 2022 om 16:34

Wat irriteer ik me aan Tadic. Staat eigenlijk waar hij wil en Schreuder laat alles toe. Zet Kudus lekker op 10 en alles zal een stuk beter lopen. Daarnaast was Blind niet eens slecht.

21 augustus 2022 om 16:46

Helemaal mee eens. Tadic heeft ons heel veel gebracht, en is zijn geld meer dan waard geweest. Alleen zou ik echt niet meer weten waar je hem nu nog neer zou moeten zetten. Op 10 vind ik hem ook niet kunnen en op links is Bergwijn gewoon de betere voortaan. Je merkte eind vorig seizoen al dat het allemaal wat minder werd en ik ben bang dat dit ook niet-Nederlandse gaat verbeteren

21 augustus 2022 om 16:53

Bang dat dit ook niet meer gaat verbeteren

21 augustus 2022 om 16:56

Kan Bergwijn niet op rechts? Tadic op links en Kudus op 10. Laat Berghuis maar zuur in de spiegel kijken.

21 augustus 2022 om 17:01

Bergwijn is imo toch wel echt het beste vanaf de linkerkant, kan geweldig afmaken met rechts als hij naar binnen komt

21 augustus 2022 om 17:58

Waarom zou je Bergwijn in godsnaam weghalen van een positie waar ie al 2 wedstrijden achter elkaar de man van Ajax is?

21 augustus 2022 om 16:35

Ik vond bassey niet zo best hoor. Aannames schieten te ver van zijn voeten af beetje harde voeten.
Blind was niet prima. Gaf
Misschien goede passies hoor maar gaf ook paar verkeerde ballen. En tja tis wat om te zeggen maar snelheid is schrijnend.

Was lastige pot en dan zijn de punten belangrijk.

21 augustus 2022 om 16:38

@Bliek, Lekker belangrijk dat Bassey wat onzeker aan de bal was. Heeft vrijwel geen duel verloren en loopt met zijn snelheid veel dicht. Dat is veel belangrijker. Laat Timber lekker opbouwen.

21 augustus 2022 om 16:41

@messi
Onzeker aan de bal is wat anders dan harde voeten hoor.
Ik heb nergens over opbouwen gehad….

21 augustus 2022 om 16:44

@bliek, Naja dan snap ik niet wat je bedoelt want buiten wat foute passes heb ik geen harde voeten gezien bij zijn aannames. Ik vind hem uitstekend, verdedigend.

21 augustus 2022 om 16:53

Hij speelde gewoon goed. Verdedigend zeer solide en aanvallend ook meer dan prima.

21 augustus 2022 om 16:54

Ik was wel gecharmeerd van Bassey. Won bijna al zijn kopduels. Was samen met Alvarez de rots achterin waardoor Sparta er niet aan te pas kwam.

21 augustus 2022 om 16:56

Ik vond het verdedigende aspect juist erg goed van Bassey. De rest mag aan gewerkt worden, maar ben blij dat er nu (zoals het er nu naar uit zag) gewoon een "no nonsens" verdiger staat die niet zo moeilijk doet en doet waarvoor hij staat, namelijk: verdedigen...

21 augustus 2022 om 17:05

Sorry dat jij niet weet wat harde voeten zijn…..
Gaat over aannames die te ver weg springen.
Verdedigend en koppend prima aannames te ver van zijn voet en dat kan tegen Sparta prima. Tegen een tegenstander die er korter op zit kan dat een probleem zijn.

21 augustus 2022 om 18:05

@Bliek: ik vond hem niet foutloos maar heeft volgens mij geen duel verloren. Blind mee eens, die begon zelfs te schutteren met passjes, onbegrijpelijk dat hij niet werd gewisseld. En dat terwijl Schreuder meerdere keren Blind van de zijlijn een uitbrander gaf.

21 augustus 2022 om 18:20

4ever ik vond hem niet slecht hoor. Maar gewoon aannames waren niet best. Uiteraard zaten er ook goede bij hoor maar veel schieten net 1 a 2 meter weg. Dat kan tegen Sparta wel tegen psv niet.

Blind is echt niet best hoor die man heeft zoveel krediet is niet normaal.

21 augustus 2022 om 16:53

Precies Marc. Een vervelende wedstrijd van beide kanten om naar te kijken. Er ging een hoop mis.

Ik vind het zo jammer dat Kudus niet een keer voor Tadic gewisseld wordt waardoor je veel meer dynamiek creëert. Tadic zat echt niet goed in de wedstrijd. Die slappe balletjes, die schuiver op het einde, etc.

21 augustus 2022 om 17:37

Blind was echt niet slechter dan de meeste anderen. Maar Blind afkraken begint al in de voorbeschouwing. Hij speelde niet zijn beste wedstrijd, maar dat deed niemand. Slechter waren Tadic (wat was er met hem aan de hand zeg?), Brobby (hoor ik niemand over) en Berghuis.
Ook vreemd dat Bergwijn er aan het einde doorheen zat. Dit is de BPL niet!

Pasveer weer de oude. Bassey mooi slot op de deur naast Blind. Kudus nu wel bewezen dat hij meer kan. Ik zou hem op de 10 zetten en Tadic naar rechts. Rechts en links dan af en toe wisselen in de wedstrijd. Zodra Tadic meer van dit soort baggerwedstrijden gaat spelen hem er uit zetten, maar dan hebben we een probleem.

21 augustus 2022 om 18:16

Eens met jouw oplossing voor Tadic, naar rechts. Maar dan ben je wel erg aan het schuiven met je aanvoerder. Als Ziyech evt komt, gaat dan Tadic weer naar 10? Dan kan je hem beter even de tijd geven om te wennen op 10 en Kudus als invaller veel minuten laten maken. Ik ben zelf een groot Blind fan, maar vond hem vandaag wel echt onder de maat, net zoals de namen die jij noemt. Net zo slecht als de rest. Juist aan de bal heeft hij meerwaarde, maar niet zo.

Wat een angsthaas die Schreuder. Hoezo haalt die Tadic niet eraf en mag iedereen voor Kudus invallen, mag die erin moet die…. In de spits. Tadic gaf zoveel verkeerde ballen, echt net een amateur vandaag. Bergwijn is wel echt een cheat code in de Eredivisie, al was die na z’n doelpunt minder. En Berghuis voegt al een hele lange tijd niks toe hoor. Bassey misschien wel MOTM, niks fout gedaan.

Off topic: Ik ben een Top Coach subleague begonnen op Scorito (TopCoach) zoek op JustusMorris en je vindt hem.

21 augustus 2022 om 16:32

Geef het wat tijd joh. Vraag 100 supporters naar hun ideale 11 en je krijgt 80 verschillende opstellingen, tuurlijk is Schreuder er nog niet helemaal uit en daarom loopt het ook nog niet helemaal. Die wil Kudus, die Taylor en die Klaassen. En voor alle opties valt wat te zeggen. Voorlopig sta je met 9 uit 3 bovenaan, dat is op dit moment het belangrijkste.

21 augustus 2022 om 16:44

Als er nog wat progressie geboekt zou worden qua spel en het herkennen van een lijn erin, dan zeg ik ja geef het wat tijd. Maar we zijn al een hele voorbereiding verder en 3 wedstrijden onderweg. Maar van beide is echt 0,0 te zien. Dat kan en mag je Schreuder echt aanrekenen.

21 augustus 2022 om 16:49

@XIII, Tegen Groningen was het toch heel goed? En Fortuna de 2e helft greep Schreuder goed in en zag het er ook redelijk uit. Tegen PSV was het veldspel ook niet slecht toch? We weten nog steeds niet de ideale 11, als dat staat, dan mogen we kritischer oordelen.

21 augustus 2022 om 16:32

Schreuder is het tactische genie van de halve finale CL volgens de telegraaf.

21 augustus 2022 om 16:33

Berghuis is inderdaad dramatisch in 2022. Hoop dat ze hem nog kunnen verkopen.

21 augustus 2022 om 16:45

@Zytto34 Tadic speelt net zo slecht als Berghuis, die ook maar verkopen dan?

21 augustus 2022 om 16:56

Dat zou goud zijn. Het is bizar dat Berghuis bijna evenveel verdient als Ziyech bij Ajax. En transfersom is ook niet verkeerd nu. Al heb ik liever Klaassen die weggaat.

21 augustus 2022 om 17:01

FCVoetbal23: vandaag misschien, maar Tadic haalt structureel een hoger niveau dan Berghuis hoor. Berghuis heeft sinds de winterstop geen bal meer goed gegeven. Hij is echt enorm slecht dit jaar. Tadic daarentegen speelt bijna elke week goed (vandaag matig ja).

Kudus laat vandaag wel zien dat hij een basisplaats verdient

21 augustus 2022 om 16:33

Zou voor nu ook prima op de rechterflank kunnen mocht Anthony vertrekken.

21 augustus 2022 om 16:34

Laat hij altijd zien. Maakt toch geen verschil. Begint gewoon weer op de bank.

21 augustus 2022 om 16:50

Wat een onzin is dit toch weer. Echt een hype die rond hem ineens is ontstaan. Vorig seizoen zo ontzettend veel slechte dan wel matige invalbeurten geleverd. Nu valt hij een paar keer prima in maar om te zeggen dat hij het altijd laat zien is gewoon niet waar.

21 augustus 2022 om 16:38

Krijgt ie niet. Kudus lekker op 10 zetten en een nog een snelle buitenspeler halen. Tadic bankie maar gebeurd niet

Wat een boutwedstrijd hoe ze in Brabant zouden zeggen. Logisch en terecht gezien hun budget, speelde Sparta verdedigend wat lastig was voor ons. Compliment aan hen.

Maar de Rotterdammers hebben wel genoeg kwaliteit, om eenvoudig te handhaven met hun leuke selectie.

Trots op Bassey, ik vond hem erg krachtig, zeker en met vertrouwen spelen.

Pasveer liet ook zien waarom hij een uitstekende doelman is, Rensch vond ik ook behoorlijk spelen.

Maar ik denk dat Blind echt moet vrezen voor zijn plekje, tot slot liet Kudus weer zien waarom hij in de basis hoort.

Nu lekker naar Reggaelake festival om te genieten.😎

Gefeliciteerd Ajacieden.. 🍻👍🏾

21 augustus 2022 om 16:33

//Nu lekker naar Reggaelake festival om te genieten.//

Eerst even Feyenoord kijken, makker ... Mss zie je dan nog wat voetbal vandaag

21 augustus 2022 om 17:11

Njfromvol , ben nu al 20 minuten Feyenoord aan het kijken maar nog geen voetbal gezien helaas, vorige week ook al niet tegen Heerenveen

21 augustus 2022 om 18:39

Dat zou voor het eerst zijn dan dit seizoen…. Tis allemaal niet best, ook in Waalwijk niet.

21 augustus 2022 om 19:15

@summerof69
Helemaal eens ... de wens was de vader van de gedacht .... het was niet best

21 augustus 2022 om 16:37

Veel plezier Sulejmanii en gefeliciteerd met de overwinning! Kampioen worden doe je tegen de kleintjes en dat doet Ajax goed.

21 augustus 2022 om 16:49

@sulejmanii
Blind en Tadic durft hij niet te wisselen. Dus maak je borst maar nat.

Veel jolijt met je festival.

Draak van een wedstrijd natuurlijk, je mist Antony direct. Aan de andere kant vond ik Bassey sterk centraal achterin, weinig weggegeven. Pasveer had weer een prachtige redding. Kudus viel goed in, het werd iets minder statisch. Maar ik denk dat Ajax er goed aan doet direct Ziyech binnen te halen, want er was een behoorlijk gebrek aan creativiteit. Zulke wedstrijden vragen ook om een Unuvar of iets dergelijks, snap niet dat die nooit getest wordt.

21 augustus 2022 om 16:36

klopt je mist Antony enorm en het gevaar moet nu alleen van Bergwijn komen. Dat maakt ons heel voorspelbaar.

3 jaar achter elkaar 0-1! Om gek van te worden! Zuur dat Sparta gewoon onmachtig is om veel goals te maken, want tegen Ajax spelen ze echt geen slechte wedstrijden....

nounou, dat viel niet mee. Goede ploeg qua collectiviteit hoor Sparta maar tactisch was het weer niet denderend van ajax' zijde Ik denk dat AS wel in staat is zijn geliefde manier vam voetballen duidelijk te maken en deze gaat ook vast vaak werken. Maar is hij ook in staat om het om te zetten wanneer het minder loopt ? Tadic had vandaag misschien zijn slechtste pot die hij voor ajax heeft gehad. Geeft niks, maar haal hem er dan veel eerder af voor kudus bijvoorbeeld. Bassey wel solide trouwens. Biedt perspectief voor voetballen met veel ruimte achter de verdediging. Lering trekken en op naar volgende week!

Zet die Kudus nou eens gewoon in de basis

Teleurstellend is echt een understatement. Dit was échte een zaadpot, respect voor uitvak wat ondanks het spel bleef gaan.

Matige wedstrijd, 3 punten, daar is dan ook alles mee gezegd. Leuke wedstrijd van Bassey, hopelijk blijft hij staan. Blind mag eruit en Wijndal er in. Tadic ook weinig gezien deze wedstrijd. Is een beetje zoekende op zijn nieuwe positie(s).

Pff weer een trainer die nier durft in te grijpen. Wanneer gaan tadic en vooral blind is gewisseld worden of gewoon banken. Kudus valt wel goed in. En ook rensche die vorige week wel goed was speelde vandaag ook gewoon prima

Wat een kut voetbal. Over en sluiten, drie punten. Waarom durft Schreuder Blind en Tadic niet te wisselen?

Edit:
Hoor nu dat Schreuder dit een 7 geeft. De lat ligt blijkbaar niet hoger dan een ijshockey goal

Schreuder durft Tadic dus ook niet te wisselen!!

21 augustus 2022 om 16:32

Wat deed hij vorige week dan? Tis eerder dat hij Blind niet durft te wisselen.

21 augustus 2022 om 16:35

En Opa Blind ook niet. Aan beide flink geã«rgerd vandaag Maar al die rare boogballen van Tadic met die corners.....man oh man wat was die ook slecht. Maar Blind kan echt niet meer

Dit soort wedstrijden heb je altijd. Had geen grote uitslag verwacht maar dit was wel heel slecht. Je slechtste spelers gewoon de hele wedstrijd laten staan. Lekker bezig schreuder. Laat Blid, tadic en Taylor maar lekker aanmodderen.

Maar goed dit soort wedstrijden moet je gewoon winnen en door naar de volgende. In ieder geval 3 punten binnen.

21 augustus 2022 om 16:42

Ook niemand die kan vertellen waarom Taylor een basisplaats heeft, Kudus zou tactisch niet goed genoeg zijn om op 8 te spelen maar wat Taylor af en toe laat zien qua techniek en tactisch inzicht is Eredivisie onwaardig, die heeft heel wat aanvallen verpest vandaag met z'n 1e aanname.

Opnieuw een hele zware uitwedstrijd tegen een laagvlieger voor Ajax. Ze overtuigen mij voor geen meter. PSV kan zo maar eens kampioen worden. Groeten Klaas.

o wat ongelovelijk moeizaam ging het vandaag. maargoed ajax amper in de problemen gekomen dus uiteindelijk prima, 3 punten zijn binnen op naar volgende week

Heb niet kunnen kijken, maar aan de titel te zien ging t moeizaam. Hier in Manchester ook helaas. Wie weet tot gauw!

Nee het was niet best, maar dit is het begin van het seizoen en dan is het voornamelijk belangrijk om geen punten te laten liggen in dit soort wedstrijden en dat heeft Ajax goed gedaan. Hoop voor Ajax dat Kudus blijft..

Ik had nog beter 90 minuten live kunnen kijken naar iemand die een sjaal aan het breien was. Enorm fletse pot. Blind en Tadic, grootste dweilen van dit dweilorkest. Wel positief over Alvarez en Bassey. Erg jammer van Antony. Berghuis is een zeer karige vervanger. Taylor is nuttig maar heeft niks speciaals, liever Kudus in de basis.

Puntjes wel binnen maar erg slecht veldspel gezien vandaag. Kudus moet er gewoon altijd in staan mits ie fit is. Rench redelijk goeie wedstrijd gespeeld. Bassey vond ik goed en kijk uit naar de groei die hij bij ajax kan maken.

Verschrikkelijke wedstrijd van Ajax, Tadic en Blind dikke onvoldoendes maar de 3 punten zitten in de knip.

Nu maar afwachten of Antony weg gaat, ben er wel bang voor.
Vermoeiende wedstrijd, moet ik wel even van bijkomen.

21 augustus 2022 om 21:09

Waarom Blind nou een dikke onvoldoende? Verdedigend niet in de problemen geweest en eigenlijk gewoon een assist want Brobbey hoort die bal gewoon te maken.Speelde niet bijzonder, maar gewoon een voldoende, pure beeldvorming.

22 augustus 2022 om 11:50

Was niet de beste wedstrijd van Daley, maar we mogen blij zijn dat we hem nog hebben.

Teleurstellend is echt een understatement. Dit was échte een zaadpot, respect voor uitvak wat ondanks het spel bleef gaan.

Wat een matige wedstrijd zeg, verschrikkelijk. Blind en Tadic zeer zeer pover, het is niet verboden ze te wisselen of te banken, maar dit lijkt Schreuder niet te durven. Berghuis is een middenvelder, niet meer op RVA zetten aub. Brobbey sterk, jammer dat die de gouden kans op 0-2 miste. Taylor is okey, maar nog niets bijzonders en zou best vaker mogen banken / gewisseld worden voor Kudus, die weer prima inviel.

Bergwijn en Bassey grote uitblinkers vandaag, Rensch ook zeer goed. Het moet echt wel beter, anders gaan we puntenverlies lijden tegen Utrecht.

21 augustus 2022 om 16:42

Niet altijd een jongen als Tayulor wisselen. Blind en Tadic kwamen daar voor in aanmerking. En dan maak je als coach een statement. Zo wordt het dus niks onder Schreuder. Toch ook schandalig dat hij een geweldige Kudus amper speeltijd gunt. Die was in die paar minuten zo enorm sterk aan de bal. En had een paar prima acties. Mannetje passeren - alleen houdt Schreuder daar niet van - en levert dynamiek. O, o, dat gaat veel te snel, aldus Schreuder. Dus terug op de bank, jij!

Dit is dus waarom Ajax zelfs geen 100 miljoen moet accepteren. Vorige week valt alles in elkaar, heb je een voorhoede met die 4 die zeker in de Eredivisie amper te verdedigen is. Weekje later kan je zien wat je te wachten staat als je Antony weg haalt. Volgens mij heeft Ajax wel eens genoeg verkocht dus ik ben benieuwd. Tonen we nu eindelijk eens ballen of zijn we weer een bedrijf en geven we de middelvinger naar de supporters?

Zo dit was 90 min pijn aan mijn ogen. Jammer dat Kudus dan ook weer op een andere positie moet invallen. Maarja, viel deze wedstrijd sowieso weinig van te maken.

Dit Ajax zal pas worden getest in de CL. Ben bang dat ze dan gigantisch door de mand vallen. Kudus hoort natuurlijk in de basis maar Schreuder durft Tadic er niet naast te zetten.

Inpakken wegwezen. Dit lijkt zo’n verplicht nummertje net voor een grote CL wedstrijd. Slecht zeg. Gelukkig wel een paar uitblinkers met Pasveer, Big Shirley, Bergwijn. Rensch MOTM, heel stabiel. En wat viel Kudus weer lekker in. Hou hem in Amsterdam.

Teleurstellend is echt een understatement. Dit was échte een zaadpot, respect voor uitvak wat ondanks het spel bleef gaan.

Het spijt me mede-Ajacieden, maar beter dan dit gaat het niet worden onder Schreuder ben ik bang. Buiten vorige week is het alleen nog maar matig qua spel, en teert het teveel op de individuele kwaliteiten van de spelers in de selectie.
Er zit totaal geen lijn in het spel en na 2 maanden mag je toch wel iets verwachten. Maar het is gewoon 0,0.
Daarnaast dat Schreuder ook blijft vasthouden aan de ervaren jongens die duidelijk minder zijn geworden. Blind, Tadic en Klaassen mogen gewoon continue blijven spelen. Terwijl er op de bank jongens zitten die meer aanspraak maken op minuten.
Het gaat een lang seizoen worden, en met de individuele kwaliteiten die we hebben, zal het qua schade wel mee vallen. Maar met Schreuder als coach gaan we niet de volgende stap maken, die gaat ons niet verder helpen.

Eerste helft wel oké, moet je gewoon een tweede goal maken.
Maar die blind wat een drama eerste helft… die had ik na een kwartier al gewisseld.
Gezien Ten Hag graag speler koopt, kan hij hem dan niet nog eens naar Utd halen? Wellicht doet hij het goed om links back

Gewerkt aan het doelsaldo :DMet iets meer geluk pak je een punt. Spijtig dat Bassey steeds goed gepositioneerd stond.

Jammer Spartanen! Hier had best meer ingezeten en een gelijkspel was eigenlijk best verdiend geweest.
Bij Ajax mogen ze wel een altaartje bouwen om de goden te smeken dat Bergwijn niet geblesseerd raakt. Wat een armoe komt eraf van Blind, Berghuis en Tadic. Ook Brobbey totaal niet gezien.

21 augustus 2022 om 16:38

Haha een gelijkspel was absoluut niet verdiend geweest, hoe slecht Ajax ook was.

21 augustus 2022 om 16:42

Nou, het is dat Pasveer een aantal keer erg sterk optrad, anders had je hier gewoon gelijkgespeeld.
Op basis waarvan had Sparta niet meer verdiend? Was Ajax zo goed vandaag? Veel kansen gecreëerd?

21 augustus 2022 om 16:51

Sparta had een xg van 0,56 tegenover 1,92 van Ajax. Verder ook geen moment het idee gehad dat Sparta Ajax onder druk kan zetten. En dan vergeet ik nog bijna dat de VAR 2x vergeet Manschot naar het scherm te roepen.

21 augustus 2022 om 16:54

Paal en lat voor ajax....die vergeet je dan wel even.

21 augustus 2022 om 17:26

Ik denk dat jij gewoon zo erg wou dat sparta een gelijkspel kreeg. Zo erg dat je de wedstrijd niet hebt gekeken. Gelijkspel verdiend zegt ie 😂

Een beter wedstrijd dan de eerste van vandaag.
Sparta en dan met name Maurice Steijn mijn complimenten. Sparta wilde voetballen. Ajax mazzeltje met een goal. Wat een verschil dit Sparta met het Sparta van de afgelopen jaren

Jammer, 1-1 had verdiend geweest

Slordig of professioneel uitgespeeld tegen een tegenstander die stug verdedigde?

Wissels Kudus en Klaassen speelden samen een erg sterke pot. Jammer van de kans Brobbey.

Sparta verdiende echt zeker een punt. Waren de 2e helft echt de bovenliggende partij. Die Mijnans is echt een heerlijke speler. Wel jammer dat de spits weinig kon beginnen tegen de fysiek sterke Bassey.

Verder Manschot weer dramatisch natuurlijk zoals we gewend zijn van m.

Ajax toch gewoon weer 9 uit 3 al was het 2x niet verdiend. Maar daar kopen we niets voor.

21 augustus 2022 om 16:36

Sparta heeft een goed georganiseerde wedstrijd gespeeld maar verdiende buiten dat echt geen punt. Over de hele wedstrijd gezien was ajax, hoe dramatisch ze ook waren, echt de bovenliggende partij

21 augustus 2022 om 16:37

Nou, nou, dat is ook wat overdreven. Twee gevaarlijke momenten, daar waar Ajax het al lang af had moeten maken. Maar Pasveer was vanmiddag een van de weinigen met een dikke voldoende. Redder in de nood.

21 augustus 2022 om 16:40

Ajax heeft eigenlijk ook maar 3 echte gevaarlijke momenten gehad.

21 augustus 2022 om 17:28

Welnee, de beste kansen waren toch echt voor Ajax, ook in de tweede helft. Bal op de paal, bal op de lat. Soms zit het gewoon niet mee.

Maar veel stelde Sparta daar niet tegenover, twee schoten op doel die makkelijk door Pasveer gepareerd werden. Verder weinig van ze gezien. Ajax had dan ook twee maal zoveel balbezit.

Wat me vooral opviel is dat niemand een individuele passeeractie inzet. Praktisch niemand zoekt de 1 op 1 op, voor zover dat mogelijk was tegen de muur van sparta. Als antony vertrekt moeten we wel een echte buitenspeler erbij hebben. Ziyech klinkt leuk maar ik zie liever eenzelfde type als antony komen.

21 augustus 2022 om 16:36

Ja, Kudus. Maar dat mag niet van Schreuder.

21 augustus 2022 om 16:42

Nee kudus moet gewoon op het middenveld, ook al viel hij goed in in de aanval. Ook vind ik kudus niet lichtvoetig genoeg om als buitenspeler te fungeren. Juist vanaf 10 of 8 heeft hij juist dat heerlijke onvoorspelbare, dus laten we hem daar ook maar opstellen

21 augustus 2022 om 16:45

Met ja bedoelde ik dat Kudus een individuele passeeractie in huis heeft. En hoort inderdaad op een van die twee posities te spelen die jij noemt. Hij zou best tegelijk op beide kunnen spelen;-)))

Ben het geloog in Schreuder een beetje kwijt geraakt. Waarom in vredesnaam Tadic en Blind laten staan. Die waren echt dramatisch

Ik hoop dat Ajax snel wordt verlost van angsthaas Schreuder. Misschien dat een andere coach b.v. Kudus vanaf het begin durft op te stellen. Mijn God, wat een blamage dat deze jongen niet vanaf het begin speelt.

Zaaddodend voetbal, Berghuis Blind en Taylor zeer matig in de 1e helft. 2e helft was ook Tadic pure ellende maar onze voetbalterrorist laat het lekker staan. Kudus volgende week in de basis aub, foutloze invalbeurt in de 20 minuten die hij kreeg.

Rensch man van de wedstrijd, speelde echt vlijmscherp. Bassey prima gedaan nauwelijks in de problemen gekomen.

Ajax gaat gewoon verder waar het de vorige seizoenen gebleven was: matig spelen, maar wel winnen! Ze worden gewoon weer kampioen dit jaar..

Niet al te best tegen een ploeg die normaal de rode loper uitlegt. Taylor is toch echt geen Ajax materiaal? Blind, Tadic en Berghuis horen toch niet in de basis te staan in hun huidige vorm? Bergwijn compleet onzichtbaar de tweede helft.

21 augustus 2022 om 16:45

Taylor is absoluut ajax materiaal. 2 benig, goed in de combinatie en houdt normaal gesproken goed overzicht die hij dan benut met zijn meer dan prima pass.

21 augustus 2022 om 17:03

Ja, je hebt gelijk, Jong Ajax is natuurlijk ook Ajax.

21 augustus 2022 om 17:12

Hij moet vooral nog werken aan zijn scorend vermogen. Bij Jong Ajax scoorde hij vrij makkelijk, dat zal hopelijk met de tijd ook komen bij 1.

21 augustus 2022 om 18:05

Heeft er toch al 2 in het netje liggen. Vandaag helaas niet maar tot nu toe lijkt hem dat oké af te gaan

Het enige echte positieve is dat we 3 punten hebben , pasveer heeft ons gered heeft en kudus super in viel .Waarom worden blind en tadic niet doorgeselecteerd .De wissels van schreuder valt geen touw aan vast te knopen . Zet kudus de volgende wedstrijd alsjeblieft in de basis wat is die jongen goed .

Standaard slechte pot waar Ajax (en vrijwel iedere club) er elk jaar een paar van heeft. Gelukkig is het winst gebleven. Vaak genoeg in dit soort zaadpotten tegen een verlies of gelijk spel aangelopen.
Heb nog geen idee wat de gedachte van Schreuder achter het spel is, misschien vinden we dat nog uit.

21 augustus 2022 om 16:45

Had inderdaad ook fout kunnen lopen dat verwachtte ik op een gegeven moment ook. Met Blind centraal was dit ook wel gebeurd denk ik. Je moet deze winnen en dat hebben ze gedaan maar het spel geeft te denken. Kan aan Schreuder liggen maar ook onder Eth ging het de laatste jaren erg stroef in Rotterdam West.

Zoveel geld doch zoveel armoede. Wat een slechte pot voetbal dit zeg. Sparta had hier zomaar een puntje kunnen stelen.

Wat een gebrek aan snelheid en dynamiek zonder Antony. Zo voorspelbaar. Moet een snelle buitenspeler bij. Verder Kudus altijd basis. Bassey is echt een prima aankoop.

21 augustus 2022 om 16:47

Helemaal met je eens! Niemand die z'n man echt op zocht voor een passeerbeweging. Zou bijna zeggen dat ze die 100 miljoen ook maar moeten afwijzen

Hoe lang blijft er krediet voor blind en tadic

Wat ontzettend matig weer van Ajax.
Bassey deed het prima evenals Alvarez en Bergwijn was aardig maar verder was het betreurenswaardig.

Kudus viel uitstekend in, die gaf zijn visitekaartje wel weer af.
Je zou toch verwachten dat Schreuder niet meer om hem heen kan en hem gewoon een basisplaats moet geven, ongeacht welke positie want volgens speelt die overal goed.

Andere trainers, enkele nieuwe spelers maar weer precies dezelfde wedstrijd. Ieder jaar tegen Sparta is het weer raak. Ajax speelt matig en Sparta parkeert de bus om niet te verliezen. En als het 0-1 staat dan durft Sparta vaak de laatste 5 minuten te gaan aanvallen. Allemaal heel begrijpelijk van Sparta kant, gelukkig zonder beloning.

Maar het is vooral Ajax wat bij zichzelf moet gaan kijken waarom de meest simpele ballen in de opbouw over de zijlijn gaan of een Sparta speler belanden. Het was dat Sparta ook niet zo zorgvuldig was en dat Alvarez alleen al een bal of 25 wist te veroveren (die hij aan het einde net zo makkelijk inleverde).

Wel gewonnen, de 0 gehouden en toch weer een overtuigende Bergwijn gezien. Ook Rensch speelde een redelijk pot, net als Bassey. Blind, Berghuis en Tadic speelde zeer matig.Oh ja, had Taylor trouwens verkeerde schoenen aan ofzo? Gleed bizar vaak uit tijdens de wedstrijd.

Op naar Utrecht uit!

Vandaag blijkt hoezeer we Antony gaan missen, want Berghuis kan hem absoluut niet vervangen. En we vinden niet zomaar een vervanger voor Antony. Zyech is goed, maar een ander type speler zonder de diegang van Antony en vervangers van niveau Antony gaan doorgaans naar de europese topclubs.

Is dit nou typisch Schreuder spel van Brugge en Twente etc? Wie heeft dat gevolgd? Niet om aan te zien vandaag.

21 augustus 2022 om 16:50

Qua spel wel maar hij probeerde nog een soort van voetbal in te brengen ookal wisselde hij de verkeerde spelers, bij Brugge en Twente had hij zonder schaamte 2 extra verdedigers ingebracht in die laatste 10 minuten.

Sparta Degradeer aub, wat een anti-voetbal clubbie zeg, vorig jaar ook nu weer, gadverdamme....met z'n elven verdedigen niet om aan te zien....

21 augustus 2022 om 16:48

In ieder geval nu wel met fatsoenlijk gras haha

21 augustus 2022 om 19:14

Ach ja joh…. Antivoetbal is zo’n dooddoener. Alsof de mindere ploegen even openhuis moeten gaan houden. Je probeert als een Sparta toch Ajax tegen te houden en er dan een of twee keer uit te komen. Meevoetballen is killing.
Dat is de uitdaging van een topclub en daar moet je maar mee om weten te gaan.

Dat je bij Sparta zo moeizaam wint is gewoon de schuld van Schreuder. Blind was weer slappen happe en Tadic deed ook weinig goed. Voor de rest waren Berghuis en Alvarez zo nutteloos. Ik mag toch hopen dat Ajax iemand haalt voor rechtsbuiten als Antony vertrekt, want Berghuis is pure armoede.

Ik hoop echt heel erg voor ons dat Malacia het goed doet bij United en Van Gaal hem gaat opstellen. Ajax heeft genoeg kwaliteit om op halve kracht kampioen te worden, maar aan Blind zal het niet liggen. Dat kan echt niet meer. Tadic en Berghuis ook tranentrekkend slecht. Ik snap overigens niet waarom Kudus nooit start. Ziet er eigenlijk altijd uit als de beste op het veld als ie erin staat. Naja naast Bergwijn dan,die is zo sterk dat het lijkt alsof ie tegen Fjes speelt.

21 augustus 2022 om 16:59

Halve kracht.....stoere woorden na een tranentrekkend pover ajax....

21 augustus 2022 om 17:05

Halve kracht kampioen ?? Tegen Spart kan je misschien zo spelen. Wanneer er teams iets meer durf en agressie op de mat leggen ga je echt punten verliezen.

21 augustus 2022 om 19:17

Krijg je straks weer dat gezeur dat Utrecht zich alleen voor 2 wedstrijden in een seizoen kan opladen…
Ik moet eerst ook nog maar eens zien hoe dit Ajax zich tegen ander type tegenstanders gaat houden.

21 augustus 2022 om 20:08

Feit is wel dat het seizoen geslaagd is voor Utrecht wanneer ze winnen van Ajax. Maar als Ajax zo speelt tegen Twente bijvoorbeeld, krijgen ze het deksel op de neus.

Welke 5 a 6 basisspelers heeft Ajax verkocht (interview Schreuder)? Ik kom maar op 3 + 1 speler die uit zijn contract liep.

21 augustus 2022 om 16:59

Nico telt ook als basis vind ik. Was erg goed. Mazraoui, Martinez, Gravenberch en Haller. Onana tel ik absoluut niet mee.

21 augustus 2022 om 17:03

Nico heeft afgelopen seizoen voornamelijk de bank warm gehouden. Die was echt geen basisspeler. Wel selectiespeler. Onana bedoelde ik niet, die hadden ze toen meteen zijn contract moeten laten ontbinden en een schadevergoeding eisen.

21 augustus 2022 om 17:01

Haller, Tagliafico, Gravenberch, Martinez verkocht, Mazraoui transfervrij. Schuurs was geen basisspeler en Onana word natuurlijk gemist als kiespijn.

21 augustus 2022 om 17:04

Dus jij komt ook op 3 + 1 transfervrij. Nico was geen basisspeler.

21 augustus 2022 om 17:11

In mijn ogen had hij wel basisspeler moeten zijn maar inderdaad.

Tsja, het was niet de dag van vlekkeloos combinatiespel. Kudus viel wel goed in!

Zeer matige wedstrijd van Sparta. Weinig balbezit en weinig gecreëerd. En dat voor eigen publiek. Zeer teleurstellend

Wat was het slecht zeg ! Sparta heeft echt wel een aardig team. Maar hier moet Ajax wel van winnen. Hebben ze ook gedaan, maar de manier waarop was teleurstellend. Berghuis niet goed. Tadic niet goed. Blind was slecht. Rench was goed. Kudus was goed. Rest middelmaat.

Trieste vertoning vandaag....... je kan duidelijk zien dat er onrust in het team sluipt.Veel balverlies van de sterkhouders en geen diepte in het spel. Lang gewacht met wisselen en voor wie! Tadic, blind, zeer matig. Kudus te laat gebracht enzovoort......

Een zakelijke overwinning vandaag.
Bassey is erg belangrijk voor de kopkracht in het centrum, Blind staat weer op linksback en was matig, Berghuis speelt zonder vertrouwen.
Niet groots maar wel 3 punten mee naar mokum 👍

Blind bashen is wel sport hier zeg. Dat begint al in de voorbeschouwing. Hij was matig vandaag, net als het hele elftal. Maar wel voldoende interventies en een mooie assist op Brobby. Brobby was echt slecht, evenals Bergwijn, Tadic en Rensch. Rensch? Die iedereen zo prijst? Jazeker. Eerste helft stonf Taylor continue rechtsachter omdat Rensch voorin liep te zwerven. Tweede helft bleef Rensch achter en kreeg hij geen gele kaart voor een domme actie. Maar wat ik ergerlijk vond is dat hij Berghuis en later Tadic nul opties gaf. Tadic stond op een gegeven moment tegen 3 spelers maar geen Rensch te bekennen met een loopactie. Wat een verschil met Mazraoui. Met Rensch gaat elke speler falen op rechtsbuiten.

21 augustus 2022 om 17:58

Heb je dan niet door dat het bij balbezit gewoon 3-4-3 is, met Alvarez tussen Bassey en Timber. Rensch was een van de betere hoor. En Bergwijn meest dreigend en een goal

Die Bergwijn is wel in bloedvorm, als hij deze lijn zo doortrekt wordt hij topscorer van het WK.....
Nee, even zonder dollen. Top voor Ajax dat ze zo'n speler hebben die gewoon kan scoren. Die een wedstrijd met een goal voor je kan beslissen, ook al loopt het voor geen meter.

Een wedstrijd die zo past in het Frank de Boer-tijdperk, met als enige verschil dat we toen punten hadden verspeeld. Fijn dat je op individuele klasse dan toch 3 punten meeneemt naar huis, dit zijn de wedstrijden die je moet winnen voor de titel. Kudus viel goed in, als Antony nog niet weg is maar nog niet in de selectie terug is, of Ziyech nog niet binnen bij een vertrek van Antony, dan mag ie wel op rechtsbuiten beginnen van mij. Kudus komt wat mij betreft in de kleine ruimte handelingssnelheid te kort, bij kleine voorsprongen zoals vandaag ideale invaller met zn snelheid als tegenstander naar voren moet. Bassey laat meteen zien waarom ie basis moet staan. Blind was dramatisch, maar wel ontzettend belangrijk bij de goal, zonder de ingreep daar is het een aanval van Sparta, nu een goal van Bergwijn. Als Blind zn normale niveau aan de bal haalt, dan is de verdediging wel in orde zo, Bassey ruimt een hoop op achterin. Alvarez was echt uitstekend, door de onterechte kaart moest ie met handrem spelen op gegeven moment. Daarom zou daar nog n solide backup voor moeten komen.

Zijn ze op tv nog teruggekomen op dat non-var moment waarbij Brobbey niet buitenspel woedt vastgehouden? Arbitrale kwartet was drama vandaag.

Het wordt tijd dat Schreuder zijn imago van slappeling van zich afschudt en de routiniers die werkelijk niets hebben laten zien (net als vorige weken) op de reservebank zet. Wijndal verdient de plek van Blind. Kudus die van Tadic.
En laten we hopen dat Anthony blijft, want Berghuis op rechts is bij elke aanval einde oefening. In plaats daarvan werd vandaag Brobbey naar de kant gehaald. Veel te makkelijk. Laten we hopen dat er wijze raadgevers om Schreuder heen zijn die hem het noodzakelijke zetje geven.

21 augustus 2022 om 22:15

Tadic is de captain! Die laat je dus staan, zeker wanneer het zo krap is qua score. Kudus verdient helemaal niks, in de kleine ruimte te traag. Wanneer de tegenstander moet komen goeie invaller om te counteren met zn snelheid. Enige plek in de basis voor hem zou mogelijk rechtsbuiten zijn, niet in de as

Hoe Huntelaar daar ook zat oo de tribune, armen over elkaar en mooie grijns. Zo van kom maar op! Tegen bijvoorbeeld Man U. Echt mooi 😂

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren