Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Real Madrid heeft tachtig miljoen euro over voor Frenkie de Jong’

Laatste update:

Aan de rij Europese topclubs die zich officieel bij Ajax of zaakwaarnemer Ali Dursun hebben gemeld voor Frenkie de Jong, zijn inmiddels Real Madrid en Manchester United toegevoegd, zo meldt De Telegraaf maandagochtend. De Koninklijke ziet in de tweevoudig Oranje-international op termijn de opvolger van Luka Modric. De Spaanse grootmacht heeft volgens het dagblad liefst tachtig miljoen euro over voor de Ajacied.

Barcelona leek lange tijd de grootste kans te hebben op de komst van de 21-jarige De Jong, terwijl ook clubs als Bayern München, Paris Saint-Germain, Manchester City en Tottenham Hotspur al concreet waren voor de middenvelder annex verdediger. Na de Champions League-wedstrijd van Ajax tegen AEK Athene (3-0) zijn daar ook Real Madrid en Manchester United bijgekomen. ‘Overmars ziet tevreden aan hoe de Europese grootmachten elkaar de tent uitvechten. Voor die doodnormale jongen uit Arkel, die door de directeuren, trainers en scouts als een van de grootste Europese talenten wordt gezien en waar niemand naast wil grijpen’, schrijft het dagblad.

“Ik kan dit bevestigen noch ontkennen”, reageert Dursun op de vraag of Manchester United en Real Madrid zich bij hem hebben gemeld. “Dat moet je aan Marc Overmars vragen, want ik stuur alle clubs die zich bij me melden naar hem door.” Dursun wil pas met clubs in gesprek zodra een akkoord met Ajax is bereikt. Directeur spelersbeleid Marc Overmars gaf onlangs nog aan dat clubs zich in januari best kunnen melden, maar dat spelers in die periode Ajax toch niet mogen verlaten.

Een vertrek bij Ajax lijkt voor De Jong daardoor in de zomer van volgend jaar aanstaande. Nu de grootste clubs ter wereld in de rij staan voor hem en geld geen rol meer lijkt te spelen, lijkt de club uit Amsterdam een gigantisch bedrag over te houden aan een eventueel vertrek van De Jong, die drie jaar geleden voor uiteindelijk driehonderdduizend euro werd overgenomen van Willem II. Bij zowel Real Madrid als Manchester United wordt De Jong gezien als een versterking op het middenveld, terwijl hij bij Ajax onder Erik ten Hag regelmatig wordt opgesteld als centrumverdediger. Ook tegen PSV (3-0 nederlaag) speelde De Jong negentig minuten mee als verdediger.

Naar welke club zie jij Frenkie de Jong uiteindelijk vertrekken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Na gisteren misschien eventjes uitstellen denk ik haha.

24 september 2018 om 06:59

Inderdaad... nog nooit echt op de proef gesteld. Fantastische speler overigens maar 80 miljoen?!?!

24 september 2018 om 07:03

Nooit op de proef gesteld? Beste bij oranje op het middenveld vs Peru en Frankrijk. Toch echt 2 wk teams. Denk dat clubs eerder daar kijken dan een defence wedstrijd vs PSV waar heel Ajax overigens faalt.

24 september 2018 om 07:07

80 miljoen lijkt me overigens niet waar. Laat dat ff duidelijk zijn.

24 september 2018 om 08:25

Als jij 2 wedstrijden (waarvan 1 vriendschappelijk) al op de proef gesteld vindt...
Frenkie speelt heel goed, maar nog niet zo lang heel goed.

Denk dat Frenkie in de winterstop verkocht wordt. De grote clubs zitten achter hem aan en willen snel toeslaan voordat de concurrent dat doet. Dus dan zou ik mij als Ajax zijnde me niet al te druk maken en hem sowieso dit seizoen laten afmaken. Zo iemand kan een grote bijdrage leveren aan een kampioenschap en daarmee ook de CL veiligstellen.
Maar als er bedragen van 80 miljoen op tafel worden gegooid dan wordt toch moeilijk om een nee te verkopen.

24 september 2018 om 08:37

Vooraf blerde men nog eerste test voor Frenkie op niveau in oranje en nu opeens telt het niet😂😂😂 bruhh

24 september 2018 om 08:37

Die 80 miljoen laat goed zien wat Nouri waard zou zijn, die had ook al zn debuut achter de rug,terwijl Frenkie nog bij de beloftes speelde.

24 september 2018 om 08:44

Zal ik je eens zeggen wat die 80miljoen over Nouri laat zien. Niks. He-le-maal niks! Niemand weet wat voor een ontwikkeling Nouri zou door maken als die geen hartaanval gehad zou hebben. Zijn talent stond buiten kijf maar spelers als Achahbar, Fischer en Bazoer hebben ook genoeg talent.

24 september 2018 om 09:09

@lee

Het telt wel mee. Alleen zijn het nog maar 2 wedstrijden in Oranje waarvan 1 vriendschappelijk. Hij deed het daarin goed en was 1 van de beste aan de kant van Oranje maar het zijn nog maar 2 wedstrijden.

24 september 2018 om 09:17

Wel joh maak je niet druk. Ik zal die interlands nooit vergeten echt een verademing op het middenveld liet heel Oranje beter spelen dan kan je echt wel wat! Grotendeels dankzij hem kijk ik alweer uit naar de volgende interlands. Nu Bergwijn alleen ook nog gaan gebruiken aub!

24 september 2018 om 09:18

@lee:
Beste op het middenveld tegen Peru en Frankrijk???

Zeker tegen Frankrijk was hij zeker niet geweldig. Veel balverlies juist in verhouding. En dan krijgen we ja hoort bij zijn manier van spelen... Maar dat maakt niet uit want het hoort niet. Daarbij werden we weer overlopen door Frankrijk. Dus waar uit blijkt in die wedstrijd dat hij de wereld top aan zou kunnen?

Tuurlijk kan hij een stapje hoger na Ajax. En zie hem misschien nog wel de stap maken naar een Barca of Real ofzo. Maar laten we eerst lekker een Sevilla ofzo doen.

24 september 2018 om 09:49

Capis, tegen Frankrijk was hij de enige waar dreiging vooruit vanuit kwam. Op een gegeven moment speelde iedereen hem in. Beetje jammer deze selectieve herinneringen.

24 september 2018 om 06:59

Die scouts kijken wel door zon teamprestatie heen hoor

24 september 2018 om 07:04

Pcies ten hag gebruikt hem verkeerd

24 september 2018 om 07:07

Gelukkig speelde Frenkie wel een top wedstrijd en lag het aan het team.
God wat speelde hij gisteren slecht zeg, zoveel ballen ingeleverd bij de tegenstander, veel te vaak het middenveld in gegaan. Mist verdedigend inzicht en kan totaal geen rugdekking geven en stelt fysiek ook gewoon weinig voor.
Z'n positieve punten zijn z'n aanvallende inzicht, vooruit denkende pass en dribbel vermogen maar dan stop het ook wel.
Als je als team moet verdedigen of op de counter speelt heb je gewoon weinig aan hem.

24 september 2018 om 07:13

Net als iniesta toch ? Verdedigend en op de counter heb je niks aan hem, maar voetballend kan hij wat. Zelfde type (type niet niveau ) is Frenkie. Alsof de topclubs hem halen om als lcv te zetten nou nee. Je moet hem benutten waar hij het sterkst is. Ook pas 21 jaar en dat is zeer jong in het buitenland. Fysiek kan je altijd nog groeien....

24 september 2018 om 09:00

Stelt fysiek weinig voor maar wint procentueel gezien de meeste duels van alle eredivisie spelers

24 september 2018 om 07:01

Hij speelde gisteren niet bepaald op zijn favoriete postie.

24 september 2018 om 07:24

Ze zullen hem niet halen voor de verdediging lijkt me...

24 september 2018 om 09:56

Centraal achterin met een hele fysieke goede andere centrale verdediger twee echte backs. Dan voegt hij met het opkomen iets toe. Bij Ajax is dit zonder de ligt moeilijker. Middenveld is natuurlijk beter. Scouts zien dit ook wel.

24 september 2018 om 11:48

Hij kan achterin spelen tegen een niet te goede tegenstander als due geen druk naar voren zetten. In het verleden is al aangetoond dat Ajax het moeilijk heeft tegen zulke tegenstanders. Daar hebben ze tot nu toe nog geen passend antwoord op, welke trainer er ook voor de groep stond

24 september 2018 om 07:31

Real als ze hem halen gaan ze hem echt niet op CB zetten hoor. Modric zetten we toch ook niet op Cb. Snap wel waarom Real interesse heeft in Frenkie. In hem zie ik een soort type Modric.

Tegen de volgende zomer is het 180. Hou op man. Die jongen is 21 en kan aardig voetballen. Niet meer en niet minder.

24 september 2018 om 07:01

Er is niet zo lang geleden 45 miljoen betaald door real voor een 16 jarige. Wat had hij bewezen dan? Meneer had niet eens de baard in de keel. De tijden van 30 miljoen zijn voorbij hoor mits je speler gewild is en dat is Frenkie sowieso.

24 september 2018 om 07:21

Prijzen zijn zeker veranderd. Alleen ik vind de Jong minder bepalend dan bijvoorbeeld Lozano die echt niet heel veel ouder is. Als je zegt dat daar 80 miljoen voor betaald moet worden dan lacht iedereen erom. Ik lees zojuist in dit topic serieus iemand die zich hardop afvraagt of Ajax 80 miljoen wel zou accepteren voor deze blaag.

24 september 2018 om 07:31

Ikzelf lach nu ook voor 80 miljoen voor Frenkie hoor dus hoe bedoel je precies ? Lozano is een geheel andere type. Wie weet hebben de topclubs niet zoveel miljoenen over voor een ed winger. We don’t know. En wat de vz lid vindt is niet zo relevant voor de werkelijkheid lijkt mij. Jij moet jezelf afvragen of Ajax geen 80 miljoen had geaccepteerd. Denk dat Marc trillend met een stijve had getekend.

24 september 2018 om 08:23

Lozano an de Jong zijn qua positie toch helemaal niet te vergelijken

24 september 2018 om 08:41

Het is ook geen vergelijking wie ‘beter is’. Maar je kan wel uitlatingen doen over wie van die twee de stap nu wel aan zou kunnen. Of hoe bepalend ze voor hun ploeg zijn.

24 september 2018 om 08:45

Vaak is een aanvaller ook meer bepalend. Het verschil is alleen is een speler vrij uniek op zijn positie. Bij Lozano zijn er gewoon veel meer spelers met zijn kwaliteiten, ik vind Lozano een leuke speler maar verre van de absolute top. Daarvoor is hij te matig aan de bal zelf. Frenkie is veel unieker met zijn kwaliteiten in de wereld, hij bewees dat nog eens tegen wereldkampioen Frankrijk.

Overigens vind ik Lozano zwaar overschat in Nederland, goede keuzes van diepgang en een goed schot, maar aan de bal is het vrij wild. Bij PSV vind ik dan Bergwijn ook zeer onderschat, Bergwijn is eigenlijk in alles beter dan Lozano en vind ik ook een veel groter talent dan Lozano.

Lozano is overigens 2 jaar ouder dan zowel Frenkie als Bergwijn, dus dat is ook wel groot verschil.

24 september 2018 om 08:13

Dan kan je beter verkopen lijkt mij. Ajax ligt niet wakker van het argument 21 jaar en kan aardig voetballen. Ajax wil flappen zien en als clubs zoveel willen betalen zijn ze welkom.

24 september 2018 om 08:18

Ik las dat Willem 2 een doorverkoop percentage van 10% heeft.. Die gaan cashen!!!

24 september 2018 om 08:36

Nee Willem II en RKC samen hebben een doorverkoop van 10%. Frenkie komt uit de gezamenlijk opleiding namelijk. Bij 50 miljoen had VI berekend zou Willem II zo'n 6 miljoen Krijgen. Dit is overigens niet van alleen doorverkooppercebtage.

24 september 2018 om 08:47

De clubs willen niet zoveel betalen.....

Je denkt toch niet dat iemand binnen welke BVO dan ook ooit maar iets doorlekt naar media over wat ze zouden willen betalen voor een speler. Dan schiet je jezelf toch compleet in de voet aan een onderhandelingstafel...

Vertrek zolang het nog kan. Voor je het weet moet hij straks nog keepen bij blessure onana. Bij wijze van uiteraard. Iedereen ziet dat dit een heerlijk voetballende middenvelder is. Daar veranderd een pot vs PSV in de verdediging niks aan. 80 miljoen zal alleen gebeuren als overige clubs ook heel wat bieden. De vraag is gaat dat gebeuren.

24 september 2018 om 07:05

Haha precies dit, en als hij dan slecht keept zeggen mensen dat hij overschat wordt ^^

24 september 2018 om 07:36

Snap je. Puur beoordelend als opbouwende middenvelder is er geen betere in de ed. Daar is hij in zijn element. Lekker makkelijk afbranden vs Luuk de jong als verdediger..

24 september 2018 om 08:17

Hoezo? Luuk de Jong is maar 8cm groter en is absoluut niet de beste spits in de lucht in de ed... had toch gegokt op Schuurs, die echt wel een groot talent is, en zich vorig jaar als kopper en beste verdediger van de JL, zich toch heeft bewezen in mijn ogen

24 september 2018 om 08:47

Echter is Jupiler een wat ander niveau dan een topper in ED. Voorlopig heeft Schuurs het vrij moeilijk bij Jong Ajax, dus dat was sws een hele vreemde keuze geweest.

24 september 2018 om 09:38

Rubke, noem mij alsjeblieft een betere spits in de lucht dan Luuk de Jong, binnen de Eredivisie. Die vent won kopduel na kopduel van Gimenez en Godin. Daar win je maar echt zelden van in de lucht hoor, die is echt heel goed daarin. Verder kan hij niet zo erg veel, maar in de lucht is hij ijzersterk.

24 september 2018 om 16:17

@voetbalimpact dat lijkt me ook logisch als je als aanvoerder van fortuna sittard waarmee je promoveert naar de ED en daarbij de beste speler van de competitie een droomtransfer maakt naar ajax, om vervolgens alsnog in de JL je wedstrijdjes te moeten afwerken. Lijkt mij persoonlijk erg zwaar als je nu al in de ED had kunnen spelen.

24 september 2018 om 08:25

Ik weet wel zeker dat onze schorre amigo Ten Hag na gisteren Frenkie niet meer in de verdediging zet. Wellicht een mooie kans voor Per Schuurs om door te stromen

gelijk doen. haal 2 topverdedigers en cillessen terug en wie weet word het nog wat

24 september 2018 om 07:53

Ja laten we bij ajax alleen nog maar spelers terugkopen en de jeugd vergeten

24 september 2018 om 08:15

Jasper is een prima keeper die op de bank zit..onana is al sinds jong ajax niet echt een zekerheid.

Waar zeg ik dat de jeugd vergeten moet worden? Bij Jong Ajax lopen momenteel geen toppers achterin

24 september 2018 om 08:21

De Jong is het perfecte voorbeeld dat de eigen jeugd vergeten soms een goede zet is.

24 september 2018 om 09:00

De jong is niet eigen jeugd, Willem 2.

van de beek, eiting zijn eigen jeugd..

24 september 2018 om 09:23

Als je van de beek al geen eigen jeugd noemt, wat noem je dan wel eigen jeugd??

24 september 2018 om 14:01

Nog een paar maanden en dan is de Jong, volgens Uefa regels, opgeleid (en dus eigen jeugd) van zowel Willem II als van Ajax.

24 september 2018 om 16:19

Snap persoonlijk het probleem niet. Of een speler nou 3 ton kost en 30mil+ oplevert of dat deze uit de jeugd komt is voor mij lood om oud ijzer. Gewoon simpelweg goed gehandeld en de beste op positie optijd laten doorstromen.

Dat er interesse is, oké. Maar 80 miljoen gaan ze (op dit moment) nooit betalen. Daarnaast denk ook niet dat hij zich snel bij real in de basis speelt, ik vind hem meer een type voor het spel van Barcelona. Aan het einde van het seizoen zullen we wel weten hoe groot alle interesse is en hoe veel de jong en of de ligt gaan opleveren.

Vraag me echt af hoe het zou zijn als Frenkie ook deze app heeft en dit op z’n telefoon ziet vanochtend, nadat hij zo’n wedstrijd als gisteren gespeeld heeft. Waarom een push bericht VZ? Omdat de telegraaf het zegt? Denk dat het gisteren toch echt duidelijk is geworden dat Frenkie nog wel het een en ander tekort komt voor topniveau

24 september 2018 om 07:07

Klopt en daarvoor moet hij gewoon ervaring opdoen op zijn eigen positie. Ik geloof dit bericht ook niet omdat de telegraaf het zegt.

24 september 2018 om 07:21

Ja ze willen hem natuurlijk ook als middenvelder. Tegen Frankrijk speelde hij top, maar zoals Frenkie zelf al aangaf een tijdje terug komt er een keer kritiek. Nu speelde hij gister niet op zijn favoriete positie, maar ook opbouwend was hij niet sterk. Kan gebeuren natuurlijk, is ook geen ramp maar in de Eredivisie kom je er tenminste nog enigszins mee weg.

24 september 2018 om 08:21

Ook tegen Frankrijk wordt behoorlijk overdreven. Als ik de wedstrijd niet gezien zou hebben zou ik denken dat hij Nederland hoogstpersoonlijk naar de winst leidde ofso. Paar leuke balletjes, meer was het niet hoor. Zegt genoeg dat hij van bijv. Sportskeeda samen met Blind als enige Nederlander een onvoldoende kreeg voor die wedstrijd.

24 september 2018 om 09:53

Hem beoordelen op gister slaat in mijn ogen nergens op. Je gaat Modric ook niet centraal achterin zetten in Camp Nou of Gotze in de Allianz Arena. Tot nu toe in de CL, Eredivisie en interlands heel sterk gespeeld op het middenveld. Dat hij gister slecht speelde op een verkeerde positie kan gebeuren.

Rest van het seizoen maar laten banken want met 80 miljoen bijna in de pocket moet je geen onnodige risico's meer nemen.

Pff. Als Ajax fan zeg ik strik erom. Als Madrid fan hoop ik dat dit waan ideeën zijn.

Stel dat de achterstand op PSV voor de winter stop nog verder oploopt, zodat je bijna al zou zeggen dat het niet meer in te halen is. En in de CL is het ook niet gelukt en eindigen ze 4e. Zou Ajax hem dan ook echt niet verkopen als er iemand komt met 80 miljoen??? Nu zeggen ze niemand is te koop in de winter, maar dat kan over 2 maanden toch heel anders zijn. Daarbuiten, Overmars/ van de Sar moeten toch die ten Hag eens op het matje roepen en hem verbieden om de Jong in de verdediging te zetten.

24 september 2018 om 07:27

Ajax verkoopt hem al direct als je met 40 miljoen komt. Iedereen hier heeft het over dat die geweldig is, ja klopt een geweldige speler voor in de eredivisie. Voetbal hier in Nederland

24 september 2018 om 08:30

Jij snapt er niet zo heel veel van he? Denk je nou echt dat al die grote clubs achter hem aanzitten omdat het zo'n leuk Eredivisiespelertje is?
de Jong heeft kwaliteiten die je zelden ziet, ook internationaal.

Wie de pot van gisteren als graadmeter neemt is niet serieus te nemen.

Na gisteren komt dit berichtje nogal raar over misschien maar dat veranderd niets aan de realiteit van de waan van de dag.
Sterker nog, je mag er gerust vanuit gaan dat dit bedrag nog zal stijgen indien City meegaat en hun vorig bedrag van 55 zal verpulveren.
Juventus heeft 150 miljoen over voor Leroy Sane van City, dan zie ik City zomaar richting 100 gaan voor Frenkie.

80 miljoen na ongeveer 40 wedstrijden in de Eredivisie, dan moet je hem desnoods achterop de fiets wegbrengen. En bij AZ loopt er in de persoon van Koopmeiners een prima vervanger, die misschien iets minder stijlvol oogt maar qua passing, fysiek en duelkracht beter is.

24 september 2018 om 07:36

Ja sorry hoor maar Koopmeiners loopt ondertussen ook wel op naar dit bedrag van 80 mil of zou Koopmeiners dit bedrag alleen waard zijn als hij nu bij Ajax zou voetballen??

24 september 2018 om 07:43

Is als speler van AZ maximaal 15 miljoen waard lijkt mij. En natuurlijk vertegenwoordig een speler van Ajax meer geld, is toch altijd zo geweest.

24 september 2018 om 08:29

Is logisch, bij Ajax staat er meer op het spel jaarlijks. AZ doet vaak niet mee om de prijzen (let op: ik schrijf 'doet mee', niet 'winnen van prijzen'.) Derhalve wordt er dus ook vanzelfsprekend een hogere prijs gevraagd.

24 september 2018 om 08:30

Baradona waar het omgaat als je 3 wedstrijden in de topcompetitie van Nederland op hoog niveau speelt je waarde gelijk met miljoenen omhoog gaat en ik weet ook wel dat de media hier veel aan bijdraagt alleen de Ajax supporters zien dat niet in die likken alleen maar hun vingers af.je zal toch moeten beamen dat deze jongens er nog lang niet zijn ,eens het zijn groei briljantjes, de Light/ de Jong maar laat ze dan ook groeien en hopelijk gaan ze dat ook zelf door hebben want de stap naar Barca/real Bayern is niet 1 stap maar een brandweerladder omhoog.

24 september 2018 om 08:49

dat winnen van prijzen doen ze allebei niet de laatste jaren , dus dan is het vanzelf sprekend??? Wat een onzin verhaal, als er 20 miljoen wordt betaald voor een speler van AZ gaat iedereen uit zijn dak belachelijk noemt men dat , maar 80 mil voor een ventje die net 21 is en nog niks bijzonders heeft laten zien behalve tegen de midden/of staartclubs in de NL comp die is wel zoveel waard en dat zelfde ventje zakte gisteren door het ijs maar zijn waarde is wel met 30 mil gestegen.dit is toch niet uit te leggen.

24 september 2018 om 15:54

@baradona voor 15 miljoen haal je koopmeinders niet op. Az hoeft niet te verkopen.

24 september 2018 om 16:21

En tevens is koopmeiners een ander type voetballer als de jong.

Waar komen deze bedragen steeds vandaan 50,60, 70 en nu weer 80 miljoen!!!! We praten er over of het allemaal maar normaal is voetballers die nog niks hebben gewonnen en eigenlijk niks bijzonders hebben gepresteerd!!! Of kijken wij allemaal naar de beste competitie van Europa!! Laar de spelers toch een x met rust Mr de Telegraaf of is dit jullie manier om na de afstraffing van gisteren de spelers te motiveren??lees van de week 50/60 mil voor Neres waar is dat op gebaseerd , wat moet een Bergwijn ondertussen wel niet kosten daar hoor ik niemand over of een Lozano zeg het maar, ik denk dat Bergwijn meer potentie heeft dan een Neres dus rond zijn waarde even af naar een kleine 75 mil of is dat te hoog? Ik zelf denk dat iemand die dit leest nu gaat zeggen jij bent niet goed want wat heeft Bergwijn dan gewonnen en daar heeft hij/zij dan helemaal gelijk in maar eigenlijk bedoel ik te zeggen dat ze het bij PSV beter op orde hebben dan in Amsterdam die geilen op dit soort uitlatingen van de pers dat zag je afgelopen woensdag tegen AEK met Donny van Beek na zijn goal de arrogantie druipt ervan af en dat is wat Ten Hag eruit moet zien te krijgen ,blijf met beide benen op de grond!!!

24 september 2018 om 07:40

Het is ongelooflijk inderdaad. Frenkie is goed, maar al 21 jr en speelt in de Nederlandse competitie. Alsof hij wekelijk wordt blootgesteld aan wereldniveau. Maar deze berichten zijn vooral ook de schuld van de Ajaxbeluste media. Dat is de Nederlandse media, zowel in de krant als op tv. Gisteren op tv alles vanuit het perspectief van Ajax geanalyseerd. Op VZ na de wedstrijd 5 berichten over Ajax, 2 over PSV. Heel vreemd dat de landskampioen opzij wordt geschoven. Lozano is echt in potentie een vele malen groter talent. Des te langer Ajax geen prijzen pakt, des te erger het wordt. Lijkt wel compensatie vanwege het acgterwege blijven van prijzen.

24 september 2018 om 08:09

Iedereen wil Frenkie hebben, dan gaan de bedragen vliegen. Als er zoveel clubs om je strijden wordt ineens 100-120 miljoen 'reeel'
Ik vind het bizar, maar ik vind het wel terecht dat Ajax er voor gaat om echt het onderste uit de kan te persen bij de club waar de Jong naar toe wilt. Een vervanger vinden gaat echter wel heel lastig worden, misschien een psycholoog en een performance coach dat ze eens gaan leren vechten op het veld?

24 september 2018 om 08:44

@je weet het: Heb je het er heel erg moeilijk mee?

Er lopen bij Ajax nu eenmaal een paar spelers rond die de aandacht van grote clubs hebben getrokken omdat ze bepaalde kwaliteiten hebben.
Waarom Bergwijn niet in de transferberichten voorkomt weet ik niet, maar om dan te roepen dat het belachelijk is dat er zoveel voor een de Jong geboden wordt is ronduit sneu en erg pieppiephallo.

24 september 2018 om 09:06

Er zijn wel meer spelers in de eredivisie die aandacht hebben van grote clubs. Bij PSV lopen er ook wel een paar. Het ligt er natuurlijk aan wat je wilt publiceren als media. Over De Jong word iedere dag wel een artikel geplaatst.
En ja belachelijk is het wel laat die spelers zich eerst eens ontwikkelen. De stap uit de eredivisie naar de absolute Europese top is gigantisch.

24 september 2018 om 10:06

Volgens mij roep ik nergens dat het belachelijk is deze bedragen, ik vraag me af is het reëel deze bedragen voor deze voetballer en ja het is maar net wat een club er voor over heeft.maar laten we dan niet gaan roepen als er een club komt voor een speler uit de subtop en 20 mil neer wil tellen dat dan wel belachelijk is, dan doe je die clubs tekort.het is alleen maar goed dat niet alleen Ajax deze bedragen kan vragen,en het is dan ook niet gek dat een subtopper dan weer de hfdprijs aan Ajax vraagt als ze een speler willen kopen en dan wordt er vanaf de Ajax kant geroepen belachelijk wat ze vragen.de subtoppers hebben gelijk als Ajax kan verdienen willen deze clubs hier ook aan verdienen.maar dat schijnt niet te kunnen in hun ogen.

24 september 2018 om 15:58

Als ik met 80 miljoen in de tas kon shoppen in amsterdam had ik eerder de ligt in de tas meegenomen dan frenkie de jong. Iedereen is lyrisch over hem maar ik zie het niet? De ligt daarentegen is een gigantisch talent in mijn ogen.

Het is moeilijk te verkroppen voor mensen dat de gemiddelde Ajacied nog steeds erg gewild is. Ik las de kop en wist dat men het over gisteren zou hebben. Gewoon lachen, de jaloezie is makkelijk te herkennen. Al de genoemde clubs zien Frenkie als MIDDENVELDER. Ik denk dat tachtig miljoen euro overdreven is, maar als de hele Europese top echt interesse heeft dan gaat Ajax volgende zomer serieus cashen.

24 september 2018 om 07:40

Denk dat het voor een groot deel ook te maken heeft met het feit dat mensen niet om half 8 dit bericht hoeven krijgen. Iedereen snapt wel dat de hele Europese top hem interessant vindt, maar daarom is het geen nieuws elke keer dat Telegraaf over hem schrijft en al helemaal geen groot nieuws. Ik wil een pushbericht bij nieuws over mijn clubs of grote transfers o.i.d., niet bij "vage interese".

24 september 2018 om 07:58

@FCG95
Dan lees je er gewoon over heen. Wat denk je dat ik gisteren alles las n.a.v de wedstrijd in Eindhoven?

24 september 2018 om 08:03

Daar heb je ook maar éã©n pushbericht over gekregen, maar dat is hem ook waard. Het zoveelste gerucht over Frenkie is geen pushbericht waard. Echter, elke keer dat je zoiets zegt wordt je reactie verwijderd.

Edit: Voor ajaxieden kan het wel een pushbericht waard zijn, maar daarvoor heb je Ajax als favoriete club aangegeven.

24 september 2018 om 12:02

Ik zou pushberichten sowieso uitzetten voor alles wat niet heel belangrijk is. Het is allemaal alleen maar aandacht op te eisen. Bij 95% van de apps op mijn telefoon heb ik het uit staan.

24 september 2018 om 12:14

Misschien inderdaad maar beter. Ik heb ze aanstaan voor groot nieuws en favo clubs AKA Groningen en Emmen. Jammer dat berichten als deze ook groot nieuws zijn.

Toch wel grappig dat er mensen het belachelijk vinden na de wedstrijd van gisteren.
Ten eerste was het hele team slecht een totale wan prestatie van het team. Verdedigen begint bij de aanval, zoals aanvallen begint bij de verdediging.
En ten tweede zullen ze hem niet halen voor de verdediging maar voor het middenveld.
En ten derde ik heb nog nooit een speler gezien die alle wedstrijden goed speelde

24 september 2018 om 08:00

Het is dan soms ook moeilijk om voor mensen die Ajax geen warm hart toe dragen om even realistisch na te denken. Zeker zo vroeg op de dag

24 september 2018 om 08:05

Dit zijn de mensen die ajax alles behalve een warm hart toedragen. Laat ze maar even 'genieten'. Psv heeft terecht gewonnen, maar laten we nou niet doen alsof PSV een maatje te groot is. Seizoen is nog lang en ik verwacht niet dat Psv alles gaat winnen. Wordt mooi!

Nu beginnen we een beetje in de buurt te komen met het bedrag. als dit waar is direct verkopen!

Dit is net zo'n bericht als Dolberg met die 50 miljoen. Als er straks verder geen bod komt gaan mensen Ajax verwijten dat ze hem niet aan Real hebben verkocht voor 80 miljoen.

24 september 2018 om 08:09

@jeroenn_o

toch kan dat van Dolberg wel zomaar waar zijn geweest imo. hoeveel spitsen van 19 jaar ken jij die 6 goals maken in de Europa League?

24 september 2018 om 10:50

Kan maar ik geloof het niet zo. Er was wel wat geinformeerd maar echt niet serieus genoeg anders hadden ze hem gewoon verkocht.

Bij deze berichten denk ik niet eens aan al dat geld voor Ajax. Voor Ajax zou het namelijk ook een enorm gemis zijn. Ik zie alleen maar voor me hoe blij ze in Tilburg zijn elke keer als er een nieuw gerucht met een nóg hogere prijs de wereld in wordt geholpen. Willem 2 gaat hier ontzettend veel geld aan verdienen. Leuk voor ze!

24 september 2018 om 10:23

Niet alleen Willem II ook RKC verdient er geld mee zeg maar waar ik heen moet fietsen om deze knul te brengen ik fiets wel !

Frenkie De Jong is echt een heel groot talent maar ik geloof niet dat Real Madrid zomaar even 80 miljoen af gaat tikken voor een speler uit de Eredivisie. misschien wel als Ajax bv overwinterd in de Champions League en De Jong is elke wedstrijd de grote man maar op dit moment nog niet. de Eredivisie is geen graadmeter meer voor grote clubs, die willen zien dat je in Europees verband excelleert zoals destijds bv met Davison Sanchez in de Europa League

24 september 2018 om 08:55

Ik denk dat alle grote clubs daarom ook kijken hoe hij tegen landen als Frankrijk en Duitsland speelt en tegen clubs als Benfica en Bayern. Alleen dan wel als hij op zijn eigen positie speelt en niet beoordeeld wordt op cv.

hahah..gelukkig kijken scouts van topclubs verder dan een wedstrijd!!
Frenkie de jong samen met de Ligt worden de steunpilaren van het NL elftal..

Voetballende kwaliteiten gaan boven al dat geouwehoer over werklust etc..voetballen..waterdragers moeten hard werken en voetballers moeten voetballen...

24 september 2018 om 16:25

Mag hopen dat al het nederlands talent zich lekker blijft ontwikkelen en blijft doorgroeien. Mochten koopmeiners en de jong bijvoorbeeld lekker doorgaan zoals het nu gaat dan zal het vanzelf snel beter gaan met het NLs elftal. Tevens beide spelers die gewoon nog een mooie 10 jaar meekunnen.

Tja. Voor de wedstrijd van gisteren was het 121. 😉
Maar als deze gast wordt gezet op de plek waar hij het beste kan spelen, dan is ie letterlijk goud waard. Bij Oranje zag je Gini ook weer opbloeien met de Jong in de buurt.

En daar hebben we natuurlijk na gisteren allemaal commentaar op, de Jong was in potentie de grootste speler op het veld. Stond alleen op de verkeerde.positie. Daarmee is Ten Hag ook diegene die het nog allemaal kan verpesten met.zijn fantastische strategische inzicht.

Net als gister, Frenkie achter en.ook Eiting niet wisselen heeft Ajax de das om.gedaan. buiten dat PSV op dit moment gewoon heel sterk is.

Alleen jammer dar het hele team.nu op zn van.bommels alles doet om de tegenstander uit evenwicht te halen, vooral.door veel geniepige kleine overtredingen. Want ik kan.niet begrijpen dat Lozano geen tweede geel kaart heeft gehad. En ja de frustratie zit diep, maar meer door de waardeloze tactische zetten vanbten Hag.

Gaat Willem 2 daar nog iets van zien?

24 september 2018 om 08:53

Jaa Willem II en RKC krijgen opleidingsvergoeding en doorverkoop. Eerder is uitgerekend dat dit om ongeveer 10% gaat voor Willem II en 6% voor RKC.

Dit wordt onverantwoord om te weigeren. Ajax ix toch beursgenoteerd en het lijkt mij dat je dit soort winsten niet kan laten lopen. Ook ivm aandeelhouders.

24 september 2018 om 23:30

@ Moridin

Ajax heeft al die jaren dat ze op beurs zit zelden dividend uitgekeerd. Alle Ajax aandelen moet je meer zien als emotionele aandelen. Wat ook een reden is dat er amper in de Ajax aandelen gehandeld wordt, ik verwacht niet dat de aandeelhouders nu opeens wel van zich laten horen. Tachtig miljoen is leuk (mocht het waar zijn), maar wel aan het einde van het seizoen, persoonlijk verwacht/eisik dat Overmars tot het einde van het seizoen zijn poot stijf houdt. Het sportieve belang staat bij mij voorop.

Je zou toch denken dat de selectie van Ajax (FdJ incluis)na gisteren wel een behoorlijke waardedaling zou krijgen maar blijkbaar gaan we gewoon door met onrealistische verwachtingen scheppen voor wat Ajax mogelijk zou kunnen beuren voor haar spelers.

24 september 2018 om 16:27

1 wedstrijd laat de waarde nog niet dalen. Maar een half seizoentje laten zien dat je lekker kan voetballen maakt je ook nog geen 30 miljoen of meer waard. Eerst maar eens constant presteren, ook als het team iets minder loopt.

Mooi dat de supporters denken dat de prestatie van gisteren door Ten Hag komt, ik denk dat ajax te veel mooi weer voetballertjes / straatvoetballers heeft en het met fysieke wedstrijden totaal overlopen worden. Er zitten geen brekers bij Ajax in dit elftal en fysiek komen ze flink te kort tegen de grote mannen van PSV.

24 september 2018 om 09:14

Het probleem was volgens mij juist dat er te weinig voetbal in de ploeg zat. Ajax kwam niet onder de druk van PSV uit. Eiting en Schone kunnen het tempo niet aan en konden op het middenveld het spel niet verplaatsen. Ook kon Huntelaar de bal voorin niet vasthouden.

Het tempo van Ajax lag te laag waardoor PSV gegroepeerd druk kon zetten en er daarna uit kon komen in de omschakeling. Fysieke spelers hadden Ajax niet geholpen gisteren.

Frenkie de Jong speelde niet zijn beste wedstrijd, maar hij werd ook niet geholpen door het team. Hij stond vaak tegen twee aanvallers en kreeg geen rugdekking van Blind.

24 september 2018 om 09:17

Inderdaad. Los van dat Ajax altijd moeite heeft gehad in Eindhoven kwamen ze in het verleden wel op de proppen met mannen als Neeskens, Hulshoff, Wouters, Spelbos en Davids.

24 september 2018 om 09:28

Gelukkig kijken clubs verder dan jouw simplistische blik op voetbal. Frenkie beoordelen ze als middenvelder, gisteren werd hij misbruikt als verdediger dus dat doet weinig af aan de interesse.

24 september 2018 om 09:48

Daar geloof ik echt totaal niet in. Als verdediger zou het juist makkelijker moeten zijn om de juiste keuzes aan de bal te maken. Dit omdat er in die linie minder druk is op de bal. Om deze reden zie je ook altijd de verdedigende middenvelders uitzakken. Als clubs hem gister hebben zien spelen dan zullen die wel genoteerd hebben dat hij veel verkeerde keuzes nam aan de bal. 50 miljoen zou al een idioot hoog bedrag zijn voor de speler. Uiteindelijk staat hij nog geen half jaar in de basis bij Ajax. Ik denk ook dat hij fysiek te zwak is voor de top. De tijden veranderen, je moet dynamisch zijn op het middenveld. Om deze reden zie je spelers als Silva en Iniesta meestal ook links- of rechtsbuiten spelen. Ik heb daarom iets minder vertrouwen in de Jong.

Mijn clubje lacht zich de spreekwoordelijke piemel uit de broek.
Volgend jaar een paar miljoen bijschrijven waar ze niks voor hebben moeten doen.

Van 3 ton naar 80miljoen.... Tel uit je winst.
Het is afwachten of het bedrag werkelijk zo hoog wordt maar dat Ajax straks financieel gigantisch binnenloopt is een feit. Ongelooflijk eigenlijk. Natuurlijk is het een goed spelertje maar zo goed dat de gehele Europese top op hem jaagt vind ik hem toch ook weer niet. Verbazingwekkend.
Maargoed, wat maakt het uit. Ajax zal je niet horen klagen...

24 september 2018 om 09:27

De 80 mln staat nog niet op de bank. Kluivert was ook 100 mln waard, Dolberg zou voor 50 mln gaan, Bazoer, Riedewald Tete..... Allemaal 10tallen mln eurodisneys voor deze supertoptalenten.

24 september 2018 om 09:47

En als we VZ en overige media moesten geloven speelde al deze supertoptalenten inmiddels bij de absolute Europese top.

Gezien de gekte op de transfermarkt zal het me niet verbazen als hij inderdaad voor een bedrag van 80 miljoen verkocht zal worden. Overigens zien de clubs (als de geruchten allemaal kloppen) het beter dan Ten Hag dat hij op het middenveld thuis hoort. Natuurlijk kan je hem ook in de verdediging zetten, maar het is gewoon een middenvelder. Gebruik hem daar dan ook en zet een echte verdediger neer in de verdediging ipv Frenkie en Blind.

Veel plezier ermee. Ik zou als club voordat ik zo'n bedrag zou betalen eerst willen zien of een speler het verschil echt kan maken al de druk hoog is en bv ook in NL 11tal goed speelt. Of in ieder geval een prijs heeft gepakt. Wel knap hoe de ajaxgezinden de prijs weten op te drijven door uitspraken in de media (bv Litmanen, de Boer etc) en hoe ook de media (telegraaf) meedoet aan roddels etc. Kan je goed geld mee verdienen zo'n hype extra hypen....

Ik lees dat mensen schrijven dat hij aardig kan voetballen. Mensen die dat zeggen moeten echt nooit meer reageren want die hebben er geen verstand van. Ik ben een ras Feyenoorder, maar Frenkie de Jong is niet normaal goed. Denkt altijd vooruit, is altijd aanspeelbaar, neemt risico en speelt vaak de bal tussen de linies ( er is niks lekkerders voor een middenvelder om zo de bal te krijgen) hij is daarnaast ook geen rare vogel.

Nee deze jongen gaat de Europese top halen en alleen maar beter worden.

Ten Hag heeft wel een domme keuze gemaakt om uit tegen de kampioen van nl hem in de verdediging op te stellen naast Blind. Bedoel je weet dat Blind een slome slak is en heel veel voetballend probeerd op te lossen. Kwa verdedigen weet hij zich meestal wel goed op te stellen, maar hij ontwijkt het liefst ook de duels. Je kan de Jong het toch niet aan doen door hem daar naast Blind op te stellen. Dat kan je doen tegen NAC en Fortuna Sittard en alle andere ploegen tegen wie je speelt en de van te voren weet dat jij het overwicht zal hebben. Tegen PSV weet je dat het een ploeg is met ongeveer evenveel kwaliteit en met Lozano,Bergwijn en Luuk De Jong moet je niet een jonge middenvelder opstellen in de as van het veld. Wat dacht Ten Hag? Dat hij 70% balbezit zou hebben tegen PSV? Pfffff dit is echt een grove trainerfout en hij heeft behoorlijk antireclame gemaakt voor de Jong en heel Ajax door z’n domme keuze.

verkopen. 80 miljoen krijg je echt niet nog een keer aangeboden. als het al aangeboden is.

Net als die 50 miljoen voor Dolberg. Is het momenteel ook niet waard. Als Ajax 80 miljoen kan ontvangen, dan zou ik daar niet lang mee wachten. Voor dat geld haal je wel een betere speler voor terug.

En dan wat? Om vervolgens op de bank te gaan rotten. Nah beter niet. Ja je kan geen nee zeggen tegen Real of een Barca. Maar voor Frenkie is een Tottenham de perfecte club. Of Dortmund. Rustig ontwikkelen en later de stap maken naar een topclub ala RealKijk Depay bv. had eerst eerder naar Lyon moeten gaan en dan later pas naar een Man U.

"“dat moet je aan Marc Overmars vragen, want ik stuur alle clubs die zich bij me melden naar hem door.” Dursun wil pas met clubs in gesprek zodra een akkoord met Ajax is bereik"

Dit is hoe het hoort maar ik vind het ontzettend fijn om te lezen dat een zaakwaarnemer zich hier ook aan houdt en zich er ook zo over uitspreekt. Het lijkt steeds zeldzamer te worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren